Ik heb wel gemerkt bij friends met de 2.4ghz versie dat die een stuk sneller warm word.Shrien schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 13:42:
Benchmarks zijn er inderdaad.
Een paar extra seconden wachten kan ik wel, het verschil in framerate in games valt mee en blind typen kan ik ook in het donkerDus ik ga voor de 2.0 Ghz versie denk ik
![]()
Die 4GB ddr3 komt later wel als ddr3 wat goedkoper wordt.
Altijd de snelheid kiezen die Apple er zelf ook in stopt, want sneller geheugen gaat niet uitmaken. Sterker nog: het zal hooguit problemen opleveren als je pech hebt. Sowieso is de geheugencontroller in de nieuwe MacBook lijn redelijk kieskeurig.Maartenvs schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 21:59:
Om even in te haken over het geheugen. Ik ga binnenkort ook 4 gb installeren maar je hebt nu ddr3 PC 8500 wat er standaard in zit en je hebt in de pricewatch ook ddr3 PC 10600. Is er enig praktisch nut waarom je zou kiezen voor 10600 (vind zo snel nergens benchmarks ofzo)?
Launching containers into space
Verwijderd
Ik weet niet hoe ze het doen met hun lage prijzen. Maar ik heb mijn macbook 2.4 er besteld en morgen krijg ik hem in huis. Inclusief 4Gb.2Dutch schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 21:45:
[...]
Apart, hoe krijgen ze dat voor mekaar? Tempting, maar kopen ze gewoon zo huge in?
Wel verleidelijk (mijn dinnetje wil tzt mijn huidige macbookje overkopen, dan neem ik een 2,4ghz variant)
Op de macbook zelf kun je trouwens ook nog educatiekorting krijgen over de al lage prijs van prowarehouse heen, wat mij wel positief verbaasde
Vandaag ééntje halen bij de Media Markt
Verwijderd
Ik moest wel een tijdje wachten. Ik heb hem 26 dec al besteld, maar de levertijd voor een US keyboard is gewoon lang bij Apple. Had ik er wel voor over, want nu heb ik hem tenminste zoals ik hem echt wil en kan ik er geen spijt van krijgenSaURoN schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 12:28:
Kay89 hoelang heb je op je Macbook moeten wachten voordat je hem had?
Voor levertijden hebben we een mooi eigen topic: Levertijd Apple producten Deel 5
.
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
Goed even een ander vraagje:
Weet iemand waar ik de CX-2233GW Witte monitor van Samsung kan bestellen? (of een andere witte monitor minimaal 20"). Zou mooi passen bij mijn witte macbook.
Met dank
Edit: Ik heb nu ook de Acer M2200HD gevonden. Ook een mooie monitor. Iemand die hem al heeft?
Weet iemand waar ik de CX-2233GW Witte monitor van Samsung kan bestellen? (of een andere witte monitor minimaal 20"). Zou mooi passen bij mijn witte macbook.
Met dank
Edit: Ik heb nu ook de Acer M2200HD gevonden. Ook een mooie monitor. Iemand die hem al heeft?
[ Voor 19% gewijzigd door Henry Tower op 15-01-2009 17:42 ]
System 1: Q6600 Asus P5N-E Geforce 8800 GTS 4 GB Ram 640 GB || System 2: imac early 2010 i7 2.93Ghz 4GB 27inch || mobile: macbook early 2007 2GHz 2GB/320GB * Sony P200 * Nokia 6230i/Nokia 6500/Nokia E52
n vriend van me heeft de LG flatron L226WU
is ook n mooi stukje design, maar ik weet alleen niet of ie nog te koop is
is ook n mooi stukje design, maar ik weet alleen niet of ie nog te koop is

Got it !
Hij stond voor 1199 euro bij de Media Markt, maar heb er nog 40 euro van af kunnen praten
Ben nu even Windows erop aan het knallen om te kijken hoe die CS:S draait.
Enige kritiekpuntje is het sluiten van de Macbook, de magneten zijn echt een stuk minder sterk dan mijn witte Macbook. Hebben jullie dit ook ?
Beste alle,
Ik heb graag jullie advies nodig met 't volgende probleem.
Ik heb sinds 3 dagen een nieuwe macbook (aluminium). 2.0Ghz/2 GB standaard configuratie.
Toen ik hem 3 dagen geleden kreeg was de accu zo'n 75%. Deze heb ik eerst helemaal leeg laten lopen om vervolgens helemaal op te laden. Daarna de rest van de avond op accu stroom gebruikt om van alles te installeren.
De volgende dag had ik hem los gekoppeld van 't net stroom en gedurende een paar uur "normaal" gebruikt. Dus een beetje surfen, chatten, paar documenten, boekhouding etc etc, in ieder geval geen extreme dingen. Het viel me op dat toen ik de laptop had aangezet hij aangaf dat er 3 uur mee gewerkt kon worden (accu gaf 100% aan) en na 3 uur was de macbook dan ook helemaal leeg.
Dit leek mij een beetje kort en na contact met MacSupport en een accu calibratie werd mij verteld dat ik hem weer helemaal op zou moeten laden. Ala, zo gedaan.
Vandaag weer zonder net stroom gewerkt. Dit keer een serie gekeken (30 min) en een beetje met photoshop gewerkt. Dit keer was de laptop na 2 uur en 20 minuten op 2% en viel hij vanzelf uit.
Het opladen van de macbook (in uitgeschakelde stand) duurt inmiddels al 3 uur (van 17:30 - 20:30+) en hij is nog steeds niet groen
.
Naast deze nogal beperkte levensduur vind ik dat de macbook niet echt snel presteert. Ik heb hier nog een witte macbook 2ghz/ 2gb liggen van vorig jaar en er is zichtbaar verschil in het opstarten van applicaties. Word doet op de nieuwe ruim 4 a 5 seconde langer over. Andere applicaties starten ook wat "rustiger" op...
Graag zou ik jullie mening willen horen of dit normaal is en of ik misschien beter de macbook zou moeten omruilen.
Wat achtergrond info. screen brightness staat op 60%. Op achtergrond draait alleen Quicksilver. BT is uitgeschakeld en Wifi staat aan voor internet. coconuBattery geeft maximale capaciteit 4173 aan.
EDIT. 21:14... still charging...
Ik heb sinds 3 dagen een nieuwe macbook (aluminium). 2.0Ghz/2 GB standaard configuratie.
Toen ik hem 3 dagen geleden kreeg was de accu zo'n 75%. Deze heb ik eerst helemaal leeg laten lopen om vervolgens helemaal op te laden. Daarna de rest van de avond op accu stroom gebruikt om van alles te installeren.
De volgende dag had ik hem los gekoppeld van 't net stroom en gedurende een paar uur "normaal" gebruikt. Dus een beetje surfen, chatten, paar documenten, boekhouding etc etc, in ieder geval geen extreme dingen. Het viel me op dat toen ik de laptop had aangezet hij aangaf dat er 3 uur mee gewerkt kon worden (accu gaf 100% aan) en na 3 uur was de macbook dan ook helemaal leeg.
Dit leek mij een beetje kort en na contact met MacSupport en een accu calibratie werd mij verteld dat ik hem weer helemaal op zou moeten laden. Ala, zo gedaan.
Vandaag weer zonder net stroom gewerkt. Dit keer een serie gekeken (30 min) en een beetje met photoshop gewerkt. Dit keer was de laptop na 2 uur en 20 minuten op 2% en viel hij vanzelf uit.
Het opladen van de macbook (in uitgeschakelde stand) duurt inmiddels al 3 uur (van 17:30 - 20:30+) en hij is nog steeds niet groen
Naast deze nogal beperkte levensduur vind ik dat de macbook niet echt snel presteert. Ik heb hier nog een witte macbook 2ghz/ 2gb liggen van vorig jaar en er is zichtbaar verschil in het opstarten van applicaties. Word doet op de nieuwe ruim 4 a 5 seconde langer over. Andere applicaties starten ook wat "rustiger" op...
