[MacBook] Ervaringen & Discussie - deel 13 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste
Acties:
  • 77.564 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

alienfruit schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 01:36:
Iemand enig idee of de nieuwe MacBook nu dezelfde belabberde WiFi heeft als de MBPs? Nu de nieuwe MacBook ook een aluminium behuizing heeft.
Ik vind de ontvangst vrij matig ja. Ik heb hier een Sony en een Asus laptop en die zien veel meer.
Bij de plaatselijke koffiesalon had ik ook maar de helft van de tijd connectie. (maar dat kan ook aan het type router liggen daar)

[ Voor 5% gewijzigd door Philflow op 28-10-2008 07:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arthur
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19-08 11:40
Kan iemand overigens zeggen wat de 'return policy' is van Apple als je via hun site bestelt? Ik overweeg een MacBook te bestellen, maar als ik het scherm zo slecht is als ik vanuit sommige hoeken hoor zou ik hem terug willen sturen. Kan dat binnen twee weken of iets dergelijks?

Twijfelde even of ik dit in het levertijden topic of hier moest zetten

Never give in, never give in, never, never, never, never-in nothing, great or small, large or petty- never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJH
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-07 00:54

DJH

Iemand enig idee of de nieuwe MacBook nu dezelfde belabberde WiFi heeft als de MBPs? Nu de nieuwe MacBook ook een aluminium behuizing heeft.
Mijn ervaring met WiFi en de nieuwe MB is juist erg goed. Ziet veel meer als mijn oude laptop. Maar misschien was die juist erg slecht (nooit last van gehad).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Arthur schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 10:03:
Kan iemand overigens zeggen wat de 'return policy' is van Apple als je via hun site bestelt? Ik overweeg een MacBook te bestellen, maar als ik het scherm zo slecht is als ik vanuit sommige hoeken hoor zou ik hem terug willen sturen. Kan dat binnen twee weken of iets dergelijks?
7 dagen zoals alle internet aankopen. staat wel op de apple site uitgelegd.
PS. ik heb er 1 te koop staan op V&A.

[ Voor 4% gewijzigd door Philflow op 28-10-2008 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedpete
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-07 00:10

Speedpete

was barman

Ik merk geen verschil met m'n powerbook en vang op de zaak nog altijd het wlan-signaal van een meter of 100 verder op, wat de compaqjes en delletjes hier alleen doen als ik ze voor het raam houdt.

Het zal allicht minder zijn dan een vergelijkbare antenne in een plastic-behuizing, maar ik heb er geen klachten over. Er zit een klein gedeelte kunstof bij het scherm dat volgens mij gebruikt wordt voor de antenne.

Object-oriented programming offers a sustainable way to write spaghetti code | Hoe vleugels wel werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJH

DJH

Philflow schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 10:24:
[...]

Waarom heb je je nieuwe MB nu alweer te koop staan als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Philflow schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 10:24:
[...]

Ik geloof zelfs dat het 14 (kalender)dagen zijn bij Apple.

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

DJH schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 10:43:
[...]
Waarom heb je je nieuwe MB nu alweer te koop staan als ik vragen mag?
Ik vind 2kg toch best veel om iedere dag mee te nemen. Eigenlijk is een Air veel handiger voor mij. Ik heb het nog wel geprobeerd terug te geven aan Machouse maar die wilden dat alleen doen tegen een restocking fee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tkima
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12-04 11:54
Heb een paar dagen terug de 2.0 GHz aluminium macbook besteld, maar begin nu hevig te twijfelen of ik hem niet moet veranderen naar de 2.4 GHz variant. Ik heb een paar benchmarks kunnen vinden, en men zegt dat het verschil in snelheid zo ongeveer rond de 10 procent zit. Nu is mijn vraag of dat met OS X duidelijk merkbaar is? Ook overweeg ik de 2.4 GHz variant met het oog op de toekomst, het is natuurlijk wel de bedoeling dat ie een jaar of 2.5, liever 3 meegaat. Zaken als snow leopard zullen ook iets meer van het apparaat gaan vergen neem ik aan.

Ik heb sterk het gevoel dat de alu macbook 2.0 het gewoon net niet is: wel het mooie jasje eromheen, maar niet de gewilde specs. De alu macbook 2.4 kun je meer zien als de 'macbook alu done right' of de waardige opvolger van de powerbook 12'', oftewel een kleine prosumer notebook met vergelijkbare prestaties als de pro variant (afgezien van de grafische kaart). Dat is natuurlijk precies wat apple de toekomstige kopers wil laten denken, maar toch wil ik graag even jullie mening hierover horen zodat ik tot een goede keuze kan komen! :)

(ik stap btw over vanaf een powerbook 12'' 1.5GHz 1.25GB, misschien handig om erbij te vermelden.)

[ Voor 3% gewijzigd door Tkima op 28-10-2008 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Tkima schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 11:44:
Nu is mijn vraag of dat met OS X duidelijk merkbaar is?
Dat ligt eraan wat jij ermee doet. Als je het alleen gebruikt voor surfen, downloaden en itunes dan is een 2.0Ghz C2D al overkill. Zelfs games (onder bootcamp bijv.) zullen goed draaien. Ga je flink aan de gang met photoshop filters, video editing of DVD's rippen dan gaat 2.4Ghz wel uitmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Niet online
Philflow schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 11:59:
[...]

Dat ligt eraan wat jij ermee doet. Als je het alleen gebruikt voor surfen, downloaden en itunes dan is een 2.0Ghz C2D al overkill. Zelfs games (onder bootcamp) zullen goed draaien. Ga je flink aan de gang met photoshop filters, video editing of DVD's rippen dan gaat 2.4Ghz wel uitmaken.
In dat laatste geval zal het proces "maar" 10% sneller gaan, terwijl de prijs 25% hoger ligt. Je moet doen waar je je goed bij voelt, maar ik vind het zelf niet echt klinken als een super goede deal ofzo :p.

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Datafeest schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 12:06:
[...]
In dat laatste geval zal het proces "maar" 10% sneller gaan, terwijl de prijs 25% hoger ligt. Je moet doen waar je je goed bij voelt, maar ik vind het zelf niet echt klinken als een super goede deal ofzo :p.
Ik denk dat 10% aan de lage kant is ingeschat trouwens. Als ik hier kijk dan doet de P8600 21 seconde over een SuperPI die op een P7350 26 seconde duurt. 20% sneller bij CPU intensieve applicaties lijkt me nauwkeuriger. Wat ook wel logisch is want 2.0Ghz en 2.4Ghz zit 0.4 tussen = 20%.

[ Voor 9% gewijzigd door Philflow op 28-10-2008 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Datafeest schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 10:47:
[...]

Ik geloof zelfs dat het 14 (kalender)dagen zijn bij Apple.
Klopt helemaal. Mijn MacBook ging op de 13e dag moeilijk doen, toen kreeg ik alsnog een nieuwe. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:18
Is het energiebeheer controle paneel alleen bij mij zo rommelig, of is dat bij iedereen zo? Nieuwe MacBook bedoel ik dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tiguan schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 13:56:
Is het energiebeheer controle paneel alleen bij mij zo rommelig, of is dat bij iedereen zo? Nieuwe MacBook bedoel ik dan.
rommelig? kun je een screen plaatsen misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Misschien een stomme vraag, maar hoe doe je dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tiguan schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 14:47:
Misschien een stomme vraag, maar hoe doe je dat?
command + shift + 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plipo
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-10-2024
Ff vraagje die misschien iemand kan beantwoorden terwijl ik wacht op mijn nieuwe macbook :)

Zijn er mensen die over zijn gestapt van de oude macbook naar de nieuwe alubook en ook zijn overgestapt van Adobe CS3 naar CS4..
Zien jullie verschil qua snelheid van CS4? ivm nVidia CUDA technology?? Ik vraag me vooral af of er verschil zichtbaar is bij het renderen van videobestanden in Premiere en After Effects (de 2 programma's die ik toch het meeste gebruikt)

Iemand hiermee ervaring? Want twijfel er erg aan om de studenten licentie voor de nieuwe Creative Suite 4 Production Premium pakket te kopen..

http://users.boardnation.com/~gp32/ ----> v525 forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Aha, nou zo ziet het er uit:

Afbeeldingslocatie: http://lh5.ggpht.com/bgoedhart/SQcaoiqbx0I/AAAAAAAABjA/j6Hxvs0fnTY/s400/Afbeelding%201.png

Zoals je ziet zijn de twee knoppen bovenin op de rand. En het zinnetje over de batterij valt nu niet op, maar toen ie nog aan 't laden was ging dat over die knop heen. Dat ben ik niet gewend van Apple.

Dat touchpad is trouwens erg wennen nog hoor. Vooral als je met een vinger de knop inhoud en met de andere wil slepen, dat werkt niet echt lekker.

[ Voor 18% gewijzigd door tiguan op 28-10-2008 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJH

DJH

plipo schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 15:03:
Ff vraagje die misschien iemand kan beantwoorden terwijl ik wacht op mijn nieuwe macbook :)

Zijn er mensen die over zijn gestapt van de oude macbook naar de nieuwe alubook en ook zijn overgestapt van Adobe CS3 naar CS4..
Zien jullie verschil qua snelheid van CS4? ivm nVidia CUDA technology?? Ik vraag me vooral af of er verschil zichtbaar is bij het renderen van videobestanden in Premiere en After Effects (de 2 programma's die ik toch het meeste gebruikt)

Iemand hiermee ervaring? Want twijfel er erg aan om de studenten licentie voor de nieuwe Creative Suite 4 Production Premium pakket te kopen..
Ik heb met Photoshop CS4 een grote vector gradient vanuit illustrator ge-paste en 10x vergroot. Dit duurt op mn vaste Vista PC met CS3 29 seconden (C2D 2.3 ghz 4gb ram).
Op de MB 2.4 duurde dit met CS4 12 seconden :) 17 seconden sneller dus (exact dezelfde vector). Was aangenaam verrast :)
Met Premiere en AFX heb ik nog niets geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07:57

World Citizen

FreeReef.nl

Wie kan mij vertellen hoe lang de adapter kabel is die bij de nieuwste versie macbooks geleverd worden.

(die van de G4 was in mijn ogen echt te kort)

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaassouffle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-09 22:19

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

Decon Frost schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 16:14:
Wie kan mij vertellen hoe lang de adapter kabel is die bij de nieuwste versie macbooks geleverd worden.

(die van de G4 was in mijn ogen echt te kort)
ook met verlengstuk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tiguan schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 15:03:

[afbeelding]

Zoals je ziet zijn de twee knoppen bovenin op de rand. En het zinnetje over de batterij valt nu niet op, maar toen ie nog aan 't laden was ging dat over die knop heen. Dat ben ik niet gewend van Apple.

Dat touchpad is trouwens erg wennen nog hoor. Vooral als je met een vinger de knop inhoud en met de andere wil slepen, dat werkt niet echt lekker.
hmm ik heb niet de laatste nieuwe macbook maar net het model ervoor. Bij mij echter ziet het energy saver scherm er iets anders uit. je zou dus op iemand anders moeten wachten. deze foutjes kunnen overigens ook komen door je taalinstellingen. Als ik Leopard op Engels ingesteld heb is het perfect. In het nederlands zijn er kleine foutjes met de tekst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Beste review van de Macbook tot nu toe imo: http://www.notebookjourna...t_apple_macbook_2_0_ghz/1
Kan me er helemaal invinden.

[ Voor 42% gewijzigd door Philflow op 28-10-2008 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flatwhite
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:08
tiguan schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 15:03:

[afbeelding]

Ik heb inderdaad precies hetzelfde... Beetje raar dit... Ik ga m ff testen in het Engels...

