Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20-09 17:18

Mavamaarten

Omdat het kan!

Hij is nog in ontwikkeling, maar hierbij toon ik trots een voorproefje van mijn nieuwste app:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/lTWsi.png

Je kan élke serie rechtstreeks streamen. Het is ook mogelijk om bijbehorende ondertitels te zoeken en te laten zien. Momenteel gebruikt hij nog de media player component (shoot me :+) en de GUI ziet er niet uit, maar verwacht een GUI soortgelijk aan mijn vk.com search app maar de GUI is leuk :9

[ Voor 4% gewijzigd door Mavamaarten op 07-11-2012 21:08 ]

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloys
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Dit gaat in combinatie met usenet? Ik doe het nu namelijk altijd al handmatig... download aan en de eerste rar in vlc en klaar is Kees (of Aloys). :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten

Mavamaarten

Omdat het kan!

Aloys schreef op donderdag 08 november 2012 @ 12:44:
Dit gaat in combinatie met usenet? Ik doe het nu namelijk altijd al handmatig... download aan en de eerste rar in vlc en klaar is Kees (of Aloys). :)
Nee, watchseries.eu, gorillapod.in en nog wat andere grijze sites :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-09 11:23

Acid_Burn

uhuh

50 soorten grijs? :P

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten

Mavamaarten

Omdat het kan!

Voila, ondertitelvenster is ook gebeurd:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/EMTK7.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey Maarten,

Als eerste wil ik zeggen dat je 2 mooie tools gemaakt! _/-\o_
Ik gebruik VK Search nu dagelijks, het is een top programma.
Is je laatste programma al af? Heb je het ergens online staan of dat nog niet?
En met VK werkt Download Track niet meer.

Gr,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten

Mavamaarten

Omdat het kan!

Verwijderd schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 23:09:
Hey Maarten,

Als eerste wil ik zeggen dat je 2 mooie tools gemaakt! _/-\o_
Ik gebruik VK Search nu dagelijks, het is een top programma.
Is je laatste programma al af? Heb je het ergens online staan of dat nog niet?
En met VK werkt Download Track niet meer.

Gr,
Download track werkt niet meer? Vreemd...
Ik heb net nog geprobeerd een track te downloaden en dat lukte gewoon. Kan je misschien omschrijven wat er gebeurt?

Verder, bedankt voor de complimenten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killemov
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-08 23:40

Killemov

Ik zoek nog een mooi icooi =)

Gebruiker van Transmission (headless)? Vind je de standaard Web-UI ook zuigen?
Check dit: Shift, a new web UI

Hey ... maar dan heb je ook wat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mavamaarten schreef op zaterdag 10 november 2012 @ 17:28:
[...]

Download track werkt niet meer? Vreemd...
Ik heb net nog geprobeerd een track te downloaden en dat lukte gewoon. Kan je misschien omschrijven wat er gebeurt?

Verder, bedankt voor de complimenten :)
Ik weet al waarom het niet werkt, liedjes met rare tekens download ie niet maar de rest wel, hier een voorbeeld:

Afbeeldingslocatie: http://oi48.tinypic.com/29x6icz.jpg

Alles in het rode vierkantje werkt niet, de groene wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten

Mavamaarten

Omdat het kan!

Verwijderd schreef op zaterdag 10 november 2012 @ 18:01:
[...]

Ik weet al waarom het niet werkt, liedjes met rare tekens download ie niet maar de rest wel, hier een voorbeeld:
[afbeelding]
Alles in het rode vierkantje werkt niet, de groene wel.
Heb effe snel een update uitgerold, kan je eens kijken of hij nu wel werkt?
Kan je misschien ook even zeggen wat je intypt om tot die niet-werkende resultaten te komen? Ik heb al wat russische dingen liggen zoeken met de nieuwste patch en alles lijkt gewoon te werken nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 17:09
Killemov schreef op zaterdag 10 november 2012 @ 17:55:
Jammer van dat jaren 80 groen.

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-09 11:23

Acid_Burn

uhuh

Killemov schreef op zaterdag 10 november 2012 @ 17:55:
Mja, persoonlijk vind ik dat er niet uitzien.

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20-09 19:58

Sebazzz

3dp

Acid_Burn schreef op zondag 11 november 2012 @ 02:40:
[...]

Mee eens. De standaard webinterface ziet er veel beter uit en anders gebruik je gewoon Transmission Remote GUI.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killemov

Killemov

Hydra schreef op zondag 11 november 2012 @ 00:15:
Jammer van dat jaren 80 groen.
Acid_Burn schreef op zondag 11 november 2012 @ 02:40:
Ja, ik zit er zelf ook een beetje mee dat de looks voor velen blijkbaar toch zwaarder kunnen wegen dan de toegevoegde functionaliteit. Er wordt nogal wat gemekkerd over de standaard web-ui op de fora/bugtracker van transmission en ik vond zelf ook dat er nogal wat ontbrak. Simpele dingen zoals de hoeveelheid vrije diskspace worden gewoon niet getoond terwijl zel WEL naar de browser worden gestuurd. Mijn opzet is dus helemaal vanuit de rpc-specificatie bedacht.

Maar goed, toch de looks dus ... De css kan natuurlijk helemaal worden aangepast. Er wordt alleen een plaatje gebruikt voor de favicon, verder niets. Suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killemov

Killemov

Sebazzz schreef op zondag 11 november 2012 @ 14:54:
[...]

Mee eens. De standaard webinterface is veel beter, en anders gebruik je gewoon Transmission Remote GUI.
Je bedoelt waarschijnlijk: "ziet er beter uit". Of heb je Shift geprobeerd en kun je er inhoudelijk iets over zeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Laatst online: 21-08 17:09
Killemov schreef op zondag 11 november 2012 @ 14:59:
Ja, ik zit er zelf ook een beetje mee dat de looks voor velen blijkbaar toch zwaarder kunnen wegen dan de toegevoegde functionaliteit.
Dat zeg ik niet. Ik zeg alleen dat dat groen op zwart echt heel lelijk is.

