Zelf doen is toch sowieso een stuk voordeliger, en ook niet echt moeilijk, geloof ik. Denk trouwens niet dat de Apple store er nou een B-merk geheugen in zal stoppen.
De hoogte van de korting verschilt WEL per school!Verwijderd schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 09:36:
de hoogte van de korting verschilt niet per school. je krijgt korting op alle originele apple producten bij aankoop van 1 systeem waar de korting voor geldt. bolleh krijgt dus ook korting op zijn kabel en remote.
Zodra je via surfspot.nl inlogt zal de ene school meer korting krijgen dan de ander
http://users.boardnation.com/~gp32/ ----> v525 forum
Omg indeed. Ik dacht dat alleen de eerste MacBook last had van de whine, niet dustweak_dude schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 10:54:
Ik heb mijn Macbook testijds naar A-Mac gebracht vanwege de whine. Is toen gefixt. Jaar later ben ik er alleen achter gekomen dat ze gewoon shhmbp hebben geïnstalleerdDat is een kernel module die een stroom besparende feature van de processor uitzet. Kost gelukkig geen cpu cycles. Opzich prima, want de accuduur is nog steeds goed. Nadeel is dat je afhankelijk bent van een kernel module die niet onderhouden wordt en je dus niet weet of het nog gaat werken in nieuwe versies van OS X... Gelukkig werkt het prima in Leopard though.
Edit: leuk, uit de reacties op MacUpdate kan ik opmaken dat recente MB's nog steeds last hebben van de whine
🌞🍃
Die van mijn pa is echt fluiterstil...geen whine gehoord. (2.4 model)Datafeest schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 14:22:
[...]
Omg indeed. Ik dacht dat alleen de eerste MacBook last had van de whine, niet dus. Weet iemand toevallig of de nieuwe alunimium MacBook ook nog last van whine heeft?
PSN: Sluuz
Volgens mij ben je daar juist niets mee...Tkima schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 13:22:
Weet iemand welk merk geheugen er in de Apple store bijgeleverd wordt als je de 4GB upgrade doet?
Is dat snel geheugen, of is het beter om nog even te wachten op los te bestellen (snellere) kitjes van eventueel betere merken?
Timing van het memory kan je denk ik op een Macbook niet aanpassen en kloksnelheid ook niet?
Dwz dat je duurdere, snellere geheugen gewoon op zelfde snelheid zal werken als het originele?
Of kan je net zoals bij een pc de timings/clock aanpassen? denk het niet
http://www.tweakers.net/gallery/sys/2314
Mijn Macbook niet. Apple bied zulke opties gewoon nietRobbeke schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 20:28:
[...]
Volgens mij ben je daar juist niets mee...
Timing van het memory kan je denk ik op een Macbook niet aanpassen en kloksnelheid ook niet?
Dwz dat je duurdere, snellere geheugen gewoon op zelfde snelheid zal werken als het originele?
Die van mij had totaal geen geluid. (2.4)Datafeest schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 14:22:
[...]
Omg indeed. Ik dacht dat alleen de eerste MacBook last had van de whine, niet dus. Weet iemand toevallig of de nieuwe alunimium MacBook ook nog last van whine heeft?
Ik krijg als het goed is van de week mijn macbook pro binnen maar nu moet ik ook nog een usb naar serial converter hebben.
Wie weet waar ze die hebben voor de mac of welke er goed werken ???
Ik heb een Keyspan USA19-HS, en die werkt voortreffelijk. Aanraderkalmma schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 23:09:
Ik krijg als het goed is van de week mijn macbook pro binnen maar nu moet ik ook nog een usb naar serial converter hebben.
Launching containers into space
Ze zijn de apple store aan het updaten...ik hoop dan altijd op een prijsverlaging
Weet je ook nog waar je die hebt gekocht dan ????Whieee schreef op zaterdag 01 november 2008 @ 01:06:
[...]
Ik heb een Keyspan USA19-HS, en die werkt voortreffelijk. Aanrader
Heb hem net besteld bij Mail a Mac dus ben benieuwd hoe snel ie geleverd wordt.kalmma schreef op zaterdag 01 november 2008 @ 09:39:
[...]
Weet je ook nog waar je die hebt gekocht dan ????
Heeft iemand anders wel eens vaker iets bij deze shop besteld ???
Om heel eerlijk te zijn weet ik niet waar ie vandaan komt, want ik heb via mijn werk besteld. Maar ik vermoed dat ie bij Elite wegkomt. Ik kan me wel herinneren dat de meeste APRs dergelijke hardware wel hebben. Het is namelijk zeker onder IT'ers ongeveer een standaard aanschaf wanneer ze een Apple notebook hebbenkalmma schreef op zaterdag 01 november 2008 @ 11:01:
[...]
Heb hem net besteld bij Mail a Mac dus ben benieuwd hoe snel ie geleverd wordt.
Heeft iemand anders wel eens vaker iets bij deze shop besteld ???
Das mooi om te horen dan. DDR3 SO-Dimms zijn nog niet zo goed verkrijgbaar, goedkoopste wat ik kan vinden is een 4GB setje voor 140 euro. Los in de apple store voor de belachelijke prijs van 280 euro, maar als upgrade voor de schappelijke prijs van 130, dus die zal ik zeker in overweging nemen, bedankt.Robbeke schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 20:28:
[...]
Volgens mij ben je daar juist niets mee...