UDATE: MacBook even op Engels gezet en het ziet er nu wel goed uit...beetje raar 8)7

[ Voor 5% gewijzigd door Flatwhite op 28-10-2008 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07:38

HaterFrame

Well... Poo came out!

Hmm ik vind de temps wel erg hoog liggen, heb de toeren ook nog nooit boven de 1800 gezien :/ Ik hoor ook totaal geen Fan, wat ik me overigens bij 1800 toeren wel voor kan stellen.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/hMBCBrCNrhd7NGUK4VMLdoeh/full.jpg

Is er trouwens een tooltje waarmee je die fan zelf kunt aansturen?

Ik heb mn Macbook nu iets langer dan een week, moet zeggen dat ik er erg tevreden mee ben. Het gemak van OSX valt me nog steeds heel erg op, al zijn het kleine dingetjes die je soms even uit moet zoeken. Ben er nog steeds heel erg blij mee en begrijp de OSX fans nu ook wel.

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:47

Thandor

SilverStreak

MetaFrame schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 18:48:
Hmm ik vind de temps wel erg hoog liggen, heb de toeren ook nog nooit boven de 1800 gezien :/ Ik hoor ook totaal geen Fan, wat ik me overigens bij 1800 toeren wel voor kan stellen.

[afbeelding]
Prima temperaturen wat mij betreft hoor :). Nu heb ik dan geen ervaring met de Macbook maar als ik dit vergelijk met PC desktops en laptops dan is er niets aan de hand. 53C is peanuts voor een processor en de Airport zit ook niet veel bijzonders in dat bij 68C stuk gaat. De HDD is netjes 31C, zoals het hoort.

Let trouwens op dat je de Macbook qua temperaturen met jezelf (lees: een mens) gaat vergelijken. Wij trekken onze handen wel terug bij 50C terwijl een stukje silicon van een processor met 70C nog vrolijk doorgaat :).

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Flatwhite schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 17:25:
[...]

Ik heb inderdaad precies hetzelfde... Beetje raar dit... Ik ga m ff testen in het Engels...

UDATE: MacBook even op Engels gezet en het ziet er nu wel goed uit...beetje raar 8)7
Ok, dan ben ik dus niet gek :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Thandor schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 19:03:
[...]
Prima temperaturen wat mij betreft hoor :). Nu heb ik dan geen ervaring met de Macbook maar als ik dit vergelijk met PC desktops en laptops dan is er niets aan de hand. 53C is peanuts voor een processor en de Airport zit ook niet veel bijzonders in dat bij 68C stuk gaat. De HDD is netjes 31C, zoals het hoort.

Let trouwens op dat je de Macbook qua temperaturen met jezelf (lees: een mens) gaat vergelijken. Wij trekken onze handen wel terug bij 50C terwijl een stukje silicon van een processor met 70C nog vrolijk doorgaat :).
Dat laaste zit wat in idd, ach ik houd het in de gaten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master__R
  • Registratie: September 2002
  • Nu online
MetaFrame schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 19:09:
[...]

Dat laaste zit wat in idd, ach ik houd het in de gaten :)
Welk programma is dat eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Master__R schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 19:13:
[...]

Dat is de widget iStat Pro, gratis te downloaden @ Apple site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JottemJ
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11:49
[...]

iStat pro, lijkt mij.

Edit: Spuit 11, ik moet vaker refreshen :X

[ Voor 11% gewijzigd door JottemJ op 28-10-2008 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

[afbeelding]

Ik heb mn Macbook nu iets langer dan een week, moet zeggen dat ik er erg tevreden mee ben. Het gemak van OSX valt me nog steeds heel erg op, al zijn het kleine dingetjes die je soms even uit moet zoeken. Ben er nog steeds heel erg blij mee en begrijp de OSX fans nu ook wel.
Ik kan je smcFanControl aanraden. Je kan hiermee presets maken met verschillende snelheden. Mijn presets gaan van 2000 t/m 6000 in stappen van 500. Kan ik precies de hoeveelheid koeling toepassen die ik nodig vind. Hier downloaden: http://homepage.mac.com/h...smcfancontrol2/index.html
Ik laat sowieso m'n fans bijna altijd op 3000 rpm draaien ipv de standaard 2000. :)
En je temps waren hoog omdat je aan het opladen was. ;)
[...]

Dat is de iStat Pro widget. http://www.islayer.com/index.php?op=item&id=7 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySandwich
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09:50
Ik wil deze week nog een macbook gaan bestellen, zit alleen nog te twijfelen om gebruik te maken van die printer actie. Wat zijn hier de ervaringen met de drivers van HP? Op Windows zijn de meegeleverde software pakketten om te huilen! Als dit op Mac net zo is laat ik hem liever in het magazijn van Apple staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Niet online
Mythrill schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 19:47:
Ik wil deze week nog een macbook gaan bestellen, zit alleen nog te twijfelen om gebruik te maken van die printer actie. Wat zijn hier de ervaringen met de drivers van HP? Op Windows zijn de meegeleverde software pakketten om te huilen! Als dit op Mac net zo is laat ik hem liever in het magazijn van Apple staan...
Ik heb daar ervaring wel mee.

Als je je printer via USB aansluit zijn het prima drivers. Niet ellendig groot of bloated. Als je hem op een Windows PC wilt aansluiten en gaat sharen, dan wordt het een hele lastige klus om het uberhaupt werkend te krijgen.

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolly_Jumper
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 12:49
SMC fancontrol Hele fijne en goed werkende programmatje. Snelheid is te regelen van 1000rpm tot 5000 rpm.

[ Voor 7% gewijzigd door Jolly_Jumper op 28-10-2008 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Ok, wat vreemd is dat ik mn fan niet lager kan zetten dan 3670 RPM met dat tooltje... En de enige fan die gevonden word is de exhaust. Klopt dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12:51
Datafeest schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 20:15:
[...]

Ik heb daar ervaring wel mee.

