• Z-Dragon
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10:24
Farmerwood schreef op donderdag 11 december 2008 @ 08:03:
Binnenkort nog wel een HD-upgrade doen naar 500 GB denk ik. Dan kan de huidige 160 GB in een los huisje voor backups.
Daar zou ik dan wel even goed research voor doen. Ik dacht zo maar even mijn 320GB grote WD Scorpio-schijf in m'n nieuwe MBP te stoppen, maar dat zorgde voor problemen met de slaapstand. Er zijn wel eerder problemen geweest i.c.m. de Scorpio-serie, maar met m'n vorige MacBook had ik nergens last van.

^ Wat hij zegt.

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Z-Dragon schreef op donderdag 11 december 2008 @ 17:14:
[...]
Daar zou ik dan wel even goed research voor doen. Ik dacht zo maar even mijn 320GB grote WD Scorpio-schijf in m'n nieuwe MBP te stoppen, maar dat zorgde voor problemen met de slaapstand. Er zijn wel eerder problemen geweest i.c.m. de Scorpio-serie, maar met m'n vorige MacBook had ik nergens last van.
Agreed @ research verhaal. Tip: lees het volgende topic even door: [MacBook] Harde schijf vervangen

Zelf wil ik over een tijd er ook 500GB diskje in prikken, waarschijnlijk een Western Digital (goed, snel en betrouwbaar). Vooral als je net zoals ik er graag (full)HD filmpjes en series op loert via de TV en veel via usenet op binnenhengelt, is 500gb of gewoonweg meer ruimte geen overbodige luxe. Anders blijf je aan het wissen ;)

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Verwijderd

2Dutch schreef op donderdag 11 december 2008 @ 20:04:
[...]

Agreed @ research verhaal. Tip: lees het volgende topic even door: [MacBook] Harde schijf vervangen

Zelf wil ik over een tijd er ook 500GB diskje in prikken, waarschijnlijk een Western Digital (goed, snel en betrouwbaar). Vooral als je net zoals ik er graag (full)HD filmpjes en series op loert via de TV en veel via usenet op binnenhengelt, is 500gb of gewoonweg meer ruimte geen overbodige luxe. Anders blijf je aan het wissen ;)
Zet tegen die tijd even neer welke je erin gedaan hebt als je wilt.. :+

Ik kan niet wachten, tot morgen TNT-mannetje komt... :9

• Farmerwood
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Z-Dragon schreef op donderdag 11 december 2008 @ 17:14:
[...]
Ik had in een ander topic al zoiets begrepen ja. In mijn oude laptop zit 80 GB dus voorlopig heb ik nog wel even genoeg. Ik wacht ook wel even wat ervaringen af denk ik :P

Heb de MB nu ruim 24 uur in bezit en nog steeds dik tevreden. Heb net zo'n 4 uur op de accu gedraaid incl de Apple Hardware Test en heb nu 16%/1:04 uur over. Valt me absoluut niet tegen. AirPort aan, BT uit, scherm redelijk gedimd en dan internetten, downloaden, installeren.
Temperatuur van de CPU en heatsink op 40 graden en de rest allemaal onder de 30. De laptop blijft koel aanvoelen. iStat Pro ontdekt voor Dashbord. Leuk tooltje.

De manier van software installeren is even wennen met die DMG-files. De eerste keer zat ik toch ff raar te kijken wat ik er nou mee moest. 8)7

Morgen weer verder spelen. Dan eens zien of ik mijn foon kan synchroniseren met de MB. Zowel adresboek als calender. En ook meteen wat ontwikkeltools opzoeken. (apache,php, mysql, eclipse, gcc etc)

[ Voor 3% gewijzigd door Farmerwood op 11-12-2008 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FerdiV
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 28-06 09:20
Farmerwood schreef op donderdag 11 december 2008 @ 22:25:
[...]

Ik had in een ander topic al zoiets begrepen ja. In mijn oude laptop zit 80 GB dus voorlopig heb ik nog wel even genoeg. Ik wacht ook wel even wat ervaringen af denk ik :P

Heb de MB nu ruim 24 uur in bezit en nog steeds dik tevreden. Heb net zo'n 4 uur op de accu gedraaid incl de Apple Hardware Test en heb nu 16%/1:04 uur over. Valt me absoluut niet tegen. AirPort aan, BT uit, scherm redelijk gedimd en dan internetten, downloaden, installeren.
Temperatuur van de CPU en heatsink op 40 graden en de rest allemaal onder de 30. De laptop blijft koel aanvoelen. iStat Pro ontdekt voor Dashbord. Leuk tooltje.

De manier van software installeren is even wennen met die DMG-files. De eerste keer zat ik toch ff raar te kijken wat ik er nou mee moest. 8)7

Morgen weer verder spelen. Dan eens zien of ik mijn foon kan synchroniseren met de MB. Zowel adresboek als calender. En ook meteen wat ontwikkeltools opzoeken. (apache,php, mysql, eclipse, gcc etc)
Misschien heb je wat hulp nodig? MacNoob.nl

In deel 3, hoofdstuk Programma's staat zelfs een filmpje over het installeren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJH
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-07 00:54

DJH

EQJim schreef op donderdag 11 december 2008 @ 09:50:
[...]

30 graden is sowieso wat weinig hoor, of het nou Celcius of Fahrenheit is. Bij mij is hij vlak na opstarten een graadje of 34, daarna loopt het op tot max 61 graden onder veel stress. Gemiddeld iets van 43 graden denk ik.

@ hieronder: Whoops.... :D
Wat noem jij veel stress, als ik b.v. met een zwaar bestand in photoshop bezig ben (a1, 300 dpi), wordt de CPU maximaal 79 graden, wat ik nog redelijk vaak heb meegemaakt. Nog nooit op 80 graden gezien trouwens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EQJim
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08-09 09:55
Ja, zo bekeken is mijn 'veel stress' iets minder heftig dan jouw variant.
Mijn 'veel stress' is een videovenster(VLC), itunes, firefox, adium en wat kleine utils op de achtergrond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tales
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13:47
EQJim schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 09:52:
Ja, zo bekeken is mijn 'veel stress' iets minder heftig dan jouw variant.
Mijn 'veel stress' is een videovenster(VLC), itunes, firefox, adium en wat kleine utils op de achtergrond.
lol, dat is bij mij meer normaal dan een uitzondering. De enigste keren dat hij bij mij warm word is bij HD Flash Video, en bij video converten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo, mijn naam is Kay. Dit is mijn eerste post in het macbook forum, maar ik volg het al een tijd. Ik heb altijd op apple gewerkt maar heb 4 maand geleden om financiële reden (wat ik toen belangrijker vond dat kwalitiet :P) een sony vaio aangeschaft. Maar nu overweeg ik toch een Macbook 2,4GHz ALU te kopen. Ik heb alleen nog wat vragen.
Ik weet dat het verschil tussen 2gb of 4gb ram behoorlijk te merken kàn zijn, maar in hoeverre merk je het tijdens normaal internet/office gebruik?
Heeft elke alu macbook 1 of meer toetsen scheef zitten? Bij alle drie de winkels waar ik ben geweest was het zo..
Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Een toets scheef? Het is mij nog niet opgevallen, maar ik heb het ook niet extreem goed geïnspecteerd :p. Ik heb zelfs 2GB en vind het snel genoeg voor Safari en Word, maar allicht dat iemand die handmatig een upgrade heeft uitgevoerd beter kan melden wat het merkbare verschil is :p

