lama..
[ Voor 100% gewijzigd door kaassouffle op 17-11-2008 23:53 ]
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
[ Voor 100% gewijzigd door kaassouffle op 17-11-2008 23:53 ]
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
[ Voor 0% gewijzigd door Peentje op 17-11-2008 20:49 . Reden: 12" 4Gb --> 2,4 Ghz. ]
Dell Latitude E7450
Anoniem: 97031
Nee, mijn batterijklep wijkt aan de voorkant, ter hoogte van de touchpad.B0MBACI schreef op maandag 17 november 2008 @ 18:37:
Vandaag een nieuwe macbook ontvangen ook bij deze heb ik het probleem dat de linkerkant van de batterijklep een speling heeft (de kant van de fn)
Hebben jullie dit ook? (het zou wel heel toevallig zijn dat de beide macbooks toevallig hetzelfde probleem hebben)
Verhip! Op die manier werkt het idd. Wel vaag trouwens dat er in OSX niet gewoon de mogelijkheid is om via beeldscherminstellingen aan te geven dat je maar 1 monitor wilt gebruiken.Anoniem: 37526 schreef op maandag 17 november 2008 @ 16:58:
[...]
Heb je de stroomadapter wel aangesloten?
uhm...
Anoniem: 37526
Water-Escape
wederom... JFGI (en ook die mag je googlen)water_escape schreef op maandag 17 november 2008 @ 22:56:
maar kan ik dan ook ergens kiezen dat wanneer ik de klep dicht doe, hij gewoon door blijft gaan met waar hij mee bezig is? Of moet ik dan altijd het scherm open laten? (newMBP)
Launching containers into space
Anoniem: 125609
Tuurlijk. Hij zet enkel stroom op het RAM, en dat word in de standby stand niet warm. Als ik mijn Macbook op een betonnen vloer heb laten slapen is hij vaak zelfs ijskoud.Anoniem: 125609 schreef op maandag 17 november 2008 @ 23:50:
Weet iemand trouwens of je de macbook goed in standby in een sleeve kan houden? En of dit echt uren kan..Ben wel benieuwd want zou misschien toch wat handiger zijn op school
Het valt mij zowiezo op dat de macbook (iig de aluminium) erg koud is als je 'm niet gebruikt. Als ik 'm 's ochtends weer openklap is hij echt (ijs)koud. Ik weet niet hoe dat zit met de plastic versies?Anoniem: 37526 schreef op maandag 17 november 2008 @ 23:58:
[...]
Tuurlijk. Hij zet enkel stroom op het RAM, en dat word in de standby stand niet warm. Als ik mijn Macbook op een betonnen vloer heb laten slapen is hij vaak zelfs ijskoud.
Gewoon dichtklappen, in je sleeve, in je tas, uit je sleeve, openklappen, en doorwerken. Echt super vind ik dat.
Ik vind het wel meevallen met de plastic variant. Enkel bij een nachtje op een betonnen vloer (als ik b.v. op antikraak logeer) wordt hij goed koud.jpboere schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 00:13:
[...]
Het valt mij zowiezo op dat de macbook (iig de aluminium) erg koud is als je 'm niet gebruikt. Als ik 'm 's ochtends weer openklap is hij echt (ijs)koud. Ik weet niet hoe dat zit met de plastic versies?
Plus dat je krassen minder goed ziet, niet deukbaar, beter wifi....tiguan schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 00:15:
Da's toch wel logisch aangezien de nieuwe MacBook van aluminium is, dat geleid beter. De plastic MacBook wordt inderdaad minder koud voor het gevoel.
Over de betere wifi ben ik het nog niet helemaal eens. In de witte MacBook zit een Atheros kaartje en die zijn de beste ongeveer. De nieuwe MacBook heeft een Broadcom kaart, ook geen slecht merk maar bij mij valt 't af en toe uit op momenten dat ik niks met de MacBook doe. Me ouwe MacBook had daar nooit last van.Anoniem: 37526 schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 00:19:
[...]
Plus dat je krassen minder goed ziet, niet deukbaar, beter wifi....
Helaas vergeeld het plastic aan de buitenkant.
[ Voor 44% gewijzigd door GekkePrutser op 18-11-2008 09:52 ]
Ik geloof dat je het wel met hem eens bent, de oude macbook heeft dus beter Wifi.tiguan schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 00:28:
[...]
