[MacBook] Ervaringen & Discussie - deel 13 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste
Acties:
  • 77.562 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FerdiV
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 28-06 09:20
[...]

Is dat echt zo handig dan? In wat voor situaties gebruik je die verlichting? Ik zit te denken over de 2.0 MacBook en ik vind het erg jammer dat hij het niet heeft. Maar ik kan me zo gauw weinig situaties voorstellen waarin ik in zo'n donkere omgeving zit te werken dat ik het nodig zou hebben. (Niet vaak genoeg om er 300 euro voor over te hebben, laat ik het zo zeggen :) ). Of is het ook een uitkomst in bijvoorbeeld een laag verlichte kamer?
[/quote]
Ik vind van wel. De toetsen hebben geen witte maar een soort grijze kleur, waarschijnlij omdat ze half doorzichtbaar zijn. Maar geen idee of ze wel wit zijn bij de 2.0 en daarom vraag ik dat hier...

Met mijn Air heb ik de verlichting ook wel in laagverlichte kamers nodig. Anders is het vervelend te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Ik zet zelf een lamp aan. Werkt prettiger vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefklep
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 02-09 16:26

stefklep

((Stefklepje))

Philflow schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 08:17:
Klopt helemaal. Ik had er 1 met 4200rpm drive en vooral openen van applicaties ging langzaam.
Tot dat je er een neemt met een solid-state drive dan is het een wereld van verschil, kan ik je vertellen de Air ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiverzz
  • Registratie: December 2004
  • Niet online

Shiverzz

Slecht gezelschap

Gisteren voor het eerst een uurtje zitten spelen met OSX op een 2,4Ghz Macbook bij Youmac in Eindhoven en kan niet anders zeggen dan dat ik t erg intuitief vind werken. Moest de eerste 10 min. erg wennen aan de trackpad bediening en de iets andere key indeling dan dat ik als XP/Vista user gewend ben, maar dat was niet meer dan normaal denk ik. Mocht ik een Macbook aanschaffen zou ik dat vooral doen vanwege de degelijke bouwkwaliteit, stabiel OS en compactheid. Toch zit ik nog met een aantal vragen waar ik niet direct antwoord op kan vinden;

- Ik zag dat je een bestaande email account als Gmail kan koppelen aan Mail in OSX, maar kun je ook meerdere accounts (hotmail, Outlook van het werk) appart linken aan Mail?
- Voor synchroniseren van contactgegevens/agenda met een PDA (WM'06) heb ik dan perse MobileMe nodig? Of zijn er alternatieven?
- De enige game die ik nog wel eens aan wil slingeren op mijn huidige Vista laptop is Civ 4. Ik denk dat deze game op een 2,4Ghz 4Gb Macbook wel redelijk zal draaien, maar als iemand er ervaring mee heeft hoor ik t graag.
- Aangezien mijn vriendin momenteel nog studeert kan ik de Macbook bestellen via surfspot. Zij krijgt dan de Vista laptop wat ze zelf fijner vind werken. Moet ik de bestelling dan ook onder haar naam laten lopen (met als gevolg dat de Macbook misschien op haar naam wordt geregistreerd)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
1: Ja, dat kan gewoon.
2: Nee, je hebt geen MobileMe nodig (dat werkt ook alleen met een iPhone/iPod touch), er zijn alternatieven voor over-the-air synchronisatie zoals nuevasync.com. Synchronisatie via een kabeltje zou misschien met iSync kunnen (ingebouwd) maar dat is het maar net de vraag of daar een script voor is voor jouw PDA.
3: Weet ik niet.
4: Je kunt hem gewoon op haar naam kopen en op jouw naam registreren, dat maakt niks uit. Die van mij is op naam gezet van mijn universiteit omdat ik dan schijnbaar nog iets meer korting kreeg in de winkel. Daarna gewoon op eigen naar geregistreerd bij Apple.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimmieN
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19-06 12:49
Hotmail kan je volgens mij niet meer door Mail (en Outlook) laten ophalen. Is geloof ik geblokkeerd. Met iSync kan je via bluetooth je PDA syncen. Zoek even op de Apple site of jouw PDA ondersteund wordt. Zo niet, dan is er meestal wel een uitbreiding voor iSync te vinden (betaald of via thepirate***.org) die jouw tel. wel ondersteunt.

Edit: volgens mij is dit wat voor je: The Missing Sync

[ Voor 19% gewijzigd door TimmieN op 24-10-2008 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiverzz
  • Registratie: December 2004
  • Niet online

Shiverzz

Slecht gezelschap

Dank voor de snelle info :) .

Over iSync, ik zou graag willen synchroniseren met een HTC Touch Cruise, maar ik zie dat Windows Mobile niet bepaald hartelijk wordt ondersteund. Alleen tegen betaling van $40,- voor een 3rd party proggie, the missing sync, zou dit mogelijk moeten zijn. Beetje jammer dat dat niet standaard ondersteund wordt. Maargoed das niet onoverkomelijk. Iemand ervaring met "the missing sync" icm Windows Mobile?

Nog even over de bestelling via surfspot; Nadat je ingelogd bent word je doorgelinkt naar de apple store. De account die ik daar aanmaak voor de bestelling (met adres, betalingsgegevens e.d.) moet dat op naam van mijn vriendin of kan ik daar al mijn eigen gegevens invullen (ik woon in Eindhoven, zij in A'dam, en ik laat de bestelling liever niet daarheen gaan). Registratie kun je neem ik aan doorvoeren wanneer de Macbook geleverd is?

[ Voor 0% gewijzigd door Shiverzz op 24-10-2008 11:18 . Reden: hehe, zie net dat we hetzelfde sync tooltje gevonden hadden. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Shiverzz schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 11:16:
Dank voor de snelle info :) .

Over iSync, ik zou graag willen synchroniseren met een HTC Touch Cruise, maar ik zie dat Windows Mobile niet bepaald hartelijk wordt ondersteund.
Je zou ook een VMWare sessie kunnen doen met XP. Er van uitgaande dat je dat legaal doet kost het overigens meer.
moet dat op naam van mijn vriendin of kan ik daar al mijn eigen gegevens invullen
Zet de factuur en factuuradres op naam van je vriendin. Met jouw adres als aflever adres .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Over iSync, ik zou graag willen synchroniseren met een HTC Touch Cruise, maar ik zie dat Windows Mobile niet bepaald hartelijk wordt ondersteund. Alleen tegen betaling van $40,- voor een 3rd party proggie, the missing sync, zou dit mogelijk moeten zijn. Beetje jammer dat dat niet standaard ondersteund wordt. Maargoed das niet onoverkomelijk. Iemand ervaring met "the missing sync" icm Windows Mobile?
Grappig, ik zat me zonet toevallig te bedenken hoe ik mijn htc p3300 ga syncen met mijn macbook.. Heb nu een hele aparte situatie met Thunderbird/Birdiesync/Activesync, omdat ActiveSync zelf Thunderbird niet ondersteunt, maar het logge Outlook. Goed puntje om zelf eens te prutsen @ mijn hackintosh installatie binnenkort..of toch geduld bewaren en weekje wachten op macbook :>

