Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stayallive
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 05-09-2023
Ik heb de Cloud.app client nagebouwd voor Mac OS X samen met een PHP server implementatie (in het Laravel Framework) omdat ik meer controle wilde en minder wilde betalen (+ teveel server resources heb en er iets mee wilde doen).

Voordeel is ook dat ik het overal kan hosten want de meeste hosting providers bieden PHP ondersteuning aan.

Het uiteindelijke doel is om beide (client & server) te open sources. Enige probleem nu is dat ik de html/css van Cloud heb *geleend* en dat zullen ze me vast niet in dank afnemen :)

[ Voor 38% gewijzigd door stayallive op 24-06-2014 00:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 417179

filenox schreef op maandag 23 juni 2014 @ 23:25:
Ik heb vanavond snel een tooltje in elkaar gestoken dat een screenshot maakt en het vervolgens upload naar mijn eigen webserver via FTP. Vervolgens wordt de link naar het clipboard gekopieerd.

Puush, en die andere screenshot tools zijn leuk maar nu heb ik ten minste volledige controle over wat er met de bestanden gebeurd :)

[video]
Nice, dat had ik ook gemaakt met een shell scriptje:
code:
1
2
3
4
5
6
7
#!/bin/bash
set -e
f=$(scrot -s -e 'echo $f')
curl -s -u $(gpg -d ~/passwd.gpg | grep ftp-user | awk '{print $2":"$3}') -T $f ftp://foobar.net/public_html/scr/$f
echo http://foobar.net/scr/$f | xclip
rm -v $f
notify-send http://foobar.net/scr/$f

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soulrider
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-11-2017
Net echt een tool ansich, maar imo toch de moeite om te delen:

Nadat C'T-magazine deze maand een paar pagina's aan Elasticsearch heeft bestaat, heb ik nogmaals een poging ondernomen om die draaiend te krijgen op een Linux-VM.
Hun site (www.elasticsearch.com) heeft redelijk namelijk redelijk wat info om te starten met elasticsearch, maar dat is allemaal Linux-based, alhoewel het dus ook draait op Windows.

Als Basis heb ik Turnkey's LAMP VM gebruikt (http://www.turnkeylinux.org/lampstack) en daarop Elasticsearch met de (free for dev) Marvel-plugin en de benodigde JAva-libray geïnstalleerd.
Toen ik hen een mailtje stuurde of het misschien een idee was dat ze zelf zoiets zouden aanbieden om bv bij studenten en hobby-dev's minstens de interesse aan te wakkeren door het een "in 5min. ups and playing"-xp te maken, kreeg ik de reply:
I'm glad to hear about this work. I'd encourage you to share with our community via the mailing list or other forum.

We have considered developing our own VMs but so far have decided not to. We've instead focused on trying to make starting with Elasticsearch easier. Thanks for the feedback that you gave on your experience there.
Bij deze staat die dus op een dropbox als een 502MB grote .zip van een VMWare-image: http://tinyurl.com/nofa3kj

De VM gebruikt je LAN-connectie in bridged-modus, en verkrijgt zijn IP-adres via dhcp. Eenmaal opgestart toont ie het verkregen ip-adres en geeft ie mee op welke poort de Turnkey-webadmin te vinden is.
(cudos volledig naar turnkey - hier heb ik niets aan gedaan)

Elasticsearch vind je terug op dat ip-adres op poort 9200.
Marvel met sense (webbased direct JSON-input) vind je terug op "ipadres":9200/_plugin/marvel/sense/index.html
Kibana is pas achteraf geïnstalleerd, en ik heb nog geen zin om de +500MB zip opnieuw te uploaden met een 640kb/s upload-lijntje :s

Als er dus anderen zijn die er mee willen spelen: ga je gang: downloaden, unzippen en inladen in VMWare-player/workstation/.., virtualbox,... en je bent vertrokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barryvdh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20-06 20:35
Aangezien er steeds meer Laravel gebruikers voorbij komen op GoT, zal ik ook wat tools delen. 2 populairste zijn:

Laravel Debugbar

https://github.com/barryvdh/laravel-debugbar
Een implementatie van http://phpdebugbar.com/ voor Laravel. Ondertussen heb ik zelf ook de nodige wijzigingen aan phpdebugbar gemaakt, maar mijn package zorgt ervoor dat je makkelijk de debugbar kan activeren in je Laravel project, inclusief veelgebruikte 'collectors'.
Features
Het heeft nu oa. de volgende features:
  • Dumpen van objecten/messages in je code, mooi opgemaakt
  • Opvangen van AJAX requests en redirects (dus opslaan en direct doorsturen)
  • Timeline met boot/application tijd en custom events.
  • Informatie over tijd, geheugen, versie, ingelogde gebruiker etc.
  • Database Queries tonen, inclusief parameters
  • Informatie over huidige route (controller, route, filters etc)
  • Gerenderde templates, inclusief data
  • Alle events die verstuurd worden
  • Request data (GET/POST/SERVER, headers, sessie etc)
  • Laatste log entries
  • Alle bestanden die geïnclude worden.
  • Configuratie waardes
  • Mails die verzonden worden
  • Exceptions, ofwel tijdens een fout of handmatig doorgegeven.
Screenshot
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/VmuNA4w.png

Laravel IDE Helper

https://github.com/barryvdh/laravel-ide-helper
Laracasts filmpje: https://laracasts.com/ser...e-in-phpstorm/episodes/15
Deze IDE Helper was een van de eerste tools die ik gemaakt had, toen Laravel 4 nog in Beta was. Laravel 4 gebruikte zgn. 'Facades' om een aantal functies makkelijker bereikbaar te maken, maar dat is iets te magisch voor Netbeans/phpStorm etc. Er waren wel bestanden die je kon downloaden zodat je IDE er 'iets' van snapt, maar dat was allemaal handwerk en incompleet.
Deze commandline tool genereert automatisch een bestand waardoor je IDE wel snapt welke Facades beschikbaar zijn en welke methods deze heeft. Voorbeeld: https://gist.github.com/barryvdh/5227822
Daarnaast is het mogelijk om op basis van je database, phpdocs te genereren voor je Models, zodat ook properties/relations/scopes automatisch aangevuld kunnen worden.
Features
  • Automatisch alle Facades ontdekken
  • Dmv Reflection, alle methods + phpdocs uitlezen
  • phpdocs aanpassen zodat ze kloppen
  • PHP bestand wegschrijven met alle 'nep' classes
  • Models zoeken
  • Tabelinformatie uitlezen per model
  • Relaties/scopes bepalen uit Model
  • Nieuwe phpdocs wegschrijven naar Model

Andere Laravel tools

Zijn te vinden op: https://packagist.org/packages/barryvdh/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xatom
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 11:50

Xatom

Ik heb redelijk veel tools gemaakt (vooral om dingen voor mezelf makkelijker te maken), maar de meeste ben ik helaas kwijt geraakt tussen de herinstallatie's van het OS (ik vergeet ze altijd te back-uppen).

Een tool waar ik een paar jaar terug aan begonnen ben en nog steeds gebruik:

Naxiz Fast Upload

Afbeeldingslocatie: http://louis.matthijssen.info/wp-content/uploads/2009/01/nfu5.png

Als je op de PrtScr toets drukt wordt je scherm 'gedimd' en kan je een stuk van je scherm selecteren (of op F drukken om je hele scherm te selecteren).

Zoals je linksboven kan zien is er ook multi monitor support. Je kan kiezen voor merge screens, screen 1, screen 2, screen 3 etc. Deze instelling heeft vooral te maken met de F toets, deze pakt dan je geselecteerde scherm of alle schermen.

Ook kan je de inhoud van je klembord snel uploaden door op de Pause toets te drukken. Dit kan alles zijn (bestanden, plaatjes, tekst).

Uploaden kan naar FTP, SFTP en CIFS (aka Samba). CIFS werkt ook met authenticatie (ik weet nog wel dat het nogal wat werk was om dit 'netjes' (zonder net map te gebruiken) te doen) Na het uploaden wordt er een (publieke) link op je klembord geplaatst naar het bestand (zoals een http of ftp link) om te delen.

Zelf gebruik ik deze tool nog elke dag. Ik vind het heel erg handig om snel even een snippet of bestandje te delen. :)

De tool is gemaakt in C#. Meer screenshots & download.

Uptifier

Hiermee kan je abonneren op Debian packages. Zodra een of meer packages waar je op geabonneerd bent geüpdatet worden krijg je een e-mail:

code:
1
Updated php5-fpm in sid to 5.6.0~rc1+dfsg-1, phpmyadmin in sid to 4:4.2.3-1.

Ik ben hier nog maar een paar uur mee bezig geweest (komt vooral door de 1 euro voor een .eu actie bij TransIP :+).

Het werkt, het enige wat ik (volgens mij) nog mis zijn error messages. Zo lijkt het bijvoorbeeld net alsof de pagina gewoon refreshed als je een account aan probeert te maken met een wachtwoord dat uit minder dan 6 tekens bestaat, maar dit is gewoon omdat ik nog geen error messages heb gemaakt.

