Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 30-05 12:58
Toppe schreef op maandag 08 september 2014 @ 14:47:
Wil kijken of ik er een "dashboard" van kan maken met de mogelijkheden om inderdaad ook de temperatuur etc voor te regelen, alleen laat dat ICY ding dat niet toe:(

Zijn er mensen die mee doen;-)?
Jep. Hier met de E-Thermostaat, maar behalve de Javascript prettyfien ben ik nog niet echt gekomen. Alles wordt namelijk in een bitmasked verzonden, wat ontzettend irritant is :+. Ik kan je aanraden de APK te scoren van de E-Thermostaat en deze uit te pakken in ieder geval :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07-04 18:53
Klopt. Je moet wat bitshifting toepassen om te communiceren met de API van de ICY Essent E-Thermostaat. Ik heb daar ook geen bal verstand van, maar wel wat hulp gekregen van iemand die daar voor een soort domotica-server software ook mee bezig is geweest.
Het is niet volledig uitgeschreven, maar ik kan wel allerlei data met PHP uitlezen nu en omzetten naar leesbare waarden. Ook lukt het mij om een temperatuur in te stellen. Ik geloof dat ik er ook al iets in had om de 3 standen te bedienen (comfort, bespaar en lang weg).
Verder nog niet iets mee gedaan tot dusver. Mede omdat het wat ingewikkeld werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Laatst online: 30-05 12:58
Mja zover was ik inmiddels ook al, maar echt planningen maken zit er nog niet aan. Echter denk ik toch dat het makkelijker is als je dat server-side doet en dan gewoon de juiste temperatuur doorstuurt naar dat ding. Maar goed, laten we anders hierover verdergaan in: Hacken van de Essent E-Thermostaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric Z
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 30-05 08:45
XiN-eViL schreef op zondag 07 september 2014 @ 19:52:

Ik gebruik al een tijd Awaken voor iOS om 's avonds muziek aan te zetten voor ik ga slapen met een timer.
Dat zit al standaard in ios, Clock -> timer -> stop playing. Integratie met spotify is wel handig want dat kan standaard niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 403331

Postcode

Afbeeldingslocatie: http://bitbucket.org/repo/jRezX/images/510941724-ScreenshotPostcode.png

Open source programma om offline
- postcode op te zoeken middels adres (straat,huisnummer,plaats)
- adres op te zoeken middels huisnummer/postcode
Toont latitude/longitude van gevonden adres

Kan een adressenlijst corrigeren/aanvullen en de resultaten wegschrijven naar een nieuw bestand.

Het is geprogrammeerd in Lazarus/Freepascal en gebruikt een meegeleverde Firebird embedded*) database.
Bijwerken van de postcodes in de database kan via het programma.

Source en setup.exe beschikbaar via
https://bitbucket.org/reiniero/postcode/]bitbucket

Ideeen/plannen:
- wellicht een OSX/Linux versie
- maken .dll/.so/.dylib om andere programma's (Excel VBA, webshopsoftware,...) postcodes te laten valideren en adressen completeren

Ideeen/commentaar/patches welkom!

*) of client/server; zie instructies in de source code

(Overigens hebben de post en de staat hun conflict over postcodes bijgelegd en is bevestigd dat postcode uit de BAG van de overheid vrij is voor iedereen - zie staatscourant nr 3779, 20 februari 2014, Convenant inzake postcodes)

[ Voor 0% gewijzigd door Anoniem: 403331 op 14-09-2014 09:54 . Reden: tekst vergeten... OSX/Linux versie... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:36

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Phppaper

Afbeeldingslocatie: http://phppaper.strengholt-online.nl/wp-content/uploads/phppaper200.png

Gemaakt als alternatief op Google Reader. Zelf hosted rss feed server. Prive gebruik voornamelijk en ik gebruik het dagelijks. Gemaakt in php en javascript. Verder opml support en Reeder integratie.

Meer info: https://github.com/xbmcfreak/phppaper

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-04 18:21
Ik onderhoud wat websites voor wat bekenden van me. Allemaal redelijk statische websites en stelt allemaal niet zo heel veel voor, maar ik wilde het wat gestructureerder aanpakken en wat makkelijker te onderhouden.

Daarom heb ik een extensie voor Flask (lichtgewicht Python webserver) gemaakt genaamd Flask-Flat. Het doel was om onderhoud van zo'n simpele website zo simpel mogelijk te houden, geen databases te gebruiken en data en presentatie gescheiden te houden.

Wat ik nu heb gemaakt is een Flask extensie welke een bepaalde directory (een repo) blijft monitoren op wijzigingen. De directory bestaat uit 3 mappen:

contents
Hierin is een directory structuur met yaml files welke de pure content bevatten van de website. Deze kunnen in mappen geplaatst worden en worden automatisch aan een url toegewezen, dus contents/demo/foo.yml verwijst dan naar /demo/foo. Ik heb de yaml syntax uitgebreid met inheritance zodat je makkelijke base-yamls hebt. Als een file met een _ begint wordt ie niet gemapped naar een url.

static
Static files (css, plaatjes, js) waarnaar gelinkt kan worden in te templates. Deze worden dan ook onder een speciale url gemapped.

templates
Jinja2 templates voor de presentatie.

Omdat ik blijf monitoren met een watchdog of de directories veranderen heb ik nu ingesteld dat ie de repo die ik in mijn Dropbox heb staan blijft monitoren. Ik kan op elk device de website nu aanpassen en hij update automatisch met eventueel nieuwe url-mappings.

Allemaal niet heel spannend, maar vond het leuk om in elkaar te hakken. Simpel demootje op http://flask-flat.avwie.nl.

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeGek
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21-05 21:02

TeGek

Engineer in hart en nieren.

Toppe schreef op maandag 08 september 2014 @ 14:30:
Weet niet of iemand een ICS-1000 van KlikaanKlikuit heeft staan maar wat een verschrikkelijke applicatie is dat zeg.

Heb zelf maar een eigen interface gemaakt die ik lokaal draai, vanuit daar kan ik m'n lampen aan en uit zetten. timers stel ik alsnog in via de app van KAKU maar voor de rest gebruik ik deze:)

[afbeelding]

Code is niet de mooiste maar doet het lekker wel:)

Mocht iemand dit willen hebben stuur me maar een PB 8)7
Grappig! ik heb een aan jaar geleden toen de ICS-1000 net uit was ook er een interfaceje voor gemaakt, dat is in een heel domotica project veranderd, zie hiervoor b.v. mn Tweakblog

Nu echter bezig het eerst in een nieuwe skin te hangen en de configuratie etc aan te passen :)

PoSh Fan? Automation? RMM? blog - op zoek naar een nieuwe job? kijk dan hier.

• darkvortex
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 28-08-2022
Mijn eerste inbreng is eigenlijk een vrij simpele brandstof calculator.
Met deze tool ben je in staat om de brandstofkost van een bepaalde reis te bereken en vervolgens te delen door het aantal passagiers (indien nodig).
Ook kan je extra kosten zoals tol- en veerkosten meenemen in de berekening.

Eventuele suggesties / opmerkingen zijn altijd welkom, natuurlijk rekeninghoudend dat dit mijn eerste tool is.

[ Voor 13% gewijzigd door darkvortex op 10-10-2014 19:12 . Reden: dode link verwijderd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Een heel simpel tooltje (met de focus op bloedsnel) : www.snap2share.nl ! Lay ziet er nog niet uit, dat komt later :)
Komt een desktop cliënt ook aan zodat je snel screenshots kan uploaden :) Serveren van images gaat rete snel, geen gezeik met accounts/limieten & onzin reclame :D

Owner of DBIT Consultancy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merethil
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 09:55
darkvortex schreef op woensdag 17 september 2014 @ 23:55:
Mijn eerste inbreng is eigenlijk een vrij simpele brandstof calculator.
Met deze tool ben je in staat om de brandstofkost van een bepaalde reis te bereken en vervolgens te delen door het aantal passagiers (indien nodig).
Ook kan je extra kosten zoals tol- en veerkosten meenemen in de berekening.

De tool is geschreven in html/javascript en is te vinden op volgende link.

Eventuele suggesties / opmerkingen zijn altijd welkom, natuurlijk rekeninghoudend dat dit mijn eerste tool is.
Je zou voor je berekening alle punten kunnen veranderen in komma's of vice versa. Op die manier hoeven je gebruikers geen moeite te doen om specifiek punt of komma in te vullen ipv wat zij gewend zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barryvdh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 30-05 22:56
DennusB schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 17:14:
Een heel simpel tooltje (met de focus op bloedsnel) : www.snap2share.nl ! Lay ziet er nog niet uit, dat komt later :)
Komt een desktop cliënt ook aan zodat je snel screenshots kan uploaden :) Serveren van images gaat rete snel, geen gezeik met accounts/limieten & onzin reclame :D
Maar hoe ga je het gratis houden zonder advertenties dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnterToets
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 20-05 16:55
TV Gids Wear

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/3977546/feature.png

Ik was er gelijk bij toen de eerste Android Wear horloge uit kwam hier in Nederland en had besloten om gelijk hiervoor een app te schrijven. Het idee achter TV Gids Wear kwam tot stand doordat ik vaak programma's wil zien op tv die ik altijd vergeet of mis. Mijn telefoon hangt dan ook vaak als ik thuis ben aan de oplader of ligt ergens rond te slingeren, en een horloge zou hier perfect voor zijn :)

Je kan via TV Gids Wear door populaire Nederlands kanalen heen bladeren en zien wat er die dag op tv komt en vervolgens dus ook reminders instellen voor een specifiek programma. Zo krijg je een reminder (notificatie) op je telefoon, die doorgestuurd wordt naar je horloge een x aantal tijd voor het programma begint (dit kan je zelf instellen).

Ben benieuwd of hier Android Wear gebruikers zijn en wat hun hiervan vinden :)

Google Play: TV Gids Wear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siebsel
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 28-05 11:06
Barryvdh schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 10:18:
[...]

Dat zegt ie niet ;) Hij zegt "zonder onzin reclame" 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Barryvdh schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 10:18:
[...]

Voor nu vinden we het wel even prima en is het vooral een leuke LB/Varnish/Laravel POC :) Later even kijken hoe we de kosten terug gaan halen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barryvdh
DennusB schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 15:54:
[...]

Voor nu vinden we het wel even prima en is het vooral een leuke LB/Varnish/Laravel POC :) Later even kijken hoe we de kosten terug gaan halen!
Ah, Laravel is altijd +1 Heb je ook mijn post daarover gezien? ;)

Ik zie dat het design flink veranderd is. Ik zou echter nog wel maken dat je op de hele pagina gewoon een plaatje kan slepen en dan direct uploaden, gaat het nog sneller :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Barryvdh schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 22:45:
[...]

Ah, Laravel is altijd +1 Heb je ook mijn post daarover gezien? ;)

Ik zie dat het design flink veranderd is. Ik zou echter nog wel maken dat je op de hele pagina gewoon een plaatje kan slepen en dan direct uploaden, gaat het nog sneller :)
Cool, ik had je post inderdaad gezien! Binnenkort eens naar kijken.
Jep, drag&drop support komt er aan, evenals "1 Time Files" (1x link sharen en dan permanent weg, ook op onze servers) & text sharing :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exepti0n
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online

exepti0n

_o-

Voor het eerst eens wat via Github online gezet waar wellicht een ander ook iets aan heeft.

Op het werk draaien we een project waarvoor we OmniKassa moeten gebruiken en een fatsoenlijke library kon ik niet vinden.

https://github.com/stefantalen/OmniKassa

[ Voor 10% gewijzigd door exepti0n op 03-10-2014 13:19 ]

Volvo XC40 SMSR Plus (MY24)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barryvdh
exepti0n schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 13:18:
Voor het eerst eens wat via Github online gezet waar wellicht een ander ook iets aan heeft.

Op het werk draaien we een project waarvoor we OmniKassa moeten gebruiken en een fatsoenlijke library kon ik niet vinden.

https://github.com/stefantalen/OmniKassa
Ik heb toevallig ook laatst met OmniKassa gewerkt en daarvoor de Omnipay library gebruikt. De Rabobank Omnikassa gateway werkt wel prima (nadat ik paar pull requests gemaakt heb)
Voordeel is dat je maar 1 library hoeft te leren en daar relatief makkelijk andere gateways in kan gebruiken (bestaan er al veel, of anders zelf schrijven). En makkelijk switchen tussen OmniKassa, Targetpay, Sisow etc.
kwaakvaak_v2 schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 13:11:
Het is ongetwijfeld buiten de scope van dit topic, maar mijn grootste probleem heet Taylor Otwell, die dingen niet los lijkt te kunnen laten en zich niet lijkt te realiseren dat ie echt iets met LTS moet doen als ie serieus wil meespelen in enterprise land. Het project leunt gewoon teveel op 1 man, en dat is altijd een risico.
Nouja probleem is natuurlijk dat Laravel nog veel aan het groeien is en nog een beetje moet groeien om zich wat meer vast te kunnen zetten. Nu heeft hij van 4.x naar 5.x bijvoorbeeld de mappenstructuur omgegooid, maar hj heeft volgens mij wel expres voor 5.x ipv 4.3 gekozen (wat het eerst was), om misschien SemVer te gaan volgen.
Overigens heb ik bij de 4.x releases geen problemen gehad met upgraden, dat was kwestie van enkele minuten werk..

[ Voor 3% gewijzigd door Barryvdh op 03-10-2014 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exepti0n
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online

exepti0n

_o-

Barryvdh schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 13:42:
De Rabobank Omnikassa gateway werkt wel prima (nadat ik paar pull requests gemaakt heb)
Awesome, nooit eerder van die library gehoord. Alleen jammer dat hij niet voorbij komt als je binnen Github zoekt op OmniKassa 8)7

Volvo XC40 SMSR Plus (MY24)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barryvdh
Niet echt een tool die ik zelf gemaakt heb, maar ik heb wel support toegevoegd voor Composer, dus daarom vermeld ik hem toch hier ;)

Github Linker
Chrome extensie die de links op Github klikbaar maakt, op pagina's met composer, Bower, npm, json etc files. Zo kan je direct naar het github project van een van de dependancies.
https://github.com/stefanbuck/github-linker
Afbeeldingslocatie: https://raw.githubusercontent.com/stefanbuck/github-linker/master/screencast.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iBlink
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 12-11-2023

Thunder Buddy

Door de vele (positieve) feedback die ik hier heb gekregen op mijn eerste Android App, zie hier mijn 2e!

Thunder Buddy is een Android app die je toelaat de afstand tot een bliksem te berekenen en het onweer in kaart te brengen. Ook zitten er leuke weetjes en tips in om veilig te blijven.

Omdat een video veel meer zegt dan alleen woorden:

Google Play: Thunder Buddy

Reacties lees ik met plezier en ook reviews op Google Play zijn altijd welkom! Alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobras
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 30-05 18:37

jacobras

Developer

iBlink schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 11:32:

Thunder Buddy

Thunder Buddy is een Android app die je toelaat de afstand tot een bliksem te berekenen en het onweer in kaart te brengen. Ook zitten er leuke weetjes en tips in om veilig te blijven.
Dat ziet er leuk uit zeg! Ga 'm eens proberen. Mooi design, leuk om je aandacht voor design erin terug te zien.

Ik denk even hardop: door die timing-feature weet je hoe ver de inslag verwijderd was van één gebruiker. Wilde suggestie: integratie met een webserver waardoor je samen met andere gebruikers de preciezere inslaglocatie berekent aan de hand van metingen die op hetzelfde tijdstip werden uitgevoerd? :9

Andere, iets minder wilde suggestie: integratie met een weerdienst zodat je kan zien wanneer een storm approaching is. Die twee dingen schoten me direct te binnen ;)

Heb je die icoontjes zelf ontworpen?

Mijn laatste (grote) reviews: Medal of Honor (VR), Half-Life: Alyx (VR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sianto
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19-03 00:34

Thunder Buddy

Door de vele (positieve) feedback die ik hier heb gekregen op mijn eerste Android App, zie hier mijn 2e!

Omdat een video veel meer zegt dan alleen woorden:
[video]
Google Play: Thunder Buddy

Reacties lees ik met plezier en ook reviews op Google Play zijn altijd welkom! Alvast bedankt :)
Een kleine opmerking over je video, de tekst rechts is op de lichtblauwe achtergrond best wel slecht leesbaar. Verder wel een interessant tooltje dat ik wel wil testen als er weer eens onweer is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11:23

Mavamaarten

Omdat het kan!

Thunder Buddy

Propere app :)
Ik zou persoonlijk de feature "show storm on map" wat beter in de verf zetten, zo meerdere cirkeltjes op de map is erg leuk om te zien. Momenteel zit die functie een beetje verstopt.

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iBlink
jacobras schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 12:08:
[...]

Dat ziet er leuk uit zeg! Ga 'm eens proberen. Mooi design, leuk om je aandacht voor design erin terug te zien.

Ik denk even hardop: door die timing-feature weet je hoe ver de inslag verwijderd was van één gebruiker. Wilde suggestie: integratie met een webserver waardoor je samen met andere gebruikers de preciezere inslaglocatie berekent aan de hand van metingen die op hetzelfde tijdstip werden uitgevoerd? :9

Andere, iets minder wilde suggestie: integratie met een weerdienst zodat je kan zien wanneer een storm approaching is. Die twee dingen schoten me direct te binnen ;)

Heb je die icoontjes zelf ontworpen?
Bedankt! En ik ben blij dat je het mooi vindt. Ik heb de Google design guidelines van Android L eens doorgenomen en de standaard afstanden gerespecteerd :) (ook al is het niet echt material design, ik support tot Android 2.3)

Inderdaad een wild idee, maar wel leuk! Het zal moeilijk zijn om het uit te werken. Eerst en vooral zou ik al een grote user base nodig hebben en ten tweede zijn er ook veel mensen die de app gewoon eens proberen en dus geen echte bliksem afstand meten.

De 2e suggestie had ik ook in mijn ideeën lijstje opgenomen maar uitgesteld aangezien het de release nog eens zou vertragen en ik was al een tijdje aan het project bezig. Maar wie weet maak ik deze functie later nog in een update!

Het app icoontje, de beer en nog een paar anderen heb ik zelf gemaakt, maar de meeste icoontjes komen uit de small-n-flat iconset.
sianto schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 13:08:
[...]

Een kleine opmerking over je video, de tekst rechts is op de lichtblauwe achtergrond best wel slecht leesbaar. Verder wel een interessant tooltje dat ik wel wil testen als er weer eens onweer is.
Dat is waar, maar niet zo erg aangezien de text lang blijft staan en je de tijd hebt om het te ontcijferen :P En bedankt, hopelijk vindt je het leuk. :)
Mavamaarten schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 13:17:
[...]

Propere app :)
Ik zou persoonlijk de feature "show storm on map" wat beter in de verf zetten, zo meerdere cirkeltjes op de map is erg leuk om te zien. Momenteel zit die functie een beetje verstopt.
Bedankt. ;)

Die functie zit inderdaad wat verstopt, ik zal in de volgende update eens kijken of ik er een beter plekje voor vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 172123

Best wel geinig. Met meerdere gebruikers hebt driehoeksmetingen gaan doen was ook mijn eerste gedachte.

En nog een leuke: niet meer zelf tappen maar de flits herkennen met een camera en de donder met de microfoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gmount
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 22-05 14:11

Gmount

Ecorunner lid

Voor thunderbuddy: misschien ook handig om de weetjes uit te kunnen zetten? Of een instelling dat je ieder weetje maar één keer krijgt te zien.
Daarnaast misschien nog een optie maken om niet na iedere klap de kaart te laten zien, maar pas na de storm. Of het scherm dan in tweeën splitsen zodat je snel door kunt gaan.
Wel een innovatief iedee en mooi uitgewerkt!

1900Km/L! || i7 6700K @ 4,6 GHz | NZXT Kraken X61 | MSI GTX 970 @ 1,48 GHz | 8 GB DDR4| Bitfenix Aegis yellow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iBlink
Anoniem: 172123 schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 16:42:
Best wel geinig. Met meerdere gebruikers hebt driehoeksmetingen gaan doen was ook mijn eerste gedachte.

En nog een leuke: niet meer zelf tappen maar de flits herkennen met een camera en de donder met de microfoon.
Hehe, tweakers denken out of the box zeker. :)

Het 2e voorstel stond ook op mijn ideeën lijstje maar om de zelfde reden als andere heb ik deze ook uitgesteld omdat het de release enkel nog maar eens zou vertragen.
Gmount schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 18:06:
Voor thunderbuddy: misschien ook handig om de weetjes uit te kunnen zetten? Of een instelling dat je ieder weetje maar één keer krijgt te zien.
Daarnaast misschien nog een optie maken om niet na iedere klap de kaart te laten zien, maar pas na de storm. Of het scherm dan in tweeën splitsen zodat je snel door kunt gaan.
Wel een innovatief iedee en mooi uitgewerkt!
De weetjes uitzetten had ik nog niet direct aan gedacht, maar het kan wel nuttig zijn. Er zitten nu ongeveer een 20 tal weetjes in, maar als je ze allemaal gezien hebt neemt het enkel maar scherm ruimte in.

Altijd naar de kaart gaan vind ik persoonlijk niet erg aangezien er altijd wel een tijdje tussen een bliksem zit. Ook worden de kaarten lokaal gecached dus het vreet ook niet onnodig data.

Bedankt voor de feedback!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 620637

TVSnatcher

TVSnatcher is een internet pvr voor series. Gelijkaardig met SickBeard worden series automatisch gedownload, maar met een simpele UI en betere torrent support. Dit is een beta versie dus er ontbreken nog veel features (zoals NZB support, renamer/replacer etc...)

Hier alvast een paar screenshotjes:

Afbeeldingslocatie: http://imgur.com/sflEUW2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://imgur.com/MacRMVH.jpg

Afbeeldingslocatie: http://imgur.com/g2080yD.jpg

De github pagina van mijn project kan je vinden op https://github.com/brechtb86/TVSnatcher-Beta en de beta release op https://github.com/brechtb86/TVSnatcher-Beta/releases

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharkware
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-05 20:56
Anoniem: 620637 schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 17:50:
TVSnatcher

TVSnatcher is een internet pvr voor series. Gelijkaardig met SickBeard worden series automatisch gedownload, maar met een simpele UI en betere torrent support. Dit is een beta versie dus er ontbreken nog veel features (zoals NZB support, renamer/replacer etc...)
Ziet er mooi uit! Zelf ooit eens een zelfde soort idee gehad om zoiets op te zetten. Ben je van plan de applicatie ook in de Windows Store aan te bieden? Zo ja, ben je niet bang dat ze deze afkeuren ivm. "illigaal karakter"?

Nvm. Niet goed gekeken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StePri
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 25-04 01:37
Windesrooster.nl: Windesheim roosters in je eigen (Google)agenda doormiddel van een iCalendar bestandje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11:11
StePri schreef op zondag 19 oktober 2014 @ 17:15:
Windesrooster.nl: Windesheim roosters in je eigen (Google)agenda doormiddel van een iCalendar bestandje.
Psst: Vraag even een student pack aan van github en host 't op een DigitalOcean VPS, hoef je niemand meer lastig te vallen om geld voor servers ;)

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 30-05 20:08

Martinspire

Awesomeness

Of haal het uit popup en zet het gewoon in de pagina zelf neer, want dit ziet er wel heel opdringerig uit.

