Hieronder: opbouwende kritiek. Ik doe het je niet na

maar ik wil je wel helpen aan dingen waar jij je blind op staart ...
Ik vind ook je model nog niet helemaal goed en dat kan wel eens afbreuk doen aan de hele plaat tot zover.
Je vrouw heeft een bijzonder hoekige, mannelijke kaaklijn en haar ogen staan vreemd, naar binnen gekanteld. Zou je haar naar rechtsboven (voor de kijker links) kunnen laten kijken? Dan wordt het misschien al wat natuurlijker, ze staart nu nogal levenloos voor zich uit.
Verder denk ik dat je haar best een wat warmere tint mag geven. Dat zal haar ook iets minder levenloos maken. Je kunt de achtergrond veranderen van blauw naar rood, of de belichting geliger maken. Ze mag rond haar ogen ook een wat gezondere tint hebben, dat is nu erg grauw. Dit is wel natuurlijk, maar zo worden vrouwen vaak niet geportretteerd omdat het het ze niet flatteert.
Verder vind ik haar huid ook te vettig overkomen. De poriën in haar gezicht zijn te groot en te opvallend, dat zal ook zo blijven wanneer je de haargrens bedekt. Vooral op haar voorhoofd is dat echt veel te erg. Op haar wangen kan het dan wel weer. Je gezicht is niet één type huid, er zit echt duidelijk verschil in je wangen/jukbeenderen en bijv. voorhoofd en kin. Verder vind ik haar bovenlip wel heel mooi gedaan, maar net te plastic uitsteken. Je kunt zien dat die gemaakt is, precies symmetrisch. De onderlip vind ik dan weer heel erg mooi.
Verder heb ik het gevoel dat de ogen te ver naar achteren liggen. Je oogleden boven en onder staan bol omdat je oogbal er tegenaan drukt hè? Dat mag hier ook wel wat meer naar voren komen.
Ow, en geef haar wenkbrauwen, al is het maar in de texture eventjes een lijntje... wenkbrauwen zijn de omlijsting van een gezicht. Zonder dat blijft haar voorhoofd heel groot lijken.
[
Voor 3% gewijzigd door
Dark Blue op 09-01-2009 13:00
]
heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs