Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaassouffle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-06 22:18

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

Na wisselen focus met tab: blauwomrande knop activeer je met spatie, de geheel blauwe knop met enter..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online
Als ik een defecte MacBook heb die nog wel in de garantie zit maar de bon kwijt ben, kan ik die dan alsnog laten repareren?

Gaat dat op basis van serienummer? Of dien je het aankoopbewijs te kunnen overleggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikey NL
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 28-05 14:09
Gaat op basis van serienummer, daarom kun je hem in principe ook bij iedere Premium Reseller ter reparatie aanbieden.

Checken van je garantie kun je hier doen: https://selfsolve.apple.com/GetWarranty.do

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-05 22:52
De accu van mijn 3 jaar oude MacBook heeft spontaan de geest gegeven. Een week terug kon ik er nog wel 3 uur op werken (vind ik aardig netjes voor een accu van deze leeftijd) en vanmorgen deed de hele accu niets meer.

Symptomen:
* MacBook wil niet aan zonder adapter.
* Stekkertje blijft groen (niet laden) ipv oranje (wel laden)
* MacBook geeft ook aan dat de accu niet wordt geladen. Hij wordt wel herkend (accu eruit halen geeft een kruisje door het accu-icoon welke weer weg gaat als ik hem er weer in doe).
* Alles werkt perfect met een andere accu (in de Mac-store kunnen testen)
* Lampjes achterop doen ook niets meer

Ik heb geprobeerd:
* NVRAM en PRAM (oid) gereset door Option, Command, P en R ingedrukt te houden tijdens het booten. Tot 5x de "ding" gehoord te hebben.
* Power Management meerdere malen gereset door 5 sec de powerknop ingedrukt te houden zonder accu of adapter.

Het is een veel voorkomend probleem dat altijd wordt opgelost door een nieuwe accu aan te schaffen (volgens berichten op het web). Maar ik geloof er niets van dat de accucellen zelf stuk zijn, omdat deze een week geleden nog perfect werkten en ik in de tussentijd geen gebruik gemaakt heb van de macbook. Deze was ook (echt) uit gedurende deze tijd. Het ligt volgens mij dus aan de elektronica in de accu.

Mijn vraag is dus nu, is er een manier om deze elektronica te resetten ofzo? Laten denken dat het een nieuwe accu is dus. Of heeft er iemand een andere tip om de accu weer nieuw leven in te blazen zonder deze te vervangen of laten repareren door apple?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 30-05 09:11
BlackMage schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 14:47:
De accu van mijn 3 jaar oude MacBook heeft spontaan de geest gegeven. Een week terug kon ik er nog wel 3 uur op werken (vind ik aardig netjes voor een accu van deze leeftijd) en vanmorgen deed de hele accu niets meer.

Symptomen:
* MacBook wil niet aan zonder adapter.
* Stekkertje blijft groen (niet laden) ipv oranje (wel laden)
* MacBook geeft ook aan dat de accu niet wordt geladen. Hij wordt wel herkend (accu eruit halen geeft een kruisje door het accu-icoon welke weer weg gaat als ik hem er weer in doe).
* Alles werkt perfect met een andere accu (in de Mac-store kunnen testen)
* Lampjes achterop doen ook niets meer

Ik heb geprobeerd:
* NVRAM en PRAM (oid) gereset door Option, Command, P en R ingedrukt te houden tijdens het booten. Tot 5x de "ding" gehoord te hebben.
* Power Management meerdere malen gereset door 5 sec de powerknop ingedrukt te houden zonder accu of adapter.

Het is een veel voorkomend probleem dat altijd wordt opgelost door een nieuwe accu aan te schaffen (volgens berichten op het web). Maar ik geloof er niets van dat de accucellen zelf stuk zijn, omdat deze een week geleden nog perfect werkten en ik in de tussentijd geen gebruik gemaakt heb van de macbook. Deze was ook (echt) uit gedurende deze tijd. Het ligt volgens mij dus aan de elektronica in de accu.

Mijn vraag is dus nu, is er een manier om deze elektronica te resetten ofzo? Laten denken dat het een nieuwe accu is dus. Of heeft er iemand een andere tip om de accu weer nieuw leven in te blazen zonder deze te vervangen of laten repareren door apple?

Alvast bedankt.
\volgens mij zijn de cellen serieel geschakeld dus als de eerste cell kapot is heb je niks aan de rest en in die week kan er best een cell kapot zijn gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FailFr8er
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:54
Vanavond 2x Crucial DDR3 SO-DIMM 1066MHz 2GB CL7 in mn late 2008 MB plaatsen. Kijken of Lightroom wat beter wil draaien en of het wat snelheid genereerd met alle apps die ik de hele dag heb openstaan (en dat zijn er een hoop ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

B0MBACI schreef op vrijdag 13 februari 2009 @ 17:11:
[...]

Heb je al de oude ddr3's weer terug gestopt om te kijken of je problemen verdwijnen? Zoja dan kan je toch zeker van zijn dat de nieuwe geheugen niet goed werkt.
Ja, en de problemen zijn, zoals verwacht, direct verdwenen.
Ik wacht nu over het bericht van refund van de verkoper (Duitser op ebay), dan kan ik het geheugen terugsturen.

Anderen hebben er geen problemen mee, maar mijn persoonlijke ervaring met CSX Apple-geheugen is niet goed.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niels132
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 06-06 15:14
Ik heb een aantal maanden geleden mijn MacBook laten repareren, het Logicboard is toen onder andere vervangen. Maar sinds de reparatie staat er geen serienummer meer in. Ik heb al contact gehad met iCenter, waar de reparatie uitgevoerd is, en deze gaven aan dit zo te kunnen regelen. Alleen ben ik dan ivm met de afstand 1,5 uur onderweg.

Is het een probleem als er geen serienummer in staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Nee, het serienummer is ook te vinden in het batterijcompartiment. :) Ze zijn vergeten het serienummer weer in het logicboard te 'programmeren', maar verder niet zoveel uit.

[ Voor 43% gewijzigd door Frietsaus op 17-02-2009 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Laatst online: 06-06 19:59

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Frietsaus schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 17:32:
Nee, het serienummer is ook te vinden in het batterijcompartiment. :) Ze zijn vergeten het serienummer weer in het logicboard te 'programmeren', maar verder niet zoveel uit.
Na een logicboard replacement ben je 'serienummerloos' wat betreft het logicboard. Er wordt geen serienummer terug 'geprogrammeerd' in je logicboard.

