Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• alex3305
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 11:37
Hacken van de Essent E-Thermostaat

Essent levert. De E-Thermostaat.

En dat klopt, de E-Thermostaat is een leuk apparaatje van zowel ICY als Essent waarmee je dus de binnentemperatuur op afstand kunt regelen. Voor de basale doeleinden werkt de E-Thermostaat dan ook meer dan voldoende. Echter zou ik er graag meer mee doen.

Voor wie de E-Thermostaat niet kent; dit is een thermostaat van Essent en ICY welke in feite uit twee onderdelen bestaat. Er is natuurlijk de thermostaat zelf. Deze staat in bedrade verbinding met de CV-ketel en beschikt over een aansturing via OpenTherm of aan/uit. Daarnaast is er een draadloze verbinding met de zogenaamde hub.

De hub heeft een bedrade verbinding naar het internet toe en een draadloze verbinding naar de thermostaat. Deze loopt via een eigen 868MHz netwerk met AES, genaamd ICY-net.

Nieuwe concepten

Zoals ik al zei vind ik dat het een leuk concept is, maar er kan zeker meer uitgehaald. Zo zit er in dat ding onder andere een bewegingssensor en staat de thermostaat de hele dag in verbinding met internet. Met zulke informatie zou je dus een basale, zelflerend apparaat kunnen bouwen.

Ook lijkt het mij persoonlijk handig om de E-Thermostaat vanuit een lokaal netwerk te kunnen bedienen. Niet omdat ik zozeer onafhankelijk wil zijn, maar omdat ik de temperatuur beter wil kunnen inregelen. Momenteel is het namelijk nog steeds maar mogelijk om uit drie temperaturen te kiezen, wat ik te weinig vind.

Een derde toepassing die mij leuk lijkt is temperatuurlogging in combinatie met CV-ketel verbruik. Deze gegevens zijn nu apart maar zouden gecombineerd kunnen worden.

Onderzoeken dan maar

Dat heb ik dan ook gedaan, en zo heb ik wat informatie kunnen ophalen over de E-Thermostaat. Echter kan ik er nog niets concreet mee doen en daar zoek ik dus nog hulp voor. Maar wat ik wel al heb gevonden:
  • Alles loopt via ICY en niet via Essent. De URLs die hiervoor gebruikt worden zijn dan ook: http://provisioning.icy.nl en http://portal.icy.net/.
  • Alle informatie loopt via een SSL TLSv1 verbinding, waarbij het certificaat van ICY geverifieerd moet worden door de Hub om verbinding te maken.
  • Firmware van de E-Thermostaat kan geüpdatet worden via een USB verbinding, maar de firmware is vooralsnog encrypted.
  • Smartphone apps zijn gemaakt met PhoneGap. Een HTML/CSS/JS wrapper voor Android en iOS. Hieruit is de source (soms obfuscated code) redelijk goed leesbaar en te gebruiken.

Wat zoek ik niet!

Dit onderzoek gebruiken met nadelig gebruik voor anderen. Dus niet het overnemen van andermans thermostaten, niet ICY of Essent aanvallen en zeker niet het hacken van andermans inloggegevens!

Maar wat zoek ik dan wel?

Mensen die hier ook al mee bezig zijn geweest. Die al iets ontdekt hebben wat relevant aan dit onderwerp kan zijn en natuurlijk hoe de concepten die ook voorstel (hierboven) eventueel gerealiseerd kan worden.

Gebruikte bronnen

• Dmartino
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 23-02-2018
Goed idee! Ik zou graag ook andere apparaten willen aansturen. Met name het verhogen van de ventilatiestand gedurende de dag indien er iemand aanwezig is, maar voor de energiebesparing ook het geheel uitschakenlen van de WTW, CV en andere apparatuur bij langdurige afwezigheid.

• alex3305
Even wat meer informatie met betrekking tot de TS; het is mogelijk door middel van reverse engineering van de app de temperatuur en wat instellingen aan te passen door middel van JSON via een specifieke URL. Maar dan loopt nog steeds alles via ICY, helaas.

Daarom hoop ik dat iemand hier de nodige kennis heeft en misschien mij een duwtje in de juiste richting kan geven om de juiste informatie naar de Hub te zenden zonder tussenkomst van ICY. Ik heb geprobeerd dit verkeer te onderscheppen met behulp van een man in the middle attack. Dit is ook gelukt alleen is - helaas - al het verkeer versleuteld met SSL TLSv1. Zodoende ben ik benieuwd of iemand dit inmiddels al heeft geprobeerd en/of is gelukt?

• PcDealer
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 14:14

PcDealer

HP ftw \o/

Is ICY zelf genegen gebleken je te helpen?

PcDealer wijzigde deze reactie 04-03-2014 10:49 (8%)

LinkedIn WoT Cash Converter

• alex3305
Daar heb ik eigenlijk nog geen contact mee opgenomen. Alhoewel ze zeer vriendelijk waren in de vragen die ik voor de aanschaf van de E-Thermostaat heb gesteld, ben ik bang dat ze niet mee zullen werken aan het zelf aansturen van het apparaatje. Uiteindelijk is het toch een product wat je bij Essent 'houdt'.

Maar goed, we gaan het morgen eens proberen :).

• D3LTA
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 22-03 13:09

D3LTA

Lekker Boeiend ?!?

Goed idee.

Denk persoonlijk als ik zie hoe dat ding wordt aangestuurd je er niks mee gaat bereiken tenzij je de firmware kunt aanpassen.

Man in the middle attack is leuk bedacht en werkt ook wel, maar aangezien zoals je zelf al aangeeft al het verkeerd versleuteld is via SSL TLS v1

Gaat hier hier trouwens om v1.0 of hoger bv. v1.1 v1.2 ?

v1.0 kan namelijk gehackt worden, maar of je die kant op wil is maar de vraag.....

• WhiteKnight
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 07-03 20:26
Toevallig! Vind persoonlijk de titel van het topic wat misleidend, maar ook ik ben opzoek naar wat meer functionaliteit voor m'n E-Thermostaat.

Heb vanmiddag de volgende mail gestuurd naar ICY/ Essent (service@e-thermostaat.nl):

Geachte heer/ mevrouw,

Als installateur heb ik thuis uit nieuwsgierigheid de E-thermostaat van Essent opgehangen ipv de Honeywell Vision Modulation.

De thermostaat bediend een Daalderop Combifort. (dus Opentherm)

Echter, ik vind de instel mogelijkheden té beperkt. Vandaar de volgende vragen:

- Komt er in de toekomt een mogelijkheid op tóch te kiezen voor adaptief gedrag?
- Komen er één of meer standen bij om wat meer verschillende temperaturen mogelijk te maken?
- Kan het mogelijk gemaakt worden om vanuit de lang weg stand te schakelen naar de bespaar stand? (dit bv omdat het huis 's morgens niet geheel warm hoeft te zijn, maar wel van het koude af)
- Komen er in de toekomst meer schakelmomenten?
- Kan het niet mogelijk worden gemaakt om met tijden te gaan werken in het klokprogramma, als aanvulling of ipv met perioden?
- Wordt in de "vakantie" stand ook de boiler van de ketel uitgeschakeld (zoals bij honeywell) en is de temperatuur van deze periode in te stellen?
- Wordt het nog mogelijk kloktijden te wijzigen voor de hele week, of het weekend? (zoals dit voor het toevoegen van nieuwe tijden wel mogelijk is)

- Is er een indicatie te geven wanneer een update te verwachten is? In deze staat zal ik deze thermostaat nog nergens adviseren. Momenteel heb ik er nog niet zo veel vertrouwen in dat ik veel kan besparen tov mijn oude, goed geprogrammeerde, thermostaat en moet men té veel handelingen doen om het huis op de gewenste temperatuur te krijgen. (het is immers alleen mogelijk "op te starten" met de comfortstand waarin de temperatuur het hoogst van alle standen dient te zijn. Hierdoor is het temperatuursverschil vaak groot en zal de ketel onnodig hoog gaan branden)

Kunt u een korte maar duidelijke omschrijving geven van wat de voordelen zijn van zowel de bewegingssensor als de lichtsensor en de momentele werking van beide?

Ik hoop zsm antwoord te ontvangen op een aantal van bovenstaande vragen.

Met vriendelijke groet,

Staan hier misschien puntjes bij die jullie al hebben opgelost?
Hoop echt snel op een "uitbreidende firmware update". Er moet toch ontzettend veel mogelijk zijn met zo'n apparaat? Ben bang dat het op dit moment zo beperkt is om het makkelijker te kunnen loggen. ICY houd de gegevens immers vast om "nieuwe diensten te ontwikkelen". ('Wordt er data bewaard over het gebruik van mijn E-thermostaat?
Ja, er wordt data opgeslagen. We gebruiken deze gegevens om nieuwe diensten voor u te ontwikkelen. Deze
vertrouwelijke gegevens delen we niet met derden zonder uw expliciete toestemming.')

Ben benieuwd! >:)

• D3LTA

D3LTA

Lekker Boeiend ?!?

Alle vragen waar ik ook mee liep... perfect!

Hou ons aub op de hoogte, wil er namelijk ook 1 kopen, maar door deze tekortkomingen laat ik het nog maar even.

bedankt voor de mail en ik ben benieuwd

• alex3305
quote:
D3LTA schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 15:41:
Goed idee.

Denk persoonlijk als ik zie hoe dat ding wordt aangestuurd je er niks mee gaat bereiken tenzij je de firmware kunt aanpassen.

Man in the middle attack is leuk bedacht en werkt ook wel, maar aangezien zoals je zelf al aangeeft al het verkeerd versleuteld is via SSL TLS v1

Gaat hier hier trouwens om v1.0 of hoger bv. v1.1 v1.2 ?

v1.0 kan namelijk gehackt worden, maar of je die kant op wil is maar de vraag.....
Het is v1.0 volgens Wireshark, maar kon niet zo snel vinden hoe dat eventueel te decrypten is. Daarnaast is het inderdaad maar zeer de vraag of dit wel handig is.
quote:
WhiteKnight schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 20:25:
Toevallig! Vind persoonlijk de titel van het topic wat misleidend, maar ook ik ben opzoek naar wat meer functionaliteit voor m'n E-Thermostaat.

Heb vanmiddag de volgende mail gestuurd naar ICY/ Essent (service@e-thermostaat.nl):
[...]

Ben benieuwd! >:)
Ik heb afgelopen donderdag ook een mail gestuurd naar de 'technische dienst' van ICY, maar helaas nog geen reactie op gehad. Ben er dan ook bang voor dat het antwoord negatief gaat zijn.

• jeroenst
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 28-01 17:32
Is het geen idee om ipv de thermostaat rechtstreeks uit te lezen, via wget de thermostaat via de website van icy.nl aan te sturen?

• alex3305
quote:
jeroenst schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 07:55:
Is het geen idee om ipv de thermostaat rechtstreeks uit te lezen, via wget de thermostaat via de website van icy.nl aan te sturen?
Natuurlijk kan dat, maar het liefste wil ik ICY eruit hebben. Niet omdat ICY geen goede service verleent, maar omdat ik de servers van ICY niet wil gebruiken om te knutselen.

Daarnaast hoeft het niet eens via wget, maar is de app gewoon te decompileren met behulp van apktool (Android). Normaliter zou je dan een stuk obfuscated broncode krijgen wat zeer waarschijnlijk onleesbaar is, maar omdat ze PhoneGap* hebben gebruikt krijg je redelijk leesbare code terug.

* Een framework om HTML/CSS/JS te bundelen in een app

Overigens heb ik wel ontdekt dat de infopagina van de Hub geïndexeerd kan worden door zoekmachines. Alhoewel dat niet zo'n groot issue lijkt, kan het dat wel zijn:

Zelf heb ik namelijk de bijbehorende getallen vervangen door x'n en een gedeelte van het MAC-adres weggehaald.

Ook krijg ik geen foutmelding als ik met mijn gegevens opnieuw mijn thermostaat wil registreren. Wel moet ik erbij zeggen dat ik niet alle stappen van de registratie doorlopen heb, omdat ik geen zin heb om het stuk te maken :+.

• D3LTA

D3LTA

Lekker Boeiend ?!?

Zou mooi zijn als er iets van te maken valt.

Ben ook bang dat je weinig tot geen reactie zal krijgen van zowel essent als ICY

en mocht je wel antwoord krijgen zal die denk ik zeker niet bevredigend zijn. :(

• mux
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 15:02

mux

99% efficient!

Heb je de thermostaat ook al open gemaakt om te kijken hoe het van binnen in elkaar zit?

Youtube: PowerElectronicsBlog - Plank2 (4W computer)

• D3LTA

D3LTA

Lekker Boeiend ?!?

Daar valt weinig aan te zien.

• mux

mux

99% efficient!

Heb je foto's van de binnenkant?

• alex3305
quote:
mux schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 22:03:
Heb je foto's van de binnenkant?
Bij de Bronnen in de TS staan in de presentatie foto's van de thermostaat aan de binnenkant. Er zitten inderdaad veel JTAG punten op, maar helaas heb ik niet de benodigde kennis om het een en ander hiermee te kunnen.

Iemand overigens al geprobeerd z'n thermostaat twee keer te registreren?

• mux

mux

99% efficient!

Alright, daar is dus niet zoveel hardwarematig aan te doen (behalve cleanroom reverse engineeren en er een nieuwe PIC op solderen met eigen software).

• alex3305
Zoals ik al zei heb ik te weinig met elektronica om er iets zinnigs over te zeggen. Wel zou je misschien met de juiste apparaten de JTAG punten kunnen uitlezen, mits daar iets overheen gaat.

Maar dan nog, is de thermostaat zelf wel zo interessant? Is de Hub, het apparaat wat contact maakt met ICY/Essent, niet veel interessanter? Dat is overigens niet meer dan een simpele DHCP client, webserver en 868Mhz zender/ontvanger.

• Thralas
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 14:23
JTAG? Het zijn simpele PICs in die thermostaat, dan lijkt het me eerder iets ICP-achtigs.

Volgens het gelinkte rapport heeft de hub een simpele 32-bits ARM uC, die lijkt me inderdaad 'interessanter', for what its worth (blijft erg beperkte hardware).

• mux

mux

99% efficient!

Het probleem is dat ze netjes hun best hebben gedaan: firmware is signed en encrypted, de fysieke link (draadjes) tussen de PIC en de transceiver is encrypted... je kunt er niet bijzonder veel mee.

De thermostaat zelf is een goede entry point in het netwerk. Als je daar leuke dingen mee kunt doen kun je dat ook met de rest. Het zou fijn zijn om bijvoorbeeld zo'n 868MHz insteekkaartje voor je NAS/thuisserver te maken zodat je geen apart apparaat nodig hebt en zelf dingen met de data kunt doen bijvoorbeeld.

• alex3305
Overigens toch geprobeerd opnieuw te registreren met mijn gegevens, maar dat is helaas niet mogelijk. Wel ben ik erachter gekomen dat de nummers die Essent/ICY wil gewoon EAN13 nummers zijn. Deze zou je dus kunnen vervalsen mocht je dat willen...

• D3LTA

D3LTA

Lekker Boeiend ?!?

Nog geen reactie van essent nog ICY ??

• D3LTA

D3LTA

Lekker Boeiend ?!?

Jammer dat er niet meer activiteit is hier en er blijkbaar geen hulp van ICY en Essent hoeven te verwachten.

• Dmartino
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 23-02-2018
Ik denk dat het ook een gecompliceerde zaak is als ik Mux zijn analyse zo lees. En tja, als Mux ons niet kan helpen, wie dan wel?

• alex3305
quote:
D3LTA schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 16:02:
Jammer dat er niet meer activiteit is hier en er blijkbaar geen hulp van ICY en Essent hoeven te verwachten.
Toevallig afgelopen vrijdag (pas) een reactie gehad van ICY:
quote:
Excuses voor de verlate reactie.

De thermostaat kan alleen worden bediend met de webportal op https://www.e-thermostaat.nl/ en via de APP beschikbaar voor I-Phone en Android.
Het is niet mogelijk op de E-thermostaat via een eigen APP te bedienen.

Ik hoop dat ik hier u vraag mee heb beantwoord.
Mocht u nog meer vragen hebben, neem dan nog even contact op.
Teleurstellend, maar goed was niet anders te verwachten. Misschien dat ik met behulp van het disassembleren van de Android app toch eens ga proberen om een eigen versie in elkaar te draaien. Het liefste had ik natuurlijk dat niet gedaan via de servers van ICY, maar ik zie nu geen andere mogelijkheid :/.

• WhiteKnight
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 07-03 20:26
Ook ik ontving pas vandaag een reactie:

"Geachte heer/ mevrouw,

Als installateur heb ik thuis uit nieuwsgierigheid de E-thermostaat van Essent opgehangen ipv de Honeywell Vision Modulation.

De thermostaat bediend een Daalderop Combifort. (dus Opentherm)

Echter, ik vind de instel mogelijkheden té beperkt. Vandaar de volgende vragen:

- Komt er in de toekomt een mogelijkheid op tóch te kiezen voor adaptief gedrag?
Er is enige mate van zelflerend vermogen, doordat de thermostaat “leert” van de diverse omgevingsfactoren. In de praktijk blijkt dat adaptieve thermostaten vaak minder zelflerend zijn dan gepretendeerd wordt.

- Komen er één of meer standen bij om wat meer verschillende temperaturen mogelijk te maken?
Diverse comforttemperaturen instellen is een mogelijkheid bij deze thermostaat, maar moet software matig gerealiseerd worden. Dit heeft bij ons voorlopig geen prioriteit

- Kan het mogelijk gemaakt worden om vanuit de lang weg stand te schakelen naar de bespaar stand? (dit bv omdat het huis 's morgens niet geheel warm hoeft te zijn, maar wel van het koude af)
De langwegstand is bedoelt voor als u een langere periode van huis bent. U kunt de thermostaat zo instellen dat deze voor een langere periode (12 uur?) op de bespaarstand blijft staan. Deze temperatuur kunt u naar eigen wensen instellen.

- Komen er in de toekomst meer schakelmomenten?
Ook dit kan met een toekomstige software update gerealiseerd worden, maar heeft voorlopig geen prioriteit.

- Kan het niet mogelijk worden gemaakt om met tijden te gaan werken in het klokprogramma, als aanvulling of ipv met perioden?
Het klokprogramma werkt met tijden.

- Wordt in de "vakantie" stand ook de boiler van de ketel uitgeschakeld (zoals bij honeywell) en is de temperatuur van deze periode in te stellen?
Nee, helaas wordt de boiler niet uitgeschakeld. Veel ketels hebben de mogelijkheid de boiler op de ketel zelf uit te schakelen.

- Wordt het nog mogelijk kloktijden te wijzigen voor de hele week, of het weekend? (zoals dit voor het toevoegen van nieuwe tijden wel mogelijk is)
U kunt een onderscheid maken tussen werkdagen en weekend (www.e-thermostaat.nl) in het programma E-thermostaat Assistent kan dat niet.