Geen idee of hier ook interesse voor is, zelf vind ik het wel handig. Zo had ik laatst last van een bug in phpmyadmin die gefixed zou worden in de volgende versie. Dan kan ik wel elk uur de site gaan refreshen maar dit is natuurlijk veel handiger. :)

Website

Uptifier is trouwens een samenvoeging van update en notifier. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13:59

Sebazzz

3dp

Na heel lang weer eens iets gemaakt wat showcasewaardig is :)

Financial App
Een HTML5 single page application in AngularJS + ASP.NET Web API + Typescript om te dienen als financieel huishoudboekje. Features:

• Werkt op zowel mobiel, tablet als desktop
• Financiele gegevens bijhouden van maand tot maand
• Statistieken en analyse
• Met meerdere gebruikers dezelfde dataset beheren

FA-1
FA2
FA3

De reden voor deze app is dat ING stopt met het online huishoudboekje, en Excel irritant is om te gebruiken op de mobiele telefoon. Dit vond ik een mooie kans om zelf wat te maken.

Contributies welkom, de source staat op Github.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13-06 09:46
filenox schreef op maandag 23 juni 2014 @ 23:25:
Ik heb vanavond snel een tooltje in elkaar gestoken dat een screenshot maakt en het vervolgens upload naar mijn eigen webserver via FTP. Vervolgens wordt de link naar het clipboard gekopieerd.

Puush, en die andere screenshot tools zijn leuk maar nu heb ik ten minste volledige controle over wat er met de bestanden gebeurd :)

[video]
We zijn nu wat dagen verder en er zijn ondertussen wat wijzigingen doorgevoerd :) Het geheel is nu een Alfred Workflow geworden en heeft de naam 'Up' gekregen. Hierdoor is het mogelijk om de toetsencombinatie command + shift + 5 aan Up te koppelen. Verder is er nu ook Bitly integratie en de mogelijkheid om ubb-codes te genereren. Bovendien worden de screenshots nu op een wat mooiere manier weergeven aan de ontvanger. Meer informatie (download + configuratie) kan je vinden op www.filenox.net/up

Demo!
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=5GintyRt154]

Nu nog een beheerdersmodule maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Ben nog steeds bezig met schrijven :( Een RESTful api in mvc, maar is nog verre van af. Is ook gelijk om mijn php skills weer op te peppen. Daarbij zal de service een soort facade zijn binnen een service netwerk welke eigenlijk dient als een interface voor alle apparaten binnen een home automation netwerk.

Nadat de basis framework staat, zal deze wellicht naar Hack worden geport, en daarna wordt het zeroconf tijd ;( . Ik kan op sich veel plugins gebruiken, maar wil het graag zelf doen :Y)

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tribits
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 07:14

Tribits

Onkruid vergaat niet

Sebazzz schreef op zaterdag 28 juni 2014 @ 14:16:

Financial App
Een HTML5 single page application in AngularJS + ASP.NET Web API + Typescript om te dienen als financieel huishoudboekje. Features:
Nog niet echt grondig bekeken maar liep tegen een bugje aan. Op het login scherm wordt geen foutmelding getoond als de login mislukt. Na wat zoeken kreeg ik het idee dat het hier aan ligt:

JavaScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
module FinancialApp.Factories {
    export function AuthenticationErrorHttpInterceptor() {
        var func = ($location : ng.ILocationService) => {
            return {
                responseError: (response) => {
                    if (response.status === 403 || response.status === 401) {
                        $location.path("/auth/login");
                        $location.replace();
                    }

return response;
                }
            }
        };

return func.withInject("$location");
    }
}

Door response terug te geven op een 403 kom je in AuthLoginController.onLogin altijd in de success functie terecht en die is dus leeg. Oplossing is wellicht een reject(response) terug te geven op een 403 vanuit de interceptor of te controleren op een 403 in de success functie van onLogin.

Master of questionable victories and sheer glorious defeats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 302117

M'n muziekleraar gebruikte ireal pro op z'n ipad om vlug een accoordenschema in te typen. Ik kon zoiets niet direct voor windows vinden en ben zelf iets gaan maken. Ik ben tevreden met het resultaat. Afbeeldingslocatie: http://www.jcremers.com/images/Chordplayer.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.jcremers.com/images/Chordplayer1.jpg

Blabla: Chordplayer is een alternatief voor 'ireal pro', je kan accoorden invoeren om een schema te oefenen. Je hoort de accoorden en eventueel een metronoom en je ziet de cursor steeds op het huidige accoord.
Het is heel gemakkelijk, typ wat accoorden, zet aantal beats en tijd, en klik Play. Songs en hun settings kunnen bewaard, je kunt ook teksten tussendoor zetten. Of gebruik een groot font zodat je vanaf je monitor kan spelen.
Het kan transponeren en exporteren naar midi, je kan kleuren zetten etc..
De download is een zip, er is geen installer, gewoon unzippen naar een map en starten.

Link: http://www.jcremers.com/?id=ChordPlayer&lan=nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keeper
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Keeper

<3 Ruby

Financial App
Een HTML5 single page application in AngularJS + ASP.NET Web API + Typescript om te dienen als financieel huishoudboekje.
Cool, ik zit ook te denken zoiets te bouwen. Hoe verwerk jij de transacties, lees je die automatisch in uit je internetbankieren, of voer je het handmatig in? En categoriseer je dan ook semi-automatisch? Of doe je dat ook handmatig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webdavid
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 18-06 18:03
Keeper schreef op maandag 14 juli 2014 @ 11:30:
[...]

Cool, ik zit ook te denken zoiets te bouwen. Hoe verwerk jij de transacties, lees je die automatisch in uit je internetbankieren, of voer je het handmatig in? En categoriseer je dan ook semi-automatisch? Of doe je dat ook handmatig?
Ben ik ook wel beniewd naar.

En hoe teken je de grafieken?

daviddebestnl @ tweakers2 clash of clans || i5 4690 ~ gtx 750 ti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Niet lullig bedoeld, echt niet, maar ik moest meteen hier aan denken:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/27PraRAf2py0MoSBZCW6ZNg2/full.jpg

:+

Misschien je controls iets meer "ademruimte" geven?

[ Voor 9% gewijzigd door RobIII op 15-07-2014 23:43 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ach ik zit er niet zo mee. Gelukkig houd ik niet zo van apple, juist oa vanwege het minimalisme.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiant
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Radiant

Certified MS Bob Administrator

Financial App

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

De reden voor deze app is dat ING stopt met het online huishoudboekje, en Excel irritant is om te gebruiken op de mobiele telefoon. Dit vond ik een mooie kans om zelf wat te maken.

Wow, tof! Ik zat er ook al een tijd over te denken om zoiets te maken omdat Afas en het huishoudboekje van de ABN veel te veel gedoe omheen zit (en geen rekening houdt met sparen); ik ga er eens mee stoeien :) Dank voor het delen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cezus
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15:56

Financial App

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Netjes! Mijn volgende doe-het-zelf wordt ook iets als een huishoudboekje! Ik heb even je code structuur bekeken. Als je meer interesse hebt in hoe je je angular files duidelijker kan structureren kan ik je de blogpost van John Papa aanraden: http://www.johnpapa.net/angular-app-structuring-guidelines/

Hij geeft aan hoe je op verschillende manieren je bestanden kan structureren :)

Groeten,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-06 23:15

Financial App

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Geinig, alleen zou ik zoiets dan weer op mn NAS willen hosten. Maar die ondersteund geen mono helaas. Dus dan zou ik t eerst naar php/python moeten porten. Ook een leuk projectje an sich..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13:59

Sebazzz

3dp

Keeper schreef op maandag 14 juli 2014 @ 11:30:
[...]

Gewoon handmatig, maar als je het bijhoudt is het niet zo'n probleem. Ik wil niet mijn hoofd moeten breken over het opslaan van bankgegevens :)

Grafieken gaan trouwens via Google Charts.

[ Voor 4% gewijzigd door Sebazzz op 17-07-2014 09:24 ]

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21-06 23:41
Voor het maken van computer games heb ik besloten om alle nodige tools zelf te schrijven. Zo ben ik een poosje terug begonnen aan een soort Maya clone voor het maken en animeren van mijn characters. Het is echt een onwijze klus en de ontwikkeling loopt vrij traag omdat in je eentje werken aan zo iets grootst veel doorzet vermogen vereist. Soms neem ik even een weekje pauze :P

Afbeeldingslocatie: http://hmdlive.com/images/julia_g2_thumb.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door Sir_Hendro op 17-07-2014 09:27 ]

GTA VI - All aboard the hype train!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn19
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 06-05 08:37
Bedankt Barry, ik maak bij meerdere projecten gebruik van jouw Laravel packages d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Sir_Hendro schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 09:20:
Voor het maken van computer games heb ik besloten om alle nodige tools zelf te schrijven. Zo ben ik een poosje terug begonnen aan een soort Maya clone voor het maken en animeren van mijn characters. Het is echt een onwijze klus en de ontwikkeling loopt vrij traag omdat in je eentje werken aan zo iets grootst veel doorzet vermogen vereist. Soms neem ik even een weekje pauze :P

[afbeelding]
Zo, dat is nogal een klus zeg. Wel gaaf, als het straks echt compleet is kan je er vast ook geld mee verdienen :)

Owner of DBIT Consultancy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21-06 23:41
DennusB schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 09:45:
[...]

Zo, dat is nogal een klus zeg. Wel gaaf, als het straks echt compleet is kan je er vast ook geld mee verdienen :)
De bedoeling is om de game design tools gratis te maken zodat iedereen lekker game content kan maken met wat meer professionele software in plaats van die nogal basic tools van andere hobbyisten die ik zo al voorbij zie komen.

Het enige wat ik niet gratis zal vrijgeven is mijn game engine. Echter ben ik van plan om een soort community game te maken waar ik de basis van het spel maak en dat andere gebruikers ideeën en content kunnen maken. Die kan dan vervolgens worden beoordeeld door de spelers. Als de spelers het idee leuk vinden moet ik hem als beheerder nog goedkeuren of afkeuren.

Om eerlijk te zijn is het allemaal leuk en aardig maar in verband met de omvang van het project is er wel de kans dat het een beetje een never ending story zal worden qua ontwikkeling. In ieder geval zolang ik er in mijn eentje aan werk haha. Het is in ieder geval wel leuke bezigheidstherapie. 8)

GTA VI - All aboard the hype train!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firefly III
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Firefly III

Bedrijfsaccount Firefly III
-

[ Voor 100% gewijzigd door Firefly III op 26-06-2016 19:16 . Reden: Leeg vanwege privacy. ]

Hulp nodig met Firefly III? ➡️ Gitter ➡️ GitHub ➡️ Mastodon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kajel
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-06 21:10

Kajel

Development in Style

RobIII schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 23:38:
[...]

Doorgaans als een zin begint met "niet lullig bedoeld", komt er iets enorm lulligs. Tip: Als je een zo'n zin begint, stop dan meteen met schrijven en doe het niet. Of transformeer je opmerking in iets werkelijk constructiefs:
"Tof project! Functioneel dik in orde, maar wellicht moet je wat meer ruimte tussen de controls gooien. Daar wordt het nog overzichtelijker van."

En dan zonder de referentie naar een beledigend plaatje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[...]

Hm. Ik merk dat ik me er toch wat van aantrek. :)

EDIT: Ik lees net de reactie boven me, je hebt natuurlijk wel helemaal gelijk, ondanks dat ik me achteraf toch wat van de kritiek aantrek. Ik ben dit eigenlijk van tweakers wel gewend helaas, ik heb al vaker volkomen onterecht naar mijn mening neerbuigende reacties gehad in programmeertopics, reacties waarvan ik denk 'moet dat nou', ik denk dat dat komt omdat men je niet kent en je nog niet bij het clubje hoort ofzo.

Ps, qua interface design, wel eens muziek software zoals Cubase gezien? Daar zit wel meer als 1 of 2 knopjes op hoor.

[ Voor 52% gewijzigd door Anoniem: 302117 op 19-07-2014 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
  • Laatst online: 15:54
Kajel schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 09:41:
[...]

Doorgaans als een zin begint met "niet lullig bedoeld", komt er iets enorm lulligs. Tip: Als je een zo'n zin begint, stop dan meteen met schrijven en doe het niet. Of transformeer je opmerking in iets werkelijk constructiefs:
"Tof project! Functioneel dik in orde, maar wellicht moet je wat meer ruimte tussen de controls gooien. Daar wordt het nog overzichtelijker van."

En dan zonder de referentie naar een beledigend plaatje.
Ik vond het eigenlijk wel een grappig plaatje. En tegenwoordig kan en mag helemaal niets meer omdat het allemaal beledigend of kwetsend is. "Dat kun je niet maken, want als je zoiets zegt ben ik beledigd, en voel ik mij gekwetst." Kom op, we zijn geen 3 jaar meer. We hoeven niet alles te sugar coaten. Als je daar niet tegen kunt, is het misschien tijd voor wat meer zelfvertrouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ach laat maar.

[ Voor 90% gewijzigd door Anoniem: 302117 op 19-07-2014 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kajel
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-06 21:10

Kajel

Development in Style

ThomasG schreef op zaterdag 19 juli 2014 @ 14:45:
[...]
Ik vond het eigenlijk wel een grappig plaatje. En tegenwoordig kan en mag helemaal niets meer omdat het allemaal beledigend of kwetsend is. "Dat kun je niet maken, want als je zoiets zegt ben ik beledigd, en voel ik mij gekwetst." Kom op, we zijn geen 3 jaar meer. We hoeven niet alles te sugar coaten. Als je daar niet tegen kunt, is het misschien tijd voor wat meer zelfvertrouwen.
Of: we zijn geen 3 jaar meer, dus we kunnen elkaar respectvol behandelen. Mensen op het internet in het algemeen, en veel Tweakers in het bijzonder, ontbreekt het zwaar aan social skills en voelen zich "entitled" om maar alles te schrijven wat in ze opkomt, over alles en iedereen.

Het is overigens totaal niet aan jou om te bepalen of dat plaatje grappig of beledigend was, het was namelijk niet aan jou gericht, maar aan JeanC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xehbit
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18-06 02:37

xehbit

[...]

[afbeelding]

:+

Misschien, ik denk dat dit meer een persoonlijk iets is. Zelf vind ik het some wel fijn dat alles zo op elkaar geplakt staat, vooral op wat kleinere resoluties :P
Anoniem: 302117 schreef op maandag 14 juli 2014 @ 11:03:
M'n muziekleraar gebruikte ireal pro op z'n ipad om vlug een accoordenschema in te typen. Ik kon zoiets niet direct voor windows vinden en ben zelf iets gaan maken. Ik ben tevreden met het resultaat. [afbeelding]

[afbeelding]

Blabla: Chordplayer is een alternatief voor 'ireal pro', je kan accoorden invoeren om een schema te oefenen. Je hoort de accoorden en eventueel een metronoom en je ziet de cursor steeds op het huidige accoord.
Het is heel gemakkelijk, typ wat accoorden, zet aantal beats en tijd, en klik Play. Songs en hun settings kunnen bewaard, je kunt ook teksten tussendoor zetten. Of gebruik een groot font zodat je vanaf je monitor kan spelen.
Het kan transponeren en exporteren naar midi, je kan kleuren zetten etc..
De download is een zip, er is geen installer, gewoon unzippen naar een map en starten.

Link: http://www.jcremers.com/?id=ChordPlayer&lan=nl
Ziet er netjes uit!

Is het een bugje dat de chords erg snel afspelen met 'Click' aan ?
(Zie video: YouTube: Chordplayer)

[ Voor 56% gewijzigd door xehbit op 20-07-2014 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dragon707 schreef op zondag 20 juli 2014 @ 11:23:
Ziet er netjes uit!
Is het een bugje dat de chords erg snel afspelen met 'Click' aan ?
(Zie video: YouTube: Chordplayer)
Thanks. :)
Dat was een bug in de laatste versie ja, ik heb het zipje geupdate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickvLeeuwen1
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20-05 12:46
Bierplicatie

Ook is iets gemaakt, omdat in mijn studentenhuis we het leuk vinden om goed bij te houden wie het bier drinkt en hoe veel deze persoon drinkt een programmatje geschreven. PC staat op de "bier"koelkast en naast de koelkast staat een usb numpad waarop je jou nummer aanklikt wanneer je een biertje pakt.

code: https://code.google.com/p...e2.0%253Fstate%253Dclosed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12:47

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Leuk idee, maar 2 dingen:
Je page-title zegt:
"Vooor" (teveel o's)
"me bier" (me is geen bezittelijk voornaamwoord)

Zelf niet nodig nog, maar wel een grappig idee :)

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RareAMV
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 31-05 14:27
Een beetje vrijetijd + de drang om een nieuwe taal te leren:

SpotiBOT

Vroeg me af hoever ik kon komen om een twitch chat bot te maken zoals nightbot, maar dan inplaats van een youtube muziek verzoek functie zoals in nightbot om spotify muziek te verzoeken + als je een valve mp game speelt zoals tf2 kunnen mensen in de chat de ip van de huidige server waar je op speelt opvragen(veranderdt automatisch als je van server wisselt).

Oh en ik weet dat je met de api van spotify niet iemand van buitenaf je spotify client mag laten besturen, dus die heb ik dan ook niet gebruikt^^, dat was een hele klus maar met een beetje doorzetting vermogen toch gelukt.

Ook is het mijn eerste programma in C#, op hello world na dan XD. In het begin had ik de bot in php geschreven, maar omdat dat php een server side language is moest ik iets anders bedenken om anderen het te kunnen laten gebruiken.

