[MacBook] Ervaringen & Discussie - deel 13 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste
Acties:
  • 77.559 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag mijn nieuwste aanwinst afgehaald; een 2,4 GHz Macbook 13" met nog eens 4GB DDR3 en een 320GB hardeschijf :)

Conclusie: shit, wat een waanzinnig mooi spul is dit. Hier ga ik veel plezier van hebben :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Verwijderd schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 21:13:
[...]
Diezelfde gast vertelde mij overigens ook dat je bij een retailer wel studentenkorting op (originele) apple producten krijgt maar %-ueel minder.
Bij Machouse geven ze 5%.
vraagje, naar aanleiding hiervan, zou ik in mijn witte macbook (white 2.4Ghz 2GB ram) een pricewatch: Samsung Spinpoint M6 HM400LI in kunnen zetten? en hoe formatteer ik hem dan? gewoon met de leopard installatie-cd?
Ik zou die Samsung niet nemen. Trage acces times en hoog stroomverbruik. Beter kijk je naar een WD5000BEVT. Of als je kleiner/goedkoper wil ga dan voor 320GB/5400rpm.
Formatteren kan gewoon met de Leopard dvd's ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JottemJ
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10-09 17:55
Wootism schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 22:51:
[...]

Hmz, daar was ik dus niet op uitgekomen..
Misschien handig om op te nemen in de OP?
U vraagt, wij draaien ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrfunk
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Misschien rare vraag, maar kan iemand even checken of de afmetingen van de Magafe (60W Power Supply) inderdaad 7.2 x 6.1 x 1.8 cm zijn?

Wil de exacte afmetingen hebben maar weet niet zeker of dit klopt.

Alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Als je de ronde hoeken weg denkt en het dus ziet als een vierkant blok, dan kloppen deze afmetingen niet exact nee, daar zit dan best wat naast. Het is sowieso een vierkant, geen rechthoek.

Waarom moet je dit zo exact weten?

[ Voor 11% gewijzigd door kamerplant op 09-11-2008 00:11 ]

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Zo, gister een mooie duurtest voor mn macbookje gehad, 7 fullHD epjes van mn favo series aangeslingerd (dvi>hdmi kabel eraan en hopsakee) via plex, op het einde had mijn macbookje het wel erg warm (70c, maar moet ie tegenkunnen) en superbeeld, geen gehaper, lekker relaxed op de bank.

Zalig, het is nl een van de redenen waarom ik em heb aangeschaf en dus ben ik gerustgesteld en supertevreden. Wel zet ik er de volgende keer even 2 plaatjes kurk of iets ander onder, dan kan ie zijn warmte na zolang wat beter kwijt denk ik :P

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itlee
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 14-08 13:16

itlee

Gas erop!

kheb nu ook de mac book sinds een week, erg blij mee als pc adict....tis wel even wennen met mac werken maar langzamerhand begint het een beetje duidelijk te worden.

sommige dingen snap ik nog niet maar dat is een kwestie van tijd.

ik vind de intelligente mousepad een genot!!! multi vinger technologie....wat een briljante uitvinding.

beeld scherm vind ik heel mooi, net zo mooi als me xps 1330,...maar toch zou de resolutie naar 1440x900 mogen (net zoals mijn dell).

kheb geen klagen...top ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itlee
  • Laatst online: 14-08 13:16

itlee

Gas erop!

misschien een stomme vraag, maar zit er op de nieuwe macbook 13.3 inch de alluminium unit keyboard verlichting of niet??

zoek me suf maar kan het nergens vinden,....of is dit alleen voor de dure pro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimmieN
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19-06 12:49
Op de ene uitvoering wel en de andere niet. Als ik het goed heb zit het niet op de 2.2 Ghz en wél op de 2.4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySandwich
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 25-08 07:53
limboroger schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 13:57:
De 125 euro rebate op een ipod (dus niet helemaal gratis) kon inderdaad maar tot 31 voor studenten. Alleen de 90 euro rebate op een printer is nog mogelijk voor iedereen.
Als je in Oktober de Ipod besteld heb kon je de korting toch nog tot eind November indienen? Ik had de Ipod er ook bij besteld met het idee dat hij 15 euro koste maar ik moet nog een week wachten op de levering. Als ik die korting niet kan aanvragen voel ik me best genaaid en stuur ik hem waarschijnlijk terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JottemJ
TimmieN schreef op zondag 09 november 2008 @ 11:50:
Op de ene uitvoering wel en de andere niet. Als ik het goed heb zit het niet op de 2.2 2 Ghz en wél op de 2.4.
@itlee: staat ook in de startpost...
Mythrill schreef op zondag 09 november 2008 @ 11:55:
[...]

Als je in Oktober de Ipod besteld heb kon je de korting toch nog tot eind November indienen? Ik had de Ipod er ook bij besteld met het idee dat hij 15 euro koste maar ik moet nog een week wachten op de levering. Als ik die korting niet kan aanvragen voel ik me best genaaid en stuur ik hem waarschijnlijk terug.
Ja, kortingaanvraag indienen voor eind november. Geldig voor aankopen t/m 31 oktober.

[ Voor 20% gewijzigd door JottemJ op 09-11-2008 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrfunk
  • Niet online
Datafeest schreef op zondag 09 november 2008 @ 00:10:
Als je de ronde hoeken weg denkt en het dus ziet als een vierkant blok, dan kloppen deze afmetingen niet exact nee, daar zit dan best wat naast. Het is sowieso een vierkant, geen rechthoek.

Waarom moet je dit zo exact weten?
Ben zelf een sleeve aan het maken. Zat er aan te denken ook side-pocket voor de Magsafe te maken :)

Zou je misschien de afmetingen kunnen geven? Hoeft niet exact, maar dat ik het wel ongeveer weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Muthas

O+

Het blokje is zo'n 7,5 bij 7,5 bij 2,8 cm. Echter neem ik aan dat je geen enorme kabelbrij in je vakje wil. Die kabels kan je over 2 uitklapbare haakjes winden die op de adapter zitten en dan ik uit op zo'n 7,5 bij 9,0 bij 4,5. En dat is dan alleen de kabel van adapter naar MacBook, er is ook nog een kabel van stopcontact naar adapter en die is veel dikker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JottemJ schreef op zondag 09 november 2008 @ 12:15:
[...]

