Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 287630

CrankyGamerOG schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 19:01:

Nu is mijn vraag eigenlijk om mijn keus te kunnen maken,
Is het makkelijk een volle dag te werken op een macbook, of is dan zoals ik hierboven heb een los scherm + tobo en muis dan beter ?
Wie heeft er hier ervaring mee ?
Ik heb twee jaar geleden een macbook pro 15 inch gekocht en ben recent overgestapt naar de late 2008 model.
Ik heb specifiek gekozen voor de pro model omdat 13 inch toch net te klein is terwijl 15 inch goed te doen is.

ik zou zeggen als je altijd op je bureau alleen werkt dat je dan net zo goed een macbook kan nemen, maar als je regelmatig ook ergens anders het eventjes openklapt en lekker wilt werken (sorry 13 inch is echt te weinig voor ietsjes langer werken als je het mij vraagt) dan zou ik voor de pro gaan.

Oh wat voor werk doe je trouwens? ik doe zelf redelijk wat grafisch werk zowel in photoshop als in de 3d programmas dus ddat beetje extra oomph is welkom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 287630

_Erikje_ schreef op zaterdag 31 januari 2009 @ 20:29:
Damn begin mijn delete knop toch echt wel een beetje te missen. Is er niet de mogelijkheid om die nutteloze "eject" knop, delete uit te voeren...
je kan onder system preferences > keyboard & mouse> tabje keyboard shortcuts
je eigen shortcuts instellen. druk gewoon op plusje, dan kies je finder en typ je in: "Move to Trash" zonder aanhalings tekens (het is case sensitive) en je drukt onder aan de key die je wilt, ik had het op m'n oude macbook pro op f12, maar met de nieuwe hebben ze het heringedeeld en zijn al die functies wel handig.

(btw. ik ben nieuw hier, hoe kan ik een post aanpassen?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

@chewyli: door op de "Edit" knop te drukken bij post zelf.

Ik baal er trouwens flink van dat de Mini-Displayport - HDMI adapter nog steeds op zich laat wachten.

Huur mij in als freelance SEO consultant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g4wx3
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 07-06 15:45
3 maanden na mij aankoop had ik al scheurtjes, maar sindsdien echt geen tijd gehad om mijn laptop 5 dagen in te brengen, en sinds vorige week, 11 maanden na aankoop heb ik nu scheurtjes aan beide kanten!

Ondertussen gehoord van een andere shop die het wel op 1 dag kan oplossen, en dat moet wel lukken, 1 dag zonder computer. (als ik eens eindelijk die klote projecten afheb, het einde is in zicht...)

http://www.softfocus.be/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fotoklaasje
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-06 17:45
g4wx3 schreef op zondag 01 februari 2009 @ 18:24:
3 maanden na mij aankoop had ik al scheurtjes, maar sindsdien echt geen tijd gehad om mijn laptop 5 dagen in te brengen, en sinds vorige week, 11 maanden na aankoop heb ik nu scheurtjes aan beide kanten!

Ondertussen gehoord van een andere shop die het wel op 1 dag kan oplossen, en dat moet wel lukken, 1 dag zonder computer. (als ik eens eindelijk die klote projecten afheb, het einde is in zicht...)
In veenendaal kunnen ze het oplossen terwijl je wacht. Moet je wel in de buurt wonen natuurlijk ;)

http://www.klaasje.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 131051

g4wx3 schreef op zondag 01 februari 2009 @ 18:24:

plastic macbook mag ik hopen? :/

Ik hoop dat de huidige macbook ook de ingebouwde batterij van de 17" krijgt. Net in een kleiner formaat is het handig om al die nutteloze behuizing van de batterij, klepjes en connectors overboord te gooien en te vervangen door méér batterij. En elk hoekje goed te vullen.

Batterijen meenemen en swappen is zo 1998 :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexagram
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Anoniem: 131051 schreef op zondag 01 februari 2009 @ 18:55:
[...]

plastic macbook mag ik hopen? :/

Ik hoop dat de huidige macbook ook de ingebouwde batterij van de 17" krijgt. Net in een kleiner formaat is het handig om al die nutteloze behuizing van de batterij, klepjes en connectors overboord te gooien en te vervangen door méér batterij. En elk hoekje goed te vullen.

Batterijen meenemen en swappen is zo 1998 :/
11 maanden na aankoop zal geen unibody zijn nee ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Ik kan het helaas nergens vinden op internet, dus vandaar de volgende vraag. Is er een verloop stukje om een firewire aansluitingen om te zetten naar een usb aansluiting? Dit omdat ik graag de overstap maak naar een macbook, maar ik zit alleen met een firewire geluiskaart :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-05 11:57

Digistorm

tenax moderator pomorum

Is onmogelijk, de functie van beide bussen is heel anders. Zelfs de ruwe bandbreedte van Firewire zal niet te halen zijn met USB, laat staan alle hardware functies die USB gewoon mist. Het is meer dan een stekker met een andere vorm :)

Unum systema ad eos omnes regendos... | Macbook Pro 15" hi-res - Core i7 2635QM (2 GHz) / 8 GB / 160 GB SSD / Radeon 6490M | iPhone 3GS 16GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 285165

Anoniem: 285165 schreef op zondag 01 februari 2009 @ 12:59:
ik heb ook scheurtjes.. mijn macbook is 18 maanden jong, geen garantie dus... wordt hij alsnog gemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jzn21
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-05 21:26
Anoniem: 285165 schreef op zondag 01 februari 2009 @ 20:29:
ik heb ook scheurtjes.. mijn macbook is 18 maanden jong, geen garantie dus... wordt hij alsnog gemaakt?
Grote kans van wel. Ik heb ook wel eens een issue buiten de garantie gehad. Als je dan met Apple belt en uitlegt dat je bij 18 maanden normaal gebruik nu al een defect product hebt, dit niet acceptabel is aangezien je er vanuit mag gaan dat het product 5 jaar mee kan gaan.

Die 5 jaar heb ik van de consumentenbond die toen bemiddelde in mijn zaak. Volgens de consumentenbond moet je 18/60e (is 1,5 jaar van 5 jaar) van de rekening voldoen en Apple dus 32/60ste bij een defect na 18 maanden waarvan de levensduur 5 jaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jo-re-mi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06-09-2024

Jo-re-mi

_ _ _d(□_□)b

J0sTJos schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 15:43:
Sjonge. Ik ben weer zeer te spreken over de service van Apple! Echt top!
Ik had een afbrokkelende topcase aan de rechterkant. Met Apple gebeld en een uitzondering (zwarte MacBook van 2,5 jaar oud, dus buiten garantie) en casenummer toegewezen gekregen.
Ik naar MacHouse in Amsterdam. Moest ik 'm inleveren en was ik 'm een week kwijt.
Vond ik te gek, dus bij iCentre geprobeerd. Daar zeiden ze dat het niet nodig was dat ik een casenummer had. Want dit konden zij zo ook wel doen. Zij zouden 'm bestellen en dan kon ik 'm een keer langsbrengen voor vervanging, zou ongeveer een dag duren.
Vandaag dus langsgeweest. Om half elf ingeleverd en werd om 12:19u gebeld dat hij al klaar was. Supergoed! M'n hele topcase is vervangen, inclusief toetsen en trackpad. Hij ziet eruit als nieuw, waar ie daarvoor flinke gebruiksslijtage had! Echt super!
Tijdje geleden ook al m'n batterij kunnen vervangen dmv een uitzonderingsregel.
Echt supergoeie ervaringen met de service van Apple en iCentre Amsterdam.
Als jullie mijn bericht (zie hierboven) nou ff hadden gelezen 3 pagina's terug.
Bij scheurtjes of brakke batterij of wat dan ook. Bel met Apple!!! Ze zijn erg coulant in veel gevallen (is mijn ervaring met batterij en scheurtjes).
Bij iCentre Amsterdam was ik 'm dus een paar uur kwijt.
Bij mij kwamen de scheurtjes pas na 2,5 jaar in een zwarte MacBook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ok, maar kan ik niet gewoon langs de AppleStore ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 131051

osc4r schreef op zondag 01 februari 2009 @ 19:11:
[...]