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten

Mavamaarten

Omdat het kan!

Killemov schreef op zondag 11 november 2012 @ 14:59:
Maar goed, toch de looks dus ... De css kan natuurlijk helemaal worden aangepast. Er wordt alleen een plaatje gebruikt voor de favicon, verder niets. Suggesties?
Misschien gaan voor iets metro-achtig zoals de online Outlook?
Afbeeldingslocatie: http://cdn3.berryreview.com/wp-content/uploads/2012/07/NewOutlook.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey Tweakers,

Ik heb vandeweek http://inspectb.in online gezet.

Klein hobby projectje om Asp.Net SignalR (nog in alpha) eens uit te proberen.

Het is gebaseerd op het idee van RequestB.in en maakt het mogelijk om van remote http clients en webhooks de http requests te volgen.

Meer info staat op de site en de volledige source is beschikbaar op github.

Have fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yo maarten thanks voor de update, het lukt nu wel en ik zocht gewoon op House Mix.

Nogmaals goodjob!
Mavamaarten schreef op zaterdag 10 november 2012 @ 20:40:
[...]

Heb effe snel een update uitgerold, kan je eens kijken of hij nu wel werkt?
Kan je misschien ook even zeggen wat je intypt om tot die niet-werkende resultaten te komen? Ik heb al wat russische dingen liggen zoeken met de nieuwste patch en alles lijkt gewoon te werken nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

He, hij pakt toch een paar tracks niet met van die vage tekens, als je op house mix zoekt, en als het goed is kan je de 2e en 3e lied niet downloaden. En zo zitten er nog wel een paar tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten

Mavamaarten

Omdat het kan!

Verwijderd schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 16:45:
He, hij pakt toch een paar tracks niet met van die vage tekens, als je op house mix zoekt, en als het goed is kan je de 2e en 3e lied niet downloaden. En zo zitten er nog wel een paar tussen.
Ik heb al gevonden hoe het komt :+
Die bepaalde track heeft een filename van langer dan 256 characters, en meer kan NTFS (of de windows kernel, ben er niet meer zeker van) niet aan. Ik moet dus gewoon zorgen dat de filename niet langer dan 256 characters wordt (ik had ook totaal niet voorzien dat iemand achterlijk genoeg zou zijn om lyrics in de filename te zetten :D)

EDIT: Een update zou alles gefixt moeten hebben.

[ Voor 3% gewijzigd door Mavamaarten op 13-11-2012 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Top man!

Keep up the good job!
Mavamaarten schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 18:56:
[...]

Ik heb al gevonden hoe het komt :+
Die bepaalde track heeft een filename van langer dan 256 characters, en meer kan NTFS (of de windows kernel, ben er niet meer zeker van) niet aan. Ik moet dus gewoon zorgen dat de filename niet langer dan 256 characters wordt (ik had ook totaal niet voorzien dat iemand achterlijk genoeg zou zijn om lyrics in de filename te zetten :D)

EDIT: Een update zou alles gefixt moeten hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Mavamaarten schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 18:56:
Die bepaalde track heeft een filename van langer dan 256 characters, en meer kan NTFS (of de windows kernel, ben er niet meer zeker van) niet aan.
NTFS én Windows kunnen meer aan; 32.767 tekens to be exact :Y) Maar dan moet je wel de juiste manier gebruiken ;) Standaard is 260 tekens, waarbij je 4 tekens verliest voor driveletter en een nul-char aan 't eind van de string (D:\<255tekenshier><nul>)

[ Voor 14% gewijzigd door RobIII op 13-11-2012 21:37 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten

Mavamaarten

Omdat het kan!

RobIII schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 21:34:
[...]

NTFS én Windows kunnen meer aan; 32.767 tekens to be exact :Y) Maar dan moet je wel de juiste manier gebruiken ;) Standaard is 260 tekens, waarbij je 4 tekens verliest voor driveletter en een nul-char aan 't eind van de string (D:\<255tekenshier><nul>)
260 tekens dus ;)
In elk geval, toen ik een file probeerde aan te maken met een naam die langer was dan 256 tekens kreeg ik vage errors (de webclient zei instantly dat de file gedownload was maar er was geen file, ook geen error), dus heb ik de naam indien nodig laten inkorten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

RobIII schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 21:34:
[...]

NTFS én Windows kunnen meer aan; 32.767 tekens to be exact :Y) Maar dan moet je wel de juiste manier gebruiken ;)
Helaas heeft dat wel bepaalde implicaties die je mogelijk niet wil.

Ronduit belachelijk dat Windows nog steeds geen paden van 512 karakters aankan, kom op, 2012 :X ik loop helaas nog regelmatig tegen de limitatie aan

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Sebazzz schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 23:03:
Ronduit belachelijk dat Windows nog steeds geen paden van 512 karakters aankan, kom op, 2012 :X ik loop helaas nog regelmatig tegen de limitatie aan
Nee, gewoon lomp die limiet (die er vanwege legacy redenen in zit) eruit slopen en vervolgens bufferoverflows en whatnots veroorzaken in miljoenen applicaties die hier niet mee overweg kunnen en dus alles breken. Dat is slim ja. Als je lange(re) paden wil gebruiken gebruik je gewoon de Unicode versies van de betreffende API calls. Het ligt niet aan 't OS maar aan support van applicaties.

Je zou eens een tijdje The Old New Thing moeten volgen/lezen. Raymond Chen heeft daar regelmatig zeer interessante zaken in staan "waarom iets zus-en-zo-is". Ik kan de referentie naar Max_path zo snel niet meer vinden maar 't staat er wel ergens op meen ik (en anders geeft 't je at least inzichten hoe 't "van de andere kant" is als je een userbase van miljoenen hebt en een legacy die terugloopt tot in de eighties (seventies?)).

[ Voor 10% gewijzigd door RobIII op 13-11-2012 23:48 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07:06
Sebazzz schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 23:03:
[...] Helaas heeft dat wel bepaalde implicaties die je mogelijk niet wil.

Windows kan het perfect. Jammer genoeg vind de Skydrive client het dan weer niet leuk. Skydrive zelf boeit het dan weer voor geen ===== :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

@Rob: Ik ben ermee bekend dat dat ook implicaties heeft die je niet wilt en ik ken die blog post. Neemt niet weg dat het een belachelijk limiet is. Sommige API's gaan zich wel anders gedragen als je de \\?\ prefix gaat gebruiken. Onder andere bepaalde checks worden niet meer gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Sebazzz schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 23:47:
Neemt niet weg dat het een belachelijk limiet is.
Ja en (gedeeltelijk met Raymond eens) nee.
In veruit de meeste gevallen voldoet de limiet van 260 tekens heus wel; in de gevallen waarin dat niet zo is moet je gaan kijken wat zich loont: of je applicatie(s) omschrijven zodat ze langere paden ondersteunen of de limiet accepteren en een creatiever pad maken/bedenken of het OS op dergelijk niveau aanpassen zodat de rest van de wereld breekt. Tja, als ik MS was wist ik 't wel. En ja, 260 is anno 2012 "wat aan de korte kant", back in the day was 't dat niet. Maar wat is jouw voorgestelde oplossing? :P

Als ik mag kiezen tussen "Belachelijk limiet" en "Belachelijk lang pad" weet ik 't wel :P
C:\barfoo\foobarfoobazbaz\bazbarbazfoobarfoobazbazfoobazbarbazfoo\barbarbaz\bazfoo\bar\foofoobarbazfoofoofoobar\bar\bazbazbazfoo\baz\bazbazfoofoobarbazbazfoobarbazbazbarbarfoofoobarfoo\barbaz\barbar\barfoo\bazfoofoofoofoobarbazbar\foo\foofoo\bar\baz\foofoo.txt

Maar, granted, er zijn situaties waarin 't handig kan zijn of gewoon voorkomt (en ik ben ze ook tegengekomen; o.a. een Zend Studio die een asociaal diep pad gebruikt had om zichzelf (en/of plugin meuk ofzo) te nestelen waardoor de eigen uninstaller niet meer werkte :X ).

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sopsop
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-09 13:37

sopsop

[v] [;,,;] [v]

Binnen Team Foundation Server loop ik regelmatig tegen de limiet aan. Meestal door een third party component dat een laag of zes aan submappen heeft in combinatie met branches.

• xzaz
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18-09 10:54
RobIII schreef op woensdag 14 november 2012 @ 00:01:
Maar, granted, er zijn situaties waarin 't handig kan zijn of gewoon voorkomt (en ik ben ze ook tegengekomen; o.a. een Zend Studio die een asociaal diep pad gebruikt had om zichzelf (en/of plugin meuk ofzo) te nestelen waardoor de eigen uninstaller niet meer werkte :X ).
Komt omdat zend soms ook de paden misbruikt om een belachelijke structuur aan te houden om (in dit geval) 1 bestand. Ik word altijd al moe om dat bestand te openen en bedenk me dan ook altijd 10 keer als ik hem sluit :9

Schiet tussen de palen en je scoort!

• djc
  • Laatst online: 08-09 23:18

djc

Vandaag een tooltje gemaakt om mijn Google Latitude location history (die je nu in z'n geheel kan downloaden via Google Takeout te visualiseren). Best tevreden over het resultaat:

Afbeeldingslocatie: https://bitbucket.org/djc/galatna/raw/tip/example.png

Code hier.

Rustacean

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ellos
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 17-09 17:22
Zal ik dan ook eens aankomen met een tooltje wat ik gemaakt heb :P

T zou eens tijd worden..

Het ligt al een tijdje bij mij op de plank en ik gebruik het vaak genoeg, ik heb het alleen nog nooit gedeeld. (behalve dan met een paar vrienden)

Wat is het?
Een simpele border stripper applicatie, genaamd NoBorder, voor al die games die nog steeds geen knappe borderless windowed mode kunnen verzorgen.

Waarom, er zijn toch al genoeg van dit soort tooltjes?
Klopt maar geen die een beetje knap werken (ik stel geen hoge eisen), een lage faal kans hebben en dan ook nog eens goed configureerbaar zijn.

Er is ondersteuning voor window title matching (contains), equalsize check, coordinaten (om bijvoorbeeld een game altijd op een 2e scherm te plaatsen), pid of processname check, autofindwindow, delay en bringtofront.

Wat ik zelf het meest mis in de andere tools is autofindwindow, dit is niets meer dan mn tool die elke seconde voor het aangegeven aantal seconde zoekt naar het juiste process om vervolgens toe te slaan.

T bestaat uit
1 c# static console app class.

De exe is niet obfuscated dus kijk gerust, t is allemaal heel simpel, paar winapi imports, enums voor flags, en enkele functies voor arg parsing, console output en uitvoering.
Ik ben in ieder geval meer regels kwijt aan t parsen van de opties of de help functies outputten dan ik ben aan daadwerkelijk "spannende" code, dus wees gewaarschuwd 8)

Het lijken best veel opties voor zo'n app maar geloof me speel genoeg games en je komt voor elk scenario tegen waarom nou ook die ene optie erin zit, zo zijn veel van die opties namelijk ook ontstaan ;).

Download (mediafire)

[ Voor 3% gewijzigd door Ellos op 18-11-2012 04:20 . Reden: link faaltje, manifest toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Laat ik ook maar eens iets delen.