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er schijnt wel een oplossing voor te zijn, maar is toch niet zo mooi voor zo'n dure laptop..
http://nl.youtube.com/watch?v=3IQJH6Dvv0o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jaja, ik ben eindelijk trotse eigenaar van een geweldige Macbook. Een 2,4GHz met 2GB. :)

Dit is mijn eerste berichtje met mijn nieuwe aanwinst, zeker niet de laatste. :+ Het toetsenbord is echt super fijn en de touchpad ook. Eigenlijk is hij helemaal super. Had hem kleiner verwacht, maar is mooier zo. :D

Nu maar eens wat leuke dingen installeren. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jo-re-mi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06-09-2024

Jo-re-mi

_ _ _d(□_□)b

Verwijderd schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 13:20:
Hallo, mijn naam is Kay. Dit is mijn eerste post in het macbook forum, maar ik volg het al een tijd. Ik heb altijd op apple gewerkt maar heb 4 maand geleden om financiële reden (wat ik toen belangrijker vond dat kwalitiet :P) een sony vaio aangeschaft. Maar nu overweeg ik toch een Macbook 2,4GHz ALU te kopen. Ik heb alleen nog wat vragen.
Ik weet dat het verschil tussen 2gb of 4gb ram behoorlijk te merken kàn zijn, maar in hoeverre merk je het tijdens normaal internet/office gebruik?
Heeft elke alu macbook 1 of meer toetsen scheef zitten? Bij alle drie de winkels waar ik ben geweest was het zo..
Alvast bedankt!
Ik doe audiorecording en -editting met de MacBook uit m'n sig. Dus met 2 gb RAM. Voor Office en Internet is dat echt zat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arosa
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08:52
Heb tijdens dagelijks gebruik (gelijktijdig mail, internet, itunes, word, excel, etc) nog geen vertraging gemerkt. Dacht zelf ook beter af te zijn met een upgrade naar 4 gb RAM, maar eigenlijk is 2 gb gewoon voldoende bij mijn gebruik. Dus de upgrade heb ik nog niet gedaan en gebruik mijn MacBook naar volle tevredenheid. Zonder scheve toetsen overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Verwijderd schreef op donderdag 11 december 2008 @ 22:08:
[...]

Zet tegen die tijd even neer welke je erin gedaan hebt als je wilt.. :+

Ik kan niet wachten, tot morgen TNT-mannetje komt... :9
Tuurlijk, spam ik daar wel tegen die tijd. Maar denk dat anderen me ruim voor zijn, heb al tijden wat andere leuke dure dingen @ verlanglijstje staan ;)

Heb 1 nadeel ontdekt..mijn vriendin vindt mijn Macbook ook fijn..ineens mag ik meer gamen @ windows machine en zit mevrouw benee @ bank onder haar eigen account te chatten en mailen :+ Ik vind dat wel een goed teken: het is erg makkelijk aan te leren.

Een gekke zijstraat: mijn dinnetje heeft vanwege haar handicap een slechte fijne motoriek, maar dat touchpad is voor haar heel fijn :> Zalig machientje, geen seconde spijt van :)

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aiolos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Hmm, MacBook strak een jaartje oud en nu hoor ik opeens een tik wanneer ik de trackpad knop indruk. Net alsof de knop een beetje scheef zit en ik deze recht druk, waardoor ie weer vast zit.
Er staat me wazig iets van bij dat het op te lossen is, maar wat was dat ook alweer?

Stuur me een PM voor Wemos D1 shields voor het uitlezen van slimme meters, modbus apparaten of het aansturen van Itho mechanische ventilatie en wtw (zie ook V&A: https://tweakers.net/aanbod/user/47321/)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aiolos schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 16:25:
Hmm, MacBook strak een jaartje oud en nu hoor ik opeens een tik wanneer ik de trackpad knop indruk. Net alsof de knop een beetje scheef zit en ik deze recht druk, waardoor ie weer vast zit.
Er staat me wazig iets van bij dat het op te lossen is, maar wat was dat ook alweer?
Net geen garantie meer zeker? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aiolos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 16:34:
[...]

Net geen garantie meer zeker? :P
Besteldatum 10-12, levering op de 14e. Maar dat zal op 1 dag niet aankomen.
't Is ook niet zo dat de knop half los hangt ofzo, maar hij 'tikt', en ook niet eens elke keer. Ik dacht dat er een of andere oplossing voor was, zodat ik niet dat hele garantiegezeur in moet, straks moet ik mijn MacBook een paar dagen missen ;)

Stuur me een PM voor Wemos D1 shields voor het uitlezen van slimme meters, modbus apparaten of het aansturen van Itho mechanische ventilatie en wtw (zie ook V&A: https://tweakers.net/aanbod/user/47321/)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
FerdiV schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 07:57:
[...]

Misschien heb je wat hulp nodig? MacNoob.nl

In deel 3, hoofdstuk Programma's staat zelfs een filmpje over het installeren!
Meestal lees ik de handleiding pas als ik er echt niet meer uit kom. Beetje spelen en je leert ook een hoop.
Maar er staan handige dingen op die (jouw?) website zo te zien. Zal er eens doorheen bladeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-07 21:54
Verwijderd schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 13:20:
Alvast bedankt!
bij mij zitten er ook een aantal klein beetje schreef maar het viel me pas net op na dit topic lezen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipm0de
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-09 16:37

Flipm0de

geen

Is er ergens een optie die je kan aanzetten dat je mb in slaap valt als de batterij leeg is? Nu valt ie dus helemaal uit. Alle vensters en programma's zijn dan weg....

flipm0de ! flipm0de is the greatest!!!!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m_a_rnix
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-03 14:09
Hmmz, ik heb nu iets raars, sinds een paar weken gaat de fan op random momenten heel hard blazen, maar nu is de cpu al een half uur boven de 75 graden, terwijl ik eigenlijk niets doe (ff3.2beta, finder, verder niets). Enig idee wat dit kan zijn? (ja, ik weet dat je moet zoeken, ik kon niet veel vinden, ging allemaal over nieuwe macbooks die niet willen slapen)

Het gaat om een 2.2 van iets meer dan een half jaar oud.