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Klopt, maar ik heb vernomen dat de AASP's over een tooltje beschikken om het serienummer weer zichtbaar te maken in het nieuwe logicboard. Maar dat zal ik dan wel mis hebben. Wat kunnen ze bij iCentre verder nog doen vraag ik me dan af...

[ Voor 30% gewijzigd door Frietsaus op 17-02-2009 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endless90
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 04-06 23:44
Ik zit al een tijdje rond te kijken voor een Macbook Pro. Ik begin mijn Windows laptop behoorlijk beu te worden.

Ik ben van plan om de Macbook Pro 15-inch: 2.4GHz te kopen. Met studentenkorting betaal ik € 1655,29.
Mijn vraag is nu, raden jullie het aan om extra garantie bij te kopen? Je betaalt voor 3jaar garantie dan € 289,17
Een behoorlijk bedrag als je het mij vraagt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falconey
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-05 15:24
Dotto schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 19:33:
Ik zit al een tijdje rond te kijken voor een Macbook Pro. Ik begin mijn Windows laptop behoorlijk beu te worden.

Ik ben van plan om de Macbook Pro 15-inch: 2.4GHz te kopen. Met studentenkorting betaal ik € 1655,29.
Mijn vraag is nu, raden jullie het aan om extra garantie bij te kopen? Je betaalt voor 3jaar garantie dan € 289,17
Of je koopt naderhand de garantie op eBay voor ~€130 (als je dit aandurft), er loopt een topic over dit onderwerp. Na de bestelling heb je iig. een jaar tijd om AppleCare aan te schaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
Dotto schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 19:33:

Ik ben van plan om de Macbook Pdro 15-inch: 2.4GHz te kopen. Met studentenkorting betaal ik € 1655,29.
Het garantiepakket van AppleCare bestaat uit twee delen: De uitgebreide fabrieksgarantie en 3 jaar telefonische support. Als je alleen de garantie wilt dan heb je pech en moet je ook die support erbij nemen, waardoor het allemaal zo duur is.

Je kan dat bedrag zien als één reparatieopdracht. Als je verwacht dat je apparaat in het 2e of 3e jaar van gebruik 2x of vaker stuk gaat dan kan het uit, in principe.

Wat meestal stuk gaat aan macs zijn bijvoorbeeld de adapter (80 euro ofzo) of de accu (140 euro). Ik heb om die reden dus ook geen AppleCare genomen en ik heb het geluk gehad dat in de 3 jaar nooit iets mis is geweest met het apparaat.

Of jij ook zo ernaar kan kijken weet ik niet. Je betaald niet alleen voor het dekken van de kosten van dure reparaties maar ook voor zekerheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endless90
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 04-06 23:44
Falconey schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 19:45:
[...]

Of je koopt naderhand de garantie op eBay voor ~€130 (als je dit aandurft), er loopt een topic over dit onderwerp. Na de bestelling heb je iig. een jaar tijd om AppleCare aan te schaffen.
De reacties in dat topic zijn veelbelovend! Scheelt zo te zien behoorlijk wat euro's :)!
BlackMage schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 19:49:
[...]

Het garantiepakket van AppleCare bestaat uit twee delen: De uitgebreide fabrieksgarantie en 3 jaar telefonische support. Als je alleen de garantie wilt dan heb je pech en moet je ook die support erbij nemen, waardoor het allemaal zo duur is.

Je kan dat bedrag zien als één reparatieopdracht. Als je verwacht dat je apparaat in het 2e of 3e jaar van gebruik 2x of vaker stuk gaat dan kan het uit, in principe.

Wat meestal stuk gaat aan macs zijn bijvoorbeeld de adapter (80 euro ofzo) of de accu (140 euro). Ik heb om die reden dus ook geen AppleCare genomen en ik heb het geluk gehad dat in de 3 jaar nooit iets mis is geweest met het apparaat.

Of jij ook zo ernaar kan kijken weet ik niet. Je betaald niet alleen voor het dekken van de kosten van dure reparaties maar ook voor zekerheid.
Ik heb ook met mijn vorige laptop (Toshiba) behoorlijk wat problemen gehad nadat mijn garantie was verlopen. Wil dus zo min mogelijk risico lopen. Maar zoals ik hierboven ook al lees zijn op eBay goedkope garantie-pakketten te koop. Denk dat we zoiets dan maar gaan doen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shtad
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 06-06 22:26
Weet er iemand of het mogelijk is om een resolutie van 1368x768 in te stellen op een MacBook alu via de displayport op een LCD tv?
Ik heb het geprobeerd met switchResX en dergelijke software, maar ook daar kom ik maar tot een resolutie van 1360x768 en dan heb ik rechts op het scherm van de LCD tv een zwarte balk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper
  • Laatst online: 29-03 15:34

Jazzper

BB4E^Guerilla

%#@%$^$^

mijn macbook 2.2Ghz white (late 2007) is beschadigd. Er is een 'splinter' van 5cm plastic van het bovendek (keyboard) afgebroken (maar nog niet helemaal los). Zeg maar boven je witte lampje. Benieuwd of er nog garantie opzit (dec 2007 - feb 2009 is 14 maanden).

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke_msx
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19-05 14:14
Jazzper schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 23:30:
%#@%$^$^

mijn macbook 2.2Ghz white (late 2007) is beschadigd. Er is een 'splinter' van 5cm plastic van het bovendek (keyboard) afgebroken (maar nog niet helemaal los). Zeg maar boven je witte lampje. Benieuwd of er nog garantie opzit (dec 2007 - feb 2009 is 14 maanden).
Bekende kwaal. Wordt volgens mij meestal ook buiten de garantie zonder kosten verholpen; wel eerst even contact zoeken met Apple.

Dit is de manier waarop ik deze schade tot nu toe heb weten te voorkomen: boven het originele, hard plastic randje wat op de topcase rust als de Macbook gesloten is plak ik een stukje rubber. Volgens mij ontstaat de schade vooral doordat dat originele randje veel te hard is...
Afbeeldingslocatie: http://i177.photobucket.com/albums/w202/jalumsx/IMG_8431JPG.jpg

PS: ook aktief op het Xantia-club forum? :)

[ Voor 24% gewijzigd door Luke_msx op 17-02-2009 23:38 ]

Macbook 2,13 GHz 4GB 120GB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Shtad schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 21:52:
Weet er iemand of het mogelijk is om een resolutie van 1368x768 in te stellen op een MacBook alu via de displayport op een LCD tv?
Ik heb het geprobeerd met switchResX en dergelijke software, maar ook daar kom ik maar tot een resolutie van 1360x768 en dan heb ik rechts op het scherm van de LCD tv een zwarte balk.
Lijkt me niet dat die 8 pixels erg storend kunnen zijn, of wel?

Huur mij in als freelance SEO consultant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LIMIT-AR
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17-07-2024
Paar dagen geleden een gloednieuwe macbook te koop gezet. Toch maar besloten hem zelf te houden. Raar dat niemand hem wilden kopen voor € 1010 :O

Afbeeldingslocatie: http://img243.imageshack.us/img243/1125/dsc03908ar5.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shrien
  • Laatst online: 06-06 17:59

Shrien

frequent snoozer

LIMIT-AR schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 18:01:
Paar dagen geleden een gloednieuwe macbook te koop gezet. Toch maar besloten hem zelf te houden. Raar dat niemand hem wilden kopen voor € 1010 :O

[afbeelding]
Waarom zou je dat pracht ding willen verkopen ? :/

Weet iemand hier of de installatie dvd van een zwarte macbook het ook doet op een witte macbook trouwens ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LIMIT-AR
Wat ik trouwens ook nog wilde vermelden is dat ik er meteen een DVD van iLife 09 heb bijgekregen zat gewoon in de doos.

Er staat op ''CPU Drop-In DVD This software is part of a hardware bundle not to be sold separately.''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper
  • Laatst online: 29-03 15:34

Jazzper

BB4E^Guerilla

jalumsx schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 23:32:
[...]

Bekende kwaal. Wordt volgens mij meestal ook buiten de garantie zonder kosten verholpen; wel eerst even contact zoeken met Apple.

Dit is de manier waarop ik deze schade tot nu toe heb weten te voorkomen: boven het originele, hard plastic randje wat op de topcase rust als de Macbook gesloten is plak ik een stukje rubber. Volgens mij ontstaat de schade vooral doordat dat originele randje veel te hard is...
[afbeelding]

PS: ook aktief op het Xantia-club forum? :)
hee goed punt, want dat regeltje hard plastic komt precies uit op de plek waar de splinter zit. Dat zal het wel zijn.

En ja actief op Xantiaforum ;)

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draconis
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-07-2021

Draconis

The Creator

Ik zit er over te denken om een nieuwe Aluminium Macbook te halen in het Verenigd Koninkrijk. Ik ben daar nu voor mij studie en via de universiteit waar ik nu studeer kan ik er een kopen voor £799, omgerekend ongeveer 900 euro. Als klap op de vuurpijl kost Apple Care slechts £46 pond via de Universiteit. Echter vroeg ik me af hoeveel sneller hij werkelijk is.

Ik heb namelijk momenteel een Macbook met een 2.16Ghz CPU (Macbook uit Juni 2007) en 1GB geheugen. Ik merk dat het geheugen vaker aan de krappe kant is, maar is die CPU in de nieuwe Macbook, met zijn 2.0Ghz, sneller dan die in de gene die ik heb?

Ook ben ik benieuwd naar de 9400M, want als ik dan toch upgrade wil ik wel gelijk gebruik gaan maken van de mogelijkheden van de 3D kaart. Loont het om spellen als Spore te spelen op deze GPU of heb ik dan te hoog gespannen verwachtingen?

Veni Vidi Vici

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JottemJ
  • Laatst online: 25-05 16:29
Shrien schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 18:03:
[...]

Waarom zou je dat pracht ding willen verkopen ? :/

Weet iemand hier of de installatie dvd van een zwarte macbook het ook doet op een witte macbook trouwens ?
Werkt, indien ze uit dezelfde serie komen. Dvd bevat een standaard riedeltje aan drivers, indien de zwarte macbook nieuwer of dezelfde serie is als de witte zal het werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

@LIMIT-AR:
Uit pure nieuwsgierigheid: waarom wilde je de MacBook wegdoen? Spijt van je aankoop oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaURoN
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Draconis schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 19:23:
Ik zit er over te denken om een nieuwe Aluminium Macbook te halen in het Verenigd Koninkrijk. Ik ben daar nu voor mij studie en via de universiteit waar ik nu studeer kan ik er een kopen voor £799, omgerekend ongeveer 900 euro. Als klap op de vuurpijl kost Apple Care slechts £46 pond via de Universiteit. Echter vroeg ik me af hoeveel sneller hij werkelijk is.

Ik heb namelijk momenteel een Macbook met een 2.16Ghz CPU (Macbook uit Juni 2007) en 1GB geheugen. Ik merk dat het geheugen vaker aan de krappe kant is, maar is die CPU in de nieuwe Macbook, met zijn 2.0Ghz, sneller dan die in de gene die ik heb?

Ook ben ik benieuwd naar de 9400M, want als ik dan toch upgrade wil ik wel gelijk gebruik gaan maken van de mogelijkheden van de 3D kaart. Loont het om spellen als Spore te spelen op deze GPU of heb ik dan te hoog gespannen verwachtingen?
Ik heb ergens een review gezien van die macbook unibody met spore en de 9400M dat kon hij volgens mij wel redelijk goed aan..Zoek anders ff op google er naar :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LIMIT-AR
Whieee schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 20:14:
@LIMIT-AR:
Uit pure nieuwsgierigheid: waarom wilde je de MacBook wegdoen? Spijt van je aankoop oid?
Nee ik heb hem eigenlijk gekocht voor iemand anders omdat ik hem voor rond de 900 na aftrek van personeelskorting en een extra korting kon kopen.

Ik ben eigenlijk al sinds dat ik bezig ben met computers verliefd op Apple laptops en het besturingssysteem. Ik werk ook in een winkel die official Apple reseller is en mede daardoor ben ik er steeds meer verliefd op geworden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 109556

LIMIT-AR schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 22:27:
[...]

Nee ik heb hem eigenlijk gekocht voor iemand anders omdat ik hem voor rond de 900 na aftrek van personeelskorting en een extra korting kon kopen.
Ah, illegale praktijken! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LIMIT-AR
Hoezo mag je iets niet verkopen als je personeelskorting hebt gekregen?