Over de betere wifi ben ik het nog niet helemaal eens. In de witte MacBook zit een Atheros kaartje en die zijn de beste ongeveer. De nieuwe MacBook heeft een Broadcom kaart, ook geen slecht merk maar bij mij valt 't af en toe uit op momenten dat ik niks met de MacBook doe. Me ouwe MacBook had daar nooit last van.
Oh nou je 't zegt. Verkeerd gelezenPhilflow schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 09:37:
[...]
Ik geloof dat je het wel met hem eens bent, de oude macbook heeft dus beter Wifi.
Aluminium is niet zo voordelig voor de Wifi ontvangst, dat heb ik wel gezien met de Air en nieuwe Macbook. Mijn andere laptops zien zo'n 20% meer netwerken.
Welke MM was dit? En wat zijn de specs vd macbook?GekkePrutser schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 01:32:
Als je een witte MacBook koopt, pas dan erg op met het uit de plastic zak halen. Die zit namelijk dichtgeplakt met zo'n ultra-plakkende verkruimelende verzegelingssticker en als je daarvan een stukje op je MacBook krijgt ben je uren bezig om die rotzooi weer zonder lijmresten en krassen te verwijderen. Echt, wat een plakzooi is dat, die sticker.
offtopic:
Had de mijne trouwens van de MediaMarkt, ze hebben het oude model weer in de aanbieding, vanaf 749 nu.
flipm0de ! flipm0de is the greatest!!!!!!!!
Als je de brightness op de laagste stand zet, zet je niet je beeldscherm uit! Enkel de verlichting. Beeldscherm uit doe met Ctrl-Shift-Eject.Smoonshine schreef op maandag 17 november 2008 @ 15:42:
[...]
Ik ben er toevallig ook mee bezig geweest dit weekend en dit werkt bij mij dus niet. Ik klap de macbook (aluminium) dicht, en klik vervolgens op mijn apple remote. Het scherm springt dan wel aan, maar na een paar seconden gaat de mac weer terug in slaapmodus.
Wat ik zelf nu doe. Aangezien ik het macbook scherm alleen uit wil hebben als ik films kijk. Ik verlaag dan gewoon de brightness van mijn macbook scherm. Wanneer je via het toetsenbord de brightness aanpast is de laagste stand de "beeldscherm uit" stand. Op die manier kun je dus ook gewoon je macbook open laten. Je moet er wel even voor zorgen dat je externe beeldscherm je primaire beeldscherm is.
Meestal zijn lijmresten van stickers in een mum van tijd te verwijderen met doekje dat licht gedrenkt is in wasbenzine (in sommige zaken verkocht als stickerverwijderaar voor een 10x hogere prijs aan de niet-wetende consument).GekkePrutser schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 01:32:
Als je een witte MacBook koopt, pas dan erg op met het uit de plastic zak halen. Die zit namelijk dichtgeplakt met zo'n ultra-plakkende verkruimelende verzegelingssticker en als je daarvan een stukje op je MacBook krijgt ben je uren bezig om die rotzooi weer zonder lijmresten en krassen te verwijderen. Echt, wat een plakzooi is dat, die sticker.
[ Voor 23% gewijzigd door limboroger op 18-11-2008 15:29 ]
Launching containers into space
Het was die in Amsterdam. Het is de oude 'good' versie, dus 2.1 Ghz, 1GB RAM, 120GB HD, Combo drive. Hij was 749. Ze hadden ook het oude 'better' model, 2.4 Ghz, 2GB RAM, 160GB, Superdrive voor 880 euro. Beide waren de witte modellen.Flipm0de schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 13:35:
[...]Welke MM was dit? En wat zijn de specs vd macbook?
Dit kan ook wel 4 tot 6 weken duren (staat ook op de apple-site), misschien zelfs nog langer ivm de streepjescode die je naar de UK moet sturen, dus nog ff geduld denk ik!!LyP0 schreef op maandag 17 november 2008 @ 13:53:
Zijn er nog meer mensen die een nieuwe mb besteld hebben direct na de keynote en nog steeds geen geld terug gestort hebben gekregen van apple ( ipod actie )
Ik heb namelijk nog steeds geen geld mogen ontvangen van apple terwijl dat wel de actie was.Op de site is ook niks meer te vinden van de ipod actie.