- Is er een indicatie te geven wanneer een update te verwachten is? In deze staat zal ik deze thermostaat nog nergens adviseren. Momenteel heb ik er nog niet zo veel vertrouwen in dat ik veel kan besparen tov mijn oude, goed geprogrammeerde, thermostaat en moet men té veel handelingen doen om het huis op de gewenste temperatuur te krijgen. (het is immers alleen mogelijk "op te starten" met de comfortstand waarin de temperatuur het hoogst van alle standen dient te zijn. Hierdoor is het temperatuursverschil vaak groot en zal de ketel onnodig hoog gaan branden)

Zie bovenstaande. Op diverse ketels is de E-thermostaat modulerend (OT) aan te sluiten. Zelf heeft de thermostaat een enigszins modulerend karakter. De thermostaat zal de ketel minder vaak aan schakelen wanneer de gevraagde temperatuur bijna is bereikt. Er zijn besparingen geconstateerd tot € 300 per jaar. Wij adviseren niet om het huis zo koud mogelijk te laten, maar de bespaartemperatuur rond de 15 graden te houden en de comforttemperatuur rond de 20 graden. Hierdoor wordt het verschil niet zo groot.

Kunt u een korte maar duidelijke omschrijving geven van wat de voordelen zijn van zowel de bewegingssensor als de lichtsensor en de momentele werking van beide?

De bewegingssensor registreert beweging. De comfortperiode wordt iedere keer verlengd, op het moment dat de bewegingssensor geactiveerd wordt. Wordt er geen beweging gesignaleerd, dan maakt de thermostaat de comfortperiode af en gaat naar de bespaarstand. De thermostaat vergeten is nu dus geen “ramp” meer. De lichtsensor bedient de thermostaat 20 minuten nadat de lichten uitgaan. De gebruiker gaat naar bed en na 20 minuten schakelt de thermostaat naar de bespaarstand.

Ik hoop zsm antwoord te ontvangen op een aantal van bovenstaande vragen."

...Kortom; voorlopig niets nieuws! 8)7

• MaDLiVe
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 23-03 14:34

MaDLiVe

.-Observer-.

Hier ging was mis :P

MaDLiVe wijzigde deze reactie 04-11-2012 21:51 (87%)

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

• MaDLiVe
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 23-03 14:34

MaDLiVe

.-Observer-.

Het zou mooi zijn als dit systeem ook eindelijk voor niet essent klanten beschikbaar zou worden gemaakt. Ook al ziet het er relatief gesloten uit.

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

• alex3305
quote:
MaDLiVe schreef op zondag 04 november 2012 @ 21:51:
Het zou mooi zijn als dit systeem ook eindelijk voor niet essent klanten beschikbaar zou worden gemaakt. Ook al ziet het er relatief gesloten uit.
Een tijdje terug zag ik de E-Thermostaat bij de Gamma in het krantje voor 249,-. Toen stond er overigens niet bij of je klant moest worden, maar dat is wel de prijs voor niet-klanten.

Verder ben ik ook bezig geweest met de API te documenteren voor de E-Thermostaat zelf. Zo is deze dus wel via de servers van ICY te bedienen, maar kan je dit wel doen met een eigen geschreven app. De 'API' zit niet heel moeilijk in elkaar en data verzenden en ontvangen is erg makkelijk. Het enige echte, grote nadeel is dat sommige parameters niet gedocumenteerd zijn of onlogische naamgevingen hebben. Dit maakt het eea niet gemakkelijker op :-(.

• Reckoner
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 07-11-2018
quote:
alex3305 schreef op zondag 04 november 2012 @ 22:06:
[...]

Een tijdje terug zag ik de E-Thermostaat bij de Gamma in het krantje voor 249,-. Toen stond er overigens niet bij of je klant moest worden, maar dat is wel de prijs voor niet-klanten.
Hij staat nu weer in de Gamma krant voor dezelfde prijs. Er staat bij dat het toepasbaar is op elke verwarming in Nederland, onafhankelijk van uw energieleverancier.

Ik zit er aan te denken om er een te halen maar vraag me af of je echt alle opties hebt wanneer je niet bij Essent zit.

• blissard
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 11:56
quote:
WhiteKnight schreef op donderdag 01 november 2012 @ 16:25:
Ook ik ontving pas vandaag een reactie:

"Geachte heer/ mevrouw, .....

...Kortom; voorlopig niets nieuws! 8)7
Ik vind dit wel bijzonder armoedig. Dat je het toevoegen van functionaliteit, die al 15 jaar in gewone thermostaten zit, afdoet met: "dit heeft geen prioriteit". Je vraagt je af waar ze dan wel met prioriteit aan het werk zijn. Of is het wellicht de hele thermostaat die "geen prioriteit" heeft?

Ook mooi dat ze aangeven dat er besparingen zijn geconstateerd van € 300. Ik zeg: Cherry picking Wikipedia: Anecdotal evidence

• Slasher
  • Registratie: januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

quote:
Reckoner schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 12:15:
[...]

Hij staat nu weer in de Gamma krant voor dezelfde prijs. Er staat bij dat het toepasbaar is op elke verwarming in Nederland, onafhankelijk van uw energieleverancier.

Ik zit er aan te denken om er een te halen maar vraag me af of je echt alle opties hebt wanneer je niet bij Essent zit.
Ik zie dat het inderdaad voor elke energieleveranciers is. Maar dat zijn dus die dingen van de Gamma. Marktplaats staat ook vol met die dingen. Zou dat dan net zo goed werken?

Ik zit nu bij Eneco en die hebben de Toon, maar die doet dus niet wat je met die van Essent wel kan. Namelijk via een App bedienen van de temperatuur.

• D4V3
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 19-09-2018
Even een kleine update m.b.t. de marktplaats thermostaten:
Ik heb er van de week 1 besteld via marktplaats (nieuw, ongebruikt in doos) voor 125 euro, vandaag binnen gehad en als niet Essent klant simpel te registreren en activeren, werkt perfect :) Doe er je voordeel mee!

op-voorraad.nl - Live actuele voorraad van de iPhone 8/8+/X & Nintendo Switch & SNES Classic mini

• D3LTA

D3LTA

Lekker Boeiend ?!?

Zou mooi wezen als ze eindelijk is met een software update komen voor meer schakelmomenten etc.

Vind jammer dat de support vanuit Essent zo slecht is..

Dat weerhoudt me ervan om er 1 te kopen.

• Supertip
  • Registratie: november 2006
  • Niet online
quote:
D3LTA schreef op zaterdag 23 maart 2013 @ 10:27:
Zou mooi wezen als ze eindelijk is met een software update komen voor meer schakelmomenten etc.

Vind jammer dat de support vanuit Essent zo slecht is..

Dat weerhoudt me ervan om er 1 te kopen.
En zo zie ik een mooie toekomst voor de toon van Eneco(120€of60€), alleen jammer dat hij nog zo goed dicht getimmerd is.
Maar wie weet is hij binnenkort wel gehackt :P

12X Rec peak energy 275 WP pal Zuid platdak 20° Growatt 3000 MTL-S /bj. Half mei 2018

• Martijn02
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 20-03 18:49

Martijn02

/* No Comment */

quote:
D4V3 schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 16:10:
Even een kleine update m.b.t. de marktplaats thermostaten:
Ik heb er van de week 1 besteld via marktplaats (nieuw, ongebruikt in doos) voor 125 euro, vandaag binnen gehad en als niet Essent klant simpel te registreren en activeren, werkt perfect :) Doe er je voordeel mee!
Ter aanvulling: ook gebruikte thermostaten kan je gewoon op marktplaats kopen en hergebruiken. De oude eigenaar moet dan alleen wel een mailtje aan de helpdesk sturen met de vraag de serienummer te deactiveren. (Daarna kan de nieuwe eigenaar gewoon een account aanmaken op e-thermostaat.nl)

Verder heb ik ook wel interesse in wat er nog meer mogelijk is met deze thermostaat. Met wat creatief instelwerk valt er best wat van te maken, maar het zou natuurlijk ideaal zijn om zelf tegen de hub aan te kunnen praten, om zo temperaturen uit te lezen en/of in te stellen.

• D3LTA

D3LTA

Lekker Boeiend ?!?

Lijkt erop dat niemand meer geïnteresseerd is hierin?

en dat met zo weinig goede modulerende alternatieven?

• Freemann
  • Registratie: januari 2002
  • Niet online

Freemann

CO2 Warmtepomp + VentilatieWTW

quote:
D3LTA schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 12:10:
Lijkt erop dat niemand meer geïnteresseerd is hierin?

en dat met zo weinig goede modulerende alternatieven?
In maart heb je geschreven dat je er 1 wilt kopen, heb je er ondertussen al 1 en wat zijn je ervaringen?

http://www.frijduurzaam.nl: eerste CO2 Warmtepomp+ventilatie WTW van NL,6060Wp,DoucheWTW,regenwater toilet,HR++,K-kozijnen,LTV,bj1982

• alex3305
Ik ben nog steeds wel geïnteresseerd. Maar nog steeds geen zin gehad om de zowat onleesbare javascript te ontcijferen. Temperaturen aanpassen en dergelijke gaat wel, maar instellingen wijzigen en schema's inplannen moet ik nog even doorhebben.

Verder is het lokaal besturen van de thermostaat helaas op dit moment onmogelijk, wat ik toch wel erg jammer vind.

• D3LTA

D3LTA

Lekker Boeiend ?!?

quote:
Freemann schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 13:10:
[...]