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
LIMIT-AR schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 23:02:
[...]

Hoezo mag je iets niet verkopen als je personeelskorting hebt gekregen?
Meestal niet nee, vaak hebben dit soort regelingen als voorwaarde dat het voor eigen gebruik is.

• BlackMage
Als je toch er zo precies naar gaat kijken kom je snel te weten dat je veel producten zoals pc's en electronica helemaal niet eens mag doorverkopen (volgens de voorwaarden). Met of zonder personeelskorting.

• LIMIT-AR
BlackMage schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 08:54:
Als je toch er zo precies naar gaat kijken kom je snel te weten dat je veel producten zoals pc's en electronica helemaal niet eens mag doorverkopen (volgens de voorwaarden). Met of zonder personeelskorting.
Blijkbaar wel.

8.2 Voordat het eigendom van de artikelen op de Afnemer is overgegaan , is deze niet gerechtigd de artikelen te vervreemden, aan een rechtspersoon te verhuren of in gebruik te geven, te verpanden of anderszins ten behoeve van een rechtspersoon te bezwaren. Afnemer is slechts gerechtigd de artikelen, waarvan BOS eigenaar is. aan derden te verkopen of af te leveren, voorzover dit in het kader van Afnemer’s normale bedrijfsuitoefening noodzakelijk is.

• stefan_el
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 24-01 17:55
sander- schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 08:30:
[...]

Meestal niet nee, vaak hebben dit soort regelingen als voorwaarde dat het voor eigen gebruik is.
Aan de andere kant is de verkoop en korting vaak gelimiteerd zodat je toch geen handelaartje kan worden.

Overigens wacht ik alweer 2 weken (en gaat nog wel een week duren blijkbaar) op mijn macbook die pas 6 dagen oud was. Lekker zeg, meteen een maand van mijn garantie weg :(

[ Voor 20% gewijzigd door stefan_el op 19-02-2009 10:47 ]

• Shrien

Shrien

frequent snoozer

JottemJ schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 19:41:
[...]

Werkt, indien ze uit dezelfde serie komen. Dvd bevat een standaard riedeltje aan drivers, indien de zwarte macbook nieuwer of dezelfde serie is als de witte zal het werken.
Deed het niet :/

• LIMIT-AR
Ik wilde net het programma's icoon uit de finder slepen naar de dock om een soort snelkoppeling te maken. Maar nu is het icoon helemaal verdwenen hij staat en niet meer in finder bij locaties en ook niet in de dock.

Hoe kan ik hem nu weer terug krijgen?

• Shrien

Shrien

frequent snoozer

LIMIT-AR schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 18:08:
Ik wilde net het programma's icoon uit de finder slepen naar de dock om een soort snelkoppeling te maken. Maar nu is het icoon helemaal verdwenen hij staat en niet meer in finder bij locaties en ook niet in de dock.

Hoe kan ik hem nu weer terug krijgen?
Programma's staat ook gewoon in je eh, hoofdmap(?)
Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/2vmxyrs.png

Vanuit hier kun je m gewoon weer slepen naar 'locaties' en naar je dock.

• LIMIT-AR
Ik dacht dat je niet vanuit je HDD kon slepen naar die sidebar. Maar het kan dus wel, bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel
  • Laatst online: 13:06

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Nou en ik zit nu aan topcase nummertje vier. Nieuw tobo, stuurvlak en casing :)

Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 289631

Kan mij iemand het concept uitleggen van de Battery Cycles? Ik snap het nog niet helemaal.

Wat ik denk is het volgende:

One Battery Cycle = Fully discharged, Charge, Fully Charged ?

En als je hem nou voor 50% discharge, en dan weer tot 100% Charge, is het dan ook een volledige Battery Cycle?

Hoe kan ik het aantal cycles reduceren? Ik heb nu in 20 dagen 30 cycles erop zitten.. Beetje veel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-05 11:57

Digistorm

tenax moderator pomorum

Nee, 100% naar boven en beneden bij elkaar is 1 cycle. Dus 50% leeg en 50% opladen is een halve cycle.

Unum systema ad eos omnes regendos... | Macbook Pro 15" hi-res - Core i7 2635QM (2 GHz) / 8 GB / 160 GB SSD / Radeon 6490M | iPhone 3GS 16GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Shrien schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 18:22:
[...]

Programma's staat ook gewoon in je eh, hoofdmap(?)
[afbeelding]

Vanuit hier kun je m gewoon weer slepen naar 'locaties' en naar je dock.
Heb jij je OSX gethemed, of zie ik daar inderdaad een unified Finder? B) Snow Leopard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

LIMIT-AR schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 18:32:
Ik dacht dat je niet vanuit je HDD kon slepen naar die sidebar. Maar het kan dus wel, bedankt!
Je kunt ook de preferences van de finder oproepen (command komma) en dan op het tabje 'Sidebar' de vinkjes aanzetten bij de items die je wilt zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 218468

Weet iemand toevallig of de 'topcover' (met het lichtgevende apple logo dus) snel / makkelijk vervangen wordt door apple? Mijne is nogal bekrast, natuurlijk mijn eigen schuld, maar ik weet dat apple behoorlijk service gericht is. Maak ik enige kans om deze vervangen te krijgen? (Macbook 2007)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Onder de garantie lijkt me niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
Woei, sinds gisteren ook een MB unibody 2.4GHz.. Moet zeggen dat ik het geluid en de beeldkwaliteit meteen een stuk minder vind dan mijn 2 jaar oude MBP 2.0.. Maar goed, daar heb ik 'm ook niet voor gekocht.

Wel valt me meteen de robuustheid op van de body en hoe het scherm vast zit, het voelt allemaal rock-solid aan!

Ook even wennen aan de toetsjes, ook beetje anders dan op de MBP.. (En natuurlijk terug van 15" naar 13.3", is ook even wennen).

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shrien

Shrien

frequent snoozer

Whieee schreef op zaterdag 21 februari 2009 @ 11:28:
[...]