Je had dus eerst last ervan en nu nog steeds?B0MBACI schreef op woensdag 19 november 2008 @ 00:22:
Vandaag nieuwe updates en firmware van de touchpad, ik merk er niks van
Terpentine wordt gebruikt om verf mee op te lossen, beter gezegd, mee te verdunnen. Gebruik voor lijm wasbezine. Het zou mogelijk zijn dat het plastic er iets doffer van wordt. Dit geldt alleen voor bepaalde plastics, dus lang niet alle. Ik haal zo altijd die stickerresten van DVDs en CDs (beter dan krassen met je nagel en vervolgens, jawel, krassen hebben..). Een doekje gedrenkt in een klein beetje wasbenzine is in principe al genoeg. Je zou, als je op safe wil spelen, het eerst eens kunnen testen op de binnenkant van je batterijdeksel. Ik denk niet dat je iets zult zien ervan, maar dan is het een geruststelling voor jeGekkePrutser schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 22:22:
@limboroger: Bedankt voor de tip van de wasbenzine. Ik zat ook al aan zoiets te denken (terpentine) maar ik ben bang dat het het plastic aantast.
[ Voor 5% gewijzigd door limboroger op 19-11-2008 00:39 ]
Ik had er alleen last van in windows vista met bootcamp in mac os X was het oke.limboroger schreef op woensdag 19 november 2008 @ 00:32:
[...]
Je had dus eerst last ervan en nu nog steeds?
Ik heb m ook gehaald gister, ook de 750E versie. Wel jammer idd van de engelse stekker, maar kan nu iig ook me iphone opladen zonder USB!GekkePrutser schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 22:22:
[...]
Het was die in Amsterdam. Het is de oude 'good' versie, dus 2.1 Ghz, 1GB RAM, 120GB HD, Combo drive. Hij was 749. Ze hadden ook het oude 'better' model, 2.4 Ghz, 2GB RAM, 160GB, Superdrive voor 880 euro. Beide waren de witte modellen.
De oude MBP's waren ook afgeprijsd maar prijs weet ik niet meer.
Ik weet alleen niet of ze ze nog hebben en voor die prijs natuurlijk dus ik zou ze even bellen. Wel jammer vond ik dat er een Engelse stekker bij zat (die met snoer, de directe is wel gewoon een Nederlandse stekker). Dat is wel weer jammer.
@limboroger: Bedankt voor de tip van de wasbenzine. Ik zat ook al aan zoiets te denken (terpentine) maar ik ben bang dat het het plastic aantast.
[ Voor 3% gewijzigd door Flipm0de op 19-11-2008 10:36 ]
Is het eigenlijk wel goed voor de MacBook om hem te gebruiken met gesloten scherm? Ik heb er nog maar net een, en voor zover ik kan zien zitten er alleen ventilatiegaten onder de scharnier van het scherm. Als het scherm dichtgeklapt is lijkt het me dat hij zich heel moeilijk kan koelen.Muthas schreef op woensdag 19 november 2008 @ 12:21:
Remote werd sinds de laatste generatie wit niet meer meegeleverd. Verder is het powerlampje uit als het scherm aan is, je ziet dan toch wel dat ie aan staat. Klap je hem dicht dan gaat het lampje aan, en daar zijn nog 2 standen uit af te leiden:
- Vol helder lampje: MacBook staat helemaal aan, geen slaapstand, niet vervoeren
Bedankt, dan ga ik dat doen! Ik heb alle restjes er met mijn vingers vanaf gewreven maar de plaats waar ze hebben gezeten is nog steeds erg plakkerig en donkerder doordat het stof aan trekt. Dus het zou mooi zijn als ik dat er af kan krijgen.limboroger schreef op woensdag 19 november 2008 @ 00:32:
[...]Een doekje gedrenkt in een klein beetje wasbenzine is in principe al genoeg. Je zou, als je op safe wil spelen, het eerst eens kunnen testen op de binnenkant van je batterijdeksel. Ik denk niet dat je iets zult zien ervan, maar dan is het een geruststelling voor je
[ Voor 29% gewijzigd door GekkePrutser op 19-11-2008 13:04 ]
Anoniem: 275911
iBooks/Powerbooks konden op die manier nog wel eens overhitten, maar inmiddels is dat niet zo, kijk nog maar eens naar de achterkant wanneer je hem dichtgeklapt hebt. Je ziet dat de hete lucht nu netjes naar buiten gaat.GekkePrutser schreef op woensdag 19 november 2008 @ 13:02:
[...]