Edit: Het lijkt te gaan om het proces syslogd, waarvan ik geen idee heb wat het doet. Google helpt ook niet.

Ik heb natuurlijk al gereboot..

Het is inmiddels weer opgehouden, geen idee waardoor.. Het schijnt met time machine te maken te kunnen hebben.

[ Voor 23% gewijzigd door m_a_rnix op 14-12-2008 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --help
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 09-09 11:14
Verbal_Kint schreef op zaterdag 13 december 2008 @ 21:45:
Hmmz, ik heb nu iets raars, sinds een paar weken gaat de fan op random momenten heel hard blazen, maar nu is de cpu al een half uur boven de 75 graden, terwijl ik eigenlijk niets doe (ff3.2beta, finder, verder niets). Enig idee wat dit kan zijn? (ja, ik weet dat je moet zoeken, ik kon niet veel vinden, ging allemaal over nieuwe macbooks die niet willen slapen)

Het gaat om een 2.2 van iets meer dan een half jaar oud.

Edit: Het lijkt te gaan om het proces syslogd, waarvan ik geen idee heb wat het doet. Google helpt ook niet.

Ik heb natuurlijk al gereboot..

Het is inmiddels weer opgehouden, geen idee waardoor.. Het schijnt met time machine te maken te kunnen hebben.
Hmmm, wat zou syslogd toch doen ;) ?

*iets met lui, en zoeken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m_a_rnix
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-03 14:09
--help schreef op zondag 14 december 2008 @ 14:25:
[...]

Hmmm, wat zou syslogd toch doen ;) ?

*iets met lui, en zoeken :P
Ik heb gezocht. Ik heb uiteindelijk een aantal draadjes gevonden, en niemand is er achter wat er precies aan de hand is. Jouw link is leuk, maar voor mij niet erg begrijpelijk/behulpzaam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-06 13:07

Digistorm

ex-demo scener

Ik heb de laatste tijd eigenlijk ook best wel last van syslogd, maar ik heb een MacBook Pro. Wellicht leuk om een apart topic voor te openen. Ik zag m nu al een paar keer meer langskomen op Appletalk. Ik weet verder ook niet waarom hij moeilijk doet, dus ik kan je er niet echt heel erg mee helpen.

Hier stond achterhaalde informatie…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arosa
Iemand hier trouwens tips om de opstarttijd te verkorten van een Alu MacBook 2.4?

Echt heel lang duurt het niet, maar sinds de firmware-updates van afgelopen week lijkt het langer te duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolly_Jumper
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14:17
Effe nieuwsgierig, maar hoe lang duurt 't opstarten bij jou? (vanaf 't moment dat je 'm aan doet en 't moment dat 't bureaublad voor het eerst verschijnt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacArnold
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 11:30
Mainmenu al eens geprobeerd? Bij mij zit de opstarttijd (inclusief password ingeven) op ca. 50 seconden. Tiger lijkt overigens nog sneller te gaan. Mijn Alu iMac 2,4Ghz en oude witte Macbook 2,0Ghz (beiden met Tiger) starten op in ca. 40 seconden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-07 11:06

seninha

god's right foot

Sinds afgelopen weekend heb ik een 2de Hands Macbook 2GHz ter vervanging van mn Ibook G4.

Nu is het zo dat deze Mac twee problemen heeft.
Ten eerste, topcase heeft rechts onder een beschadiging. Zou volgens de verkoper een probleem zijn met het deksel.
en als tweede, DVD drive werkt niet meer. Er zit nu een DVD in welke niet uit te krijgen is.
Elke keer als ik de Mac opstart of uit slaapstand haal, dan wordt de drive voor ongeveer 5 seconden aangesproken om dan weer uit te gaan.(heb niet gevonden of er een manier is om het DVD er uit te krijgen ,buiten de normale eject knop)

Voor ik zelf aan de slag ga,zou ik met beiden problemen gewoon een Apple store binnen kunnen stappen of heb ik er geen recht op omdat ik de tweede eigenaar ben?

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jo-re-mi

Jo-re-mi

_ _ _d(□_□)b

seninha schreef op maandag 15 december 2008 @ 08:59:
Sinds afgelopen weekend heb ik een 2de Hands Macbook 2GHz ter vervanging van mn Ibook G4.

Nu is het zo dat deze Mac twee problemen heeft.
Ten eerste, topcase heeft rechts onder een beschadiging. Zou volgens de verkoper een probleem zijn met het deksel.
en als tweede, DVD drive werkt niet meer. Er zit nu een DVD in welke niet uit te krijgen is.
Elke keer als ik de Mac opstart of uit slaapstand haal, dan wordt de drive voor ongeveer 5 seconden aangesproken om dan weer uit te gaan.(heb niet gevonden of er een manier is om het DVD er uit te krijgen ,buiten de normale eject knop)

Voor ik zelf aan de slag ga,zou ik met beiden problemen gewoon een Apple store binnen kunnen stappen of heb ik er geen recht op omdat ik de tweede eigenaar ben?
Jawel hoor! Het is en blijft een Apple product. Ik ben ook 2e eigenaar van mn MacBook. Batterij is al kostenloos vervangen. Of er nog garantie is betwijel ik. Maar voor die topcase is wel een speciale regeling (lees eerder in dit topic, of vorige topics).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha

seninha

god's right foot

Hoe kan ik trouwens zien welke versie ik heb? Dit omdat ik dus meer geheugen erbij wil doen,en niet weet wat het maximale is.

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Niet online
Arosa schreef op zondag 14 december 2008 @ 21:50:
Iemand hier trouwens tips om de opstarttijd te verkorten van een Alu MacBook 2.4?

Echt heel lang duurt het niet, maar sinds de firmware-updates van afgelopen week lijkt het langer te duren.
Wat dacht je ervan om je Macbook simpelweg nooit uit te zetten. Gewoon dichtklappen. Daar is dat ding voor gemaakt, hierdoor is je "opstarttijd" niet meer dan 2 seconden.

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jo-re-mi

Jo-re-mi

_ _ _d(□_□)b

seninha schreef op maandag 15 december 2008 @ 10:50:
Hoe kan ik trouwens zien welke versie ik heb? Dit omdat ik dus meer geheugen erbij wil doen,en niet weet wat het maximale is.
Geen idee. Maar voor witte MacBooks geldt 3gb max. Alleen de laatste serie witte en zwarte MB's kon 4gb aan geloof ik...

Nu we het daar toch over hebben. Hoe kan ik het RAM van mijn MacBook het beste upgraden? Is twee keer 2gb echt nodig? Of kan het ook met 1x huidige 1gb en 1x nieuwe 2gb (makes 3gb, which is the max)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Datafeest schreef op maandag 15 december 2008 @ 11:53:
[...]

