Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris7
  • Registratie: Maart 2011
  • Niet online
@Ventieldopje Ziet er mooi uit! Weer een van de voorbeelden wat voor mooie dingen je met CSS3 kunt doen. Scroll-probleem heb ik ook met Firefox, maar voor de rest werkt alles vloeiend. Overigens nog een opmerking over de demo-website: Als je 'm op een mobiele resolutie bekijkt valt het menu over de inhoud heen. Maar dat zal wel meer aan Bootstrap liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19-09 11:00

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Chris7 schreef op maandag 07 januari 2013 @ 11:34:
@Ventieldopje Ziet er mooi uit! Weer een van de voorbeelden wat voor mooie dingen je met CSS3 kunt doen. Scroll-probleem heb ik ook met Firefox, maar voor de rest werkt alles vloeiend. Overigens nog een opmerking over de demo-website: Als je 'm op een mobiele resolutie bekijkt valt het menu over de inhoud heen. Maar dat zal wel meer aan Bootstrap liggen.
Dank! Klopt, sterker nog dat ligt aan de Affix() plugin die er op desktop resoluties voor zorgt dat het menu mee scrolt naar beneden, op kleinere resoluties zou hij dit eigenlijk niet moeten doen. Hij bepaald het nu alleen na het openen van de website (en dus niet als je resized) maar dit kan ik alsnog wel even doen om verwarring te voorkomen.

De scroll bug heb ik inmiddels bijna geplet hier lokaal, het is inderdaad Firefox die in paniek schiet als ik de overflow op hidden zet maar dat is opgelost door een window.scrollTo te gebruiken ... echter zit Chrome er dan weer net naast |:( Eens even kijken hoe ik alle browsers tevreden kan stellen :)

Update: Bugs zouden geplet moeten zijn inclusief het sidebar menu in de demo pagina, Windows 8 x64, Firefox 17.0.1 32bit en Chrome 23.0.1271.97 :*)

[ Voor 5% gewijzigd door Ventieldopje op 07-01-2013 12:09 ]

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ram0n
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-07 13:05

Ram0n

Bierbrouwende nerd

De laatste tijd gaan er vanzelfsprekend weer veel jaarlijstjes rond, en voor de filmfanaten heb ik een tooltje gemaakt waarmee je een overzicht kan maken van jouw favoriete films van 2012. Vooral leden die reeds hebben bijgehouden welke films ze hebben gezien kunnen hiermee eenvoudig hun lijstje opstellen, aangezien het dan naast de beschikbare bioscoopfilms tevens aangeeft welke je daarvan hebt gezien, van hoogst naar laagst gewaardeerd.

Een voorbeeld van mijn top 10 (je kan hem zo groot maken als je zelf wilt) is hier te vinden, al moet ik erbij zeggen dat ik nog eens goed moet nadenken over de volgorde en dat ik nog enkele films ga kijken de komende weken :)

Eigenaar/brouwer Milky Road Brewery

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kobusp
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 03-02-2024
@Ventieldopje Ik vind je fluidbox er erg goed uitzien. Is het alleen echt strikt noodzakelijk dat de Modernizr erbij moet? Toch weer een extra bibliotheek die bij elke opvraging ingelezen wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

kobusp schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 10:32:
@Ventieldopje Ik vind je fluidbox er erg goed uitzien. Is het alleen echt strikt noodzakelijk dat de Modernizr erbij moet? Toch weer een extra bibliotheek die bij elke opvraging ingelezen wordt.
Het is niet strikt noodzakelijk, en inderdaad zoals je zegt wel weer een extra library. Zou het een optie zijn om Modernizr niet meer standaard mee te leveren en gewoon wat extra boolean opties er bij in zetten zoals nu ook al het geval bij touch maar dan ook voor css3 animations?

Ik zit ook nog steeds te kijken om jQuery animations als fallback er in te maken al ben ik er nog niet uit of ik dat wel moet doen of niet ...

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-03-2023

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Aangezien ik script (Powershell) en zelden of nooit een GUI voorzie kan ik hier weinig laten zien behalve dit:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/NUaGLYaSFgETytkvfQdBaTBo/full.png

Op basis van een gegeven IP adres, hostname of FQDN krijg je het adres ten lande terug waar die PC of server zich bevindt en welke lijnsnelheid er theoretisch ter beschikking is. De input is gebaseerd op dagelijks geüpdatete lijsten van Belgacom (de Belgische KPN) die door een ander script van mij verwerkt wordt tot iets leesbaar en samengevat en dan gecombineerd wordt met informatie van onze DNSen.

Het klinkt veel gemakkelijker dan het is en zou het in veel omgevingen ook zijn - maar hier is niets gemakkelijk :(

Er komt verdorie ook nog een hoop onzin als onderstaande bij te pas:
C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
        $Bits = @("0","128","192","224","240","248","252","254")
        $Octets = $IPAddress.Split(".")
        $Active = $Mask % 8
        $ActiveValue = $Bits[$Active]
        $FullOctets = [System.Math]::Truncate($Mask/8)
        $ActiveOctets = [int]$Octets[$FullOctets]
        $MaskNumber = 256 - $ActiveValue
        $x = [System.Math]::Truncate($ActiveOctets/$MaskNumber)
        $Number = $x * $MaskNumber
        $Broadcast = $Number + $MaskNumber -1
        Switch ($FullOctets)
            {
            1   {
                $FixedAddressPart = $Octets[0]
                $Subnet = $FixedAddressPart + "." + $Number.ToString() + ".0.0"
                $SubnetMask = "255." + $ActiveValue.ToString() + ".0.0"
                $BroadcastAddress = $FixedAddressPart + "." + $Broadcast.ToString() + ".255.255"
                Break;
                }
            2
                {
                $FixedAddressPart = $Octets[0] + "." + $Octets[1]
                $Subnet = $FixedAddressPart + "." + $Number.ToString() + ".0"
                $SubnetMask = "255.255." + $ActiveValue.ToString() + ".0"
                $BroadcastAddress = $FixedAddressPart + "." + $Broadcast.ToString() + ".255"
                Break;
                }
            3
                {
                $FixedAddressPart = $Octets[0] + "." + $Octets[1] + "." + $Octets[2]
                $Subnet = $FixedAddressPart + "." + $Number.ToString()
                $SubnetMask = "255.255.255." + $ActiveValue.ToString()
                $BroadcastAddress = $FixedAddressPart + "." + $Broadcast.ToString()
                Break;
                }
            }

$SubnetOctets = $Subnet.Split(".")
        $SubnetOctets[3] = ([int]$SubnetOctets[3] + 1).ToString()
        $FirstIPAddress = $SubnetOctets[0] + "." + $SubnetOctets[1] + "." + $SubnetOctets[2] + "." + $SubnetOctets[3]

$BroadcastOctets = $BroadcastAddress.Split(".")
        $BroadcastOctets[3] = ([int]$BroadcastOctets[3] - 1).ToString()
        $LastIPAddress = $BroadcastOctets[0] + "." + $BroadcastOctets[1] + "." + $BroadcastOctets[2] + "." + $BroadcastOctets[3]

Wel pluspunten voor mij omdat ik de GUI niet in een editor a la Visual Studio maak maar volledig met de hand moet schrijven :) (al bestaat er tegenwoordig PrimalForms Powershell Studio).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16-09 13:49

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Ventieldopje schreef op maandag 07 januari 2013 @ 11:14:
[...]
@Phyxion en Joen: Thanks voor het testen! Ik ga er eens even naar kijken! Ik heb zo'n bruin vermoeden omdat het komt omdat ik de overflow verberg zodra de lightbox geopend wordt, chrome blijft netjes staan alleen firefox vind het dan nodig om naar boven te scrollen ... maar dat is mijn vermoeden :>
Waarom verberg je dat eigenlijk? Het zorgt er namelijk ook voor dat je de gehele achtergrond ziet verschuiven, behoorlijk irritant voor iets wat er verder erg goed uitziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07:37

Mavamaarten

Omdat het kan!

YellowOnline schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 13:51:
Aangezien ik script (Powershell) en zelden of nooit een GUI voorzie kan ik hier weinig laten zien behalve dit:

[afbeelding]

Op basis van een gegeven IP adres, hostname of FQDN krijg je het adres ten lande terug waar die PC of server zich bevindt en welke lijnsnelheid er theoretisch ter beschikking is. De input is gebaseerd op dagelijks geüpdatete lijsten van Belgacom (de Belgische KPN) die door een ander script van mij verwerkt wordt tot iets leesbaar en samengevat en dan gecombineerd wordt met informatie van onze DNSen.
Yikes! Krijg je echt het huisadres te zien of gewoon een foute locatie (waar dan de ISP gelegen is)?

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline
  • Laatst online: 28-03-2023

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Mavamaarten schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 19:56:
[...]

Yikes! Krijg je echt het huisadres te zien of gewoon een foute locatie (waar dan de ISP gelegen is)?
Huisadres waar de lijn aangesloten is natuurlijk - anders zouden we er niet veel mee opschieten.

Edit: Dit werkt alleen voor de lijnen die wij huren hé (2000?), niet voor elke inwoner van het land :+

[ Voor 14% gewijzigd door YellowOnline op 11-01-2013 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Ventieldopje schreef op maandag 07 januari 2013 @ 11:40:
[...]

Dank! Klopt, sterker nog dat ligt aan de Affix() plugin die er op desktop resoluties voor zorgt dat het menu mee scrolt naar beneden, op kleinere resoluties zou hij dit eigenlijk niet moeten doen. Hij bepaald het nu alleen na het openen van de website (en dus niet als je resized) maar dit kan ik alsnog wel even doen om verwarring te voorkomen.

