[MacBook] Ervaringen & Discussie - deel 13 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 77.561 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-09 20:50

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

* Whieee kan zich bij deze ook melden in het unibody-tijdperk :)

Per morgen wisselt mijn BlackBook van baasje, aangezien vandaag de MBP van onze directiesecretaresse het loodje legde :+ Ik was zo nobel om de mijne 'af te staan', waardoor er nu een 2GHz MacBook voor mij onderweg is, en een kitje geheugen van 4GB :)

Personal preview:

+ DAMN it's sexy! :9~
+ stevig
+ licht
+ betere graphics :)
+ LED backlit scherm

- glossy
- geen firewire

Backlit keyboard heeft voor mij geen meerwaarde. Ik heb het nu op mijn MBP en hoewel het er leuk uitziet (zeker!) gebruik ik het zelf zelden. Ik vond de meerprijs van 300 euro voor iets meer diskspace, iets meer CPU en backlit keyboard ook niet gerechtvaardigd. :)

* Whieee is happy en hoopt dat de DHL opschiet :+

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan je nog steeds je remote aan de linkerhoek van je scherm hangen met de alu - macbook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• water_escape
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-09 10:26
ik heb zojuist de nieuwe MBP besteld bij de baas :). Nu bedacht me alleen...ik heb enkele programma's die alleen in windows draaien. Hoe moeilijk is het om vista op de apple te krijgen? en wat moet ik hier allemaal voor doen. Ik heb dit hier nog niet terug kunnen vinden. Hoor het graag. Next week komt hij binnen :)

Water-Escape

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brianb
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 27-03-2023
water_escape schreef op maandag 03 november 2008 @ 22:45:
ik heb zojuist de nieuwe MBP besteld bij de baas :). Nu bedacht me alleen...ik heb enkele programma's die alleen in windows draaien. Hoe moeilijk is het om vista op de apple te krijgen? en wat moet ik hier allemaal voor doen. Ik heb dit hier nog niet terug kunnen vinden. Hoor het graag. Next week komt hij binnen :)
Hou het dan gewoon bij een Windows bak als je zelf Windows op een Mac wilt gaan draaien. ;(
Doen al die studenten bij me op school ook, slaat echt alles :/ Koop dan 13" Laptop....zou ik dan doen.

[ Voor 4% gewijzigd door brianb op 03-11-2008 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arosa
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 06:48
brianb schreef op maandag 03 november 2008 @ 22:48:
[...]

Hou het dan gewoon bij een Windows bak als je zelf Windows op een Mac wilt gaan draaien. ;(
Doen al die studenten bij me op school ook, slaat echt alles :/ Koop dan 13" Laptop....zou ik dan doen.
Zo'n ramp is dat toch niet, juist ideaal dat de mogelijkheid er is.

Het goede van Apple en de mogelijkheid om onmisbare Windows software alsnog te draaien. Dit jaar stap ik over van een oude PC met Windows XP naar MacBook met Os X, hier kijk ik met plezier naar uit. Zal kwa software overigens weinig missen onder Os X, behalve AutoCAD, dus via Fusion of Bootcamp ben ik geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mickezzz
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 30-11-2022
Om even antwoord te geven op de vraag. Nee, het is niet moeilijk om Vista naast OS X te installeren. Zoek even op "Bootcamp" en waarschijnlijk kom je al een stuk verder. :Y)

Edit: Arosa was me al voor

MBP 2015, iPhone 7+, AppleTV4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• water_escape
  • Laatst online: 10-09 10:26
thx, ik ga eens verder op bootcamp.
Ik heb apple nodig voor mij werk, maar voor bepaalde hardware dat ik gebruik heb ik windows nodig voor de software. Dus moet gewoon lichtste versie van xp of vista erop hebben voor als ik die programma;s nodig heb. Wil er geen 2 bij hebben :)!
Eens even kijken of ik een goed forum/uitleg kan vinden.
Hiero thx alvast, kan niet wachten tot ik hem heb!

Water-Escape

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Niet online
[...]

Eh een Macbook is een 13" Laptop? :S:P

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Datafeest schreef op maandag 03 november 2008 @ 23:19:
[...]

Eh een Macbook is een 13" Laptop? :S:P
Waarschijnlijk bedoelt hij een 13'' macbook, en een 13'' laptop... maar dan de laptop met windows etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

ik heb zojuist de nieuwe MBP besteld bij de baas :). Nu bedacht me alleen...ik heb enkele programma's die alleen in windows draaien.
VMware is de andere optie. Draait als een trein. Hoef je niet iedere keer te rebooten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MGSNK
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-09 19:45
[...]

Weet waar je over blaat... |:(
Misschien heb je zelf geen baan waar je zo nu en dan moet thuiswerken maar wie thuis wil werken heeft Windows nodig, al dan niet noodgedwongen...

EDIT: ik zie het al, een IT studentje :+

Bootcamp werkt prima, is zeer stabiel en ik heb tot dusver geen problemen gehad, in 6 maanden 1 keer vastgelopen. Op m'n nieuwe MacBook die vandaag binnenkomt gaat het er weer op. Zorg wel voor een validated versie, oftewel, gewoon een OEM versie XP /Vista.

water_escape: Kies voor de Windowsversie die het beste aansluit op de behoefte van je specifieke windowsprogramma. Vista heeft op dit moment een voordeel da het veel wordt geupdate. Ikzelf gebruik Vista Premium zonder enige problemen en net zoals jij, alleen voor specifieke work related programma's. 'de rest' doe ik onder MacOSX

[ Voor 22% gewijzigd door MGSNK op 04-11-2008 10:38 ]

Our life and death are the same thing. When we realize this fact, we have no fear of death anymore, nor actual difficulty in our life

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JottemJ
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10-09 17:55
Zijn de adapters voor dvi en vga al beschikbaar in de APR's? Ik ben te ongeduldig om langer te wachten op mijn MB als ik een adapter erbij bestel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
JottemJ schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 10:55:
Zijn de adapters voor dvi en vga al beschikbaar in de APR's? Ik ben te ongeduldig om langer te wachten op mijn MB als ik een adapter erbij bestel :P
Bel ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Philflow schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 09:29:
[...]

VMware is de andere optie. Draait als een trein. Hoef je niet iedere keer te rebooten.
Virtualbox is nog een opensource alternatief trouwens, zou je ook eens kunnen proberen. Heb het een tijdje onder Windows gebruikt en het werkte perfect. Heb de Mac versie nog niet getest.

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubix
  • Niet online
Volgens mij nog niet. Iig niet bij A-Mac.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJH
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-07 00:54

DJH

Nee, ik zit er ook met smart op te wachten, maar helaas. Wellicht is bestellen via apple.nl sneller?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MGSNK schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 10:34:
[...]

Weet waar je over blaat... |:(
Misschien heb je zelf geen baan waar je zo nu en dan moet thuiswerken maar wie thuis wil werken heeft Windows nodig, al dan niet noodgedwongen...
Met alle respect, maar als ik thuis werk doe ik dat of op een laptop van de zaak of ik log in op de terminal-server. Je gaat toch niet je eigen spullen voor je werk inzetten? Stel je voor dat er iets met je laptop gebeurd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MGSNK
  • Laatst online: 11-09 19:45
Verwijderd schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 16:26:
[...]

Met alle respect, maar als ik thuis werk doe ik dat of op een laptop van de zaak of ik log in op de terminal-server. Je gaat toch niet je eigen spullen voor je werk inzetten? Stel je voor dat er iets met je laptop gebeurd. :)
Uiteraard, maar als de baas de MacBook betalen wil... >:)

Our life and death are the same thing. When we realize this fact, we have no fear of death anymore, nor actual difficulty in our life

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stok
  • Niet online
Ik lees dat je door te klikken op het accu-icon toegang zou moeten krijgen tot het kiezen van energieprofielen (performance, zuinig etc). Echter bij mij staat geen van die opties er. Enig idee waar ik dan het energieprofiel kan veranderen? Door naar Energy Saver Pref. te gaan kan ik deze opties ook niet vinden, maar wel na hoeveel minuten hij in slaap moet etc. Ik heb een alu Macbook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikey NL
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 14:34
Heb ze van de week gehaald bij iCentre.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online

ppl

2Dutch schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 11:41:
[...]

Virtualbox is nog een opensource alternatief trouwens, zou je ook eens kunnen proberen. Heb het een tijdje onder Windows gebruikt en het werkte perfect. Heb de Mac versie nog niet getest.
De Mac versie is echt af te raden, dat is een gehandicapte versie van de Windows/Linux versie. Parallels en VMware hebben veel betere pakketten waarbij met name VMware aan kop gaat. Als sleutelwoorden "vmware fusion" en "parallels" gebruiken naast "bootcamp" geeft hier en elders ongetwijfeld legio hits (bij vmware hebben ze zelfs een "get fusion" campagne met meer info).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Ik word hier zo moe van he, mijn accu wordt voor de 4e keer niet herkend... Dus die is weer dood. Na 24 cycles...... Morgen maar weer eens Apple bellen en vragen wat er te regelen valt, want mijn hoop in deze Mac heb ik een beetje opgegeven......

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online

rammes

koekebakker 1e klas

Atlas schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 19:34:
Ik word hier zo moe van he, mijn accu wordt voor de 4e keer niet herkend... Dus die is weer dood. Na 24 cycles...... Morgen maar weer eens Apple bellen en vragen wat er te regelen valt, want mijn hoop in deze Mac heb ik een beetje opgegeven......
Welke macbook oude nieuwe? vertel er eens iets meer over. anders is het alleen zo klagen, heeft niemand wat aan :)

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalmma
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09-09 06:44
Weet iemand wat op dit moment de levertijd is van een mbp 2.4 ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Laatst online: 07:18
Heeft iemand al Vista x64 op de nieuwe MacBook geprobeerd? Ik weet dat Apple geen officiele ondersteuning heeft voor 64-bits Vista, maar de meeste drivers staan toch wel op de bijgeleverde DVD. Het enige wat ik niet aan de praat krijg is de geluidskaart en de functieknoppen voor brightness.

Of heeft iemand wel 32-bits Vista geprobeerd en werkt daar alles gewoon zoals het hoort?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn 2Ghz Macbook lijkt er ruim 3 uur over te doen om op te laden na een sessie waarin de batterij helemaal leeggelopen is; is dit normaal gedrag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tiguan schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 21:58:
Heeft iemand al Vista x64 op de nieuwe MacBook geprobeerd? Ik weet dat Apple geen officiele ondersteuning heeft voor 64-bits Vista, maar de meeste drivers staan toch wel op de bijgeleverde DVD. Het enige wat ik niet aan de praat krijg is de geluidskaart en de functieknoppen voor brightness.

Of heeft iemand wel 32-bits Vista geprobeerd en werkt daar alles gewoon zoals het hoort?
offtopic:
Ik weet niet hoe het met de MacBook zit, maar ik kan je wel vertellen dat Vista x64 prima werkt op mijn MBP uit 2007. Ik moest wel aangepaste bootcamp drivers hebben. Zijn deze bij de MacBook niet gewoon bijgeleverd? De nieuwe bootcamp (2.1?) ondersteunt officieel namelijk x64 Vista.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josduisings
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 11-09 08:46
Ik kan niet printen op mijn canon mp520 printer. Hij spuugt alleen lege pagina's uit. Heeft iemand enig idee hoe dit wel kan? Ik heb de nieuwe MacBook. Of moet ik dit napluizen bij software topics? Onder XP print hij wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Verwijderd schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 22:00:
Mijn 2Ghz Macbook lijkt er ruim 3 uur over te doen om op te laden na een sessie waarin de batterij helemaal leeggelopen is; is dit normaal gedrag?
Is normaal volgens mij. Heeft er ook mee te maken dat de adapter zo klein is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Verwijderd schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 22:08:
[...]