11 maanden na aankoop zal geen unibody zijn nee ;)
My bad, ik had alleen die '3 maand' gelezen, dan kon het nog net wel. Goed, sowieso onmogelijk dat alu zomaar scheurtjes vertoont.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilverMane
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:54
Volgens de website van apple kan je overal klikken op de touchpad. Bij mijn macbook kan ik dat alleen onderaan doen, Is dit ok? De knop loopt als het ware op, bovenin kan ik niet meer klikken, midden op nog net wel. Het werkt overigens verder wel prima.

(=<`#9]~6ZY32Vx/4Rs+0No-&Jk)"Fh}|Bcy?`=*z]Kw%oG4UUS0/@-ejc(:'8dc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

SilverMane schreef op maandag 02 februari 2009 @ 10:59:
Volgens de website van apple kan je overal klikken op de touchpad. Bij mijn macbook kan ik dat alleen onderaan doen, Is dit ok? De knop loopt als het ware op, bovenin kan ik niet meer klikken, midden op nog net wel. Het werkt overigens verder wel prima.
Dat is normaal. Het touchpad scharniert aan de bovenkant, dus daar klikt het een stuk moeilijker dan onderaan.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsvr
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-05 13:55
SilverMane schreef op maandag 02 februari 2009 @ 10:59:
Je kan overal "tappen" als je dat aan hebt staan in je instellingen. Dat is dus niet fysiek klikken, maar een touch geven aan je touchpad. Zie trackpad instellingen bij systeemvoorkeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YaniSuN
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-03 19:51
Anoniem: 20279 schreef op zondag 01 februari 2009 @ 09:33:
[...]

Bij de unibody macbook plaats je inderdaad best de doorzichtige folie die tussen het scherm en het toetsenbord zat toen je hem voor het eerst open deed. Zonder deze extra bescherming zie je inderdaad bij een zwarte achtergrond keyboard toetsen op het scherm, en dit zelfs als je de macbook niet transporteert maar gewoon dichtklapt op je bureau. Gelukkig kon ik met dat zwarte doekje de afdruk wegboenen (à propos: doekje is ook ideaal om je bril te schonen B)). Hier gaat dus altijd de beschermende folie tussen het scherm en het toetsenbord wanneer de lid gesloten wordt.
Apple MacBook 2,4 GHz Unibody hier

Ik zelf merk er niks van keyboard toetsen op m'n scherm
- De toetsen zelf zijn al verzonken
- Rondom het scherm zit iets van rubber (Zijranden enz. als je goed kijkt zit er een of ander materiaal om)

Dusja ik heb nog geen last van tenzij die rubberen randjes slijten en dan wel afdrukken achterlaat 8)7 maar tegen die tijd doe ik wel die witte folie er tussen. De doekje is ideaal voor het scherm te poetsen van vingerafdrukken ;) minpuntje van macbook is toch wel de voetjes (ja die aan de onderkant zitten) zijn naar mijn gevoel wat te laag waardoor ik het gevoel krijg dat hij een beetje krast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlowFish
  • Laatst online: 19:28
Probeer via een mini displayport to DVI adapter mijn Pioneer 508. TV aan te sluiten DVI - HDMI maar ik kan enkel 1080i of 720i kiezen dan wel 1360x768 ?

ik wil 720p kunnen selecteren anders is het menu in mijn tv verstopt en kan ik de kleuren niet veranderen, iemand een idee hoe ik dit voor elkaar krijg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

PowerkTx schreef op maandag 02 februari 2009 @ 11:18:
[...]

Apple MacBook 2,4 GHz Unibody hier

Ik zelf merk er niks van keyboard toetsen op m'n scherm
- De toetsen zelf zijn al verzonken
- Rondom het scherm zit iets van rubber (Zijranden enz. als je goed kijkt zit er een of ander materiaal om)

Dusja ik heb nog geen last van tenzij die rubberen randjes slijten en dan wel afdrukken achterlaat 8)7 maar tegen die tijd doe ik wel die witte folie er tussen. De doekje is ideaal voor het scherm te poetsen van vingerafdrukken ;) minpuntje van macbook is toch wel de voetjes zijn naar mijn gevoel wat te laag waardoor ik het gevoel krijg dat hij een beetje krast
Ik zou dat ook denken, maar als Hawk het tegendeel al heeft ervaren neem ik toch maar het zekere voor het onzekere en gebruik ik dat gaye folietje, dank u vriendelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 163039

Ik heb een klein scheurtje in mijn omhulzing van de macbook, het is een scheurtje van 1 cm. Nou heb ik de macbook 2 maanden langer dan 1 jaar. Zou ik een nieuw omhulzel kunnen krijgen denken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remixed
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 21:33
Is het de witte macbook? Misschien via garantie... lijkt me apart als ze dat niet vergoeden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 163039

Remixed schreef op maandag 02 februari 2009 @ 21:26:
Is het de witte macbook? Misschien via garantie... lijkt me apart als ze dat niet vergoeden.
Ja het is een witte maar ik heb gewoon 1 jaar garantie heb niet dat 3 jarige pakket. Dus zouden ze dan die case wel maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Anoniem: 285165 schreef op zondag 01 februari 2009 @ 23:29:
Ok, maar kan ik niet gewoon langs de AppleStore ofzo?
Er zijn geen Apple Stores in Nederland (officiële van Apple dus). Wel resellers of Apple Centre zoals ze genoemd worden (zoals iCentre, A-Mac en HTR).

Die kunnen Macs buiten de garantie alleen niet onder coulance repareren, daar moeten ze eerst toestemming van Apple voor hebben, dus je moet toch eest Apple zelf bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrfunk
  • Niet online
CrashOne schreef op zondag 01 februari 2009 @ 18:06:
@chewyli: door op de "Edit" knop te drukken bij post zelf.

Ik baal er trouwens flink van dat de Mini-Displayport - HDMI adapter nog steeds op zich laat wachten.
Ik weet niet of het waar is, maar ik was vorige week bij de Mediamarkt en vroeg aan een Apple-medewerker of de Mini-Displayport - HDMI er al was. Hij zei nee. Toen vroeg ik wanneer die verwacht werd zei hij dat die nooit gaat komen. Hij had het over verschillende soorten HDMI en dat dat geen beginnen aan was ofzo... maar "Mini-Displayport naar DVI en dan van DVI naar HDMI werkt perfect en geeft geen kwaliteitsverlies". Ja, maar dan betaal je dubbel en ik vind één zo'n onding al duur.

Of je bij de mediamarkt nou kan verwachten dat ze er verstand van hebben weet ik niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shrien
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22:26

Shrien

frequent snoozer

jpboere schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 00:27:
[...]