De scroll bug heb ik inmiddels bijna geplet hier lokaal, het is inderdaad Firefox die in paniek schiet als ik de overflow op hidden zet maar dat is opgelost door een window.scrollTo te gebruiken ... echter zit Chrome er dan weer net naast |:( Eens even kijken hoe ik alle browsers tevreden kan stellen :)

Update: Bugs zouden geplet moeten zijn inclusief het sidebar menu in de demo pagina, Windows 8 x64, Firefox 17.0.1 32bit en Chrome 23.0.1271.97 :*)
De buttons variant doet nog steeds niks hier.

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Phyxion schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 20:19:
[...]

De buttons variant doet nog steeds niks hier.
Vreemd ... ga er naar kijken!

www.maartendeboer.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebborazor
  • Laatst online: 10-09-2022
Deels omdat ik vind dat xbmc geen fijne manier heeft om je media library te beheren maar vooral omdat ik webapps wil leren schrijven heb ik een simpele xbmc library cleaner gemaakt met flask en jinja2.

Het resultaat:

https://github.com/dbsr/xbmc-CleanUp.git

Afbeeldingslocatie: http://i1177.photobucket.com/albums/x352/ebborazor/xbmc_cleanup_zpse1b0acb1.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serhat
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-09-2023
ebborazor schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 14:07:
Deels omdat ik vind dat xbmc geen fijne manier heeft om je media library te beheren maar vooral omdat ik webapps wil leren schrijven heb ik een simpele xbmc library cleaner gemaakt met flask en jinja2.

Het resultaat:

https://github.com/dbsr/xbmc-CleanUp.git

[afbeelding]
Ziet er goed uit, clean, to the point UI. Eentje om bij te houden. Ben benieuwd hoe het eruit gaat zijn ale je heel veel in je library hebt staan.

Hoe ver wil je dit uitwerken? Verwijdert hij ook echt de bestanden die ermee geassocieerd zijn?

Wat ik altijd mis aan XBMC is dat als ik een film/aflevering verwijderd, hij alleen het filmpje verwijderd. In geval van een DVDr of BDr al helemaal niet veel. Dit moet vaak handmatig. Zit het in de planning om daar iets nog mee te doen of vind je dat te eng, gezien bij verkeerd gebruik/bij een bug hij iets teveel kan verwijderen theoretisch gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebborazor
serhat schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 14:48:
[...]

Ziet er goed uit, clean, to the point UI. Eentje om bij te houden. Ben benieuwd hoe het eruit gaat zijn ale je heel veel in je library hebt staan.

Hoe ver wil je dit uitwerken? Verwijdert hij ook echt de bestanden die ermee geassocieerd zijn?

Wat ik altijd mis aan XBMC is dat als ik een film/aflevering verwijderd, hij alleen het filmpje verwijderd. In geval van een DVDr of BDr al helemaal niet veel. Dit moet vaak handmatig. Zit het in de planning om daar iets nog mee te doen of vind je dat te eng, gezien bij verkeerd gebruik/bij een bug hij iets teveel kan verwijderen theoretisch gezien.
Nou, wat ik met niet fijn bedoelde was juist het feit dat er geen handige manier was om vanuit xbmc zelf bestanden te verwijderen. Dat doet deze app. Ik snap tegelijkertijd wel waarom de makers van xbmc deze optie bewust uit het programma hebben gelaten. Er kan namelijk snel iets mis gaan.
Want alhoewel het programma van de video sqlite database gebruik maakt heb ik niet het idee dat de database heel erg betrouwbaar is. Er komen zonder goede reden vaak dubbele identieke rows in voor.

Ik was van plan het programma heel minimaal te houden maar ik bedacht me vanmiddag tegelijkertijd dat het ook wel heel handig zijn om buiten xbmc om de verschillende api data zoals posters/episode info te downloaden en aan de database toe te voegen. .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eggied97
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19-09 12:40

eggied97

01000101

TwitNoti

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/yG4W88l.png
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/l7mR8E5.png

Dit is de 'tweet nu' button van onze vrienden van Apple, maar dan voor Android. Hiermee kan je dus met 1 druk op de knop een tweet opstellen, en daarna de wereld insturen. De kleur van het doosje waar je het intypt, kan je helemaal aanpassen in de hoofd app, dat doormiddel van 3 sliders, voor de rood, groen en blauw waarde.

De app bestaat uit de gratis, met advertenties, app, een een betaalde support pack. met deze supprot pack heb je geen advertenties meer, en krijg je later exclusieve features, denk daarbij aan een plaatje oid in de achtergrond van het typdoosje ipv de solid kleur.

de download links :Ik zou het leuk vinden als jullie dit wouden proberen, en ik stel (opbouwende) kritiek opprijs (houd er wel rekening mee dat ik 16 jaar oud ben :P ).

student - progger - beunen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Android apps kan je best hier plaatsen: Post hier je eigen Android App!
Daar heb ik de mijne ook gezet: Verwijderd in "Post hier je eigen Android App!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eggied97
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19-09 12:40

eggied97

01000101

@Rubinski , die ziet er ook iets meer levend uit, zal hem ook daar posten, dank!

student - progger - beunen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsjuhz
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 19-09 16:23
Hey tweakers,

Ik werd beetje ziek en vervelend om elke subtitle file die ik downloade te hernoemen naar de episode file dus bedacht ik waarom geen scripje ervoor maken met powershell.

Welke irritatie?

Liefst kijk ik series met ondertitelingen erbij. Dit vind ik fijner aangezien ik het soms niet kan volgen zonder het te kunnen lezen (moeilijke woorden enz.). Helaas zijn de subtitle bestanden altijd anders dan de files die ik heb. Ik download me series met Sickbeard en ze worden dus op een bepaalde manier opgeslagen op me hdd.
Nou is 1 file renamen niet zo irriterent, maar ik zit vaak in de serie en kijk meerdere eps achter elkaar waardoor het wel irritant wordt.

Maar waarom met Powershell

De reden waarom ik voor Powershell heb gekozen is omdat ik veel nut zie in deze scripttaal. Ik wil graag veel leren met Powershell zodat ik later in het bedrijfsleven veel meer dingen kan automatiseren. Door veel oefenen en keertje niet opgeven hoop ik ervaring op te kunnen doen en later AD's bouwen met alleen Powershell.

Heel leuk maar leg eens het scriptje uit

Het scripje is tot nu toe nog simpel en alleen nog maar door mij getest. Het scripje gaat kijken naar welke bestanden er zitten in je seriemap. Tot nu toe kan hij nog maar 1 serie en 1 seizoen per keer aan maar hoop dit te kunnen veranderen.
Hij loopt dan langs alle episodes heen en geeft ze een eigen $variable. Zelfde met alle subtitle bestanden die in het zelfde mapje zitten.
Daarna gaat hij alle subtitle namen vervangen met de episode naam en klaar is kees.

Best Geinig maar heb je hier nog echt iets aan?

Persoonlijk vind ik van wel. Hierdoor blijft je serie map overzichtelijker en schoner eruit zien. Door alle bestanden het zelfde namenstructuur te geven kan je rustiger door de map heen kijken (verschillende groters geeft drukte op je ogen).
Grootste voordeel ervan is dat als je aflevering gaat kijken programma's zoals VLC player gelijk de subtitle erbij pakt en hierdoor niet heen te slepen of subtitle toe te voegen.

Klinkt leuk, kan ik het ergens downloaden om te testen?

Tuurlijk daar hoopte ik eigelijk al op. Ik wil graag feedback hebben op wat mensen denken dat anders kan of makkelijker. Ook graag als mensen me met sommige dingen kunnen helpen zou het geweldig zijn.

Subtitle Renamer V0.1
C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
 ############################################################   .
####            Subtitle Renamer Script V0.1            ####
####            Gemaakt Door Niels de Blok              ####
####            Gemaakt om Subtitle files aan te passen ####
####            Naar de Filename van de Episode         ####
####            Laatste Update van de Script            ####
####            Datum: 1-Feb-2013 5:50PM                ####
############################################################

#De variabelen goedzetten.
#Nu staat de variable voor $dir nog op handmatig Maar in latere update wordt dit naar user-input gebracht.
#$Movies en $subtitles zoeken in de $dir naar bestanden met de extenties .mkv en .srt
$dir = "C:\Users\niels\Documents\Downloads\Series\Arrow"
$Movies = Get-ChildItem $dir -Filter *.mkv
$subtitels = Get-ChildItem $dir -filter *.srt

#$Currentdir slaat de directory op waar powershell zich momenteel bevind zodat wanneer script is afgelopen de user
#Weer terug is bij zijn huidige locatie
$currentdir = Get-Location

#Voorwoord voor het scripje om het wat professioneler eruit laten te zien. Naast alle spellingsfouten die erin zitten.
Clear-host
Write-host "Welkom bij de Powershell Subtitle Renamer" -BackgroundColor Black -ForegroundColor Yellow

#Een do-until loop om te zorgen dat er een getal wordt ingevoerd om naar te zoeken.
#Hiermee wordt er ook verkomen dat een letter wordt ingevoerd en de script crashed.
Do{
$sz = read-host "Zeg het eens, Welke seizoen moet ik renamen?"
}
until($sz -match "[0-9]")

#Foreach zorgt ervoor dat alle Episodes worden langsgelopen en een actie mee wordt gedaan.
foreach($movie in $movies){
#De switch kijkt naar of er een match is tussen de $movie en 1 van zijn keuzes.
#is er een keuze dan krijgt die een eigen param met zijn episode nummer.
Switch -Exact ($movie)
{
    {($_ -match $sz+"x01") -or ($_ -match "S0"+$sz+"E01")} {$ep1 = $movie; break}
    {($_ -match $sz+"x02") -or ($_ -match "S0"+$sz+"E02")} {$ep2 = $movie; break}
    {($_ -match $sz+"x03") -or ($_ -match "S0"+$sz+"E03")} {$ep3 = $movie; break}
    {($_ -match $sz+"x04") -or ($_ -match "S0"+$sz+"E04")} {$ep4 = $movie; break}
    {($_ -match $sz+"x05") -or ($_ -match "S0"+$sz+"E05")} {$ep5 = $movie; break}
    {($_ -match $sz+"x06") -or ($_ -match "S0"+$sz+"E06")} {$ep6 = $movie; break}
    {($_ -match $sz+"x07") -or ($_ -match "S0"+$sz+"E07")} {$ep7 = $movie; break}
    {($_ -match $sz+"x08") -or ($_ -match "S0"+$sz+"E08")} {$ep8 = $movie; break}
    {($_ -match $sz+"x09") -or ($_ -match "S0"+$sz+"E09")} {$ep9 = $movie; break}
    {($_ -match $sz+"x10") -or ($_ -match "S0"+$sz+"E10")} {$ep10 = $movie; break}
    {($_ -match $sz+"x11") -or ($_ -match "S0"+$sz+"E11")} {$ep11 = $movie; break}
    {($_ -match $sz+"x12") -or ($_ -match "S0"+$sz+"E12")} {$ep12 = $movie; break}
    {($_ -match $sz+"x13") -or ($_ -match "S0"+$sz+"E13")} {$ep13 = $movie; break}

Default {Write-host "Leuk geprobeerd"}
}
}

#Foreach zorgt ervoor dat alle subtitles worden langsgelopen en een actie mee wordt gedaan.
Foreach($sub in $subtitels){
#De switch kijkt naar of er een match is tussen de $sub en 1 van zijn keuzes.
#is er een keuze dan krijgt die een eigen param met zijn subtitle episode nummer.
Switch -Exact ($sub)
{
    {($_ -match $sz+"x01") -or ($_ -match "S0"+$sz+"E01")} {$subep1 = $sub; break}
    {($_ -match $sz+"x02") -or ($_ -match "S0"+$sz+"E02")} {$subep2 = $sub; break}
    {($_ -match $sz+"x03") -or ($_ -match "S0"+$sz+"E03")} {$subep3 = $sub; break}
    {($_ -match $sz+"x04") -or ($_ -match "S0"+$sz+"E04")} {$subep4 = $sub; break}
    {($_ -match $sz+"x05") -or ($_ -match "S0"+$sz+"E05")} {$subep5 = $sub; break}
    {($_ -match $sz+"x06") -or ($_ -match "S0"+$sz+"E06")} {$subep6 = $sub; break}
    {($_ -match $sz+"x07") -or ($_ -match "S0"+$sz+"E07")} {$subep7 = $sub; break}
    {($_ -match $sz+"x08") -or ($_ -match "S0"+$sz+"E08")} {$subep8 = $sub; break}
    {($_ -match $sz+"x09") -or ($_ -match "S0"+$sz+"E09")} {$subep9 = $sub; break}
    {($_ -match $sz+"x10") -or ($_ -match "S0"+$sz+"E10")} {$subep10 = $sub; break}
    {($_ -match $sz+"x11") -or ($_ -match "S0"+$sz+"E11")} {$subep11 = $sub; break}
    {($_ -match $sz+"x12") -or ($_ -match "S0"+$sz+"E12")} {$subep12 = $sub; break}
    {($_ -match $sz+"x13") -or ($_ -match "S0"+$sz+"E13")} {$subep13 = $sub; break}

Default {Write-host "Leuk geprobeerd"}
}
}

#
Function Rename {
CD $dir
#Hernoemem van de subtitle file met de episode name +.srt erachter om zijn extentie te behouden
Rename-Item $subep1 ($ep1.BaseName+".srt") -ErrorAction SilentlyContinue -Confirm
Rename-Item $subep2 ($ep2.BaseName+".srt") -ErrorAction SilentlyContinue -Confirm
Rename-Item $subep3 ($ep3.BaseName+".srt") -ErrorAction SilentlyContinue -Confirm
Rename-Item $subep4 ($ep4.BaseName+".srt") -ErrorAction SilentlyContinue -Confirm
Rename-Item $subep5 ($ep5.BaseName+".srt") -ErrorAction SilentlyContinue -Confirm
Rename-Item $subep6 ($ep6.BaseName+".srt") -ErrorAction SilentlyContinue -Confirm
Rename-Item $subep7 ($ep7.BaseName+".srt") -ErrorAction SilentlyContinue -Confirm
Rename-Item $subep8 ($ep8.BaseName+".srt") -ErrorAction SilentlyContinue -Confirm
Rename-Item $subep9 ($ep9.BaseName+".srt") -ErrorAction SilentlyContinue -Confirm
Rename-Item $subep10 ($ep10.BaseName+".srt") -ErrorAction SilentlyContinue -Confirm
Rename-Item $subep11 ($ep11.BaseName+".srt") -ErrorAction SilentlyContinue -Confirm
Rename-Item $subep12 ($ep12.BaseName+".srt") -ErrorAction SilentlyContinue -Confirm
Rename-Item $subep13 ($ep13.BaseName+".srt") -ErrorAction SilentlyContinue -Confirm
Rename-Item $subep14 ($ep14.BaseName+".srt") -ErrorAction SilentlyContinue -Confirm
$currentdir
}
#met & Rename roepen we de functie op
& Rename

############################################################    .
####                    To-do List                      ####
####        Userkeuze maken voor Directory              ####
####        Meerdere Extenties testen En Ondersteunen   ####
####        Meerdere Eps ondersteunen                   ####
####        Controle Serie naam Ep en Subtitle          ####
####        Mooiere Menu erbij maken                    ####
############################################################

Alvast bedankt voor de feedback en mocht er vragen zijn stel ze gerust.

[ Voor 55% gewijzigd door Nielsjuhz op 01-02-2013 19:07 . Reden: In code tag zetten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kKaltUu
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 02-09 19:59

kKaltUu

Profesionele Forumtroll

Bovenstaande is mijn post. Lees deze aandachtig, dank u wel voor uw medewerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Pssst: Topic Report (klik op 'Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/images/icons/icon_hand.gif rapporteer' bovenaan een topic) ;)

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soulrider
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-11-2017
maximaal 13 episodes per seizoen en maximaal 9 seizoenen?

Wat met de serie 24 (24 episodes) of The Simpsons (28 seizoenen ofzo en tellend) of soortgelijken?

Ik weet niet of je al een bepaalde naamgeving gebruikt maar soms vind je ze ook met bv het nr 101 dat dan aflevering 01 van seizoen 01 is...

Bij zulke bestanden/series ga je dus vaak 'leuk geprobeerd' zien verschijnen :+

[ Voor 46% gewijzigd door soulrider op 03-02-2013 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsjuhz
soulrider schreef op zondag 03 februari 2013 @ 19:31:
maximaal 13 episodes per seizoen en maximaal 9 seizoenen?

Wat met de serie 24 (24 episodes) of The Simpsons (28 seizoenen ofzo en tellend) of soortgelijken?

Ik weet niet of je al een bepaalde naamgeving gebruikt maar soms vind je ze ook met bv het nr 101 dat dan aflevering 01 van seizoen 01 is...

Bij zulke bestanden/series ga je dus vaak 'leuk geprobeerd' zien verschijnen :+
Het is tot nu toe nog maar een soort van beta script.
Ik wil namelijk voorrzorgen dat hij zijn eigen variableen maakt en ook zorgt dat ep 1 bij subep1 hoort. Dit zou te doen moeten zijn via een array maar ik weet nog niet hoe..

Ook wil ik nog erin maken dat hij controleerd dat de serie elkaar matchen.

De filename komt van sickbeard af die ik gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Laatst online: 12:09
Was het niet gewoon makkelijker om alle subs opnieuw te downloaden met subliminal?

@onder: excuses, dat was al weer weggezakt :)

[ Voor 23% gewijzigd door Caelorum op 04-02-2013 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serhat
Caelorum schreef op maandag 04 februari 2013 @ 13:38:
Was het niet gewoon makkelijker om alle subs opnieuw te downloaden met subliminal?
Simpel:
Nielsjuhz schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 18:42:
De reden waarom ik voor Powershell heb gekozen is omdat ik veel nut zie in deze scripttaal. Ik wil graag veel leren met Powershell zodat ik later in het bedrijfsleven veel meer dingen kan automatiseren. Door veel oefenen en keertje niet opgeven hoop ik ervaring op te kunnen doen en later AD's bouwen met alleen Powershell.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soulrider
  • Laatst online: 27-11-2017
Nielsjuhz schreef op maandag 04 februari 2013 @ 10:19:
[...]

Het is tot nu toe nog maar een soort van beta script.
Ik wil namelijk voorrzorgen dat hij zijn eigen variableen maakt en ook zorgt dat ep 1 bij subep1 hoort. Dit zou te doen moeten zijn via een array maar ik weet nog niet hoe..

Ook wil ik nog erin maken dat hij controleerd dat de serie elkaar matchen.

De filename komt van sickbeard af die ik gebruik.
Je kunt natuurlijk sabnzbd de afleveringen al in een goed bestandsnaamformaat laten klaarzetten,
dan is het enkel de srt nog die renaming nodig heeft.

Dat zal dan vooral een oefening worden om de juiste regex'en of match-regels toe te passen zodat je de juiste season en episode info eruit haalt. en dan zit je nog met met bv de dubbele pilot-aflevering of season-finals (bv 01x01+02)

éénmaal je dat hebt gevonden, kan je er mee spelen natuurlijk :)

ps: ik vermoed dat powershel niet hoofdletter gevoelig is ?
$Movies vs $movies ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsjuhz
soulrider schreef op maandag 04 februari 2013 @ 17:02:
[...]

Je kunt natuurlijk sabnzbd de afleveringen al in een goed bestandsnaamformaat laten klaarzetten,
dan is het enkel de srt nog die renaming nodig heeft.