@itlee: staat ook in de startpost...

[...]

Ja, kortingaanvraag indienen voor eind november. Geldig voor aankopen t/m 31 oktober.
Ik heb mijn Macbook + iPod + printer op 30 oktober besteld en betaald. Verwachte levering is begin december. Voor mij is het dus niet mogelijk deze kortingaanvraag voor eind november te versturen en heb hierover gebeld. Ze zeiden er coulant mee om te gaan en te kijken naar wanneer ik besteld en ontvangen heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saeverix
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-09 13:30
Ik heb mijn MacBook 2.0Ghz nu ook binnen, maar zit toch nog even over de keyboard layout te twijfelen...
Op mijn iMac heb ik ook de Nederlandse layout dus opzich ben ik eraan gewend... Maar heb hierboven de US layout gezien en die ziet er veel meer "standaard" uit...

Het enige is volgens mij dat het Euro teken mist. Maar die krijg je nog wel gewoon in beeld als je Option + 2 indrukt?

Anders denk ik dat ik hem nog ga omruilen, en dan voor mijn iMac ook eens een US toetsenbord ga kopen...

EDIT:
Ik zie nu dat je in de Apple Store geen losse US keyboards kunt kopen... Zijn ze wel te krijgen in Nederland?
Anders heb ik straks een US MacBook en een NL iMac toetsenbord. :(

[ Voor 15% gewijzigd door Saeverix op 09-11-2008 17:15 ]

People who live in glass houses shouldn't throw stones.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05:36

rammes

koekebakker 1e klas

Saeverix schreef op zondag 09 november 2008 @ 17:12:
Ik heb mijn MacBook 2.0Ghz nu ook binnen, maar zit toch nog even over de keyboard layout te twijfelen...
Op mijn iMac heb ik ook de Nederlandse layout dus opzich ben ik eraan gewend... Maar heb hierboven de US layout gezien en die ziet er veel meer "standaard" uit...

Het enige is volgens mij dat het Euro teken mist. Maar die krijg je nog wel gewoon in beeld als je Option + 2 indrukt?

Anders denk ik dat ik hem nog ga omruilen, en dan voor mijn iMac ook eens een US toetsenbord ga kopen...

EDIT:
Ik zie nu dat je in de Apple Store geen losse US keyboards kunt kopen... Zijn ze wel te krijgen in Nederland?
Anders heb ik straks een US MacBook en een NL iMac toetsenbord. :(
los niet je moet hem gewoon omruilen. en volgende keer even nadenken bij een bestelling van bijna 1500 euro

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saeverix
rammes schreef op zondag 09 november 2008 @ 18:08:
[...]

los niet je moet hem gewoon omruilen. en volgende keer even nadenken bij een bestelling van bijna 1500 euro
Heb het over 2 dingen... De iMac die ik al een jaar heb en de nieuwe MacBook.

De MacBook kan ik nog ruilen, maar dan wil ik voor mijn iMac ook een US toetsenbord... En die kan ik in de Apple Store niet vinden... Vandaar mijn vraag of die ook ergens te koop zijn, anders heb ik straks 2 verschillende layouts, en dat lijkt me vervelend...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Ik geef toe die enter knop op het NL-tobo is even wennen. Maar na 2 dagen weet je niet beter. en als je desktop het ook al zo heeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
In Nederland kan je bij Apple het US toetsenbord alleen bestellen bij een Mac voor zover ik weet. Je kunt natuurlijk altijd op eBay kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasSchrader
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 28-08 16:28
Ik kom er net vandaag achter dat ik een dode pixel in me beeld heb.. hij zit links van het midden. Ik heb de macbook net iets meer dan 2 weken heb ik dan nog ergens recht op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saeverix
Voor het losse toetsenbord heb ik al een winkel gevonden: http://www.htrnederland.n.../HTRN/Products/480MB110US

Dan denk ik dat ik mijn MacBook ga ruilen. Ik wist al langer van de US layout af, maar na het normaals zien van het US toetsenbord ben ik over...

Maar voor ik dat doe, kan iemand met een US keyboard mij vertellen of je nog steeds " en ' tekens met 1 druk op de knop op je scherm krijgt? (op een Windows PC met US keyboard is dit namelijk wel zo, ligt dat aan het toetsenbord of het OS?)

[ Voor 29% gewijzigd door Saeverix op 09-11-2008 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Saeverix schreef op zondag 09 november 2008 @ 19:29:

Maar voor ik dat doe, kan iemand met een US keyboard mij vertellen of je nog steeds " en ' tekens met 1 druk op de knop op je scherm krijgt? (op een Windows PC met US keyboard is dit namelijk wel zo, ligt dat aan het toetsenbord of het OS?)
Dat is een Windows dingetje, ' en " kan altijd met een enkele toets slag. Onder OS X zijn spécîäle tekens veel makkelijker met de option-key te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saeverix
Verwijderd schreef op zondag 09 november 2008 @ 21:51:
[...]

Dat is een Windows dingetje, ' en " kan altijd met een enkele toets slag. Onder OS X zijn spécîäle tekens veel makkelijker met de option-key te maken.
Ok bedankt... Dan ga ik morgen bellen met Apple om mijn MacBook te ruilen voor een US versie. Toch veel beter dan de NL versie. Snap trouwens helemaal niet waarom Apple allemaal verschillende layouts heeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-09 17:17
Omdat niet iedereen dezelfde wensen heeft :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FerdiV
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 28-06 09:20
Ik heb een iMac en MacBook Air met beide een NL toetsenbord. In het begin was het even wennen met de enter, maar heb nu totaal geen problemen!!! Voor de mensen die twijfelen:

Wat je ook neemt, je went er toch wel aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De lader van m'n Macbook kwijt geraakt.. ;(.

Iemand nog slimme opties om goedkoop een andere te bemachtigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcdronkz
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-04 12:44
ThomasSchrader schreef op zondag 09 november 2008 @ 18:55:
Ik kom er net vandaag achter dat ik een dode pixel in me beeld heb.. hij zit links van het midden. Ik heb de macbook net iets meer dan 2 weken heb ik dan nog ergens recht op?
Ben wel benieuwd of dat kan ja :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimmieN
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19-06 12:49
Verwijderd schreef op maandag 10 november 2008 @ 08:55:
...
Iemand nog slimme opties om goedkoop een andere te bemachtigen?
Kijk eens op eBay! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tales schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 18:03:
[...]

shift + 2 = @
alt + shift + 2 = ™
alt +2 = €
Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Niet online
Ik heb de Macbook Aluminum 2GHz. Als ik mijn iPhone oordopjes inplug, even muziek draai en vervolgens de muziek uit zet, dan hoor ik duidelijk ruis in m'n oordopjes. Deze ruis hoor ik niet als een tijdje geen geluidsoutput is geweest, het lijkt er op dat de soundcard dan is uitgeschakeld.

Wil iemand anders met een Macbook Aluminum controleren of hij of zij dit ook heeft? Doe het overigens dan in een stille ruimte, in een luide omgeving zul je het niet horen.

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedpete
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-07 00:10

Speedpete

was barman

Heb ik ook. Na een halve minuut schakelt de geluidskaart / connector uit.

[ Voor 73% gewijzigd door Speedpete op 10-11-2008 21:19 ]

Object-oriented programming offers a sustainable way to write spaghetti code | Hoe vleugels wel werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Niet online
Hm bij mij schakelt hij niet al na een halve minuut uit ofzo. Ik weet ook niet hoe lang het wel duurt. Ik vind dat wel slecht eigenlijk :S
Jammer zeg, voor de rest is het zo'n leuke laptop, maar dan toch zo'n stomme fout erin :S

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Muthas

O+

Had/heeft de witte MacBook ook al. Niks aan te doen, met m'n MacBook aan luidsprekers merk ik er niks van, aan m'n in-ears is het te erg voor woorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:55

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Datafeest schreef op maandag 10 november 2008 @ 21:27:
Hm bij mij schakelt hij niet al na een halve minuut uit ofzo. Ik weet ook niet hoe lang het wel duurt. Ik vind dat wel slecht eigenlijk :S
Jammer zeg, voor de rest is het zo'n leuke laptop, maar dan toch zo'n stomme fout erin :S
Wat ik erger vind is die vreemde 'kraak' zodra de geluidskaart weer inschakelt :X
Met normale speakers merk ik helemaal niks van die ruis. oordopjes heb ik eigenlijk nooit aan m'n macbook hangen, dus daar is het me ook niet mee opgevallen.

Maar iedere keer als na een tijdje zonder geluid gezeten te hebben je mac weer een geluid moet maken, krijg je altijd een soort van krakend geluidje op het moment dat hij inschakelt, heel irritant.

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernst
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-06 11:28
Wie weet welke wireless chip er in de nieuwste macbooks zit?

Every day is a start of something new, and every evening ends with the splendid dawn of a new day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

ernst schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 00:19:
Marvell zover ik me kan herinneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-09 02:54
Heb vandaag bij twee verschillende winkels de witte macbooks gezien. Wat me opviel bij 1 van die apparaten was dat bij de lijstweergave in Finder de blauwe lijnen onder een bepaalde kijkhoek verdwenen en bij een ander exemplaar niet. Bij die waarbij het verdween nog even met de helderheid gespeeld, maar dat hielp niet. Zijn die schermen in de loop der tijd nog veranderd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Ook bij de witte macbooks worden verschillende panels gebruikt zover ik weet. Net als bij de alu macbooks (andere panels dat wel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
ernst schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 00:19:
't is een kaartje van Broadcom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mn macbook binnen :D mooi ding!

Ik moet nu alleen die kortingsaanvraag doen voor mijn ipod en printer. Ik heb gebeld met de apple store en de telefonist zei dat ik de originele etiquetten moet meesturen die op het ipod doosje en de macbook doos zitten. Dus ik moet de doos verknippen of het stickertje eraf pulken :S klopt dat wel? Is dat ook hoe jullie het hebben gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monkeydancer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 19:55
Verwijderd schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 14:19:
Ik heb mn macbook binnen :D mooi ding!

Ik moet nu alleen die kortingsaanvraag doen voor mijn ipod en printer. Ik heb gebeld met de apple store en de telefonist zei dat ik de originele etiquetten moet meesturen die op het ipod doosje en de macbook doos zitten. Dus ik moet de doos verknippen of het stickertje eraf pulken :S klopt dat wel? Is dat ook hoe jullie het hebben gedaan?
als het goed was, moest je de aanvraag per internet gaan doen en de nodige papieren uitprinten. Op de papieren staat beschreven hoe de procedure in elkaar zit en de nodige instructies. Volgens mij hoefde je alleen de aankoopbon op te sturen, aangezien het al op naam geregistreerd staat.

Monkey business: pay peanuts, get monkeys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samisdenaam
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23-12-2024
Ik heb vandaag mijn Macbook binnengekregen. Het is mijn eerste Mac dus ik had een vraagje.
De brightness van het scherm gaat automatisch feller en donkerder, hoort dit zo en kan ik dit ergens uitzetten. Vind het best irritant namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Systeem voorkeuren > beeldscherm > brightness automatisch aanpassen

(meestal werken de dingen in OS X heel logisch zoals je wel ziet ;) )

[ Voor 43% gewijzigd door Philflow op 11-11-2008 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samisdenaam
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23-12-2024
Ahh kijk eens aan. Ik dacht dat omdat er hardware stond het om externe beeldscherm instellingen ging.
Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FerdiV
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 28-06 09:20
samisdenaam schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 18:47:
Ahh kijk eens aan. Ik dacht dat omdat er hardware stond het om externe beeldscherm instellingen ging.
Bedankt!
Heb je wat hulp nodig op je eerste Mac? Dan is MacNoob.nl misschien wat voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie dat in de Applestore online geen witte MacBooks meer worden verkocht? Ik dacht dat ze die in de markt hielden als goedkopere optie voor de nieuwe aluminium versies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolly_Jumper
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 23:17
Ik zie 'm er nog gewoon staan: http://store.apple.com/nl...amily/macbook?mco=MTE3MjA :).

[ Voor 22% gewijzigd door Jolly_Jumper op 12-11-2008 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:55

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

misschien kan iemand hier mij helpen.

Mijn Macbook topcase (black late 2006) is aan het scheuren na 2 jaar (geen garantie meer) dus wilde ik een nieuwe topcase gaan kopen (kost ongeveer 100euro soms zelfs maar 50 op ebay) alleen zijn dit altijd US-layout topcases (keyboard/trackpad zit erbij).

Nu zit ik al 2 dagen me suf te googlen maar kan *nergens* iets vinden of het mogelijk is een US Keyboard op een Europese macbook te monteren? De Enter-toets is wel iets anders vorm gegeven, maar zover ik het kan zien hoef je alleen de connector naar het meoderbord opnieuw aan te sluiten, als deze hetzelfde zijn lijkt me dat het gewoon moet werken? Want in OSX kan je verder de mapping gewoon veranderen.

Verder kan ik nergens op internet gewone NL-keyboards vinden, wel UK, maar die zijn meteen 2x zo duur.

Wie heeft dit misschien al is gedaan of weet of dit kan (of juist niet kan) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11-09 00:02
Toch maar even een update, mn vriendin had een laptop met een dode pixel gekregen. Even een belletje naar apple gedaan, die deden niet moeilijk en stuurden direct een nieuwe op. De oude wordt komende vrijdag door tnt opgehaald... (ik heb alleen geen pakbonnen binnen gekregen, die zouden worden gemaild). De nieuwe is dinsdag al gekomen, ik heb vrijdag gebeld.

Goede service dus van apple (overigens kon ik ook 75 euro krijgen en de dode pixel macbook houden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisje182
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 11-09 16:09
Hey hallo,
ik zit een beetje te spelen met men (eerste) nieuwe mac, leuk spul:P
Maar ik had een vraagje over Mail.....Is het mogelijk om al mijn email berichten die nu in mijn gmail account staan te synchroniseren met Mail? Dus ik wil al mijn email berichten die ik ooit ontvangen heb in Mail hebben...
Is dit mogelijk?

gr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flatwhite
  • Laatst online: 19:19
dennisje182 schreef op woensdag 12 november 2008 @ 16:10:
Hey hallo,
ik zit een beetje te spelen met men (eerste) nieuwe mac, leuk spul:P
Maar ik had een vraagje over Mail.....Is het mogelijk om al mijn email berichten die nu in mijn gmail account staan te synchroniseren met Mail? Dus ik wil al mijn email berichten die ik ooit ontvangen heb in Mail hebben...
Is dit mogelijk?

gr
Yesss.... Je moet dan gewoon een nieuw account toevoegen en IMAP kiezen. Vervolgens voer je gewoon je Gmail gegevens in en Voila. Alle emails van Gmail worden dan gesynchroniseerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flatwhite
  • Laatst online: 19:19
Flatwhite schreef op donderdag 06 november 2008 @ 14:33:
Ik heb sinds een tijdje de nieuwe alu MacBook en heb een vraagje over het delen van mij Aperture 2.1 library.

Ik heb ook een Mac mini staan waar al mijn films/muziek ed. op staat. Op mijn MacBook staan alle foto's en ik gebruik FrontRow op de Mac mini om de films en muziek af te spelen. Nu wil ook mijn foto's van mij MacBook in FrontRow op de Mac mini zien als "gedeelde foto's". Dit lukt echter niet. Ik heb delen aan staan in Aperture, iPhoto en iTunes, maar de Mac mini pakt geen foto's als ik naar gedeelde foto's ga. En pakt ook geen foto's als ik mijn MacBook als bron kies in FrontRow op de Mac mini...

Iemand nog suggesties? Overigens kan ik wel mijn Aperture library zien op mijn MacBook in FrontRow. Ik kan daar onder instellingen kiezen voor iPhoto of Aperture als foto-bron. Maar zoiets zie ik niet op de Mac mini staan... 8)7 :?
Nogmaals... Iemand enig idee...?? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thys
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21:04
Nou yes hij is er eindelijk na 3 weken :D

Alleen tijdens het draaien van de Migration Assistant is ie nu al 2x vastgelopen, toen maar even geskipt en nu zelfs tijdens het browsen bevriest alles gewoon helemaal totdat ik een reboot doe :|

[ Voor 33% gewijzigd door thys op 12-11-2008 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• water_escape
  • Laatst online: 10-09 10:26
Geheugen probleem? Memory check doen....

Water-Escape

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thys
water_escape schreef op woensdag 12 november 2008 @ 17:08:
Geheugen probleem? Memory check doen....
Hmm blijkbaar is dat het resultaat als je Migration Assistent vanaf OSx86 gebruikt 8)7

Na herinstall werkt het weer prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• water_escape
  • Laatst online: 10-09 10:26
lloll, dat kan natuurlijk ook! ;)

Water-Escape

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvd50
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-07 22:38

rvd50

...................

Dit weekend mijn alu MacBook mogen ontvangen, ben er erg tevreden en hij ziet er echt mooi uit. Vandaag een minidisplayport naar dvi kabel gehaald bij de iFactors voor mijn Syncmaster 205BW en ingesteld op 1650x1050.

Ik vind de kwaliteit erg tegenvallen op de Syncmaster en ziet er totaal niet scherp uit. Kan ik nog ergens instellingen oid veranderen?

R.D50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lau26
  • Laatst online: 28-04 11:58
Weet iemand tot wanneer de printer-actie duurt?

13'' Macbook White / 23'' Cinema Display / Powermac G4 Cube (450Mhz, 256Mb, 80Gb hd, Apple Dvi-Adc-adapter, Apple Bt Keyb 1eG), 15'' ADC Acryl / Dlink DIR-655 / Airport Extreme N / Nokia N78 / 60Gb PS3 / Wii /

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrfunk
  • Niet online
Mijn macbook is binnen :)

Kan internet nog niet aan de praat krijgen. Ik heb geen wireless dus het is met ethernet kabel. Hij wil het alleen niet doen. Ik heb alle assistentie en help al geprobeerd... Wat te doen?
Lau26 schreef op woensdag 12 november 2008 @ 18:39:
Weet iemand tot wanneer de printer-actie duurt?
1 januari 2009

[ Voor 29% gewijzigd door mrfunk op 12-11-2008 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tom_aagten
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09-09 12:52
CT schreef op woensdag 12 november 2008 @ 11:47:

Mijn Macbook topcase (black late 2006) is aan het scheuren na 2 jaar (geen garantie meer) dus wilde ik een nieuwe topcase gaan kopen (kost ongeveer 100euro soms zelfs maar 50 op ebay) alleen zijn dit altijd US-layout topcases (keyboard/trackpad zit erbij).

