Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb me onlangs eens aan een GreaseMonkey-scriptje gewaagd.

http://userscripts.org/scripts/show/161348

Op www.qdb.us kan er op quotes gestemd worden. Mijn scriptje berekent per stem het percentage van de score, en toont die op een gekleurde achtergrond. Hoe beter de score, hoe groener. Hoe slechter de score, hoe roder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:28
HMS schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 00:49:
[...]

Onder bepaalde omstandigheden kan je RSA wel decrypten met behulp van de Chinese Remainder Theorem (Wikipedia: Chinese remainder theorem).

Daarnaast is het ontbinden niet onmogelijk, je moet alleen 2 priemgetallen kiezen die groot genoeg zijn zodat het niet interessant meer is om het te gaan kraken. De keysize die je kiest is dus ook een afweging tussen hoe belangrijk je data is, en hoeveel geld / rekenkracht een tegenstander er tegen aan wil gooien.
Tuurlijk, maar het tootlje is dan ook niet echt een serieuze poging, maar voor educatieve doeleinden volstaat het ruimschoots (en het was een leuke oefening)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirkjo
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-09 20:25
Tijdens de iBOOD hunt kwam ik op het idee om een Chrome extensie te maken die automatisch een notificatie laat zien bij een nieuwe deal. Als extra's heb ik er ook in gemaakt dat er een geluid signaal wordt afgespeeld en dat je een nieuw tabblad kan laten openen als het product overeen komt met een zoekterm die je zelf kan invullen.

Handig voor als je bijv. op zoek bent naar een telefoon of natuurlijk de iBOOD box :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:46
Ik weet niet zeker of ik die wel wil installeren, daar gaat m'n geld :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barryvdh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:09
Voor de mensen die Laravel gebruiken; een package die er voor zorgt dat je al je Facades autocomplete krijgen en dat je automatisch properties/relations voor je model kan laten aanvullen;
https://github.com/barryvdh/laravel-ide-helper
(Deze maand al 1400 keer geïnstalleerd via Composer :o en dan is Laravel4 nog maar officiëel 2 dagen uit)

[ Voor 7% gewijzigd door Barryvdh op 30-05-2013 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TotallyNealz
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 06-03-2022
Dirkjo schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 10:59:
Tijdens de iBOOD hunt kwam ik op het idee om een Chrome extensie te maken die automatisch een notificatie laat zien bij een nieuwe deal. Als extra's heb ik er ook in gemaakt dat er een geluid signaal wordt afgespeeld en dat je een nieuw tabblad kan laten openen als het product overeen komt met een zoekterm die je zelf kan invullen.

Handig voor als je bijv. op zoek bent naar een telefoon of natuurlijk de iBOOD box :9
Plagiaat! :)

Doet waarschijnlijk min of meer het zelfde als mijn iHunt Sniper 1.4. Die werkt bovendien met elke browser. Hahah (flauw 8))

Is tot nu toe zo ongeveer 400x gedownload tijdens de hunt.

Ben van plan om voor de volgende hunt v2 te bouwen met meer functionaliteit en een iets aantrekkelijker interface.

Grtz.

Nealz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:28
Dat is inderdaad plagiaat, ik heb vorig jaar al iets gelijkaardigs gebouwd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eM.
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 13-09 14:03

eM.

Dirkjo schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 10:59:
Tijdens de iBOOD hunt kwam ik op het idee om een Chrome extensie te maken
Werkt perfect, bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TotallyNealz
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 06-03-2022
wsitedesign schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 16:14:
Helaas kan daar geen enkel recht aan ontleend worden. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirkjo
wsitedesign schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 16:14:
Ach, hebben mensen in ieder geval keuze hè. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de Device Driver Manager (DDM) gebouwd.

Dit is een applicatie die het de gebruikers van Debian gebaseerde distributies gemakkelijker moet maken om third party drivers te installeren, bijvoorbeeld voor Nvidia en ATI kaarten, of Broadcom wireless chipsets. Dit was er al wel voor Ubuntu, maar niet voor Debian. Het wordt op dit moment gebruikt in Linux Mint Debian Edition (LMDE) en SolydXK.

Het is geschreven in Python, dus eenvoudig aan te passen en als je interesse hebt, heb ik hier de source staan: https://github.com/Schoelje/device-driver-manager

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious

GnuPatchGui

GnuPatchGui is a very simple Windows frontend for GNU's patch.exe from the GnuWin32 project written in C#

Afbeeldingslocatie: https://github.com/DoogeJ/GnuPatchGui/blob/master/screenshot.png?raw=true

https://github.com/DoogeJ/GnuPatchGui

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaZ
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-08 14:24

ZaZ

Tweakers abonnee

SendToNZBGet

Omdat de laatste versies van NZBGet een heel stuk beter zijn geworden toch maar eens de overstap gewaagd van SABnzbd naar NZBGet op mijn Synology.
Het enige wat mij behoorlijk tegenzat was het verlies van integratie van Spotnet naar de downloader.

Dat is dus wat het tooltje doet:
Rechtstreeks vanuit o.a Spotnet downloaden op een (remote) NZBGet setup.

Lekker op de bank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Noxious schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 11:20:

GnuPatchGui

GnuPatchGui is a very simple Windows frontend for GNU's patch.exe from the GnuWin32 project written in C#

[afbeelding]

Interessant! Ben zelf bezig met een tooltje dat patches schopt en trekt tot ze door de archaische patch.exe megeleverd met FreePascal/Lazarus geslikt worden:
https://bitbucket.org/reiniero/patchwrangler

Werkt al goed op Windows, moet nog verbouwd worden voor Linux en zeer waarschijnlijk kan de UI ook wat intuitiever/beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jellever
  • Laatst online: 31-07 08:45
Noxious schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 11:20:

GnuPatchGui

[afbeelding]

Alleen even je Aero Glass render probleempje oplossen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frG
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:29

frG

Vier op een rij.

Om te experimenteren met web sockets heb ik een vier op een rij game gemaakt met SignalR.
Je kan tegen andere online spelers spelen, en andere games spectaten.
(wellicht nog niet helemaal bugvrij).

http://vier.zanith.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peedy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-11-2024
Zooo, lang niet geweest.

Het meest recente wat ik kan bedenken wat voor jullie interessant is is Dupe-Checker.com. Dit gebruik ik om dubbele entries uit lijsten te halen, ze te herkennen, ze te sorteren etc. Handig voor mensen die veel met data werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mavamaarten schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 21:23:
Heb net mijn SoundCloud app een update gegeven:
Handig! Was eigenlijk zomaar hier aan het rondneuzen om te kijken wat voor leuke dingen de tweaker hier maakt, maar dit vond ik persoonlijk toch wel een hele goede.

Vind de search functie van Soundcloud zelf maar vreselijk traag, bij veel resultaten achtereenvolgend loopt mijn browser vrijwel vast.

Mooie manier om ongestoord nieuwe muziek te ontdekken. :)
Alleen nog playlist support, een uitgebreidere filter dan soundcloud bied, misschien een manier om bepaalde artiesten te blokkeren van de resultaten en je hebt zeker iets gouds _/-\o_

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2013 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak
  • Laatst online: 31-08 12:02

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

frG schreef op zaterdag 20 juli 2013 @ 16:07:
Vier op een rij.

Om te experimenteren met web sockets heb ik een vier op een rij game gemaakt met SignalR.
Je kan tegen andere online spelers spelen, en andere games spectaten.
(wellicht nog niet helemaal bugvrij).

http://vier.zanith.nl/
Ben helemaal alleen :9

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:02
Hij doet 't ook niet echt. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• airell
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-08 12:30
Ik ben ooit begonnen aan het ontwikkelen van een tool om de Clavia Nord Moduler synthesizer aan te sturen. Omdat de toemalige editor niet meer verder ontwikkeld werd voor de Windows systemen na Windows XP, ben ik deze in Java gaan schijven. Echter bleef het bij het via de GUI de programmeren van de patches. Het laden en opslaan van de patches in het juiste disk formaat werkte, maar ik had geen enkele kennis van het via midi versturen van de informatie naar de synth.