Dat zal dan vooral een oefening worden om de juiste regex'en of match-regels toe te passen zodat je de juiste season en episode info eruit haalt. en dan zit je nog met met bv de dubbele pilot-aflevering of season-finals (bv 01x01+02)

éénmaal je dat hebt gevonden, kan je er mee spelen natuurlijk :)
Nou het wordt via sickbeard al goed gezet. (in mijn geval dan).
het staat namelijk al Show Name - 2x03 - Ep Name.ext
Maarjah het zou wel mooi zijn in het script als het ook de serie naam eruit kan halen en die zelf kan zetten als een variable
ps: ik vermoed dat powershel niet hoofdletter gevoelig is ?
$Movies vs $movies ...
Nee dat klopt Powershell is niet hoofdletter gevoelig. Ben ik overig best wel blij van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-09 09:10
NOS Teletekst browser
Er waren wat mensen aan het klagen hier op het forum dat de Teletekst browser niet meer werkte, dus heb ik in een paar uurtjes een vervanging gemaakt. Het appje werkt nog niet helemaal 100% (met name subpagina's) omdat ik te lui ben geweest om alle XML in te laden en te controleren :+. Alle index pagina's werken wel goed genoeg en het browsen zelf gaat lekker, al zeg ik het zelf. Dus bij deze een versie 1.0:

Teletekst browser

Download
211kB in een zipje op MediaFire.

Het programma is ook te resizen zodat je 'em op elk gewenst formaat kunt hebben, alles gaat namelijk gewoon mee. Automatische refresh oid zit er nog niet in, maar kan eventueel in een volgende versie worden toegevoegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten

Mavamaarten

Omdat het kan!

Heb ik opdracht van een of andere kerel op een forum een bot gemaakt voor een spel. Iedereen kent het wel, het lijkt op "Simon". De game speelt enkele handelingen af die jij moet nadoen. Hoe sneller je reactietijd, hoe beter. Tja, met zo'n bot gaat het snel :+

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=6INhrOH3Brs]

De bot is geschreven in VB.Net, btw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten

Mavamaarten

Omdat het kan!

Heb net mijn SoundCloud app een update gegeven:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/1YwNTA2l.png

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/f6LPgGBl.png

De meeste bugs zouden nu verholpen moeten zijn, en hij heeft nu ook een volumecontrol.
Ik ben er best trots op, mijn meest ambitieuze project tot hiertoe :9

Download hier (auto-updatet zelf naar nieuwste versie): http://www.mediafire.com/download.php?jt3jtgn38j604zh

EDIT: Oeps, dubbelpost.

[ Voor 27% gewijzigd door Mavamaarten op 12-02-2013 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13:06
Zojuist een simpele tool gemaakt waarmee je de benodigde logo's voor de Windows Store kunt genereren aan de hand van een icoontje: http://windowsstorelogos.azurewebsites.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rekcor
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 05-09 21:08
Onlangs een eigen variant gemaakt op de (welbekende) 'links-rechts'-kliklijsten die je hier en daar op het web tegenkomt:

http://www.in-silico.nl/multicombo/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Struikrover
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12:08
Mavamaarten schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 21:23:
[afbeelding]

[afbeelding]

De meeste bugs zouden nu verholpen moeten zijn, en hij heeft nu ook een volumecontrol.

Download hier (auto-updatet zelf naar nieuwste versie): http://www.mediafire.com/download.php?jt3jtgn38j604zh

Erg tof, maar ik authenticeer altijd met Facebook. Neem aan dat ik dan niet in kan loggen op jouw app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-09-2024
Mavamaarten schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 21:23:
[afbeelding]

[afbeelding]

Ik vind vooral de UI erg strak :). Welke taal heb je dit geschreven?

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten

Mavamaarten

Omdat het kan!

Struikrover schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 18:16:
[...]

Erg tof, maar ik authenticeer altijd met Facebook. Neem aan dat ik dan niet in kan loggen op jouw app?
Dat klopt :X
Hij gebruikt de API en ik heb geen idee of de API wel met facebook overweg kan, ik zal er eens naar kijken.
EDIT: Ziet er niet echt bruikbaar uit, ik begrijp er niet veel van om heel eerlijk te zijn. Je zou in principe via een popup kunnen inloggen maar dat wordt nergens goed uitgelegd. Alternatieve oplossing voor jou zou een gewone soundcloud account zijn :/
Rutix schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 20:43:
[...]
Ik vind vooral de UI erg strak :). Welke taal heb je dit geschreven?
VB.Net en de GUI bestaat uit custom controls die ik gemaakt heb met behulp van wat GDI :)

[ Voor 16% gewijzigd door Mavamaarten op 13-02-2013 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iChaos
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08:31

iChaos

It's Lupus.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/b7YkAAa.png?1

Een pagina die gebaseerd is op Twitter Bootstrap, en met behulp van shell_exec informatie van het systeem opvraagt. Vervolgens wordt het in een simpel HTML bestand geoutput. Maakt alleen gebruik van HTML+PHP: er is geen input mogelijk dus diverse inlogprocedures e.d. leken me voor nu nog onnodig. Het is in 1 avond in elkaar gezet, dus ik wil er nog het nodige aan verbeteren als anderen het ook wel zouden willen gebruiken. In dat geval zal ik de broncode ervan uiteraard ook op GitHub zetten :)

Momenteel kan zoals op de screenshot te zien is de systeeminformatie verkregen worden, de opslag, het RAM en netwerkverbindingen. Daar wil ik nog een functie aan toevoegen om andere webapplicaties op de server toe te voegen aan een lijstje met links zodat het paneel ook een startpagina is voor alles wat er op de server gebeurt. Tevens lijkt WOL me ook nog wel interessant om te implementeren. Verder sta ik uiteraard open voor suggesties van anderen met wat zij graag in deze applicatie zouden zien, want als tweaker zie ik graag een venster vol informatie over een server :)

Edit: inmiddels AJAX+jQuery in gebruik voor het updaten van de uptime, system load, RAM usage en opslag :) Ik wil ook nog flotr2 gebruiken om op een andere pagina fancy statistieken en charts weer te geven over de activiteit :)

[ Voor 9% gewijzigd door iChaos op 17-02-2013 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo
  • Laatst online: 20-02 16:10

Bozozo

Your ad here?

Secure Bookmarks

Afbeeldingslocatie: http://i2.photobucket.com/albums/y6/Bozozo/promo-small-1_zps68124c73.png
Secure Bookmarks is een extensie voor Google Chrome die password-protected bookmarks toevoegt.
Gratis bij u thuisbezorgd via de Chrome Web Store.

Dit is een oud projectje dat ik recentelijk heb afgestoft; de extensie werd genoemd op een paar blogs waarna de populariteit flink steeg en ik besloot er wat meer werk van te maken. Waar de eerste versie vrij basaal was, ondersteunt Secure Bookmarks nu zo'n beetje alle features van 'gewone' bookmarks. Er is bovendien naadloze integratie met Chrome bookmarks, zodat je zonder problemen bookmarks (of folders) kunt uitwisselen tussen Chrome en Secure Bookmarks. Verder heb ik een back-up systeem toegevoegd.

Ik ben met name tevreden over de nieuwe back-end... eigenlijk heb ik de hele Chrome bookmarks api nagebouwd, en naar mijn mening op nette wijze. Geeft zo'n lekker opgeruimd gevoel ;)

Gebruikte technieken (naast HTML, CSS en JavaScript) zijn jQuery, jQueryUI, nestedSortable en tot slot Block Tea voor de encryptie.

Voor de geïnteresseerden. De encryptie heb ik als volgt geregeld:
1. Kies een wachtwoord
2. Wachtwoord wordt ge-encrypt met zichzelf en een fixed salt, tijdelijk onthouden als variabele 'hash'
3. Genereer een random string
4. Encrypt deze string met de hash als 'chunk1'
5. Encrypt de string chunk1+'shouldequal'+chunk1 als 'chunk2'
6. Sla chunk1 en chunk2 op in chrome.storage.local
7. Encrypt de JSON.serialize van de Secure Bookmarks tree na elke wijziging met de hash, ook opslaan in chrome.storage.local
8. Bij inloggen, genereer wederom de hash en check of de twee chunks correct worden gedecrypt. Zo ja, decrypt de data en verkrijg de bookmark tree structuur met JSON.parse

Het wachtwoord en zelfs de hash worden nergens opgeslagen.

Terwijl ik dit typ bedenk ik dat het nog veiliger is om een random salt de kiezen voor de hash en die apart op te slaan (al dan niet encrypted) om rainbow tables minder effectief te maken. Wellicht implementeer ik dat binnenkort nog :)

TabCinema : NiftySplit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grijze Vos
  • Laatst online: 28-02 22:17
Bozozo schreef op zondag 17 februari 2013 @ 14:39:

5. Encrypt de string chunk1+'shouldequal'+chunk1 als 'chunk2'
Gefeliciteerd, je hebt je encryptie zwakker gemaakt. Nooit een string herhalen in een hash, kun je het alleen maar makkelijker mee maken om dat ding te kraken.

[ Voor 4% gewijzigd door Grijze Vos op 17-02-2013 15:22 ]

Op zoek naar een nieuwe collega, .NET webdev, voornamelijk productontwikkeling. DM voor meer info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo

Bozozo

Your ad here?

Grijze Vos schreef op zondag 17 februari 2013 @ 15:21:
[...]

Gefeliciteerd, je hebt je encryptie zwakker gemaakt. Nooit een string herhalen in een hash, kun je het alleen maar makkelijker mee maken om dat ding te kraken.
Bedankt voor de feedback! Heb je ook een bron voor deze bewering? Dit lijkt me namelijk sterk afhankelijk van het gebruikte encryptie-algoritme.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djc
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-09 23:18

djc

Bozozo schreef op zondag 17 februari 2013 @ 16:31:
Bedankt voor de feedback! Heb je ook een bron voor deze bewering? Dit lijkt me namelijk sterk afhankelijk van het gebruikte encryptie-algoritme.
Het zelf bedenken van een encryptie- of hashing-algoritme is vrijwel altijd een slecht idee (tenzij je toevallig een cryptographer bent!).

Zie hier een uitleg van best practices: http://crackstation.net/hashing-security.htm.

Dus een echt random salt toevoegen en apart opslaan, en een hashing functie gebruiken die bedoeld is voor password hashing (zoals PBKDF2, bcrypt of bijvoorbeeld scrypt).

Rustacean

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluewalk
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

BluePush

Sinds geruime tijd gebruik ik Pushover voor notificaties van al mijn systemen en scripts te kunnen tonen op mijn iPad en HTC met push berichten (PushOver is cross platform).
Echter was er geen enkele mogelijkheid om ook dezelde notificaties te tonen op mijn desktop. Een extra push-oplossing toevoegen (wat dus weer een nieuwe API betekent) was voor mij geen optie. Dus ben ik begonnen aan een soort push-relay-gateway genaamd BluePush.

BluePush is een push notificatie systeem met een groot verschil dan alle andere, met BluePush kan je via een simpele API berichten klaar zetten op dezelfde manier als Pushover met voorgedefinieerde applicaties en api-keys. Maar naast de eigen Windows client voor notificaties relayed mijn service ook je bericht naar Pushover en Notify My Android (meer komen nog natuurlijk). Zo kan je dus, als je verschillende notificatiesystemen hebt via één API alle systemen aanspreken :)

De website met je persoonlijke dashboard etc en API is gebaseerd op PHP en het CodeIgniter framework, de desktop client voor Windows is geschreven in C# en de server-side dispatching daemon is geschreven in Java . Om push notificaties te realiseren voor de eigen BluePush clients heb ik in Java een webserver geschreven waar de clients verbinding mee maken (à la directpush/activesync van MS Exchange), de client krijgt dan uiteindelijk de notificatie dat hij de berichten moet syncen en voilla.

Op dit moment ben ik er nog mee bezig, maar als er mede-tweakers zijn die het willen testen kan je mij altijd even PM-en.

Wat screenshots natuurlijk:

Website:
Afbeeldingslocatie: http://img577.imageshack.us/img577/1695/websitedashboard.png
Afbeeldingslocatie: http://img803.imageshack.us/img803/4351/websiteapps.png

Client app:
Afbeeldingslocatie: http://img27.imageshack.us/img27/5623/clientapp.png

De notificaties van de client:
Afbeeldingslocatie: http://img716.imageshack.us/img716/298/clientappnotification.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb PushOver ook gekocht een aantal maanden geleden. Ik heb alleen nog niet echt een idee wat ik er mee kan pushen. Mails en alle andere zaken waarvan ik notifications zou willen zien, worden automatisch gepusht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Nu online
iChaos schreef op zondag 17 februari 2013 @ 00:08:
[afbeelding]

Een pagina die gebaseerd is op Twitter Bootstrap, en met behulp van shell_exec informatie van het systeem opvraagt.

Het is in 1 avond in elkaar gezet, dus ik wil er nog het nodige aan verbeteren als anderen het ook wel zouden willen gebruiken. In dat geval zal ik de broncode ervan uiteraard ook op GitHub zetten :)
[..]
Ik heb wel interesse :) Zelf iets soortgelijks gemaakt: ThinkPadd in "[Alg] Welke tools heb jij gemaakt? - deel IV" maar die is minder gedetailleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluewalk
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 12:31:
Ik heb PushOver ook gekocht een aantal maanden geleden. Ik heb alleen nog niet echt een idee wat ik er mee kan pushen. Mails en alle andere zaken waarvan ik notifications zou willen zien, worden automatisch gepusht.
Klopt, ligt er ook maar net aan wat je er mee wilt doen. Zo krijg ik bv notificaties van backup scripts op die manier, of met ifttt.com notificaties bij bepaalde voorwaarden, OTP codes voor websites (als vervanger voor SMS berichten). Je kan het eigenlijk zo gek niet bedenken.
Maar je hebt gelijk, veel kan ook via de mail. Ligt er maar net aan waar je voorkeur ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberJack
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 03-09 14:36
[afbeelding]

Een pagina die gebaseerd is op Twitter Bootstrap, en met behulp van shell_exec informatie van het systeem opvraagt. Vervolgens wordt het in een simpel HTML bestand geoutput. Maakt alleen gebruik van HTML+PHP: er is geen input mogelijk dus diverse inlogprocedures e.d. leken me voor nu nog onnodig. Het is in 1 avond in elkaar gezet, dus ik wil er nog het nodige aan verbeteren als anderen het ook wel zouden willen gebruiken. In dat geval zal ik de broncode ervan uiteraard ook op GitHub zetten :)
Ziet er prima uit, doet me een beetje denken aan phpsysinfo.
Mocht je de code ooit op github zetten zal ik het zeker proberen.

https://bottenberg.dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iChaos

iChaos

It's Lupus.

phpSysInfo heb ik ook gebruikt, maar ik merkte dat het op een zwakker apparaat als de Raspberry Pi niet zo snel laad als ik hoopte. CXD laadt snel, vereist geen voorbereiding (buiten een werkende webserver en PHP) en ik hoop er ook nog statistieken in te kunnen zetten met flotr2 :) Ik zal morgen of vrijdag de source even uploaden naar mijn Github :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluewalk
  • Niet online

iBood Hunter

Vandaag en morgen is er weer de iBood hunt en heb natuurlijk wat wensen. Om niets te missen heb ik even snel een tooltje in elkaar geprogd dat elke 5 seconden controleert of er een nieuwe aanbieding is (met behulp van de iBood JSON) en mij daarvan op de hoogte stelt door een geluidje af te spelen en het window naar de voorgrond te gooien. Met een klik op de link ga ik direct naar de bestelpagina.

Wanneer ik niet achter mijn computer zit (dus meer dan 30 seconden AFK ben) dan wordt er een pushbericht naar mijn telefoon gestuurd met de aanbieding + bestellink (via mijn BluePush).

Afbeeldingslocatie: http://img197.imageshack.us/img197/2232/iboodhunter.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsjuhz
[afbeelding]

Ben wel benieuwed welke code je hebt gebruikt hiervoor :O
Wil zelf ook wel zoiets maken mocht ik ooit ergens worden aangenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iChaos

iChaos

It's Lupus.

Huidige code is hier geupload:

https://github.com/cX12/dashboard

Repo clonen, in een map zetten in je www map, zorgen dat df, uptime en vmstat werken (die eerste twee staat er standaard wel op, vmstat zul je waarschijnlijk zelf moeten installeren). Betere documentatie volgt in het weekend denk ik, dan zal ik gelijk wat aanpassingen verrichten om de andere tabbladen ook te laten werken :)

• bluewalk
  • Niet online
iChaos, looking good! Ben heel benieuwd naar je uitbreidingen :D Is alleen het pollen om elke seconde niet wat overkill voor alleen de uptime?

• Ghehe
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 12-09 15:58

Ghehe

400 pound hacker

iChaos schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 23:58:
vmstat zul je waarschijnlijk zelf moeten installeren
Kan je dan niet beter die dependency laten vallen en zelf de /proc-files parsen die vmstat bekijkt?

• serhat
maar alles in /proc/ is weg na een reboot toch? Vmstat update het x tijd (standaard een cronjob van een uur ofzo?). Informatie blijft na een reboot behouden.

• iChaos

iChaos

It's Lupus.

cyberde schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 08:34:
iChaos, looking good! Ben heel benieuwd naar je uitbreidingen :D Is alleen het pollen om elke seconde niet wat overkill voor alleen de uptime?
Wellicht wel inderdaad, ik hoop in een volgende versie ook zeker de instellingen voor de pollfrequentie instelbaar te maken :)
Ghehe schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 13:16:
[...]
Kan je dan niet beter die dependency laten vallen en zelf de /proc-files parsen die vmstat bekijkt?
Mijn fout, ik weet niet hoe ik bij vmstat ben gekomen. Momenteel wordt het ook nog niet gebruikt. Ik zocht onlangs naar een tool die kon zien hoeveel dataverkeer er had plaatsgevonden om dat ook te kunnen tonen, en de naam heb ik ergens opgeschreven, maar kennelijk ging de post-it die ik gisteren voor me had liggen dus ergens anders over :P vmstat is momenteel dus niet in gebruik, en dus ook niet nodig. Dat zal ik van het weekend even aanpassen in de readme, wanneer ik gelijk een fatsoenlijke documentatie schrijf en wat functies hoop toe te voegen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo

Bozozo

Your ad here?

NiftySplit

Afbeeldingslocatie: http://i2.photobucket.com/albums/y6/Bozozo/promo-small-1_zps9a7bcd4c.png
NiftySplit is een extensie voor Google Chrome die een webpagina kan opdelen in twee vensters. Elke link die je aanklinkt in het linker venster wordt geladen in het rechter venster.
Navigeren door sites met veel links (Reddit, Wikipedia, blogs, etc.) wordt hiermee een stuk aangenamer.

NiftySplit in de Chrome Web Store

Deze extensie was in twee avondjes klaar... er zit maar een postzegeltje script achter. Er wordt een context menu item toegevoegd waarmee je de split-screen modus kunt starten. Alle clicks op links worden vervolgens afgevangen en de url wordt via de extensie doorgestuurd van het linker venster naar het rechter venster. Het resultaat is echter bijzonder handig!