Ik weet niet of het waar is, maar ik was vorige week bij de Mediamarkt en vroeg aan een Apple-medewerker of de Mini-Displayport - HDMI er al was. Hij zei nee. Toen vroeg ik wanneer die verwacht werd zei hij dat die nooit gaat komen. Hij had het over verschillende soorten HDMI en dat dat geen beginnen aan was ofzo... maar "Mini-Displayport naar DVI en dan van DVI naar HDMI werkt perfect en geeft geen kwaliteitsverlies". Ja, maar dan betaal je dubbel en ik vind één zo'n onding al duur.

Of je bij de mediamarkt nou kan verwachten dat ze er verstand van hebben weet ik niet...
Er was toch juist wel sprake van ?
http://tweakers.net/nieuws/57317/hdmi-adapter-voor-macbooks-op-komst.html :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 218468

Bij de MediaMarkt kun je beter niet verwachten dat ze er verstand van hebben. Natuurlijk is er wel eens een enkeling die iets weet, maar over het algemeen is het bagger. Ik kocht er een keer een digitale videocamera. Nou vroeg ik me altijd al af waarom dat niet gewoon via USB kon ipv. firewire (was toen nog noob op dat gebied). Kreeg ik een verhaal dat firewire sneller is. :D
Ik bedoel maar. (ja, USB 2 was er al lang :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefan_el
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 24-01 17:55
Anoniem: 218468 schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 10:36:
Bij de MediaMarkt kun je beter niet verwachten dat ze er verstand van hebben. Natuurlijk is er wel eens een enkeling die iets weet, maar over het algemeen is het bagger. Ik kocht er een keer een digitale videocamera. Nou vroeg ik me altijd al af waarom dat niet gewoon via USB kon ipv. firewire (was toen nog noob op dat gebied). Kreeg ik een verhaal dat firewire sneller is. :D
Ik was gisteren in MM Eindhoven en sta al een minuut of 10 bij de Apple Stand te wachten maar er kwam niemand dus ik dacht, loop wel even naar een andere medewerker toe om te vragen of de appelman nog komt. 'Ja hoor, die is even weg maar komt zo terug'. Nog eens een paar minuten gewacht maar geen appelman. Komt er een andere kerel naar me toe die vroeg waarom ik daar stond. Er bleek namelijk niemand van Apple aanwezig daar. Ik zeg, nou mijn muis reageert niet goed en wilde weten waar het aan zou liggen. Vraagt ie serieus wat ik nou eigenlijk wil weten of hebben.....wat dacht je van een werkende muis pannekoek!

Echt wat een simpele mensen werken daar zeg ongelofelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Laatst online: 14-06 18:50

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Anoniem: 218468 schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 10:36:
Je punt is? Firewire400 is in praktijk ook sneller dan USB2.0. USB2.0 piekt op 480Mbps, maar haalt dat in de praktijk vrijwel nooit, terwijl Firewire400 geen probleem heeft met 400Mbps sustained transfer. Voor apparaten waarbij een low-latency verbinding met een hoge sustained transferrate eisen zijn, kies je ook liever voor firewire dan voor USB. Dat is ook een van de redenen dat vrijwel alle professionele externe audio apparatuur via firewire communiceert. Bovendien is de CPU belasting bij Firewire een stuk lager dan bij USB.

Zie ook hier

Voor de huidige consumenten HD videocamera's is het echter niet heel relevant, aangezien die hoe dan ook de max transferrate van USB of FW400 niet gaan halen ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Whieee op 03-02-2009 14:16 ]

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 30-05 09:11
Whieee schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 14:14:
[...]

Je punt is? Firewire400 is in praktijk ook sneller dan USB2.0. USB2.0 piekt op 480Mbps, maar haalt dat in de praktijk vrijwel nooit, terwijl Firewire400 geen probleem heeft met 400Mbps sustained transfer. Voor apparaten waarbij een low-latency verbinding met een hoge sustained transferrate eisen zijn, kies je ook liever voor firewire dan voor USB. Dat is ook een van de redenen dat vrijwel alle professionele externe audio apparatuur via firewire communiceert. Bovendien is de CPU belasting bij Firewire een stuk lager dan bij USB.

Zie ook hier

Voor de huidige consumenten HD videocamera's is het echter niet heel relevant, aangezien die hoe dan ook de max transferrate van USB of FW400 niet gaan halen ;)
Errrm zat profi audi apparatuur wat gewoon op USB2.0 te krijgen is hoor. Dat hele firewire en USB2.0 gedoe is best wel verleden tijd. In het begin was USB vaak langzamer ja, nu valt dat wel heel erg mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
ronaldlokers schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 14:44:
Iemand ervaring met de SSD schijf die in de macbook zit? Ik ben aan het kijken voor een macbook maar ik zie dat de hardeschijf maar 5400 rpm is, wat ik zeker traag ga vinden.

Nu vraag ik mij af of ik voor de SSD moet gaan óf de hardeschijf moet vervangen door een sneller model.
Ben zelf ook aan het kijken naar een Macbook unibody, maar ik vind 540 euro extra voor een 128GB SSD nogal veel. Denk dat je dan beter met de standaard disk kunt bestellen, en bijvoorbeeld een Transcend van 225 EUR of een OCZ van 340 EUR erin schroeven?

Dat is althans vooralsnog mijn plan. Weet niet of iemand er ervaring mee heeft?

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOne
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Ik vraag me af of de goedkopere SSD's ook echt merkbare snelheidswinst opleveren. Dus ben wel benieuwd naar reallife ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-05 11:57

Digistorm

tenax moderator pomorum

Sn0wblind schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 15:32:
[...]
Errrm zat profi audi apparatuur wat gewoon op USB2.0 te krijgen is hoor. Dat hele firewire en USB2.0 gedoe is best wel verleden tijd. In het begin was USB vaak langzamer ja, nu valt dat wel heel erg mee
IMHO is dat USB "speelgoed" nog altijd bedoeld voor de enthousiaste thuisgebruiker, echt profi spul gebruikt toch echt nog steeds Firewire. Check maar eens de leveranciers van 16 of meer kanaals interfaces. Geen USB te bekennen. ;)

Unum systema ad eos omnes regendos... | Macbook Pro 15" hi-res - Core i7 2635QM (2 GHz) / 8 GB / 160 GB SSD / Radeon 6490M | iPhone 3GS 16GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlowFish
:P
BlowFish schreef op maandag 02 februari 2009 @ 18:05:
Probeer via een mini displayport to DVI adapter mijn Pioneer 508. TV aan te sluiten DVI - HDMI maar ik kan enkel 1080i of 720i kiezen dan wel 1360x768 ?

ik wil 720p kunnen selecteren anders is het menu in mijn tv verstopt en kan ik de kleuren niet veranderen, iemand een idee hoe ik dit voor elkaar krijg?
iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remixed
beetje raar dat het menu anders verstopt is... het menu heeft niks met de resolutie te maken van het input signaal. verder erg apart dat 1080i wel kan maar 720p niet? want dat is praktisch het zelfde (hd ready).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlowFish
Remixed schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 17:33:
beetje raar dat het menu anders verstopt is... het menu heeft niks met de resolutie te maken van het input signaal. verder erg apart dat 1080i wel kan maar 720p niet? want dat is praktisch het zelfde (hd ready).
Enkel bij HD resoluties 720p / 1080p en interlanced beelden kan ik beelverbeteringen instellen en het " pro-menu" activeren.

maar de tv pakt enkel 1360x768 ... hierop kan ik dus niets instellen

op mn dell laptop , hdmi > hdmi had ik nergens last van hier kon ik 720p probleem loos selecteren.

