Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aiolos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
M.Machine schreef op maandag 01 december 2008 @ 18:07:
Hee thx mensen voor de informatie.
ik zal m'n laptop dan gewoon op netstroom hangen.

is dat een feature in de MB dat hij niet de accu zal gebruiken als hij vol is, maar gewoon op netstroom blijft? niet zoals dat hij tot 99% oplaad en dan overgaat op accu, dan terugloopt tot 95% en weer oplaad?

1ste MB voor moi, dus vandaar dat ik met deze vraag kom.

nogmaals heel erg bedankt voor de informatie!
Het lijkt mij dat vrijwel alle laptops dat doen.

Overigens zal de MacBook pas opladen als de capaciteit onder de 95% geraakt. Bij alles daarboven heeft in- en uitpluggen van de adapter geen invloed op het laden.

Stuur me een PM voor Wemos D1 shields voor het uitlezen van slimme meters, modbus apparaten of het aansturen van Itho mechanische ventilatie en wtw (zie ook V&A: https://tweakers.net/aanbod/user/47321/)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisje182
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 12-09 11:37
Hey, ik heb een 2,4Ghz Alu macbook, en ik ben van een plan een mooi extern schermpje erbij te kopen, maar nu vroeg ik me af of het geen hitteprobleem wordt als ik em in clamshell mode zet en ga renderen en wat cpu/gpu zware dingen doe. Want volgens mij wordt dat roostertje dat onder je scherm (bij het scharnier) zit afgesloten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-09 12:20

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

dennisje182 schreef op maandag 01 december 2008 @ 18:22:
Hey, ik heb een 2,4Ghz Alu macbook, en ik ben van een plan een mooi extern schermpje erbij te kopen, maar nu vroeg ik me af of het geen hitteprobleem wordt als ik em in clamshell mode zet en ga renderen en wat cpu/gpu zware dingen doe. Want volgens mij wordt dat roostertje dat onder je scherm (bij het scharnier) zit afgesloten....
Als het niet zou kunnen dan zou Apple die functie niet hebben ingebouwd, net zoals het vroeger met de iBook ook niet kon om die reden. Met een aluminium behuizing zal het echter neen veel minder groot probleem zijn want dat is eigenlijk een groot heatsink. Je kan hem ook gewoon open laten staan, dan heb je twee schermen om mee te werken.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

morgen komt mijn allereerste macbookje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Johnny schreef op maandag 01 december 2008 @ 19:17:
[...]

Als het niet zou kunnen dan zou Apple die functie niet hebben ingebouwd, net zoals het vroeger met de iBook ook niet kon om die reden. Met een aluminium behuizing zal het echter neen veel minder groot probleem zijn want dat is eigenlijk een groot heatsink. Je kan hem ook gewoon open laten staan, dan heb je twee schermen om mee te werken.
Je zou ook laptopstands als de griffin elevator of de rain mstand kunnen overwegen voor een betere hitteafvoer dan dat de laptop recht op bijvoorbeeld een houten tafel staat, hout voert hitte slecht af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrfunk
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Heeft iemand anders met een nieuwe (unibody) macbook ook een probleem met het reguleren van het geluid? Als ik 'm met de F-toetsen zachter of harder zet hoor ik wel het 'klikje' en zie ik in beeld dat er blokjes bij of af gaan, maar het volume blijft gewoon hetzelfde (volgens mij op maximum). Als ik bij systeemvoorkeuren +> geluid het geluid zachter zet gebeurt dat wel, maar de knopjes hebben dan nog steeds geen effect (maar dus wel feedback). Zelfs mute werkt niet.

Het lijkt mij misschien iets te maken hebben met de output. Als ik er headphones inplug en weer uitplug dan doet hij het soms ineens weer goed. Maar ik heb het probleem nog niet consequent handmatig kunnen reproduceren.

Iemand hetzelfde en misschien al een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn007
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01:09
Ik wacht denk ik nog even op de tweede versie van de aluminium uitvoering, dan komt hier ook een Mac met een unibody... Heb nu mijn witte Macbook net twee jaar en moet mijn topcase voor de tweede keer vervangen omdat er weer een scheurtje in zit (rechtsonder het trackpad). Ik baal hier echt van, wat een belachelijke fout in het ontwerp.

Denk niet dat ik terug ga naar een Windows machine, twee jaar op deze Macbook en het bevalt super, nooit tot bijna nooit gedoe mee.

[ Voor 4% gewijzigd door martijn007 op 01-12-2008 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjen9551
  • Laatst online: 12-09 16:20
Zo ik heb sinds vandaag ook een Macbook, mn eerste wel te verstaan :) Alleen een klein dingetje, hoe kan ik in firefox met een sneltoets naar mn adresbalk? Ik heb alle combi's zo ongeveer geprobeerd met Control, Option en Command

n.a.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

arjen9551 schreef op maandag 01 december 2008 @ 23:45:
Zo ik heb sinds vandaag ook een Macbook, mn eerste wel te verstaan :) Alleen een klein dingetje, hoe kan ik in firefox met een sneltoets naar mn adresbalk? Ik heb alle combi's zo ongeveer geprobeerd met Control, Option en Command
[Command]-[L] zou moeten werken. Ook in Safari btw; equivalent aan [Control]-[L] in Windows. Zo werken de veel 'vertalingen'.

[ Voor 8% gewijzigd door Zpottr op 01-12-2008 23:53 ]

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjen9551
Ah nice! Merci!

Dan toch nog even een ander vraagje, is er toevallig een programma'tje als Gmail Notifier, maar dan voor hotmail? Want Adium geeft nieuwe mail niet door .. of ik heb niet opgelet :p

En transmission draait kut / download langzaam, maar daar moet ik nog maar een keer goed bestuderen ;)

n.a.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmelt
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-04 12:25
jpboere schreef op maandag 01 december 2008 @ 22:03:
Iemand hetzelfde en misschien al een oplossing?
Digitale of analoge aansluiting? De digitale aansluiting is altijd alleen maar op full power.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-09 17:42
arjen9551 schreef op maandag 01 december 2008 @ 23:45:
F6, of FN + F6?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjen9551
Jah die werkt ook idd.. Maar vind Command+L fijner werken ;)
arjen9551 schreef op maandag 01 december 2008 @ 23:56:
En transmission draait kut / download langzaam, maar daar moet ik nog maar een keer goed bestuderen ;)
Heb net ff mn ports enzo gecheckt + firewall uitgezet, port is nu connectable in Transmission.. maar kom nog steeds niet boven de 10~30kb/s uit. (En nee, hij is niet gecapped ;)) Torrent zelf heeft genoeg peers, hij connect met te weinig.. (12 v/d 56)

n.a.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• limboroger
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 06:21
Veel Appelaars gebruiken Transmission. Dit lijkt mij dan ook wel een goed programma, maar ik was zo gehecht aan µtorrent op Windows, dat ik afgelopen week erachter kwam dat de 1e bèta uit was voor OS X van µtorrent. Tot nu toe werkt het perfect. Mocht je niet tevreden zijn over Transmission, dan is dit wellicht een aanrader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 07:38

HaterFrame

Well... Poo came out!

Ik ben vast de enige hier maar ik gebruik nog steeds Vuze (Azureus) voor OSX, nog geen enkel ander programma heeft mij verder wat betreft torrents kunnen overtuigen.

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MetaFrame schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 08:06:
Ik ben vast de enige hier maar ik gebruik nog steeds Vuze (Azureus) voor OSX, nog geen enkel ander programma heeft mij verder wat betreft torrents kunnen overtuigen.
Nee hoor, hier ook nog Vuze _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds vrijdag mijn eerste macbook. Ben er zeer over te spreken. Prachtig apparaat en OSX, waar ik al enige ervaring mee had bevalt prima.

Alleen 1 opmerking. Ik hoor zo ongeveer om de 10/15 seconden een zachte tik, welke van de hdd lijkt af te komen. Is dit schadelijk, ik vind iig erg irritant omdat ik er op ben gaan letten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hoor zo ongeveer om de 10/15 seconden een zachte tik, welke van de hdd lijkt af te komen. Is dit schadelijk, ik vind iig erg irritant omdat ik er op ben gaan letten.
Hier heb ik af en toe ook last van idd. Maar bij mij lijkt het uit de luidsprekers te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmelt
Vroeg ik me aan het begin ook af, maar het schijnt erbij te horen. Ik heb het nu al een maand of 15 en alles werkt nog steeds heel goed. Het maakt niet uit of 'ie op een tafel staat of op m'n schoot, ik hoor het altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier ook Vuze :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisje182
weet iemand hoe ik een item (die ik geuninstalled heb:S) van men systeembalk (die balk met airport, Time machine etc. erin) krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12-09 13:54
uTorrent hier :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmelt
Dennisje: eraf slepen, of anders command-slepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisje182
remmelt schreef op woensdag 03 december 2008 @ 00:44:
Dennisje: eraf slepen, of anders command-slepen.
hmmm die doet et helaas niet, dan krijg ik een drop down menuutje van het programma....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jo-re-mi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06-09-2024

Jo-re-mi

_ _ _d(□_□)b

dennisje182 schreef op woensdag 03 december 2008 @ 06:01:
[...]

hmmm die doet et helaas niet, dan krijg ik een drop down menuutje van het programma....
Command (Appeltje) ingedrukt houden + slepen werkt niet? Dat is de manier bij mij en bij elke Mac I know..
Je hebt die app verwijderd? Kijk dan ff of er nog wat van die app onder Application Supprt staat (Library/Application Support) en dat dan verwijderen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bandicoot
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 19:59
dennisje182 schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 22:53:
weet iemand hoe ik een item (die ik geuninstalled heb:S) van men systeembalk (die balk met airport, Time machine etc. erin) krijg.
Kijk eens bij: Systeemvoorkeuren -> Accounts -> En dan het tabje "inloggen"

Daar staan je programma's die worden opgestart wanneer je je mac opstart. Kan zijn dat daar nog iets tussen staat.

PVOutput: VO18

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• philipnorth
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-08 17:24

philipnorth

Zeg maar Danny

hmmm, ga ik eens proberen.

Vind Transmission wel ok, maar mis de mooie interface die uTorrent op PC heeft.
En de uTorrent Beta vind ik iets te buggy (zoals diskspace meldingen die onterecht zijn etc)

Verder echt superblij met m'n Macbook, echt beste aankoop in jaren :)

-Xbox Gamertag: Dbongers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een Macbook 2.4 van februari 2008. Hij is altijd muisstil geweest zolang de fan's minimaal draaien bij minimale belasting (1793 - 1804 rpm ofzo). Maar sinds een week of 4 maakt hij een constant geluid. Komt ergens tussen de aan/uit knop en het Macbook logo midden in vandaan. Het is niet veel maar het stoort me wel. Hoeveel geluid maakt jullie Macbook onder weinig belasting? Als hij stil hoort te zijn dan ga ik er mee terug naar de winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcdronkz
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-04 12:44
Zijn er mensen die met de US International keyboard layout werken ? Hoe krijg ik in godsnaam het euro teken op m'n scherm ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolly_Jumper
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 12-09 21:07
Shift + Alt/Option inhouden, dan 2 drukken (uiteraard zonder 't plusje :))

[ Voor 19% gewijzigd door Jolly_Jumper op 04-12-2008 00:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjen9551
Wat voor muizen gebruiken jullie bij je Macbook? Ik heb hier namelijk nog een Logitech MX Revolution liggen, maar die werkt eigenlijk gewoon zwaar klote! Heb de drivers geinstalleerd, maar het muiswieltje schiet steeds automatisch naar 'traploos' terwijl ik toch duidelijk heb aangegeven dat ik dat niet wil.. (heel toevallig iemand een oplossing daarvoor?)

dus ik zat even te kijken naar een andere muis, uiteraard ook de Wireless Mighty Mouse.. maar er staan in meerdere reviews dat de knoppen toch niet echt soepel werken en dat tie qua precisie / reactiegevoeligheid niet echt perfect is.. En dan vind ik dat toch zonde om 60 (70?) euro aan uit te geven.

n.a.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• limboroger
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 06:21
Voor mensen die graag willen zien welke toetsencombinaties welk resultaat opleveren is het wellicht handig om even via systeemvoorkeuren, landsinstellingen, invoermenu vinkjes te plaatsen bij toetsenbordweergave en toon invoermenu in menubalk.
Nu kun je door in de menubalk naar toetsenbordweergave te gaan snel kijken als je bijv command, option, control, fn, shift of een combinatie van deze inhoudt welke tekens je krijgt. Hielp mij snel met m'n overstap. :)

Dit kan allicht voor alle combinaties van toetsenbordlayouts, ook voor mijn geliefde US indeling.

[ Voor 9% gewijzigd door limboroger op 04-12-2008 01:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
arjen9551 schreef op donderdag 04 december 2008 @ 00:33:
Wat voor muizen gebruiken jullie bij je Macbook?[...]
Ik heb een Logitech G5 (gaming muis), werkt perfect alleen de resolutie knoppen (waarmee je de DPI kan kiezen), werken niet. Deze werken trouwens wel als 2 extra knoppen, grappig genoeg, maar je kan er dus niet de DPI mee instellen. Ik gebruik hiernaast ook nog USB Overdrive om de in OS X vrij hevige versnelling wat af te zwakken (hoe sneller je beweegt hoe meer hij de muis verplaatst per millimeter). Daarmee kan je ook de extra knoppen een functie geven. Misschien kan je daarmee ook die traploze functie aansturen maar ik denk het niet.