Ik kwam in contact met iemand die juist het tegenovergestelde had ontwikkeld, communicatie met de synth maar geen GUI. 1+1=2 en er kwam wat beweging in het doneren van mijn code om een open source project te beginnen. Ik had daar wel wat moeite mee, maar uiteindelijk kwam ik toch niet verder.

Sinds mijn donatie (2005) heb ik er niet veel meer mee gedaan. Het mooie is wel dat we officiele goedkeuring en documentatie (ipv reverse-engineering) van Clavia hebben gekregen om in de editor te mogen gebruiken. Daarna is getracht om de tool voor meerdere synths te maken, maar dat is nooit van de grond gekomen.

Mijn GUI implementatie (toemalige jMod):
http://nmedit.sourceforge.net/screenshots.html#jMod

Uiteindelijke GUI en werkende tool (Nomad)
http://nmedit.sourceforge...ic+Theme+%282006-06-21%29

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DXaroth
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 24-08 19:58
Al weer een tijdje bezig geweest met OpenTTD zooi; aangezien een van de devs tegen me begon over een oude library die ik gemaakt had.

Dus de stoute schoenen aangetrokken en de hele lib herschreven:

https://github.com/Xaroth/libottdadmin2

Moet misschien wel nog wat documentatie toevoegen.. meh.. kan later :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:02
Misschien leuk om te vermelden wat het is/doet? Je README bevat alleen de tekst libottdadmin2 wat op z'n best zegt dat het iets met OpenTTD en administratie is, maar geen enkele indicatie geeft wat het doet, hoe je het gebruikt, of waarom je het überhaupt zou willen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DXaroth
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 24-08 19:58
Soultaker schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 17:05:
Misschien leuk om te vermelden wat het is/doet? Je README bevat alleen de tekst libottdadmin2 wat op z'n best zegt dat het iets met OpenTTD en administratie is, maar geen enkele indicatie geeft wat het doet, hoe je het gebruikt, of waarom je het überhaupt zou willen gebruiken.
zoals beschreven in de laatste regel van mn post, dat komt er nog aan.

Om een korte uitleg te geven;

OpenTTD heeft sinds jaar en dag de mogelijkheid om een extra poort te openen; op deze poort kan je via hun protocol (tis niet echt een protocol, maar toch) informatie uit het spel halen (welke spelers zijn er, welke bedrijven, wie zegt wat in chat, etc), en dingen uitvoeren (rcon, aka remote console).. Op die manier kan je dus communiceren met OpenTTD via jouw eigen apps (denk: een IRC bot die het chat verkeer heen-en-weer regeld, of een website die de huidige scores van alle spelers/bedrijven laat zien).

libottdadmin2 is een implementatie van dat protocol, zodat het makkelijk(er) is om een python app te maken die met een OpenTTD (of meerdere) communiceerd, en deze acties uitvoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Omdat ik niet iedereen op z'n tenen wil trappen eerst even lief vragen... Mag je hier ook een kleine omschrijving plaatsen van een stuk software (die ik dus heb geschreven) dat gratis is voor non-commercial gebruik, maar betaald is voor commercial gebruik? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Modbreak:
Dit topic is alleen bedoeld om zelfgemaakte tools te showen en te bespreken. Net als in de rest van Programming is het hier dus ook niet toegestaan om 'even te vragen of iemand iets kan maken'. Dit is een forum over zelf programmeren, geen McDonalds afhaalbalie voor lappen code of software.
Dus mag gewoon ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jegorex
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 03-09 23:24
Verwijderd schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 07:14:
Omdat ik niet iedereen op z'n tenen wil trappen eerst even lief vragen... Mag je hier ook een kleine omschrijving plaatsen van een stuk software (die ik dus heb geschreven) dat gratis is voor non-commercial gebruik, maar betaald is voor commercial gebruik? :X
Ik kan niet vinden dat je alleen gratis software mag plaatsen, zolang je geen overduidelijk reclamepraatje gaat houden zal het waarschijnlijk toegestaan zijn.
Correct if I'm wrong ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IntrudeX 1.1.40

Afbeeldingslocatie: http://www.intrudex.net/_assets/img/intrudex_php_security_plugin.png
IntrudeX is een Web Application Firewall die SQL-injecties tegen kan houden. Zodra deze is geïnstalleerd en binnen een bestaande website wordt 'include', is zelfs een volledig onbeveiligde query beveiligd tegen effectieve SQL-injecties. Het is geen neutralizer, maar blokkeert (indien ingesteld) de pagina vóór de query wordt uitgevoerd. Op die manier is het behoorlijk lastig om de WAF te omzeilen.

Meer info (Engels)
Demonstratie (Engels)

Door de feedback die hieronder staat heb ik besloten om tijdelijk de download tijdelijk stop te zetten, totdat de false positives een stuk minder zijn!

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2013 22:41 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuHu
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 11:11:

IntrudeX 1.1.40

[afbeelding]
IntrudeX is een Web Application Firewall die SQL-injecties tegen kan houden. Zodra deze is geïnstalleerd en binnen een bestaande website wordt 'include', is zelfs een volledig onbeveiligde query beveiligd tegen effectieve SQL-injecties. Het is geen neutralizer, maar blokkeert (indien ingesteld) de pagina vóór de query wordt uitgevoerd. Op die manier is het behoorlijk lastig om de WAF te omzeilen.

Meer info, downloaden etc (Engels)
Demonstratie (Engels)

Voor de testers onder ons.. Met deze test-tool kun je zowel SQL-injecties oefenen, als proberen te omzeilen. Mocht je een werkende SQL-injectie kunnen vinden met de WAF-aan, stuur dan even een mailtje via de website! Download testtool.zip
Hoe ga je er voor zorgen dat gewone, normale queries niet worden tegengehouden? Als ik je filters.xml download (http://intrudex.net/gatewaytoheaven/filters.xml) en bijvoorbeeld naar regel 9 kijk, dan wordt elke REQUEST waar de woorden "case", "when", "then", "else" achtereenvolgens in zitten geblokkeerd.

Dat is niet echt handig op, bijvoorbeeld, een Engelstalig forum. Als iemand een bericht wil plaatsen waar deze woorden in zitten, dan kan dat dus niet.

Het lijkt mij dat je met deze oplossing nog veel te veel fout positieve hits hebt. Kun je hier op ingaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _js_
  • Laatst online: 18-08 21:31
Er zijn heel veel positieve hits mogelijk, ook in het Nederlands, bijvoorbeeld:
ik zag een tor daar! (een grote)
wordt tegengehouden.

En andere filters zijn juist onnodig niet breed genoeg, bijvoorbeeld
" or(true) or "
komt er gewoon door heen, als dat in een mysql string wordt geplakt kan daarmee wel onterecht toegang verleend worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuHu
  • Niet online
_js_ schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 12:27:
Er zijn heel veel positieve hits mogelijk, ook in het Nederlands, bijvoorbeeld:
ik zag een tor daar! (een grote)
wordt tegengehouden.

En andere filters zijn juist onnodig niet breed genoeg, bijvoorbeeld
" or(true) or "
komt er gewoon door heen, als dat in een mysql string wordt geplakt kan daarmee wel onterecht toegang verleend worden.
Ik zie net ook nog dat het standaardvoorbeeld in de demo geen SQL injectie is: '-- OR 1=1. De OR1=1 wordt (als het er doorheen komt) helemaal niet uitgevoerd vanwege de -- die ervoor staan :P. Het correcte voorbeeld zou ' OR 1=1 -- moeten zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door HuHu op 06-08-2013 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

He he, eindelijk feedback waar ik wat mee kan! En inderdaad HuHu, je bent volgens mij een van de weinige die het door heeft!

Beide goed punt, de ene filter moet iets minder streng en de andere juist iets strenger. Zonder degelijke feedback kom je niet achter dat soort dingen. Binnenkort even naar kijken, mochten jullie suggesties hebben, stuur even een mailtje :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuHu
  • Niet online
Nog één tip: haal al die animaties weg van je website. Daar wordt je gek van. Het duurt een paar seconden voordat de homepage in elkaar is gestuiterd en dat effect is elke pagina weer opnieuw.