Is het eigenlijk wel goed voor de MacBook om hem te gebruiken met gesloten scherm? Ik heb er nog maar net een, en voor zover ik kan zien zitten er alleen ventilatiegaten onder de scharnier van het scherm. Als het scherm dichtgeklapt is lijkt het me dat hij zich heel moeilijk kan koelen.
Bootcamp of???bolleh schreef op woensdag 19 november 2008 @ 17:19:
ik heb mn macbook ook sinds vrijdag en ben echt superblij met het ding. Ben nog bezig om windows in te stellen maar daar heb ik eigenlijk geen zin in want na een dagje weer wennen aan osx is het alsof ik al die jaren gewoon met osx heb doorgewerkt.
vanavond toch maar even windows instellen want dat maakt bepaalde dingen voor school een stuk makkelijker(autocad oa). Photoshop CS4 bevalt me iig prima op osx, vooral de snelheid is dik in orde.
En het is gewoon zoveel fijner om een laptop te hebben, zit ik iig niet continu op mn kamer maar gewoon lekker waar ik op dat moment wil zitten
Our life and death are the same thing. When we realize this fact, we have no fear of death anymore, nor actual difficulty in our life
Anoniem: 275688
Kwestie van de juiste software proberen. Onder Windows lukt het zeker. Probeers een VLC onder OS X.Anoniem: 275688 schreef op woensdag 19 november 2008 @ 23:06:
Net een Full HD film gedownload (Wall-E), maar de 2.0 macbook kan het net niet aan. Hij schokt af en toe een beetje. Dat is wel teleurstellend
Hier een 2.1 White Early '08, en met Plex draai ik vloeiend elke 1080P HD film. Kwestie van software inderdaad, zoals gezegd. Alleen VLC is hier niet de juiste software, die schokt bij mij ook.Anoniem: 275688 schreef op woensdag 19 november 2008 @ 23:06:
Net een Full HD film gedownload (Wall-E), maar de 2.0 macbook kan het net niet aan. Hij schokt af en toe een beetje. Dat is wel teleurstellend
Een niet-pluizend doekje een beetje nat vochtig maken is voldoende. Geen glasex direct op je mac spuiten in ieder geval... computer + water != computerSn0wblind schreef op woensdag 19 november 2008 @ 23:49:
wat is het ideaale schoonmaak middel voor die glas plaat op de macbook scherm, iets wat niks kan aantasten?
[ Voor 6% gewijzigd door DaSchop op 20-11-2008 00:06 ]
Nee, gewoon in OSX. Het rare is eigenlijk dat hij het soms echt helemaal niet doet en dan ineens weer wel. Meestal als je 'm een lange tijd niet gebruikt hebt. Nu doet hij het gewoon weer flawless... Ik had 'm vaak genoeg rebooted toen hij raar deed maar dat hielp niet.
Anoniem: 253743
[ Voor 91% gewijzigd door Daedalus op 20-11-2008 10:19 ]
tnx, eens proberen, tradtiionele schermreinigers voor lcd's vermijden?DaSchop schreef op donderdag 20 november 2008 @ 00:01:
[...]
Een niet-pluizend doekje een beetje nat vochtig maken is voldoende. Geen glasex direct op je mac spuiten in ieder geval... computer + water != computer
Ok, thanks. Ik zal Plex eens proberen. Ik gebruikte hiervoor inderdaad gewoon VLC.thaan schreef op woensdag 19 november 2008 @ 23:53:
[...]
Hier een 2.1 White Early '08, en met Plex draai ik vloeiend elke 1080P HD film. Kwestie van software inderdaad, zoals gezegd. Alleen VLC is hier niet de juiste software, die schokt bij mij ook.