De Mighty Mouse heb ik ook geprobeerd bij de buren, maar ik vind hem niet prettig in de hand liggen omdat hij zo plat is. Daardoor moet ik hem nogal krampachtig vasthouden.

Ik zou er in elk geval even mee spelen bij een Apple reseller voordat je overweegt er een te kopen.

[ Voor 34% gewijzigd door GekkePrutser op 04-12-2008 01:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aiolos
  • Niet online
Wat voor muizen gebruiken jullie bij je Macbook?
Ik gebruik de Logitech MX500 thuis en de RadTech BT600 voor onderweg.

De radtech die via bluetooth werkt is erg handig onderweg maar qua formaat vind ik de logitech mx500 beter. Beide muizen heb ik wel de software voor geinstalleerd, logitech is wat crappy, maar werkt verder wel. Radtech levert wel goede drivers mee, nog geen problemen mee gehad.

Stuur me een PM voor Wemos D1 shields voor het uitlezen van slimme meters, modbus apparaten of het aansturen van Itho mechanische ventilatie en wtw (zie ook V&A: https://tweakers.net/aanbod/user/47321/)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 20:46

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Wireless Mighty Mouse onderweg (al gebruik ik sinds mijn nieuwe MacBook nauwelijks meer een muis). MX500 als ik bij vrienden ga gamen oid. Thuis heb ik aan mijn primaire werkplek (MBP + Dell 2707WFP) een Razer DeathAdder, en aan mijn tweede werkplek (MacBook + 20" ACD) een Logitech MX400.

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcdronkz
Jolly_Jumper schreef op donderdag 04 december 2008 @ 00:26:
Shift + Alt/Option inhouden, dan 2 drukken (uiteraard zonder 't plusje :))
Cool, thanks !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Had niet zo lang geleden een MX™620 Cordless Laser Mouse besteld voor aan mijn toenmalige Windows laptop. Niet zo duur, ligt lekker in de hand. Werkt prima zonder aparte drivers, maar zoals bij elke muis die ik eraan gehangen heb mis ik wel de "back" knop functie tijdens het surfen. Dat valt misschien wel door drivers te fixxen maar gebruik mijn laptop nog niet zoveel als desktop om daar tijd aan te (willen) besteden :P Het voordeel van deze muis is dat de batterijen enorm lang meegaan, nadeel is de usb zender die niet superklein is, er zijn muizen met minieme zenders, die kan je zo in de usb poort laten zitten als je zou willen..met deze is dat geen goed plan ;)

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmelt
USB overdrive of Steermouse proberen, werkt heel goed. Installatie en klaar, eigenlijk geen instellingen vereist.

Is het een bluetooth muis? Past dat dan niet gewoon aan de bt van de mb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grunnen
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21-06 09:05
Wat voor muizen gebruiken jullie bij je Macbook? Ik heb hier namelijk nog een Logitech MX Revolution liggen, maar die werkt eigenlijk gewoon zwaar klote! Heb de drivers geinstalleerd, maar het muiswieltje schiet steeds automatisch naar 'traplouos' terwijl ik toch duidelijk heb aangegeven dat ik dat niet wil.. (heel toevallig iemand een oplossing daarvoor?)

dus ik zat even te kijken naar een andere muis, uiteraard ook de Wireless Mighty Mouse.. maar er staan in meerdere reviews dat de knoppen toch niet echt soepel werken en dat tie qua precisie / reactiegevoeligheid niet echt perfect is.. En dan vind ik dat toch zonde om 60 (70?) euro aan uit te geven.
Ik heb de razer pro solution v1.6

Een mooie game en design muis voor de macbook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn007
De topcase van mijn Macbook is wéér vervangen. Ben nu aan het typen op mijn derde toetsenbord. Nogmaals ik vind het een super slechte ontwerpfout van Apple. Gelukkig kon ik mijn Macbook zonder problemen (lees: twee telefoontjes) buiten de garantie (meer dan een jaar) laten maken bij een Autorised Service Provider.

HTR in Veenendaal heeft mijn topcase vanmiddag (net als de eerste keer) binnen 20 min vervangen. De vorige keer heb ik nog andere Service Providers geprobeerd maar daar zou ik mijn Macbook een week kwijt zijn of moest ik 'adminstratiekosten' betalen. Als je je laptop laat terug sturen naar Apple kan het zelf 2 tot 3 weken duren voor dat je 'm terug hebt, heb ik mij laten vertellen.

Ook had ik het verzoek om mijn Nederlandse layout te vervangen door een US layout, dat was geen probleem, dus heb nu een liggende Enter en een grote linker Shift. (In 2006 was het nog niet mogelijk zo'n tobo te bestellen bij Apple Nederland.)

Goed opgelost dus... Nu maar weer hopen dat de topcase dit keer wel goed blijft. Terwijl ik er geen gekke dingen mee doe, probeer mijn Macbook ook altijd aan de achterkant op te pakken, zodat ik geen extra druk leg op scherm en de topcase. Maar dit maakt dus eigenlijk helemaal niks uit, er komen toch wel scheurtjes in. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grote Schurk
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09-09 16:37
Ik gebruik de Logitech VX revolution vanwege zijn ergonomie. De vorm van de muis past het beste in mijn hand. Nou is mijn hand wel wat groter dan de muis, maar ik houd de muis tussen mijn duim en pink. Met mijn pols en muis (hand-deel) rust ik op het bureau. Als ik dan subtiele bewegingen moet maken buig ik mijn duim en pink wat naar achter zodat de beweging dus niet vanuit mijn hele arm hoeft te komen. Daarom liever geen "fullsize" muis voor mij. Ik Photoshop dagelijks gemiddeld 5 uur en ik blijf verliefd op het muisje.

De Mighty Mouse vind ik een gevalletje van teveel design en te weinig "hand"igheid.

Uiteindelijk denk ik dat je flink wat muizen "gepast" moet hebben om te weten wat je zelf het fijnst vind.

Edit: ook belangrijk, de logitech drivers werken prima op de unibody. Alle knoppen zijn functioneel.

[ Voor 5% gewijzigd door Grote Schurk op 04-12-2008 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

martijn007 schreef op donderdag 04 december 2008 @ 19:39:
De topcase van mijn Macbook is wéér vervangen. Ben nu aan het typen op mijn derde toetsenbord. Nogmaals ik vind het een super slechte ontwerpfout van Apple. Gelukkig kon ik mijn Macbook zonder problemen (lees: twee telefoontjes) buiten de garantie (meer dan een jaar) laten maken bij een Autorised Service Provider.

HTR in Veenendaal heeft mijn topcase vanmiddag (net als de eerste keer) binnen 20 min vervangen. De vorige keer heb ik nog andere Service Providers geprobeerd maar daar zou ik mijn Macbook een week kwijt zijn of moest ik 'adminstratiekosten' betalen. Als je je laptop laat terug sturen naar Apple kan het zelf 2 tot 3 weken duren voor dat je 'm terug hebt, heb ik mij laten vertellen.

