Bij mijn MacBook Pro is het wel zo dat er een adapter aangesloten moet zijn (stroom dus), want anders wordt hij niet wakker.Verwijderd schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 12:14:
Ik weet niet of er software voor beschikbaar is (vast wel) maar wanneer je een extern toetsenbord/muis aansluit op je MacBook en 'm dan dichtklapt moet het gewoon werken zoals jij wilt dacht ik...Zelf geen ervaring met een extern beeldscherm overigens, maar als ik m'n muis beweeg terwijl m'n MacBook dichtgeklapt stopt het lampje met knipperen en hoor je de superdrive zoeken naar een dvd...
Volgens mij heb je daar geen software voor nodig. Ik ben alleen even vergeten hoe dat ook alweer werkt.Verwijderd schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 12:09:
ik ben heel tevreden met mijn macbook maar ik ben eigenlijk op zoek naar software die mijn macbook niet in sluimerstand brengt als ik hem dichtklap. Waarom? omdat ik dan gewoon kan werken als ik een extern lcd angesloten heb. ik vind het storend uitzien en veel plaats in nemen om de macbook uitgeklapt te laten.
Kan volgens mij dmv een USB aangesloten muis of toetsenbord die de laptop uit de sleep mag halen. Als je dan klikt of op een toets drukt komt ie volgens mij uit de slaapstand.Philflow schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 12:24:
[...]
Volgens mij heb je daar geen software voor nodig. Ik ben alleen even vergeten hoe dat ook alweer werkt.
Sluit scherm aan, sluit stroom adapter aan. Klap scherm dicht. Wacht 1 minuut. Rag een paar keer op je muisknop/toetsenbord. Et voila.Verwijderd schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 12:14:
Ik weet niet of er software voor beschikbaar is (vast wel) maar wanneer je een extern toetsenbord/muis aansluit op je MacBook en 'm dan dichtklapt moet het gewoon werken zoals jij wilt dacht ik...Zelf geen ervaring met een extern beeldscherm overigens, maar als ik m'n muis beweeg terwijl m'n MacBook dichtgeklapt stopt het lampje met knipperen en hoor je de superdrive zoeken naar een dvd...
Lukte mij op het laatst ook om de mac aan te zetten, (powerknop) meteen dicht te doen, en boote hij ook met alleen externscherm.
edit; kan zowel met usb als bleutooth randapparatuur
[ Voor 3% gewijzigd door Flappiewappie op 21-10-2008 12:42 ]
Hier staat wat
Dank je! Ik begrijp je volkomen, maar bij gebrek aan beter kan ik altijd een poging wagen.Speedpete schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 09:14:
[...]
Check hier voor het icc-profiel
[...]
Andere plaats, paneel, kijkhoek, maandagmorgen model. etc. Maar kwaad kan het inderdaad nooit.
Hoe kan ik die importeren zodat ik dat profiel kan selecteren onder ''systeemvoorkeuren/beeldschermen/kleur/beeldschermprofiel'' ?Speedpete schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 09:14:
[...]
Check hier voor het icc-profiel
[...]
Andere plaats, paneel, kijkhoek, maandagmorgen model. etc. Maar kwaad kan het inderdaad nooit.
13'' Macbook White / 23'' Cinema Display / Powermac G4 Cube (450Mhz, 256Mb, 80Gb hd, Apple Dvi-Adc-adapter, Apple Bt Keyb 1eG), 15'' ADC Acryl / Dlink DIR-655 / Airport Extreme N / Nokia N78 / 60Gb PS3 / Wii /
Verwijderd
Dit werkt inderdaad perfect, sneltoets instellen ( bij mij cmd + x ) en als hij geactiveerd is blijft je macje mooi aan als je hem dicht klapt.
Volgens mij is het voldoende om hem in je library / bibliotheek te kiepen en wel onder:Lau26 schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 13:06:
[...]
Hoe kan ik die importeren zodat ik dat profiel kan selecteren onder ''systeemvoorkeuren/beeldschermen/kleur/beeldschermprofiel'' ?
/Library/ColorSync/Profiles
Let wel, je moet de map in de root van je HD pakken en niet die van je gebruiker. Makkelijkst is om in de finder de sneltoets CMD + Shift + G te nemen en bovenstaande regel erin te kopiëren, dan kom je in de juiste map.
Object-oriented programming offers a sustainable way to write spaghetti code | Hoe vleugels wel werken.
Thnx het werkt! Wat een goed profiel zeg!! M'n beeldscherm heeft nu veel mooiere diepere kleuren en is nu niet meer flets van kleur!! Superbedankt!!Speedpete schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 15:40:
[...]
Volgens mij is het voldoende om hem in je library / bibliotheek te kiepen en wel onder:
/Library/ColorSync/Profiles
Let wel, je moet de map in de root van je HD pakken en niet die van je gebruiker. Makkelijkst is om in de finder de sneltoets CMD + Shift + G te nemen en bovenstaande regel erin te kopiëren, dan kom je in de juiste map.
13'' Macbook White / 23'' Cinema Display / Powermac G4 Cube (450Mhz, 256Mb, 80Gb hd, Apple Dvi-Adc-adapter, Apple Bt Keyb 1eG), 15'' ADC Acryl / Dlink DIR-655 / Airport Extreme N / Nokia N78 / 60Gb PS3 / Wii /
Geen dank 
Maare, uitgaande van je sig, gebruik je een wit macbook? Mooi dat het daar ook een positief effect op heeft
Maare, uitgaande van je sig, gebruik je een wit macbook? Mooi dat het daar ook een positief effect op heeft
Object-oriented programming offers a sustainable way to write spaghetti code | Hoe vleugels wel werken.
Nu ff een oplossing voor een probleem welke de meeste eigenaren van de aluminium MacBook waarschijnlijk niet eens doorhadden:
Scheve function-toetsen
Wanneer je redelijk vlak over je toetsenbord naar de functietoetsen kijkt zal je zeer waarschijnlijk zien dat ze aan de rechterkant meer uitsteken dan de linkerkant.
De oplossing: gebruik een stukje papier om de linkerkant te 'liften'. Trek de toets voor een paar seconde omhoog aan die kant. Mijn toetsen zijn nu weer recht.
Laat ff weten als je hetzelfde hebt, ben wel benieuwd of alle alu MacBooks dit hebben.
Scheve function-toetsen
Wanneer je redelijk vlak over je toetsenbord naar de functietoetsen kijkt zal je zeer waarschijnlijk zien dat ze aan de rechterkant meer uitsteken dan de linkerkant.
De oplossing: gebruik een stukje papier om de linkerkant te 'liften'. Trek de toets voor een paar seconde omhoog aan die kant. Mijn toetsen zijn nu weer recht.
Laat ff weten als je hetzelfde hebt, ben wel benieuwd of alle alu MacBooks dit hebben.
Verwijderd
Hm ik vind hem helemaal niet prettiger dan het standaard MacBook profiel. Hij lijkt me veel te groen.Speedpete schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 18:32:
Geen dank
Op mijn MacBook werkt het helaas niet (slaat ontzettend blauw uit), dus ik moet het zelf maar eens kalibreren.Speedpete schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 18:32:
Geen dank
Mooie tip. Ik heb even een draadje gestart op NBR om te kijken of dit bij meer mensen verbetering geeft. Ik zit zelf nog te twijfelen over de aanschaf.
Vandaag in Den Haag de nieuwe Macbook bekeken. Mijn eerste indruk:
- Trackpad werkt verbazingwekkend goed, maar is nog wel wennen volgens mij. Je duim kan je nog steeds zonder problemen laten rusten waar je dat op de oude ook deed. Onderaan klikken gaat lekker soepel, verder omhoog is het minder soepel. De bovenste centimeter is niet klikbaar.
- Touchpad is ook een stuk gladder dan de vorige, positieve verbetering.
- De toetsen zijn erg glad in vergelijking met de oude Macbook, tijdens een stukje typen gleden mijn vingers af en toe weg
(hoop dat dit makkelijk went). Volgens mij is het toetsenbord nu exact hetzelfde als het Macbook Air toetsenbord.
- Het scherm gaat erg soepel open en ziet er super strak uit (veel beter dan mijn 'oude' Macbook)
Ook al is de nieuwe Macbook supergaaf, ik houd het nog wel even vol met mijn huidige Macbook...
- Trackpad werkt verbazingwekkend goed, maar is nog wel wennen volgens mij. Je duim kan je nog steeds zonder problemen laten rusten waar je dat op de oude ook deed. Onderaan klikken gaat lekker soepel, verder omhoog is het minder soepel. De bovenste centimeter is niet klikbaar.
