Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanush
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 18-06 09:30

Amanush

Saai persoon.

Barryvdh schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 09:57:
[...]

Silex kan redelijk makkelijk hetzelfde: http://silex.sensiolabs.org/
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
require_once __DIR__.'/../vendor/autoload.php'; 

$app = new Silex\Application(); 

$app->get('/hello/{name}', function($name) use($app) { 
    return 'Hello '.$app->escape($name); 
}); 

$app->run();

Natuurlijk wel wat zwaarder maar ook uitgebreider.

Misschien wat tips:
- Als je alles in een class gooit en object geörienteerd, heb je geen globals nodig (wat meestal afgeraden wordt) en kan je het logisch opdelen.
- In plaats van naar index.php?param=xx te herschrijven, kan je ook naar index.php herschrijven en de huidige URL uitlezen. Eventueel kan je dan ook index.php/articles/3 doen, als je geen htaccess kan gebruiken.
- Waarom een minified versie? Lijkt me voor PHP niet erg nuttig (als je geen gigantische codebase hebt met vele losse files en veel commentaar)
- Je kan ook gewoon je script stoppen na de eerste match, dan hoef je ook niet bij te houden of je al je callbacks al gehad hebt.
- In deze serie wordt ook wel aardig beschreven waar ze bij Symfony rekening mee hebben gehouden, misschien heb je er iets aan: http://fabien.potencier.o...ymfony2-components-part-1
Thanks, dat symfony-gedeelte ga ik morgen even nalezen!
Het punt, is dat OOP je code niet sneller maakt. Natuurlijk hoef je dan geen globals te gebruiken.
Die param-variable gooi ik er inderdaad binnenkort uit.
eBoR schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 12:15:
Idd dat bedoel ik dus ook. $method word anders ongewenst gevuld met 123.
Maar hij kan beter de default weg halen. Hij doet er niks mee zo te zien
Die default heeft onderdaad nog geen toegevoegde waarde. Die haal ik morgen weg.

[ Voor 9% gewijzigd door Amanush op 03-01-2014 23:30 ]

Ga tot de luiaard, gij mier! Zie haar wegen en wordt wijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sircuri
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

Volgens mij wordt dit aardig off-topic. Lijkt me beter dit verplaatsen naar een aparte topic.

Signature van nature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanush

Amanush

Saai persoon.

Dit is niet off-topic, dit is praten over een tool die ik heb gemaakt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18:01
Amanush schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 23:28:
[...] Het punt, is dat OOP je code niet sneller maakt. Natuurlijk hoef je dan geen globals te gebruiken.[...]
Sneller maken is hopelijk ook niet waarom iemand ooit zijn programma OO maakt. Dat is puur iets voor de onderhoudbaarheid/bruikbaarheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanush

Amanush

Saai persoon.

Mijn code is (denk ik) meer bedoeld om supersnel te zijn. Als mensen behoefte hebben aan grotere oplossingen met meer mogelijkheden en functies hebben zij de kans om een Object Georienteerd systeem te nemen, zoals klein.php of Silex. Qua functionaliteit kan MicroPageController niet tegen de grotere oplossingen/frameworks op. Qua snelheid/performance wel.

Wat me wel leuk lijkt, is om een soort tweede controller te bouwen die wel Object Oriented is. Hoe kijk jij er tegen aan?

[ Voor 0% gewijzigd door Amanush op 04-01-2014 13:41 . Reden: tegenaan -> tegen aan ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Amanush schreef op zaterdag 04 januari 2014 @ 13:41:
Mijn code is (denk ik) meer bedoeld om supersnel te zijn.
En het is niet (meer) snel als je dit handje vol regels code in een class mikt :? Is dat ook de reden voor de minified versie en waarom je overal spaties achterwege laat (waarin je overigens érg inconsistent in bent) waar 't de leesbaarheid enorm zou verbeteren?
Nogal wiedes als 't veel minder doet hé? Beetje appels en peren vergelijking... Maar je gaat me echt vertellen dat "snelheid/performance" in dit geval relevant is? Heb je uberhaupt gemeten wat 't verschil is of is dit op basis van gut-feel? En als dat verschil al meer dan 0.01 milliseconde bedraagt: waarom zo micro-optimaliseren i.p.v. onderhoudbare, leesbare code schrijven? Heb je miljoenen bezoekers?
Wat me wel leuk lijkt, is om een soort tweede controller te bouwen die wel Object Oriented is. Hoe kijk jij er tegen aan?
Waarom lijk je dit als "project" te beschouwen terwijl je dit in anderhalve minuut gewoon kunt realiseren? Waarom zou hier iemand 'tegen aan kijken' anders dan "waarom-the-bleep-heb je 't niet metéén zo gedaan"?

[ Voor 3% gewijzigd door RobIII op 04-01-2014 14:52 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DXaroth
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 24-08 19:58
Mijn code is (denk ik) meer bedoeld om supersnel te zijn. Als mensen behoefte hebben aan grotere oplossingen met meer mogelijkheden en functies hebben zij de kans om een Object Georienteerd systeem te nemen, zoals klein.php of Silex. Qua functionaliteit kan MicroPageController niet tegen de grotere oplossingen/frameworks op. Qua snelheid/performance wel.

Roepen dat het 'supersnel' moet zijn, en dan vervolgens PHP gebruiken geeft mij meer de indruk dat je iets goed wilt praten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
DXaroth schreef op zaterdag 04 januari 2014 @ 15:16:
[...]

Roepen dat het 'supersnel' moet zijn, en dan vervolgens PHP gebruiken geeft mij meer de indruk dat je iets goed wilt praten...
PHP kan prima snel zijn hoor 8)7

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans1990
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Als je supersnel en efficient een website wilt maken:
- Laat PHP vallen. Die interpreted jouw script elke pagina die geladen wordt. Hij moet alle backend code inladen, syntax checken enz. Ik programmeer PHP al lang niet meer om te weten of er nu compilers voor zijn, maar een gecompileerde applicatie (denk C# met ASPX oid) of JSP met Java,
Met zo'n omgeving hoef je niet elke keer weer de hele omgeving in te laden.

- Kijk naar wat nodig is en wel. Sommige dingen schrijf je voor leesbaarheid en onderhoudbaarheid, ipv snelheid. Denk aan template parsers. Zulke logge apparaten zijn niet snel vergeleken met HTML & PHP in elkaar vermoed ik? Tenminste, je offert snelheid op voor iets anders.
Maar als je wel templates gebruikt, ga je beter nadenken hoe je je script opbouwt, en dat er geen business logic in je template gebeurd.

Toch ging ik op den duur van 'kostbare' template parsers over naar gewoon PHP gebruiken als 'template parser'. PHP files met een paar variabelen die worden getoond & geformat. Dat was jaren terug, toen ik nog PHP scripting deed op een Pentium 3 of een Athlon 2100.

In jouw geval zou je kunnen beargumenteren dat het definieren van al je application routes een vorm van overhead is die kan worden voorkomen door elke pagina in zijn eigen PHP bestandje te laten rusten, en dus geen router nodig te hebben.

Het weghalen van spaties e.d. maakt volgens mij weinig uit. Dat doen ze bij Javascript wel, om de download size voor clients te verlagen, en om hun code te 'beschermen' door obfuscation.

[ Voor 10% gewijzigd door Hans1990 op 04-01-2014 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Hans1990 schreef op zaterdag 04 januari 2014 @ 15:59:
Als je supersnel en efficient een website wilt maken:
- Laat PHP vallen. Die interpreted jouw script elke pagina die geladen wordt. Hij moet alle backend code inladen, syntax checken enz. Ik programmeer PHP al lang niet meer om te weten of er nu compilers voor zijn, maar een gecompileerde applicatie (denk C# met ASPX oid) of JSP met Java,
Met zo'n omgeving hoef je niet elke keer weer de hele omgeving in te laden.
Ach kom op zeg, de meeste Java applicaties zijn toch echt 10x trager dan een goede PHP app hoor... Om nog maar niet te beginnen over alle geheugenlekken enzo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans1990
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Volgens mij zijn de meeste geheugenlekken van Java te vinden in de web applet plugin. Dat ik geen fan ben van Java mag je best weten, ook.

Ik wil ook best geloven dat de meeste java applicaties trager zijn dan de goede PHP applicaties, net misschien dat de beste java applicaties beter zijn dan slechte PHP applicaties? Appel met peren vergelijking. Ik heb geen statistieken wat de min/gemiddeld/max zijn, maar dit enkel mijn gut feeling.
Java frameworks kunnen enorm log zijn, kijk maar naar de stack traces. "Enterprise" spul noemen ze dat, als ik enkel de verhalen hoor :X
Waar draait de tweakers.net pricewatch op? Ik geloof Java. Waarom? Omdat ze alle product parameter informatie in geheugen kunnen houden en daardoor razend snel kunnen zoeken. Probeer dat maar met PHP. Je loopt gewoon vast, als die elke pageview de hele backend en database in moet laden, dat moet je niet willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barryvdh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17:41
Hans1990 schreef op zaterdag 04 januari 2014 @ 16:07:
Volgens mij zijn de meeste geheugenlekken van Java te vinden in de web applet plugin. Dat ik geen fan ben van Java mag je best weten, ook.

Ik wil ook best geloven dat de meeste java applicaties trager zijn dan de goede PHP applicaties, net misschien dat de beste java applicaties beter zijn dan slechte PHP applicaties? Appel met peren vergelijking. Ik heb geen statistieken wat de min/gemiddeld/max zijn, maar dit enkel mijn gut feeling.
Java frameworks kunnen enorm log zijn, kijk maar naar de stack traces. "Enterprise" spul noemen ze dat, als ik enkel de verhalen hoor :X
Waar draait de tweakers.net pricewatch op? Ik geloof Java. Waarom? Omdat ze alle product parameter informatie in geheugen kunnen houden en daardoor razend snel kunnen zoeken. Probeer dat maar met PHP. Je loopt gewoon vast, als die elke pageview de hele backend en database in moet laden, dat moet je niet willen.
Ja maar het ligt er ook aan wat je wil doen dus he. Simpele applicaties kan je supersnel maken in PHP. De vertraging zal ook niet liggen in het inladen en syntax checken etc. Het script van Amanush zal dan ook wel erg snel draaien, en als hij het OOP geschreven had, was het niet merkbaar langzamer.

Volgens mij is het bijna altijd beter om gewoon je applicatie goed onderhoudbaar/leesbaar/testbaar etc. te maken zonder je al te druk te maken over de performance, dus niet alles in 1 file/functie stoppen maar gewoon netjes opsplitsen. Ook de template parsers (Twig/Smarty etc) kosten natuurlijk tijd om te compileren, maar die compileren naar php en worden dan gecached opgeslagen, dus dat scheelt niet zo heel veel qua snelheid.
En daarnaast kan je dan alsnog delen cachen of gewoon de hele pagina cachen in veel gevallen. En dan heb je nog APC/Opcode cache waarmee de bytecode dus opgeslagen wordt in het geheugen en Varnish om hele pagina's in het geheugen te houden..
Pas als je inderdaad met het aantal bezoekers en data zoals Tweakers Pricewatch gaat werken, moet je eens goed gaan kijken naar optimalisaties. Volgens mij is de rest van Tweakers.net wel grotendeels in PHP geschreven (Symfony 2)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gleighton
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
DennusB schreef op zaterdag 04 januari 2014 @ 16:00:
[...]

Ach kom op zeg, de meeste Java applicaties zijn toch echt 10x trager dan een goede PHP app hoor... Om nog maar niet te beginnen over alle geheugenlekken enzo..
Jammer, maar dat is echt onzin wat je hier stelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/9mv8H43KpbpthR1jlwbyxMqX/full.jpg

Vanaf hier weer ontopic a.u.b.

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanush

Amanush

Saai persoon.

RobIII schreef op zaterdag 04 januari 2014 @ 14:47:
[...]

En het is niet (meer) snel als je dit handje vol regels code in een class mikt :? Is dat ook de reden voor de minified versie en waarom je overal spaties achterwege laat (waarin je overigens érg inconsistent in bent) waar 't de leesbaarheid enorm zou verbeteren?

[...]

Nogal wiedes als 't veel minder doet hé? Beetje appels en peren vergelijking... Maar je gaat me echt vertellen dat "snelheid/performance" in dit geval relevant is? Heb je uberhaupt gemeten wat 't verschil is of is dit op basis van gut-feel? En als dat verschil al meer dan 0.01 milliseconde bedraagt: waarom zo micro-optimaliseren i.p.v. onderhoudbare, leesbare code schrijven? Heb je miljoenen bezoekers?

[...]

Waarom lijk je dit als "project" te beschouwen terwijl je dit in anderhalve minuut gewoon kunt realiseren? Waarom zou hier iemand 'tegen aan kijken' anders dan "waarom-the-bleep-heb je 't niet metéén zo gedaan"?
Ik ben er erg consistent in. Tabs voor de regels met code, enters erna.. Ten slotte hebben tabs/spaties/comments geen toegevoegde waarde en verslomen het script niet.

Ja, performance is zeer relevant. Niks tegenin te brengen.

Ik kan iets als Facebook in drie minuten maken. Werd ook een project van gemaakt. Zie niet in wat ik fout doe? Ik bied iets wat ik heb gemaakt en zelf gebruik aan aan anderen. Deze hebben suggesties en deze verwerk ik in mijn code. Vind ik gewoon leuk.
Hans1990 schreef op zaterdag 04 januari 2014 @ 16:07:

Wie nu nog een opmerking maakt over Java vs. PHP mag mijn 'MicroPageController' herschrijven in C }) .

[ Voor 26% gewijzigd door Amanush op 05-01-2014 00:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manuel
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11-10 08:03
Amanush schreef op zondag 05 januari 2014 @ 00:13:
[...]

Ik ben er erg consistent in. Tabs voor de regels met code, enters erna.. Ten slotte hebben tabs/spaties/comments geen toegevoegde waarde en verslomen het script niet.
Noem het mierenneuken maar zie regel 16, 25, 29 en 30 t.o.v. 32, 44, 46 en 49. Ik zie toch echt verschil.
Amanush schreef op zondag 05 januari 2014 @ 00:13:
[...]
Ik kan iets als Facebook in drie minuten maken. Werd ook een project van gemaakt. Zie niet in wat ik fout doe? Ik bied iets wat ik heb gemaakt en zelf gebruik aan aan anderen. Deze hebben suggesties en deze verwerk ik in mijn code. Vind ik gewoon leuk.
Ik begrijp niet waarom je "iets als Facebook in drie minuten maken" zegt, nu zorg je er namelijk voor dat mensen je alles behalve serieus nemen. ;)

Wat je "MicroPageController" betreft, drop the "exit". Er is niets frustrerender dan uitzoeken waarom een script er vroegtijdig mee stopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ellos
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 08-10 02:55
Op deze leeftijd mag dat nog jongens, even kalm aan.
A little about myself
I want to tell you a little about myself. I'm from Holland and my dream is to build software for people, companies and ofcourse, robots. This isn't just my job, this is my passion. I'm 14 now. I'm developing software in PHP since I was 11. Since then, I learned a few other languages like C, C++, Python and Java. I just love to program! I believe that everyone can and should follow their dreams, no matter what their dreams are.

That's just, "a little about myself". If you want to buy me some coffee, you can do that via Paypal. My email adress is stephan.meijer@bonhoeffer.nl :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanush

Amanush

Saai persoon.

Is dit belachelijk maken op basis van leeftijd of op basis van reactie? Mijn reactie was niet heel serieus bedoeld en ten slotte als voorbeeld.

Ik zal die exit trouwens even anders vormgeven.

[ Voor 25% gewijzigd door Amanush op 05-01-2014 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Er wordt nergens iemand belachelijk gemaakt. Niet zo snel op je teentjes getrapt zijn he!
Soms zijn je uitspraken gewoon nogal grootspraak. Waar je Facebook-uitspraak nog wel de kroon spant denk ik. Niemand die op dit moment op deze aarde rondloopt kan Facebook in 3 minuten namaken, zelfs Facebook zelf niet. Geen discussie over mogelijk, dat is gewoon een feit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanush

Amanush

Saai persoon.

Dat was ook niet wat ik probeerde te suggereren. Ik bedoelde dat er niks mis mee is om ergens een project van te maken. Niet dat je in 180 seconde facebook kan namaken.

Overigens bedoelde ik te suggereren met die "3" minuten, dat hij zwaar overdreef met "2" minuten. Ik bedoelde geen specifieke tijd..

[ Voor 1% gewijzigd door Amanush op 05-01-2014 11:25 . Reden: Overdrijfde -> overdreef ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online

XBMC Debatgemist Tweedekamer plugin

Afbeeldingslocatie: http://img534.imageshack.us/img534/3433/qorz.png

Een goede vriend van mij is een politiek dier. Hij houd er van om in zijn vrije tijd te kijken naar debatten van de tweede kamer. Nu is hij ook een xbmc gebruiker en vroeg aan mij of ik eens wilde kijken of ik een xbmc plugin kon maken die data van http://debatgemist.tweedekamer.nl/ kan doorzoeken en content kan afspelen.

Dat leek mij wel een leuk projectje. Nog nooit iets met xbmc gedaan mbt development maar wel python kennis ( roestig..) in huis. Je kunt de plugin downloaden via http://bit.ly/1cB3VWE. Ik kwam er al vrij snel achter dat een pagina scrapen via regex in python niet heel snel zou gaan worden en zeker niet mijn voorkeur heeft ( html parsen met regex 8)7 ). Vandaar dus:

debatgemist.tweedekamer.nl api

Ik ben eerst begonnen om een in PHP geschreven (rest) service te ontwikkelen die data van debatgemist per dag ophaald en wegschrijft in de database. De data die wordt opgeslagen is alleen informatie die minimaal nodig is om het filmpje weer terug te vinden op debatgemist.tweedekamer.nl. Het script bestaat eigenlijk uit twee delen. Een api deel en een cron deel.

De api deel heeft de volgende functies
  • Overzicht van de laatste 10 geindexeerde debatten
  • Overzicht van de dagen waarvan debatten zijn geïndexeerd
  • Overzicht van debatten van een bepaalde dag
  • Overzicht van de livestreams
  • Toegang tot de videostreams (livestream of debatten )
De api geeft alles in JSON terug en daar maakt de plugin dan ook gebruik van. Dit werkt een stuk makkelijk dan de site de hele tijd te moeten scrapen met regex..

Todo
  • plugin: playlist toevoegen voor zoeken op jaar , maand, dag
  • api beschrijving toevoegen
  • GitHub projectje..
update 05-01-2013
De scraper is net klaar en heeft alle debatten geïndexeerd. Dus wie wil kan alle debatten vanf 2010 tot 19 december 2013 terug kijken via xbmc..

[ Voor 5% gewijzigd door Webgnome op 05-01-2014 22:41 . Reden: update toegevoegd ]

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanush

Amanush

Saai persoon.

Nice, wordt het trouwens Open Source? Zal wel cool zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Nu online
Amanush schreef op zondag 05 januari 2014 @ 16:18:
Nice, wordt het trouwens Open Source? Zal wel cool zijn!
De plugin zelf is al opensource maar de api zal ik nog wel eventjes closed source houden. Al was het alleen maar omdat ik nog niet wil dat anderen mijn troep zien ;)

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanush

Amanush

Saai persoon.

Ahh, cool! Ik ben zeer nieuwsgierig iniedergeval!

Heb je ook screenshots van de XBMC-plugin?

[ Voor 31% gewijzigd door Amanush op 05-01-2014 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Nu online
Amanush schreef op zondag 05 januari 2014 @ 16:57:
Ahh, cool! Ik ben zeer nieuwsgierig iniedergeval!

Heb je ook screenshots van de XBMC-plugin?
inmiddels toegevoegd aan de post

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanush

Amanush

Saai persoon.

Ok, ik bekijk ze eventjes!

Edit: Cool ;D

[ Voor 24% gewijzigd door Amanush op 06-01-2014 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirkjo
  • Laatst online: 02-10 14:52

Simple jQuery Slider

Afbeeldingslocatie: http://simpleslider.bitlabsbeta.nl/smallthumb.jpg

Laatste tijd weer lekker bezig geweest met een nieuw project: simple jQuery slider! Het is eigenlijk begonnen als een eigen behoefte aan een simpele slider waar ik volledige controle over heb die ik breed in andere projecten kan toepassen.

Het resultaat is een slider die puur aanwezig is voor de 'core' functies. Styling en plaatsing van bijvoorbeeld een 'next' of 'prev' button dient ook zelf gedaan te worden, maar er kan vervolgens wel gebruik gemaakt worden van de meegeleverde 'next'/'prev' functies.

Het project is te vinden op Github: https://github.com/dirkgroenen/simple-jQuery-slider

[ Voor 10% gewijzigd door Dirkjo op 10-01-2014 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanush

Amanush

Saai persoon.

Dit is precies wat ik zoek, niet teveel, niet te weinig, exact goed!

Edit: mag ik deze software misschien gebruiken om mijn eigen variant onder dezelfde licentie te plaatsen?

[ Voor 49% gewijzigd door Amanush op 08-01-2014 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Amanush schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 15:02:
[...] Edit: mag ik deze software misschien gebruiken om mijn eigen variant onder dezelfde licentie te plaatsen?
Is dat niet een beetje de hele reden van het bestaan van GPL?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Dirkjo schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 11:19:

Simple jQuery Slider

[afbeelding]

Laatste tijd weer lekker bezig geweest met een nieuw project: simple jQuery slider! Het is eigenlijk begonnen als een eigen behoefte aan een simpele slider waar ik volledige controle over heb die ik breed in andere projecten kan toepassen.

Het resultaat is een slider die puur aanwezig is voor de 'core' functies. Styling en plaatsing van bijvoorbeeld een 'next' of 'prev' button dient ook zelf gedaan te worden, maar er kan vervolgens wel gebruik gemaakt worden van de meegeleverde 'next'/'prev' functies.

Het project is te vinden op Github: https://github.com/dirkgroenen/simple-jQuery-slider
Bugt nog wel wat op je tweede demo (geen idee of het door de plugin komt), pagina scrollde ineens omhoog toen het naar de volgende slide ging terwijl ik net naar beneden aan het scrollen was. Laatste Firefox.

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirkjo
  • Laatst online: 02-10 14:52
Phyxion schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 15:27:
[...]

Bugt nog wel wat op je tweede demo (geen idee of het door de plugin komt), pagina scrollde ineens omhoog toen het naar de volgende slide ging terwijl ik net naar beneden aan het scrollen was. Laatste Firefox.
Moet nog werken aan fatsoenlijke project site. Tot die tijd heb ik even wat demo's erin geknald van sites waarin die verwerkt is.

Probleem met die tweede site is dat die nog een oude versie draait (lees: allereerste) en ik niet 123 de mogelijkheid heb om hem nu nog aan te passen.

Ik heb de demo maar even uit de readme geknalt, bedankt voor het melden in ieder geval ;)
Dit is precies wat ik zoek, niet teveel, niet te weinig, exact goed!

Edit: mag ik deze software misschien gebruiken om mijn eigen variant onder dezelfde licentie te plaatsen?
Zoals inderdaad al gezegd: ja. ;)
'Regels' die aan de license verbonden zitten zijn hier te vinden.

[ Voor 4% gewijzigd door Dirkjo op 08-01-2014 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frG
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11-10 22:17

frG

Dirkjo schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 11:19:

Simple jQuery Slider

[afbeelding]

Ziet er wel goed uit.

Edit: hier stond een verhaal over fluent interface.

[ Voor 22% gewijzigd door frG op 08-01-2014 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris7
  • Registratie: Maart 2011
  • Niet online
Dirkjo schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 17:24:
[...]

[...]

Zoals inderdaad al gezegd: ja. ;)
'Regels' die aan de license verbonden zitten zijn hier te vinden.
Wat dat betreft is het overzicht wat sneller te begrijpen, denk ik ;) (erg goed overzicht trouwens).

Slider ziet er goed uit, het is best lastig om nu juist jóuw jQuery-slider eruit te laten springen, omdat er zo ontzettend veel van zijn. Deze is heel minimaal gehouden, mooi gedaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15:56

Sebazzz

3dp

Caelorum schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 15:24:
[...]

Is dat niet een beetje de hele reden van het bestaan van GPL?
Je mag niet de licentie veranderen zonder toestemming van de originele auteur. GPL kleeft aan alles...

Mooie slider, maar ik zie niet het nut boven Flexslider tenzij deze BSD, MIT license of LGPL heeft, Flexslider is namelijk GPL geworden.

[ Voor 19% gewijzigd door Sebazzz op 08-01-2014 19:40 ]

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Sebazzz schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 19:39:
[...] Je mag niet de licentie veranderen zonder toestemming van de originele auteur. GPL kleeft aan alles...[...]
[...] Edit: mag ik deze software misschien gebruiken om mijn eigen variant onder dezelfde licentie te plaatsen?
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyuilp
  • Registratie: Januari 2011
  • Niet online
Ook maar even showen :-)

CarSTATS

Link naar website

Carstats is een webapplicatie (sinds kort online in beta) waarmee je o.a. onderhoud en tankbeurten van je auto(s) kunt registeren. Via een dashboard krijg je een overzicht van de kosten en het verbruik per jaar.

Ben er mee begonnen als vervanger van een Excel sheet die ik gebruikte om wat kosten bij te houden.
Na verloop van tijd steeds meer bijgebouwd, alhoewel er nog genoeg te doen valt.

Gemaakt met C# MVC4 en uiteraard jQuery, bootstrap en de nodige plugins.

Meer informatie op de website: http://carstats.nl

Evey: "Who are you? " V: "Who? Who is but the form following the function of what and what I am is a man in a mask."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-10 13:59
Nice. Wat gebruik je voor de grafieken?

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badeend
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09-10 19:36
Tyuilp schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 16:09:

CarSTATS

[afbeelding]

Carstats is een webapplicatie (sinds kort online in beta) waarmee je o.a. onderhoud en tankbeurten van je auto(s) kunt registeren. Via een dashboard krijg je een overzicht van de kosten en het verbruik per jaar.

Ben er mee begonnen als vervanger van een Excel sheet die ik gebruikte om wat kosten bij te houden.
Na verloop van tijd steeds meer bijgebouwd, alhoewel er nog genoeg te doen valt.

Cool!
Heb me meteen maar even geregistreerd. Ik heb alvast een bugreport :P
Als ik een auto registreer zonder een eigenaar in te vullen dan krijg ik een error om m'n oren. Iets met eerste karakter hoofdletter en lege string, heb er iets te snel voorbij geklikt om het exact te onthouden.

[ Voor 5% gewijzigd door Badeend op 15-01-2014 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyuilp
  • Niet online
Badeend schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 16:50:
[...]

Cool!
Heb me meteen maar even geregistreerd. Ik heb alvast een bugreport :P
Als ik een auto registreer zonder een eigenaar in te vullen dan krijg ik een error om m'n oren. Iets met eerste karakter hoofdletter en lege string, heb er iets te snel voorbij geklikt om het exact te onthouden.
Thanks, ga ik naar kijken!

Edit: Lege waarden naar hoofdletter omzetten is lastig.

C#:
1
Car.Owner = String.IsNullOrEmpty(Car.Owner) ? "" : Car.Owner.ToUpperSentence();

[ Voor 16% gewijzigd door Tyuilp op 15-01-2014 17:29 ]

Evey: "Who are you? " V: "Who? Who is but the form following the function of what and what I am is a man in a mask."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyuilp
  • Niet online
Hydra schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 16:48:
Nice. Wat gebruik je voor de grafieken?
Highcharts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In mijn tweakblog van gisteren, heb ik de publieke release van mijn nieuwe Android-app aangekondigd: NStrein QuickConnect.

Afbeeldingslocatie: https://lh6.ggpht.com/XpqmDQLzjdXUB8j642S-f9qEwGVxwks8nA9qzRcJxMHJAdgBjdmj71aKOfggF-QwVIA=w300-rw

Prijs: gratis
Laatste versie: beta 6
Download hier

Omschrijving:
Met deze applicatie maak je automatisch een werkende internetverbinding met het 'tmobile'-netwerk in de treinen van de NS. De algemene voorwaarden worden namelijk automatisch geaccepteerd, al het klik- en zoomwerk wordt door de app zelf uitgevoerd. Dit bespaart je uiteraard heel wat tijd en ergernissen.
De app start automatisch als het netwerk aan de voorwaarden voldoet (ΔSSID, ΔBSSID, tijd-marge), je ziet een bevestiging en kunt vervolgens de app afsluiten, zodat deze niet meer op de achtergrond blijft draaien.

LSWaard's Tweaks & Tricks: Automatisch online in de trein [Release] [Android] [AppSpotlight]

Zie de blog voor een disclaimer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanush

Amanush

Saai persoon.

Zeker de moeite waard om uit te proberen. Als mijn Nexus 7 terug is van reputatie ben ik een nieuwe gebruiker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tharulerz
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-04 05:16
Beetje grappig dat je voor de privacy policy en voorwaarden wordt doorgestuurd naar de login pagina.
"Wil je weten wat we met je data doen? Geef ons dan eerst je data!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cypher87
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:42
Als je het nog mogelijk maakt om motoren toe te voegen ben ik helemaal happy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyuilp
  • Niet online
Tharulerz schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 12:09:
[...]

Beetje grappig dat je voor de privacy policy en voorwaarden wordt doorgestuurd naar de login pagina.
"Wil je weten wat we met je data doen? Geef ons dan eerst je data!"
Hehe, klopt, die moeten nog even geschreven worden.. beta

De data wordt alleen gebruikt voor in de applicatie en voor de gebruikers zelf. Tenzij een Amerikaanse overheidsinstantie zich inmiddels toegang heeft verschaft, maar daar ga ik voor het gemak even niet van uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyuilp
  • Niet online
Cypher87 schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 12:28:
[...]

Als je het nog mogelijk maakt om motoren toe te voegen ben ik helemaal happy!
Als je een website weet waar ik die data makkelijk vandaag kan halen d.m.v. een api of scrapen, wil ik dat wel implementeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gibraltar
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17:45
Ik heb sinds kort een aantal tooltjes gemaakt voor mijn HTPC's.

Omdat afstandsbedieningen onder XBMC soms heel slecht werken (hetzij vanweg SDL die key repeats verkloot, of vanwege rare usb HID implementaties), heb ik hidmap gemaakt. Die mapt HID events via libusb naar uinput onder Linux.

Daarnaast gebruik ik XBMC ook op een PC die als server draait. En omdat XBMC dan ook zou draaien als de TV uit staat, heb ik daarvoor ook een oplossing bedacht. Er is helemaal geen ACPI of wat voor event ook om te detecteren, dus dan moet je creatief doen. HDMI heeft ook ergens nog wat i2c verstopt voor EDID data, dus ik dacht de oplossing gevonden te hebben. Maar mijn TV doet in standby gewoon netjes reageren op het i2c 0x50 adres. Maar blijkt dat hij z'n HDCP i2c wel dichtgooit op adres 0x3a. Dus een tooltje gemaakt wat dat adres monitored, en via dBus xbmc opstart en afsluit (ik gebruik systemd; Archlinux). Lekker ingewikkeld, code hier.

[ Voor 3% gewijzigd door gibraltar op 16-01-2014 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armageddon_2k
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-10 14:00

Armageddon_2k

Trotse eigenaar: Yamaha R6

CarSTATS

Ik heb me ook geregistreerd. Ziet er goed uit d:)b

Wat ik me wel afvraag: Hoe haal je info over verzekeringskosten op?
Ik zie dit wel terug in de grafiek, maar verder niet als invoer optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElPaco
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19:48
Wat ik me wel afvraag: Hoe haal je info over verzekeringskosten op?
Bij 'Meer' -> 'Overige kosten' kan je dat opgeven :)

Heb me ook geregistreerd en ziet er goed uit!

WoT stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armageddon_2k

Armageddon_2k

Nu nog een app voor je telefoon, waarmee je:
Een foto maakt van de pomp, waarmee met OCR de liters, brandstofprijs, ed worden geregistreerd.
En via GPS je locatie wordt ingevuld.

Pompen, *Click*, en wegrijden.
8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyuilp
  • Niet online
Bedankt, schroom niet om te melden wat niet handig werkt of wat er toegevoegd moet worden!
Armageddon_2k schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 11:06:
Een foto maakt van de pomp, waarmee met OCR de liters, brandstofprijs, ed worden geregistreerd.

8)
Lijkt me leuk om te maken, maar is dat haalbaar? Zijn de tankbonnen een beetje universeel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diabolofan
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08-10 16:52
Mmh, kentekengegevens ophalen mislukt hier bij mij, terwijl het kenteken toch echt juist is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armageddon_2k

Armageddon_2k

Tyuilp schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 11:26:
Bedankt, schroom niet om te melden wat niet handig werkt of wat er toegevoegd moet worden!

[...]
Lijkt me leuk om te maken, maar is dat haalbaar? Zijn de tankbonnen een beetje universeel?
Tankbon? Ik dacht meer aan een foto van de pomp zelf. Ik pak vaak geen bonnetje.
Het is maar gewoon een hersenspinsel. Maar Volgens mij zijn de meeste tank systemen hetzelfde en het zijn goed leesbare fonts.

Je hebt altijd 3 bedragen:
Totaal prijs, Liter prijs, Aantal liter.

Als je daar een foto van maakt en de foto omzet naar 3 getallen, kan je vrij snel afleiden wat welk bedrag is.Literprijs is altijd de laagste van de 3. En zo kan je door beredeneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyuilp
  • Niet online
diabolofan schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 11:30:
Mmh, kentekengegevens ophalen mislukt hier bij mij, terwijl het kenteken toch echt juist is..
Gelukkig kun je zonder het ophalen van de verdere gegevens wel gewoon de auto registreren en gebruik maken van de applicatie.

Ik zal mijn todo lijstje aanvullen met het maken van een tweede kentekencheck request van een andere site als backup o.i.d.

@Armageddon_2k
Is het proberen waard.. ik ga binnenkort mijn auto weer vol gooien en zal dan eens experimenteren :-)

[ Voor 11% gewijzigd door Tyuilp op 17-01-2014 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spleethoven
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 24-01-2024
Je moet dan wel oppassen. Als wij hier in belgie LPG tanken, dan zijn we zo'n ~23€ kwijt voor +-45 Liter.

Dus op dat moment kan je niet echt zeker zijn wat nu juist het aantal liter is, en wat de totale prijs is.
Hier kan wel worden rondgewerkt, maar het is maar iets om in gedachten te houden :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armageddon_2k

Armageddon_2k

spleethoven schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 11:42:
Je moet dan wel oppassen. Als wij hier in belgie LPG tanken, dan zijn we zo'n ~23€ kwijt voor +-45 Liter.

Dus op dat moment kan je niet echt zeker zijn wat nu juist het aantal liter is, en wat de totale prijs is.
Hier kan wel worden rondgewerkt, maar het is maar iets om in gedachten te houden :p
Daar komt een programmeur wel uit denk ik.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
Literprijs = Laagste getal.

If Literprijs > 1 then
  Totaalprijs = Hoogste getal
  Liters = Middelste getal
Else
  Totaalprijs = Middelste getal
  Liters = Hoogste getal
Endif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baazie
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online

CarSTATS

[afbeelding]

zou handig zijn in een formaat apje vooral bij tankbeurt etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scotix
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09:11
Ziet er goed uit :)

(krijg foutje bij http://carstats.nl/Home/Releases , link staat in de versie-informatie )

[ Voor 6% gewijzigd door Scotix op 17-01-2014 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyuilp
  • Niet online
Scotix schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 12:00:
[...]

Ziet er goed uit :)

(krijg foutje bij http://carstats.nl/Home/Releases , link staat in de versie-informatie )
Dank u! Fixed and deployed, was een oude link..

[ Voor 3% gewijzigd door Tyuilp op 17-01-2014 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SumBeam
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10-10 15:24
Leuk! Hier was ik ook naar op zoek, sinds 2 maanden rijbewijs + eigen auto.

Hij pakt bij mij alleen het kenteken niet, al is die wel juist... Met en zonder streepjes geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassd
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Armageddon_2k schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 11:06:

8)
En dan ook nog een *Click* voor de kilometerstand natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyuilp
  • Niet online
SumBeam schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 13:00:
Leuk! Hier was ik ook naar op zoek, sinds 2 maanden rijbewijs + eigen auto.

Hij pakt bij mij alleen het kenteken niet, al is die wel juist... Met en zonder streepjes geprobeerd.
Zonder kenteken check kun je het voertuig ook registreren, alleen zul je her en der wat gegevens missen. Heeft verder geen/weinig invloed op het gebruik van de applicatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwiggs
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19:56
Wat ik doe in mijn autokostensheet is kosten splitsen in vast en variabel. Zo weet ik mijn variabele en vaste kilometerprijs. Ik wil namelijk weten wat het kost als ik nu de auto pak en naar Groningen rijdt ten opzichte van als ik dat niet doe. Kosten als verzekering, wegenbelasting, vaste afschrijving (leeftijd auto) vallen daar bijv. niet onder. Brandstof, variabele afschrijving (kilometers) en bandenslijtage bijv. vallen daar dan weer wel onder. Mijn BMW 1 serie kost bijv. 22 cent per kilometer (variabel) en als ik de vaste kosten meereken is dat, met mijn jaarkilometrage, 40 cent. Van de variabele kosten (22 cent per km) is maar 12 cent de brandstof, terwijl veel mensen alleen maar de brandstofkosten in rekening nemen als ze willen uitrekenen hoe duur een rit is.

[ Voor 16% gewijzigd door mrwiggs op 17-01-2014 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

CarSTATS

[afbeelding]

Heel stoer!

Een CSV import vanuit Spritmonitor zou echt een mooie toevoeging zijn!

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Baazie schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 11:50:
[...]

zou handig zijn in een formaat apje vooral bij tankbeurt etc.
De site is responsive, dus een bookmark maken (of pinnen op je startscherm) en klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyuilp
  • Niet online
Sebazzz schreef op zaterdag 18 januari 2014 @ 13:56:
[...]

Heel stoer!

Een CSV import vanuit Spritmonitor zou echt een mooie toevoeging zijn!
CSV bestanden importeren is nu mogelijk (sorry al er net iemand alles handmatig heeft zitten invoeren..).
Naar mijn idee is de import methode vrij solide, maar ook strikt. Mist er een waarde in het bestand, dan is de kans groot dat de hele regel niet wordt meegenomen.

(Zul je zien dat het bij iedereen straks exceptions regent bij het importeren..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keesiej
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:35
Dat is een super toevoeging :) ik was al heel lang op zoek naar zo'n soort site. Ik heb helaas alles net met de hand toe zitten voegen ;) maar ik heb nog niet alles gedaan dus als het zou werken zou mooi zijn. Alleen werkt het niet in mijn geval. Is er een vaste opzet van het bestand nodig? Dat kon ik niet echt vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberJack
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06-10 12:15

CarSTATS

...
Voor de mobiele gebruikers is het misschien handig om de achtergrond op je login pagina om te zetten naar jpg. Met de juiste compressie zie je weinig verschil en scheelt het toch 400+ kb aan data (is momenteel zo'n 660kb).

Nog beter zou zijn om geen achtergrond te gebruiken als een mobiele gebruiker de site bezoekt.

https://bottenberg.dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sircuri
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

Ik vind het ontwerp van de website echt waanzinnig. Heel strak en functioneel en ziet er ook nog mooi uit.

Signature van nature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chip.
  • Niet online
@Tyuilp zou je een demo account kunnen maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickH
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20:39
Bugje gevonden. Mijn auto is van bouwjaar 2008, maar geïmporteerd in Nederland in 2010. Bij mijn profiel zie ik bouwjaar 2010 staan, terwijl dit dus 2008 moet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paskaal
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 05-10 18:50

CarSTATS

Erg tof, strakke interface ook! Heb nog geen auto maar heb 'm wel gebookmarked want hij zit er aan te komen haha :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyuilp
  • Niet online
@cyberjack77 - Bedankt voor de tip, heb ik aangepast!

@Chip. - Lijkt me een goed idee, ga ik doen!

@PatrickH - Tja, die gegevens worden automatisch opgehaald en zijn gegevens die bekend zijn in Nederland. Ik ga het noteren, maar ik weet nog niet echt hoe ik dat moet oplossen.. (behalve er bouwjaar/geïmporteerd van maken).

@paskaal & Sircuri - Bedankt voor de complimenten, opmerkingen of verbeteringen hoor ik altijd graag :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-10 17:33

Acid_Burn

uhuh

Dan is dat zeker 'Datum eerste afgifte Nederland' zoals op de site van de RDW?

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyuilp
  • Niet online
Acid_Burn schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 10:28:
Dan is dat zeker 'Datum eerste afgifte Nederland' zoals op de site van de RDW?
Dat zal het zijn! :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickH
Check!
Vervaldata en historie
Toelating 18-1-2008
Eerste tenaamstelling 1-10-2010
Laatste tenaamstelling 1-10-2010
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schonhose
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-10 16:27

Schonhose

Retro Icoon

Tyuilp, ik heb zelf ook gespeeld met de gedachte om iets dergelijks te maken om mijn excelsheets te vervangen. Helaas nog geen tijd voor gehad, dus jouw site lijkt een goed alternatief.

Een paar vraagjes:

1) wat is het formaat van de csv import? (waar moet wat staan en wat zijn de headers van de kolommen? Hoe zit het met scheidingstekens (, of ; ), het decimaal teken (, of .) en het datumformaat? )
2) wanneer je de dagteller niet invult kan deze natuurlijk berekend worden uit de totale kmstand van de huidige tankbeurt - de kmstand van de vorige tankbeurt. Gebeurd dit automatisch?

"The thing under my bed waiting to grab my ankle isn't real. I know that, and I also know that if I'm careful to keep my foot under the covers, it will never be able to grab my ankle." - Stephen King
Quinta: 3 januari 2005

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyuilp
  • Niet online
Schonhose schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 12:44:
Tyuilp, ik heb zelf ook gespeeld met de gedachte om iets dergelijks te maken om mijn excelsheets te vervangen. Helaas nog geen tijd voor gehad, dus jouw site lijkt een goed alternatief.

Een paar vraagjes:

1) wat is het formaat van de csv import? (waar moet wat staan en wat zijn de headers van de kolommen? Hoe zit het met scheidingstekens (, of ; ), het decimaal teken (, of .) en het datumformaat? )
2) wanneer je de dagteller niet invult kan deze natuurlijk berekend worden uit de totale kmstand van de huidige tankbeurt - de kmstand van de vorige tankbeurt. Gebeurd dit automatisch?
Ik hoop dat het een goed alternatief blijkt te zijn!

1. Ik heb geprobeerd om de CSV import zo dynamisch mogelijk te maken door automatisch de headers uit te lezen. De gevonden headers kunnen vervolgens handmatig gekoppeld worden aan kolomnamen uit CarSTATS. Scheidingsteken mag , of ; zijn. Het decimaal teken weet ik niet zeker, het werkt in ieder geval met een komma. Er worden verschillende datumformaten herkend. Het handigste is om eerst even een import te proberen met 2 tankbeurten om te kijken of dat werkt.

2. Ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Reddit IAMA browser

Ik lees graag de topics in /r/iama maar vind het vervelend om duizenden comments te moeten doorspitten naar relevante vragen en antwoorden. Deze parser geeft alle relevante posts weer in een overzichtelijk reviewformaat :)
Ik had een tijd geleden al een python script gemaakt dat hetzelfde deed maar dan lokaal html files genereerde. Deze nieuwe versie werkt met html5, jQuery en AngularJS en communiceert rechtsreeks met de reddit api :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aesculapius
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:02
Ik heb wat moeite met het ontvangen van de e-mail confirmatie link. Is er een manier waarop ik die opnieuw kan aanvragen?
Tyuilp schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 12:03:
[...]

Dank u! Fixed and deployed, was een oude link..

Zeg wat je doet en doe wat je zegt, dan wordt de hele wereld een stukje leuker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassd
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Klein dingetje bij de statistieken, Duurste maand en Goedkoopste maand zijn allebei hetzelfde.
Lijkt me raar als je wel een heel jaar gegevens hebt :-)

Edit: Wat ook handig kan zijn, om het type brandstof in te kunnen vullen, normale diesel, of premium diesel.
Maar daarmee help je ook de mensen met LPG, want die moeten zowel LPG als benzine tanken.

[ Voor 21% gewijzigd door bassd op 23-01-2014 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akoster
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:23
Is het aanbevolen onderhoud dmv onderhoudsprogramma's ook niet ergens online vanaf te scrapen ?
zou erg handig zijn om een idee te hebben van wat je kan verwachten bij een aankomende onderhoudsbeurt.

I can see clearly now, the brain is gone...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aesculapius
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:02

CarSTATS

[afbeelding]

Het lukt mij niet om gepland onderhoud te registreren. Of ik begrijp de functie verkeerd, maar mijn idee was om zaken te noteren waarover ik de garage wil informeren zodra hij in onderhoud gaat, als een reminder. Iets intypen en op het plusje of enter drukken doet verder niets...

// overigens alle complimenten; praktisch, doelmatig en erg strak gedesigned!

[ Voor 6% gewijzigd door Aesculapius op 24-01-2014 10:42 ]

Zeg wat je doet en doe wat je zegt, dan wordt de hele wereld een stukje leuker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyuilp
  • Niet online
Aesculapius schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 10:42:
[...]

Het lukt mij niet om gepland onderhoud te registreren. Of ik begrijp de functie verkeerd, maar mijn idee was om zaken te noteren waarover ik de garage wil informeren zodra hij in onderhoud gaat, als een reminder. Iets intypen en op het plusje of enter drukken doet verder niets...

// overigens alle complimenten; praktisch, doelmatig en erg strak gedesigned!
Dat moet misschien nog even wat duidelijker gemaakt worden, maar je moet ook een datum aangeven. Als je een datum en een tekst hebt ingevoerd druk je op enter of het plusje.

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armageddon_2k

Armageddon_2k

Rapid connect

Een simpele tool waarmee ik snel applicatie kan opstarten. Op dit moment vShpereClient en RDP.
In de tool heb je mogelijkheden om je username en wachtwoord op te slaan, zodat je dit niet steeds hoeft in te voeren.
We leveren hier veel systemen voor verschillende klanten, en alle IP adressen onthouden is natuurlijk niet te doen.

Als je de tool aan je startbalk pint, dan kan je middels een jumplist direct een connectie maken met het desbetreffende systeem.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/E4S4tfasuRxNJlTNd8fVmwFt/full.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickH
Wat m.i. leuke toevoegingen zouden zijn:
- Uploaden van facturen (van onderhoud)
- Downloaden van een dossier, zodat je bij bijv. verkoop een dossier kunt overhandigen aan de nieuwe koper waarbij meteen te zien is wanneer welk onderhoud is gepleegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyuilp
  • Niet online
PatrickH schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 11:20:
[...]

Wat m.i. leuke toevoegingen zouden zijn:
- Uploaden van facturen (van onderhoud)
- Downloaden van een dossier, zodat je bij bijv. verkoop een dossier kunt overhandigen aan de nieuwe koper waarbij meteen te zien is wanneer welk onderhoud is gepleegd.
Uploaden van bestanden als bijlage aan onderhoud is nu mogelijk :-)

Downloaden van een dossier bij verkoop, daar kun je de rapporten voor gebruiken (alhoewel die nog wel wat aangepast zouden kunnen worden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:33

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzaz
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11:43
UpdateChecker

Ik doe nog wel eens een PC hier en daar fixen en heb dan altijd de neiging om alles te updaten. Dit programma is eigenlijk bedoeld om alles up-to-date te houden en inzicht te krijgen in de software die men op de PC draait.

Ja ik weet dat er genoeg andere applicaties zijn die dit kunnen maar ik ben een Tweaker en maak het lekker zelf. 8)

Maar goed wat doe het:

- Scannen op geïnstalleerde software, zowel 32bit als 64 bit software.
- Per applicatie wordt er gekken als er een nieuwe versie beschikbaar is
- De versies worden via een database (LVDB) binnen gehaald (is gewoon een JSON die wordt gelezen)
- De laatste versies worden een een JAVA app automatisch binnen gehaald om de dag waardoor de applicatie altijd de laatste versies van de applicaties heeft.
- Wanneer er programma's zijn geïnstalleerd die niet in de database voorkomen is er een mogelijkheid om deze op te slaan waardoor ik ze kan verwerken.
- Nu nog een ondersteuning van (maar) 35 programma's die veel voorkomen.

Requirements
- Windows 7
- Internet verbinding

Screenshot:
Afbeeldingslocatie: http://www.xzaz.nl/uploads/UpdateChecker1.png

Download:
Klikkerdeklik

Schiet tussen de palen en je scoort!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Ziet er goed uit :) Dat kan ik wel gebruiken!

Edit : Helaas crasht ie gelijk :( Object reference not set to an instance of an object

[ Voor 50% gewijzigd door DennusB op 25-01-2014 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzaz
DennusB schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 15:59:
Ziet er goed uit :) Dat kan ik wel gebruiken!

Edit : Helaas crasht ie gelijk :( Object reference not set to an instance of an object
Hmm, heb je een stacktrace voor me?

Welke OS draai je trouwens, ik heb hem nog niet getest op Win 8(.1).

[ Voor 11% gewijzigd door xzaz op 25-01-2014 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
xzaz schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 16:08:
[...]

Hmm, heb je een stacktrace voor me?

Welke OS draai je trouwens, ik heb hem nog niet getest op Win 8(.1).
Windows 8.1 idd. Stacktrace heb k nu niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzaz
DennusB schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 16:15:
[...]

Windows 8.1 idd. Stacktrace heb k nu niet :(
Ik heb nog geen PC om te testen in Windows 8.1. Zet het wel op 't to-do-list.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-10 17:33

Acid_Burn

uhuh

"268 amount of applications" :? Die "amount of" kan je wel weg laten.

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manuel
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11-10 08:03
Ziet er erg leuk uit en werkt ook wel prettig! Jammer dat je geen onderhoud kan inschieten zonder dat de website crasht.
Foutmelding carstats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16:14

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Ik denk inmiddels al gefixt, maar hij doet het hier wel :)

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyuilp
  • Niet online
Manuel schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 17:35:
[...]

Ziet er erg leuk uit en werkt ook wel prettig! Jammer dat je geen onderhoud kan inschieten zonder dat de website crasht.
[afbeelding]
Thanks, gefixed! Ik moet denk ik nog even een goede balans vinden tussen ontwikkelen en testen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sven_Vdb
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14:42
Tyuilp schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 18:20:
[...]

Thanks, gefixed! Ik moet denk ik nog even een goede balans vinden tussen ontwikkelen en testen :-)
Zoals ik kan zien gebruik je Windows Azure. Je kan een staging en productie environment gebruiken he. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• williewonka03
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16-06-2024
xzaz schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 15:52:
UpdateChecker

Ik doe nog wel eens een PC hier en daar fixen en heb dan altijd de neiging om alles te updaten. Dit programma is eigenlijk bedoeld om alles up-to-date te houden en inzicht te krijgen in de software die men op de PC draait.

Ja ik weet dat er genoeg andere applicaties zijn die dit kunnen maar ik ben een Tweaker en maak het lekker zelf. 8)

Maar goed wat doe het:

- Scannen op geïnstalleerde software, zowel 32bit als 64 bit software.
- Per applicatie wordt er gekken als er een nieuwe versie beschikbaar is
- De versies worden via een database (LVDB) binnen gehaald (is gewoon een JSON die wordt gelezen)
- De laatste versies worden een een JAVA app automatisch binnen gehaald om de dag waardoor de applicatie altijd de laatste versies van de applicaties heeft.
- Wanneer er programma's zijn geïnstalleerd die niet in de database voorkomen is er een mogelijkheid om deze op te slaan waardoor ik ze kan verwerken.
- Nu nog een ondersteuning van (maar) 35 programma's die veel voorkomen.

Requirements
- Windows 7
- Internet verbinding

Screenshot:
[afbeelding]

Download:
Klikkerdeklik
dit lijkt me heel gaaf ik krijg alleen een error als ie bij mij draait. ik heb windows 7 64-bit. mijn visual studio 2013 debugger vuurde automatisch af (wist niet eens dat dat kon bij applicaties van anderen, weer wat geleerd) en produceerde de volgende stack trace:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
>   mscorlib.dll!System.Number.StringToNumber(string str, System.Globalization.NumberStyles options, ref System.Number.NumberBuffer number, System.Globalization.NumberFormatInfo info, bool parseDecimal)  Unknown
    mscorlib.dll!System.Number.ParseInt32(string s, System.Globalization.NumberStyles style, System.Globalization.NumberFormatInfo info)    Unknown
    UpdateChecker.exe!UpdateChecker.Applications.Helpers.ConvertToInt(string[] a)   Unknown
    UpdateChecker.exe!UpdateChecker.Applications.Helpers.IsHigher(string newv, string localv)   Unknown
    UpdateChecker.exe!UpdateChecker.Applications.Application.HasNewVersion(string key)  Unknown
    UpdateChecker.exe!UpdateChecker.Installed.Find.Entity(Microsoft.Win32.RegistryKey key, UpdateChecker.Applications.Platform platform)    Unknown
    UpdateChecker.exe!UpdateChecker.Installed.Find.Search() Unknown
    UpdateChecker.exe!UpdateChecker.Program.Main(string[] args) Unknown

het scherm zit er als volgt uit:
Afbeeldingslocatie: http://imgur.com/eBGUVBr.png

hoop dat je hier iets mee kan want het lijkt me een handige applicatie.
Pagina: 1 ... 31 ... 54 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld om zelfgemaakte tools te showen en te bespreken. Net als in de rest van Programming is het hier dus ook niet toegestaan om 'even te vragen of iemand iets kan maken'. Dit is een forum over zelf programmeren, geen McDonalds afhaalbalie voor lappen code of software.