Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzaz
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18-09 10:54
Ah top, daar kan ik zeker wat mee! Eigenlijk is het nooit de bedoeling geweest om er echt een applicatie van te maken. Het is eigenlijk heel klein begonnen. Zal in versie 1.1 even een nette foutafhandeling maken en wat taalfouten verbeteren. En applicaties prioriteren die geïmplementeerd moet prioriteren.

De hoeveelheid applicaties die binnen zijn gekomen ligt al rond de 1000 dus moet ook even kijken hoe ik dit ga implementeren. Het huidige systeem kijkt namelijk direct naar een registry key die de versie inhoud. Niet elk programma houdt zich hieraan waardoor de implementatie per programma anders is.

Schiet tussen de palen en je scoort!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soulrider
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-11-2017
kleine vraag:

waarom geef je een rode regel alsof de lokale versie een update nodig heeft, terwijl de lokale versie hoger is dan de hoogst beschikbare versie volgens jouw database?

(3 voorbeelden in je screenshot... bv virtualbox...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merethil
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10:24
soulrider schreef op zondag 26 januari 2014 @ 21:31:
kleine vraag:

waarom geef je een rode regel alsof de lokale versie een update nodig heeft, terwijl de lokale versie hoger is dan de hoogst beschikbare versie volgens jouw database?

Toch wel grappig dat je dan precies degene neemt van die drie die wel een groene regel is :P Ik heb het tooltje even bekeken en vind het wel oké werken (Win 7 64-bit Professional hier), KUTGW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzaz
soulrider schreef op zondag 26 januari 2014 @ 21:31:
kleine vraag:

Noem is een kleurtje :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• williewonka03
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16-06-2024
xzaz schreef op zondag 26 januari 2014 @ 14:33:
Ah top, daar kan ik zeker wat mee! Eigenlijk is het nooit de bedoeling geweest om er echt een applicatie van te maken. Het is eigenlijk heel klein begonnen. Zal in versie 1.1 even een nette foutafhandeling maken en wat taalfouten verbeteren. En applicaties prioriteren die geïmplementeerd moet prioriteren.

De hoeveelheid applicaties die binnen zijn gekomen ligt al rond de 1000 dus moet ook even kijken hoe ik dit ga implementeren. Het huidige systeem kijkt namelijk direct naar een registry key die de versie inhoud. Niet elk programma houdt zich hieraan waardoor de implementatie per programma anders is.
happy to help! kun je anders niet proberen de binnengekomen applicaties deels automatisch te laten verwerken door die registry check te doen en dan mee te sturen of die werkt. en indien die check werkt dan gewoon opslaan in je database. is er een api van de tweakers tracker? dan kan je het daar ook uit halen inclusief downloadlink

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris7
  • Registratie: Maart 2011
  • Niet online
Dirkjo schreef op donderdag 19 december 2013 @ 17:02:
[afbeelding]

Vandaag weer lekker bezig geweest met een projectje. Deze keer is het een SVG fallback script geworden die automatisch SVG afbeelding veranderd naar PNG images als de browser SVG niet ondersteund.

De grote verschil ten opzichte van andere scripts/plugins is dat deze plugin automatisch een PNG maakt. Dat betekend dus dat je geen extra map hoeft aan te maken met daarin PNG bestanden.

De plugin kan tevens background .SVG afbeeldingen die gegeven zijn via CSS veranderen.

Er zitten nog genoeg dingen in die ik wil finetunen, maar de basis werkt in ieder geval. :)

De plugin is te vinden op GitHub:
https://github.com/dirkgroenen/SVGMagic

Demos en verdere uitleg staan op:
http://svgmagic.bitlabs.nl
Alweer een maand geleden gepost, maar dit is nu featured in de laatste Collective van Codrops. Mooi gedaan! Zal denk ik voor een hoop extra verkeer zorgen :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirkjo
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-09 20:25
Chris7 schreef op maandag 27 januari 2014 @ 11:30:
[...]

Alweer een maand geleden gepost, maar dit is nu featured in de laatste Collective van Codrops. Mooi gedaan! Zal denk ik voor een hoop extra verkeer zorgen :) .
Fieuw; sjieke vermelding! Is inderdaad goed zichtbaar in de Analytics (en Github stars) :)

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/B4ax627.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzaz
williewonka03 schreef op maandag 27 januari 2014 @ 11:19:
[...]

happy to help! kun je anders niet proberen de binnengekomen applicaties deels automatisch te laten verwerken door die registry check te doen en dan mee te sturen of die werkt. en indien die check werkt dan gewoon opslaan in je database. is er een api van de tweakers tracker? dan kan je het daar ook uit halen inclusief downloadlink
Op één of andere manier moet ik weten welke versie de laatste versie is. Dit kan op verschillende manieren, maar ik denk niet dat het de taak is van de client om te weten HOE deze versies opgehaald moeten worden. Daarnaast is het foutgevoelig waarna de client niet meer (goed) werkt.

Nieuwe dingetjes in v1.1:

- De foutafhandeling, wanneer er een fout is opgetreden mij dat laat weten.
- Applicaties worden nu 10x sneller opgestuurd waardoor de gebruiker niet hoeft te veranderen.
- Als de laatste versie lager is dan de lokale versie deze grijs weergeven. Dit kan in praktijk ook voorkomen.
- De lijst met (niet verwerkte) applicaties geprioriteerd.
- Wat performance issues, mijn VPS vond sommige dingetjes niet heel leuk. 8)

Requirements
- Windows 7, (Windows 8 mensen mogen hem testen ben benieuwd naar de foutmeldingen)
- .NET 4
- Internet verbinding
- Admin rechten

Download
Download

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spinal
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-09 19:29
xzaz schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 16:07:
[...]

Requirements
- Windows 7, (Windows 8 mensen mogen hem testen ben benieuwd naar de foutmeldingen)
Windows 8 x64 hier :) ik krijg geen foutmeldingen.

Niet specifiek voor W8: het programma geeft voor Opera aan dat mijn local version 19 is en de nieuwste 12.15. In werkelijkheid heb ik Opera Next 19 en Opera 12.15 geïnstalleerd.

Full-stack webdeveloper in Groningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11:09

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Sublime Text "could not analyze this application"
Werkt verder goed. Als je de virusscanner-meldingen even buiten beschouwing laat dan :+

[ Voor 33% gewijzigd door F.West98 op 28-01-2014 16:25 ]

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzaz
Spinal schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 16:23:
[...]

Windows 8 x64 hier :) ik krijg geen foutmeldingen.

Niet specifiek voor W8: het programma geeft voor Opera aan dat mijn local version 19 is en de nieuwste 12.15. In werkelijkheid heb ik Opera Next 19 en Opera 12.15 geïnstalleerd.
Ah, die is leuk. Ik kende heel Opera Next niet.
F.West98 schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 16:25:
Sublime Text "could not analyze this application"
Werkt verder goed. Als je de virusscanner-meldingen even buiten beschouwing laat dan :+
Heb de foutmelding netjes binnen gekregen! 8) Sublime is dus weer lekker consequent geweest met hun vermeldingen. Waarschijnlijk draai je dan niet de laatste versie waardoor ik de vergelijking niet kan maken. Zal de implementatie hiervan wel veranderen.

Mijn AV ging ook brullen. Komt waarschijnlijk door de connectie die wordt opengezet.

[ Voor 13% gewijzigd door xzaz op 28-01-2014 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11:09

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Bij mij gaf 'ie:
SONAR detected suspicious activity in updatechecker.exe (SONAR.Heuristic.112)

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• williewonka03
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16-06-2024
bij mij deed ie het prima! heb mijn applicaties ook opgestuurd. Misschien volgende stap auto downloaden? hoe handel je trws die verzoeken af?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzaz
Verzoeken worden afgehandeld door middel van een JAVA app die op de achtergrond draait op mijn VPS. Via een socket verbinding wordt de lijst van applicaties platgestamt naar een JSON welke de JAVA app deze weer binnen krijgt en verwerkt / de prioriteit verhoogd. Dit gaat allemaal 10x sneller dan individueel de programma's uploading via GET van HTTP zoals in 1.0. Een groot voordeel hiervan is, is dat de client totaal geen weet heeft van de implementatie en alleen maar domweg nummertjes controleerd.

De zelfde JAVA app is verantwoordelijk voor de LVDB en het zoeken naar nieuwe versies van de applicaties welke de clients dan weer opvragen.

Een nadeel is echter de false positive die de AV geeft. Een combinatie van Admin rights, connecties met een server moeten de doorslag geven voor deze false positive.

Bedankt voor het auto-download idee. Moet even kijken hoe ik dit ga implementeren.

[ Voor 10% gewijzigd door xzaz op 29-01-2014 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuddyMagical
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-09 15:05
Tyuilp schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 18:20:
[...]

Thanks, gefixed! Ik moet denk ik nog even een goede balans vinden tussen ontwikkelen en testen :-)
Misschien voor de volgende fix ronde nog even zorgen dat portrait mode voor bijvoorbeeld iPhone past? Nu valt het scherm er half buiten terwijl dit niet nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyuilp
  • Registratie: Januari 2011
  • Niet online
Dirkjo schreef op maandag 27 januari 2014 @ 20:16:
[...]

Fieuw; sjieke vermelding! Is inderdaad goed zichtbaar in de Analytics (en Github stars) :)
Vanmorgen zag ik op Facebook deze langskomen:

http://codevisually.com/s...sually+%28CodeVisually%29

Evey: "Who are you? " V: "Who? Who is but the form following the function of what and what I am is a man in a mask."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 31-08 12:02

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Edit: zit op een bericht van pagina 1 te reageren :')

[ Voor 71% gewijzigd door Afvalzak op 31-01-2014 11:44 ]

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey fellow coders,

Afgelopen maand ben ik bezig geweest met het ontwikkelen van 'HearthstoneTracker' (http://hearthstonetracker.com). Een tool om games en statistieken bij te houden voor Heatrhstone: Heroes of Warcraft.

De meeste van me programmeer sessies stream ik op twitch.tv/GameForFree,

De tool is volledig geeschreven in .NET / C# / WPF. Maakt gebruik van 'image recognition' en (optioneel) directx hooking voor het maken van constante screenshots om te herkennen wat er in de game gebeurd.

De tool is niet open-source, maar wel freeware. Voor vragen kan je altijd langs komen op de stream (als ik online ben).

Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden!

Greetz, Remco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gimmeabrake
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23-08 10:45
Heb zojuist maar eens de git-repository van mijn mathematical expression parsing library voor java naar github gepusht: https://github.com/gerritdrost/mathie.

De library heeft niet zo zeer de focus op razendsnel parsen, maar op het opzetten van een hele verzameling van expressies die gedeelde variabelen bevatten. Zodra die variabelen veranderen worden de expressies herberekend. Doel van de library is dat dit herberekenen lekker snel gaat.

Het achterliggend concept wordt in dit artikel uitgelegd. Artikel heeft het over C# maar het gaat om de omschreven data-structuur: http://gerritdrost.com/20...atical-expression-graphs/

Het is nog een work-in-progress, maar ik dacht dat het handig zou zijn om het alvast online te zetten om feedback te krijgen.

[ Voor 9% gewijzigd door Gimmeabrake op 02-02-2014 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbiedobbie
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16-09 19:30
gerrymeistah schreef op zondag 02 februari 2014 @ 22:46:
Heb zojuist maar eens de git-repository van mijn mathematical expression parsing library voor java naar github gepusht: https://github.com/gerritdrost/mathie.

De library heeft niet zo zeer de focus op razendsnel parsen, maar op het opzetten van een hele verzameling van expressies die gedeelde variabelen bevatten. Zodra die variabelen veranderen worden de expressies herberekend. Doel van de library is dat dit herberekenen lekker snel gaat.

Het achterliggend concept wordt in dit artikel uitgelegd. Artikel heeft het over C# maar het gaat om de omschreven data-structuur: http://gerritdrost.com/20...atical-expression-graphs/

Het is nog een work-in-progress, maar ik dacht dat het handig zou zijn om het alvast online te zetten om feedback te krijgen.
Je hebt hem me al eens laten zien, maar nu kan ik er dan toch eens rustig naar kijken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gerrymeistah schreef op zondag 02 februari 2014 @ 22:46:

Cool zeg! Kun je me vertellen hoe je de expression tree opbouwd? En wat de getalletjes bij de pijltjes betekenen (cost?)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oyster
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Oyster

Prince

Vandaag een json PGP packet parser in C werkend gemaakt volgens RFC4880. Het raamwerk staat er en een aantal packets kunnen worden gedecodeerd. Nu de rest nog. C gebruikt omdat ik mijn kennis weer even op moest halen. Heb de laatste tijd vaak python gebruikt. Daar ram je zo een eind op weg zonder dat je precies weet wat er eigenlijk gebeurd. Erg gave taal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Livecrew011
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 12-07-2024
Ik heb een app gemaakt zodat ik traktor scratch pro kan besturen met playstation controller :)

Controleer de controleurs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanush
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 18-06 09:30

Amanush

Saai persoon.

Oyster schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 23:00:
Vandaag een json PGP packet parser in C werkend gemaakt volgens RFC4880. Het raamwerk staat er en een aantal packets kunnen worden gedecodeerd. Nu de rest nog. C gebruikt omdat ik mijn kennis weer even op moest halen. Heb de laatste tijd vaak python gebruikt. Daar ram je zo een eind op weg zonder dat je precies weet wat er eigenlijk gebeurd. Erg gave taal.
Wat vind je het mooie aan C en het mooie aan Python? Welke vind je persoonlijk cooler en waarom?

[ Voor 4% gewijzigd door Amanush op 06-02-2014 16:07 ]

Ga tot de luiaard, gij mier! Zie haar wegen en wordt wijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oyster
  • Niet online

Oyster

Prince

C: low-level data types, Python: high-level data types.

De coolste taal is de juiste taal voor de implementatie van het doel. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iThinkSo
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 02-04 12:35

iThinkSo

Ik heb deze tekst en jij niet!

Oyster schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 23:00:
[...] Daar ram je zo een eind op weg zonder dat je precies weet wat er eigenlijk gebeurd. Erg gave taal.
Kan ik het eigenlijk niet meer mee eens zijn, ook al is het een van de weinige (lees gerust de enige) taal die ik een beetje in de vingers heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanush

Amanush

Saai persoon.

Oyster schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 18:19:
C: low-level data types, Python: high-level data types.

Ikzelf houd wel van de syntax van Python. C++ tussendoor vind ik ook nog wel cool ;D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzaz
Oyster schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 18:19:
Dit, ik gebruik voor heel veel projecten soms wel eens 4 talen. Elk naar hun pluspunten. Belangrijk is de intercompatibiliteit tussen de verschillende systemen en hoe je dat gaat controleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devilly
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
xzaz schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 16:50:
[...]

Dit, ik gebruik voor heel veel projecten soms wel eens 4 talen. Elk naar hun pluspunten. Belangrijk is de intercompatibiliteit tussen de verschillende systemen en hoe je dat gaat controleren.
Kun je een voorbeeld geven van een project met vier verschillende talen en welke taal waarvoor verantwoordelijk is? Ik zou graag eens over een praktijkvoorbeeld horen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanush

Amanush

Saai persoon.

Wat ik onlangs heb gebouwd, is een API die via Sockets kan communiceren. PHP roept hem op, Python wordt getriggerd en zet een bepaald iets om in een andr formaat via FFmpeg. FFmpeg is in C, dus dat zijn er al 3 voor één app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spleethoven
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 24-01-2024
PHP is ook in c geschreven, dus het zijn er maar 2 :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cakemasher
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 15-09 10:50
Ik ben laatste tijd bezig geweest met een systeem, waarmee ingelogd kan worden op een SRCDS (Source Dedicated Server) server via rcon, en via een website een soort van rcon console geopend word.

Werkt al redelijk goed, maar uiteraard nog in beta fase :). Het geheel staat nu online voor als iemand het eens wilt bekijken. Het systeempje is hier te vinden, en eventueel de login gegevens van een test server zijn hier te vinden (test server draait local host, en is niet altijd berijkbaar!).

Ik heb vrijwel geen aandacht besteed aan het uiterlijk, meer de technische kant van het verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 17:09
Amanush schreef op zondag 09 februari 2014 @ 09:16:
Wat ik onlangs heb gebouwd, is een API die via Sockets kan communiceren. PHP roept hem op, Python wordt getriggerd en zet een bepaald iets om in een andr formaat via FFmpeg. FFmpeg is in C, dus dat zijn er al 3 voor één app.
Dat is een beetje als zeggen dat je C++ gebruikt omdat (delen van) Windows daarin geschreven zijn.

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanush

Amanush

Saai persoon.

spleethoven schreef op maandag 10 februari 2014 @ 08:44:
PHP is ook in c geschreven, dus het zijn er maar 2 :p
Frans is gebaseerd op Latijn, dus het is maar 1 taal.. Nee, sorry.
Hydra schreef op maandag 10 februari 2014 @ 18:17:
[...]

Dat is een beetje als zeggen dat je C++ gebruikt omdat (delen van) Windows daarin geschreven zijn.
1. Ik gebruik geen Windows, ik gebruik het Linux-gebaseerde Debian.
2. Ik gebruik C.
3. Zoiets heet een library/wrapper. Ondank dat je wellicht gelijk hebt, gebruik ik hem wel.

[ Voor 45% gewijzigd door Amanush op 10-02-2014 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzaz
Devilly schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 18:29:
[...]

Kun je een voorbeeld geven van een project met vier verschillende talen en welke taal waarvoor verantwoordelijk is? Ik zou graag eens over een praktijkvoorbeeld horen. :)
Pak die Update Checker even hierboven.

Client: C#
Server: JAVA
Webinterface: PHP
Webinterface-client: Javascript, HTML5.
Database: SQL
CRON Jobs: Bash

En ja, uiteindelijk kan je alles omzetten naar C of gaan discussiëren is het een taal / script ja of nee. Of we kunnen het doortrekken en zeggen dat we eigenlijk allemaal 1tjes en 0tjes typen. Punt is, je moet talen / script gebruiken naar hun doeleinden en niet vastpinnen op - die taal ga ik gebruiken want die is goed -. Uiteindelijk zal bij het indelen van de verschillende packages ook netjes naar voren komen welke verantwoordelijkheden deze packages hebben en op welk platform ze moeten draaien. Zijn ze toegankelijk tot de gebruiker? Welke verantwoordelijkeheid hebben ze? Is het een watchdog? Een cleaner? Hoevaak moet het programma lopen? Wat is de foutafhandeling? Wat is die kritische status van de gegevensoverdracht? Moet het makkelijk uitbreidbaar zijn. Op dit soort vragen wordt bij ons de programmeertaal gekozen. En ja, een factor daarbij is kennis. Maar je moet niet Nederlands gaan praten in China omdat Nederlands makkelijk is.

Eigenlijk zal ik Erlang ook is willen proberen, blijkt erg goed te zijn in het verwerken van socket connections. Wordt oa gebruikt door Whatsapp.

[ Voor 33% gewijzigd door xzaz op 11-02-2014 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Amanush schreef op maandag 10 februari 2014 @ 19:26:
3. Zoiets heet een library/wrapper. Ondank dat je wellicht gelijk hebt, gebruik ik hem wel.
De oorspronkelijke opmerking ging over het programmeren zelf, dat bedoelt men over het algemeen met een taal "gebruiken". Als ik vanuit Java een C library aanspreek "gebruik" ik geen C.
xzaz schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 10:11:
[...]

Pak die Update Checker even hierboven.

Client: C#
Server: JAVA
Webinterface: PHP
Webinterface-client: Javascript, HTML5.
Database: SQL
CRON Jobs: Bash

En ja, uiteindelijk kan je alles omzetten naar C of gaan discussiëren is het een taal / script ja of nee. Of we kunnen het doortrekken en zeggen dat we eigenlijk allemaal 1tjes en 0tjes typen. Punt is, je moet talen / script gebruiken naar hun doeleinden en niet vastpinnen op - die taal ga ik gebruiken want die is goed -.

Eigenlijk zal ik Erlang ook is willen proberen, blijkt erg goed te zijn in het verwerken van socket connections. Wordt oa gebruikt door Whatsapp.
Men rekent SQL / HTML5 over het algemeen niet als programmeertalen. Het ging erom dat het normaliter relatief weinig voorkomt dat je veel verschillende 'talen' gebruikt in een implementatie van een applicatie. Ik beschouw een client + server + webinterface ook eigenlijk niet als 1 enkele applicatie. Dus dit is een beetje heel erg zoeken van jouw kant m.i.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzaz
Hydra schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 10:20:
[...]

De oorspronkelijke opmerking ging over het programmeren zelf, dat bedoelt men over het algemeen met een taal "gebruiken". Als ik vanuit Java een C library aanspreek "gebruik" ik geen C.

[...]

Men rekent SQL / HTML5 over het algemeen niet als programmeertalen. Het ging erom dat het normaliter relatief weinig voorkomt dat je veel verschillende 'talen' gebruikt in een implementatie van een applicatie. Ik beschouw een client + server + webinterface ook eigenlijk niet als 1 enkele applicatie. Dus dit is een beetje heel erg zoeken van jouw kant m.i.
SQL is geen programmeertaal maar wel een taal, de L in SQL, en de L in HTML.

Als applicatie zie ik het geheel, als we gaan kijken naar de verschillende modules / onderdelen van een applicatie is het altijd 1 taal. Ben nog nooit tegengekomen dat een applicatie meerdere talen bevat. Zal wel een leuke compiler zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door xzaz op 11-02-2014 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
xzaz schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 10:23:
Joh, echt. Het gaat erom wat de gemiddelde dev bedoelt als hij het heeft over meerdere talen, dat is alles wat ik zeg. Als de een het hier over programmeertalen heeft en de ander meent dat je onder 'talen' ook SQL, HTML, XML, JSON en CSS moet gaan scharen dan krijg je al snel een erg rare discussie.
Als applicatie zie ik het geheel, als we gaan kijken naar de verschillende modules / onderdelen van een applicatie is het altijd 1 taal. Ben nog nooit tegengekomen dat een applicatie meerdere talen bevat. Zal wel een leuke compiler zijn.
Een webapplicatie heeft over het algemeen een frontend (met javascript) en een backend (server side iets). Daarnaast zijn er genoeg desktopapplicaties die intern een scripting taal gebruiken (wie kent World of Warcraft niet). Dus het is zeker niet onmogelijk dat een enkele applicatie meerdere talen gebruikt.

Als je bijvoorbeeld met Grails een webapplicatie maakt gebruik je serverside een mix van Groovy en Java. Je kunt je project overigens ook prima zo opzetten dat je in de backend zowel Java als PHP gebruikt (om maar wat te noemen). Het is prima mogelijk; alleen over het algemeen iets dat je niet graag wil doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzaz
Ik ben het helemaal met je eens hoor. De discussie taal, programmeertaal of niet ga ik dan ook niet weer voeren :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barryvdh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09:51
Dirkjo schreef op maandag 27 januari 2014 @ 20:16:
[...]

[afbeelding]
SVGMagic staat nu ook in HTML5 Weekly: http://html5weekly.com/issues/124
code and tools
SVGMagic: A jQuery SVG Fallback Plugin — A simple jQuery plugin that searches for SVG images (including background images) on your site and creates PNG versions (via a call to a server-based PHP script) if the browser doesn't support SVG.
DIRK GROENEN

[ Voor 45% gewijzigd door Barryvdh op 12-02-2014 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloys
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Best tof hoor :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

xzaz schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 10:23:
[...]

SQL Servers's T-SQL of oracle's PL/SQL zijn wel zo uitgebreid dat je ze rustig een programmeer taal mag noemen imo. Hoe fout ook, ik heb complete web apps gezien die in pl/sql zijn gescrheven (ja, het genereerde html vanuit pl/sql 'scripts', ugh)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2014 05:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb deze tool gemaakt. MySQL Datagenerator, omdat ik op het werk vaak even snel wat dummy data in mijn database nodig had om dingen te testen. Al doende kreeg de tool steeds meer functionaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barryvdh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09:51
Verwijderd schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 19:53:
Ik heb deze tool gemaakt. MySQL Datagenerator, omdat ik op het werk vaak even snel wat dummy data in mijn database nodig had om dingen te testen. Al doende kreeg de tool steeds meer functionaliteit.
Nog een reden waarom de app niet in PHP gemaakt is, want daar lijkt de tool voornamelijk op gericht toch? (Webapps met PHP/MySQL). Anders zou een webapp met bijvoorbeeld Faker ook handig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Barryvdh schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 21:30:
[...]

Nog een reden waarom de app niet in PHP gemaakt is, want daar lijkt de tool voornamelijk op gericht toch? (Webapps met PHP/MySQL). Anders zou een webapp met bijvoorbeeld Faker ook handig zijn.
Het is inderdaad PHP, MySQL en ExtJS. Het werkt ook wel online, maar qua veiligheid raad ik dat niet aan. Het is bedoeld voor lokaal gebruik in je programmeeromgeving om eenvoudiger te testen.

Verwijderd

Sinds een tijdje ben ik bezig met een soort van online circuit bouwer!

Hier een foto van Game of Life:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/INmjf0S.png?1

Uitgezoomde versie, (nog niet alles staat er op :p)
Afbeeldingslocatie: http://imgur.com/LAKMenA.png?1

Hier de link:
http://wubwub.nl/systeembord/

Een voorbeeld:
http://wubwub.nl/systeemb...4512f2f41e7b9c&version=13

Klik op "Frame 0" en vervolgens "Draw mode" uitzetten. Een GIFje!

Er zit een tutorial bij, dus die kan je volgen (Zorg dat je een leeg scherm voor je hebt).

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:07

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Verwijderd schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 10:13:
Er zit een tutorial bij, dus die kan je volgen (Zorg dat je een leeg scherm voor je hebt).
Tot je op de button moet klikken, dan doet het verder niets meer in Chrome :+

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Verwijderd

Welke versie van Chrome gebruik je? Hier werkt het gewoon in 32.0.17xxx. Komt er een error in de javascript console?
MueR schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 13:22:
[...]

Tot je op de button moet klikken, dan doet het verder niets meer in Chrome :+

• Soultaker
  • Laatst online: 01:47
Verwijderd schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 10:13:
Sinds een tijdje ben ik bezig met een soort van online circuit bouwer! [..]
Hier de link:
http://wubwub.nl/systeembord/
Erg gaaf! Ik kom wel een paar problemen tegen:
  • de tutorial loopt vast nadat ik een toggle-button heb geplaatst (Next is disabled, en Stop doet niets).
  • er is geen manier om te scrollen/pannen?

• Caelorum
  • Laatst online: 10:56
Alles doet het in IE11 zover ik kan zien behalve de tutorial. In Opera Next krijg ik netjes een popup, maar in IE echt helemaal niets. Verder zeker gaaf :)

Error bij drukken op knop is overigens:
SCRIPT5009: 'jQuery' is undefined
File: intro.min.js, Line: 2, Column: 2

[ Voor 29% gewijzigd door Caelorum op 20-02-2014 15:43 ]

Verwijderd

Vreemd! Ik heb voor nu de "Next" button maar even aangezet, dan zou je nu gewoon door moeten kunnen gaan :)

Boter kaas en eieren:
http://wubwub.nl/systeemb...f2e1aa6dccc429&version=21
Caelorum schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 15:41:
Alles doet het in IE11 zover ik kan zien behalve de tutorial. In Opera Next krijg ik netjes een popup, maar in IE echt helemaal niets. Verder zeker gaaf :)

Error bij drukken op knop is overigens:
SCRIPT5009: 'jQuery' is undefined
File: intro.min.js, Line: 2, Column: 2

• Caelorum
Verwijderd schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 16:03:
Vreemd! Ik heb voor nu de "Next" button maar even aangezet, dan zou je nu gewoon door moeten kunnen gaan :) [...]
Ehh, die next knop of iets heb ik niets mee te maken "Opera Next" is een browser btw ;)
Maar, zodra ik dus op de knop "Tutorial" druk in IE11 krijg ik die foutmelding dat jquery undefined is. De callstack is als volgt:
loadFns [Line: 2, Col: 2], intro.min.js
start [Line: 196, Col: 3], intro.min.js
start [Line: 58, Col: 3], tutorial.js
init [Line: 15, Col: 22], tutorial.js
StartTutorial [Line: 224, Col: 2], tutorial.js
onclick [Line: 34, Col: 37], systeembord

Waarbij die dus in loadFns er uteindelijk uitknalt

• diondokter
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 10:11

diondokter

Dum spiro, spero

Vreemd! Ik heb voor nu de "Next" button maar even aangezet, dan zou je nu gewoon door moeten kunnen gaan :)

Boter kaas en eieren:

[...]
Wow, gewoon wow...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emiel L
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 30-08 23:07
Puur voor mezelf heb ik een tooltje gemaakt om te monitoren of voornamelijk mijn thuis-servertje het nog doet. Het back-end hiervoor is geschreven in PHP en een paar cron jobs op m'n server voeren elke paar minuten de online check uit. Aan de voorkant heb ik een iOS app gemaakt die me door middel van een push message vertelt of er iets spannends is gebeurd.

Afbeeldingslocatie: http://emle.nl/resized/250/misc/areyouthere1.png Afbeeldingslocatie: http://emle.nl/resized/250/misc/areyouthere2.png

Afbeeldingslocatie: http://emle.nl/resized/250/misc/areyouthere3.png Afbeeldingslocatie: http://emle.nl/resized/250/misc/areyouthere4.png

Ik heb de tool nu bijna een jaar in gebruik en hij werkt opzich goed. Lastig van internet is dat de metingen momentopnamen zijn, dus het komt vaak genoeg voor dat ik een melding krijg dat er iets offline is, en het 5 minuten later weer lijkt te werken. Dat is ook de grootste reden dat ik 'm nog niet 'af' heb gemaakt voor een publieke release...

http://emiellensink.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Emiel L schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 10:15:
Puur voor mezelf heb ik een tooltje gemaakt om te monitoren of voornamelijk mijn thuis-servertje het nog doet. Het back-end hiervoor is geschreven in PHP en een paar cron jobs op m'n server voeren elke paar minuten de online check uit. Aan de voorkant heb ik een iOS app gemaakt die me door middel van een push message vertelt of er iets spannends is gebeurd.

[afbeelding] [afbeelding]

[afbeelding] [afbeelding]

Ik heb de tool nu bijna een jaar in gebruik en hij werkt opzich goed. Lastig van internet is dat de metingen momentopnamen zijn, dus het komt vaak genoeg voor dat ik een melding krijg dat er iets offline is, en het 5 minuten later weer lijkt te werken. Dat is ook de grootste reden dat ik 'm nog niet 'af' heb gemaakt voor een publieke release...
Dat zou ik ook wel interessant vinden. Heb je ook een Android cliënt?
Eventueel zou je bij een "offline" melding de notificatie even een minuut achter kunnen houden zodat je nog een 2e check kan doen om te dubbelchecken :)

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emiel L
DennusB schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 10:17:
[...]

Dat zou ik ook wel interessant vinden. Heb je ook een Android cliënt?
Eventueel zou je bij een "offline" melding de notificatie even een minuut achter kunnen houden zodat je nog een 2e check kan doen om te dubbelchecken :)
Ja, daaraan heb ik ook gedacht. En een instelling om pas te waarschuwen na een x aantal gemiste pings. Als m'n eigen site 't een keer 10 minuten niet doet boeit dat niet zo, maar hij moet er ook weer niet urenlang uit liggen.

Ik ben ooit wel begonnen aan een android client, maar die heb ik nooit af gemaakt. Ik heb zelf ook geen android telefoon, dus de stimulans om zo'n client te maken is er ook niet echt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRaakje
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/NVS2Oaqx5Kq3BJdBxQH0s5vX/full.png
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/ddj91khrBZmohrtAPqDJ3tQn/full.png

Net begonnen met rennen, en het leek me wel leuk om te zien waar mensen rennen. Kan nu vrij makkelijk, elke stad en sport soort toevoegen.

[ Voor 15% gewijzigd door DRaakje op 22-02-2014 02:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18-09 21:46

Matis

Rubber Rocket

Leuk initiatief, ikzelf ben ook fanatiek hardloper. Waar haal je deze informatie vandaan?

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRaakje
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Matis schreef op zaterdag 22 februari 2014 @ 10:03:
Waar haal je deze informatie vandaan?
Runkeeper, vrij makkelijk. Gewoon even de cookie via chrome kopiëren en dan de zoek resultaten parsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emiel L
Ik heb een tooltje gemaakt voor de Mac wat in de menubalk wat statistieken over de computer laat zien. Omdat ik geen zin had in flitsende kleurige dingen die een meter aan ruimte vreten (a-la menumeters) heb ik 't zo ver mogelijk versimpeld. De tool kan CPU gebruik laten zien (alle cores opgeteld zijn 100%), temperatuur (van de warmste CPU core) en disk I/O (lege cirkel is geen I/O, zwart gevuld is lezen en zwart met witte stip is schrijven).

Afbeeldingslocatie: http://detailsmatter.nl/miscellaneous/stats.png

Executable: Download hier
Source: Download hier

Source code is in principe public domain, maar als je er wat leuks mee doet vind ik 't wel leuk om te weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oyster
  • Niet online

Oyster

Prince

Leuk! Ik heb hem draaien.

Kleine bug. RMK focus kan niet meer verwijderd worden, het vakje blijft blauw. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-07 10:18

Boter kaas en eieren:

[...]
Erg gaaf!

Kan je hier ook tijds-simulaties mee doen? Dus bijvoorbeeld een sinus genereren en die verwerken?

Ik ben wel benieuwd naar de werking hierachter overigens :)

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16-09 09:06

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Het is weinig bijzonders tot nu toe. De Android-app komt later. Maar voor nu, bied ik enige hulp bij het schrijven van een reactie aan recruiters.
Volledig in mijn stijl, die de meesten wel kennen.
http://casa-laguna.net/schrijf-een-response

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-07 10:18
Firesphere schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 22:08:
Het is weinig bijzonders tot nu toe. De Android-app komt later. Maar voor nu, bied ik enige hulp bij het schrijven van een reactie aan recruiters.
_O- _/-\o_

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11:11
Held, fok die recruiters *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
[...] De Android-app komt later. [...]
Doe het dan ook meteen goed en maak er 1 voor meerdere platformen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris7
  • Registratie: Maart 2011
  • Niet online
Caelorum schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 12:25:
[...]

Doe het dan ook meteen goed en maak er 1 voor meerdere platformen.
Of een mobiele versie, dan werkt het gelijk op elk platform. Een native app kan je natuurlijk wel weer makkelijker integreren met bv. de e-mailapp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Chris7 schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 13:22:
[...]

Of een mobiele versie, dan werkt het gelijk op elk platform. Een native app kan je natuurlijk wel weer makkelijker integreren met bv. de e-mailapp.
Dit dus.

Als't goed is is mijn site sowieso wel redelijk te gebruiken op telefoon enzo.

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Chris7 schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 13:22:
[...]
Ik zat meer te denken aan een opzet waarbij het vrij eenvoudig is om native apps voor andere platformen te maken, maar nu ik er zo even over nadenk als hij een fatsoenlijke API maakt dan kan iedereen dat natuurlijk (na toestemming) maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

De API is er soort-van al, eigenlijk, aangezien het gewoon een post is waar een json op terug komt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• topaj
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 11:28
Zeer eenvoudig maar toch handig voor de Mac-gebruikende bitcoinbezitter.
Afbeeldingslocatie: http://imageshack.com/a/img850/4223/qlqw.png

Download:
https://mega.co.nz/#!MRkV...D3-xKYp1OdL0SOIZbppgWD-qw

Credits:
Icon komt van Bitcoin-Qt
Koers is afkomstig van de coindesk-api

Update: grafiekje
Update2: bug fix

[ Voor 46% gewijzigd door topaj op 27-02-2014 10:31 ]

Groeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 11:47
Ik zou daar dan toch tenminste een grafiekje bij doen. Als je dan eens per uur kijkt heb je meteen een trend te pakken. Verder wel een leuk ding! ;)

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Down
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10:48
ben ik totaal niet gedientd van dit soort e-mails.
:+

Mother north, how can they sleep while their beds are burning?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Ook net die ene die ik een paar minuten geleden heb toegevoegd he! :D

Fixed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• topaj
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 11:28
Freeaqingme schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 19:41:
Ik zou daar dan toch tenminste een grafiekje bij doen. Als je dan eens per uur kijkt heb je meteen een trend te pakken. Verder wel een leuk ding! ;)
Vooruit jij je zin ;p zie mijn geüpdatet post.

Groeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Nice, ik moet zeggen, dat grafiekje maakt het af hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emiel L
Oyster schreef op maandag 24 februari 2014 @ 19:03:
Leuk! Ik heb hem draaien.

Kleine bug. RMK focus kan niet meer verwijderd worden, het vakje blijft blauw. :)
Klopt. Het idee was dat er een grafiekje zou komen met wat meer statistieken, maar dat heb ik nog niet gebouwd. Dit is typisch zo'n tooltje waar ik features aan toevoeg die ik zelf handig vind, maar wat nooit echt 'af' zal worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfBe
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Viewer voor Jetbrains' InspectCode result files. InspectCode is de commandline versie van de Resharper analysis engine (en deze is gratis: http://www.jetbrains.com/...eatures/command-line.html) en het voordeel daarvan is dat deze kan worden gedraaid wanneer men wil, er is dus geen plugin nodig in de IDE. De resultfiles zijn in XML, vandaar dat een viewer wel handig is :)

Afbeeldingslocatie: http://weblogs.asp.net/blogs/fbouma/InspectCodeResultViewerSSho_thumb_3446DA43.png

Source: https://github.com/FransBouma/InspectCodeResultViewer
Binary: https://github.com/FransB...CodeResultViewer/releases

Features:

* Groupeert issues per project, file, category
* Toont klikbare wiki links bij issues (indien beschikbaar)
* Opent file in vs.net en navigeert naar line number.

Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• console
  • Registratie: September 2002
topaj schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 19:11:
Zeer eenvoudig maar toch handig voor de Mac-gebruikende bitcoinbezitter.
[afbeelding]

Download:
https://mega.co.nz/#!MRkV...D3-xKYp1OdL0SOIZbppgWD-qw

Credits:
Icon komt van Bitcoin-Qt
Koers is afkomstig van de coindesk-api

Update: grafiekje
Update2: bug fix
Handig appje! Zou het handig zijn om om iets in te bouwen als in; wanneer de prijs onder een bepaalde niveau komt of zoveel procent zakt een alert melding te geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10:54

Mavamaarten

Omdat het kan!

Niet echt een tool, wel een app voor Android. De app van De Lijn (belgische bus- en trammaatschappij) trekt op geen hol (een matige iOS-port, zo ziet het eruit). Zeker als je gewoon snel wil kijken waar er een bus of tram vertrekt, is de app vreselijk traag, sloom en onhandig.

Vandaar dat ik dit appje heb gemaakt. Je voegt je haltes toe (met hun haltenummer, dat staat op de bordjes of vind je op google maps) en kiest welke lijn je te zien wil krijgen. Wil je meer lijnen zien per halte, dan moet je de halte opnieuw toevoegen maar dan met een andere lijn. Dan krijg je een mooi overzicht met trams/bussen die binnenkort gaan vertrekken :)

Had ik al gezegd dat dit mijn eerste android app is? Veel knoeien, moet ik zeggen. Een simpele dialog maken vergt best wat inspanning :9

Screenshot:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/sDn2YUb.png

Filmpje:

Nadelen zijn dat er geen API beschikbaar is (ik scrape informatie van hun website), en dat je manueel moet refreshen. Dat fiks ik ooit nog wel :)

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16-09 15:42

Sebazzz

3dp

Mavamaarten schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 18:48:
Nadelen zijn dat er geen API beschikbaar is (ik scrape informatie van hun website), en dat je manueel moet refreshen. Dat fiks ik ooit nog wel :)
Geen eentje met officiële documentatie, maar je kan wel bijvoorbeeld via Fiddler als proxy de calls van de app afluisteren om te kijken wat het doet.

Geen idee hoe dat juridisch zit tov scrapen hoor :)

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten

Mavamaarten

Omdat het kan!

Sebazzz schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 19:32:
[...]

Geen eentje met officiële documentatie, maar je kan wel bijvoorbeeld via Fiddler als proxy de calls van de app afluisteren om te kijken wat het doet.

Geen idee hoe dat juridisch zit tov scrapen hoor :)
Via de developer tools heb ik de URL gevonden die de vertrekinfo van een halte weergeeft, zonder de rest van de site te hoeven laden. Je krijgt dan een html table, makkelijk genoeg om te parsen.

En juridisch gezien kan het mij niet schelen, De Lijn moet gewoon hun zaken op orde hebben. Hun site is een grap (vreselijk gemaakt) en zelfs geen simpele API of niets... En dan hebben ze een app, is het zo'n zielige iOS port. Om uren en datums te kiezen heb je zo'n draaiwieltjes zoals in iOS enzo. En dan ook controls die totaal niet aan de UI guidelines voldoen. Sorry, ze vragen er een beetje om ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thmz159
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17-09 07:59
Niet echt een tool, wel een app voor Android. De app van De Lijn (belgische bus- en trammaatschappij) trekt op geen hol (een matige iOS-port, zo ziet het eruit). Zeker als je gewoon snel wil kijken waar er een bus of tram vertrekt, is de app vreselijk traag, sloom en onhandig.
Misschien kijk ik er over maar heb je een linkje voor je app? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soulrider
Mavamaarten schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 22:43:
[...]

Via de developer tools heb ik de URL gevonden die de vertrekinfo van een halte weergeeft, zonder de rest van de site te hoeven laden. Je krijgt dan een html table, makkelijk genoeg om te parsen.

En juridisch gezien kan het mij niet schelen, De Lijn moet gewoon hun zaken op orde hebben. Hun site is een grap (vreselijk gemaakt) en zelfs geen simpele API of niets... En dan hebben ze een app, is het zo'n zielige iOS port. Om uren en datums te kiezen heb je zo'n draaiwieltjes zoals in iOS enzo. En dan ook controls die totaal niet aan de UI guidelines voldoen. Sorry, ze vragen er een beetje om ;)
Tot je de rekening krijgt omdat je hun naam en logo zonder toestemming gebruikt in je tool, de data uit hun database zonder toestemming overneemt, ...

Zoals zij er een beetje om vragen om, zo vraag je er een beetje meer om ...
http://www.delijn.be/disclaimer/index.htm
1.4 De website alsook de inhoud waaronder de teksten, beelden, grafische voorstellingen, geluidsbestanden, animatiebestanden, videobestanden, gegevensordeningen en gegevensbanken die er eventueel zijn in opgenomen (= 'de informatie') behoren tot de intellectuele eigendom van De Lijn. De informatie wordt beschermd door de wet van 30 juni 1994 betreffende het auteursrecht en de naburige rechten en door het geheel van de toepasselijke reglementeringen inzake intellectuele eigendom.

1.5 U hebt het recht de informatie op de website voor louter privaat en persoonlijk gebruik te raadplegen en/of te downloaden. Elke ander gebruik waaronder maar niet beperkt tot reproductie, verspreiding, terbeschikkingstelling van het publiek en/of hergebruik in welk vorm ook, ongeacht of deze volledig of gedeeltelijk is, tijdelijk of permanent is, van de site of van de informatie van De Lijn, is strikt verboden zonder de schriftelijke en voorafgaande toestemming van De Lijn.
Ik zou in jouw plaats dus maar even nadenken voordat ik die app publiceer in googles app-store ;-)

[ Voor 37% gewijzigd door soulrider op 21-03-2014 00:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten

Mavamaarten

Omdat het kan!

Thmz159 schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 22:50:
[...]

Misschien kijk ik er over maar heb je een linkje voor je app? :)
Ik heb geen developers-account, dus Google Play is sowieso geen optie. Hier is een APK'tje: https://www.dropbox.com/s...i/app-debug-unaligned.apk
Let wel, dit is mijn eerste app, hij is belange na nog niet klaar en bugvrij. Ik heb net nog een fix gedaan waardoor hij niet meer crasht bij een fout (toast maken in een AsyncTask is niet zo slim) dus het zou moeten werken zonder crashes, maar het kan natuurlijk altijd.
soulrider schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 23:52:
[...]

Tot je de rekening krijgt omdat je hun naam en logo zonder toestemming gebruikt in je tool, de data uit hun database zonder toestemming overneemt, ...

Zoals zij er een beetje om vragen om, zo vraag je er een beetje meer om ...
http://www.delijn.be/disclaimer/index.htm

[...]

Ik zou in jouw plaats dus maar even nadenken voordat ik die app publiceer in googles app-store ;-)
Publiceren in de play-store was sowieso mijn bedoeling niet. Uiteraard heb je gelijk dat ik geen poot heb om op te staan als ze effectief vragen om mijn app te verwijderen. Het "I don't care"-verhaal was gewoon omdat ik pissed ben dat zo'n groot bedrijf als De Lijn hun zaken niet op orde heeft :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RambOe
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:51
Ik heb een handig Greasemonkey script gemaakt. Het scriptje checkt of er nieuwe videos op YouTube zijn geüpload. http://userscripts.org/scripts/show/432975

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackHawkDesign
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-09 08:54
Ik heb een soort dropboxachtig tooltje gemaakt, die je gewoon aan je eigen svn server kan koppelen. Zo kan je dus bestanden syncen tussen verschillende pc's, zonder dat alles in de cloud staat. Het is een vrij eenvoudig projectje geweest:
- Monitoren of er changes zijn op het file system of op de svn server
- Command line svn client aantrappen om de boel te syncen
- Heel klein grafisch schilletje gemaakt om de status weer te geven.

Het resultaat:
Afbeeldingslocatie: http://pccleaner.nl/personalsync.png

In de afbeelding staat me svn server uit, vandaar de zwarte icoontjes. Als hij aan het syncen is, heeft hij een wolkje met blauwe pijltjes, een wolkje met een groen vinkje als alles ok is. Ik heb die icoontjes van own cloud gestolen, omdat ik zelf niks mooiers kon ontwerpen. O-) Het is geschreven in C#

[ Voor 22% gewijzigd door BlackHawkDesign op 30-03-2014 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Feanathiel
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online

Feanathiel

Cup<Coffee>

Ziet er goed uit :) Wat doe je trouwens met bestanden die op beide locaties zijn aangepast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackHawkDesign
Gaat via svn, dus daar hoef ik me dan niet druk om te maken. Afhankelijk van het file type kan svn het mergen. Maar bij andere bestanden, is het gewoon kiezen welke versie het moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 11:47
BlackHawkDesign schreef op zondag 30 maart 2014 @ 19:22:
Gaat via svn, dus daar hoef ik me dan niet druk om te maken. Afhankelijk van het file type kan svn het mergen. Maar bij andere bestanden, is het gewoon kiezen welke versie het moet worden.
Want ook met plain text files bestaan merge conflicts niet?

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BlackHawkDesign schreef op zondag 30 maart 2014 @ 10:09:
Ik heb een soort dropboxachtig tooltje gemaakt, die je gewoon aan je eigen svn server kan koppelen. Zo kan je dus bestanden syncen tussen verschillende pc's, zonder dat alles in de cloud staat. Het is een vrij eenvoudig projectje geweest:
- Monitoren of er changes zijn op het file system of op de svn server
- Command line svn client aantrappen om de boel te syncen
- Heel klein grafisch schilletje gemaakt om de status weer te geven.

Het resultaat:
[afbeelding]

In de afbeelding staat me svn server uit, vandaar de zwarte icoontjes. Als hij aan het syncen is, heeft hij een wolkje met blauwe pijltjes, een wolkje met een groen vinkje als alles ok is. Ik heb die icoontjes van own cloud gestolen, omdat ik zelf niks mooiers kon ontwerpen. O-) Het is geschreven in C#
Hoe watch je de changes, via Windows API's of via Cross-Platform libraries?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paskaal
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11:33
Ik heb een userscript gemaakt waarmee je bij Pathé snel en makkelijk kan reserveren voor meerdere mensen met een Unlimited card. Normaal moet je om te reserveren het pasnummer en de pincode van iedere pas invullen, dankzij 't userscript hoeft je maar één keer een pas toe te voegen via de instellingen en vervolgens kun je gewoon uit een dropdown kiezen voor wie je wil reserveren. Daarnaast kun je ook passen exporteren en importeren, handig als je vrienden ook het userscript geïnstalleerd hebben.

Installeren: http://userscripts.org/scripts/show/190152

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/2964090/static/pathe_thumb1.png
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/2964090/static/pathe_thumb2.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackHawkDesign
@Freeaqingme: Kan inderdaad ook, maar in het geval van merge problemen gaat de tool in error status en is het aan de user zelf om het probleem op te lossen met bijvoorbeeld tortoise svn. De tool doet niets anders dan committen en updaten, gaat dat fout om wat voor reden dan ook: Dan gaat hij in error status en moet je het zelf oplossen. De logs geven aan wat er mis ging :) Voor mij is dat voldoende.

@System76: Windows api. Ik heb het geprobeerd om hem op me mac te draaien met mono, dat lukte bijna. Het enige wat niet werkte was die system tray icon, ik kreeg die niet zo snel werkend op de mac en heb dat daarna niet meer geprobeerd. Nu draai ik windows op me mac, probleem opgelost :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paradox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09:21
paskaal schreef op maandag 31 maart 2014 @ 10:13:
Ik heb een userscript gemaakt waarmee je bij Pathé snel en makkelijk kan reserveren voor meerdere mensen met een Unlimited card. Normaal moet je om te reserveren het pasnummer en de pincode van iedere pas invullen, dankzij 't userscript hoeft je maar één keer een pas toe te voegen via de instellingen en vervolgens kun je gewoon uit een dropdown kiezen voor wie je wil reserveren. Daarnaast kun je ook passen exporteren en importeren, handig als je vrienden ook het userscript geïnstalleerd hebben.

Installeren: http://userscripts.org/scripts/show/190152

[afbeelding]
[afbeelding]
Thnx,
deze ga ik eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten

Mavamaarten

Omdat het kan!

Beetje een update voor mijn De Lijn-app. Nu is er ook een Watchface voor Pebble :)
Nu kan je dus gewoon met je Pebble kijken wanneer er een bus/tram komt. Jammer genoeg heb ik dit nog niet geïntegreerd met de app zelf, maar draait er een CGI scriptje op mijn Raspberry Pi die de informatie ophaalt. Maar goed, het ziet er dus als volgt uit:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/vxS5gRW.png

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/E6EMUOV.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeaggie
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Er bestaan wellicht al (betere) tooltjes voor, maar ik heb een database schema diff gemaakt waarmee het heel snel duidelijk te zien is waar de verschillen zitten tussen twee databases:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/TI4Xr2i.png
groen: regel is exact gelijk aan beide kanten
geel: regel bestaat aan beide kanten maar heeft verschillende definitie
rood: regel ontbreekt aan een kant

regel kan een table, column of key definitie zijn. Als binnen een table alles klopt zie je alleen de table in de output, als er iets niet klopt klapt de "boom" uit waarbij alleen zichtbaar wordt gemaakt wat niet klopt.

Er is geen input mogelijk, de connection info van beide databases moet je in een properties file zetten voordat je het programma runt. Geschreven in java. Als er interesse is kan ik de binary wel beschikbaar stellen, als er interesse is in de source zal ik deze even moeten opruimen voordat ik me te diep moet schamen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ValHallASW
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Hoe doet hun officiële app dat dan? Dat gaat vast niet over https (en anders ben je zelf nog de baas over je certificate store, dus dan is het alsnog wel af te luisteren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieVeenman
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 09-01-2019

DieVeenman

.NET Gekkie

Voor het eerst iets gemaakt met C# in ASP.NET MVC, een klein tooltje om te kijken of een BTW-nummer geldig is, dit zou moeten werken voor alle Europese landen, ik heb ook een aantal checks ingebouwd die er voor zorgen dat als iemand 1.33.433.23B.01 in zou typen dat deze er 123456789B01 van maakt voor dat hij hem naar de server van de EU stuurt, de enige input die vereist is is de landcode en natuurlijk het BTW-nummer.

Nadat iemand in de view een BTW nummer en landcode (of landcode voorafgaand het btw-nummer) heeft ingevuld wordt deze via een AJAX post naar de controller gestuurd die deze doorstuurt naar een andere functie die zorgt voor de connectiiviteit met de server van de EU. Deze retourneert BTW-nummer, Landcode, Bedrijfsnaam, Bedrijfsadres en een boolean of het BTW-nummer bestaat. Deze wordt terug naar de controller gestuurd die er weer JSON van maakt en de gegevens in een tabelletje zet.

Al met al, veel van geleerd, eerste echte keer dat ik met C#, ASP.NET, AJAX, jQuery en JSON werk.

Afbeeldingslocatie: http://imgur.com/BaWdVjC

“Never underestimate the bandwidth of a station wagon full of tapes hurtling down the highway.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soulrider
ValHallASW schreef op donderdag 03 april 2014 @ 11:38:
[...]

Hoe doet hun officiële app dat dan? Dat gaat vast niet over https (en anders ben je zelf nog de baas over je certificate store, dus dan is het alsnog wel af te luisteren).
Hun app gebruikt een API, eentje waar je zelf ook toegang toe kunt krijgen door even een licentie aan te vragen:
http://www.delijn.be/reisinformatie/meer/data.htm

Kleine moeite volgens mij om ietsje meer binnen het kader te werken

(al genoeg voorbeelden in Nederland en Belgie waarbij info gescrapt werd van de site zonder toestemming en de eigenaar van de scrapper achteraf de rekening kreeg wegens inbreuken op bv auteursrecht, databaserecht, ... Je mag quoten, maar niet 1-op-1 overnemen en zomaar gebruiken in een publieke app/site...)

[ Voor 22% gewijzigd door soulrider op 15-04-2014 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08:38
soulrider schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 15:30:
[...]

Hun app gebruikt een API, eentje waar je zelf ook toegang toe kunt krijgen door even een licentie aan te vragen:
http://www.delijn.be/reisinformatie/meer/data.htm

Kleine moeite volgens mij om ietsje meer binnen het kader te werken

(al genoeg voorbeelden in Nederland en Belgie waarbij info gescrapt werd van de site zonder toestemming en de eigenaar van de scrapper achteraf de rekening kreeg wegens inbreuken op bv auteursrecht, databaserecht, ... Je mag quoten, maar niet 1-op-1 overnemen en zomaar gebruiken in een publieke app/site...)
Hangt ervan af wat die "licentieovereenkomst" inhoud hé ;)
Pagina: 1 ... 32 ... 54 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld om zelfgemaakte tools te showen en te bespreken. Net als in de rest van Programming is het hier dus ook niet toegestaan om 'even te vragen of iemand iets kan maken'. Dit is een forum over zelf programmeren, geen McDonalds afhaalbalie voor lappen code of software.