Als je je printer via USB aansluit zijn het prima drivers. Niet ellendig groot of bloated. Als je hem op een Windows PC wilt aansluiten en gaat sharen, dan wordt het een hele lastige klus om het uberhaupt werkend te krijgen.
Nee hoor, CUPS drivertje gebruiken, of desnoods een driver van een printer in dezelfde model range gebruiken als die van jouw er niet is en het werkt. Niet meer aanzitten zodra het werkt, maar hier kan ik gewoon draadloos printen naar een gesharede HP PhotoSmart 2575. (ik gebruik hiervoor een HP PhotoSmart 3300 driver)
MetaFrame schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 20:26:
Ok, wat vreemd is dat ik mn fan niet lager kan zetten dan 3670 RPM met dat tooltje... En de enige fan die gevonden word is de exhaust. Klopt dit?
Laagste hier is 1800RPM, exhaust klopt inderdaad, er zit maar 1 fan in.
Heb dan wel de witte MacBook early 2008 maar qua fan zit er geen verschil in.
Zodra je naar preferences gaat kun je het schuifje niet lager zetten als 3670RPM?

[ Voor 29% gewijzigd door thaan op 28-10-2008 20:33 . Reden: gebruikte driver ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

thaan schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 20:31:
[...]

Nee hoor, CUPS drivertje gebruiken, of desnoods een driver van een printer in dezelfde model range gebruiken als die van jouw er niet is en het werkt. Niet meer aanzitten zodra het werkt, maar hier kan ik gewoon draadloos printen naar een gesharede HP PhotoSmart 2575. (ik gebruik hiervoor een HP PhotoSmart 3300 driver)

[...]

Laagste hier is 1800RPM, exhaust klopt inderdaad, er zit maar 1 fan in.
Heb dan wel de witte MacBook early 2008 maar qua fan zit er geen verschil in.
Zodra je naar preferences gaat kun je het schuifje niet lager zetten als 3670RPM?
3675 om precies te zijn, maar ik ga hem nu dadelijk eerst eens herinstalleren. Ik heb nogal lopen kloten in een aantal systeem bestanden. Ach, leren doen we met vallen en op staan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smesjz
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Eindelijk m'n nieuwe Macbook binnen en het bevalt erg goed, hoewel ik duidelijk moet wennen. Al regelmatig "hey, dat is handig gedaan" momenten gehad. Toetscombo's moet ik leren en ook het werken met OS X zal nog wel even duren.

iCal nu werkend via CalDav zodat er two-way sync is met Google calendar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb vandaag mn 4GB memory & Logitech V470 muis binnen gekregen.

Het geheugen was super makkelijk te installeren voor een Laptop (Witte versie). Zoals altijd, plug en play. Ook wel dergelijk voelbaar een verschil om van 1GB naar 4GB te gaan. Zeker ook op Vista.

De muis scheen dus een notebook muis te zijn. Iets kleiner als verwacht, maar de bluetooth verbinding werkt prima. Ook kreeg je nog een leuk zakje erbij om hem in mee te nemen en kun je hem uitzetten waardoor je natuurlijk weer batterij spaart. Ook geen gekke lichtjes erop aan of onder, wat het ook geen probleem maakt om hem een nacht aan te laten staan zonder in rood licht wakker te worden.

Al met al ben ik weer een tevreden persoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-09 20:50

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Verwijderd schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 19:23:
[...]

Dat is de widget iStat Pro, gratis te downloaden @ Apple site.
Of direct van www.islayer.com

edit: d'oh, cmd+r voor je post is best handig:X

[ Voor 10% gewijzigd door Whieee op 28-10-2008 22:09 ]

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jzn21
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 01-09 08:46

[afbeelding]

Ik vind de cpu temp wel erg hoog, hij hoort tussen de 35 - 45 graden te liggen met 10% belasting... Tenminste dat is bij al mijn macbooks zo geweest. Check dit: http://www.intelmactemp.com/list

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tales
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12:58
jzn21 schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 22:17:
[...]

Ik vind de cpu temp wel erg hoog, hij hoort tussen de 35 - 45 graden te liggen met 10% belasting... Tenminste dat is bij al mijn macbooks zo geweest. Check dit: http://www.intelmactemp.com/list
35-45 lijken meer tempraturen die binnen 5 minuten na opstarten zijn opgenomen, mijn macbook early 2008 zit altijd rond de 50-55 graden onder 10% belasting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Ik snap die touchpad af en toe niet hoor. Dan zit ik met een vinger onderin om te klikken en me andere vinger gebruik ik om de cursor te verplaatsen of iets te verslepen. Soms verschijnt dan het rechtermuisknopmenu. Terwijl ik dat niet heb ingeschakeld. Zit ik een of andere gesture te gebruiken die ik niet ken dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FerdiV
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 28-06 09:20
tiguan schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 23:57:
Ik snap die touchpad af en toe niet hoor. Dan zit ik met een vinger onderin om te klikken en me andere vinger gebruik ik om de cursor te verplaatsen of iets te verslepen. Soms verschijnt dan het rechtermuisknopmenu. Terwijl ik dat niet heb ingeschakeld. Zit ik een of andere gesture te gebruiken die ik niet ken dan?
Misschien druk je beide vingers tegelijk op het touchpad neer, 2 vingers tikken = rechtermuisknop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Ik heb 'm door inderdaad :), ff afleren om m'n 'klikvinger' niet meer op 't touchpad te laten rusten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07:57

World Citizen

FreeReef.nl

verkeerde topic (moest in Pro)

[ Voor 95% gewijzigd door World Citizen op 29-10-2008 06:41 ]

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FerdiV
  • Laatst online: 28-06 09:20
Windows 7 begint wel erg op OS X te lijken nu. Een soort van Dock, sidebar zoals de Finder heeft en een soort van Exposé. Kan me er zo kwaad om maken. De mensen die Mac niet kennen maken Windows 7 mee met nieuwe ideeen, die eigenlijk gewoon gejat zijn. Jammer dat de Leopard topic gesloten is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Empulse
  • Laatst online: 25-08-2023
Waarom maak je je daar kwaad om? Het is naar mijn mening zeer logisch wat Microsoft doet. In welke industrie worden tegenwoordig geen ideeën van elkaar overgenomen? :/

