Wow, interessant! De resultaten zagen er echt superleuk uit. Ik ben niet iemand die over één nacht ijs gaat dus ik zit mezelf constant te peilen van - is dit geen impulsieve hype? - maar dit is meer dan dat, het is echt een passie van me. Ik heb wel meer passies (gehad), bijv. webontwerp en zingen, maar ik heb de valkuilen ingeschat en zie mezelf dat nog niet doen als dagbaan.
Verwijderd schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 19:28:
als je zo specifiek werk zoekt moet je er ook enorm goed in zijn, je moet dan echt bij de
top texture kwaliteit zitten, er genoeg mensen zijn die ''ok'' kunnen texturen en ernaast ook nog goed kunnen modellen e.d. dat gecombineerd met minder werkplaatsten is het lastig.
Jup... nou ben ik wel enorm gedreven en wil het onderste uit de kan halen, maar als ze moeten kiezen tussen mij + een modeler en een texturer-modeler die "ok" resultaten haalt, weet ik wel wie de baan krijgt. Tenzij ze het gewoon goed willen aanpakken en investeren in de toekomst, uitkijken naar uitbreiding enzo... als je het zo uitlegt, heeft de werkgever na een jaartje 2 pro's die elkaar alles hebben geleerd

ik zou zeggen maak wat textures, post ze op verschillende fora en vraag naar commentaar en kwaliteit.
Als je het echt wilt moet je gewoon enorm veel textures gaan maken en dingen erover leren, desnoods
ondertussen een paar jaar een ander baantje nemen als je niet meteen aan de bak kan.
Zucht ja, dat raadde iemand me ook al aan. Ik kan alleen maar textures maken in Cinema4D, hoewel ik natuurlijk wel in Photoshop platte dingen kan maken en daar aparte bump maps enzo bij kan doen. Andere modelers werken dan weer heel anders, met diverse shaders, ... ja, eigenlijk ben ik er nog best wel een groentje in.
je kan ook wat plaatsten op turbosquid en dergelijke sites om te kijken of het verkocht word, wat dus betekent
dat het ingeval van redelijke kwaliteit zal zijn.
of stuur gewoon wat open sollicitaties en kijk naar de reacties.
Kan ik ook doen

... ja qua grafische voorgrond zit ik wel goed, maar ik kan eigenlijk maar met 1 modeler overweg en dat is Cinema4D; andere software is niet noemenswaardig (Organica

en Vue 4, waar alle textures eigenlijk voor je gemaakt werden). Ik zou dus nog een shitload moeten bijleren en ja, dan zijn er 100 anderen die mij al voorbij zijn.
btw kijk eerst ook of het is wat je wil. texture artist betekent zover ik weet niet alleen heel de dag rondlopen en fotos maken van dingen die jij intressant vind. maar vooral in photoshop leren texturen zonder fotos, of fotos alleen ter referentie. ook zul je dingen moeten doen die hun willen, als je het werk zelf leuk vind is dat geen probleem..
Dat het echt allemaal op zelf maken aankomt, dat weet ik. En ik heb al voor genoeg bedrijven gewerkt om te weten dat je vaak dingen moet doen die niet in je straatje liggen, maar waar je toch in moet laten zien dat je een soort van universele vaardigheid bezit waarmee je hele diverse opdrachten tot een goed einde kan brengen, ongeacht of het jouw interesse heeft of niet.
niet om je te ontmoedigen, maar dat is wel een beetje de realiteit.
succes ingeval!
Yes, ja realiteit... daarom vroeg ik het hier ook. Ik wil het van de mensen uit de scene weten

... die mijn dromen vroegtijdig kapot kunnen prikken. Ik zal niet de eerste KNT studente zijn die echt vlak voor haar afstuderen roept 'eureka! ik heb na jaren mijn passie gevonden! beste docenten, ik ga ...' en dan iets roepen waarbij 3 zich de handen voor 't gezicht slaan en nog 3 zich spontaan in hun koffie verslikken van schrik.
Maar, bedankt

ik ga mij verder oriënteren. Nog even een quote van
Texture Artists Schools:
If you have talent as a graphic designer then a step that should be considered is to become a Texture Artist. Texture artists are the next step beyond graphics artists. Texture Artists take a digital world and give it life and a level of realism that has never before been producible using the computer.
Darn, I'd love to
heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs