Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideShow
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-06 15:55

SideShow

Administrator

Download upload meter

Wat en waarom?
Ik hou ervan te weten met wat mijn systeem bezig is. Heel simpel en heel leuk om te maken. Ik wou iets neat, iets minimalistisch, volledig mijn voorkeur. En vooral, gratis én makkelijk uit te breiden. :-)
Het grafiekje is natuurlijk een eigen control. De snelheden stellen de gemiddelde transfer per 4 seconden voor, net zoals DU-meter dit doet. Na wat experimenteren heeft dit overigens ook het prettigste resultaat. De truc met zulke zaken is de sweetspot te vinden voor de timespan, anders verspringt het nummer te veel en heb je er visueel minder aan.
Ik ben trouwens ook de auteur van WoW-mod TinyDPS, waar dezelfde uitdaging de kop opsteekt :-)
Images
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/38282964/dl.png

• hackerhater
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 09:26
Ik heb in mijn vrije tijd een website framework in PHP geschreven. Het is nog niet volledig af (1.0 release), maar wel al te gebruiken voor productie : http://code.google.com/p/scripthulp-framework/

Licentie : LGPL V3

Systeem eisen:

PHP 5.2 or later
Mysql 5+ of Postgres 9+
GD
Curl
XML support

Ingebouwde features :

OpenAuth registratie en login
Runtime taal wisselen
Runtime templates wisselen
Gebruikers niveau en group toegangs controle
Automatisch uitschakelen van de header, menu en de footer bij ajax-aanroepen
Meerdere views per controller
PDF's generereren (DOMPdf library)
Emails versturen (phpMailer library)
Ingebouwde statistics
Ingebouwde error handler
Ingebouwde logging service
Ingebouwde security laag
Prepared statements

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 18:27
aaajeetee schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 17:59:
[...]

Bedankt voor je bericht. Ik ben nu wat aan het spelen en daclips lijkt wel te werken, maar niet voor alle episodes.
Als voorbeeld heb ik the bing bang theory. Seizoen 2 ep 14 werkt goed, seizoen 8 6 ep 1 doet het niet.

Heb ook andere streamers geprobeerd, maar die geven hetzelfde resultaat eigenlijk.
Ik zal daclips eens proberen. Wat ik alleen vreemd vind is dat een aantal van die stream services als ik ze zelf bezoek, wel gewoon werken. Ik weet niet of er meer cap zit op streamen via de browser, dan dat er op een tooltje (rechtstreeks bij de bron) kan. Dit heb ik de maker ook terug gepm't, maar na 1,5 week (met daartussen een reminder ;)) nog geen reactie weer terug.

• hiddepolen
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Een Tai-Pan score bijhouder: http://hiddewieringa.nl/taipan.

Mobile interface, met HTML5 caching zodat je één keer kan laden en dan altijd een score bijhouder bij je hebt. Erg handig als er geen papier of pen bij de hand is, omdat we nogal wat Tai-Pan spelen hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iChaos
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18-09 08:17

iChaos

It's Lupus.

Een alternatieve interface voor een hele bekende downloadsite: http://i.imgur.com/bmqaRXQ.png

Draait op een webserver. Na het invoeren van een zoekterm wordt de zoekopdracht doorgestuurd naar een Pythonscript dat de resultaten ophaalt van een proxy van de welbekende site. Vervolgens wordt dat HTML bestand zorgvuldig gefilterd om uiteindelijk alleen de informatie van de torrents over te houden. Die informatie wordt teruggegeven aan PHP als een lange string, die met behulp van explodes een tabel opstelt met alle torrents. Op de screenshot zie je het niet, maar eronder zit ook gewoon een paginanummering om door meerdere pagina's met resultaten te kunnen bladeren. Tevens worden torrents die geupload zijn door hele bekende uploaders die nooit iets slechts uploaden gemarkeerd met een groene achtergrond in de tabel, zodat je ziet welke torrents goed zijn. CAM/TS-rips worden daarentegen automatisch rood gemaakt.

Gebruikt een webserver met PHP, Python, BeautifulSoup voor Python, ftfy voor Python. Laadtijden zijn maar iets langer dan op de originele site, maar in ruil daarvoor wordt het wel allemaal netjes gefilterd om te zien welke torrents goed zijn (handig voor vrienden die minder vaak gebruik maken van deze sites), verschijnen er geen irritante popups en zijn de schaars geklede dames ook niet meer in beeld bij het bladeren door de zoekresultaten.

De broncode zou ik graag beschikbaar stellen, maar ik weet niet of dat is toegestaan gezien de site die als bron wordt gebruikt bij menig internetprovider geblokkeerd is. Wellicht als ik de URL naar de proxy weghaal uit het script en overige gebruikers die gewoon zelf moeten invullen? :) Iemand met meer info hierover?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:09

P_Tingen

omdat het KAN

iChaos schreef op maandag 30 september 2013 @ 18:02:
De broncode zou ik graag beschikbaar stellen, maar ik weet niet of dat is toegestaan gezien de site die als bron wordt gebruikt bij menig internetprovider geblokkeerd is. Wellicht als ik de URL naar de proxy weghaal uit het script en overige gebruikers die gewoon zelf moeten invullen? :) Iemand met meer info hierover?
Ik denk inderdaad dat je de url naar deze "bron" niet out-of-the box mee mag leveren:
De rechter heeft het de partij tevens verboden om lijsten te plaatsen met internetadressen waarmee internetters de blokkade kunnen ontwijken. Dirk Poot, voorzitter van de Piratenpartij, reageert verbolgen op Twitter. 'Vonnis binnen, wordt nu bestudeerd. GEEN goed nieuws voor #internetvrijheid.'
bron

Maar zonder deze URL mag je je source wel gewoon aanbieden lijkt mij. Je kunt tenslotte ook gewoon andere bittorrent clients downloaden. En torrentverkeer an sich is niet illegaal.

Heb je al een naam voor je tool? Wat dacht je van The Python Buddy? O-)

... en gaat over tot de orde van de dag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
P_Tingen schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 08:56:
[...]
Maar zonder deze URL mag je je source wel gewoon aanbieden lijkt mij. Je kunt tenslotte ook gewoon andere bittorrent clients downloaden. En torrentverkeer an sich is niet illegaal.
Op zich waarschijnlijk wel, maar niet hier. Het is nogal een grijs gebied, en hier op GoT hebben we dat dus liever niet.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iChaos

iChaos

It's Lupus.

Woy schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 09:23:
[...]

Op zich waarschijnlijk wel, maar niet hier. Het is nogal een grijs gebied, en hier op GoT hebben we dat dus liever niet.
En als ik iedere verwijzing naar de naam van de website weg haal? Dan is het niets meer dan een script dat de hele tijd split() uitvoert door bepaalde nietszeggende class names zoals 'desc' te filteren en de rest van de pagina terug te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
Dan is de essentie nog steeds duidelijk en onveranderd dus nee, liever niet. :)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iChaos

iChaos

It's Lupus.

Begrepen :) Sorry mensen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kajel
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 29-07 12:04

Kajel

Development in Style

Ik ben toch wel benieuwd naar de source code. Ben zelf bezig een libje in elkaar te zetten in Python die een soort API vormt voor de door jou gebruikte site en nog wat andere... download sites. Misschien leuk/handig om informatie uit te wisselen.

Overigens had ik nog wel een vraag over je tool: waarom de resultaten vanuit Python doorsturen naar PHP? Waarom niet gewoon een Python webapp maken, met Flask of Django o.i.d.? Is prachtig spul namelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iChaos

iChaos

It's Lupus.

Hm, ik was al op zoek naar iets om Python te gebruiken in webapps :) Thanks, ik ga Flask en Django eens nader bekijken. Tot nu toe zet ik alles doorgaans in PHP omdat ik dat gewend ben, en het werkt doorgaans prima: de PHP gebruikt shell_exec, krijgt een hele lange string terug die met explodes gelijk kan worden uitgelezen en gepresenteerd. Vrijwel altijd doe ik het in Bootstrap omdat alles er dan gelijk vrij strak uit ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zzattack
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16:16
Niets weerhoudt je ervan bootstrap met Django te combineren, go for it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ik ben een paar weken terug ook weer eens begonnen aan een tooltje voor mijzelf en collega's eigenlijk, maar nu begint het toch serieuze vormen aan te nemen.
Het heet CloudHours en is een tool bedoeld om enorm snel uren te kunnen schrijven die je maakt op kantoor (of gewoon tijdens werk). Zoals de naam al doet vermoeden leeft de data in de Cloud aan de hand van een eigen geschreven XML Gateway.
De tool draait in de tray en met een dubbele klik kan je snel je uren invullen (Begin tijd is een slim vakje, hij vult hier of de begin tijd van je werkdag in (zelf in te stellen) of vult de eind tijd van je vorige taak in. Zo is je urenregistratie altijd sluitend).
Tool bevat ondertussen het schrijven van uren, instellingen, een initiële setup, met 1 muisklik zien hoeveel uur je al geschreven hebt die dag en export naar Excel. En ik wil hier in de toekomst nog wel wat functies aan toe voegen :) Iemand goede tips?

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/fQZgZRwpERiAh1rQMsKor7Pm/full.png

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11:09

F.West98

Alweer 16 jaar hier

DennusB schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 19:44:
Ik ben een paar weken terug ook weer eens begonnen aan een tooltje voor mijzelf en collega's eigenlijk, maar nu begint het toch serieuze vormen aan te nemen.
Het heet CloudHours en is een tool bedoeld om enorm snel uren te kunnen schrijven die je maakt op kantoor (of gewoon tijdens werk). Zoals de naam al doet vermoeden leeft de data in de Cloud aan de hand van een eigen geschreven XML Gateway.
De tool draait in de tray en met een dubbele klik kan je snel je uren invullen (Begin tijd is een slim vakje, hij vult hier of de begin tijd van je werkdag in (zelf in te stellen) of vult de eind tijd van je vorige taak in. Zo is je urenregistratie altijd sluitend).
Tool bevat ondertussen het schrijven van uren, instellingen, een initiële setup, met 1 muisklik zien hoeveel uur je al geschreven hebt die dag en export naar Excel. En ik wil hier in de toekomst nog wel wat functies aan toe voegen :) Iemand goede tips?

[afbeelding]
Zoiets is heel handig.
En is er al ;) (Klok2) Helaas is die wel Air, dus relatief traag.
Daar zou je natuurlijk naar kunnen kijken voor features

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
F.West98 schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 20:16:
[...]

Zoiets is heel handig.
En is er al ;) (Klok2) Helaas is die wel Air, dus relatief traag.
Daar zou je natuurlijk naar kunnen kijken voor features
Thanks voor de tip :) Ik ben zelf niet zo'n fan van Air, dus liever .NET. Daarnaast is het ook een leuk projectje voor mezelf om weer eens wat te oefenen met .NET ! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djc
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-09 23:18

djc

Are We Meeting Yet: een tooltje om meetings in meerdere timezones begrijpelijk te maken.

http://arewemeetingyet.com/

Meer uitleg op mijn blog:

http://dirkjan.ochtman.nl...6/are-we-meeting-yet.html

Rustacean

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barryvdh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:09
hackerhater schreef op donderdag 19 september 2013 @ 13:21:
Ik heb in mijn vrije tijd een website framework in PHP geschreven. Het is nog niet volledig af (1.0 release), maar wel al te gebruiken voor productie : http://code.google.com/p/scripthulp-framework/
[..]
Hmm, nu nog een 5.2 framework, ipv 5.3 met namespaces en Composer etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTWZZ
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08-2021

MTWZZ

One life, live it!

djc schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 12:20:
Are We Meeting Yet: een tooltje om meetings in meerdere timezones begrijpelijk te maken.

http://arewemeetingyet.com/

Meer uitleg op mijn blog:

http://dirkjan.ochtman.nl...6/are-we-meeting-yet.html
Misschien moet je de validatie meldingen ook even op Engels zetten, ziet er nu wat raar uit als je een veld niet invult ;)

Nu met Land Rover Series 3 en Defender 90

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Ben bezig met python te leren en men eerste testprojectje is misschien nog nuttig voor anderen.
comicget.py is een python script om webcomics te downloaden. In het script geef je een naam, url en en een paar XPath strings in en het script download het hele archief van een webcomic naar keuze. Met de huidige waardes haalt hij het hele archief van XKCD op :).
Ik gebruik het om vervolgens de boel in een CBZ file te steken en op men tablet in men favo comicbook reader te lezen :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevin33
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-09 20:52

kevin33

Welkom in Utopia.

[afbeelding]
Dit ziet er wel heel handig uit!

Ik sta op de grens. Van vroeger en later. Voor mij een ruimte. Die ik nog niet ken. Achter mij alles. Wat ik achter moet laten Ik sta hier met niets meer. Dan alleen wie ik ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
kevin33 schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 13:06:
[...]

Dit ziet er wel heel handig uit!
Ik kom binnen nu en een paar weken met een publieke release, het moet nog even net wat netter worden afgewerkt en even wat betere security van en naar de XML gateway! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:55
Mavamaarten schreef op zaterdag 24 augustus 2013 @ 20:06:
Misschien kent iemand mijn oude tool nog (DotNet Streamer) waarmee je gratis series kon streamen met ondertitels. Na het buiten gebruik gaan van de site die ik gebruikte had ik (samen met een zekere Translu6de) het project opgegeven. Nu hebben we een goed alternatief gevonden en het project heropgestart :)

Nieuw is dat de ondertitels nu als overlay over de video worden weergegeven en niet in een zwarte balk onder de video. Een nieuwe update die nog een sexy feature toevoegt is onderweg (maar dat verklap ik nog even niet :P)

[afbeelding]

Download en meer info: http://sourceforge.net/projects/dotnetstreamer/
Werkt hier niet, zodra de GUI in beeld komt krijg ik: .NET Streamer werkt niet meer op Windows 8...hebben de anderen waarbij het wel werkt Win7 oid?
edit: oh, na 5x proberen en de error wegklikken werkt het 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door maarud op 08-10-2013 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djc
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-09 23:18

djc

MTWZZ schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 12:46:
Misschien moet je de validatie meldingen ook even op Engels zetten, ziet er nu wat raar uit als je een veld niet invult ;)
Ik vermoed dat de meldingen die jij bedoelt niet uit mijn code komen, maar uit je browser. HTML5 forms FTW!

Rustacean

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online

[afbeelding]
Mocht iemand dit al willen testen (hij is nu openbaar, alleen nog wel in test). Stuur me even een DM, dan genereer ik de benodigde gegevens en kan je testen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTWZZ
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08-2021

MTWZZ

One life, live it!

djc schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 17:55:
[...]
Ik vermoed dat de meldingen die jij bedoelt niet uit mijn code komen, maar uit je browser. HTML5 forms FTW!
Ah right, blijk dus een NL Chrome versie te hebben :/

Nu met Land Rover Series 3 en Defender 90

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb destijds voor school een online applicatie gemaakt waarin je de medewerkers voor je bedrijf en hun salaris bij kan houden. Daarnaast kan je uren contracten kiezen en bijhouden van wanneer tot wanneer ze zijn aangenomen. Het is geschreven in php en mysql en je moet wel even een account maken want zo maak ik onderscheid tussen verschillende "bedrijven".

Als je interesse hebt zie http://lanpartyhosting.nl/school/

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/BWR1fLoCAAEI7N1.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffroiscool
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 26-04-2024

Jeffroiscool

Proud DD Member! :D

Even wat achtergrond info. In principe moet ik naar mijn collega verantwoorden wat ik elke dag doe en welke items ik nog in beheer heb (gebruiken hier een custom MSAccess database voor uren maar word eigenlijk alleen gebruikt voor facturabele dingen.

Om deze reden heb ik afgesproken de takenlijst van Outlook te gebruiken en word er van me geeist dat ik aan het eind van de middag een overzicht stuur van alle openstaande taken (ze willen het per mail omdat ze niet moeilijk willen doen om in mijn takenlijst te kijken) en een soort van volgorde van uitvoering.

Ik heb een tooltje gemaakt waarmee ik m'n Outlook taken uitlees (alles, inclusief mailtjes die als opvolgen staan) en mij een mogelijkheid geeft om een tabelletje aan te passen die gevuld is met alle taken die nog niet voltooid zijn.

Op basis hiervan genereer ik een mailtje in Outlook die ik daarna naar mijn collega's stuur (dit deed ik eerst handmatig, een echte timesink).

Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/4Netu.png

De subjects zijn zwart gemaakt omdat daar klantnamen in staan :)

Het resultaat is dat het tabelletje daarna opgesteld word in Outlook, zodat ik nog wat algemene opmerkingen kan maken en deze verstuurd ik dan aan het einde van de dag :)

Geschreven in C# .NET (VS2012)

League of Legends [Last Updated 22-08-2012]: [EUW] Jeffro (Now:Silver, S1:Bronze), RankedSolo5x5: 1502 [120W/106L], Dominion: 84W, TT: 3W, Normal: 504W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:57
Verwijderd schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 09:22:
Ik heb destijds voor school een online applicatie gemaakt waarin je de medewerkers voor je bedrijf en hun salaris bij kan houden. Daarnaast kan je uren contracten kiezen en bijhouden van wanneer tot wanneer ze zijn aangenomen. Het is geschreven in php en mysql en je moet wel even een account maken want zo maak ik onderscheid tussen verschillende "bedrijven".

Als je interesse hebt zie http://lanpartyhosting.nl/school/

[afbeelding]
vind de functie 'ontslaan' hilarisch, verder ziet het er netjes uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oerdond3r
  • Laatst online: 15-09 11:56
Heb vorig jaar en dit jaar redelijk wat vrije tijd gespendeerd aan het nabouwen van 'IRC' in de browser, genaamd Whoop.im (Geen client voor IRC maar een compleet zelf geschreven server/client architectuur in NodeJS).

Je kunt oa dmv een subdomein een kanaal meteen joinen, bv. http://tweakers.whoop.im of http://coffecorner.whoop.im. Bij geen subdomein ga je naar het #main kanaal. Bestaat een kanaal niet, dan wordt deze aangemaakt voor je en ben jij de admin.

Je kunt een account registeren zodat als je inlogt meteen je eigen kanalen joined. Ook kun je als admin je kanalen registreren, zodat ze niet verdwijnen als niemand er meer in zit. Meer info en meer opties zie '/help'.

Project is inmiddels 'klaar' (projecten zijn nooit klaar, maar ik vind het voorlopig klaar). Ben daarna begonnen aan een native android app die met een tcp-socket naar mn NodeJs server verbind. Inmiddels kun je daarmee redelijk stabiel in de main channel praten, maar release-waardig is die app niet. Inmiddels ben ik aan een compleet ander project begonnen.

Wat mijn oorspronkelijke motivatie was? Gewoon een chatroom in de browser bouwen :). Uiteindelijk is het allemaal een beetje uit de hand gelopen. Dankzij dit project ben ik op vele vlakken wel als programmeur gegroeid, oorspronkelijk kon ik alleen goed php. Nu ben ik ook ninja (vind ik zelf) in Javascript, jQuery en NodeJS, en sinds de android app ook Java en Android.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tlozoot
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 12-09-2023
Ik heb een tooltje gamaakt in een makkelijke taal genaamd AutoHotKey:
De source code is wel aanwezig maar ik denk niet dat jullie er wat aan hebben zonder compiler ;)
Ik post de exe dus straks

EDIT:
http://sdrv.ms/1cch1wi
Voor de Exe.
Laat maar weten wat jullie ervan vinden.

[ Voor 18% gewijzigd door Tlozoot op 12-10-2013 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:17

Matis

Rubber Rocket

Wat doet t, of wat zou het moeten doen :?

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tlozoot
Matis schreef op zaterdag 12 oktober 2013 @ 15:28:
Wat doet t, of wat zou het moeten doen :?
Lol vergeten er bij te zetten, het is een Text editor, volledig van scrap op gebouwd en met naar miijn mening redelijk wat functies, aangezien ik er pas net mee bezig ben, bovendien istie volledig on afhankelijk van andere resources, en zou moeten draaien van windows 2000 tot 8.
Genoeg info?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Het doet niets; als in: start niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tlozoot
Raar ik heb voor de zekerheid nog even de zelfde versie gedownload en hij doet het gewoon...
Kan je misschien wat lichte pc specs geven zodat ik kan kijken of het daar aan licht?
Gewoon de exe runnen lijkt me niet een probleem hoop ik :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Hij wordt wel uitgevoerd, maar er gebeurt niets.
Is het misschien niet dat ik bepaalde libraries mis? Welke taal is het in geschreven?
Lijkt me niet aan m'n systeem liggen, zie sig. en draait op Windows 8 x64

Ik ontwikkel zelf in Visual Studio (C#, ASP.NET)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkCreative
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 18-09 16:54
Bij mij werkt 'ie. Ik draai zelf ook Windows 8 x64.

Leuke kleine editor. Ik vind het ook wel fijn om de tijd onderin te kunnen zien, aangezien ik zelf het liefste mn taakbalk gewoon verberg.
Alleen een beetje onhandig dat je de menu-balk kan verstoppen en niet meer eenvoudig kan terughalen (opnieuw opstarten) als je de hotkey bent vergeten. De meeste programma's tonen hem tijdelijk bij het drukken op de ALT-toets.

[ Voor 21% gewijzigd door ThinkCreative op 12-10-2013 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tlozoot
Bedankt vor de feedback en ga er ook zeker wat mee doen! Menu laten zien bij ALT.
Vindt het wel irritant dat de menubar en statusbar inj volgorde van CTRL+WIN+M en dan CTRL+WIN+S en om het terug te draaien weer andersom, maar heb er al een tijdje over gepiekerd maar kom elke keer zonder resultaat uit. Misschien een Handicap van de taal..

Zijn er nog andere tips, Vooral op praktisch niveau bijvoorbeeld bepaalde standaard features die ik vergeten ben? Ik heb ook al een soort readme gemaakt maar ik weet niet of het handig is die hier ook te posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwiggs
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16-09 14:50

[afbeelding]
Wat als ik een nacht doorwerk? Pakt 'ie hem dan? Of als ik vergeten ben wat in te voeren, kan ik dan alsnog de juiste datum selecteren?

Kijk ook eens naar toggl.com voor ideeën

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkCreative
Tlozoot schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 09:46:
Zijn er nog andere tips, Vooral op praktisch niveau bijvoorbeeld bepaalde standaard features die ik vergeten ben? Ik heb ook al een soort readme gemaakt maar ik weet niet of het handig is die hier ook te posten.
Wellicht een standaard zoekfunctie (Ctrl+F) en syntax highlighting is natuurlijk altijd leuk, maar wellicht wat te uitgebreid voor zo'n project.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tlozoot
ThinkCreative schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 13:22:
[...]

Wellicht een standaard zoekfunctie (Ctrl+F) en syntax highlighting is natuurlijk altijd leuk, maar wellicht wat te uitgebreid voor zo'n project.
Het is een project waar ik al maanden mee bezig ben, elke keer een klein beetje, het is vooral maanden omdat ik pas weer recent er mee bezig ben.. Een zoek functie ben ik mee bezig maar wil eerst de bugs en andere dingen fixen en vindt dat niet echt een hele belangrijke functie, tenminste niet een precondition om goed te draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hipska
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-09 21:08
Dope-E schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 13:47:

[...]

Hmm das spijtig dan. Ik haal de data binnen via rss-feeds van biosagenda.nl, kennelijk hebben ze dan niet alle gegevens.
Ehm hier lijkt alles wel goed te staan hoor: http://www.biosagenda.nl/...kinepolis-brugge_711.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barryvdh
Je reageert op een post uit 2008 he? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hipska
  • Laatst online: 15-09 21:08
Oeps, nevermind :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22:15
De tool die ik heb gemaakt is Googalytics, een Google Analytics app voor Windows 8. Vandaag live gegaan: http://apps.microsoft.com...41-4362-80b6-62f61733f0a9

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/PlYLWcr.jpg

De app heeft o.a. mooie en vooral handige live tiles:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/6eHmbwu.png

Meer info kun je vinden op mijn blog: http://leoncullens.nl/pos...app-for-Windows-8-RT.aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zerfox
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16-06 00:53

Zerfox

^this guy

Ik heb een Steam screenshot downloader gemaakt op verzoek van iemand op Reddit. Hij wou namelijk al zijn screenshots downloaden maar aangezien dat meer dan 1200 foto's waren heb ik hem aangeboden een applicatie te schrijven.

Screenshot 1:
Afbeeldingslocatie: http://rutgerrauws.nl/SteamScreenshotDownloader/screenshots/screenshot3.png

Screenshot 2 (Al draaiende):
Afbeeldingslocatie: http://rutgerrauws.nl/SteamScreenshotDownloader/screenshots/screenshot4.png

Verder heb ik geprobeerd het ontwerp van Steam toe te passen op mijn venster, vrij goed gelukt al zeg ik het zelf. :)

Download

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:28
Zerfox schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 18:47:
Ik heb een Steam screenshot downloader gemaakt op verzoek van iemand op Reddit. Hij wou namelijk al zijn screenshots downloaden maar aangezien dat meer dan 1200 foto's waren heb ik hem aangeboden een applicatie te schrijven.

Screenshot 1:
[afbeelding]

Screenshot 2 (Al draaiende):
[afbeelding]

Verder heb ik geprobeerd het ontwerp van Steam toe te passen op mijn venster, vrij goed gelukt al zeg ik het zelf. :)

Download
Bij mij krijg ik corrupte jpg's :( (3 screenshots). Ze zijn alle 3 0 bytes groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zerfox
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16-06 00:53

Zerfox

^this guy

wsitedesign schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 19:30:
[...]

Bij mij krijg ik corrupte jpg's :( (3 screenshots).
Oei, wat is je Steam ID?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:28
Zie DM ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurens-R
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 29-12-2024
Paar dagen geleden even een (wat ik noem) GCC proxy app gebouwd in C#.

Omdat ik af en toe m'n C++ code naast VS ook met behulp van GCC moet builden leek het me handig als ik dit kan aftrappen vanuit VS via een makefile project. Het nadeel hiervan is dat GCC geen output genereerd die compatible is met het warnings en error scherm van VS.

Deze 'proxy' zit tussen VS en GCC in en catched alle console ouput van GCC en zet dat om naar een format wat VS wel begrijpt :) Maw: evt compiler errors/warnings worden netjes getoond in het Error/Warning tabje van VS en sluit daardoor meer aan op mijn workflow.

Mbt tot compiler switches etc: de 'proxy' app zet alle switches 1:1 door naar GCC, dus je roept hem simpelweg aan met: gccproxy.exe [alle GCC specifieke switches hier]

Niet een tool voor iedereen, maar het maakt mijn leven wel iets gemakkelijker.

[ Voor 11% gewijzigd door Laurens-R op 23-10-2013 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ziet er goed uit en werkt voor mij ook prima.
erg leuk bedacht ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
Ik heb (omdat ik toch eens mijn administratie moet bijhouden) een site gemaakt die een database bevat met klantgegevens en urenregistratie. Omdat ik vooral onderweg ben bij de klant moest de site natuurlijk voor mobiel gebruik geoptimaliseerd zijn.

Daarom herkent CSS welk device er wordt gebruikt en schotelt dan de juiste versie voor :)
Ik kan zo onderweg klanten toevoegen, details bekijken, en uren toevoegen aan een bepaalde klant. Tevens kan je een klant direct bellen vanwege de tel: url die een telefoon kan herkennen. In de toekomst wil ik nog inventaris toevoegen. Ben hem constant aan het uitbreiden :P

Het is gemaakt in AJAX, PHP en SQLite zodat de installatie portable is. Allemaal knip- en plakwerk van tutorialsites, maar beter goed gejat dan slecht gemaakt dacht ik zo :+
Hieronder screenshots uit de xampp testomgeving:

Desktop vs mobile:
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/11020819/respond/home.jpg
Home

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/11020819/respond/klantoverzicht.jpg
Klantoverzicht met custom mobile table voor beter leesplezier

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/11020819/respond/nieuwklant.jpg
Op mobiel een ander formulier (zie nu dat de css voor de pc niet werkt, foutje :P ) en een grotere submit knop. Het uurtarief wordt uit de klantentabel gehaald tenzij deze niet aanwezig is, dan krijg je het uurtarief dat via Instellingen is ingesteld :)

Is meer voor mijzelf omdat ik specifieke eisen had en ik kon het niet kant en klaar vinden :P

[ Voor 14% gewijzigd door maarud op 30-10-2013 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22:11

Q

Au Contraire Mon Capitan!

Eztables

Omdat ik het werken met iptables onder Linux maar omslachtig vind heb ik een tool gemaakt waarmee het veel makkelijker is om een firewall rulebase te schrijven.

De tool heet Eztables.

Het heeft wat overlap met UFW (uncomplicated firewall) maar het biedt wat meer functionaliteit:
  • Ondersteuning voor NAT
  • Ondersteuning voor Port-forwarding
  • Ondersteuning voor object groepen, zoals bekend van commerciële firewalls en routers
Met deze regels heb je al een werkende firewall die NAT doet, zoals voor een thuis netwerkje:

code:
1
2
nat $eth1_net $eth0
allow_forward $eth1_net any any any

Dit is een demo van hoe je met groepen kunt werken:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
HTTP_SERVICES="
        80/tcp
       443/tcp
"

WEB_SERVER_1=192.168.0.10
WEB_SERVER_2=192.168.0.20
WEB_SERVER_3=192.168.0.30

WEB_SERVERS="
        $WEB_SERVER_1
        $WEB_SERVER_2
        $WEB_SERVER_3
"

allow_in any "$WEB_SERVERS" any "$HTTP_SERVICES"

http://eztables.net

De code staat op github.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaq
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 05-02 07:14
niet een klein tooltje, en mogelijk licht offtopic maar ik heb procedurele systemen gemaakt om levels te bouwen, de volgende tool is een methode om levels te designen voor de UDK in Houdini (maya equivalent)
YouTube: Procedural Leveldesign Houdini-UDK

ik heb ook een siggraph talk gegeven over wat procedural is, (en wat het niet is automatisering)
YouTube: Procedural City generation for games Freek Hoekstra Siggraph 2012

deze laat ook andere demo's zien en is wat langer 20 min.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anthirian
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16-09 01:03