offtopic:
Ik weet niet hoe het met de MacBook zit, maar ik kan je wel vertellen dat Vista x64 prima werkt op mijn MBP uit 2007. Ik moest wel aangepaste bootcamp drivers hebben. Zijn deze bij de MacBook niet gewoon bijgeleverd? De nieuwe bootcamp (2.1?) ondersteunt officieel namelijk x64 Vista.
Ik had ff moeten Googelen voordat ik het vroeg. Kennelijk moet je UAC uitzetten en dan de Bootcamp64.msi uitvoeren die op de meegeleverde DVD staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11-09 00:02
mn vriendin heeft met haar nieuwe macbook een dode pixel onderin het scherm. Hoe zit dat met apple, heeft ze recht op een andere macbook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B0MBACI
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

DarkShadow schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 23:11:
mn vriendin heeft met haar nieuwe macbook een dode pixel onderin het scherm. Hoe zit dat met apple, heeft ze recht op een andere macbook?
Als je het online hebt besteld bij apple, ff bellen dan wordt er een nieuwe gestuurd en de oude opgehaald (doen ze niet moeilijk over, althans vorig jaar met de whitebook geen probleem gehad)

en een kleine vraag ik heb een US keyboard alleen kan ik nergens een euro teken toveren iemand een idee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntonV
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
B0MBACI schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 23:56:
en een kleine vraag ik heb een US keyboard alleen kan ik nergens een euro teken toveren iemand een idee
option - shift - 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 22:00:
Als je op je macbook verder blijft werken of als hij in slaap is zal hij steeds minder snel opladen dan als je hem uitzet en zo oplaadt.

Verder is dat gewoon normaal hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cococless
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 04-09-2023
B0MBACI schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 23:56:
[...]

Als je het online hebt besteld bij apple, ff bellen dan wordt er een nieuwe gestuurd en de oude opgehaald (doen ze niet moeilijk over, althans vorig jaar met de whitebook geen probleem gehad)
En wat als er een generatie kloof is? Ik heb een witte macbook van 2/2008 update, kan me moeilijk voorstellen dat ik de nieuwe macbook krijg voor 1 dode pixel. (Indien ja, kan ik dan bijleggen voor de macbook pro?)

Aansluitende vragen:
Moeten er niet een x-aantal dode pixels zijn eer ze willen ruilen?
En heeft er iemand last van een plekje waar het licht lichter is? Op zwarte achtergrond valt het niet op maar op wit trekt het altijd de aandacht van men ogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B0MBACI
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

cococless schreef op woensdag 05 november 2008 @ 00:41:
[...]

En wat als er een generatie kloof is? Ik heb een witte macbook van 2/2008 update, kan me moeilijk voorstellen dat ik de nieuwe macbook krijg voor 1 dode pixel. (Indien ja, kan ik dan bijleggen voor de macbook pro?)

Aansluitende vragen:
Moeten er niet een x-aantal dode pixels zijn eer ze willen ruilen?
En heeft er iemand last van een plekje waar het licht lichter is? Op zwarte achtergrond valt het niet op maar op wit trekt het altijd de aandacht van men ogen.
Nope dat bedoelde ik niet, als je net een nieuwe macbook hebt besteld en er zit een dooie pixel op dan kan je bellen met apple en die sturen een nieuwe op en halen de oude.
(ik had vorig jaar voor iemand anders een whitebook gekocht deze had een dooie pixel en toen had ik gebeld hoe en wat)

bedankt voor de € tip hierboven en nu nog een vraag ik heb een hoop films op een windows bak die ik als server gebruik alleen is hij erg traag met de macbook, ik heb al wat background onderzoek gedaan en het schijnt dat er problemen zijn maar ik heb geen concrete oplossing gevonden iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JottemJ
B0MBACI schreef op woensdag 05 november 2008 @ 00:58:
[...]

Nope dat bedoelde ik niet, als je net een nieuwe macbook hebt besteld en er zit een dooie pixel op dan kan je bellen met apple en die sturen een nieuwe op en halen de oude.
(ik had vorig jaar voor iemand anders een whitebook gekocht deze had een dooie pixel en toen had ik gebeld hoe en wat)

bedankt voor de € tip hierboven en nu nog een vraag ik heb een hoop films op een windows bak die ik als server gebruik alleen is hij erg traag met de macbook, ik heb al wat background onderzoek gedaan en het schijnt dat er problemen zijn maar ik heb geen concrete oplossing gevonden iemand tips?
Dat heeft te maken met het type share dat je aanmaakt naar je Windows-bak. Als het te traag gaat kan je proberen een ander type share aan te maken, bijvoorbeeld een samba mapping oid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Verwijderd schreef op maandag 03 november 2008 @ 20:17:
Kan je nog steeds je remote aan de linkerhoek van je scherm hangen met de alu - macbook?
Heb dat geprobeerd en voor beide hoeken is het antwoord nee hierzo :)

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJH
  • Laatst online: 13-07 00:54

DJH

Is er al iemand die een MDP > DVI of VGA heeft? Ik heb thuis een 24" staan met een resolutie van 1920 x 1200. Dit kan de nieuwe MB wel aan toch? Kan dat met 1 DVI stekker? Of is VGA wellicht een goed alternatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LyP0
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-02 12:33

LyP0

it is I , you worst nightmare

Ik heb sinds gister mijn eerste macbook (meteen ook mn eerste mac) en ik kan maar 1 ding zeggen , oh my god..... gewoon geweldig.

Al moet k wel eerlijk zijn dat k toch bepaalde dingen uit windows mis. Maar dat gaat ook wel lukken

ik voel me lekkaah !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07:57

World Citizen

FreeReef.nl

DJH schreef op woensdag 05 november 2008 @ 13:23:
Is er al iemand die een MDP > DVI of VGA heeft? Ik heb thuis een 24" staan met een resolutie van 1920 x 1200. Dit kan de nieuwe MB wel aan toch? Kan dat met 1 DVI stekker? Of is VGA wellicht een goed alternatief.
heb je überhaupt de "Technische Specificaties" al doorgelezen van Apple.... het staat er gewoon in namelijk.