Als onderdeel van mijn afstudeerproject heb ik een web applicatie gemaakt met (volgens mij) toch wel unieke functionaliteit. Mijn afstudeer project bestaat uit het maken van een DSL extensie voor het site search domain. WebDSL (domain specific language om web applicaties te maken) is hiermee uitgebreid en onderstaande app is een case study waarin veel van deze nieuwe functionaliteit gebruikt wordt.

Kort gezegd: Deze web app (Reposearch) biedt de mogelijkheid om source code van projecten te doorzoeken. Op deze manier kan je snel in de source code spitten om bijvoorbeeld implementatie details te zoeken, een plek te vinden waar een bepaalde exceptie optreedt, voorbeeld usages te vinden van bepaalde code, ... . Deze app bespaart je het werk om een project uit te moeten checken, te moeten wachten op het zoekprocess van je IDE en ook wanneer je geen IDE geinstalleerd hebt of je eigen workspace niet bij de hand hebt kan je gemakkelijk met reposearch naar de desbetreffende source code browsen.

codefinder.org

Even wat features op een rij:
  • Ieder project heeft 1 of meerdere repository locaties. Momenteel ondersteunt zijn github en svn, locaties mogen zowel dirs/tags/branches/single file locaties zijn.
  • Repositories worden (momenteel) iedere 12u gecheckt voor updates
  • Zoeken is scoped per project
  • Zoeken met autocompletion, gescoped per project (ben ik nog niet tegen gekomen). Zo'n beetje alle identifiers worden gebruikt als suggesties.
  • De eenheid van zoekresultaten zijn bestanden. Voor ieder resultaat (bestand) worden de fragmenten getoont welke het meest relevant lijken wrt de zoekstring.
  • Ieder zoekresultaat en lijn nummer zijn klikbaar om volledig bestand te zien
  • Zoekresultaten kunnen gefiltert worden op:
    • Bestands extensie
    • Bestands locatie
    • Language construct (zoals java class name, method name, maar ook taal specifieke constructs. Deze worden beheert door de administrators)
  • Keywords in source code zijn klikbaar -> opent een nieuwe search naar dat keyword (werkt nog niet perfect)
  • De code search is onafhankelijk van programmeertaal
De applicatie is nog niet perfect, nog veel ruimte voor verbeteringen/uitbreidingen. Maar al met al gebruik ik de tool behoorlijk veel om snel antwoord op vragen tijdens het coden te vinden. Productiviteit++

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• - peter -
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-09 00:17
djc schreef op donderdag 15 november 2012 @ 21:25:
Vandaag een tooltje gemaakt om mijn Google Latitude location history (die je nu in z'n geheel kan downloaden via Google Takeout te visualiseren). Best tevreden over het resultaat:

[afbeelding]

Code hier.
Leuk, ik heb daar ooit ook wel eens iets mee gewild.

Ik vroeg me af, hoe krijg je het voor mekaar dat latitude die data verzameld? Ik neem aan dat je niet perse de hele tijd gps aan moet hebben? Ik wil dat ook wel namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

- peter - schreef op woensdag 21 november 2012 @ 00:24:
[...]
Ik vroeg me af, hoe krijg je het voor mekaar dat latitude die data verzameld? Ik neem aan dat je niet perse de hele tijd gps aan moet hebben? Ik wil dat ook wel namelijk.
Op je mobiel draait Latitude, die houdt de locatie bij door middel van triangulation (gsm-masten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02:24

F.West98

Alweer 16 jaar hier

djc schreef op donderdag 15 november 2012 @ 21:25:

[afbeelding]

Code hier.
It's a }:O
:o

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Verwijderd

Hoi,

Ik heb deze stylesheet gemaakt voor de Google zoekmachine, zodat de zoekopties terug aan de linkerkant te vinden zijn (Google filters e.a.).

Lijkt me toch weer een achteruitgang om snel iets te zoeken

http://userstyles.org/sty...tions-filters-to-the-left

[ Voor 12% gewijzigd door BtM909 op 22-11-2012 09:24 ]

Verwijderd

Hmm maar bij zoekopties krijg ik Discussies er niet bij.. Iemand een idee?

*snip*

[ Voor 87% gewijzigd door NMe op 23-11-2012 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey maarten, tof dat je VK blijft updaten. Nog iets kleins, als je in de tray op vk klikt dan komt het venster niet te voorschijn, maybe focus erin zetten? en met mouseover zie je vk_gui, maybe vk search als text doen? maar dat is geen probleem, alleen het focussen zou top zijn..Dit is alleen als het venster gewoon al openstaat maar achter een ander venster staat, als ie dus in tray zit dan komtie wel te voorschijn.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2012 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 22 november 2012 @ 09:30:
Hmm maar bij zoekopties krijg ik Discussies er niet bij.. Iemand een idee?
Doe dat liever in een eigen topic, waar het thuishoort. ;)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten

Mavamaarten

Omdat het kan!

Verwijderd schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 22:38:
Hey maarten, tof dat je VK blijft updaten. Nog iets kleins, als je in de tray op vk klikt dan komt het venster niet te voorschijn, maybe focus erin zetten? en met mouseover zie je vk_gui, maybe vk search als text doen? maar dat is geen probleem, alleen het focussen zou top zijn..Dit is alleen als het venster gewoon al openstaat maar achter een ander venster staat, als ie dus in tray zit dan komtie wel te voorschijn.
I know I know. Die focus bug (vaak popt het venster niet open als je hem voor de 1e maal opent) kan ik echt nergens vinden. In visual studio (waarin ik programmeer) heb ik die bug nooit dus ik kan hem ook niet vinden. En ach ja, stomme notifyicon text zal ik wel snel even fixen :+