[ Voor 8% gewijzigd door BlowFish op 03-02-2009 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 189219

BlowFish schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 17:46:
[...]

Enkel bij HD resoluties 720p / 1080p en interlanced beelden kan ik beelverbeteringen instellen en het " pro-menu" activeren.

maar de tv pakt enkel 1360x768 ... hierop kan ik dus niets instellen

op mn dell laptop , hdmi > hdmi had ik nergens last van hier kon ik 720p probleem loos selecteren.
ik snap niet helemaal wat er fout gaat. Als jij op je macbook de resolutie 1360x768 pakt, accepteert de tv dat dan niet? Of staat die resolutie niet in de lijst, want dat heb ik ook wel eens gehad bij een vriend, toen ook geen oplossing gevonden. Thuis kon ik wel weer gewoon de 1360x768 res. gebruiken. Dat is overigens de hoogste resolutie voor HD ready tv's en geeft het beste beeld, de kleine rek die films maken is niet te zien, alles ziet er gewoon haarscherp uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlowFish
Anoniem: 189219 schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 18:36:
[...]

ik snap niet helemaal wat er fout gaat. Als jij op je macbook de resolutie 1360x768 pakt, accepteert de tv dat dan niet? Of staat die resolutie niet in de lijst, want dat heb ik ook wel eens gehad bij een vriend, toen ook geen oplossing gevonden. Thuis kon ik wel weer gewoon de 1360x768 res. gebruiken. Dat is overigens de hoogste resolutie voor HD ready tv's en geeft het beste beeld, de kleine rek die films maken is niet te zien, alles ziet er gewoon haarscherp uit.
TV accepteerd de 1360x768 maar ziet dit als een PC resolutie, daar is aan de kant van de Tv niets aan te veranderen. wanneer ik 1280x720 0 hz (interlanced) selecteerd knalt de tv in 1080i mode... ook niet wat ik wil.

vraag is eigenlijk waarom 1280x720 60 hz er niet tussen staat of 1920x1080 60 hz ? ligt ook niet aan de hdmi > dvi kabel want op mn pc naar mn tv pakt deze gewoon alle resoluties juist!

Enkel met de mac icm de minidisplayport > dvi dongle heb ik dit probleem ligt dus ook zeker niet aan de TV :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
Digistorm schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 16:51:
[...]

IMHO is dat USB "speelgoed" nog altijd bedoeld voor de enthousiaste thuisgebruiker, echt profi spul gebruikt toch echt nog steeds Firewire. Check maar eens de leveranciers van 16 of meer kanaals interfaces. Geen USB te bekennen. ;)
Dit vind ik werkelijk onzin en dat zeg ik toch als semi professionele/professionele muziekant.

Digidesign Mbox 2, Motu 828, M Audio Fast Track Ultra 8 G, Tascam US 1641 zijn allemaal prima professionele audio interfaces. Die ook ngo eens latency vrij werken.

Ik geef toe dat de meestte profi apparatuur op firewire werkt maar er is meer dan genoeg profi spul op USB2.0 te vinden. Daarnaast loopt de audio technologie in de professionele sector nog altijd heel wat achter op dat betreft. Dit is ook merkbaar in bijvoorbeeld driver ondersteuning omdat er nou eenmaal niet een enorm grote markt voor te vinden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 248577

[...]

Is al leverbaar: http://www.monoprice.com/...&p_id=4826&seq=1&format=2 en even googelen van te voren kan geen kwaad :) http://www.google.nl/sear...&btnG=Google+zoeken&meta= Er zijn al meerdere leveranciers die het ding leveren.

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 248577 op 04-02-2009 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Anoniem: 248577 schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 10:27:
[...]

Is al leverbaar: http://www.monoprice.com/...&p_id=4826&seq=1&format=2 en even googelen van te voren kan geen kwaad :) http://www.google.nl/sear...&btnG=Google+zoeken&meta= Er zijn al meerdere leveranciers die het ding leveren.
Maar dat zijn Displayport naar HDMI converters. Wat men wil is mini-Displayport naar HDMI converters, en die zijn er nog niet.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOne
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Als er nou een mini-Displayport > Displayport adapter was, dan was dit nog wel een oplossing waarmee ik zou kunnen leven, mits er geluid en video door kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jo-re-mi

Jo-re-mi

_ _ _d(□_□)b

Sn0wblind schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 21:55:
[...]

Dit vind ik werkelijk onzin en dat zeg ik toch als semi professionele/professionele muziekant.

Digidesign Mbox 2, Motu 828, M Audio Fast Track Ultra 8 G, Tascam US 1641 zijn allemaal prima professionele audio interfaces. Die ook ngo eens latency vrij werken.

Ik geef toe dat de meestte profi apparatuur op firewire werkt maar er is meer dan genoeg profi spul op USB2.0 te vinden. Daarnaast loopt de audio technologie in de professionele sector nog altijd heel wat achter op dat betreft. Dit is ook merkbaar in bijvoorbeeld driver ondersteuning omdat er nou eenmaal niet een enorm grote markt voor te vinden is.
Altijd leuk deze discussie.
USB 2.0 is op papier inderdaad sneller dan FireWire.
Maar FireWire is gewoon stabieler. Ga maar eens 16 sporen 96khz/24 opnemen. Dat knalt er geheid uit.. Ben dan ook heel benieuwd hoe die Tascam dat trekt.
Maargoed. Eindeloze "Ik weet..." Mijn ervaring..." discussies. Ik ben blij met m'n Presonus Fireboxje. Mede doordat het niet een van de weinige USB-poorten in beslag neemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Daedalus schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 10:40:
[...]
Maar dat zijn Displayport naar HDMI converters. Wat men wil is mini-Displayport naar HDMI converters, en die zijn er nog niet.
Iets te snel gelezen ;-). Excuus.
Als je nu mini-displayport naar DVI(female) gebruikt en daaraan koppel je weer DVI(male)-HDMI(female). . Plug je er een HDMI kabel in voor de connectie met de LCD/Plasma.
In theorie zou dit moeten werken lijkt me. Voor geluid hou je dan wel weer een aparte optische kabel maar dat is sowieso al het geval met Mini Displayport. Dus die aparte audiokabel heb je hoe dan ook nodig.

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 248577 op 04-02-2009 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Anoniem: 248577 schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 19:18:
[...]

Iets te snel gelezen ;-). Excuus.
Als je nu mini-displayport naar DVI(female) gebruikt en daaraan koppel je weer DVI(male)-HDMI(female). . Plug je er een HDMI in
In theorie zou dit moeten werken lijkt me.
[...] maar "Mini-Displayport naar DVI en dan van DVI naar HDMI werkt perfect en geeft geen kwaliteitsverlies". Ja, maar dan betaal je dubbel en ik vind één zo'n onding al duur.
O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ok dan, was al bedacht :-). Kost inderdaad pakweg 15 euro meer, maar ja dan heb je wel een oplossing.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 248577 op 04-02-2009 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefan_el
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 24-01 17:55
6 dagen mijn nieuwe macbook wit binnen en mag alweer terug...bluetooth-poort werkt niet goed en klikpad van muis is lam...

lekker begin van mijn eerste mac, moest meteen weer worden opgestuurd :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOne
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

* CrashOne bedenkt zich dat hij de hele bluetooth functionaliteit nog niet getest heeft