Heb jij je OSX gethemed, of zie ik daar inderdaad een unified Finder? B) Snow Leopard?
Themed, iLeopard :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlowFish
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13:52
Heb nu al bijna 2 maanden mn macbook maar vind het eigenlijk vrij traag reageren vooral bij openen websites of programma's werkt gewoon niet direct. Heb ene unibody 2ghz 2GB , als ik hier 2GB bij prik totaal 4gb , zou dit verbeteren ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 131051

Gezien de rumors en de specs van de huidige macbooks is het erg waarschijnlijk dat ook de mac mini zal uitgerust worden met een nvidia 9400 chipset. Lijkt me wel gemakkelijk voor apple.

Om voorbereid te zijn op een mogelijke mac mini met 9400 chipset. Kan iemand met een recente macbook iets meer vertellen over hoe trackmania draait op hun computer? Waarschijnlijk dan in bootcamp. Welke res, ziet het er een beetje goed uit, en draait het vloeiend? Dat is namelijk de enige game die ik verder nog op de pc wil spelen. En als dit een beetje vloeiend kan, dan is dat weer een vraag minder van zodra de nieuwe mac mini zou verschijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Anoniem: 131051 schreef op zondag 22 februari 2009 @ 20:16:
Om voorbereid te zijn op een mogelijke mac mini met 9400 chipset. Kan iemand met een recente macbook iets meer vertellen over hoe trackmania draait op hun computer? Waarschijnlijk dan in bootcamp. Welke res, ziet het er een beetje goed uit, en draait het vloeiend? Dat is namelijk de enige game die ik verder nog op de pc wil spelen. En als dit een beetje vloeiend kan, dan is dat weer een vraag minder van zodra de nieuwe mac mini zou verschijnen.
Ik heb het gespeeld op een alu MacBook via CrossOver Games op 1680x1050 met Performance/Quality op Normal. Dat ging vloeiend en zonder problemen.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 252362

BlowFish schreef op zondag 22 februari 2009 @ 20:13:
Heb nu al bijna 2 maanden mn macbook maar vind het eigenlijk vrij traag reageren vooral bij openen websites of programma's werkt gewoon niet direct. Heb ene unibody 2ghz 2GB , als ik hier 2GB bij prik totaal 4gb , zou dit verbeteren ?
Heb zelf een Macbook3,1. 2.1 Ghz 2GB. Ik zie erg vaak het 'strandballetje' bij het laden van websites of programma's. Wat bij mij wel aardig helpt is dmv het programma Xslimmer alle apps sneller op te laten starten door overbodige talen etc uit de app te halen. Scheelt soms een paar seconden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 131051

Daedalus schreef op zondag 22 februari 2009 @ 20:51:
[...]
Ik heb het gespeeld op een alu MacBook via CrossOver Games op 1680x1050 met Performance/Quality op Normal. Dat ging vloeiend en zonder problemen.
Cool

Crossover Games 7.0

Ik wist niet dat er een eenvoudige gebruiksvriendelijke manier van virtualiseren was. En Trackmania staat er idd tussen (net als andere, meer eenvoudige, skill-games zoals TF2, RTCW:ET, AoEII, ...) Meer hoeft dat voor mij niet te zijn (typische lan-games).

En het feit dat het dan kan opgestart worden vanuit osx is des te fijner. Want nu heb ik iets van: "hmm, effe paar rondjes trackmania: klik-klik" Klaar. Dat is totaal iets anders dan: rebooten, windows kiezen, twee minuten wachten en game opstarten. Nog voor ik in windows zou zitten, zou ik soms al geen zin meer hebben. Ik had vroeger een GMA mac mini, en naast het feit dat deze totaal ongeschikt was voor welke game dan ook, werd rebooten toch wel een 'pain in the ass' voor het occasionele simpele spelletje dat je een kwartiertje speelt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shrien

Shrien

frequent snoozer

Ik heb nu ook steeds vaker dat mijn unibody Macbook niet meer uit zijn slaap wil komen, na de ddr3 upgrade..
Er zijn best een hoop mensen met dit probleem bleek na wat gegoogle ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_PSI
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-06 12:18
Ik heb sinds een tijdje weer problemen met mijn macbook, word der een beetje knettergek van.

Toen ik hem kocht, had ik al direct aangegeven dat ik een witte streep aan de zeikant van het scherm heb. En een dode subpixel, welke gruwelijk irritant is. Mijn vraag is dus, hebben meerdere mensen dat. Bij HTR Veenendaal heeft geeneen macbook een witte streep aan de zeikant (Gewoon in de zeikant kijken zeg maar, dan zie je wit)

Valt dat onder de garantie, want als ik een film aan het kijken ben, dan valt die streep niet echt op. Maar als we met meerdere zitten te kijken dan ziet diegene die het meeste rechts zit het wel. Ook een dode subpixel, mag dat nu wel of niet? Want iedere winkel geeft ander antwoord. HTR zegt van niet, aMac zegt van wel.

Gaat om een 13,3inch, 2.4Ghz unibody.

Ook heb ik het idee, dat hij steeds langzamer word. Doe er niet veel mee, beetje internetten, met iWeb een website-tje maken of met pages pdfjes maken. Hij reageerd redelijk traag. Ook onyX helpt niet echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 50662

da_PSI schreef op maandag 23 februari 2009 @ 20:35:
Ik heb sinds een tijdje weer problemen met mijn macbook, word der een beetje knettergek van.

Toen ik hem kocht, had ik al direct aangegeven dat ik een witte streep aan de zeikant van het scherm heb. En een dode subpixel, welke gruwelijk irritant is. Mijn vraag is dus, hebben meerdere mensen dat. Bij HTR Veenendaal heeft geeneen macbook een witte streep aan de zeikant (Gewoon in de zeikant kijken zeg maar, dan zie je wit)

Valt dat onder de garantie, want als ik een film aan het kijken ben, dan valt die streep niet echt op. Maar als we met meerdere zitten te kijken dan ziet diegene die het meeste rechts zit het wel. Ook een dode subpixel, mag dat nu wel of niet? Want iedere winkel geeft ander antwoord. HTR zegt van niet, aMac zegt van wel.

Gaat om een 13,3inch, 2.4Ghz unibody.

Ook heb ik het idee, dat hij steeds langzamer word. Doe er niet veel mee, beetje internetten, met iWeb een website-tje maken of met pages pdfjes maken. Hij reageerd redelijk traag. Ook onyX helpt niet echt.
Zit het niet aan de hijkant? ;)

Nu even serieus, als HTR zegt dat het niet mag dan lever je hem daar toch in en laat je hem onder garantie terugsturen?