Ook had ik het verzoek om mijn Nederlandse layout te vervangen door een US layout, dat was geen probleem, dus heb nu een liggende Enter en een grote linker Shift. (In 2006 was het nog niet mogelijk zo'n tobo te bestellen bij Apple Nederland.)

Goed opgelost dus... Nu maar weer hopen dat de topcase dit keer wel goed blijft. Terwijl ik er geen gekke dingen mee doe, probeer mijn Macbook ook altijd aan de achterkant op te pakken, zodat ik geen extra druk leg op scherm en de topcase. Maar dit maakt dus eigenlijk helemaal niks uit, er komen toch wel scheurtjes in. :?
MacMe Groningen vertelde mij bij het vervangen van de topcase zo'n 3 maanden geleden dat de fout eruit is. Nou geloofde ik dat maar half, en volgens mij moet je nog steeds oppassen met het dichtdoen van je Macbook. Gelukkig vervangen ze het gewoon buiten garantie (volgens Apple dan, je hebt gewoon 2 jaar in de EU) zonder tegengas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn007
Verwijderd schreef op donderdag 04 december 2008 @ 20:03:
[...]
MacMe Groningen vertelde mij bij het vervangen van de topcase zo'n 3 maanden geleden dat de fout eruit is. Nou geloofde ik dat maar half, en volgens mij moet je nog steeds oppassen met het dichtdoen van je Macbook.
Dat verhaal hebben ze mij vorig jaar ook verteld...
Gelukkig vervangen ze het gewoon buiten garantie (volgens Apple dan, je hebt gewoon 2 jaar in de EU) zonder tegengas.
Ik heb ze verteld dat het een productiefout is van Apple en dat ze die ook hebben erkend. De eerstelijns klantenservice moest even overleggen met tweedelijns en die moest het even overleggen met zijn meerdere maar toen was het geregeld. Ze hebben de 'extra garantie' toen gekoppeld aan het serienummer van mijn Mac.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeEvert
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 12-05 12:34
Zit ik hier helemaal blij te wezen met me nieuwe alu MacBookje zie ik in ene een "anders gekleurd" puntje rechtsonderin me dock die daar naar mijn mening niet hoort.

Na flink poetsen glanst en blinkt me hele scherm weer maar het puntje zit er nog steeds en daarom krijg ik de bange vermoedens dat het een dooie pixel betreft :o

Wat een deceptie, heb de MacBook pas 3 weken en ik vind dit eigenlijk niet kunnen voor een apparaatje van 1200 euro.

Ik ga hier dan ook over klagen bij Apple en ben benieuwd wat ze daar over hebben te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat voor muizen gebruiken jullie bij je Macbook? Ik heb hier namelijk nog een Logitech MX Revolution liggen, maar die werkt eigenlijk gewoon zwaar klote! Heb de drivers geinstalleerd, maar het muiswieltje schiet steeds automatisch naar 'traploos' terwijl ik toch duidelijk heb aangegeven dat ik dat niet wil.. (heel toevallig iemand een oplossing daarvoor?)

Ik heb mijn macbookPro nu een week... Had daar een Mighty Mouse bij gekocht.. maar ik vind deze persoonlijk niet echt lekker werken... (photoshop en illustrator) dus heb mijn oude logitch muis weer gepakt... mighty muis is maar 2 dagen gebruikt... Als je wilt mag je hem overnemen van mij ;)

45 euro lijkt me nog wel een schappelijke prijs... als je interesse hebt.. stuur maar ff PM. (rgmgiesen@gmail.com)

gr. Roel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lockwood
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22-11-2023
Ik heb m'n macbook 2.4Ghz sinds gisteren en ik ben dik tevreden. Ik dacht eerst dat het scherm slecht zou zijn, maar dat valt reuze mee. De kleuren van het scherm zijn super, alleen de kijkhoek is iets minder. Het toetsenbord is bij mij verlicht, waardoor ik in het donker door kan programmeren.

Ik moet nu alleen nog maar aan OS X wennen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn007
HeEvert schreef op donderdag 04 december 2008 @ 21:45:
Zit ik hier helemaal blij te wezen met me nieuwe alu MacBookje zie ik in ene een "anders gekleurd" puntje rechtsonderin me dock die daar naar mijn mening niet hoort.

Na flink poetsen glanst en blinkt me hele scherm weer maar het puntje zit er nog steeds en daarom krijg ik de bange vermoedens dat het een dooie pixel betreft :o

Wat een deceptie, heb de MacBook pas 3 weken en ik vind dit eigenlijk niet kunnen voor een apparaatje van 1200 euro.

Ik ga hier dan ook over klagen bij Apple en ben benieuwd wat ze daar over hebben te zeggen.
Gewoon proberen! Ik denk dat je wel wat aan de late kant bent, maar wie weet. Toen ik mijn Macbook kreeg heb ik 'm meteen gecheckt met een witte en zwarte achtergrond / screensaver.

Ik had wel een 'probleem' met mijn trackpad, er zat een klein bobbeltje (leek wel een lijmrestje oid) in het midden... erg irritant. Ik heb toen direct Apple gebeld. Zij hebben toen UPS langs gestuurd om de laptop weer op te halen. De week er op had ik een nieuwe laptop thuis.
Ik gebruik eigenlijk al tijden geen muis meer... Het trackpad voldoet. Ik ben nu zelf al zo gewend aan het trackpad dat als ik een muis aansluit ik snel weer over ga naar het trackpad. Het trackpad op een Apple machine vind ik dan ook véél fijner dan een standaard windows laptop. (Op de gemiddelde laptop zijn die dingen veel te klein!)

[ Voor 18% gewijzigd door martijn007 op 04-12-2008 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:) Ik overweeg om samen met m'n vriendin voor haar een alu macbook te halen.

De macbook is ter vervanging van een oude laptop en haar (verouderde) desktop pc. Naast het dagelijkse werk (office, websites en filmpjes), moet hij ook geschikt zijn om zo nu en dan een spelletje op te spelen. Op het originele scherm of op een extern bureaublad.

Ik zou graag willen weten of de nieuwe 9400M videokaart snel genoeg is om Spore en later Sims 3 (niet mijn keuze) te kunnen spelen. Ik ben erg benieuwd naar de gebruikerservaringen hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsvr
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-08 14:55
Verwijderd schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 11:26:
:) Ik overweeg om samen met m'n vriendin voor haar een alu macbook te halen.

De macbook is ter vervanging van een oude laptop en haar (verouderde) desktop pc. Naast het dagelijkse werk (office, websites en filmpjes), moet hij ook geschikt zijn om zo nu en dan een spelletje op te spelen. Op het originele scherm of op een extern bureaublad.