Op de planning:
- Porten naar de andere browsers
- Bij resize van een der panelen, de andere meeschalen
- Venstergrootte na resize onthouden en opnieuw gebruiken bij volgende sessie
- Meerdere vensters tegelijk implementeren. Dit is lastig... hoe kan de gebruiker aangeven in welk venster hij een bepaalde link wil openen? Ik wil het gemak van one-click action niet opofferen. Suggestie hiervoor zijn welkom!
- Clicks op nested items (bijv. <a><h1>Filmpje</h1></a> op Dumpert) correct afhandelen (fixed)

Uw feedback wordt op prijs gesteld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Struikrover
  • Laatst online: 12:08
Wat een toffe tool :D. Gelijk ff uitgeprobeerd, lijkt leuk te werken. Deze ga ik proberen te gebruiken dan merk je vanzelf of het handig is of niet :)

[ Voor 3% gewijzigd door Struikrover op 01-03-2013 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobras
  • Laatst online: 19-09 21:51

jacobras

Developer

Toffe tool, Bozozo! Handig dat het venster netjes de helft van je scherm in beslag neemt, en bij sluiten je venster weer gemaximaliseerd wordt. Ga 'm eens een tijdje proberen, kijken of 't handig van pas komt :)

Mijn laatste (grote) reviews: Medal of Honor (VR), Half-Life: Alyx (VR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 00:16

Matis

Rubber Rocket

Bozozo schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 10:47:

NiftySplit

*knip*
Op de planning:
- Porten naar de andere browsers
Mocht je nog Firefox testers (op zowel Ubuntu als Windows) nodig hebben, PM me maar :)
- Meerdere vensters tegelijk implementeren. Dit is lastig... hoe kan de gebruiker aangeven in welk venster hij een bepaalde link wil openen? Ik wil het gemak van one-click action niet opofferen. Suggestie hiervoor zijn welkom!
Misschien middels een 1, 2, 3, 4 etc + click naar een specifiek venster laten openen?

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Dat is handig Bozozo! Lijkt me een nuttige plugin :)

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMS
  • Laatst online: 21-08 23:06

HMS

Voor mijn afstudeerstage had ik een erasure coding (http://en.wikipedia.org/wiki/Erasure_code) library nodig, in het bijzonder een voor de Reed-Solomon code (http://en.wikipedia.org/wiki/Reed%E2%80%93Solomon_code).
Er zijn voor Java wel enkele tutorials/implementaties te vinden, maar die zijn gericht op QR- en barcodes. Qua performance en robuustheid niet aan te bevelen.

Daarom heb ik een JNI koppeling gemaakt met een zeer goede library die geschreven is in C, namelijk Jerasure (de J staat dit keer niet voor Java overigens :P). Ook heb ik een Visual Studio solution toegevoegd zodat Windows ontwikkelaars (zoals ik) zonder veel problemen de library kunnen builden.

Op dit moment is de API een flinterdunne laag over de C API heen, dus die is nog vrij spartaans. Ik ben wel van plan om een schonere Java API er bij te doen zodat het geheel wat gebruiksvriendelijker wordt. Een semi work in progress dus nog, maar in zijn huidige vorm al wel functioneel :).

De code staat hier: https://github.com/jvandertil/Jerasure

Hopelijk heeft iemand er een keer wat aan, want het was voor mij wel een pijnlijk proces om erasure coding in Java voor elkaar te krijgen. Laat staan om de performance te krijgen die ik nu heb.

[ Voor 7% gewijzigd door HMS op 01-03-2013 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chip.
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Dat is nou nog eens een handige extensie! Dit ga ik zeker gebruiken.

[ Voor 9% gewijzigd door Chip. op 02-03-2013 02:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Candanz
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 19-08-2024

Candanz

Geflipt

Repo clonen, in een map zetten in je www map, zorgen dat df, uptime en vmstat werken (die eerste twee staat er standaard wel op, vmstat zul je waarschijnlijk zelf moeten installeren). Betere documentatie volgt in het weekend denk ik, dan zal ik gelijk wat aanpassingen verrichten om de andere tabbladen ook te laten werken :)
Heb hem even gedownload, en heb er het een en ander aan gewijzigd.

Ik bezit meerdere servers en dus wou ik een "dashboard" voor meerdere servers, alleen nu draaien de servers ook nog verschillende OS'en, dus nu moet ik nog dingen gaan afvangen, en content anders splitten.Heb de shell_exec en exec's moeten omgooien naar ssh2_exec, zodat je ook nog een host/ip op kan geven, en dus meerdere servers kan aanspreken. Leuk projectje, en bedankt voor de source!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo

Bozozo

Your ad here?

Bedankt voor de positieve reacties op NiftySplit!

Ik ben nu aan het porten naar Firefox, maar ik krijg enorm hoofdpijn van hun api's. Wat een gigantische bende is het daar zeg... leuke ideeën maar in praktijk kost het ontzettend veel tijd om die spaghetti van interfaces te doorgronden. /frustratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iChaos

iChaos

It's Lupus.

Candanz schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 10:21:
[...]

Heb hem even gedownload, en heb er het een en ander aan gewijzigd.

Ik bezit meerdere servers en dus wou ik een "dashboard" voor meerdere servers, alleen nu draaien de servers ook nog verschillende OS'en, dus nu moet ik nog dingen gaan afvangen, en content anders splitten.Heb de shell_exec en exec's moeten omgooien naar ssh2_exec, zodat je ook nog een host/ip op kan geven, en dus meerdere servers kan aanspreken. Leuk projectje, en bedankt voor de source!
Bedankt :) Ik zal de mogelijkheden om meerdere servers te beheren vanuit 1 dashboard binnenkort nader onderzoeken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19-09 22:44
Bozozo schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 10:47:
[center]

NiftySplit

[afbeelding]
NiftySplit is een extensie voor Google Chrome die een webpagina kan opdelen in twee vensters. Elke link die je aanklinkt in het linker venster wordt geladen in het rechter venster.
Navigeren door sites met veel links (Reddit, Wikipedia, blogs, etc.) wordt hiermee een stuk aangenamer.

Uw feedback wordt op prijs gesteld!
Ben geen Chrome browser gebruiker, maar heb de extensie bekeken en van wat ik zie is dat het echt 2 vensters aanmaakt, is het niet makkelijker (en het lost ook meteen je meerdere website probleem op lijkt me) om niet voor elke pagina een nieuw venster te maken, maar gewoon 1 venster te hebben met twee frames er in met 50% breedte (of variabele breedte), de linker krijgt de standaard content, de rechter wordt het target van de linker frame en klaar.

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 00:16

Matis

Rubber Rocket

ZpAz schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 14:37:
Ben geen Chrome browser gebruiker, maar heb de extensie bekeken en van wat ik zie is dat het echt 2 vensters aanmaakt, is het niet makkelijker (en het lost ook meteen je meerdere website probleem op lijkt me) om niet voor elke pagina een nieuw venster te maken, maar gewoon 1 venster te hebben met twee frames er in met 50% breedte (of variabele breedte), de linker krijgt de standaard content, de rechter wordt het target van de linker frame en klaar.
+1, dat lijkt me ook fijner.

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo

Bozozo

Your ad here?

Dat was ook mijn eerste gedachte, en in die vorm heb ik mijn extensie eerst ook geschreven. In praktijk loop je echter tegen twee problemen aan:
  1. Je moet de linker pagina opnieuw laden in een frame. Hier is omheen te werken met wat CSS hacks (de body een margin-right van 50% geven oid) maar dat verknoeit de layout van veel websites.
  2. Sommige websites staan niet toe om in frames geladen te worden.
Vandaar dat ik uiteindelijk voor deze opzet heb gekozen. Je kunt nu bovendien meerdere tabs in het rechter scherm proppen, waarbij alleen de bovenste wordt overschreven, wat in praktijk best handig werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Laatst online: 19-09 11:11
Is het ook mogelijk de rechterpagina's allemaal als tabs in dezelfde container te gooien? Nu krijg je elke keer een nieuwe instantie met een tab er in.

Verder top idee natuurlijk d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo

Bozozo

Your ad here?

Sinds versie 0.5 (vanmorgen ge-upload) komen de clicks uit alle tabs in het linker window netjes rechts terecht, in de op dat moment zichtbare tab. Ik laat andere windows opzettelijk met rust, zodat je tegelijkertijd ook 'normale' vensters kunt gebruiken. Beantwoordt dat je vraag?

Het klinkt een beetje alsof je elke keer nieuwe instanties start middels het contextmenu maar dat is natuurlijk niet de bedoeling ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Laatst online: 19-09 11:11
Aha, ik zie wat je bedoelt inderaad. Deed inderdaad elke keer een nieuwe instantie.

Wat ik vaak gebruik is dat ik voor linkjes die ik nog wil lezen, maar dus wel wil doorlezen op de huidige site, ik vaak met scrollwheel klik en zo een tab op de achtergrond open. Wellicht is er onderscheid te maken welke klik je doet zodat je niet de aangeklikte link overschrijft maar een tab er bij opent?

Wat ik wel onhandig vind, is dat je scherm bij sluiten van de rechter instantie gemaximaliseerd word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devilly
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
jip_86 schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 19:13:
Wat ik wel onhandig vind, is dat je scherm bij sluiten van de rechter instantie gemaximaliseerd word.
jacobras schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 11:16:
Handig dat het venster netjes de helft van je scherm in beslag neemt, en bij sluiten je venster weer gemaximaliseerd wordt.
:P

@ Bozozo: jij hebt meerdere tools gemaakt die ik erg tof vind. Toegegeven, zelf gebruik ik ze (bijna) niet, maar dat ligt aan mijn instelling om alles clean te houden, vrij van extensions e.d. In ieder geval respect voor de dingen die je maakt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16-09 16:01

Scannert

Net een klein tooltje C# gemaakt die heel handig pagina's kan scannen via de HP Webscan pagina voor de HP Deskjet F4500 series :)

Nog geen 10min werk maar scheelt een hoop ergenis. Mappen worden automatisch aangemaakt en het pagina nummer iedere keer opgehoogd

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/woHIlEB.png

EDIT: Oud screenshot, maar bij button2 moet browse komen te staan 8)

[ Voor 22% gewijzigd door GrooV op 02-03-2013 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo

Bozozo

Your ad here?

jip_86 schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 19:13:
(...) Wellicht is er onderscheid te maken welke klik je doet zodat je niet de aangeklikte link overschrijft maar een tab er bij opent?

Bedankt voor de feedback! Eerste dingetje is gefixt, en in de nieuwste versie (binnenhengelen via options > extensions > update now) kun je zelf instellen wat voor gedrag je wilt bij het sluiten van de vensters.

@Devilly: bedankt, leuk om te horen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Ik weet niet in hoeverre dit gemakkelijk of mogelijk is, maar het zou wel leuk zijn indien je nog een link opent via NiftySplit dat die dan in een nieuwe tab gaat van het rechtse venster (ipv telkens een nieuw venster te openen).

vreemde bug: als NiftySplit ingeschakeld is, dan kan ik niet meer gewoon left-clicken op youtube links :?
Als ik NS uitschakel dan kan ik dit direct wel weer.

allesinds al een mooie tool :)

[ Voor 23% gewijzigd door SmokingCrop op 03-03-2013 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comp_Lex
  • Laatst online: 13:27
Hallo,

ik heb een nieuwe versie van mijn energie software Sokath vrijgegeven (0.5.4, http://sokath.sourceforge.net/). De grootste veranderingen zijn (Engels):

- Updated production data- and added Export Land Model results of Africa, Algeria and Angola

- Implemented additional legend dialog for Hubbert Curve Panel and Hubbert Linearization Panel

Hieronder een paar screenshots van de nieuwe versie:

Afbeeldingslocatie: http://sokath.sourceforge.net/Screenshots02-03-13/AfricaExportLandModel318Thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://sokath.sourceforge.net/Screenshots02-03-13/AlgeriaExportLandModel619Thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://sokath.sourceforge.net/Screenshots02-03-13/AngolaExportLandModel576Thumb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiSiLLUSiON
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09 18:17
Wow, ik vind je soundcloud app echt heel erg handig. Goed werk!

Het zit goed in elkaar, al zijn er wel een aantal dingen die me opvielen of die ik mis:
  • De hover tooltip van de artiest beschrijving werkt niet goed. Soms is deze beschrijving meerdere paragrafen lang, hierdoor werkt de tooltip ook niet goed meer (windows 7). (Zie bijvoorbeeld artiest 'NOISIA'). Misschien is het een idee om de afbeelding van de artiest te linken naar de webpagina van de artiest op soundcloud? Dan is ook de tooltip niet meer nodig... Je kunt de tooltip ook inkorten, maar dan heeft 'ie weinig zin meer.
  • Het zou heel fijn zijn als de lijsten gesorteerd (up/down) kunnen worden, bijvoorbeeld op artiest of tracklengte etc.
  • Ook mis ik een snelle manier om het geluid te regelen... Dat als je bijvoorbeeld over de linkerbalk van het scherm hovert, dat je muiswiel het volume aanpast.
  • Soms lijkt er geen correcte waveform te staan bij een nummer bovenin (die oranje). Dan is het één rechthoekig blok. Ik weet niet of dit door soundcloud komt of er ergens iets mis gaat in de berekening in de app? Niet echt belangrijk, maar wel een bugje.
  • Ik mis soms in de lijsten als je bijvoorbeeld op een artiest of titel het context menu opent, een optie als 'search for this artist' of 'search for this title'. Nu moet dat nog handmatig.
Misschien dat je er iets mee kan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo

Bozozo

Your ad here?

SmokingCrop schreef op zondag 03 maart 2013 @ 11:01:
Ik weet niet in hoeverre dit gemakkelijk of mogelijk is, maar het zou wel leuk zijn indien je nog een link opent via NiftySplit dat die dan in een nieuwe tab gaat van het rechtse venster (ipv telkens een nieuw venster te openen).

vreemde bug: als NiftySplit ingeschakeld is, dan kan ik niet meer gewoon left-clicken op youtube links :?
Als ik NS uitschakel dan kan ik dit direct wel weer.

allesinds al een mooie tool :)
In de nieuwste versie kun je kiezen of je wilt dat links in een nieuwe tab worden geopend of de oude tab overschrijven. Die bug herken ik verder niet... gebruik je de extensie wel op de juiste manier? Dus eenmalig rechts klikken -> open with niftysplit, daarna links klikken voor kijk- en luisterplezier.

Net de laatste versie (voorlopig dan) online gezet met onder andere mogelijkheden om:
- het ene window automatisch mee te resizen met het andere
- de venstergrootte in te stellen op een bepaalde waarde
- de venstergrootte te onthouden na resize
- bij het sluiten van een van de vensters kun je de andere nu met rust laten / maximalizeren / sluiten
- bij het maximalizeren van een van de vensters kun je de andere nu met rust laten / maximalizeren / sluiten
- bij het maximalizeren van een van de vensters kun je de niftysplit link verbreken

Alles is naar smaak in te stellen in het Settings menu. Meer features kon ik zo gauw niet verzinnen :P

Bedankt voor de feedback allemaal, en veel plezier ermee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crankyslap
  • Laatst online: 10-04 21:59
Beta versie van m'n Youtube downloader is bijna af ;D

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/uJb6qSa.png
Ben ook scripting aan 't implementeren zodat programmeurs modules kunnen schrijven voor wat ze dan ook willen, ben als voorbeeld bezig aan 'n script dat seizoenen/afleveringen probeert te vinden voor je zoekterm.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/XWHAIVM.png
Oh en je kan natuurlijk ook inloggen voor als je gevlagde videos tegenkomt

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/WxM00fP.png

Yay or nay? :)

[ Voor 14% gewijzigd door Crankyslap op 03-03-2013 23:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten

Mavamaarten

Omdat het kan!

Zeker een Yay! Welke taal heb je dit in geschreven? Enig puntje van verandering zou een echte progressbar zijn ipv "70%" en ook de checkboxes in metro-style zouden leuk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crankyslap
Heb 'm geschreven in c#, progressbar staat idd op de to-do lijst maar ik bewaar UI spul tot 't laatst, wel zo handig ^^

Checkbox update ik misschien nog wel.. wil eerst de scripting functionaliteit afmaken ;D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siebsel
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-09 13:04
GrooV schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 21:15:

Scannert

Net een klein tooltje C# gemaakt die heel handig pagina's kan scannen via de HP Webscan pagina voor de HP Deskjet F4500 series :)

Nog geen 10min werk maar scheelt een hoop ergenis. Mappen worden automatisch aangemaakt en het pagina nummer iedere keer opgehoogd

[afbeelding]

EDIT: Oud screenshot, maar bij button2 moet browse komen te staan 8)
Hey, da's interessant. Heb hier een Officejet 6500 waarvan ik de webprint nogal eens gebruik, dat zou eventueel ook met dit tooltje kunnen lijkt me. Interesse om de source te delen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-09 15:19
Ik zat vandaag te denken, wat ik echt mis is in Windows 7 een programma alla Jumplist Launcher, maar dan die meerdere Launchers heeft in de taakbalk (Jumplist Launcher heeft één knop op de taakbalk waar je al je programma's en spellen onder kan zetten). Zo kun je mooi rangschikken tussen Office/HD/Games/Apps bijvoorbeeld.

Ik gebruik Jumplist Launcher al een tijdje, maar mis toch bovenstaande. Er moet haast wel zoiets zijn maar mijn google zoektocht liet mij in de steek.

Denk dat ik toch maar spoedcursus C# moet gaan volgen :D

Staan echt leuke dingen hier in dit topic :)

[ Voor 4% gewijzigd door RedHat op 06-03-2013 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloys
  • Niet online
DiSiLLUSiON schreef op zondag 03 maart 2013 @ 13:34:
[...]
Soms lijkt er geen correcte waveform te staan bij een nummer bovenin (die oranje). Dan is het één rechthoekig blok. Ik weet niet of dit door soundcloud komt of er ergens iets mis gaat in de berekening in de app? Niet echt belangrijk, maar wel een bugje.
Dat zelfde zie je op de site ook wel hoor. Dat komt voornamelijk doordat de maker van de track deze `dood` gecompressed heeft. Dan is alle dynamiek (harder/zachter) eruit gehaald zodat alles het maximale volume heeft, dat gebeurd ook veel op radiostations.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Peter2_
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 09-09 11:45
Is niet echt voor mezelf, maar voor op mijn werk een tool gemaakt waarmee cron jobs binnen een RHCS-cluster aan een resource groep kunnen worden verbonden.

Achtergrond: Wij hebben een RHCS-cluster waarin een aantal verschillende resources draaien, waaronder ftp, en http.

Hierbij kunnen die resources een eigen VIP-adres hebben, dat ook wordt ge-NAT voor uitgaand verkeer (dus ftp-verkeer vanaf de node waarop de ftp-resource draait heeft via NAT als afzender IP-adres het VIP-adres van de ftp-server). Hierdoor kunnen ftp-scripts (die via cron gescheduled worden) alleen goed werken als ze op de node draaien waarop de ftp-resource actief is.

Bij een failover van de ftp-resource moeten de betreffende crontab-entries dan dus ook mee verhuizen (maar eventuele crontab-entries van andere resource groepen weer niet).

Diablo III: <GOT> Pteer#2475 --- POE: Dwergux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiSiLLUSiON
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09 18:17
Aloys schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 22:17:
[...]

Dat zelfde zie je op de site ook wel hoor. Dat komt voornamelijk doordat de maker van de track deze `dood` gecompressed heeft. Dan is alle dynamiek (harder/zachter) eruit gehaald zodat alles het maximale volume heeft, dat gebeurd ook veel op radiostations.
De compressie is niet de oorzaak; ik doelde op tracks die in de app geen waveform lijken te hebben maar op de website wel. Ik weet alleen niet of er iets verkeerd gaat in de app zelf of bij de aanvraag naar de soundcloud api.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten

Mavamaarten

Omdat het kan!