Ik zou het in elk geval niet accepteren dat hij zowel een dode pixel heeft als een scherm dat blijkbaar niet helemaal goed in de body is gezet.

Dat traag worden heb ik bij die van mij nooit gemerkt, sluit je je app's wel af met CMD Q? dus niet met het rode knoppie? (misschien een oude gewoonte van je Windowsgebruik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Is deze eigenlijk al eens voorbij gekomen?
http://www.ditii.com/2009...ary-keyboard-less-laptop/

Ik vond 'm wel grappig.

Macbook Wheel. The wheel reinvented.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beccie
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 01-09-2021
Misschien staat het hier niet op de juiste plek hoor, maar goed ik wil voor mijn 2,5 jaar oude macbook een extern scherm kopen. Liefst 19 of 2o inch. Nu zijn er natuurlijk de ACD, maar zijn er ook goedkope en goede alternatieven gezien ik dan toch ook een extern toetsenbord nodig heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 285165

Gewoon Mini-DVI > VGA of DVI convertje kopen en dan het scherm kopen dat ej wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOne
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Heb nu een maand een MacBook unibody 2.4GHz en moet zeggen dat het erg snel went. Het trackpad is zo ideaal, ik zit nu regelmatig achter mijn werk laptop met twee vingers te scrollen :P

Ben iig blij dat ik de overstap heb gemaakt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Póg mo Thóin
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Het trackpad is echt meesterlijk. Ik zit ook altijd twee vingers te gebruiken wanneer ik op een Windows laptop zit :p

Riamh mé ag dul a thabhairt duit suas, ní bheidh mé in iúl duit síos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LIMIT-AR
Even een vraagje over de optische drive in de Macbook Unibody.

Is het normaal dat als je de laptop beweegt dat er dan krassen op het schijfje kunnen komen? Ik heb hiervoor een normale windows laptop gehad van Acer en heb het daarmee nog nooit gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Normaal kan dat niet gebeuren. Wel zijn die dingen natuurlijk slotloading. Dat belast je CD of DVD sowieso al meer bij het laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsvr
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-05 13:55
LIMIT-AR schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 12:01:
Even een vraagje over de optische drive in de Macbook Unibody.

Is het normaal dat als je de laptop beweegt dat er dan krassen op het schijfje kunnen komen? Ik heb hiervoor een normale windows laptop gehad van Acer en heb het daarmee nog nooit gehad.
Het is natuurlijk nooit aangeraden om een optische drive te bewegen als er een draaiend voorwerp in zit, de marge's zijn zo klein...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LIMIT-AR
Ja nu ik het weet zal ik het ook nooit meer in mijn hoofd halen om het te doen alleen omdat ik dit gewend was van mijn ouwe notebook heb ik er niet bij nagedacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amahusu
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 05-06 09:03

amahusu

taking over the world!

Shrien schreef op maandag 23 februari 2009 @ 20:26:
Ik heb nu ook steeds vaker dat mijn unibody Macbook niet meer uit zijn slaap wil komen, na de ddr3 upgrade..
Er zijn best een hoop mensen met dit probleem bleek na wat gegoogle ;(
heb dit probleem al vanaf dag 1 en tot op de dag van vandaag nog steeds geen oplossing voor gevonden :(

Always Outnumbered, Never Outgunned // Some people feel the rain, others just get wet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shrien

Shrien

frequent snoozer

amahusu schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 11:11:
[...]

heb dit probleem al vanaf dag 1 en tot op de dag van vandaag nog steeds geen oplossing voor gevonden :(
Ook niet gedacht om de reepjes te ruilen voor nieuwe ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOne
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Ik heb dat probleem ook, maar dus niet altijd. Soms kan ik hem een hele nacht in slaap laten en start hij de dag erna weer gewoon op. Maar vaak blijft het scherm zwart en reageert mijn MacBook nergens meer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amahusu
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 05-06 09:03

amahusu

taking over the world!

Shrien schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 12:40:
[...]

Ook niet gedacht om de reepjes te ruilen voor nieuwe ?
heb alles al geprobeerd, ook resetten van vram/pram, maar tot nu toe geen resultaat. En net als bovenstaande poster gebeurt dit de ene keer wel en de andere keer niet, wat het dus nog vervelender maakt.. Apple klantenservice weet niet ook niet waar het aan ligt, terwijl wereldwijd duizenden msnen hier last van hebben

Always Outnumbered, Never Outgunned // Some people feel the rain, others just get wet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Ik heb het originele geheugen maar weer teruggezet. Jammer van de 2x 2GB die nu ongebruikt in de kast liggen, maar ik was het zat.
Welke sodimms hebben jullie? (chip/oem-leverancier)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOne
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

http://discussions.apple....hreadID=1768372&tstart=90

Hier staan wat mogelijke oplossingen, kan het zelf helaas pas vanavond proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badkuip
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10:50
Heeft iemand een adres waar ik goedkoop een voedingskabel kan bestellen?
Ik heb mijn Macbook uit Maleisie meegenomen en daar zit een Engelse stekker op de verlengkabel.
Ik zoek dus onderstaande kabel:

Afbeeldingslocatie: http://www.macnetic.net/ebaypics5//DSC01544.jpg

Ruilen mag ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Die heb ik een tijdje geleden besteld op www.macstuff.nl, ik kan hem zo snel niet vinden op hun website maar ze zijn vast nog leverbaar. Ik heb er € 14,- voor betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-06 23:18

seninha

god's right foot

Omdat de fan van mn 2007 Macbook nog al veel herry maakte heb ik een nieuwe besteld en geplaatst.
Deze draait nu mooi still met ongeveer 1700 toren.

Nu valt me wel op dat zodra de Mac iets moet werken, bv ben nu bezig in Iphoto om wat fotos te importeren en na een tijd gaat de fan voluit draaien.
Via Istat zie ik dat mn CPU rond de 70gr is :?

Ik heb dus alleen de fan vervangen en niet het koelblok-
Afbeeldingslocatie: https://www.powerbookmedic.com/xcart1/images/D/macbook13fan.gif

Vraag me nu af of ik misschien het koelblokje even moet verwijderen en nieuwe koelpasta tussen moet zetten.
Of zijn zulke temps normaal??