Nu zit ik al 2 dagen me suf te googlen maar kan *nergens* iets vinden of het mogelijk is een US Keyboard op een Europese macbook te monteren? De Enter-toets is wel iets anders vorm gegeven, maar zover ik het kan zien hoef je alleen de connector naar het meoderbord opnieuw aan te sluiten, als deze hetzelfde zijn lijkt me dat het gewoon moet werken? Want in OSX kan je verder de mapping gewoon veranderen.

Verder kan ik nergens op internet gewone NL-keyboards vinden, wel UK, maar die zijn meteen 2x zo duur.

bel ff een appleshop, grote kans dat het nog gratis vervangen wordt buiten de garantie. heb het btw gehad met mijn whitebook late 2006

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikey NL
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 14:34
CT schreef op woensdag 12 november 2008 @ 11:47:

Dit kan gewoon, je kan ze zelfs bij de Premium Resellers om laten ruilen als je een andere wilt. Dus je kan elke toetsenbord indeling op je MacBook aansluiten. Let er alleen wel op dat er meerdere generaties toetsenborden zijn, sommige hebben iTunes toetsen, de andere niet. Weet namelijk niet of dat nog uit gaat maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saeverix
rodian50 schreef op woensdag 12 november 2008 @ 18:34:
Dit weekend mijn alu MacBook mogen ontvangen, ben er erg tevreden en hij ziet er echt mooi uit. Vandaag een minidisplayport naar dvi kabel gehaald bij de iFactors voor mijn Syncmaster 205BW en ingesteld op 1650x1050.

Ik vind de kwaliteit erg tegenvallen op de Syncmaster en ziet er totaal niet scherp uit. Kan ik nog ergens instellingen oid veranderen?
Ligt waarschijnlijk aan je scherm in plaats van de MacBook. DVI is namelijk digitaal, dus qua kwaliteit kan er niet veel mis gaan. Je hebt beeld of je hebt het niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

@rodian50, zien andere laptops met DVI er wel scherp uit op je monitor?
Ik heb weleens een Samsung monitor gehad die slecht beeld gaf over DVI bij iedere laptop die ik erop aan sloot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik merk net pas dat er een speling zit in de klep onderaan mn macbook (die open en dicht kan). Hij staat aan de linkerkant best wel iets omhoog :( Hebben jullie nog tips om dat goed te krijgen? of wordt het echt ruilen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B0MBACI
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

Verwijderd schreef op woensdag 12 november 2008 @ 20:51:
Ik merk net pas dat er een speling zit in de klep onderaan mn macbook (die open en dicht kan). Hij staat aan de linkerkant best wel iets omhoog :( Hebben jullie nog tips om dat goed te krijgen? of wordt het echt ruilen?
Ik had dat ook heb hem idd geruild (eigenlijk nog niet er wordt een nieuwe naar me opgestuurd de ouwe mag ik nog houden totdat de nieuwe binnen is) Het is een beetje miereneuken vind ik, maar als ik 1200 aan iets uitgeef wil ik wel dat hij gewoon goed is.

En nu heb ik een vraag heb met bootcamp Vista erop gezet, alleen als ik bij vista de helderheid van de scherm dimt hoor ik een zachte piep geluid, hebben jullie dit ook zoja is er een oplossing bekent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

tom_aagten schreef op woensdag 12 november 2008 @ 19:01:
[...]

bel ff een appleshop, grote kans dat het nog gratis vervangen wordt buiten de garantie. heb het btw gehad met mijn whitebook late 2006
Ik ben drie maanden geleden met mijn MacBook (juni 2006) naar een premium reseller gegaan en daar is de topcase kosteloos vervangen :)

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jo-re-mi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06-09-2024

Jo-re-mi

_ _ _d(□_□)b

Canaria schreef op woensdag 12 november 2008 @ 23:20:
[...]

Ik ben drie maanden geleden met mijn MacBook (juni 2006) naar een premium reseller gegaan en daar is de topcase kosteloos vervangen :)
Serieus? Welke?
Ik heb een lamme muisknop van m'n trackpad. Ben ermee naar iCentre Amsterdam geweest. Die zeiden dat ik naar Apple moest bellen. En die dude zei dat hij er niks aan kon doen. Geen garantie meer en ook geen uitzondering. En zonder casenummer kunnen ze bij iCentre niks doen zeggen ze..

[ Voor 4% gewijzigd door Jo-re-mi op 12-11-2008 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22:24
Verwijderd schreef op woensdag 12 november 2008 @ 20:51:
Bij mij zit de klep prima. Maar het valt me wel op dat het beter gaat als je hem niet zelf erin drukt maar de knop (of hoe je dat ding wilt noemen) gebruikt om hem te sluiten. Als ik niet de knop gebruik, zit er namelijk wat speling in :)

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

J0sTJos schreef op woensdag 12 november 2008 @ 23:25:
[...]

Serieus? Welke?
Ik heb een lamme muisknop van m'n trackpad. Ben ermee naar iCentre Amsterdam geweest. Die zeiden dat ik naar Apple moest bellen. En die dude zei dat hij er niks aan kon doen. Geen garantie meer en ook geen uitzondering. En zonder casenummer kunnen ze bij iCentre niks doen zeggen ze..
A-Mac
Maar bij mij ging het om het erkende en vaak voorkomende probleem van scheuren in de topcase op de plek waar de sluiting contact maakt in combinatie met de verkleuring van de palmrest.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

• CT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:55

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Ik heb al is water over me mac laten vallen en toen was er eea. stuk, dat heb ik toen laten maken via een particulier mac reparatie bedrijf. Aangezien apple niks wilde doen, omdat het buiten de garantie viel en eigen schuld en zo.
En de topcase heb ik eerst gelijmd, omdat ik dacht dat het misschien door het openmaken etc kwam.

Maar ik las in een andere thread dat idd al die onderdelen opelkaar passen. Dus ik heb net op de US Ebay goedkoop een topcase besteld met ook meteen normale US toetsenbord.
Als het past en werkt laat ik het wel weten, dan is zo'n reparatie best goedkoop, had ik dan niet verwacht.

Verwijderd

B0MBACI schreef op woensdag 12 november 2008 @ 22:59:
[...]

Ik had dat ook heb hem idd geruild (eigenlijk nog niet er wordt een nieuwe naar me opgestuurd de ouwe mag ik nog houden totdat de nieuwe binnen is) Het is een beetje miereneuken vind ik, maar als ik 1200 aan iets uitgeef wil ik wel dat hij gewoon goed is.

En nu heb ik een vraag heb met bootcamp Vista erop gezet, alleen als ik bij vista de helderheid van de scherm dimt hoor ik een zachte piep geluid, hebben jullie dit ook zoja is er een oplossing bekent?
Thanks. het is idd wel mierenneuken, maar ik koop een mac o.a. voor de perfecte afwerking en dan wil ik wel waar voor mijn geld :)
Dan ga ik ook maar kijken of ik deze nog kan houden tot er een nieuwe is.

• thys
spoorweg schreef op woensdag 12 november 2008 @ 16:44:
Nou yes hij is er eindelijk na 3 weken :D

Alleen tijdens het draaien van de Migration Assistant is ie nu al 2x vastgelopen, toen maar even geskipt en nu zelfs tijdens het browsen bevriest alles gewoon helemaal totdat ik een reboot doe :|
Toch niks met de Migratie te maken denk ik, zelfs na een complete herinstallatie blijft het probleem zich voordoen. Ik heb ook geboot vanaf de installer DVD en zelfs in die live omgeving bevriest de hele laptop.

Morgen maar naar Apple bellen. Ben benieuwd hoe dat gaat want het probleem is niet zomaar te reproduceren, soms duurt het 5 minuten en soms enkele uren voordat het systeem bevriest.

Ik hoop in elk geval dat ze het snel op kunnen lossen want ik wil na 3 weken levertijd toch wel eens met dat ding aan de slag te kunnen!

• DJH
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-07 00:54

DJH

Net even xbench gedaan met mijn 2.4 macbook alu met 2gb ram. Ik had een score van 127. Vergeleken met sommige andere bezitters van dezelfde macbook soms wel aan de lage kant klopt het wel. Wat is jullie score?

[ Voor 5% gewijzigd door DJH op 13-11-2008 23:24 ]

Verwijderd

ik heb met met een alu macbook 2.4 Ghz en 4 GB ram een score van 119.9 met xbench 1.3..
dus het kan altijd erger :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -elw00d
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-09 12:51
Een score van net geen 100 met een witte MacBook 2.0 GHz.
Lijkt me een prima score als ik de resultaten van de nieuwe MacBook 2.4 GHz zie.

Results 99.46

System Info

Xbench Version 1.3
System Version 10.5.5 (9F33)
Physical RAM 3072 MB
Model MacBook2,1
Drive Type ST980811AS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-elw00d schreef op vrijdag 14 november 2008 @ 00:31:
Een score van net geen 100 met een witte MacBook 2.0 GHz.
Lijkt me een prima score als ik de resultaten van de nieuwe MacBook 2.4 GHz zie.

Results 99.46

System Info

Xbench Version 1.3
System Version 10.5.5 (9F33)
Physical RAM 3072 MB
Model MacBook2,1
Drive Type ST980811AS
wazig zeg, ik haal maar 76 punten terwijl ik een 2,2 ghz macbook heb, met nieuwe harde schijf van WD, de WD3200BEKT en 2gb geheugen. Vooral de WD3200BEKT scoort erg laag zag ik, raar want hij voelt veel sneller aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Er is ook meestal een verschil tussen synthetische benchmarks (zoals Xbench, Geekbench etc.) en real life performance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerd
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Pff balen ik heb nu een maandje mijn nieuwe macbook, gisteren kwam opeens de v toets eruit zetten, lipje afgebroken, ik hoop dat ze gewoon een aparte v toets kunnen leveren en niet mijn laptop moet opsturen voor een heel nieuw toetsenbord.

is de behuizing stevig komen de toetsen eruit :+

Modelbouw - Alles over modelbouw, van RC tot diorama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Ik heb hetzelfde probleem met betrekking tot XBench, maar bij mij hb ik soms ook het gevoel dat ik echt iets mis. Daarom even de GoT-opinie. :)

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
Results 35.90   
    System Info     
        Xbench Version      1.3
        System Version      10.5.5 (9F33)
        Physical RAM        4096 MB
        Model       MacBook3,1
        Drive Type      Hitachi HTS722020K9SA00
    Disk Test   35.90   
        Sequential  55.90   
            Uncached Write  55.37   33.99 MB/sec [4K blocks]
            Uncached Write  69.05   39.07 MB/sec [256K blocks]
            Uncached Read   38.34   11.22 MB/sec [4K blocks]
            Uncached Read   77.38   38.89 MB/sec [256K blocks]
        Random  26.44   
            Uncached Write  8.82    0.93 MB/sec [4K blocks]
            Uncached Write  68.76   22.01 MB/sec [256K blocks]
            Uncached Read   73.15   0.52 MB/sec [4K blocks]
            Uncached Read   103.58  19.22 MB/sec [256K blocks]

Ik vind dit eigenlijk toch wel dramatisch slecht voor een 200GB 7200TMP schijf. Zou dit aan de schijf, mijn Macbook, of de combinatie ervan liggen?

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedener
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:25
Krisp schreef op vrijdag 14 november 2008 @ 08:31:
Ik heb hetzelfde probleem met betrekking tot XBench, maar bij mij hb ik soms ook het gevoel dat ik echt iets mis. Daarom even de GoT-opinie. :)

code:
1
[...score...]

Ik vind dit eigenlijk toch wel dramatisch slecht voor een 200GB 7200TMP schijf. Zou dit aan de schijf, mijn Macbook, of de combinatie ervan liggen?
Ik heb even eenzelfde test gedaan, ik haal met mijn Macbook Alu (zelf ingebouwde: Seagate Momentus 7200.3,7200RPM, 16MB, 320GB):
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
    System Info     
        Xbench Version      1.3
        System Version      10.5.5 (9F2114)
        Physical RAM        4096 MB
        Model       MacBook5,1
        Drive Type      ST9320421AS
    Disk Test   42.74   
        Sequential  103.06  
            Uncached Write  104.41  64.11 MB/sec [4K blocks]
            Uncached Write  123.24  69.73 MB/sec [256K blocks]
            Uncached Read   70.57   20.65 MB/sec [4K blocks]
            Uncached Read   143.90  72.32 MB/sec [256K blocks]
        Random  26.96   
            Uncached Write  8.18    0.87 MB/sec [4K blocks]
            Uncached Write  138.46  44.33 MB/sec [256K blocks]
            Uncached Read   84.93   0.60 MB/sec [4K blocks]
            Uncached Read   140.44  26.06 MB/sec [256K blocks]

[ Voor 21% gewijzigd door Speedener op 14-11-2008 08:50 ]

LG Therma V Split WP: HU143MA.U33-HN1636M NK5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
Mijn 5400rpm schijf is zelfs sneller:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
System Info     
    Xbench Version      1.3
    Physical RAM        2048 MB
    Model       MacBook5,1
    Drive Type      FUJITSU MHZ2160BH FFS G1

Disk Test   45.81   
    Sequential  65.65   
        Uncached Write  91.46   56.16 MB/sec [4K blocks]
        Uncached Write  93.26   52.77 MB/sec [256K blocks]
        Uncached Read   32.93   9.64 MB/sec [4K blocks]
        Uncached Read   112.25  56.42 MB/sec [256K blocks]
    Random  35.18   
        Uncached Write  12.76   1.35 MB/sec [4K blocks]
        Uncached Write  84.13   26.93 MB/sec [256K blocks]
        Uncached Read   69.29   0.49 MB/sec [4K blocks]
        Uncached Read   111.14  20.62 MB/sec [256K blocks]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Lijkt erop dat ergens instellingen verkeerd zijn. Ik ben geen OS X man, maar in Windows zou het verkeerde modus (UDMA ipv SATA), verkeerde SATA drivers of PIO mode kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tiguan schreef op vrijdag 14 november 2008 @ 08:58:
[...]

Mijn 5400rpm schijf is zelfs sneller:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
System Info     
    Xbench Version      1.3
    Physical RAM        2048 MB
    Model       MacBook5,1
    Drive Type      FUJITSU MHZ2160BH FFS G1

Disk Test   45.81   
    Sequential  65.65   
        Uncached Write  91.46   56.16 MB/sec [4K blocks]
        Uncached Write  93.26   52.77 MB/sec [256K blocks]
        Uncached Read   32.93   9.64 MB/sec [4K blocks]
        Uncached Read   112.25  56.42 MB/sec [256K blocks]
    Random  35.18   
        Uncached Write  12.76   1.35 MB/sec [4K blocks]
        Uncached Write  84.13   26.93 MB/sec [256K blocks]
        Uncached Read   69.29   0.49 MB/sec [4K blocks]
        Uncached Read   111.14  20.62 MB/sec [256K blocks]
Mijn oude schijf was ook sneller dan de huidige die ik nu heb in xbench, toch start hij veel sneller op en zie ik het strandballetje nooit meer. Die zag ik eerst toch best vaak ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJH

DJH

Vandaag eindelijk de MDP > DVI adapter gekregen. Werkt goed! Alleen nu is dus mijn bureaublad uitgebreid naar een 24 inch LCD. De dock blijft in het scherm van de macbook en ik kan dus programma's slepen naar de externe lcd. Als ik bijvoorbeeld photoshop opstart, opent photoshop op het scherm van de macbook. Kan er nog niet achter komen hoe ik photoshop naar de externe monitor krijg!? Hoe doen jullie (MDP > DVI bezitters) dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JottemJ
DJH schreef op vrijdag 14 november 2008 @ 12:07:
Vandaag eindelijk de MDP > DVI adapter gekregen. Werkt goed! Alleen nu is dus mijn bureaublad uitgebreid naar een 24 inch LCD. De dock blijft in het scherm van de macbook en ik kan dus programma's slepen naar de externe lcd. Als ik bijvoorbeeld photoshop opstart, opent photoshop op het scherm van de macbook. Kan er nog niet achter komen hoe ik photoshop naar de externe monitor krijg!? Hoe doen jullie (MDP > DVI bezitters) dit?
Kan via de preferences:

Open the display preferences and click the "Arrangement" tab. It will show you both displays. Drag the menu bar from one to the other. Now the external display will act as the main display, with the menu bar and dock (and hot corners,) while the laptop acts as the external display. You can also fine tune the relative positions of the monitors here so the cursor shoots straight across the screens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJH

DJH

JottemJ schreef op vrijdag 14 november 2008 @ 12:17:
[...]

Kan via de preferences:

Open the display preferences and click the "Arrangement" tab. It will show you both displays. Drag the menu bar from one to the other. Now the external display will act as the main display, with the menu bar and dock (and hot corners,) while the laptop acts as the external display. You can also fine tune the relative positions of the monitors here so the cursor shoots straight across the screens.
Aha thanks :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-08 20:06
Vandaag Xbench eens geprobeerd op m'n Macbook pro, maar daar kwam geen verschil naar boven tussen de 9400M en 9600 M GT, dat is wel vrij apart lijkt me...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vgroenewold schreef op vrijdag 14 november 2008 @ 14:07:
Vandaag Xbench eens geprobeerd op m'n Macbook pro, maar daar kwam geen verschil naar boven tussen de 9400M en 9600 M GT, dat is wel vrij apart lijkt me...
Volgens mij hoort dat in een ander topic thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipm0de
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-09 16:37

Flipm0de

geen

Kan je ergens ook oudere macbook versies kopen?
Het enige wat ik ermee ga doen is Office (Pages), internet, Itunes (iphone) en nieuwsgroepen. Hier heb ik geen superbak voor nodig. Al wil ik wel een dvdbrander dus heel ver kan ik niet terug in de versies.

flipm0de ! flipm0de is the greatest!!!!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-08 20:06
Verwijderd schreef op vrijdag 14 november 2008 @ 14:29:
[...]