Martinspire - PC, PS4, X1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobras

jacobras

Developer

BartNijland91 schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 10:23:
TV Gids Wear

[afbeelding]

Ik was er gelijk bij toen de eerste Android Wear horloge uit kwam hier in Nederland en had besloten om gelijk hiervoor een app te schrijven. Het idee achter TV Gids Wear kwam tot stand doordat ik vaak programma's wil zien op tv die ik altijd vergeet of mis. Mijn telefoon hangt dan ook vaak als ik thuis ben aan de oplader of ligt ergens rond te slingeren, en een horloge zou hier perfect voor zijn :)

Je kan via TV Gids Wear door populaire Nederlands kanalen heen bladeren en zien wat er die dag op tv komt en vervolgens dus ook reminders instellen voor een specifiek programma. Zo krijg je een reminder (notificatie) op je telefoon, die doorgestuurd wordt naar je horloge een x aantal tijd voor het programma begint (dit kan je zelf instellen).

Leuk! Herinnerde me dat ik deze hier voorbij zag komen, even geïnstalleerd op mijn Moto 360. Dit is een blijvertje :)
Heb 'm even gedeeld in het Moto 360-topic: jacobras in "[Android Wear] Motorola Moto360 Smartwatch"

Heb een paar kleine verbeterpunten die het gemak van de app naar mijn mening flink verbeteren. Als ik de app start word ik geacht om opzij te swipen alle zenders door. Gevolg is dat als ik bij de 8e ben en uit de app wil ik daarvoor een long press op het scherm moet geven. Waarom niet de zenders verticaal laten swipen? Eén swipe naar rechts en je bent er weer uit. Zelfde voor de gids van een zender zelf dus: verticaal swipen zodat je met één swipe naar rechts weer bij het zenderoverzicht bent. Nu mis ik mogelijkheid om snel tussen zenders te kunnen kijken.

Misschien is een primetime-optie wat? Dat je kan zien wat er nú voor is zonder handmatig alle zenders langs te hoeven. Dus gewoon alle zenders bij langs kunnen gaan met alleen het huidige programma in beeld.

De reminder lijkt me handig, goede feature! Ben dan weer zo'n persoon die 'm 15 minuten van tevoren wil instellen (5, 10, 30 of 60 zijn de opties), maar vooruit ;-) Eenmaal een reminder ingesteld zou ik de tekst anders doen. Nu staat er "Verwijder ingestelde reminder 5 minuten van te", de rest valt weg. Waarom niet gewoon "Verwijder reminder"? Dat ik die op 5 minuten had ingesteld hoef ik niet per se aan herinnerd te worden.

Een laadicoontje zou handig zijn, soms is scherm even wit zonder feedback.

Persoonlijk zou ik het heel tof vinden als ik op mijn telefoon de te tonen zenders zou kunnen selecteren.

Ben als laatste benieuwd of je nog opvallende dingen bent tegengekomen tijdens het ontwikkelen? Ik hoop binnenkort mijn eerste Wear-app te ontwikkelen :)

[ Voor 7% gewijzigd door jacobras op 22-10-2014 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Laravel-discussie afgesplitst naar [Laravel] Het wel en wee van dit framework*

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 30-05 00:37
TV Gids Wear

[afbeelding]

Top d:)b
Puntje wat mij opvalt bij het proberen zo, is dat het een eind scrollen als je smorgens alvast een reminder voor een RTL8 programma in de avond wilt instellen en daarna weer helemaal terug wilt naar een ander programma op NPO1. De 'terug' swipe om weer een level hoger te komen zit namelijk pas weer bij het eerste item. Misschien kan je de programmalijst van elke zender verticaal maken zodat je altijd direct terug kan swipen naar het zender menu?

Verder een top idee d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schnoop
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 31-03 09:10
iBlink schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 14:03:
[...]

Hehe, tweakers denken out of the box zeker. :)

Het 2e voorstel stond ook op mijn ideeën lijstje maar om de zelfde reden als andere heb ik deze ook uitgesteld omdat het de release enkel nog maar eens zou vertragen.

[...]

De weetjes uitzetten had ik nog niet direct aan gedacht, maar het kan wel nuttig zijn. Er zitten nu ongeveer een 20 tal weetjes in, maar als je ze allemaal gezien hebt neemt het enkel maar scherm ruimte in.

Altijd naar de kaart gaan vind ik persoonlijk niet erg aangezien er altijd wel een tijdje tussen een bliksem zit. Ook worden de kaarten lokaal gecached dus het vreet ook niet onnodig data.

Bedankt voor de feedback!
Misschien heb je iets aan http://www.lightningmaps.org/.
Ze hebben zelfs hun source vrijgegeven voor een android app: https://github.com/wuan/bo-android

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ
  • Laatst online: 21-02 08:50

BikkelZ

CMD+Z

Ovo Timer for iOS is een timer app die op zich niet zo heel veel doet, namelijk tijd aftellen, maar dat wel zo goed en mooi als mogelijk doet. Hij ondersteunt 13 talen en alle iOS hardware die iOS 6.1 of nieuwer draait.

Afbeeldingslocatie: http://a2.mzstatic.com/us/r30/Purple3/v4/39/0c/03/390c03c9-8d36-c8ee-2c09-2f25dd7bf0b3/screen568x568.jpeg

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnterToets
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 20-05 16:55
Bedankt allemaal voor het testen van TV Gids Wear!. De reden waarom ik gekozen had voor een horizontale scroll ipv een verticale scroll is omdat dat voor mij toch wat natuurlijker aanvoelt en aangezien je gewoon de longpress functie hebt om direct terug te gaan, lijkt met mij ook niet echt een probleem. Ik zal het in ieder geval eens testen :)

Er komt zo snel mogelijk een update!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfBe
  • Niet online
Anoniem: 620637 schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 17:50:
TVSnatcher

De github pagina van mijn project kan je vinden op https://github.com/brechtb86/TVSnatcher-Beta en de beta release op https://github.com/brechtb86/TVSnatcher-Beta/releases
Wellicht is het handig als je de repository opschoont zodat er geen bin/obj folders instaan en bv tfs files ;)

Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emiel L
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 25-05 18:37
Ik heb een snelle update gemaakt voor m'n mac monitor-systeemstatus-in-de-menubalk tooltje. Het is nog steeds zo minimaal mogelijk, heeft nog steeds geen kleur, maar is nu wel compatible met retina macs (ok, dat was 'ie al, maar nu beter), yosemite en de dark mode menubalk.

Afbeeldingslocatie: http://detailsmatter.nl/miscellaneous/stats.png

Download: http://detailsmatter.nl/miscellaneous/stats.zip

http://emiellensink.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 30-05 00:37
BartNijland91 schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 17:08:
Bedankt allemaal voor het testen van TV Gids Wear!. De reden waarom ik gekozen had voor een horizontale scroll ipv een verticale scroll is omdat dat voor mij toch wat natuurlijker aanvoelt en aangezien je gewoon de longpress functie hebt om direct terug te gaan, lijkt met mij ook niet echt een probleem. Ik zal het in ieder geval eens testen :)

Er komt zo snel mogelijk een update!
Ah die longpress had ik niet opgemerkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobras

jacobras

Developer

jip_86 schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 12:33:
[...]

Ah die longpress had ik niet opgemerkt :)
Die longpress is gebruikelijk als je niet terug kan swipen. Maar je app hoort dan de bij de eerste start daar een soort hint voor te geven, @BartNijland91 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iH8
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-06-2024

iH8

Afbeeldingslocatie: http://ih8.nl/NVM/NVM-Upload.small.png

Afbeeldingslocatie: http://ih8.nl/NVM/NVM-Browse.small.png

Afbeeldingslocatie: http://ih8.nl/NVM/NVM-Playback.small.png

Een SPK voor Synology DSM waarmee ik op afstand de series op mijn NAS kan beheren. Dat kan natuurlijk ook via de meegeleverde filemanager en videostation maar die dingen vind ik zwaar omslachtig en onhandig plus dat ik niet zo happig ben om de admininterface naar buiten toe open te zetten in verband met Synolocker en diverse bugs from hell. Om nog maar niet te spreken over het toevoegen van users toekennen van rechten etcetera.