Graag zou ik jullie mening willen horen of dit normaal is en of ik misschien beter de macbook zou moeten omruilen.
Wat achtergrond info. screen brightness staat op 60%. Op achtergrond draait alleen Quicksilver. BT is uitgeschakeld en Wifi staat aan voor internet. coconuBattery geeft maximale capaciteit 4173 aan.
Ik denk dat je een neppe MacBook aangesmeerd hebt gekregen. Een 15" MacBook bestaat namelijk nietprogramist schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 20:37:
Beste alle,
Ik heb sinds 3 dagen een nieuwe macbook (aluminium). 2.0Ghz/2 GB/15" standaard configuratie.
Het opladen van de macbook (in uitgeschakelde stand) duurt inmiddels al 3 uur (van 17:30 - 20:30+) en hij is nog steeds niet groen.
Ik zou het probleem opnieuw bij Apple telefoonhelpdesk neerleggen...
3 uur onafgebroken werken is best lang, bovendien weet ik niet of je cpu/gpu intensieve dingen aan het doen bent geweest (sommige flash animaties op websites kunnen er ook wat van).programist schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 20:37:
... verhaal ...
En je weet dat de accu zijn volle capaciteit pas gaat benutten naarmate hij een aantal keren is op en ontladen, als hij net nieuw is?
Best kans dat die accuduur na een weekje of 2 een stuk vooruit gaat.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Allereerst: heb je nu een 13" MacBook 2GHz, of een 15" MacBook Pro? Controleer dit bij twijfel even: klik in het 'Apple' menu in de menubalk op 'About this Mac' en vervolgens op 'More info'. Het programma System Profiler wordt nu geopend.
In het rechterdeel zie je nu de 'Hardware overview'. Het 2e item is de Model Identifier. Hier staat bij mijn mid-2007 MacBook Pro het volgende: MacBookPro3,1. Bij mijn unibody 2GHz MacBook staat er: MacBook5,1.
De enige 15" aluminium Apple notebook met een 2GHz CPU is de MacBookPro1,1 met een 2GHz Core Duo processor. Als je daar 3 uur mee haalt doe je het lang niet slecht
Voor wat betreft het starten van Word: ik heb zojuist getest met het opstarten van Word 2008 op mijn MBP en mijn MB. MBP (2.4/4GB/8600mGT/160GB 5400rpm/OSX 10.5.6): 25 sec; MB (2GHz/4GB/9400m/160GB 5400rpm/OSX 10.5.6): 21sec. Nu zijn de Office applicaties sowieso geen hardlopers
In het rechterdeel zie je nu de 'Hardware overview'. Het 2e item is de Model Identifier. Hier staat bij mijn mid-2007 MacBook Pro het volgende: MacBookPro3,1. Bij mijn unibody 2GHz MacBook staat er: MacBook5,1.
De enige 15" aluminium Apple notebook met een 2GHz CPU is de MacBookPro1,1 met een 2GHz Core Duo processor. Als je daar 3 uur mee haalt doe je het lang niet slecht
Voor wat betreft het starten van Word: ik heb zojuist getest met het opstarten van Word 2008 op mijn MBP en mijn MB. MBP (2.4/4GB/8600mGT/160GB 5400rpm/OSX 10.5.6): 25 sec; MB (2GHz/4GB/9400m/160GB 5400rpm/OSX 10.5.6): 21sec. Nu zijn de Office applicaties sowieso geen hardlopers
[ Voor 10% gewijzigd door Whieee op 16-01-2009 10:25 ]
Kijk met Activity Monitor eens wat je CPU gebruik is. Als dat hoog ligt ga je die 5 uur no way halen, dat lukt alleen bij de minste activiteit en op 50% brightness.
Je hebt het over Photoshoppen. Ik vind het niet gek klinken als je 2 a 3 uur op je accu kunt Photoshoppen. Photoshop is zwaar.
🌞🍃
Dank je voor je reply. het is inderdaad een 13" (macbook5,1)... wat een typo.Whieee schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 10:23:
Allereerst: heb je nu een 13" MacBook 2GHz, of een 15" MacBook Pro? Controleer dit bij twijfel even: klik in het 'Apple' menu in de menubalk op 'About this Mac' en vervolgens op 'More info'. Het programma System Profiler wordt nu geopend.
...
wat wordt betreft, 21 - 25 sec? damn. de nieuwe doet er 15 sec over en de oude 10 tot dat een word file volledig geopend is.
Na een hoop andere forums te hebben gelezen ziet het er naar uit dat het wel normaal is. 2 en half tot 3 uur is goed te doen. (5 uur heeft nog niemand gehaald zover ik kon lezen).
Ik denk dat ik maar nog 2 gb erbij zet en hem wel laat.
In ieder geval bedankt.
Kijkprogramist schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 10:49:
[...]
Dank je voor je reply. het is inderdaad een 13" (macbook5,1)... wat een typo.
wat wordt betreft, 21 - 25 sec? damn. de nieuwe doet er 15 sec over en de oude 10 tot dat een word file volledig geopend is.
Na een hoop andere forums te hebben gelezen ziet het er naar uit dat het wel normaal is. 2 en half tot 3 uur is goed te doen. (5 uur heeft nog niemand gehaald zover ik kon lezen).
Ik denk dat ik maar nog 2 gb erbij zet en hem wel laat.
In ieder geval bedankt.
Word doet bij mij ook er ook 25 seconden over om op (koud) te starten en jij kickt daar zelfs 10 seconden vanaf.
Zo hey, dan had je de nieuwe macbook wel flink overschat zeg
Zo hey, dan had je de nieuwe macbook wel flink overschat zeg
25 seconden voor het opstarten is gewoon te lang ook, moet je eens bedenken hoe erg Microsoft dan ons al heeft bepraat dat dat "kan". OpenOffice start vele malen sneller op me MBP 2,4G hoor
!
Hmmm.. 4 a 4,5 uur haal ik zeker niet. als zet ik niets anders dan een lege textfile open gaat ie niet langer dan 3.5 uur mee.Whieee schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 11:06:
[...]
KijkIk haal overigens met wat surfwerk (BT/AP aan, brightness op 80%) easy een uur of 4 a 4,5. Dat, tenzij Flash om de hoek komt, dan keldert het heel hard. En Office zal bij mij vooral traag zijn omdat ik het nooit gebruik
Bij een 2e test haalde ik 15sec op de MBP en 13 op de MB
Iets met memory en caching...
Huidige instellingen, helemaal vol: Bright 60%, BT uit, WF aan, quicksilver in achtergrond. 3 uur.... zal wel paar weken aan moeten kijken denk ik. AppleSupport heeft er een notitie van gemaakt en als ik hem wil ruilen kan het altijd nog volgens hun.
regarding word. ja, koude start max 15 sec. (miischien dat ik toch echt teveel windows gewend ben. 3 sec op amd X2 3800... )
Office wordt onder Windows natuurlijk ook al voor minimaal 60% in het geheugen gecached dus dat is niet helemaal eerlijk
Ik haal vergelijkbare batterijduur als Whieee. Met een beetje internetten, tekstverwerken, muziekje, scherm op 30% brightness, wifi en bluetooth haal ik ongeveer de 5 uur. Aangezien het scherm dan een van de grootste stroomverbruikers is heeft de helderheid dus veel impact op de batterijduur
.
Overigens start Pages dan wel veel sneller op zeg. Ik heb wel een 7200 rpm schijf, maar dat duurt bij mij maar 1 a 2 seconden (nog geen hele bounce).
Overigens start Pages dan wel veel sneller op zeg. Ik heb wel een 7200 rpm schijf, maar dat duurt bij mij maar 1 a 2 seconden (nog geen hele bounce).
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
Ik haal makkelijk 5-6 uur op een accu als ik brightness op de laagst mogelijke stand zet (kan ik op zich nog prima mee werken), BT uit, wifi aan. Ik ben dan alleen aan het internetten. Geen muziek oid dat van de HD moet komen.
Zodra ik dingen ga doen waarbij de HD ook nodig is kun je zo 1-2 uur van die tijd afhalen.
Misschien een vraag die hier niet helemaal thuis hoort, maar als nieuweling in Mac OS heb ik een probleem wat me best wel irriteert. Ik heb 6 desktops aangemaakt en ik hou ervan elk programma op een specifieke desktop te draaien. Als een programma (per ongeluk) op een andere desktop opent krijg ik hem met geen mogelijk naar een andere. Dan moet ik het eerst weer afsluiten en opnieuw openen.
Het moet toch wel mogelijk zijn om schermen van de ene naar de andere desktop te krijgen?
Zodra ik dingen ga doen waarbij de HD ook nodig is kun je zo 1-2 uur van die tijd afhalen.
Misschien een vraag die hier niet helemaal thuis hoort, maar als nieuweling in Mac OS heb ik een probleem wat me best wel irriteert. Ik heb 6 desktops aangemaakt en ik hou ervan elk programma op een specifieke desktop te draaien. Als een programma (per ongeluk) op een andere desktop opent krijg ik hem met geen mogelijk naar een andere. Dan moet ik het eerst weer afsluiten en opnieuw openen.
Het moet toch wel mogelijk zijn om schermen van de ene naar de andere desktop te krijgen?
Uhm met Spaces bedoel je? Dan kun je als je in Spaces zit het scherm gewoon verslepen. In de systeemvoorkeuren (System Preferences) kun je ook instellen welk programma automatisch in welke space opent.Farmerwood schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 17:41:
Ik haal makkelijk 5-6 uur op een accu als ik brightness op de laagst mogelijke stand zet (kan ik op zich nog prima mee werken), BT uit, wifi aan. Ik ben dan alleen aan het internetten. Geen muziek oid dat van de HD moet komen.
http://macnoob.nl/index.php?page=chaptertwo
De niet-permanente manier: klik op de titelbalk van het scherm en houd de knop vast (alsof je het scherm gaat slepen) en druk op ctrl+nummer. Nummer is het nummer van de space waar je heen wil.Farmerwood schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 17:41:
[..]
De permanente manier: kijk eens in Sysprefs onder Spaces
Je kan ook gewoon een schermpje vast pakken en dan even tegen de zijkant van je scherm aan houden.
Dan verwisseld hij ook van space.
Dan verwisseld hij ook van space.
Spaces overzicht openen en scherm van programma gewoon verslepen
Tnx, dat van Whieee is wat ik zocht. Dat je programma's kan pinnen aan een desktop had ik al gevonden en is in gebruik. Maar soms wil je gewoon even een window moven en dan werkt die laatste tip prima.
[ Voor 4% gewijzigd door Farmerwood op 17-01-2009 00:33 ]
Verwijderd
Ik heb sinds vandaag ook een Macbook White, ben er zeer tevreden mee, moet alleen nog een lader hebben maar goed. Kent iemand nog een goeie mac site met allerlei nieuwtjes en een goed forum
?
Even over Office, ik heb ook Office 2008, (MacBook 2.0 4 GB). Wat de opstart tijd is met een koude start weet ik niet, ik start mijn MacBook vrijwel nooit opnieuw op (daar heb je een mac voor). En kom op de volgende applicaties staan bij mij altijd open: mail, safari, skype, preview (iPhoto) word, excel, powerpoint. En als ik die opstart is er nog 2 gig vrij, pas na een week werken is de 4 GB vol. Sorry hoor maar waarom opnieuw opstarten van applicaties, dat snap ik echt niet! Word is bij mij binnen 2 seconden present. Met 2 Gb geheugen kan je iets minder progs open houden staan, maar dan nog is het niet nodig om word volledig af te sluiten.
Get used to a mac
Get used to a mac
http://onemorething.nl is wel vrij goed vertoeven.Verwijderd schreef op zaterdag 17 januari 2009 @ 00:33:
Ik heb sinds vandaag ook een Macbook White, ben er zeer tevreden mee, moet alleen nog een lader hebben maar goed. Kent iemand nog een goeie mac site met allerlei nieuwtjes en een goed forum?
oh, en natuurlijk Apple Talk zelf
Feli trouwens. Geniet van je 'honeymoon period'
[ Voor 6% gewijzigd door r0b op 17-01-2009 02:31 ]
Verwijderd
Het is wel even wennen maar ik vindt het nu al beter dan windows
. Moet alleen nog een lader hebben ( 2de hands gekocht zonder lader ), iemand nog een lader in de aanbieding?
Lol. en dat klinkt kosherVerwijderd schreef op zaterdag 17 januari 2009 @ 01:17:
Het is wel even wennen maar ik vindt het nu al beter dan windows. Moet alleen nog een lader hebben ( 2de hands gekocht zonder lader ), iemand nog een lader in de aanbieding?
On topic. batterij duur is hard omhoog gegaan nadat ik de brightness op 40% heb gezet. kan nu rustig 4 uur mee werken. Gisteren 4GB erin, nu laat ik alle apps open staan en het appeltje pruttelt vrolijk verder
[ Voor 21% gewijzigd door programist op 17-01-2009 11:12 ]
Verwijderd
Gewoon met bon en al hoorprogramist schreef op zaterdag 17 januari 2009 @ 11:10:
[...]
Lol. en dat klinkt koshermisschien moet je op marktplaast kijken. verkoopt er nog iemand zijn overgebleven lader...
On topic. batterij duur is hard omhoog gegaan nadat ik de brightness op 40% heb gezet. kan nu rustig 4 uur mee werken. Gisteren 4GB erin, nu laat ik alle apps open staan en het appeltje pruttelt vrolijk verder
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2009 15:39 ]
Verwijderd
Ik zou als je kan alsnog die lader gaan halen. Gewoon naar Apple bellen of naar een service center of hoe die dingen heten gaan en vragen of je geen vervangende kan krijgen, gratis of met korting. Nooit geschoten is nog steeds altijd misVerwijderd schreef op zaterdag 17 januari 2009 @ 15:38:
[...]
Gewoon met bon en al hoorDoos enzo ook. Alleen de lader was stuk gegaan (bekend probleem? ) en kon wat van de prijs af. ( kon de lader meenemen en naar de apple store gaan, maar daar had ik geen zin in. )
hmm, 25 seconden vind ik sowieso vreemd. Ik heb net getimed en ik kom met een koude start uit op 16 seconden. Dat is met een macbook unibody 2ghzPeentje schreef op zaterdag 17 januari 2009 @ 00:51:
Even over Office, ik heb ook Office 2008, (MacBook 2.0 4 GB). Wat de opstart tijd is met een koude start weet ik niet, ik start mijn MacBook vrijwel nooit opnieuw op (daar heb je een mac voor). En kom op de volgende applicaties staan bij mij altijd open: mail, safari, skype, preview (iPhoto) word, excel, powerpoint. En als ik die opstart is er nog 2 gig vrij, pas na een week werken is de 4 GB vol. Sorry hoor maar waarom opnieuw opstarten van applicaties, dat snap ik echt niet! Word is bij mij binnen 2 seconden present. Met 2 Gb geheugen kan je iets minder progs open houden staan, maar dan nog is het niet nodig om word volledig af te sluiten.
Get used to a mac
Verwijderd
Ach ik heb al 1tje gekocht voor €25 euro en hij zit nu op te ladenVerwijderd schreef op zaterdag 17 januari 2009 @ 19:39:
[...]
Ik zou als je kan alsnog die lader gaan halen. Gewoon naar Apple bellen of naar een service center of hoe die dingen heten gaan en vragen of je geen vervangende kan krijgen, gratis of met korting. Nooit geschoten is nog steeds altijd mis
Net ook even getimed en ik kom op 7 sec voor een koude start...DarkShadow schreef op zaterdag 17 januari 2009 @ 19:43:
[...]
hmm, 25 seconden vind ik sowieso vreemd. Ik heb net getimed en ik kom met een koude start uit op 16 seconden. Dat is met een macbook unibody 2ghz
MacBook hangt momenteel aan de lader en heb msn,irc, mail en FF open staan.
Wat is je cpu load als ik vragen mag?Hoedje schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 17:07:
Ik haal vergelijkbare batterijduur als Whieee. Met een beetje internetten, tekstverwerken, muziekje, scherm op 30% brightness, wifi en bluetooth haal ik ongeveer de 5 uur. Aangezien het scherm dan een van de grootste stroomverbruikers is heeft de helderheid dus veel impact op de batterijduur.
Ik heb hier nog nooit 5uur gehaald op batterij met brightness op 1streepje zonder keyboardlight aan en bt uit.
Ik heb wel altijd een load van 20 a 30% (opera of xbmc).
raar dat er zulke grote verschillen zijn dan. Mijn macbook is van eind november (2.4model standaard) en zit aan 21cycles
Ik teken nergens meer voor
Ik heb het 2 GHz standaardmodel, waar ik wel zelf een 7200 rpm schijf in heb gezet. Het is voor de duidelijkheid niet continu met muziek, maar o.a. muziekhe en internetten of tekstverwerken. Mijn load zit dan tussen de 5 en 15%. Maar het verschilt sterk, bijv. flash kost processorkracht en beïnvloed de batterijduur sterk negatief.Quakie schreef op zondag 18 januari 2009 @ 23:39:
[...]
Wat is je cpu load als ik vragen mag?
Ik heb hier nog nooit 5uur gehaald op batterij met brightness op 1streepje zonder keyboardlight aan en bt uit.
Ik heb wel altijd een load van 20 a 30% (opera of xbmc).
raar dat er zulke grote verschillen zijn dan. Mijn macbook is van eind november (2.4model standaard) en zit aan 21cycles
Als je met XBMC een filmpje gaat kijken dan schiet natuurlijk je batterijverbruik omhoog. Dan moet immers de harde schijf spinnen en ook je processor wordt zwaarder belast.
Ik was nét van plan om een Macbook te overwegen, zie ik dat de korting en de gratis printer weg is.. 
Weet iemand wat daar mee is gebeurd? Ik meen namelijk dat je als student 250 euro korting kon krijgen.
Weet iemand wat daar mee is gebeurd? Ik meen namelijk dat je als student 250 euro korting kon krijgen.
_@/'
Moet je het even via Surfspot.nl proberen. Zo heb ik 14% korting gekregen. Moet je school er wel voor in aanmerking komen!Steephh schreef op maandag 19 januari 2009 @ 13:56:
Ik was nét van plan om een Macbook te overwegen, zie ik dat de korting en de gratis printer weg is..
Verwijderd
Als student kan je een paar procent korting krijgen, Zal iets van 4 a 5 procent zijn.Steephh schreef op maandag 19 januari 2009 @ 13:56:
250 Euro korting kan je krijgen (20% van nieuwwaarde aan korting) als je een Pro product koopt in combinatie met een Apple Developer Connection á 79 euro.
Gratis printer actie liep tot november 08 oid en korting krijg je gewoon via de applestore voor onderwijs (links in het hoofdscherm van de store) of via de surfspot partnerwinkel.Steephh schreef op maandag 19 januari 2009 @ 13:56:
Verwijderd schreef op maandag 19 januari 2009 @ 14:01:
[...]
Als student kan je een paar procent korting krijgen, Zal iets van 4 a 5 6 procent zijn.
[ Voor 18% gewijzigd door JottemJ op 19-01-2009 14:03 ]
Hmm een van m'n klasgenoten had schijnbaar een Macbook gekocht met 250 euro korting, dat zou zo halverwege november zijn geweest als ik me niet vergis.. Nu had ik even gekeken op die site toen maar de korting kreeg je niet direct. Hij zei dat je dat met een voucher oid terug zou krijgen dan. Achteraf dus.
[ Voor 33% gewijzigd door Steephh op 19-01-2009 14:17 ]
_@/'
ja kan er ook gewoon 1 in engeland bestellen (ebay bijv.). Omgerekend ben je dan zo'n 1200,- kwijt (voor een 13" 2.4ghz die hier 1499,- is). Alleen moet je dan wel de mazzel hebben dat de douane je pakketje geen belasting heft over je pakket, anders moet je er nog eens 20% bij rekenen (als ik het goed heb), maar dan ben je nog goedkoper uitSteephh schreef op maandag 19 januari 2009 @ 14:14:
Hmm een van m'n klasgenoten had schijnbaar een Macbook gekocht met 250 euro korting, dat zou zo halverwege november zijn geweest als ik me niet vergis.. Nu had ik even gekeken op die site toen maar de korting kreeg je niet direct. Hij zei dat je dat met een voucher oid terug zou krijgen dan. Achteraf dus.
Always Outnumbered, Never Outgunned // Some people feel the rain, others just get wet
20% van de nieuwprijs in Nederland rekenen ze dan vaak, tel daar ook verzendkosten bij op, en je neemt een risico door hem daarvandaan te halen. Niet doen.
Engeland behoort tot de EU. Normaal gezien moet je dan ook geen belastingen betalen als je pakketjes van daar laat komen.
Ik heb ook voor de keuze gestaan tussen Engeland en België, maar ben dan toch voor eigen land gegaan. Met mijn leerkrachtenkorting en de korting die ik zowieso al in de winkel kreeg, was het verschil al een pak kleiner. En als ik er achteraf een azerty toetsenbord in moest plaatsen, dan was het zelfs duurder.
Ik heb ook voor de keuze gestaan tussen Engeland en België, maar ben dan toch voor eigen land gegaan. Met mijn leerkrachtenkorting en de korting die ik zowieso al in de winkel kreeg, was het verschil al een pak kleiner. En als ik er achteraf een azerty toetsenbord in moest plaatsen, dan was het zelfs duurder.
ik heb al heel wat pakketjes ontvangen vanuit het buitenland, en volgens mij hebben ze altijd 20% van de vermelde waarde gepakt. Verzenden is bij sommige sellers gratis.Muthas schreef op maandag 19 januari 2009 @ 15:24:
20% van de nieuwprijs in Nederland rekenen ze dan vaak, tel daar ook verzendkosten bij op, en je neemt een risico door hem daarvandaan te halen. Niet doen.
Always Outnumbered, Never Outgunned // Some people feel the rain, others just get wet
FedEx in ieder geval niet. Maar goed, het klopt inderdaad dat je geen belasting moet betalen want het komt uit Europa, dus in dat geval is het wel de moeite waard denk ik. Of iemand vinden met een Surfspot account
Ik kan gewoon op surfspot, mijn onderwijsinstelling staat erbij..
Maar goed, ik dacht dat het 250 euro was ofzo, maar dat blijkt dus niet zo te zijn. Toch meen ik dat dat in het verleden zoveel was.. Er is zelfs toch ooit een kortingsactie geweest van 160euro korting op je iPod als student?
[ Voor 62% gewijzigd door Steephh op 19-01-2009 16:34 ]
_@/'
Allicht heeft hij gebruik gemaakt van de iPod actie (140 euro korting) en de printer actie (90 euro korting). Deze acties golden inderdaad in november. Door een papiertje op te sturen kreeg je het geld later teruggestort.Steephh schreef op maandag 19 januari 2009 @ 14:14:
Deze actie was ook gelding in combinatie met surfspot korting.