Wat dacht je ervan om je Macbook simpelweg nooit uit te zetten. Gewoon dichtklappen. Daar is dat ding voor gemaakt, hierdoor is je "opstarttijd" niet meer dan 2 seconden.
Dit snappen ex-windows gebruikers vaak niet. Dat OS wordt onstabiel als je dat zou doen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arosa
Ik gebruik mijn MacBook een paar uur per dag, dus normaal zet ik hem uit voor ik ga slapen. Hoe is het stroomverbruik na het dichtklappen?

Ik zal vanavond even meten wat mij opstarttijd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Niet online
Arosa schreef op maandag 15 december 2008 @ 12:22:
Ik gebruik mijn MacBook een paar uur per dag, dus normaal zet ik hem uit voor ik ga slapen. Hoe is het stroomverbruik na het dichtklappen?

Het stroomverbruik van het dichtklappen is echt super laag. Het is dus niet zo dat als je op volle batterij je Macbook dichtklapt hij binnen 24 uur helemaal leeg is ofzo. Ik heb het nooit getest, maar ik gok dat daar zeker een week overheen zal gaan.

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha

seninha

god's right foot

J0sTJos schreef op maandag 15 december 2008 @ 09:23:
[...]

Jawel hoor! Het is en blijft een Apple product. Ik ben ook 2e eigenaar van mn MacBook. Batterij is al kostenloos vervangen. Of er nog garantie is betwijel ik. Maar voor die topcase is wel een speciale regeling (lees eerder in dit topic, of vorige topics).
Ik ben er achter dat ik dus een Mid 2007 Mac heb waarvan garantie verlopen is.
DVD speler zal ik dus zelf moeten regelen, maar wat de topcase betreft zou ik dus wel voor terug kunnen gaan?
Klopt dit? (kan ik morgen gelijk langs in Haarlem)

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Niet online
Nice, er is een nieuwe EFI update uitgekomen. Onder andere sleep-wake problemen zijn hiermee gefixt. Ik had daar wel af en toe last van, dat de Macbook niet wakker wordt uit 'sleep' zodat ik hem zelf moest resetten, vrij vervelend. Hopelijk is het daar nu klaar mee.

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arosa
Arosa schreef op maandag 15 december 2008 @ 12:22:

Zoals beloofd. Het viel mij alles mee, maar 45 seconden. Duurt voor mij gevoel langer, maar dat zal wel komen omdat het scherm niet een aantal keer verandert zoals bij een klassieke pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben nogal geïnteresseerd in de Macbook 2.4Ghz met de NVIDIA GeForce 9400M grafische processor.

Kan deze een 22" beeldscherm op 1680*1200 perfect weergeven, in GESLOTEN toestand... Dus klep van notebook dicht, en gewoon 22" TFT gebruiken als #1 beeldscherm?
Idem met TV, dus een dure variant van een HTPC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JottemJ
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13:33
Verwijderd schreef op maandag 15 december 2008 @ 19:20:
Ben nogal geïnteresseerd in de Macbook 2.4Ghz met de NVIDIA GeForce 9400M grafische processor.

Kan deze een 22" beeldscherm op 1680*1200 perfect weergeven, in GESLOTEN toestand... Dus klep van notebook dicht, en gewoon 22" TFT gebruiken als #1 beeldscherm?
Idem met TV, dus een dure variant van een HTPC?
1680*1200? -> 1680*1050 waarschijnlijk of is het een speciale monitor? Hoe dan ook, zou geen probleem moeten zijn.

Idem voor TV, werkt hier perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Arosa schreef op maandag 15 december 2008 @ 19:04:
[...]

Zoals beloofd. Het viel mij alles mee, maar 45 seconden. Duurt voor mij gevoel langer, maar dat zal wel komen omdat het scherm niet een aantal keer verandert zoals bij een klassieke pc.
Mijne was precies 41 seconde, voor de update 46 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

seninha schreef op maandag 15 december 2008 @ 14:18:
[...]

Ik ben er achter dat ik dus een Mid 2007 Mac heb waarvan garantie verlopen is.
DVD speler zal ik dus zelf moeten regelen, maar wat de topcase betreft zou ik dus wel voor terug kunnen gaan?
Klopt dit? (kan ik morgen gelijk langs in Haarlem)
Wanneer snappen mensen nou dat je gewoon 2 jaar garantie hebt. Zelfs langer bij producten zoals een laptop van 1000+ euro waarvan je van mag verwachten dat hij langer dan 2 jaar meegaat.

Je hebt dus voorlopig nog gewoon garantie. Je hebt alleen kans dat de mensen bij de reseller dat niet snappen waardoor je het 5x uit moet leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B0MBACI
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

Verwijderd schreef op maandag 15 december 2008 @ 20:42:
[...]

Wanneer snappen mensen nou dat je gewoon 2 jaar garantie hebt. Zelfs langer bij producten zoals een laptop van 1000+ euro waarvan je van mag verwachten dat hij langer dan 2 jaar meegaat.

Je hebt dus voorlopig nog gewoon garantie. Je hebt alleen kans dat de mensen bij de reseller dat niet snappen waardoor je het 5x uit moet leggen.
Ik hoor dit wel vaker alleen gelijk hebben en gelijk krijgen zijn 2 dingen...
Heb een LCD tv van philips die na 15 mnd streepjes begon te te krijgen proberen te laten repareren onder garantie, nou geloof me ik heb zo een beetje aan alle bellen getrokken (philips,mediamarkt,consumentenbond) niets mocht baten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07:37
Eerste jaar "fabrieksgarantie" jaar daarna moet jezelf bewijs leveren. Goodluck with that :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Datafeest schreef op maandag 15 december 2008 @ 17:19:
Nice, er is een nieuwe EFI update uitgekomen. Onder andere sleep-wake problemen zijn hiermee gefixt. Ik had daar wel af en toe last van, dat de Macbook niet wakker wordt uit 'sleep' zodat ik hem zelf moest resetten, vrij vervelend. Hopelijk is het daar nu klaar mee.
Die heb ik ook binnengehengeld..volgens mij gisteren al..of ik vergis me in de tijd? Kreeg het wel ff benauwd toen ie na booten begon te piepen zeg..pfoe! Maar vals alarm :P

Heb overigens nog geen last gehad van niet goed uit sleep opstarten of wat dan ook. Heb meer last van bepaalde proggels die niet goed met sleep/wake overweg kunnen en vastlopen (SABnzbd+ is daar een van bij mij) of wat andere apps die niet meer reageren (Itunes had er een handje van, minder na updates). Niks ernstigs en ik gebruik de slaapstand toch bijna altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B0MBACI
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

2Dutch schreef op maandag 15 december 2008 @ 22:25:
[...]