TK - Invisible Shield voor Macbook Pro 15'' Unibody in V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Niet online
FerdiV schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 09:40:
Windows 7 begint wel erg op OS X te lijken nu. Een soort van Dock, sidebar zoals de Finder heeft en een soort van Exposé. Kan me er zo kwaad om maken. De mensen die Mac niet kennen maken Windows 7 mee met nieuwe ideeen, die eigenlijk gewoon gejat zijn. Jammer dat de Leopard topic gesloten is.
Een paar van die features klonen maakt Windows helaas nog geen goed systeem, helaas. Ik zou het helemaal niet erg vinden als Windows zo goed als OS X zou worden, dan zou ik misschien weer terug gaan ofzo, zou weer veel geld schelen ;).

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedpete
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-07 00:10

Speedpete

was barman

Je kunt er op rekenen dat Apple via marketinuitingen daar echt wel op inspringt.

Object-oriented programming offers a sustainable way to write spaghetti code | Hoe vleugels wel werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Empulse
  • Laatst online: 25-08-2023
Ik heb momenteel een Logitech Revolution VX, fijne muis, maar ik vind het toch een probleem dat de Macbook maar 2 USB poorten heeft. Drie is toch wel het minimum imo...

Heeft iemand ervaring met het Apple bluetooth toetsenbord en/of met het bedrade toetsenbord? Ik las dat het draadloose toetsenbord geen num (cijfer) toetsen heeft, terwijl de bedrade deze wel heeft.

Welke van de twee heeft jullie voorkeur?

TK - Invisible Shield voor Macbook Pro 15'' Unibody in V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneWolf
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 10:39

LoneWolf

Just a Byte

Ik ben hier nogal vewend met de bluetooth muis en alu bt keyboard. :) tja de muis blijft een verhaal appart, maar het toetsenbord : ik wil niet anders meer :)

op mijn werk heb ik nu een bedrade, met num eiland, daar heb ik het regelmatig nodig (ip adressen en zo tikken is het makkelijk), maar voor thuis heb ik het nog amper gemist.

De muis is en blijft een balle ding, maar ligt zo lekker in de hand en als ie werkt is het balletje wel heeeel handig en lekker scrollend. (alleen blijf je het balletje schoonmaken)

als je een bedrade versie neemt van het keyboard, dan kan je je muis receiver natuurlijk in je keyboard proppen, heb je er op je macbook nog een usb vrij en op je keyboard ook :) (keyboard= usb 2 hub 2poorts)

Life is to short to mess with it... Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zelf gisteren deze aangeschaft:

Afbeeldingslocatie: http://a248.e.akamai.net/7/248/8352/1138/as-images.apple.com/is/image/AppleInc/MB167N?wid=326&hei=326&fmt=jpeg&qlt=95&op_sharpen=0&resMode=bicub&op_usm=0.5,0.5,0,0&iccEmbed=0&layer=comp

Voor mijn macbook, precies hetzelfde als het toetsenbord wat er al op zit maar in combinatie met een extern beeldscherm kan ik mijn macbook nu dichtklappen en draadloos vanaf de bank besturen.

Hier zit inderdaad geen numriek toetsenbord op, maarja... op je macbook ook niet, toch? Ik vind een numriek toetsenbord zelf wel heel erg fijn maar het formaat van dit toetsenbord vind ik ook heel erg fijn. Het is net waar je prioriteiten liggen.

Op de bedraade versie zit trouwens wel een numriek toetsenbord, deze is ook een stuk goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 13:29:
Ik heb zelf gisteren deze aangeschaft:

[afbeelding]

Voor mijn macbook, precies hetzelfde als het toetsenbord wat er al op zit maar in combinatie met een extern beeldscherm kan ik mijn macbook nu dichtklappen en draadloos vanaf de bank besturen.

Hier zit inderdaad geen numriek toetsenbord op, maarja... op je macbook ook niet, toch? Ik vind een numriek toetsenbord zelf wel heel erg fijn maar het formaat van dit toetsenbord vind ik ook heel erg fijn. Het is net waar je prioriteiten liggen.

Op de bedraade versie zit trouwens wel een numriek toetsenbord, deze is ook een stuk goedkoper.
Hoe duur als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat wireless tobo is ook gelijk een mooie afstandbediening voor Plex :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeIsTwisted
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-07-2023

MeIsTwisted

not a Twisted mind

Ik nu sinds vrijdag de nieuwe MacBook 2.4 binnen. Nog nooit eerder een macBook gehad, maar ben er echt superblij mee. Windows lijkt gelijk zoveel kutter nu. OS X is echt super! omg had ik dit maar eerder geweten

net via mini-displayport to vga adapater aangesloten op mijn 24" en draait perfect.

* MeIsTwisted is helemaal happy

Multimonitor is relax :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LyP0
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-02 12:33

LyP0

it is I , you worst nightmare

Daarvoor hebben we dus Levertijd Apple producten Deel 5 :).

[ Voor 91% gewijzigd door Hoedje op 29-10-2008 20:08 ]

ik voel me lekkaah !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 15:30:
Dat wireless tobo is ook gelijk een mooie afstandbediening voor Plex :P.
Jij werkt dus ook met Plex ;) Hoe heb jij de albumarts van itunes in Plex gekregen? En hoe krijg je nou die informatie over een film en het plaatje enzo te zien als je die film selecteert? Heb fanart aanstaan, maar het werkt helaas niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcdronkz
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-04 12:44
Ik ben ook in de run voor een Macbook, en wil 'm vooral gaan gebruiken voor Photoshop, Lightroom en dat soort zaken. Ook wel developing werk, maar dat lukt op m'n Pentium 3 zelfs nog wel.