Ik zou graag willen weten of de nieuwe 9400M videokaart snel genoeg is om Spore en later Sims 3 (niet mijn keuze) te kunnen spelen. Ik ben erg benieuwd naar de gebruikerservaringen hier.
Ik heb beide spellen er niet op gedraait, maar hij trekt iig Red Alert 3, Trackmania Nations.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeEvert
martijn007 schreef op donderdag 04 december 2008 @ 22:58:
[...]

Gewoon proberen! Ik denk dat je wel wat aan de late kant bent, maar wie weet. Toen ik mijn Macbook kreeg heb ik 'm meteen gecheckt met een witte en zwarte achtergrond / screensaver.

Ik had wel een 'probleem' met mijn trackpad, er zat een klein bobbeltje (leek wel een lijmrestje oid) in het midden... erg irritant. Ik heb toen direct Apple gebeld. Zij hebben toen UPS langs gestuurd om de laptop weer op te halen. De week er op had ik een nieuwe laptop thuis.

[...]
Het "dode pixeltje" zit precies op een wit vlak van het icoontje van de documenten in het dock. Als het er eerder had gezeten was het me zeker opgevallen, ineens was hij daar. 8)7 Als ik contact met Apple heb gehad laat ik jullie weten of ze er wat aan gaan doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

martijn007 schreef op donderdag 04 december 2008 @ 22:58:
[...]

Ik gebruik eigenlijk al tijden geen muis meer... Het trackpad voldoet. Ik ben nu zelf al zo gewend aan het trackpad dat als ik een muis aansluit ik snel weer over ga naar het trackpad. Het trackpad op een Apple machine vind ik dan ook véél fijner dan een standaard windows laptop. (Op de gemiddelde laptop zijn die dingen veel te klein!)
Herkenbaar :) Vind het ook bijzonder fijn werken voor een beetje surf en msn werk! Bij Photoshop en dergelijke gaat toch het tablet er even aan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolly_Jumper
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 12-09 21:07
@martijn007
Vergeet daarbij al die mooie gestures niet :D

[ Voor 12% gewijzigd door Jolly_Jumper op 05-12-2008 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stouten
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 08-06-2022
Ik werk met mijn vx nano en mijn touchpad als ik op externe monitor werk. Muis rechts, touchpad link (vooruit/achteruit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcdronkz
Is het ook maar op enige manier mogelijk om een custom resolutie van 1600x1200 @ 75 hz toe te voegen ? Ik heb alles in SwitchResX geprobeerd, maar hier kwam ik geen steek verder mee, de keuzemogelijkheid verschijnt gewoon met de beste wil niet in het menu.

Kan ik dit nog op een andere manier toevoegen of het is het uitgesloten dat dit uberhaupt gaat werken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmelt
Voor een extern scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07:37
HeEvert schreef op donderdag 04 december 2008 @ 21:45:

Ik snap dat soort opmerkingen niet. Mijn auto is minimaal 10x duurder en al veel vaker stuk geweest. Alles kan stuk ook apple spul :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcdronkz
Jep, een 21" CRT scherm dat via Mini Displayport > VGA wordt aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markofnikoff
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23:52

Markofnikoff

What is the speed of the dark?

Vandaag een airport extreme aangesloten als router, werkte allemaal appeltje eitje. Tot ik op mijn kamer met m'n nieuwe Macbook2.4 ging werken..... Ik gebruik daar een extern scherm, dus laptop dicht en gaan met die banaan. Alleen zo gauw ik in clamshell mode ging daalde de snelheid van m'n internet verbinding dramatisch (ik had alleen niet direct door dat dit het probleem was) Van alles uitgeprobeerd, ander kanaal, 5ghz mode, enz... Het blijk dus te komen door de alluminium deksel, zo gauw deze dicht ging was het zwaai zwaai naar een goede verbinding... Zijn er nog meer mensen die hier last van hebben?

- Zooi - www.stefanjacobs.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeEvert
lowfi schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 23:58:
[...]

Ik snap dat soort opmerkingen niet. Mijn auto is minimaal 10x duurder en al veel vaker stuk geweest. Alles kan stuk ook apple spul :S
Natuurlijk, alles kan kapot gaan. Maar ik bedoel ermee te zeggen dat ik niet echt blij ben met een dode pixel in mijn MacBook en dat ik ook geen genoegen neem met een reactie van Apple als: "Het is maar 1 dode pixel, dus we doen er niets aan". Het is toch een apparaat van 1200 euries en die wil je toch wel in perfecte staat hebben/houden!!

Offtopic: Misschien tijd voor een ander (merk) auto als die al zo vaak stuk is geweest? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pantagruel
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-09 19:15

Pantagruel

Mijn 80486 was snel,....was!

Markofnikoff schreef op zaterdag 06 december 2008 @ 09:49:
snipz
Het blijk dus te komen door de alluminium deksel, zo gauw deze dicht ging was het zwaai zwaai naar een goede verbinding... Zijn er nog meer mensen die hier last van hebben?
Al geprobeerd om de laptop op zijn 'kant' te zetten, omdat je de desksel dichtklapt leg je de antennes 'plat' waardoor de ontvangst inzakt.

Asrock Z77 Extreme6, Intel i7-3770K, Corsair H100i, 32 GB DDR-3, 256 GB Samsung SSD + 2 x 3TB SATA, GeForce GTX 660 Ti, Onboard NIC and sound, SyncMaster 24"&22" Wide, Samsung DVD fikkertje, Corsair 500R

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markofnikoff

Markofnikoff

Pantagruel schreef op zaterdag 06 december 2008 @ 11:30:
[...]

Al geprobeerd om de laptop op zijn 'kant' te zetten, omdat je de desksel dichtklapt leg je de antennes 'plat' waardoor de ontvangst inzakt.
Owk, dat zal ik dan eens proberen, ik wist niet dat de antennes in het scherm zaten.... zo leer je nog eens wat op de zaterdag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJH
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-07 00:54

DJH

remmelt schreef op zondag 30 november 2008 @ 23:07:
[...]

Dat is wel veel prijsverschil, maakt dat dan nog uit in snelheid/kwaliteit? Crucial is toch ook een A-merk?
Bij de mac reseller is een upgrade naar 4gb 140 euro, en dan houden ze de oude reepjes. Ik weet niet welk merk er dan inkomt en of ik beter ff kan wachten tot ze wat goedkoper zijn?

Het is denk ik niet verstandig om het zelf te doen ivm garantie (toch?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 03 december 2008 @ 22:23:
Ik heb een Macbook 2.4 van februari 2008. Hij is altijd muisstil geweest zolang de fan's minimaal draaien bij minimale belasting (1793 - 1804 rpm ofzo). Maar sinds een week of 4 maakt hij een constant geluid. Komt ergens tussen de aan/uit knop en het Macbook logo midden in vandaan. Het is niet veel maar het stoort me wel. Hoeveel geluid maakt jullie Macbook onder weinig belasting? Als hij stil hoort te zijn dan ga ik er mee terug naar de winkel.
Nogmaals de vraag naar het geluidsniveau van een wit Macbook (2008).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weswyp
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 00:03
DJH schreef op maandag 08 december 2008 @ 14:59:
[...]