Die heb ik ook binnengehengeld..volgens mij gisteren al..of ik vergis me in de tijd? Kreeg het wel ff benauwd toen ie na booten begon te piepen zeg..pfoe! Maar vals alarm :P

Heb overigens nog geen last gehad van niet goed uit sleep opstarten of wat dan ook. Heb meer last van bepaalde proggels die niet goed met sleep/wake overweg kunnen en vastlopen (SABnzbd+ is daar een van bij mij) of wat andere apps die niet meer reageren (Itunes had er een handje van, minder na updates). Niks ernstigs en ik gebruik de slaapstand toch bijna altijd.
Er is een nieuwe update voor mac os X 10.5.6 :)

http://support.apple.com/kb/HT3194

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrfunk
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Hebben jullie ook dat na de update sommige tekst niet goed meer weergeven wordt? Op dit moment heb ik het alleen nog maar in Safari kunnen waarnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B0MBACI
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

jpboere schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 00:27:
Hebben jullie ook dat na de update sommige tekst niet goed meer weergeven wordt? Op dit moment heb ik het alleen nog maar in Safari kunnen waarnemen.
Nog niks van gemerkt. Bij bepaalde websites ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markofnikoff
  • Laatst online: 12-09 23:52

Markofnikoff

What is the speed of the dark?

B0MBACI schreef op maandag 15 december 2008 @ 20:45:
[...]

Heb een LCD tv van philips die na 15 mnd streepjes begon te te krijgen proberen te laten repareren onder garantie, nou geloof me ik heb zo een beetje aan alle bellen getrokken (philips,mediamarkt,consumentenbond) niets mocht baten...
Gewoon dit uitprinten en eisen dat het gemaakt wordt: klik

- Zooi - www.stefanjacobs.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arosa
Mac os X 10.5.6 draait zonder enige problemen bij mijn MacBook. Nog niks geks ontdekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha

seninha

god's right foot

B0MBACI schreef op maandag 15 december 2008 @ 20:45:
[...]

Ik heb zojuist contact gehad met Apple en topcase mag gratis via een repaircenter vervangen worden. :)

Ook heb ik gelijk aangegeven dat mn DVD drive niet meer werkt.Kreeg natuurlijk te horen dat de Mac buiten garantie viel en dus zelf de reparatie moest betalen.

Natuurlijk aangegeven dat ik er van uit MAG gaan dat een DVD drive minimaal 2 jaar z'n werk moet kunnen doen en dat ik daar dus niet mee accoord ging.

Kreeg toen te horen dat ik dit probleem moets aangeven bij de repaircenter, en als het een Hardware probleem was dat zij dan met Apple contact moesten nemen.

Vanmiddag gelijk na mn werk ff naar Uitgeest. Ben erg benieuwd

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvd50
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-07 22:38

rvd50

...................

Is er eigenlijk een mogelijk/programma je volume te regelen als je digitale uitgang gebruikt van je MacBook, anders moet ik elke x afstandbediening van me speakers meezeulen?

R.D50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08:05
rodian50 schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 13:55:
Is er eigenlijk een mogelijk/programma je volume te regelen als je digitale uitgang gebruikt van je MacBook, anders moet ik elke x afstandbediening van me speakers meezeulen?
Dit soort softwarevraagjes horen hier niet thuis. Dit is namelijk niet iets specifiek voor de MacBook, dit is iets wat inherent is aan Mac OS X. Je kunt daarom je vraag stellen in Apple Software & Diensten. Laat dan wel even zien, wat je zelf al hebt geprobeerd/gevonden.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrfunk
  • Niet online
B0MBACI schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 02:05:
[...]

Nog niks van gemerkt. Bij bepaalde websites ofzo?
Nu ik wat meer aan het surfen ben, lijkt het erger te zijn geworden. Op sommige websites geeft hij twee letters weer als één raar teken. Maar waar het helemaal erg is, is bijvoorbeeld myepisodes.com. Sommige buttons laat hij helemaal niet meer zien. Sommige kolommen laat hij helemaal niet meer zien. Ook sommige tekst niet...

Dit is allemaal na de EFI gekomen. Dat weet ik zeker.

Ik gebruik Safari en heb al opgemerkt dat Firefox het probleem niet heeft.

Off-topic: Misschien wordt het wel tijd om even een nieuw draadje te openen. Dit is niet meer een specifiek mac probleem en hangt ook niet samen met de update, lijkt het

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arosa
@jpboere: Alle updates zijn hier geinstalleerd, zonder problemen en de genoemde site ziet er prima uit hier. Dus waar het probleem zit geen idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
seninha schreef op maandag 15 december 2008 @ 08:59:
De topcase is een bekend probleem zoals iemand al zei maar over die DVD, je zou nog kunnen proberen de eject knop ingedrukt te houden tijdens het aanzetten (vanuit uit, dus niet vanuit de slaapstand!). Dat geeft een eject vanuit de firmware (in plaats van uit het OS), en zou misschien wel kunnen werken.

[ Voor 3% gewijzigd door GekkePrutser op 16-12-2008 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha

seninha

god's right foot

Heb ik al geprobeerd maar werkt niet. Mac is nu bij Icenter dus kan voorlopig niets meer aan doen dan wachten en hopen dat Apple deze kosteloos repareerd.

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flatwhite
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:13
seninha schreef op woensdag 17 december 2008 @ 08:46:
Heb ik al geprobeerd maar werkt niet. Mac is nu bij Icenter dus kan voorlopig niets meer aan doen dan wachten en hopen dat Apple deze kosteloos repareerd.
De MacBook opstarten en de Trackpadknop ingedrukt houden. Nu moet de DVD er uit komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

jpboere schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 14:32:
[...]

Nu ik wat meer aan het surfen ben, lijkt het erger te zijn geworden. Op sommige websites geeft hij twee letters weer als één raar teken. Maar waar het helemaal erg is, is bijvoorbeeld myepisodes.com. Sommige buttons laat hij helemaal niet meer zien. Sommige kolommen laat hij helemaal niet meer zien. Ook sommige tekst niet...

Dit is allemaal na de EFI gekomen. Dat weet ik zeker.

Ik gebruik Safari en heb al opgemerkt dat Firefox het probleem niet heeft.

Off-topic: Misschien wordt het wel tijd om even een nieuw draadje te openen. Dit is niet meer een specifiek mac probleem en hangt ook niet samen met de update, lijkt het
Heb dat niet gemerkt hier. Troost je, ik kan ineens geen Quicktime filmpjes meer afspelen (Vraagteken in beeld, alle google opties al geprobeerd) en Safari kan geen enkele website meer openen (die gebruikte ik om te testen of het aan FF lag) dus ik weet niet wat er ineens gaande is, maar 10.5.6 heeft rare bijwerkingen bij sommigen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

2Dutch schreef op woensdag 17 december 2008 @ 10:00:
[...]