Ik ben vanplan om het een multiplatform request bot van te maken zodat je de kijker niet alleen nummers van spotify kunnen verzoeken maar ook bv van youtube, soundcloud, last.fm etc... mr dat is iets voor de toekomst^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
  • Laatst online: 13-06 09:46
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=A79nbWrkgpE]

Een scriptje om wat makkelijker wakker te worden :) Ik heb vooral Python gebruikt maar ook Applescript, PHP, HTML en CSS werden gebruikt. :)
  • Het weerbericht wordt binnengehaald via de Yahoo Weather API en dankzij hun Condition Codes is alles makkelijk naar het Nederlands te vertalen.
  • Google Calendar uitlezen is mogelijk dankzij gcalcli.
  • De SSH-verbinding wordt opgesteld in Python mbv Paramiko.
  • iTunes besturen gaat – via SSH – dankzij osascript.
  • De iTunes besturingsknoppen zijn gemaakt in HTML en CSS. De iconen zijn die van het Bootstrap framework.
  • Het automatisch opstarten van de Mac gaat via een WOL bericht.
  • Het script wordt met een cronjob dagelijks uitgevoerd.
  • Aantal regels Python + AppleScript + Linux commando’s: 183
  • Aantal regels PHP + HTML + CSS: 119
http://www.filenox.net/wa...t-python-php-applescript/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vpm
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 00:17

vpm

Think, tinker, tank

@huishoudboekje: Ik zit ook al een tijdje aan iets dergelijks te denken (echter in Symfony). Enige functionaliteit die ik mis (een struikelblok in mijn huishouden) is de beschrijving van de transactie (op productniveau) zodat je ook prijsverschillen kunt bijhouden.

Op het moment ben ik bezig met een app. Wil er nog niet over uitwijden. Heb de flow helemaal uitgedacht, maar loop vast in de data opzet (databases/cache files). Aan de ene kant zou ik graag ORM gebruiken, maar de core is zo kleinschalig, dat ik geen full stack Symfony nodig heb. Weet nog even geen goede oplossing (= nu Silex). Problemen, problemen.... ;)

@filenox: Super tof. Source?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobras
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15:41

jacobras

Developer

@filenox: heel tof! :) Zoiets wil ik al een tijdje ook zelf bouwen, geïnspireerd door de Iron Man films. Kost alleen best wat tijd omdat ik al voordat ik ben begonnen het flink wil uitbreiden (hele huis door) en het een te groot project wordt ;)

Mijn laatste (grote) reviews: Medal of Honor (VR), Half-Life: Alyx (VR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Ik was ontevreden over de stabiliteit van teleport, dus zelf maar wat geschreven:

Voor apple only, bedoeld om je input devices op meerdere machines te kunnen gebruiken. Soort synergy dus.
Werkt met gestures, fn-knoppen, alles. Gebruikt ssh om connectie te maken met een andere machine, dus als je kan ssh-en naar je 'remote' machine dan kun je deze tool gebruiken.

https://github.com/arjanhouben/eventually

en voor wie lui is:
git clone https://github.com/arjanhouben/eventually && cd eventually && ./iamlazy.sh && . ~.profile

op je host record je dan je input, die wordt verzonden zodra je muis in het 'virtuele' scherm komt.
Typical use case:

sudo eventually -r -top 1400 900 | ssh <remote_ip> "eventually"

tip, mocht je eventually naar je remote willen kopieren:
cat $(which eventually) | ssh <remote_ip> "cat > /tmp/eventually;mkdir -p .eventually/bin;mv /tmp/eventually .eventually/bin/;chmod +x .eventually/bin/eventually"

vervolgens zou
sudo eventually -r -top 1400 900 | ssh <remote_ip> ".eventually/bin/eventually"

gewoon moeten werken.

oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21-06 16:11

Saven

Administrator

Quick Notepad Opener

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/4U9WSwW.png Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/KwtMxwM.png

Omdat ik lui ben en vaak kladblok gebruik om ff snel wat notities ergens van te maken, of ff snel wat op te slaan heb ik een mini tooltje gemaakt waarmee je kladblok kan openen met de "pause" toets op je keyboard
Ik heb die knop nog nooit van mijn leven gebruikt :P, en ik heb geen fancy keyboard met programmeerbare toetsen. Dusja prima oplossing :)

Zit een keyhooker aan vast dus je kan wanneer je maar wil op die knop duwen en notepad springt naar voren. Todo: single instance app van maken :') mjah

Draait op .NET framework 4.5

Download: http://www18.zippyshare.com/v/35938646/file.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Saven schreef op zondag 27 juli 2014 @ 15:13:

Quick Notepad Opener

[afbeelding] [afbeelding]

Omdat ik lui ben en vaak kladblok gebruik om ff snel wat notities ergens van te maken, of ff snel wat op te slaan heb ik een mini tooltje gemaakt waarmee je kladblok kan openen met de "pause" toets op je keyboard
Ik heb die knop nog nooit van mijn leven gebruikt :P, en ik heb geen fancy keyboard met programmeerbare toetsen. Dusja prima oplossing :)

Zit een keyhooker aan vast dus je kan wanneer je maar wil op die knop duwen en notepad springt naar voren. Todo: single instance app van maken :') mjah

Draait op .NET framework 4.5

Download: http://www18.zippyshare.com/v/35938646/file.html
Je weet dat een beetje keyboard-manager-tooltje ook apps aan keys kan binden?

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven

Saven

Administrator

Firesphere schreef op zondag 27 juli 2014 @ 15:25:
[...]

Je weet dat een beetje keyboard-manager-tooltje ook apps aan keys kan binden?
Yes :P het was vooral een leerprojectje voor hoe dat keybinden in zn werk gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d91
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20-06 13:17

d91

Zeer interessant topic. Ik heb m'n eigen bedrijfje (als web-, app- en overige ontwikkelaar) en heb zodoende een hoop tooltjes geschreven.

basichtmlpage.info

Een nieuwe tool die ik pas online heb gezet is http://basichtmlpage.info. Dit is een eenvoudige site waar je een simpel HTML-frame kunt aanmaken. Je kan selecteren welke JavaScript-frameworks je er al gelijk in wil hebben. Het is nu nog een stub, maar wil de site uitbreiden met meer handige tooltjes.
Verder heb ik deze zaken nog onder ontwikkelen (waarvan ik nog een hoop open source via GitHub beschikbaar wil stellen):
- Simpel notitieprogrammaatje (met responsive design dus gemakkelijk te gebruiken op smartphone)
- Volledig modulair PHP-framework (in eerste instantie voor mezelf gemaakt, maar is ook zeer bruikbaar voor andere mensen)

Verder heb ik een spelletje geschreven (puur HTML5, CSS en JavaScript). Het is een Picross/Nonogram-kloon en is hier te vinden: http://duco.cc/addons/ducocc/ducross/ en op GitHub: https://github.com/dukeofharen/ducross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21-06 15:31

Matis

Rubber Rocket

@hierboven

Handige tool. Ik ben ook altijd op zoek naar een template voor mijn pagina's. Jammer alleen dat je naar w3schools klinkt, terwijl ik liever een link zou zien naar de officiële documentatie van de W3C of desnoods wikipedia.

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barryvdh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20-06 20:35
d91 schreef op zondag 27 juli 2014 @ 19:47:
Zeer interessant topic. Ik heb m'n eigen bedrijfje (als web-, app- en overige ontwikkelaar) en heb zodoende een hoop tooltjes geschreven.

basichtmlpage.info

Een nieuwe tool die ik pas online heb gezet is http://basichtmlpage.info. Dit is een eenvoudige site waar je een simpel HTML-frame kunt aanmaken. Je kan selecteren welke JavaScript-frameworks je er al gelijk in wil hebben. Het is nu nog een stub, maar wil de site uitbreiden met meer handige tooltjes.
Waarom geen HTML5? Al gekeken naar http://html5boilerplate.com/ ? Die bevat wat meer 'best practices', zoals ook beschreven in de docs, waarom iets gedaan wordt (meta charset vóór de title tag, javascript aan het einde, lokale jquery fallback, nuttige meta tags). Overigens zijn er ook tools zoals http://www.initializr.com/ en http://yeoman.io/ maar dat is misschien wat overkill :P
(Edit: ironisch genoeg is de website zelf wel html5 :P)

Ben wel benieuwd naar je php framework, is dat al ergens te vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d91
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20-06 13:17

d91

@Matis
Bedankt voor de tip. Ik zal even kijken of ik de officiële pagina kan vinden.

@Barryvdh
Dank je voor de tips. Ik zal het eens bekijken.
Wat betreft mijn framework, ik ben het zelf al mondjesmaat aan het inzetten voor een aantal custom projecten (heb ook al wat addons zoals blog en Google Analytics etc. geschreven). Ik zal er nog een website en een documentatie bij moeten maken (anders kan niemand er wat mee :P), maar dat laat nu nog even op zich wachten. Eerst maar eens op een welverdiende vakantie :)

[ Voor 11% gewijzigd door d91 op 27-07-2014 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15:04

Martinspire

Awesomeness

Ik denk dat het al wel zal helpen als je meer meta-tags toevoegt zoals bv die view-port.

Martinspire - PC, PS4, X1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeGek
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21-05 21:02

TeGek

Engineer in hart en nieren.

Ik was begonnen een dashboard te maken voor onze interne helpdesk hier, icm met een monitoring pakket dat wij veel gebruiken. Naderhand kreeg ik echter een kleine inspiratie-burst en besloot ik maar gelijk een heel eigen monitoring pakket te maken :+

Useless without pics natuurlijk:
Monitoring Dashboard:
Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/o5yts0.jpg

Monitoring Reporting:
Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/25hzkw1.jpg

Dat is nog even alles wat ik wil laten zien van het systeem :+ Gaat een grote klus worden.