Zo kan ik mooi vanaf overal up/downloaden en streamen. Momenteel ben ik bezig aan het integreren van de downloadstation zo dat ik er ook http, ftp, torrent en nzb linkjes heen droppen en automatische downloads plannen. Ik ben nog wel eventjes zoet.

Aunt bunny is coming to get me!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• labee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10-09-2022
Android App: Who Called Lists.
Google Play: Who Called Lists

Afbeeldingslocatie: http://www.labee.nl/images/forums/whocalled_functions.png

Met deze app kun je a.h.v. CSV files zien wie je gebeld heeft.
Een koppeling met de CallLog en de CSV files.

Handig als je niet al je 15.000 collega's in je telefoonboek wilt hebben staan, maar wel wilt weten wie gebeld heeft.

[ Voor 14% gewijzigd door labee op 05-11-2014 23:11 ]

http://www.labee.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11:24

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Had je niet beter die tel nummers geblurred??? In ieder geval mijn eerste .NET tool is klaar :)

Jeeej mijn Telemeter Indicator is klaar voor gebruik: https://cd-pc.be?page=telemeter
Afbeeldingslocatie: https://cd-pc.be/images/ti/TelemeterIndicator_graph_norm.jpg
Afbeeldingslocatie: https://cd-pc.be/images/ti/TelemeterIndicator_graph_fup.jpg
Afbeeldingslocatie: https://cd-pc.be/images/ti/TelemeterIndicator_icon-click.JPG
Afbeeldingslocatie: https://cd-pc.be/images/ti/TelemeterIndicator_tooltip.JPG

Wat doet het: het haalt de Telemeter gegevens op en toont ze aan de gebruiker zonder dat de gebruiker naar de Telemeter pagina moet surfen. Iets wat in het begin van dit jaar nog ging via de Telemeter API van Telenet, maar ergens in het midden hebben ze het geseponeerd :( dan maar Scraper bouwen ;)

Edit: gvd domme bug gevonden, slaat de instellingen niet op tot je het programma sluit :? gefixered

[ Voor 13% gewijzigd door Damic op 26-08-2016 10:17 . Reden: oude links ]

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 30-05 10:45
Ziet er goed uit. Is inderdaad vervelend om elke keer naar de site te moeten gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-05 19:19

Gerco

Professional Newbie

Emiel L schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 12:15:
Ik heb een snelle update gemaakt voor m'n mac monitor-systeemstatus-in-de-menubalk tooltje. Het is nog steeds zo minimaal mogelijk, heeft nog steeds geen kleur, maar is nu wel compatible met retina macs (ok, dat was 'ie al, maar nu beter), yosemite en de dark mode menubalk.
Zou je de source hiervan willen updaten (of beter nog: Op Github/Bitbucket zetten)? Ik zou er graag een paar verbeteringen aan toevoegen en het is wel zo handig als ik de laatste versie van de source kan gebruiken. Verder is Github/Bitbucket wel zo handig om de aanpassingen weer terug te sturen naar jou.

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 633099

Modbreak:Dit topic is niet bedoeld om even snel gratis testers te scoren. En speciaal voor dat soort spam een tweede account maken is ook niet de bedoeling.

[ Voor 157% gewijzigd door NMe op 10-11-2014 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• labee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10-09-2022
Damic schreef op zondag 09 november 2014 @ 21:42:
Had je niet beter die tel nummers geblurred???
Nummers en namen zijn ge-photoshopped.. ;)

http://www.labee.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djc
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-07-2022

djc

Ik heb vandaag maar eens mijn programmeertaal/compiler online gezet:

https://github.com/djc/runa

Geinspireerd door Python, maar dan statisch getypeerd (om te compileren naar native code), met exceptions en deterministisch memory management (maar niet echt manual).

Rustacean

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

djc schreef op maandag 10 november 2014 @ 22:33:
Ik heb vandaag maar eens mijn programmeertaal/compiler online gezet:

https://github.com/djc/runa

Geinspireerd door Python, maar dan statisch getypeerd (om te compileren naar native code), met exceptions en deterministisch memory management (maar niet echt manual).
Leuk, maar haalt het niet bij Chicken:
http://torso.me/chicken :> :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 03:12

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Anoniem: 633099 schreef op maandag 10 november 2014 @ 21:49:
[modbreak]Dit topic is niet bedoeld om even snel gratis testers te scoren. En speciaal voor dat soort spam een tweede account maken is ook niet de bedoeling.[/]
No Flame Intended, maar is er een topic waar dit eventueel wel kan?

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ93
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 29-05 13:36

JJ93

Error 418

TV Gids Wear

Ha, ik had hetzelfde idee om een Android Wear versie te maken van mijn Filmaholic app. Ik besloot echter te wachten tot de 2e generatie smartwatches.. (Moto 360). Ondertussen nog steeds niet uit en ik zit nu in Australië. Dus ik wacht waarschijnlijk op de 2e generatie Moto 360 met een zuinigere processor...
Welke API gebruik je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anthirian
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13-01 11:15

Anthirian

In Trance We Trust

Firesphere schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 00:01:
[...]

No Flame Intended, maar is er een topic waar dit eventueel wel kan?
Zo ja, misschien tevens handig om dit in de topic warning op te nemen.

Mijn Films en TV Series, Games en Muziek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

@labee: ha ok, zag er echt uit :)

*kuch update https://cd-pc.be/?page=telemeter kuch *

[ Voor 13% gewijzigd door Damic op 26-08-2016 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soulrider
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-11-2017
Anthirian schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 14:04:
[...]

Zo ja, misschien tevens handig om dit in de topic warning op te nemen.
staat er toch al:
Dit topic is alleen bedoeld om zelfgemaakte tools te showen en te bespreken. Net als in de rest van Programming is het hier dus ook niet toegestaan om 'even te vragen of iemand iets kan maken'. Dit is een forum over zelf programmeren, geen McDonalds afhaalbalie voor lappen code of software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RareAMV
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 15-05 10:32
Ik ben een anime fan en gebruik meestal xdcc om mijn animes te krijgen, toen las ik een keer iets van popcorntime dus ik was meteen van, ik moet zoiets maken voor anime. Maar omdat ik ben niet echt een liefhebber van torrents dus wou ik ook hiervoor xdcc gebruiken(vaak sneller, maar helaas wat minder content dan met torrents). Mijn progje kan voor nu alleen de nog airende animes tonen, ben van plan om nattuurlijk een zoek optie toe te voegen. Ik gebruik MyAnimeList om de covers van de anime binnen te halen, dus een account daar is vereisd. Ook een optie om een eigen Media player te gebruiken is onderweg, maar voor nu gebruik mpc-hc.

Voor degene die geintreseerd zijn in de code(wat een grote rommel is XD, nog niet zoveel ervaring met oop/c#):

https://github.com/RareAMV/AnimeXDCCWatcher

Wat plaatjes:

Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/cNyJX/061c1e3cee.png
Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/cNz0R/47f86d2b2c.png

(zal vanavond thumbnails maken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WernerL
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-05 18:57
Je weet dat popcorntime ook gewoon een 'anime' categorie heeft? :+
Desalniettemin wel een leuk project. Hoewel het design nog wel mooier kan. :P

Roses are red, violets are blue, unexpected '{' on line 32.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RareAMV
WernerL schreef op woensdag 12 november 2014 @ 10:51:
Je weet dat popcorntime ook gewoon een 'anime' categorie heeft? :+
Desalniettemin wel een leuk project. Hoewel het design nog wel mooier kan. :P
Bedankt, ik wist niet dat popcorn anime had, zoals ik al zei, ik heb het niet zo op torrents :). Is ook mn eerste poging op een werkende gui. Ben er eerlijk gezegt al trots op ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

@rareamv: ziet er goed uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

De vraag gaat over of er ergens anders wel om tester gevraagd zou mogen worden.
Wat heel iets anders is dan om lappen code te vragen o.i.d.