En die testimonials op de eerste pagina gaan veel te snel om te kunnen lezen.

Nog een edit: met de claims die je maakt zou ik wel overwegen een serieuze disclaimer en/of licentie te plaatsen op je website. Als ik jou product gebruik (en er voor betaal zelfs) en mijn website wordt gehackt middels SQL-injectie, dan ga ik toch echt proberen om jou aansprakelijk te stellen.

[ Voor 52% gewijzigd door HuHu op 06-08-2013 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _js_
  • Laatst online: 18-08 21:31
He he, eindelijk feedback waar ik wat mee kan! En inderdaad HuHu, je bent volgens mij een van de weinige die het door heeft!

Beide goed punt, de ene filter moet iets minder streng en de andere juist iets strenger. Zonder degelijke feedback kom je niet achter dat soort dingen.
Ik ben er nog niet achter wat nou de rationaliteit is achter de verschillende regexen die je gebruikt, het lijkt wat samengeraapt te zijn. Tevens mijn voorbeelden zijn bij lange na niet een volledige lijst met gaten en false positives in je validatie. Je kunt ook nog op zoek gaan naar lijsten van mogelijke sql injecties om een idee te krijgen wat daadwerkelijk in het echt gebruikt wordt, bijvoorbeeld http://ferruh.mavituna.com/sql-injection-cheatsheet-oku/

Ik heb nog eens nagedacht hoe je dit probleem wel volledig op zou kunnen lossen. Wat je kunt doen is een lexer/parser maken voor mysql en een paar simpele queries (select 1 where stringcolumn="$testdata" en select 1 where intcolumn = $testdata) waar de te testen data in wordt gestopt, en dan kun je kijken of de expression tree hetzelfde is als je verwacht dat die is, en zo niet, of er valide sql opdrachten zijn (als er geen kloppende sql uitkomt zal het wel een false positive zijn van de eerste controle).
Binnenkort even naar kijken
En niet te lang wachten met fixen, van dit soort beveiligingsgaten verwacht men dat ze zeer snel gerepareerd worden, vooral als ze bij een bedrijf dat beveiligingsproducten aanbiedt worden aangetroffen (zoals bij jou het geval is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inderdaad _js_, bij dit soort dingen moet het niet te lang duren. Komende periode even iets drukker, dus tijdelijk de download even uit gezet. De filters zijn aangepast om in ieder geval "ik zag een tor daar!" gewoon toe te laten. Bedankt voor de feedback! Nogmaals, daar heb ik wat aan :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lrietveld
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-09-2024
Een tool die ik heb gemaakt is YASGUI. Voor grondige uitleg zie deze pagina en voor de code zie deze github pagina. De code is voor het grootste deel geschreven in SmartGWT (i.e. Java)

YASGUI is een tool om SPARQL endpoints te querying. De query syntax lijkt op SQL, maar wordt gebruikt om informatie uit knowledge graphs te halen.
Zo kan je bijvoorbeeld informatie uit DBPedia halen (een Semantic Web variant van wikipedia). Voor een lijst van endpoints, en de informatie die je daarin kan vinden, gebruik dan even de zoekknop in YASGUI

Dus mochten mensen Semantic Web informatie willen gebruiken in hun app, is YASGUI een fijn startpunt

[ Voor 6% gewijzigd door lrietveld op 12-08-2013 11:36 ]

System Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Verwijderd schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 13:30:
mochten jullie suggesties hebben, stuur even een mailtje :-)
Niet specifiek voor jou of je product maar voor iedere developer: gebruik gewoon parametrized queries; dan heb je dit soort producten helemaal niet nodig. Anno 2013 is het echt niet meer recht te praten waarom je géén parameterized queries zou gebruiken.

[ Voor 8% gewijzigd door RobIII op 12-08-2013 11:52 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonKui
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-05-2022
RobIII schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 11:51:
[...]

Niet specifiek voor jou of je product maar voor iedere developer: gebruik gewoon parametrized queries; dan heb je dit soort producten helemaal niet nodig. Anno 2013 is het echt niet meer recht te praten waarom je géén parameterized queries zou gebruiken.
Ik ben het in dit geval helemaal met RobIII eens, is een stuk makkelijker en heb je ook geen last van false positives en heb je geen aparte tools nodig om problemen op te lossen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 01:13

Q

Au Contraire Mon Capitan!

Show interfaces

Een tabel die alle netwerk interfaces laat zien en wat eigenschappen van deze interfaces toont in een leuk ASCII tabelletje. Wordt helemaal dynamisch gegenereerd.

Afbeeldingslocatie: http://louwrentius.com/static/images/showinterfaces01.png

Was een mooi excuus om wat meer met Python te doen.

Open source download:

Download (Python)

blog post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberJack
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 03-09 14:36
Q schreef op zondag 18 augustus 2013 @ 00:36:

Show interfaces

Een tabel die alle netwerk interfaces laat zien en wat eigenschappen van deze interfaces toont in een leuk ASCII tabelletje. Wordt helemaal dynamisch gegenereerd.

[afbeelding]

Was een mooi excuus om wat meer met Python te doen.

Open source download:

Download (Python)

blog post.
Leuke tool en werkt prima onder ubuntu.

Onder Archlinux helaas wat minder. De output van ifconfig is daar anders (als ifconfig al beschikbaar is).
Ik kan je een patch file sturen waarin een paar aanpassingen zitten zodat deze ook met de ifconfig van ArchLinux overweg kan.

Je zou misschien ook eens naar het commando "ip" kunnen kijken i.p.v. "ifconfig".
De output daarvan is (voor zover ik zo zie) gelijk tussen meerdere systemen.

https://bottenberg.dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splash
  • Laatst online: 14-08 08:56
Een game gebouwd voor dyslectische kinderen, voor andere mensen ook leuk. ;)
Gebaseerd op woordzoekers.

Verkrijgbaar voor iPad 2 en hoger en Android tablets.

Afbeeldingslocatie: http://a4.mzstatic.com/us/r1000/017/Purple/v4/ec/e0/c4/ece0c48e-7528-945e-245a-52d3ace84b48/mzl.ngmcwold.480x480-75.jpg

Afbeeldingslocatie: https://lh3.ggpht.com/4fwOYznhV8gFx2C1MPHUPitiAq9OKWkYstfoz0w7qtUgq_pgRaNlFRbYdVN0okeuSQ=h310-rw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spockz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-09 09:15

Spockz

Live and Let Live

Splash schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 13:49:
Een game gebouwd voor dyslectische kinderen, voor andere mensen ook leuk. ;)
Gebaseerd op woordzoekers.

Verkrijgbaar voor iPad 2 en hoger en Android tablets.

[afbeelding]

[afbeelding]
Volgens een review kan je hem blijkbaar ook op de iPad 1 installeren en dat gaat niet helemaal lekker.

C'est le ton qui fait la musique. | Blog | @linkedin
R8 | 18-55 IS | 50mm 1.8 2 | 70-200 2.8 APO EX HSM | 85 1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splash
  • Laatst online: 14-08 08:56
Spockz schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 13:54:
[...]
Volgens een review kan je hem blijkbaar ook op de iPad 1 installeren en dat gaat niet helemaal lekker.
Ik weet het, helaas heb ik hier geen iPad 1 om hem daarop ook goed werkend te maken.

Wat betreft het uitsluiten van iPad 1: Apple bied hier geen nette mogelijkheid voor. De enige optie is iOS versie 6+ vragen, maar ik wil niet alle iPad 2's en hoger op iOS 5 uitsluiten. Als iemand hier een goede oplossing voor heeft hoor ik het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
jellever schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 08:37:
[...]

Alleen even je Aero Glass render probleempje oplossen ;)
Ja ik dacht even snel hip met Aero te doen, maar dat blijft klote en bugged :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirkjo
--- Beter leren lezen --- :X

[ Voor 97% gewijzigd door Dirkjo op 20-08-2013 14:24 ]

Verwijderd

[...]

Helemaal mee eens hoor, is als het goed is eerder ook al aangegeven. Gewoon kwestie van fatsoenlijk programmeren, dan heb je dit niet eens nodig.