• Comp_Lex
  • Laatst online: 06:14
Hoi,

ik heb mijn energie-trends-voorspel-tool Sokath geupdate. Het bevat nu Hubbert Curve- en Export Land Model informatie van de olieproductie van Soedan. Hieronder zie je een paar screenshotjes van hoe het eruit ziet:

Afbeeldingslocatie: http://sokath.sourceforge.net/Screenshots29-11-2012/SudanHubbertCurveThumb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://sokath.sourceforge.net/Screenshots29-11-2012/SudanHubbertLinearizationThumb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://sokath.sourceforge.net/Screenshots29-11-2012/SudanExportLandModel50Thumb.jpg

Je kunt het hier gratis downloaden: http://sokath.sourceforge.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMG
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-12-2024

CMG

Heb opdracht A maar eens gedaan van het NWERC 2012; was best leuk om te doen :)
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/9SB3u.png
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/6AiuX.png
Opdracht is hier te vinden: http://2012.nwerc.eu/static/NWERC_2012_ProblemSet_FINAL.pdf

NKCSS - Projects - YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebborazor
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-09-2022
Ik heb al verschillende keren proberen te leren programmeren. Omdat ik telkens op een bepaald punt vast liep en erg goed ben in opgeven ben ik in geen enkele taal erg ver gekomen.
Ik weet niet wat mij ongeveer een maand geleden bezielde maar toen ben ik in ieder geval met Python begonnen. En ik ben nog steeds met veel plezier aan het aanklooien.
De reden dat ik het in tegenstelling tot voorgaande keren nog niet heb opgegeven heeft denk ik te maken met het feit dat ik nu efficienter kan googelen plus, misschien nog wel belangrijker, heb ik ontdekt hoe ontzettend behulpzaam/veel tijd bepaalde mensen op irc zijn/hebben :).
Anyhows, hierbij presenteer ik: NZBcli. Een simpel tooltje waarmee je vanaf de commandline nzbs kan zoeken (gebruikmakend van de newznab api) en de resultaten eventueel kan doorsturen naar sabnzbd.
C & C is erg welkom!

https://github.com/dbsr/NZBcli

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Laatst online: 10:03
Een netwerkoverzichtspagina in PHP om te controleren welke apparaten en services in m'n thuisnetwerk online/offline zijn:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/7YkWdP7woaG6ZkqeYdNJHRMw/full.png

Het is eigenlijk doodsimpel, voor elk apparaat/service roep ik de volgende PHP functie aan:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
<?php function GetServerStatus($ip, $port)
{
if (!$socket = @fsockopen($ip, $port, $errno, $errstr, 1))
{
  echo "<span class=\"label label-important\">Offline</span>";
}
else 
{
  echo "<span class=\"label label-success\">Online</span>";
  fclose($socket);
}
}?>

Dit alles heb ik in een tabel geplaatst met nog wat linkjes e.d. erbij

Twitter Bootstrap CSSje eraan gehangen en het ziet er gelijk flitsend uit :)

Idee komt van m'n vorige werkgever, daar hadden ze een soortgelijke pagina intern draaien zodat je gemakkelijk de instellingen van switches e.d. kon aanpassen. Online/offline gedeelte zat er niet in, dus dat heb ik er voor hier in m'n thuisnetwerk nog even ingeklust.

[ Voor 14% gewijzigd door ThinkPad op 04-12-2012 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 19-09 20:56
Waarmee check je of ze operationeel zijn? Snmp?

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Hij probeert gewoon een verbinding te openen. SNMP gebruiken en checken of de juiste services ook effectief draaien zou helemaal netjes zijn :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Zo te zien gewoon met het openen van een socket, waarschijnlijk naar een vooraf bepaalde poort (80 bijvoorbeeld, voor devices met een webinterface). :)

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Klopt, routers en printers zijn te checken door te kijken of de webinterface bereikbaar is (poort 80). De virtuele machines door te kijken of poort 3389 (remote desktop) beschikbaar is.

Voor de rest is het ook veelal poort 80.

SNMP zou inderdaad ook netjes zijn, heb hier wel naar gekeken, maar nog geen tijd gehad om het uitgebreid te testen.

De functie om de printer te checken heeft nog wel een extra stukje code. Door middel van file_get_contents haal ik de statuspagina van de printer op, en ik kijk dan met preg_match naar bepaalde waardes, zodat ik de status (Ready, Paper Jam, Out of paper), en de tonerstatus (40%) op kan halen. Dat wou ik eerst met SNMP doen, maar dit consumentenprintertje stuurt die waardes blijkbaar niet via SNMP, of in een heel raar formaat (tenths of grams :? ) Werkt wel makkelijk, scheelt weer een keer naar beneden lopen, ik weet nu gelijk dat ik papier moet bijvullen :)

SNMP doe ik los van deze pagina wel best veel mee overigens. Ik heb thuis ook PRTG draaien om mooie grafiekjes van diverse gegevens te maken. Heb daar ook nog een blogpost over: ThinkPad's TweakBlog: HOWTO: Hardware temperaturen monitoren met PRTG onder Windows

[ Voor 25% gewijzigd door ThinkPad op 04-12-2012 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMG
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-12-2024

CMG

Ook opdracht D maar even gedaan van NWERC 2012 :)

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/cPhJP.png
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/v4c90.png

NKCSS - Projects - YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20-09 19:09
ThinkPadd schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 10:22:
Een netwerkoverzichtspagina in PHP om te controleren welke apparaten en services in m'n thuisnetwerk online/offline zijn:
<knip>
Ow gaaf, lijkt mij ook handig om hier toe te passen. Echter kom k er niet uit hoe je dan die functie gaat aanroepen, zou je dat kunnen laten zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Je kunt de functie aanroepen door per apparaat/service/whatever je wilt checken deze regel te gebruiken:
PHP:
1
<?php echo GetServerStatus('192.168.1.252',80);?></td>

IP en poort natuurlijk even aanpassen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten

Mavamaarten

Omdat het kan!