Heb dat niet gemerkt hier. Troost je, ik kan ineens geen Quicktime filmpjes meer afspelen (Vraagteken in beeld, alle google opties al geprobeerd) en Safari kan geen enkele website meer openen (die gebruikte ik om te testen of het aan FF lag) dus ik weet niet wat er ineens gaande is, maar 10.5.6 heeft rare bijwerkingen bij sommigen :P
Dat met die Quicktime heb ik ook, maar dan alleen filmpjes die embedded zijn, verder doet ie het prima. Vraag me af waar het probleem ligt, zelfs op Apple's eigen site doen de filmpjes het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Verwijderd schreef op woensdag 17 december 2008 @ 11:14:
[...]

Dat met die Quicktime heb ik ook, maar dan alleen filmpjes die embedded zijn, verder doet ie het prima. Vraag me af waar het probleem ligt, zelfs op Apple's eigen site doen de filmpjes het niet.
Ik was onvolledig, het gaat idd om embedded filmpjes, voor de rest gebruik ik eigenlijk altijd VLC. Als er meerdere mensen last van hebben zal het mogelijk toch met de update te maken hebben en dan volgt er vast een patch over niet al te lange tijd. Wilde de nieuwe ads bekijken @ Apple site toen ik het bemerkte, grappig genoeg ja :P

Overigens kan ik iedereen een Apple toetsenbord ism een macbookje aanraden: ook al gebruik je je macbook alleen maar op een standaard, het is veel beter voor je polsen/houding en man o man wat tikt het heerlijk :9 Scheelt me bovendien de aanschaf van een hub (kwam elke keer 1 poort te kort als ik muis+tobo gebruikte) want ik prik nu de ontvanger van de muis@ toetsenbord, zalig :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fong06
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10:26
hmm heb mijn macbook (late 2008) al 3 weken ongeveer, maar sinds een paar dagen merkte ik opeens dat mijn batterij niet meer zo lang vol meer hield. In de 1e 3 weken kon ik wel 3.5 uur (normaal gebruik) werken op mijn batterij, maar nu opeens 1.5uur(normaal gebruik) ongeveer. Hierna direct gecheckt met die coconutbatterij. Hij geeft aan dat de max capacity nu 1805mAh is geworden (in het begin 4100mAh). Na calibratie -> zelfde effect.
Zijn er meerdere apple laptop users die deze problemen eerder hebben gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmelt
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-04 12:25
Nou en of, zoek even op dit forum. Gewoon even Apple bellen, is het zo geregeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrfunk
  • Niet online
Kreeg net weer een update van Apple. Nu weet ik alleen niet of het wéér een nieuwe is of dat de vorige keer hij niet goed geïnstalleerd is. Er staat namelijk dat als je voor de tweede keer dezelfde update ziet er iets mis is gegaan bij de vorige installatie. Ik weet alleen niet meer wat de vorige was en weet dan dus ook niet of het dezelfde is.

Dat zal vast het geval zijn want ineens geeft Safari alles weer goed weer. Misschien dat hij de vorige keer tot de helft was gekomen ofzo? :P FIlmpjes op apple.com doen het gewoon allemaal bij mij, maar weet niet of ze het tussen de eerste foute en tweede goede update gedaan hebben. Niet gecheckt.

Nou, ik in elk geval blij.

Trouwens, missen anderen met een 2.0 unibody macbook ook de backlit keyboard? Merk nu toch wel dat ik het erg jammer vind dat ze dat niet hebben geïmplementeerd in deze versie. Nogal hufterig eigenlijk :X maar verschil moet er zijn. Misschien kan het "gewone" toetsenbord op den duur vervangen voor een verlichte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2forza
  • Laatst online: 03-09 03:20
Is het normaal als ik iedere keer mijn MacBook (alu, 2.4Ghz, 4gb ram, osx 10.5.6) afsluit 49 sec. nodig heeft? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liquid
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Wat lijkt je dan wel schappelijk en niet hamerhoofd irritant? :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jo-re-mi

Jo-re-mi

_ _ _d(□_□)b

jpboere schreef op woensdag 17 december 2008 @ 17:38:
Kreeg net weer een update van Apple. Nu weet ik alleen niet of het wéér een nieuwe is of dat de vorige keer hij niet goed geïnstalleerd is. Er staat namelijk dat als je voor de tweede keer dezelfde update ziet er iets mis is gegaan bij de vorige installatie. Ik weet alleen niet meer wat de vorige was en weet dan dus ook niet of het dezelfde is.

Dat zal vast het geval zijn want ineens geeft Safari alles weer goed weer. Misschien dat hij de vorige keer tot de helft was gekomen ofzo? :P FIlmpjes op apple.com doen het gewoon allemaal bij mij, maar weet niet of ze het tussen de eerste foute en tweede goede update gedaan hebben. Niet gecheckt.

Nou, ik in elk geval blij.

Trouwens, missen anderen met een 2.0 unibody macbook ook de backlit keyboard? Merk nu toch wel dat ik het erg jammer vind dat ze dat niet hebben geïmplementeerd in deze versie. Nogal hufterig eigenlijk :X maar verschil moet er zijn. Misschien kan het "gewone" toetsenbord op den duur vervangen voor een verlichte.
Lucky you!
Bij mij is 10.5.6 correct geinstalleerd. Nu geen Software Updates meer te vinden. Dus je zult 'm inderdaad niet (volledig) geinstalleerd hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeEvert
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 12-05 12:34
2forza schreef op woensdag 17 december 2008 @ 17:41:
Is het normaal als ik iedere keer mijn MacBook (alu, 2.4Ghz, 4gb ram, osx 10.5.6) afsluit 49 sec. nodig heeft? 8)7
49 seconden :o Beetje veel lijkt mij, met mijn MacBook 2.0 2GB ram, duurt het hoogstens ongeveer 4 sec!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arosa
HeEvert schreef op woensdag 17 december 2008 @ 18:42:
[...]

49 seconden :o Beetje veel lijkt mij, met mijn MacBook 2.0 2GB ram, duurt het hoogstens ongeveer 4 sec!
Idem, hier ook 4/5 seconden met een MacBook 2.4 en 2gb ram.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2forza
Arosa schreef op woensdag 17 december 2008 @ 19:15:
[...]

Idem, hier ook 4/5 seconden met een MacBook 2.4 en 2gb ram.
Zelfs na een koude start duurt het 49 sec! :(

Zijn er ook tooltjes voor om dit probleem op te kunnen lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-06 13:07

Digistorm

ex-demo scener

Als je opstart en je houdt tijdens de boing command+v ingedrukt, dan start je Mac op in "verbose" mode en dan zie je alle UNIX meldingen voorbij komen. Dat is misschien niet direct nuttig, maar als je nu afsluit, krijg je weer alle UNIX meldingen te zien. En dan kun je misschien (kort) zien of er een onderdeel blijft hangen of een andere foutmelding geeft. Je kan misschien ook in de console kijken, maar ik weet niet of die meldingen er ook in komen.