Anyway, maakt de processor nu echt een enorm verschil met bovengenoemde applicaties ? Geheugen kan ik later zelf altijd nog bijplaatsen als ik het niet snel genoeg vind, een processor wordt een ander verhaal.

Ik wil gewoon soepel kunnen werken (vooral binnen Lightroom) en het lijkt mij dat ik voldoende aan het goedkoopste systeem heb, ik wil namelijk geen geld uit gaan geven als dat later helemaal niet nodig blijkt te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickvdB
  • Laatst online: 22-04-2023
Het duurt wel erg lang voordat Dixons & Mediamarkt de nieuwe MacBook binnen hebben zeg. :/ Hier in Eindhoven liggen steevast de oude modellen nog op de plank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
  • Laatst online: 07:49
tjah, lijkt me logisch dat dat soort winkels een lagere prioriteit krijgen van apple. Apple stores en langdurige dealers zullen wel voorrang krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefan_el
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 24-01 17:55
na lang beraad en dankzij reacties hier toch maar besloten geen macbook air te halen, de belangrijkste zaken zoals opslag, snelheid, aansluitingen en superdrive ga je toch missen denk ik als je het 'wow' gevoel kwijt bent.

Het wordt dus waarschijnlijk de witte macbook 2.4, toch net ff wat mooier dan de nieuwe macbook, 180 euro goedkoper en werk toch over het algemeen met externe muis dus dat trackpad ga ik weinig gebruiken.
Plus de witte is gewoon mooier :)

Of iemand moet me overtuigen dat een nieuwe macbook toch echt een beter keuze is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

stefan_el schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 00:29:
na lang beraad en dankzij reacties hier toch maar besloten geen macbook air te halen, de belangrijkste zaken zoals opslag, snelheid, aansluitingen en superdrive ga je toch missen denk ik als je het 'wow' gevoel kwijt bent.

Het wordt dus waarschijnlijk de witte macbook 2.4, toch net ff wat mooier dan de nieuwe macbook, 180 euro goedkoper en werk toch over het algemeen met externe muis dus dat trackpad ga ik weinig gebruiken.

Of iemand moet me overtuigen dat een nieuwe macbook toch echt een beter keuze is :)
Ik vind de witte zelf ook veel mooier, houdt er wel rekening mee dat hij niet lang zo mooi wit zal blijven als toen hij uit de doos kwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je ze bijden naast elkaar zien staan?
Ik moet toegeven dat wit wat aparter is en dat het zeker niet mistaat!'
Maar die afwerking van de niewe is zooooo nice, aluminium, fijn trakingpad, grafische kaart!
De vormgeving is even wennen en wat minder onderscheidend, maar dat is erg persoonlijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

stefan_el schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 00:29:

Je mag die van mij wel overnemen, dan ga ik voor een nieuwe alu mac ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvd50
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-07 22:38

rvd50

...................

Heeft iemand al een Invisible Shield voor zijn MacBook?

Die filmpjes vind ik erg indrukwekkend en de prijs valt ook nog mee. Deze filmpjes staan op de onderstaande site en je kan ook YouTube afspeuren..

Voor de Apple MacBook 2nd Gen:
http://www.zagg.com/invis...-covers-skins-shields.php

[ Voor 15% gewijzigd door rvd50 op 30-10-2008 11:41 ]

R.D50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAF1
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20-09-2024
NickvdB schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 22:19:
Het duurt wel erg lang voordat Dixons & Mediamarkt de nieuwe MacBook binnen hebben zeg. :/ Hier in Eindhoven liggen steevast de oude modellen nog op de plank.
Ik heb mijn MacBook 2.4 via Dixons online besteld op donderdag (23/10) en heb hem laten bezorgen bij de Dixons winkel in de buurt, waar ik hem de dag erna kon ophalen :)

[ Voor 17% gewijzigd door RAF1 op 30-10-2008 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Niet online
rodian50 schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 11:39:
Heeft iemand al een Invisible Shield voor zijn MacBook?

Die filmpjes vind ik erg indrukwekkend en de prijs valt ook nog mee. Deze filmpjes staan op de onderstaande site en je kan ook YouTube afspeuren..

Voor de Apple MacBook 2nd Gen:
http://www.zagg.com/invis...-covers-skins-shields.php
Ik zou gewoon een goede tas kopen. Je Macbook doe je niet in je broekzak, dus problemen met sleutels en krassen heb je niet. Echt Invisible vind ik die shields toch niet, je ziet een lelijk laagje over je device heen.

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Datafeest schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 12:27:
[...]

Ik zou gewoon een goede tas kopen. Je Macbook doe je niet in je broekzak, dus problemen met sleutels en krassen heb je niet. Echt Invisible vind ik die shields toch niet, je ziet een lelijk laagje over je device heen.
Probeer ze er ook maar eens netjes en schoon op te krijgen, zonder vingerafdrukken etc. Het idee is inderdaad leuk en het effect is ook wel goed. Maar of het mooi is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Nee mooi is zo'n shield niet. Maar krassen gebeuren wel erg snel op de aluminum macs. Op de MBA had ik echt binnen no time krassen, terwijl ik dacht dat ik zuinig was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A.Kebab
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Voor alle mensen die rondom amersfoort wonen, bij de A-mac in amersfoort hebben ze net 11 macbooks binnen gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
zojuist ook mn macbook besteld via de website, ben voor de 2.0 Alu gegaan en meteen een mini DP-DVI kabel besteld, kan hij meteen aan mijn 20" scherm.

wilde eigenlijk nog even wachten met bestellen maar mijn huidige pc gaat het niet lang meer volhouden ben ik bang(mobo-fan op de chipset begint het te begeven) dus net toch maar de bestelling geplaatst :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefan_el
Waarom kunnen ze bij a-mac een 7200 rpm schijf in een macbook zetten (tot 500 gb zelfs) en online niet?
Beetje vreemd toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
denk dat die gewoon aanbieden om andere merken hdd's erin te zetten daar waar apple maar een paar bepaalde modellen gebruikt. Daarom heb ik gewoon de standaard 160GB genomen, als ik meer nodig heb koop ik over een half jaartje gewoon een grotere, een case voor laptop hdd's heb ik al dus die 160 kan ik dan als backup gebruiken