Over die toetsenbordverlichting: Als je het geld ervoor over hebt (en ik neem aan ook voor de wat grotere HD en 400mhz meer) en je gebruikt/benut het veel dan moet je het vooral niet laten :P Het is denk ik wel wat minder vermoeiend voor je ogen om een subtiel beetje licht in de ruimte waar je zit aan te laten en dan blind te tikken. Ik zit vaak genoeg in erg donkere ruimtes met een usblampje net achter de tft: mooi zacht licht en nog geen ernstige tikproblemen ontdekt ;)

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saeverix
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-09 13:30
Wat denken jullie? Zou een 7200RPM HDD veel uitmaken qua warmte en accuduur in een Macbook?
Want 5400 > 7200 is natuurlijk wel weer een hele stap qua performance denk ik...

* Edit
Net even op de site van Western Digital zitten kijken. En heb daar een 5400 (Scorpio Blue) schijf vergeleken met een 7200 (Scorpio Black) schijf.

Qua temperatuur geen verschil.
Qua geluid is de 7200 Scorpio Black (Idle 22dBA, Seek 25dBA) zelfs stiller dan de Scorpio Blue (Idle 24dBA, Seek 26dBA).
Vibratie is bij beide gelijk.
Qua stroomgebruik ook bijna het zelfde, alleen de Scorpio Black neemt in Sleep slechts 0,05 Watt meer dan de Scorpio Blue.

Denk dat ik dan voor 65 euro binnenkort een 250GB Scorpio Black (7200RPM) ga kopen voor mijn Macbook 2.0Ghz zie ik rond 6/7 November binnen moet hebben.

[ Voor 64% gewijzigd door Saeverix op 24-10-2008 12:09 ]

People who live in glass houses shouldn't throw stones.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefan_el
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 24-01 17:55
Verwijderd schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 08:05:
[quote]GekkePrutser schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 00:26:
[...]

Ik wil je niet verder aan het twijfelen brengen, maar er was nog een puntje niet genoemd, namelijk dat de Air een veel tragere (4200rpm) harddisk heeft. In de praktijk is hij daardoor behoorlijk traag (heb ik gelezen in reviews toen hij uit kwam, ik heb er zelf geen). De harddisk is eigenlijk bedoeld voor in iPods en heeft niet zo'n goede toegangstijd en dat merk je best bij random access. Dat maakt hem toch wel fors trager dan de MacBook. Maargoed dit heb ik dus van horen zeggen, misschien dat Air eigenaars daar wat meer over kunnen zeggen.

[...]

Dit kan ik bevestigen, ik heb er zelf geen, maar heb het aan den lijve ondervonden bij een vriend van mij. De Macbook Air is voor dagelijks thuisgebruik toch een HEEL stuk langzamer dan zijn broer Macbook. Voor details moet je maar eens googlen voor een benchmark.
Zal eens in het Air-topic rond gaan speuren daarover. Het moet niet zo zijn dat hij voor het openen van itunes, muziek, mappen, internetsites etc. veel tijd nodig heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MGSNK
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-09 19:45
Shiverzz schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 10:36:
Gisteren voor het eerst een uurtje zitten spelen met OSX op een 2,4Ghz Macbook bij Youmac in Eindhoven en kan niet anders zeggen dan dat ik t erg intuitief vind werken. Moest de eerste 10 min. erg wennen aan de trackpad bediening en de iets andere key indeling dan dat ik als XP/Vista user gewend ben, maar dat was niet meer dan normaal denk ik. Mocht ik een Macbook aanschaffen zou ik dat vooral doen vanwege de degelijke bouwkwaliteit, stabiel OS en compactheid. Toch zit ik nog met een aantal vragen waar ik niet direct antwoord op kan vinden;

- Ik zag dat je een bestaande email account als Gmail kan koppelen aan Mail in OSX, maar kun je ook meerdere accounts (hotmail, Outlook van het werk) appart linken aan Mail?
- Voor synchroniseren van contactgegevens/agenda met een PDA (WM'06) heb ik dan perse MobileMe nodig? Of zijn er alternatieven?
- De enige game die ik nog wel eens aan wil slingeren op mijn huidige Vista laptop is Civ 4. Ik denk dat deze game op een 2,4Ghz 4Gb Macbook wel redelijk zal draaien, maar als iemand er ervaring mee heeft hoor ik t graag.
- Aangezien mijn vriendin momenteel nog studeert kan ik de Macbook bestellen via surfspot. Zij krijgt dan de Vista laptop wat ze zelf fijner vind werken. Moet ik de bestelling dan ook onder haar naam laten lopen (met als gevolg dat de Macbook misschien op haar naam wordt geregistreerd)?
1. Gmail kan in ieder geval zeker, anderen niet geprobeerd
2. Missing Sync werkt prima, beter dan iets als ActiveSync zelfs
3. geen ervaring
4. Ja, om gedoe te voorkomen wel, ze kunnen om je studieinschrijf gegevens vragen.

Our life and death are the same thing. When we realize this fact, we have no fear of death anymore, nor actual difficulty in our life

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySandwich
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09:50
Helaas niet te embedden maar hier een interessant filmpje over de nieuwe nVidia graphis in de macbook, met in de voorbeelden Photoshop CS4 en CoD4.

Ik heb een aantal reviews gelezen en zag ook wat 3Dmark scores van de nieuwe macbook en pro maar kan deze niet meer terug vinden. Ik wil even een vergelijking maken met de grafische chips van de macbook en mijn huidige pc. Iemand een linkje of eventueel eigen 3Dmark03/05/06 scores?

[ Voor 38% gewijzigd door MonkeySandwich op 24-10-2008 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Saeverix schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 11:50:
Qua temperatuur geen verschil.
Qua geluid is de 7200 Scorpio Black (Idle 22dBA, Seek 25dBA) zelfs stiller dan de Scorpio Blue (Idle 24dBA, Seek 26dBA)..
Dat kan WD wel mooi zeggen maar dat klopt gewoon niet. De WD3200BEKT maakt wel degelijk meer lawaai en wordt warmer dan de gemiddelde 5400rpm drive.
Ik zou zeggen lees de reviews erop na op Tom's hardware, Techreport of Storagereview.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jo-re-mi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06-09-2024

Jo-re-mi

_ _ _d(□_□)b

Iemand ervaring met "the missing sync" icm Windows Mobile?
Ja! Ik! Werkt als een trein! Doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jo-re-mi

Jo-re-mi

_ _ _d(□_□)b

Verwijderd schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 00:29:
Heb nu al een tijdje een probleem met mijn MacBook (ongeveer een maand of 6). Het is een van november vorig jaar.
Heel vaak gaat de laptop gwn plots in standby, terwijl ik aan het surfen ben, als ik ff niets doe, tijdens mails te lezen, ... Maar wel altijd als de netstroomkabel niet in zit. Soms kan ik een uur of twee werken op batterij zonder dat hij in standby valt, soms kan hij om de vijf minuten uitvallen ook.
Het enige andere symptoom is dat het batterij icoontje rechtsboven soms nr een kruisje verspringt..
Nu heb ik nog een twee weken garantie dus denk dat ik hem eens binnen ge doen.
Heb al wat gezocht op het internet maar bij de meeste was de batterij volledig dood... Iemand een idee wat het probleem kan zijn en of dit een bekend probleem is bij apple?
Ik heb ongeveer hetzelfde gehad. Gewoon naar Apple bellen en probleem voorleggen. Zeggen dat je het belachelijk vind dat het nu al gebeurd bij zo'n kwalitatief hoogwaardig apparaat etcetc blabla..
Zie deze post.

[ Voor 8% gewijzigd door Jo-re-mi op 24-10-2008 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TimmieN schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 10:59:
Hotmail kan je volgens mij niet meer door Mail (en Outlook) laten ophalen. Is geloof ik geblokkeerd. Met iSync kan je via bluetooth je PDA syncen. Zoek even op de Apple site of jouw PDA ondersteund wordt. Zo niet, dan is er meestal wel een uitbreiding voor iSync te vinden (betaald of via thepirate***.org) die jouw tel. wel ondersteunt.

Edit: volgens mij is dit wat voor je: The Missing Sync
Als je het oudere programmatje download, hoef je niet te registreren en niet te betalen. Dat terwijl de functies vrijwel gelijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jo-re-mi

Jo-re-mi

_ _ _d(□_□)b

Verwijderd schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 14:37:
[...]

Als je het oudere programmatje download, hoef je niet te registreren en niet te betalen. Dat terwijl de functies vrijwel gelijk zijn.
Huh? Hoe kan dat dan? Waar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJH
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-07 00:54

DJH

Wat ik met mn nieuwe Macbook alu 2.4 heb is dat heel soms de muiscursor 2 seconden blijft hangen. Komt echt heel weinig voor, maartoch.. Meer mensen met dit geval?

In de eventvwr (weet de Mac naam ff niet) wordt niks relevants vermeld op zo'n moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sk1nny666
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 05-09 09:28
hoe bedoel je blijft hangen?
als je je vinger over je pad beweegd, of een externe muis?
als die al een tijd draait of als die uit standby komt als je hem net aan zet.
het is niet heelemaal duidelijk zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10:24

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Druk je niet per ongeluk je trackpad in? Of misschien dat hij te gevoellig is en dus ingedrukt word zonder dat je dat merkt.
Kun je het gewenst reproduceren?

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jzn21
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 01-09 08:46
OCZ V2 120 GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Ik heb mijn Macbook inmiddels binnen en zou graag dit profiel willen uitproberen. Als ik het open lijkt er niets te gebeuren. Wat moet ik doen?
Thanks. en totaal geen last van haperingen?

[ Voor 19% gewijzigd door Philflow op 24-10-2008 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedpete
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-07 00:10

Speedpete

was barman

Philflow schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 18:24:
[...]

Ik heb mijn Macbook inmiddels binnen en zou graag dit profiel willen uitproberen. Als ik het open lijkt er niets te gebeuren. Wat moet ik doen?
Zie:
Speedpete schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 15:40:
[...]

Volgens mij is het voldoende om hem in je library / bibliotheek te kiepen en wel onder:
/Library/ColorSync/Profiles

Let wel, je moet de map in de root van je HD pakken en niet die van je gebruiker. Makkelijkst is om in de finder de sneltoets CMD + Shift + G te nemen en bovenstaande regel erin te kopiëren, dan kom je in de juiste map.
Vervolgens bij systeemvoorkeuren -> beeldschermen -> kleur het profiel kiezen.

Object-oriented programming offers a sustainable way to write spaghetti code | Hoe vleugels wel werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Top. Stuk beter zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

J0sTJos schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 14:42:
[...]

Huh? Hoe kan dat dan? Waar?
http://email.about.com/od...ps/qt/et_free_hotmail.htm

Mocht je er niet uitkomen, zeg het me dan ff. De juiste installers heb ik namelijk bewaard.

(Pain in the ass trouwens, mn hele history doorgespit om dit weer te vinden ;D).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ^^0nMe
  • Laatst online: 09-09 11:40

^^0nMe

Got Babana's?

Hmmm, apart verhaal mbt batterylife OSX vs Vista. Ik ben benieuwd of dit ook opgaat voor WinXp SP3 wat ik van plan was om met bootcamp te gebruiken. Heeft iemand dit in de praktijk ook al gevoelsmatig ervaren gezien de relatief grote verschillen ?

Naast de hele mDP --> DVI --> VGA adapter miscalculatie heb ik ook gelezen dat je voor Time Machine een externe hd in apple bestandssysteem geformatteerd moet hebben. Ik dacht zelf dat FAT32 wel compatibel zou zijn, maar nu moet ik en een HDD opofferen voor de backups en nog eens een FAT32 hd aanhouden voor gegevensuitwisseling aangezien de rest van mijn hd's in NTFS formaat zijn.

D3-Monk
What ears hear, what eyes see, the mind believes. | Being with these two messed up people, things could get ugly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJH

DJH

^^0nMe schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 19:18:

Naast de hele mDP --> DVI --> VGA adapter miscalculatie ...
Wat bedoel je hiermee dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Hmmm, apart verhaal mbt batterylife OSX vs Vista. Ik ben benieuwd of dit ook opgaat voor WinXp SP3 wat ik van plan was om met bootcamp te gebruiken. Heeft iemand dit in de praktijk ook al gevoelsmatig ervaren gezien de relatief grote verschillen ?
Ik kan bevestigen dat dit op mijn macbook air precies hetzelfde was. Batterylife met OS X was veel beter dan met XP SP3. Verbaast me ook niet want de macs zijn ontwikkeld en geoptimaliseerd voor OS X. Door het undervolten van de CPU met behulp van RMClock kon ik trouwens wel groter vooruitgang boeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Painxiom
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-03-2024
Ondanks dat het eerder is besproken wilde ik graag toch even op de verschillende toetsenbord versies terugkomen.
dit word mijn eerste macbook, dus ik ben een gewoon windows toetsenbord gewend. Op mijn huidige laptop zit een U.S. keyboard en PC een internationale versie.
Op het moment twijfel ik bij de aankoop tussen de verschillende mogelijkheden, namelijk 'international english' en U.S.
ik ga er vanuit dat de 2 toets bij de U.S. versie ook gewoon het euro teken geeft indien de juiste combinatie wordt gebruikt?!
en ten tweede was het voor jullie makkelijk om aan de 'apple-specifieke' international english indeling te wennen?
Ik weet dat het een erg basic vraag is, maar wil hierin een weloverwogen keuze maken, dit is dan ook de reden dat ik nog steeds geen macbook heb besteld...

I'm not a vegitarian because I love animals, I'm a vegitarian because I hate plants! - Jade©

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimmieN
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19-06 12:49
Naast de hele mDP --> DVI --> VGA adapter miscalculatie heb ik ook gelezen dat je voor Time Machine een externe hd in apple bestandssysteem geformatteerd moet hebben. Ik dacht zelf dat FAT32 wel compatibel zou zijn, maar nu moet ik en een HDD opofferen voor de backups en nog eens een FAT32 hd aanhouden voor gegevensuitwisseling aangezien de rest van mijn hd's in NTFS formaat zijn.
Had zelf ook een Windows only externe HD eerst. Heb toen eerst de hele disk naar een map op mijn MB overgezet, de HD geformateerd (in een OSX deel en een XP deel) en de XP backup map weer teruggezet op de externe HD. De rest van de externe HD gebruik ik nu als Time Machine schijf. Werkt prima zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mickezzz
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 30-11-2022

Kan je de externe HD niet gewoon in tweeën partitioneren?

Edit: Even vergeten te refreshen voor het posten. Het andwoord was al gegeven :+

[ Voor 4% gewijzigd door mickezzz op 24-10-2008 21:29 ]

MBP 2015, iPhone 7+, AppleTV4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ^^0nMe

^^0nMe

Got Babana's?

DJH schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 20:25:
[...]

Wat bedoel je hiermee dan?
Ik had alleen een mini DP naar dvi adapter besteld met de veronderstelling dat je ook een vga signaal zou krijgen als je een cheape dvi naar vga converter erop zou aansluiten. Zo werkt het blijkbaar niet, al moet ik het zelf nog eens bevestigd zien aangezien mijn pakketje nog niet binnen is. ;)
Philflow schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 20:30:
[...]

Ik kan bevestigen dat dit op mijn macbook air precies hetzelfde was. Batterylife met OS X was veel beter dan met XP SP3. Verbaast me ook niet want de macs zijn ontwikkeld en geoptimaliseerd voor OS X. Door het undervolten van de CPU met behulp van RMClock kon ik trouwens wel groter vooruitgang boeken.
Het blijft toch interessant waar het verschil precies in zit. Als het een paar relatief eenvoudige optimalisaties zijn dan zou Microsoft het toch allang hebben overgenomen in Vista ? Ik ben het wel met de auteur van het artikel eens dat de marketing afdeling van Apple hier wat kansen laat liggen.
TimmieN schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 21:07:
[...]

Had zelf ook een Windows only externe HD eerst. Heb toen eerst de hele disk naar een map op mijn MB overgezet, de HD geformateerd (in een OSX deel en een XP deel) en de XP backup map weer teruggezet op de externe HD. De rest van de externe HD gebruik ik nu als Time Machine schijf. Werkt prima zo!
Hey, daar had ik nog niet aan gedacht. Een hele praktische oplossing lijkt me, bedankt !

D3-Monk
What ears hear, what eyes see, the mind believes. | Being with these two messed up people, things could get ugly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

^^0nMe schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 21:38:
[...]
Het blijft toch interessant waar het verschil precies in zit. Als het een paar relatief eenvoudige optimalisaties zijn dan zou Microsoft het toch allang hebben overgenomen in Vista ? Ik ben het wel met de auteur van het artikel eens dat de marketing afdeling van Apple hier wat kansen laat liggen.
Ik denk dat optimalisatie van accuduur een nauw samenspel is van BIOS, firmware, drivers en OS. Apple steekt veel meer tijd en effort om OS X perfect te laten draaien, dan in XP. Logisch natuurlijk. Als ze die tijd in XP zouden steken zou je ook veel meer battery life krijgen. Maarja dat gaan ze natuurlijk echt niet doen.
En Microsoft is niet de aangewezen partij om XP of vista te optimaliseren voor de macbook. Dat zou de omgekeerde wereld zijn. Just my 2 cents.

Het enige wat je kunt doen is volgens mij zelf gaan optimaliseren, zoals RMClock bijvoorbeeld.

Ik heb net XP SP3 geinstalleerd, ik zal eens kijken hoe ver ik kom.

Kan iemand mij trouwens vertellen waar ik het meeste kans heb op een Mini DP-DVI adapter? :?

[ Voor 5% gewijzigd door Philflow op 24-10-2008 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Dit is idd raar, en zeker met de test die ze gedaan hebben (DVD playback). Doordat Vista de decoding door de GPU laat doen (terwijl de Leopard DVD player nog 100% software is) zou het veel lagere cpu load en dus verbruik moeten hebben. Zelfs al was Leopard op andere gebieden zuiniger dan Vista, die paar procent cpu load zouden in het niet moeten vallen bij de winst op DVD decoding.

Misschien dat Vista vanwege de EFI-naar-BIOS emulatie van Bootcamp bepaalde MBP-hardware niet kan uitzetten om stroom te sparen? Het rare is nl dat Hackintosh gebruikers die Leopard op hun Delletjes installeren (dmv de bekende BIOS-naar-EFI emulatie) juist slechtere batterijtijd melden.

[ Voor 10% gewijzigd door Dreamvoid op 24-10-2008 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Ik geloof dat ik de enige ben die het niet raar vind dat een Mac betere power management heeft onder OS X en een Dell beter on Windows. Maar goed, ik heb m'n punt inmiddels wel gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lau26
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 28-04 11:58

Waarom nog formateren als FAT32, als je Paragon-NTFS en NTFS-3G hebt voor de Mac (zoek met google op namen). Als je een van beide (mijn voorkeur gaat uit naar Paragon) installeerd, hoef je je hd alleen maar als Ntfs te formateren, en klaar ben je :)

Onder Windows kun je zoiezo altijd Ntfs-partities benaderen dus dat zal geen probleem zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door Lau26 op 24-10-2008 22:29 ]

13'' Macbook White / 23'' Cinema Display / Powermac G4 Cube (450Mhz, 256Mb, 80Gb hd, Apple Dvi-Adc-adapter, Apple Bt Keyb 1eG), 15'' ADC Acryl / Dlink DIR-655 / Airport Extreme N / Nokia N78 / 60Gb PS3 / Wii /

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aiolos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
OSX kan ook gewoon NTFS lezen en schrijven (met ntfs-3g), voor de gegevensuitwisseling heb je dus geen aparte schijf nodig.