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anthirian
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13-01 11:15

Anthirian

In Trance We Trust

Precies, en dan een link naar dergelijke topics in het rode kader.

[ Voor 5% gewijzigd door Anthirian op 12-11-2014 16:19 ]

Mijn Films en TV Series, Games en Muziek.

• Infinitive
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-09-2023

putStr $ map (x -> chr $ round $ 21/2 * x^3 - 92 * x^2 + 503/2 * x - 105) [1..4]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Face_-_LeSS
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

ICanClick

Voor lange tijd dacht ik de broncode van dit tooltje kwijt te zijn maar plotseling kwam ik 'm weer tegen ergens op mijn harde schijf.

ICanClick helpt met het bedienen van de muis door kliks te simuleren. Dit is handig voor mensen die dat zelf niet meer kunnen bijvoorbeeld vanwege artrose- of reumaklachten. De functionaliteit is vergelijkbaar met die van Dragger.

Afbeeldingslocatie: https://raw.githubusercontent.com/smoelker/ICanClick/master/Images/screenshot.png

Broncode staat op GitHub evenals de Windows executable.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenEgelmeers
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 21-12-2021
Heb verschillende tools en websites gebouwd.

Rijschemamaken
Liep altijd tegen het irritante probleem aan dat ik als aanvoerder een rijschema moest maken voor mijn sport team. Elke keer moest het weer aangepast worden en dan was het weer niet "eerlijk" genoeg (ja serieus) dus daar bedacht ik het volgende op: www.rijschemamaken.nl. Heb sinds dien nooit meer veel tijd hoeven te steken in het maken van een rijschema want gewoon de site aan iemand anders gegeven: Succes! haha.

Is wel beetje oud dus heeft ondertussen wel wat updates nodig (en die tijd helaas nog niet gevonden) maar werkt wel aardig als mijn eerste PHP project. :)

Verder heb ik nog wat andere websites gebouwd om mijn PHP-skills te verbreden:
www.supermaffiagame.nl & een applicatie voor me school die nooit gebruikt is :") http://www.jeroenegelmeers.nl/nl/showcase.php?view=61

Ja en zo kan ik nog wel even door gaan maar rijschemamaken.nl is wel handigste tool die ik ooit heb gebouwd denk ik (voor mijzelf, klanten uitgesloten natuurlijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:58
Face_-_LeSS schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 15:01:
ICanClick helpt met het bedienen van de muis door kliks te simuleren. Dit is handig voor mensen die dat zelf niet meer kunnen bijvoorbeeld vanwege artrose- of reumaklachten. De functionaliteit is vergelijkbaar met die van Dragger.
Hoe activeer je die buttons? Toch niet door er op te klikken mag ik hopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Face_-_LeSS
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Soultaker schreef op maandag 24 november 2014 @ 17:55:
[...]

Hoe activeer je die buttons? Toch niet door er op te klikken mag ik hopen?
Haha, nee :) zodra de cursor een x-aantal milliseconden stil staat wordt er standaard een linker muisklik gesimuleerd. D.m.v. de knoppen kun je de eerstvolgende muisklik selecteren waarna er weer terug gevallen wordt op linker muisklik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj_vibri
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 23-03 15:45

dj_vibri

int(e^x) = f(u)^n

Last night I lay in bed looking up at the stars in the sky and I thought to myself, where the heck is the ceiling.

• Schonhose
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 24-05 19:41

Schonhose

Retro Icoon

JeroenEgelmeers schreef op maandag 24 november 2014 @ 17:20:
Heb verschillende tools en websites gebouwd.

Rijschemamaken
Liep altijd tegen het irritante probleem aan dat ik als aanvoerder een rijschema moest maken voor mijn sport team. Elke keer moest het weer aangepast worden en dan was het weer niet "eerlijk" genoeg (ja serieus) dus daar bedacht ik het volgende op: www.rijschemamaken.nl. Heb sinds dien nooit meer veel tijd hoeven te steken in het maken van een rijschema want gewoon de site aan iemand anders gegeven: Succes! haha.
Leuk, dit had ik eerder moeten zien. Op basis waarvan maak je een rijschema? Op basis van afstand, zodat iedereen ongeveer even ver rijdt?

"The thing under my bed waiting to grab my ankle isn't real. I know that, and I also know that if I'm careful to keep my foot under the covers, it will never be able to grab my ankle." - Stephen King
Quinta: 3 januari 2005

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WernerL

Scala subtitle fetcher V0.1

Ik ben al een tijdje bezig met Scala en ik wilde Scala swing uitproberen. Dit is het resultaat van een eerste probeersel. Subtitles haalt hij van opensubtitles.org and download ze naar dezelfde map als waar de moviefile staat. Interface is een klein beetje geinspireerd door de SMplayer 'Find subtitles' venster. :P Kan nog genoeg aan verbetert worden maar ik vind het voor nu wel even goed zo, tijd om weer eens met Scala play verder te gaan.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/tcukMFI.png

Source: https://github.com/WernerLDev/ScalaSubFetcher

[ Voor 19% gewijzigd door WernerL op 03-12-2014 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTWZZ
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08-2021

MTWZZ

One life, live it!

WCF services gebruiken in SQL Server Reporting Services is een beetje een pain in the ass met de standaard XML data source dus daarom heb ik een extension voor SSRS geschreven die iets slimmer te werk gaat en je het leven eenvoudiger maakt.
In de XML connector moet je de halve SOAP action nog opbouwen en goed uitvogelen welke namespaces je moet gebruiken, de extension die ik gemaakt heb analyseert de WSDL en bouwt daarmee de correcte request op en je hoeft alleen maar op te geven welke action je wil aanroepen.

Meer details op http://barad-dur.nl/net/c...-with-reporting-services/ en de sources op GitHub

Nu met Land Rover Series 3 en Defender 90

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirkjo
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 26-05 00:29

Mopify v1.0.0

Ongeveer een jaar geleden had ik een webclient geschreven voor Mopidy. Nu waren we laatst een jaar verder en ik had de client nooit afgemaakt. Ik zag echter dat de webclient nog steeds werd gebruikt en er zo nu en dan een issue werd aangemaakt in de repo. Oftewel; ik kreeg langzaam toch weer zin om de boel af te maken of opnieuw te maken.

Uiteindelijk ben ik in november opnieuw begonnen en had ik besloten om de boel opnieuw te maken op een 'nieuwe' manier. Omdat ik graag wat leer van m'n hobbyprojecten besloot ik om gebruik te gaan maken van AngularJS, aangezien ik dit nog nooit had aangeraakt.

Het result: Mopify (naam moet nog steeds een keer veranderd worden, zit te denken aan Shade)

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/SajDYCm.jpg

Mopify is een web client die zich op dit moment voornamelijk nog richt op gebruikers die Mopidy in combinatie met Spotify gebruiken. Het maakt gebruik van diverse API's om een zo snel en uitgebreid mogelijk 'muziek client' ervaring te bieden.

