Ik heb redelijk veel tools gemaakt (vooral om dingen voor mezelf makkelijker te maken), maar de meeste ben ik helaas kwijt geraakt tussen de herinstallatie's van het OS (ik vergeet ze altijd te back-uppen).
Een tool waar ik een paar jaar terug aan begonnen ben en nog steeds gebruik:
Naxiz Fast Upload
Als je op de PrtScr toets drukt wordt je scherm 'gedimd' en kan je een stuk van je scherm selecteren (of op F drukken om je hele scherm te selecteren).
Zoals je linksboven kan zien is er ook multi monitor support. Je kan kiezen voor merge screens, screen 1, screen 2, screen 3 etc. Deze instelling heeft vooral te maken met de F toets, deze pakt dan je geselecteerde scherm of alle schermen.
Ook kan je de inhoud van je klembord snel uploaden door op de Pause toets te drukken. Dit kan alles zijn (bestanden, plaatjes, tekst).
Uploaden kan naar FTP, SFTP en CIFS (aka Samba). CIFS werkt ook met authenticatie (ik weet nog wel dat het nogal wat werk was om dit 'netjes' (zonder net map te gebruiken) te doen) Na het uploaden wordt er een (publieke) link op je klembord geplaatst naar het bestand (zoals een http of ftp link) om te delen.
Zelf gebruik ik deze tool nog elke dag. Ik vind het heel erg handig om snel even een snippet of bestandje te delen.
De tool is gemaakt in C#.
Meer screenshots & download.
Uptifier
Hiermee kan je abonneren op Debian packages. Zodra een of meer packages waar je op geabonneerd bent geüpdatet worden krijg je een e-mail:
code:
1
| Updated php5-fpm in sid to 5.6.0~rc1+dfsg-1, phpmyadmin in sid to 4:4.2.3-1. |
Ik ben hier nog maar een paar uur mee bezig geweest (komt vooral door de 1 euro voor een .eu actie bij TransIP

).
Het werkt, het enige wat ik (volgens mij) nog mis zijn error messages. Zo lijkt het bijvoorbeeld net alsof de pagina gewoon refreshed als je een account aan probeert te maken met een wachtwoord dat uit minder dan 6 tekens bestaat, maar dit is gewoon omdat ik nog geen error messages heb gemaakt.
Geen idee of hier ook interesse voor is, zelf vind ik het wel handig. Zo had ik laatst last van een bug in phpmyadmin die gefixed zou worden in de volgende versie. Dan kan ik wel elk uur de site gaan refreshen maar dit is natuurlijk veel handiger.
Website
Uptifier is trouwens een samenvoeging van update en notifier.