Anthirian

In Trance We Trust

Toevallig kwam ik dit topic tegen. Ik heb een flinke tijd geleden een programmaatje geschreven dat een tracklist van een podcast kan scrobblen naar Last.fm. Erg handig als je net zoals ik veel podcasts luistert binnen iTunes en een Last.fm junkie bent. Momenteel ben ik bezig om het helemaal te herschrijven, want er zitten nog flink wat vervelende bugs en onopgeloste zaken in.

https://github.com/Anthirian/Tracklist-Scrobbler

Mijn Films en TV Series, Games en Muziek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Druk bezig samen met een vriend om een eigen systeem bovenop de Toon API van Eneco te maken. Voor nu is er alleen de mogelijkheid om dingen uit te lezen, maar in de nabije toekomst willen we ook het pushen van data mogelijk maken (telefoon niet meer verbonden met WiFi -> Temp omlaag in huis bijvoorbeeld). Systeem is al multi-user gemaakt :) Dus als iemand hier interesse heeft in leuke stats van z'n huis, DM me even! ;)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/M02NZ9nnOYsQmDQJUgqpugZC/full.png

Wel een erg leuk project om te doen :)

[ Voor 13% gewijzigd door DennusB op 18-11-2013 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Leuk projectje! Kan je wat meer vertellen over hoe je die gegevens krijgt? Heb je een Github projectje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Megamind schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 01:07:
Leuk projectje! Kan je wat meer vertellen over hoe je die gegevens krijgt? Heb je een Github projectje?
Nee, momenteel staat helaas nog niks online. Het is eigenlijk vrij simpel. Eneco heeft een back-end API voor de App & Toon. Deze reageert in JSON. Deze JSON gegevens moet je parsen om de juiste loginhashes enz te krijgen. Met deze hashes kan je vervolgens weer data opvragen of data submitten bij de API :) Als het script (is momenteel helemaal in bash uitgevoerd) echt ready is zal ik het wel eens online gooien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LanDi85
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 09-06 20:56
DennusB schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 07:40:
[...]

Nee, momenteel staat helaas nog niks online. Het is eigenlijk vrij simpel. Eneco heeft een back-end API voor de App & Toon. Deze reageert in JSON. Deze JSON gegevens moet je parsen om de juiste loginhashes enz te krijgen. Met deze hashes kan je vervolgens weer data opvragen of data submitten bij de API :) Als het script (is momenteel helemaal in bash uitgevoerd) echt ready is zal ik het wel eens online gooien!
Heb je een abonnement nodig om gebruik te maken van de Toon API? Ik ben namelijk klant van Eneco, maar ik heb geen zin om 200 euro neer te leggen voor die thermostaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
LanDi85 schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 14:19:
[...]

Heb je een abonnement nodig om gebruik te maken van de Toon API? Ik ben namelijk klant van Eneco, maar ik heb geen zin om 200 euro neer te leggen voor die thermostaat
Ja, helaas wel. Want Toon stuurt de informatie door naar hun back-end. Volgens mij krijg je Toon gewoon gratis, zo niet : Beetje boos worden aan de lijn dat je buurman/zus/moeder/oma/kat hem wel gratis kreeg. Dan krijg jij hem ook gratis ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jellever
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 31-07 08:45
Na een lange tijd ontwikkelen (1+ jaar) nu ook eindelijk mijn software product/tool gereleased :) Het is een stukje software voor het bieden van een betere multi-monitor ervaring door een aantal handig features: multi-monitor taskbars, virtual desktops hotkeys, etc.. Je kan hiermee dus een taskbar simuleren op extra aangesloten schermen. Standaard heeft Windows 7 hier geen ondersteuning voor. Windows 8/8.1 compatibiliteit komt er ook aan.
http://jesconsultancy.net/products/jes-multi-monitor-suite/

Afbeeldingslocatie: http://jesconsultancy.net/wp-content/uploads/JMS-clean-1024x384.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:17

Matis

Rubber Rocket

Gaaaaaf. Ik gebruik nu DualMonitor, maar dat ziet er waardeloos uit en heeft zijn beperkingen.
Ik ga dit zeker proberen!

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jellever schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 23:35:
Na een lange tijd ontwikkelen (1+ jaar) nu ook eindelijk mijn software product/tool gereleased :) Het is een stukje software voor het bieden van een betere multi-monitor ervaring door een aantal handig features: multi-monitor taskbars, virtual desktops hotkeys, etc.. Je kan hiermee dus een taskbar simuleren op extra aangesloten schermen. Standaard heeft Windows 7 hier geen ondersteuning voor. Windows 8/8.1 compatibiliteit komt er ook aan.

[afbeelding]
Ik had een soortgelijk idee een tijdje terug aangezien UltraMon aardig duur is en ik persoonlijk zo weinig mogelijk via torrents wil krijgen, vooral wanneer het op software aankomt dat niet door grote bedrijven als bijvoorbeeld Adobe of Microsoft geschreven zijn. Toen kwam ik erachter dat dit alles al op Windows 8 ingebouwd is, dus dan vraag ik me toch af wat je van plan bent om te implementeren voor W8? :9

Zelf ben ik ook weer eventjes bezig geweest (niet heel veel sinds deze post), maar toch:

Realmlist-Changer

Voor de mensen onder ons die wel eens een World of Warcraft private server spelen maar vaak moeten of willen switchen tussen verschillende servers (bijv. localhost en molten-wow), hier een kleine tool om dit proces te versnellen. Ik heb deze tool ik geschreven omdat ik zelf voor de WoW private server emulator TrinityCore werk maar ook op z'n tijd een private server wil spelen, wat dus betekent dat ik vaak switch tussen localhost en private server. ;)

Uiteraard is de app ook, wederom, opensource en kan deze gevonden worden op GitHub: https://github.com/Discover-/Realmlist-Changer

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/rmBkYzF.gif

De realmlist.wtf directory, wow.exe directory en items in the realmlist combobox zijn allemaal saved in settings en kunnen dus worden herbruikt (wat ook betekent dat het niet uitmaakt waar je de app zet).

File-Merger

Ik heb wat updates uitgevoerd aan de File-Merger uit deze post en deze ook gepubliceerd. Ook deze tool is opensource en staat op GitHub: https://github.com/Discover-/File-Merger

Afbeeldingslocatie: https://github-camo.global.ssl.fastly.net/7d505f9ce6ad42d63eea8063d41041112914a841/687474703a2f2f692e696d6775722e636f6d2f656b306f326d712e676966

Application-Mover

Op mijn home desktop heb ik meerdere monitors en gebruik ik een tool genaamd UltraMon voor wat multi-monitor support (zoals ik hierboven al zei). Je kunt bijvoorbeeld een key zoals in mijn geval F6 een actie laten uitvoeren zoals de geselecteerde applicatie naar de volgende monitor moven, en dit is iets wat ik heel erg miste op Windows 8. Aangezien ik al langere tijd een idee zocht om een system tray app te maken zodat ik wist hoe dat werkte, besloot ik om het maar te schrijven. Jammerlijk genoeg bleek na een dag gebruik dat er al een shortcut voor bestaat in alle versie's van Windows (Windows Toets, Shift + Pijltjes Toetsen), maar ik heb gelukkig veel geleerd door het project (wat dan ook de reden is dat ik het hierop gooi, aangezien het meerdere functionaliteiten nodig had die ik persoonlijk aardig moeilijk vond, zoals global key capturing).

Aangezien het een system tray applicatie is, zijn er vrij weinig screenshots die ik kan laten zien. Ook dit project is opensource en kun je vinden op GitHub: https://github.com/Discover-/Application-Mover

Zo dat was me de post wel weer. :9

Jasper R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
[...] Windows 8/8.1 compatibiliteit komt er ook aan. [...]
Voor taskbars op extra schermen hoef je dat niet te doen. Dat zit er namelijk al in :)

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-09-2024
[...] Windows 8/8.1 compatibiliteit komt er ook aan. [...]
Aangezien windows 8 al goede multimonitor support heeft, vind ik €20 best wel prijzig voor alleen virtual desktops.