In maart heb je geschreven dat je er 1 wilt kopen, heb je er ondertussen al 1 en wat zijn je ervaringen?
Nee heb er geen 1, alle negatieve reviews en het niet kunnen aanpassen van meerdere comfort temperaturen houdt me tegen.

Was aan wachten op de Thermosmart, maar dat is ook een grote tegenvaller... Het retro aspect staat me totaal niet aan, Niks tot geen informatie op thermostaat zelf. Snap werkelijk waar niet waarom ze daar voor gekozen hebben.

• remcoXP
  • Registratie: februari 2002
  • Nu online
Ik gebruik voor mijn domotica domoticz. open-sources en hierin heb ik alle meters temp, lichten enz.
graag stel ik daar ook mijn thermostaat van essent mee in. of iig uitlezen.
is dit mogelijk om hier tegenaan te praten?

ik zag namelijk: http://dijkstj.home.xs4all.nl/icy/
en die lijkt dit wel te kunnen doen.

is daar inmiddels al iets over bekend?

• TecHHeaD
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 08-08-2018
Oh kijk! Dit is leuk!

Mijn pa heeft een paar weken geleden dat geval hier aan de woonkamermuur gehangen, nu maar eens kijken wat voor rotgeintjes we daarmee kunnen uithalen :P

• alex3305
Ziet er leuk uit. Alleen kan ik niet inloggen :(. Kan iemand misschien het bestandje of bestanden delen?

• remcoXP
  • Nu online
http://forum.micasaverde.com/index.php/topic,13722.45.html
http://dijkstj.home.xs4all.nl/icy/icy15.zip

Ik denk dat het hiermee mogelijk moet zijn om de essent e-thermostaat te bedienen. nu nog weten hoe, zodat het in domoticz gezet kan worden. of mensen er een website voor maken of scripts :)

• alex3305
Gaat gewoon via het internet, sterker nog gewoon via de ICY website. Niet echt speciaal dus, helaas...

Wel leuk om te bestuderen en uiteindelijk zelf iets te maken :).

• remcoXP
  • Nu online
van de maker van de vera plugin heb ik onderstaand javascript gehad wat afkomstig is uit de ios app.
nu nog kijken hoe ik dit kan gebruiken in een html.
:)
code:
1
http://remcovangeel.nl/js.js

misschien dat iemand hier er ook wat aan heeft.

• alex3305
Die had ik al uit de Android app gesloopt. Maar omdat de code redelijk obfuscated is, vind ik het lastig om ermee te spelen. Eigenlijk nog geen zin gehad :+. De code van de maker van de Vera plugin is vele malen leesbaarder en persoonlijk zou ik daarmee beginnen :).

• brui2957
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 28-08-2018
Mooi,Ik ga helemaal besparen met die huurders die ik heb in een andere woning.Kachel uit en aan wanneer het mij uitkomt op afstand .Geen verspilling van duur gas meer.Ik hoop hem van de week binnen te hebben,maar zoals het weer nu is blijft de verwarming anyway daar uit.
Het zou niet mogelijk zijn om ze ook te gebruiken bij stadsverwarming.Ook daar zie ik voor mij een behoorlijke besparing als dit mogelijk gaat worden.

Totaal 19,500Kw op 3x AEG pv 4600 en 1 Chint 4K FP4all-live PV output

• DynamicDreams
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 22-03 16:41
quote:
brui2957 schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 22:11:
Het zou niet mogelijk zijn om ze ook te gebruiken bij stadsverwarming.Ook daar zie ik voor mij een behoorlijke besparing als dit mogelijk gaat worden.
Met stadsverwarming is het vaak wel mogelijk: je moet dan even contact opnemen met de E-thermostaat servicedesk en merk/type van jouw klep doorgeven.

Gadget-addict | Domotica-lover

• remcoXP
  • Nu online
het javascript ziet er goed en complet uit. alleen hoe ik hier knoppen bij tover en kan gebruiken is mij abbacadabra. iemand die mij hiermee kan en wil helpen?

• alex3305
Tja :). Dat is natuurlijk aan de ontwikkelaars. Daarnaast zou ik het javascript niet meteen zo gebruiken, maar ombouwen wat ik prettig vind werken :D.

• brui2957
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 28-08-2018
Ook elders in een huis de Essent icy aangesloten.Maar ik heb wel een klein probleem.
Van afstand stel de de maximaal in te stellen temperatuur op bv 20 graden.Op de thermostaat is het dan niet mogelijk de temperatuur hoger in te stellen,en dat is prima.Maar ik merk dat elke dag deze ingestelde temperatuur op afstand toch weer naar de waarde van 30 graden gaat.Hoe is dit te voorkomen?

Vandaag bericht gehad dat deze bug bekend is en zal worden aangepast met de update

brui2957 wijzigde deze reactie 24-03-2014 21:36 (10%)

Totaal 19,500Kw op 3x AEG pv 4600 en 1 Chint 4K FP4all-live PV output

• Toppe
  • Laatst online: 10:29
Voor de geïnteresseerde:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
<?php
class Thermostat {

function __construct($username, $password){
        $this->username = $username;
        $this->password = $password;
    }

function getData($return='token'){
        $url = "https://portal.icy.nl/login";
        $postData = "username=".$this->username."&password=".$this->password;

$ch = curl_init();  

curl_setopt($ch,CURLOPT_URL,$url);
        curl_setopt($ch,CURLOPT_RETURNTRANSFER,true);
        curl_setopt($ch,CURLOPT_HEADER, false); 
        curl_setopt($ch, CURLOPT_POST, count($postData));
        curl_setopt($ch, CURLOPT_POSTFIELDS, $postData);    

$output=curl_exec($ch);

curl_close($ch);

$json = json_decode($output);
        return $json->{''.$return.''};
    }

function getTemp($temp="temperature2"){
        $token = $this->getData();
          $url = "https://portal.icy.nl/data?username=".$this->username."&password=".$this->password;

$ch = curl_init();

curl_setopt($ch,CURLOPT_HTTPHEADER, array("Session-token:".$token)); 

$output = curl_exec($ch);
          curl_close($ch);

return $json->{''.$temp.''};

}

function setTemp($temp){
        $token = $this->getData();
        $uid = $this->getData('serialthermostat1');
        $url = "https://portal.icy.nl/data";
        $postData = "uid=".$uid."&temperature1=".$temp;

$ch = curl_init();  

curl_setopt($ch,CURLOPT_HEADER, false); 
        curl_setopt($ch,CURLOPT_HTTPHEADER, array("Session-token:".$token)); 
        curl_setopt($ch, CURLOPT_POST, count($postData));
        curl_setopt($ch, CURLOPT_POSTFIELDS, $postData);    

$output=curl_exec($ch);

curl_close($ch);

if($json->{'status'}->{'code'} == "200"){
                return true;
            }
    }
}
?>

Oproepen met:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
<?php
//Start een nieuwe class
$Thermostat = new Thermostat('{gebruikersnaam}', '{wachtwoord}');

//Wat is de huidige temperatuur? Let op! Links = temperature1, Rechts = temperature2. Standaard staat hij op 1
$Thermostat->getTemp();

//Pas de temperatuur aan
$Thermostat->setTemp('{temperatuur}');
?>

pas aan: {gebruikersnaam}, {wachtwoord} en {temperatuur}

En een extra regel voor copy->paste

MacBook Pro Retina 13" 2018  iPhone Xs Max  Apple Watch Series 4  2x Apple TV 4  Stereopair HomePods

• remcoXP
  • Nu online
nice alleen krijg ik via web of ssh : PHP Warning: Missing argument 1 for Thermostat::setTemp(),

heb je er een interface voor gemaakt?

• Toppe
Haha ja sorry:)

$Thermostat->setTemp('18'); voor 18 graden;)

Ga er morgen ochtend meteen mee verder, hij kijkt nu bijvoorbeeld niet of de login gegevens wel geldig zijn etc. 8)7 7(8)7 8)7 oOo

Ben momenteel eerst bezig deze code te integere in m'n eigen home automation systeem, je kan er leuke dingen mee doen!:)

Toppe wijzigde deze reactie 09-04-2015 09:01 (75%)

MacBook Pro Retina 13" 2018  iPhone Xs Max  Apple Watch Series 4  2x Apple TV 4  Stereopair HomePods

• noobgrinder
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 10:59

noobgrinder

Prrrr bleep boem!

Ga je het gebruiken in een zelf gebouwd home automation systeem of in iets als pilight o.i.d.?

• Toppe
Zelf gebouwd systeem:)

Ik vind dat dit nog steeds voordelen heeft, ik kan alles exact programmeren zoals ik het wil, wil in een extra functie? Dan bouw ik t gewoon. Overigens doe ik dit samen met een oud collega.

Draait op meerdere raspberry pi's (collega is bezig met het draadloos maken van Arduino bordjes) met allerlei gekke sensoren er aan:)

Qua software: PHP & MySql en een paar command line tools voor bijvoorbeeld de bewegingssensoren etc

Toppe wijzigde deze reactie 09-04-2015 14:05 (100%)

• noobgrinder

noobgrinder

Prrrr bleep boem!

quote:
Toppe schreef op donderdag 09 april 2015 @ 13:56:
Zelf gebouwd systeem:)

Ik vind dat dit nog steeds voordelen heeft, ik kan alles exact programmeren zoals ik het wil, wil in een extra functie? Dan bouw ik t gewoon. Overigens doe ik dit samen met een oud collega.