Dat lijkt me net zo irritant als dat je je vinger niet op de linkerkant van de mighty mouse mag laten rusten als je rechts wilt klikken (vooral voor een linkshandige is dit erg vervelend kan ik je vertellen).stefan_el schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 17:57:
[...]
Dat trackingpad is ook fijn, iig, in de winkel eventjes mee gespeeld. Maar het lijkt me wel vervelend dat je de vinger van je linkerhand dus niet op het trackpad kan laten steunen omdat als je dan klikt (en dus 2 vingers op het touchpad hebt gezet) je de rechtermuisknop functie krijgt. Lijkt me vervelend...mensen met ervaringen?
Ik ben sinds gister de trotste bezitster van een instapmodel macbook (mijn eerste Mac)..ben er helemaal verlief opSluuz schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 20:13:
[...]
Die van mijn pa is echt fluiterstil...geen whine gehoord. (2.4 model)
Als ik even mijn korte eerste inpressies mag geven, nu ik toch tik
+ degelijke bouw
+ lekkere toetsaanslag, wel wennen aan de (te kleine) enter toets..maar niet onoverkomelijk
+ zalig gebruiksvriendelijk en compleet, doordacht allemaal
- scherm is wat aan de fletse kant standaard, ik ga wat profielen die eerder hier genoemd zijn proberen
Kortom: een zeer tevreden first time Macgebruiker!
| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |
Verwijderd
Wat houdt AppleCare precies in, en zit dit standaard bij de aanschaf van een MacBook. (Zoekfunctie @ Apple.nl levert vrij weinig op). Ik weet dat het te maken heeft met garantie e.d.
http://www.apple.com/nl/support/products/proplan.html
Oftewel 2 jaar extra garantie op fabrieksfouten + recht op telefonische support (0900 nummer).
Oftewel 2 jaar extra garantie op fabrieksfouten + recht op telefonische support (0900 nummer).
[ Voor 4% gewijzigd door kamerplant op 01-11-2008 12:51 ]
🌞🍃
En voor degene die het niet wisten, Apple care is goedkoop op ebay.
Iemand al ontdekt wat er veranderd is?stefan_el schreef op zaterdag 01 november 2008 @ 02:42:
Ze zijn de apple store aan het updaten...ik hoop dan altijd op een prijsverlaging
Volgens mij dat verhaal over geschenken voor kerstmis bij de Store
Ik geloof dat er een nieuwe MacBook Air in de store is verschenen.
Hmm ik zit nu op een nieuwe Macbook te werken en daarbij krijg ik niet voor elkaar om met 2 vingers op het stuurvlak in of uit te zoomen in de symbolen (miniatuur) weergave van afbeeldingen in de finder of van bijv. icoontjes op het bureau-blad. In Safari of in voorvertoning werkt het wel. Ik kan doorover in de opties ook niets vinden. Op mijn MBpro werkt dat wel. Iemand een suggestie?
Weet iemand hoe je de macbook kan configueren om niet in slaapstand te gaan wanneer je het scherm dichtklapt? want ik wil 'm aan laten staan terwijl ik download maar verder wil ik 'm wel dicht hebben.
Plus dat de studentenkorting op de iPod natuurlijk is verdwenen, het is 31 oktober geweest nu.dennisje182 schreef op zaterdag 01 november 2008 @ 15:05:
Volgens mij dat verhaal over geschenken voor kerstmis bij de Store
🌞🍃
Verwijderd
Met InsomiaX -> http://semaja2.net/insomniaxinfoSn0wblind schreef op zaterdag 01 november 2008 @ 15:58:
Weet iemand hoe je de macbook kan configueren om niet in slaapstand te gaan wanneer je het scherm dichtklapt? want ik wil 'm aan laten staan terwijl ik download maar verder wil ik 'm wel dicht hebben.
mucho thnxVerwijderd schreef op zaterdag 01 november 2008 @ 16:35:
[...]
Met InsomiaX -> http://semaja2.net/insomniaxinfo
zoiets?Philflow schreef op zaterdag 01 november 2008 @ 13:03:
En voor degene die het niet wisten, Apple care is goedkoop op ebay.
http://cgi.ebay.com/APPLE...16713&_trkparms=72%3A1234|39%3A1|66%3A2|65%3A12|240%3A1308&_trksid=p3286.c0.m14
of is dit iets anders? is er speciaal iets waar je op moet letten dan?
Ik zou het doen!
Zoiets inderdaad. Als je in de Applecare thread kijkt kun je zien bij wie ik hem gekocht heb en waar anderen veel kopen. Goed opletten natuurlijk op de negatieve feedback.
Ik zou trouwens zelf wachten totdat je eerste jaar garantie bijna afgelopen is. Wie weet wordt ie voor die tijd gestolen of beschadigd of iets dergelijks en heb je voor niets die apple care betaald.
Edit: je kunt ook wachten om te kijken wat de beste deal is.
[ Voor 19% gewijzigd door Philflow op 01-11-2008 18:28 ]
Kan iemand mij vertellen of het mogelijk is om op een Mini DisplayPort-naar-DVI-adapter een dvi naar vga converter aan te sluiten zodat je met die ene adapter naar dvi ook wel eens een vga kabel kan aansluiten en misschien ook wel een dvi naar hdmi converter ????