Serverside: PHP/MySQL/JS.
Clientside: vb.net voor windows monitoring, perl voor linux monitoring. Mac OSX doe ik nog nie aan :+

[ Voor 10% gewijzigd door TeGek op 28-07-2014 14:29 ]

PoSh Fan? Automation? RMM? blog - op zoek naar een nieuwe job? kijk dan hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomas6886
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 17-05 13:37
TeGek schreef op maandag 28 juli 2014 @ 14:27:
Ik was begonnen een dashboard te maken voor onze interne helpdesk hier, icm met een monitoring pakket dat wij veel gebruiken. Naderhand kreeg ik echter een kleine inspiratie-burst en besloot ik maar gelijk een heel eigen monitoring pakket te maken :+

Monitoring Dashboard:
[afbeelding]

Monitoring Reporting:
[afbeelding]

Dat is nog even alles wat ik wil laten zien van het systeem :+ Gaat een grote klus worden.

Clientside: vb.net voor windows monitoring, perl voor linux monitoring. Mac OSX doe ik nog nie aan :+
Ziet er zekerst goed uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven

Saven

Administrator

Hoewel het er redelijk goed uit ziet zou ik je toch het boek van Stephen Few aanraden (information dashboard design). Een beetje de holy grail onder dashboard ontwerpen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

TeGek schreef op maandag 28 juli 2014 @ 14:27:

Monitoring Dashboard:
[afbeelding]

Monitoring Reporting:
[afbeelding]

Ergens te downloaden? Ziet er leuk uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeGek
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21-05 21:02

TeGek

Engineer in hart en nieren.

Firesphere schreef op maandag 28 juli 2014 @ 20:31:
[...]

Ergens te downloaden? Ziet er leuk uit.
Zeer binnenkort! ik post wel een linkje als het zover is, ik denk eind deze week.

PoSh Fan? Automation? RMM? blog - op zoek naar een nieuwe job? kijk dan hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypho
  • Registratie: April 2008
  • Nu online

Ypho

Allround Nerd

Tournament Organiser

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/T7TzU5OHtWAbkj6zDpoas9xa/medium.png Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/d4BYHLKO2ONMSo539SP5e1sI/medium.png
Een tool om toernooien in te organiseren en beheren voor (online) games. Nu waren er al van deze tools, maar die werken vooral via Round Robin (halve competitie) en single/double elimination.

Ik wilde een tool hebben die volgens het (imo eerlijkste) Swiss systeem werkt. Er worden een x-aantal ronden gespeeld, en iedere ronde worden spelers tegen elkaar gepaired op basis van eerdere resultaten. Zo speel je altijd tegen iemand die ongeveer even goed/slecht is.

Dit alles heb ik in een webapplicatie gestopt met een berg extra functies (deel nog in ontwikkeling).

Backend: Laravel Framework (PHP) + MySQL
Frontend: Bootstrap + Piccolo Template

In het kort werkt het als volgt: Een gebruiker maakt een toernooi aan. Andere gebruikers kunnen zich daarop in- en uitschrijven. Op een gegeven moment besluit de TO om het toernooi te starten. Dan worden de pairings voor ronde 1 gemaakt. Gebruikers kunnen hun eigen uitslag invullen. Mochten daar problemen bij komen (omdat iemand niet eerlijk is), heeft de TO de rechten dit te overrulen. Als alle scores zijn ingevuld, kan de TO het programma aanzwengelen om de pairings voor ronde 2 te maken. Dit gaat door tot alle ronden zijn gespeeld.

Met een hoop berekeningen wordt continu de uitslag en dus ook de ranking bijgewerkt. Deze wordt bepaald op basis van het aantal matchpoints, maar ook op basis van weerstand (winstpercentage, winstpercentage tegenstanders etc).

Verder zitten er nog wat andere tools in zoals een Shoutbox (bespreking per toernooi), DM systeem, tijdzones en de conversie daarvan, meertaligheid (in ontwikkeling) en nog wat dingetjes.

Het idee is om deze tool in te zetten voor de GoT Hearthstone toernooien die ik met een paar andere Tweakers wil organiseren.

De tool is in beta, maar de honderden tests die ik heb gedraaid met het maken van toernooien zijn succesvol verlopen. De eerste "echte" test (een Magic The Gathering toernooi) is goed verlopen.

Ik moet nog een logo/domeinnaam verzinnen (input welkom ;) ), maar vooralsnog is hij hier te vinden: www.ypho.nl

🃏 TCG Codex - Je volledige TCG verzameling in je broekzak ::: ⭐️ My Graded cards ::: 👀 TCG Codex Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webdavid
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 18-06 18:03
Ziet er leuk uit die tournament organiser!

daviddebestnl @ tweakers2 clash of clans || i5 4690 ~ gtx 750 ti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypho
  • Nu online

Ypho

Allround Nerd

webdavid schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 23:54:
Ziet er leuk uit die tournament organiser!
Thanks, ik heb vanmorgen wat updates gedaan. Nu de tests nog een keer draaien en dan de eerste "echte" toernooien maar eens gaan spelen :)

En eens uitzoeken hoe ik dit het beste aan de man kan brengen...

🃏 TCG Codex - Je volledige TCG verzameling in je broekzak ::: ⭐️ My Graded cards ::: 👀 TCG Codex Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perpixel
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19-06 15:13
ziet er tof uit :) als een idee voor (domein)naam swisster? klinkt lekker en slaat op de manier van opzetten van het toernooi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypho
  • Nu online

Ypho

Allround Nerd

perpixel schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 14:26:
ziet er tof uit :) als een idee voor (domein)naam swisster? klinkt lekker en slaat op de manier van opzetten van het toernooi?
Leuke naam, alleen swisster.com al bezet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niekfct
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 14-06 23:46
Misschien wel leuk om hier te vermelden: ListViewAnimations (Android).

Wat begon als een projectje voor mezelf, is ondertussen uitgegroeid op Github naar bijna 2000 stargazers :)
Het idee was om bij na het laden van een lijst met data, deze met wat meer fancyness weer te geven. Op de default manier zou je een leeg scherm zien, waarna er ineens *pats* een scherm vol data staan. In plaats daarvan worden de items netjes achter elkaar geanimeerd:

Afbeeldingslocatie: https://raw.githubusercontent.com/nhaarman/ListViewAnimations/master/demo.gif

Ondertussen is het uitgebreid met drag-and-drop, swipe-to-dismiss en andere fratsen :+
Verder was het wel gaaf om te ontdekken dat apps als Light Flow de library gebruiken :*)

Dear Sir/Madam, Fire! Fire! Help me! Looking forward to hearing from you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/IgNyydgRUJMJDWcPhcEc1Cnx/full.png
Een domotica dashboard wat ik wil gaan tonen op een tablet aan de muur.

Specs:
  • De temperaturen zijn afkomstig van een Arduino die het in een MySQL database op m'n NAS stopt.
  • De verbruikscijfers zijn afkomstig van een <nog_te_kiezen (RPi of Arduino wss)> die m'n slimme meter via P1 poort uitleest en het in een MySQL database op m'n NAS stopt
  • De weergegevens zijn afkomstig van Buienradar (plaatje) en de Buienradar XML (weer in tekst)
  • Gegevens via jQuery automatisch ververst (temperaturen: 5min, verbruik: 10sec)
  • Layout is gebaseerd op Twitter Bootstrap 3 met 'Flatly' thema. Responsive, dus ook goed op smartphone te bekijken.
Nog niet heel flitsend, layout moet ik nog even naar kijken omdat het nu ook versprongen is vanwege de te grote kolom voor het weer. De code achter het geheel is voor een prof waarschijnlijk een nachtmerrie, maar ik ben allang blij dat het werkt :)

Verbruikscijfers zijn nog fictief, maar al wel afkomstig uit database. Heb m'n slimme meter nog niet, dus nog geen echte cijfers.
De temperaturen van de CV-ketel meet ik vanwege besparing. Hoge DeltaT (verschil tussen afgaand en inkomend CV-water) = efficiënt werkende HR-ketel.

Inspiratie komt hier weg: http://www.bwired.nl/dash/ipad.asp (voor domotica liefhebbers, bekijk www.bwired.nl eens, echt sick wat hij allemaal doet qua domotica _O_ )

[ Voor 32% gewijzigd door ThinkPad op 03-08-2014 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

ThinkPadd schreef op zondag 03 augustus 2014 @ 14:41:
[afbeelding]
Een domotica dashboard wat ik wil gaan tonen op een tablet aan de muur.

Specs:
  • De temperaturen zijn afkomstig van een Arduino die het in een MySQL database op m'n NAS stopt.
  • De verbruikscijfers zijn afkomstig van een <nog_te_kiezen (RPi of Arduino wss)> die m'n slimme meter via P1 poort uitleest en het in een MySQL database op m'n NAS stopt
  • De weergegevens zijn afkomstig van Buienradar (plaatje) en de Buienradar XML (weer in tekst)
  • Gegevens via jQuery automatisch ververst (temperaturen: 5min, verbruik: 10sec)
  • Layout is gebaseerd op Twitter Bootstrap 3 met 'Flatly' thema. Responsive, dus ook goed op smartphone te bekijken.
Nog niet heel flitsend, layout moet ik nog even naar kijken omdat het nu ook versprongen is vanwege de te grote kolom voor het weer. De code achter het geheel is voor een prof waarschijnlijk een nachtmerrie, maar ik ben allang blij dat het werkt :)

Verbruikscijfers zijn nog fictief, maar al wel afkomstig uit database. Heb m'n slimme meter nog niet, dus nog geen echte cijfers.
De temperaturen van de CV-ketel meet ik vanwege besparing. Hoge DeltaT (verschil tussen afgaand en inkomend CV-water) = efficiënt werkende HR-ketel.