Draait op meerdere raspberry pi's (collega is bezig met het draadloos maken van Arduino bordjes) met allerlei gekke sensoren er aan:)

Qua software: PHP & MySql en een paar command line tools voor bijvoorbeeld de bewegingssensoren etc
Ik moet zelf nog maar eens een plugin voor pilight schrijven dan :P

Ik heb een Tasker plugin voor de thermostaat gemaakt om de temperatuur in te stellen.
Net geupload naar de play store, dus kan even duren voordat die zichtbaar is, https://play.google.com/s...?id=nl.phlux.ethermostaat
Members only: Download
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

• Toppe
Nice;-)

Edit: zit te slapen |:(

Toppe wijzigde deze reactie 10-04-2015 16:46 (83%)

• jvandergeer
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 01-04-2016
Heeft iemand dit wellicht werkend in Pimatic? Ik krijg bovenstaande php-code niet werkend, wellicht is de wijze van inloggen veranderd? Ik kan via de browser ook alleen inloggen via e-thermostaat.nl en niet via icy.nl.

De Tasker plugin van Bert werkt wel, ik ben daarom erg benieuwd hoe die verbinding maakt met de api.

Sony dSLR - Alpha 100 (W) | SAL 18-70 f/3.5-5.6 | SAL 75-300 f/4.5-5.6 | Minolta 50mm f/2.8 Macro | Minolta Programme Flash 3600 HS(D) | Omnibounce | Manfrotto 055DB + 804RC2 | Canon PowerShot A620 | Tamrac Adventure 75

• noobgrinder

noobgrinder

Prrrr bleep boem!

quote:
jvandergeer schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 15:11:
Heeft iemand dit wellicht werkend in Pimatic? Ik krijg bovenstaande php-code niet werkend, wellicht is de wijze van inloggen veranderd? Ik kan via de browser ook alleen inloggen via e-thermostaat.nl en niet via icy.nl.

De Tasker plugin van Bert werkt wel, ik ben daarom erg benieuwd hoe die verbinding maakt met de api.
Mijn plugin gebruikt "https://portal.icy.nl/login" voor de login.
Je kan de e-thermostaat APK gewoon uitpakken en de code daarvan bekijken/gebruiken, het is allemaal javascript.

• jvandergeer
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 01-04-2016
Bedankt Bert.

Het blijkt dat ik gewoon vergeten was de accolades om user/pass weg te halen bij het aanroepen van het script... Stom, maar het php-script werkt nu gelukkig goed. Nu nog koppelen aan de GUI, maar dat zou moeten lukken met de "shell-execute"-plugin. Als ik klaar ben zal ik mijn oplossing hier ook posten.

Sony dSLR - Alpha 100 (W) | SAL 18-70 f/3.5-5.6 | SAL 75-300 f/4.5-5.6 | Minolta 50mm f/2.8 Macro | Minolta Programme Flash 3600 HS(D) | Omnibounce | Manfrotto 055DB + 804RC2 | Canon PowerShot A620 | Tamrac Adventure 75

• wienesroa
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 18-03 09:24
quote:
noobgrinder schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 16:37:
[...]

Ik moet zelf nog maar eens een plugin voor pilight schrijven dan :P

Ik heb een Tasker plugin voor de thermostaat gemaakt om de temperatuur in te stellen.
Net geupload naar de play store, dus kan even duren voordat die zichtbaar is, https://play.google.com/s...?id=nl.phlux.ethermostaat
Members only: Download
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
Kan dit ook gebruikt worden in cobinatie met de EON Energie assistent? Volgens mij is dat ook op basis van de ICY thermostaat. Alleen is die nog F8ckedup(er) qua instelmogelijkheden :'(

EDIT: linkje toegevoegd: https://energieassistent....-assistent-mogelijkheden/

wienesroa wijzigde deze reactie 01-04-2016 12:49 (5%)

• noobgrinder

noobgrinder

Prrrr bleep boem!

quote:
wienesroa schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 12:48:
[...]

Kan dit ook gebruikt worden in cobinatie met de EON Energie assistent? Volgens mij is dat ook op basis van de ICY thermostaat. Alleen is die nog F8ckedup(er) qua instelmogelijkheden :'(

EDIT: linkje toegevoegd: https://energieassistent....-assistent-mogelijkheden/
Ik heb geen idee, ik heb zelf geen EON Energie assistent dus ik kan het ook niet checken.

• heyajohnny
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 22-03 15:49
Onlangs kwam ik dit topic tegen en heb ik via node-red een webservice gemaakt.
Wellicht dat ik iemand hier blij mee kan maken. De onderstaande node-red flow zet de temperatuur van de thermostaat op 20 graden.

Stappen die je moet doen, om dit werkend te krijgen:
  1. Installeer node-red https://nodered.org/
  2. Vervang in de onderstaande code de [username] tag in je gebruikersnaam van Essent e-thermostaat.
  3. Vervang in de onderstaande code de [password] tag in je wachtwoord van Essent e-thermostaat.
  4. Ga naar de URL waar node-red op draait (poort 1880) en klik op het menu->import->clipboard en kopieer de onderstaande code (met de aangepaste username en password) en klik op importeren.
  5. Klik vervolgens op 'Deploy'
  6. Ga nu via een browser naar het volgende adres http://[ip adres van node-red server]:1880/daytemp en vervolgens wordt de temperatuur van de e-thermostaat op 20 graden gezet
  7. Uiteraard kun je de code/flow aanpassen naar eigen wensen en bijvoorbeeld een andere temperatuur of URL instellen

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
[  
   {  
      "id":"810f8df1.a19c5",
      "type":"http in",
      "z":"7cf8310c.8fe0d",
      "name":"URL /daytemp",
      "url":"/daytemp",
      "method":"get",
      "swaggerDoc":"",
      "x":122.83332824707031,
      "y":81.66667175292969,
      "wires":[  
         [  
            "f8d50dd4.4fbf4"
         ]
      ]
   },
   {  
      "id":"7a8e9bdb.2223b4",
      "type":"http request",
      "name":"icy login",
      "method":"POST",
      "ret":"obj",
      "url":"https://portal.icy.nl/login",
      "tls":"",
      "x":338.83331298828125,
      "y":142.3333282470703,
         [  
            "42002fb0.c71da"
         ]
      ]
   },
   {  
      "id":"87ddbdb0.f638f",
      "type":"debug",
      "name":"",
      "active":true,
      "console":"false",
      "complete":"false",
      "x":512.8332977294922,
      "y":287.6666259765625,

]
   },
   {  
      "id":"f8d50dd4.4fbf4",
      "type":"function",
      "name":"set user pw",
      "func":"msg.headers = {'content-type':'application/x-www-form-urlencoded'};\nmsg.payload= { username: \"[username]\", password: \"[password]\"};\nreturn msg;",
      "outputs":1,
      "noerr":0,
      "x":226.8333282470703,
      "y":287.6666564941406,
         [  
            "7a8e9bdb.2223b4"
         ]
      ]
   },
   {  
      "id":"42002fb0.c71da",
      "type":"function",
      "name":"set token, uid and temperature",
      "func":"msg.headers = {'content-type':'application/x-www-form-urlencoded', 'Session-token': msg.payload.token};\nmsg.payload= { uid: msg.payload.serialthermostat1, temperature1: \"20\"};\nreturn msg;",
      "outputs":1,
      "noerr":0,
      "x":454.8333282470703,
      "y":209.6666717529297,
         [  
            "87ddbdb0.f638f",
            "33ca5a31.c82d06"
         ]
      ]
   },
   {  
      "id":"33ca5a31.c82d06",
      "type":"http request",
      "name":"icy set temp to 20",
      "method":"POST",
      "ret":"obj",
      "url":"https://portal.icy.nl/data",
      "tls":"",
      "x":626.8333282470703,
      "y":132.3333282470703,
         [  
            "e185be25.0616a"
         ]
      ]
   },
   {  
      "id":"e185be25.0616a",
      "type":"debug",
      "name":"",
      "active":true,
      "console":"false",
      "complete":"false",
      "x":743.4999961853027,
      "y":211.6666717529297,

]
   }
]

Zelf heb ik dit nog verder gekoppeld aan IFTTT en Amazon Alexa. Zo kan ik in de vroege ochtend tegen Alexa zeggen "Alexa, trigger day temp" en wordt mijn termostaat netjes op 20 graden gezet _/-\o_

heyajohnny wijzigde deze reactie 24-02-2017 17:30 (19%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• b19a
  • Registratie: september 2002
  • Niet online
Mocht het iemand nog handig uitkomen, ik heb een client geschreven in Go en Swift. Deze clients werken door in te loggen op portal.icy.nl en daar de wijzigingen door te voeren. De Swift-versie heeft ook ondersteuning voor het uitlezen / bewerken van het weekschema.

• LinuX-TUX
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 23-03 22:41
Zijn er nog mensen mee door gegaan? (hacken en in eigen beheer kunnen krijgen van de slimme thermostaat)

Vandaag ontving ik een mailtje dat ICY en Essent de samenwerking gaan stopzetten en dat ICY voor de zachte prijs van 1,95 per maand hun diensten voort willen gaan zetten, mits er genoeg animo is.

Persoonlijk vind ik het belachelijk en wens ik liever een open API oplossing, maar gezien de eerdere reacties in dit topic denk ik dat ze dat niet snel zullen gaan doen.