Als dat werkt ga ik gelijk een Mini DisplayPort-naar-DVI-adapter bestellen bij apple
Als dat werkt ga ik gelijk een Mini DisplayPort-naar-DVI-adapter bestellen bij apple
Nee dat werkt niet. Er wordt namelijk omgevormd naar DVI-D ipv DVI-I.kalmma schreef op zaterdag 01 november 2008 @ 20:09:
Kan iemand mij vertellen of het mogelijk is om op een Mini DisplayPort-naar-DVI-adapter een dvi naar vga converter aan te sluiten zodat je met die ene adapter naar dvi ook wel eens een vga kabel kan aansluiten en misschien ook wel een dvi naar hdmi converter ????
Er staat nergens iets over of het een dvi-D of DVI-i is.Whieee schreef op zaterdag 01 november 2008 @ 20:11:
[...]
Nee dat werkt niet. Er wordt namelijk omgevormd naar DVI-D ipv DVI-I.
ik vraag me af hoe ze bij apple aan die 5uur draadloos gebruik komen bij de macbook, ik zit aan de max 3 uur tot 3.5uur, mischien ik er net een 4 uit kan proppen maar dat is meer een uitzondering als ik bijna nix doe.
Hoe helder staat je scherm en heb je de toetsenbord verlichting aan of uit staan? Zelfde geldt voor bluetooth en dergelijke.
apple site:Sn0wblind schreef op zaterdag 01 november 2008 @ 21:09:
ik vraag me af hoe ze bij apple aan die 5uur draadloos gebruik komen bij de macbook, ik zit aan de max 3 uur tot 3.5uur, mischien ik er net een 4 uit kan proppen maar dat is meer een uitzondering als ik bijna nix doe.
Tests uitgevoerd door Apple in oktober 2008 met prototypen van de MacBook Pro met 2,4-GHz Intel Core 2 Duo-processor, waarbij de instelling voor betere grafische prestaties is gebruikt. De gebruiksduur van de batterij is afhankelijk van de configuratie en het gebruik. Ga naar www.apple.com/nl/batteries voor meer informatie. De test voor draadloos werken meet de gebruiksduur van de batterij door draadloos naar verschillende websites te gaan en tekst te bewerken in een tekstverwerkingsdocument, bij een beeldschermhelderheid die is ingesteld op 50%.
bij mij staat di ehelderheid ook op 50%en browse ik alleen wat. volgens mij zijn dat echt de meest ideaale omstandigheden die ze daar noemen.
Verwijderd
Ik heb met mijn witte MacBook zo' n 3.5u film. Bij browsen op energy save stand haal ik toch wel relatief makkelijk de 5u.
Ja precies als je daar allemaal rekening mee houdt, en ook het profiel op best battery life zet dan lukt het wel.TimmieN schreef op zaterdag 01 november 2008 @ 21:15:
Hoe helder staat je scherm en heb je de toetsenbord verlichting aan of uit staan? Zelfde geldt voor bluetooth en dergelijke.
Kijk je veel Flash-bestanden? Dat vreet gewoon je accu leeg. Voor de rest haal ik met gemak 5 uur op een enkele lading, 5½ uur is soms nog wel eens te doen.Sn0wblind schreef op zaterdag 01 november 2008 @ 21:24:
bij mij staat di ehelderheid ook op 50%en browse ik alleen wat. volgens mij zijn dat echt de meest ideaale omstandigheden die ze daar noemen.
Apple doet al jaren niet anders dus het zou me verbazen dat het nu wel DVI-I zou zijn.kalmma schreef op zaterdag 01 november 2008 @ 20:48:
[...]
Er staat nergens iets over of het een dvi-D of DVI-i is.
hmm die counter is niet je helemaal accuraat merk ik, hij heeft echt een uur bijna op 2uur available gestaanme_mrtn schreef op zondag 02 november 2008 @ 10:52:
[...]
Kijk je veel Flash-bestanden? Dat vreet gewoon je accu leeg. Voor de rest haal ik met gemak 5 uur op een enkele lading, 5½ uur is soms nog wel eens te doen.
hoe zet je 'm trouwens op energy saving mode?
[ Voor 5% gewijzigd door Sn0wblind op 02-11-2008 14:27 ]
je hebt het over mac osx toch? want ik ben echt al door alle menu's erdoor heen gegaan, maar alsdoorgewinterd Windows gebruiker ben ik gewend alles zelf te kunnen customizen
Verwijderd
KISS. Keep It Simple, Stupid. Wat denk jij dat de makkelijkste manier is om je energy-settings te wijzigen? Dat is dan meestal ook de manier hoe het in OS X geregeld is.Sn0wblind schreef op zondag 02 november 2008 @ 15:21:
[...]
je hebt het over mac osx toch? want ik ben echt al door alle menu's erdoor heen gegaan, maar alsdoorgewinterd Windows gebruiker ben ik gewend alles zelf te kunnen customizen
Gewoon in je iconen-bar op het battery-icoon klikken en dan op "Better Energy Savings".
Langdurige Windows gebruikers kunnen niet meer simpel denken
Verwijderd
Inderdaad. Als ik onder OS X iets wil doen schakel ik mijn brein uit en denk ik uiterst simplistisch.Philflow schreef op zondag 02 november 2008 @ 15:42:
Langdurige Windows gebruikers kunnen niet meer simpel denken
En dat werkt heerlijk kan ik je verklappen.
ja maar er zijn zo weinig optiesVerwijderd schreef op zondag 02 november 2008 @ 15:31:
[...]
KISS. Keep It Simple, Stupid. Wat denk jij dat de makkelijkste manier is om je energy-settings te wijzigen? Dat is dan meestal ook de manier hoe het in OS X geregeld is.