Ik zit zelf zo in een dilemma...
Kies ik voor de MBP zodat hij mijn desktop gaat vervangen op den duur
Kies ik voor de MB en installeer ik OSX op mijn thuis pc (werkt goed namelijk...)

Scheelt zoooo veel geld...

[ Voor 18% gewijzigd door World Citizen op 05-11-2008 14:10 ]

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-09 17:17
Het gat tussen MB en MBP wordt met elke update kleiner. De MBP heeft een hogere resolutie en een betere videokaart. De rest (cache etc) zijn verwaarloosbare verschillen.

Scherm kan je oplossen door een externe monitor te gebruiken en als je geen games speelt is de videokaart van de MB goed genoeg.

Verder zijn er genoeg mensen die alleen een MB als hoofd computer hebben. Ik weet het iig wel..... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arosa
Bij mij wordt de MacBook ook de enige computer. Zal voor 75% gewoon op mijn bureau staan met een extra scherm, maar soms bij elders in huis (of zelfs buiten de deur). En met de huidige hardware hoeft het voor mij zeker geen MacBook Pro te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen

World Citizen

FreeReef.nl

Andere vraag

Wie heeft er een Nieuwe Macbook zonder "verlicht Toetsenbord"...

Zou je voor mij met het licht uit op de toilet willen gaan zitten, en willen kijken of het licht van het scherm voldoende is om de toetsen te kunnen lezen.....

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

lowfi schreef op woensdag 05 november 2008 @ 14:24:
Het gat tussen MB en MBP wordt met elke update kleiner. De MBP heeft een hogere resolutie en een betere videokaart. De rest (cache etc) zijn verwaarloosbare verschillen.
Verder heeft de MBP heeft een kwalitiatief beter scherm. Reviews zijn na te lezen op Notebookjournal.de en Notebookcheck.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• limboroger
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 11-09 19:44
Decon Frost schreef op woensdag 05 november 2008 @ 15:35:
Andere vraag

Wie heeft er een Nieuwe Macbook zonder "verlicht Toetsenbord"...

Zou je voor mij met het licht uit op de toilet willen gaan zitten, en willen kijken of het licht van het scherm voldoende is om de toetsen te kunnen lezen.....
Gelukkig vraag je niet om een foto van iemand op het toilet met z'n book op z'n schoot.. :+

Volgens mij is dit vergelijkbaar met iedere andere laptop. Je zult het wel kunnen zien hoor, maar het verlichte toetsenbord maakt het net ff fijner/prettiger voor de ogen. Dat kost dan 300 euro. Je eigen afweging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Decon Frost schreef op woensdag 05 november 2008 @ 14:05:
[...]
Ik zit zelf zo in een dilemma...
Kies ik voor de MBP zodat hij mijn desktop gaat vervangen op den duur
Kies ik voor de MB en installeer ik OSX op mijn thuis pc (werkt goed namelijk...)
Ik zou wel even goed het scherm bekijken van de Macbook voor dat je hem koopt. Vooral met 50% brightness. Contrast is rond de 1:150. Ik heb de mijne terug gebracht. Macbook Pro en Air hebben een beter scherm. In de winkel valt het minder op omdat het omgevingslicht daar fel is en de brightness op 100% staat.
Decon Frost schreef op woensdag 05 november 2008 @ 15:35:
Dat werkt slecht. Ik zat weleens in het donker met verlichting uit en dat werkte gewoon niet. Vond ik. Maarja je kunt ook gewoon een lampje aanzetten. Is een stuk goedkoper.

[ Voor 34% gewijzigd door Philflow op 05-11-2008 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen

World Citizen

FreeReef.nl

Philflow schreef op woensdag 05 november 2008 @ 15:48:
[...]

Ik zou wel even goed het scherm bekijken van de Macbook voor dat je hem koopt. Vooral met 50% brightness. Contrast is rond de 1:150. Ik heb de mijne terug gebracht. Macbook Pro en Air hebben een beter scherm. In de winkel valt het minder op omdat het omgevingslicht daar fel is en de brightness op 100% staat.

[...]

Dat werkt slecht. Ik zat weleens in het donker met verlichting uit en dat werkte gewoon niet. Vond ik. Maarja je kunt ook gewoon een lampje aanzetten. Is een stuk goedkoper.
Thanks, ik ga vanavond in de winkel gewoon vragen of ik de macbook even mee naar het toilet mag nemen :)

Lampje is altijd de beste oplossing... Maar situaties als Stroom verlies in colo... en dan met een zaklamje de boel proberen te fixen ... heb ik wel gehad... :)

De enigste rede waarom ik de 2.4 Ghz Macbook wil... is het verlichte toetsenbord... maja om daar nu 200 euro extra voor uit te geven... ik bedoel... die 0.4 Ghz heb ik in mijn geval niet nodig..

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JottemJ
Philflow schreef op woensdag 05 november 2008 @ 15:48:
[...]
[...]
Jij bent toch degene met die z'n MacBook in de V&A had staan terwijl ie 'm 1 dag oid had? Hoe kan je dan zulk soort dingen goed beoordelen? Of probeer je de aankoop van een Air/MBP soms goed te praten?

Het scherm is dan misschien minder dan een Air of MBP maar nog steeds beter dan de vorige generatie. Bovendien bedienen de Air en MBP een ander segment, waar het vooral voor de MBP belangrijk is dat die een fatsoenlijk scherm bevat. Het gros van de mensen die een MacBook zal halen heeft niets te klagen over het scherm omdat ze het toch niet zullen merken of überhaupt nodig hebben.

Reviews lezen is leuk, maar teveel ervan en het heeft alleen maar invloed op je beslissingsvaardigheid :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-09 20:50

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Decon Frost schreef op woensdag 05 november 2008 @ 16:01:
[...]