Even een (zeer) korte update, ben bezig met een volledig nieuwe opzet en aanpak. Gaat straks niet alleen maar SQL-injecties tegenhouden, maar wordt wat slimmer en kan wat meer tegenhouden. Houd ook wat meer rekening met normale (Engelse) zinnen zodat je in een reactie 'ik zag een tor daar! (een grote)' zeggen zonder dat je als hacker wordt opgemerkt.. :+

• wackmaniac
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18:02
[...]

Uit nieuwsgierigheid, want ik heb het gouden ei erover nog niet gevonden en met de kans mijzelf onsterfelijk dom te laten overkomen; hoe pak je een "(not) in"-constructie aan met een parametrized query?

Read the code, write the code, be the code!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Verwijderd schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 03:32:
[...]
Helemaal mee eens hoor, is als het goed is eerder ook al aangegeven. Gewoon kwestie van fatsoenlijk programmeren, dan heb je dit niet eens nodig.

Even een (zeer) korte update, ben bezig met een volledig nieuwe opzet en aanpak. Gaat straks niet alleen maar SQL-injecties tegenhouden, maar wordt wat slimmer en kan wat meer tegenhouden. Houd ook wat meer rekening met normale (Engelse) zinnen zodat je in een reactie 'ik zag een tor daar! (een grote)' zeggen zonder dat je als hacker wordt opgemerkt.. :+
En wat nu als je sql-injecties wil gaan bespreken in de reacties? Dan is iedereen een hacker?

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Verwijderd schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 03:32:
[...]

IMHO is het op dergelijke manier filteren van je input altijd fout. Je input is namelijk helemaal niet het probleem, alleen het gebruik van die input.

Stel inderdaad dat ik hier een SQL query of specifieker SQL injectie willen bespreken dan moet dat gewoon kunnen. Als iemand al de moeite neemt om een dergelijke library te gebruiken kan hij beter de moeite nemen om te zorgen dat SQL injectie echt niet mogelijk is. Anders bied je alleen maar schijnveiligheid, want je kan met filteren op input nooit alles tegenhouden zonder veel te veel false positives te hebben.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
wackmaniac schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 09:43:
[...]

Uit nieuwsgierigheid, want ik heb het gouden ei erover nog niet gevonden en met de kans mijzelf onsterfelijk dom te laten overkomen; hoe pak je een "(not) in"-constructie aan met een parametrized query?
Dat is nogal afhankelijk van je RDBMS, driver (extension, whatever) die je gebruikt om ermee te verbinden en ontwikkelplatform. Voor Sql Server 2008 en hoger kun je een bijvoorbeeld een TVP gebruiken. Of je gebruikt een ORM als EF die dit voor je oplost. En een nieuwe persoonlijke favoriet is Dapper die dit heel netjes voor je oplost:

C#:
1
connection.Query<Customer>("select * from customer where Id in @Ids", new { Ids = new int[] { 1, 2, 3 });

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Over mij

• DonKui
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-05-2022
Dat van die zinnen zou sowieso geen probleem moeten zijn.
Voorbeeld in PHP (inclusief PDO) - $connection = PDO Object
PHP:
1
2
3
4
$statement = $connection->prepare("INSERT INTO users :name, :password")
$statement->bindValue(:name, "naam");
$statement->bindValue(:password, "password");
$statement->execute();

Op die manier kan je in principe elk woord erin doen, dus ook queries zonder dat er iets gebeurd.

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
DonKui schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 12:25:
Dat van die zinnen zou sowieso geen probleem moeten zijn.
Voorbeeld in PHP (inclusief PDO) - $connection = PDO Object
PHP:
1
2
3
4
$statement = $connection->prepare("INSERT INTO users :name, :password")
$statement->bindValue(:name, "naam");
$statement->bindValue(:password, "password");
$statement->execute();

Op die manier kan je in principe elk woord erin doen, dus ook queries zonder dat er iets gebeurd.
Dat is nou precies waarom deze discussie begon ;)

Over mij

• Spockz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-09 09:15

Spockz

Live and Let Live

Splash schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 14:07:
[...]

Ik weet het, helaas heb ik hier geen iPad 1 om hem daarop ook goed werkend te maken.

Wat betreft het uitsluiten van iPad 1: Apple bied hier geen nette mogelijkheid voor. De enige optie is iOS versie 6+ vragen, maar ik wil niet alle iPad 2's en hoger op iOS 5 uitsluiten. Als iemand hier een goede oplossing voor heeft hoor ik het graag.
Je zou het in de beschrijving kunnen zetten en een melding kunnen geven bij het opstarten. Wat doet de simulator?

C'est le ton qui fait la musique. | Blog | @linkedin
R8 | 18-55 IS | 50mm 1.8 2 | 70-200 2.8 APO EX HSM | 85 1.8

• Schnoop
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 05-09 12:07
RobIII schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 12:24:
[...]

Dat is nogal afhankelijk van je RDBMS, driver (extension, whatever) die je gebruikt om ermee te verbinden en ontwikkelplatform. Voor Sql Server 2008 en hoger kun je een bijvoorbeeld een TVP gebruiken. Of je gebruikt een ORM als EF die dit voor je oplost. En een nieuwe persoonlijke favoriet is Dapper die dit heel netjes voor je oplost:

C#:
1
connection.Query<Customer>("select * from customer where Id in @Ids", new { Ids = new int[] { 1, 2, 3 });
Als je toch met microsoft producten werkt, en toevallig in visual studio programmer zou ik gewoon de ingebouwde LINQ to SQL gebruiken.

Veruit de simpelste ORM welke ik ooit gebruikt heb. Je selecteert de tabellen welke je wilt gebruiken, geeft alleen nog even aan of relaties 1-1 of 1 op meer zijn en klaar. Je hele databasemapping en class generatie is af.

Voorbeeld code
C#:
1
Customer = from c in myDataContext.Customers where c.Name == "iemand" select c;

Of gevanceerdere queries
C#:
1
Customer = from c in myDataContext.Customers where c.Name == "iemand" && c.Addresses.Any(a => a.City == "Eindhoven") select c;

Just customer object is vervolgens een class. Na een update hoef je enkel myDataContect.SubmitChanges() aan re roepen om hem te saven.

Dit stukje pracht haalt gigantisch veel tijd af van het bouwen/configueren van een ORM.

Linq to SQL is overigens SQL injection proof. Je hoeft de var "iemand" dus niet te escapen ofzo. Nog meer gemak =).

[ Voor 3% gewijzigd door Schnoop op 22-08-2013 12:45 ]

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Schnoop schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 12:43:
Als je toch met microsoft producten werkt, en toevallig in visual studio programmer zou ik gewoon de ingebouwde LINQ to SQL gebruiken.
Als je voldoende hebt aan een basis API wel; als je een wat volwassener ORM(-achtige) wil neem je EF, NHibernate, LLBLGen etc., maar ook simpler alternatieven zoals PetaPoco, Massive, Subsonic, Simple.Data etc. etc. zijn 't bekijken waard. En veel van die libraries zijn beschikbaar als NuGet package waarbij je met 1 klik op de knop geïnstalleerd.
Veruit de simpelste ORM welke ik ooit gebruikt heb. Je selecteert de tabellen welke je wilt gebruiken, geeft alleen nog even aan of relaties 1-1 of 1 op meer zijn en klaar. Je hele databasemapping en class generatie is af.
Werkt ook zo (en nog mooier) met (bijv.) EF: Code first/Database First/Model First methodes ondersteund, migrations, scaffolding, Unit of Work en ga zo maar door. Voor andere ORMs geldt vaak 'tzelfde.
Voorbeeld code
C#:
1
Customer = from c in myDataContext.Customers where c.Name == "iemand" select c;

Of gevanceerdere queries
C#:
1
Customer = from c in myDataContext.Customers where c.Name == "iemand" && c.Addresses.Any(a => a.City == "Eindhoven") select c;
Dat is voor EF echt niet anders; en, nogmaals, voor andere ORM's ook niet. Zelfs Dapper ondersteunt het (m.b.v. GetDynamicQuery).
Just customer object is vervolgens een class. Na een update hoef je enkel myDataContect.SubmitChanges() aan re roepen om hem te saven.