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Canaria schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 14:32:
Ik heb het originele geheugen maar weer teruggezet. Jammer van de 2x 2GB die nu ongebruikt in de kast liggen, maar ik was het zat.
Welke sodimms hebben jullie? (chip/oem-leverancier)
Hier KTA-MB1066K2/4G in een 2.0GHz unibody MacBook. Het eerste setje was defect (gaf ook fouten in Rember en in AHT), maar werd zonder (veel) problemen geruild voor een nieuw setje (wederom Kingston KTA-MB1066K2/4G), en dat werkte feilloos.

• LIMIT-AR
Ik draai nu ook af en toe Windows XP op mijn Macbook voornamelijk voor wat games en omdat ik nog bepaalde applicaties moet zoeken voor in OSX waar ik hetzelfde mee kan doen als in Windows.

Maar nu heb ik een probleem met het beeld. Het is alleen in XP zo. Helemaal onderaan zie een soort golvend effect van de backlight denk ik?

Zijn er meer mensen die zo iets zien als ik, je ziet zeg maar het beeld onderaan bewegen over de gehele breedte.

Het gaat dus om een Macbook Unibody 2.0Ghz model. Zou dit een foutje zijn of is het gewoon iets wat altijd met Macbooks in XP is?

[ Voor 7% gewijzigd door LIMIT-AR op 26-02-2009 09:46 ]

• Arosa
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08:33
Ik heb zelf een XP installatie naast Mac OS X draaien (op een MacBook Unibody 2.4), ik gebruik deze installatie sporadisch voor AutoCAD. Ik ondervind totaal geen problemen met het beeld.

Misschien een luie vraag maar ik hoop toch dat iemand me antwoord kan / wil geven. Ik heb een Macbook, de witte, uit 2007. Geen garantie meer dus. Zie net dat ik ook zo een haarscheur heb bij mijn trackpad zoals velen voor mij. Gewoon pech voor mij, of wordt hier ook support op geleverd buiten de garantie omdat het een 'productiefout' is?

• FailFr8er
  • Laatst online: 13:54
Anoniem: 218468 schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 11:47:
Misschien een luie vraag maar ik hoop toch dat iemand me antwoord kan / wil geven. Ik heb een Macbook, de witte, uit 2007. Geen garantie meer dus. Zie net dat ik ook zo een haarscheur heb bij mijn trackpad zoals velen voor mij. Gewoon pech voor mij, of wordt hier ook support op geleverd buiten de garantie omdat het een 'productiefout' is?
Al vele malen aangegeven ;). Gewoon richting winkel huppelen (of eerst even met Apple bellen), valt gewoon onder garantie.

Hmm. Probleem is alleen dat ik 'm eigenlijk niet kan missen (school). Hoe lang ben je 'm kwijt?

• LIMIT-AR
Arosa schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 10:00:
Ik heb zelf een XP installatie naast Mac OS X draaien (op een MacBook Unibody 2.4), ik gebruik deze installatie sporadisch voor AutoCAD. Ik ondervind totaal geen problemen met het beeld.
Zou je eens kunnen kijken of je het ook niet hebt als je de helderheid op de laagste stand zet? Het is een soort golving van licht die van rechts naar links gaat onderaan het scherm.

Ik heb dit namelijk alleen als ik de helderheid op zijn laagst heb staan. Ik krijg het met mijn camera niet echt goed in beeld met een filmpje ik zal is kijken of ik er wel een foto van kan maken.

• Shrien

Shrien

frequent snoozer

Anoniem: 218468 schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 12:00:
Hmm. Probleem is alleen dat ik 'm eigenlijk niet kan missen (school). Hoe lang ben je 'm kwijt?
Ligt eraan waar je heen gaat, bel gewoon even 'n Apple retailer bij jou in de buurt.
Ik ging in Den Haag naar een winkel en daar duurde het een weekje.

Dan wacht ik maar even tot de eerstvolgende vakantie, wanneer dat dan ook moge zijn. Zo lang kan ik 'm simpelweg niet missen.

Anoniem: 252362

Anoniem: 218468 schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 13:21:
Dan wacht ik maar even tot de eerstvolgende vakantie, wanneer dat dan ook moge zijn. Zo lang kan ik 'm simpelweg niet missen.
Duurde bij mij 3 uur, toen kon ik hem weer ophalen. Gewoon even voor college brengen en daarna weer ophalen.

• CrashOne
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Ik heb gister mijn SMC gereset en bij mij lijkt het niet meer kunnen ontwaken van m'n MacBook opgelost. :)

• Shrien

Shrien

frequent snoozer

CrashOne schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 14:34:
Ik heb gister mijn SMC gereset en bij mij lijkt het niet meer kunnen ontwaken van m'n MacBook opgelost. :)
d.m.v. opstarten met shift+ctrl+option+powerknopje, 5 seconden wachten en dan aanzetten ?
Ook gedaan maar hoe weet je dat het resetten gelukt is ? Ik kreeg geen feedback ofzo.

• Frietsaus
  • Niet online
Apple laptops: het resetten van de System Management Controller (SMC)

Shift+Ctrl+Option+powerknop 5 sec is niet juist.

[ Voor 29% gewijzigd door Frietsaus op 26-02-2009 16:30 ]

• Shrien

Shrien

frequent snoozer

Note: Starting with MacBook Pro (Late 2008) and MacBook (Late 2008) models, you may instead use the reset method for MacBook Air (below) to reset the SMC. All earlier models of MacBook and MacBook Pro must use the method described above, which involves removing the battery. (bron)
Hoor je wel feedback te krijgen ? Want ik kreeg bij de Macbook Air methode in ieder geval niets..

• Frietsaus
  • Niet online
Ik had even over dat gedeelte heen gelezen, ik ben gewend aan de oude manier omdat ik een witte MacBook heb.

Mijn MacBook geeft in elk geval geen feedback bij een SMC reset.

[ Voor 98% gewijzigd door Frietsaus op 26-02-2009 17:09 ]

• Shrien

Shrien

frequent snoozer

Frietsaus schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 17:05:
Ik had even over dat gedeelte heen gelezen, ik ben gewend aan de oude manier omdat ik een witte MacBook heb.