Inspiratie komt hier weg: http://www.bwired.nl/dash/ipad.asp (voor domotica liefhebbers, bekijk www.bwired.nl eens, echt sick wat hij allemaal doet qua domotica _O_ )
Awesome _O_

Ikzelf beschik zelf over een slimme meter, een RPi en een ketel met OpenTherm aansluiting (momenteel naar mijn Remeha iSense).
Ik ben zelf bezig met een tootlje op mijn RPi waarmee ik automatisch de zonsopkomst en -ondergang uitreken en aan de hand van die informatie middels RF een lamp aanschakel in de woonkamer.

Hoe lees jij die OpenTherm gegevens uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Nu online
De temperaturen meet ik heel lowcost door een temperatuursensor (DS18B20) op de leidingen te klemmen :+ OpenTherm doe ik dus niks mee _o- Zie ook de tutorial. Aan de Pi kun je ook DS18B20 knopen, en ook wel loggen naar MySQL. OpenTherm kun je ook wel interfacen met een Arduino / Raspberry mbv OpenTherm gateway, maar dit is voor mijn doeleinden ook goed genoeg ;)

Mocht je meer willen weten dan mag je een DM sturen :) Wil best wat dingen delen hoor, maar wil dit topic niet vervuilen ;)

Voor jouw gebeuren is Domoticz - Open source domotica systeem wel interessant denk ik. Op de laatste pagina was toevallig ook iemand bezig met zonopkomst/ondergang en daarmee een lamp schakelen.
P1 support voor slimme meter zit er ook al in. DS18B20 is ook ondersteund, dus je kunt zo aan de slag (al moet je misschien wel wat hardware kopen om P1 uit te lezen, lampen te schakelen etc.)

Mijn dashboard is zoals het zegt, alleen een dashboard. Ik schakel er verder niks mee ofzo.

[ Voor 66% gewijzigd door ThinkPad op 03-08-2014 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 612083

Ik heb in VBScript een tooltje gemaakt dat een bestandje met 'prikkers' uit Google Earth (.kml) omzet naar een bestandje in het .itn formaat voor mijn TomTom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sgreehder
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21-05 21:29
ThinkPadd schreef op zondag 03 augustus 2014 @ 15:33:
Mijn dashboard is zoals het zegt, alleen een dashboard. Ik schakel er verder niks mee ofzo.
Och, och, dit schreeuwt toch om een LCARS-bewerking, haha.

Afbeeldingslocatie: http://www.blogcdn.com/es.engadget.com/media/2008/05/5-15-08-lcars-screen.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vpm
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 00:17

vpm

Think, tinker, tank

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

vpm in "De Devschuur Coffee Corner - Iteratie 7"

[ Voor 96% gewijzigd door vpm op 05-08-2014 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEDfan
  • Laatst online: 16:45

ownCloud Chat app

Gisteren heb ik de beta versie van de ownCloud chat app gereleased.

Afbeeldingslocatie: http://ledfan.be/assets/Uploads/_resampled/ResizedImage600314-startup.png
Afbeeldingslocatie: http://ledfan.be/assets/Uploads/_resampled/ResizedImage600345-1-1-conv.png
Afbeeldingslocatie: http://ledfan.be/assets/Uploads/_resampled/ResizedImage600345-group-conv.png

Met deze app kan er tussen ownCloud users gechat worden.
In de toekomst gaan we WebRTC inbouwen en XMPP ondersteunen.
app in de ownCloud app sotre
README + Github Repo
Blog post over deze app

[ Voor 28% gewijzigd door LEDfan op 05-08-2014 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15:04

Martinspire

Awesomeness

Host je de chat dan via owncloud, dus je eigen server?

Martinspire - PC, PS4, X1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 417179

Projectje waar ik al een tijdje druk mee ben via mijn werk, het is een python library die kan interacteren met Eaf[1] bestanden en TextGrid[2]. Er zijn wel wat libraries voor maar die hebben vaak lelijke dependecies(luxere xml etc) en zijn langzaam, deze is een stuk sneller en kan wat high level zaken.

https://github.com/dopefishh/pympi

1. http://tla.mpi.nl/tools/tla-tools/elan/
2. http://www.fon.hum.uva.nl/praat/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEDfan
  • Laatst online: 16:45
Martinspire schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 10:08:
Host je de chat dan via owncloud, dus je eigen server?
Ja inderdaad. Het maakt gebruik van long-polling, dus je hebt geen service nodig die blijft draaien o.i.d. Draait in principe ook op shared hosting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ctrlaltdelbe
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21-06 10:00
Ypho schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 12:08:
[...]

Leuke naam, alleen swisster.com al bezet :(
swissdraw.com ? :)

Misschien is het een idee hier een API rond te bouwen zodat online games hier gebruik van kunnen maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sgreehder
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21-05 21:29
LEDfan schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 10:19:
[...]

Ja inderdaad. Het maakt gebruik van long-polling, dus je hebt geen service nodig die blijft draaien o.i.d. Draait in principe ook op shared hosting.
In principe wel. Echter kun je snel je hoster achter je aan krijgen omdat je scripts Apache-threads blijven spawnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iBlink
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 12-11-2023

BPM Tap

Vandaag heb ik mijn eerste Android (2.3+) app op Google Play gepublished :) Meet elk tempo zoals je hartslag of het ritme van een liedje in beats per minute (BPM).

aangezien een video veel meer zegt dan alleen woorden:

Google Play: BPM Tap

Reacties lees ik met plezier, ook reviews op Google Play zijn altijd welkom natuurlijk! :)

[ Voor 11% gewijzigd door iBlink op 06-08-2014 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spinal
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-05 11:12
Werkt goed! Enige puntje wat ik op dit moment heb: de namen van de achtergrondkleuren zeggen (mij althans) vrij weinig. "Belize hole" voor blauw bijvoorbeeld, waarom niet gewoon Blue? :) Rood is wel gewoon Red namelijk. Of anders een voorbeeldje van de kleur naast de naam plaatsen zodat je meteen ziet welke kleur het wordt, dat is misschien nog wel veel duidelijker.

offtopic:
5* gegeven :)

[ Voor 4% gewijzigd door Spinal op 06-08-2014 16:40 ]

Full-stack webdeveloper in Groningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iBlink
Spinal schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 16:39:
Werkt goed! Enige puntje wat ik op dit moment heb: de namen van de achtergrondkleuren zeggen (mij althans) vrij weinig. "Belize hole" voor blauw bijvoorbeeld, waarom niet gewoon Blue? :) Rood is wel gewoon Red namelijk. Of anders een voorbeeldje van de kleur naast de naam plaatsen zodat je meteen ziet welke kleur het wordt, dat is misschien nog wel veel duidelijker.

offtopic:
5* gegeven :)
Erg bedankt voor de review en feedback!

De namen van de achtergrond kleuren heb ik expres wat cryptischer omschreven om mensen aan te zetten om ze allemaal een uit te proberen. Ook vind ik persoonlijk dat het wat leuker overkomt dan een doodnormaal saai lijstje rood-groen-blauw-etc. Maar misschien moet ik naast de naam idd een preview zetten, dat zou duidelijker zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Moe_
  • Laatst online: 14-05 13:06
Misschien kan je de kleuren ook per beat laten veranderen.

RTFM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iBlink
_Moe_ schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 08:22:
Misschien kan je de kleuren ook per beat laten veranderen.
Daar had ik ook al eens aan gedacht, maar ik denk dat het dan vrij chaotisch gaat overkomen en niet bepaald goed voor mensen die gevoelig zijn aan epilepsie :P

Maar bedankt voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
iBlink schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 13:23:
[...]

Daar had ik ook al eens aan gedacht, maar ik denk dat het dan vrij chaotisch gaat overkomen en niet bepaald goed voor mensen die gevoelig zijn aan epilepsie :P

Maar bedankt voor de tip!
Als optie? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Ik wil ook graag nog een keer Kilometertje laten zien hier :) Er is ondertussen zoveel veranderd dat dat wel weer een keer mag!

Onder andere dit is nieuw :

- Een nieuwe dashboard met allerhande statistieken over je ritten, inclusief mooie grafieken
- Een CSV export functie om je gehele ritregistratie te exporteren
- Een gloednieuw redundant web-cluster waar Kilometertje op draait, voor een nog snellere ervaring op Kilometertje
- Een werkende eerste versie van onze JSON API (Lees hieronder meer hierover)
- Layout is overal gelijk gemaakt
- Een hele zwik aan bugfixes en kleine verbeteringen

De Windows Phone, iOS & Android app zijn in ontwikkeling (waarvan Windows Phone app bijna klaar is) en we krijgen deze week nog Google Authenticator support omdat we natuurlijk erg privacy gevoelige data opslaan en je niet wilt dat je vrouw inlogt om te kijken waar je uithing bijvoorbeeld :P

Wat screens:

Afbeeldingslocatie: http://www.deyron.nl/wp-content/uploads/2014/08/auto.png
Afbeeldingslocatie: http://www.deyron.nl/wp-content/uploads/2014/08/kaart.png
Afbeeldingslocatie: http://www.deyron.nl/wp-content/uploads/2014/08/dashboard.png

Wat vinden jullie? :)

Edit : En de nieuwe versie met Google Authenticator support is live :)

[ Voor 3% gewijzigd door DennusB op 08-08-2014 08:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrafeX
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13-06 17:35

TrafeX

Tuned for life!