Niet echt een tool, wel een game :D

Source: http://www.mediafire.com/download.php?rghke2l8khdqf2d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ziet er leuk uit. Nu nog wachten tot als je het vechten hebt geimplementeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20-09 16:18
Verwijderd schreef op donderdag 06 december 2012 @ 21:30:
Ziet er leuk uit. Nu nog wachten tot als je het vechten hebt geimplementeerd.
Inderdaad, dat maakt het wat spannender dan het nu is..

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

• Mavamaarten

Mavamaarten

Omdat het kan!

Gynnad schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 21:43:
[...]
Inderdaad, dat maakt het wat spannender dan het nu is..
Ah, crap, was erbij vergeten te vermelden dat ik niet echt van plan ben om er nog aan te werken.
Ben overigens wel bezig aan een nieuw project:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/pJT4S.png

En eff filmpje derbij:

Ik moet alleen de Profile tab een beetje opsmukken, next en previous track werkend krijgen en dan is hij klaar :)

• Occy74
  • Laatst online: 16-09 11:04
@Mavamaarten: Wacht maar tot de tweakers hier beginnen met suggesties voor verbetering.. Dan ben je nooit klaar })

[ Voor 6% gewijzigd door Occy74 op 13-12-2012 16:25 ]

Systeem Specs

• Mavamaarten

Mavamaarten

Omdat het kan!

Occy74 schreef op donderdag 13 december 2012 @ 16:24:
@Mavamaarten: Wacht maar tot de tweakers hier beginnen met suggesties voor verbetering.. Dan ben je nooit klaar })
I know I know, gebeurde ook bij men vk.com tooltje. Deze is veel stabieler ;D
Heb een nieuwe tab toegevoegd (laatste activiteit) en alles werkt nu. Release soon.

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

@MavaMaarten Waar is je DotNet streamer gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten

Mavamaarten

Omdat het kan!

F.West98 schreef op donderdag 13 december 2012 @ 21:26:
@MavaMaarten Waar is je DotNet streamer gebleven?
Hij is al eventjes uit hoor, op hackforums.
Jammer genoeg is de website waarop ik het gebaseerd heb momenteel offline (tot 15 januari).
Een download link kan je krijgen, maar zoals gezegd gaat deze niet werken voor 15 januari: http://uppit.com/31u1rrwone56/DotNet_Streamer.exe
Een andere kerel heeft het ontwikkelen hiervan overgenomen (het was oorspronkelijk zijn idee, ik heb het enorm uitgebreid en een nieuwe interface gemaakt, maar nu is het dus terug van hem) dus bugs die je tegenkomt zijn niet van mij :+

[ Voor 20% gewijzigd door Mavamaarten op 14-12-2012 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Mavamaarten schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 10:56:
[...]

Hij is al eventjes uit hoor, op hackforums.
Jammer genoeg is de website waarop ik het gebaseerd heb momenteel offline (tot 15 januari).
Een download link kan je krijgen, maar zoals gezegd gaat deze niet werken voor 15 januari: http://uppit.com/31u1rrwone56/DotNet_Streamer.exe
Een andere kerel heeft het ontwikkelen hiervan overgenomen (het was oorspronkelijk zijn idee, ik heb het enorm uitgebreid en een nieuwe interface gemaakt, maar nu is het dus terug van hem) dus bugs die je tegenkomt zijn niet van mij :+
Werkt hier wel >:)

edit: stomme Norton, ik mag jouw dingen steeds niet openen.

edit2: aha, ik kan niets kijken

[ Voor 6% gewijzigd door F.West98 op 14-12-2012 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten

Mavamaarten

Omdat het kan!

SoundCloud Desktop is released!
Binary: http://www.mediafire.com/download.php?jt3jtgn38j604zh
SoundCloud Class voor VB.Net (je hebt een API key nodig en ook een class gemaakt door een zekere idb_. Kan je wel vinden op google.) : http://pastebin.com/v4qSKzex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06:21
Heb vanmiddag even een tooltje in elkaar geknutselt in Java om files uit de huidige directory te kunnen taggen.

Tags worden opgeslagen als JSON in een txt file zodat die altijd weer uit te lezen is door een txt editor. Het is geschreven in Java en de UI is in elkaar geklikt met behulp van window builder pro (en daar moet je dan dus ook niet teveel van verwachten..).

Features:
  • Tags toekennen aan bestandsnamen
  • Zoeken op tags
Todo:
  • Verwijderen van tags
  • Lijst met veel gebruikte tags tonen
Download:

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mavamaarten schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 20:08:
SoundCloud Desktop is released!
Binary: http://www.mediafire.com/download.php?jt3jtgn38j604zh
SoundCloud Class voor VB.Net (je hebt een API key nodig en ook een class gemaakt door een zekere idb_. Kan je wel vinden op google.) : http://pastebin.com/v4qSKzex
Thanks for sharing. Weer een mooi tool!
Btw, wat ik ook zoek met Dotnet Streamer, hij blijft maar zeggen geen episode/video available.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten

Mavamaarten

Omdat het kan!

Verwijderd schreef op maandag 17 december 2012 @ 14:18:
[...]