Nouja, als je spul of doekjes hebt die speciaal gemaakt zijn om LCD schermen schoon te maken kun je die natuurlijk altijd gebruiken. Ik weet niet hoe vies jij je scherm maakt maar een vochtig doekje kan weinig kwaad. Commercieel schoonmaakmiddel is waarschijnlijk ook weinig meer dan verdunde alcohol, zal iets beter schoonmaken en sneller verdampen maar verder zal het niet veel uitmaken. Als je een microfiber doekje gebruikt kan dat ook nog wel eens helpen, tegenover een handdoek ofzo. Je kunt ook zelf water + alcohol mixen 1 op 1 ofzo. Maar google het anders nog ever voor de zekerheid, ik ben ook maar een willekeurige gast op internet natuurlijk hè...Sn0wblind schreef op donderdag 20 november 2008 @ 11:15:
[...]
tnx, eens proberen, tradtiionele schermreinigers voor lcd's vermijden?
[ Voor 10% gewijzigd door DaSchop op 20-11-2008 11:35 ]
Excuus voor mijn over haaste reactie, ik sta perplex. En ben vervuld van vreugde.Anoniem: 253743 schreef op donderdag 20 november 2008 @ 09:59:
[mbr]Problemen horen in een apart topic. Daarnaast is crossposten niet echt gewenst :)[/]
[ Voor 33% gewijzigd door Anoniem: 253743 op 20-11-2008 12:06 ]
Kijk eens in rubriek 'Apple Software'.. De lieve mod heeft zelfs een nieuw topic voor je geopend. Niet zo snel verontwaardigd zijn volgende keer.Anoniem: 253743 schreef op donderdag 20 november 2008 @ 11:51:
[...]
Aaahh kom op! nu heb je beide posts weg gehaald ik wist dat het in een verkeerd topic stond, ik kon deze zelf niet verwijderen. Ik wil het nu wel in een problemen post posten maar ik had liever de tekst gekopieerd en geplakt, nu moet ik alles opnieuw typen
Ik meen iets gelezen te hebben dat meer mensen dit hebben als ze nog kabels (lees USB/externe monitor) ingeplugd hebben en dan de klep dichtdoen..Liquid schreef op donderdag 20 november 2008 @ 11:56:
Ik heb sinds kort ook een nieuwe macbook. Touchpad was wel even wennen, maar na even oefenen laat ik mijn muis steeds vaker liggen, dus dat zit wel snor.
Toch loop ik tegen een ding aan. Mijn slaapfunctie werkt echt heel slecht. Zodra ik de klep dichtdoe, dan begint het lichte aan de voorkant te pulseren, maar na 2 seconden ofzo hoor ik mijn idrive en opeens aanslaan en dan staat het lichtje op volledige sterkte. Als ik dan mijn klep open doet, dan krijg ik totaal geen beeld. Enige methode om het weer aan te krijg is even een koude restart van de computer. Het is echt totaal willekeurig wanneer het wel werkt en wanneer niet. Als het werkt, dan is mijn macbook binnen 3 seconden ook weer volledig werkbaar, dus dat wil ik dan ook graag!
Verder een leuk dingetje. Lekker stil, totaal geen moeite met het overstappen van windows naar de mac.
Je hebt gelijk, ik heb mijn post aangepast. Ik had niet eerder in deze rubriek gekeken.limboroger schreef op donderdag 20 november 2008 @ 12:00:
[...]
Kijk eens in rubriek 'Apple Software'.. De lieve mod heeft zelfs een nieuw topic voor je geopend. Niet zo snel verontwaardigd zijn volgende keer.
Dat heb ik ook gelezen idd. Ik gebruik een bluetooth muis en verder geen apparaten. Maar de muis heb ik ook ontkoppeld, maar het probleem houdt nog steeds aan. Het loop iedere keer vast als de stroomkabel er nog op zit en als er geen stroomkabel is, dan wilt het 5 van de 10 keer wel uit de slaap komen.limboroger schreef op donderdag 20 november 2008 @ 12:00:
[...]
Kijk eens in rubriek 'Apple Software'.. De lieve mod heeft zelfs een nieuw topic voor je geopend. Niet zo snel verontwaardigd zijn volgende keer.
[...]
