Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn-
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18:44
bij Amac staat hij ook op de site en volgens hun uit voorraad leverbaar.

http://www.a-mac.nl/amac/...,0/option,com_virtuemart/

die was dus weer verwijdert terwijl ik dit typte.

hier is een printscreen.
http://i733.photobucket.c...340/martijn-/Untitled.jpg

dus waarschijnlijk verwachten de apple resellers ze ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20:32
Quakie schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 22:44:
[...]
lang verhaal over de batterij
Een beetje internetten en tekstverwerken, staat in geen verhouding met een film over je netwerk kijken. Dat kost gewoon veel meer batterijduur. Dus op die manier vergelijken is al scheef :). Het tweede punt is dat het stroomverbruik in standby bij jou wel erg hoog is. Waarschijnlijk staat aan dat je laptop wakker mag worden van aangekoppelde bluetooth apparaten.

Maar dan het meest belangrijke, je moet de batterij gewoon gebruiken. Dus niet altijd eerst helemaal leeg laten lopen en dan pas opladen. Dat is niet goed. Je moet gewoon een stukje gebruiken (zoveel je nodig hebt) en daarna weer aan de oplader hangen. Zo nu en dan is het dan goed om de batterij helemaal leeg te laten lopen. Op die manier kun je hem namelijk kalibreren.
amahusu schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 12:43:
[...]
Dat is wel erg kort door de bocht. VLC is helemaal niet zo belachelijk slecht, mijn inziens zelfs een van de betere mediaspelers. Het feit dat er op internet veel te vinden is over de problemen gaat voor elk stukje software/hardware op. De mensen die geen klachten hebben hoor je niet en ik denk dat die wel het aantal mensen die ontevreden zijn ruim overtreffen.

Mensen posten nu eenmaal eerder op fora als ze een vraag hebben of problemen hebben, maar dat wil niet automatisch zeggen dat het product dan ook slecht is. Nogmaals, ikzelf heb nauwelijks problemen met VLC. En als ik onverhoopt wel ergens mee zit dan is de oplossing vrij snel gevonden omdat het een van de meest gebruikte stukjes software is op de mac en de community daarom erg groot (en behulpzaam) is.

Enfin, om nou te zeggen dat de ander 'niet echt gelijk heeft' slaat dus nergens op omdat je het baseert op je eigen mening en ervaringen die niet garant staan voor een absolute wijsheid ;)
Helemaal mee eens, daarbij denk ik dat VLC ook enorm veel gebruikt wordt. Het geeft bij mij iig geen problemen en om meer in het algemeen te reageren: met de VLC en Plex combo kan ik tot nu toe alle 720P en 1080P content afspelen op m'n 2,0 Alu Macbook :).

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flaterik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-06 00:26
Dubio.

Macbook 13" kopen bij Prowarehouse? Offerte van 1632,- euro inclusief een TimeCapsule 500GB.
of
Macbook 13" bestellen in UK. Heb daar iemand zitten die hem kan kopen en meenemen naar NL. Totale prijs daar komt op 1317,- euro voor MB en TC 500GB.

Keuze lijkt logisch echter kan ik hem zakelijk afschrijven. Dus op de Prowarehouse offerte pak ik 260 euro terug op de BTW. Dit kan niet bij de UK bestelling aangezien je niet via de Apple UK website kan bestellen.

Wat te doen?

Digital Nomad, frequent flyer en minimalist...https://erikvandermeulen.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R_M
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 02-06 13:52

R_M

vogelaarke135 schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 11:09:
[...]

Tja, te vergelijken met de combodrive t.o.v. superdrive MB denk ik van eerdere generaties. Maar ja als je de dure MB haalt kun je misschien net zo goed door voor de MBP.
Dat ligt er maar aan wat je wil. Ik heb ook heel lang getwijfeld tussen een macbook 2GHz, 2,4GHz en de macbook pro. Maar ik vond die 13.3" toch net wat handiger dan de 15.4" van de macbook pro. Het werd dus een macbook. Toch maar de 2,4GHz genomen. Dat verlicht toetsenbord en de iets snellere processor gaven de doorslag. Typisch dat sommige mensen vallen voor dergelijke gadgets (want dat is het verlicht toetsenbord voor de meesten), maar blijkbaar rekent Apple toch op de aantrekkingskracht van dat soort dingen.
En er is dus ook een publiek dat het formaat van de gewone macbook verkiest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySandwich
  • Laatst online: 23-09 09:54
wow, op 19-11 mijn kortingsaanvraag ingediend en niet lang daarna op de post gedaan. Ik werd een beetje bang dat het al helemaal mis gelopen was en dat ik naar mijn geld kon fluiten maar vandaag is de status veranderd in ontvangen en wordt verwerkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mythrill schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 20:15:
wow, op 19-11 mijn kortingsaanvraag ingediend en niet lang daarna op de post gedaan. Ik werd een beetje bang dat het al helemaal mis gelopen was en dat ik naar mijn geld kon fluiten maar vandaag is de status veranderd in ontvangen en wordt verwerkt!
Same here! 8) 17 november ingediend vandaag ook verwerkt, gelukkig wou al weer bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flaterik
Mythrill schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 20:15:
Over welke korting hebben we het hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySandwich
Back to School en Perfect Companion, ofwel een bijna gratis IPod Nano 8GB en een bijna gratis Canon Pixma MX310.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flaterik
Mythrill schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 21:27:
Back to School en Perfect Companion, ofwel een bijna gratis IPod Nano 8GB en een bijna gratis Canon Pixma MX310.
Link?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySandwich

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pardonlul
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-09-2022
Verwijderd schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 20:41:

Same here! 8) 17 november ingediend vandaag ook verwerkt, gelukkig wou al weer bellen.
"Je aanvraag is ontvangen op 20.01.09 en wordt momenteel verwerkt."

Fijn, dan duurt het nog maar 4 weken voordat ze het geld storten. 8)7
Ik heb mijn kortingsaanvraag ingediend. Waarom heb ik nog geen cheque of bankoverschrijving ontvangen?

Houd rekening met een verwerkingstijd van vier weken voor uitbetaling van de korting, gerekend vanaf de datum waarop de aanvraag door Apple is verwerkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-10 17:41

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

--help schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 12:15:
[...]

Het zou je verbazen als je eens wist hoe slechts VLC eigenlijk is hoor. Je moet maar eens opzoeken op google met de problemen, je gaat er een HOOP vinden. VlC staat er ook bekend om trouwens dat het niet echt stabiel is, echter wel veel ondersteuning bied. Helaas heb je hier dus niet echt gelijk ;)
Het zou me verbazen als VLC een slecht pakket was. Ik gebruik het al sinds 2001, toen VideoLAN net naar GPL ging, en ik nog Linux gebruikte. Toen ik in 2004 naar OSX overstapte was het een van de eerste apps die ik installeerde en ik gebruik het sindsdien zonder noemenswaardige issues. En uiteraard ga je veel problemen tegenkomen op internet. VLC 0.8.6. is 'maar' 100 miljoen keer gedownload. ;) En de tevreden mensen hoor je niet.

Overigens zou ik met jouw redeneerwijze ook kunnen stellen dat Volkswagen waardeloze auto's maakt, de MacBook Pro een vreselijk slecht produkt is, etc ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Whieee op 21-01-2009 22:24 ]

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --help
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 09-09 11:14
Ik snap dat iets dat veel gebruikt veel klachten kent, echter ik ervaar persoonlijk toch ook wel veel problemen en rondom mij heen ook. Maarja dit topic gaat over de MacBook; laten we het hierbij houden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

--help schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 22:29:
Ik snap dat iets dat veel gebruikt veel klachten kent, echter ik ervaar persoonlijk toch ook wel veel problemen en rondom mij heen ook. Maarja dit topic gaat over de MacBook; laten we het hierbij houden :)
ik zou zeggen: open een topic in ASD over de VLC issues ;) Misschien word je er nog wat wijzer van :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
  • Laatst online: 23:41

Quakie

quakelen

Hoedje schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 18:24:
[...]

Een beetje internetten en tekstverwerken, staat in geen verhouding met een film over je netwerk kijken. Dat kost gewoon veel meer batterijduur. Dus op die manier vergelijken is al scheef :). Het tweede punt is dat het stroomverbruik in standby bij jou wel erg hoog is. Waarschijnlijk staat aan dat je laptop wakker mag worden van aangekoppelde bluetooth apparaten.

Maar dan het meest belangrijke, je moet de batterij gewoon gebruiken. Dus niet altijd eerst helemaal leeg laten lopen en dan pas opladen. Dat is niet goed. Je moet gewoon een stukje gebruiken (zoveel je nodig hebt) en daarna weer aan de oplader hangen. Zo nu en dan is het dan goed om de batterij helemaal leeg te laten lopen. Op die manier kun je hem namelijk kalibreren.
thanks! ja vond ik ook, maar heb gekeken bij de configuratie van bluetooth maar staat niet aangevinkt dat externe apparaten hem uit sluimerstand mag halen dus helaas is dat het niet:(

sry maar in het algemeen hoeveel ben jij (of zijn jullie) kwijt als je hem een dag standbye laat liggen op de batterij? Dan weet ik een beetje wat een normale verlies is.

En ik zal batterij normaal gaan gebruiken en je link gebruikten, thx:)

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeEvert
  • Laatst online: 12-05 12:34
Pardonlul schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 22:09:
[...]

"Je aanvraag is ontvangen op 20.01.09 en wordt momenteel verwerkt."

Fijn, dan duurt het nog maar 4 weken voordat ze het geld storten. 8)7

[...]
Ah! Eindelijk! Ook mijn aanvraag is ontvangen op 20.01.09, terwijl het geld van de iPod 2 weken geleden al is gestort, beide streepjescodes zaten in dezelfde envelop 8)7

Langzame :z lui daar bij Apple....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09-10 01:04
Ik zat nu eens te kijken.. En... Ik zag dat de Macbook een 9400GT heeft waarvan de 256MB Shared is met het werkgeheugen.. Dat is natuurlijk wat minder. Iemand die iets zinnigs kan zeggen over de prestaties?

_@/'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amahusu
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-10 11:38

amahusu

taking over the world!

Steephh schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 01:18:
Ik zat nu eens te kijken.. En... Ik zag dat de Macbook een 9400GT heeft waarvan de 256MB Shared is met het werkgeheugen.. Dat is natuurlijk wat minder. Iemand die iets zinnigs kan zeggen over de prestaties?
ikke! Ik dacht eigenlijk dat de 9400GM ook wat zou tegenvallen, maar hij valt juist 100% mee! Als je games speelt in Bootcamp dan trekt ie vrijwel alles (de nieuwste games natuurlijk wat minder goed ;)), maar om een indicatie te geven: Pro Evolution Soccer 2009 trekt ie met gemak met alles op high op 1280x800. Bij de settings staat dan zelfs dat je 512mb videogeheugen tot je beschikking hebt. Ook games zoals Call of Duty World at War draaien verrassend soepel met vrijwel constante fps.

Ik heb hiervoor een macbook pro gehad die ik wat vond tegenvallen qua prestaties (omdat ik er erg veel had verwacht van de 2 videokaarten), maar de nvidia gpu in de macbook komt erg sterk uit de hoek voor z'n geringe formaat. Vergeleken met de intel xma/gma onboard kaarten is deze onboard kaart echt een monster :P

edit: overigens speel ik op een 2.4ghz / 4gb mem.

[ Voor 3% gewijzigd door amahusu op 22-01-2009 01:36 ]

Always Outnumbered, Never Outgunned // Some people feel the rain, others just get wet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JottemJ schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 17:03:
Ga ervan uit dat dit wereldwijd gaat gelden, Apple hanteert eigenlijk overal dezelfde specs. Momentje geduld tot de site wordt geupdate in Nederland. Heb de openingspost vast aangepast...
Hij is al te vinden in de NL Store ;)
Afbeeldingslocatie: http://www.foto-uploaden.nl/upload/af38621c736e88d7a99f932052fc701a.png
Surfspot prijs is bij mij (kan verschillen per school/instelling) €873,-

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2009 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefan_el
  • Laatst online: 24-01 17:55
Verwijderd schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 11:46:
[...]

Hij is al te vinden in de NL Store ;)
[afbeelding]
Surfspot prijs is bij mij (kan verschillen per school/instelling) €873,-
Als je hem wilt bestellen geeftie nog een foutmelding.....wil hem zsm bestellen, voor 873,- euro. Das een koopje toch ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amahusu

amahusu

taking over the world!

stefan_el schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 12:15:
[...]

Als je hem wilt bestellen geeftie nog een foutmelding.....wil hem zsm bestellen, voor 873,- euro. Das een koopje toch ;)
dat is idd een mooie prijs, vooral die 9400M videokaart is een behoorlijke upgrade tov de geintegreerde intel kaartjes

Always Outnumbered, Never Outgunned // Some people feel the rain, others just get wet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JottemJ
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-10 20:08
amahusu schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 12:26:
[...]

dat is idd een mooie prijs, vooral die 9400M videokaart is een behoorlijke upgrade tov de geintegreerde intel kaartjes
Jup, al ben ik benieuwd hoe groot het verschil is tussen de unibody 2.0ghz en deze witte versie. Dit ivm het ddr2 gedeeld geheugen (gok een kleine 10%?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hayda
  • Registratie: Juli 2008
  • Niet online
ik zie dat sommige mensen nog hun kortingen moeten ontvangen.
ik heb inmiddels al beide kortingen op mijn giro mogen ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsvr
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09-10 10:10
Flaterik schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 19:24:
Dubio.

Macbook 13" kopen bij Prowarehouse? Offerte van 1632,- euro inclusief een TimeCapsule 500GB.
of
Macbook 13" bestellen in UK. Heb daar iemand zitten die hem kan kopen en meenemen naar NL. Totale prijs daar komt op 1317,- euro voor MB en TC 500GB.

Keuze lijkt logisch echter kan ik hem zakelijk afschrijven. Dus op de Prowarehouse offerte pak ik 260 euro terug op de BTW. Dit kan niet bij de UK bestelling aangezien je niet via de Apple UK website kan bestellen.

Wat te doen?
Let je wel op het toetsenbord als je hem wel in de UK koopt? Zelf erg goede ervaring met prowarehouse, doe er veel zaken mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amahusu

amahusu

taking over the world!

JottemJ schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 12:34:
[...]

Jup, al ben ik benieuwd hoe groot het verschil is tussen de unibody 2.0ghz en deze witte versie. Dit ivm het ddr2 gedeeld geheugen (gok een kleine 10%?).
ik denk dat de witte macbook wel een stuk warmer en luidruchtiger is dan de unibody versie. Mijn oude zwarte macbook werd geregeld behoorlijk warm als ik bezig was met grafische programma's of een hd film aan het kijken was (met draaiende apps op de achtergrond). Ik heb gemerkt dat in de alu macbook de gpu van de 9400 bij maximale belasting zo'n 75 graden is en idle/avg zo'n 60. Dat zal in een kunststof behuizing wel een stuk warmer zijn, dus meer fantoeren = meer lawaai.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefan_el
amahusu schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 13:03:
[...]

ik denk dat de witte macbook wel een stuk warmer en luidruchtiger is dan de unibody versie. Mijn oude zwarte macbook werd geregeld behoorlijk warm als ik bezig was met grafische programma's of een hd film aan het kijken was (met draaiende apps op de achtergrond). Ik heb gemerkt dat in de alu macbook de gpu van de 9400 bij maximale belasting zo'n 75 graden is en idle/avg zo'n 60. Dat zal in een kunststof behuizing wel een stuk warmer zijn, dus meer fantoeren = meer lawaai.
Krijg je die hitte alleen als je de videokaart intents belast? Wil er namelijk wel Logic (studio) op gaan draaien, dat is geen grafisch wonder dus neem aan dat dat niet uitmaakt voor mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Logic kan dan wel de CPU weer flink stressen, en de memory controller. In de MacBooks zitten de GPU en de memorycontroller in dezelfde chip, dus dat kan alsnog een stevig draaiende fan opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrfunk
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
hayda schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 12:45:
ik zie dat sommige mensen nog hun kortingen moeten ontvangen.
ik heb inmiddels al beide kortingen op mijn giro mogen ontvangen.
Heb de aanvraag gestuurd op 2.11. De streepjescode (printer) heb ik voor de kerst (beetje laat, don't ask) op de bus gedaan. Tot op heden is mijn status niet veranderd.

Ik vraag me wel af hoe lang ik moet wachten en wat je kan doen mocht je je geld niet krijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet wel dat ik ook erg lang moest wachten...

Het is wel gekomen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 11:33:
Beste mensen,

Ik wil graag een Macbook aanschaffen. Nu zie ik dat je ook studentenkorting kan krijgen.
Aangezien ik student ben kan ik deze ook krijgen. Nu vroeg ik mij af waar ik deze:

http://www.notebookcheck.net/typo3temp/pics/0f1f3b0009.jpg

Het goedkoopst kan halen?
Is dat bij de Apple site zelf of via surfspot of ergens anders.

Met vriendelijke groet
Hoi Postbank, Ik heb wat vergelijkingen gedaan en een redirect van surfshot naar de Apple Store leverde het laagste bedrag op de offerte op voor een Alu Macbook 2,4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g4wx3
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 07-10 14:06
De oude witte macbook is ook geupdated met dezelfde GPU.
Vreemd dat t.net er niet over bericht.

Voor veel twijfelaars is dit echt een goed zet, voor nog geen 1000 euro heb je alles wat de nieuwe macbook heeft, behalve dus de unibody, ledverlichting (keyboard/screen) multitouch+ glazen trackpad

Maar je hebt wel firewire en al de rest

http://www.softfocus.be/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Damnit, daar was die site update dus voor :).

Zit er sterk over te denken om dit voor de aankomende opleiding aan te schaffen. Alleen vraag ik me af of die videokaart genoeg is voor de opleiding communicatie en multimedia design. Omdat ze het daar altijd hebben over een videokaart zonder shared geheugen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shrien
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19:38

Shrien

frequent snoozer

ronwiel schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 17:38:

Zit er sterk over te denken om dit voor de aankomende opleiding aan te schaffen. Alleen vraag ik me af of die videokaart genoeg is voor de opleiding communicatie en multimedia design. Omdat ze het daar altijd hebben over een videokaart zonder shared geheugen..
Gaat prima :) Ik doe ook CMD en je ziet het gedeelte Mac gebruikers steeds groter worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaURoN
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
ronwiel schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 17:38:

Zat! Als die nieuwe unibody macbook , team fortress 2 via crossover goed kan spelen, wil dat ook wel hoor ;) Shared is niet meer zo als het paar jaar geleden was :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefan_el
apple shop doet het! (wat betreft de witte mac)
denk dat ik de eerste ben :P

ben ik blij dat ik hem niet vorige week of afgelopen maandag al had besteld wat ik eigenlijk wilde doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Niet online
stefan_el schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 18:26:
apple shop doet het! (wat betreft de witte mac)
denk dat ik de eerste ben :P

ben ik blij dat ik hem niet vorige week of afgelopen maandag al had besteld wat ik eigenlijk wilde doen :)
Je had altijd nog binnen 8 dagen kunnen annuleren ;). Overigens voor de creative surfspoters, het volledige adobe pakket is nu voor ongveer 500 euro te krijgen, naar mijn idee behoorlijk goedkoop!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F e r o x
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18-11-2024
Is er nu al een mogelijkheid om multi-channel aac on-the-fly om te zetten naar ac3? Op Windows is dit namelijk wel mogelijk, maar op mac lukt het niet. Vreemd want vele trailers op de Apple-site worden aangeboden met 5.1 aac-audio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-07 21:54
g4wx3 schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 17:34:
De oude witte macbook is ook geupdated met dezelfde GPU.
Vreemd dat t.net er niet over bericht.

Voor veel twijfelaars is dit echt een goed zet, voor nog geen 1000 euro heb je alles wat de nieuwe macbook heeft, behalve dus de unibody, ledverlichting (keyboard/screen) multitouch+ glazen trackpad

Maar je hebt wel firewire en al de rest
maar wel een lagere geheugen snelheid etc, wat ookw eer invloed heeft op de videokaart, hij zal niet zo presteren als een unibody

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlowFish
  • Laatst online: 19:27
zit eraan te denken om de macbook unibody 13" via apple.nl te bestellen , ik betaal dan 1103 via surfspot,

maar geen zin om te wachten , als ik nou naar mediamarkt ga zou ik hier dan een gratis oplaaddock terwaarde van 45 euro bij kunnen krijgen of mogen er op apple producten gene kortingen gegven worden net als op bv. bose ? want dan haal ik hem liever @ MM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06:14
F e r o x schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 20:06:
Is er nu al een mogelijkheid om multi-channel aac on-the-fly om te zetten naar ac3? Op Windows is dit namelijk wel mogelijk, maar op mac lukt het niet. Vreemd want vele trailers op de Apple-site worden aangeboden met 5.1 aac-audio.
Begrijp je niet helemaal maar met handbrake is het al een tijd mogelijk om ac3 acc streams te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flaterik
BlowFish schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 23:01:
zit eraan te denken om de macbook unibody 13" via apple.nl te bestellen , ik betaal dan 1103 via surfspot,

maar geen zin om te wachten , als ik nou naar mediamarkt ga zou ik hier dan een gratis oplaaddock terwaarde van 45 euro bij kunnen krijgen of mogen er op apple producten gene kortingen gegven worden net als op bv. bose ? want dan haal ik hem liever @ MM.
:) Heb ik gister ook gedaan.. ben wel voor de 2.4 versie gegaan. Via Surfspot koste mij deze 1349,- ipv 1499! Was nog langs de MM gegaan maar dat deden ze erg moeilijk over kortingen e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlowFish
Flaterik schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 23:26:
[...]

:) Heb ik gister ook gedaan.. ben wel voor de 2.4 versie gegaan. Via Surfspot koste mij deze 1349,- ipv 1499! Was nog langs de MM gegaan maar dat deden ze erg moeilijk over kortingen e.d.
oke bedankt dan morgen maar een bestelling plaatsen, hopelijk heb ik hem komende week voordat mn colleges weer beginnen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaURoN
  • Niet online
BlowFish schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 23:41:
[...]

oke bedankt dan morgen maar een bestelling plaatsen, hopelijk heb ik hem komende week voordat mn colleges weer beginnen :9
Standaard config heb je wel snel, pas je wat aan (geheugen etc) duurt het wat langer, aangezien die ver weg moet komen :P

Heeft bij mij vanaf 15 januari geduurt tot 21 januari kwa verzenden. De 8e van januari bestelt en de 15e verzonden. Had alleen meer geheugen en apple care + remote + mini display naar dvi er bij bestelt :)

[ Voor 24% gewijzigd door SaURoN op 23-01-2009 08:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilverMane
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09-10 14:30
Wat zijn jullie ervaringen met bankoverschrijvingen naar apple? Ik heb dinsdag een macbook besteld en direct het geld overgemaakt (normaal doe ik dat altijd met creditcard maar door toedoen van de bank was die geblokkeerd |:( ) nu staat er nog steeds dat het wordt beoordeeld... ben het wachten een beetje zat aan het worden, ik ben al niet zo'n held in wachten als ik het om nieuwe speeltje gaat :9 Als ik vandaag mijn nieuwe creditcard krijg en het nog steeds niet verwerkt is bestel ik mogelijk gewoon een nieuwe en annuleer ik de vorige maar.

(=<`#9]~6ZY32Vx/4Rs+0No-&Jk)"Fh}|Bcy?`=*z]Kw%oG4UUS0/@-ejc(:'8dc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Toen ik mijn Macbook bestelde in november, bestelde ik hem dinsdagavond en die vrijdag erna was de betaling verwerkt.

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_Razor
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-11-2024
SaURoN schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 18:08:
[...]

Zat! Als die nieuwe unibody macbook , team fortress 2 via crossover goed kan spelen, wil dat ook wel hoor ;) Shared is niet meer zo als het paar jaar geleden was :)
Counter-Strike Source doet het bij mij op de 9400M best goed, op lage settings.

Gelukkig kan de 9600M em maxen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlowFish
BlowFish schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 23:41:
[...]

Vandaag bij de Dixons de macbook unibody gehaald! wat een practig apparaat ben er erg blij mee :)

toch nog gratis de ' onofficiele ' sleeve erbij weten te lullen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb wat heel raars met m'n macbook, het is geen probleem maar ben toch benieuwd of meer mensen hier "last" van hebben...

Ik gebruik m'n macbook met een 24" scherm, dat is groot genoeg dus gebruik het scherm van macbook zelf niet, heb hem dus dicht zitten. Nu was ik een film aan het downloaden van nieuwsgroepen en het ging nogal langzamer dan normaal... 200KB/s ipv 1,5MB/s.

Dus ik deed het scherm openen tot mijn verbazing, schoot de snelheid ineens omhoog naar 1,5MB/s. Dit is geen toeval, want het gebeurd telkens, als ik scherm dicht heb is hij sloom en als hij open is, is hij snel. Hoe kan dat? Hebben jullie dit ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-06 13:07

Digistorm

ex-demo scener

De antenne van de draadloze netwerkkaart zit ergens in het scherm, het kan zijn dat de metalen klep het signaal tegenhoudt als deze dicht is.

Hier stond achterhaalde informatie…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raytje192
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 24-09 13:04
BlowFish schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 18:55:
[...]

Vandaag bij de Dixons de macbook unibody gehaald! wat een practig apparaat ben er erg blij mee :)

toch nog gratis de ' onofficiele ' sleeve erbij weten te lullen :)
Dan weet ik wel in welk filiaal dat dat geweest is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaURoN
  • Niet online
Dutch_Razor schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 13:47:
[...]

Counter-Strike Source doet het bij mij op de 9400M best goed, op lage settings.

Gelukkig kan de 9600M em maxen :D
Ik kan team fortress 2 op bijna alles high spelen in bootcamp (AA en VSYNC off) :P Via crossover medium/low

met MacBook 2,4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F e r o x
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18-11-2024
lowfi schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 23:12:
[...]

Begrijp je niet helemaal maar met handbrake is het al een tijd mogelijk om ac3 acc streams te maken.
Ik heb het over realtime omzetten van aac naar ac3, aangezien weinig versterkers aac ondersteunen. Wanneer ik nu een film afspeel op mac krijg ik geen surround, enkel stereo. Op windows wordt er wel Dolby Digital surround ge-output.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertJRB
  • Laatst online: 03-07 23:42
Verwijderd schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 22:20:
Ik heb wat heel raars met m'n macbook, het is geen probleem maar ben toch benieuwd of meer mensen hier "last" van hebben...

Ik gebruik m'n macbook met een 24" scherm, dat is groot genoeg dus gebruik het scherm van macbook zelf niet, heb hem dus dicht zitten. Nu was ik een film aan het downloaden van nieuwsgroepen en het ging nogal langzamer dan normaal... 200KB/s ipv 1,5MB/s.

Dus ik deed het scherm openen tot mijn verbazing, schoot de snelheid ineens omhoog naar 1,5MB/s. Dit is geen toeval, want het gebeurd telkens, als ik scherm dicht heb is hij sloom en als hij open is, is hij snel. Hoe kan dat? Hebben jullie dit ook?
Hoe krijg je het voor elkaar de laptop te kunnen dichtklappen zonder dat hij in de sluimer modes valt?

Leica MM + Sony A9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06:14
F e r o x schreef op zaterdag 24 januari 2009 @ 11:10:
[...]

Ik heb het over realtime omzetten van aac naar ac3, aangezien weinig versterkers aac ondersteunen. Wanneer ik nu een film afspeel op mac krijg ik geen surround, enkel stereo. Op windows wordt er wel Dolby Digital surround ge-output.
Aha

Je kan wel de audio stream in quicktime kiezen. Enige probleem is dat je dan de file weer moet saven. Met plex bv gaat dat wel realtime.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markofnikoff
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 02-10 21:45

Markofnikoff

What is the speed of the dark?

Verwijderd schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 22:20:

Heb ik ook gehad, in je scherm zitten inderdaad de antennes. Door het scherm te liggen kunnen de antennes het signaal niet meer goed ontvangen, een stand loste dit probleem voor mij op. Heeft te maken met dat een wifi golf op een bepaalde manier wordt uitgezonden, staande golf of zoiets. Als je antennes liggen is het oppervlak van ontvangst heel klein... (alleen de boven kant van je antenne zeg maar)

@RobertJRB
Wat het in sluimerstand gaan aangaat, als je je magsafe heb aangesloten en een extern tobo/muis kun je de mac dichtklappen, en nadat ie in sluimerstand is gegaan duw je op een knop en gaat ie weer aan en geeft alles netjes op het externe scherm weer.

[ Voor 8% gewijzigd door Markofnikoff op 24-01-2009 11:57 ]

- Zooi - www.stefanjacobs.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertJRB
  • Laatst online: 03-07 23:42
Markofnikoff schreef op zaterdag 24 januari 2009 @ 11:55:
[...]

Heb ik ook gehad, in je scherm zitten inderdaad de antennes. Door het scherm te liggen kunnen de antennes het signaal niet meer goed ontvangen, een stand loste dit probleem voor mij op. Heeft te maken met dat een wifi golf op een bepaalde manier wordt uitgezonden, staande golf of zoiets. Als je antennes liggen is het oppervlak van ontvangst heel klein... (alleen de boven kant van je antenne zeg maar)

@RobertJRB
Wat het in sluimerstand gaan aangaat, als je je magsafe heb aangesloten en een extern tobo/muis kun je de mac dichtklappen, en nadat ie in sluimerstand is gegaan duw je op een knop en gaat ie weer aan en geeft alles netjes op het externe scherm weer.
Helemaal duidelijk, dank :)

Leica MM + Sony A9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlowFish
raytje192 schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 22:28:
[...]

Dan weet ik wel in welk filiaal dat dat geweest is ;)
:w haha , je weet me te vinden bij de shop waar ik werk als jij wat nodig hebt ;)

de macbook bevalt verder prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raytje192
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 24-09 13:04
BlowFish schreef op zaterdag 24 januari 2009 @ 22:36:
[...]

:w haha , je weet me te vinden bij de shop waar ik werk als jij wat nodig hebt ;)

de macbook bevalt verder prima!
Komt goed ;) Gelukkig kon me ook niet voorstellen dat zo'n prachtmachine niet bevalt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chriztiaan
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 05:19
lowfi schreef op zaterdag 24 januari 2009 @ 11:51:
[...]

Aha

Je kan wel de audio stream in quicktime kiezen. Enige probleem is dat je dan de file weer moet saven. Met plex bv gaat dat wel realtime.
Heeft iemand al iets gevonden hierop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Markofnikoff schreef op zaterdag 24 januari 2009 @ 11:55:
[...]Heb ik ook gehad, in je scherm zitten inderdaad de antennes. Door het scherm te liggen kunnen de antennes het signaal niet meer goed ontvangen, een stand loste dit probleem voor mij op. Heeft te maken met dat een wifi golf op een bepaalde manier wordt uitgezonden, staande golf of zoiets. Als je antennes liggen is het oppervlak van ontvangst heel klein... (alleen de boven kant van je antenne zeg maar)
Klopt, dat is trouwens niet de staande golf maar de polarisatie (horizontaal of vertikaal). Alleen ik betwijfel of het binnenshuis zo veel effect heeft (die 2.4Ghz golven reflecteren kriskras je huis rond en het zou niet zo'n enorm verschil mogen maken). Als je graag met de macbook dicht wil werken zou je je router antennes ook horizontaal kunnen leggen als die een scharnier hebben. Als het signaal dan weer harder wordt dan lag het toch aan de polarisatie. Het is te proberen!

Maar ik denk dat het in dit geval meer te maken heeft met de metalen behuizing die het signaal in dichte stand meer dempt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markofnikoff
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 02-10 21:45

Markofnikoff

What is the speed of the dark?

GekkePrutser schreef op zondag 25 januari 2009 @ 03:33:
[...]

Klopt, dat is trouwens niet de staande golf maar de polarisatie (horizontaal of vertikaal). Alleen ik betwijfel of het binnenshuis zo veel effect heeft (die 2.4Ghz golven reflecteren kriskras je huis rond en het zou niet zo'n enorm verschil mogen maken). Als je graag met de macbook dicht wil werken zou je je router antennes ook horizontaal kunnen leggen als die een scharnier hebben. Als het signaal dan weer harder wordt dan lag het toch aan de polarisatie. Het is te proberen!

Maar ik denk dat het in dit geval meer te maken heeft met de metalen behuizing die het signaal in dichte stand meer dempt.
Nja het heeft in iedergeval te maken met de antennes. Ik heb het zelf opgelost met een stand, en mijn MB ontvangt het signaal nu keurig, ook al zit ie dicht. Zolang hij maar niet plat ligt werkt het, in een hoek is het signaal goed, plat is het bijna weg.....

- Zooi - www.stefanjacobs.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VincentG
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07-10 21:42
Ik heb een probleem met mijn Macbook.

Ik heb een 1st gen Macbook, 183GHz, 2GB ram, wit, combo-drive. Denk van zomer 2006.
Nu probeerde ik vannacht mijn Macbook te gebruiken (kon niet slapen), maar accu was leeg. Megasafe stekkertje erin, maar ledje blijft groen. Macbook aangezet, zie in batterij/accu icoontje een kruisje. Hij is niet aan het opladen of herkent accu niet. In iStat zie ik vreemde letters bij accu zaken als oplaattijd en percentage. Stekker uit Macbook gehaald en hij viel gelijk uit. Nog eens opgestart met stekker erin, nog steeds problemen met accu.

Vanmorgen even accu eruit gehaald en er weer in gestopt. Kon er zo snel niets vreemds aan ontdekken, op een paar kleine bruine vlekjes op de onderkant van de accu na. Zag zo snel niets op de plaats van de accu in de Macbook en betwijfel of het een lekkende accu oid is. Accu er weer in, geen verschil. Paar uur aan stroom gehangen, nog geen verschil.

Is mijn accu dood of is er misschien iets tussen accu en voeding, waardoor ie de accu niet meer 'gebruikt'?

Oh oh Mr. B, oh oh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
VincentG schreef op zondag 25 januari 2009 @ 14:07:
Ik heb een probleem met mijn Macbook.

Ik heb een 1st gen Macbook, 183GHz, 2GB ram, wit, combo-drive. Denk van zomer 2006.
Nu probeerde ik vannacht mijn Macbook te gebruiken (kon niet slapen), maar accu was leeg. Megasafe stekkertje erin, maar ledje blijft groen. Macbook aangezet, zie in batterij/accu icoontje een kruisje. Hij is niet aan het opladen of herkent accu niet. In iStat zie ik vreemde letters bij accu zaken als oplaattijd en percentage. Stekker uit Macbook gehaald en hij viel gelijk uit. Nog eens opgestart met stekker erin, nog steeds problemen met accu.

Vanmorgen even accu eruit gehaald en er weer in gestopt. Kon er zo snel niets vreemds aan ontdekken, op een paar kleine bruine vlekjes op de onderkant van de accu na. Zag zo snel niets op de plaats van de accu in de Macbook en betwijfel of het een lekkende accu oid is. Accu er weer in, geen verschil. Paar uur aan stroom gehangen, nog geen verschil.

Is mijn accu dood of is er misschien iets tussen accu en voeding, waardoor ie de accu niet meer 'gebruikt'?
na 2 jaar kan je accu aardig op en dood zijn, maar is het een polymer accu? dan kan die sowieso niet lekken.

Maar na 2 jaar gebruik heeft de accu wel een aardig gebruikt punt bereikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• astonmbp
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 05-10 18:49
Sn0wblind schreef op zondag 25 januari 2009 @ 15:37:
[...]

na 2 jaar kan je accu aardig op en dood zijn, maar is het een polymer accu? dan kan die sowieso niet lekken.

Maar na 2 jaar gebruik heeft de accu wel een aardig gebruikt punt bereikt.
2 jaar valt nog wel mee hoor, mijn accu is ook 2 jaar oud en mijn accu is 75% volgens coconutbattery. Mischien kan je proberen om, als je de accu eruit hebt gehaald, de powerknop ongeveer 10 sec. ingedrukt te houden of misschien een pram-reset uitvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VincentG
Dood lijkt me redelijk onwaarschijnlijk. Heb hem niet extreem veel op/-ontladen en ca twee weken terug zat ie nog rond de 85%.
Ga de methode met de powerknop eens proberen. En even kijken hoe ik een pram-reset moet uitvoeren.

Oh oh Mr. B, oh oh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
Coconut is niet bepaald betrouwbaar.

Daarnaast worden lithium ion/polymer batterijen toch al gauw 20% per jaar minder qua capaciteit. Hoe warmer heo sneller dit afbouwt.

En veel accu;s houden er al eerder mee op al heb je ;m niet zo heel veel gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VincentG
Maar is er nog wel een nieuwe accu voor te krijgen en wat gaat het kosten?
Toch zonde als je een prijzige laptop koopt en dan is de accu zo snel al dood.

Oh oh Mr. B, oh oh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koifim
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Ik krijg net een mailtje van de Mediamarkt. Dinsdag geen BTW op alle laptops en computers, dat houdt volgens mij dus ook Apple producten in! Als dat zo is, dan is dit wel een heel mooi buitenkansje om een Apple aan te schaffen!

EDIT: Link

[ Voor 13% gewijzigd door koifim op 25-01-2009 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flaterik
koifim schreef op zondag 25 januari 2009 @ 18:44:
Ik krijg net een mailtje van de Mediamarkt. Dinsdag geen BTW op alle laptops en computers, dat houdt volgens mij dus ook Apple producten in! Als dat zo is, dan is dit wel een heel mooi buitenkansje om een Apple aan te schaffen!

Uitzondering Mac's? MM mocht toch niet meer met Apple prijzen stunten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
VincentG schreef op zondag 25 januari 2009 @ 17:38:
Maar is er nog wel een nieuwe accu voor te krijgen en wat gaat het kosten?
Toch zonde als je een prijzige laptop koopt en dan is de accu zo snel al dood.
Dat is gewoon het probleem met de huidige accu technologie, vroeger was het nog veel erger als je erop terug denkt.

Accu voor macbook kost 139 euro http://store.apple.com/nl...MTY1NDEwMQ&mco=MjI3NTExNQ

Maar ik zou eerst even die resets enzo proberen uit te voeren om te kijken of dat helpft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander_dr
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 00:31
koifim schreef op zondag 25 januari 2009 @ 18:44:

MM Rotterdam deed vandaag al de laptops etc zonder BTW. Ook de macs.
(830 voor witte macbook)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flaterik
sander_dr schreef op zondag 25 januari 2009 @ 20:00:
[...]

MM Rotterdam deed vandaag al de laptops etc zonder BTW. Ook de macs.
(830 voor witte macbook)
Morgen krijg ik mijn Macbook van Apple.nl thuis.. Als de MediaMarkt hier ook 19% korting geeft gaat de bestelling dezelfde dag nog terug naar Apple.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexagram
  • Niet online
Wat klopt er niet, 830 voor een witte MacBook terwijl 950*0.81 toch echt 769,50 is bij mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amahusu

amahusu

taking over the world!

Tyson schreef op zondag 04 januari 2009 @ 13:39:
Ik heb - na een jaar een oude macbook te hebben gehad - enkele weken terug een alu versie gekocht. Deze is volledig geupdate, maar als ik hem gewoon dichtklap zodat hij in slaapstand gaat, krijg ik hem er niet meer uit. Dan kan ik hem weer openen maar krijg ik een zwart scherm. Als ik het scherm dan opnieuw sluit gaat hij ook niet meer terug in zijn slaapstand. Na een reset krijg ik de melding dat OSX de vorige keer een kernel panic heeft veroorzaakt. Een herinstallatie mocht niet baten. :(
Whieee schreef op zondag 04 januari 2009 @ 20:28:
[...]
Zoek in je logs (/Application/Utilities/Console.app) eens terug naar events die gebeuren rond de 'System Wake'. Misschien word je daar wat wijzer uit. Verder heb je ongetwijfeld de verscheidene resets (PRAM en SMC) al uitgevoerd? ;)

Voor info:
SMC reset uitvoeren
PRAM reset uitvoeren

Verder kan het zijn dat je sleepimage (het bestand waar OSX bij het slapen de geheugeninhoud naar wegschrijft) corrupt is. Dit bestand kan je opnieuw aanmaken met de volgende commands:

Verwijder het sleepimage:
sudo rm /var/vm/sleepimage

Maak een nieuw sleepimage:
sudo touch /var/vm/sleepimage

Repareer hierna de permissies (/Applications/Utilities/Disk Utility.app) om te zorgen dat deze goed staan voor het sleepimage. Mocht ook het opnieuw aanmaken van het sleepimage niet helpen kan je proberen om Safe Sleep uit te zetten. Je Mac houdt dan enkel de geheugeninhoud zolang er stroom op het geheugen staat. Zolang je accu niet leeg is gaat dat dus goed.