Thanks for sharing. Weer een mooi tool!
Btw, wat ik ook zoek met Dotnet Streamer, hij blijft maar zeggen geen episode/video available.
Even mezelf quoten ;)
Mavamaarten schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 10:56:
[...]
Een download link kan je krijgen, maar zoals gezegd gaat deze niet werken voor 15 januari: <link>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirkjo
  • Laatst online: 16-09 20:25
ThinkPadd schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 10:22:
[afbeelding]

Het is eigenlijk doodsimpel, voor elk apparaat/service roep ik de volgende PHP functie aan:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
<?php function GetServerStatus($ip, $port)
{
if (!$socket = @fsockopen($ip, $port, $errno, $errstr, 1))
{
  echo "<span class=\"label label-important\">Offline</span>";
}
else 
{
  echo "<span class=\"label label-success\">Online</span>";
  fclose($socket);
}
}?>

Dit alles heb ik in een tabel geplaatst met nog wat linkjes e.d. erbij

Twitter Bootstrap CSSje eraan gehangen en het ziet er gelijk flitsend uit :)

Idee komt van m'n vorige werkgever, daar hadden ze een soortgelijke pagina intern draaien zodat je gemakkelijk de instellingen van switches e.d. kon aanpassen. Online/offline gedeelte zat er niet in, dus dat heb ik er voor hier in m'n thuisnetwerk nog even ingeklust.
Leuk idee! Past prima tussen m'n overige 'nerd-informatie' 8)

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/594tg.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Ziet er mooi uit! Waarmee haal jij die overige informatie binnen? SNMP?

[ Voor 4% gewijzigd door ThinkPad op 19-12-2012 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirkjo
  • Laatst online: 16-09 20:25
Op dit moment zijn het allemaal exec() functies. Zo eens opzoeken wat SNMP inhoud, want heb het nu al meerdere malen voorbij zien komen de laatste posts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comp_Lex
  • Laatst online: 06:14
Hallo,

ik heb een nieuwe versie van Sokath uitgebracht. Het draagt versienummer 0.5.3 en dit zijn de grootste veranderingen (Engels):

- Updated production data- and added Export Land Model results of United States, United Kingdom and China

- Implemented floating point number visualization for all panels

Je kunt het hier gratis downloaden: http://sokath.sourceforge.net/

Een paar screenshots:

Afbeeldingslocatie: http://sokath.sourceforge.net/Screenshots20-12-12/UnitesStatesExportLandModel-182Thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://sokath.sourceforge.net/Screenshots20-12-12/UnitedKingdomExportLandModel-296Thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://sokath.sourceforge.net/Screenshots20-12-12/ChinaExportLandModel564Thumb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten

Mavamaarten

Omdat het kan!

Nu kan ik gratis skype codes gaan weggeven :+
Elke code is goed voor een week skype premium (groepsvideochat enzo)...

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/AzJzL.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killemov

Killemov

Mavamaarten schreef op zondag 11 november 2012 @ 20:10:
[...]

Misschien gaan voor iets metro-achtig zoals de online Outlook?
[afbeelding]
Thanks voor je suggestie, het is uiteindelijk dit geworden:
Afbeeldingslocatie: https://forum.transmissionbt.com/download/file.php?id=786

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frG
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20-09 22:11

frG

Laat ik mijn eigen gemaakte unpacker tool dan maar eens posten.
- Zoekt naar uitpakbare bestanden en markeert deze om te unpacken
- Houdt bij welke bestanden al uitgepakt zijn en 'skipt' deze
- Recursive searching

Soms toch best wel handig als je veel tv series volgt.

Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/1EUwT

[ Voor 50% gewijzigd door frG op 25-12-2012 00:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23:08
Wtf, heb je nou die charms bar gekopieerd? Lekker killend voor je usability :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frG
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20-09 22:11

frG

Avalaxy schreef op dinsdag 25 december 2012 @ 00:36:
Wtf, heb je nou die charms bar gekopieerd? Lekker killend voor je usability :X
Klopt, het is voor nu gewoon een Winforms Windows 7 app :)

Wie weet binnenkort (als ik overstap op W8) een volwaardige Metro app maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten

Mavamaarten

Omdat het kan!

Killemov schreef op maandag 24 december 2012 @ 22:43:
[...]

Thanks voor je suggestie, het is uiteindelijk dit geworden:
[afbeelding]
Ziet er véél beter uit :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Idd, maar nu nog wel even netjes de knoppen uitlijnen (en anders op een andere manier erbij zetten) en een extra kleur introduceren omdat het anders wel heel monotoon is :Y

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Inmiddels vind ik het toch wel een 'tool', maar dan voor Tweakers. Mijn mod natuurlijk.
Nu ook met settings in te stellen waardoor het dus veel persoonlijker wordt.

F.West98 in "[verzamel] CSS-styles; 'Hoe ziet jouw T.net eruit?'"

edit:
@Mavamaarten: Ik heb mijn soundcloud account met FB verbonden en kan dus nu niet inloggen :P

[ Voor 16% gewijzigd door F.West98 op 29-12-2012 23:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killemov

Killemov

Stukfruit schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 19:52:
Idd, maar nu nog wel even netjes de knoppen uitlijnen (en anders op een andere manier erbij zetten) en een extra kleur introduceren omdat het anders wel heel monotoon is :Y
Ik neem maar even aan dat het over Shift gaat. De knoppen zijn uitgelijnd. Een extra kleur introduceren he ... omdat het kan?

Ik ben nu zelf wel een beetje klaar met de vorm. Met concrete suggesties (dat element, die kleur, omdat ...) kan ik nog wel iets doen en compleet nieuwe themes zijn ook welkom maar ik hoop dat de focus toch op de functionaliteit komt te liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Sorry, maar als dat screenshot van de huidige versie is, dan zijn de knoppen niet uitgelijnd (zie drie knoppen in het midden). Na het zien van de extra screenshot begrijp ik waarom je dit hebt gedaan, maar het komt toch erg rommelig over.

En die extra kleur is niet omdat het kan, maar omdat je het dan duidelijker kan maken ;)

Hoe ik het (om te beginnen) zou aanpakken:

• Bolletjes bij status, done, down, up, size en name weghalen. Waarom: omdat de bolletjes al worden gebruikt in de downloadkolom. Hergebruik maakt de betekenis hiervan nutteloos (net zoals het hergebruik van die charms bar hierboven ergens) omdat de elementen herkenbaar moeten zijn voor een specifiek ding.

