Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soulrider
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-11-2017
Vermeld welke data je wil gebruiken (statische of webservices) en waarvoor. Voeg ook je gegevens toe, zodat we je kunnen contacteren. Na ondertekening van een licentieovereenkomst bezorgen we je onze statische data of webservices.
overeenkomst is dan wellicht eentje dat je hun server niet elke sec. gaat hameren, je netjes melding maakt dat je geen officiele app bent, en dat je gebruik maakt van hun data, en je geen geld verdiend op hun dak tenzij je er wat van afgeeft naar hen,...
is dat niet zowat de default die je kunt verwachten?

Aanvragen is maar een kleine moeite volgens mij.
Staat de licentie je niet aan, dan kan je alsnog opteren in het grijze gebied te werken, maar dan niet jammeren als je een rekening krijgt als ze er achter komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ge-flopt
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-09 11:33
smeaggie schreef op donderdag 03 april 2014 @ 11:15:
Er bestaan wellicht al (betere) tooltjes voor.
Tip RedGate Compare. Maar leuke tool, maar welke database systemen ondersteund het? Hoe gaat hij om met grote databases, aka TB's (SAP databases bv.)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Nu online

Mavamaarten

Omdat het kan!

soulrider schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 15:30:
[...]

Hun app gebruikt een API, eentje waar je zelf ook toegang toe kunt krijgen door even een licentie aan te vragen:
http://www.delijn.be/reisinformatie/meer/data.htm

Kleine moeite volgens mij om ietsje meer binnen het kader te werken

(al genoeg voorbeelden in Nederland en Belgie waarbij info gescrapt werd van de site zonder toestemming en de eigenaar van de scrapper achteraf de rekening kreeg wegens inbreuken op bv auteursrecht, databaserecht, ... Je mag quoten, maar niet 1-op-1 overnemen en zomaar gebruiken in een publieke app/site...)
Dat is statische data, trouwens. Dat zijn dus de haltes en uurregelingen denk ik, maar niet de realtime info. Anyways, die app is alleen voor mij en m'n smartwatch, als ze daarover moeilijk gaan doen, tja. Ik ben toch nog minderjarig (voor een maandje :P )

Maareh, ik heb niet stilgezeten en heb weer een nieuw programmaatje gemaakt. Dit maal een Youtube naar mp3 downloader. Focus lag vooral op UI. Alle controls zijn zelfgemaakt, ook dat loaderbalkje van android (wat redelijk simpel was om na te maken).

1. Hier haalt hij data (thumbnail, titel, ...) van een video op
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/MkbPusd.png

2. Eentje is nog aan het downloaden, de ander is aan het converten
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/1vNPpfA.png

Excuus voor de grote afbeeldingen. Voor de geïnteresseerden: https://github.com/Mavamaarten/YoutubeToMp3

[ Voor 4% gewijzigd door Mavamaarten op 19-04-2014 16:26 ]

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sven_Vdb
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 02-09 09:14
Mavamaarten schreef op zaterdag 19 april 2014 @ 16:22:
[...]

Dat is statische data, trouwens. Dat zijn dus de haltes en uurregelingen denk ik, maar niet de realtime info. Anyways, die app is alleen voor mij en m'n smartwatch, als ze daarover moeilijk gaan doen, tja. Ik ben toch nog minderjarig (voor een maandje :P )

Maareh, ik heb niet stilgezeten en heb weer een nieuw programmaatje gemaakt. Dit maal een Youtube naar mp3 downloader. Focus lag vooral op UI. Alle controls zijn zelfgemaakt, ook dat loaderbalkje van android (wat redelijk simpel was om na te maken).

1. Hier haalt hij data (thumbnail, titel, ...) van een video op
[afbeelding]

2. Eentje is nog aan het downloaden, de ander is aan het converten
[afbeelding]

Excuus voor de grote afbeeldingen. Voor de geïnteresseerden: https://github.com/Mavamaarten/YoutubeToMp3
Netjes. :)

"NReco.VideoConverter" reference is niet aanwezig....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Nu online

Mavamaarten

Omdat het kan!

Sven_Vdb schreef op zaterdag 19 april 2014 @ 21:21:
[...]

Netjes. :)

"NReco.VideoConverter" reference is niet aanwezig....
Doh. Ik ging ervan uit dat die dll mee geupload zou worden naar github, niet dus. Je kan hem hier vinden: http://www.nrecosite.com/video_converter_net.aspx

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sven_Vdb
  • Laatst online: 02-09 09:14
Mavamaarten schreef op zondag 20 april 2014 @ 01:46:
[...]

Doh. Ik ging ervan uit dat die dll mee geupload zou worden naar github, niet dus. Je kan hem hier vinden: http://www.nrecosite.com/video_converter_net.aspx
Ik zou hem wel in je github branch steken. Gaat veel makkelijker zijn voor andere mensen die het willen gebruiken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• windwarrior
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12-07-2024

windwarrior

ʍıupʍɐɹɹıoɹ

Klein appje gemaakt om automatisch oude rekeningnummers te vertalen naar IBAN, vast dat het al bestaat maar toch is het een leuke oefening :).

Gemaakt in Python/GTK3 dus het draait vooral goed op linux :P

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/LBAwBQk.png

en de source

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daos
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Ziet er leuk uit en met weinig code. mini opm: de juiste vertaling voor controlegetal is 'checksum'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 07:21

Saven

Administrator

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/z8EwTFTl.png
Ben even in een nerdbui de afgelopen paar dagen :P doel is om een soort lightweight itunes te maken, maar dan met (resizable) waveform als uitgangspunt. Vind ik altijd wel handig om te zien, en er is geen normale mediaplayer die dat weergeeft. Dusja dan maar zo.

Werkt al aardig. Misschien meer mensen interesse? :) je kan ook folders automatisch syncen en die in je library weergeven. Nu nog te buggy maar met een paar weken verwacht ik wel een stabiele release.

En doet nu nog alles realtime, alleen de folders worden opgeslagen in een xml, maar dir's worden nu nog elke keer gescand en files worden geparsed.

zit alleen even te denken hoe ik zo'n waveform het beste op kan slaan. hij moet namelijk resizable blijven. iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMS
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-08 23:06

HMS

windwarrior schreef op maandag 21 april 2014 @ 12:16:
Klein appje gemaakt om automatisch oude rekeningnummers te vertalen naar IBAN, vast dat het al bestaat maar toch is het een leuke oefening :).

[afbeelding]

en de source
Je hebt ergens een klein foutje zitten, de uitvoer moet NL08INGB0000001234 zijn.

Ik baseer mij alleen op de screenshot trouwens :P

[ Voor 4% gewijzigd door HMS op 21-04-2014 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• windwarrior

windwarrior

ʍıupʍɐɹɹıoɹ

HMS schreef op maandag 21 april 2014 @ 18:38:
[...]

Je hebt ergens een klein foutje zitten, de uitvoer moet NL08INGB0000001234 zijn.

Ik baseer mij alleen op de screenshot trouwens :P
Hah, slim!

In het patroon '{country:0<2}{control:0<2}{bank:0<4}{account:0>10}' staat dat het controlegetal links uitgelijnd moet zijn, dat is moet natuurlijk rechts zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMS

HMS

windwarrior schreef op maandag 21 april 2014 @ 12:16:

[afbeelding]

en de source
Leuke oefening inderdaad, ik heb het in F# nagemaakt (wel iets beperkter qua banken :P).

source: https://github.com/jvandertil/IbanCalculator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• windwarrior

windwarrior

ʍıupʍɐɹɹıoɹ

HMS schreef op maandag 21 april 2014 @ 21:01:
[...]

Leuke oefening inderdaad, ik heb het in F# nagemaakt (wel iets beperkter qua banken :P).

source: https://github.com/jvandertil/IbanCalculator
Gewoon een lijst van banken ergens vandaan getrokken ;). Maar leuk om dit in een functionele taal te zien, al ben ik iets meer van de Haskell dan van de F♯.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 25-08 16:09

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Ik heb gister mijn eerste lesje python gehad op de Tu delft, en heb nu mijn eigen progje gemaakt. Het progje kan drukken, temperaturen en densities uitrekenen met behulp van de ISA (internationale standaard atmosfeer).
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
#ISA calculator
#Made by Wesley de Vries
#date 23 april 2014

#import
import math

#input
rho0=1.225
T0=273.15+15.
g0=9.80655
a=-0.0065
R=287.
P0=101325.

#menu
b = raw_input("press [1] to enter an altitude, press [2] to enter a pressure")
#calculation for altitude
if b == str(1):
    c = raw_input("press [1] to enter altitude in meter, press [2] to enter altitude in feet.")
    if c == str(1):
        h = float(raw_input("Enter an altitude in meters"))
    #troposphere meter                   
        if h<11000.:
            T1 = (T0+(a*h))
            rho1 = (rho0*(T1/T0)**(-(g0/(a*R)-1)))
            P1 = (P0*(T1/T0)**(-(g0/(a*R))))
            print "density in troposhere is", rho1
            print "pressure in troposhere is", P1
            print "temperature in troposhere is", T1

#stratosphere meter
        else:
            if 11000<=h<20000:
                T1 = (T0+(a*11000.))
                rho1 = (rho0*math.exp(-(g0*(h))/(R*T1)))
                P1 = (P0*math.exp(-(g0*(h))/(R*T1)))
                print "density in stratosphere is", rho1
                print "pressure in stratosphere is", P1
                print "temperature in stratosphere is", T1
            else:
                print "your altitude is too high, it is far above the stratosphere"

else:
        h = float(raw_input("Enter an altitute in feet"))*0.3048

#troposphere feet                    
        if h<11000.:
            T1 = (T0+(a*h))
            rho1 = (rho0*(T1/T0)**(-(g0/(a*R)-1)))
            P1 = (P0*(T1/T0)**(-(g0/(a*R))))
            print "density in troposhere is", rho1
            print "pressure in troposhere is", P1
            print "temperature in troposhere is", T1

#stratosphere feet
        else:
            if 11000<=h<20000.:
                T1 = (T0+(a*11000.))
                rho1 = (rho0*math.exp(-(g0*(h))/(R*T1)))
                P1 = (P0*math.exp(-(g0*(h))/(R*T1)))
                print "density in stratosphere is", rho1
                print "pressure in stratosphere is", P1
                print "temperature in stratosphere is", T1
            else:
                print "your altitude is too high, it is far above the stratosphere"
#calculation for pressure
else:
    P1=float(raw_input("Enter pressure in Pa"))
    if P1 <= 22626.1373958:
        T1 = T0*((P1/P0)**((a*R)/g0))
        h = (T0-T1)/a
        hft = h/0.3048       
        FL = hft/100.
        if FL <100.:
            print "FL is FL0"+str(FL)
            print "altitude in meter is", h
            print "altitude in feet is", hft
        else:
            print 
            print "FL is FL",FL
    else:
        T1 =216.65
        h =((R*T1*math.log(P1/P0))/(g0))*-1
        hft =h/0.3048     
        FL = hft/100.
        if FL <100.:
            print "FL is FL0"+str(FL)
        else:
            print 
            print "FL is FL",FL

dummy=raw_input("press enter")

Heeft iemand misschien nog wat tips? Is het duidelijk te lezen?

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-05 17:08
Maak een functie voor troposphere/stratosphere en een voor meter<> feet conversie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen
  • Laatst online: 25-08 16:09

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

PrisonerOfPain schreef op woensdag 23 april 2014 @ 15:38:
Maak een functie voor troposphere/stratosphere en een voor meter<> feet conversie.
Hoe bedoel je? Dat ik daar een nieuwe variable voor aanmaak en i.p.v. 0.3048 die variable schrijf?

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Horax
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
Frozen schreef op woensdag 23 april 2014 @ 16:16:
[...]

Hoe bedoel je? Dat ik daar een nieuwe variable voor aanmaak en i.p.v. 0.3048 die variable schrijf?
Nee ik bedoel dat je een functie maakt waarin je het herhaalde werk zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xehbit
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 26-08 22:19

xehbit

Niet echt een 'tool' (eerder een game), maar toch iets wat ik gemaakt heb.

Afgelopen weekend heb ik mee gedaan met de LudumDare 48, dat houd in dat je binnen 48 uur een spel in elkaar moet zetten wat gebaseerd is op een thema. (Meer info over de LudumDare 48 hier).

Ik heb er voor gekozen om eens wat met ThreeJS te gaan expirimenteren en hier is mijn resultaat uit gekomen, een simpel puzzel spelletje. Helaas was mijn tijd bijna om dus kon ik geen audio en meerdere levels erbij maken. Zit er wel aan te denken om dit spel te herschrijven en er een android spel van te maken.

Entry page: http://www.ludumdare.com/...?action=preview&uid=14891
Play game: http://kutwinter.nl/kevin/ld29/
Source code: https://github.com/kevinvdburgt/LudumDare/tree/master/LD29
Timelapse: YouTube: LudumDare 29 timelapse - Beneath the GRID

Afbeeldingslocatie: http://www.ludumdare.com/compo/wp-content/compo2/342546/14891-shot1.png

ps: ik moest lachen om het rode blok met Let op: "Dit is een forum over zelf programmeren, geen McDonalds afhaalbalie voor lappen code of software." :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoBrakes
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12-09 18:13
Ik heb laatst een programmatje gemaakt waardoor je niet meer naar thepiratebay hoeft te surfen als je een magnet daarvan wil downloaden. Deze heb ik gemaakt omdat de laatste tijd er zeer veel popups en ongewenste reclames daarop te zien zijn. Het multiplatform en werkt simpel.
Het viel me ook op dat de top variant hiervan op Android 1.000.000 - 5.000.000 installaties heeft en hierdoor hoop ik ook dat het op de desktop aan zal slaan :P .

Screen:
Afbeeldingslocatie: https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-prn2/t1.0-9/s720x720/10171047_1442997395939713_7701212067208440807_n.png

Downloads:
Windows
OSX
Linux

Verder heb ik er ook een Facebook voor opgezet in de hoop het zo toegankelijker te maken om feedback te krijgen

[ Voor 7% gewijzigd door NoBrakes op 29-04-2014 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xehbit
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 26-08 22:19

xehbit

Royboy510 schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 20:22:
Ik heb laatst een programmatje gemaakt waardoor je niet meer naar thepiratebay hoeft te surfen als je een magnet daarvan wil downloaden. Deze heb ik gemaakt omdat de laatste tijd er zeer veel popups en ongewenste reclames daarop te zien zijn. Het multiplatform en werkt simpel.
Het viel me ook op dat de top variant hiervan op Android 1.000.000 - 5.000.000 installaties heeft en hierdoor hoop ik ook dat het op de desktop aan zal slaan :P .

Screen:
[afbeelding]

Downloads:
Windows
OSX
Linux

Verder heb ik er ook een Facebook voor opgezet in de hoop het zo toegankelijker te maken om feedback te krijgen
Ziet er netjes uit!
Is je code opensource ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikKo
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07:10

ErikKo

Rippie

Royboy510 schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 20:22:

Screen:
[afbeelding]

Downloads:
Windows
OSX
Linux

Ik mis de omschrijving van een torrent, en de comments bij een torrent om te zien of hij betrouwbaar. Ik vermoed dat je met die functionaliteit meer klanten zult krijgen. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firefly III
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Firefly III

Bedrijfsaccount Firefly III
-

[ Voor 103% gewijzigd door Firefly III op 26-06-2016 19:28 . Reden: Leeg ivm privacy ]

Hulp nodig met Firefly III? ➡️ Gitter ➡️ GitHub ➡️ Mastodon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoBrakes
Dragon707 schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 23:05:
[...]

Ziet er netjes uit!
Is je code opensource ?
Dankje, de code is niet opensource maar zit er wel aan te denken om dat te zullen doen, helaas is het niet te uploaden op git of svn omdat het in Xojo is geschreven dat maar 1 bestand aanmaakt met alle code daarin.
ErikKo schreef op woensdag 30 april 2014 @ 08:36:
[...]

Ik mis de omschrijving van een torrent, en de comments bij een torrent om te zien of hij betrouwbaar. Ik vermoed dat je met die functionaliteit meer klanten zult krijgen. :p
Dit zal ik toevoegen in een volgende release! Zou de update dat weer in deze thread gepost mogen worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Laatst online: 15-09 09:10
Laatst heb ik op mijn stage twee tools gebouwd die ik open-source mocht maken van mijn begeleider, aangezien ze best mooi werken/eruit zien én functioneel voor anderen kunnen zijn.

De eerste is een indexer voor Solr. Deze kan één of meerdere (netwerk)locaties afgaan om deze daarna naar Solr (en Tika) te sturen om zo bijvoorbeeld een zoekindex van een netwerkschijf te maken. Het geheel is gebouwd in Java, heeft (goede) documentatie en een apart configuratiebestand. De source staat op de gelinkte Github repo.

De tweede tool is een benchmark tool om SPARQL endpoints te testen. Veel mensen zullen waarschijnlijk zullen waarschijnlijk niet weten wat SPARQL is, maar dat is een querytaal (zoals SQL) om linked data te bevragen. Klinkt allemaal misschien wat vaag, maar als je weet wat het is, kan het gruwelijk handig zijn om de performance van een triple store te testen :+. Deze tool is gebouwd in C# inclusief Windows Forms en de FastColoredTextBox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barryvdh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-09 18:40
Het hele verhaal is gebouwd in PHP bovenop het Laravel framework met Bootstrap en wat JQuery hier en daar. Oh, en Google Charts natuurlijk. De code staat op Github maar de database aldaar loopt achter dus dikke kans dat-ie het niet doet.
Wel leuk dat je dan ook een package van mij gebruikt :P Nu alleen nog even loic-sharma/profiler vervangen door barryvdh/laravel-debugbar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firefly III
  • Niet online

Firefly III

-

[ Voor 99% gewijzigd door Firefly III op 26-06-2016 19:27 . Reden: Leeg vanwege privacy. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chip.
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Slarioux schreef op woensdag 30 april 2014 @ 08:41:

Firefly

Een beetje een uit de hand gelopen project om mijn financiën te regelen. Heeft de prachtige naam "Firefly". Deze tool begon als een simpel MySQL-tabelletje met wat rekeningen en nog wat tabelletjes voor transacties en overschrijvingen (tussen eigen rekeningen).

Later heb ik de transacties uitgebreid met allemaal metadata (budget, categorie, etc etc) en wat Google Chart grafiekjes. Tegenwoordig zitten er rapporten in, kan je vaste lasten opgeven (handig om die niet te vergeten) en probeert-ie je saldo over de maand heen te voorspellen (aan de hand van het verleden). Het is mogelijk om gedeelde rekeningen toe te voegen (handig voor samenwoners) hoewel je er nog niet allebei bij kan. Je kan zoeken in/naar transacties, spaarvarkens maken (handig om je spaarrekening te verdelen) en limieten opleggen (aka: budgetteren) aan zowel echte "budgetten" alsook bepaalde winkels (max 100 euro in die-en-die kroeg) of categorieën. Je kan jezelf bovendien een maandelijks "allowance" toekennen.

Je moet registeren en inloggen (handig mocht je dit online zetten, al is dat dan weer vrij dom) en dan kan je los.

Hier wat screenshots:

[afbeelding]
(ja, ik loop uit om mijn budgetten :P

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Het hele verhaal is gebouwd in PHP bovenop het Laravel framework met Bootstrap en wat JQuery hier en daar. Oh, en Google Charts natuurlijk. De code staat op Github. De database code en installatieinstructies zijn toegevoegd.
Tof! Ga ik zeker eens checken. Je hebt ook websites/programma's/excel die dit soort diensten kunnen bieden alleen zou het graag, waarschijnlijk net zoals jou, ook compleet zelf willen beheren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firefly III
  • Niet online

Firefly III

-

[ Voor 126% gewijzigd door Firefly III op 26-06-2016 19:27 . Reden: Leeg vanwege privacy. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Vanuit mijn bedrijf (*snip*) zijn we begonnen met het ontwikkelen van *snip*. Een website waar je enorm eenvoudig (maar wel doeltreffend) de kilometers van je (lease) auto bij kan houden. Dit is verplicht vanuit de belastingdienst als je alleen least voor woon-werk verkeer en een echt goede gratis optie hiervoor was er nog niet.

Afbeeldingslocatie: http://www.deyron.nl/wp-content/uploads/2014/04/km1.png
Afbeeldingslocatie: http://www.deyron.nl/wp-content/uploads/2014/04/km2.png
Afbeeldingslocatie: http://www.deyron.nl/wp-content/uploads/2014/04/km3.png

We zijn nu met een gesloten beta gestart om wat feedback te ontvangen van 'echte' users. Als hier iemand dus interesse heeft om kilometertje te testen, stuur me dan even een DM of e-mail. Dan krijg je de BETA code om jezelf te registreren.

Features die er tot nu toe zijn:
- Slim invullen van je kilometers (Voldoet aan alle eisen van de belastingdienst)
- Lijst van gemaakte ritten + sorteren of zoeken in ritten
- Invoeren van auto gegevens (verplicht voor belastingdienst)
- Het insturen van feedback
- Een dashboard met statistieken over je kilometergebruik (prive vs zakelijk & percentage over van max aantal kilometers per jaar)

Upcoming features zijn onder andere :
- Export ritten naar PDF/Excel
- Statistieken 1x per week per e-mail
- HTML5 geo locatie om het invullen nog makkelijker te maken
- Aanpassen of verwijderen van ritten

Goed om te vermelden, de tool is en blijft gratis en voldoet aan alle eisen van de belastingdienst!
Ik ben erg benieuwd naar jullie eerste indruk/mening en hoor het graag als iemand wil testen!

[ Voor 3% gewijzigd door Woy op 30-04-2014 13:59 ]

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:07

Acid_Burn

uhuh

Ik zou die radiobuttons bij type rit wel allemaal links uitlijnen.

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Acid_Burn schreef op woensdag 30 april 2014 @ 13:52:
Ik zou die radiobuttons bij type rit wel allemaal links uitlijnen.
Goed punt :) Pas ik zeker aan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
@DennusB: Ik heb de links even verwijderd. Het is niet de bedoeling om hier je tools te spammen, maar alleen om ze te showen ;)

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Laatst online: 23:21
Woy schreef op woensdag 30 april 2014 @ 14:00:
@DennusB: Ik heb de links even verwijderd. Het is niet de bedoeling om hier je tools te spammen, maar alleen om ze te showen ;)
Dan wens ik je veel plezier met die andere 160 pagina's doorspitten ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07:57
Ik geloof dat Woy het verschil/onderscheid maakt tussen programma's die vanuit een commercieel oogpunt geschreven kunnen worden en diegene die dat niet zijn (en dus een link naar broncode/github/.. hebben)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
wsitedesign schreef op woensdag 30 april 2014 @ 14:22:
Ik geloof dat Woy het verschil/onderscheid maakt tussen programma's die vanuit een commercieel oogpunt geschreven kunnen worden en diegene die dat niet zijn (en dus een link naar broncode/github/.. hebben)...
Zoals aangegeven is het zeker niet vanuit commercieel oogpunt :) Het is en blijft gratis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijs33
  • Laatst online: 18-09 14:36
@Royboy510: de tool werkt hier niet (België) thepiratebay wordt hier nog steeds geblokkeerd door de isps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Royboy510: Netjes! Inderdaad omschrijving + comments alsjeblieft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
matthijs33 schreef op woensdag 30 april 2014 @ 15:00:
@Royboy510: de tool werkt hier niet (België) thepiratebay wordt hier nog steeds geblokkeerd door de isps.
Je DNS servers aanpassen en het probleem is opgelost O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Dragon707 Beneath the Grid net uitgespeeld, zag er tof uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roeleboel
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

roeleboel

en zijn beestenboel

wsitedesign schreef op woensdag 30 april 2014 @ 15:30:
[...]
Je DNS servers aanpassen en het probleem is opgelost O-)
Hangt van je provider af, er zijn er de op ip-niveau blokkeren (belgacom bijvoorbeeld)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Laatst online: 20:57

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

DennusB schreef op woensdag 30 april 2014 @ 14:40:
[...]
Zoals aangegeven is het zeker niet vanuit commercieel oogpunt :) Het is en blijft gratis!
Gratis en commercieel sluiten elkaar niet uit he. Facebook is ook gratis.

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
MueR schreef op woensdag 30 april 2014 @ 15:52:
[...]

Gratis en commercieel sluiten elkaar niet uit he. Facebook is ook gratis.
Daar heb je gelijk in :) Maar er is ook geen commercieel belang in deze!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
roeleboel schreef op woensdag 30 april 2014 @ 15:42:
[...]

Hangt van je provider af, er zijn er de op ip-niveau blokkeren (belgacom bijvoorbeeld)
off-topic dan maar: In dat geval... Alhoewel ik me meende te herinneren toen ik vorig jaar op kot zat en BC had het toch ging... Snow is nu in elk geval geen probleem na DNS servers naar Google omgezet te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StePri
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12-09 12:48
Ik heb een webapplicatie gemaakt voor studenten/docenten van Windesheim. Studenten/docenten kunnen hun rooster zien in hun eigen agenda d.m.v. iCal-feedje. iCal wordt elk halfuur geüpdatet en je kunt kiezen voor e-mail notificatie bij roosterwijzigingen en reistijden d.m.v. 9292 API. Ook kun je kiezen voor een push notificatie op je telefoon bij aanvang voor een les (bijv. 30 minuten voor het eerste lesuur, als wekker bijv.).

http://rooster.stevenprins.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16-09 09:06

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Je composer komt niet overeen met je lockfile. En je sleurt zoveel binnen via composer dat ik rate-limit errors krijg :/

Is het trouwens niet een goed idee om alle routes achter een auth te gooien?

[ Voor 31% gewijzigd door Firesphere op 30-04-2014 18:45 ]

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaero
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18-09 15:39
StePri schreef op woensdag 30 april 2014 @ 17:35:
Ik heb een webapplicatie gemaakt voor studenten/docenten van Windesheim. Studenten/docenten kunnen hun rooster zien in hun eigen agenda d.m.v. iCal-feedje. iCal wordt elk halfuur geüpdatet en je kunt kiezen voor e-mail notificatie bij roosterwijzigingen en reistijden d.m.v. 9292 API. Ook kun je kiezen voor een push notificatie op je telefoon bij aanvang voor een les (bijv. 30 minuten voor het eerste lesuur, als wekker bijv.).

http://rooster.stevenprins.com/
Hah! Als Windesheim student meer dan welkom! Ziet er goed uit ;-). Zal het eens gaan proberen.

Tot hoe ver gaat hij vooruit? Zie namelijk op dit moment een leeg ICS bestand

[ Voor 5% gewijzigd door Xaero op 30-04-2014 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barryvdh
Slarioux schreef op woensdag 30 april 2014 @ 10:25:
[...]

Ghe! Die ide-helper is wel bijzonder relaxed inderdaad. Heb er nog wel ruzie mee gehad, maar de laatste versies zijn behoorlijk briljant. Cool!

Ik zal eens kijken of jouw debugbar kan tippen aan de profiler ;)
Wat ging er fout dan? Je kan ook gewoon die commands post-update uitvoeren he, zolang ze maar vóór het optimize command zijn.
code:
1
2
3
4
5
6
"post-update-cmd": [
    "php artisan clear-compiled",
    "php artisan ide-helper:generate",
    "php artisan optimize",
    "php artisan debugbar:publish"
],
Firesphere schreef op woensdag 30 april 2014 @ 18:41:
[...]

Je composer komt niet overeen met je lockfile. En je sleurt zoveel binnen via composer dat ik rate-limit errors krijg :/

Is het trouwens niet een goed idee om alle routes achter een auth te gooien?
--prefer-source voorkomt rate limits, of je api keys instellen voor je composer configuratie, dan mag je wel meer.

En hij gooit al zijn home/* routes achter de auth filter toch, of bedoel je dat niet?
PHP:
1
2
// always authenticate home routes:
Route::when('/home*', 'auth');

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Barryvdh schreef op woensdag 30 april 2014 @ 18:56:
[...]

--prefer-source voorkomt rate limits, of je api keys instellen voor je composer configuratie, dan mag je wel meer.

En hij gooit al zijn home/* routes achter de auth filter toch, of bedoel je dat niet?
PHP:
1
2
// always authenticate home routes:
Route::when('/home*', 'auth');
Ja, prefer source verhelpt het inderdaad. Beetje vaag.

En die home-route had ik niet gezien, ik had er ff snel doorheen gekeken :$

Ander vraagje dan...
Is er een default login?

En "settings" geeft een oops :/

[ Voor 6% gewijzigd door Firesphere op 30-04-2014 19:24 ]

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nextron
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online

Nextron

Ik weet dat ik niets weet

Ik ben een groot liefhebber van AutoHotkey; een hoge geïnterpreteerde scripttaal die Windows-gui-manipulatie erg eenvoudig maakt, maar ook buiten dat erg nuttig is.

Laatst zag ik op televisie een lichtkrant onder in beeld voorbijscrollen en dacht: "Dat wil ik ook", dus:

Ticker: RSS Scroller
Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/23usoc0.png
Download: [Script] | [AutoHotkey]

Het script op de executable drag&droppen start de lichtkrant. Standaard krijg je een blauwe balk onder in beeld, onder alle andere vensters waarin diverse internationale newsfeeds voorbij komen schuiven. Klikken met het scrollwieltje opent het artikel in je browser.

Alle aanpassingen moeten direct in het bovenste gedeelte van het script gemaakt worden.

Voor wat meer lokale feeds:
code:
1
2
3
4
TickerRss.Insert("http://www.nu.nl/feeds/rss/algemeen.rss")
TickerRss.Insert("http://www.elsevier.nl/Service/RSS/Feed/Laatste-nieuws/")
TickerRss.Insert("http://www.rtlnieuws.nl/service/rss/nieuws/index.xml")
TickerRss.Insert("http://feeds.nos.nl/nosjournaal")

Hoe meer ik weet,
hoe meer ik weet,
dat ik niets weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StePri
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12-09 12:48
Xaero schreef op woensdag 30 april 2014 @ 18:52:
[...]

Hah! Als Windesheim student meer dan welkom! Ziet er goed uit ;-). Zal het eens gaan proberen.

Tot hoe ver gaat hij vooruit? Zie namelijk op dit moment een leeg ICS bestand
Hij gaat tot 15 weken vooruit. Het kan even duren voordat hij begint met updaten. (elk halfuur)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smaw
  • Laatst online: 16-09 19:07

smaw

Geen ondertitel

Firefly

Een beetje een uit de hand gelopen project om mijn financiën te regelen. Heeft de prachtige naam "Firefly". Deze tool begon als een simpel MySQL-tabelletje met wat rekeningen en nog wat tabelletjes voor transacties en overschrijvingen (tussen eigen rekeningen).

Later heb ik de transacties uitgebreid met allemaal metadata (budget, categorie, etc etc) en wat Google Chart grafiekjes. Tegenwoordig zitten er rapporten in, kan je vaste lasten opgeven (handig om die niet te vergeten) en probeert-ie je saldo over de maand heen te voorspellen (aan de hand van het verleden). Het is mogelijk om gedeelde rekeningen toe te voegen (handig voor samenwoners) hoewel je er nog niet allebei bij kan. Je kan zoeken in/naar transacties, spaarvarkens maken (handig om je spaarrekening te verdelen) en limieten opleggen (aka: budgetteren) aan zowel echte "budgetten" alsook bepaalde winkels (max 100 euro in die-en-die kroeg) of categorieën. Je kan jezelf bovendien een maandelijks "allowance" toekennen.

Je moet registeren en inloggen (handig mocht je dit online zetten, al is dat dan weer vrij dom) en dan kan je los.

Hier wat screenshots:

[afbeelding]
(ja, ik loop uit om mijn budgetten :P

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Het hele verhaal is gebouwd in PHP bovenop het Laravel framework met Bootstrap en wat JQuery hier en daar. Oh, en Google Charts natuurlijk. De code staat op Github. De database code en installatieinstructies zijn toegevoegd.
Ziet er heel tof uit!
Zit er ook toevallig een importmodule in om CSV's van de banken in te lezen, zo niet zit dat nog in de planning om dat er aan toe te voegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Paar puntjes die ik tegen kwam:
-Je staat registratie per definitie toe. Dit zou misschien netter zijn om er een setting van te maken.
-Voeg een datepicker toe, het datumveld werkt zo niet echt Dumb User Friendly.
-Voeg een "after composer" toe, om in ieder geval het grootste deel van je instructies zelf uit te voeren.
-Genereer een random pwd en voeg daarmee een default admin toe bij composer. Kun je echo op gooien ;)

Tot zoverre mijn bevindingen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barryvdh
Firesphere schreef op woensdag 30 april 2014 @ 19:08:
[...]

Ja, prefer source verhelpt het inderdaad. Beetje vaag.

En die home-route had ik niet gezien, ik had er ff snel doorheen gekeken :$

Ander vraagje dan...
Is er een default login?

En "settings" geeft een oops :/
met prefer dist krijg je alle sources als zipje, dus dat is vaak sneller, maar wat intensiever voor github denk ik.
En met app/config/app.php, debug op true zetten krijg je de echte melding, of dat wist je wel?
Firesphere schreef op woensdag 30 april 2014 @ 19:57:
[...]

Paar puntjes die ik tegen kwam:
-Je staat registratie per definitie toe. Dit zou misschien netter zijn om er een setting van te maken.
-Voeg een datepicker toe, het datumveld werkt zo niet echt Dumb User Friendly.
-Voeg een "after composer" toe, om in ieder geval het grootste deel van je instructies zelf uit te voeren.
-Genereer een random pwd en voeg daarmee een default admin toe bij composer. Kun je echo op gooien ;)

Tot zoverre mijn bevindingen :)
Je wil niet alles after composer install zetten he, maar misschien wel achter composer create-project, als je het ook op packagist zet.
Die lege components folder kan je waarschijnlijk toevoegen als je een bestandje erin zet (bijv een .gitignore bestand, net als in de andere storage folders), lege folders pakt git niet.
User maken zou ik idd ook bij je seed zetten.

Je hebt trouwens je folders ge-autoload in je composer.json, maar required ze nog in je controllers. Dat is niet meer nodig dan he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firefly III
  • Niet online

Firefly III

-

[ Voor 131% gewijzigd door Firefly III op 26-06-2016 19:27 . Reden: Leeg vanwege privacy. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Barryvdh schreef op woensdag 30 april 2014 @ 20:10:
[...]

Je wil niet alles after composer install zetten he, maar misschien wel achter composer create-project, als je het ook op packagist zet.
Die lege components folder kan je waarschijnlijk toevoegen als je een bestandje erin zet (bijv een .gitignore bestand, net als in de andere storage folders), lege folders pakt git niet.
User maken zou ik idd ook bij je seed zetten.

Je hebt trouwens je folders ge-autoload in je composer.json, maar required ze nog in je controllers. Dat is niet meer nodig dan he.
Ik heb niet veel ervaring met Laravel, de composer-issues ken ik wel :) ik rapporteer gewoon wat ik tegenkom alsof ik een zo groot mogelijke n00b ben om Slarioux te helpen met z'n webapp ;) dus ook wat ik als gewone gebruiker zou tegenkomen qua hindernissen ;)

Als ik als dev feedback zou geven, help ik hem niet echt om de applicatie te optimaliseren voor de gebruiker ;) Ik heb gewoon domweg instructies gevolgd en liep tegen die issues aan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barryvdh
Firesphere schreef op woensdag 30 april 2014 @ 20:14:
[...]

Ik heb niet veel ervaring met Laravel, de composer-issues ken ik wel :) ik rapporteer gewoon wat ik tegenkom alsof ik een zo groot mogelijke n00b ben om Slarioux te helpen met z'n webapp ;) dus ook wat ik als gewone gebruiker zou tegenkomen qua hindernissen ;)

Als ik als dev feedback zou geven, help ik hem niet echt om de applicatie te optimaliseren voor de gebruiker ;) Ik heb gewoon domweg instructies gevolgd en liep tegen die issues aan ;)
Nee was ook maar bedoeld als extra opmerkingen op jouw opmerkingen (en zijn wiki) voor Slarioux ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Barryvdh schreef op woensdag 30 april 2014 @ 20:19:
[...]

Nee was ook maar bedoeld als extra opmerkingen op jouw opmerkingen (en zijn wiki) voor Slarioux ;)
Ow :D ok :D
Ik las het als "Sukkel, je weet toch best wat je moet doen om dat op te lossen" ;) (Dat is wel zo, maar dat terzijde), terwijl ik gewoon user-issues aankaartte ;)

Slarioux, als je een algemeen gebruikte testingground nodig hebt qua server-setup, DM me even, zet ik wat voor je op zodat je ook op een echte server inclusief user restricties kan testen (tenzij je die al hebt natuurlijk ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firefly III
  • Niet online

Firefly III

-

[ Voor 99% gewijzigd door Firefly III op 26-06-2016 19:26 . Reden: Leeg vanwege privacy. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firefly III
  • Niet online

Firefly III

-

[ Voor 99% gewijzigd door Firefly III op 26-06-2016 19:26 . Reden: Leeg vanwege privacy. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Slarioux schreef op woensdag 30 april 2014 @ 20:27:
Komt helemaal goed, bedankt voor het aanbod!

Ik kwam dit topic toevallig tegen, mijn tooltje was niet echt voorbereid op jullie scrutiny. Die overigens van harte welkom is!

Ik zal eens energie steken in dergelijke testing grounds, maar daar zal ik tijdens een volgende iteratie wel mee komen; dan is er ook een linkje naar een test-instance, naast de Github source. :7
Helemaal iets dat Open Sourced is, gaat de zweep krijgen hier ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Github. De database code en installatieinstructies zijn toegevoegd.
Installeren gaat goed, alleen wanneer ik me wil registreren krijg ik:
code:
1
Whoops, looks like something went wrong.

:-(

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2014 00:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firefly III
  • Niet online

Firefly III

-

[ Voor 107% gewijzigd door Firefly III op 26-06-2016 19:26 . Reden: Leeg vanwege privacy. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Slarioux schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 07:31:
[...]

Ik ga eens even kijken. Wil je me /app/storage/logs/ eens DM'en? Daar staat vast een error ergens. Je kan bovendien debug op true zetten in /app/config/app.php
Oops, ik had de root directory niet aangepast.
Ik ga nog eens kijken of het nu wel lukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firefly III
  • Niet online

Firefly III

-

[ Voor 100% gewijzigd door Firefly III op 26-06-2016 19:26 . Reden: Leeg vanwege privacy. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Slarioux schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 09:53:
[...]

Ik heb inmiddels de 'composer install' routine geüpdatet. Geen idee of het zo netjes is, of dat er betere manieren zijn, maar lokaal draait het iig in één keer. Ik zal de wiki gelijk even updaten zo.
Werkt nu in 1 keer met de nieuwe composer install.
Echter werkt de CSS bij mij nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barryvdh
Slarioux schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 09:53:
[...]

Ik heb inmiddels de 'composer install' routine geüpdatet. Geen idee of het zo netjes is, of dat er betere manieren zijn, maar lokaal draait het iig in één keer. Ik zal de wiki gelijk even updaten zo.
Dat is niet zo handig. Composer install is niet alleen om je project te 'installeren', maar het is er voor om je dependencies binnen te halen, zoals ze in je composer.lock bestand staan (of binnen te halen als dat niet bestaat). Normaal als je dus je site op je productieserver zet, draai je dus alleen composer install (nooit composer update, want dan kan je nieuwere versies krijgen dan waarmee je getest hebt) en dan ga je dus weer dingen seed/installeren.
Je kan natuurlijk wel een setup command maken, zoals je nu hebt, en daar je migrations etc in doen, maar ik zou het niet automatisch post-install doen.

Zoals ik al zei, je kan ook een composer create-project commando gebruiken. Dat is hetzelfde als git clone en composer install, maar kan je ook post-create-project-cmd's opgeven.
Moet je alleen even je repo toevoegen aan packagist, maar dan kan je dus gewoon 'composer create-project grumpydictator/firefly dev-master` doen.

(En als je seed, doe je meestal een Truncate op je bestaande tabel zodat je geen dubbele items krijgt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firefly III
  • Niet online

Firefly III

-

[ Voor 100% gewijzigd door Firefly III op 26-06-2016 19:25 . Reden: Leeg vanwege privacy. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barryvdh
Maar als het hier alleen over jouw app + problemen, kunnen ze misschien beter gewoon een issue maken op Github ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Dutch Dude
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08-03-2024

The Dutch Dude

Haiku Rules!

Een tijdje terug eens een keer een tooltje in elkaar gedraaid die alle files in een Winamp playlist file kopieërt naar een locatie naar keuze. Erg handig om een export te doen van een bestaande playlist naar bv. een USB-stickje of een network-drive om voor feestjes, etc.
Gemaakt in 10 minuten in C#, als iemand ooit interesse heeft, stuur maar een PM ;) .

Daarnaast maak ik op het werk nog wel eens tooltjes; op het moment ben ik weer aan het klussen aan m'n instruction-level simulator van de LatticeMico8 softcore. Het is alleen een functionele sim, dus niet accuraat op het gebied van instruction timing of bus cycles, maar wel handig om een platform van te voren helemaal te kunnen simuleren (dus voordat de hardware af is en de FPGA code is getest).
Binnen de tool kan je platformen definiëren inclusief de gebruikte peripherals, die tevens meegesimuleerd kunnen worden (denk bv. aan een UARTje of een SPI controller). De simulator ondersteunt breakpoints, instruction steps, memory view/edit en nog wat handigheidjes.
Het is niet de mooist geprogrammeerde tool aller tijden, maar heeft ons al heel veeel tijd bespaard :z ..

Overmatig computergebruik heeft mijn fantasie gedood, dus ben ik niet in staat een interessante tekst hierneer te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• switchboy
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-09 21:50

switchboy

-ruimte te huur-

Gamesdust

Wat is het?
Het is een costumbuild CMS met support voor BBcode. Het gebruikt zijn eigen inlog systeem. En kan users uit Facebook en Google+ importeren en laten inloggen. Er zijn polls waar users op kunnen stemmen. Tevens zit er sinds kort ook een forum bij en past het ontwerp zich dynamisch aan de grote van het browserwindow.

Ook is er een module om makkelijk plaatjes te uploaden, en om de banner op de frontpage aan te kunnen passen.

Waarom heb je dit geschreven?
Ik was niet tevreden over wat Joomla of Wordpress mij konden bieden. En ik wilde graag leren hoe een CMS in elkaar stak. Dus de beste manier om dat te doen is er gewoon zelf eentje maken. Het forum heb ik geschreven uit frustratie over phpBB3 en zijn spambots.

Cool, welke taal gebruik je?
Het CMS is geschreven in PHP en mySQL. Tevens natuurlijk html en hier en daar wat Javascript.

Mag ik het ook gebruiken?
Van mij wel, neem voor de source files even contact met mij op. Ik heb geen installscripts geschreven, dus die zal ik dan speciaal voor jou moeten maken. :P

Hoe ziet het eruit

Nou zo :P :
Afbeeldingslocatie: http://gamesdust.nl/uploads/015defc881992ff2ee1269b0b8cc43fd.jpg
Afbeeldingslocatie: http://gamesdust.nl/uploads/62edfb893d1ef76b1149249a6f22b553.jpg
Afbeeldingslocatie: http://gamesdust.nl/uploads/33f0323f9990221b1d4c3076b438d5ce.jpg

My Steam Profile (Name Switch) Worth: 889€ (225€ with sales)Games owned: 83

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Zozo, een heel forum zelf geschreven? Doe je goed :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkCreative
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 18-09 16:54
Wel jammer dat je hem niet gelijk open source hebt gemaakt. Ik vind het, zeker van de tools in dit topic, altijd wel interessant om er even doorheen te neuzen. :)

Vanwaar eigenlijk de keuze dat je contact moet opnemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• switchboy

switchboy

-ruimte te huur-

Omdat ik niet wist of er interesse is/was.

Voor de geïnteresseerden: http://www.gamesdust.nl/downloads/gamesdust_source.rar

Er zit (nog) geen installatie script bij, zonder database kun je hem jammer genoeg niet uitproberen.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
127
128
129
130
131
132
133
134
135
136
137
138
139
140
141
142
143
144
145
146
147
148
149
150
151
152
153
154
155
156
157
158
159
160
161
162
163
164
165
166
167
168
169
170
171
172
173
174
175
176
177
178
179
180
181
182
183
184
185
186
187
188
189
190
191
192
193
194
195
196
197
198
199
200
201
202
203
204
205
206
207
208
209
210
211
212
213
SET NAMES utf8;
SET foreign_key_checks = 0;
SET time_zone = 'SYSTEM';
SET sql_mode = 'NO_AUTO_VALUE_ON_ZERO';

DROP TABLE IF EXISTS `gd_article`;
CREATE TABLE `gd_article` (
  `id` int(11) NOT NULL auto_increment,
  `content` text,
  `title` text,
  `intro` text NOT NULL,
  `cat` int(11) NOT NULL default '0',
  `catn` varchar(30) NOT NULL default '',
  `date` date NOT NULL default '0000-00-00',
  `user` text NOT NULL,
  `nrr` int(10) NOT NULL default '0',
  `view` int(10) NOT NULL default '0',
  `cons` varchar(4) NOT NULL default '',
  `score` tinyint(4) default '0',
  `pollid` int(11) default NULL,
  `published` int(11) NOT NULL default '0',
  `pdate` datetime NOT NULL default '0000-00-00 00:00:00',
  `logo` longtext NOT NULL,
  PRIMARY KEY  (`id`)
) ENGINE=MyISAM DEFAULT CHARSET=latin1;

DROP TABLE IF EXISTS `gd_cat`;
CREATE TABLE `gd_cat` (
  `titel` mediumtext NOT NULL,
  `toon` int(11) NOT NULL default '5',
  PRIMARY KEY  (`id`)

DROP TABLE IF EXISTS `gd_forum_cat`;
CREATE TABLE `gd_forum_cat` (
  `title` mediumtext NOT NULL,
  PRIMARY KEY  (`id`)

DROP TABLE IF EXISTS `gd_forum_forum`;
CREATE TABLE `gd_forum_forum` (
  `cat_id` int(11) NOT NULL default '0',
  `description` longtext NOT NULL,
  `reply` int(11) NOT NULL default '0',
  `state` int(11) NOT NULL default '1',
  PRIMARY KEY  (`id`)

DROP TABLE IF EXISTS `gd_forum_reply`;
CREATE TABLE `gd_forum_reply` (
  `topic_id` int(11) NOT NULL default '0',
  `user_id` int(11) NOT NULL default '0',
  `post` text NOT NULL,
  `post_date` datetime NOT NULL default '0000-00-00 00:00:00',
  `last_edit_date` datetime NOT NULL default '0000-00-00 00:00:00',
  PRIMARY KEY  (`id`)

DROP TABLE IF EXISTS `gd_forum_report`;
CREATE TABLE `gd_forum_report` (
  `topic_id` int(11) NOT NULL default '0',
  `reply_id` int(11) NOT NULL default '0',
  PRIMARY KEY  (`id`)

DROP TABLE IF EXISTS `gd_forum_topic`;
CREATE TABLE `gd_forum_topic` (
  `state` int(11) NOT NULL default '1',
  `stick` int(11) NOT NULL default '0',
  `userid` int(11) NOT NULL default '0',
  `post` text NOT NULL,
  `post_date` datetime NOT NULL default '0000-00-00 00:00:00',
  `last_edit_date` datetime NOT NULL default '0000-00-00 00:00:00',
  `views` int(11) NOT NULL default '0',
  `forum_id` int(11) NOT NULL default '0',
  `last_active` datetime NOT NULL default '0000-00-00 00:00:00',
  `last_active_user` int(11) NOT NULL default '0',
  PRIMARY KEY  (`id`)

DROP TABLE IF EXISTS `gd_poll_answer`;
CREATE TABLE `gd_poll_answer` (
  `pollid` int(11) NOT NULL default '0',
  `antwoord` longtext NOT NULL,
  PRIMARY KEY  (`id`)

DROP TABLE IF EXISTS `gd_poll_question`;
CREATE TABLE `gd_poll_question` (
  `vraag` mediumtext NOT NULL

DROP TABLE IF EXISTS `gd_poll_votes`;
CREATE TABLE `gd_poll_votes` (
  `user` longtext NOT NULL,
  `id` int(11) NOT NULL default '0'

DROP TABLE IF EXISTS `gd_posts`;
CREATE TABLE `gd_posts` (
  `pid` int(11) NOT NULL auto_increment,
  `content` text,
  `id` int(11) NOT NULL default '0',
  `date` timestamp NOT NULL default CURRENT_TIMESTAMP on update CURRENT_TIMESTAMP,
  `user` text NOT NULL,
  `fbid` text,
  `gid` longtext,
  PRIMARY KEY  (`pid`)

DROP TABLE IF EXISTS `gd_settings`;
CREATE TABLE `gd_settings` (
  `theme` tinytext NOT NULL,
  `social` int(11) NOT NULL default '0',
  `reply` int(11) NOT NULL default '0',
  `view` int(11) NOT NULL default '0',
  `share` int(11) NOT NULL default '0',
  `googleads` int(11) NOT NULL default '0',
  `data-ad-client` longtext NOT NULL,
  `data-ad-slot-ct` longtext NOT NULL,
  `data-ad-slot-tr` longtext NOT NULL,
  `poster` int(11) NOT NULL default '0',
  `showdate` int(11) NOT NULL default '0',
  `nextprev` int(11) NOT NULL default '0',
  `nav` int(11) NOT NULL default '0',
  `tracker` int(11) NOT NULL default '0',
  `slider` int(11) NOT NULL default '0'

DROP TABLE IF EXISTS `gd_slide`;
CREATE TABLE `gd_slide` (
  `titel` text NOT NULL,
  `imgurl` text NOT NULL,
  `aid` text NOT NULL,
  PRIMARY KEY  (`id`)

DROP TABLE IF EXISTS `gd_sub_cat`;
CREATE TABLE `gd_sub_cat` (
  `catname` tinytext NOT NULL,
  `cat` tinytext NOT NULL,
  PRIMARY KEY  (`id`)

DROP TABLE IF EXISTS `gd_user`;
CREATE TABLE `gd_user` (
  `active` int(11) NOT NULL default '0',
  `username` mediumtext NOT NULL,
  `password` mediumtext NOT NULL,
  `email` mediumtext NOT NULL,
  `salt` mediumtext NOT NULL,
  `poster` int(11) NOT NULL default '0',
  `admin` int(11) NOT NULL default '0',
  `mod` int(11) NOT NULL default '0',
  `avatar_url` longtext NOT NULL,
  `bio` text NOT NULL,
  `forum_posts` int(11) NOT NULL default '0',
  `login_attempts` int(11) NOT NULL default '0',
  `last_attempt` int(11) NOT NULL default '0',
  `last_logon` datetime NOT NULL default '0000-00-00 00:00:00',
  `prev_logon` datetime NOT NULL default '0000-00-00 00:00:00',
  `last_failed` datetime NOT NULL default '0000-00-00 00:00:00',
  `reg_date` date NOT NULL default '0000-00-00',
  `usr_q` tinytext NOT NULL,
  `usr_a` tinytext NOT NULL,
  `fb_id` tinytext NOT NULL,
  `last_ip` tinytext NOT NULL,
  `failed_ip` tinytext NOT NULL,
  `group_id` int(11) default NULL,
  PRIMARY KEY  (`id`)

DROP TABLE IF EXISTS `gd_user_reply`;
CREATE TABLE `gd_user_reply` (
  `user_id` int(11) NOT NULL default '0',
  `puser_id` int(11) NOT NULL default '0',
  `date` datetime NOT NULL default '0000-00-00 00:00:00',
  `text` text NOT NULL,
  PRIMARY KEY  (`id`)

-- 2014-05-07 19:30:17
Database structuur

Als dit in MySQL importeerd en je stelt je eigen database server in bij variables.php zou het moeten werken. De facebook en google+ login werken ook niet wegens ontbreken van de keys. facebook keys staan in variables.php, van google in google.php

Ook moet je zelf een user maken waarbij je admin 1 instelt. ;)

[ Voor 93% gewijzigd door switchboy op 07-05-2014 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firefly III
  • Niet online

Firefly III

-

[ Voor 98% gewijzigd door Firefly III op 26-06-2016 19:24 . Reden: Leeg vanwege privacy. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barryvdh
Yes gewoon dev + productieomgeving en af en toe keer op een nieuwe omgeving installeren, dan merk je wel of het wel/niet werkt ;) Dan dan gewoon github clonen + database migraties bijhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Het is een enorme tijd geleden dat ik hier rondliep, maar in de tussentijd heb ik veel FOSS geschreven & op GitHub gezet. Hier een lijst van wat mogelijk interessante dingen voor anderen (puur PHP gerelateerd):

* SlmGoogleAnalytics: drop-in module voor Google Analytics integratie in Zend Framework 2
* SlmLocale: locale detectie voor Zend Framework 2 applicaties. Detectie verloopt via zelf te configureren "strategieën": subdomein, tld, pad in URI, cookie of query parameter
* SlmQueue: een queue abstraction layer om simpel job queues in je applicatie te implementeren waar de backend vrij in te vullen is (nu Amazon SQS, Beanstalkd of simpel MySQL)
* SlmMail: een combinatie van verschillende mail service providers. Wil je eenvoudig email van Postage, Postmark, Sendmail, MailGun, Mandrill, AlphaMail, SES of Elastic Email gebruik maken, pak dan SlmMail.

Verder vanuit mijn bedrijf staan er nog wat open source zaken online, waaronder:

* Soflomo\Purifier: om HTMLPurifier eenvoudig binnen Zend Framework 2 te laden als filter op alle formulieren
* Soflomo\Mail: een Zend\Mail facade om in één call een mail te versturen inclusief rendering van templates
* Soflomo\Cache: een CLI tool om alle soorten caches in je Zend Framework 2 applicatie te beheren

Tot slot hebben we ook nog Ensemble: een set van packages om je eigen CMS te bouwen bovenop ZF2. Vandaar de term "CMF", maar hier staan alleen de low-level blokken online. Alle UI dingen en onderdelen die het echt af maken staan nog gesloten, we moeten eerst overal even doorheen om het op te schonen. Binnen Soflomo staan er wel wat modules online voor Ensemble.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoBrakes
In een eerdere post had een desktop programma laten zien waarmee thepiratebay.org werd uitgelezen en kreeg reacties dat het makkelijk zou zijn als de beschrijving en comments ook gelezen kunnen worden. Dat heb ik nu dus gedaan en hieronder het resultaat.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/qpVRZfo.png
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/TM6XwMI.png

Downloads:
Windows
OSX
Linux

[ Voor 14% gewijzigd door NoBrakes op 17-05-2014 11:26 . Reden: kleinere afbeeldingen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatsieflatsie
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15-09 10:32
DennusB schreef op woensdag 30 april 2014 @ 13:05:
Vanuit mijn bedrijf ([mbr]*snip*[/mbr]) zijn we begonnen met het ontwikkelen van [mbr]*snip*[/mbr]. Een website waar je enorm eenvoudig (maar wel doeltreffend) de kilometers van je (lease) auto bij kan houden. Dit is verplicht vanuit de belastingdienst als je alleen least voor woon-werk verkeer en een echt goede gratis optie hiervoor was er nog niet.

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

We zijn nu met een gesloten beta gestart om wat feedback te ontvangen van 'echte' users. Als hier iemand dus interesse heeft om kilometertje te testen, stuur me dan even een DM of e-mail. Dan krijg je de BETA code om jezelf te registreren.

Features die er tot nu toe zijn:
- Slim invullen van je kilometers (Voldoet aan alle eisen van de belastingdienst)
- Lijst van gemaakte ritten + sorteren of zoeken in ritten
- Invoeren van auto gegevens (verplicht voor belastingdienst)
- Het insturen van feedback
- Een dashboard met statistieken over je kilometergebruik (prive vs zakelijk & percentage over van max aantal kilometers per jaar)

Upcoming features zijn onder andere :
- Export ritten naar PDF/Excel
- Statistieken 1x per week per e-mail
- HTML5 geo locatie om het invullen nog makkelijker te maken
- Aanpassen of verwijderen van ritten

Goed om te vermelden, de tool is en blijft gratis en voldoet aan alle eisen van de belastingdienst!
Ik ben erg benieuwd naar jullie eerste indruk/mening en hoor het graag als iemand wil testen!
Ziet goed uit, ben benieuwd hoe het werkt. Is de code open-source?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• switchboy

switchboy

-ruimte te huur-

Testgame

Wat is het?
Testgame is een heel simpel 2D RPG spelletje. Een soort roguelike, maar dan met sprites in plaats van ASCI karakters. Het is mijn eerste probeersel ooit in een andere taal dan PHP. De muziek is gemaakt door m'n broer die enthoisiast werd nadat hij de eerste test build zag.
Welke functies zitten er in het spel?
- De map bestaat uit blokjes van 32*32 pixels.
- De map wordt met sprites opgebouwd vanuit een text file die wordt ingeladen in een 2D array, waarbij ieder cijfer voor een bepaalde tegel staat. En iedere line voor de Y coördinaat zorgt.
- De item map wordt op eenzelfde manier opgebouwd in zijn eigen 2D array
- De speler en de bots kunnen over beloopbare tegels lopen tenzij er een andere bot of speler staat
- Als de tegel van de bot de tegel van de speler raakt valt de bot aan en doet per 0,3 seconde een bepaald getal aan schade
- De speler kan een bot aanvallen als hij op de aangrenzende tegel staat die hij aankijkt.
- De aanval kan melee of magic zijn.
- Items vanaf de map kunnen stats veranderen van de speler waardoor de schade toeneemt die de speler toe kan dienen of het versterkt de verdediging waardoor de speler minder schade ontvangt.
- Er zijn deuren die open en dicht gedaan kunnen worden
- Sleutels waarmee deuren open gemaakt kunnen worden.
- Er zijn bots die als kippen zonder kop door het level wandelen
- Ieder level kan één dungeon bevatten (die zo groot als het level kan zijn)
- Als je van map naar map gaat wordt de state van de map, de items en de hoeveelheid vijanden opgeslagen.
- Je kan met de pickaxe de stonewall tile veranderen in een rockfloor tile waardoor je erdoor kunt lopen. Als er op deze tile een item ligt kan je die nu oppakken. Als er geen item ligt wordt er een steen item gesplaatst die je op kan pakken.
- Items in je inventory kunnen stacken.
- Werkende health en mana bars.
- Alle sprites zijn handgetekend (zonder echt talent O-) )
- Fullscreen support met scaling van de UI
- Het doden van vijanden levert je gold op
Cool! Hoe ziet het er dan uit?
Nou zo:
Afbeeldingslocatie: http://gamesdust.nl/uploads/0994a8e31184ad190b0c1560ff5ce7d9.png
Kan ik het proberen en naar de source kijken?
Natuurlijk! Daarvoor moet je even dit .rar file downloaden.
https://www.dropbox.com/s...rzv/Testgame%200.0.5b.rar
Wat heb ik nodig om de source te kunnen compilen?
SFML dat vindt je hier: http://www.sfml-dev.org/
Je code is onoverzichtelijk, inefficiënt, slecht becommentariëerd!
Dat klopt helaas. Zoals ik al zei dit is mijn aller eerste keer dat ik iets probeer te programmeren wat niet op een Ti83+ draait of PHP is. Daarbij heb ik een grote fout gemaakt door niet heel vroeg mijn spel in verschillende stukjes te knippen. Hierdoor is de source één enkele file met 2115 regels. En iets zoeken om te verranderen begint al echt een pain te worden.

Omdat dit het eerste ding is wat ik met C++ heb gemaakt is het meeste gewoon trial and error. Ik heb bedacht wat ik wil. Ongeveer bedacht hoe dit er in code uitziet, probeer het. Als ik dingen niet wist hoe ik ze moest doen zocht ik een korte tutorial en ging ik weer verder.

Zo was het bijvoorbeeld een 'real pain' om een int in een string te krijgen. In PHP is dat erg makkelijk. In C++ is het iets ingewikkelder.
Hoe wil je nu verder?
- Ik wil van zoveel mogelijk global variables af.
- Het project opsplitsen, maar weet nog niet precies hoe
- Een ranged attack toevoegen
- Animaties van de verschillende aanvallen toevoegen
- Extra bouwblokken voor levels
- Schatkist item die bij gebruik een random item dropt
- Extra puzzel items
- Items combineren (hout + tinderbox = vuur + dode kip = eten = aanvulling op health soort van idee)
- NPC waarmee je kunt praten (evt alleen storytelling of sidequests)
- Betere AI (pathfinding richting de speler als hij binnen 5 hokjes radius is)
- Het spel op 30FPS krijgen op een intel Atom 8)7
- Een buy menu toevoegen
- Goede animatie voor schuin lopen
- Scaling in de level editor bouwen
- Een menu maken
- Save & load support
- De map en items in één file opslaan
- De level editor in de game plaatsen
- Mouse support
Coole muziek wie heeft dat gemaakt?
https://soundcloud.com/wouter-riegman
Welke guides heb je gebruikt
http://www.kathekonta.com/rlguide/
Dit is een guide waar ik een hoop inspiratie uit heb opgedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
switchboy schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 12:20:
[...] Zo was het bijvoorbeeld een 'real pain' om een int in een string te krijgen. In PHP is dat erg makkelijk. In C++ is het iets ingewikkelder.[...]
Geen idee hoe je het nu hebt opgelost, maar op zich is het niet zo moeilijk ofwel ene stringstream en operator<< gebruiken of std::to_string

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• switchboy

switchboy

-ruimte te huur-

C++:
1
2
3
4
5
std::string health_text = "Health:  ";
char buffer [33];
char *intStr0 = itoa(player_health, buffer ,10);
std::string health_nr = std::string(intStr0);
health_text.append(health_nr);

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
itoa is c en niet c++ dacht ik. Je kan he took op de volgende manier doen:

C++:
1
2
3
4
5
6
7
8
int i = 1;
std::stringstream ss;
ss << i;
std::string str = ss.str();

//of

std::string str  = std::to_string(i) //C++11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMS

HMS

Caelorum schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 12:53:
[...]

Geen idee hoe je het nu hebt opgelost, maar op zich is het niet zo moeilijk ofwel ene stringstream en operator<< gebruiken of std::to_string
Is daar niet sprintf voor bedacht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• switchboy

switchboy

-ruimte te huur-

C++:
1
2
3
std::stringstream health_nrs;
health_nrs << "Health:  " << (int)player_health;
text.setString(health_nrs.str());

Doet nu hetzelfde als eerst met itoa

[ Voor 47% gewijzigd door switchboy op 20-05-2014 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
HMS schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 14:01:
[...]
Is daar niet sprintf voor bedacht?
Ohja, ik zat meer met alternatieven voor int to string in gedachten en had helemaal niet gezien dat die een formatted string wil uiteindelijk ^^
Maar het punt dat ik eigenlijk wou maken was dat het niet zoveel moeilijker is dan in PHP. Viel me gewoon op in het doorlezen van de beschrijving. Verder wel een grappig idee. Heb zelf nog maar 1x zoiets gedaan voor 1e jaars vak mobile java. Altijd een leuke oefening als je net wilt beginnen met een nieuwe taal of concept.

[ Voor 31% gewijzigd door Caelorum op 20-05-2014 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
C++:
1
std::string s = std::to_string(int);

Andersom

C++:
1
int i = std::stoi(str);

[ Voor 34% gewijzigd door PrisonerOfPain op 20-05-2014 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epic007
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 25-08 11:27
switchboy schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 12:20:
Je code is onoverzichtelijk, inefficiënt, slecht becommentariëerd!
Dat klopt helaas. Zoals ik al zei dit is mijn aller eerste keer dat ik iets probeer te programmeren wat niet op een Ti83+ draait of PHP is. Daarbij heb ik een grote fout gemaakt door niet heel vroeg mijn spel in verschillende stukjes te knippen. Hierdoor is de source één enkele file met 2115 regels. En iets zoeken om te verranderen begint al echt een pain te worden.

Omdat dit het eerste ding is wat ik met C++ heb gemaakt is het meeste gewoon trial and error. Ik heb bedacht wat ik wil. Ongeveer bedacht hoe dit er in code uitziet, probeer het. Als ik dingen niet wist hoe ik ze moest doen zocht ik een korte tutorial en ging ik weer verder.
Wow.. knap dat je al zover bent gekomen!
Ik heb je code even bekeken (uit nieuwschierigheid) en het is inderdaad vrij overzichterlijk ;) .

Om de boel te verbeteren, zou ik:
  • Meer werken met classes, je hebt nu al een class Actor, waarom geen class Map (waarin je map zit) en waar je manipulaties op je map doet.
  • Per class een .h en .cpp file.
  • Een game loop maken, je doet nu draw en keyboard operaties door je hele programma heen terwijl een game loop er meestal zo ongeveer uitziet:
    C++:
    1
    2
    3
    4
    5
    6
    7
    8
    9
    10
    11
    12
    13
    14
    15
    16
    17
    18
    19
    20
    21

Map map;
    Actor actors[];

while (!quit)
    {
      float deltaTime = getTimeDelta(); //  hoeveel tijd is verstreken?
      processInput(); // lees de status van keyboard en muis uit
      update(deltaTime); // verander de wereld adh van tijd en input
      render(); // teken alles
      sound(); // geluid
    }

void render()
    {
      map.render();
      for (actor : actors)
      {
        actor.render();
      }

}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricBruggema
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23-08 11:22
Royboy510 schreef op zaterdag 17 mei 2014 @ 11:22:
In een eerdere post had een desktop programma laten zien waarmee thepiratebay.org werd uitgelezen en kreeg reacties dat het makkelijk zou zijn als de beschrijving en comments ook gelezen kunnen worden.
Best leuk programma, als het zou werken, krijg hier al een half uur een balk te zien en verder niets. Misschien handig om de zoektocht te kunnen stoppen? dat kan nu alleen door het programma af te sluiten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoBrakes
EricBruggema schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 10:00:
[...]
Best leuk programma, als het zou werken, krijg hier al een half uur een balk te zien en verder niets. Misschien handig om de zoektocht te kunnen stoppen? dat kan nu alleen door het programma af te sluiten...
Bedankt voor de feedback, ik heb het toegevoegd en ook een fout in de updater gevonden dus graag even handmatig opnieuw downloaden, ik zal in een volgende versie een timeout voor verzoeken toevoegen.
Mijn excuses voor het ongemak.

[ Voor 5% gewijzigd door NoBrakes op 22-05-2014 23:32 . Reden: Formatting ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh4wn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-11-2017

Sh4wn

Bio-informatica

Ik ben in februari begonnen met de master Biomedical Electronics, en heb daarbij de mogelijkheid om wat geneeskunde vakken in Leiden te volgen. Dit was toch weer even wennen: van veel wiskunde en sommetjes oefenen om echt iets te begrijpen weer terug naar ontzettend veel stof stampen en onthouden. Ik had even iets handigs nodig om te oefenen om bepaalde structuren te herkennen in het in het brein op een MR-scan, en heb daarvoor een simpel overhoringssysteempje in elkaar gebeund.

Te zien op: http://lumc.lucasvandijk.nl
Code: https://bitbucket.org/sh4wn/mri-quiz

Gemaakt met Python 3, Django, en Twitter Bootstrap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firefly III
  • Niet online

Firefly III

-

[ Voor 99% gewijzigd door Firefly III op 26-06-2016 19:19 . Reden: Leeg vanwege privacy. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chip.
  • Niet online
Zou even i.e. veranderen in e.g.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firefly III
  • Niet online

Firefly III

-

[ Voor 100% gewijzigd door Firefly III op 26-06-2016 19:19 . Reden: Leeg vanwege privacy. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tribits
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 02:43

Tribits

Onkruid vergaat niet

Sh4wn schreef op maandag 16 juni 2014 @ 20:20:
Ik ben in februari begonnen met de master Biomedical Electronics, en heb daarbij de mogelijkheid om wat geneeskunde vakken in Leiden te volgen. Dit was toch weer even wennen: van veel wiskunde en sommetjes oefenen om echt iets te begrijpen weer terug naar ontzettend veel stof stampen en onthouden. Ik had even iets handigs nodig om te oefenen om bepaalde structuren te herkennen in het in het brein op een MR-scan, en heb daarvoor een simpel overhoringssysteempje in elkaar gebeund.

Te zien op: http://lumc.lucasvandijk.nl
Code: https://bitbucket.org/sh4wn/mri-quiz

Gemaakt met Python 3, Django, en Twitter Bootstrap.
Ziet er op zich goed uit, paar kleine opmerkingen:
  • Een <UL> tag binnen een <P> tag is geen geldige html. Dit wordt veroorzaakt door gebruik van form.as_p voor radio buttons, zie ook https://code.djangoproject.com/ticket/6388.
  • Ik denk dat het voor de gebruiker prettiger is als de score ook tussentijds te zien is, of in ieder geval iets als vraag [n van nn].
  • De 66 structuren quiz bevat maar 49 structuren :P ?

Master of questionable victories and sheer glorious defeats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GewoonWatSpulle
  • Laatst online: 01-09 07:12
Barcode Scanner
Geschreven in C#, WinForms, ASP.NET Web Service
Doel: Voorraadbeheer, magazijn scannen en barcodes doorgeven aan webshop om de voorraadindicatie hierop aan te passen.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/CV39dH4.png

Wegens oude werkgever even klant naam/logo's verwijderd.

• Barcode Scanner om het magazijn mee rond te gaan maakt een plat tekstbestand aan.
• Applicatie word gestart
• Barcode Scanner word via USB aangesloten
• Applicatie herkent 'USB stick' en leest indien aanwezig bestand uit
• Geeft feedback hoeveel barcodes er zijn gevonden (2× scanner betekent 2× dezelfde barcode)
• Applicatie kan het gelijk aan een webservice doorgeven en de webshop is automatisch bijgewerkt

Voetnoot: ziet er misschien wat 'lomp' uit maar dit was opzettelijk gedaan zodat het linkje 'handleiding' eigenlijk overbodig zou moeten zijn.

Edit 2:
* GewoonWatSpulle heeft het topic uiteraard weer verkeerd begrepen, mijn excuses.
Dit topic heb ik geopend omdat ik steeds vaker zie dat programmeurs zelf gemaakte tools op hun systeem hebben draaien die sommige simpele dingen doen die best wel handig zijn.

[ Voor 37% gewijzigd door GewoonWatSpulle op 23-06-2014 14:16 . Reden: Geschreven in, doel en voetnoot ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 06:53
En als je nou perongeluk 2x scant terwijl dit niet de bedoeling was? Ik zie nergens een mogelijkheid om aantal aan te passen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GewoonWatSpulle
  • Laatst online: 01-09 07:12
De scanner had zelf een mogelijkheid voor 'afscannen' het was een alles behalve foutloos systeem maar dat kwam door de gigantische beperking van de scanner en het niets zeggende bestand met barcodes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 31-07 10:23
Ik heb vanavond snel een tooltje in elkaar gestoken dat een screenshot maakt en het vervolgens upload naar mijn eigen webserver via FTP. Vervolgens wordt de link naar het clipboard gekopieerd.

Puush, en die andere screenshot tools zijn leuk maar nu heb ik ten minste volledige controle over wat er met de bestanden gebeurd :)

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=UWtsbD95xM4]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Grappig dat lijkt een beetje op de screenshot tool die ik voor de 3DS / Wii U gemaakt heb. Welke ipv een FTP upload een e-mail stuurt met de screenshot (of 3DS foto) naar het adres wat je opgeeft.

http://wiiu3ds.microse.nl is het adres.
Pagina: 1 ... 33 ... 54 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld om zelfgemaakte tools te showen en te bespreken. Net als in de rest van Programming is het hier dus ook niet toegestaan om 'even te vragen of iemand iets kan maken'. Dit is een forum over zelf programmeren, geen McDonalds afhaalbalie voor lappen code of software.