[ Voor 45% gewijzigd door bolleh op 30-10-2008 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefan_el
Verwijderd schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 09:24:
Heb je ze bijden naast elkaar zien staan?
Ik moet toegeven dat wit wat aparter is en dat het zeker niet mistaat!'
Maar die afwerking van de niewe is zooooo nice, aluminium, fijn trakingpad, grafische kaart!
De vormgeving is even wennen en wat minder onderscheidend, maar dat is erg persoonlijk..
Dat trackingpad is ook fijn, iig, in de winkel eventjes mee gespeeld. Maar het lijkt me wel vervelend dat je de vinger van je linkerhand dus niet op het trackpad kan laten steunen omdat als je dan klikt (en dus 2 vingers op het touchpad hebt gezet) je de rechtermuisknop functie krijgt. Lijkt me vervelend...mensen met ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickvdB
  • Laatst online: 22-04-2023
bolleh schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 22:59:
tjah, lijkt me logisch dat dat soort winkels een lagere prioriteit krijgen van apple. Apple stores en langdurige dealers zullen wel voorrang krijgen
Dat snap ik, maar binnen 14 dagen zou 't toch wel onderhand verkrijgbaar moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
stefan_el schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 17:57:
[...]

Dat trackingpad is ook fijn, iig, in de winkel eventjes mee gespeeld. Maar het lijkt me wel vervelend dat je de vinger van je linkerhand dus niet op het trackpad kan laten steunen omdat als je dan klikt (en dus 2 vingers op het touchpad hebt gezet) je de rechtermuisknop functie krijgt. Lijkt me vervelend...mensen met ervaringen?
Ja daar had ik dus last van in 't begin, maar 't is gewoon ff aanleren om niet je vinger meer te laten rusten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marne
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-09 22:21
stefan_el schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 17:57:
[...]

Je kan het ook uitzetten. Toen ik de nieuwe MacBook ging bekijken bij de Bijenkorf was dat een van de eerste dingen die ik uitprobeerde. Ik vind het trackpad persoonlijk fijner werken wanneer de 'tikgevoeligheid' uit staat. Rechts klikken doe ik dan d.m.v. ctrl+normaal klikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
wow, ik had vandaag een 2.0 macbook besteld bij apple, met een remote en een mini DP>DVI kabel. Ik ben student maar was vergeten via de studentenstore te bestellen dus het totaalbedrag kwam rond de 1250 euro uit. Ik wilde morgen gaan bellen om te kijken of ik de korting alsnog kreeg. Maar blijkbaar heeft apple het zelf al gefixed want ik hoef maar 1120 euro over te maken.

Erg netjes van ze dat dat automagisch gaat :)
kan niet wachten tot ik hem binnen heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo te zien is het probleem met de scheve toetsen slechts incidenteel? Bij mijn first-gen witte Macbook is enkel de harde schijf, het TFT-panel, iSight en de buitenkant behuizing nog origineel. Ik ben zeg maar nogal first-gen huiverig. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 23:30:
Zo te zien is het probleem met de scheve toetsen slechts incidenteel? Bij mijn first-gen witte Macbook is enkel de harde schijf, het TFT-panel, iSight en de buitenkant behuizing nog origineel. Ik ben zeg maar nogal first-gen huiverig. :+
Lol :D
Ik kan mij herinneren dat tijdens de eerste Macbook er sowieso meerdere problemen waren. Klachten over het "moohen", CPU die geluid maakt ("whine"), klachten over de hitte en klachten over gele vlekken.
Tot nu toe is er met de nieuwe Macbook nog niet een bepaald defect wat ik vaak heb gehoord ofzo, terwijl er toch al wel wat mensen zijn die de nieuwe Macbook hebben. Misschien komt het nog.. ;).

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Datafeest schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 23:38:
[...]

Lol :D
Ik kan mij herinneren dat tijdens de eerste Macbook er sowieso meerdere problemen waren. Klachten over het "moohen", CPU die geluid maakt ("whine"), klachten over de hitte en klachten over gele vlekken.
Tot nu toe is er met de nieuwe Macbook nog niet een bepaald defect wat ik vaak heb gehoord ofzo, terwijl er toch al wel wat mensen zijn die de nieuwe Macbook hebben. Misschien komt het nog.. ;).
Indeed, ik wacht nog even af. Want bij mij is de accu, superdrive, mobo, invertor, adapter, topcase en schermbezel inmiddels vervangen (topcase meerdere keren, zo ook de invertor en het moederbord).

Kijk, het is dat ik hem niet permanent nodig heb, maar elke keer die zuchtende gezichten bij de APR als ik weer eens met mijn Macbook op doktersbezoek kom. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefan_el
bolleh schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 22:15:
wow, ik had vandaag een 2.0 macbook besteld bij apple, met een remote en een mini DP>DVI kabel. Ik ben student maar was vergeten via de studentenstore te bestellen dus het totaalbedrag kwam rond de 1250 euro uit. Ik wilde morgen gaan bellen om te kijken of ik de korting alsnog kreeg. Maar blijkbaar heeft apple het zelf al gefixed want ik hoef maar 1120 euro over te maken.

Erg netjes van ze dat dat automagisch gaat :)
kan niet wachten tot ik hem binnen heb
huh, lijkt me erg sterk eerlijk gezegd. Met studentenkorting kost de 2.0 toch al 1104 euro; zonder de kabel en remote? raar dat je dan op 1120 uitkomt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
stefan_el schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 23:51:
[...]

huh, lijkt me erg sterk eerlijk gezegd. Met studentenkorting kost de 2.0 toch al 1104 euro; zonder de kabel en remote? raar dat je dan op 1120 uitkomt
de hoogte van de korting verschilt per school dus dan zou het best kunnen lijkt mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de hoogte van de korting verschilt niet per school. je krijgt korting op alle originele apple producten bij aankoop van 1 systeem waar de korting voor geldt. bolleh krijgt dus ook korting op zijn kabel en remote.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 23:45:
[...]