Vanavond maar eens doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Misschien dat ik dit vraagje hier ook even kan stellen;
Een bluetooth muis en een bluetooth hoofdtelefoon tegelijk aansluiten op de Macbook, is dat te doen? Dan heb ik het uiteraard vooral over de snelheid van Bluetooth. Trekt die het verzenden van het signaal van de muis, en de muziek tegelijk? Kun je eigenlijk wel twee dingen connecten?
Voor onderweg lijkt me dit wel handig namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sk1nny666
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12-06 11:28
Anoniem: 218468 schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 09:29:
Een bluetooth muis en een bluetooth hoofdtelefoon tegelijk aansluiten op de Macbook, is dat te doen? Dan heb ik het uiteraard vooral over de snelheid van Bluetooth. Trekt die het verzenden van het signaal van de muis, en de muziek tegelijk? Kun je eigenlijk wel twee dingen connecten?
ik heb het niet geproebeert maar het zou gewoon mogelijk moetten zijn.
een muis zal niet zoveel data verstooken en naja muziek dan wel maar die 2 naast mekaar moet te doen zijn.
mag ik vraagen wat voor headset je hebt en hoe die bevald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Lijkt op de vraag die ik wilde stellen, wil zowel toetsenbord als muis via BT eens proberen.

Huidige situatie: bedraad tobo (1 poort op tobo voor muisontvanger), waardoor ik effectief 2 usbpoorten over heb: 1x timemachine en 1x voor usbstick of whatnot via tobo.

(mogelijk) Nieuwe situatie: wireless tobo (geen usb poort bezet dus) maar dus 1 van de macbook usbpoorten bezet door de muisontvanger, effectief 1 usb poort over, net niet ideaal. Als ik dan een BT muis aanschaf zou ik alsnog weer lekker 2 poortjes vrij hebben :)

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sk1nny666
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12-06 11:28
2Dutch schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 12:54:
[...]

Lijkt op de vraag die ik wilde stellen, wil zowel toetsenbord als muis via BT eens proberen.

Huidige situatie: bedraad tobo (1 poort op tobo voor muisontvanger), waardoor ik effectief 2 usbpoorten over heb: 1x timemachine en 1x voor usbstick of whatnot via tobo.

(mogelijk) Nieuwe situatie: wireless tobo (geen usb poort bezet dus) maar dus 1 van de macbook usbpoorten bezet door de muisontvanger, effectief 1 usb poort over, net niet ideaal. Als ik dan een BT muis aanschaf zou ik alsnog weer lekker 2 poortjes vrij hebben :)
ik kan je vertellen dat tobo en muis samen BT prima werkt vaak genoeg gezien.
het probleem bij Chr0nicle is dat mischien zijn headset te veel van de bandbreete vraagt die BT kan leveren.
maar een tobo en muis zou zonder probleemen moetten werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jappo112
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-06 22:15
Sn0wblind schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 21:55:
[...]

Ja, dat zal allemaal wel zo zijn. Maar de door jou genoemde merken zijn nou niet echt profi. Op het moment dat Apogee, Lynx, Weiss, Mytek ea hun producten ook uitrusten met USB heb je een punt. Het enige pro spul dat op USB werkt komt van Benchmark. M-audio, Mboxjes ea is misschien leuk voor het geld, maar professioneel? Nee. Dat hoor je ook wel. Dat het semi-professioneel lijkt mij een passend label; geschikt voor de wat serieuzere hobbyist.
Ik heb begrepen dat USB goedkoper is ten opzichte van FW. Dat zal zeker meespelen voor de fabrikanten die een vrij grote afzet genereren. Buiten dit om is het algemeen bekend dat FW absoluut superieur is aan USB, vooral betrouwbaarder. Dit is ook de reden waarom fabrikanten van serieuze producten niet voor USB kiezen omdat hun klanten dit niet willen. Althans, degene die er echt afhankelijk zijn van deze producten.
Dus ik zie niet echt in waarom de audiosector achter zou lopen? Sterker nog, ik vind dit eigenlijk onzin. Als ik voor €1200 2 kanaaltjes DA aanschaf, verwacht ik niet dat er een USB aansluiting op zit met alle ellende van dien. Als het om tracken gaat, dan is USB of FW al vrij snel uitgesloten. Dan kom je al snel uit op de PHD systemen, Apogee symphony, Cobranet etc.
Het vorige is naar mijn idee precies de reden waarom de nieuwe MB niet is uitgerust met FW. Op het moment dat je pro bent, koop je ook maar een pro. Dit is maar gissen, maar zou zo maar de redenering van Apple kunnen zijn.
Overigens heb ik ook al meerder videoeditors horen klagen over het feit dat op de nieuwe pro maar één FW poort te vinden is. Vanaf FW direct capturen naar een FW disk zit er dus niet meer in, of je moet een expresscard mee slepen.

Ik snap dat dit offtopic is, maar ik heb hier onderhand al zo veel onzin over gelezen. Al die tijd heb ik er niets over gezegd, maar nu kon ik het echt niet meer laten :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
Jappo112 schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 14:05:
[...]

Ja, dat zal allemaal wel zo zijn. Maar de door jou genoemde merken zijn nou niet echt profi. Op het moment dat Apogee, Lynx, Weiss, Mytek ea hun producten ook uitrusten met USB heb je een punt. Het enige pro spul dat op USB werkt komt van Benchmark. M-audio, Mboxjes ea is misschien leuk voor het geld, maar professioneel? Nee. Dat hoor je ook wel. Dat het semi-professioneel lijkt mij een passend label; geschikt voor de wat serieuzere hobbyist.
Ik heb begrepen dat USB goedkoper is ten opzichte van FW. Dat zal zeker meespelen voor de fabrikanten die een vrij grote afzet genereren. Buiten dit om is het algemeen bekend dat FW absoluut superieur is aan USB, vooral betrouwbaarder. Dit is ook de reden waarom fabrikanten van serieuze producten niet voor USB kiezen omdat hun klanten dit niet willen. Althans, degene die er echt afhankelijk zijn van deze producten.
Dus ik zie niet echt in waarom de audiosector achter zou lopen? Sterker nog, ik vind dit eigenlijk onzin. Als ik voor €1200 2 kanaaltjes DA aanschaf, verwacht ik niet dat er een USB aansluiting op zit met alle ellende van dien. Als het om tracken gaat, dan is USB of FW al vrij snel uitgesloten. Dan kom je al snel uit op de PHD systemen, Apogee symphony, Cobranet etc.
Het vorige is naar mijn idee precies de reden waarom de nieuwe MB niet is uitgerust met FW. Op het moment dat je pro bent, koop je ook maar een pro. Dit is maar gissen, maar zou zo maar de redenering van Apple kunnen zijn.
Overigens heb ik ook al meerder videoeditors horen klagen over het feit dat op de nieuwe pro maar één FW poort te vinden is. Vanaf FW direct capturen naar een FW disk zit er dus niet meer in, of je moet een expresscard mee slepen.

Ik snap dat dit offtopic is, maar ik heb hier onderhand al zo veel onzin over gelezen. Al die tijd heb ik er niets over gezegd, maar nu kon ik het echt niet meer laten :) .
Ik zou Motu echt niet semi professioneel noemen en dan Apogee in 1 klap wel professioneel.