• thomasdebans
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 08:05
LinuX-TUX schreef op woensdag 19 december 2018 @ 11:40:
Zijn er nog mensen mee door gegaan? (hacken en in eigen beheer kunnen krijgen van de slimme thermostaat)
Zou mooi zijn als hier nieuw leven wordt ingeblazen

• ikookmaar
  • Registratie: juni 2014
  • Laatst online: 21-03 22:41
Zojuist kreeg ik (ook) bericht van ICY dat ze (en Essent) gaan stoppen met de e-thermostaat portal. De thermostaat wordt dan in een klap waardeloos, in die zin dat hij niet meer op afstand te bedienen zal zijn.
Zo zonde!
Ik ben dus maar even in de pen geklommen...
Misschien zijn er meer van jullie die mijn oproep willen ondersteunen? Mailen naar service@e-thermostaat.nl ...

Peter Goldstein
12:33
aan service

Geachte heer Hoed en collega's van ICY.

Ik ben zeer teleurgesteld door het bericht dat ICY en Essent het E-thermostaat willen stoppen met het e-thermostaat portal.
Hoewel ik nog steeds dankbaar gebruik maak van de mogelijkheden van deze - overigens geweldige - e-thermostaat, vrees ik toch een andere oplossing te moeten gaan zoeken.
Ik begrijp dat er kosten aan het continueren verbonden zijn, maar de service die u daarvoor wil bieden - de lucht houden en alleen noodzakelijke updates uitvoeren- staan niet in verhouding tot de daarvoor gevraagde licentie-kosten.
Er is destijds door u en Essent wellicht al flink verdiend aan de (koppel)verkoop van deze thermostaten en zowel de thermostaat als het portal en de app worden - ondanks behoorlijk tekortkomingen t.a.v. met name de betrouwbaarheid en stabiliteit - al jaren niet meer verder ontwikkeld en geupdated. Uw continueringskosten zullen dus niet uit veel meer bestaan dan de hosting van het portaal en het zo nu en dan uitvoeren van de nodige beveiligingsupdates op het portal.
Ik vrees ook dat de meeste huidige gebruikers er net zo over zullen denken en dat het er dus toch op neerkomt dat dit fantastische energiebesparende product definitief ter ziele gaat en wordt afgedankt...
Daarnaast is de termijn waarop u ons gebruikers dwingt te beslissen of wij u er maandelijks zoveel voor willen betalen erg kort. 1 februari 2019 valt nog ruim binnen het stookseizoen en is zeer kort om alternatieven te onderzoeken, af te wegen en te implementeren.
Mogelijk vind u daardoor de eerste maanden nog net genoeg gebruikers om het portaal nog een tijdje in de lucht te houden, maar ook die zullen vervolgens langzamerhand over gaan stappen naar een - beter ondersteund - product van een concurent.

Ik kan mij evenwel voorstellen dat er (ook) andere motieven aan uw beslissing ten grondslag liggen. Mogelijk komt het initiatief tot stoppen van de samenwerking van Essent. Of u hebt er gewoon geen zin meer in om het product te blijven ondersteunen, laat staan te verbeteren.. Of u bent inmiddels enthousiast bezig om met andere revolutionaire en hopelijk evenzo energiebesparende zaken bezig. Daarvoor heb ik dan natuurlijk alle begrip.

In dat geval zou ik u echter wel willen vragen om het volgende serieus te overwegen: Geef het communicatieprotocol en eventueel zelfs de broncode van de ICY e-thermostaat vrij, zodat de online community zelf iets kan ontwikkelen dat rechtstreeks met de e-thermostaat kan communiceren en dus niet meer afhankelijk is van een service op internet, die u en/of Essent toch niet meer wensen te bieden.
Uw "kindje" kan dan wellicht blijven leven en verder opgroeien tot een volwassen product...
U zult een heleboel dankbare gebruikers, waaronder ikzelf, er zeer gelukkig mee maken en u doet het milieu er een enorme dienst mee.

Vriendelijke groeten en succes met overwegen,

Peter Goldstein

P.S
Ik zal deze oproep publiceren op Tweakers.

Op wo 19 dec. 2018 om 11:18 schreef E-thermostaat Servicedesk <no-reply@e-thermostaat.nl>:

Geachte E-thermostaat gebruiker,

Per 1 februari 2019 stopt de samenwerking tussen Essent en ICY (leverancier van de E-thermostaat) voor wat betreft het E-thermostaat platform.
Dit is dan ook het moment voor ICY om een besluit te nemen over het al dan niet continueren van het E-Thermostaat platform en de smartphone app.

Om deze keuze te kunnen maken, willen wij heel graag van u weten of u van het E-Thermostaat platform en de daarbij behorende webportal en smartphone app gebruik wenst te blijven maken.

Hierbij zijn er wel een paar punten belangrijk om te weten:
Door de hoge kosten is het gebruik van het platform straks niet meer kosteloos. De kosten bedragen €1,95 per maand. In onze webshop vindt u de licentie voor een jaar ingaande op 1 februari 2019. Deze is dus geldig tot 1 februari 2020.
ICY houdt bij voldoende belangstelling het platform en de app in de huidige vorm in de lucht.
Wanneer ICY besluit deze dienst te beëindigen, dan krijgen gebruikers die al een licentie hebben aangeschaft hun geld terug.
Alleen noodzakelijke updates en ontwikkelingen worden uitgevoerd.
Ieder jaar wordt opnieuw bepaald of er voldoende gebruikers zijn om deze dienst te kunnen blijven bieden.
Op basis van de respons naar aanleiding van deze mail bepalen wij of het E-Thermostaat platform, de webportal en de smartphone app nog steeds gewaardeerd worden en of u het op prijs stelt dat wij deze dienst blijven bieden.
Op 1 februari 2019 nemen wij aan de hand van het aantal gebruikerslicenties een beslissing hierover.

Wat vragen wij u te doen?
Wanneer u wenst te blijven, dan vragen wij u in de webshop de gebruikerslicentie te kopen. Ga daarvoor naar deze pagina in onze webshop.
De licentie gaat per 1 februari 2019 in voor de duur van een jaar. U wordt dan gevraagd opnieuw uw E-Thermostaat te registreren en akkoord te gaan met de gebruikersovereenkomst.
Wanneer u nu nog geen besluit wenst te nemen, dan heeft u tot 1 februari 2019 de gelegenheid alsnog een gebruikerslicentie aan te schaffen.
Wanneer u op 1 februari 2019 nog geen gebruikerslicentie heeft aangeschaft, dan kunt u vanaf die datum geen gebruik meer maken van de webportal en de smartphone app.
Wanneer mocht blijken dat er onvoldoende interesse is om van het platform gebruik te blijven maken, dan zijn wij helaas genoodzaakt deze dienstverlening per 1 februari 2019 te stoppen. Uiteraard kunt u dan uw thermostaat gewoon blijven gebruiken, alleen is bediening en programmering middels de smartphone app en de webportal dan niet meer mogelijk.
Mochten wij besluiten deze dienstverlening te stoppen dan krijgt een ieder die een gebruikerslicentie heeft aangeschaft zijn of haar geld terug.

Wij willen u heel graag van dienst blijven zijn en ik hoop dan ook dat de grote belangstelling voor de E-Thermostaat blijft bestaan.

Met vriendelijke groet,

René Nederhoed
Directeur
I.C.Y. B.V.
I.C.Y. B.V.
Afdeling E-thermostaat Servicedesk
service@e-thermostaat.nl

• soepah
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 18-03 15:50
@ikookmaar ik kreeg zojuist ook deze e-mail. Als ICY nou het xxxMHz (Wireless iig) opent kan ik zelf wel middels mijn RF-XCom de temperatuur instellen doormiddel van domoticz.
Ik weiger om jaarlijks 25 euro te betalen (en mogelijk oplopend per jaar) voor de simpele functionaliteit die ze bieden.

wie van vissen houdt, houdt niet van vissen

• ikookmaar
@soepah Ja, ik moet er ook met Domoticz bij kunnen blijven komen...
Maar als ie dan toch van Domoticz afhankelijk wordt dan kan ik wellicht ook wel iets verzinnen met een 1-wire temperatuursensortje en de virtual thermostat plugin https://wiki.domoticz.com...t_Virtual_Thermostat.html i.p.v. die ICY.
Toch zou het jammer zijn van zo'n mooi en - als ie 't doet - functioneel product...

ikookmaar wijzigde deze reactie 19-12-2018 13:28 (11%)

• soepah
@ikookmaar die heb ik geprobeerd maar vond ik nog niet zo fijn werken en daarnaast vind ik Domoticz een manier om het uit te bereiden in plaats van het hoofd-thermostaat zijn. Mocht mijn domoticz server uitvallen werkt de verwarming niet meer :(
Daarnaast ondersteunt de ICY ook Open Therm.
Heb jouw e-mail ook even doorgestuurd naar service@e-thermostaat.nl

soepah wijzigde deze reactie 19-12-2018 13:29 (10%)

• ikookmaar
soepah schreef op woensdag 19 december 2018 @ 13:29:
@ikookmaar die heb ik geprobeerd maar vond ik nog niet zo fijn werken en daarnaast vind ik Domoticz een manier om het uit te bereiden in plaats van het hoofd-thermostaat zijn. Mocht mijn domoticz server uitvallen werkt de verwarming niet meer :(
Daarnaast ondersteunt de ICY ook Open Therm.
Heb jouw e-mail ook even doorgestuurd naar service@e-thermostaat.nl
Helemaal mee eens. Daarom ook mijn oproep...
Oh en excuses voor de vergissing m.b.t. uw achternaam, meneer Nederhoed... ;)

• noobgrinder

noobgrinder

Prrrr bleep boem!