- Touchpad is ook een stuk gladder dan de vorige, positieve verbetering.
- De toetsen zijn erg glad in vergelijking met de oude Macbook, tijdens een stukje typen gleden mijn vingers af en toe weg
- Het scherm gaat erg soepel open en ziet er super strak uit (veel beter dan mijn 'oude' Macbook)
Ook al is de nieuwe Macbook supergaaf, ik houd het nog wel even vol met mijn huidige Macbook...
Het is een profiel dat uit mijn Spyder2 rolt, dat het niet iedereen er goed uitziet is eerder regel dan uitzondering. Geen 2 schermen zijn identiek, geen situatie hetzelfde. Heb het scherm gekalibreerd in een donkere ruimte (ivm glossy) met brightness op max. Ik vond dat mijn scherm te rood was (heb er meer mensen over gehoord) en dat is nu minder.Verwijderd schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 18:47:
[...]
Hm ik vind hem helemaal niet prettiger dan het standaard MacBook profiel. Hij lijkt me veel te groen.
Zijn er eigenlijk winkels met een service? Zou volgens mij best wenselijk zijn als je je laptop mee kan nemen naar een reseller en voor een paar euro / tientje je scherm kan laten kalibreren. Voor veel mensen is de aanschafprijs van een calibratie-tool te hoog. Zelf heb ik een vrij eenvoudige Spyder2express die niet zo gek veel kost en ik ben er dik tevreden over. Zodra ik wat serieuzer bezig ga met fotografie komt er wel een betere (versie 3 of ander merk).
Leuk, zal het draadje eens volgenPhilflow schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 19:00:
[...]
Mooie tip. Ik heb even een draadje gestart op NBR om te kijken of dit bij meer mensen verbetering geeft. Ik zit zelf nog te twijfelen over de aanschaf.
Beste tip v.w.b. de MB is uitproberen in een winkel. Eventueel je huidige machine (mits laptop
Ook vandaag de nieuwe MacBook voor het eerst mogen aanschouwen bij iCenter in Almere!
Wat een mooi apparaat zeg, voelt een stuk degelijker aan dan de ouwe witte MacBook, ook het trackpad werkt een stuk soepeler dan die van de oude.
En niet vergeten het scherm, dat ziet er qua helderheid toch wat beter uit dan die van de witte.
Op basis van deze bevindingen denk ik toch dat ik voor de nieuwe ga.
Wat een mooi apparaat zeg, voelt een stuk degelijker aan dan de ouwe witte MacBook, ook het trackpad werkt een stuk soepeler dan die van de oude.
En niet vergeten het scherm, dat ziet er qua helderheid toch wat beter uit dan die van de witte.
Op basis van deze bevindingen denk ik toch dat ik voor de nieuwe ga.
Verwijderd
Lijkt me grote photoshop, Apple is echt niet zo stom om dit "per ongeluk" te doen hoor.mickezzz schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 11:56:
Op verschillende forums komen berichten binnen over nieuwe MBs zonder B toets, haha![]()
[afbeelding]
Anderhalve dag later en alweer 5000 erbij...rammes schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 09:57:
7500 aanmeldingen dat is toch niet dat je zegt echt veel
Thanks, ben vanmiddag bezig geweest bij machouse. ik denk dat het wel goed genoeg is voor me. ik merkte wel dat de kleuren flink veranderen als ik het scherm maar een klein beetje naar achter duw. Minder goede kijkhoek dan bij andere schermen die ik gewend ben.Speedpete schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 19:19:
[...]
Beste tip v.w.b. de MB is uitproberen in een winkel. Eventueel je huidige machine (mits laptop) meeslepen, meeste apple-winkels doen daar absoluut niet moeilijk over.
[ Voor 6% gewijzigd door Philflow op 21-10-2008 20:01 ]
Wel leuke toestelletjes die nieuwe macbook. Persoonlijk twijfel ik er ook aan om eentje te halen maar er zijn twee dingen die me tegenhouden:
- Werkt de nieuwe trackpad ook onder Windows en hoe? Rechtse muisknop?
- Ben nogal fervent Windows gebruiker. Ik ga OS X wel een kans geven maar als dit niet bevalt zou ik toch liever een klassiek Windows klavier op zo'n macbook hebben, maar dat is niet beschikbaar veronderstel ik?
http://www.tweakers.net/gallery/sys/2314
wat versta je onder een windows klavierRobbeke schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 20:05:
Wel leuke toestelletjes die nieuwe macbook. Persoonlijk twijfel ik er ook aan om eentje te halen maar er zijn twee dingen die me tegenhouden:
- Werkt de nieuwe trackpad ook onder Windows en hoe? Rechtse muisknop?
- Ben nogal fervent Windows gebruiker. Ik ga OS X wel een kans geven maar als dit niet bevalt zou ik toch liever een klassiek Windows klavier op zo'n macbook hebben, maar dat is niet beschikbaar veronderstel ik?
Ik zou het doen!
Ja, je kunt gewoon de rechtsonder hoek van het touchpad indrukken als een muisknop.Robbeke schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 20:05:
Werkt de nieuwe trackpad ook onder Windows en hoe? Rechtse muisknop?
Verkeerde topic, sorry
[ Voor 90% gewijzigd door Possstema op 21-10-2008 22:32 ]
Ik zou het inderdaad ook in de winkel uitproberen. Dat vind ik wel een pluspunt in de APR's, je kunt er gewoon even lekker mee spelen. Een oude laptop meeslepen en ernaast zetten zou ik niet zo snel doen (staat toch wat apart), maar als je echt nog twijfelt zullen ze het geen probleem vinden lijkt mij.Speedpete schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 19:19:[...]
Leuk, zal het draadje eens volgen
Beste tip v.w.b. de MB is uitproberen in een winkel. Eventueel je huidige machine (mits laptop) meeslepen, meeste apple-winkels doen daar absoluut niet moeilijk over.
your doing it wrongPossstema schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 21:51:
Ik ben al tijdje op zoek naar een sleeve voor de nieuwe macbook, en wil 1 die weinig ruimte inneemt. Na avondje googlen lijken mij de volgende 2 opties het best:
Radtech Sleevz: https://www.radtech.us/Products/SleevzNotebooks.aspx
Waterfield Suede Jacket: http://www.sfbags.com/pro...ket/laptopsuedejacket.htm
Waarbij mijn voorkeur uit gaat naar de 2e, want daar heb je ook een bijpassende hoes voor de ipod nano, die ik tegelijk heb besteld.
Zijn er mensen met ervaring met 1 van de producten? Of behoefte, want de verzendkosten zijn hoog (iig bij Waterfield).
[Transport] Neem je *book mee
Ik zou het doen!
Een klavier met een windows-toets en een delete toets, zodat je niet met mapping-tools moet gaan werken om een simpele CTRL-ALT-DEL combinatie te typen
http://www.tweakers.net/gallery/sys/2314
Ik weet vrij zeker dat Apple geen toetsenborden levert met Windows toetsen. Je kan er natuurlijk wel een extern toetsenbord aan hangen.Robbeke schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 08:02:
[...]
Een klavier met een windows-toets en een delete toets, zodat je niet met mapping-tools moet gaan werken om een simpele CTRL-ALT-DEL combinatie te typen
Trouwens, als je OS X geprobeerd hebt wil je helemaal geen windows meer
LG Therma V Split WP: HU143MA.U33-HN1636M NK5
Vreemd als je een MacBook om het uiterljk koopt... Lijken wel de mensen dis een iPhone kopen alleen omdat ze er mee willen pimpen.
Maar ik vraag me nog steeds af of hier mensen zijn met een losse batterij klep. Op MacRumors zie je toch aardig wat klachten daarover.
Maar ik vraag me nog steeds af of hier mensen zijn met een losse batterij klep. Op MacRumors zie je toch aardig wat klachten daarover.
Is zeker niet voor iedereen zo. Ook op mn volgende macbook ga ik zeker xp of vista installeren.Speedener schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 08:06:
[...]
Trouwens, als je OS X geprobeerd hebt wil je helemaal geen windows meer
Als je een extern Apple toetsenbord onder Windows gebruikt, wordt de Apple (Command) toets gewoon de Windows toets.Speedener schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 08:06:
[...]
Ik weet vrij zeker dat Apple geen toetsenborden levert met Windows toetsen. Je kan er natuurlijk wel een extern toetsenbord aan hangen.
Ik neem aan dat dit bij de portables ook zo is, zeker als je de Boot camp drivers gebruikt. Met dat externe toetsenbord heb ik dat niet eens gedaan want het gaat daarbij om een echte Windows machine (mijn Apple toetsenbord zit via een KVM switch aangesloten op een van mijn mini's en een PC).
EDIT: dit ging over de MBP.
[ Voor 101% gewijzigd door seppevs op 22-10-2008 10:50 ]
De Apple/Command-toets is onder een bootcamp windows install gewoon als windowstoets te gebruiken. Control Alt Delete op een extern toetsenbord is ook gewoon in te drukken. Op je macbook is echter geen delete-toets (wel op een US toetsenbord, maar dit is gewoon een backspace in feite). Je kunt dan bijvoorbeeld Control Shift Esc drukken ipv Control Alt Delte. Dan kom je ook in taakbeheer, maar dan het 3e tabje.Robbeke schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 08:02:
Ik heb nu een dag die Alu MacBook en heb een vraagje over mijn Airport. Wanneer ik de MacBook uit sluimer haal duurt hel wel 15-20 25 seconden voordat de MacBook verbinding maakt met een Wifi netwerk. Dit geldt niet alleen voor mij eigen netwerk maar voor meerdere netwerken.... Iemand enig idee hoe dit op te lossen is... Met mn andere MacBook gaat dit binnen 2-3 seconden namelijk...
UPDATE: Heb het nu gemeten en het is nu zelfs 25 seconden of meer...grrr Iemand??
UPDATE: Heb het nu gemeten en het is nu zelfs 25 seconden of meer...grrr Iemand??
[ Voor 11% gewijzigd door Flatwhite op 22-10-2008 12:34 ]
Waarom is dat vreemd? Koop jij ook kleding alleen maar omdat het functioneel is? En meubels? Of moet het ook nog een beetje leuk eruit zien?FerdiV schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 09:35:
Vreemd als je een MacBook om het uiterljk koopt... Lijken wel de mensen dis een iPhone kopen alleen omdat ze er mee willen pimpen.
🌞🍃
waarom vreemd?FerdiV schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 09:35:
Je zit continu tegen dat ding aan te kijken, je sleept hem continu met je mee. Dan is het toch goed als het ding mooi is?
De macbook is een stuk duurder vaak dan laptops met vergelijkbare of betere specs maar er is gewoon geen andere laptop met een vergelijkbaar niveau van design. Er zijn genoeg mooie laptops maar in mijn ogen is een macbook gewoon een simpel, minimalistisch design. Er zijn genoeg mensen die 2000 euro meer betalen voor een mooie tv, of voor die auto die toch net mooier is dan het goedkopere model. Waarom zou je dat met een laptop niet mogen doen?
Of fn+ctrl+alt+delete.limboroger schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 12:21:
[...]
De Apple/Command-toets is onder een bootcamp windows install gewoon als windowstoets te gebruiken. Control Alt Delete op een extern toetsenbord is ook gewoon in te drukken. Op je macbook is echter geen delete-toets (wel op een US toetsenbord, maar dit is gewoon een backspace in feite). Je kunt dan bijvoorbeeld Control Shift Esc drukken ipv Control Alt Delte. Dan kom je ook in taakbeheer, maar dan het 3e tabje.
Helemaal mee eens.bolleh schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 13:29:
[...]
Je zit continu tegen dat ding aan te kijken, je sleept hem continu met je mee. Dan is het toch goed als het ding mooi is?
Hey,
Weet iemand toevallig (ervaring) of het mogelijk is toch meer dan 1128 MB geheugen in een PowerBook G4 1.5 Ghz te steken...
Ik kan dit bookje kopen... maar na wat onderzoek blijkt er maar 1128 MB geheugen in te kunnen. Dit geeft Apple althans op...
Vaak kan er toch iets meer in... of zijn er bepaalde modules (merk type) waar hij wel meer van kan slikken.
Ik zou namelijk liever richting de 2 GB willen gaan. Ik lees namelijk dat hij soms wel aan het maximum van 1128 komt... en dat iets meer toch wel prettig is zou zijn.
Alvast vriendelijke bedankt
Weet iemand toevallig (ervaring) of het mogelijk is toch meer dan 1128 MB geheugen in een PowerBook G4 1.5 Ghz te steken...
Ik kan dit bookje kopen... maar na wat onderzoek blijkt er maar 1128 MB geheugen in te kunnen. Dit geeft Apple althans op...
Vaak kan er toch iets meer in... of zijn er bepaalde modules (merk type) waar hij wel meer van kan slikken.
Ik zou namelijk liever richting de 2 GB willen gaan. Ik lees namelijk dat hij soms wel aan het maximum van 1128 komt... en dat iets meer toch wel prettig is zou zijn.
Alvast vriendelijke bedankt
FreeReef.nl
Dit is het MacBook topic. Daarnaast bestaat er geen MacBook Pro met G4 processor. Je hebt het waarschijnlijk over een PowerBook G4. Afhankelijk van welk model je hebt kan er maximaal 1280MB tot 2GB geheugen in.
[ Voor 45% gewijzigd door tiguan op 22-10-2008 14:44 ]
klopt ik typ het verkeerd... het is een PowerBooktiguan schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 14:41:
Dit is het MacBook topic. Daarnaast bestaat geen MacBook Pro met G4 processor.
Dan ga ik eerst het type achter halen...
Bedankt voor je info... ik vond het zo onnodig om er een heel topic voor te openen.
[ Voor 20% gewijzigd door World Citizen op 22-10-2008 14:45 ]
FreeReef.nl
Noem het 'het Bang & Olufsen effect'.FerdiV schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 09:35:
Geen problemen hier.Flatwhite schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 12:29:
Precies... dat vind ik een goed voorbeeld,Speedpete schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 15:02:
[...]
Noem het 'het Bang & Olufsen effect'.
[...]
Geen problemen hier.
Ik zou bijna in staat zijn, een macbook te kopen (dualcore) om er Windows op te zetten...
Ziet er gewoon mooier uit.
Ik heb uren werk in mijn kamer zitten, aan maatwerk. Bureau en kastjes.. allemaal op maat en wit gethemed... Een mooie Mac book staat er beter bij...
Dus daar wil ik best extra voor betalen.
(kost wat ... heb je wat)
FreeReef.nl
Waarom zou je niet eerst proberen te kijken wat Mac is? Misschien begrijp je dan waarom we dit hier zeggen? Het is echt een tip eerst gewoon (al is het maar een week) met alleen Mac te werken.Decon Frost schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 15:18:
[...]
Precies... dat vind ik een goed voorbeeld,
Ik zou bijna in staat zijn, een macbook te kopen (dualcore) om er Windows op te zetten...
Ziet er gewoon mooier uit.
Ik heb uren werk in mijn kamer zitten, aan maatwerk. Bureau en kastjes.. allemaal op maat en wit gethemed... Een mooie Mac book staat er beter bij...
Dus daar wil ik best extra voor betalen.
(kost wat ... heb je wat)
Bang & Olufsen effect? Zodra je er Windows opzet is de pracht er vanaf hoor en heb je je MacBook een stuk minder mooi gemaakt.
Probeer een week te werken met Mac en gebruik daarbij websites als MacNoob.
Ik gebruik zelf al jaren Windows, maar vind Apple net zo fijn.. ik heb het ook zeker 1 jaar gebruikt... Dus ik weet wat het inhoud..FerdiV schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 15:29:
[...]
Waarom zou je niet eerst proberen te kijken wat Mac is? Misschien begrijp je dan waarom we dit hier zeggen? Het is echt een tip eerst gewoon (al is het maar een week) met alleen Mac te werken.
Bang & Olufsen effect? Zodra je er Windows opzet is de pracht er vanaf hoor en heb je je MacBook een stuk minder mooi gemaakt.
Echter windows bied mij op het moment ondersteuning aan dingen die ik nodig heb, waar apple geen ondersteuning bied... vandaar mijn antwoord...
Ik denk dat je iemand anders wou quoten... ik brak alleen in in het gesprek.
FreeReef.nl
Een Macbook wordt aan de buitenkant echt niet minder mooi wanneer je een ander besturingssysteem gebruikt. Probleem is dat fanboys dat als heiligschennis zien, en daarom iedereen vertellen dat je Macbook lelijk wordt als je er Windows op zet. Maar op je Macbook komen echt niet opeens allemaal extra knopjes en dingetjes hoor
.
Sterker nog, ik doe niet anders.
VPN'en op Windows, de rest op OSX.
Bootcamp is wat dat betreft een geweldige uitvinding.
* MGSNK ruilt binnenkort zijn MacBook Pro 2.4ghz in voor een MacBook 2.4ghz en gaat weer Windows Vista installeren
VPN'en op Windows, de rest op OSX.
Bootcamp is wat dat betreft een geweldige uitvinding.
* MGSNK ruilt binnenkort zijn MacBook Pro 2.4ghz in voor een MacBook 2.4ghz en gaat weer Windows Vista installeren
Our life and death are the same thing. When we realize this fact, we have no fear of death anymore, nor actual difficulty in our life
mwah, er zijn heel veel werkvelden waar windows gewoon vereist is om echt lekker te kunnen werken(en geen instabiele, achterlopende programmas te moeten gebruiken). Daarom ben ik destijds ook van mn macs afgestapt. Maargoed aangezien ik dat nu niet meer nodig hebt komt er zsm een macbookjeFerdiV schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 15:29:
[...]
Waarom zou je niet eerst proberen te kijken wat Mac is? Misschien begrijp je dan waarom we dit hier zeggen? Het is echt een tip eerst gewoon (al is het maar een week) met alleen Mac te werken.
/me zwaait naar MGSNK
Ik was net weer even bij A-Mac in Amersfoort en die hebben een wachtlijst van ongeveer 2 weken. Er zal dus niet veel verschil zijn tussen online bestellen bij apple zelf of via hun.
Ik ga uiteindelijk denk ik ook maar via de applestore bestellen omdat ik dan ook meer studentenkorting krijg. Bij A-Mac is dit maar 4% (voor HBO-ers), bij de applestore 8% geloof ik.
Ik ga uiteindelijk denk ik ook maar via de applestore bestellen omdat ik dan ook meer studentenkorting krijg. Bij A-Mac is dit maar 4% (voor HBO-ers), bij de applestore 8% geloof ik.
Filmpje met kijkhoek, klik, 4-vinger gebeuren en wakeup.
[YouTube: http://nl.youtube.com/watch?v=KiMR80185ww]
[YouTube: http://nl.youtube.com/watch?v=KiMR80185ww]
Geinig filmpje, thanks.Speedpete schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 17:30:
Filmpje met kijkhoek, klik, 4-vinger gebeuren en wakeup.
Maar gebruik jij geen tap to click? vind ik zelf veel handiger dan touchpad indrukken.
Bij Machouse A'dam zelfde verhaalMythrill schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 17:11:
Ik was net weer even bij A-Mac in Amersfoort en die hebben een wachtlijst van ongeveer 2 weken. Er zal dus niet veel verschil zijn tussen online bestellen bij apple zelf of via hun.
[ Voor 36% gewijzigd door Philflow op 22-10-2008 18:08 ]
Omdat ik het persoonlijk niet prettig vind werken.Philflow schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 18:07:
Geinig filmpje, thanks.
Maar gebruik jij geen tap to click? vind ik zelf veel handiger dan touchpad indrukken.
Ik heb net even het filmpje op de Apple site zitten bekijken over de MacBook... en damn... Ook dat filmpje ziet er gelikt uit zeg.
Gewoon netjes in elkaar gezet. Mooi gefilmd, interviews, goede muziek erin.
Ik snap dat het reclame praatje is. Maar eerlijk is eerlijk, ook daar is aandacht aan besteed.
Gewoon netjes in elkaar gezet. Mooi gefilmd, interviews, goede muziek erin.
Ik snap dat het reclame praatje is. Maar eerlijk is eerlijk, ook daar is aandacht aan besteed.
Fotonerd
Ben deze avond achter een MacBook geweest (nieuw model), want wat zijn dat prachtige portables !!!
Ik heb nog nooit met een Mac gewerkt (verstokt Windows gebruiker), maar ik kan voorlopig maar één ding zeggen: WAAW !
Enkel sneltoetsen is nog even zoeken, maar alles werkt intuïtief genoeg om het vanzelf uit te vissen...
Ik denk dat mn Windows machine de komende weken gedegradeerd wordt tot stofverzamelaar :-P
Maar wat mij het meeste in het oog springt is de kwaliteit van het toestel, hoe mooi het eruit ziet en hoeveel aandacht er is besteed aan de details...
Ik heb nog nooit met een Mac gewerkt (verstokt Windows gebruiker), maar ik kan voorlopig maar één ding zeggen: WAAW !
Enkel sneltoetsen is nog even zoeken, maar alles werkt intuïtief genoeg om het vanzelf uit te vissen...
Ik denk dat mn Windows machine de komende weken gedegradeerd wordt tot stofverzamelaar :-P
Maar wat mij het meeste in het oog springt is de kwaliteit van het toestel, hoe mooi het eruit ziet en hoeveel aandacht er is besteed aan de details...
Dat tap to click gaat altijd wel is mis als je per ongeluk het trackpad aanraakt... ik vind dat erg irritant en ga daarom ook voor de 'normale' click.Speedpete schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 18:24:
[...]
Omdat ik het persoonlijk niet prettig vind werken.
Maar kun je de gevoeligheid niet instellen dan?martijn007 schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 21:56:
[...]
Dat tap to click gaat altijd wel is mis als je per ongeluk het trackpad aanraakt... ik vind dat erg irritant en ga daarom ook voor de 'normale' click.
Je kunt de optie "Ignore accidental trackpad input" aanzetten. Maar toch heb ik dan toch dat ik per ongeluk klik. Ook vind ik de feedback die je krijgt van een echte knop erg fijn.Philflow schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 22:55:
[...]
Maar kun je de gevoeligheid niet instellen dan?
Een groot trackpad is trouwens echt super, moest laatst op de laptop (een HP) van iemand anders werken en daar zat echt een super klein trackpadje op.... niet mee te werken zonder muis!
Clamshell mode.Philflow schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 12:24:
[...]
Volgens mij heb je daar geen software voor nodig. Ik ben alleen even vergeten hoe dat ook alweer werkt.
Dit is meer van het niveau dat je als hetero man zonder travestie neigingen een bikini koopt omdat je dat mooi vindt. Door de andere toetsenbord layout en de trackpad die maar 1 button heeft is het een beetje raar om dan hoofdzakelijk iets als Windows of Linux te gaan draaien. Het is zeker niet ondoenbaar met Windows omdat je met de bootcamp drivers genoeg hebt om het wel erg mooi te kunnen doen. Linux wordt een ander verhaal. Het is simpelweg wat makkelijker om een echte Windows laptop te kopen als je toch zo erg aan Windows blijft hangen. Zeker aangezien er nog zat Windows mensen zijn die steen en been klagen over die eenknopsmuis en dat toetsenbord. De kans dat het je gaat irriteren als Windows gebruiker is gewoon vrij groot. Bedenk je het e.e.a. dus goed voordat je überhaupt al tot aanschaf over gaat want een miskoop is zonde.Datafeest schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 12:30:
[...]
Waarom is dat vreemd? Koop jij ook kleding alleen maar omdat het functioneel is? En meubels? Of moet het ook nog een beetje leuk eruit zien?
En uiteraard zijn er zat mensen die Windows op een Mac of MacOS X op een gewone pc nou eenmaal raar vinden, onnatuurlijk zeg maar.
Qua mooiigheid, nou, dat is erg smaakverschillend want de nieuwe Macbook is nou niet bepaald mooier dan een Toshiba of een Acer aangezien het nu zo ongeveer dezelfde design heeft (en dat komt door voornamelijk die zwarte bezel en een beetje dat zwarte toetsenbord). Houdt je alleen nog het verschil in buildquality en de mogelijkheid om Windows en MacOS X zonder problemen naast elkaar te kunnen draaien over.
Mocht het gaan om alleen Windows applicaties te draaien dan zijn dingen als Boot Camp, VMware Fusion, Parallels Desktop for Mac en mogelijk ook WINE aan te raden om eens nader te onderzoeken. De laatste 3 bieden je de mogelijkheid om de applicaties binnen OS X te draaien. Met Boot Camp draai je geheel native Windows op je Mac en zul je steeds moeten rebooten als je Windows of MacOS X wilt gebruiken.
zin klopt niet. jij vind apple design niet mooier dan acer. ik denk dat de meeste mensen daar heel anders over denken hier.ppl schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 23:19:
Qua mooiigheid, nou, dat is erg smaakverschillend want de nieuwe Macbook is nou niet bepaald mooier dan een Toshiba of een Acer aangezien het nu zo ongeveer dezelfde design heeft
vreemde vergelijking maargoed. Ik zou eerder zeggen dat het gewoon een afweging is tussen looks en prijs.ppl schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 23:19:
[...]
Clamshell mode.
[...]
Dit is meer van het niveau dat je als hetero man zonder travestie neigingen een bikini koopt omdat je dat mooi vindt.
Er zijn voldoende producten die op vrijwel elke manier een betere keus zijn(financieel gezien) dan een macbook/pro. Maar voor sommige mensen zijn die kleine verschillen genoeg om toch meer te betalen voor die apple.
Ik ga volgende week een macbook bestellen. Waarschijnlijk de instapper met een aantal accesoires, komt uit rond de 1240 euro voor mij. Een hoop geld, zeker voor een student, maar als je bedenkt dat je die laptop 2/3 jaar gebruikt dan betekent dat per week 12/7.9 euro per week. Dat vind ik zeker niet veel geld en kan ik zonder problemen opbrengen.
sommige mensen hechten nou eenmaal waarde aan de looks van bepaalde dingen. En die looks mogen best wat kosten. Waarom kopen sommige tweakers een Lian-Li kast? Zeker niet de goedkoopste(al helemaal niet toen ze net "in" waren) en er waren voldoende alternatieven die dezelfde capaciteiten hadden. Maar er waren genoeg tweakers hier die hun Lian-Li Pc60 even moesten showen.
Waarom zijn er mensen die hun eigen pc in de kast van een apple quicksilver G4 kast modden?
Soms wil het oog ook wat, en daar zul je in deze wereld nou eenmaal gewoon voor moeten dokken
je kan de trackpad instellen als 2 buttons.Door de andere toetsenbord layout en de trackpad die maar 1 button heeft is het een beetje raar om dan hoofdzakelijk iets als Windows of Linux te gaan draaien.
uiteraard, maar mensen die een apple kopen om er specifiek windows op te zetten, weten toch wel waar ze mee bezig zijnHet is zeker niet ondoenbaar met Windows omdat je met de bootcamp drivers genoeg hebt om het wel erg mooi te kunnen doen. Linux wordt een ander verhaal. Het is simpelweg wat makkelijker om een echte Windows laptop te kopen als je toch zo erg aan Windows blijft hangen.
apple biedt al vrij lang meer-knops muizen aan, toetsenbord is idd even wennen, maargoed wederom, er zijn weinig switchers die van windows > apple gaan en niet weten wat ze te wachten staat qua software verandering.Zeker aangezien er nog zat Windows mensen zijn die steen en been klagen over die eenknopsmuis en dat toetsenbord. De kans dat het je gaat irriteren als Windows gebruiker is gewoon vrij groot. Bedenk je het e.e.a. dus goed voordat je überhaupt al tot aanschaf over gaat want een miskoop is zonde.
OSX op een gewone pc is idd nogal vreemd, maar apple heeft het gewoon slim gedaan met boot camp. Veel mensen die eigen weleens windows nodig hadden kunnen nu prima een mac kopen, want het draait beide.En uiteraard zijn er zat mensen die Windows op een Mac of MacOS X op een gewone pc nou eenmaal raar vinden, onnatuurlijk zeg maar.
Een keuze die je van de meeste "PC" fabrikanten niet hoef te verwachten, want een laptop met windows vista is vaak niet goed over te zetten naar XP door ontbrekende drivers etc.
Ik vind de nieuwe macbooks een stuk mooier dan de vorige, bij de macbook pro vind ik het wat minder passen maar dat komt wellicht door de grootte.Qua mooiigheid, nou, dat is erg smaakverschillend want de nieuwe Macbook is nou niet bepaald mooier dan een Toshiba of een Acer aangezien het nu zo ongeveer dezelfde design heeft (en dat komt door voornamelijk die zwarte bezel en een beetje dat zwarte toetsenbord). Houdt je alleen nog het verschil in buildquality en de mogelijkheid om Windows en MacOS X zonder problemen naast elkaar te kunnen draaien over.
Qua looks blijft het een beter design dan welke fabrikant dan ook aanbiedt. En dan doel ik bijv op een "rechte"(geen aflopende onderkant bijv), aansluitpoorten die mooi en netjes zijn afgewerkt, geen lampjes of frutseltjes die er uitspringen binnen het design. Het gehele design van apple vormt altijd een mooi geheel, heel rustgevend. Er is geen fabrikant die daar aan kan tippen
heb je gelijk in, sommige momenten draai je liever windows programmas onder OSX dan helemaal rebooten. Maar het is goed dat die mogelijkheid, tot rebooten en dan native windows draaien, er is. Dan kun je namelijk ook je voordeel doen met alle mogelijkheden die windows biedtMocht het gaan om alleen Windows applicaties te draaien dan zijn dingen als Boot Camp, VMware Fusion, Parallels Desktop for Mac en mogelijk ook WINE aan te raden om eens nader te onderzoeken. De laatste 3 bieden je de mogelijkheid om de applicaties binnen OS X te draaien. Met Boot Camp draai je geheel native Windows op je Mac en zul je steeds moeten rebooten als je Windows of MacOS X wilt gebruiken.
[ Voor 52% gewijzigd door bolleh op 23-10-2008 00:43 ]
Beste Macbook gebruikers.
Bij de nieuwe macbook is het mogelijk een SDD te bestellen. Nu het makkelijker is geworden om zelf de HDD te vervangen, is mijn vraag of je zelf de HDD kan vervangen door een SDD?
Alvast bedankt!
Bij de nieuwe macbook is het mogelijk een SDD te bestellen. Nu het makkelijker is geworden om zelf de HDD te vervangen, is mijn vraag of je zelf de HDD kan vervangen door een SDD?
Alvast bedankt!
Ja kan. Iedere 2.5" 9.5mm hoge SATA hard drive zal passen.magicnl schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 09:53:
mijn vraag of je zelf de HDD kan vervangen door een SDD?
zin klopt niet... Wij vinden de nieuwe Macbook niet zo mooiEl_Hefe schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 00:02:
[...]
zin klopt niet. jij vind apple design niet mooier dan acer. ik denk dat de meeste mensen daar heel anders over denken hier.
BOEIE!!!! !
FreeReef.nl
Omg who cares inderdaadDecon Frost schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 10:45:
[...]
zin klopt niet... Wij vinden de nieuwe Macbook niet zo mooi
BOEIE!!!! !
Feit is wel dat het nieuwe design minder opvallend is. Eerst was het echt zo van "waaw nice, een witte laptop!". Nu zul je dat niet meer hebben. Dat bepaalde dingen net wat strakker zijn ingericht valt niet zo op gewoon. Maarja, ach he, who cares
[ Voor 7% gewijzigd door kamerplant op 23-10-2008 12:05 ]
🌞🍃
Alu is imo 10x mooier dan wit plastic, ook in functioneel aspect want het is gewoon veel steviger. Als je het niet aanstaat dan koop je toch gewoon een andere notebook, je bent niet verplicht een Mac te kopen...
Maar laten we een wat interessantere discussie gaan voeren. In het MBP topic was het al gepost, de 9400 chipset onderstuend officieel maximaal 8GB ram. Apple zegt echter dat de MB maar 4 GB ondersteund. Ik ben wel beniewd of de MB en MBP beide tot 8GB vol te gooien zijn
Maar laten we een wat interessantere discussie gaan voeren. In het MBP topic was het al gepost, de 9400 chipset onderstuend officieel maximaal 8GB ram. Apple zegt echter dat de MB maar 4 GB ondersteund. Ik ben wel beniewd of de MB en MBP beide tot 8GB vol te gooien zijn
Wit is leuk, maar wel iets dat al jaren in de modellen zit. Apple verandert en dat zie je in de laptops, maar opvallender vond ik het zelf dat de vrijwel altijd stille Ive ineens in de spotlights staat bij een presentatie.
Wat mij in eerste instantie naar Apple trok was de houding van het bedrijf. De wet van de remmende voorsprong zie je op veel plekken terug, maar Apple probeert in mijn ervaring daar actief iets aan te doen. Niet blijven zitten waar je zit, maar doorgaan. Daar hoort het afkappen van de floppy bij, het eject-knopje van je cd op de drive, het inbouwen van de camera, maar mijn inziens ook het afkappen van firewire op de macbook. Ze zijn lang niet overal de eerste mee, maar zijn wel vlot met het erkennen van het nut en het implementeren ervan.
Wat dat met de kleur te maken heeft? Even twee modellen die nu in de winkel staan:

Wit, Apple is niet meer uniek met het wit en met de opkomst van de netbooks zie je steeds meer witte machines. Wil je daar bij horen of wil je differentiëren? Tuurlijk, de tweaker ziet het verschil wel, maar de gemiddelde consument niet zo snel.
Daarom verleggen ze nu de aandacht naar de bouw van het laptop, de techniek, het milieu en de sterke constructie. Slimme zet? Ik denk het wel. Wie Apple kent kan het wel accepteren of went eraan, wie het niet kent voelt het wel in de winkel, het laptop is een stuk steviger dan wat er verder op de markt is.
1) Apple het uitgeschakeld heeft
2) De chipset max. 16GB ondersteund over vier slots, dus over de twee beschikbare max. 8 GB.
Vooral dat laatste lijkt me de echte reden. Het kleine broertje van de chipset, de 9300, ondersteund per slot max. 4GB aan geheugen.
Wat mij in eerste instantie naar Apple trok was de houding van het bedrijf. De wet van de remmende voorsprong zie je op veel plekken terug, maar Apple probeert in mijn ervaring daar actief iets aan te doen. Niet blijven zitten waar je zit, maar doorgaan. Daar hoort het afkappen van de floppy bij, het eject-knopje van je cd op de drive, het inbouwen van de camera, maar mijn inziens ook het afkappen van firewire op de macbook. Ze zijn lang niet overal de eerste mee, maar zijn wel vlot met het erkennen van het nut en het implementeren ervan.
Wat dat met de kleur te maken heeft? Even twee modellen die nu in de winkel staan:

Wit, Apple is niet meer uniek met het wit en met de opkomst van de netbooks zie je steeds meer witte machines. Wil je daar bij horen of wil je differentiëren? Tuurlijk, de tweaker ziet het verschil wel, maar de gemiddelde consument niet zo snel.
Daarom verleggen ze nu de aandacht naar de bouw van het laptop, de techniek, het milieu en de sterke constructie. Slimme zet? Ik denk het wel. Wie Apple kent kan het wel accepteren of went eraan, wie het niet kent voelt het wel in de winkel, het laptop is een stuk steviger dan wat er verder op de markt is.
Ik denk het niet. Het zou me niets verbazen als:Mythrill schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 12:15:
2) De chipset max. 16GB ondersteund over vier slots, dus over de twee beschikbare max. 8 GB.
Vooral dat laatste lijkt me de echte reden. Het kleine broertje van de chipset, de 9300, ondersteund per slot max. 4GB aan geheugen.
[ Voor 18% gewijzigd door Speedpete op 23-10-2008 12:36 ]
Per slot betekent 8 GB in totaal. Op andere sites, macrumors en dergelijk las ik een paar interesante berichten. Enkele apple medewerkers hebben gezegd dat de macbooks en de macbook pro's wel 8 GB ondersteunen maar ondat het zo ongelooflijk duur is en zo weinig beschikbaar is dat ze het niet aanbieden.Speedpete schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 12:23:
[...]
Ik denk het niet. Het zou me niets verbazen als:
Een medewerker van Nvidia heeft hetzelfde gezegd. Dat de chipset het wel ondersteund maar dat het gewoon nog nauwelijks beschikbaar is.
Als je kijkt naar waar het beschikbaar is. Ik ben alleen nog maar geheugen van crucial tegengekomen die tot 8 GB ddr3 so-dimms aanbied.
Dat je kost je slechts $ 1,179. Oftwel ongeveer 920 euro.
Ik wacht dan liever tot het ongeveer 500 euro kost. Dan ben ik wel bereid het te kopen. De oude macbooks en macbook pro's ondersteunden ook wel tot 8 GB dus deze moeten dat helemaal kunnen. (in de oude werkte het alleen niet helemaal optimaal, 6 GB werkte wel redelijk, maar net zoals nu: veel en veel te duur)
Heb er eentje besteld (van tevoren in shop ff geklikt en gekeken en gepordDatafeest schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 11:58:
[...]
Omg who cares inderdaad
Feit is wel dat het nieuwe design minder opvallend is. Eerst was het echt zo van "waaw nice, een witte laptop!". Nu zul je dat niet meer hebben. Dat bepaalde dingen net wat strakker zijn ingericht valt niet zo op gewoon. Maarja, ach he, who cares. Ik heb hem nog niet in het echt gezien, maar het zal me vast niet tegenvallen
| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |
What the hell moet je met 8 of 16 GB aan mem in je macbooksergev schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 12:51:
[...]
Per slot betekent 8 GB in totaal. Op andere sites, macrumors en dergelijk las ik een paar interesante berichten. Enkele apple medewerkers hebben gezegd dat de macbooks en de macbook pro's wel 8 GB ondersteunen maar ondat het zo ongelooflijk duur is en zo weinig beschikbaar is dat ze het niet aanbieden.
Een medewerker van Nvidia heeft hetzelfde gezegd. Dat de chipset het wel ondersteund maar dat het gewoon nog nauwelijks beschikbaar is.
Als je kijkt naar waar het beschikbaar is. Ik ben alleen nog maar geheugen van crucial tegengekomen die tot 8 GB ddr3 so-dimms aanbied.
Dat je kost je slechts $ 1,179. Oftwel ongeveer 920 euro.
Ik wacht dan liever tot het ongeveer 500 euro kost. Dan ben ik wel bereid het te kopen. De oude macbooks en macbook pro's ondersteunden ook wel tot 8 GB dus deze moeten dat helemaal kunnen. (in de oude werkte het alleen niet helemaal optimaal, 6 GB werkte wel redelijk, maar net zoals nu: veel en veel te duur)
I am the great Cornholio!
Ik sta hier op de macbook in bijenkorf a'dam te typen en de kleuren zien er hier perfect uit. veel voller dan ik eerder had gezien. Blijkt ook een gecalibreerd profiel te zijn. Als ik hem op het standaard profiel zet is het behoorlijk flets.
Dat profiel hier eerder in dit topic heeft het beeld van mijn MB ook verbeterd. Minder flets idd. Al heb ik het idee dat bij een foto het contrast iets minder wordt.Philflow schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 16:12:
Ik sta hier op de macbook in bijenkorf a'dam te typen en de kleuren zien er hier perfect uit. veel voller dan ik eerder had gezien. Blijkt ook een gecalibreerd profiel te zijn. Als ik hem op het standaard profiel zet is het behoorlijk flets.
Over smaak valt niet te twisten, maar als jij die goedkope en lelijke plastic dingen net zo mooi vindt als de MacBook moet ik mijn wenkbrauwen toch fronsen.ppl schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 23:19:
[...]
Qua mooiigheid, nou, dat is erg smaakverschillend want de nieuwe Macbook is nou niet bepaald mooier dan een Toshiba of een Acer aangezien het nu zo ongeveer dezelfde design heeft (en dat komt door voornamelijk die zwarte bezel en een beetje dat zwarte toetsenbord). Houdt je alleen nog het verschil in buildquality en de mogelijkheid om Windows en MacOS X zonder problemen naast elkaar te kunnen draaien over.

Mijn Macbook (White) uit 2007 was eerst ook heel erg flets (kennelijk standaard bij Apple), maar ik heb nu het ICC-profiel van Speedpete gedownload en geinstalleerd (zie pagina 12). En heb nu veel mooiere en diepere kleuren dan voorheenPhilflow schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 16:12:
Nou dit is een ander profiel dan die van Speedpeet:DJH schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 16:14:
[...]
Dat profiel hier eerder in dit topic heeft het beeld van mijn MB ook verbeterd. Minder flets idd. Al heb ik het idee dat bij een foto het contrast iets minder wordt.
http://www.filefactory.co...uren-LCD_gekalibreerd_icc
Try it, you might like it.
Met name als je met heel grote foto bestanden werkt, of als je veel virtual machines gebruikt (VMWare Fusion of Parallels) kan 8 GB heel handig zijn. En de MacBook is daar verder ook krachtig genoeg voor.MetaFrame schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 15:26:
[...]What the hell moet je met 8 of 16 GB aan mem in je macbook
Bovendien lijkt het me wel de bedoeling dat hij (minstens) 3 jaar mee gaat en tegen die tijd is 8GB al veel meer gemeengoed dan het nu is. Dan is het goed om te weten dat hij futureproof is.
Lijkt mij ook. Ik mag overigens aannemen dat je ruim voldoende hebt aan 4GB. Ik kan niet anders zeggen dat ik 8GB extreem veel vind voor een laptop.Verwijderd schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 18:27:
Dat kan je toch tegen die tijd bijplaatsen, wanneer de prijs is gedaald?
Overigens heb ik morgen ook meer geheugen (4gb) in mn MacBook 2.1 dan in mn PC
I am the great Cornholio!
Maar dan is het ten eerste wel handig dat het ondersteund wordtVerwijderd schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 18:27:
Dat kan je toch tegen die tijd bijplaatsen, wanneer de prijs is gedaald?
Ik ben nu nog geen 8 GB nodig maar 4 GB gebruik ik nu al afhankelijk wat ik aan het doen ben. Dus 8 GB zal in de toekomst wel nodig zijn. Nu is het ongeveer 3 a 3,5 GB in gebruik bij een beetje serieus gebruik.