Ik heb gekozen om zogenaamde services toe te kunnen voegen aan de client. Deze services kunnen de client met functionaliteiten uitbreiden. Op dit moment zitten er onder andere de volgende extra functies in:
  • Spotify playlists aanmaken en beheren (normaal niet mogelijk met Mopidy)
  • Muziek suggesties krijgen aan de hand van de muziek die je hebt geluisterd (service)
  • Featured playlists en newest releases
  • Stations (Vergelijkbaar met Spotify radio)
Ik heb vannacht de beta versie online gezet op Github.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

WernerL schreef op woensdag 03 december 2014 @ 18:45:

Scala subtitle fetcher V0.1

Ik ben al een tijdje bezig met Scala en ik wilde Scala swing uitproberen. Dit is het resultaat van een eerste probeersel. Subtitles haalt hij van opensubtitles.org and download ze naar dezelfde map als waar de moviefile staat. Interface is een klein beetje geinspireerd door de SMplayer 'Find subtitles' venster. :P Kan nog genoeg aan verbetert worden maar ik vind het voor nu wel even goed zo, tijd om weer eens met Scala play verder te gaan.

[afbeelding]

Source: https://github.com/WernerLDev/ScalaSubFetcher
Ziet eruit als wel een handige tool. Ga je ook nog andere diensten toevoegen?
Want opensubtitles heeft niet echt alle ondertitels (zeker bij nieuwe series zijn ze vrij laat).
Ik gebruik momenteel www.subtitleseeker.com om echt overal te zoeken. Maar het downloaden ervan is nog steeds wat omslachtig daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WernerL
subtitleseeker.com heeft wel een API. Wellicht dat ik die nog toe kan voegen.
Binnenkort ook eens kijken hoe ik debian packages kan maken, maar dan moet ik de gehele sourcecode even overzetten naar launchpad zodat ik gelijk een ppa aan kan bieden. :+

//edit
subtitleseeker maakt het wel lastiger. Bij opensubtitles maak je gewoon een hash van de moviefile en gebruikt die om te zoeken. Bij subtitleseeker lijk je alleen met text input te kunnen zoeken. Dat betekend dat ik ook nog de filename moet gaan parsen om de film naam + releasenaam te krijgen. En eventueel episode nummer. Geen idee of ik daar op korte termijn tijd voor ga hebben.

[ Voor 43% gewijzigd door WernerL op 05-01-2015 09:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Laatst online: 08:05

Toppe

Oké ✅

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/3vwU9atiHCe3AWFRvz8lYAZv/medium.png

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/wnBxccotOLpqyqSIM96yop3g/medium.png

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/UjZPlL6EdO7j7OhXRcAlUjNv/medium.png

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/5TtktkvwFNnzZU9x23dP2SRz/medium.png

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/SZZE5Kz9bXj5NgKv59jF8BfC/medium.png

M'n KlikaanKlikuit ICS-1000 kan nu echt de deur uit. Home made op een Raspberry Pi.

Voor in de toekomst: Extra temperatuur sensoren kunnen toevoegen met Teensy of Arduino, meer sensoren zoals magneet contacten, water detectors etc:)

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11:18
Mooi, maar was je niet liever ingestapt bij een project als Domoticz of pilight? En daar evt. een mooie skin overheen trekken (want die ziet er mooi uit!). Had een hoop werk gescheeld denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Heb ik over nagedacht echter kan ik dit 100% naar mijn eigen hand zetten en aangezien dit maar op 2 locaties draait hoeft het allemaal niet heel spannend te zijn:)

Qua tijd, nee valt best mee aangezien (Ja, tegen alle regels in _/-\o_ ) ik de command rechtstreeks via exec in PHP verstuur:) _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Overigens is hij gemaakt met Bootstrap (werkt echt fan-tas-tisch)...:)

Heb voor nu dan ook geen plannen het open-source te maken of wat dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:43
Toppe schreef op maandag 05 januari 2015 @ 11:12:
En DataTables ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Haha klopt:D en AmCharts, al ben ik daar echt niet tevreden over.... maar eens kijken naar HighCharts:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WernerL
Toppe schreef op maandag 05 januari 2015 @ 11:12:
Heb ik over nagedacht echter kan ik dit 100% naar mijn eigen hand zetten en aangezien dit maar op 2 locaties draait hoeft het allemaal niet heel spannend te zijn:)

Qua tijd, nee valt best mee aangezien (Ja, tegen alle regels in _/-\o_ ) ik de command rechtstreeks via exec in PHP verstuur:) _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Heb voor nu dan ook geen plannen het open-source te maken of wat dan ook.
Wat voegt PHP dan nog toe? Een complete LAMP stack om wat commando's uit te voeren via exec()? Had je dan niet beter een lightweight http server als basis kunnen nemen? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

WernerL schreef op maandag 05 januari 2015 @ 13:27:
[...]

Wat voegt PHP dan nog toe? Een complete LAMP stack om wat commando's uit te voeren via exec()? Had je dan niet beter een lightweight http server als basis kunnen nemen? :+
Het draait allemaal op een Raspberry Pi. Alle informatie staat in de database, echter het schakelen van verlichting gebeurt via exec (dus daadwerkelijk zeggen, hé jij moet aan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WernerL
Aah, ik kreeg de indruk dat je PHP puur en alleen (mis)/(ge)bruikte voor de exec() functie, maar er is meer PHP code voor de communicatie met een database dus. :-)

Het ziet er overigens wel mooi uit :D

[ Voor 11% gewijzigd door WernerL op 05-01-2015 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Zo is het maar net. Wellicht was ik niet duidelijk;-)

Thanks B-)

[ Voor 12% gewijzigd door Toppe op 05-01-2015 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Simpel programmetje: DNETC Large Buffer Creator of in het kort DNETC LBC
Afbeeldingslocatie: https://cd-pc.be/images/dnetc_lbc.jpg

Meer info en download: https://cd-pc.be/?page=dnetc_lbc

[ Voor 9% gewijzigd door Damic op 26-08-2016 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RareAMV
Ik had al in een vorige post verteld dat ik verliefd ben op xdcc en dat ik bezig was met een soort popcorn time for anime stijl applicatie die gebruikt maakt van het dcc protocol ipv bittorrent. Nu ben ik nog maar een beginner in C# en heb ik niet veel verstand voor protocollen dus gebruikte ik een losstaande irc client waarvan ik de launch command voor het opstarten van die irc client veranderde zodat hij een dcc send request uitvoerde bij het opstarten. Nu wil ik zo min mogelijk third-party applicaties betrekken bij mijn project en werkte het ook niet echt naar behoren dus had ik me toch maar eens verdiept in het dcc protocol. Om te kunnen expirimenteren had ik eerst een console irc client gemaakt(van een tutorial) en ben gaan kijken wat de response van een xdcc bot was bij een send request. Vandaaruit bleek het relatief simpel te zijn, ik hoefde alleen de ip in network byte order om te zetten naar een ip adres waarmee ik een tcp connectie moest opzetten met dat ip en de port gegeven in de request response. Gelukkig waren er zat tutorials die mij konden vertellen hoe ik een tcp download moest uitvoeren. Ook is het mijn
eerste keer dat ik met classes werk ;), ik ben best trots op wat ik al bereikt heb.

Dus tl;dr: ik heb een cmd irc client gemaakt met een beetje dcc support.
Afbeeldingslocatie: http://sc-cdn.scaleengine.net/i/c896c607e28b7166708ba92154246fbc.png
Afbeeldingslocatie: http://sc-cdn.scaleengine.net/i/f6898bce64e80f681606cd6473dff16f.png
(Ubuntu Wine console vond het leuk om mijn cursor midden in een lap text (server response) te zetten :S, dus vandaar die No text to send errors.
Afbeeldingslocatie: http://sc-cdn.scaleengine.net/i/8bd94268c0b16925146e620b701f56e0.png

Hij ondersteund nog geen bestanden groter dan 2 gb, maar in mijn andere applicatie heb ik dat probleem al opgelost. Als er intresse is kan ik de code updaten.