Ik heb ook maar een mailtje gestuurd, wel op een "iets" minder sympathieke toon.
Ze maken de thermostaat gewoon moedwillig defect op deze manier, tenzij je nog eens gaat betalen per maand.
Nadat gisteren mijn Logitech Harmony Hub kreupel is gemaakt door een firmware update, nu dit...

• Phoolie
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 22-03 22:04
Als ze er mee kappen, dan kunnen ze toch de API info wel vrijgeven? Anders maken ze hem (zoals eerder genoemd) gewoon moedwillig defect :(

• ikookmaar
Phoolie schreef op woensdag 19 december 2018 @ 15:01:
Als ze er mee kappen, dan kunnen ze toch de API info wel vrijgeven? Anders maken ze hem (zoals eerder genoemd) gewoon moedwillig defect :(
Vind ik ook en zou mooi zijn, maar ik geeft mijn poging weinig kans.
Waarschijnlijk gebruiken ze dezelfde protocollen en code nog steeds in hun huidige productlijn https://www.icy.nl/product-categorie/temperature-control/ om te koppelen met hun eigen ICY-net (met ongetwijfeld nog hogere abonnementskosten).

ikookmaar wijzigde deze reactie 19-12-2018 18:30 (8%)
Reden: aanvullinkje en typo

• jongerenchaos
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 22-03 10:17
Via de USB is het mogelijk om de temperatuur aan te passen. Dan moet het toch ook mogelijk zijn om via een ESP8266 de temperatuur uit te lezen en aan te passen, zodat de ICY gw kan vervallen?

• Nijl
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 23-03 13:11

Nijl

Eens een Nijl, altijd een Nijl

Hier kan ik al weken niet inloggen.. geen verbinding zegt ie, heb al van alles gedaan..

You are NIJL-ed!

• remcoXP
  • Nu online
jammer wat ik heb de thermostaat bij 5 mensen geplaatst en dit werkt heerlijk in domoticz en home-assistant.
:(

• Phoolie
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 22-03 22:04
ikookmaar schreef op woensdag 19 december 2018 @ 16:12:
[...]

Vind ik ook en zou mooi zijn, maar ik geeft mijn poging weinig kans.
Waarschijnlijk gebruiken ze dezelfde protocollen en code nog steeds in hun huidige productlijn https://www.icy.nl/product-categorie/temperature-control/ om te koppelen met hun eigen ICY-net (met ongetwijfeld nog hogere abonnementskosten).
Die modellen zijn toch helemaal niet met internet verbonden? Of kijk ik ergens overheen?
jongerenchaos schreef op woensdag 19 december 2018 @ 16:36:
Via de USB is het mogelijk om de temperatuur aan te passen. Dan moet het toch ook mogelijk zijn om via een ESP8266 de temperatuur uit te lezen en aan te passen, zodat de ICY gw kan vervallen?
Via USB heb je daar die ICY software voor nodig, toch?
remcoXP schreef op woensdag 19 december 2018 @ 18:17:
jammer wat ik heb de thermostaat bij 5 mensen geplaatst en dit werkt heerlijk in domoticz en home-assistant.
:(
Ik gebruik hem ook in combinatie met Domoticz. Vrees dat we op zoek moeten naar een alternatief.

Phoolie wijzigde deze reactie 19-12-2018 19:57 (40%)

• Joen
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 14:38
jongerenchaos schreef op woensdag 19 december 2018 @ 16:36:
Zou mooi zijn, maar ik kan met de Windows versie van de assistent alleen de comfortstand, bespaarstand, langwegstand, tijdsduren van de standen, de bewegingssensor, verwarmingsprofiel en klokprogramma aanpassen. Dit terwijl op het display USB staat. Ik heb de indruk dat ik via USB juist niet de temperatuur kan regelen. En zeker niet terwijl de thermostaat op zijn houder zit aangesloten, want dan is de USB-aansluiting niet eens bereikbaar.

• Banzi
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 21-03 20:56
Zou de slimmigheid van communiceren niet in de RF gateway (hub) zitten?
Heeft iemand die al open geschroefd?

Ja ik:
Een dik voedingsblokje, wat het circuit van voeding voorziet.

Atmel AT91 ARM controller:

Heren, succes!
Ik kan mijn tijd helaas beter besteden...

Banzi wijzigde deze reactie 22-12-2018 14:46 (65%)
Reden: Hub open geschroefd

Ik zag, ik nam en ik kwam...

• ingmar89
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 21-03 12:01
ik heb ook de mail gehad. De laatste tijd al vaak de stroom van de thermostaat moeten halen, omdat hij zijn verbinding kwijt was, en daarna het klokprogramma.

Nu de knoop maar doorgehakt en een honeywell lyric t6 besteld. Ben benieuwd hoe die voldoet.

• ikookmaar
Heeft iemand een lijst met e-thermostaten waar geen abonnement voor nodig is en die door domoticz ondersteund worden?

• jobr
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 23-03 21:01
ikookmaar schreef op zaterdag 22 december 2018 @ 16:49:
Heeft iemand een lijst met e-thermostaten waar geen abonnement voor nodig is en die door domoticz ondersteund worden?
Een Toon die geroot is.

• Robbie T
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 23-03 20:10
ikookmaar schreef op zaterdag 22 december 2018 @ 16:49:
Honeywell Lyric T6

• soepah
Plugwise Anna

• everestnl
  • Registratie: januari 2019
  • Laatst online: 16-01 01:36
Die Honeywell Lyric T6 ziet er heel mooi uit, maar hij mist wel die waardevolle motion sensor :'(

• sjaool
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 15:03

sjaool

Every life should have 9 cats

@everestnl die moet de Toon ook helaas. Ik heb nu een Toon liggen maar die is helaas nog niet geroot.

Ik ben ik een mailwisseling met Essent over mijn e-thermostaat omdat ik vind dat zij ook hun verantwoording mogen nemen voor het vervangen van mijn thermostaat door middel van een korting op een andere thermostaat. Ik heb de thermostaat in 2013 gekocht en nu nog geen 5 jaar later gerust dat apparaat tot een normale thermostaat. Dus best balen en de communicatie met Essent gaat helaas zeer traag en stroef.

Btw weet iemand een goed forum voor het rooten van de Toon?

"When you grow up your heart dies"

• Robbie T
sjaool schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 21:58:
@everestnl die moet de Toon ook helaas. Ik heb nu een Toon liggen maar die is helaas nog niet geroot.

Ik ben ik een mailwisseling met Essent over mijn e-thermostaat omdat ik vind dat zij ook hun verantwoording mogen nemen voor het vervangen van mijn thermostaat door middel van een korting op een andere thermostaat. Ik heb de thermostaat in 2013 gekocht en nu nog geen 5 jaar later gerust dat apparaat tot een normale thermostaat. Dus best balen en de communicatie met Essent gaat helaas zeer traag en stroef.

Btw weet iemand een goed forum voor het rooten van de Toon?
Heb je al die tijd ook stroom afgenomen van Essent?

En wellicht kan je hier terecht: https://www.domoticaforum...12640c06e3177b6535a4d1fc1

Robbie T wijzigde deze reactie 06-01-2019 17:07 (7%)
Reden: forum toegevoegd

• sjaool

sjaool

@Robbie T yep, sinds 2006 al klant van Essent.

Ik heb al het een en ander gevonden over het rooten van de Toon. Ik vrees alleen dat mijn bootloader de nieuwe versie is dus dat wordt wat lastiger.

• ikookmaar
ikookmaar schreef op woensdag 19 december 2018 @ 12:47:
Zojuist kreeg ik (ook) bericht van ICY dat ze (en Essent) gaan stoppen met de e-thermostaat portal. De thermostaat wordt dan in een klap waardeloos, in die zin dat hij niet meer op afstand te bedienen zal zijn.
Zo zonde!
Ik ben dus maar even in de pen geklommen...
Misschien zijn er meer van jullie die mijn oproep willen ondersteunen? Mailen naar service@e-thermostaat.nl ...

Peter Goldstein
12:33
aan service

Geachte heer Hoed en collega's van ICY.

Ik ben zeer teleurgesteld door het bericht dat ICY en Essent het E-thermostaat willen stoppen met het e-thermostaat portal.
Hoewel ik nog steeds dankbaar gebruik maak van de mogelijkheden van deze - overigens geweldige - e-thermostaat, vrees ik toch een andere oplossing te moeten gaan zoeken.
Ik begrijp dat er kosten aan het continueren verbonden zijn, maar de service die u daarvoor wil bieden - de lucht houden en alleen noodzakelijke updates uitvoeren- staan niet in verhouding tot de daarvoor gevraagde licentie-kosten.
Er is destijds door u en Essent wellicht al flink verdiend aan de (koppel)verkoop van deze thermostaten en zowel de thermostaat als het portal en de app worden - ondanks behoorlijk tekortkomingen t.a.v. met name de betrouwbaarheid en stabiliteit - al jaren niet meer verder ontwikkeld en geupdated. Uw continueringskosten zullen dus niet uit veel meer bestaan dan de hosting van het portaal en het zo nu en dan uitvoeren van de nodige beveiligingsupdates op het portal.
Ik vrees ook dat de meeste huidige gebruikers er net zo over zullen denken en dat het er dus toch op neerkomt dat dit fantastische energiebesparende product definitief ter ziele gaat en wordt afgedankt...
Daarnaast is de termijn waarop u ons gebruikers dwingt te beslissen of wij u er maandelijks zoveel voor willen betalen erg kort. 1 februari 2019 valt nog ruim binnen het stookseizoen en is zeer kort om alternatieven te onderzoeken, af te wegen en te implementeren.
Mogelijk vind u daardoor de eerste maanden nog net genoeg gebruikers om het portaal nog een tijdje in de lucht te houden, maar ook die zullen vervolgens langzamerhand over gaan stappen naar een - beter ondersteund - product van een concurent.