Ik meen iets gelezen te hebben dat meer mensen dit hebben als ze nog kabels (lees USB/externe monitor) ingeplugd hebben en dan de klep dichtdoen..
heb ik ook af en toe last van gehad, na een reboot echter lijkt het weer weg(als in, daarna niet meer meegemaakt)Liquid schreef op donderdag 20 november 2008 @ 11:56:
Ik heb sinds kort ook een nieuwe macbook. Touchpad was wel even wennen, maar na even oefenen laat ik mijn muis steeds vaker liggen, dus dat zit wel snor.
Toch loop ik tegen een ding aan. Mijn slaapfunctie werkt echt heel slecht. Zodra ik de klep dichtdoe, dan begint het lichte aan de voorkant te pulseren, maar na 2 seconden ofzo hoor ik mijn idrive en opeens aanslaan en dan staat het lichtje op volledige sterkte. Als ik dan mijn klep open doet, dan krijg ik totaal geen beeld. Enige methode om het weer aan te krijg is even een koude restart van de computer. Het is echt totaal willekeurig wanneer het wel werkt en wanneer niet. Als het werkt, dan is mijn macbook binnen 3 seconden ook weer volledig werkbaar, dus dat wil ik dan ook graag!
Verder een leuk dingetje. Lekker stil, totaal geen moeite met het overstappen van windows naar de mac.
Anoniem: 189219
Lekker wat geld terugvragen, je bent verkeerd voorgelicht door de verkoper en volgens mij mag dat niet zomaar.Reb87 schreef op donderdag 20 november 2008 @ 22:32:
Cubix, Arosa en Svennos_1990, bedankt! Ik heb dus het 2.0Ghz instap model. De verkoper zei dat er toetsenbord verlichting inzat, dus ik was daar nogal blindelings vanuit gegaan. Scheelt me een hoop verder zoekwerk....
Ik doe nu elke keer mijn bluetooth helemaal uitschakelen vlak voordat ik mijn klep dicht doe. Nu werkt mijn slaap stand primabolleh schreef op donderdag 20 november 2008 @ 21:53:
[...]
heb ik ook af en toe last van gehad, na een reboot echter lijkt het weer weg(als in, daarna niet meer meegemaakt)
maar waarom wil je je bluetooth helemaal uitschakelen dan? (kan toch aanblijven?)Liquid schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 11:55:
[...]
Ik doe nu elke keer mijn bluetooth helemaal uitschakelen vlak voordat ik mijn klep dicht doe. Nu werkt mijn slaap stand prima
Weet iemand of dat ook automatisch gedaan kan worden? Dus als ik mijn klep dicht maakt, dat bluetooth eerst uitgeschakeld word en als ik mijn klep weer open maakt, dat het dan weer ingeschakeld wordt?
Stuur me een PM voor Wemos D1 shields voor het uitlezen van slimme meters, modbus apparaten of het aansturen van Itho mechanische ventilatie en wtw (zie ook V&A: https://tweakers.net/aanbod/user/47321/)
Als je de klep dicht doet voor standby en daarna weer muisinput geeft komt ie weer uit standby zonder dat het beeldscherm aangaat. Dit gebruik ik zelf altijd als ik in bijvoorbeeld Front Row een film wil kijken op mijn externe monitor zonder dat het beeld van de notebook aanstaat. Als ik dan terug naar notebookscherm wil dan zet ik 'm in slaap via het menu, en dan weer aan door de klep dicht en dan weer open te doen.hayda schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 22:18:
[...]
maar waarom wil je je bluetooth helemaal uitschakelen dan? (kan toch aanblijven?)
Modelbouw - Alles over modelbouw, van RC tot diorama
Anoniem: 257404
[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 257404 op 22-11-2008 17:30 ]
Voorheen was dat wel zo, maar ik merkte inderdaad ook dat als de batterij leeg is, de MacBook gewoon uit gaat. Opzich maakt het uiteindelijk ook niet zoveel uit vanwege de safe sleep.Flipm0de schreef op zaterdag 22 november 2008 @ 17:44:
moet het niet zo zijn dat als je batterij leeg is de macbook automatisch in slaapstand gaat? Net als wanneer je hem dichtklapt? Bij mij schakelt ie zichzelf gewoon uit?
