Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 23:16

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bits!
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
BsBb schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 04:18:
Ik had hier een verhaal getypt dat achteraf gezien beter in het nieuwstopic over het stoppen van de e-thermostaat thuishoort. Ik heb als (academisch) jurist een verhaal in elkaar gezet hoe je Essent kunt aanspreken, en voorkomt dat ze je doorsturen naar ICY. Toch geïnteresseerd? Klik dan naar dit verhaal op Tweakers.
Helder verhaal.
Als we toch allemaal gaan mailen, zullen we dan vragen of ze ICY willen betalen om het platform open te maken? Of we vragen het ICY. Wil ik best een jaartje de abonnementskosten voor betalen :)

Canon EOS 60D + 24-105mm f/4 L + 70-200mm f/4 L + 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• houthakker
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20:34

houthakker

Poehé

Is het iemand al gelukt om de setpoint the overrulen met de opentherm gateway? Momenteel lukt me dat niet via domoticz (altans, het schermpje word niet ge-update). Ik vind de bewegingssensor toch wel handig, en het weekprogramma kan volgens mij wel offline aangepast worden.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeCuMSeH
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:33
Heeft iemand belang bij een e-thermostaat om eventueel een hardware mod te onderzoeken? Ik heb een andere dus met die van mij kan zonder schade getest worden.

Er is ruimte voor een ESP print en er zitten enkele headerpunten op het printje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vinze
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 01-05 16:28
Geachte heer (..)

Na de aankondiging dat de overeenkomst tussen Essent en ICY per 1 februari stopt zijn er inmiddels weer enkele weken verstreken.

Wij hebben in de eerste e-mail aangegeven dat ICY, afhankelijk van de belangstelling van de gebruikers, de functionaliteit van de E-Thermostaat graag in leven wil houden.
Inmiddels is duidelijk geworden dat deze belangstelling ruimschoots aanwezig is en dat ICY het platform en de app dus zal blijven ondersteunen.

Heeft u al een licentie aangeschaft, dan hoeft u nu niets te doen. Licentiehouders krijgen op 1 februari de mogelijkheid hun E-Thermostaat opnieuw te registreren. Zij krijgen die dag een e-mail met meer uitleg hierover. De volledige functionaliteit blijft voor hen behouden.

Wanneer u nog geen licentie heeft aangeschaft en wel gebruik wilt blijven maken van de volledige functionaliteit van de E-Thermostaat, dan wil ik u vragen dit voor 1 februari alsnog te doen. U kunt een licentie aanschaffen in de webshop van ICY via onderstaande knop "Licentie aanschaffen".

Bij het afrekenen wordt u gevraagd naar uw serienummers.
Volgens ons systeem heeft u de volgende serienummers:

Serienummer van uw Hub: (..)
Serienummer van uw E-thermostaat: (..)

U kunt deze nummers eventueel controleren op de achterzijde van uw hub en aan de binnenzijde van uw thermostaat.

Uiteraard hebben wij er begrip voor wanneer u besluit dat u voor het op afstand bedienen van uw E-Thermostaat geen €23,40 per jaar wenst te betalen.
Zonder licentie kunt u nog steeds uw E-Thermostaat blijven gebruiken, alleen is bedienen en programmeren op afstand en via de webportal dan niet meer mogelijk.
toon volledige bericht
Helaas zullen ze de API nu dus zeker niet vrijgeven nu er voldoende animo getoond is. Ik weiger vooralsnog om er jaarlijks voor de betalen, dus ik ben bang dat ik wat anders moet aanschaffen. (tenzij iemand e.e.a. binnen een week weet te hacken)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• heyajohnny
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08-01 11:26
Vinze schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 10:53:
[...]