Gewoon in je iconen-bar op het battery-icoon klikken en dan op "Better Energy Savings".
OSX vind ik verder opzich wel leuk werken
Wat valt daar nou nog verder aan in te stellen?
Verwijderd
So? Voor de simpele gebruikers heb je via het batterij-icoon de keuze uit "Better Energy Savings, Normal en Better Performance".Sn0wblind schreef op zondag 02 november 2008 @ 16:06:
[...]
ja maar er zijn zo weinig optiesik ben echt het type dat controlle over alles in zijn software wilt hebben
OSX vind ik verder opzich wel leuk werken
Voor de geavanceerde gebruikers kun je via "Energy Saver Preferences..." instellen wanneer je computer in slaap moet vallen, wanneer het beeldscherm uit moet gaan, of de harddisk uitgeschakeld moet worden, of je computer aan moet gaan wanneer je via Ethernet binnenkomt, of het beeldscherm wat moet dimmen vlak voor het scherm in slaap valt, of de computer bij een power failure opnieuw op moet starten, en eventueel kun je ook nog het een en ander schedule-en.
Diehards kunnen dit zelfs ook nog eens via de terminal doen. En dat is hoe heerlijk OS X werkt. Het is voor simpele gebruikers retemakkelijk, en mensen die perse willen tweaken kunnen ook heerlijk hun gang gaan. De perfecte aanpak voor software.
Je gaat me niet zeggen dat de manier in Vista (Start > Control Panel > System and Maintenance > Power Options > Change Plan Settings > Change Advanced Power Settings) zoveel beter is?
in Vista hebben ze ook een balk met een batterij tekentje waar je op kunt klikken.Verwijderd schreef op zondag 02 november 2008 @ 16:28:
[...]
Je gaat me niet zeggen dat de manier in Vista (Start > Control Panel > System and Maintenance > Power Options > Change Plan Settings > Change Advanced Power Settings) zoveel beter is?
Verwijderd
Echter staat die er niet standaard, waardoor je alsnog naar dit menu moet gaan.Philflow schreef op zondag 02 november 2008 @ 16:31:
[...]
in Vista hebben ze ook een balk met een batterij tekentje waar je op kunt klikken.
Bij mij stond ie er gewoon standaard hoor. maar goed we zijn wat off topic bezig. en ik wil best accoord gaan dat OS X gebruikersvriendelijker is, alleen was dit het verkeerde voorbeeld. (mijne was een Sony Vaio)Verwijderd schreef op zondag 02 november 2008 @ 16:44:
[...]
Echter staat die er niet standaard, waardoor je alsnog naar dit menu moet gaan.
[ Voor 25% gewijzigd door Philflow op 02-11-2008 16:50 ]
Verwijderd
In dat geval mijn excuses. Mijn enige Vista ervaring is op een Acer laptop, waarschijnlijk werd dit icoon weggedrukt door Acer EMANAGEMENT, Acer EBATTERYSETTINGS of Acer EDISPLAYPROPERTIES.Philflow schreef op zondag 02 november 2008 @ 16:45:
[...]
Bij mij stond ie er gewoon standaard hoor.
Ik zie dat er geen tvout adapter meer is? 
Gebruik mijn huidige notebook vaak in hotels waar alleen maar scart oid is...
er is dus geen mogenlijkheid meer om hem op tv aan te sluiten?lowfi schreef op zondag 02 november 2008 @ 18:08:
Ik zou het doen!
Heel misschien via VGA, maar lijkt me van niet nee...
miniDP-DVI naar HDMI kan natuurlijk wel. maar dan moet je wel een moderne tv hebben.
Ja gaat dit werken ???????Philflow schreef op zondag 02 november 2008 @ 19:14:
miniDP-DVI naar HDMI kan natuurlijk wel. maar dan moet je wel een moderne tv hebben.
Gan ga ik ook een adapter naar dvi bestellen.
Ja why not. Alleen moet je geluid apart doen.
Ik denk dat Apple denkt dat iedereen overal de beschikking heeft over een moderne LCD tv.lowfi schreef op zondag 02 november 2008 @ 18:08:
Verwijderd
Mja, je gaat je mooie nieuwe Macbook toch niet aan een ouderwetse TV hangen? Haha, dat is hetzelfde als een ouderwetse balmuis via een PS2 naar USB converter aan je Macbook hangen.
Zie ook hier:
http://discussions.apple....hreadID=1752866&tstart=30
http://discussions.apple....hreadID=1752866&tstart=30
Een muisje vervangen is zo geregeld, wat kost een leuk USB muisje? 15 euro? Dan ben je dus weer helemaal bij de tijd. Mijn tv daarentegen is een grote CRT breedbeeld tv die het nog prima doet en die vervang je niet even goedkoop met een tv die wel Apple's standaard voldoet. Ik ben het verder wel met je eens, S-Video en composiet zijn best oud en verdwijnen steeds meer, maar er zijn nog zoveel van dit soort tv's in gebruik die dan niet meer aan een nieuwe Mac gehangen kunnen worden om bijvoorbeeld series en films te kijken.
Thuis ja... maar daar ga ik niet een notebook aan een tv hangen. Onderweg heb je niet altijd de keuze.Verwijderd schreef op zondag 02 november 2008 @ 22:10:
Mja, je gaat je mooie nieuwe Macbook toch niet aan een ouderwetse TV hangen? Haha, dat is hetzelfde als een ouderwetse balmuis via een PS2 naar USB converter aan je Macbook hangen.
Dit: http://farm4.static.flick...79453629_1b56a7febd_o.jpg vind ik niet echt een oplossing
[ Voor 11% gewijzigd door lowfi op 02-11-2008 22:19 ]
Kom op zeg, dat jij dit niet wenst, ok prima. Maar ik (en dus ook de anderen voor mij) zou graag film willen kijken op mijn eigen LCD als ook de 'ouderwetse' breedbeeld bij mijn ouwelui (Die trouwens 1 van de mooiste zwartweergaven heeft die ik gezien heb). Sommige mensen hebben niet het geld om alles meteen te vervangen.Verwijderd schreef op zondag 02 november 2008 @ 22:10:
Is het niet mogelijk om een VGA-signaal om te zetten in s-video? Dan zou je middels de mini-display port -> naar VGA converter en dan eventuele VGA -> s-video wel beeld kunnen krijgen.
Dat laatste schijnt dus niet te werken, zie link naar Apple discussion in mijn post eerder.limboroger schreef op zondag 02 november 2008 @ 22:20:
[...]
Kom op zeg, dat jij dit niet wenst, ok prima. Maar ik (en dus ook de anderen voor mij) zou graag film willen kijken op mijn eigen LCD als ook de 'ouderwetse' breedbeeld bij mijn ouwelui (Die trouwens 1 van de mooiste zwartweergaven heeft die ik gezien heb). Sommige mensen hebben niet het geld om alles meteen te vervangen.
Is het niet mogelijk om een VGA-signaal om te zetten in s-video? Dan zou je middels de mini-display port -> naar VGA converter en dan eventuele VGA -> s-video wel beeld kunnen krijgen.
Verwijderd
Ik vind je niet apple-waardig als je dergelijke randapparatuur gebruikt. Zo kun je niet de grafische kwaliteit van de Macbook volledig gebruiken, had dan een Dell gekocht. S-Video kan op zijn hoogst +/- 720 * 576, dat is toch niet om aan te zien? Via de iTune store kun je alles in HD kopen, er is geen excuus meer om met je Macbook iets op DVD-kwaliteit te kijken.Frietsaus schreef op zondag 02 november 2008 @ 22:14:
Een muisje vervangen is zo geregeld, wat kost een leuk USB muisje? 15 euro? Dan ben je dus weer helemaal bij de tijd. Mijn tv daarentegen is een grote CRT breedbeeld tv die het nog prima doet en die vervang je niet even goedkoop met een tv die wel Apple's standaard voldoet. Ik ben het verder wel met je eens, S-Video en composiet zijn best oud en verdwijnen steeds meer, maar er zijn nog zoveel van dit soort tv's in gebruik die dan niet meer aan een nieuwe Mac gehangen kunnen worden om bijvoorbeeld series en films te kijken.
Apple is gewoon vooruitstrevend. Geen floppydrive in de iMac, geen DVD-drive in de Macbook Air, geen S-Video op de Macbook.
apple waardig smapel waardig
apple zuigt afentoe ook
apple zuigt afentoe ook
"Apple waardig". My goodnessVerwijderd schreef op zondag 02 november 2008 @ 23:19:
[...]
Ik vind je niet apple-waardig als je dergelijke randapparatuur gebruikt. Zo kun je niet de grafische kwaliteit van de Macbook volledig gebruiken, had dan een Dell gekocht. S-Video kan op zijn hoogst +/- 720 * 576, dat is toch niet om aan te zien? Via de iTune store kun je alles in HD kopen, er is geen excuus meer om met je Macbook iets op DVD-kwaliteit te kijken.
Apple is gewoon vooruitstrevend. Geen floppydrive in de iMac, geen DVD-drive in de Macbook Air, geen S-Video op de Macbook.

Apple doet gewoon soms hele gekke dingen, zie ook het ontbreken van firewire bijvoorbeeld. Ik kan er zelf niet zo heel goed tegen dat er fanboys zijn die die negatieve dingen op de meest gekke (maar wel creatieve manieren) om weten te buigen tot iets positiefs. Dat is gewoon raar.
🌞🍃
Verwijderd
Ik vind het hetzelfde als een Mercedes S-Class van meer dan een ton rijden, en dan een TomTom erin omdat je het ingebouwde navigatiesysteem van 2000 euro te duur vindt. Als je dan een mooie Macbook hebt moet je gewoon goed spul er rondom hebben.Datafeest schreef op zondag 02 november 2008 @ 23:29:
[...]
"Apple waardig". My goodnessApple is geen religie ofzo, het is gewoon een van de zoveel merken die elektronica maakt. Als je toevallig een Tv hebt en je kunt hem niet aansluiten omdat er geen goede convertor wordt beschikbaar is, dan zuigt dat gewoon. Punt, klaar.
Apple doet gewoon soms hele gekke dingen, zie ook het ontbreken van firewire bijvoorbeeld. Ik kan er zelf niet zo heel goed tegen dat er fanboys zijn die die negatieve dingen op de meest gekke (maar wel creatieve manieren) om weten te buigen tot iets positiefs. Dat is gewoon raar.
Heerlijk helder en nuchter verwoord, zouden mijn woorden kunnen zijn.Datafeest schreef op zondag 02 november 2008 @ 23:29:
[...]
"Apple waardig". My goodnessApple is geen religie ofzo, het is gewoon een van de zoveel merken die elektronica maakt. Als je toevallig een Tv hebt en je kunt hem niet aansluiten omdat er geen goede convertor wordt beschikbaar is, dan zuigt dat gewoon. Punt, klaar.
Het is toch niet zo moeilijk voor te stellen dat je niet altijd de keuze hebt. Of sleep jij je tv ook overal achter je aan?
Composite is inderdaad slechter dan slecht maar is wel het enige wat het overal op doet. Van 14" B/W tvs tot 100" plasmas. Dat is gewoon handig als je toch een filmpje wilt kijken maar niet zo nodig 1080P 10bit ultra HD dolby DTS 7.1 wilt.
Dit lijdt nergens toe........
Composite is inderdaad slechter dan slecht maar is wel het enige wat het overal op doet. Van 14" B/W tvs tot 100" plasmas. Dat is gewoon handig als je toch een filmpje wilt kijken maar niet zo nodig 1080P 10bit ultra HD dolby DTS 7.1 wilt.
Dit lijdt nergens toe........
Zo'n navigatiesysteem van 2000 euro is 2% van de aanschafprijs van zo'n auto. Een TV heeft een gelijke aanschafprijs als een Macbook ongeveer, laat staan wat de kosten zijn als je alle TVs in je omgeving moet vervangen
. Het is een kromme vergelijking dus
Maar ja, je moet het zelf weten, ik lig er niet wakker van ofzo hoor
.

Maar ja, je moet het zelf weten, ik lig er niet wakker van ofzo hoor
[ Voor 21% gewijzigd door kamerplant op 02-11-2008 23:45 ]
🌞🍃
Verwijderd
Haha gast please, wat een kansloze opmerkingen!
Jij krijgt ceker alles nog van je pappa!
Apple waardig, whahahah
Jij krijgt ceker alles nog van je pappa!
Apple waardig, whahahah
Verwijderd
Vind je? Als ik ergens een presentatie moet geven eis ik een DVI of HDMI connectie.Datafeest schreef op zondag 02 november 2008 @ 23:44:
Zo'n navigatiesysteem van 2000 euro is 2% van de aanschafprijs van zo'n auto. Een TV heeft een gelijke aanschafprijs als een Macbook ongeveer, laat staan wat de kosten zijn als je alle TVs in je omgeving moet vervangen. Het is een kromme vergelijking dus
![]()
Maar ja, je moet het zelf weten, ik lig er niet wakker van ofzo hoor.
je werkt zeker voor een NON profit organisatieVerwijderd schreef op zondag 02 november 2008 @ 23:51:
[...]
Vind je? Als ik ergens een presentatie moet geven eis ik een DVI of HDMI connectie.
Ik zou het doen!
ik kom weer zo'n typisch iets tegen, accu stond op 99% ingeplugged maar not charging, dit zag ik onder vista, dus weet niet hoe het nog zit met OSX, toen had ik de adapter er ff utigehaald en na een tijdje kon ik weer opladen, maar is dit iets vaags of? Ben best wel paranoide met dat soort dingen en neig al snel met dat ding terug te gaan, ik weet zoiezo niet hoe de omruil gedoe van apple is, ik heb 'm sinds vorige week donderdag, gister leek ook het scherm ff heel snel uti te vallen maar kon me ook verbeeld hebben
Is deze reactie nu serieus?? Dit meen je toch niet! Dat jij zoveel geld hebt dat je alles kan betalen, betekend niet dat dat voor andere mensen ook zo is! Ook zijn LCD TV's lang niet zo mooi qua kleuren als beeldbuizen hoorVerwijderd schreef op zondag 02 november 2008 @ 23:19:
[...]
Ik vind je niet apple-waardig als je dergelijke randapparatuur gebruikt. Zo kun je niet de grafische kwaliteit van de Macbook volledig gebruiken, had dan een Dell gekocht. S-Video kan op zijn hoogst +/- 720 * 576, dat is toch niet om aan te zien? Via de iTune store kun je alles in HD kopen, er is geen excuus meer om met je Macbook iets op DVD-kwaliteit te kijken.
Wat voor monitor heb jij thuis staan? En speakers en versterkers?
Dan wens ik je veel succes, meeste beamers hebben nog een VGA aansluiting...Vind je? Als ik ergens een presentatie moet geven eis ik een DVI of HDMI connectie.
Of eis je ook een HD 1080i beamer omdat anders je mooie keynote presentatie niet haarscherp is?
Heb echt een enorme hekel aan Apple fanboys, gadverdamme, bah!
[ Voor 12% gewijzigd door TheJVH op 03-11-2008 00:06 ]
Verwijderd
Haha, probeer het eens onder OS X. Ik denk niet dat de winkel hem in zal nemen, dit valt onder "softwareprobleem".Sn0wblind schreef op maandag 03 november 2008 @ 00:00:
ik kom weer zo'n typisch iets tegen, accu stond op 99% ingeplugged maar not charging, dit zag ik onder vista, dus weet niet hoe het nog zit met OSX, toen had ik de adapter er ff utigehaald en na een tijdje kon ik weer opladen, maar is dit iets vaags of? Ben best wel paranoide met dat soort dingen en neig al snel met dat ding terug te gaan, ik weet zoiezo niet hoe de omruil gedoe van apple is, ik heb 'm sinds vorige week donderdag, gister leek ook het scherm ff heel snel uti te vallen maar kon me ook verbeeld hebben
Haha, je zit het te spelen. SterkVerwijderd schreef op zondag 02 november 2008 @ 23:51:
[...]
Vind je? Als ik ergens een presentatie moet geven eis ik een DVI of HDMI connectie.
Over die batterij die niet oplaad bij 99%: dat is normaal en zo bedoeld gedrag. Het voorkomt dat de accu telkens heel kort voor slechts een procent wordt opgeladen, want dat is niet bevordelijk voor de levensduur van je accu. Hij zal hem dus pas opladen vanaf 95% ofzo
🌞🍃
En als het Energy Saver Preferences paneel nog niet goed genoeg is, dan open je een terminal en typ je:
pmset regelt het powermanagement binnen OSX, en met pmset (uitvoeren als root met sudo) en de juiste flags kan je allerlei functies aanzetten die niet standaard in het paneel aanwezig zijn.
Bijvoorbeeld:
Zorgt ervoor dat wanneer de laptop op accu werkt, de brightness van het scherm niet automatisch iets verlaagd wordt.
of:
Zorgt ervoor dat de laptop niet uit sleep komt als je hem openklapt, maar pas wanneer je een toets indrukt, een muisknop indrukt, de powerbutton indrukt of een USB apparaat (dis)connect.
Ook kan je daar de instellingen voor Safe Sleep mee regelen (Safe Sleep is het 'intelligente' hibernate-systeem van OSX). NOTE: lees de manpage van pmset GOED door alvorens deze settings aan te passen!!
man pmset
pmset regelt het powermanagement binnen OSX, en met pmset (uitvoeren als root met sudo) en de juiste flags kan je allerlei functies aanzetten die niet standaard in het paneel aanwezig zijn.
Bijvoorbeeld:
sudo pmset -b lessbright 0
Zorgt ervoor dat wanneer de laptop op accu werkt, de brightness van het scherm niet automatisch iets verlaagd wordt.
of:
sudo pmset -a lidwake 0
Zorgt ervoor dat de laptop niet uit sleep komt als je hem openklapt, maar pas wanneer je een toets indrukt, een muisknop indrukt, de powerbutton indrukt of een USB apparaat (dis)connect.
Ook kan je daar de instellingen voor Safe Sleep mee regelen (Safe Sleep is het 'intelligente' hibernate-systeem van OSX). NOTE: lees de manpage van pmset GOED door alvorens deze settings aan te passen!!
Jij geeft vast heel erg veel presentatiesVerwijderd schreef op zondag 02 november 2008 @ 23:51:
[...]
Kan mij dat best voorstellen..echter zou ik dat soort dingen van tevoren altijd wel eerst even controleren/uitzoeken. Het zou toch lullig zijn als je voor dat specifieke doel een macbook aanschaft en je er dan later achterkomt dat je niet datgene kunt doen waarvoor ie bedoeld isFrietsaus schreef op zondag 02 november 2008 @ 20:20:
[...]
Ik denk dat Apple denkt dat iedereen overal de beschikking heeft over een moderne LCD tv.Jammer, ik gebruik S-Video nog regelmatig.
Zelf vind ik het weer absurd dat ze er niet gewoon hdmi in hebben gestoken, ben je met 1 kabel meteen klaar. Maar met mini dpp > DVI kom je nog wel een heel eind als je erg crea bent gezien de foto een paar posts terug
| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |
Dat vond ik in eerste instantie ook, maar nu begrijp ik toch dat Displayport echte voordelen heeft t.o.v. HDMI (hogere resoluties en dual display). Dus als je moet kiezen DP of HDMI dan denk ik dat Apple de juiste keuze heeft gemaakt. Maar wat ik wel irritant vind is dat ze dan niet de gangbare DP nemen maar een nieuwe DP ontwikkelen, mini DP.2Dutch schreef op maandag 03 november 2008 @ 09:42:
[...]
Zelf vind ik het weer absurd dat ze er niet gewoon hdmi in hebben gestoken, ben je met 1 kabel meteen klaar.
Verwijderd
O jee -_-'Killzone schreef op maandag 03 november 2008 @ 00:03:
Heb echt een enorme hekel aan Apple fanboys, gadverdamme, bah!![]()
Ik denk dat dit meer over jou zegt dan over mij, maar dat terzijde...Verwijderd schreef op zondag 02 november 2008 @ 23:19:
[...]
Ik vind je niet apple-waardig als je dergelijke randapparatuur gebruikt.
Jij gaat natuurlijk niet voor mij bepalen welke notebook ik aanschaf.Zo kun je niet de grafische kwaliteit van de Macbook volledig gebruiken, had dan een Dell gekocht.
Dvd-kwaliteit voldoet voor mij prima. HD is altijd mooier, maar dvd is prima zat wat mij betreft voor series.S-Video kan op zijn hoogst +/- 720 * 576, dat is toch niet om aan te zien? Via de iTune store kun je alles in HD kopen, er is geen excuus meer om met je Macbook iets op DVD-kwaliteit te kijken.
Ik zeg verder ook niet dat ik het door en door triest vind van Apple, het zou in mijn geval alleen net iets te vroeg zijn om s-video te verwijderen want ik ben voorlopig nog niet toe aan een lcd tv. Maar goed, ik heb mezelf in bedwang weten te houden en ga gewoon door op m'n witte MacBook dus ik zal er in de toekomst niet zoveel last van hebben denk ik.
[ Voor 49% gewijzigd door Frietsaus op 03-11-2008 11:22 ]
I lol'd

Ach, jij mag dan de enige echte fanboy zijn
Hebben heel veel laptops last van. Onder OS X zal er waarschijnlijk staan 'Berekenen...'.Sn0wblind schreef op maandag 03 november 2008 @ 00:00:
Heb ik ook vaak gehad hoor dat ie op 99% procent staat en niet verder laad. De ene keer wel de andere keer niet. Op meerdere laptops, niets aan de hands dus volgens mij.