Stuur me een PM voor Wemos D1 shields voor het uitlezen van slimme meters, modbus apparaten of het aansturen van Itho mechanische ventilatie en wtw (zie ook V&A: https://tweakers.net/aanbod/user/47321/)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

^^0nMe schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 21:38:
[...]

Ik had alleen een mini DP naar dvi adapter besteld met de veronderstelling dat je ook een vga signaal zou krijgen als je een cheape dvi naar vga converter erop zou aansluiten. Zo werkt het blijkbaar niet, al moet ik het zelf nog eens bevestigd zien aangezien mijn pakketje nog niet binnen is. ;)

[...]

[...]

Hey, daar had ik nog niet aan gedacht. Een hele praktische oplossing lijkt me, bedankt !
De adapter is een -> Dvi-D connector, dus VGA gaat daarlangs niet goedkomen. Hiervoor zou je een Dvi-I adapter nodig hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

't wordt me al vrij duidelijk waarom de batterylife onder XP slecht is. Hij klokt niet verder terug dan 1.6Ghz. Iets minder belangrijk is dat de toetsenbord verlichting niet helemaal uit gaat.
Edit: ah nu gaat hij toch terug naar 0.8

[ Voor 9% gewijzigd door Philflow op 24-10-2008 23:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvb
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 08-09 13:47
Philflow schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 22:17:
Ik geloof dat ik de enige ben die het niet raar vind dat een Mac betere power management heeft onder OS X en een Dell beter on Windows. Maar goed, ik heb m'n punt inmiddels wel gemaakt.
Eehm, het punt lijkt vooral te zijn dat laptops onder Vista een redelijk beroerde battery time hebben zelfs als de windows laptop op basis van hardware (accu, processor, etc) langer zou moeten blijven draaien. OS X lijkt op de een of andere manier een stuk liever te zijn voor de accu's dan Vista.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

bartvb schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 23:10:
[...]
Eehm, het punt lijkt vooral te zijn dat laptops onder Vista een redelijk beroerde battery time hebben zelfs als de windows laptop op basis van hardware (accu, processor, etc) langer zou moeten blijven draaien.
Ik ken genoeg laptops die met Vista langer halen dan met XP. Sony Z die ik hier heb staan is er 1 van, en hier in deze review kun je ook zien dat het met een MSI Wind kan: http://forum.notebookrevi...273311&highlight=msi+wind

Vista heeft een slechte reputatie maar als er goede drivers voor zijn geschreven zoals Sony doet dan kan het perfect werken. Sony kan zelf switchen tussen videokaarten terwijl applicaties draaien. Dat is Apple niet gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09:33
Dat komt hopelijk nog wel met een update of met Snow Leopard, maar inderdaad zonde dat het niet vanaf launch aanwezig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedpete
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-07 00:10

Speedpete

was barman

Philflow schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 21:54:
Kan iemand mij trouwens vertellen waar ik het meeste kans heb op een Mini DP-DVI adapter? :?
Bij Apple, vooralsnog zijn zij de enige die de Mini DP-connector op de markt hebben (voor zover ze die niet zelf verzonnen hebben).

Het is wachten totdat iemand, of Apple, komt met een Mini DP - DP adapter...

[ Voor 10% gewijzigd door Speedpete op 25-10-2008 00:47 ]

Object-oriented programming offers a sustainable way to write spaghetti code | Hoe vleugels wel werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Speedpete schreef op zaterdag 25 oktober 2008 @ 00:44:
[...]
Bij Apple, vooralsnog zijn zij de enige die de Mini DP-connector op de markt hebben (voor zover ze die niet zelf verzonnen hebben).
Volgens mij hebben ze ze alleen bij de online store. De resellers hebben ze nog niet werd mij vandaag verteld. Als iemand ze tegen komt hoor ik het graag. Mini-dp > dvi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jzn21
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 01-09 08:46
Philflow schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 18:24:
[...]

[...]

Thanks. en totaal geen last van haperingen?
Ik heb geen klachten, want osx kan beter met die dingen overweg. Wat versta je onder een hapering?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

jzn21 schreef op zaterdag 25 oktober 2008 @ 10:59:
[...]
Ik heb geen klachten, want osx kan beter met die dingen overweg. Wat versta je onder een hapering?
Zoiets:
I first discovered this problem a couple of months ago when I started work on an article looking at the performance of a SSD in a Mac Pro as a boot/application drive. Super Talent sent me one of its 3.5” drives, which I had assumed was a SLC drive. Application launches were ridiculously fast, but I noticed something very strange when I was using my machine. Starting to type in a document, or sending an IM, or even opening a new tab in Safari would sometimes be accompanied by a second-long pause. At first I assumed it was a problem with my drive or with the controller, or perhaps a combination of the drive, the SATA controller on the Mac Pro’s motherboard and OS X itself. I later found out it was an MLC drive and thus began my investigation.
http://www.anandtech.com/...l/showdoc.aspx?i=3403&p=7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedener
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:09
Philflow schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 12:52:
[...]

Dat kan WD wel mooi zeggen maar dat klopt gewoon niet. De WD3200BEKT maakt wel degelijk meer lawaai en wordt warmer dan de gemiddelde 5400rpm drive.
Ik zou zeggen lees de reviews erop na op Tom's hardware, Techreport of Storagereview.
Daarbij is de Seagate Momentus sneller en verbruikt minder stroom: Review op Toms hardware

LG Therma V Split WP: HU143MA.U33-HN1636M NK5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Speedpete schreef op zaterdag 25 oktober 2008 @ 00:44:
[...]
Inderdaad ja, voor 38 euro krijg ik er 1 thuis bezorgd. Jammer van het bedrag maar ik vrees dat het nog even kan duren voordat er andere oplossingen komen.
Speedener schreef op zaterdag 25 oktober 2008 @ 11:55:
[...]
Daarbij is de Seagate Momentus sneller en verbruikt minder stroom: Review op Toms hardware
Nou sneller.. iig in synthetische benchmarks. In de IOPS benchmarks komt de WD er beter uit. Qua snelheid zullen het kleine verschillen zijn die je in de praktijk niet merkt. Betere accuduur is zeker mooi. Maar wat ik belangrijker vind is het geluids niveau en trillingen. Ik heb enkele mensen gelezen die last hadden van het geluid van de WD.

[ Voor 43% gewijzigd door Philflow op 25-10-2008 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Painxiom
Wil nog even mijn vraag herhalen, aangezien ik zo kan bestellen.

Hebben jullie lang nodig gehad om aan de apple-specifieke Dutch keyboard te wennen?
en ten tweede als je de U.S. neemt kan je dan ook gewoon in combinatie met de 2 toets het euroteken maken?