Nothing to see here!

• IStealYourGun
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-08 20:13

IStealYourGun

Доверяй, но проверяй

[afbeelding]
Begrijp me niet verkeerd windows != linux, maar het is altijd leuk om te merken dat je default functionaliteit uit linux window managers / desktop environments in (betaalde) applicaties terugziet onder windows. :p

♥ Under Construction ♦ © 1985 - 2013 and counting. ♣ Born to be Root ★ In the end, we are all communists ♠ Please, don't feed me meat

• jellever
  • Laatst online: 31-07 08:45
Rutix schreef op donderdag 21 november 2013 @ 13:49:
[...]

Aangezien windows 8 al goede multimonitor support heeft, vind ik €20 best wel prijzig voor alleen virtual desktops.
Ik werk ook aan andere features die niet standaard in Win8 zitten zoals Titlebar Buttons. Meer ga ik niet verklappen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirkjo
  • Laatst online: 16-09 20:25
Voor Mopidy ben ik de afgelopen tijd bezig geweest met een web client die de Look & Feel heeft zoals de Webclient van Spotify. Dit omdat ik het programma puur en alleen gebruik voor Spotify muziek en ik hier geen goede webclient voor kon vinden.

De basis van de client is ondertussen zo goed als af en ik ben nu op een punt aangekomen waarbij ik de extra's wil gaan implementeren (denk aan Spotify Radio feature bijv.). Voordat ik hier echter volledig op in ga zou wat feedback echter niet weerstaan! :)

Het project is te vinden op Github

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/2ntLHuEl.png

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/lg8ZXMil.png

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/0UgeXsfl.png

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/OVrtilll.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkCreative
Caelorum schreef op woensdag 20 november 2013 @ 11:10:
[...]

Voor taskbars op extra schermen hoef je dat niet te doen. Dat zit er namelijk al in :)
Ja, het zit er wel in, echter laat Windows daar niet de notification center en agenda/tijd zien. Dat vind ik best een wezenlijke toevoeging. :) Ik heb er zelf nog niet echt naar gezocht, maar zou het wel fijn vinden. Ik snap ook niet waarom dat geen standaard optie is in Windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanush
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 18-06 09:30

Amanush

Saai persoon.

Ik heb een Steam screenshot downloader gemaakt op verzoek van iemand op Reddit. Hij wou namelijk al zijn screenshots downloaden maar aangezien dat meer dan 1200 foto's waren heb ik hem aangeboden een applicatie

Download
Ga je ook een Linux-versie schrijven?

Ga tot de luiaard, gij mier! Zie haar wegen en wordt wijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antrax
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 13:34
maarud schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 17:47:
Ik heb (omdat ik toch eens mijn administratie moet bijhouden) een site gemaakt die een database bevat met klantgegevens en urenregistratie. Omdat ik vooral onderweg ben bij de klant moest de site natuurlijk voor mobiel gebruik geoptimaliseerd zijn.

Daarom herkent CSS welk device er wordt gebruikt en schotelt dan de juiste versie voor :)
Ik kan zo onderweg klanten toevoegen, details bekijken, en uren toevoegen aan een bepaalde klant. Tevens kan je een klant direct bellen vanwege de tel: url die een telefoon kan herkennen. In de toekomst wil ik nog inventaris toevoegen. Ben hem constant aan het uitbreiden :P

Het is gemaakt in AJAX, PHP en SQLite zodat de installatie portable is. Allemaal knip- en plakwerk van tutorialsites, maar beter goed gejat dan slecht gemaakt dacht ik zo :+
Hieronder screenshots uit de xampp testomgeving:

Desktop vs mobile:
[afbeelding]
Home

[afbeelding]
Klantoverzicht met custom mobile table voor beter leesplezier

[afbeelding]
Op mobiel een ander formulier (zie nu dat de css voor de pc niet werkt, foutje :P ) en een grotere submit knop. Het uurtarief wordt uit de klantentabel gehaald tenzij deze niet aanwezig is, dan krijg je het uurtarief dat via Instellingen is ingesteld :)

Is meer voor mijzelf omdat ik specifieke eisen had en ik kon het niet kant en klaar vinden :P
Dat ziet er goed uit. Ben je van plan om dit te gaan delen op bijv. Github?

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• Dirkjo
  • Laatst online: 16-09 20:25
Afbeeldingslocatie: http://svgmagic.bitlabs.nl/svgmagic_tweakers.png

Vandaag weer lekker bezig geweest met een projectje. Deze keer is het een SVG fallback script geworden die automatisch SVG afbeelding veranderd naar PNG images als de browser SVG niet ondersteund.

Het grote verschil ten opzichte van andere scripts/plugins is dat deze plugin automatisch een PNG maakt. Dat betekend dus dat je geen extra map hoeft aan te maken met daarin PNG bestanden.

De plugin kan tevens background .SVG afbeeldingen die gegeven zijn via CSS veranderen.

Er zitten nog genoeg dingen in die ik wil finetunen, maar de basis werkt in ieder geval. :)

De plugin is te vinden op GitHub:
https://github.com/dirkgroenen/SVGMagic

Demos en verdere uitleg staan op:
http://svgmagic.bitlabs.nl

[ Voor 21% gewijzigd door Dirkjo op 27-01-2014 20:19 . Reden: lelijke type weghalen ]

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18:22
Momenteel ben ik bezig om een soort van WhatsApp Spy-tool te maken. Het doel hiervan is om de online-status van een gebruiker te tracken en wijzigingen van profielfoto en statusteksten bij te houden.

Niet omdat ik er zelf behoefte aan heb, maar gewoon omdat het kan. Verder is het leuk om ermee te spelen, kijken wat er allemaal mogelijk is. Ik kan nu via WhatsApp ook bepaalde opdrachten laten uitvoeren op mijn server (denk aan ergens info ophalen, systeeminfo weergeven etc). Ook kan ik een bericht (mail/WhatsApp) versturen wanneer een bepaalde gebruiker online komt op WhatsApp.

Zie hieronder één van de grafieken die ik nu kan produceren. Deze grafiek geeft de "online" status weer van een niet nader te noemen persoon, die ervoor heeft gekozen om "last seen timestamp" uit te schakelen op zijn iPhone. :P

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/ulJCvdYlmaM9ftFGI3dzWK84/medium.png

Ik ben me ervan bewust dat ik hiermee erg stalkerig overkom, de algemene voorwaarden van WhatsApp overtreed en waarschijnlijk inbreuk maken op de privacy van derden. Vandaar dat ik er geen commerciële dienst van ga maken. :D

• DennusB
  • Niet online
sylvesterrr schreef op donderdag 19 december 2013 @ 20:43:
Momenteel ben ik bezig om een soort van WhatsApp Spy-tool te maken. Het doel hiervan is om de online-status van een gebruiker te tracken en wijzigingen van profielfoto en statusteksten bij te houden.

Niet omdat ik er zelf behoefte aan heb, maar gewoon omdat het kan. Verder is het leuk om ermee te spelen, kijken wat er allemaal mogelijk is. Ik kan nu via WhatsApp ook bepaalde opdrachten laten uitvoeren op mijn server (denk aan ergens info ophalen, systeeminfo weergeven etc). Ook kan ik een bericht (mail/WhatsApp) versturen wanneer een bepaalde gebruiker online komt op WhatsApp.

Zie hieronder één van de grafieken die ik nu kan produceren. Deze grafiek geeft de "online" status weer van een niet nader te noemen persoon, die ervoor heeft gekozen om "last seen timestamp" uit te schakelen op zijn iPhone. :P

[afbeelding]

Ik ben me ervan bewust dat ik hiermee erg stalkerig overkom, de algemene voorwaarden van WhatsApp overtreed en waarschijnlijk inbreuk maken op de privacy van derden. Vandaar dat ik er geen commerciële dienst van ga maken. :D
Gebruik je daar WhatsAPI voor of zo? En gewoon elke minuut pollen?

• maarud
iRicardo schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 15:39:
[...]

Dat ziet er goed uit. Ben je van plan om dit te gaan delen op bijv. Github?
Sorry voor mijn late reactie... ik gebruik het nu eigenlijk alleen persoonlijk, als leerproject. Qua code ook niet zo heel mooi. Maar het werkt :)

Heb nog wat extra shizzle toegevoegd, een koppeling naar google maps als je op het adres krijgt voor instant-navigatie en ook nog een aparte invoice-knop waardoor ik de klant ook meteen een PDF kan sturen met de gemaakte uren :)

[ Voor 7% gewijzigd door maarud op 19-12-2013 23:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18:22
DennusB schreef op donderdag 19 december 2013 @ 22:37:
[...]

Gebruik je daar WhatsAPI voor of zo? En gewoon elke minuut pollen?
Ik gebruik inderdaad WhatsAPI, maar dan een ietwat (door mij) aangepaste versie ervan. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:46

Onbekend

...

Eindelijk heb ik de RTF -> plain text converter klaar.
Ik gebruikte altijd code-voorbeelden van internet, en voor een eenvoudig document werkte dat wel. Maar geen enkel voorbeeld-code werkte correct met complexe documenten, dus ik heb maar zelf één moeten schrijven. De aanzet om er mee te beginnen en het inlezen van het RTF-formaat heeft het meeste tijd gekost. :)

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spotke
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07-01 21:25

Fullscreen app

Vond programmeren altijd al leuk, maar had nooit de nood aan een tool die nog niet gemaakt was. Na even googlen vond ik niet direct een tool die een willekeurige programma op fullscreen kon zetten, dus dan nu toch maar zelf gemaakt!

De nood kwam voort uit het gebruik van CAD programma's op mijn nieuwe laptop met beperkte resolutie (1366 x 768 terwijl ik altijd op FullHD heb gewerkt). Met mijn nieuwe tool is het toch iets draaglijker geworden omdat ik nu geen kostbare schermruimte verspil aan een taakbalk of titelbalk.

Screenshots (Tooltje werkt in de achtergrond en zet op fullscreen via F11. Dus daar kan ik geen screenshot van nemen..)
Voor: Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/vlMSGKQ.png
Na: Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Epm9Gz1.png

Doot het gebruik van virtual desktops (Hiervoor gebruik ik Dexpot) kan ik alsnog meerdere programma's tegelijkertijd gebruiken. Uiteindelijk hoop ik van mijn tooltje ook een Dexpot plugin te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15:13

Mavamaarten

Omdat het kan!

Zeker leuk, maar mag ik vragen waarom je niet gewoon je taakbalk instelt op "automatisch verbergen" ?

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spotke
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07-01 21:25
Mavamaarten schreef op zaterdag 21 december 2013 @ 16:30:
Zeker leuk, maar mag ik vragen waarom je niet gewoon je taakbalk instelt op "automatisch verbergen" ?
Mmm, had ik inderdaad ook kunnen doen. Niet aan gedacht, eerlijk gezegd. Misschien dat ik het wel even probeer om de taakbalk automatisch te laten verbergen om te zien of ik er gewoon aan kan worden. Heb het even geprobeerd, en vindt het maar ongemakkelijk dat mijn taakbalk dan ook verdwijnt als ik aan het browsen ben, en eigenlijk de opgenomen schermruimte niet echt mis. Maar als ik eraan gewend raak is dat idd een mooiere oplossing. Heb ik ineens overal wat extra schermruimte, wat natuurlijk altijd handig is.

De fullscreen oplossing is natuurlijk nog steeds superieur want dan heb je natuurlijk ook de extra schermruimte die normaal door de titelbalk wordt opgenomen! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanush

Amanush

Saai persoon.

Is hier nog iemand, in dit topic?

Ik heb zelf een tooltje gemaakt, maar dit is in PHP. Dit topic is niet bedoeld als afhaalbalie voor lappen code, I know, maar anders kan ik het dus niet laten zien!

Het is software om bepaalde acties te doen bij bepaalde requests. Dus doe jij een POST request naar /artikelen, kan je een artikel posten. Dat krijgt mijn software door. Al doe je een GET naar artikelen/123, pakt hij 123 uit de url en doet hij er wat mee, afhankelijk van je callback.

Als je het wil bekijken, prima!
https://github.com/StephanMeijer/MicroPageController

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanush

Amanush

Saai persoon.

[afbeelding]
Kan je ook verschillende monitoren 'binden' aan verschillende 'devices' die elk hun eigen 'input' dus hebben? Zoals een aparte muis en toetsenbord per monitor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Amanush schreef op woensdag 01 januari 2014 @ 13:43:

Ik heb zelf een tooltje gemaakt, maar dit is in PHP. Dit topic is niet bedoeld als afhaalbalie voor lappen code, I know, maar anders kan ik het dus niet laten zien!

Het is software om bepaalde acties te doen bij bepaalde requests. Dus doe jij een POST request naar /artikelen, kan je een artikel posten. Dat krijgt mijn software door. Al doe je een GET naar artikelen/123, pakt hij 123 uit de url en doet hij er wat mee, afhankelijk van je callback.

Dus een PHP implementatie van een REST API? Maar dan nog op te zetten?
Ziet er wel goed uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-08 18:34
Amanush schreef op woensdag 01 januari 2014 @ 13:43:

Dit ziet er wel handig uit. :-)
Dank voor het delen!

Ben zelf ook wel eens met dit soort dingen aan de slag geweest, maar een ideale methode als deze had ik nog niet bedacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanush

Amanush

Saai persoon.

Joen schreef op woensdag 01 januari 2014 @ 19:25:
[...]

Dit ziet er wel handig uit. :-)
Dank voor het delen!

Ben zelf ook wel eens met dit soort dingen aan de slag geweest, maar een ideale methode als deze had ik nog niet bedacht.
Klopt, ik zocht er namelijk ook baar. Dat is de reden waarom ik hem schreef. Hij is nog niet helemaal af, maar dat komt deze week! Als je hem wilt gebruiken of wilt delen met anderen, is dat prima!

[ Voor 9% gewijzigd door Amanush op 01-01-2014 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-08 18:34
Amanush schreef op woensdag 01 januari 2014 @ 20:02:
[...]

Klopt, ik zocht er namelijk ook baar. Dat is de reden waarom ik hem schreef. Hij is nog niet helemaal af, maar dat komt deze week! Als je hem wilt gebruiken of wilt delen met anderen, is dat prima!
Wat ik er nog wel bij zoek is dat die paden voor variabelen ook dynamisch gemaakt kunnen worden.
Als je bijvoorbeel www.domein.nl/nieuws/1 hebt wil ik het liefste het onderdeel "nieuws" kunnen opzoeken in een databasetabel en aan de hand daar van het juiste script willen inladen.
Misschien kun je nog iets met deze tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanush

Amanush

Saai persoon.

Dat kan! Alsnog hartelijk bedankt voor de tip!

code:
1
2
3
on("*", ":onderdeel/:id", function($array = array() ){
   // doe iets met :onderdeel en :id via $array['onderdeel'] en $array['id']
});

[ Voor 29% gewijzigd door Amanush op 02-01-2014 08:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iChaos

iChaos

It's Lupus.

Ik had een hele tijd geleden een script geschreven om wedstrijddata op te halen. Die versie was wat slordig opgebouwd, onoverzichtelijk in de broncode en de output kwam in stdout. Ook de snelheid had best wat hoger kunnen liggen. Omdat iemand me hier een tijdje terug wees op de mogelijkheid om webservices te schrijven met Flask of Django, heb ik daar gebruik van gemaakt om het hele script opnieuw op te bouwen.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/CxpUD9x.png

Draaiende op een Raspberry Pi, haalt het script live wedstrijdinformatie op van een site met live uitslagen. Die gegevens worden in een JSON-formaat geoutput. Gezien dergelijke API's nog al prijzig zijn om gebruik van te maken (de goedkoopste is 10 euro per maand, maar dat is ook gedaan door een hobbyist. De meeste zitten op 50 euro per maand per competitie :o), vond ik het voor eigen doeleinden wel handig om zelf iets in elkaar te zetten. Data wordt ingeladen binnen ca. 3 seconden, dus dat valt me ook reuze mee :) Alleen nog het ophalen van de data van de bron naar een achtergrondproces omzetten, zodat niet iedere call naar de API ook een request naar de bron hoeft te sturen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanush

Amanush

Saai persoon.

Heel netjes, vooral grappig als standalone server!
Kan dit niet lichter, via lighttpd + PHP bijvoorbeeld? Of is dat juist zwaarder?

Iniedergeval zeer netjes en ook cool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iChaos

iChaos

It's Lupus.

Ligt eraan hoe je de data verzamelt en output. Het is in ieder geval in Python geschreven, en ik heb geen zin om het naar PHP om te schrijven. Het zou wel gaan, maar het bied me geen voordelen ten opzicht van Python: ik kan nu ook een REST API beschikbaar stellen, inclusief zaken als authenticatie e.d., dus voor kleinschalige projecten werkt dit prima.

Mocht ik dit echter gaan gebruiken voor een groter project in de toekomst, dan denk ik niet dat het handig is om duizenden users te laten praten met een Raspberry Pi, geen idee hoe goed dat gaat :p En die hostingbedrijven zullen ook geen Python+Flask+wat andere modules ondersteunen (waar ik nu bij zit iig niet voor zover ik weet).

In dat geval kan ik met enkele regels code erbij de data hiervan weg laten schrijven naar een MySQL database. Dan zet ik het van Flask om naar een script dat gewoon met een bepaalde interval zijn werk doet en de resultaten naar de MySQL-database van het hostingbedrijf zet.

Leuke is overigens ook dat ik met de juiste REST API call naar het script wedstrijdschema's kan opvragen tot ca. 3 maanden verder, en de wedstrijdgeschiedenis tot een jaar geleden :) Ik ben ook nog van plan om er een database bij te hangen met de wedstrijdgegevens van een heleboel competities tot ca. 15 jaar terug (die data is in gecomprimeerde vorm beschikbaar op een andere bron). Dan is het heel ideaal om de hele wedstrijdgeschiedenis van een club tot 15 jaar terug in kaart te brengen, en kan de API ook voor veel meer doelen dienen :)

Ben nog aan het nadenken over hoe ik dit kan inzetten. Er zijn een aantal betatesters voor de API op zichzelf, maar met al deze gegevens moet er ook wat commercieels te doen zijn. Geavanceerde wiskundige algoritmen om wedstrijden te voorspellen en teamgemiddeldes uit te rekenen e.d. en dit allemaal te laten zien op een website met flotr2 wellicht? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanush

Amanush

Saai persoon.

Zeer cool, en het eerste wat er in mij opkomt: ga zo door! Keep on the good work!

Gegevens ophalen om het kwartier en het in een database opslaan is inderdaad aan te raden (als je niet al zoiets soortgelijks al deed). Waarschijnlijk wordt het er wel lichter op.

Ohja, als je een API nodig hebt in PHP, wil ik je maar al te graag (gratis) helpen, vind ik leuk namelijk!

[ Voor 38% gewijzigd door Amanush op 02-01-2014 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barryvdh
Amanush schreef op woensdag 01 januari 2014 @ 20:02:
[...]

Silex kan redelijk makkelijk hetzelfde: http://silex.sensiolabs.org/
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
require_once __DIR__.'/../vendor/autoload.php'; 

$app = new Silex\Application(); 

$app->get('/hello/{name}', function($name) use($app) { 
    return 'Hello '.$app->escape($name); 
}); 

$app->run();

Natuurlijk wel wat zwaarder maar ook uitgebreider.

Misschien wat tips:
- Als je alles in een class gooit en object geörienteerd, heb je geen globals nodig (wat meestal afgeraden wordt) en kan je het logisch opdelen.
- In plaats van naar index.php?param=xx te herschrijven, kan je ook naar index.php herschrijven en de huidige URL uitlezen. Eventueel kan je dan ook index.php/articles/3 doen, als je geen htaccess kan gebruiken.
- Waarom een minified versie? Lijkt me voor PHP niet erg nuttig (als je geen gigantische codebase hebt met vele losse files en veel commentaar)
- Je kan ook gewoon je script stoppen na de eerste match, dan hoef je ook niet bij te houden of je al je callbacks al gehad hebt.
- In deze serie wordt ook wel aardig beschreven waar ze bij Symfony rekening mee hebben gehouden, misschien heb je er iets aan: http://fabien.potencier.o...ymfony2-components-part-1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TJHeuvel
  • Niet online
PHP:
1
function on($method="GET",$url,$callback){

Kan dit uberhaupt, het eerste argument optioneel maken? Lijkt me nogal onmogelijk!

Freelance Unity3D developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een keer een test gedaan met het listen van Minecraft Forge mods in C#. Dit idee wil ik ooit nog eens uitbreiden naar een dedicated website voor mods.

TJHeuvel schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 11:34:
PHP:
1
function on($method="GET",$url,$callback){

Kan dit uberhaupt, het eerste argument optioneel maken? Lijkt me nogal onmogelijk!
Eerste argument kan je gemakkelijk optioneel maken, maar het is gewoon absoluut niet handig.

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2014 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eBoR
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 10-09 20:09
Idd. Maar de optionele $method word altijd gebruikt. Dus vullen met default is onnodig. Anders slikt php het ook niet. (Maar ben geen php expert)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eBoR schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 11:50:
Idd. Maar de optionele $method word altijd gebruikt. Dus vullen met default is onnodig. Anders slikt php het ook niet. (Maar ben geen php expert)
Als ik nou dit zou doen:

PHP:
1
on();

Zal de PHP interpreter niet over z'n nek gaan, maar je krijgt wel de volgende warnings:

Warning: Missing argument 2 for on()
Warning: Missing argument 3 for on()

Zie http://3v4l.org/8I8iP

Dat op zich is niet erg, tot de functie de variabelen wilt gebruiken.

Warning: Undefined variable $url
Warning: Undefined variable $callback

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eBoR
Maar het is bedoeld om als. On("123","345"); te gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eBoR
En dat method dus default get is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eBoR schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 11:59:
Maar het is bedoeld om als. On("123","345"); te gebruiken
En dat method dus default get is
Dan heb je nog steeds een undefined variable $callback. PHP zal dit zien als

$method = "123"
$url = "345"
$callback = undefined

Verander dan de definitie zodat deze als volgt is:

PHP:
1
2
3
4
function on($url, $callback, $method = "GET")
{
    // Do stuff
}

Dan doet 'ie het wel zoals jij beschrijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eBoR
Idd dat bedoel ik dus ook. $method word anders ongewenst gevuld met 123.
Maar hij kan beter de default weg halen. Hij doet er niks mee zo te zien

[ Voor 33% gewijzigd door eBoR op 03-01-2014 12:20 ]

Pagina: 1 ... 30 ... 54 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld om zelfgemaakte tools te showen en te bespreken. Net als in de rest van Programming is het hier dus ook niet toegestaan om 'even te vragen of iemand iets kan maken'. Dit is een forum over zelf programmeren, geen McDonalds afhaalbalie voor lappen code of software.