Hier stond achterhaalde informatie…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liquid
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Hmm jullie hebben gelijk het duurt idd zo'n 5 seconden. Ik heb het gewoon nooit opgelet bij het uitzetten.. maar meestal staat het ook op sluimerstand :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Muthas

O+

Open terminal en sluit af door sudo shutdown -r now te typen. Hierdoor worden hangende programma's echt keihard afgesloten en kunnen ze niet tegenwerken. Als ie dan wel met 5 seconde uit staat ligt het aan een programma en niet aan Mac OS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Laatst online: 14:49

breinonline

Are you afraid to be known?

Muthas schreef op woensdag 17 december 2008 @ 21:37:
Open terminal en sluit af door sudo shutdown -r now te typen. Hierdoor worden hangende programma's echt keihard afgesloten en kunnen ze niet tegenwerken. Als ie dan wel met 5 seconde uit staat ligt het aan een programma en niet aan Mac OS.
Voor afsluiten zou ik sudo shutdown -h now gebruiken, met -r reboot ie ;)

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

2Dutch schreef op woensdag 17 december 2008 @ 11:36:
[...]

Ik was onvolledig, het gaat idd om embedded filmpjes, voor de rest gebruik ik eigenlijk altijd VLC. Als er meerdere mensen last van hebben zal het mogelijk toch met de update te maken hebben en dan volgt er vast een patch over niet al te lange tijd. Wilde de nieuwe ads bekijken @ Apple site toen ik het bemerkte, grappig genoeg ja :P
Zoals ik aangaf werkte embedded quicktime niet meer. Tevens was mijn software update dood, mekkerde over verbinding terwijl die prima was.
Heb http://forums.macosxhints.com/showthread.php?t=53588 opgevolgd, dat stukje over de proxy. Stond dus ineens op magische wijze aangevinkt, heb zowel die als de passive ftp uitgevinkt.

Daarna kreeg ik wel weer contact met de updateservers en heb ik een SMC update 1.2 doorgekregen. Die aangeslingerd, reboot en voila: Quicktime werkt, software update leeft ook nog. Of die SMC update nodig is, dunno..maar iig werkt het hier weer 8)7

Wazigheidsfactor:10

Hopelijk heeft iemand anders hier iets aan..maar ik heb liever dat dit soort gedoe voortaan wegblijft :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrfunk
  • Niet online
Aaah! Dat is het! Ik kreeg ook melding van die SMC update 1.2 en na de reboot deed bij mij ook alles het weer.

SMC is dus een ander soort upgrade? Niet 10.5.6?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-08 20:06
jpboere schreef op woensdag 17 december 2008 @ 22:38:
Aaah! Dat is het! Ik kreeg ook melding van die SMC update 1.2 en na de reboot deed bij mij ook alles het weer.

SMC is dus een ander soort upgrade? Niet 10.5.6?
Nope, dat heeft te maken met het object georienteerd model van OSX, als ik mij niet vergis... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmelt
vgroenewold schreef op woensdag 17 december 2008 @ 22:58:
[...]

Nope, dat heeft te maken met het object georienteerd model van OSX, als ik mij niet vergis... :)
Ik dacht, dat kan nooit... en inderdaad:

SMC = Wikipedia: System Management Controller

• Sn0wblind
2forza schreef op woensdag 17 december 2008 @ 19:19:
[...]

Zelfs na een koude start duurt het 49 sec! :(

Zijn er ook tooltjes voor om dit probleem op te kunnen lossen?
sinds een update heb ik dit probleem ook

• 2forza
breinonline schreef op woensdag 17 december 2008 @ 21:53:
[...]

Voor afsluiten zou ik sudo shutdown -h now gebruiken, met -r reboot ie ;)
Argh ik kom er niet uit.

Bij: sudo shutdown -h now duurt het afsluiten als nog +- 35 sec.
Sn0wblind schreef op donderdag 18 december 2008 @ 01:22:
[...]

sinds een update heb ik dit probleem ook
Me too! Daarvoor had ik geen last van een trage shutdown :(

• Mandarijntje
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12-09 16:38
Zou je voortaan niet willen crossposten?

[ Voor 101% gewijzigd door Daedalus op 18-12-2008 21:04 ]

• ^^0nMe
  • Laatst online: 09-09 11:40

^^0nMe

Got Babana's?

Ook hier iemand met een Alu MacBook en problemen na de 2 updates (EFI/SMC) , de OSX update heb ik nog niet geinstalleerd. Een coldboot lijkt iets langer te duren dan voorheen, maar shutdown duurt aanzienlijk langer, voor mijn gevoel zelfs een paar minuten. Ook ik heb mijn eerste 2 vastlopers gehad (draaiend strandbal) bij een shutdown en bij wakeup na sleep. Bij het dichtklappen van het scherm duurde het 30 secs voordat mijn MacBook in sleep ging en na het openklappen duurt het ook weer iets van 30 secs voordat je weer beeld zag.

De symptonen lijken vooral waarneembaar wanneer ik al een uur of langer ermee bezig ben geweest sinds een coldboot. Want nu na reboot is alles voorlopig weer zoals normaal. Waren die EFI/SMC updates nou firmware updates of kan ik met de installatiedisks OSX weer opnieuw eropzetten en de updates ongedaan maken ? Ik baal nu wel dat ik nog geen timemachine backup heb gemaakt...

*edit*
Heb het net even getest. Direct na een coldboot duurt een sleep/wakeup slechts 2 secs, maar na een half uurtje krijg je weer dezelfde problemen. Voorheen heb ik helemaal geen last gehad van deze problemen, dus alles wijst naar die twee updates. Aan de andere kant had ik 2 dagen geleden hier helemaal geen last van (heb een uur of 8 zonder reboot ermee gewerkt) , maar waren de problemen met de lange shutdown tijd al wel merkbaar.

[ Voor 19% gewijzigd door ^^0nMe op 18-12-2008 19:54 ]

D3-Monk
What ears hear, what eyes see, the mind believes. | Being with these two messed up people, things could get ugly.

• torp
  • Laatst online: 08-09 12:48
Nog een klein zetje en er zijn al 17500 handtekeningen voor de Firewire in MacBooks petitie die Apple op andere gedachten moet brengen. Heb je nog niet getekend, doe het dan nu!
Toegegeven, van 7500 naar 12500 ging wat vlotter. Het lijkt een Europese aangelegenheid.

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Hmm ik kan wel mijn handtekening gaan zetten, maar daarmee krijgt m'n nieuwe MacBook niet spontaan een firewireaansluiting :/

* Canaria kijkt sip naar de onbruikbare LaCie Porsche design FW-disk.

Met de EFI/SMC en de OS X updates heb ik nog helemaal geen problemen gehad.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

• Sn0wblind
2forza schreef op donderdag 18 december 2008 @ 14:13:
[...]

Argh ik kom er niet uit.

Bij: sudo shutdown -h now duurt het afsluiten als nog +- 35 sec.