“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/
Ik heb XP SP2 geïnstalleerd en dat ging prima. Zonder SP2 gaat echter niet werkenReb87 schreef op zondag 23 november 2008 @ 15:28:
Is het iemand al gelukt om Windows XP SP2 op de nieuwe 2008 macbook te installeren? Ik heb het vandaag geprobeerd, maar het toetsenbord doet het niet tijdens de installatie.Ook heb ik er een extern toetsenbord aangehangen (via google gevonden), maar dat werkte eveneens niet.
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
Ik ben er inmiddels al achter. In OSX moest het vinkje "Gebruik F1 F2 etc. als standaard toetsen" aangevinkt worden. Installatie is nu van start!Hoedje schreef op zondag 23 november 2008 @ 15:57:
[...]
Ik heb XP SP2 geïnstalleerd en dat ging prima. Zonder SP2 gaat echter niet werken
Je had dus alleen de F toetsen nodig? (F8 dan zeker) Lijkt me namelijk ontzettend sterk dat de andere toetsen ook niks doen en na 1 vinkje wel (met fn was het mogelijk wel gelukt)Reb87 schreef op zondag 23 november 2008 @ 15:59:
[...]
Ik ben er inmiddels al achter. In OSX moest het vinkje "Gebruik F1 F2 etc. als standaard toetsen" aangevinkt worden. Installatie is nu van start!
Stuur me een PM voor Wemos D1 shields voor het uitlezen van slimme meters, modbus apparaten of het aansturen van Itho mechanische ventilatie en wtw (zie ook V&A: https://tweakers.net/aanbod/user/47321/)
Over het installeren van windows gesproken.. waar gaat jullie voorkeur naar uit: parralels of gewoon een tweede partitie?Hoedje schreef op zondag 23 november 2008 @ 15:57:
[...]
Ik heb XP SP2 geïnstalleerd en dat ging prima. Zonder SP2 gaat echter niet werken
VMWare of partitie. Geen parallels.M.Machine schreef op zondag 23 november 2008 @ 17:38:
[...]
waar gaat jullie voorkeur naar uit: parralels of gewoon een tweede partitie?
Unum systema ad eos omnes regendos... | Macbook Pro 15" hi-res - Core i7 2635QM (2 GHz) / 8 GB / 160 GB SSD / Radeon 6490M | iPhone 3GS 16GB
is je windows partitie groter dan 32GB?Reb87 schreef op zondag 23 november 2008 @ 15:28:
Is het iemand al gelukt om Windows XP SP2 op de nieuwe 2008 macbook te installeren? Ik heb het vandaag geprobeerd, maar het toetsenbord doet het niet tijdens de installatie.Ook heb ik er een extern toetsenbord aangehangen (via google gevonden), maar dat werkte eveneens niet.
En is het al gelukt?Reb87 schreef op zondag 23 november 2008 @ 15:59:
[...]
Ik ben er inmiddels al achter. In OSX moest het vinkje "Gebruik F1 F2 etc. als standaard toetsen" aangevinkt worden. Installatie is nu van start!
Digistorm schreef op zondag 23 november 2008 @ 20:04:
Parallels of Boot camp. Geen VMware.
Goed. Je kunt ze dus beide uitproberen, ik heb een licentie voor Parallels dus zal ook niet zo snel meer overstappen; toen ik moest kiezen had VMware heel brak unity in beta en was de performance om te huilen. Op dit moment is VMware misschien wel de betere keus.
Draaien in een virtualisatie is gewoon nodig als je gegevens moet uitwisselen. Daarnaast is het voor de meeste toepassingen ook snel genoeg. Ga je voor pure performance, of wil je geen Mac OS X zien, dan kun je ook boot camp gebruiken. Ik gebruik beide, op dezelfde partitie dus. Dat kan, en is erg handig
Heel erg bedankt voor jullie antwoorden!quote: MaartenvsIk heb zelf gekozen voor Parallels om dezelfde reden als de persoon boven mij. Persoonlijk zou ik voor een VM gaan. Je kunt dan makkelijk dingen proberen zoals updates voor software pakketten e.d. en als het niet goed werkt sluit je windows af en sla je de gemaakte wijzigingen niet op. Zo blijf je continue met een snelle schone image werken. Dit kan helaas niet via bootcamp. Ga je echter gamen, dan kun je het beste wel voor bootcamp kiezen. Dus je keuze is nogal afhankelijk wat je met windows gaat doen.