Helaas zullen ze de API nu dus zeker niet vrijgeven nu er voldoende animo getoond is. Ik weiger vooralsnog om er jaarlijks voor de betalen, dus ik ben bang dat ik wat anders moet aanschaffen. (tenzij iemand e.e.a. binnen een week weet te hacken)
Jammer inderdaad... Binnen een week gaat mij helaas niet lukken in de vrije tijd die ik heb.
Volgens mij stuurt de Thermostaat via RF(434MHz) een berichtje naar de stopcontact\ethernet unit en deze zit weer aan het internet. Ik denk zelf dat je de code in de stopcontact\ethernet unit aan zou moeten passen om de URL's ergens anders naar toe te moeten leiden. Je zou eventueel ook de RF uit kunnen lezen om zo niet meer afhankelijk te zijn van de stopcontact\ethernet unit, maar dan moet je weer met een Arduino\Raspberry Pi gaan werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soepah
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 01-05 22:57
Theoretisch zou je de requests die de bridge (stopcontact unit) moeten kunnen afluisteren en zelf gaan beantwoorden, echter als het netjes met https en certificaten gedaan is is dit geen piece of cake.
RF zelf gaan versturen zie ik als eenvoudiger in dat geval, echter ik kan niet vinden welke frequentie het gebeurt.

[ Voor 22% gewijzigd door soepah op 22-01-2019 11:19 ]

wie van vissen houdt, houdt niet van vissen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
Ergens wel jammer dat ze de ondersteuning nog voortzetten....Een nieuwe thermostaat was toch ook wel weer leuk geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 02:26

sjaool

Every life should have 9 cats

Vinze schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 10:53:
[...]

Tja, je hebt altijd weer mensen die erin tuinen en jammer genoeg bereid zijn om voor een service die gratis was te gaan betalen. Alhoewel ik dat ruimschoots met een korrel zout neem. Ook vraag ik mij af omdat ze er nu geld voor krijgen of ze nu eindelijk de bugs uit de thermostaat halen en of ze nu ook regelmatig met een update gaan komen. Dit omdat ze dat in de eerste mail beweerden de afgelopen jaren te hebben gedaan.... oftewel niet dus. :|
soepah schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 11:17:
Theoretisch zou je de requests die de bridge (stopcontact unit) moeten kunnen afluisteren en zelf gaan beantwoorden, echter als het netjes met https en certificaten gedaan is is dit geen piece of cake.
RF zelf gaan versturen zie ik als eenvoudiger in dat geval, echter ik kan niet vinden welke frequentie het gebeurt.
Gezien de matige software-ondersteuning verwacht ik dat het of heel simpel of heel knullig gedaan is. :P
Maar aan de andere kant, dan had de thermostaat allang geha(c)kt geweest... :)

[ Voor 27% gewijzigd door sjaool op 22-01-2019 14:46 ]

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sr_Ogel
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 02-05 08:15

Sr_Ogel

Klop klop klop

ik ben 1 van de mensen die bereid is om voor de service te betalen. Heb niet de illusie dat het ooit gratis was. de kosten werden gedekt door Essent (in ieder geval toen ik daar nog een energiecontract had).

Nu het animo boven verwachting is ben ik wel benieuwd wat ze gaan doen met het extra budget. Een lager abonnement zal er wel niet inzitten. Ik kijk het in ieder geval een jaar aan. Zomaar in een nieuwe thermostaat stappen zonder goede research zie ik ook niet zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Wahtah-
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16-12-2024

-Wahtah-

Geluk is met de dommen

sjaool schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 14:44:
[...]
Tja, je hebt altijd weer mensen die erin tuinen en jammer genoeg bereid zijn om voor een service die gratis was te gaan betalen.
Ik heb nog niet echt een alternatief gezien, dus overweeg ook te gaan betalen.

Of een nest v3 op marktplaats scoren voor 100-150. Die kan minimaal hetzelfde en kost niets al ik hem op afstand met een app wil bedienen? correct?

Als we ooit terug in de tijd kunnen reizen, waarom worden we dan nog niet bezocht door mensen uit de toekomst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

-Wahtah- schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 23:51:
[...]

Ik heb nog niet echt een alternatief gezien, dus overweeg ook te gaan betalen.

Of een nest v3 op marktplaats scoren voor 100-150. Die kan minimaal hetzelfde en kost niets al ik hem op afstand met een app wil bedienen? correct?
Ik ga er dus niet voor betalen. Puur om de simpele reden dat ik de thermostaat eigenlijk nooit van buiten het huis bedien. Enige dat ik wel eens deed was de temperatuur controleren. Het programma is al jaren exact hetzelfde dus als dat moet wijzigen haal ik hem wel een keer van de muur. Ik zal nu alleen moeten opstaan als hij na 2 uur uitschakelt omdat ik te lang stil heb gezeten en ik het toch wat langer warm wil houden. :P

Voor de rest heb ik een tweedehands Toon op de kop getikt waar ik wat mee wil experimenteren. Helaas heeft die als nadeel dat die geen sensoren heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 03-05 11:17
sjaool schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 01:03:
[...]

Ik ga er dus niet voor betalen. Puur om de simpele reden dat ik de thermostaat eigenlijk nooit van buiten het huis bedien. Enige dat ik wel eens deed was de temperatuur controleren. Het programma is al jaren exact hetzelfde dus als dat moet wijzigen haal ik hem wel een keer van de muur. Ik zal nu alleen moeten opstaan als hij na 2 uur uitschakelt omdat ik te lang stil heb gezeten en ik het toch wat langer warm wil houden. :P

Voor de rest heb ik een tweedehands Toon op de kop getikt waar ik wat mee wil experimenteren. Helaas heeft die als nadeel dat die geen sensoren heeft.
Ik overweeg een Toon die geroot is. Heb je op marktplaats al voor 100 euro en schijnt goed te integreren zijn in Domoticz. Dan kan ik het gemis van die sensoren prima opvangen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Wahtah-
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16-12-2024

-Wahtah-

Geluk is met de dommen

Phoolie schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 16:44:
[...]
Ik overweeg een Toon die geroot is. Heb je op marktplaats al voor 100 euro en schijnt goed te integreren zijn in Domoticz. Dan kan ik het gemis van die sensoren prima opvangen :)
Wat is voor jou het grootste voordeel van Toon tov een Nest v3?

Als we ooit terug in de tijd kunnen reizen, waarom worden we dan nog niet bezocht door mensen uit de toekomst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
-Wahtah- schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 17:27:
[...]

Wat is voor jou het grootste voordeel van Toon tov een Nest v3?
Ik heb mij verder niet verdiept in de Nest, maar een Toon die geroot is heeft de Toon store, waardoor je apps kan installeren. Er is ook een app voor Domoticz, waardoor ik het scherm van de Toon dus ook gebruiken om mijn Domoticz te bedienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• houthakker

houthakker

Poehé

soepah schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 11:17:
Staat er op; 868 mhz. Heb nog een cul liggen (868 mhz met Ti cc1101), maar ik denk niet dat het ‘rauwe data’ is zoals klikaan klikuit. Zie elders in dit topic / icy website;
De E-thermostaat communiceert via ICY-Net ( propriety protocol, 868 MHz) met AES Encryptie met de Hub.

[ Voor 12% gewijzigd door houthakker op 26-01-2019 11:05 ]

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Gisteren kwam de e-thermostaat aan de orde bij Kassa. Daar kreeg dus iemand omdat het op tv was even €100 van Essent cadeau. Daar werd ook verteld dat Essent het wel tekort van tevoren aangekondigd heeft dat de ondersteuning ging stoppen. In principe staat daar een termijn redelijke termijn tegenover en 6 weken was volgens een advocaat tekort dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
Krijg zojuist een mailtje van ICY:
Geachte heer xxxxx

Voor velen van u is dit het laatste mailtje dat u van ICY zult ontvangen.
De datum van 1 februari nadert snel en voor velen betekent dit het einde van het op afstand bedienen van uw E-Thermostaat.
Alle accounts en bijbehorende data worden op 1 februari volledig verwijderd en gewist.

Gelukkig zijn er ook heel veel gebruikers die na 1 februari blijven, wanneer het E-Thermostaat platform van Essent overgaat naar ICY, waardoor zij hun E-Thermostaat kunnen blijven bedienen met App en webportal.
Deze mensen ontvangen van ons op 1 februari een mail met aanvullende informatie o.a. over hoe zij opnieuw kunnen registreren.

Middels dit mailtje wil ik u graag bedanken voor de belangstelling die u heeft of heeft gehad in ons product en de bijbehorende dienst.
Ik hoop dat wij u al die jaren naar tevredenheid hebben bediend en ondersteund.

Velen van u hebben ervoor gekozen op een voorstel van Essent in te gaan of om andere reden te stoppen met de dienst E-Thermostaat.
Uiteraard vinden wij dat jammer, maar anderzijds begrijpen we ook heel goed de argumenten.
Uit milieu- en duurzaamheidsoogpunt wil ik u vragen uw overbodig geworden E-Thermostaat niet weg te gooien.

U kunt hem kosteloos opsturen naar:
I.C.Y. B.V.
Antwoordnummer 205
8500 XE Lemmer

zodat wij hem verantwoord kunnen recyclen.

Natuurlijk zou het helemaal fijn zijn wanneer u alsnog besluit een licentie voor de E-Thermostaat aan te schaffen en bij ons te blijven.
Voor uw gemak hierbij nog even de serienummers van uw E-Thermostaat set:

Serienummer van uw Hub: xxxxx
Serienummer van uw E-thermostaat: xxxxx

U kunt deze nummers eventueel controleren op de achterzijde van uw hub en aan de binnenzijde van uw thermostaat.

Middels onderstaande link komt u rechtstreeks bij de licentie in onze webshop terecht.

Licentie aanschaffen

Wij horen graag van u

Met vriendelijke groet,

René Nederhoed
Directeur
I.C.Y. B.V.
toon volledige bericht
Jaja, aan het milieu denken. Het zou mij niks verbazen als ze er gewoon een nieuw frontje (zonder Essent logo) opzetten en ze weer in de verkoop doen.
sjaool schreef op zondag 27 januari 2019 @ 16:23:
Gisteren kwam de e-thermostaat aan de orde bij Kassa. Daar kreeg dus iemand omdat het op tv was even €100 van Essent cadeau. Daar werd ook verteld dat Essent het wel tekort van tevoren aangekondigd heeft dat de ondersteuning ging stoppen. In principe staat daar een termijn redelijke termijn tegenover en 6 weken was volgens een advocaat tekort dag.
Maar dat was dan iemand die nog klant was bij Essent of niet?

[ Voor 10% gewijzigd door Phoolie op 29-01-2019 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

@Phoolie Ja, die was nog klant bij Essent. Net als ik trouwens. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
sjaool schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 12:17:
@Phoolie Ja, die was nog klant bij Essent. Net als ik trouwens. ;)
Tja, die heb ik jaren geleden al vaarwel gezegd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Phoolie schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 12:18:
[...]

Tja, die heb ik jaren geleden al vaarwel gezegd :)
Och, ik heb geen klachten over Essent. De enige waar ik eigenlijk klachten over heb is ICY. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
sjaool schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 12:28:
[...]

Och, ik heb geen klachten over Essent. De enige waar ik eigenlijk klachten over heb is ICY. :P
Had ik ook nooit, maar ik stap ieder jaar over :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soepah
Phoolie schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 12:15:
Krijg zojuist een mailtje van ICY:

[...]
Jaja, aan het milieu denken. Het zou mij niks verbazen als ze er gewoon een nieuw frontje (zonder Essent logo) opzetten en ze weer in de verkoop doen.

Dat verwacht ik eigenlijk ook. zie dat ze ook al behoorlijk gedumpt worden op MP. waarde is nihil voor die dingen momenteel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

soepah schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 12:46:
[...]
Velen van u hebben ervoor gekozen op een voorstel van Essent in te gaan of om andere reden te stoppen met de dienst E-Thermostaat.
Voorstel van Essent? Ik heb nooit een voorstel van ze gehad. Maar ICY kan fluiten naar hun thermostaat om te recyclen, die van mij werkt op zich zonder server ook prima. Enige vervelende is dat ik hem van de muur moet halen om hem te kunnen programmeren. Maar goed dat programma veranderd eigenlijk nooit. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
  • Laatst online: 07-04 18:53
Wil ik net naar bed gaan en de E-thermostaat wat lager zetten op de thermostaat zelf, reageren de tiptoetsen totaal niet. Ik voel mij sinds vanmorgen al niet zo lekker wat alleen maar erger is geworden naar de avond toe en dus had ik al helemaal geen zin in direct resetten. Ik heb op de valreep zonet nog mijn thermostaat via de app omlaag kunnen zetten. :)