Ja. Ieder jaar vanaf september tot en met november. Nu is het 140 euro korting, eerder was het 160.Steephh schreef op maandag 19 januari 2009 @ 16:33:
Er is zelfs toch ooit een kortingsactie geweest van 160euro korting op je iPod als student?
[ Voor 17% gewijzigd door kamerplant op 19-01-2009 16:36 ]
🌞🍃
Ik heb 7 Januari een macbook gekocht bij een premium reseller hier in Enschede.
dan kom ik in aamerking voor http://www.apple.com/nl/ilife/uptodate/, maar die pakt hem niet, geeft een fout melding op de datum...?
Kwestietje van terug gaan naar de winkel?
dan kom ik in aamerking voor http://www.apple.com/nl/ilife/uptodate/, maar die pakt hem niet, geeft een fout melding op de datum...?
Hier staat wat
Pak je wel de goede er zijn namelijk 2 pagina's,Flappiewappie schreef op maandag 19 januari 2009 @ 16:46:
Ik heb 7 Januari een macbook gekocht bij een premium reseller hier in Enschede.
1 pagina als je hem bij store.apple.com hebt besteld en een andere als je hem bij een reseller hebt gekocht.
jij moet deze hebben
http://store.apple.com/Ap...store?partNumber=MB975N/A
Ja hij pakt hem niet, hij zegt dat hij niet gekocht is op 7 Januari, ik heb ook 6 geprobeerd, 8 en zelfs 9.Tales schreef op maandag 19 januari 2009 @ 17:22:
[...]
Pak je wel de goede er zijn namelijk 2 pagina's,
1 pagina als je hem bij store.apple.com hebt besteld en een andere als je hem bij een reseller hebt gekocht.
jij moet deze hebben
http://store.apple.com/Ap...store?partNumber=MB975N/A
Nja ga wel even naar de winkel, moeten ze dit maar voor me oplossen.
Hier staat wat
Op de Surfspot site staat:
"Natuurlijk is de korting 8 tot 10 %* ook op deze nieuwe Macbook's van kracht!".
Is dit dezelfde korting die bijvoorbeeld ook op de mac site wordt gegeven als student? Of via een mac winkel? Of krijg je daar minder korting?
"Natuurlijk is de korting 8 tot 10 %* ook op deze nieuwe Macbook's van kracht!".
Is dit dezelfde korting die bijvoorbeeld ook op de mac site wordt gegeven als student? Of via een mac winkel? Of krijg je daar minder korting?
Digital Nomad, frequent flyer en minimalist...https://erikvandermeulen.nl
Via surfspot krijg je meer korting dan dat je normale studentenkorting op de Apple site is. In een winkel weet ik het niet..Flaterik schreef op maandag 19 januari 2009 @ 20:28:
Studenten krijgen bij iCentre iig 5% korting. Via Surfspot is afaik het goedkoopst.Flaterik schreef op maandag 19 januari 2009 @ 20:28:
Je krijgt bij iCentre wel een telefoonnummer waarmee je (onbeperkt?) functionele support kan krijgen op je MacBook, en je kan gelijk kijken of ie pixelperfect is. Dus dat is het overwegen waard
En om het helemaal mooi te maken... Is er geen zijweg om een macbook in UK te kopen op basis van een studentenkorting? Dan pak je de maximale korting!
Toevoeging... Hoe doet Apple via de website een check of je student bent?
[ Voor 20% gewijzigd door Flaterik op 19-01-2009 21:34 ]
Verwijderd
Niet, volgens mij spooradies. Met een ADC is het een ander verhaal, moet je je volgens mij verplicht legitimeren.Flaterik schreef op maandag 19 januari 2009 @ 21:19:
En om het helemaal mooi te maken... Is er geen zijweg om een macbook in UK te kopen op basis van een studentenkorting? Dan pak je de maximale korting!
Voor de volledigheid..Verwijderd schreef op maandag 19 januari 2009 @ 21:46:
[...]
Niet, volgens mij spooradies. Met een ADC is het een ander verhaal, moet je je volgens mij verplicht legitimeren.
ADC? Apple Developer Connection?
Mijn neef zit in de UK. Net een check gedaan via de Apple UK site.. Ik kom daar voor de 13" Macbook op een prijs van 1,056.85 pond. Dit is omgerekend 1167.24 euro. Ik zit dan wel op de Engelse studentensite van Apple. Verzendkosten komen er dan nog bij maar waarschijnlijk neemt een oom deze op de terugreis mee terug na een bezoekje aan mijn neef.
Op de site kan je dan nog wel het betreffende toetsenbord selecteren. Welke is hier van toepassing:
# Backlit Keyboard (British) & User’s Guide (English) of
# Backlit Keyboard (US) & User’s Guide (English)
Het overwegen van een Time Capsule 1TB is dan ook het overwegen.. Geen 500 zoals in Nederland maar slechts een 327 euro.
Verwijderd
Je serienummer is waarschijnlijk nog niet doorgekomen bij Apple. Je kunt even langs je apr gaan of apple zelf even benaderen.Flappiewappie schreef op maandag 19 januari 2009 @ 18:16:
[...]
Ja hij pakt hem niet, hij zegt dat hij niet gekocht is op 7 Januari, ik heb ook 6 geprobeerd, 8 en zelfs 9.
Nja ga wel even naar de winkel, moeten ze dit maar voor me oplossen.
Even een tipje: Als je toevallig de MagSafe Airline Adapter in de winkel ziet liggen, denk dan niet "Oh handig, een adapter voor in de auto! Meenemen!" 
Deze adapter werkt namelijk NIET in de auto. De stekker is wel precies hetzelfde als die voor een sigaretten aansteker aansluiting maar het voltage is anders (in het vliegtuig is het 15V in plaats van 12V). Bovendien schijnt er in de Apple kabel geen overspanningsbeveiliging te zitten dus is het zelfs gevaarlijk voor de MacBook om hem in de auto aan te sluiten.
Natuurlijk, ik had kunnen zien dat auto gebruik er niet expliciet bij vermeld werd, maar de meeste adapter kabels voor andere laptops kunnen wel in auto en vliegtuig gebruikt worden. En er staat ook niet op de verpakking dat het niet kan, je moet dat in het boekje lezen na je hem open gemaakt hebt. Vandaar even een waarschuwing om jullie die 50 euro miskleun te besparen
(Ja op de Apple site staat het er wel bij maar dus niet op de verpakking van het ding zelf zoals ik hem in mijn geval bij de media markt aantrof).
Ik ga nu trouwens een van deze oplossingen proberen, (een 15V DC-DC converter met deze kabel er achter) want een officiële oplossing van Apple voor mobiel werken in de auto is er niet. Maar zelfs op die manier kan je met deze kabel nooit je accu opladen volgens die site dus het is zelfs met knutselwerk geen goede oplossing voor autogebruik.

Deze adapter werkt namelijk NIET in de auto. De stekker is wel precies hetzelfde als die voor een sigaretten aansteker aansluiting maar het voltage is anders (in het vliegtuig is het 15V in plaats van 12V). Bovendien schijnt er in de Apple kabel geen overspanningsbeveiliging te zitten dus is het zelfs gevaarlijk voor de MacBook om hem in de auto aan te sluiten.
Natuurlijk, ik had kunnen zien dat auto gebruik er niet expliciet bij vermeld werd, maar de meeste adapter kabels voor andere laptops kunnen wel in auto en vliegtuig gebruikt worden. En er staat ook niet op de verpakking dat het niet kan, je moet dat in het boekje lezen na je hem open gemaakt hebt. Vandaar even een waarschuwing om jullie die 50 euro miskleun te besparen
Ik ga nu trouwens een van deze oplossingen proberen, (een 15V DC-DC converter met deze kabel er achter) want een officiële oplossing van Apple voor mobiel werken in de auto is er niet. Maar zelfs op die manier kan je met deze kabel nooit je accu opladen volgens die site dus het is zelfs met knutselwerk geen goede oplossing voor autogebruik.