DiSiLLUSiON schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 19:05:
[...]

De compressie is niet de oorzaak; ik doelde op tracks die in de app geen waveform lijken te hebben maar op de website wel. Ik weet alleen niet of er iets verkeerd gaat in de app zelf of bij de aanvraag naar de soundcloud api.
De API is inderdaad niet perfect en geeft gewoon soms een verkeerde waveform (lees: een lege afbeelding) door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzaz
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18-09 10:54
Ik was me een beetje aan het verdiepen in crawlers en dergelijke en een beetje aan het hobbyen geslagen. Het stelt allemaal niet zoveel voor maar uiteindelijk kwam ik op een zoek engine:

Afbeeldingslocatie: http://download.xzaz.nl/se.png

Dan merk je wat voorn enorm algoritmes Google moet hebben om alles netjes weer te geven.

Schiet tussen de palen en je scoort!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crankyslap
Mavamaarten schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 10:56:
[...]

Hij is al eventjes uit hoor, op hackforums.
Jammer genoeg is de website waarop ik het gebaseerd heb momenteel offline (tot 15 januari).
Een download link kan je krijgen, maar zoals gezegd gaat deze niet werken voor 15 januari: http://uppit.com/31u1rrwone56/DotNet_Streamer.exe
Een andere kerel heeft het ontwikkelen hiervan overgenomen (het was oorspronkelijk zijn idee, ik heb het enorm uitgebreid en een nieuwe interface gemaakt, maar nu is het dus terug van hem) dus bugs die je tegenkomt zijn niet van mij :+
Oude post, I know, maar ik probeerde 'm net en kreeg een update aangeboden en toen downloade 'ie een of ander frans programma voor http://lesbeauxproverbes.com/ dus volgens mij gaat er daar iets niet helemaal goed 0.o Is niet langer jou project maar ik denk ik zeg 't toch maar even ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebborazor
Hallo allemaal. De laatste tijd ben ik me wat meer in coffeescript gaan verdiepen en als leer project heb ik volledig in coffeescript een jetpack addon voor firefox geschreven.

Met AddonProfiles kan je zogenaamde 'addon profiles' maken en daar met 1 klik tussen switchen. Ik heb een nogal verouderde pc hier en als bijvoorbeeld al de webdev plugins actief zijn is ie behoorlijk traag.
Ik weet dat je aparte profiles kan maken maar dan zit je nog met bookmarks/history (al is sync daar misschien een oplossing voor, of een symlink).

Goed, ik zal er geen miljonair van worden maar was een leuk leerproject. Wat ik trouwens wel miste op de MDN site was een beetje goede referentie docs. Iemand anders daar ook ervaring mee?

De mozilla homepage: https://addons.mozilla.or...fox/addon/addon-profiles/
En git: https://github.com/dbsr/AddonProfiles

C&C welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebborazor
Ben ik weer, now for something completely different.

Vimpy. Een plugin voor vim waarmee je met een keybind automagisch import lines aan je python scripts toevoegd.

https://github.com/dbsr/vimpy

c&c welkom as always.

[ Voor 3% gewijzigd door ebborazor op 08-05-2013 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
Echt het leukste topic van GOT, ik heb zelf ook 1 en ander aan tools gemaakt, ik zal binnenkort eens een GIT aanmaken en de zaken neerzetten. Ben zelf wel trots op me beeldbank downloader, daarmee kun je in 1 keer highres images van de beeldbank downloaden, waar ze normaal in de browser in flash getiled worden, scheelt weer 20 euro per download >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbiedobbie
  • Laatst online: 16-09 19:30

Ik vond het een mooie basis en erg interessant. Ik heb je project geforked en heb wat verbeteringen aangebracht. Ik heb de code wat beter gescheiden van het uiterlijk, en ik heb de uptime met een normale javascript timer gedaan. Ook heb ik nu een optie voor authenticatie toegevoegd.
Mijn fork is te vinden op mijn GitHub (https://github.com/Robbiedobbie/dashboard)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
raptorix schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 11:38:
Echt het leukste topic van GOT, ik heb zelf ook 1 en ander aan tools gemaakt, ik zal binnenkort eens een GIT aanmaken en de zaken neerzetten. Ben zelf wel trots op me beeldbank downloader, daarmee kun je in 1 keer highres images van de beeldbank downloaden, waar ze normaal in de browser in flash getiled worden, scheelt weer 20 euro per download >:)
Fijn voor je, maar ik wijs je er graag even op dat als jij hier software aan gaat bieden waarmee je gratis spul kan downloaden waar eigenlijk voor betaald moet worden, je dan onze voorwaarden breekt en dat je op een ban kan komen te staan. ;)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
NMe schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 23:18:
[...]

Fijn voor je, maar ik wijs je er graag even op dat als jij hier software aan gaat bieden waarmee je gratis spul kan downloaden waar eigenlijk voor betaald moet worden, je dan onze voorwaarden breekt en dat je op een ban kan komen te staan. ;)
Het is niet illegaal, immers de bestanden worden gewoon legaal gedownload van hun server, enige wat ik aanbied dat ik ze aan elkaar lijm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:21
raptorix schreef op zaterdag 11 mei 2013 @ 08:24:
[...]

Het is niet illegaal, immers de bestanden worden gewoon legaal gedownload van hun server, enige wat ik aanbied dat ik ze aan elkaar lijm.
offtopic:
DAn nog lijkt mij dat niet de bedoeling. Je omzeild op die manier namelijk een paywall die daar niet voor niets tussen zit. Dus ben je op zijn minst dubieus bezig

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10:57
*snip*

[ Voor 99% gewijzigd door azerty op 08-01-2015 01:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 24-11-2021

witeken

nieuwsgierig

Waarom die limitatie?

“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10:57
RSA decrypten zonder de private sleutel komt erop neer dat je n terug probeert te ontbinden in 2 priemgetallen. Aangezien dit normaal onmogelijk zou moeten zijn, heb ik nog steeds een hardcoded lijst van priemgetallen staan om een poging te wagen, maar ondertussen is het niet meer gelimiteerd tot priemgetallen < 1000, maar 1500000, dus als de sleutel "toevallig" een combinatie is van 2 van deze priemgetallen, vind hij de oplossing wel. Het gaat vooral om het principe :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberJack
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 03-09 14:36
Robbiedobbie schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 23:11:
[...]

Ik vond het een mooie basis en erg interessant. Ik heb je project geforked en heb wat verbeteringen aangebracht. Ik heb de code wat beter gescheiden van het uiterlijk, en ik heb de uptime met een normale javascript timer gedaan. Ook heb ik nu een optie voor authenticatie toegevoegd.
Mijn fork is te vinden op mijn GitHub (https://github.com/Robbiedobbie/dashboard)
Jammer dat er een aantal notice meldingen verschijnen (ook bij het origineel).
Ik zet voor php altijd de errormelding op E_ALL zodat ik alles zie.
Op een productie systeem is dit natuurlijk anders.

https://bottenberg.dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sven_Vdb
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19-09 20:48
Crankyslap schreef op zondag 03 maart 2013 @ 23:52:
Beta versie van m'n Youtube downloader is bijna af ;D

[afbeelding]
Ben ook scripting aan 't implementeren zodat programmeurs modules kunnen schrijven voor wat ze dan ook willen, ben als voorbeeld bezig aan 'n script dat seizoenen/afleveringen probeert te vinden voor je zoekterm.

[afbeelding]
Oh en je kan natuurlijk ook inloggen voor als je gevlagde videos tegenkomt

[afbeelding]

Yay or nay? :)
Is deze ergens te vinden? Lijkt me wel handig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMS
  • Laatst online: 21-08 23:06

HMS

wsitedesign schreef op maandag 13 mei 2013 @ 21:42:
[...]

RSA decrypten zonder de private sleutel komt erop neer dat je n terug probeert te ontbinden in 2 priemgetallen. Aangezien dit normaal onmogelijk zou moeten zijn, heb ik nog steeds een hardcoded lijst van priemgetallen staan om een poging te wagen, maar ondertussen is het niet meer gelimiteerd tot priemgetallen < 1000, maar 1500000, dus als de sleutel "toevallig" een combinatie is van 2 van deze priemgetallen, vind hij de oplossing wel. Het gaat vooral om het principe :+
Onder bepaalde omstandigheden kan je RSA wel decrypten met behulp van de Chinese Remainder Theorem (Wikipedia: Chinese remainder theorem).

Daarnaast is het ontbinden niet onmogelijk, je moet alleen 2 priemgetallen kiezen die groot genoeg zijn zodat het niet interessant meer is om het te gaan kraken. De keysize die je kiest is dus ook een afweging tussen hoe belangrijk je data is, en hoeveel geld / rekenkracht een tegenstander er tegen aan wil gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbiedobbie
  • Laatst online: 16-09 19:30
cyberjack77 schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 12:58:
[...]

Jammer dat er een aantal notice meldingen verschijnen (ook bij het origineel).
Ik zet voor php altijd de errormelding op E_ALL zodat ik alles zie.
Op een productie systeem is dit natuurlijk anders.
Ik zal dit weekend wel eens kijken welke. Ik heb deze (door gebrek aan andere linux OSes momenteel) puur op mijn productie server geschreven, en ben vergeten hem handmatig op E_ALL te zetten 8)7

EDIT: Ik heb net eventjes getest, geen notices hier. Weet je zeker dat je de benodigde tools hebt draaien? Anders stuur me eens de notices door via een PM

[ Voor 13% gewijzigd door Robbiedobbie op 23-05-2013 15:22 ]

Pagina: 1 ... 28 ... 54 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld om zelfgemaakte tools te showen en te bespreken. Net als in de rest van Programming is het hier dus ook niet toegestaan om 'even te vragen of iemand iets kan maken'. Dit is een forum over zelf programmeren, geen McDonalds afhaalbalie voor lappen code of software.