Realtime clipboard

Afbeeldingslocatie: https://www.trafex.nl/wp-content/uploads/2014/08/Selection_083.png

Een technology-driven project wat uiteindelijk een nuttig doel kreeg.
Ter educatie was ik opzoek naar een projectje waarbij ik wat kon spelen met NodeJS en Socket.io.
Uiteindelijk bedacht ik het idee van een realtime clipboard.

Er zijn tig online clipboards. Maar deze variant werkt iets anders.
Je verbind eerst met de verzender, daarna kan je 'realtime' tekst versturen.
Dit bied als voordeel dat het niet nodig is de tekst ergens op te slaan, wat de privacy en veiligheid ten goede komt.

Daarnaast is het mogelijk om meerdere ontvangers te hebben. Ik kan me zo voorstellen dat je dit kan inzetten tijdens het geven van een workshop om wat code of url's naar de deelnemers te sturen.

De code is open source: https://github.com/TrafeX/clipboard

Het is m'n eerste NodeJS experiment, er zijn dus nog zat verbeteringen door te voeren op de techniek.
M'n eerste doel was iets werkends te hebben, nu kijken naar verdere optimalisaties en wat nieuwe features zoals syntax highlighting, client-side encryptie, en support voor het versturen van (kleine) bestanden.

TrafeX.nl - Clipboard.ninja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anthirian
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11-06 09:05

Anthirian

In Trance We Trust

Interessant, meteen maar even een sterretje bij gezet op Github.

Mijn Films en TV Series, Games en Muziek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Klinkt heel goed en ik kan hem nu mooi gebruiken, maar wanneer ik naar de demo-website ga, blijft Sender ID: [connecting..]te zien. Dit in beide browsers.

Edit; Volgens de console van Chrome krijg ik een 404 op de GET https://clipboard.ninja/socket.io/socket.io.js

[ Voor 19% gewijzigd door Matis op 16-08-2014 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrafeX
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13-06 17:35

TrafeX

Tuned for life!

@Matis: Bad timing ;) Was net bezig met wat aanpassingen in de Nginx configuratie die dit veroorzaakte. Zou inmiddels weer goed moeten werken!

TrafeX.nl - Clipboard.ninja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

TrafeX schreef op zaterdag 16 augustus 2014 @ 23:24:
@Matis: Bad timing ;) Was net bezig met wat aanpassingen in de Nginx configuratie die dit veroorzaakte. Zou inmiddels weer goed moeten werken!
Awesome. Werkt nu weer naar behoren _O_

Ikzelf wil ook maar meteen van de gelegenheid gebruik maken om mijn Gravity Simulator te presenteren. Tijdens het kijken van Wikipedia: Through the Wormhole kwam er een simulatie naar voren waarin deeltjes met elkaar gingen samenklonteren door onderlinge zwaartekracht. Hoe aanvankelijk alle planeten, sterren en sterrenstelsels zijn gevormd. Ik dacht, dat is gaaf, dat wil ik ook kunnen!

Zo gezegd zo gedaan, ik ben een jaar geleden enthousiast begonnen en daarna is het een tijdje stil komen te liggen. Totdat ik afgelopen week Wikipedia: Cosmos: A Spacetime Odyssey keek en me realiseerde dat ik bovenstaand project nog ergens had liggen.

Ik vertelde in het Coffeecorner-topic dat ik er mee bezig was en er kwam een enthousiaste reactie. Ik dacht, ach waarom ook niet :)

particles_01

Gravity Simulator based on C POSIX library and visualized by OpenGL
Let wel! Het is nog volop in ontwikkeling en ik heb er nog heel veel plannen mee, zo ben ik voorzichtig begonnen om de camera ook te kunnen bewegen (opengl_camera) en vind ik dat er wat gestructureerd (restructure) moet worden aan de includes en defines die overal rondzwerven (no pun intended). Ook wil ik later nog de mogelijkheid toevoegen om tussentijds op te slaan en weer in te laden.
Echter zal de master branch met onderstaande instructies moeten compileren en wat op het beeld toveren. Middels de spatiebalk kun je de simulatie starten.

Ikzelf ontwikkel op Ubuntu (10.04 en nu 12.04) en daarbij heb je de volgende requirements nodig:
sudo apt-get install build-essential freeglut3-dev libgl1-mesa-dev libglew1.6-dev libglu1-mesa-dev libpth20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liquid_ice
  • Laatst online: 07:46
Matis schreef op zondag 17 augustus 2014 @ 10:43:
[...]
dat is gaaf, dat wil ik ook kunnen!
Kijk, dat zijn nog eens de betere redenen om een project te beginnen.
Cool om te lezen dat je het (ondanks tussenstops) weer hebt opgepakt.

Ik zal vanavond wat screenshots maken van m'n eigen projectje 'Visual Overhoor'.

Ik was bezig met het leren van termen en definities voor mijn studie psychologie, maar de overhoor tools die ik probeerde voldeden NET niet. Wat ik vooral miste was dat de tool zelf (over meerdere sessies) bij hield wat ik al wel/ nog niet kon en zich daarop aanpaste.

Nadat ik te vergeefs die ontwikkelaars had gevraagd om een verbetering, heb ik het zelf maar gemaakt.

Later kwam ik een scheikunde docent tegen die me vroeg voor super & subscript (blijkt belangrijk te zijn bij scheikunde), dus dat heb ik er ook maar in gemaakt :+

Klus page: http://klusthuis.blogspot.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liquid_ice
Soo, ik ben wat later dan ik in m'n vorige post had beloofd, haha.

Afbeeldingslocatie: http://a.fsdn.com/con/app/proj/visualoverhoor/screenshots/screenshot%202a.png

op http://sourceforge.net/pr...aloverhoor/?source=navbar
staan download links naar de eerste vrij gegeven versie van het programma. tevens staan er onder file wat oefen files van vorig jaar die je in het programma kan inlezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soulrider
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-11-2017
verbeter even: overhoring (ipv overhoor?), keyboard en "kan de spatiebalk gebruikt worden"
(waarom niet enter - zoals bij het posten van een form op een website?)
maar omdat al de rest ook in het Nederlands is moet het eigenlijk "toetsenbord" en "visuele overhoring" ipv visual overhoor.
spellingfoutjes op sourceforge:
natuur-/scheikunde (koppelteken na 'natuur')
zal het programma jouw en jouw kennis onthouden.
Invullen, zoals je gewend bent bij woordjes leren

verder wel goed projectje, pak even de typo's en het engels/nederlands mengen aan en helemaal top.

enkele ideetjes:
ev. een melding bij vraag aan welke vraag van de reeks je bezig bent.
In je screenshot zou het denk ik "vraag 11/28:" moeten zijn.
zodat je ook een indicatie hebt hoever je bent in de vragenreeks.

Een manier om een vraag over te slagen en die nadien alsnog te beantwoorden?
(kan je ook doen op een echte toets/overhoring...)

[ Voor 70% gewijzigd door soulrider op 30-08-2014 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liquid_ice
@soulrider, bedankt voor de feedback.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athos vk
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 17-04-2024
Is het wel handig de numerieke toetsen te associëren met A, B, C en D? Is in mijn ogen wat vreemd, maar dat zijn persoonlijke design keuzen. Verder grotendeels eens met wat hierboven al over is gezegd en verder wat raar dat bij 2 van de knoppen 2 hoofdletters worden gebruikt :P

Desalniettemin, ziet er prima uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liquid_ice
Als je je vingens op de 1, 2, 3 en 4 legt (die boven de qwerty, niet het numerieke gedeelte), dan kan je met je duim bij de spatie, niet de enter toets.

@Athos, DatPascalCasenSluiptWaarHetNietGaanMag ;)
Gelijk heb je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rikkiz0r
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

Goedkoop Parkeren

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/7eRPJRd.png

Recent zag ik dat de Nederlandse overheid een dataset had vrijgegeven met daarin parkeerdata, toen was mijn eerste idee direct, daar moet ik een app bij maken.
Vervolgens heb ik dus de Goedkoop Parkeren app ontwikkeld.

De Goedkoop Parkeren app toont alle (betaald) parkerenzones in de dataset van de overheid op een kaart.
Parkeerzones worden realtime door de app opgehaald vanaf een API die door mij in Go geschreven is.
Ook is het mogelijk om doormiddel van een "longpress" op de kaart een marker te droppen en met 1 druk op de knop Google Maps navigatie in te starten.

Voor de rest heb ik nog enkele andere features op de planning staan zoals:
- Dynamische parkeerdata tonen zodra die dataset beschikbaar is. Dan moet het dus mogelijk worden om bij sommige parkeerplaatsen/garages te zien hoe vol ze zitten.
- Tarieven van de betreffende parkeerzones te tonen.