Bij de mac reseller is een upgrade naar 4gb 140 euro, en dan houden ze de oude reepjes. Ik weet niet welk merk er dan inkomt en of ik beter ff kan wachten tot ze wat goedkoper zijn?

Het is denk ik niet verstandig om het zelf te doen ivm garantie (toch?)
Ram geheugen en de harde schijf zijn Do It Yourself onderdelen, dus dit kan vervangen worden zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FailFr8er
  • Laatst online: 11-09 12:11
Verwijderd schreef op maandag 08 december 2008 @ 15:04:
[...]

Nogmaals de vraag naar het geluidsniveau van een wit Macbook (2008).
Is er het een soort van elektrisch gepiep (aka electronic whine)? Dat is namelijk een semi-bekend issue, iemand die ik kent en bij iCentre werkt is bekend met het probleem maar als je Apple belt snappen ze het niet. Als het bovenstaande is dan ligt het aan het mobo icm. Core2Duo tech. en is een hardware probleem, gewoon even terug naar de leverancier dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmelt
mcdronkz schreef op zaterdag 06 december 2008 @ 00:57:
[...]

Jep, een 21" CRT scherm dat via Mini Displayport > VGA wordt aangesloten.
Volgens mij laat OSX alleen de door het scherm ondersteunde opties zien... Ik neem aan dat het scherm die resolutie kan tonen. Staat er wel een 60Hz versie bij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weeraanmelden
  • Laatst online: 21-05 20:55

weeraanmelden

Opnieuw opstarten...

1voud schreef op maandag 08 december 2008 @ 15:06:
[...]

Ram geheugen en de harde schijf zijn Do It Yourself onderdelen, dus dit kan vervangen worden zonder problemen.
Let er wel op dat je goed oplet hoe je de HDD moet plaatsen.
Ik had 'm verkeerd om geplaatst... 8)7
Door de rubberen geleiders past de HDD, maar moet je de laptop openschroeven om de HDD eruit te halen.
De rubberen geleiders krullen naar achteren, en zorgen er gelukkig voor dat je niets sloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds afgelopen vrijdag in het bezit van een mooie Alu Macbook werkt allemaal prima, maar heb last van het volgende het geluid lijkt te "kraken" met als ik het via de speakers afspeel. Zowel op een laag volume als op hoog. Het gaat hier niet om plopjes waar ik ook over gelezen heb, heeft iemand anders hetzelfde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
  • Laatst online: 08:10
|:(

voelde me gister wel eventjes dom

er zat een vlekje linksboven de microfoon op mn alu macbook, dus ik met mn vinger erover, bleef zitten. Ik met een natte vinger, nog steeds die vlek. Dan maar met de nagel, en nog steeds bleef de vlek zitten...bleek het de reflectie te zijn van een vlekje op het scherm, die door mn spotjes in het plafond zo op de behuizing een vlek produceerde... |:( 8)7 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom Yam
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09-09 16:54

Tom Yam

(>'.')>

kan het zo snel niet vinden in een van de topics, maar het gaat om het volgende:

op apple site zie ik bij het bestellen van een macbook de optie:
# Toetsenbord (Nederlands) & Gebruikershandleiding (Nederlands)
# Toetsenbord (Nederlands) & Gebruikershandleiding (Engels)
# Toetsenbord (Internationaal Engels) & Gebruikershandleiding (Engels)
# Toetsenbord (US) & Gebruikershandleiding (Engels)

Nu vraag ik me af of US toetsenbord ook daadwerkelijk inhoud dat het een platte (liggende) enter key is, en geen EU/UK Keyboard. Volgens mij waren hier in het verleden wat onduidelijkheden over toch?

ik wil NIET!
Afbeeldingslocatie: http://farm1.static.flickr.com/75/156439321_c62d1862d5.jpg

en wil dus WEL:
Afbeeldingslocatie: http://images.businessweek.com/ss/08/07/0717_idea_winners/image/g_wirelesskey.jpg

Krijg ik deze tweede indeling als ik kies voor een US keyboard?

oke op die fiets ^_^ dan weet ik dat ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EQJim
  • Laatst online: 08-09 09:55
Ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySandwich
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12-09 09:50
kun je eigenlijk ook het grafische (shared) geheugen van de videokaart verhogen? Standaard staat het op 256MB maar ik zou het graag naar 512 willen verhogen om te testen wat de verbeteringen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jo-re-mi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06-09-2024

Jo-re-mi

_ _ _d(□_□)b

NiTiN schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 16:18:
kan het zo snel niet vinden in een van de topics, maar het gaat om het volgende:

Nu vraag ik me af of US toetsenbord ook daadwerkelijk inhoud dat het een platte (liggende) enter key is, en geen EU/UK Keyboard. Volgens mij waren hier in het verleden wat onduidelijkheden over toch?

ik wil NIET!
[afbeelding]

en wil dus WEL:
[afbeelding]

Je eerste plaatje is de NL-layout.
Je tweede plaatje is US-layout.
Maar ik wil geen claims aan mn broek als het niet goed geleverd wordt ;)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jappo112
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09-09 15:05

...
Als je er echt een wilt bestellen zou ik gewoon even bellen om het kort te sluiten :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toetsenbordindeling is gewoon even een tijdje wennen... :) Maar wat doet de delete op de plek van backspace? :+

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2008 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aiolos
  • Niet online
In de US noemen ze dat delete, de functie is hetzelfde.

Ik heb trouwens helemaal geen moeite met zo'n staande enter. Terwijl ik toch dagelijks wissel tussen mijn externe toetsenbord met liggende enter en de MacBook zelf met de staande enter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Niet online

ik wil NIET!
[afbeelding]

en wil dus WEL:
[afbeelding]

Ja je hebt zeker weten de goede te pakken, de US layout. De Internationaal Engels moet je niet hebben, en dat je geen Dutch moet hebben lijkt me ook helder.

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B0MBACI
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

Hebben de mensen die meegedaan hebben met back to school/ printer actie al hen geld terug gekregen?
Ik heb een maand terug alles opgestuurd alleen nog steeds niks van gehoord, kreeg onlangs wel een mail dat ik de documenten moet opsturen alleen die had ik al dus opgestuurd.

Gemailed maar nog geen reactie ontvangen, alleen heb ik met mijn stomme kop de formulieren+ streepjescodes gewoon met de normale post gestuurd dus heb ook verder geen bewijs of ze zijn aangekomen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markofnikoff

Markofnikoff

B0MBACI schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 21:52:
Hebben de mensen die meegedaan hebben met back to school/ printer actie al hen geld terug gekregen?
Ik heb een maand terug alles opgestuurd alleen nog steeds niks van gehoord, kreeg onlangs wel een mail dat ik de documenten moet opsturen alleen die had ik al dus opgestuurd.

Gemailed maar nog geen reactie ontvangen, alleen heb ik met mijn stomme kop de formulieren+ streepjescodes gewoon met de normale post gestuurd dus heb ook verder geen bewijs of ze zijn aangekomen :(
Ja ik ben ook nog aan het wachten maar, je kunt op de site van apple zien of je formulieren zijn ontvangen, en of je aanvraag al verwerkt wordt..... klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmelt
Aiolos schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 20:11:
In de US noemen ze dat delete, de functie is hetzelfde.

Ik heb trouwens helemaal geen moeite met zo'n staande enter. Terwijl ik toch dagelijks wissel tussen mijn externe toetsenbord met liggende enter en de MacBook zelf met de staande enter.
Nee, die staande enter is prima, daar ben ik allang aan gewend. Ik wissel zelf ook tussen een liggende en een staande en ik merk het verschil echt niet.

Wat ik wel merk is dat bij de NL en de US int layouts de linkershift mini is en dat de tilde op een rare plek zit. Daar worstel ik veel meer mee dan met die enter. De ±§ toets gebruik ik werkelijk helemaal nooit.

Ik heb ook wel eens geprobeerd om de layout te veranderen om de tilde gewoon bovenaan te krijgen, maar dat trokken sommige programma's niet... Heel raar.
Ik weet het al weer, ik gebruik altijd command - ` om te wisselen van applicatievenster, en dat wordt niet overgenomen als ik de layout verander. Ik moet dan command - § tiepen om te wisselen, terwijl de app in kwestie (Firefox 3) wel gewoon het juiste (gewisselde) karakter ziet.

[ Voor 13% gewijzigd door remmelt op 10-12-2008 00:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aiolos
  • Niet online
remmelt schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 23:45:
[...]

Nee, die staande enter is prima, daar ben ik allang aan gewend. Ik wissel zelf ook tussen een liggende en een staande en ik merk het verschil echt niet.

Wat ik wel merk is dat bij de NL en de US int layouts de linkershift mini is en dat de tilde op een rare plek zit. Daar worstel ik veel meer mee dan met die enter. De ±§ toets gebruik ik werkelijk helemaal nooit.

Ik heb ook wel eens geprobeerd om de layout te veranderen om de tilde gewoon bovenaan te krijgen, maar dat trokken sommige programma's niet... Heel raar.
Goed punt idd, die tilde moet ik ook altijd zoeken, dat gaat eerst altijd fout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B0MBACI
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

Markofnikoff schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 22:28:
[...]

Ja ik ben ook nog aan het wachten maar, je kunt op de site van apple zien of je formulieren zijn ontvangen, en of je aanvraag al verwerkt wordt..... klik
Ja daar staat dat ze nog wachten op mijn formulieren...
Hartelijk dank. Je record is gevonden. Gegevens staan hieronder:-

Je aanvraag is ontvangen op 07.11.08. Vergeet niet de documenten op te sturen die op het aanvraagformulier zijn aangegeven

[ Voor 19% gewijzigd door B0MBACI op 10-12-2008 00:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeEvert
B0MBACI schreef op woensdag 10 december 2008 @ 00:28:
[...]

Ja daar staat dat ze nog wachten op mijn formulieren...

[...]
Ik ben ook nog aan het wachten, kreeg ook mail dat ik nog mijn streepjescodes moest opsturen. Het gekke is dat ze de codes van de iPod actie wel hebben ontvangen van mij en die van de printeractie niet, terwijl ze toch echt in dezelfde envelop zaten 8)7 Ik heb ze trouwens 14 november opgestuurd, misschien toch ff bellen met Apple??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diedbase
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 09-09 17:18
nee dat kan kloppen, ik heb 11 november alle streepjescodes ed opgestuurd (2 envelopen) voor de printeractie en ipod actie,

De ipod actie staat er zo voor:
Je aanvraag is ontvangen op 27.11.08 en wordt momenteel verwerkt.

En de printer actie sinds 2 dagen zo:
Je aanvraag is ontvangen op 08.12.08 en wordt momenteel verwerkt.

Er zit dus 10 dagen verschil in de ontvangst van de ipod actie en printer actie, terwijl ze op dezelfde dag verstuurd zijn. Komt waarschijnlijk omdat ik bij de printer actie refereer naar de ipod actie.

Ik kreeg ook het emailtje van de printeractie dat ik documenten moest opsturen als ik dat nog niet had gedaan. Gewoon even afwachten dus.

[ Voor 18% gewijzigd door diedbase op 10-12-2008 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kreeg vandaag ook een mailtje met het feit dat ik mijn gegevens nog niet had opgestuurd en dat ze anders de procedure niet konden doorvoeren. Even gebelt en ze zeiden dat iedereen die had gekregen en het maar gewoon moet negeren.

Heb mijne ook al 16 -11 opgestuurd, even wachten dus nog..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markofnikoff

Markofnikoff

Er stond op de site in de tijd van de actie ook dat het wel 4 tot 5 weken kon duren voordat het geld was terug gestort.... en ach anders kunnen wij tweakers altijd samen een advocaat onder de arm nemen :+ komen we ook eens in het nieuws ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xdc
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-09 14:44

xdc

same problem here

maar gelukkig ben ik niet de enige ;) zo te lezen

slimmehotspot.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Forceworks
  • Laatst online: 03-06-2024
xdc schreef op woensdag 10 december 2008 @ 12:45:
[...]

same problem here

maar gelukkig ben ik niet de enige ;) zo te lezen
Het duurt bij dit soort acties vaak wat langer om het geld terug te zien, zodoende kunnen ze over die extra besteedde euro's nog wat rente vangen. Dus meestal krijg je je geld terug als er weer een nieuw (financieel) kwartaal begint o.i.d.

Check eens de kleine lettertjes, misschien staat daar een termijn in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thys
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-09 22:48

Hier ook. Beide streepjescodes verstuurd in 1 envelop (was wel een beetje onzeker waar de streepjescode van de printer zit). Inmiddels staat er bij de iPod dat het ontvangen is en verwerkt wordt, en bij de printer nogsteeds dat ik de documenten op moet sturen.

Wilde deze week Apple gaan bellen maar als ik dit hier zo lees wacht ik nog maar even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij moest je de streepjescodes wel apart verzenden. (Dus 1 printer, 1 iPod) Dacht dit ergens gelezen te hebben. Heb zelf het geld van de iPod al terug, van de printer nog niet, maar op de site staat dat ze de documenten hebben.

Denk dat het ongeveer 4 tot 5 dagen duurt na de verwerkingsdatum voordat je je geld krijgt. Dit was namelijk ook bij mijn iPod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySandwich
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12-09 09:50
Ik heb mijn formulieren op 19 November al gestuurd maar er is nog helemaal niks aan de status veranderd. De site zegt nog steeds dat ik mijn formulieren moet opsturen. Ik vrees al dat de post is fout gegaan en dat ik naar mijn korting kan fluiten.

Ik vind cashback ook een schandelijke manier om met je klanten om te gaan. Geef de korting dan meteen in de winkel in plaats van je klanten een korting te beloven waarbij de kans dat het ergens fout loopt redelijk groot is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daarbij komt dan ook nog eens dat ze die studentenkorting gewoon wel meteen geven waarom dan ook niet meteen alle korting op een hoop. Zal wel weer een reden hebben maar voor de klant is het uiteindelijk erg vervelend en je verder zo mooie en slicke bedrijf komt slecht over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico111
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 28-08 10:01
Ik heb het volgende probleem met mijn macbook. Ik heb er 1 voor mijn werk en als ik hem heb aangesloten op een beamer verandert hij naar een resolutie voor de beamer. Als ik de beamer weer afsluit verandert de resolutie weer terug van mijn scherm. Alleen staan dan de pictogrammen allemaal links op mijn bureaublad opgepropt en kan ik ze niet meer aanklikken. Ik moet dan steeds de macbook herstarten.

Weet iemand een oplossing

EDIT

Ik heb een oplossing gevonden. Even in de systeemvoorkeuren de resolutie heen en weer zetten en het staat weer goed.

[ Voor 12% gewijzigd door Nico111 op 10-12-2008 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tkima
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12-04 11:54
Ik vond het ook wel erg veel gedoe om al die formulieren uit te printen, labels te kopieren en mee te sturen, zeker naar die 2 acties dus. Precies wat je zegt: doe die korting dan direct van je bestelling af. Apple doet dit waarschijnlijk omdat sommige mensen vergeten de formulieren op te sturen, maar wel een ipod/printer hebben gekocht die ze eigenlijk helemaal niet wilden bestellen toen ze hun apple computer wilden aanschaffen.

Korting lijkt heel makkelijk en leuk om direct erbij te pakken, maar achteraf had ik denk ik geen printer genomen als ik dit wist, ipod wilde mn broertje nog kopen, dus dat kwam wel goed uit.

[ Voor 40% gewijzigd door Tkima op 10-12-2008 18:11 ]

• Farmerwood
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Gister mijn allereerste MacBook ontvangen van UPS. :)

Ziet er allemaal erg netjes uit. Zelfs de verpakking!
Alles lijkt netjes in orde. Geen stofjes of dode pixels op het scherm en kon al snel mijn weg vinden in Mac OS. Er is duidelijk nagedacht over hoe alles moet werken.
Tot nu toe maar 2 minpuntjes en dat is dat het mailprogramma alleen de inbox laat zien en niet de (sub)folders/labels waar mijn mail netjes in gesorteerd staat. (Gmail en werkmail. Beide Imap).
En bij Dashbord gaf hij gisteravond 30 graden aan. Ik gok dat het Fahrenheit is, terwijl ik toch echt Metric gekozen heb wat volgens mij graden moet zijn.

Binnenkort nog wel een HD-upgrade doen naar 500 GB denk ik. Dan kan de huidige 160 GB in een los huisje voor backups.

Verwijderd

Mythrill schreef op woensdag 10 december 2008 @ 16:48:
Ik heb mijn formulieren op 19 November al gestuurd maar er is nog helemaal niks aan de status veranderd. De site zegt nog steeds dat ik mijn formulieren moet opsturen. Ik vrees al dat de post is fout gegaan en dat ik naar mijn korting kan fluiten.

Ik vind cashback ook een schandelijke manier om met je klanten om te gaan. Geef de korting dan meteen in de winkel in plaats van je klanten een korting te beloven waarbij de kans dat het ergens fout loopt redelijk groot is.
Ik heb het de 17de verstuurd, bij mij is er ook nog niks aangepast!
Schrok dus ook van het mailtje van eergister dat ze het niet konder verwerken, even gebeld en ze zjiden dat ik het maar gewoon moest negeren!

Ik ga er van uit dat we het nog krijgen, het duurt gewoon iets langer. Deze indruk wekte ook de telefoniste!
En ik heb het aangetekent opgestuurd en kopie van alle documenten, dus ik zal vechten tot ik erbij neerval >:)

• EQJim
  • Laatst online: 08-09 09:55
Farmerwood schreef op donderdag 11 december 2008 @ 08:03:
Gister mijn allereerste MacBook ontvangen van UPS. :)

En bij Dashbord gaf hij gisteravond 30 graden aan. Ik gok dat het Fahrenheit is, terwijl ik toch echt Metric gekozen heb wat volgens mij graden moet zijn.
30 graden is sowieso wat weinig hoor, of het nou Celcius of Fahrenheit is. Bij mij is hij vlak na opstarten een graadje of 34, daarna loopt het op tot max 61 graden onder veel stress. Gemiddeld iets van 43 graden denk ik.

@ hieronder: Whoops.... :D

• Farmerwood
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Even voor de duidelijkheid: Het gaat om het schermpje met het weerbericht. Dus de temperaturen die bij de dagen en de zonnetjes/wolkjes staan. Voor 's avonds 21:00 vind ik 30-35 graden celcius dan vrij veel. :P
In Fahrenheit ligt dat omgerekend ergens rond de 0 graden en dat kan prima kloppen.

• remmelt
Ja dat weerding moet je los instellen, klik op het kleine i-tje.

Overigens heb ik dat ding er nooit op een enigzins juiste temperatuur betrapt.

• diedbase
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 09-09 17:18
diedbase schreef op woensdag 10 december 2008 @ 10:08:
nee dat kan kloppen, ik heb 11 november alle streepjescodes ed opgestuurd (2 envelopen) voor de printeractie en ipod actie,

De ipod actie staat er zo voor:
Je aanvraag is ontvangen op 27.11.08 en wordt momenteel verwerkt.

En de printer actie sinds 2 dagen zo:
Je aanvraag is ontvangen op 08.12.08 en wordt momenteel verwerkt.

Er zit dus 10 dagen verschil in de ontvangst van de ipod actie en printer actie, terwijl ze op dezelfde dag verstuurd zijn. Komt waarschijnlijk omdat ik bij de printer actie refereer naar de ipod actie.

Ik kreeg ook het emailtje van de printeractie dat ik documenten moest opsturen als ik dat nog niet had gedaan. Gewoon even afwachten dus.
Kreeg net een mailtje van apple dat de aanvraag van de ipod actie is binnen gekomen en het geld is overgemaakt per bank overschrijving.

Overigens vind ik het vreemd om te zeggen dat een rebate actie schandalig is. ik krijg nu 235 euro terug, waar ik een half uurtje werk aan had.
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.