Hoop volgende week mijn nieuwe MacBook te krijgen, maar ben vandaag toch nog even langs de Apple Store in Innsbruck gegaan. Ze hadden daar de nieuwe MacBook en moet inderdaad zeggen dat ik onder de indruk was. Helaas was de MacBook al lelijk bekrast aan de bovenkant. Overigens heb ik niet gekeken welke lader er bij de MacBook zat? De huidige witte die ook geleverd wordt bij de MacBook White of een nieuwe? Vind de trackpad van de MacBook White alweer te klein.
Ik heb het gedaan en was in het begin even rommelen, schoef doorgedraaid (rep kost 85 euro!). Toen SSD erin gezet en osx install pakte hem niet meteen: even in een andere mac en toen opnieuw geformateerd en gepartitioneerd met dat apple GUID formaat en nu gaat ie als een speer. Deze macbook (13") verbruikt nu 9 watt en is super snel en stilmagicnl schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 09:53:
Beste Macbook gebruikers.
Alvast bedankt!
Welke SSD heb je?jzn21 schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 22:05:
[...] Deze macbook (13") verbruikt nu 9 watt en is super snel en stil
is het niet juist logischer? Meer geheugen betekent dat je vaak minder diskactiviteit hebt, wat ten goede komt van de batterijduur. Die je wel nodig zult hebben als je zware dingen op je laptop doet want onder vollast zijn ze vaak erg snel leegMetaFrame schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 19:29:
[...]
Lijkt mij ook. Ik mag overigens aannemen dat je ruim voldoende hebt aan 4GB. Ik kan niet anders zeggen dat ik 8GB extreem veel vind voor een laptop.
Overigens heb ik morgen ook meer geheugen (4gb) in mn MacBook 2.1 dan in mn PC
Oke, ik wil van mijn windowsdesktop af en ben dus op zoek naar een waardig desktopvervanger. Het scheelt me namelijk een bureau dus een hoop ruimte op mijn kamer. De windowsdesktop staat nu op mijn eettafel dus niet erg praktisch. Snel een macbook kopen dus.
Ik vind de nieuwe macbook qua design erg tegenvallen en daarom wil ik liever een witte of oude air bestellen. Ik wil hem met name gebruiken om muziek te downloaden, e-mail te checken, te internetten en muziek te downloaden. Ik heb 2 opties.
Een witte 2.4/160gb/2gb nu voor 1029,- of,
Een air 1.6/80gb/2gb voor 1449,-
Voordelen air: led-scherm, groter multi-touch trackpad, verlicht toetsenbord, mooier design,
Voordelen wit: meer Ghz, goedkoper, superdrive
De harde schijf maakt me niet zo heel veel uit...ik hang toch een My Book 500gb aan een airport.
Heeft iemand tips die mij kunnen helpen bij het maken van de juiste keuze? Vergeet ik nog zaken? Concreet zou ik graag willen weten wat een waardigere desktopvervanger is en of jullie het sowieso niet gewoon blind voor de nieuwe macbook zouden gaan omdat dat de nieuwe techniek is?
Overigens, mijn eerste post hier, meteen een vraag, ik weet het, komt wel goed
Ik vind de nieuwe macbook qua design erg tegenvallen en daarom wil ik liever een witte of oude air bestellen. Ik wil hem met name gebruiken om muziek te downloaden, e-mail te checken, te internetten en muziek te downloaden. Ik heb 2 opties.
Een witte 2.4/160gb/2gb nu voor 1029,- of,
Een air 1.6/80gb/2gb voor 1449,-
Voordelen air: led-scherm, groter multi-touch trackpad, verlicht toetsenbord, mooier design,
Voordelen wit: meer Ghz, goedkoper, superdrive
De harde schijf maakt me niet zo heel veel uit...ik hang toch een My Book 500gb aan een airport.
Heeft iemand tips die mij kunnen helpen bij het maken van de juiste keuze? Vergeet ik nog zaken? Concreet zou ik graag willen weten wat een waardigere desktopvervanger is en of jullie het sowieso niet gewoon blind voor de nieuwe macbook zouden gaan omdat dat de nieuwe techniek is?
Overigens, mijn eerste post hier, meteen een vraag, ik weet het, komt wel goed
Ik zou gewoon voor de nieuwe (of oude) MacBook gaan. Betere hardware, en in het geval van de nieuwe MB ook een betere videokaart.
Geen Air, want die is gemaakt voor onderweg, en dus niet als desktopvervanger
.
Geen Air, want die is gemaakt voor onderweg, en dus niet als desktopvervanger
Verwijderd
Zou ik ook graag willen wetenme_mrtn schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 20:14:Overigens heb ik niet gekeken welke lader er bij de MacBook zat? De huidige witte die ook geleverd wordt bij de MacBook White of een nieuwe?
Gezien zijn gewicht/afmeting neem ik aan? Ga ik dat verschil in snelheid ook echt merken? Anders begrijp ik niet helemaal waarom een Air geen desktopvervanger zou zijn en een macbook wel. (Of allebei niet, maar de macbook dan nog iets geschikter)Killzone schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 22:41:
Ik zou gewoon voor de nieuwe (of oude) MacBook gaan. Betere hardware, en in het geval van de nieuwe MB ook een betere videokaart.
Geen Air, want die is gemaakt voor onderweg, en dus niet als desktopvervanger.
(ik wil niet dat je nu gaat zeggen dat ik een Air moet halen ofzo maar vraag me het gewoon af
[ Voor 4% gewijzigd door stefan_el op 23-10-2008 23:05 ]
een macbook biedt voor minder geld meer prestaties, en als je hem vrijwel nooit gaat vervoeren dan maakt het verschil in gewicht/draagbaarheid niet uit. Gewoon gaan voor de beste prestaties voor de laagste prijs(binnen de apple laptops dan)stefan_el schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 22:55:
[...]
Gezien zijn gewicht/afmeting neem ik aan? Ga ik dat verschil in snelheid ook echt merken? Anders begrijp ik niet helemaal waarom een Air geen desktopvervanger zou zijn en een macbook wel. (Of allebei niet, maar de macbook dan nog iets geschikter)
(ik wil niet dat je nu gaat zeggen dat ik een Air moet halen ofzo maar vraag me het gewoon af)
Ik denk dat je het verschil niet echt gaat merken qua processor met wat je ermee wilt gaan doen...stefan_el schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 22:55:
[...]
Gezien zijn gewicht/afmeting neem ik aan? Ga ik dat verschil in snelheid ook echt merken? Anders begrijp ik niet helemaal waarom een Air geen desktopvervanger zou zijn en een macbook wel. (Of allebei niet, maar de macbook dan nog iets geschikter)
(ik wil niet dat je nu gaat zeggen dat ik een Air moet halen ofzo maar vraag me het gewoon af)
Wat wel een voordeel in tegenstelling tot de MacBook Air, is dat die normale "oude" witte MacBook een Superdrive heeft en die de MacBook Air niet. En aangezien je de laptop ook wilt gebruiken om te downloaden etc. denk k dat je ook wel eens iets wilt branden.
Voor die MB Air is wel een Superdrive beschikbaar maar alleen met een USB-aansluiing, en als je ooit een keer je MB mee wilt nemen moet je ook die losse Superdrive meeslepen...
In jouwn geval zou ik gaan voor die witte MacBook
Nog steeds de witte lader meen ik op de foto's gezien te hebben en bij iFactors zat er ook een witte aan.me_mrtn schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 20:14:
Overigens heb ik niet gekeken welke lader er bij de MacBook zat? De huidige witte die ook geleverd wordt bij de MacBook White of een nieuwe?
Dvd's brand ik niet en dvdtjes kijken doe ik ook niet...cdtjes brand ik denk ik gemiddeld 1 per week/2 weken. Een superdrive intern is natuurlijk wel handig. Alleen heb ik dan liever een groter touchpad (jaja heeft de nieuwe macbook ookNaeszens35 schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 23:15:
[...]
Ik denk dat je het verschil niet echt gaat merken qua processor met wat je ermee wilt gaan doen...
Wat wel een voordeel in tegenstelling tot de MacBook Air, is dat die normale "oude" witte MacBook een Superdrive heeft en die de MacBook Air niet. En aangezien je de laptop ook wilt gebruiken om te downloaden etc. denk k dat je ook wel eens iets wilt branden.
Voor die MB Air is wel een Superdrive beschikbaar maar alleen met een USB-aansluiing, en als je ooit een keer je MB mee wilt nemen moet je ook die losse Superdrive meeslepen...