[ Voor 7% gewijzigd door GekkePrutser op 19-01-2009 23:48 ]
ik heb een 2ghz macbook c2d white gekocht van een oud vrouwtje
Alleen nu is mijn vraag, ik zie soms dat mensen een soort plexiglas standaard hebben om hem over dwars in te zetten als je hem aan een los scerm en toetsenbord hangt, weet iemand precies hoe dat ding heet?
alvast bedankt
Alleen nu is mijn vraag, ik zie soms dat mensen een soort plexiglas standaard hebben om hem over dwars in te zetten als je hem aan een los scerm en toetsenbord hangt, weet iemand precies hoe dat ding heet?
alvast bedankt
[ Voor 4% gewijzigd door terracide op 20-01-2009 13:10 ]
Zijn verschillende te vinden, in alu of plexi uitgevoerd. Gewoon te vinden op de apple site
Deze week ga ik mijn macbook bestellen,
Ik ga toch voor het witte model want het scheelt 250 euro met de alu, en ga hem toch met name gebruiken om logic op te draaien, en dat programma kost ook nog eens een godsvermogen. Ik zie niet helemaal de voordelen voor mij in van de nieuwe voor wat ik er mee ga doen.
Vraag hierbij wel is dat ik toch gewoon direct na aanschaf 2x van deze erin kan stoppen?
http://www.alternate.nl/h...eugen&l2=DDR2&l3=DDR2-667
En kan de oude witte macbook wel mkv bestanden versturen naar mijn ps3? (met 4gb intern dan heh)
Dat zou wel fijn zijn, hoef ik het niet telkens om te zetten..
Ik ga toch voor het witte model want het scheelt 250 euro met de alu, en ga hem toch met name gebruiken om logic op te draaien, en dat programma kost ook nog eens een godsvermogen. Ik zie niet helemaal de voordelen voor mij in van de nieuwe voor wat ik er mee ga doen.
Vraag hierbij wel is dat ik toch gewoon direct na aanschaf 2x van deze erin kan stoppen?
En kan de oude witte macbook wel mkv bestanden versturen naar mijn ps3? (met 4gb intern dan heh)
Die kan je NIET kiezen, dat is namelijk gewoon ddr2 en niet specifiek voor laptops. Bovendien is dat 667mhz en kan de MacBook meer aan. Beter is de versie van 800mhz om maximale prestaties te verkrijgen. http://www.alternate.nl/h...n&l2=DDR2&l3=SO-DIMM+DDR2stefan_el schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 20:36:
Deze week ga ik mijn macbook bestellen,
[ Voor 6% gewijzigd door JottemJ op 20-01-2009 20:57 ]
ah thanx, prijsverschil is iig niet echt groot.JottemJ schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 20:55:
[...]
Die kan je NIET kiezen, dat is namelijk gewoon ddr2 en niet specifiek voor laptops. Bovendien is dat 667mhz en kan de MacBook meer aan. Beter is de versie van 800mhz om maximale prestaties te verkrijgen. http://www.alternate.nl/h...n&l2=DDR2&l3=SO-DIMM+DDR2
Dacht ergens gelezen te hebben op de site van apple dat de witte variant maximaal 667 ondersteund. Misschien is dat gewoon het geheugen waar hij mee wordt geleverd..
Toch nog even opgezocht:stefan_el schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 21:07:
[...]
ah thanx, prijsverschil is iig niet echt groot.
Dacht ergens gelezen te hebben op de site van apple dat de witte variant maximaal 667 ondersteund. Misschien is dat gewoon het geheugen waar hij mee wordt geleverd..
• 800-MHz "frontside"-bus
• 1 GB (twee SO-DIMM's van 512 MB) of 2 GB (twee SO-DIMM's van 1 GB) 667-MHz DDR2 SDRAM; uitbreidbaar tot 4 GB via de twee SO-DIMM-sleuven
Wat ik dus niet snap is waarom de FSB wel 800mhz is en het geheugen op 667mhz draait, misschien kan de geheugencontroller niet sneller aan? Anders zou ik het er gewoon op wagen en voor de 800mhz variant gaan aangezien het wel backwards compatible is...
Edit: Blijkt toch aan de geheugencontroller van de Intel chipset te liggen en daarom is 667mhz ddr2 so-dimm het maximiaal haalbare. Deze dus: http://www.alternate.nl/h...n&l2=DDR2&l3=SO-DIMM+DDR2
[ Voor 17% gewijzigd door JottemJ op 20-01-2009 21:26 ]
Ja dvdtje kijken via XBMC is 18% load, maar ik kijk via netwerk dus vermoed dat me draadloos ook extra energie nog heeft voor de stream.Hoedje schreef op zondag 18 januari 2009 @ 23:51:
[...]
Ik heb het 2 GHz standaardmodel, waar ik wel zelf een 7200 rpm schijf in heb gezet. Het is voor de duidelijkheid niet continu met muziek, maar o.a. muziekhe en internetten of tekstverwerken. Mijn load zit dan tussen de 5 en 15%. Maar het verschilt sterk, bijv. flash kost processorkracht en beïnvloed de batterijduur sterk negatief.
Als je met XBMC een filmpje gaat kijken dan schiet natuurlijk je batterijverbruik omhoog. Dan moet immers de harde schijf spinnen en ook je processor wordt zwaarder belast.
Ik heb even deze dagen extra goed opgelet op de mijn draadloos gebruik van me mac:
Ik pakte hem met 100% batterij en ging vervolgens een kwartiertje internetten (load 24%) en daarna 40min DVDtje kijken(load 20%) om vervolgens te gaan slapen met 76% batterij left. Dit was uiteraard op eerste streepje van brightness, voordat je scherm uitvalt zeg maar. Daarna 22uur later, weer aan gezet en ik had nog maar 55% left. Ik heb hiervoor nooit op gelet, maar ik vind dit akelig hoge gebruik om je sessie in je ram te bewaren plus knipperende lichtje. Ik hoor vele nog zeggen dat is de kracht van Apple: ding dichtklappen en weer pakken als je hem nodig hebt zolang het maar geen weken. En wat ik toen begreep tegen weinig batterijverbruik. Nou dat valt tegen in mijn ogen. Vier dagen ga je niet redden.
Ik heb toen nog wat geinternet met een lege sessie dus praktisch geen load. en daarna weer een DVDtje van 40min met 20% load gekeken. Met nog 50min op de teller ging hij en ik weer slapen en toen ik hem 18 uur later pakte was hij dus in coma.
Ik vind dit dus niet normaal gebruik, omdat ik er (teveel) rekening mee houdt en dit was dus maar 2uur. Ik haal denk ik wel 2.5 a 3uur achter elkaar op deze manier (ik zie soms load van 160 a 180% op stroom, ik vermoed dat ie per core rekent, dus 20% is eigenlijk niks) Ik vind het dus tegen vallen voor 5uur reclame op 50% brightness, terwijl ik standje 1 doet (weet percentage niet dan zal iets van 10% zijn)
Uiteraard wil ik eerst naar mezelf kijken, want misschien gebruik ik hem verkeerd. Ik laad hem 9 vande10 helemaal in 1x op en gebruik hem zowat helemaal op totdat ie gaat klagen. Dan probeer ik hem helemaal op te laden wat niet altijd lukt omdat het zowat vier uur doet (ook zo extreem lang naar mijn idee me oude 4jaar laptop deed het toch echt in een uurtje). Heel soms ligt ie aan stroom voor een tijdje. Kan dit het zijn? halen jullie hem van stroom af? Of klappen jullie scherm dicht en laat vervolgens stroom gewoon eraan hangen?
Ik heb op apple site gekeken maarja dat is weer algemeen. In een ander topic spreekt iemand erover dat het beste voor je batterij is om hem gedeelte te gebruiken en op te laden. Uiteraard wordt dit ook weer tegengesproken.
edit: tekst wat leesbaarder gemaakt
[ Voor 5% gewijzigd door Quakie op 20-01-2009 22:52 ]
Ik teken nergens meer voor
Duurt nog ff, maar ik wil ook een Macbook gaan kopen. Eerst dacht ik eraan om een MBP te kopen, vooral omdat ik ook wel eens wat spelletjes speel (TF2, Half-Life 2, Fallout 3), maar in dit forumtopic zie ik dat de MB zich erg kranig verweerd: http://www.mac-forums.com...ead-late-2008-models.html
Alleen Crysis en GTA4 blijken wat zwaar, maar de rest van de spellen worden verrassend goed gedraaid (bootcamp, dat wel). Misschien nog wel beter dan op mijn huidige, verouderde desktop (toen een erg aardige setup), zie mijn sig. Dus dat wordt dan een MB voor mij
Voor het prijsverschil haal ik wel een ipod + PS3 ofzo 
Daarnaast, wat is het prijsverschil tussen de 2.4 en 2.0 MB belachelijk groot! Voor die processor, harde schijf en backlit TB upgrade? Hadden ze dan meteen 4GB intern in moeten, zetten vind ik, om een verschil van 300 euro enigzins te verklaren. Iemand daar een gedachte over?
Alleen Crysis en GTA4 blijken wat zwaar, maar de rest van de spellen worden verrassend goed gedraaid (bootcamp, dat wel). Misschien nog wel beter dan op mijn huidige, verouderde desktop (toen een erg aardige setup), zie mijn sig. Dus dat wordt dan een MB voor mij
Daarnaast, wat is het prijsverschil tussen de 2.4 en 2.0 MB belachelijk groot! Voor die processor, harde schijf en backlit TB upgrade? Hadden ze dan meteen 4GB intern in moeten, zetten vind ik, om een verschil van 300 euro enigzins te verklaren. Iemand daar een gedachte over?
vogelaarke135
Verwijderd
javogelaarke135 schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 23:55:
. Iemand daar een gedachte over?
, prijsverschil is IDD erg veel
Dat is idd ook de reden dat ik de wil hebbenVerwijderd schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 00:11:
[...]
ja
, prijsverschil is IDD erg veelmaarja apple weet ook wel dat je toch eigenlijk wel graag een verlicht toetsenbord wil ...
Ff topic snel door gezocht en natuurlijk ook elders gekeken , maar wat ik dus zeker wil weten voordat ik de nieuwe unibody 2ghz aanschaf is de vraag of ik 1080p x264 bestanden smoothless kan afspelen zonder software players die detail omlaag halen ! ,
ik heb een schitterende 50" pioneer plasma en kijk nu hele dagen 1080p filmpjes hdmi - hdmi via mn dell XPS M1530.
Gaat dit ook lukken met een 2 ghz macbook met een miniport - dvi connector en is deze snel, genoeg!
ik heb een schitterende 50" pioneer plasma en kijk nu hele dagen 1080p filmpjes hdmi - hdmi via mn dell XPS M1530.
Gaat dit ook lukken met een 2 ghz macbook met een miniport - dvi connector en is deze snel, genoeg!

Ik heb het eigenlijk nog niet uitgeprobeerd met hele films.BlowFish schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 01:47:
Ff topic snel door gezocht en natuurlijk ook elders gekeken , maar wat ik dus zeker wil weten voordat ik de nieuwe unibody 2ghz aanschaf is de vraag of ik 1080p x264 bestanden smoothless kan afspelen zonder software players die detail omlaag halen ! ,
De full hd trailers op de Apple site speelt 'ie in ieder geval moeiteloos af
Het ligt ook vooral aan de software die je gaat gebruiken denk ik. Met VLC heb ik altijd problemen gehad op de Mac, ook met 720p films.
En dat terwijl hele volksstammen aan Mac gebruikers geen enkel issue hebben met VLC?
Hier werkt het in ieder geval uitstekend
m.i. ook veel te veel, echt belachelijk eigenlijk maargoed, daarom laat ik het 2.4 model sowieso voor wat het isVerwijderd schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 00:11:
[...]
ja
, prijsverschil is IDD erg veelmaarja apple weet ook wel dat je toch eigenlijk wel graag een verlicht toetsenbord wil ...
[ Voor 18% gewijzigd door stefan_el op 21-01-2009 10:56 ]
Tja, te vergelijken met de combodrive t.o.v. superdrive MB denk ik van eerdere generaties. Maar ja als je de dure MB haalt kun je misschien net zo goed door voor de MBP.Verwijderd schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 00:11:
[...]
ja
Ik had ergens gelezen dat de 2.4 MB volgens sommigen gezien kan worden als het oude kleine powerhouse, de 14" Powerbook en dat dit gat nu een beetje gedicht is met de 2.4 MB.
vogelaarke135
Er was geen 14" PowerBook, je bedoelt misschien de 12" versie.vogelaarke135 schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 11:09:
[...]
Tja, te vergelijken met de combodrive t.o.v. superdrive MB denk ik van eerdere generaties. Maar ja als je de dure MB haalt kun je misschien net zo goed door voor de MBP.
Ik had ergens gelezen dat de 2.4 MB volgens sommigen gezien kan worden als het oude kleine powerhouse, de 14" Powerbook en dat dit gat nu een beetje gedicht is met de 2.4 MB.
Ik hecht persoonlijk geen waarde aan een verlicht toetsenbord, zodra het nieuwtje eraf is, zou ik het waarschijnlijk hebben uitgezet omdat ik het storend vind.
Apparticle SharePoint | Apps | Articles
Verwijderd
Beste mensen,
Ik wil graag een Macbook aanschaffen. Nu zie ik dat je ook studentenkorting kan krijgen.
Aangezien ik student ben kan ik deze ook krijgen. Nu vroeg ik mij af waar ik deze:
http://www.notebookcheck.net/typo3temp/pics/0f1f3b0009.jpg
Het goedkoopst kan halen?
Is dat bij de Apple site zelf of via surfspot of ergens anders.
Met vriendelijke groet
Ik wil graag een Macbook aanschaffen. Nu zie ik dat je ook studentenkorting kan krijgen.
Aangezien ik student ben kan ik deze ook krijgen. Nu vroeg ik mij af waar ik deze:
Met vriendelijke groet
Volgens mij beschik je over genoeg informatie en gezond verstand om dit zelf te achterhalen niet? Zo niet (Verwijderd schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 11:33:
Beste mensen,
Met vriendelijke groet
En anders kan je ook bij de pricewatch kijken voor de actuele laagste prijzen (zonder korting).
Het zou je verbazen als je eens wist hoe slechts VLC eigenlijk is hoor. Je moet maar eens opzoeken op google met de problemen, je gaat er een HOOP vinden. VlC staat er ook bekend om trouwens dat het niet echt stabiel is, echter wel veel ondersteuning bied. Helaas heb je hier dus niet echt gelijkWhieee schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 10:47:
En dat terwijl hele volksstammen aan Mac gebruikers geen enkel issue hebben met VLC?Hier werkt het in ieder geval uitstekend
Met full hd 1080p heb ik aardig wat problemen vlc.Whieee schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 10:47:
En dat terwijl hele volksstammen aan Mac gebruikers geen enkel issue hebben met VLC?Hier werkt het in ieder geval uitstekend
Dat is wel erg kort door de bocht. VLC is helemaal niet zo belachelijk slecht, mijn inziens zelfs een van de betere mediaspelers. Het feit dat er op internet veel te vinden is over de problemen gaat voor elk stukje software/hardware op. De mensen die geen klachten hebben hoor je niet en ik denk dat die wel het aantal mensen die ontevreden zijn ruim overtreffen.--help schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 12:15:
[...]