[...]

Me too! Daarvoor had ik geen last van een trage shutdown :(
heb je tijdens het afsluiten ook je wallpaper inbeeld met daarop een load icoontje?

• 2forza
Sn0wblind schreef op donderdag 18 december 2008 @ 21:08:
[...]

heb je tijdens het afsluiten ook je wallpaper inbeeld met daarop een load icoontje?
Jaa dat heb ik!

Zo'n ronde load icoon.

• torp
  • Laatst online: 08-09 12:48
Canaria schreef op donderdag 18 december 2008 @ 20:36:
Hmm ik kan wel mijn handtekening gaan zetten, maar daarmee krijgt m'n nieuwe MacBook niet spontaan een firewireaansluiting :/
Dat is vervelend natuurlijk, maar had dan ook even opgelet... Als je toch je handtekening zet, heb je er misschien in de toekomst wat aan. En wie weet ben jij dan nummer 17500, want m'n oproep heeft toch wel gewerkt (vooral dankzij Arjan Speijers weliswaar ;) ).

• SuperBoswachter
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17-08 20:20
Zijn er ook mensen hier die recentelijk een mac hebben gekocht en mee hebben gedaan aan de back2school actie en/of de perfect companion actie? Ik heb dit al 5 weken geleden aangevraagd, maar staat nog steeds in behandeling. Iemand het geld al binnen? En zo ja hoe lang heeft het geduurd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B0MBACI
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

SuperBoswachter schreef op donderdag 18 december 2008 @ 23:13:
Zijn er ook mensen hier die recentelijk een mac hebben gekocht en mee hebben gedaan aan de back2school actie en/of de perfect companion actie? Ik heb dit al 5 weken geleden aangevraagd, maar staat nog steeds in behandeling. Iemand het geld al binnen? En zo ja hoe lang heeft het geduurd?
Hier zelfde probleem...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markofnikoff
  • Laatst online: 12-09 23:52

Markofnikoff

What is the speed of the dark?

ik kreeg gisteren een mailtje met daarin het bericht dat het geld binnen 2 weken werd overgemaakt. Ik weet het niet precies meer maar het zijn voor mij nu ook 5 weken geleden......

- Zooi - www.stefanjacobs.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJH
  • Laatst online: 13-07 00:54

DJH

torp schreef op donderdag 18 december 2008 @ 22:17:
[...]

Dat is vervelend natuurlijk, maar had dan ook even opgelet... Als je toch je handtekening zet, heb je er misschien in de toekomst wat aan. En wie weet ben jij dan nummer 17500, want m'n oproep heeft toch wel gewerkt (vooral dankzij Arjan Speijers weliswaar ;) ).
Kun je ook ergens aangeven dat het je niks kan schelen dat er geen firewire op zit? Of geldt dat automatisch voor de miljoenen die deze petitie niet tekenen :P
Ook dat glossy scherm, van te voren leek het me echt minder, maar heb er nog geen seconde last van gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ^^0nMe
  • Laatst online: 09-09 11:40

^^0nMe

Got Babana's?

Een bevestiging van de Back to school actie heb ik binnen de opgegeven termijn gekregen (digitaal aangevraagd en vervolgens barcodes opgestuurd). Het geld zelf kwam overigens pas ruim een week na de bevestiging op mijn rekening terecht, maar goed.

Trouwens, de mensen die problemen hebben met afsluiten en sleep na de EFI/SMC update raad ik aan om ook de OSX update te installeren. Ik las over wat problemen na de update dus ik had er bewust mee gewacht, maar na het installeren hiervan zijn mijn eerder genoemde problemen wel opgelost. Ik heb ook het idee dat de update op de achtergrond al ala steam pre-loaded was omdat hij direct al begon met de installatie zonder een download status terwijl de update 3xx Mb groot is.

D3-Monk
What ears hear, what eyes see, the mind believes. | Being with these two messed up people, things could get ugly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2forza
Het afsluitprobleem blijft bij mij nog steeds aanwezig (zelfs met de update 10.5.6, de efi/smc updates is al op mn mac voorgeinstalleerd). :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha

seninha

god's right foot

Zo,mijn pas overgekochte Macbook is terug van reparatie.
Topcase is gratis vervangen (zat een scheur op).
Ook was deze retour gegaan omdat DVD speler een DVD niet meer uitwerpte.

Ze hebben er naar gekeken en probleem was niet hardware mattig maar puur het feit dat de vorige eigenaar 2 DVD's er in had gestopt 8)7

Moest daar uiteindelijk wel voor betalen,maar ben wel blij dat mn Mac er weer mooie bij staat :)

Nog even wat anders.Mac heb ik dus met OSX 10.5 gekregen.Alles was gewist door de vorige eigenaar.
Nu is het zo dat als ik via de Finder naar mn mappen ga ik daar nog steeds zijn naam zie Home locatie.

Ik heb al bij accounts mijn naam er in gezet en die van hem verwijderd maar toch blijf ik het nog steeds te zien.
Hoe kan ik dit veranderen in mijn naam??

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmelt
Ik zou als ik jou was een volledige format en herinstallatie doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justincase
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 28-08 21:43
't is mogelijk, maar zoals remmelt zegt gewoon even een clean install doen. Je kan ook nieuwe user aanmaken, beheerder rechten geven en de 'oude' user verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2forza
2forza schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 19:01:
Het afsluitprobleem blijft bij mij nog steeds aanwezig (zelfs met de update 10.5.6, de efi/smc updates is al op mn mac voorgeinstalleerd). :(
Hoi,

Ik heb het opstart probleem opgelost!

Het probleem zat in de processen:
- prl_disp_service
- prl_naptd

Deze processen zijn afkomstig uit het programma: Parallels4.

Het probleem heb ik opgelost door het laatste build van Parallels te installeren. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hendrikjan
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online

hendrikjan

VOORMALIG STUNTMAN

Misschien hoort het niet helemaal thuis in dit topic, maar t gaat over een macbook dus ik plemp het hier maar neer..

Ik zag net op de website van de NRC een aanbieidng staan voor een Apple MacBook MB402, via onedayonly voor 769 euro inclusief BTW + verzenden .. http://www.onedayonly.nl/

Nu twijfel ik al een hele tijd of ik nu een apple moet gaan aanschaffen, ik wil er een, maar ik moet 't ding ook in voor werk gaan gebruiken en dan zit je te klooien met windows en bootcamp en ik weet nog steeds niet of ik dat praktische ga vinden (2 OS-en naast elkaar) .. maar ik heb het idee dat dit een erg goede deal is.. Die ik eigenlijk niet moet laten schieten

Wat zeggen de kenners over deze aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justincase
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 28-08 21:43
Waar zag je het precies staan op de NRC website? Voor de prijs zou ik het niet laten. Support van onedayonly moet je in iedergeval niet gaan verwachten.
Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.