In jouwn geval zou ik gaan voor die witte MacBook
Overigens vroeg ik me nog dit af...het feit dat de air dunner is maakt dat niet dat je je polsen lager kunt laten steunen en daardoor een minder 'laptop-gevoel' krijgt als je typt?. In de apple-store denk ik dit verschil wel te merken maar daar sta je altijd in een beetje een ongelukkige houding voor de showmodelletjes..Iemand ervaring met het feit of een Air fijner typt dan een MB? (misschien een beetje offtopic)
Ah, dat vind ik wel jammer. Een mooie aluminium lader zou wel de finishing touch zijn geweest.limboroger schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 23:27:
[...]
Nog steeds de witte lader meen ik op de foto's gezien te hebben en bij iFactors zat er ook een witte aan.
Ik vind het toetsen van de Air en de nieuwe Macbooks iets te glad. Prefereer zelf het toetsenbord van de witte Macbook. Daarnaast vind ik de button onder het trackpad bij de Air weer erg klein. En vergeleken met de gemiddelde Windows laptop is het trackpad van de witte Macbook (ruim) boven gemiddeld.stefan_el schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 23:27:
[...]
Dvd's brand ik niet en dvdtjes kijken doe ik ook niet...cdtjes brand ik denk ik gemiddeld 1 per week/2 weken. Een superdrive intern is natuurlijk wel handig. Alleen heb ik dan liever een groter touchpad (jaja heeft de nieuwe macbook ook)
Overigens vroeg ik me nog dit af...het feit dat de air dunner is maakt dat niet dat je je polsen lager kunt laten steunen en daardoor een minder 'laptop-gevoel' krijgt als je typt?. In de apple-store denk ik dit verschil wel te merken maar daar sta je altijd in een beetje een ongelukkige houding voor de showmodelletjes..Iemand ervaring met het feit of een Air fijner typt dan een MB? (misschien een beetje offtopic)
Als je echt een Air wilt moet je voor de Air gaan, maar als je nagaat dat je toch wel regelmatig een cdtje brand dan is een interne Superdrive toch wel erg handig... (en nog goedkoper ook).
btw ik vind dat de Macbook al één USB aansluiting te weinig heeft... bij de Air heb je al héél snel een usbhub nodig. (maar daar kan je volgens mij dan weer niet de externe brander aan koppelen, die moet volgens mij rechtstreek ivm stroom (correct me if I'm wrong))
[ Voor 9% gewijzigd door martijn007 op 23-10-2008 23:56 ]
ja ik zit dus even te denken, mijn printer is wifi (of iig via airport) en daarop komt ook de harddisk ook...usb is dus voor superdrive en misschien stick af en toe...tja, ik merk dat ik gewoon zelf naar de air neig....het is toch een prachtapparaat
thanx iig
Ik vraag me af of de mensen met de 2.0 MacBook last hebben van het gemis van de toetsenverlichting. Ik heb een Air en zonder zou ik niet kunnen werken.
Hoe bevalt de 2.0 MacBook, dus zonder toetsenverlichting? Ben ik nieuwsgierig naar
Hoe bevalt de 2.0 MacBook, dus zonder toetsenverlichting? Ben ik nieuwsgierig naar
Ik wil je niet verder aan het twijfelen brengen, maar er was nog een puntje niet genoemd, namelijk dat de Air een veel tragere (4200rpm) harddisk heeft. In de praktijk is hij daardoor behoorlijk traag (heb ik gelezen in reviews toen hij uit kwam, ik heb er zelf geen). De harddisk is eigenlijk bedoeld voor in iPods en heeft niet zo'n goede toegangstijd en dat merk je best bij random access. Dat maakt hem toch wel fors trager dan de MacBook. Maargoed dit heb ik dus van horen zeggen, misschien dat Air eigenaars daar wat meer over kunnen zeggen.stefan_el schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 00:01:
[...]
ja ik zit dus even te denken, mijn printer is wifi (of iig via airport) en daarop komt ook de harddisk ook...usb is dus voor superdrive en misschien stick af en toe...tja, ik merk dat ik gewoon zelf naar de air neig....het is toch een prachtapparaat....en met dat ledscherm en verliocht toetsenbord krijg je iig wel íets voor je geld terug.....ik ben eruit....denk ik
Is dat echt zo handig dan? In wat voor situaties gebruik je die verlichting? Ik zit te denken over de 2.0 MacBook en ik vind het erg jammer dat hij het niet heeft. Maar ik kan me zo gauw weinig situaties voorstellen waarin ik in zo'n donkere omgeving zit te werken dat ik het nodig zou hebben. (Niet vaak genoeg om er 300 euro voor over te hebben, laat ik het zo zeggenFerdiV schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 00:12:
Ik vraag me af of de mensen met de 2.0 MacBook last hebben van het gemis van de toetsenverlichting. Ik heb een Air en zonder zou ik niet kunnen werken.
[ Voor 34% gewijzigd door GekkePrutser op 24-10-2008 00:30 ]
Verwijderd
Heb nu al een tijdje een probleem met mijn MacBook (ongeveer een maand of 6). Het is een van november vorig jaar.
Heel vaak gaat de laptop gwn plots in standby, terwijl ik aan het surfen ben, als ik ff niets doe, tijdens mails te lezen, ... Maar wel altijd als de netstroomkabel niet in zit. Soms kan ik een uur of twee werken op batterij zonder dat hij in standby valt, soms kan hij om de vijf minuten uitvallen ook.
Het enige andere symptoom is dat het batterij icoontje rechtsboven soms nr een kruisje verspringt..
Nu heb ik nog een twee weken garantie dus denk dat ik hem eens binnen ge doen.
Heb al wat gezocht op het internet maar bij de meeste was de batterij volledig dood... Iemand een idee wat het probleem kan zijn en of dit een bekend probleem is bij apple?
Heel vaak gaat de laptop gwn plots in standby, terwijl ik aan het surfen ben, als ik ff niets doe, tijdens mails te lezen, ... Maar wel altijd als de netstroomkabel niet in zit. Soms kan ik een uur of twee werken op batterij zonder dat hij in standby valt, soms kan hij om de vijf minuten uitvallen ook.
Het enige andere symptoom is dat het batterij icoontje rechtsboven soms nr een kruisje verspringt..
Nu heb ik nog een twee weken garantie dus denk dat ik hem eens binnen ge doen.
Heb al wat gezocht op het internet maar bij de meeste was de batterij volledig dood... Iemand een idee wat het probleem kan zijn en of dit een bekend probleem is bij apple?
Verwijderd
[quote]GekkePrutser schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 00:26:
[...]
Ik wil je niet verder aan het twijfelen brengen, maar er was nog een puntje niet genoemd, namelijk dat de Air een veel tragere (4200rpm) harddisk heeft. In de praktijk is hij daardoor behoorlijk traag (heb ik gelezen in reviews toen hij uit kwam, ik heb er zelf geen). De harddisk is eigenlijk bedoeld voor in iPods en heeft niet zo'n goede toegangstijd en dat merk je best bij random access. Dat maakt hem toch wel fors trager dan de MacBook. Maargoed dit heb ik dus van horen zeggen, misschien dat Air eigenaars daar wat meer over kunnen zeggen.
[...]
Dit kan ik bevestigen, ik heb er zelf geen, maar heb het aan den lijve ondervonden bij een vriend van mij. De Macbook Air is voor dagelijks thuisgebruik toch een HEEL stuk langzamer dan zijn broer Macbook. Voor details moet je maar eens googlen voor een benchmark.
[...]
Ik wil je niet verder aan het twijfelen brengen, maar er was nog een puntje niet genoemd, namelijk dat de Air een veel tragere (4200rpm) harddisk heeft. In de praktijk is hij daardoor behoorlijk traag (heb ik gelezen in reviews toen hij uit kwam, ik heb er zelf geen). De harddisk is eigenlijk bedoeld voor in iPods en heeft niet zo'n goede toegangstijd en dat merk je best bij random access. Dat maakt hem toch wel fors trager dan de MacBook. Maargoed dit heb ik dus van horen zeggen, misschien dat Air eigenaars daar wat meer over kunnen zeggen.
[...]
Dit kan ik bevestigen, ik heb er zelf geen, maar heb het aan den lijve ondervonden bij een vriend van mij. De Macbook Air is voor dagelijks thuisgebruik toch een HEEL stuk langzamer dan zijn broer Macbook. Voor details moet je maar eens googlen voor een benchmark.
Klopt helemaal. Ik had er 1 met 4200rpm drive en vooral openen van applicaties ging langzaam.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: Apple Computers Beleid.
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: Apple Computers Beleid.