Huidige Safe Sleep modus bepalen:
pmset -g | grep hibernatemode

Onthoud het cijfer in de uitvoer (waarschijnlijk 3 of 7) goed!

Safe sleep uitzetten:
sudo pmset -a hibernatemode 0

Safe sleep weer aanzetten:
sudo pmset -a hibernatemode <nummer dat je onthouden hebt>

Controle:
pmset -g | grep hibernatemode
hmm, iemand nog meer suggesties? Ik heb dus ook het probleem dat ie soms niet uit z'n slaapstand wil komen en het beeld gewoon zwart blijft (terwijl de toetsen oplichten en duidelijk de schijf en fan te horen zijn). Ik heb het bovenstaande al geprobeerd, tevens de localtime gereset, maar ik blijf het probleem houden :(

dus als er iemand is die dit heeft kunnen oplossen, dan hoor ik het graag

[ Voor 10% gewijzigd door amahusu op 25-01-2009 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FailFr8er
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-10 14:03
osc4r schreef op zondag 25 januari 2009 @ 21:21:
Wat klopt er niet, 830 voor een witte MacBook terwijl 950*0.81 toch echt 769,50 is bij mij!
Het moet dan ook zijn 999 / 1.19 = ±840,-

Vermoed ik :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

osc4r schreef op zondag 25 januari 2009 @ 21:21:
ik denk gewoon dat je geen economie 1 hebt gevolgd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexagram
  • Niet online
Leg uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander_dr
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 00:31
Prijs was 999, niet 950.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexagram
  • Niet online
Apple.nl geeft mij gewoon €950,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeluxZ
  • Laatst online: 28-09 14:10

DeluxZ

Livin' the good life

Met studentenkorting zeker ? :)

Dat is de oude witte mb :)

[ Voor 37% gewijzigd door DeluxZ op 25-01-2009 22:34 ]

]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexagram
  • Niet online
Nee, wtf zien jullie echt allemaal €999?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeluxZ
  • Laatst online: 28-09 14:10

DeluxZ

Livin' the good life

http://store.apple.com/nl/configure/MB881N/A?mco=MzMyNDc4MQ

Is het oude witte polycarbonaat model die is voor 949,00 maar de Unibody is voor 1199

]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

950/1.19 =798

100 euro + 20 % is 120 euro.

120 euro - 20 % is 96 euro. (geen 100 euro)

[ Voor 81% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2009 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Flaterik schreef op zondag 25 januari 2009 @ 21:20:
[...]

Morgen krijg ik mijn Macbook van Apple.nl thuis.. Als de MediaMarkt hier ook 19% korting geeft gaat de bestelling dezelfde dag nog terug naar Apple.
Het is 16% korting. Geen 19% want de huidige prijzen zijn allemaal inclusief prijzen, de BTW zit daar al in verwerkt en bedraagt dus 19% bovenop de kale (excl.)prijs. Om de prijs exclusief BTW te berekenen kun je globaal gezegd, 16% afhalen van de huidige verkoopprijs (exact: 15,96%).

Je krijgt dus ook gewoon een bon met daarop BTW uitgaande van de nieuwe prijs met die 16% korting (voor de ondernemers). Het is daarmee een kortingsactie en heeft belastingtechnisch niets met BTW te maken. Maar ja, die korting is wel lekker natuurlijk :)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2009 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VincentG
astonmbp schreef op zondag 25 januari 2009 @ 15:54:
[...]

2 jaar valt nog wel mee hoor, mijn accu is ook 2 jaar oud en mijn accu is 75% volgens coconutbattery. Mischien kan je proberen om, als je de accu eruit hebt gehaald, de powerknop ongeveer 10 sec. ingedrukt te houden of misschien een pram-reset uitvoeren.
Nog even geprobeerd vanavond, maar zonder resultaat. Wordt dus een keer een nieuwe accu bestellen wanneer ik de laptop weer mee wil nemen onderweg. Voorlopig blijft ie veelal nog op een vast stekkie aan het lichtnet hangen.

Oh oh Mr. B, oh oh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flaterik
Verwijderd schreef op zondag 25 januari 2009 @ 22:48:
[...]

Het is 16% korting. Geen 19% want de huidige prijzen zijn allemaal inclusief prijzen, de BTW zit daar al in verwerkt en bedraagt dus 19% bovenop de kale (excl.)prijs. Om de prijs exclusief BTW te berekenen kun je globaal gezegd, 16% afhalen van de huidige verkoopprijs (exact: 15,96%).

Je krijgt dus ook gewoon een bon met daarop BTW uitgaande van de nieuwe prijs met die 16% korting (voor de ondernemers). Het is daarmee een kortingsactie en heeft belastingtechnisch niets met BTW te maken. Maar ja, die korting is wel lekker natuurlijk :)
Thxz voor de info.
Bij de Mediamarkt komt de prijs op EUR 1260. De factuur bij Apple.nl is 1349. Dit verschil is mij toch net iets te groot terwijl er qua service en garantie toch geen verschil is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben nieuw hier en heb een vraagje m.b.t. de nieuwe macbook aluminium. Ik heb deze ongeveer een maand in mijn bezit, alleen mijn batterij lijkt raar te doen. Als ik de batterij volledig oplaad en haal hem van het stroom af laat de indicator na ongeveer 30 seconde 96% zien. Als ik de energie naar ongeveer 90% laat zakken en weer terug oplaad is het resultaat 97%. Ook heb ik het calibreren van de batterij al geprobeerd. Dit ging goed en hij viel dit keer na 30 seconde terug op 99%. Alleen nu ontstaat het probleem dus weer, na volledig op te laden daalt het batterijniveau terug naar 96% (na 30 seconde ongeveer).

Is dit normaal of moet ik naar apple bellen?

En ik haal ongeveer een uur of 4 met een volledig opgeladen batterij. Wat ik doe: msn, internet (youtube), word, powerpoint. Is dit een normale accuduur?

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2009 01:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 26 januari 2009 @ 01:20:
Ik ben nieuw hier en heb een vraagje m.b.t. de nieuwe macbook aluminium. Ik heb deze ongeveer een maand in mijn bezit, alleen mijn batterij lijkt raar te doen. Als ik de batterij volledig oplaad en haal hem van het stroom af laat de indicator na ongeveer 30 seconde 96% zien. Als ik de energie naar ongeveer 90% laat zakken en weer terug oplaad is het resultaat 97%. Ook heb ik het calibreren van de batterij al geprobeerd. Dit ging goed en hij viel dit keer na 30 seconde terug op 99%. Alleen nu ontstaat het probleem dus weer, na volledig op te laden daalt het batterijniveau terug naar 96% (na 30 seconde ongeveer).

Is dit normaal of moet ik naar apple bellen?
Naar Apple bellen lijkt me niet nodig. Is bij mij hetzelfde en waarschijnlijk bij de rest hier ook.

Als ik me niet vergis laadt hij maar op tot een bepaald percentage (totdat het lampje van de oplader groen is?) en daar boven niet meer. Ik heb m'n macbook al ongeveer hele weekend aangesloten op adapter en hij staat nu op 97% en er staat "Batterij is opgeladen".
En ik haal ongeveer een uur of 4 met een volledig opgeladen batterij. Wat ik doe: msn, internet (youtube), word, powerpoint. Is dit een normale accuduur?
Ja, op Apple site staat 5 uur maar dat haalt ie volgens mij nooit... Ik haal ook ongeveer 4 uur. :)
Aansluiten op 24" monitor en wat meer dingen open, haal ik net geen 3 uur volgens mij.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2009 01:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij is het dus dat de laptop wel tot 100% oplaadt, alleen binnen 30 seconde daalt de indicator dus naar 95, 96 of 97 procent.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2009 01:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 26 januari 2009 @ 01:43:
Bij mij is het dus dat de laptop wel tot 100% oplaadt, alleen binnen 30 seconde daalt de indicator dus naar 95, 96 of 97 procent.
Hmm, beetje vaag dan ja... Je zou Apple kunnen bellen, wel even laten weten hier he? :D

edit:
Heb hem net even van de oplader af gehad tot hij op 93% zat ofzo, hij is nu 99% en nog aan het opladen... Ze hebben er vast overna gedacht, dus het zal wel goed zitten. :)

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2009 02:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
  • Laatst online: 23:41

Quakie

quakelen

Nu het toch weer over de batterij gaat, hoeveel verlies hebben jullie qua percentage als hij slaapt? Dus zeg maar s nachts 12 dichtklappen en de volgende dag rond 8uur s avonds weer pakken?

(paar pages terug had ik wat gepost qua batterie life time, en heb dit nog niet gefixt, 25% hit nl wat toen ook gezien werd als redelijk veel)

Ik heb wel wat tijd gewonnen door het aantal tabs te beperken in Opera zodat ik niet continue 30 tot 40% load heb. Nu meestal rond de 8%, tenslotte kan je maar 1 tab tegelijk lezen :P

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flaterik
Flaterik schreef op zondag 25 januari 2009 @ 21:20:
[...]

Ik quote mezelf ff want ik heb vandaag contact gehad met Apple. Apple heeft het geweldig opgelost door mij alsnog het betreffende verschil terug te storten op mijn bankrekening. Kopen bij de MediaMarkt is in mijn geval niet meer nodig en mijn bestelling terug sturen naar Apple dus ook niet :D

Complimenten voor Apple.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Flaterik schreef op maandag 26 januari 2009 @ 16:49:
[...]

Ik quote mezelf ff want ik heb vandaag contact gehad met Apple. Apple heeft het geweldig opgelost door mij alsnog het betreffende verschil terug te storten op mijn bankrekening. Kopen bij de MediaMarkt is in mijn geval niet meer nodig en mijn bestelling terug sturen naar Apple dus ook niet :D

Complimenten voor Apple.
Ik denk dat bijna iedere Apple dealer deze dagen dezelfde korting gaat geven als de MM. Als ze het niet doen zijn ze een klant kwijt, beter iets verdienen dan niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Flaterik schreef op maandag 26 januari 2009 @ 16:49:
[...]

Complimenten voor Apple.
zal dit ook gaan als ik nu een bestelling zou plaatsen?

Ik wil namelijk de macbook white maar dan natuurlijk de geupdate versie van afgelopen week. Ben net in rijswijk geweest bij de MM maar daar hadden ze hem niet. Ik zou dan dus de bestelling bij apple plaatsen en dan bellen met dezelfde vraag als jij, maar zouden ze dan net zo coulant zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 26 januari 2009 @ 18:15:
[...]

Ik wil namelijk de macbook white maar dan natuurlijk de geupdate versie van afgelopen week. Ben net in rijswijk geweest bij de MM maar daar hadden ze hem niet. Ik zou dan dus de bestelling bij apple plaatsen en dan bellen met dezelfde vraag als jij, maar zouden ze dan net zo coulant zijn?
Gewoon proberen. Als ze niet coulant zijn dan kun je altijd nog annuleren. Of morgen naar een Apple store gaan (Den Haag bijvoorbeeld) en kijken of ze daar de korting willen geven. Of een andere MM. Maar bestellen en dan bellen met Apple en kijken of ze die korting willen geven lijkt me het beste. Laat een eventuele coulancetoezegging wel per mail bevestigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 26 januari 2009 @ 18:15:
[...]

Gewoon proberen. Als ze niet coulant zijn dan kun je altijd nog annuleren. Of morgen naar een fysieke Apple store gaan (Den Haag bijvoorbeeld) en kijken of ze daar de korting willen geven. Of een andere MM. Maar bestellen in de Apple store op internet en dan bellen met Apple en kijken of ze die korting willen geven lijkt me het beste. Laat een eventuele coulancetoezegging wel per mail bevestigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vraagje. Ik heb nu een Macbook met 1GB ram. Is het handig om gelijk 4GB in te gooien of is 2GB al genoeg? ik gebruik hem voor internet/msn/office en soms Photoshop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VincentG
Heb zelf een 1st gen Macbook met 2gig ram en draait prima. Zelfs met 512mb draaide het nog prima.
Internet/msn/office vreet niet zo veel en Photoshop is ook niet extreem zwaar.
Ik zou zeggen, kijk hoe alles nu draait. Draait het al soepel, dan zul je niet veel baat hebben bij 4GB ram.

Oh oh Mr. B, oh oh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:31

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Verwijderd schreef op maandag 26 januari 2009 @ 21:21:
vraagje. Ik heb nu een Macbook met 1GB ram. Is het handig om gelijk 4GB in te gooien of is 2GB al genoeg? ik gebruik hem voor internet/msn/office en soms Photoshop....
Dat hangt idd van je gebruik af, en jij kunt dat beter inschatten dan wij.
hoe groot zijn bijvoorbeeld de files waar je mee werkt in photoshop?

Ik heb een MB met 3 gig ram, en voor mij is dat prima op dit moment. Werk soms in big ass photoshop files van 500+ MB, en dat gaat nu super.

Maar er staat in de FAQ geloof ik een goeie manier om te checken of je meer Mem nodig hebt of niet...

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik maak gewoon website's, soms ff een mooie achtergrond dus niet echt extreem. Dus 2GB is meer dan genoeg?
Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.