Anoniem: 271233
Anoniem: 110497
Ik heb wel eens begrepen dacht ik dat de lokale apple boer niet evenveel korting kon geven als de Applestore. Dus ik denk dat qua prijsplaatje je 'm het beste online kunt bestellen.Wat lijkt jullie verstandiger, om je leppie aan te schaffen via apple.nl (met studentenkorting via surfspot, 12% meen ik te zeggen) of via de store? Via de store kan ik er dan wel meteen VM op laten zetten.
Bij de apple store online had ik naar mijn weten 6% korting en in de winkel (a-mac) 4%. Ik zit op de kunstacademie.Anoniem: 110497 schreef op maandag 24 november 2008 @ 15:34:
[...]
Ik heb wel eens begrepen dacht ik dat de lokale apple boer niet evenveel korting kon geven als de Applestore. Dus ik denk dat qua prijsplaatje je 'm het beste online kunt bestellen.
[ Voor 10% gewijzigd door A.Kebab op 24-11-2008 15:36 ]
Dat is echt een software probleem en heeft weinig met specifiek de Macbook te maken. Je mag dus een nieuw topic daarover starten in Apple Software & Diensten.tom_aagten schreef op maandag 24 november 2008 @ 18:21:
mensen even een vraagje; sinds een aantal dagen werkt mijn spellingscontrole niet meer binnen firefox(mozilla), safari en mail. wie weet de oplossing?
Hoe gebruik je hem dan? Je laat de Macbook wel gewoon aan staan? Ik heb zelf mijn Macbook nog niet ingesteld, ik neem hem ook niet zoveel mee. Maar met m'n oude Macbook Pro had ik daar iig nooit last van.Rox_NL schreef op maandag 24 november 2008 @ 18:06:
Zijn er meer mensen waarbij de draadloze netwerkkaart in 'slaapstand' gaat? Heb er voornamelijk last van op het draadloze netwerk van de VU, maar het is wel super irritant dat hij dan steeds weer opnieuw de identiteitscontrole moet gaan doen..
Ik heb geen idee waar het aan kan liggen, iemand tips?
Alle draadloze spullen zijn gewoon compatible met Apple.Flipm0de schreef op maandag 24 november 2008 @ 21:41:
een beetje offtopic. Maar ik wil thuis draadloos internet. Nu zag ik deze http://dixons.nl/De_onlin....aspx#extendeddescription
bij de dixons. Goedkoop en draadloos, 54G lijkt me snel genoeg, hebben een 20mb internet abo. Weet alleen niet of hij compatible is met apple? En wat betekent 2.4 GHz draadloos netwerk?
De Macbook staat gewoon aan, maar het internet wordt dan niet de hele tijd gebruikt. Ik had er voorheen ook nooit last van, maar ze zijn overgestapt naar WPA2 en sindsdien loopt ie wat moeilijker te doen (soms initieert hij niet eens de authentificatie).Hoedje schreef op maandag 24 november 2008 @ 18:27:
[...]
Dat is echt een software probleem en heeft weinig met specifiek de Macbook te maken. Je mag dus een nieuw topic daarover starten in Apple Software & Diensten.
[...]
Hoe gebruik je hem dan? Je laat de Macbook wel gewoon aan staan? Ik heb zelf mijn Macbook nog niet ingesteld, ik neem hem ook niet zoveel mee. Maar met m'n oude Macbook Pro had ik daar iig nooit last van.
Ik heb er geen last van met m'n 1st gen MacBook Black. Ook niet sinds de overgang naar WPA2. Typ dit nu op de VU.. Constant download :)!Rox_NL schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 11:40:
[...]
De Macbook staat gewoon aan, maar het internet wordt dan niet de hele tijd gebruikt. Ik had er voorheen ook nooit last van, maar ze zijn overgestapt naar WPA2 en sindsdien loopt ie wat moeilijker te doen (soms initieert hij niet eens de authentificatie).
Hmmm, als ik er weer eens ben dan toch maar eens alles verwijderen en kijken of ie het wel goed doet als ik alles clean invoer. Zal wel ergens een vinkje fout staan dan..J0sTJos schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 12:02:
[...]
Ik heb er geen last van met m'n 1st gen MacBook Black. Ook niet sinds de overgang naar WPA2. Typ dit nu op de VU.. Constant download :)!
Anoniem: 257404
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq