[Alg] Welke tools heb jij gemaakt? - deel IV Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 56 57 Laatste
Acties:

• AlphaRomeo
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22:32

AlphaRomeo

FP ProMod
Ruben279 schreef op maandag 17 augustus 2026 @ 18:59:
Bij het loggen van kentekens is verder geen persoonsgegeven betrokken dus is het prima legaal.
Al die tienduizenden dashcams op de weg doen elke dag niks anders natuurlijk.
Grijs gebied wat mij betreft. Een dashcam bouwt geen DB op van welk kenteken waar en wanneer gezien is. En dat doet deze app mogelijk wel. De data is wel openbaar, maar je gaat nieuwe data verwerken. In theorie zou je na een hack kunnen terugvinden hoe vaak je partner in de buurt van zijn of haar scharrel gezien is.

Anyway, het maakt mij niet veel uit persoonlijk. Ik vervang altijd mijn platen voordat ik vreemd ga.

• mavian
  • Registratie: Augustus 2026
  • Laatst online: 18-08 17:29
*spam*

[ Voor 99% gewijzigd door MueR op 18-08-2026 12:40 ]

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Klinkt interessant! Je stopt helaas bij het interessante stuk over Code & Architectuur, link naar je code ontbreekt ook.

• AlphaRomeo

AlphaRomeo

FP ProMod
Cartman! schreef op dinsdag 18 augustus 2026 @ 09:44:
[...]
Klinkt interessant! Je stopt helaas bij het interessante stuk over Code & Architectuur, link naar je code ontbreekt ook.
doe maar niet

[ Voor 21% gewijzigd door MueR op 18-08-2026 12:40 ]

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:14

TheVMaster

Moderator WOS
STK schreef op maandag 17 augustus 2026 @ 14:54:
De afgelopen vakantie-weken nuttig besteed en eindelijk de app gemaakt die ik al heel lang wil maken: Een "pokedex voor auto's".

Het werkt bovenop RDW-data, wat het in theorie mogelijk maakt om "elke auto van Nederland" te spotten (vangen) en daarmee je garage te vullen. Per merk kun je alle modellen sparen, en per model alle kleuren, jaartallen, carrosserie-types, etc. Kenteken invullen en rest gaat vanzelf.

*knip*: Topicwarning gemist?

(Voor nu alleen iOS, bij interesse volgt Android, raamwerk ligt er al)
Interessant wel. Neem aan dat je alles lokaal doet, dos geen database (centraal) die te hacken is?

DiscVault - Beheer je fysieke schijvencollectie | Beschikbaar als Self-Hosted, iOS (ook TestFlight) en Android (beta).

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 20:07
Lijkt mij een handige app voor de dievengilde.. je weet precies waar je welk model kan vinden. Ook handig voor de onderdelenlijn.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

• jellevanderpal
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 21:12

jellevanderpal

Mijn beste ik dusver

Tja 'Verzamel ze allemaal' - maar inderdaad, de mensen die het meest er aan hebben, spelen geen spellen... Tricky. Strikt genomen is een kenteken geen geheim, maar het aggregeren en systematisch uitlezen, daar zitten wel haken en ogen. Wie zou je zoiets laten onderzoeken op voorhand? Een DPIA voor je app is misschien ook wat kostbaar als je alleen een spelletje wou maken...

Ik schrijf. En ik onderneem. - Ik vibecode: Test je website

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21:54
LordSinclair schreef op dinsdag 18 augustus 2026 @ 15:39:
Lijkt mij een handige app voor de dievengilde.. je weet precies waar je welk model kan vinden. Ook handig voor de onderdelenlijn.
Net als andere diensten doe je het “in deze n km” straal ofzo. Ook zou ik zelf niet het nummerbord tonen. Die heb je maar één keer nodig. Iemand andere kan evt wel hetzelfde type auto hebben gezien maar het hoeft niet de exact zelfde te zijn?

Tweakers Time Machine Extension | Chrome : FF

• STK
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 27-08 23:32

STK

TheVMaster schreef op dinsdag 18 augustus 2026 @ 14:51:
[...]

Interessant wel. Neem aan dat je alles lokaal doet, dos geen database (centraal) die te hacken is?
De app heeft een sociale functie (feed met alle spots van jou en je vrienden), dus er moet wel iéts naar de database, maar:

- Kentekens blijven altijd lokaal. Daarmee wordt RDW-rapport opgehaald, en een gedeelte daarvan (om fingerprinting te voorkomen) gaat naar de server om de vrienden-feed te vullen. Merk, model, kleur, carrosserie en jaar + wat stats zoals het vermogen. Er staat ook bij hoevaak die combinatie rondrijdt en meestal gaat het om honderden, zo niet duizenden keren binnen Nederland. Het zijn vooral imports, vrachtwagens, tuners, etc die vrij uniek kunnen zijn.

- Foto's worden lokaal (VisionKit API) gescand op kenteken en krijgen dan een blur net als bij Google Maps, vóórdat het naar de server gaat. Heb hier flink aan gesleuteld, en gaat vrijwel nooit mis.

- Er is een opt-out in de app en op de website voor als je helemaal niet in de app wilt komen. Je krijgt dan bij het spotten iets van "De eigenaar van deze auto heeft ervoor gekozen om niet deel te nemen", en dan wordt er dus ook echt niks opgeslagen/opgehaald.

🚗 Autospotter-app.nl — Spot & verzamel alle auto's van Nederland

• jellevanderpal

jellevanderpal

Mijn beste ik dusver

Sorry voor de spoilers, ik snap je enthousiasme en oprechte intenties met ontwikkelen.
Maar waarom zou dat dan opt-out moeten zijn, terwijl vrijwel overal elders in de maatschappij 'opt-in' de standaard is voor AVG-zaken? Ik betwijfel sterk of dit stand houdt.

• STK

STK

jellevanderpal schreef op dinsdag 18 augustus 2026 @ 15:41:
Tja 'Verzamel ze allemaal' - maar inderdaad, de mensen die het meest er aan hebben, spelen geen spellen... Tricky. Strikt genomen is een kenteken geen geheim, maar het aggregeren en systematisch uitlezen, daar zitten wel haken en ogen. Wie zou je zoiets laten onderzoeken op voorhand? Een DPIA voor je app is misschien ook wat kostbaar als je alleen een spelletje wou maken...
Het idee kwam voornamelijk uit het feit dat ik op de snelweg vaak toffe/gekke auto's tegenkwam, en deze ging checken met de Finnik-app. Alleen daar kun je niet sorteren, filteren, etc. En het is een enorme ramp qua reclames. Ik wilde voornamelijk gewoon netjes op een rij hebben wat ik allemaal tegen ben gekomen.

Het spel-element is meer een extraatje, voor de fun, maar ik zie dat daardoor mijn moeder, dochter (10) en vrouw het er elke keer ook bijpakken als ze een leuke auto tegenkomen, terwijl ze vrij weinig (niks) met auto's hebben.

• AlphaRomeo

AlphaRomeo

FP ProMod
STK schreef op dinsdag 18 augustus 2026 @ 16:01:
- Er is een opt-out in de app en op de website voor als je helemaal niet in de app wilt komen. Je krijgt dan bij het spotten iets van "De eigenaar van deze auto heeft ervoor gekozen om niet deel te nemen", en dan wordt er dus ook echt niks opgeslagen/opgehaald.
Dus ik moet mij actief gaan aanmelden op jouw website om niet getrackt te worden? Lees die alinea zelf nog eens... wat vind je er van?

Anders: stel dat jij je actief bij de postcode loterij, de vriendenloterij, kika en de jehovagetuigen af moest gaan lopen melden om geen overlast te hebben. Is dat ok?

Ik snap dat je nu een hobby appje aan het maken bent (je geeft geen sources dus ik kan het alleen maar hopen) maar als welk bedrijf dan ook dit zou gaan doen zouden consumenten en privacy organisaties je binnen de korste keren voor de rechter slepen.

• STK

STK

AlphaRomeo schreef op dinsdag 18 augustus 2026 @ 16:14:
[...]

Dus ik moet mij actief gaan aanmelden op jouw website om niet getrackt te worden? Lees die alinea zelf nog eens... wat vind je er van?

Anders: stel dat jij je actief bij de postcode loterij, de vriendenloterij, kika en de jehovagetuigen af moest gaan lopen melden om geen overlast te hebben. Is dat ok?

Ik snap dat je nu een hobby appje aan het maken bent (je geeft geen sources dus ik kan het alleen maar hopen) maar als welk bedrijf dan ook dit zou gaan doen zouden consumenten en privacy organisaties je binnen de korste keren voor de rechter slepen.
Het stelt niet veel meer voor dan op de /opt-out pagina je kenteken in te vullen. Er wordt verder niets gevraagd.

Overigens wel thanks voor je input/concerns, maar ik zou er niet te zwaar aan tillen. Ik heb gekeken naar een app als Finnik (megaveel downloads), en die doet alles wat 'niet mag'. Kentekens naar de database, fingerprinten van auto's, tonen hoevaak een bepaalde auto gespot is, wanneer die gekocht/verkocht is, tegen betaling allemaal extra rapporten overal vandaan toveren, etc. En die komen er prima 'mee weg'.

Ik toon alleen "Je hebt een rode Corsa gespot in Hoorn om 13:20". Ik zou me er niet te druk om maken.

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

STK schreef op dinsdag 18 augustus 2026 @ 16:23:
[...]

Het stelt niet veel meer voor dan op de /opt-out pagina je kenteken in te vullen. Er wordt verder niets gevraagd.

Overigens wel thanks voor je input/concerns, maar ik zou er niet te zwaar aan tillen. Ik heb gekeken naar een app als Finnik (megaveel downloads), en die doet alles wat 'niet mag'. Kentekens naar de database, fingerprinten van auto's, tonen hoevaak een bepaalde auto gespot is, wanneer die gekocht/verkocht is, tegen betaling allemaal extra rapporten overal vandaan toveren, etc. En die komen er prima 'mee weg'.

Ik toon alleen "Je hebt een rode Corsa gespot in Hoorn om 13:20". Ik zou me er niet te druk om maken.
Het rotte aan deze opt-out (maar dat heb je natuurlijk net zo hard als je zou kiezen voor een opt-in) is dat jij een vreselijk obscure app hebt gebouwd... eentje waar geen enkele autobezitter van op de hoogte is. En aangezien niemand op de hoogte is van het bestaan van die app, is de kans dat iemand de opt-out invult (of, zou je daarvoor kiezen, de opt-in) dat die opt-out volledig een wassen neus is. Of.. in geval van een opt-in, dat je niets te spelen hebt, want er is niemand die zich realiseert dat ze ergens toestemming voor moeten geven.

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
jellevanderpal schreef op dinsdag 18 augustus 2026 @ 16:04:
Sorry voor de spoilers, ik snap je enthousiasme en oprechte intenties met ontwikkelen.
Maar waarom zou dat dan opt-out moeten zijn, terwijl vrijwel overal elders in de maatschappij 'opt-in' de standaard is voor AVG-zaken? Ik betwijfel sterk of dit stand houdt.
Inderdaad. Ik zou het idd opt-in maken. Ik zou er niet blij van worden als ineens bekend wordt wat voor modellen auto's er bij ons in de wijk allemaal op de oprit staan, omdat iemand met die app langs is gereden.

Moet zeggen dat ik met mijn app ook enorm heb lopen worstelen m.b.t. het opvragen van metadata voor films. Uiteindelijk heb ik een heel systeem gebouwd (of laten bouwen O-) ) wat dus gegarandeerd anoniem is. Mijn Metadata service weet nooit wat iemand opvraagt, want voordat je een film kunt zoeken wordt gewoon de hele metadata-info-library lokaal gedownload en daar wordt dus pas gezocht naar een barcode/titel. Als hij hem kan vinden (wat vooral in het begin gebeurt), dan komt dat request wel door mijn systeem heen, maar er wordt helemaal niets gelogd qua device/IP etc in de logs. Pas als je data wilt contributen, dan zul je je tegenover het systeem moeten 'identificeren', maar dat is opt-in. Default staat dat uit. Ook al wordt er niets opgeslagen, want ik heb geen zin om data te verzamelen.

DiscVault - Beheer je fysieke schijvencollectie | Beschikbaar als Self-Hosted, iOS (ook TestFlight) en Android (beta).

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:53

MueR

Admin Devschuur® & Discord

is niet lief

(jarig!)
STK schreef op dinsdag 18 augustus 2026 @ 16:23:
[...]
Ik heb gekeken naar een app als Finnik (megaveel downloads), en die doet alles wat 'niet mag'.
Als anderen in de sloot springen, doe jij het dan ook? Dat het niet mag betekent, tromgeroffel, dat het niet mag. En "maar hunnie doen het ook" is geen excuus.

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

• Cartman!
  • Niet online
Zo'n app is ook gewoon prima om te maken voor jezelf en het daarbij te houden.

Semi-vergelijkbaar; ik heb ooit de app van Hitster "gehackt" om tegen een eigen API/proxy aan te draaien zodat ik de echte Hitster app kan gebruiken maar met een eigen sets kaarten terwijl de originele sets ook blijven werken, super lachen. Zoiets hou je vervolgens lekker bij jezelf want je weet dat als je die info publiek maakt je gezeik krijgt en dat moet je niet willen.

• the___butcher
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 29-09 09:07
wielhelm schreef op woensdag 12 augustus 2026 @ 09:22:
[...]

Dankjewel, dat zal ik aanpassen. Vreemd dat er niets afspeeld bij jou. Vanaf welke browser speel je het?
Ik kan deze niet meer vinden, offline gehaald?

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:19
Misschien dat Brein dit zag en er achter aan ging? :+

[ Voor 3% gewijzigd door Webgnome op 21-08-2026 08:24 ]

Strava | AP | IP | AW | SM

• Kalentum
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:26
Webgnome schreef op vrijdag 21 augustus 2026 @ 08:23:
Misschien dat Brein dit zag en er achter aan ging? :+
Github repo is ook weg

De fragmentjes kwamen van iTunes of Deezer blijkbaar. Daarvan zijn de rechten afgekocht. Maar ik denk niet dat ze het leuk vinden als je die samples gebruikt voor een muziekquiz :)

• jellevanderpal

jellevanderpal

Mijn beste ik dusver

Tja dat voelt ontzettend naar als je bij nadere beschouwing je huiswerkje moet terugtrekken. Geen nood, dat gebeurt de beste. Daarvoor is dit topic toch ook? om elkaar van zinnig commentaar te dienen zo nodig.
Volgende ronde nieuwe kansen.

• Dannydekr
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14-09 08:07
-verkeerde topic-

[ Voor 104% gewijzigd door Dannydekr op 21-08-2026 11:51 ]

Those who surrender freedom for security will not have, nor do they deserve, either one.

• Webgnome
en waarr is de code? En heb je het helemaal zelf gemaakt? Heb je een paar agents een nachtje aan het werk gezet? Etc. Nu is het reclame?

[ Voor 77% gewijzigd door Webgnome op 21-08-2026 11:39 ]

• wielhelm
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:32

wielhelm

80/86 ST bladebladed

Ik heb dit inderdaad offline gehaald. iTunes keurt dit inderdaad af.

Had nog niets gehoord, maar ik wil geen gezeur met Apple. Jammer maar helaas.

Wel is er een nieuwe versie waarbij je de QR codes kan scannen met je telefoon / spotify. Je moet dan alleen je telefoon op tijd omkeren of je tegenstander laten scannen / afspelen.

Staat op https://kweethet.nl/

code is ook verhuist: https://codeberg.org/wielhelm/kweethet

[ Voor 12% gewijzigd door wielhelm op 21-08-2026 16:34 ]

• ZpAz
wielhelm schreef op vrijdag 21 augustus 2026 @ 16:13:
Ik heb dit inderdaad offline gehaald. iTunes keurt dit inderdaad af.

Had nog niets gehoord, maar ik wil geen gezeur met Apple. Jammer maar helaas.

Wel is er een nieuwe versie waarbij je de QR codes kan scannen met je telefoon / spotify. Je moet dan alleen je telefoon op tijd omkeren of je tegenstander laten scannen / afspelen.

Staat op https://kweethet.nl/

code is ook verhuist: https://codeberg.org/wielhelm/kweethet
Je mag mogelijk weer terug verhuizen. nieuws: Softwareontwikkelplatform Codeberg verbiedt cryptovalutaprojecten en AI-code

Je hebt dat bestand - mag ik hopen - niet met het handje uitgetikt.

• wielhelm

wielhelm

80/86 ST bladebladed

ZpAz schreef op vrijdag 21 augustus 2026 @ 16:47:
[...]

Je mag mogelijk weer terug verhuizen. nieuws: Softwareontwikkelplatform Codeberg verbiedt cryptovalutaprojecten en AI-code

Je hebt dat bestand - mag ik hopen - niet met het handje uitgetikt.
Dat risico heb ik inderdaad genomen. Het is overigens wel een beetje genuanceerd.

We will also not spend significant amount of time and resources to automatically scan content on Codeberg. So while the following use cases are discouraged (similar to private repositories), they are likely to be tolerated in practice:
  • Repositories for side projects or experiments generated by LLM that use very few resources of Codeberg
En anders heb ik het zo weer online op een andere plek. Het is wel opensource nu :)

• jellevanderpal

jellevanderpal

Mijn beste ik dusver

Tja - hobbybobbouwen moet mogelijk blijven. De beste lessen van AI zitten in de uitleg waarom het zuigt tenslotte ;)

• ZpAz
wielhelm schreef op vrijdag 21 augustus 2026 @ 16:54:
[...]

Dat risico heb ik inderdaad genomen. Het is overigens wel een beetje genuanceerd.

We will also not spend significant amount of time and resources to automatically scan content on Codeberg. So while the following use cases are discouraged (similar to private repositories), they are likely to be tolerated in practice:
  • Repositories for side projects or experiments generated by LLM that use very few resources of Codeberg
En anders heb ik het zo weer online op een andere plek. Het is wel opensource nu :)
Ik had letterlijk alles van Github naar hen verhuist, een paar dagen kwamen ze met het bericht. Kon ik alles weer terug plaatsen. Gelukkig ging dat relatief makkelijk met AI B)

• wielhelm

wielhelm

80/86 ST bladebladed

ZpAz schreef op vrijdag 21 augustus 2026 @ 18:19:
[...]

Ik had letterlijk alles van Github naar hen verhuist, een paar dagen kwamen ze met het bericht. Kon ik alles weer terug plaatsen. Gelukkig ging dat relatief makkelijk met AI B)
Ik heb wel alle AI namen e.d. eruit gehaald. Inclusief de double dashes

• arjan1995
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 30-09 21:45
wielhelm schreef op vrijdag 21 augustus 2026 @ 16:54:
[...]

Het zit 'm bij Codeberg met name in a) open source projecten die lijden onder een overload aan pull requests met ai-slop en b) excessief resource gebruik door ai / vibecoded projecten die CI actions hebben en heel veel commits krijgen. Dat was volgens mij het grootste probleem, omdat codeberg een nonprofit is en ze dus via donaties / contributies de kosten van hun runners moeten betalen. Met deze AI projecten zou dit hun teveel geld gaan kosten.

Ik denk dus als je geen CI / Actions gebruikt dat ze het niet heel erg zullen vinden.
Ik heb wel alle AI namen e.d. eruit gehaald. Inclusief de double dashes
Dat vind ik eigenlijk niet zo netjes. Ik zou er wel transparant over zijn dat het met AI is gemaakt; als zij dan vinden dat je het moet verplaatsen, dan zij dat zo.

[ Voor 10% gewijzigd door arjan1995 op 25-08-2026 17:20 ]

• alain_raap
  • Laatst online: 23-09 13:15
Ik heb even een vraag over vibecoding apps die met AI gemaakt zijn (bijv. Claude Code), is het toegestaan om deze hier te bespreken of te posten?

• ZpAz
alain_raap schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 19:15:
Ik heb even een vraag over vibecoding apps die met AI gemaakt zijn (bijv. Claude Code), is het toegestaan om deze hier te bespreken of te posten?
Dat is het enige wat dit topic nieuw leven heeft ingeblazen. :D Het liefste kan je wel iets vertellen over "hoe en wat" lijkt me.

• alain_raap
Ik ben 'voor de fun' begonnen met een project wat ik inmiddels via github heb opgeslagen, het is een soort muziek mashup programma geworden voor Youtube videos, playlists, lokale muziek en videos en een jukebox. Ook heb ik voor mijn lokale muziekfiles een platenspeler (Pioneer PLX1000) gebouwd die werkt als je een nummer afspeelt in de jukebox of in je muziek repo.

Ik ben er al langer mee bezig en heb Claude Code in het begin veel bij moeten sturen omdat de code rommelig was, alles bij elkaar in Javascript, geen CRUD functies en CSS ook in de HTML pagina's. Ik heb Electron en een SQLite database gebruikt, en de Youtube API voor calls naar eigen data en playlists. Daar is wel een API key voor nodig, anders kom je niet bij de data.
Ik heb het project in de Windows Store staan, maar het is niet mijn bedoeling om het hier te promoten.

Op Github heb ik de code staan, het project staat nog niet in public mode:
https://github.com/asmraap-ship-it/musicwall
Vraag gerust als je er meer van wil weten, uiteindelijk kom je wel aan het betalen omdat je anders steeds tegen de user limiet van Claude Code aanloopt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oGkIjfDIbOUbRRze-5VgrQSZ9Ao=/800x/filters:strip_exif()/f/image/kJx944BHahYxqZKBpkK1Y6Yd.png?f=fotoalbum_large

• Cartman!
  • Niet online
alain_raap schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 20:10:
Op Github heb ik de code staan, het project staat nog niet in public mode:
https://github.com/asmraap-ship-it/musicwall
Die moet dus wel even beschikbaar komen mag het hier een plekje hebben, de topic warning is duidelijk genoeg toch?

• alain_raap
Cartman! schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 20:20:
[...]

Die moet dus wel even beschikbaar komen mag het hier een plekje hebben, de topic warning is duidelijk genoeg toch?
Ik zal de code wel op public gaan zetten, daar heb je wel een punt.

• Jester-NL
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

https://hostingdetails.eu heeft een update gehad.

Er staat een nieuw subdomein bij met wat tools (en wizards) om het een en ander aan beveiligingschecks te doen. Alles van scratch, en zonder 1-op-1 andere sites te volgen. Ik probeer de praktijk te vangen ;)

Code (nog steeds) op: https://codeberg.org/JJLvK

me @ last.fm

• tjallo
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 28-09 19:26
Mijn beurt om eens een keertje een tool te delen. Ik heb recent mijn Pixel overgezet naar GrapheneOs, gewoon om het eens uit te proberen. Daar liep ik tegen het bekende probleem aan van je wachtwoorden naar een device krijgen waarop je eigenlijk nog niet bent ingelogd.

Een wachtwoordmanager wordt later natuurlijk geinstalleerd, zeker op je persoonlijke devices, maar ik wilde eigenlijk gewoon een soort makkelijke copy-paste functie over het netwerk hebben, zonder ook maar ergens in te hoeven loggen, en natuurlijk ook veilig.

Het project is grotendeels met AI in elkaar geflanst (geen idee wat hier daarover het sentiment is), maar wel met een hoop sturing/planning van te voren. Ik heb verder ook geen marktonderzoek gedaan of er al zoiets bestond, ik had gewoon zin om zelf weer een keer iets te 'bouwen'.

De focus ligt vooral op het zero-trust overkrijgen van je secrets, helemaal zero-trust is het natuurlijk niet, want ik ben de black-box host.

Het is wel echt nog een initiële versie, en ik denk dat op den duur hij ook gewoon achter mijn tailscale netwerk gaat, maar voor nu is hij bereikbaar op https://keybridge.tjallo.nl/ en de source is te vinden op https://github.com/tjallo/keybridge (GitHub mirror van mijn Gitea repo)

Edit: Kleine disclaimer, kan hem beter er zelf al neerzetten. Gebruik dit alsjeblieft niet voor je eigen wachtwoorden, secrets, etc. etc.

Ik heb geen intentie om wachtwoorden te farmen van medetweakers, maar laat het vanzelfsprekend zijn dat het nooit verstandig is om zomaar wachtwoorden in een online dienst van een vreemde te gooien :+

[ Voor 12% gewijzigd door tjallo op 03-09-2026 00:01 ]

• daily.data.inj
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
tjallo schreef op woensdag 2 september 2026 @ 23:48:
maar ik wilde eigenlijk gewoon een soort makkelijke copy-paste functie over het netwerk hebben, zonder ook maar ergens in te hoeven loggen.

De focus ligt vooral op het zero-trust overkrijgen van je secrets, helemaal zero-trust is het natuurlijk niet, want ik ben de black-box host
Nergens hoeven in te loggen zonder andere authn maatregelen past nou niet echt binnen een zero-trust aanpak.

Waarom geen (self-hosted) password manager die je ook met een browser kan benaderen? Lost het prima op. Heb recent zelf de overstap naar grapheneos gemaakt en bitwarden was een hele fijne aanvulling (zowel web als app).

En als je op device private certificates hebt, tja dan zou je die dus eigenlijk opnieuw moeten genereren want die zijn typisch device-bound binnen een zero trust setup.

• chantals
  • Registratie: Juli 2026
  • Laatst online: 07-09 16:08
*Zie Devschuurder werven? Gebruik Vraag & Aanbod!. Zonder code is dit gewoon werving.

[ Voor 105% gewijzigd door MueR op 07-09-2026 16:08 . Reden: Link verwijderd ]

• tomdlv
  • Registratie: September 2026
  • Laatst online: 15-09 16:23
*knip* geen code, geen linkjes.

[ Voor 91% gewijzigd door MueR op 16-09-2026 16:20 ]

• janibert
  • Laatst online: 12-09 21:19

[ Voor 96% gewijzigd door MueR op 16-09-2026 16:20 ]

Ik bouw kleine gratis tools voor zzp'ers, zoals een check voor schijnzelfstandigheid: zzpcheck.jdries.nl

• Flitseur
  • Laatst online: 16-09 18:35

[ Voor 96% gewijzigd door MueR op 16-09-2026 16:20 ]

• seppdroid
  • Registratie: Februari 2026
  • Laatst online: 29-09 10:37
janibert schreef op zaterdag 12 september 2026 @ 21:19:
[mbr]*knip* geen code, geen linkjes.[/]
Ik had de thread nog openstaan en even snel een blik geworpen op je GitHub pagina voordat de knipbeurten begonnen om te kijken of de programmering voor dat projectje daar te vinden was, maar kon dat daar niet vinden.

Wel zag ik een projectje van je die ik niet zal noemen/linken maar wel een bijzondere design keuze heeft. Enige die niet "html-static" is en hier gebruik je een headless chromium proces. zonder flags. De programmeertaal die je gebruikt ben ik minder mee vaardig maar ik zie wel dat je daar protectie/validatie gebruikt voordat je urls aan de headless process voert, maar wat er daarna gebeurt heb je volgensmij niet veel zicht meer op (redirects e.g.). Normaal zou ik niet reageren maar ik heb een gelijksoortig ontwerp (RPA-achtige-knutsel) mis zien gaan. En gezien je repositories vol staan met Claude readme's die niet helpen met vermindering van aanvalsoppervlaktes hoop ik je toch een tip mee te geven.

Misschien kan je een kennisvollere Tweaker aanschieten voor meer advies en tips, maar ik zou het persoonlijk niet zo draaien. Uiteraard kan ik een hoop niet zien van een repository, dus misschien heb je de omgeving waar het in draait op zero trust ingericht/geïsoleerd

• jellevanderpal

jellevanderpal

Mijn beste ik dusver

Ik heb weer iets opgeklopt met agents ... Een "AI Verbergen Knop"-Wordpress plugin

En het werkt op mijn blog in de signature hieronder. En hier vind je de code: https://github.com/PCPal-nl/WP_AI-Toggle
Het is vrij simpel edoch doeltreffend: Je categoriseert al je wordpress postings met een extra categorie voor LLM-aided content bijvoorbeeld. Je selecteert de betreffende filter categorie in de plugin instellingen. Je kunt met 1 klik, alle content filteren voor een menselijkere ervaring zonder al je snelle gedachten scheetjes door LLMs.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f-qPclfmNXhbUzx_h-WULNsSPzU=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/pUEGFA6VcRZ1m5o4jUENlzPm.png?f=user_large

[ Voor 3% gewijzigd door jellevanderpal op 17-09-2026 18:25 ]

• mcheijink
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13:51
Zojuist dit topic tegengekomen. Leuk om tooltjes te kunnen delen.

Voor mijn werk zit ik tijdelijk in Duitsland, waar men qua digitalisering op een ander niveau leeft. Er komt dus veel post binnen, wat na scannen in Paperless wordt bewaard. Ik vind een datum-volgnummer als naam niet echt duidelijk, en zo kwam de zoektocht naar een methode waarmee ik automatisch betere namen kan gebruiken. Dat is uit de hand gelopen tot een web based tool; Paperless-Cleaner.

Met deze tool kan ik documenten aan een lokaal LLM voorleggen voor beoordeling. Het stukje backend zorgt ervoor dat ik de verschillende interacties vanaf de server kan uitvoeren. Dit leek mij betrouwbaarder. Data wordt volledig opgeslagen in paperless met behulp van custom fields, het is niet zinvol om dezelfde data in twee tools gesynchroniseerd proberen te houden.

Op dit moment probeer ik twee problemen op te lossen; naam + labeling, en het vinden van duplicaten.

Als geschoold werktuigbouwer mis ik de juiste vaardigheden om goede code te schrijven. Welke in dit geval door Claude geschreven is. Wel heb ik getracht om Claude bij te sturen qua architectuur.

Ik hoop dat er een andere tweaker is met dezelfde problemen, die hier wat aan heeft.

https://github.com/mcheijink/Paperless-Cleaner

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-09 17:12
mcheijink schreef op zaterdag 19 september 2026 @ 14:08:
Zojuist dit topic tegengekomen. Leuk om tooltjes te kunnen delen.

Voor mijn werk zit ik tijdelijk in Duitsland, waar men qua digitalisering op een ander niveau leeft. Er komt dus veel post binnen, wat na scannen in Paperless wordt bewaard. Ik vind een datum-volgnummer als naam niet echt duidelijk, en zo kwam de zoektocht naar een methode waarmee ik automatisch betere namen kan gebruiken. Dat is uit de hand gelopen tot een web based tool; Paperless-Cleaner.

Met deze tool kan ik documenten aan een lokaal LLM voorleggen voor beoordeling. Het stukje backend zorgt ervoor dat ik de verschillende interacties vanaf de server kan uitvoeren. Dit leek mij betrouwbaarder. Data wordt volledig opgeslagen in paperless met behulp van custom fields, het is niet zinvol om dezelfde data in twee tools gesynchroniseerd proberen te houden.

Op dit moment probeer ik twee problemen op te lossen; naam + labeling, en het vinden van duplicaten.

Als geschoold werktuigbouwer mis ik de juiste vaardigheden om goede code te schrijven. Welke in dit geval door Claude geschreven is. Wel heb ik getracht om Claude bij te sturen qua architectuur.

Ik hoop dat er een andere tweaker is met dezelfde problemen, die hier wat aan heeft.

https://github.com/mcheijink/Paperless-Cleaner
Ik weet niet wat voor post het hier om gaat, maar dit kan potentieel wel privacy gevoelige informatie door een LLM laten scannen waardoor het in AI modellen terecht zou kunnen komen. Vinden ze dat in Duitsland wel een goed idee? Ik dacht dat ze daar wat meer op de privacy letten...

Hail to the king baby!

• mcheijink
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13:51
Daarom ook een lokaal LLM, dat op eigen machine draait. Met volledige controle over de informatie die er in en uit gaat.

Hoe zou jij dit aanpakken?

• ge-flopt
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:31
Ben niet zo van het coden, dus vond de optie om samen met copilot in VSCode iets te proberen eigenlijk wel een optie.

Mogelijk dat jullie wel eens met Start.me gewerkt hebben. Het is een portal om je links op te slaan. Nu hebben ze een tijdje geleden besloten om de gratis variant in functionaliteit terug te brengen (hun recht laten we dat voorop stellen!), maar wilde zelf wel iets kunnen hosten.

Uiteindelijk al codevibend op MyStartPage uitgekomen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/o1Y2cHcwaOWNLY1wWkHCxp9dWkQ=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/MxRYevjNvEsqXkGRjoRnpuXU.jpg?f=user_large

Voor degene die het wil testen: https://github.com/MaikelvanGorkom/MyStartPage
Op of aanmerkingen hoor ik graag.

• MrGoatsy
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 24-09 19:57
ge-flopt schreef op dinsdag 22 september 2026 @ 21:29:
Ben niet zo van het coden, dus vond de optie om samen met copilot in VSCode iets te proberen eigenlijk wel een optie.

Mogelijk dat jullie wel eens met Start.me gewerkt hebben. Het is een portal om je links op te slaan. Nu hebben ze een tijdje geleden besloten om de gratis variant in functionaliteit terug te brengen (hun recht laten we dat voorop stellen!), maar wilde zelf wel iets kunnen hosten.

[Afbeelding]

Het ziet er netjes uit.

Er is een speltfout in de README.md:
"When yuo login a timer log you out after 15 minutes, just to be save. When you check the "Disable auto-logout" it will disable it and you have to log out yourself."

• EricBruggema
  • Laatst online: 30-09 19:28
Nou al een aantal jaren gebruik ik tools zoals Traffic Monitor / xMeters / Netstats en dat soort taakbalk tools om mijn netwerkverkeer, cpu, mem enzovoorts in de gaten te houden.

Nu werk ik al een tijdje met Claude en dacht, laat ik gewoon eens kijken wat we samen kunnen bouwen. Na 2 dagen en heel veel goede vragen is het volgende project een feit. Een taskbar/dashboard/fullscreen realtime statistieken van je systeem

TaskbarStats

Een lichtgewicht CPU / GPU / geheugen / netwerk / schijf / batterij / temperatuur-monitor die naast het systeemvak van de Windows-taakbalk zweeft — zoals TrafficMonitor, maar met waarden die overeenkomen met Task Manager. Daarnaast een groot bureaublad-dashboard en een fullscreen "cockpit".

https://github.com/ericbruggema/TaskbarStats

Vond het een prachtig project om even mijn gedachten op wat anders te zetten, had niet verwacht dat AI met zulke prachtige uitkomsten komt.

• ovspot
  • Laatst online: 29-09 00:22
Ik heb OVspot gebouwd: https://ovspot.nl — een live kaart van al het openbaar vervoer in Nederland. Treinen, bussen, trams, metro en veren op één kaart. Inclusief internationale treinen zoals ICE, Eurostar, Nightjet en GoVolta tot buiten Nederland. Stack: Python/Flask, SQLite, ZeroMQ voor KV6-livestream, Leaflet. Broncode KV6-collector en GTFS-parser: https://github.com/nickdenboer7-dev/ovspot-collector

• mcmd
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 15:43
ge-flopt schreef op dinsdag 22 september 2026 @ 21:29:

[Afbeelding]

Ik vind het wel een goed idee! Zelf gebruik ik LinkDing. Met behulp van Claude had ik binnen enkele minuten een nette startpagina hiervoor gemaakt.

• Webgnome
ovspot schreef op vrijdag 25 september 2026 @ 10:41:
Ik heb OVspot gebouwd: https://ovspot.nl — een live kaart van al het openbaar vervoer in Nederland. Treinen, bussen, trams, metro en veren op één kaart. Inclusief internationale treinen zoals ICE, Eurostar, Nightjet en GoVolta tot buiten Nederland. Stack: Python/Flask, SQLite, ZeroMQ voor KV6-livestream, Leaflet. Broncode KV6-collector en GTFS-parser: https://github.com/nickdenboer7-dev/ovspot-collector
Dat ziet er wel goed uit. Waar komt deze informatie vandaan en is die informatie allemaal openbaar? Niet dat je nu ineens door dit project allerlei claims achtr je aan krijgt omdat je 'publieke' api's misbruikt

• jellevanderpal

jellevanderpal

Mijn beste ik dusver

Ik heb OVspot gebouwd: https://ovspot.nl — een live kaart van al het openbaar vervoer in Nederland.
Wat super leuk! En het lijkt te werken! Geen tijd om het dood te checken, ik krijg hier sowieso een grote glimlach van. :*) Wat een mooi vormgegeven tool! Leuk gedaan! _/-\o_

• Kalentum
Webgnome schreef op vrijdag 25 september 2026 @ 11:03:
[...]

Dat ziet er wel goed uit. Waar komt deze informatie vandaan en is die informatie allemaal openbaar? Niet dat je nu ineens door dit project allerlei claims achtr je aan krijgt omdat je 'publieke' api's misbruikt
Voor zover ik weet is dit allemaal open data.

Er zijn ook vrij veel soortgelijke sites https://treinposities.nl https://busposities.nl https://ovzoeker.nl https://www.ovlive.nl https://ov-nu.nl/ etc etc

Allemaal net even anders. De keuze is reuze

• Webgnome
dat er soortgelijke sites zijn, is geen garantie ;) wel een leuk project

[ Voor 20% gewijzigd door Webgnome op 25-09-2026 13:00 ]

• Kalentum
Webgnome schreef op vrijdag 25 september 2026 @ 13:00:
dat er soortgelijke sites zijn, is geen garantie ;) wel een leuk project
https://www2.ndovloket.nl

• ge-flopt
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:31
MrGoatsy schreef op donderdag 24 september 2026 @ 19:56:
[...]

Het ziet er netjes uit.

Er is een speltfout in de README.md:
"When yuo login a timer log you out after 15 minutes, just to be save. When you check the "Disable auto-logout" it will disable it and you have to log out yourself."
Inmiddels lokaal aangepast, zal de wijzigingen later pushen.
mcmd schreef op vrijdag 25 september 2026 @ 10:45:
[...]

Ik vind het wel een goed idee! Zelf gebruik ik LinkDing. Met behulp van Claude had ik binnen enkele minuten een nette startpagina hiervoor gemaakt.
Ook naar gekjeken, maar in mijn simpele brein valt het kwartje niet hoe docker nu werkt. :P Mijn probleem niet die van hen. ;)

• ovspot
Update: sinds de eerste post zijn er wat dingen bijgekomen.

GVB-ponten live op het IJ: F1 t/m F22 zijn nu zichtbaar op de kaart.

Waddenveren live: Texel (TESO), Terschelling en Vlieland (Doeksen), Ameland en Schiermonnikoog (Wagenborg) ook zichtbaar. L

ijnfilter: typ een lijnnummer in het filterpaneel en zie alleen die lijn. Komma-gescheiden werkt ook: "350, 400".

Utrecht trams (lijn 20/21/22) worden nu correct als tram getoond in plaats van bus. https://ovspot.nl

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12:05
Netjes! Kleinigheidje: bij de treinen staat het rit/treinnummer gelabeld als "voertuig" - maar "rit" zou dan passender zijn. Er zou wel degelijk ergens te vinden moeten zijn welke treinstelnummers (de daadwerkelijke voertuigen) daarop rijden.
En misschien nog even kijken om vervoersmerken meer naar voren te laten komen, waar deze afwijkt van de vervoerder. Bijvoorbeeld de Almeerse bussen noemen zich allGo, en diverse vervoerders rijden lijnen onder het merk R-net ipv uit eigen naam.

[ Voor 33% gewijzigd door ShitHappens op 25-09-2026 22:23 ]

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
ovspot schreef op vrijdag 25 september 2026 @ 21:19:
[...]

Update: sinds de eerste post zijn er wat dingen bijgekomen.

GVB-ponten live op het IJ: F1 t/m F22 zijn nu zichtbaar op de kaart.

Waddenveren live: Texel (TESO), Terschelling en Vlieland (Doeksen), Ameland en Schiermonnikoog (Wagenborg) ook zichtbaar. L

ijnfilter: typ een lijnnummer in het filterpaneel en zie alleen die lijn. Komma-gescheiden werkt ook: "350, 400".

Utrecht trams (lijn 20/21/22) worden nu correct als tram getoond in plaats van bus. https://ovspot.nl
Erg gaaf hoor. Maar ik kan niet vinden welke bronnen je gebruikt voor de data. Of kijk ik niet goed? Of hoef je dat niet te vermelden?

• ovspot
TheVMaster schreef op vrijdag 25 september 2026 @ 22:33:
[...]

Erg gaaf hoor. Maar ik kan niet vinden welke bronnen je gebruikt voor de data. Of kijk ik niet goed? Of hoef je dat niet te vermelden?
De databronnen staan niet expliciet op de site, goed punt! OVspot gebruikt: - NDOV KV6-feed voor live posities van alle vervoerders - GTFS-dienstregeling van alle Nederlandse vervoerders - InfoPlus voor actuele treindata van NS Alle drie zijn open data, vrij beschikbaar via ndovloket.nl.

• EricBruggema
Update: TaskbarStats 1.4.1

Even een korte update sinds mijn vorige post. TaskbarStats is flink gegroeid: een klein widget naast je systeemvak met CPU, GPU, geheugen, netwerk, schijven, ping en temperaturen, plus een dashboard op je bureaublad en een fullscreen "cockpit" met alle details en de specs van je pc. Gratis, open source (MIT), geen accounts en geen telemetrie.

Kijk even mee (8 sec)
Afbeeldingslocatie: https://raw.githubusercontent.com/ericbruggema/TaskbarStats/main/docs/tour/intro/c-loop-en.gif

Volledige rondleiding (70 sec): gif · mp4

Wat is er sinds mijn vorige post bijgekomen?
  • Weergave: digitaal, meter, balk of grafiek (lengte zelf in te stellen), waardeopmaak (bytes/bits, korte waarden, enz.)
  • Nieuwe onderdelen: CPU-klokfrequentie, schijf actief, schijf- en moederbordtemperatuur
  • Instellingen met subtabs, alles wordt direct opgeslagen
  • Achtergrondafbeelding, Windows-thema (donker/licht) volgen, 16 thema's
  • Muisacties, klik-door, extra meldingen (temperatuur, geheugen, dagverbruik)
  • Vastplakken aan het systeemvak
  • Optionele updatecontrole (standaard uit, alleen een melding)
  • Talen: Nederlands, Engels en Duits; zelf een taal toevoegen kan met een JSON-bestand
  • 1.4.1: het dashboard blijft nu zichtbaar bij "Bureaublad weergeven" / alles minimaliseren
Downloaden: TaskbarStats-Setup-1.4.1.exe (SHA-256 staat bij de release). Let op: de installer is niet ondertekend, dus SmartScreen kan "onbekende uitgever" tonen. De app draait als administrator (nodig voor sommige sensoren).
Broncode, screenshots en uitleg: github.com/ericbruggema/TaskbarStats

Feedback, bugs en wensen zijn welkom, hier of als issue op GitHub. Werkt een sensor niet op jouw hardware, laat het weten met je CPU/GPU erbij.

• jvdmeer
  • Laatst online: 22:44
Omdat ik nooit zin had om helemaal naar ovi.rdw.nl of kentekencheck.nl of überhaupt zin had om voor kentekeninfo naar een site te gaan, heb ik voor mezelf maar een telegram-bot gemaakt.
https://t.me/OVI_NL_bot.

Die geeft de belangrijkste informatie bij een ingevoerd kenteken.
En als bonus geeft die bij een Franse regiocode (1..97) de juiste regio en bij een Duitse lettercombinatie (1 t/m 3 letters) de bijbehorende Landkreis/Stadt.

Alleen waardeloos dat RDW geen dataset aanbiedt met kentekens die uit roulatie worden gehaald. Dus de enige manier om dat te achterhalen is dagelijks de volledige set van 16M+ kentekens op te halen.

• Jester-NL
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

https://hostingdetails.eu is net geupdate.
De hoofdpagina is waar het mee begon, een snelle manier om allerlei relevante data over een domein in een keer snel op het scherm te krijgen.

Ondertussen is daar een volledig subdomein bijgekomen: https://expert.hostingdetails.eu
Op dat subdomein heb ik een handvol tests en wizards staan voor bekende zaken rond de DNS.
Denk daarbij aan SPF, DKIM en DMARC, maar ook DNSSEC, BIMI, securityheaders of het SVCB/HTTPS.

Voordat je nu roept; "Ja maar MXtoolbox..." nodig ik je uit om even te kijken. Ik heb anderhalf decenium werken met dat soort dingen verwerkt in een pagina die de materie vanuit een compleet andere hoek bekijkt. (Ik vraag bijvoorbeeld niet (verplicht) om een DKIM-selector, maar gebruik logica om het gros van de gebruikte records (jawel, meervoud is mogelijk) te vinden).
En om dat allemaal van een kersje te voorzien, heb ik mijn best gedaan om alle checks en wizards op 'Expert' volledig RFC-compliant te maken.

De code is (nog steeds) volledig te vinden op https://codeberg.org/JJLvK (minus wat bestanden die daar alleen als .example staan :P )

me @ last.fm

• R.G
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19:16

R.G

Kleine opmerking over al de tank ai tools of tank tools, blijkbaar werkt er geen eentje 100%

Vandaag ingetrapt en bijna 2,95 betaald terwijl die locatie 2,319 aangaf.. ik had totaal geen brandstof meer dus moest wel.

In dit geval ging het om
Bash:
1
tankjenu en pompwijzer..
Wel gave api van een maps het is enorm snel en mooi gemaakt hoe maakt men dit?

[ Voor 13% gewijzigd door R.G op 26-09-2026 22:02 ]

• R.G

R.G

EricBruggema schreef op vrijdag 25 september 2026 @ 23:30:
[...]

Update: TaskbarStats 1.4.1

Even een korte update sinds mijn vorige post. TaskbarStats is flink gegroeid: een klein widget naast je systeemvak met CPU, GPU, geheugen, netwerk, schijven, ping en temperaturen, plus een dashboard op je bureaublad en een fullscreen "cockpit" met alle details en de specs van je pc. Gratis, open source (MIT), geen accounts en geen telemetrie.

Kijk even mee (8 sec)
[Afbeelding]

Volledige rondleiding (70 sec): gif · mp4

Wat is er sinds mijn vorige post bijgekomen?
  • Weergave: digitaal, meter, balk of grafiek (lengte zelf in te stellen), waardeopmaak (bytes/bits, korte waarden, enz.)
  • Nieuwe onderdelen: CPU-klokfrequentie, schijf actief, schijf- en moederbordtemperatuur
  • Instellingen met subtabs, alles wordt direct opgeslagen
  • Achtergrondafbeelding, Windows-thema (donker/licht) volgen, 16 thema's
  • Muisacties, klik-door, extra meldingen (temperatuur, geheugen, dagverbruik)
  • Vastplakken aan het systeemvak
  • Optionele updatecontrole (standaard uit, alleen een melding)
  • Talen: Nederlands, Engels en Duits; zelf een taal toevoegen kan met een JSON-bestand
  • 1.4.1: het dashboard blijft nu zichtbaar bij "Bureaublad weergeven" / alles minimaliseren
Downloaden: TaskbarStats-Setup-1.4.1.exe (SHA-256 staat bij de release). Let op: de installer is niet ondertekend, dus SmartScreen kan "onbekende uitgever" tonen. De app draait als administrator (nodig voor sommige sensoren).
Broncode, screenshots en uitleg: github.com/ericbruggema/TaskbarStats

Feedback, bugs en wensen zijn welkom, hier of als issue op GitHub. Werkt een sensor niet op jouw hardware, laat het weten met je CPU/GPU erbij.
Het ziet er enorm gaaf uit ik ga het eens proberen, hoe heb je dit gemaakt en waaorm zou je hem niet ondertekenen is dat moeilijk ik ben zelf ook bezig met een app die ik hier ook ga laten zien.

• R.G

R.G

Dit is echt gewoon mooier en beter dan NS eigen toepassingen, ga je hier meer meedoen en het blijven updaten?

Ben benieuwd hoelang het actueel blijft en of ze je niet dicht gaan knijpen als meer users gebruiken denk na 1.5 miljoen nederlanders wat zou er dan gebeuren? Als daarvan 40% requests loopt te doen

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 30-09 21:16

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Ondertussen kan dit topic ook worden: welke tools heb jij laten (her)maken door AI :+

Ik zal ook eens een update geven over een hoop programma's :)
Damic schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 21:50:
Bye bye tray radio heeeeeellloooooo Tray Streamer :+ na veel vloeken/zuchten en naar voorbeelden zoeken/kijken/aanpassen, is het me eindelijk gelukt om Bass.net te integreren in mijn tray stream programma zodoende dat nAudio weg kon :)

Het oranje radiootje is voor de mensen dat de blauwe kleur slecht zien :)
[Afbeelding]

Waarom dit programma en niet Tray radio ofzo:
* Geen installatie nodig, wel een plek waar het programma kan schrijven naar zijn eigen map.
* Configuratie scherm in de plaats van alles in het menu door elkaar te zetten
* Een simpele manier om een station te melden, zodoende dat die kan gecontroleerd worden op werking
* Minder geheugen gebruik, maar wie ligt daar tegenwoordig nog wakker van :+
* In de toekomst een manier om zelf aangemaakte lijsten te delen
* In de toekomst een deskband module, als dit kan zonder installatie

Nu nog zien dat google het op pikt :+
Na 9 jaar zal ik die ook hier eens updaten:
Momenteel een beta lopende met een complete herbouw naar .NET10 dit tezamen met Claud en Mistral.
Heel veel is er veranderd zoals:
- Van Bass.net naar Managedbass.
- Stabieler *O*
- Darkmode *O*
- Je kan zoeken in ShoutCast als TuneIn als RadioBrowser bronnen
- Visualizer werkt nu zonder geheugen lekken en lekker snel (https://github.com/Damicske/Managedbass.visuals)
- Stream naar een uPnP apparaat (zoals Sonos) *word nog aan getest
screenshots en download link: https://www.cd-pc.be/?page=traystreamer
Mijn RC5 Su Calculator is van een programma naar een web app gegaan: https://www.cd-pc.be/RC5%20wu%20calc%20online.html nu kunnen ook non Windows systeem gemakkelijk uitrekenen hoeveel werk ze kunnen verzetten per dag :+
Via de RC5 Buffer reader kun je zien wat en hoeveel erin de buffers van Distributed.net zit: https://www.cd-pc.be/rc5_buffer_reader/ ook als windows app te downloaded: https://www.cd-pc.be/?page=dnetc_bv
DNETC Large Buffer creator heeft ook een update gehad met de optie "Create one big file", vermits ik nu weet hoe de buffers eruit zien kun je ze ook gemakkelijk mergen zonder problemen.
En als laatste heeft DNETC Service controller ook een serieuze update gehad:
De service:
- kan nu als service geïnstalleerd worden op windows *O*
- leest nu de buffers direct uit en de log waarden houd ie als back-up, maar word nog wel uitgelezen voor de andere waarden
- heeft een eigen webpagina waar je de debug waarden kunt volgen

een hele hoop optimalisaties gehad zodoende dat ie hopelijk niet meer in de knoop gaat :D

Client
Hele hoop optimalisaties gehad zodoende dat het beter en veiliger werkt
Ondertussen zitten de DPC RC5 stats bij mij en worden die elke nacht opgehaald en opgeslagen in een mysql db.

[ Voor 5% gewijzigd door Damic op 26-09-2026 22:24 ]

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

• EricBruggema
R.G schreef op zaterdag 26 september 2026 @ 22:03:
[...]

Het ziet er enorm gaaf uit ik ga het eens proberen, hoe heb je dit gemaakt en waaorm zou je hem niet ondertekenen is dat moeilijk ik ben zelf ook bezig met een app die ik hier ook ga laten zien.
Dankjewel!.

Interesse komt al vanaf vroeger. Wilde altijd al mijn up en download speed zien, liefst in de icontray maar dat was altijd een gedoe, en kon nooit de juiste programma's vinden die deden wat ik wilde..

Nu ik al een tijdje met Claude speel dacht ik, laat ik dit eens proberen te bouwen. We zijn nog geen week verder en het is echt impressive. Het programma, de opties, documenatie, demos, etc. alles door AI gemaakt. 0% zelf gecoded, al wel goed gekeken naar wat het doet.

En wie weet in de toekomst ondertekend.. maar voor nu is dit voor mij goed werkbaar :Y

• R.G

R.G

EricBruggema schreef op zaterdag 26 september 2026 @ 22:24:
[...]

Dankjewel!.

Interesse komt al vanaf vroeger. Wilde altijd al mijn up en download speed zien, liefst in de icontray maar dat was altijd een gedoe, en kon nooit de juiste programma's vinden die deden wat ik wilde..

Nu ik al een tijdje met Claude speel dacht ik, laat ik dit eens proberen te bouwen. We zijn nog geen week verder en het is echt impressive. Het programma, de opties, documenatie, demos, etc. alles door AI gemaakt. 0% zelf gecoded, al wel goed gekeken naar wat het doet.

En wie weet in de toekomst ondertekend.. maar voor nu is dit voor mij goed werkbaar :Y
Maar claude kan geen graphics maken toch? En demos?

Had ik gehoord destijds

• EricBruggema
R.G schreef op zaterdag 26 september 2026 @ 22:51:
[...]

Maar claude kan geen graphics maken toch? En demos?

Had ik gehoord destijds
nou check m'n github maar, dan zie je het wel. Zelf niets gemaakt hé. sterker nog het kan zelfs interactieve tours door je websites maken. Heb ik gemaakt voor een prive routeplanner gedaan. Die gebruik ik voor garagesales rijden. Met navigatie en alles. Maar voor een leek een beetje onduidelijk dus een tour laten maken. echt WTF..

Kan het helaas niet laten zien maar its amazing! :Y

[ Voor 38% gewijzigd door EricBruggema op 26-09-2026 23:04 ]

• ovspot
R.G schreef op zaterdag 26 september 2026 @ 22:05:
[...]

Dit is echt gewoon mooier en beter dan NS eigen toepassingen, ga je hier meer meedoen en het blijven updaten?

Ben benieuwd hoelang het actueel blijft en of ze je niet dicht gaan knijpen als meer users gebruiken denk na 1.5 miljoen nederlanders wat zou er dan gebeuren? Als daarvan 40% requests loopt te doen
*knip — AI gegenereerde reacties staan we niet toe

[ Voor 53% gewijzigd door MueR op 27-09-2026 11:32 ]

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15:43
GyroidVault – Self-hosted 3D-model bibliotheek & beheer (Docker / Unraid)

Omdat mijn map met 3D-printbestanden op mijn server steeds onoverzichtelijker werd ener niets was wat aan mijn wensen voldeed, heb ik GyroidVault gebouwd.

Selecteer in de docker-container je bibliotheek en GyroidVault indexeert alles op de achtergrond zonder je mappenstructuur aan te passen, haalt automatisch thumbnails en metadata uit bestanden (zoals printtijd, filamentverbruik en laaghoogtes uit G-Code, 3MF en Fusion 360 bestanden) en geeft je een webinterface om alles terug te vinden en in 3D te bekijken.

Afbeeldingslocatie: https://raw.githubusercontent.com/TeeCodeDev/GyroidVault/main/screenshots/library-grid.png

Wat zit er onder andere in:
  • 3D Viewer & G-Code Previewer: Bekijk STL-, 3MF- en STEP-bestanden direct in de browser (inclusief afmetingen in millimeters, wireframe/x-ray modus en multi-part weergave op een virtueel printbed). G-Code bestanden kun je laag voor laag inspecteren.
  • Eigen mappenstructuur blijft intact: Je kunt zowel via de geïndexeerde bibliotheek (met categorieën, collecties, tags en formaatfilters) werken als direct door je fysieke mappen bladeren. Zelfs bestanden binnen .zip-archieven kunnen geïndexeerd en direct gestreamd worden zonder ze eerst handmatig uit te pakken.
  • Direct openen in je Slicer & Printer-koppeling: Met één klik open je een model direct vanuit de browser in Bambu Studio, OrcaSlicer, PrusaSlicer, Cura of Elegoo Slicer. Daarnaast kun je G-Code direct doorsturen naar Klipper/Moonraker printers.
  • Gebouwd voor grote collecties: De scanner en SQLite-queries zijn geoptimaliseerd voor grote bibliotheken (getest op collecties met 20.000+ modellen / 180.000+ bestanden).
  • Beheer & multi-user: Ingebouwde duplicate-finder (op basis van SHA-256 hashes), rechtenbeheer (Admin, Uploader, Viewer) en tijdelijke deellinks om een model met iemand te delen.
Afbeeldingslocatie: https://raw.githubusercontent.com/TeeCodeDev/GyroidVault/main/screenshots/studio-model-detail.png

Afbeeldingslocatie: https://raw.githubusercontent.com/TeeCodeDev/GyroidVault/main/screenshots/GyroidVault-Dashboard_page.png

Links:Feedback of ideeën van andere 3D-printers en self-hosters zijn altijd welkom!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
@Robbie T ziet er mooi uit, ik zal het van de week eens uitproberen

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• ovspot
Modbreak:We verwachten hier wel broncode, zoals dit is het puur spam

[ Voor 94% gewijzigd door Woy op 28-09-2026 19:38 ]

• Webgnome
Modbreak:knip
Je bent wat vergeten.. nu is het reclame..

"We zien natuurlijk wel graag de broncode zodat er ook wat discussie kan zijn, dus een Github (of soortgelijk) linkje hoort er wel bij."

[ Voor 74% gewijzigd door Woy op 28-09-2026 19:40 ]

• BdR
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-09 16:08

BdR

TV is gooder then books

Ik had eerder al gepost, maar de CSV Lint plug-in voor Notepad++ is onlangs ge-update naar v0.4.9, een nieuwe feature is dat kolommen nu ook kunnen gevalideerd met reguliere expressies. Sinds de vorige post in deze thread was er ook een Select Columns dialog toegevoegd, waarmee je makkelijker kolommen kan verwijderen of van volgorde kan veranderen.

De plug-in is bedoeld om te werken met csv, puntcomma en tab gescheiden bestanden of tekst data met vaste kolom breedtes.

https://github.com/BdR76/CSVLint

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EL0LSW-Bmj_a842UYxxh6akg1PQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/saM9bbfMnrsICn2SkPYs48Ar.png?f=fotoalbum_large

:) Het is freeware, dus als je met data werkt zou ik zeggen probeer het eens uit

mijn web games -> Impossible Snake 2 :: Impossible Snake :: Snake Slider

Pagina: 1 ... 56 57 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld om zelfgemaakte tools te showen en te bespreken. Net als in de rest van Programming is het hier dus ook niet toegestaan om 'even te vragen of iemand iets kan maken'. Dit is een forum over zelf programmeren, geen McDonalds afhaalbalie voor lappen code of software.

We zien natuurlijk wel graag de broncode zodat er ook wat discussie kan zijn, dus een Github (of soortgelijk) linkje hoort er wel bij.