Het is maar hoe groot de studio moet zijn maar voor een kleine tot middelgrote profi studio voldoet het prima. Als je echt groter als dat wilt voldoet idd ook FW niet meer. Maar ben een aantal profi studios tegen gekomen waar hits geproduceerd werden maar wat gewoon gedaan werd op een Motu USB interface.Al hoeft dat niks te zeggen omdat er ook htis gemaakt zijn met Reason op een laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13-06 13:29
Wat zijn nou precies, behalve de iets grotere harde schijf, de grote verschillen tussen die witte mac book en die aluminium? Best veel verschil nog in prijs namelijk 8)7

http://store.apple.com/nl.../macbook?cid=OAS-EMEA-AFF

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shrien

Shrien

frequent snoozer

Ik merk nu ook dat de toetsen het scherm aanraken bij het dichtklappen. :|
Dan maar dat standaard doekie erin bij het dicht doen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
Shrien schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 19:06:
Ik merk nu ook dat de toetsen het scherm aanraken bij het dichtklappen. :|
Dan maar dat standaard doekie erin bij het dicht doen..
hoe de hell zien jullie dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Erikje_
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-06 20:17

_Erikje_

Tweaker in Spanje

YoshiBignose schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 18:50:
Wat zijn nou precies, behalve de iets grotere harde schijf, de grote verschillen tussen die witte mac book en die aluminium? Best veel verschil nog in prijs namelijk 8)7

http://store.apple.com/nl.../macbook?cid=OAS-EMEA-AFF
oa het multi-touch trackpad en hij is passief gekoeld wat hem dus vrijwel geruisloos maakt tijdens het gebruik.
Ga eens naar een mac store en vergelijk ze eens op oog, de alu is veel strakker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shrien

Shrien

frequent snoozer

Je kan beginnende afdrukken van je toetsen op het scherm zien, nadenken Colin :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
Shrien schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 20:21:
[...]

Je kan beginnende afdrukken van je toetsen op het scherm zien, nadenken Colin :P
dat zie je ook alleen maar als je een vies scherm hebt en en vieze toetsen :P, ik zie dus niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remixed
is dit bij de alu macbooks alleen of ook bij de witte? Is het alleen een afdruk van viezigheid (vingers) of echt permanent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 113201

_Erikje_ schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 20:14:
[...]

oa het multi-touch trackpad en hij is passief gekoeld wat hem dus vrijwel geruisloos maakt tijdens het gebruik.
Ga eens naar een mac store en vergelijk ze eens op oog, de alu is veel strakker.
Ik heb ook zitten twijfelen tussen de twee. Ik heb uiteindelijk voor de white gekozen omdat ik deze stiekem er toch mooier uit zag zien.

het verschil in hardeschijf, dat de muisbuttons onder de trackpad zijn verwerkt en de glossy screen vond ik geen 250 euro waard.

Dat de unibody stiller zal zijn is mischien wel zo maar ik hoor de white echt totaal niet. Hij is stiller dan mijn desktop die ik al erg stil vond.

De hardeschijf vervang ik tzt zelf wel wat me waarschijnlijk 5 tientjes zal gaan kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
_Erikje_ schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 20:14:
[...]

De alu is niet passief gekoeld hoor. waar heb je dat van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Sn0wblind schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 21:22:
[...]

De alu is niet passief gekoeld hoor. waar heb je dat van?
De ventilator in mijn unibody MacBook doet momenteel 2001rpm ;) Hij is echter wel geruisloos :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Iemand hier nog een idee van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 279941

ik heb zelf een mighty mouse en een draadloos toetsenbord van apple, en ik kan je vertellen dat een muis & toetsenbord perfect samengaan via Bluetooth :). Ik merk vrijwel geen vertragingen als ik beide tegelijk gebruik, misschien de standaard vertraging omdat het draadloos is. Ik heb al een paar keer Call of duty 4 gespeeld op mijn macbook met MM en Wireless toetsenbord, en ging perfect :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
Whieee schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 23:09:
[...]

De ventilator in mijn unibody MacBook doet momenteel 2001rpm ;) Hij is echter wel geruisloos :)
geruisloos is die zeker, nou ja je hoort ;m heel zachtjes blazen bij hevig gamen, maar stillen met fans als dit kan bijna niet denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOne
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Ik heb een 320GB HD die 7200rpm draait, die hoor je ook zachtjes op de achtergrond. Verder vind ik hem erg stil, blazen doet hij bij mij eigenlijk nooit. Zodra de SSD's in prijs gaan zakken (Intel of Mtron) dan zou ik er wel een 256GB SSD in willen hebben, maar nu zijn die nog onbetaalbaar (lees: ik vind het het niet waard).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Sinds ik het geheugen in mijn unibody MacBook heb vervangen door 2x 2GB komt hij niet meer uit de slaapstand zonder een kernel panic. In het begin moest ik hem elke keer uit hibernate halen als ik langer dan een kwartiertje weg was, maar sinds ik de hibernate mode heb gewijzigd, gaat het elke keer fout.

Het geheugen werkt verder uitstekend en ik heb nog geen andere kernel panics of rare verschijnselen meegemaakt sinds ik het geheugen in gebruik heb (voor die tijd ook niet). Het geheugen is ook volop in gebruik met VMWare. Alleen bij het ontwaken uit slaap treedt het probleem op.

Wat ik al heb gedaan:
- hibernate mode naar 0 gezet (stond op 3) en sleep image verwijderd
- secure virtuale memory uitgezet
- memtest gedraaid -> geen foutmelding
- permissions hersteld
- SMC-reset
- PVRAM-reset

Wat kan ik verder nog doen :?

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je oude geheugen terugzetten en dan proberen? Dan weet je gelijk of het aan het geheugen ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Anoniem: 285165 schreef op maandag 09 februari 2009 @ 17:28:
Je oude geheugen terugzetten en dan proberen? Dan weet je gelijk of het aan het geheugen ligt.
Ja dat weet ik bijna zeker, omdat ik in de twee maanden hiervoor, met het standaardgeheugen, geen kernel panics heb meegemaakt. Er is wel wat met het geheugen, maar het werkt gewoon prima zolang de MacBook niet in sleepmode gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Canaria schreef op maandag 09 februari 2009 @ 17:36:
[...]

Ja dat weet ik bijna zeker, omdat ik in de twee maanden hiervoor, met het standaardgeheugen, geen kernel panics heb meegemaakt. Er is wel wat met het geheugen, maar het werkt gewoon prima zolang de MacBook niet in sleepmode gaat.
Bijna zeker != zeker :p.

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 169877

Zo, dit weekend een MacBook 2.4 Ghz gekocht. Photoshop Elements 6, iLife '09 en iWork '09 zijn onderweg samen met de volgende sleeve:

http://store.apple.com/nl...I1OTAyNQ&p=2&s=topSellers

Een mooi pakketje dacht ik zo. Dit is mijn 2e MacBook (had hiervoor de witte 13") en ik moet zeggen dat dit model stukken steviger aanvoelt. Heb de vorige modellen altijd als toch wat krakkemikkige (goed gespeld?) laptops ervaren. Mooi beeldscherm ook, kortom: érg blij! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Canaria schreef op maandag 09 februari 2009 @ 17:36:
[...]

Het kan natuurlijk ook zijn dat je nooit genoeg geheugen alloceert om een geheugenfout echt te merken. Bij sleep en wake wordt echter het gehele geheugenbereik aangesproken. Waar heb je je RAM mee getest? Heb je Rember getest? En wat geeft een uitgebreide Apple Hardware Test? (install disk booten met D ingedrukt)

@Neovo:
ik heb voor mijn unibody MacBook al 2 BlackBooks gehad (een revisie A uit 2006 en een Santa Rosa model). Met de behuizing was in beide gevallen weinig mis (de Pro is steviger, maar verder is t prima). De revA had wat kinderziekten maar het Santa Rosa model was op en top betrouwbaar.