I'm not a vegitarian because I love animals, I'm a vegitarian because I hate plants! - Jade©

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Laatst online: 10:24

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Bij mij wende het snel genoeg.. eerste paar keer drukte ik erg vaak op \ ipv ENTER, maar dat was na een weekje wel over :) Gebeurt nu nog heel soms als ik snel of onoplettend type. maar dan maak ik ook andere typefouten :P

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flatwhite
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:08
Painxiom schreef op zaterdag 25 oktober 2008 @ 14:32:
Wil nog even mijn vraag herhalen, aangezien ik zo kan bestellen.

Hebben jullie lang nodig gehad om aan de apple-specifieke Dutch keyboard te wennen?
en ten tweede als je de U.S. neemt kan je dan ook gewoon in combinatie met de 2 toets het euroteken maken?
In de NL store is het niet mogelijk om de US layout (horizontale enter ipv. verticale enter) aan te schaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Laatst online: 07:18
Flatwhite schreef op zaterdag 25 oktober 2008 @ 15:05:
[...]

In de NL store is het niet mogelijk om de US layout (horizontale enter ipv. verticale enter) aan te schaffen.
Tegenwoordig wel hoor en daar ben ik heel blij om.

Ik heb zelf de eerste MacBook, toen kon het idd niet en ik vind de indeling nog steeds ruk. Ik heb altijd US International indelingen gehad en gelukkig bied Apple die optie nu dus weer aan, ook in Nederland. M'n nieuwe MacBook heeft die indeling namelijk wel.

[ Voor 31% gewijzigd door tiguan op 25-10-2008 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_Hefe
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-02 05:48
ik snap niet waarom de macbook nog steeds 2.0ghz heeft, de eerste macbook uit 2006 had ook 2.0ghz,

ik weet dat er wat meer ram bij zit en een leukere videokaart, maar ik snap niet dat de cpu snelheid hetzelfde is gebleven over 2jaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Laatst online: 07:18
Het is niet dezelfde CPU hoor, deze CPU heeft een hogere FSB en is efficienter gebouwd. Gigaherzen zeggen niet alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_Hefe
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-02 05:48
tiguan schreef op zaterdag 25 oktober 2008 @ 16:50:
Het is niet dezelfde CPU hoor, deze CPU heeft een hogere FSB en is efficienter gebouwd. Gigaherzen zeggen niet alles.
merk je hier dan veel van? want volgens mij is het niet echt een groot verschil, als je kijk naar de benchmarks, (geekbench)

[ Voor 6% gewijzigd door El_Hefe op 25-10-2008 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Painxiom
El_Hefe schreef op zaterdag 25 oktober 2008 @ 16:53:
[...]

merk je hier dan veel van? want volgens mij is het niet echt een groot verschil, als je kijk naar de benchmarks, (geekbench)
Heb al enkele benchmarks gezien waarbij deze 2.0 praktisch gezien gelijk presteerde aan de vorige versie 2.4...
Maar het is natuurlijk wel zo dat de prestaties vooral op het gebied van video zijn verbeterd!

p.s. bedankt voor de snelle reacties Spike_wolf en tiguan, ik heb hem ondertussen besteld! d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wou de nieuwe Macbook halen, maar helaas omdat Firewire ontbreekt gaat dat niet door. Wat denken jullie, een oude Zwarte Macbook halen of gaan voor de nieuwe Macbook Pro? Ik ga hem gebruiken voor het opnemen van meerdere geluidssporen (maximaal 8 tegelijk), en het bewerken in Logic. Verder ook voor internetten, downloaden, muziek luisteren, dus eigenlijk een gewone desktop.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2008 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

El_Hefe schreef op zaterdag 25 oktober 2008 @ 16:49:
ik snap niet waarom de macbook nog steeds 2.0ghz heeft, de eerste macbook uit 2006 had ook 2.0ghz,
Een Core 2 Duo is veel sneller dan een Core Duo van dezelfde kloksnelheid. Er is dus wel degelijk een vooruitgang qua CPU.

Wel is het zo dat de Nivida chipset wat minder presteert dan de Intel, terwijl de video van Nvidia weer veel beter presteert, dus zoek even wat benchmarks op.

[ Voor 5% gewijzigd door Philflow op 25-10-2008 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ^^0nMe

^^0nMe

Got Babana's?

Vandaag even langs iFactors R'dam geweest om te kijken of ze toevallig al mDP --> vga adapters hadden liggen, maar helaas. Het zou nog wel eens een paar weken kunnen duren evenals de vooraad macbook & macbook pro's. En passant heb ik ook even de beeldschermen en trackpad van de nieuwe showmodellen gechecked. Het scherm van de macbook is echt niet zo slecht als de verhalen die je leest op de fora, maar de kleuren op de pro zagen er net wat mooier uit. Bij de trackpad van de pro viel het mij wel op dat hij af en toe niet reageerde wanneer ik de mousepointer bewoog, vooral in gevallen wanneer je vinger even van de trackpad haalt en weer erop legt.

D3-Monk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

^^0nMe schreef op zaterdag 25 oktober 2008 @ 18:02:
Vandaag even langs iFactors R'dam geweest om te kijken of ze toevallig al mDP --> vga adapters hadden liggen, maar helaas. Het zou nog wel eens een paar weken kunnen duren
Ja dit werd mij ook bevestigd door Machouse en Icentre. De enige plek voor de adapter is de online store tot nu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jo-re-mi

Jo-re-mi

_ _ _d(□_□)b

Verwijderd schreef op zaterdag 25 oktober 2008 @ 17:18:
Ik wou de nieuwe Macbook halen, maar helaas omdat Firewire ontbreekt gaat dat niet door. Wat denken jullie, een oude Zwarte Macbook halen of gaan voor de nieuwe Macbook Pro? Ik ga hem gebruiken voor het opnemen van meerdere geluidssporen (maximaal 8 tegelijk), en het bewerken in Logic. Verder ook voor internetten, downloaden, muziek luisteren, dus eigenlijk een gewone desktop.
Bij mij werkt 4 sporen opnemen en flink wat bewerking en plugins in Cubase prima met mijn (oude) MacBook Black.
2.0 Ghz Core Duo
2 Gb RAM
7200rpm HD 320 Gb
Leopard
Presonus Firebox
8 sporen weet ik niet en kan ik ook niet (te weinig inputs)..