Ik kan mij evenwel voorstellen dat er (ook) andere motieven aan uw beslissing ten grondslag liggen. Mogelijk komt het initiatief tot stoppen van de samenwerking van Essent. Of u hebt er gewoon geen zin meer in om het product te blijven ondersteunen, laat staan te verbeteren.. Of u bent inmiddels enthousiast bezig om met andere revolutionaire en hopelijk evenzo energiebesparende zaken bezig. Daarvoor heb ik dan natuurlijk alle begrip.

In dat geval zou ik u echter wel willen vragen om het volgende serieus te overwegen: Geef het communicatieprotocol en eventueel zelfs de broncode van de ICY e-thermostaat vrij, zodat de online community zelf iets kan ontwikkelen dat rechtstreeks met de e-thermostaat kan communiceren en dus niet meer afhankelijk is van een service op internet, die u en/of Essent toch niet meer wensen te bieden.
Uw "kindje" kan dan wellicht blijven leven en verder opgroeien tot een volwassen product...
U zult een heleboel dankbare gebruikers, waaronder ikzelf, er zeer gelukkig mee maken en u doet het milieu er een enorme dienst mee.

Vriendelijke groeten en succes met overwegen,

Peter Goldstein

P.S
Ik zal deze oproep publiceren op Tweakers.

Op wo 19 dec. 2018 om 11:18 schreef E-thermostaat Servicedesk <no-reply@e-thermostaat.nl>:

Geachte E-thermostaat gebruiker,

Per 1 februari 2019 stopt de samenwerking tussen Essent en ICY (leverancier van de E-thermostaat) voor wat betreft het E-thermostaat platform.
Dit is dan ook het moment voor ICY om een besluit te nemen over het al dan niet continueren van het E-Thermostaat platform en de smartphone app.

Om deze keuze te kunnen maken, willen wij heel graag van u weten of u van het E-Thermostaat platform en de daarbij behorende webportal en smartphone app gebruik wenst te blijven maken.

Hierbij zijn er wel een paar punten belangrijk om te weten:
Door de hoge kosten is het gebruik van het platform straks niet meer kosteloos. De kosten bedragen €1,95 per maand. In onze webshop vindt u de licentie voor een jaar ingaande op 1 februari 2019. Deze is dus geldig tot 1 februari 2020.
ICY houdt bij voldoende belangstelling het platform en de app in de huidige vorm in de lucht.
Wanneer ICY besluit deze dienst te beëindigen, dan krijgen gebruikers die al een licentie hebben aangeschaft hun geld terug.
Alleen noodzakelijke updates en ontwikkelingen worden uitgevoerd.
Ieder jaar wordt opnieuw bepaald of er voldoende gebruikers zijn om deze dienst te kunnen blijven bieden.
Op basis van de respons naar aanleiding van deze mail bepalen wij of het E-Thermostaat platform, de webportal en de smartphone app nog steeds gewaardeerd worden en of u het op prijs stelt dat wij deze dienst blijven bieden.
Op 1 februari 2019 nemen wij aan de hand van het aantal gebruikerslicenties een beslissing hierover.

Wat vragen wij u te doen?
Wanneer u wenst te blijven, dan vragen wij u in de webshop de gebruikerslicentie te kopen. Ga daarvoor naar deze pagina in onze webshop.
De licentie gaat per 1 februari 2019 in voor de duur van een jaar. U wordt dan gevraagd opnieuw uw E-Thermostaat te registreren en akkoord te gaan met de gebruikersovereenkomst.
Wanneer u nu nog geen besluit wenst te nemen, dan heeft u tot 1 februari 2019 de gelegenheid alsnog een gebruikerslicentie aan te schaffen.
Wanneer u op 1 februari 2019 nog geen gebruikerslicentie heeft aangeschaft, dan kunt u vanaf die datum geen gebruik meer maken van de webportal en de smartphone app.
Wanneer mocht blijken dat er onvoldoende interesse is om van het platform gebruik te blijven maken, dan zijn wij helaas genoodzaakt deze dienstverlening per 1 februari 2019 te stoppen. Uiteraard kunt u dan uw thermostaat gewoon blijven gebruiken, alleen is bediening en programmering middels de smartphone app en de webportal dan niet meer mogelijk.
Mochten wij besluiten deze dienstverlening te stoppen dan krijgt een ieder die een gebruikerslicentie heeft aangeschaft zijn of haar geld terug.

Wij willen u heel graag van dienst blijven zijn en ik hoop dan ook dat de grote belangstelling voor de E-Thermostaat blijft bestaan.

Met vriendelijke groet,

René Nederhoed
Directeur
I.C.Y. B.V.
I.C.Y. B.V.
Afdeling E-thermostaat Servicedesk
service@e-thermostaat.nl
Ik heb zojuist (pas) antwoord gekregen van ICY. De laatste alinea geeft enige hoop...:

Beste heer Goldstein,

Bedankt voor uw email. Ik begrijp uw teleurstelling. Essent is de partij die heeft besloten te stoppen met de E-Thermostaat en de daarbij behorende diensten en dit betreurt ons ook.

Omdat ICY ook het platform en de diensten aan Essent leverde, heeft ICY besloten om u de mogelijkheid te bieden deze dienst toch te blijven gebruiken zoals u gewend bent.

Dit omdat wij net als u het jammer vinden dat u hem anders niet meer kunt gebruiken om online te bedienen.

Uw suggestie over het vrijgegeven wordt uiteraard besproken binnen ons bedrijf. Er zijn meer mensen die dit hebben aangedragen. Voor nu kiezen we in ieder geval voor het huidige aanbod.

Met vriendelijke groet,

E-thermostaat Servicedesk

Postbus 193

8530 AD Lemmer

Nederland

• Robbie T
Hmm, zijn altjid van die zoethoudertjes waar je over het algemeen nooit meer wat van hoort.

• soepah
@ikookmaar ik kreeg zojuist exact dezelfde respons. Ik heb besloten over te stappen op Plugwise

• alphajet
  • Laatst online: 17-02 02:31
Goedenavond, Ik kreeg vorige maand ook mail van ICY over de e-thermostaat. Heb ze toen een boze mail gestuurd dat ik het niet netjes vind. Heb me toch aangemeld voor het abonnement omdat ik zoveel schik heb met dat ding en m niet meer wil missen. Heb geen reactie terug gehad van ICY. Vanmiddag kreeg ik een mail van Essent, dus niet van ICY:

Per 1 februari 2019 stopt de samenwerking tussen Essent en ICY (de leverancier van de E-thermostaat). Dit betekent dat je de E-thermostaat vanaf dan alleen nog handmatig kunt bedienen en programmeren. De app en webportal worden niet meer ondersteund. We vinden dit vervelend en willen je helpen om dit gemak te behouden. Voor een alternatieve oplossing kijk hier.
Bekijk de FAQ voor vragen
Met vriendelijke groet,

Essent

Is toch vreemd dat ik nu de mail van Essent krijg? Ik heb voor een jaar abonnement betaald. Dat zal ik wel terug gestort krijgen, maar zou liever van ICY een mail krijgen of het wel of niet doorgaat. Het is me niet duidelijk.

• sjaool

sjaool

@alphajet Het is eigenlijk beter om geen abonnement af te sluiten aangezien dan de kans groter is dat de boel dan vrijgegeven gaat worden. :P

Ik heb inmiddels een Toon liggen om geroot te worden maar ik hou eigenlijk liever de ICY e-thermostaat vanwege de ingebouwde sensoren die de Toon dus mist.

• soepah
@sjaool ik acht de kans klein dat het vrij gegeven gaat worden, ongacht of de E-thermostaat wel of niet doorgaat. Gezien de producten die ze zelf verkopen (de ronde ICY) en hoeveel deze lijkt op de E-Thermostaat verwacht ik eigenlijk dat het platform er achter grotendeels gelijk is.

• sjaool

sjaool

@soepah Als daarvoor de ondersteuning net zo slechts is als voor de e-thermostaat dan verwacht ik dat daar ook niet veel klanten meer voor zijn. De e-thermostaat kampt nog steeds met een bug waarbij de maximale temperatuur niet wordt onthouden. Wat je ook instelt, hij springt altijd terug naar 30 graden. Dus de opmerking van ICY dat ze veel geld kwijt zijn voor de onderhoud en updates van het systeem raakt naar mijn mening kant nog wal. :P

• Kecin
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 02:55

Kecin

Je keek.

Mochten jullie het breken aan het systeem leuk vinden, bestel een Nefit Easy, ding zit vol met authenticatie-lekken. Naar meermaals met Nefit/Bosch te hebben gecommuniceerd negeren ze nogsteeds de beveiligingslekken. Wie wil heel Amsterdam op 24 graden laten stoken :+? :')

I am not a number, I am a free man! Kecin's tweakblog! - Kecin.com!

• BsBb
  • Laatst online: 18-02 13:44
Ik had hier een verhaal getypt dat achteraf gezien beter in het nieuwstopic over het stoppen van de e-thermostaat thuishoort. Ik heb als (academisch) jurist een verhaal in elkaar gezet hoe je Essent kunt aanspreken, en voorkomt dat ze je doorsturen naar ICY. Toch geïnteresseerd? Klik dan naar dit verhaal op Tweakers.

BsBb wijzigde deze reactie 10-01-2019 04:45 (93%)
Reden: Spelfout

Pagina: 1 2 Laatste

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True