[ Voor 18% gewijzigd door Whieee op 10-02-2009 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrfunk
  • Niet online
Even vermelden dat ik vandaag eindelijk korting van Perfect Companion (printer) actie binnen heb. De aanvraag had ik eind december opgestuurd.

Van de iPod actie heb ik overigens nooit een aanvraag gestuurd maar wel het geld ontvangen op 24-11. Macbookje en iPod had ik besteld op 28-10. Waarschijnlijk maken ze het alvast over naar iedereen die via Surfspot heeft besteld (omdat die toch al zeker schoolgaand -of werkend zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jonniii
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10-01 19:15
jpboere schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 15:46:
Even vermelden dat ik vandaag eindelijk korting van Perfect Companion (printer) actie binnen heb. De aanvraag had ik eind december opgestuurd.
Ik heb hem ook eindelijk gekregen, half november opgestuurd. }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Whieee schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 15:38:
[...]

Het kan natuurlijk ook zijn dat je nooit genoeg geheugen alloceert om een geheugenfout echt te merken. Bij sleep en wake wordt echter het gehele geheugenbereik aangesproken. Waar heb je je RAM mee getest? Heb je Rember getest? En wat geeft een uitgebreide Apple Hardware Test? (install disk booten met D ingedrukt)
Ik heb Memtest OS X drie sequences laten lopen in single user mode.
Sinds gisteren is de MacBook elke keer in hibernate als ik verwacht dat hij alleen maar slaapt. Erg vreemd, want ik heb de hibernatemode op 0 gezet.
De Apple Hardware Test ga ik nog wel proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bandicoot
  • Laatst online: 14-06 20:31
Ik heb een probleempje met de ingebouwde microfoon van mijn Macbook unibody. In OS X werkt de microfoon niet. Zelfs bij de systeemvoorkeuren zie ik het balkje niet uitslaan. Ik dacht dat de microfoon echt stuk was, maar ik heb hem net opgestart in Vista en daar werkt hij wel gewoon. Iemand die dit probleem bekend voorkomt of enig idee heeft wat het zou kunnen zijn?

PVOutput: VO18

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Kwam er deze week achter dat mijn macbook weer dezelfde schade vertoond als een hele poos geleden. Had er al tijden niet naar gekeken, maar toevallig kwam een vriend van me langs die ook scheurtjes had, dus ik ging ook weer eens kijken. Kwam erachter dat de problemen in de bottomcase weer terugwaren.

Dit dus, alleen nu op meerdere plekken

Vandaag maar weer eens naar de apple winkel geweest en geïnformeerd. Helaas erkent apple dit nog steeds niet als productieprobleem, hoewel de mensen daar dit probleem ook veel vaker gezien hadden en onderkenden dat dit hoogstwaarschijnlijk kwam door de bouw van de case. Moet nu dus maar gaan hopen dat apple mijn probleem toch wil repareren alszijnde productieprobleem en dat hij dus toch gemaakt kan worden. Anders leg ik dat geld liever bij een nieuwe voor over een jaartje oid.

Zijn er hier mensen met ervaring met bottomcase scheuren en of deze wel of niet onder garantie/productiefouten vallen?

[ Voor 6% gewijzigd door Sander op 11-02-2009 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Whieee schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 15:38:
[...]
@Neovo:
ik heb voor mijn unibody MacBook al 2 BlackBooks gehad (een revisie A uit 2006 en een Santa Rosa model). Met de behuizing was in beide gevallen weinig mis (de Pro is steviger, maar verder is t prima). De revA had wat kinderziekten maar het Santa Rosa model was op en top betrouwbaar.
Zoals ik ook daarbij vermeld gaat het om mijn eigen ervaring met die witte MacBooks. En nogmaals, als ik die vergelijk met de alu MacBook, tja, dan voelt die witte gewoon 'krakkemikkig' aan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spider_NL
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-05-2023
sander- schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 12:56:
Kwam er deze week achter dat mijn macbook weer dezelfde schade vertoond als een hele poos geleden. Had er al tijden niet naar gekeken, maar toevallig kwam een vriend van me langs die ook scheurtjes had, dus ik ging ook weer eens kijken. Kwam erachter dat de problemen in de bottomcase weer terugwaren.

Dit dus, alleen nu op meerdere plekken

Vandaag maar weer eens naar de apple winkel geweest en geïnformeerd. Helaas erkent apple dit nog steeds niet als productieprobleem, hoewel de mensen daar dit probleem ook veel vaker gezien hadden en onderkenden dat dit hoogstwaarschijnlijk kwam door de bouw van de case. Moet nu dus maar gaan hopen dat apple mijn probleem toch wil repareren alszijnde productieprobleem en dat hij dus toch gemaakt kan worden. Anders leg ik dat geld liever bij een nieuwe voor over een jaartje oid.

Zijn er hier mensen met ervaring met bottomcase scheuren en of deze wel of niet onder garantie/productiefouten vallen?
Ah dat heb ik ook! Heb mn macbook nu 10 maanden en sta op het punt om van ebay applecare te kopen maar... wordt dit wel gerepareerd?

"In het verleden behaalde successen bieden geen garantie voor de toekomst"
"Geniet en drink met vaten"

• CrashOne
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Om mezelf maar even te quoten:
CrashOne schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 23:18:
De mini-Displayport - HDMI adapter/kabel staat nu ook op de site van monoprice.com:
http://www.monoprice.com/...&p_id=5311&seq=1&format=2

15 maart dus! :)
Goed nieuws voor alle MacBook gebruikers die deze op een HD tv aan willen sluiten :)

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Spider_NL schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 16:26:
[...]

Ah dat heb ik ook! Heb mn macbook nu 10 maanden en sta op het punt om van ebay applecare te kopen maar... wordt dit wel gerepareerd?
Onder garantie is het bij mij keurig gerepareerd, nu buiten garantie kan apple schermen met het feit dat het geen productiefout is maar een fout van mij waardoor ik zelf moet betalen. Om dit te voorkomen wil ik ze graag eerst laten zeggen dat het een productiefout is voor ik hem opstuur met 95 euro onderzoekskosten als gevolg

• GekkePrutser
  • Niet online
Bandicoot schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 23:52:
Ik heb een probleempje met de ingebouwde microfoon van mijn Macbook unibody. In OS X werkt de microfoon niet. Zelfs bij de systeemvoorkeuren zie ik het balkje niet uitslaan. Ik dacht dat de microfoon echt stuk was, maar ik heb hem net opgestart in Vista en daar werkt hij wel gewoon. Iemand die dit probleem bekend voorkomt of enig idee heeft wat het zou kunnen zijn?
Het zou kunnen zijn dat hij op Line-In staat en niet op microfoon. Maar dat is wel duidelijk te zien onder System Preferences dus dat zal wel niet het geval zijn.

Ook zit er onder Applications -> Utilities een tool 'Audio MIDI Setup' waar je bepaalde ingangen (links/rechts maar ook ingewikkeldere situaties zoals 5.1 opstellingen) kan matchen aan verschillende ingangen. Misschien staat daar iets fout.

Ik heb wel eens een probleem gehad dat mijn audio niet werkte en toen stond er in die tool gewoon iets fout (was aan het prutsen geweest met een externe 5.1 interface, dat wel).