Het zou je verbazen als je eens wist hoe slechts VLC eigenlijk is hoor. Je moet maar eens opzoeken op google met de problemen, je gaat er een HOOP vinden. VlC staat er ook bekend om trouwens dat het niet echt stabiel is, echter wel veel ondersteuning bied. Helaas heb je hier dus niet echt gelijk
Mensen posten nu eenmaal eerder op fora als ze een vraag hebben of problemen hebben, maar dat wil niet automatisch zeggen dat het product dan ook slecht is. Nogmaals, ikzelf heb nauwelijks problemen met VLC. En als ik onverhoopt wel ergens mee zit dan is de oplossing vrij snel gevonden omdat het een van de meest gebruikte stukjes software is op de mac en de community daarom erg groot (en behulpzaam) is.
Enfin, om nou te zeggen dat de ander 'niet echt gelijk heeft' slaat dus nergens op omdat je het baseert op je eigen mening en ervaringen die niet garant staan voor een absolute wijsheid
De witte Macbook is in de Amerikaanse Apple Store geupdate. Nu met 9400 kaart, nieuwe processor en 2 GB (667) geheugen.. Als ik nu zou kopen zou ik dus even wachten tot dat in NL ook gebeurt.
Ik zie net dat hij in Nederland ook geupdate is.Verbal_Kint schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 13:07:
De witte Macbook is in de Amerikaanse Apple Store geupdate. Nu met 9400 kaart, nieuwe processor en 2 GB (667) geheugen.. Als ik nu zou kopen zou ik dus even wachten tot dat in NL ook gebeurt.
excuses, zat zonder het te merken op de us site...

[ Voor 8% gewijzigd door SilverMane op 21-01-2009 15:28 ]
(=<`#9]~6ZY32Vx/4Rs+0No-&Jk)"Fh}|Bcy?`=*z]Kw%oG4UUS0/@-ejc(:'8dc
dat is lief van appleSilverMane schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 13:34:
[...]
Ik zie net dat hij in Nederland ook geupdate is.
wilde hem net gaan bestellen eigenlijk
[ Voor 23% gewijzigd door stefan_el op 21-01-2009 14:56 ]
Het maakt de witte MacBook in ieder geval nog aantrekkelijker dan hij eerst was. Enige verschillen met de Unibody is nu de behuizing, DDR2 vs DDR3, 120GB vs 160GB, LED scherm, trackpad en de firewire poort.
[ Voor 5% gewijzigd door JottemJ op 21-01-2009 16:57 . Reden: nog wat vergeten :) ]
zodra hij op de NL-site is aangepast koop ik hem, die verschillen zijn me dat geld niet waard. Koop ik liever een schermpje, tobo en muis bijJottemJ schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 15:13:
Het maakt de witte MacBook in ieder geval nog aantrekkelijker dan hij eerst was. Enige verschillen met de Unibody is nu de behuizing, DDR2 vs DDR3, 120GB vs 160GB en de firewire poort.
Trouwens, wat ik me afvraag, wordt iLife09 standaard geleverd nu bij de witte variant? Dacht dat ik ergens had gehoord of gezien 'now on all new mac's', maar op de site is het nog niet aangepast.
De update staat er nu niet meer, was gevonden in de Google Cache. Helaas maar waar. Overigens vind ik het ook raar dat ze dezelfde chipset zouden gebruiken voor de MB White maar vervolgens er wel DDR2 instoppen, zijn die chipsets backwards compatible?
scherm toch ook? Dat is bij de unibody een led scherm?JottemJ schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 15:13:
Het maakt de witte MacBook in ieder geval nog aantrekkelijker dan hij eerst was. Enige verschillen met de Unibody is nu de behuizing, DDR2 vs DDR3, 120GB vs 160GB en de firewire poort.
Trackpad ook nog
Ik vraag me af of het niet gewoon een foutje is, je kan bij het meebestellen van geheugen namelijk alleen voor DDR2 geheugen kiezen, en dat wordt niet ondersteund door de 9400M chipset.stefan_el schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 15:26:
[...]
zodra hij op de NL-site is aangepast koop ik hem, die verschillen zijn me dat geld niet waard. Koop ik liever een schermpje, tobo en muis bij
Aan de andere kant staat er wel een blokje 'new' boven... Misschien is dat van dat geheugen wel een foutje.
Edit: Nee, het staat ook op een heleboel andere pagina's op de Apple site dus kennelijk geen foutje. Wel vreemd, ik vraag me af hoe ze dat met die DDR2 dan geregeld hebben.
[ Voor 13% gewijzigd door GekkePrutser op 21-01-2009 15:44 ]
Het kan toch geen foutje zijn dat er NEW bovenstaat lijkt me? zou wel raar zijn...ik hoop dat het allemaal klopt en dat het snel in nederland wordt aangepast 
Overigens vond ik (gezien vanuit het nieuwe instap-model van 1199) de witte variant eigenlijk ook te duur. Deze update zou het prijsverschil goed rechtvaardigen. Voor 250 euro minder moest hij namelijk wel heel veel inleveren...
EDIT: openingspost is al aangepast
, tweakers heeft er vertrouwen in dat het klopt
Overigens vond ik (gezien vanuit het nieuwe instap-model van 1199) de witte variant eigenlijk ook te duur. Deze update zou het prijsverschil goed rechtvaardigen. Voor 250 euro minder moest hij namelijk wel heel veel inleveren...
EDIT: openingspost is al aangepast
[ Voor 79% gewijzigd door stefan_el op 21-01-2009 15:58 ]
Bron? Ik vind hier iets anders namelijkGekkePrutser schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 15:41:
[...]
Ik vraag me af of het niet gewoon een foutje is, je kan bij het meebestellen van geheugen namelijk alleen voor DDR2 geheugen kiezen, en dat wordt niet ondersteund door de 9400M chipset.
Op AI staat dat de witte is geupgrade:
http://www.appleinsider.c..._nvidia_architecture.html
Meer reden dus om voor de witte te gaan.
http://www.appleinsider.c..._nvidia_architecture.html
Meer reden dus om voor de witte te gaan.
Kortom:
-Processor moved to 2.0 GHz Core 2 Duo with 1066 MHz frontside bus from 2.1 GHz Core 2 Duo with 866 MHz bus
- Standard RAM increased to 2 GB (two 1 GB sticks) from 1 GB (two 512 MB sticks)
- Graphics switched to NVIDIA 9400M with 256 MB of shared memory from Intel GMA X3100 with 144 MB of shared memory
- Bluetooth version updated to 2.1 from 2.0.
- 320 GB, 5400-rpm hard drive option added
bron: macrumors.com
Alleen in VS en Canada aangepast, hoop dat dit ook in de rest van de wereld (lees: Nederland, de rest niet boeiend) gaat gebeuren.
-Processor moved to 2.0 GHz Core 2 Duo with 1066 MHz frontside bus from 2.1 GHz Core 2 Duo with 866 MHz bus
- Standard RAM increased to 2 GB (two 1 GB sticks) from 1 GB (two 512 MB sticks)
- Graphics switched to NVIDIA 9400M with 256 MB of shared memory from Intel GMA X3100 with 144 MB of shared memory
- Bluetooth version updated to 2.1 from 2.0.
- 320 GB, 5400-rpm hard drive option added
bron: macrumors.com
Alleen in VS en Canada aangepast, hoop dat dit ook in de rest van de wereld (lees: Nederland, de rest niet boeiend) gaat gebeuren.
Ga ervan uit dat dit wereldwijd gaat gelden, Apple hanteert eigenlijk overal dezelfde specs. Momentje geduld tot de site wordt geupdate in Nederland. Heb de openingspost vast aangepast...
Dit topic is gesloten.