Dit stukje pracht haalt gigantisch veel tijd af van het bouwen/configueren van een ORM.
Je moet echt eens verder kijken dan Linq2SQL; er gaat een wereld voor je open ;)
Linq to SQL is overigens SQL injection proof. Je hoeft de var "iemand" dus niet te escapen ofzo. Nog meer gemak =).
Élk van de libraries die ik hier heb genoemd, en zowat elke andere is dat ook. Het is echt niets bijzonders. En zelfs in "basic" ADO.Net met parameterized queries hoef je ze niet te escapen; dat is nou net één van de voordelen van parameterized queries of voorgenoemde libraries.

tl;dr: ik snap niet waarom hier speciaal Linq2Sql aangehaald wordt, zéker als MS al in 2008 heeft aangegeven geen/weinig effort meer in Linq2Sql te steken en zich te richten op EF (wat eigenlijk de roots in L2S heeft in de vorm van Linq2Entities). Daarbij is de performance van Linq2SQL niet echt altijd om over naar huis te schrijven.

[ Voor 12% gewijzigd door RobIII op 22-08-2013 17:56 ]

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulster Seedling
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 18-09 14:44

Ulster Seedling

“Middelgrote appel”

[...]

Dat kan best hoor. Zie bijvoorbeeld de antwoorden op deze Stack Overflow-vraag.

Edit: Je moet dan natuurlijk wel zelf een scherm tonen waarin je aangeeft dat het apparaat niet ondersteund wordt. Dat is inderdaad niet zo netjes.

[ Voor 11% gewijzigd door Ulster Seedling op 24-08-2013 01:42 ]

“(…) met een rode blos op een geelgroene ondergrond.” Volgens Wikipedia tenminste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulster Seedling
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 18-09 14:44

Ulster Seedling

“Middelgrote appel”

modern.IE VM Installer

AppleScript to install modern.IE VMs with one click in VirtualBox for Mac.

GitHub
Afbeeldingslocatie: http://cl.ly/image/2x0f3k322i0e/modern.IE-VM-Installer.png

“(…) met een rode blos op een geelgroene ondergrond.” Volgens Wikipedia tenminste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfos
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19-09 14:40
http://rvanee.nl/resources/editor.swf Tile editor gemaakt. Nog niet echt geschikt voor third party gebruik, vooral omdat het bestandsformaat waarschijnlijk nog aangepast gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19-09 15:13

Mavamaarten

Omdat het kan!

Misschien kent iemand mijn oude tool nog (DotNet Streamer) waarmee je gratis series kon streamen met ondertitels. Na het buiten gebruik gaan van de site die ik gebruikte had ik (samen met een zekere Translu6de) het project opgegeven. Nu hebben we een goed alternatief gevonden en het project heropgestart :)

Nieuw is dat de ondertitels nu als overlay over de video worden weergegeven en niet in een zwarte balk onder de video. Een nieuwe update die nog een sexy feature toevoegt is onderweg (maar dat verklap ik nog even niet :P)

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/3dz3laXl.jpg

Download en meer info: http://sourceforge.net/projects/dotnetstreamer/

[ Voor 19% gewijzigd door Mavamaarten op 24-08-2013 20:07 ]

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:44
[...]

Bijna 90% ofzo van de gebruikers draaien iOS6 of hoger. Het aandeel van iPad's 2 wat iOS 5 draait zal dus nog lager zijn aangezien hier ook nog de iPad 1 en 3G en een iPod bij in is genomen.

Je zou kunnen zeggen dat een camera vereist is :+

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfBe
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
RobIII schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 15:01:
tl;dr: ik snap niet waarom hier speciaal Linq2Sql aangehaald wordt, zéker als MS al in 2008 heeft aangegeven geen/weinig effort meer in Linq2Sql te steken en zich te richten op EF (wat eigenlijk de roots in L2S heeft in de vorm van Linq2Entities). Daarbij is de performance van Linq2SQL niet echt altijd om over naar huis te schrijven.
ormeter.net is fake, een marketing tool voor dataobjects.net

Linq to SQL heeft nog altijd de beste linq provider en is zeker sneller dan EF. Mijn eigen benchmarks http://pastebin.com/AdsKitr3. EF heeft geen roots in Linq to SQL, maar in Astoria.

Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dukejan
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18-09 21:33
Ik heb ooit een keer voor mezelf als test in Visual Studio een wachtwoord generator gemaakt. De CLI versie gebruik ik zelfs in bepaalde scripts. Hier te downloaden: http://www.wodan-heerst.nl/downloads/wachtwoord-generator/

Verder was ik ook bezig met "Wodans maps". Een php script dat op de achtergrond checkt of een host online is op basis van ping. Hiermee controleren wij op kantoor ook of de VPN's en Internetlijnen actief zijn en komt er op een scherm te staan wanneer dit niet het geval is. Voornamelijk leuk voor het management als ze zien hoe dit gemonitord wordt. Deze is nog wel in ontwikkeling, omdat de gebruiks vriendelijkheid nog minimaal is.

http://www.wodan-heerst.nl/downloads/wodans-maps/

[ Voor 52% gewijzigd door dukejan op 30-08-2013 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Mavamaarten schreef op zaterdag 24 augustus 2013 @ 20:06:
Misschien kent iemand mijn oude tool nog (DotNet Streamer) waarmee je gratis series kon streamen met ondertitels. Na het buiten gebruik gaan van de site die ik gebruikte had ik (samen met een zekere Translu6de) het project opgegeven. Nu hebben we een goed alternatief gevonden en het project heropgestart :)

Nieuw is dat de ondertitels nu als overlay over de video worden weergegeven en niet in een zwarte balk onder de video. Een nieuwe update die nog een sexy feature toevoegt is onderweg (maar dat verklap ik nog even niet :P)

[afbeelding]

Nice!

Werkt de Soundcloud app al met Facebook login of nog niet?

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostvanpinxten
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 03-09 12:50
Na een paar keer een Sudoku solvertje te hebben geschreven, kwam ik erachter dat er een aantal leuke eigenschappen aan dit type puzzels zitten. Met wat meer achtergrond in Domain Specific Languages ben ik begin dit jaar eens aan het knutselen gegaan in Python en PySide en het resultaat is een (vind ik) leuk begin voor een tootlje.

Sudoku heeft blokken, rijen en kolommen met een bepaalde beperking. ConstraintPuzzler kan aan de hand van de structuur van de beperkingen de oplossing van de meeste Sudoku's analytisch vinden. Het leuke van dit tooltje is dat je hiermee met een paar simpele lokale regels ook Kakuro's, Futoshiki's en allerlei andere gelijksoortige puzzels kan oplossen!

Het uiteindelijke doel is om er een WYSWIG editor (voor de vorm en beperkingen) voor een heel scala aan puzzels te maken, waarbij je de puzzels kan exporteren/bewerken en/of zelf (laten) oplossen.

Voorbeeldjes (klikbaar):
Afbeeldingslocatie: https://raw.github.com/JoostvanPinxten/ConstraintPuzzler/master/doc/kakuroExampleThumbnail.png
Afbeeldingslocatie: https://raw.github.com/JoostvanPinxten/ConstraintPuzzler/master/doc/sudokuExampleThumb.png

Het bijzondere aan dit tootlje is dus niet dat het de zoveelste solver is, maar dat het uit kleinere herbruikbare onderdeeltjes bestaat die samen een puzzel kunnen beschrijven (en oplossen!) Ik ben ondertussen aan het bekijken of ook de nonogram (Japanse puzzels) hierin uit te drukken is!

Voor meer info, zie:
https://github.com/JoostvanPinxten/ConstraintPuzzler
http://constraintpuzzler.blogspot.nl/

[ Voor 22% gewijzigd door joostvanpinxten op 01-09-2013 10:45 . Reden: Plaatjes toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19-09 15:13

Mavamaarten

Omdat het kan!

F.West98 schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 17:05:
[...]
Nice!

Werkt de Soundcloud app al met Facebook login of nog niet?
Nein :-(

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:50
Nice die Streamer!

Helaas wordt hier volgens mij bepaald traffic geblocked waardoor ik het niet kan testen. Wanneer je dubbelklikt op een serie/seizoen en er zijn geen episodes, krijg je de error "there's no episodes available".

Zal hem vanavond thuis eens bekijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vond de wifi applicaties voor linux te bloated of niet goed werkend en heb daarom een minimale client geschreven in C(om met C te oefenen). Hij is nog lang niet klaar maar ik gebruik hem al een maand er werkt super. Er zijn nog plannen voor een daemon, statische ip adressen en betere beveiliging detectie.
https://github.com/dopefishh/dwifi

edit: in de readme staat dat een config creator nog ontbreekt dit is echter niet zo.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2013 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvenBravo7
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 00:41
Ik liep tegen hetzelfde probleem aan. Er is naar mijn mening een redelijke simpele oplossing - lees workaround - voor. Als je met Facebook inlogt op de Soundcloud website, ga je naar je Account gegevens en kies je voor een Wachtwoord Reset. Dan krijg je een mailtje waarna je een wachtwoord kunt instellen. Als je nu met je e-mailadres (was bij mij dezelfde als van Facebook) en het net gekozen wachtwoord inlogt in de Desktop versie werkt deze perfect.

Drop a gear and disappear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online

F.West98

Alweer 16 jaar hier

SvenBravo7 schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 15:01:
[...]

Ik liep tegen hetzelfde probleem aan. Er is naar mijn mening een redelijke simpele oplossing - lees workaround - voor. Als je met Facebook inlogt op de Soundcloud website, ga je naar je Account gegevens en kies je voor een Wachtwoord Reset. Dan krijg je een mailtje waarna je een wachtwoord kunt instellen. Als je nu met je e-mailadres (was bij mij dezelfde als van Facebook) en het net gekozen wachtwoord inlogt in de Desktop versie werkt deze perfect.
Cool!

@Mavamaarten:
Misschien om nog W7/8 Quick-Access (in toolbar) knoppen te maken (onder scherm als je hovert, like VLC & WLM)
En iets van als je op een Play/Pause knop klikt op toetsenbord, dat muziek dan stopt/doorgaat (VLC, Spotify, enz)

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

• CMG
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-12-2024

CMG

joostvanpinxten schreef op zondag 01 september 2013 @ 10:32:
Na een paar keer een Sudoku solvertje te hebben geschreven, kwam ik erachter dat er een aantal leuke eigenschappen aan dit type puzzels zitten. Met wat meer achtergrond in Domain Specific Languages ben ik begin dit jaar eens aan het knutselen gegaan in Python en PySide en het resultaat is een (vind ik) leuk begin voor een tootlje.

Sudoku heeft blokken, rijen en kolommen met een bepaalde beperking. ConstraintPuzzler kan aan de hand van de structuur van de beperkingen de oplossing van de meeste Sudoku's analytisch vinden. Het leuke van dit tooltje is dat je hiermee met een paar simpele lokale regels ook Kakuro's, Futoshiki's en allerlei andere gelijksoortige puzzels kan oplossen!

Het uiteindelijke doel is om er een WYSWIG editor (voor de vorm en beperkingen) voor een heel scala aan puzzels te maken, waarbij je de puzzels kan exporteren/bewerken en/of zelf (laten) oplossen.

Voorbeeldjes (klikbaar):
[afbeelding]
[afbeelding]

Het bijzondere aan dit tootlje is dus niet dat het de zoveelste solver is, maar dat het uit kleinere herbruikbare onderdeeltjes bestaat die samen een puzzel kunnen beschrijven (en oplossen!) Ik ben ondertussen aan het bekijken of ook de nonogram (Japanse puzzels) hierin uit te drukken is!

Voor meer info, zie:
https://github.com/JoostvanPinxten/ConstraintPuzzler
http://constraintpuzzler.blogspot.nl/
Erg cool, kudo's! :)
Verwijderd schreef op maandag 02 september 2013 @ 19:12:
Ik vond de wifi applicaties voor linux te bloated of niet goed werkend en heb daarom een minimale client geschreven in C(om met C te oefenen). Hij is nog lang niet klaar maar ik gebruik hem al een maand er werkt super. Er zijn nog plannen voor een daemon, statische ip adressen en betere beveiliging detectie.
https://github.com/dopefishh/dwifi

edit: in de readme staat dat een config creator nog ontbreekt dit is echter niet zo.
Leuk; wil in de toekomst nog wat zaken met WiFi doen, dus jouw code is wellicht een leuk punt om eens naar de basics te kijken. Stond wel nog een foutje in de example config, dus heb even een pull request gesubmit voor je.

NKCSS - Projects - YouTube

Verwijderd

@CMG Thanks, dom foutje. De daemon is ook af. Wifi technisch is er niet veel aan ik maak louter gebruik van wireless-tools(standaard in linux tegenwoordig)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mickey77
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 00:59

Mickey77

Allround ICT-er

Samen met mijn vriendin kijk ik meerdere televisieseries. Sommige kijken we samen, anderen kijk alleen ik. Dat maakt het lastig bij te houden welke aflevering je het laatste hebt gezien (bijv. S03E16 of S03E17 etc). Ik heb daar een mooi tooltje voor gemaakt: VideoStarter (windows exe).

Sinds ik drie jaar geleden ben verhuisd, heb ik geen televisiekabel meer (die ligt hier simpelweg niet). Dagelijks kijken we uitzending gemist en verzamelen we video van een aantal televisie series. Die videobestanden verzamel ik op mijn netwerkschijf en die kijken we via een PC die is aangesloten op de televisie.

De situatie voordat ik dit tooltje had gemaakt, was dat ik een papiertje maakte met allemaal nummers. Na het kijken van een aflevering zetten we dan een kruisje op het papiertje. Dat is een kleine moeite maar toch vergaten we wel eens een kruisje. Dus ik dacht: daar moet ik iets voor kunnen maken.

Ik heb een programmaatje gemaakt in VB.NET dat alle video leest van mijn netwerk schijf. Binnen dat programmaatje kun je met muis/toetsenbord/afstandsbediening de serie kiezen waar je een aflevering van wilt kijken. Dan zie je direct welke afleveringen al zijn bekeken en wordt de eerstvolgende aflevering geselecteerd.

Met een dubbelklik, een Enter, of door op Ok te drukken op mijn Media Center afstandsbediening wordt de volgende aflevering geopend in de VLC player. In het programmaatje wordt dan direct die aflevering gemarkeerd als 'gezien'. Als ik de video heb gekeken en de VLC player heb gesloten kan ik direct met OK de volgende aflevering starten.

Het programma doet nog wel meer, ik kijk er ook films mee maar het voordeel zit vooral in het kijken van series. Ik kan door op 2 toetsen te drukken direct de eerstvolgende aflevering van een bepaalde serie zien en als ik een nieuwe serie toevoeg op mijn netwerkschijf, dan is die direct zichtbaar in VideoStarter.

PS Ik heb niet alle eerdere pagina's doorgelezen en weet niet wat voor tools er zoal in dit topic besproken zijn. Misschien valt deze tool uit de toon of zijn er andere oplossingen. Ik heb dit voor mijzelf gemaakt en ben er heel erg tevreden mee. Eventueel kan ik een windows setup beschikbaar maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-09 15:19

[afbeelding]

Geniaal Tooltje, alleen 2 vraagjes:

is het mogelijk ervoor te zorgen dat hij altijd standaard Nederlandse subs aanzet? Ik moet steeds naar subtitle->Download->Dubbelklik op NL en dan is hij er.

Bij fullscreen zijn de subs ineens heel klein. En heb een paar eps van Friends getest en daar liepen de subs out of sync (Weet niet of jij daar iets aan kan doen of dat het in de subs zit).

Voor de rest geweldig tooltje zeg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
@Mickey77: Ik zou eens naar XBMC kijken als ik jou was, die doet alles wat jij wil, en nog zoveel meer :) ( Of eventueel MediaPortal die bied vergelijkbare functionaliteit )

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mickey77
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 00:59

Mickey77

Allround ICT-er

@Woy: Ik heb gelezen over XBMC maar ik heb geen behoefte aan meer dan wat mijn tooltje kan. Daarnaast is er nog een belangrijke reden dat ik een eigen tooltje heb gemaakt: omdat ik het dan ook precies kan maken zoals ik wil ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Hoewel het vast leuk is om zelf te maken, en ik dat ook zeker aanmoedig zou ik toch eens naar XBMC kijken. Het maakt je media ervaring zo'n stuk beter als je het goed ingeregeld hebt. Tevens kun je XBMC ook gewoon customizen en zelf uitbreidingen maken. Als je daar nog een leuke plugin voor maakt en die deelt hebben andere mensen er misschien ook nog wat aan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaajeetee
  • Laatst online: 18-09 12:49

[afbeelding]

Ziet er uit als een erg gave tool. Echter, als ik een willekeurige aflevering wil bekijken, blijft hij bij mij staan op "Connecting: [afleveringnaam]"
Enig idee wat dit kan veroorzaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slashdotter
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Ik ben even een rss reader in elkaar aan het knutselen. Hoe moest je ook alweer van een forum topic een rss feed maken? Je moest in de url een bepaald woord erachter zetten ofzo (het is iig niet rss)

[ Voor 25% gewijzigd door Slashdotter op 07-09-2013 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
http://gathering.tweakers.net/forum/rss/40839582

[ Voor 57% gewijzigd door Whatson op 07-09-2013 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Live streams kijken? :D :+

Suggestie die ik heb, aan het einde van de episode automatisch de eerst volgende automatisch af laten spelen, of een soort van playlist feature. Zou helemaal awesome zijn.

Ben blij dat ik hier vaker rond kijk, mooi stukje software _/-\o_

Bugje gevonden als je een het scherm maximaliseerd tijdens een stream; Wanneer je terug gaat naar je Serie index om vervolgens een andere serie te kiezen vanuit b.v. je favorieten dan behoudt de stream de resolutie niet meer terwijl het programma dat nog wel doet.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2013 02:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfBe
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

[afbeelding]

Interessant! :) Ik heb geen kennis van die streamingservices dus ik weet niet of er keuze is tussen 480p of 720p videos, indien ja, is het wellicht handig daar een setting voor in te bouwen.

Als ik de speler full screen doe dan zijn de player controls verdwenen, wellicht kun je die in een overlay plaatsen wanneer de muis beweegt (zoals mediaplayer). Voor de rest, top! :)

Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slashdotter
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

[afbeelding]

Het eerste wat ie doet nadat ik m gedownload heb is melden dat er een update is die weer gedownload moet worden. Wordt niet ie niet meer geupdate op sourceforge?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 18:27
aaajeetee schreef op zaterdag 07 september 2013 @ 10:39:
[...]

Ziet er uit als een erg gave tool. Echter, als ik een willekeurige aflevering wil bekijken, blijft hij bij mij staan op "Connecting: [afleveringnaam]"
Enig idee wat dit kan veroorzaken?
Ik heb hetzelfde, bij mij blijft die ook op Connecting hangen, leek me een geniaal tooltje, om als vriendinlief bijv GTST wil kijken even zelf een leuke serie te bekijken. Maar dat werkt dus nu even niet zo lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaajeetee
Ik had net wel een update, maar die heeft jammer genoeg niet mijn connecting probleem opgelost (er stond wel iets over connecting in de changelog).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
aaajeetee schreef op zondag 08 september 2013 @ 17:10:
Ik had net wel een update, maar die heeft jammer genoeg niet mijn connecting probleem opgelost (er stond wel iets over connecting in de changelog).
Same here, ik heb ook .Net Framework 4 en (voor zover dat te vinden was) de flv codecs geïnstalleerd.
Mocht er een bepaalde poort voor open moeten, ga ik dat nog wel even proberen te regelen hier, ik heb de maker een berichtje gestuurd, hopelijk lukt het later wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaajeetee
jbdeiman schreef op zondag 08 september 2013 @ 18:07:
[...]

Same here, ik heb ook .Net Framework 4 en (voor zover dat te vinden was) de flv codecs geïnstalleerd.
Mocht er een bepaalde poort voor open moeten, ga ik dat nog wel even proberen te regelen hier, ik heb de maker een berichtje gestuurd, hopelijk lukt het later wel.
Thanks, keep me (en de rest die dit topic leest) posted ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
aaajeetee schreef op zondag 08 september 2013 @ 18:21:
[...]

Thanks, keep me (en de rest die dit topic leest) posted ;)
Dat ga ik zeker doen, als hij nog eens reageert. Via zowel hun website zelf, of de sourceforge staat geen contactmogelijkheid, dus ik heb hem hier op tweakers een PM gedaan.

Ik heb een reactie, maar ben nog niet echt verder geholpen. Heeft waarschijnlijk met drukte bij die streaming providers te maken.
Ik heb hetzelfde probleem soms, het eindeloze connecten heeft niets met het programma te maken maar wel met de streaming providers die we gebruiken. Je kan in de instellingen manueel een provider instellen, als je hiermee wat speelt vind je meestal wel een die voor jou werkt.

Het probleem is dat die websites vaak wel streamen maar extreem zwaar belast zijn. Translu6de (de mede-coder van dit project) woont in frankrijk en die heeft deze problemen niet. Misschien heeft dat er ook wat mee te maken.

Daclips werkt hier meestal wel.

Sorry voor de problemen die je ondervindt, ik hoop dat je het toch nog werkend krijgt. Bedankt voor de feedback :)

[ Voor 53% gewijzigd door jbdeiman op 09-09-2013 18:20 . Reden: Reactie ontvangen. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een paar van mijn laatste tools:

File-searcher

Wat en waarom?
De ingebouwde zoek en vind functionaliteit op de meeste Windows systemen is naar mijn mening pure bagger en heeft maar weinig succes als je een paar specifieke zoekopdrachten geeft.
De tool is geschreven in C# en is ook opensource en kan je hier op GitHub vinden: https://github.com/Discover-/File-Searcher
Images
Afbeeldingslocatie: https://github-camo.global.ssl.fastly.net/17fdb5946b2cf409d89fb6e1ec1b92c0bd76234b/687474703a2f2f692e696d6775722e636f6d2f4e6b456f37364b2e676966

File-merger

Wat en waarom?
Ik moet vaak veel updates van onder andere SQL bestanden samenvoegen zodat ik deze in één keer kan executen naar mijn database, maar om nou telkens een batch script te gebruiken (die ik tevens de hele tijd kwijt zou raken en dus opnieuw moet schrijven)....
De tool is geschreven in C# en is ook opensource en kan je hier op GitHub vinden: https://github.com/Discover-/File-Merger
Images
Afbeeldingslocatie: https://github-camo.global.ssl.fastly.net/7d505f9ce6ad42d63eea8063d41041112914a841/687474703a2f2f692e696d6775722e636f6d2f656b306f326d712e676966

Platformer

Wat en waarom?
Een spel waar ik een tijd geleden aan gewerkt heb en welk zo ongeveer wel compleet is met erg gave graphics.
De tool is geschreven in C++ met behulp van de SFML library en is ook opensource en kan je hier op GitHub vinden: https://github.com/Discover-/Platformer-SFML
Images
Ik heb alleen een video van een aardig oude versie van het spel (niet veel visuele veranderingen, het spel is op dit moment grotendeels nog hetzelfde hoor!).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaajeetee
jbdeiman schreef op maandag 09 september 2013 @ 09:31:
[...]

Dat ga ik zeker doen, als hij nog eens reageert. Via zowel hun website zelf, of de sourceforge staat geen contactmogelijkheid, dus ik heb hem hier op tweakers een PM gedaan.

Ik heb een reactie, maar ben nog niet echt verder geholpen. Heeft waarschijnlijk met drukte bij die streaming providers te maken.

[...]
Bedankt voor je bericht. Ik ben nu wat aan het spelen en daclips lijkt wel te werken, maar niet voor alle episodes.
Als voorbeeld heb ik the bing bang theory. Seizoen 2 ep 14 werkt goed, seizoen 8 6 ep 1 doet het niet.

Heb ook andere streamers geprobeerd, maar die geven hetzelfde resultaat eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Verwijderd schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 14:22:
Een paar van mijn laatste tools:

File-searcher

Dat lijkt verdacht veel op 1 van mijn eigen oude creaties :D

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/XfFoa632WuNIt0NrvR29Aw70/thumb.png

Als je de screenie bekijkt zie je:
* Velden met labels die dikgedrukt zijn wijken af van de default settings
* Filespecs is, uiteraard, puntkomma-separated (dus *.cs;*.vb;*.txt;*.xml kan bijv. ook), Exclude filespecs draait 't om: alles behalve de opgegeven filespecs, het "…" knopje erachter bevat een mru-editor, de dropdown van de filespecs is namelijk een mru-lijst
* Date between dropdown bevat created/last modifified/last accessed opties, daarachter geef je die datum?bereik op
* Voor size geldt 'tzelfde; bereik + bytes/kb/mb/gb/tb
* Attributes bevat een shitload aan attributes waaruit je kunt kiezen met een "any of", "all of" en "exact as" optie (en een negate die dus de opties negate)
* Ignorecase lijkt me duidelijk, "culture invariant" wordt gebruikt voor de stringcomparison en unicode (label is verkeerd) zoekt specifiek naar UCS-2/UTF16 strings (of zoiets was 't :P ).
* Current path is een label dat periodiek (10x ofzo p/sec) wordt bijgewerkt met 't pad dat momenteel gescanned wordt
* Current file is een progressbar die volloopt bij grote(re) files
* Cancel breekt een search af (d'uh)
* Items in de listview tonen 't windows context-menu en bij dubbelklik wordt de default action uitgevoerd (dus gewoon 'explorer gedrag' dus).

[ Voor 114% gewijzigd door RobIII op 10-09-2013 18:44 ]

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-05 17:08
RobIII schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 18:22:
[...]

Effe screenie maken.
Ik hou 't bij de near-instant results van Search Everything: http://www.voidtools.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
PrisonerOfPain schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 18:24:
[...]

Ik hou 't bij de near-instant results van Search Everything: http://www.voidtools.com/
Ik wil geen files zoeken, ik wil in files zoeken en dat doet SE niet ;) Mijn brouwsel (hoewel hopeloos outdated :P ) doet dat wel :Y)

[ Voor 22% gewijzigd door RobIII op 10-09-2013 18:32 ]

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
RobIII schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 18:31:
[...]

Ik wil geen files zoeken, ik wil in files zoeken en dat doet SE niet ;) Mijn brouwsel (hoewel hopeloos outdated :P ) doet dat wel :Y)
Aaaaaahhhhh, daar gebruik ik visual studio gewoon voor :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
PrisonerOfPain schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 18:45:
[...]

Aaaaaahhhhh, daar gebruik ik visual studio gewoon voor :o
Ja, maar die zoekt weer niet in non-source/project/vs files :P Soms wil ik iets hebben in een PDF, executable, whatever. Ik wil gewoon kunnen zoeken in frikkin' alle files en niet alleen wat windows of wie-dan-ook goed dunkt :P

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
RobIII schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 18:46:
[...]

Ja, maar die zoekt weer niet in non-source/project/vs files :P Soms wil ik iets hebben in een PDF, executable, whatever. Ik wil gewoon kunnen zoeken in frikkin' alle files en niet alleen wat windows of wie-dan-ook goed dunkt :P
Het doorzoekt geen PDF (nu ja, vast wel maar niet juist), maar hij kan wel gewoon door willekeurige directories en plain-text files zoeken. Bij "Look in" kun je een pad invullen en bij "Find options" kun je file-exts typen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RobIII schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 18:22:
[...]

[afbeelding]

Als je de screenie bekijkt zie je:
* Velden met labels die dikgedrukt zijn wijken af van de default settings
* Filespecs is, uiteraard, puntkomma-separated (dus *.cs;*.vb;*.txt;*.xml kan bijv. ook), Exclude filespecs draait 't om: alles behalve de opgegeven filespecs, het "…" knopje erachter bevat een mru-editor, de dropdown van de filespecs is namelijk een mru-lijst
* Date between dropdown bevat created/last modifified/last accessed opties, daarachter geef je die datum?bereik op
* Voor size geldt 'tzelfde; bereik + bytes/kb/mb/gb/tb
* Attributes bevat een shitload aan attributes waaruit je kunt kiezen met een "any of", "all of" en "exact as" optie (en een negate die dus de opties negate)
* Ignorecase lijkt me duidelijk, "culture invariant" wordt gebruikt voor de stringcomparison en unicode (label is verkeerd) zoekt specifiek naar UCS-2/UTF16 strings (of zoiets was 't :P ).
* Current path is een label dat periodiek (10x ofzo p/sec) wordt bijgewerkt met 't pad dat momenteel gescanned wordt
* Current file is een progressbar die volloopt bij grote(re) files
* Cancel breekt een search af (d'uh)
* Items in de listview tonen 't windows context-menu en bij dubbelklik wordt de default action uitgevoerd (dus gewoon 'explorer gedrag' dus).
Bizar! Nu zal het wel moeilijk te geloven zijn als ik zou zeggen dat ik je eigen versie nooit eerder heb gezien... Toch wel de waarheid! Overigens valt er ook niet heel veel meer creativiteit in te gooien (in een file searcher bedoel ik dan hè). Daarbij heb ik alles 1-op-1 ge-commit naar GitHub en dat zou genoeg moeten zeggen. :)

Toch wel leuk om even jouw tooltje te zien, kun je misschien een download linkje sturen (of zelfs met source-code, zou nog leuker zijn!)?

Mvg,

Jasper

EDIT: Ik zie nu de label die zegt '144 files found in 17,59 seconds (scanned inside 1156 files)', is dit niet verschrikkelijk sloom? Mijn tool vindt in 80 ms ongeveer 500 files...

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2013 21:19 ]

• ThinkCreative
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 18-09 16:54
Ik heb een kleine commandline tool geschreven om de werkgroepen waar ik niet in zit uit een ical-bestand te halen. Ik gebruik namelijk Google Calendar om mijn UU-rooster bij te houden, echter geeft de UU een rooster met alle werk/practicumgroepen erin, waardoor de agenda aardig vol komt te zitten. Op de desktop is dit te overzien, maar op mijn mobiel wordt de lijst zo wel erg lang.

Het had vast efficiënter gekund, maar voor die <500 events per periode ben ik tevreden.

Voorbeeld van gebruik waarbij alles van Functioneel Programmeren groep 7 eruit wordt gehaald:
code:
1
 IcalBulkeDelete mijnRooster.ics "INFOFP group: 7"

Dropbox download: http://db.tt/je9hQM5H
Git source: https://github.com/Chronophobe/UU_ical_filter

PS:
Het werkt voornamelijk op de .ics die je van de UU site kan halen, als ik ze van google exporteer gaat er iets mis en kan je hem niet meer importeren.

Edit:
Blijkt dat m'n tool END:VCALENDER ook naar het begin van het bestand verplaatst. Daar moet ik dus nog even naar kijken. 8)7

[ Voor 10% gewijzigd door ThinkCreative op 11-09-2013 14:57 ]

Verwijderd

RobIII schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 18:46:
[...]

AstroGrep :) http://astrogrep.sourceforge.net/

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2013 14:31 ]

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-09 11:23

Acid_Burn

uhuh

Verwijderd schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 21:15:
[...]
EDIT: Ik zie nu de label die zegt '144 files found in 17,59 seconds (scanned inside 1156 files)', is dit niet verschrikkelijk sloom? Mijn tool vindt in 80 ms ongeveer 500 files...
Hij zoek IN bestanden naar tekst. Dat is wat anders dan zoeken naar bestandsnamen.

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideShow
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-06 15:55

SideShow

Administrator

Die search tool is interessant.
Meestal heb ik niet veel zoekfunctionaliteit nodig, maar áls je dan eens echt wil zoeken naar iets, tja, dan is Windows echt k*t, bijna niks waard.
Pagina: 1 ... 29 ... 54 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld om zelfgemaakte tools te showen en te bespreken. Net als in de rest van Programming is het hier dus ook niet toegestaan om 'even te vragen of iemand iets kan maken'. Dit is een forum over zelf programmeren, geen McDonalds afhaalbalie voor lappen code of software.