Ik ben erg benieuwd naar feedback op deze app.
Link naar Google Play: Google Play: Goedkoop Parkeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom Paris
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:29
Rikkiz0r schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 10:45:

Goedkoop Parkeren

[afbeelding]

Recent zag ik dat de Nederlandse overheid een dataset had vrijgegeven met daarin parkeerdata, toen was mijn eerste idee direct, daar moet ik een app bij maken.

De Goedkoop Parkeren app toont alle (betaald) parkerenzones in de dataset van de overheid op een kaart.
Parkeerzones worden realtime door de app opgehaald vanaf een API die door mij in Go geschreven is.
Ook is het mogelijk om doormiddel van een "longpress" op de kaart een marker te droppen en met 1 druk op de knop Google Maps navigatie in te starten.

- Dynamische parkeerdata tonen zodra die dataset beschikbaar is. Dan moet het dus mogelijk worden om bij sommige parkeerplaatsen/garages te zien hoe vol ze zitten.

Erg goed idee! Ik merk op een Nexus 4 (op wifi) dat het inkleuren van wijken met een redelijke vertraging gebeurt. Ook lijkt het bij het zoomen/scrollen alsof sommige wijken dubbel ingekleurd worden, en donkerder blauw worden dan andere wijken.

Wat me erg handig zou lijken:
- Tarief informatie (zoals je zelf al zegt)
- Verschillende kleuren per tarief
- 'Gratis na xx.00 en op zondag'-info bij de tarief informatie. Maar dus ook "u bevindt zich in een zone die tot xx.00 gratis is"

Veuillez agréer, Madame, Monsieur, l'expression de mes sentiments distingués.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anthirian

Anthirian

In Trance We Trust

Interessant, zijn er ook plannen voor een webversie of mogelijk zelfs een iOS app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rikkiz0r
  • Niet online
Tom Paris schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 14:37:
[...]

Erg goed idee! Ik merk op een Nexus 4 (op wifi) dat het inkleuren van wijken met een redelijke vertraging gebeurt. Ook lijkt het bij het zoomen/scrollen alsof sommige wijken dubbel ingekleurd worden, en donkerder blauw worden dan andere wijken.

Wat me erg handig zou lijken:
- Tarief informatie (zoals je zelf al zegt)
- Verschillende kleuren per tarief
- 'Gratis na xx.00 en op zondag'-info bij de tarief informatie. Maar dus ook "u bevindt zich in een zone die tot xx.00 gratis is"
Dat sommige wijken dubbel ingekleurd worden is momenteel nog een issue omdat sommige wijken dubbel in de RDW database staan, vooral in Amsterdam is dit het geval heb ik opgemerkt. Ik moet nog even kijken wat ik daar aan ga doen.

Tarief informatie en verschillende kleuren per tarief was inderdaad ook mijn idee, dus groen voor goedkoop en rood voor duur (dus bijv. centrum van Amsterdam rood).

Die van "u bevindt zich in een zone die tot xx.00 gratis is" is inderdaad een goede. Die ga ik mee nemen.
Anthirian schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 16:20:
Interessant, zijn er ook plannen voor een webversie of mogelijk zelfs een iOS app?
Ik heb momenteel nog geen plannen voor een webversie, een iOS app wordt lastig aangezien ik daar (nog) geen ervaring mee heb. Ik ga denk ik eerste de Android versie door ontwikkelen en kijken hoe de belangstelling is en dan zie ik wel verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 478960

Hallo tweakers,

Heb een stuk software geschreven waarmee je muziek kunt bedienen via de functie toetsen op je keyboard. Je kan de software op onderstaande link proberen.
Graag hoor ik wat jullie er van vinden!

*spam*

Groeten Dennis

[ Voor 8% gewijzigd door NMe op 10-11-2014 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Nu online

Goedkoop Parkeren

[afbeelding]

Leuk om te zien!

Ik heb een halfjaar stage gelopen bij de RDW, en heb toen ook wel contact gehad met de mensen van het team parkeren (valt nog niet zo lang onder RDW).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anthirian

Anthirian

In Trance We Trust

Rikkiz0r schreef op zaterdag 06 september 2014 @ 12:43:
Ik heb momenteel nog geen plannen voor een webversie, een iOS app wordt lastig aangezien ik daar (nog) geen ervaring mee heb. Ik ga denk ik eerste de Android versie door ontwikkelen en kijken hoe de belangstelling is en dan zie ik wel verder.
Oke, ik houd 'm in ieder geval in de gaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfBe
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Goedkoop Parkeren

[afbeelding]

Slim! Hopelijk wordt het wat voor je :) In Google Play, de beschrijving, verander even 'Wordt jij' in 'Word jij' ;)

Voor iOS kun je eventueel naar Swift kijken van Apple (nog in beta maar werkt wel behoorlijk), een taal die veel verwantschap heeft met C# en Java en dus wordt de overstap niet zo groot.

Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rikkiz0r
  • Niet online
Ik heb inderdaad wel eens over Swift gehoord, misschien wel een keer de moeite waard om naar te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XiN-eViL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06-06 14:21

XiN-eViL

kzie-nie-veel

Ik wilde het al een tijdje maken, maar dit weekend is er dan eindelijk iets nuttigs uitgekomen:

Sleepify
Afbeeldingslocatie: http://meuk.nickygerritsen.nl/sleepify.png

Ik gebruik al een tijd Awaken voor iOS om 's avonds muziek aan te zetten voor ik ga slapen met een timer. Ik vind dat heerlijk, maar Awaken heeft wat nadelen:
  • Het gebruikt lokale muziek, terwijl ik al een tijdje Spotify heb
  • Als je toch nog even wat in een andere app gaat doen, is je timer weg omdat de app niet in de background draait
Dus, toen ik laatst zag dat Spotify een nieuwe (beta) SDK voor iOS heeft vrijgegeven, dacht ik laat ik eens iets in elkaar fabrieken. Iets later werd Swift aangekondigd, dus dat wilde ik ook wel eens proberen :).

Wat specs:
[list]
• Gebruikt de nieuwe iOS Spotify SDK
• Gemaakt in Swift
• De lelijkste interface ooit volgens mij, maar het doet wat het moet doen: tijd (met een custom view, info over liedje, album art, next / previous, stop, blijft 's nachts de tijd weergeven nadat de muziek gestopt is
• Je kiest een playlist en hij speelt die op shuffle af
• De code bevat veel "todo" bij error afhandeling :+
• Het heeft niet eens een icon :')

Dus lang niet compleet, overall usable of wat dan ook, maar het voldoet voor mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:49

Toppe

Oké ✅

Weet niet of iemand een ICS-1000 van KlikaanKlikuit heeft staan maar wat een verschrikkelijke applicatie is dat zeg.

Heb zelf maar een eigen interface gemaakt die ik lokaal draai, vanuit daar kan ik m'n lampen aan en uit zetten. timers stel ik alsnog in via de app van KAKU maar voor de rest gebruik ik deze:)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/O3RYty9C4EhLoJhreD4mnQJZ/full.png

Code is niet de mooiste maar doet het lekker wel:)

Mocht iemand dit willen hebben stuur me maar een PB 8)7

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Laatst online: 09:30
Zelf heb ik ook zoiets gemaakt, maar dan voor de TPC-300 (via USB), omdat ik toch mijn eigen server heb draaien. Daar heb ik dan ook een webinterface omheen gebouwd. Ziet er wel leuk uit, maar ik heb de Android interface als inspiratie gebruikt :+.

Laatst had ik een zogenaamde dual list box voor het web nodig. Zo'n ding die je vroeger in Windows nog weleens tegenkwam, maar eigenlijk altijd onnodig was. Echter was het nu wel nodig omdat ik lijsten had van meer dan 1000 elementen. Nu was er al een dual list box voor Bootstrap, maar deze was erg traag bij dit soort lijsten (meer dan 3 seconde verwerktijd). Dus heb ik een eigen implementatie gemaakt.

Demo | GitHub

Het enige wat nog echt in de todo staat is het toevoegen van een mobiele versie, die wel gewoon met een multiple select kan werken. Maar goed, daar is nu nog geen vraag naar :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Laatst online: 16:49

Toppe

Oké ✅

Wil kijken of ik er een "dashboard" van kan maken met de mogelijkheden om inderdaad ook de temperatuur etc voor te regelen, alleen laat dat ICY ding dat niet toe:(

Zijn er mensen die mee doen;-)?

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Nu online
Ja, ik: ThinkPadd in "[Alg] Welke tools heb jij gemaakt? - deel IV"

Al ziet jouw layout er wat beter uit. Ik ga nu bezig om deze aan te passen naar mijn situatie: http://www.engineerathome...erface+voor+je+arduino/26 (broncode via link onderaan)

[ Voor 52% gewijzigd door ThinkPad op 08-09-2014 15:10 ]

Pagina: 1 ... 34 ... 53 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld om zelfgemaakte tools te showen en te bespreken. Net als in de rest van Programming is het hier dus ook niet toegestaan om 'even te vragen of iemand iets kan maken'. Dit is een forum over zelf programmeren, geen McDonalds afhaalbalie voor lappen code of software.