Digistorm schreef op zondag 23 november 2008 @ 20:04:
Parallels of Boot camp. Geen VMware.
Goed. Je kunt ze dus beide uitproberen, ik heb een licentie voor Parallels dus zal ook niet zo snel meer overstappen; toen ik moest kiezen had VMware heel brak unity in beta en was de performance om te huilen. Op dit moment is VMware misschien wel de betere keus.
Draaien in een virtualisatie is gewoon nodig als je gegevens moet uitwisselen. Daarnaast is het voor de meeste toepassingen ook snel genoeg. Ga je voor pure performance, of wil je geen Mac OS X zien, dan kun je ook boot camp gebruiken. Ik gebruik beide, op dezelfde partitie dus. Dat kan, en is erg handig

quote: Maartenvs
Ik heb zelf gekozen voor Parallels om dezelfde reden als de persoon boven mij. Persoonlijk zou ik voor een VM gaan. Je kunt dan makkelijk dingen proberen zoals updates voor software pakketten e.d. en als het niet goed werkt sluit je windows af en sla je de gemaakte wijzigingen niet op. Zo blijf je continue met een snelle schone image werken. Dit kan helaas niet via bootcamp. Ga je echter gamen, dan kun je het beste wel voor bootcamp kiezen. Dus je keuze is nogal afhankelijk wat je met windows gaat doen.
Heel erg bedankt voor jullie antwoorden!
ik ga binnenkort een macbook aanschaffen nl, dus vandaar dat dit me verstandig leek om even te weten. Ik neem de 2.0, aangezien ik niet denk dat ik er alles uit zal halen qua performance. ik zal er geen zware games op gaan spelen o.i.d. Wat ik wel zal gaan gebruiken zijn de programma's als photoshop, indesign & GoLive.
Waar ik dus parallels (oid) voor nodig heb is dus om programma's te gebruiken die ik niet op mac zou kunnen draaien.
Wat lijkt jullie verstandiger, om je leppie aan te schaffen via apple.nl (met studentenkorting via surfspot, 12% meen ik te zeggen) of via de store? Via de store kan ik er dan wel meteen VM op laten zetten.