PS: Ik weet de Nederlandse naam van die tool niet omdat ik nog nooit mijn Macs op Nederlands heb gezet maar je vindt het vast wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m_a_rnix
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-03 14:09
Ik heb ook last van een scheur, net zoals op de vorige pagina. Ik heb hier wat berichten gelezen waar mensen konden wachten terwijl hun macbook werd gerepareerd. Bij welke winkel was dit? (HTR zegt dat het niet kan al de hee bottomcase vervangen moet worden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Canaria schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 19:42:
[...]

Ik heb Memtest OS X drie sequences laten lopen in single user mode.
Sinds gisteren is de MacBook elke keer in hibernate als ik verwacht dat hij alleen maar slaapt. Erg vreemd, want ik heb de hibernatemode op 0 gezet.
De Apple Hardware Test ga ik nog wel proberen.
Inmiddels heb ik de Apple Hardware Test uitgevoerd, er werden geen problemen geconstateerd. Nu loopt hij nogmaals, maar dan in extended mode.
M'n MacBook gaat sinds een paar dagen zelfs niet meer in hibernate. Elke keer als ik langer dan ongeveer een kwartier weg ben geweest, moet ik hem helemaal opnieuw opstarten, omdat hij wel reageert op een toets, de drive gaat spinnen en de fan slaat aan, maar niets laat zien op het scherm. Na het opstarten door de powerbutton lang ingedrukt te houden, krijg ik het bericht dat "Mac OS X unexpectedly quit". Uit de details kan ik weinig meer halen dan dat het met de kernel te maken heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tjonge, dat is toch wel een nadeel van Apple. Die accesoires... niet normaal wat een prijzen. 89 euro voor de adapter van een Macbook..
Weet iemand waar ze ergens goedkoper zijn? Eventueel third party, maakt me nog niet eens zoveel uit. Ik gebruik mijn Macbook op 2 locaties, en ik vergeet de adapter nog wel eens. Ik compenseer mijn slordigheid dus meestal op deze manier, maar bij Apple is het erg prijzig :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolly_Jumper
  • Laatst online: 22:57
Op Ebay kosten ze niet veel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Ik heb een originele (OEM-verpakking) via ebay gekocht, voor 45 euro van een Duitse handelaar. Nog steeds vrij prijzig, maar dat scheelt dus bijna de helft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B0MBACI
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

Canaria schreef op vrijdag 13 februari 2009 @ 13:19:
[...]

Inmiddels heb ik de Apple Hardware Test uitgevoerd, er werden geen problemen geconstateerd. Nu loopt hij nogmaals, maar dan in extended mode.
M'n MacBook gaat sinds een paar dagen zelfs niet meer in hibernate. Elke keer als ik langer dan ongeveer een kwartier weg ben geweest, moet ik hem helemaal opnieuw opstarten, omdat hij wel reageert op een toets, de drive gaat spinnen en de fan slaat aan, maar niets laat zien op het scherm. Na het opstarten door de powerbutton lang ingedrukt te houden, krijg ik het bericht dat "Mac OS X unexpectedly quit". Uit de details kan ik weinig meer halen dan dat het met de kernel te maken heeft.
Heb je al de oude ddr3's weer terug gestopt om te kijken of je problemen verdwijnen? Zoja dan kan je toch zeker van zijn dat de nieuwe geheugen niet goed werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LIMIT-AR
  • Laatst online: 17-07-2024
Vraag en aanbod mag op de frontpage: http://tweakers.net/aanbod/ :).

[ Voor 96% gewijzigd door Hoedje op 14-02-2009 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke_msx
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19-05 14:14
sander- schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 12:56:

Bij mij werd het onder garantie vervangen. De scheurtjes vielen mij op toen mijn Macbook ong. 9 maanden oud was, ik heb bewust gewacht tot bijna het einde van de garantieperiode voor ik er iets aan heb laten doen. Macme in Groningen heeft er onder garantie een nieuwe bottomcase onder geplaatst, dit kon bij hun binnen één dag. Waarom ik heb gewacht tot het einde van de garantieperiode? Omdat ik verwacht dat het bij de nieuwe bottomcase ook weer gaat gebeuren. Ik heb overigens de indruk dat die haarscheurtjes meer cosmetisch zijn dan dat het echt een probleem is.

Macbook 2,13 GHz 4GB 120GB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaURoN
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Heeft iemand hier ook "problemen" om de keyboard verlichting en bluetooth uit te zetten in XP :P (via bootcamp)
Zie die mogelijk namelijk niet en als ik de function keys gebruik blijft hij aan staan

[ Voor 3% gewijzigd door SaURoN op 15-02-2009 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bandicoot
  • Laatst online: 14-06 20:31
GekkePrutser schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 21:55:
[...]
Ook zit er onder Applications -> Utilities een tool 'Audio MIDI Setup' waar je bepaalde ingangen (links/rechts maar ook ingewikkeldere situaties zoals 5.1 opstellingen) kan matchen aan verschillende ingangen. Misschien staat daar iets fout.
Je bent een held! Ik had blijkbaar inderdaad een tijd geleden m'n microfoon gemute in de Audio/MIDI-configuratie. Vinkje uitzetten en alles werkt weer :)
Thnx!

PVOutput: VO18

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoB_HenK
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13-06 19:49
Zojuist mijn nieuwe unibody MacBook 2.0 aangeschaft; Ben er nu een paar uurtjes mee aan het werk (kom van een windows laptop) en moet zeggen dat het me ontzettend bevalt, met name de manier waarop software 'geinstalleerd' wordt. Enige nadeel vind ik het ontbreken van een simpele delete knop ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Het is geen echte knop, maar delete doe je met fn+backspace. En bestanden verwijderen command+backspace. :)

[ Voor 31% gewijzigd door Frietsaus op 16-02-2009 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik zet even een flinke smak muziek in m'n nieuwe MacBook, alleen nu haalt iTunes geen albumillustraties op. Er wordt een onbekende fout gemeld (-609). Weet iemand wellicht wat er aan de hand is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Anoniem: 169877 schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 10:41:
Ik zet even een flinke smak muziek in m'n nieuwe MacBook, alleen nu haalt iTunes geen albumillustraties op. Er wordt een onbekende fout gemeld (-609). Weet iemand wellicht wat er aan de hand is?
Problemen horen in een apart topic, zeker omdat dit niet een probleem met je MacBook is, maar met iTunes (wat dus in AMD thuis hoort). Als je trouwens zoekt via Google naar itunes error 609 is er ook het e.e.a. te vinden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jo-re-mi

Jo-re-mi

_ _ _d(□_□)b

Klein vraagje:
Hoe kun je in OSX bij waarschuwingsschermen switchen tussen 'knoppen' (OK, Cancel ...)?
Bv. in iCal 3 mogelijkheden:
"Cancel" - "Delete only this event" - "Delete all future events"

In Windows gaat dat gewoon met pijltoetsen of met TAB. Maar in OSX kan ik het alleen met de muis.
Anyone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

J0sTJos schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 11:14:
Klein vraagje:
Hoe kun je in OSX bij waarschuwingsschermen switchen tussen 'knoppen' (OK, Cancel ...)?
Bv. in iCal 3 mogelijkheden:
"Cancel" - "Delete only this event" - "Delete all future events"

In Windows gaat dat gewoon met pijltoetsen of met TAB. Maar in OSX kan ik het alleen met de muis.
Anyone?
ASD FAQ: Hoe kan ik het toetsenbord gebruiken om binnen dialoogvensters te navigeren :Y)

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.