Als je het geld ervoor hebt zou ik sowieso voor de Pro gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-09 01:54

Erikie

www.erikie.nl

Verwijderd schreef op zaterdag 25 oktober 2008 @ 17:18:
sja.. macbook pro. Op een macbook draait logic prima met de juiste hardware. maar persoonlijk zou ik alleen al voor logic voor mb pro gaan vanwege de grotere display. je wil toch iets zien eigenlijk :) liever heb ik logic op een desktop draaien, maar ik neem aan dat je m on the road gaat gebruiken?

traktor scratch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Voor wie nog niet helemaal tevreden is met z'n scherm, hier nog wat profielen om uit te proberen: http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=588431

Ik gebruik zelf het profiel van pstube. Wel tikkeltje donker maar erg mooi contrast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
El_Hefe schreef op zaterdag 25 oktober 2008 @ 16:49:

ik weet dat er wat meer ram bij zit en een leukere videokaart, maar ik snap niet dat de cpu snelheid hetzelfde is gebleven over 2jaar
De CPU snelheid is niet hetzelfde gebleven. De kloksnelheid is hetzelfde gebleven. Dat is heel wat anders. De tijd dat de kloksnelheid 1-op-1 iets zei over de snelheid van de CPU is echt allang voorbij.

Ik heb hier thuis nog een Athlon 2GHz computer van onderhand 5 jaar oud ofzo? No way dat die even snel is als de nieuwe Macbook ;).

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jo-re-mi

Jo-re-mi

_ _ _d(□_□)b

Is er een manier om dit: Afbeeldingslocatie: http://images.macrumors.com/vb/images/smilies/blackapple.gif als leesteken te gebruiken onder bepaalde sneltoets (alt+...)?
(Weet niet zo snel waar anders zo'n klein vraagje te stellen, als ik verkeerd geplaatst heb: let me know!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikey NL
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 14:34
J0sTJos schreef op zondag 26 oktober 2008 @ 15:45:
Is er een manier om dit: [afbeelding] als leesteken te gebruiken onder bepaalde sneltoets (alt+...)?
(Weet niet zo snel waar anders zo'n klein vraagje te stellen, als ik verkeerd geplaatst heb: let me know!)
Dat is alt + shift + k. Handig trouwens om te weten, in systeemvoorkeuren -> landinstellingen -> invoermenu kun je toetsenbord weergave activeren. Wanneer je vervolgens op het landvlaggetje in je menubalk klikt en dan toetsenbordweergave toont krijg je een virtueel toetsenbord te zien, met daarop toetsencombinaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je nou trouwens een High Definition film afspeelt op je mac, en deze verbind met je LCD-tv, krijg je dan eigenlijk op je LCD-tv echt HD beeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 26 oktober 2008 @ 16:47:
Als je nou trouwens een High Definition film afspeelt op je mac, en deze verbind met je LCD-tv, krijg je dan eigenlijk op je LCD-tv echt HD beeld?
HD is niks meer dan een resolutie.

Dus als jouw LCD TV een HD resolutie aan kan, ja.

Of je Mac die persé ook aan moet kunnen weet ik niet, gok van wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Empulse
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 25-08-2023
Is het jullie trouwens opgevallen dat de prijzen van mini-naar-kabels in prijs verlaagd zijn? Eerst kostten die rond de de 26 EUR, nu 19 EUR.

TK - Invisible Shield voor Macbook Pro 15'' Unibody in V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySandwich
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09:50
19? Bij mij zijn ze 29, en via de surfspot shop 26,18

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jonniii
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10-01 19:15
Als ik in de store kijk zijn ze (met korting) nog steeds allebei 26,18

spuit 11 }:O

[ Voor 10% gewijzigd door Jonniii op 26-10-2008 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJH

DJH

Hoe warm wordt jullie alu macbook 2.4? Ik was vanmiddag een paar uur aan het photoshoppen (intensief) en de CPU werd 70 graden en de fan draaide @ 4000

Toen ik stopte met photoshoppen ging de fan al snel weer naar 2000 en de CPU naar 60.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is dan al een verbetering ten opzichte van z'n plastic voorganger :) Die wordt even heet alleen draait het fannetje nog wat harder met een dergelijke belasting.. Lijkt me overigens ook wel een redelijke temperatuur voor zo'n beestje hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jofel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-09 15:18
Zodra ik weet hoe ik de temp kan bekijken zal ik eens kijken wat mijn Macbook doet. Dit is mijn eerste Apple dus alles is nog onbekend en nieuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jo-re-mi

Jo-re-mi

_ _ _d(□_□)b

Mikey NL schreef op zondag 26 oktober 2008 @ 15:59:
[...]

Dat is alt + shift + k. Handig trouwens om te weten, in systeemvoorkeuren -> landinstellingen -> invoermenu kun je toetsenbord weergave activeren. Wanneer je vervolgens op het landvlaggetje in je menubalk klikt en dan toetsenbordweergave toont krijg je een virtueel toetsenbord te zien, met daarop toetsencombinaties.
Super! Thnks! Indd erg hndig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07:38

HaterFrame

Well... Poo came out!

Jofel schreef op zondag 26 oktober 2008 @ 21:50:
Zodra ik weet hoe ik de temp kan bekijken zal ik eens kijken wat mijn Macbook doet. Dit is mijn eerste Apple dus alles is nog onbekend en nieuw.
Same here :+
Ik hoor trouwens helemaal geen fan :/

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FerdiV
Mikey NL schreef op zondag 26 oktober 2008 @ 15:59:
[...]

Bij mij werkt het niet, ik zie wel een vlaggetje maar als ik er op klik kan ik 3 dingen kiezen: 'Nederlands', 'Toon naam invoerbron' en 'Open Landinstelingen'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikey NL
FerdiV schreef op zondag 26 oktober 2008 @ 23:56:
[...]

Bij mij werkt het niet, ik zie wel een vlaggetje maar als ik er op klik kan ik 3 dingen kiezen: 'Nederlands', 'Toon naam invoerbron' en 'Open Landinstelingen'.
Wanneer je bij landinstellingen "Toetsenbordweergave" op actief gezet hebt zou deze toch echt moeten verschijnen bij het vlaggetje. Misschien even uitzetten en weer aanzetten (het vinkje).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJH

DJH

MetaFrame schreef op zondag 26 oktober 2008 @ 22:46:
[...]

Same here :+
Ik hoor trouwens helemaal geen fan :/
Wanneer you MB het een paar uur erg druk krijgt.. you will :) Duurt wel even voor het zover is, en dan is het nog niet storend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubix
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
DJH schreef op zondag 26 oktober 2008 @ 20:56:
Hoe warm wordt jullie alu macbook 2.4? Ik was vanmiddag een paar uur aan het photoshoppen (intensief) en de CPU werd 70 graden en de fan draaide @ 4000
Tijdens een grafisch veeleisend spelletje kwam mijn 2.4 boven de 75 graden. Fannetje ging lekker blazen rond de 5500 rpm volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeEvert
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 12-05 12:34
De nieuwe alu MacBook is onderweg, kan niet wachten totdat die binnen is :)

Alleen is dat helaas ook meteen het probleem. ivm de printer (back to school aktie) die ik erbij heb besteld moet ik +- 2 weken LANGER wachten. :(

Een andere printer bestellen, met een levertijd van 24 uur, kon helaas niet. De mevrouw zei doodleuk dat ze die niet meer leveren (HP C4580). Ga ik vandaag bij de AppleStore kijken zie ik diezelfde printer staan bij de AANRADERS. 8)7 (Ik had wel al betaald, de HP is 20 euro duurder dan de printer die er nu bijzit (Canon)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07:38

HaterFrame

Well... Poo came out!