De code is relatief simpel dus als iemand anders iets met dcc wilt doen mag je nattuurlijk deze code gebruiken. Of nattuurlijk verbeteren :), want zoals ik al zei, ik ben een beginner met c#.

https://github.com/RareAMV/CMD-IRC

[ Voor 8% gewijzigd door RareAMV op 12-01-2015 08:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

@hierboven: probeer eens te zoeken op c# irc dcc, daar vind je wel wat over ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10:33

Sebazzz

3dp

Tijdje geleden dat ik hier heb gepost, maar ik vond het nu wel de moeite waard :)

Entity Profiler
Afbeeldingslocatie: https://raw.githubusercontent.com/Sebazzz/EntityProfiler/master/EntityProfiler.png

Een initiatief dat ik ben gestart om een soort gratis en open-source out-of-process Entity Framework Profiler te maken. Het hoeft niet per se met EFProf te concurreren overigens.

Huidige features:
• SELECT N+1 / dubbele query detectie.
• Stack trace filtering: filtert onnodige frames uit de stack trace.
• Context-aware, wat vooral bij webprojecten handig is.
• Plug-in style configuratie: slechts *.config instellingen nodig om het ding te gebruiken.

Het is nog een redelijke work-in-progress, maar ik ben al blij wat ik in een aantal dagen in elkaar heb gezet. Bijdrages zijn natuurlijk welkom.

De broncode: https://github.com/Sebazzz/EntityProfiler

[ Voor 5% gewijzigd door Sebazzz op 12-01-2015 21:38 ]

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RareAMV
Damic schreef op maandag 12 januari 2015 @ 19:03:
@hierboven: probeer eens te zoeken op c# irc dcc, daar vind je wel wat over ;)
Had ik ook al gedaan, maar met mijn huidige kennis van doen snapte ik er geen bal van, en van zelf proberen leer ik meer :) . Ik gebruikte dit om er achter te komen hoe dcc nou precies werkte(voor degene die geïnteresseerd is): http://www.kvirc.de/docu/doc_dcc_connection.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d91
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 28-05 08:58

d91

Bit.ly client for Windows

Ik werk zelf met een aantal blogs. Op Twitter maak ik vervolgens melding als er een nieuwe post is geplaatst. Ik heb sinds kort een handige korte domeinnaam en deze aan mijn Bit.ly-account gekoppeld. Ik dacht dat het wel eens heel handig kon zijn om direct vanuit Windows een mooie korte Bit.ly URL aan te kunnen maken. Ik heb een simpele tool geschreven (in C#) die een icoontje in de taskbar plaatst. Twee keer klikken en er komt een venstertje naar voren om je URL te verkorten.
Het enige wat je hoeft te doen om de app te laten werken is je username en API key invullen.

Afbeeldingslocatie: https://raw.githubusercontent.com/dukeofharen/bitly-windows/master/img/shorturl.jpg
Het venstertje waar je een lange URL kan verkorten

Afbeeldingslocatie: https://raw.githubusercontent.com/dukeofharen/bitly-windows/master/img/systemtray.jpg

Ik heb de tool open source beschikbaar gesteld op GitHub: https://github.com/dukeofharen/bitly-windows

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickets
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Rickets

Finger and a shift

Geen executable tool; wel een stuk jQuery-code.

Als Feyenoordfan is het vervelend om regelmatig $.ajax() of $.ajaxSettings() te moeten aanroepen. Daarom heb ik een stukje code gemaakt dat die zaken wrapt in feyenoord-functies, waardoor je fijn $.feyenoord() e.d. kunt gebruiken.

Installeren kan met bower; de code staat op Github https://github.com/DoNormal/jquery-feyenoord

If some cunt can fuck something up, that cunt will pick the worst possible time to fucking fuck it up, because that cunt’s a cunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 18-02 21:39

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Rickets schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 18:41:

Als Feyenoordfan is het vervelend om regelmatig $.ajax() of $.ajaxSettings() te moeten aanroepen. Daarom heb ik een stukje code gemaakt dat die zaken wrapt in feyenoord-functies, waardoor je fijn $.feyenoord() e.d. kunt gebruiken.

Installeren kan met bower; de code staat op Github https://github.com/DoNormal/jquery-feyenoord
Haha, het is jammer dat mijn Ajax collega's geen ajax schrijven, anders had ik het gelijk toegepast ;)

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Rickets schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 18:41:

Met github naam "Do Normal" :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
d91 schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 18:32:

Bit.ly client for Windows

Ik werk zelf met een aantal blogs. Op Twitter maak ik vervolgens melding als er een nieuwe post is geplaatst. Ik heb sinds kort een handige korte domeinnaam en deze aan mijn Bit.ly-account gekoppeld. Ik dacht dat het wel eens heel handig kon zijn om direct vanuit Windows een mooie korte Bit.ly URL aan te kunnen maken. Ik heb een simpele tool geschreven (in C#) die een icoontje in de taskbar plaatst. Twee keer klikken en er komt een venstertje naar voren om je URL te verkorten.
Het enige wat je hoeft te doen om de app te laten werken is je username en API key invullen.

[afbeelding]
Het venstertje waar je een lange URL kan verkorten

[afbeelding]

Ik heb de tool open source beschikbaar gesteld op GitHub: https://github.com/dukeofharen/bitly-windows
Werkt goed, bedankt! :) 1 klein dingetje, zodra je tweakers.net intikt i.p.v. http://tweakers.net, geeft hij een foutmelding dat de credentials wellicht fout zijn. Misschien iets voor een volgende versie?

Ik ben er in ieder geval erg blij mee. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Struikrover
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 29-05 19:54
Mijn eerste open source contributie, voor de Sails.JS web back-end: een installable hook die fixtures/seeds in de database kan zetten op het moment dat je een app voor het eerst lanceert.

Het handige is dat deze associaties tussen je modellen kan maken, zonder dat je specifiek het ID van het andere model hoeft op te geven. Je specificeert een query, en een volgorde van fixture injectie, en relaties worden aangemaakt (one-to-one, one-to-many, many-to-many).

Voor de geinteresseerden: https://github.com/arryon/sails-hook-fixtures

Was leuk om te maken, zeker om eens een keer unit tests te schrijven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d91
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 28-05 08:58

d91

JPtjeeNL schreef op zaterdag 21 februari 2015 @ 09:42:
[...]

Werkt goed, bedankt! :) 1 klein dingetje, zodra je tweakers.net intikt i.p.v. http://tweakers.net, geeft hij een foutmelding dat de credentials wellicht fout zijn. Misschien iets voor een volgende versie?

Ik ben er in ieder geval erg blij mee. :)
Dank voor de melding, ik zal er naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenvh
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 30-05 18:38

Koenvh

Hier tekenen: ______

sheepleCount

Verveling, meligheid en tijd teveel.. Een geweldige combinatie :P
Ik introduceer: sheepleCount. Geïnspireerd door de jaren '90, The Stanley Parable, schaapjes tellen en nog wat andere dingen.
Wat is het? Tja, dat vraag ik me onderhand ook af. Het idee is om om de zoveel tijd op een knop te drukken, om als het ware digitaal schaapjes te tellen. Ik zeg niet dat je ervan in slaap valt. :+
Afbeeldingslocatie: http://koenvh.nl/images/sheepleCount.png

Download: https://app.box.com/s/mtwukc2hklt35murmdlz

Fouten hoor ik uiteraard graag, maar vergeet niet: It's not a bug, it's a feature :+
Op het moment ben ik te lui om de broncode online te zetten, maar mocht je echt geïnteresseerd zijn... ;) Oké, zoveel werk is 't ook weer niet: https://app.box.com/s/2et7nu5f846896auq2gz

[ Voor 15% gewijzigd door Koenvh op 28-02-2015 00:43 ]

🠕 This side up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diondokter
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 30-05 22:58

diondokter

Dum spiro, spero

Haha leuk! Ik hou wel van die humor. Waarin heb je het geschreven?
Pagina: 1 ... 35 ... 53 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld om zelfgemaakte tools te showen en te bespreken. Net als in de rest van Programming is het hier dus ook niet toegestaan om 'even te vragen of iemand iets kan maken'. Dit is een forum over zelf programmeren, geen McDonalds afhaalbalie voor lappen code of software.