Volgens mij hoort dat in een ander topic thuis.
Ja, die van de MBP, echter was hier de xbench discussie aan de gang. Vandaar en mijn twijfels over hoe Xbench de boel meet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rox_NL
  • Niet online
Flipm0de schreef op vrijdag 14 november 2008 @ 14:36:
Kan je ergens ook oudere macbook versies kopen?
Het enige wat ik ermee ga doen is Office (Pages), internet, Itunes (iphone) en nieuwsgroepen. Hier heb ik geen superbak voor nodig. Al wil ik wel een dvdbrander dus heel ver kan ik niet terug in de versies.
De meeste APR's hebben nog wel enkele exemplaren van het oude model liggen voor een lagere prijs. Je moet alleen zorgen dat je het basismodel ontwijkt (die heeft geen dvd-brander), maar zodra je op zoek gaat naar de middelste modellen, dan is er niets aan de hand. Volgens mij zijn de laatste paar versies daarvan als artikelcode MB403N/A en MB403N/B.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Laatst online: 11-09 17:17
Ik zou geekbench eens proberen bij twijfel

http://www.primatelabs.ca/geekbench/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bpow
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 07-09 19:44
Heb vandaag ook mijn Macbook ontvangen, (eerder dan verwacht) Zeer mooi ding, maar heb toch nog een puntje van ontevredenheid.... Ik erger me namelijk nu al dood aan de keyboard layout. Deze verschilt namelijk wel erg veel van de foto's op de Apple homepage.... Enter toets is verticaalcaal ipv horizontaal en nogal klein, ik druk telkens nu op \.... daarnaast zit naast de Z-knop nog een extra knop nl. de ~... deze hoort normaliter naast de 1-knop te zitten... maar daar hebben ze de §-knop erin gezet.... Hierdoor is de linker shift knop ook behoorlijk klein gemaakt.

Mijn vraag is welke keyboard layout ik nu heb.... want volgens mij is dit niet de Internationaal Engelse keyboard layout die ik gekozen heb....

Bestaat er daarnaast de mogelijkheid om de keyboard layout te laten vervangen... dus terug sturen naar Apple voor een andere keyboard layout.... zo ja hoe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:55

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

@Bpow:
Je hebt de normale Nederlandse Layout.
Als jij bij je bestelling voor internationaal Engels gekozen hebt dan lijkt me dat je daar ook gewoon recht op hebt en ze bij Apple gewoon de verkeerde naar je gestuurd hebben.
Gewoon even opbellen dus :)

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramquin
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 03-03 14:28

Ramquin

Nu ook met icon!

Bpow schreef op vrijdag 14 november 2008 @ 18:54:
Mijn vraag is welke keyboard layout ik nu heb.... want volgens mij is dit niet de Internationaal Engelse keyboard layout die ik gekozen heb....
Dat is de nederlandse layout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SoulWar1
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:43
Ramquin schreef op vrijdag 14 november 2008 @ 18:59:
[...]
Dat is de nederlandse layout.
De engelse layout heeft volgens mij ook gewoon een verticale enter en een kleine shift hoor.
Jullie zijn in de war met de US-layout. Maar je kunt hem altijd omruilen natuurlijk.

Edit: Uit het starttopic
Het verschil met de Nederlandse layout en de International English is dat er op het International English geen euro teken zit. Hoe de verschillende toetsenborden er precies uitzien kun je bekijken in How to identify keyboard localizations.
Het is even wennen (1 dag) maar de NL layout bevalt me dan net zo goed.

[ Voor 35% gewijzigd door SoulWar1 op 14-11-2008 19:05 ]

Know Thyself

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saeverix
Bpow schreef op vrijdag 14 november 2008 @ 18:54:
Heb vandaag ook mijn Macbook ontvangen, (eerder dan verwacht) Zeer mooi ding, maar heb toch nog een puntje van ontevredenheid.... Ik erger me namelijk nu al dood aan de keyboard layout. Deze verschilt namelijk wel erg veel van de foto's op de Apple homepage.... Enter toets is verticaalcaal ipv horizontaal en nogal klein, ik druk telkens nu op \.... daarnaast zit naast de Z-knop nog een extra knop nl. de ~... deze hoort normaliter naast de 1-knop te zitten... maar daar hebben ze de §-knop erin gezet.... Hierdoor is de linker shift knop ook behoorlijk klein gemaakt.

Bestaat er daarnaast de mogelijkheid om de keyboard layout te laten vervangen... dus terug sturen naar Apple voor een andere keyboard layout.... zo ja hoe?
Ja hebt wel Internationaal Engels... Die is namelijk gelijk aan de Nederlandse, behalve dat er geen Euro teken op zit...

Het toetsenbord dat je had moeten bestellen was US (Amerika). Dat is namelijk een "standaard" toetsenbord die je ook bij vrijwel alle Windows PC's en Laptops krijgt. Een los toetsenbord van Logitech is bijvoorbeeld altijd US International

Ik had ook de verkeerde eerst, heb gebeld en omruilen was geen probleem. Dus dat kun je nog proberen.

Hier kun je alle layouts bekijken: http://support.apple.com/kb/HT2841

[ Voor 3% gewijzigd door Saeverix op 14-11-2008 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijn89
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22:45
Saeverix schreef op vrijdag 14 november 2008 @ 19:01:
Het toetsenbord dat je had moeten bestellen was US (Amerika). Dat is namelijk een "standaard" toetsenbord die je ook bij vrijwel alle Windows PC's en Laptops krijgt. Een los toetsenbord van Logitech is bijvoorbeeld altijd US International
Wrong, ik heb hier een toetsenbord van logitech met een nederlands lay-out :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• limboroger
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19:44
Ik kan op m'n opleiding nooit wennen aan de toetsenborden met een staande enter en kleine linker shift (ze hebben trouwens wel allemaal een brede linker shift daar), zodoende maak ik verslagen liever thuis als ik veel op die ramplank moet doen. Ik heb mijn leven lang al getikt op US-indeling, zodoende dat ik ook bij de Applestore bestel vanwege indeling (en allicht de korting) en niet in de winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nog even over die HD, ik zou ook nog even proberen met de UBCD, als die resultaten sneller zijn, ligt het dus binnen OSX lijkt mij.. :)
Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: Apple Computers Beleid.