Mijn MacBook geeft in elk geval geen feedback bij een SMC reset.
Het rare is dat dat gedeelte ook niet in die Nederlandse uitleg staat :P
Maar ok, ga ik het straks nog een keer proberen in ieder geval :)

• Frietsaus
  • Niet online
Het rare is dat dat gedeelte ook niet in die Nederlandse uitleg staat
Haha, je hebt helemaal gelijk. Ik dacht dat ik het gewoon niet gelezen had. :P

Maar succes.

• Arosa
LIMIT-AR schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 12:05:
[...]

Zou je eens kunnen kijken of je het ook niet hebt als je de helderheid op de laagste stand zet? Het is een soort golving van licht die van rechts naar links gaat onderaan het scherm.

Ik heb dit namelijk alleen als ik de helderheid op zijn laagst heb staan. Ik krijg het met mijn camera niet echt goed in beeld met een filmpje ik zal is kijken of ik er wel een foto van kan maken.
Ik heb net even herstart naar windows XP, dit bericht zit ik ook daarin te typen en ik zien niks geks. Beeld is netjes egaal verlicht, in alle standen.

• ajampaniki
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 12-04 15:17
Ik heb nu dus een kleine week m'n macbook en hang hem af en toe op een externe 19" tft. Maar om de 1 of andere reden lijkt het beeld echt heel onscherp. Ook zijn de kleuren niet echt wat het moet zijn, de overgangen in mijn wallpaper lijken echt nergens op. Ik kan ook echt nergens vinden waar het aan zou moeten liggen. Heb al naar mijn beeldscherminstellingen gekeken, maar kon niet echt iets vinden wat het zou kunnen zijn.

Welke TFT? VGA of DVI?

• ajampaniki
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 12-04 15:17
Het is een samsung 930bf die via een vga adapter aan de macbook hangt. Heb al gezocht op internet en daar geven ze aan dat het aan oa de kabel of de adapter kan liggen. De kabel lijkt me sterk aangezien hij op een andere computer wel gewoon goed beeld heeft. De adapter zou het kunnen zijn, maar heb geen mogelijkheid om het te testen omdat ik geen vervanger heb.

• LIMIT-AR
Arosa schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 19:43:
[...]

Ik heb net even herstart naar windows XP, dit bericht zit ik ook daarin te typen en ik zien niks geks. Beeld is netjes egaal verlicht, in alle standen.
Ik kijk het nog even aan. Maar zou je hier garantie op hebben? Want het gebeurt alleen in XP(Vista niet geprobeerd) en ja de Macbook is eigenlijk gemaakt om OSX te draaien.

• Arosa
LIMIT-AR schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 22:47:
[...]

Ik kijk het nog even aan. Maar zou je hier garantie op hebben? Want het gebeurt alleen in XP(Vista niet geprobeerd) en ja de Macbook is eigenlijk gemaakt om OSX te draaien.
Maar aan de andere kant levert Apple wel Boot Camp om de installatie van Windows te vergemakkelijken. Ik vind het wel een vreemd verhaal, de verlichting van het scherm is toch een hardware matig iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LIMIT-AR
Arosa schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 23:35:
[...]

Maar aan de andere kant levert Apple wel Boot Camp om de installatie van Windows te vergemakkelijken. Ik vind het wel een vreemd verhaal, de verlichting van het scherm is toch een hardware matig iets?
Ja ik vind het ook raar maar het is echt alleen maar in XP, ik heb Vista nog niet geprobeerd omdat ik liever XP draai naast OSX. Maar ik heb er in OSX helemaal geen last van. Op alle helderheid standen. Bij XP zie je het voornamelijk als je de helderheid op zijn laagst zet.

Ik ga morgen wel even naar de winkel terug. Ik werk daar dus ik denk dat het dan geen probleem is om een nieuwe te krijgen :P.

Ik heb ook al geprobeerd om de nieuwste drivers te installeren van NVIDIA die werken wel alleen het probleem blijft bestaan.

Ik ga vandaag nog even in vista checken of het daar ook voorkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

CrashOne schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 14:34:
Helaas heeft dat bij mij dus niet gewerkt, net zomin als de andere opties uit de link die je afgelopen week postte :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LIMIT-AR
LIMIT-AR schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 11:11:
[...]

Ja ik vind het ook raar maar het is echt alleen maar in XP, ik heb Vista nog niet geprobeerd omdat ik liever XP draai naast OSX. Maar ik heb er in OSX helemaal geen last van. Op alle helderheid standen. Bij XP zie je het voornamelijk als je de helderheid op zijn laagst zet.

Ik ga morgen wel even naar de winkel terug. Ik werk daar dus ik denk dat het dan geen probleem is om een nieuwe te krijgen :P.

Ik heb ook al geprobeerd om de nieuwste drivers te installeren van NVIDIA die werken wel alleen het probleem blijft bestaan.

Ik ga vandaag nog even in vista checken of het daar ook voorkomt.
Net even langs geweest bij de winkel waar ik hem gekocht heb en werk.

Ik heb het probleem uitgelegd en laten zien, en verteld dat XP ondersteund word door Apple en ik het daarom niet vind kunnen dat de belichting van het scherm raar doet.

Heb nu een nieuwe mee gekregen hopelijk functioneert deze wel onder XP. Wat me opviel is dat hij in een nieuwe doos zit verpakt hij is nog smaller dan de oude Unibody doos alleen wel iets breder er staat ook op dat iLife 09 meegeleverd is, alleen niet voor geinstalleerd, er zit zo'n extra disc bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaURoN
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
LIMIT-AR schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 15:59:
[...]

Net even langs geweest bij de winkel waar ik hem gekocht heb en werk.

Ik heb het probleem uitgelegd en laten zien, en verteld dat XP ondersteund word door Apple en ik het daarom niet vind kunnen dat de belichting van het scherm raar doet.

Heb nu een nieuwe mee gekregen hopelijk functioneert deze wel onder XP. Wat me opviel is dat hij in een nieuwe doos zit verpakt hij is nog smaller dan de oude Unibody doos alleen wel iets breder er staat ook op dat iLife 09 meegeleverd is, alleen niet voor geinstalleerd, er zit zo'n extra disc bij.
Jij vertaalt ondersteund word door Apple wel heel erg letterlijk :P Volgens mij ondersteund Apple alleen de Bootcamp Drivers etc meer niet, niet XP zelf of andere software/drivers.

Lijkt er op dat jou probleem een driver probleem is in iedergeval. Scherm wel gecalibreerd in XP?
Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.