Indeed, ik wacht nog even af. Want bij mij is de accu, superdrive, mobo, invertor, adapter, topcase en schermbezel inmiddels vervangen (topcase meerdere keren, zo ook de invertor en het moederbord).

Kijk, het is dat ik hem niet permanent nodig heb, maar elke keer die zuchtende gezichten bij de APR als ik weer eens met mijn Macbook op doktersbezoek kom. :+
rofl :D
Even denken, mijn Mac is gemaakt in augustus 2006. Het logic board, topcase, MagSafe Adapter en MiniDVI -> Vga concertor zijn vervangen. Ook niet heel weinig vind ik :p, maar gelukkig werd er nooit moeilijk gedaan ofzo. Totdat ik een maand geleden kwam vragen of ze een nieuw scherm erop wilde zetten, het was iets te duidelijk dat ik hem zelf had laten vallen O-).

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-09 20:50

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

revA BlackBook is hier ook 4x naar de dokter geweest. Heatsink, invertorboard, topcase (trackpad was stuk) en accu. Mijn huidige 2.2Ghz BlackBook uit jan 2007 doet het gelukkig wel feilloos. :) Daarnaast blijf ik erbij dat de behuizing van de BlackBook van betere kwaliteit is dan die van de WhiteBook; anders kan ik niet verklaren dat allerlei mensen om mij heen met een WhiteBook last hebben van scheuren in de behuizing en verkleuringen, en ik nergens last van heb terwijl ik er helemaal niet overdreven zuinig op ben (het is mijn werkmachine)

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11:16

rammes

koekebakker 1e klas

Datafeest schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 09:39:
[...]

rofl :D
Even denken, mijn Mac is gemaakt in augustus 2006. Het logic board, topcase, MagSafe Adapter en MiniDVI -> Vga concertor zijn vervangen. Ook niet heel weinig vind ik :p, maar gelukkig werd er nooit moeilijk gedaan ofzo. Totdat ik een maand geleden kwam vragen of ze een nieuw scherm erop wilde zetten, het was iets te duidelijk dat ik hem zelf had laten vallen O-).
en dat viel onder de garantie? of applecare?

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

FerdiV schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 09:40:
Kwaad ga ik me er niet om maken - met een beetje mazzel krijg ik dan ooit op mijn werk ook een systeem dat lekker werkt :)

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Niet online
rammes schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 09:53:
[...]

en dat viel onder de garantie? of applecare?
Alles viel onder Apple Care, behalve het kapotte scherm. Een reparatie met een officieel scherm van Apple zou 580(!) euro kosten, een reparatie met een niet officieel wel minder, 400 euro ofzo. Zelf repararen met een scherm van eBay zou ik gedaan kunnen hebben voor 90 euro (met alle risico's), maar ik hem m'n Macbook toen verkocht voor 415 euro :).

Ik had Apple Care bijgekocht, voor 3 jaar totaal.

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

Wat betreft klussen aan Macbook 1e generatie (1.83GHz Core Duo): zijn er trouwens mensen die (onder AppleCare) iets aan de CPU whine hebben laten doen of wordt dat niet als probleem gezien?

Heb er nu altijd Periscope naast draaien maar die verbruikt natuurlijk wel batterij * cycles - en dat webcam LED'je gaat ook vervelen :)

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak_dude
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:54
Ik heb mijn Macbook testijds naar A-Mac gebracht vanwege de whine. Is toen gefixt. Jaar later ben ik er alleen achter gekomen dat ze gewoon shhmbp hebben geïnstalleerd :/ Dat is een kernel module die een stroom besparende feature van de processor uitzet. Kost gelukkig geen cpu cycles. Opzich prima, want de accuduur is nog steeds goed. Nadeel is dat je afhankelijk bent van een kernel module die niet onderhouden wordt en je dus niet weet of het nog gaat werken in nieuwe versies van OS X... Gelukkig werkt het prima in Leopard though.

Edit: leuk, uit de reacties op MacUpdate kan ik opmaken dat recente MB's nog steeds last hebben van de whine 8)7

[ Voor 9% gewijzigd door tweak_dude op 31-10-2008 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimmieN
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19-06 12:49
Zpottr schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 10:34:

Heb er nu altijd Periscope naast draaien maar die verbruikt natuurlijk wel batterij * cycles - en dat webcam LED'je gaat ook vervelen :)
Wat heeft Periscope daar mee te maken, dan? Heb het net even gegoogled, en het is toch een programmaatje om je iSight bewegingen te laten detecteren?
Hoe helpt dat dan tegen die whine?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubix
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 23:30:
Ik heb de scheve toetsen ook waargenomen in bij A-Mac bij hun demo Macbook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

TimmieN schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 11:02:
[...]

Wat heeft Periscope daar mee te maken, dan? Heb het net even gegoogled, en het is toch een programmaatje om je iSight bewegingen te laten detecteren?
Hoe helpt dat dan tegen die whine?
Door te zorgen dat beide cores bezig zijn geloof ik... zelfde als je Photobooth aanzwengelt. Webcam starten = whine weg.

Periscope heeft het voordeel boven PB dat hij blijft filmen als hij niet in de voorgrond staat. Vast niet de meest elegante oplossing maar ik word helemaal dol van de whine anders :)

[ Voor 7% gewijzigd door Zpottr op 31-10-2008 11:51 ]

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimmieN
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19-06 12:49
Ah, duidelijk! Lijkt me inderdaad wel behelpen, ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tkima
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12-04 11:54
Weet iemand welk merk geheugen er in de Apple store bijgeleverd wordt als je de 4GB upgrade doet?

Is dat snel geheugen, of is het beter om nog even te wachten op los te bestellen (snellere) kitjes van eventueel betere merken?
Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: Apple Computers Beleid.