Thanks, ik ga vanavond in de winkel gewoon vragen of ik de macbook even mee naar het toilet mag nemen :)

Lampje is altijd de beste oplossing... Maar situaties als Stroom verlies in colo... en dan met een zaklamje de boel proberen te fixen ... heb ik wel gehad... :)

De enigste rede waarom ik de 2.4 Ghz Macbook wil... is het verlichte toetsenbord... maja om daar nu 200 euro extra voor uit te geven... ik bedoel... die 0.4 Ghz heb ik in mijn geval niet nodig..
Is blind typen geen optie? :+ Ik heb een MBP met backlit keyboard en ik gebruik het zelden. :)

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

JottemJ schreef op woensdag 05 november 2008 @ 16:10:
[...]
Jij bent toch degene met die z'n MacBook in de V&A had staan terwijl ie 'm 1 dag oid had?
Dat was ik. Ik heb hem drie dagen gehad voor dat ik terug ben gegaan naar de winkel. Een paar dagen later heb ik een deal kunnen sluiten met de winkel. Ik vond het niet nodig om in de V&A te zeggen dat ik het scherm middelmatig vond. Veel mensen zijn er toch wel tevreden mee.
JottemJ schreef op woensdag 05 november 2008 @ 16:10:
[...]
Hoe kan je dan zulk soort dingen goed beoordelen?
Dat lukt me in drie dagen vrij aardig. Ik heb zef diverse Vaio's gehad en ook de MBA en dat is een andere categorie. Ik had zelf zo'n 1500 euro betaald en dan verwacht ik een top scherm.

Maar om een lang verhaal kort te maken, ik kan best begrijpen dat veel mensen tevreden zijn met het MB scherm. Het is qua kleuren, contrast en kijkhoek vergelijkbaar met het oude MB scherm. Qua contrast is het gewoon een middelmatig scherm.

Ik vond het zelf wel interessant om te kijken hoeveel mensen tevreden zijn met het scherm, heb daarom hier een poll gestart. En inderdaad veel mensen hebben er geen enkel probleem mee. En er zijn ook veel mensen die het matig tot slecht vinden.

[ Voor 8% gewijzigd door Philflow op 05-11-2008 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen

World Citizen

FreeReef.nl

:) Ik heb net met een collage en zijn oude Macbook Pro in de toilet gestaan.... vervolgens de tobo verlichting uitgezet..

Nou er komt licht zat af van dat Led schermpje... Ik kon alle toetsen zeer makkelijk lezen.

Ik ga dus voor de 2.0 Ghz.

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Decon Frost schreef op woensdag 05 november 2008 @ 16:33:
:) Ik heb net met een collage en zijn oude Macbook Pro in de toilet gestaan.... vervolgens de tobo verlichting uitgezet..
:*) maar dat is niet de goede vergelijking denk ik omdat de Macbook een andere kleur toetsen heeft. Slecht leesbaar in het donker voor zover ik me kan herinneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen

World Citizen

FreeReef.nl

Philflow schreef op woensdag 05 november 2008 @ 16:37:
[...]

:*) maar dat is niet de goede vergelijking denk ik omdat de Macbook een andere kleur toetsen heeft. Slecht leesbaar in het donker voor zover ik me kan herinneren.
Ja klopt... dat dacht ik ook..

Maar geloof me.. (of niet) er komt echt veel licht van dat scherm af.
(en ja idd het scherm is ook niet gelijk)

[ Voor 5% gewijzigd door World Citizen op 05-11-2008 16:44 ]

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Decon Frost schreef op woensdag 05 november 2008 @ 16:43:
[...]
Maar geloof me.. (of niet) er komt echt veel licht van dat scherm af.
(en ja idd het scherm is ook niet gelijk)
Ik geloof je wel, maar ik heb dus met dat ding op schoot hier in het donker gezeten. En ik moest de tobo verlichting aanzetten om het goed te kunnen zien. Maar goed, ik hou er dan ook niet van om de brightness op 90% te zetten omdat ik de toetsen niet kan zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen

World Citizen

FreeReef.nl

Philflow schreef op woensdag 05 november 2008 @ 16:46:
[...]

Ik geloof je wel, maar ik heb dus met dat ding op schoot hier in het donker gezeten. En ik moest de tobo verlichting aanzetten om het goed te kunnen zien. Maar goed, ik hou er dan ook niet van om de brightness op 90% te zetten omdat ik de toetsen niet kan zien.
Daar heb je helemaal gelijk in.... De brightness van het scherm van mijn collega staat heel hoog...

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11-09 00:02
[quote]B0MBACI schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 23:56:
[...]

heb ze net gebeld. Nette service, geen enkel probleem, ze probeerden me wat te laten resetten, maar helaas hielp dat niet. Dus krijg een nieuwe macbook opgestuurd.

Hopelijk heeft deze niet opnieuw dode pixels, in dat geval kan ik geen nieuwe meer krijgen (onlogisch, maargoed). Ik kon ook 75 euro krijgen, maar er zaten ook 2 vlekjes rechtsboven, dus heb ik maar niet gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen

World Citizen

FreeReef.nl

Decon Frost schreef op woensdag 05 november 2008 @ 16:01:
[...]

Wat ze helaas niet toelieten.... Jammer

De marketing afdeling van Apple had alle resselerpoints wel een soort van darkroom (kleine kijkdoos oid) mogen geven om het nieuwe LED scherm en Tobo verlichting even goed te kunnen testen....

Nu moet ik iemand zoeken die de nieuwe MB heeft, om het te testen.. .anders had ik hem wellicht gisteren al mee kunnen nemen....

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Decon Frost schreef op donderdag 06 november 2008 @ 11:22:De marketing afdeling van Apple had alle resselerpoints wel een soort van darkroom (kleine kijkdoos oid) mogen geven om het nieuwe LED scherm en Tobo verlichting even goed te kunnen testen....
Als je de toetsenbordverlichting werkend wil zien dan kan je gewoon je vinger op de sensor houden die boven in het scherm naast de webcam zit. Zelfs bij de MBP zit hij daar, dus niet meer onder de speaker grille zoals vroeger. Maar misschien wist je dat al? Ik kan me in elk geval wel voorstellen dat ze je niet met een dure laptop op de WC willen laten zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen

World Citizen

FreeReef.nl

GekkePrutser schreef op donderdag 06 november 2008 @ 11:31:
[...]

Als je de toetsenbordverlichting werkend wil zien dan kan je gewoon je vinger op de sensor houden die boven in het scherm naast de webcam zit. Zelfs bij de MBP zit hij daar, dus niet meer onder de speaker grille zoals vroeger. Maar misschien wist je dat al? Ik kan me in elk geval wel voorstellen dat ze je niet met een dure laptop op de WC willen laten zitten.
Ik wil eigenlijk weten of het scherm voldoende licht geeft om de toetsen te lezen....
als dat is spaar ik 250 euro uit aan een duurder model MB.

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markofnikoff
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23:45

Markofnikoff

What is the speed of the dark?

Decon Frost schreef op donderdag 06 november 2008 @ 11:54:
[...]

Ik wil eigenlijk weten of het scherm voldoende licht geeft om de toetsen te lezen....
als dat is spaar ik 250 euro uit aan een duurder model MB.
Ik heb zelf ook de 2.4 MB maar kun je je niet beter afvragen of je voor alleen die verlichting 250 euro extra wilt dokken, of dat je de andere voordelen (processor en HDD) nodig hebt, zo nee lijkt me die 250 euro nogal duur voor alleen te kunnen typen in het donker......

- Zooi - www.stefanjacobs.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen

World Citizen

FreeReef.nl

Markofnikoff schreef op donderdag 06 november 2008 @ 12:17:
[...]

Ik heb zelf ook de 2.4 MB maar kun je je niet beter afvragen of je voor alleen die verlichting 250 euro extra wilt dokken, of dat je de andere voordelen (processor en HDD) nodig hebt, zo nee lijkt me die 250 euro nogal duur voor alleen te kunnen typen in het donker......
Goh...

Ja dat is wat ik al typte inderdaad...

[ Voor 5% gewijzigd door World Citizen op 06-11-2008 12:31 ]

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Niet online
Ik zelf kan prima blind typen dus heb daarom zeker geen 300 euro over voor een verlicht toetsenbord. Wegens de veranderde plaatsing van de hotkeys keek ik toch soms naar het toetsenbord en ik moet zeggen dat het toetsenbord in het donker niet super goed leesbaar is. Want houdt er ook rekening mee dat je in het donker het scherm echt niet op voluit wilt hebben staan.

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen

World Citizen

FreeReef.nl

Ik ben nu trouwens aan het uitzoeken of het mogelijk is een "backlite keyboard" in een macbook 2.0 Ghz te bouwen...

stel ik kan deze voor 100 euro op de kop tikken... dan heb ik ook een backlite Macbookje maar dan zonder de overbodige 0.4 Ghz van de processor.

dan ben ik 200 euro goedkoper uit.... (250GB hdd heb ik ook niet nodig..)

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Laatst online: 11-09 17:17
Je doet erg moeilijk :)

Een verlicht keyboard voor de vorige generatie MBP is 120 dollar ex verzendkosten ex douana kosten ex btw bij ifixit als indicatie. Nog buiten het feit dat je je MB moet openschroeven en dan dus je garantie kwijt bent. Denk dat die 200 euro erg rooskleurig is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb dan weliswaar een witte macbook maar bij mij komt er genoeg licht van mn scherm af om mn toetsen van elkaar te kunnen onderscheiden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flatwhite
  • Laatst online: 08:31
Ik heb sinds een tijdje de nieuwe alu MacBook en heb een vraagje over het delen van mij Aperture 2.1 library.

Ik heb ook een Mac mini staan waar al mijn films/muziek ed. op staat. Op mijn MacBook staan alle foto's en ik gebruik FrontRow op de Mac mini om de films en muziek af te spelen. Nu wil ook mijn foto's van mij MacBook in FrontRow op de Mac mini zien als "gedeelde foto's". Dit lukt echter niet. Ik heb delen aan staan in Aperture, iPhoto en iTunes, maar de Mac mini pakt geen foto's als ik naar gedeelde foto's ga. En pakt ook geen foto's als ik mijn MacBook als bron kies in FrontRow op de Mac mini...

Iemand nog suggesties? Overigens kan ik wel mijn Aperture library zien op mijn MacBook in FrontRow. Ik kan daar onder instellingen kiezen voor iPhoto of Aperture als foto-bron. Maar zoiets zie ik niet op de Mac mini staan... 8)7 :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaSchop
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-07-2015

DaSchop

Hallo, ik ben Bastiaan

Heeft iemand toevallig al zijn iPhone headset op zijn MacBook aangesloten? Je schijnt de ingebouwde Mic en knopje te kunnen gebruiken in iChat/iTunes/etc. maar ik krijg het niet aan het werk...

>> Bastiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-08 20:06
Ik heb een Macbook pro met verlicht bord. Het is niet zo dat je de toetsen totaal niet kan zien zonder verlichting, waar het om gaat is dat je met verlichting totaal geen moeite hoeft te doen om ze te zien. Met scherm aan in de schemering van de hersft op de bank, ben ik erg blij met die verlichting. Je blijft gewoon meer ontspannen, doordat je geen moeite hoeft te doen. Het is dus ietwat luxe, maar wel prettig en verder is de meerwaarde de snelheid en hdd ook wel waard vind ik.

[ Voor 12% gewijzigd door vgroenewold op 06-11-2008 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalmma
Hoe kan je nou op de macbook pro wisselen tussen de 2 videokaarten??

Moet dat met een toetsencombi ofzo ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

kalmma schreef op donderdag 06 november 2008 @ 21:06:

Voorlopig (wellicht tot 10.6 uitkomt) moet je daarvoor de settings in en opnieuw inloggen (!).

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalmma
Zpottr schreef op donderdag 06 november 2008 @ 21:35:
[...]

Voorlopig (wellicht tot 10.6 uitkomt) moet je daarvoor de settings in en opnieuw inloggen (!).
Ok en waar kan je dat dan wijzigen in de instellingen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

kalmma schreef op donderdag 06 november 2008 @ 21:44:
[...]

Ok en waar kan je dat dan wijzigen in de instellingen??
Energy Saver.

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markofnikoff
  • Laatst online: 23:45

Markofnikoff

What is the speed of the dark?

kalmma schreef op donderdag 06 november 2008 @ 21:06:

Ligt het aan mij of zit je in het verkeerde topic? :P

- Zooi - www.stefanjacobs.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lowfi schreef op donderdag 06 november 2008 @ 13:14:
Je doet erg moeilijk :)

Een verlicht keyboard voor de vorige generatie MBP is 120 dollar ex verzendkosten ex douana kosten ex btw bij ifixit als indicatie. Nog buiten het feit dat je je MB moet openschroeven en dan dus je garantie kwijt bent. Denk dat die 200 euro erg rooskleurig is ;)
Vanaf december zijn pakketten tot 150eu belasting vrij.

Trouwens, ik werk nu al een maand met een MacBook, prima, perfect, nooit zo blij geweest etc blablabla. Maar hoe typ ik eigenlijk het euro teken (A)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramquin
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 03-03 14:28

Ramquin

Nu ook met icon!

Verwijderd schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 11:21:
[...]Trouwens, ik werk nu al een maand met een MacBook, prima, perfect, nooit zo blij geweest etc blablabla. Maar hoe typ ik eigenlijk het euro teken (A)?
fn+ alt + 2 = € :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaassouffle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-09 22:19

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

Of heb je andere keyboard-layout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online

rammes

koekebakker 1e klas

ik ben voormezelf een overzicht aan het maken wat de voordelen zijn om online of bij een premium reseller te kopen.

via apple.com
- keuze uit UK toetsenbord
- Return policy bij dode pixels? (bij online bestellen kun je binnen week terug sturen)
-

Via premium reseller
- product moet bij storing terug naar winkel gebracht worden
-

Misschien dat jullie dit lijstje kunnen aanvullen?

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
rammes schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 11:49:
ik ben voormezelf een overzicht aan het maken wat de voordelen zijn om online of bij een premium reseller te kopen.

via apple.com
- Return policy bij dode pixels? (bij online bestellen kun je binnen week terug sturen)
-

Via premium reseller
-

Als je hem via de online store besteld moet je voor storingen ook naar een Apple reseller dus dat maakt niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

via apple.nl (of .be)
-alleen maar a-merk onderdelen
-iPod nano cadeau
-thuis bezorgd
-bij defect kun je ook in winkels terecht, zij zullen je dan verder helpen.

via premium reseller
-goedkoper door gebruik b-merk onderdelen
-opbouw band met verkoper, meer geneigd hulp te bieden in geval van defect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoEinstein
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 25-08 16:31

via apple.com
-

Via premium reseller
-

Ik heb onlangs bij de apple reseller een Macbook Pro met US keyboard besteld, hiervoor zit je dus niet vast aan de online store. Wel wordt het een CTO wat in mijn geval betekende dat ik een kleine aanbetaling moest doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Online: 7 dagen bedenk tijd (of zelfs meer)

Premium reseller: over het algemeen betere service indien defect. (bij Machouse iig)
Verwijderd schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 11:57:
via premium reseller
Hoe bedoel je? Als je een macbook online bestelt krijg je bijv. een fujitsu of toshiba harddisk, ik denk niet dat het anders zal zijn als je in de winkel koopt.

[ Voor 34% gewijzigd door Philflow op 07-11-2008 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsvr
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-08 14:55
Ik heb zelf 3 MacBooks en 2 iMacs bij prowarehouse.nl besteld. 1 iMac had een stofje onder het scherm en deze werd per direct opgehaald en gerepareerd en terug gestuurd (pickup and return), binnen 1 week. Dit doen ze ook met dode pixels. Ze zijn erg klantvriendelijk en bieden goede support. Trouwens zonder kosten.

Ben echt happy met de MacBook (degene zonder backlite). Super fijn om mobiel mee te werken, thuis, op de bank of op locatie. Het scherm is erg helder en de unibody voelt erg stevig aan. Toetsen vind ik ook fijner typen dan de oudere versies.

(ik krijg trouwens extra korting, mochten mensen daar willen bestellen... geef een seintje)

[ Voor 23% gewijzigd door Nielsvr op 07-11-2008 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen

World Citizen

FreeReef.nl

via apple.nl (of .be)
-alleen maar a-merk onderdelen
-iPod nano cadeau
-thuis bezorgd
-bij defect kun je ook in winkels terecht, zij zullen je dan verder helpen.

via premium reseller
-opbouw band met verkoper, meer geneigd hulp te bieden in geval van defect.
-iPod nano cadeau
Ehm waar lees je dat?

Volgens mij was dat namelijk alleen voor studenten en tot 31 Oktober

[ Voor 6% gewijzigd door World Citizen op 07-11-2008 12:33 ]

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• limboroger
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 11-09 19:44
De 125 euro rebate op een ipod (dus niet helemaal gratis) kon inderdaad maar tot 31 voor studenten. Alleen de 90 euro rebate op een printer is nog mogelijk voor iedereen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Nielsvr schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 12:12:
Ben echt happy met de MacBook (degene zonder backlite).
Voor de duidelijkheid: de jouwe heeft ook een backlight, alleen geen LED maar een CCFL. Zonder backlight zou je namelijk niets kunnen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexagram
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Philflow schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 14:37:
[...]