Nu zie ik de bui voor morgen al wel hangen: met mijn zieke kop de thermostaat van de houder af halen, batterij er uit, na een paar tellen er weer in, aan de computer hangen, temperaturen en weekprogramma weer instellen en weer in de houder bevestigen. Enig voordeel is wel dat ik dan niet meer hoef te wachten tot de instellingen uit de cloud zijn gesynchroniseerd.

Dat de tiptoetsen niet reageerden heb ik 1 keer eerder meegemaakt eind vorig jaar. Zijn er meer mensen die het meegemaakt hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinze
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 01-05 16:28
Joen schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 00:07:
Wil ik net naar bed gaan en de E-thermostaat wat lager zetten op de thermostaat zelf, reageren de tiptoetsen totaal niet. Ik voel mij sinds vanmorgen al niet zo lekker wat alleen maar erger is geworden naar de avond toe en dus had ik al helemaal geen zin in direct resetten. Ik heb op de valreep zonet nog mijn thermostaat via de app omlaag kunnen zetten. :)

Nu zie ik de bui voor morgen al wel hangen: met mijn zieke kop de thermostaat van de houder af halen, batterij er uit, na een paar tellen er weer in, aan de computer hangen, temperaturen en weekprogramma weer instellen en weer in de houder bevestigen. Enig voordeel is wel dat ik dan niet meer hoef te wachten tot de instellingen uit de cloud zijn gesynchroniseerd.

Dat de tiptoetsen niet reageerden heb ik 1 keer eerder meegemaakt eind vorig jaar. Zijn er meer mensen die het meegemaakt hebben?
Kan dat niet te maken hebben met de overgang van de account gegevens van Essent > ICY? Ik moest vanochtend ook opnieuw inloggen en de registratie voltooien.

Aangezien ik nog geen keuze heb kunnen maken voor een alternatieve slimme thermostaat heb ik op de valreep toch maar een licentie aangeschaft. Mogelijk heb ik volgend jaar rond deze tijd een nieuw (eigen) huis en is het dan een mooi moment om een nieuwe thermostaat te kopen in combinatie met wat andere smarthome apparatuur.

Verder stond in het mailtje van ICY het volgende:
Wij zijn op dit moment bezig een ICY app te maken, zodat u deze binnenkort kunt installeren. De functionaliteit blijft daarbij hetzelfde, maar ook deze zal een frisse vormgeving krijgen.
Hopelijk betekend dit dat ze een nieuwe app gaan maken welke ook wat gelikter in elkaar zit, maar ik ben bang dat ze de paars/roze Essent kleuren simpelweg gaan vervangen voor hun eigen blauw/groene kleuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
Ik was vanochtend verbaasd dat mijn thermostaat gewoon naar 20 graden was gegaan vanochtend. Is weekprogramma. Had verwacht dat dit ook niet meer zou werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
Vinze schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 09:56:
[...]

Kan dat niet te maken hebben met de overgang van de account gegevens van Essent > ICY? Ik moest vanochtend ook opnieuw inloggen en de registratie voltooien.
Ik denk het niet, omdat ik zoals gezegd het euvel een paar maanden geleden ook al eens had toen er nog geen sprake was van de stopzetting van de cloud-besturing.

Na het aansluiten aan en instellen op de PC doet de thermostaat weer zoals het nu hoort. :)
Aangezien ik nog geen keuze heb kunnen maken voor een alternatieve slimme thermostaat heb ik op de valreep toch maar een licentie aangeschaft. Mogelijk heb ik volgend jaar rond deze tijd een nieuw (eigen) huis en is het dan een mooi moment om een nieuwe thermostaat te kopen in combinatie met wat andere smarthome apparatuur.
Ik ga overstappen naar de Thermosmart. Ook lekker simpel, maar een ietsiepietsie moderner. Ik heb hem al in huis, maar ik heb even wat klushulp nodig bij het aansluiten en de gene die zou helpen heeft een incidentje gehad waar door die niet direct kan helpen. Hopelijk binnen een paar dagen tot weken alsnog. O-)
Verder stond in het mailtje van ICY het volgende:

[...]

Hopelijk betekend dit dat ze een nieuwe app gaan maken welke ook wat gelikter in elkaar zit, maar ik ben bang dat ze de paars/roze Essent kleuren simpelweg gaan vervangen voor hun eigen blauw/groene kleuren.
Ik vrees voor je dat het inderdaad alleen een cosmetische aanpassing is zonder verbeteringen, maar ik lees het hier graag inclusief screenshots als het toch verbeteringen bevat. Als het verbeteringen bevat had ik dat graag eerder in een mail van ICY gelezen.

Robbie T schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 10:31:
Ik was vanochtend verbaasd dat mijn thermostaat gewoon naar 20 graden was gegaan vanochtend. Is weekprogramma. Had verwacht dat dit ook niet meer zou werken.
De instellingen staan gewoon opgeslagen in de thermostaat zelf. Dat is ook de reden waarom je steeds alle instellingen kwijt raakt als je hem opnieuw moet instellen.

Op https://www.e-thermostaat.nl/help kun je nu nog de E-thermostaat Asisstent downloaden. Daarmee kun je je je thermostaat nog via de computer instellen. Je hebt daar voor wel een Mini-USB kabel nodig die je tegenwoordig niet veel standaard meer tegen komt.

[ Voor 16% gewijzigd door Joen op 01-02-2019 10:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robbie T
Joen schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 10:32:
[...]

De instellingen staan gewoon opgeslagen in de thermostaat zelf. Dat is ook de reden waarom je steeds alle instellingen kwijt raakt als je hem opnieuw moet instellen.

Op https://www.e-thermostaat.nl/help kun je nu nog de E-thermostaat Asisstent downloaden. Daarmee kun je je je thermostaat nog via de computer instellen. Je hebt daar voor wel een Mini-USB kabel nodig die je tegenwoordig niet veel standaard meer tegen komt.
Inmiddels is er een Toon onderweg. Deze rooten en ik ben weer voorzien. Programma zoals er nu in staat blijft er mooi in staan. Zo red ik mij wel :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

De thermostaat blijft gewoon zijn programma draaien. Je kunt de temperatuur alleen niet meer met de app regelen. Enige is nu wel dat je de thermostaat van de muur moet halen en aan je pc of laptop moet hangen om het programma aan te passen mocht je dit willen.
Vinze schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 09:56:
[...]
Ik zou er niet teveel op rekenen aangezien ze de afgelopen jaren ook niet hun best gedaan hebben om bugs te verhelpen. Het zal wel bij het aanpassen van de kleurtjes blijven.

[ Voor 32% gewijzigd door sjaool op 01-02-2019 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• houthakker

houthakker

Poehé

Ik heb mij opnieuw moeten aanmelden (toch maar een licentie gekocht voor 1 jaar), en zag dat het hele programma gewist was. Dus waarschijnlijk is iedereen per 1 februari z'n programma kwijt. Idd ff met usb aansluiten en offline een nieuw programma er in zetten.

Specs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joen
houthakker schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 12:39:
[...]

Ik heb mij opnieuw moeten aanmelden (toch maar een licentie gekocht voor 1 jaar), en zag dat het hele programma gewist was. Dus waarschijnlijk is iedereen per 1 februari z'n programma kwijt. Idd ff met usb aansluiten en offline een nieuw programma er in zetten.
Ik denk dat je het bericht van @Robbie T niet goed gelezen hebt. Hij heeft geen nieuw abonnement afgesloten en was verbaasd dat het eerder ingestelde programma nog steeds werkte. Dit komt door dat het programma in de thermostaat zelf staat opgeslagen en niet vanuit de cloud is overschreven (en dat ook niet meer kan als hij geen abonnement heeft).

Dat jij je programma wèl kwijt bent, komt omdat alle oude accounts verwijderd zijn en er dus geen kopieën van oude instellingen bewaard zijn gebleven. Bij het opnieuw instellen van je account worden de instellingen in de e-thermostaat op dat moment overschreven met default waarden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• houthakker

houthakker

Poehé

Joen schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 13:57:
[...]

Ik denk dat je het bericht van @Robbie T niet goed gelezen hebt. Hij heeft geen nieuw abonnement afgesloten en was verbaasd dat het eerder ingestelde programma nog steeds werkte. Dit komt door dat het programma in de thermostaat zelf staat opgeslagen en niet vanuit de cloud is overschreven (en dat ook niet meer kan als hij geen abonnement heeft).

Dat jij je programma wèl kwijt bent, komt omdat alle oude accounts verwijderd zijn en er dus geen kopieën van oude instellingen bewaard zijn gebleven. Bij het opnieuw instellen van je account worden de instellingen in de e-thermostaat op dat moment overschreven met default waarden.
Je hebt denk ik gelijk. Ik had het idee dat per 1 februari wellicht alle thermostaten bij de laatste synchronisatie actie wellicht geen programma meer hadden. Ik las dit zo, omdat zijn programma naar 20 C was gegaan, en bij mij stond deze ook op 20C...

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joelhaasnoot
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 18-06-2022
Ik heb toch maar een licentie gekocht, tzt misschien op een Nest oid overstappen. Ik gebruik Home Assistant, de e-thermostaat integratie blijft daar met de nieuwe licentie gewoon doorwerken omdat de software/endpoints/urls gewoon hetzelfde zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRk PoIsOn
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-05 04:32
In de domoticz wiki over de icy stond nog een stuk over "op andere manieren" toegang krijgen tot de thermostaat. Zijn deze mogelijkheden er uiteindelijk door icy uitgesloopt of was het zo illegaal dat het stuk verwijderd moest worden?

who put a "stop payment" on my reality check

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:50
@DaRk PoIsOn Gelukkig kun je history bekijken: https://www.domoticz.com/...tle=Essent&action=history

Pagina is dus sinds 2015 al niet meer gewijzigd. De 'andere manieren' slaat op het aansturen via script i.p.v. via officiële app.

N.B. Dit is wat ik op basis van wat ik zie concludeer, heb zelf deze thermostaat niet, ook nooit gehad ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRk PoIsOn
ThinkPadd schreef op maandag 4 februari 2019 @ 13:21:
@DaRk PoIsOn Gelukkig kun je history bekijken: https://www.domoticz.com/...tle=Essent&action=history

Pagina is dus sinds 2015 al niet meer gewijzigd. De 'andere manieren' slaat op het aansturen via script i.p.v. via officiële app.

N.B. Dit is wat ik op basis van wat ik zie concludeer, heb zelf deze thermostaat niet, ook nooit gehad ;)
Thnx, ik zie het nu idd.
Dan is het helaas nog wachten op een oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esctec
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 31-10-2020
paar jaar geleden al gevraagd of er met ifttt gebabelt kon worden
toen was het antwoord dat essent hier niet genoeg voor betaalde
nu dmv ransomware (niet genoeg cashflow om een nieuwe honeywell te kopen) toch uitstel van executie aangevraagd (lic gekocht)
nu dus weer gevraagd om apis aan ifft beschikbaar te stellen of het gehele project vrij te geven. maar is het antwoord daar hebben we nu geen tijd voor.
mail naar service@e-thermostaat.nl zo dat ze tijd vrij maken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

@esctec Het enige dat ICY op dit moment doet is de server laten draaien, service is daar geen onderdeel van. Ga er dus maar niet van uit dat er veel veranderd ten opzichte van de afgelopen jaren. Het enige wat die licentie is, is een cashcow aangezien die server toch al draaide. Er zijn zo'n 20.000 klanten met een ICY. Ik ben benieuwd hoeveel daarvan een licentie hebben gekocht.

Ik heb er dus niet een aangeschaft en de thermostaat doe zijn werk nog steeds goed. Enige nadeel is dat ik de cv niet aan kan zetten als ik onderweg naar huis bent. Maar om heel eerlijk te zijn is dat ook helemaal niet nodig. Belangrijker vind ik dat thermostaat de cv uitschakelt op het moment dat ik tijdens een lopend programma de deur uit ga. Als ik eerder thuiskom dan tik ik even de thermostaat aan en hij springt op de comfort stand. Prima dus. Al met al kan ik zo prima leven met de thermostaat..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DaRk PoIsOn
Er is iemand onlangs een klein beetje bezig geweest:

https://pascalroeleven.nl...the-essent-e-thermostaat/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soepah
Samenvattend: "Hij heeft gechecked dat de internet verbinding beveiligd is middels certificates, dat hij via een (zelf gebouwde) programmer kan verbinden met de thermostaat MCU, maar dat deze protected is zodat de flash niet triviaal uit te lezen is".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

soepah schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 11:42:
Samenvattend: "Hij heeft gechecked dat de internet verbinding beveiligd is middels certificates, dat hij via een (zelf gebouwde) programmer kan verbinden met de thermostaat MCU, maar dat deze protected is zodat de flash niet triviaal uit te lezen is".
Klopt de pic is niet uit te lezen omdat de code beveiligd is tegen uitlezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• houthakker

houthakker

Poehé

Er zit volgens mij nog een losse eeprom op (i2c). Als daar het weekprogramma in zit, en de mcu leest/schrijft hier niet te vaak naartoe (en drived de pinnen niet continu hoog), dan zou je met een extra mcu deze kunnen lezen/schrijven.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grootkonijntje
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 16-04 17:30
Ik denk dat ik maar eens wat ga bedenken met een ESP en een touch displaytje.
Goed programma hiervoor schrijven moet ook niet zo moeilijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sr_Ogel
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 02-05 08:15

Sr_Ogel

Klop klop klop

Laatste bericht is al weer vanuit maart. Zijn er nog ontwikkelingen op dit gebied. Over niet al te lange tijd moeten we weer verlengen.

Of heeft iedereen de e-thermostaat eruit gegooid?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joen
Ik heb hem er uit gegooid en ben tevreden gebruiker van de Thermosmart V3. :)
Geen overdreven uitgebreid ding, maar wel een aantal fijne automatiseringsmogelijkheden zoals IFTTT en sinds kort ook Google Home ondersteuning. Vooral dat laatste vond ik een paar weken geleden een erg fijne ontdekking, omdat de Thermosmart daar nog geen ondersteuning voor had.
Het verwarmen zelf gaat ook prima en hij leert daadwerkelijk steeds van een aantal afgelopen keren opwarmen wanneer hij moet starten met opwarmen om het huis op het ingestelde tijdstip op de juiste temperatuur te krijgen. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
@Sr_Ogel Ik heb hem er ook uit gegooid. Heb via Marktplaats een Toon gekocht en deze vervolgens geroot. Vervolgens aan Domoticz toegevoegd zodat de Toon ook te gebruiken is in scripts. Ideaal :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esctec
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 31-10-2020
Sr_Ogel schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 17:12:
Laatste bericht is al weer vanuit maart. Zijn er nog ontwikkelingen op dit gebied. Over niet al te lange tijd moeten we weer verlengen.

Of heeft iedereen de e-thermostaat eruit gegooid?
Na een heel jaar voor dit te hebben betaald komt er weer een email van icy
dit lijkt zeer veel op ransomware of niet!
weel de keuze wel of niet betalen of toch maar een andere thermostaat.
overstappen naar nuon. kado bon en bij bol een bestellen.
en volgend jaar weer overstappen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

esctec schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 11:13:
[...]

Na een heel jaar voor dit te hebben betaald komt er weer een email van icy
dit lijkt zeer veel op ransomware of niet!
weel de keuze wel of niet betalen of toch maar een andere thermostaat.
overstappen naar nuon. kado bon en bij bol een bestellen.
en volgend jaar weer overstappen?
Ondanks dat de ICY een fijne thermostaat is heb ik een paar maanden geleden toch besloten om hem te vervangen voor een Nest V3. Daar zit je tenminste niet vast aan een abonnement. Nadeel van de Nest vind ik wel dat er op zich weinig aanpasbare parameters zijn. Daar had ik toch wat meer flexibiliteit verwacht.

Pagina: 1 2 Laatste