DJH schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 09:29:
[...]

Wanneer you MB het een paar uur erg druk krijgt.. you will :) Duurt wel even voor het zover is, en dan is het nog niet storend.
Ok... Dat kreng word namelijk aan de onderkant behoorlijk warm. Welk tooltje kan ik gebruiken om de temps uit te lezen?

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJH

DJH

MetaFrame schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 10:55:
[...]

Ok... Dat kreng word namelijk aan de onderkant behoorlijk warm. Welk tooltje kan ik gebruiken om de temps uit te lezen?
Ik gebruik zelf iStatPro als widget, geeft je veel stats over je systeem.

http://www.islayer.com/index.php?op=item&id=7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

MetaFrame schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 10:55:
[...]
En Coolbook om de temperatuur flink naar beneden te halen. Tenminste dat werkte op de Txxxx CPUs, of het op de Pxxxx CPUs werkt weet ik nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Lichtelijk off-topic, maar ik moet het ff weten. Hoe veel mac's kan ik kopen via de Surfspot partner shop? Zit hier een limiet op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FerdiV
ronwiel schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 19:02:
Lichtelijk off-topic, maar ik moet het ff weten. Hoe veel mac's kan ik kopen via de Surfspot partner shop? Zit hier een limiet op?
Als je op surfspot inlogt moet je vervolgens op de Apple Store inloggen, daarbij staat dat je max. 1 desktop, 1 notebook en 1 mac pro per jaar mag kopen dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arthur
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19-08 11:40
Kan iemand me vertellen of de nieuwe MacBook 2.4GHz over een ambient light sensor beschikt, net zoals de MacBook Pro? Dus dat de toetsenbordverlichting automatisch aangaat als de omstandigheden dat vereisen? En dimt het scherm dan ook automatisch afhankelijk van de hoeveelheid lichtinval? Ik kan dat op de Apple site nergens vinden.

Never give in, never give in, never, never, never, never-in nothing, great or small, large or petty- never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FerdiV
Mikey NL schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 08:34:
[...]

Wanneer je bij landinstellingen "Toetsenbordweergave" op actief gezet hebt zou deze toch echt moeten verschijnen bij het vlaggetje. Misschien even uitzetten en weer aanzetten (het vinkje).
Heb het gevonden, ik dacht dat je het onderste moest aanvinken. Ik zag nu dat er bovenaan ergens 'toetsenbord weergave' bijstond.

Maar goed, nu heb ik dat virtuele toetsenbord, hoe zie ik dan de toetscombinaties :S Je ziet alleen een toetsenbord, so what?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-06 13:07

Digistorm

ex-demo scener

Niet echt veel fantasie? Druk eens op shift, alt, of die twee tegelijk :)

Hier stond achterhaalde informatie…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Arthur schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 19:39:
Kan iemand me vertellen of de nieuwe MacBook 2.4GHz over een ambient light sensor beschikt, net zoals de MacBook Pro? Dus dat de toetsenbordverlichting automatisch aangaat als de omstandigheden dat vereisen? En dimt het scherm dan ook automatisch afhankelijk van de hoeveelheid lichtinval? Ik kan dat op de Apple site nergens vinden.
Yes, zowel de 2.0 als de 2.4 hebben ambientlight sensor, deze zit naast de isight. Bij de 2.4 doet de toetsenbord verlichting ook mee, net als bij de macbook pro. (bij deze zit de sensor ook bij de cam)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 21:44:
[...]

Yes, zowel de 2.0 als de 2.4 hebben ambientlight sensor, deze zit naast de isight. Bij de 2.4 doet de toetsenbord verlichting ook mee, net als bij de macbook pro. (bij deze zit de sensor ook bij de cam)
Serieus? Oh cool.
Wat doet die sensor dan bij de 2.0 Macbook? Kun je automatische brightness van het scherm laten regelen ofzo, net zoals bij de iPhone?

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FerdiV
Digistorm schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 19:52:
Niet echt veel fantasie? Druk eens op shift, alt, of die twee tegelijk :)
Goed, ik zie wat je bedoeld, maar dit is meer voor speciale tekens en niet voor toetscombinaties zoals Command + Q = Quit.

Thnx anyway :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikey NL
FerdiV schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 22:17:
[...]

Goed, ik zie wat je bedoeld, maar dit is meer voor speciale tekens en niet voor toetscombinaties zoals Command + Q = Quit.

Thnx anyway :)
Die combinaties vind je toch gewoon in het de menuutjes bovenin bij elk programma?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Datafeest schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 22:07:
[...]

Serieus? Oh cool.
Wat doet die sensor dan bij de 2.0 Macbook? Kun je automatische brightness van het scherm laten regelen ofzo, net zoals bij de iPhone?
Yeps, bij de 2.0 gaat alleen het scherm mee, vergelijkbaar met de iPhone inderdaad. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Denken jullie dat de mac + ipod korting tot 31 oktober echt speciaal is? of dat er net zoals met de dell coupons elke maand weer nieuwe uitkomen. Ik wil namelijk geen overhaaste beslissingen maken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Verwijderd schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 23:20:
Denken jullie dat de mac + ipod korting tot 31 oktober echt speciaal is? of dat er net zoals met de dell coupons elke maand weer nieuwe uitkomen. Ik wil namelijk geen overhaaste beslissingen maken :P
Ik dacht dat het bij Apple wel speciaal is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Philflow schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 23:30:
[...]

Ik dacht dat het bij Apple wel speciaal is.
Daar was ik al bang voor :'(

Maja, als ik de surfspot korting + ipod + printer doe (dat kan wel allemaal samen toch? ) en dan de ipod en printer verkoop op marktplaats, dan kom ik op een totaalprijs van ongeveer 1000 euro uit. Is toch 200 euro korting tov de standaard 1200 euro voor de 2ghz :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 23:20:
Ieder jaar is er een iPod actie. Voor de volgende actie zul je dus weer moeten wachten tot september 2009. Tot die tijd is het niet waarschijnlijk dat er zo'n goede actie weer komt.

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Laatst online: 10-09 18:14

alienfruit

the alien you never expected

Iemand enig idee of de nieuwe MacBook nu dezelfde belabberde WiFi heeft als de MBPs? Nu de nieuwe MacBook ook een aluminium behuizing heeft.
Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: Apple Computers Beleid.