Voor de duidelijkheid: de jouwe heeft ook een backlight, alleen geen LED maar een CCFL. Zonder backlight zou je namelijk niets kunnen zien.
Bedoelt hij niet de backlit keyboard :P?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

osc4r schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 14:40:
[...]
Bedoelt hij niet de backlit keyboard :P?
Ah dat kan ook nog :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arosa
Ik vind de discussie van kopen via Apple.nl of reseller ook wel interessant (hoewel ik gevoelsmatig liever bij een winkel grote uitgave doet). De meeste vind ik nogal ver weg zitten. Enkele zitten er in Rotterdam, maar daar ben ik ook niet zomaar.

Ik zou erg gelukkig worden van een goed verkooppunt omgeving Gorinchem of Dordrecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen

World Citizen

FreeReef.nl

Arosa schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 16:11:
Ik vind de discussie van kopen via Apple.nl of reseller ook wel interessant (hoewel ik gevoelsmatig liever bij een winkel grote uitgave doet). De meeste vind ik nogal ver weg zitten. Enkele zitten er in Rotterdam, maar daar ben ik ook niet zomaar.

Ik zou erg gelukkig worden van een goed verkooppunt omgeving Gorinchem of Dordrecht.
Nou momenteel is de keus niet zo groot, althans bij onze apple dealer, hebben ze nog niet alle types op voorraad....

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tales
  • Laatst online: 11-09 00:18
Verwijderd schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 11:21:
[...]

Vanaf december zijn pakketten tot 150eu belasting vrij.

Trouwens, ik werk nu al een maand met een MacBook, prima, perfect, nooit zo blij geweest etc blablabla. Maar hoe typ ik eigenlijk het euro teken (A)?
shift + 2 = @
alt + shift + 2 = ™
alt +2 = €

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Hoe bedoel je? Als je een macbook online bestelt krijg je bijv. een fujitsu of toshiba harddisk, ik denk niet dat het anders zal zijn als je in de winkel koopt.
nou, je krijgt bijvoorbeeld een western-digital schijf erin ^^ maakt ook niet uit zolang de specs overeen komen maar voor de levensduur en kwaliteit ervan teken ik niet hoor ;)

en de iPod nano geldt idd niet meer, I stand corrected.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 18:57:
[...]

nou, je krijgt bijvoorbeeld een western-digital schijf erin ^^ maakt ook niet uit zolang de specs overeen komen maar voor de levensduur en kwaliteit ervan teken ik niet hoor ;)

en de iPod nano geldt idd niet meer, I stand corrected.
Als je het online koopt kan er ook een ander merk hdd in zitten. Twee jaar geleden had ik twee Macbooks online besteld, beiden hadden een ander merk hard disk. Wat dat betreft maakt een online of offline stoort simpelweg geen hol uit dus, je krijgt exact hetzelfde product.

De online winkel geeft een way betere support (binnen 14 dagen na ontvangst mag je de boel ongeacht de reden op laten halen en geld terug!), deze support is bij een offline winkel minder. Daarbij kun je als student extra korting krijgen via Surfspot bij de online winkel.

Het enige reële voordeel van het een offline winkel is dat het product mogelijk al op voorraad ligt, dat scheelt een paar weken wachten.

Ik ben blij dat ik hem online heb gekocht. Het spaarde me 120 euro uit, ik hoefde zelf niet telkens naar Zwolle te rijden (tijd+kosten) en ik heb nu nog de mogelijkheid het product terug te sturen. Het voordeel van de winkel was in mijn geval......... inderdaad, niks.

[ Voor 35% gewijzigd door kamerplant op 07-11-2008 19:14 ]

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Verwijderd schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 18:57:
[...]
nou, je krijgt bijvoorbeeld een western-digital schijf erin ^^
Ik denk niet dat het veel scheelt, als ik bij Machouse een Macbook bestel komt die namelijk uit precies dezelfde fabriek als dat ik online bestel.

[ Voor 22% gewijzigd door Philflow op 07-11-2008 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Philflow schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 19:14:
[...]

Ik denk niet dat het veel scheelt, als ik bij Machouse een Macbook bestel komt die namelijk uit precies dezelfde fabriek als dat ik online bestel.
ok dan scheelt het daar niets, maar de goedkopere onderdelen waren iig het (slechte) verkooppraatje van HTR Arnhem aan wie ik dezelfde vraag stelde. Diezelfde gast vertelde mij overigens ook dat je bij een retailer wel studentenkorting op (originele) apple producten krijgt maar %-ueel minder. Ken de details ook niet maar misschien de moeite om uit te zoeken.

vraagje, naar aanleiding hiervan, zou ik in mijn witte macbook (white 2.4Ghz 2GB ram) een pricewatch: Samsung Spinpoint M6 HM400LI in kunnen zetten? en hoe formatteer ik hem dan? gewoon met de leopard installatie-cd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootism
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Wootism

aaibaar

Nog even een vraagje over die keyboards,
Het is op internet maar lastig te vinden en sommige sites spreken elkaar zelfs tegen.

Ik ben van plan, as we speak, een laptop te bestellen met deze keyboard interface:

Afbeeldingslocatie: http://images.anandtech.com/reviews/mac/macbookair/review/keyboard.jpg

Dus met een langwerpige Return en een grote linker Shift...
Is dit nu de 'Internationaal Engels' of de 'US'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 11-09 21:35
US

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Wootism schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 22:21:
Nog even een vraagje over die keyboards,
Het is op internet maar lastig te vinden en sommige sites spreken elkaar zelfs tegen.
Ahum: ACS FAQ: Wat is het verschil tussen de toetsenbordlayouts waar ik uit kan kiezen? :Y)

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootism
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Wootism

aaibaar

Hmz, daar was ik dus niet op uitgekomen..
Misschien handig om op te nemen in de OP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flatwhite
  • Laatst online: 08:31

via premium reseller
B-merk onderdelen??? Wat een onzin!! :? De onderdelen worden rechtstreeks bij Apple besteld en door Apple geleverd. Als je het niet weet...loop hier dan geen onzin te verkondigen!! Belachelijk!!!
Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: Apple Computers Beleid.