Apple weet heus wel wat ze doen met het weglaten, maak je maar geen zorgen. De mensen die hier anders over denken en denken dat ze het beter worden.... Die zijn pas vervelend!
Gelukkig stikt het in dit topic van de ongenuanceerde meningen.FerdiV schreef op maandag 03 november 2008 @ 12:12:
Apple weet heus wel wat ze doen met het weglaten, maak je maar geen zorgen. De mensen die hier anders over denken en denken dat ze het beter worden.... Die zijn pas vervelend!
De kunst van het weglaten is er een die door Apple goed beheerst wordt, misschien wel iets te goed. Ik ben zelf erg benieuwd hoe het nou zit met de 'trackpad problematiek'? Zijn er mensen die bij hun nieuwe MacBook last hebben van http://tweakers.net/nieuw...-macbook-heeft-kuren.html?
Ik had daar ook last van maar alleen onder Windows.
Het verbaast me dat ze dat klikken niet helemaal hebben weg gelaten. Tap to click werkt mi. beter.
Het verbaast me dat ze dat klikken niet helemaal hebben weg gelaten. Tap to click werkt mi. beter.
het maffe is dat hij het van het weekend ook ff deed toen die op 30% stond toen ik me bootcamp aan het installeren was en toen in windows zag ik dat die niet oplaadde maar toen haalde ik ff de kabel eruit, maar tijdens dat was ik ook die drivers aan het installeren van bootcamp dus ik weet niet wat die trigger gaf om het wel te doenFrietsaus schreef op maandag 03 november 2008 @ 11:44:
[...]
Hebben heel veel laptops last van. Onder OS X zal er waarschijnlijk staan 'Berekenen...'.
[ Voor 34% gewijzigd door Sn0wblind op 03-11-2008 13:12 ]
Dit is volgens mij niet meer dan normaal, ook bij tig andere laptops...Sn0wblind schreef op maandag 03 november 2008 @ 00:00:
De batterij gaat pas laden als ze terug een bepaald niveau bereikt heeft, meestal 90%
Elke keer hij terug laadt naar 100% verlies je namelijk een laad-cyclus van de levensduur van de batterij
(correct me if I'm wrong)
http://www.tweakers.net/gallery/sys/2314
Ik heb de Macbook zojuist ontvangen. Het toetsenbord is anders dan m'n 1Gen Macbook. Hoe in vredesnaam regel ik dat ik met 1 toets (dus geen combinatietoets) "Application Windows" in Expose zie. Ik zie enkel een hotkey voor "All Windows".
🌞🍃
Even kijken bij de Exposé instellingen denk ik, neem aan dat dat wel in te stellen is? Of dat je het 'All Windows' knopje omzet naar 'Application Windows' ofzo.Datafeest schreef op maandag 03 november 2008 @ 15:39:
Ik heb de Macbook zojuist ontvangen. Het toetsenbord is anders dan m'n 1Gen Macbook. Hoe in vredesnaam regel ik dat ik met 1 toets (dus geen combinatietoets) "Application Windows" in Expose zie. Ik zie enkel een hotkey voor "All Windows".
Cycles tellen gaat volgens mij anders, maar voor de rest is je post correct afaik. Het is beter voor de levensduur van de accu op deze manier.Robbeke schreef op maandag 03 november 2008 @ 15:14:
[...]
Elke keer hij terug laadt naar 100% verlies je namelijk een laad-cyclus van de levensduur van de batterij
(correct me if I'm wrong)
[ Voor 8% gewijzigd door Philflow op 03-11-2008 16:13 ]
Ik heb wel eens last van die bevroren cursor, ook in OSX. Dan moet ik een paar keer met mijn vinger heen en weer voordat de cursor weer beweegt. Als echt storend heb ik het nog niet ervaren. Ik neem aan dat het straks met een update wel verholpen wordt.JottemJ schreef op maandag 03 november 2008 @ 12:56:
[...]
Gelukkig stikt het in dit topic van de ongenuanceerde meningen.![]()
De kunst van het weglaten is er een die door Apple goed beheerst wordt, misschien wel iets te goed. Ik ben zelf erg benieuwd hoe het nou zit met de 'trackpad problematiek'? Zijn er mensen die bij hun nieuwe MacBook last hebben van http://tweakers.net/nieuw...-macbook-heeft-kuren.html?
uhm...
Ik heb daar ookal een tijd last van... Maar vreemd genoeg heb ik dat dus op een 1,83Ghz Macbook White uit begin 2007Smoonshine schreef op maandag 03 november 2008 @ 16:14:
[...]
Ik heb wel eens last van die bevroren cursor, ook in OSX. Dan moet ik een paar keer met mijn vinger heen en weer voordat de cursor weer beweegt. Als echt storend heb ik het nog niet ervaren. Ik neem aan dat het straks met een update wel verholpen wordt.
13'' Macbook White / 23'' Cinema Display / Powermac G4 Cube (450Mhz, 256Mb, 80Gb hd, Apple Dvi-Adc-adapter, Apple Bt Keyb 1eG), 15'' ADC Acryl / Dlink DIR-655 / Airport Extreme N / Nokia N78 / 60Gb PS3 / Wii /
Dit topic is gesloten.
Let op:
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: Apple Computers Beleid.
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: Apple Computers Beleid.