• Bolletjes zou ik dan ook bijvoorbeeld een kleur meegeven. Groen voor klaar met downloaden, rood voor gestopt en verder snap je 'm vast wel. Liefst geen standaard felgroen en felrood, tenzij dat binnen het (nieuwere) ontwerp past.

• HOOFDLETTERS maken iets niet duidelijker. Dat Microsoft dit doet betekent niet dat het ook goed is. Het ziet er schreeuwend uit en omdat oa. alle karakters dezelfde hoogte (en bij sommige lettertypes ook breedte) hebben leest het minder makkelijk, vooral bij verschillende statussen.

• De toolbar bovenaan is een mix van functie en statistiek. Dit zou ik scheiden omdat het "voelt" alsof het in elkaar is gepropt, maar ook omdat je tijdens het zoeken van een functie geen statistieken hoeft te zien.

• "bewegende" toolbarknoppen na activatie. Geen goed design omdat je voor het switchen tussen knoppen steeds heen en weer moet bewegen en omdat je geen gebruik kan maken van het zgn muscle memory. De subknoppen tussen de hoofdknoppen kan je beter in een nieuwe rij plaatsen. Je kan het ook helemaal anders aanpakken door bijvoorbeeld de hoofdknoppen helemaal weg te halen en er iets anders voor in de plaats te zetten. Een combobox met de drie hoofdopties, of tabbladen, enz. Of misschien wel een cirkelvormig hoofdmenu als je extra hip en iets met (visueel) design wil doen.

• Die subknoppen zouden een ideale kandidaat zijn voor een ander kleurtje. Haal een mooi kleurschema van Kuler zodat je niet je hoofd hoeft te breken over kleurtheorie, gebruik een hoofdkleur (bv. het blauw wat je nu hebt) en gebruik de steunkleur om dingen extra duidelijk op te laten vallen. Dingen die bv. belangrijk zijn na het kiezen van een hoofdfunctie.

• Spatie tussen de aantallen en de KB's, MB's en GB's? Gewoon, omdat je het dan sneller kan lezen.

Maar goed, ik ben een interfaceneukert, dus let vooral niet op mij als je liever voor functionaliteit gaat ;)
En zelf doe ik het ook nog heel vaak (te) fout, dus wat dat betreft...

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evolution536
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 05-06-2024

evolution536

besh besh

Ik heb voor mezelf en mijn vader een programma gemaakt waarin films op verschillende plaatsen worden ingeladen in een soort bibliotheek. Vervolgens kun je op een film zoeken naar informatie in de IMDb. Het programma werkt en is stabiel maar nog niet echt compleet denk ik. Hebben jullie tweakers misschien nog leuke aanvullende ideeën voor me? :+

Afbeeldingslocatie: http://s7.postimage.org/c1whv545j/Capture.jpg

De controls zien er misschien ietwat niet .NET uit, en dat klopt want ik heb dit programma gemaakt in C++. Ik gebruik de Ultimate++ library.

[ Voor 13% gewijzigd door evolution536 op 30-12-2012 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijs33
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 20-09 07:41
@ evolution536:

Een foto/cover is altijd leuk.
Ook een link/embedded video van een trailer kan handig zijn.

Ziet er proper en overzichtelijk uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carharttguy
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 04-07 23:09
@Evolution536:

Heel mooi, alleen snap ik niet goed wat die middenkolom eigenlijk doet, je selecteert een film links, dan wordt hij nog eens getoond in het midden, en rechts de info. Maar is die middenkolom dan niet wat overbodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

BM

Moderator Spielerij
Carharttguy schreef op zondag 30 december 2012 @ 11:41:
@Evolution536:

Heel mooi, alleen snap ik niet goed wat die middenkolom eigenlijk doet, je selecteert een film links, dan wordt hij nog eens getoond in het midden, en rechts de info. Maar is die middenkolom dan niet wat overbodig?
Ik vermoed dat ie op basis van de selectie in de linkerkolom op imdb gaat zoeken, en de resultaten daarvan in de middelste kolom toont. Als er dus meerdere films met dezelfde naam gevonden worden (buitenlandse versie, remakes, etc) kun je in die kolom de goeie selecteren, waarna in de rechtse kolom de data weergegeven word?

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten

Mavamaarten

Omdat het kan!

F.West98 schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 23:57:
@Mavamaarten: Ik heb mijn soundcloud account met FB verbonden en kan dus nu niet inloggen :P
Ugh, dat suckt wel natuurlijk -O-
Het probleem is dat ik natuurlijk de gewone SoundCloud Oauth authenticatie heb geimplementeerd en ongetwijfeld verloopt facebook login compleet anders... Ik zal er eens naar kijken maar ik kan niks beloven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Down
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20-09 12:47
.

[ Voor 106% gewijzigd door Down op 06-08-2013 21:40 ]

Mother north, how can they sleep while their beds are burning?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killemov

Killemov

Hey Stukfruit, alleereerst dank voor de input.
Stukfruit schreef op zondag 30 december 2012 @ 09:52:
Sorry, maar als dat screenshot van de huidige versie is, dan zijn de knoppen niet uitgelijnd (zie drie knoppen in het midden). Na het zien van de extra screenshot begrijp ik waarom je dit hebt gedaan, maar het komt toch erg rommelig over.
Ze zijn wel uitgelijnd alleen aan de onderkant en niet verticaal gecentreerd zoals je waarschijnlijk bedoeld.
En die extra kleur is niet omdat het kan, maar omdat je het dan duidelijker kan maken ;)
Wat is "het" dan, wat zou er duidelijker moeten?
Hoe ik het (om te beginnen) zou aanpakken:

• Bolletjes bij status, done, down, up, size en name weghalen. Waarom: omdat de bolletjes al worden gebruikt in de downloadkolom. Hergebruik maakt de betekenis hiervan nutteloos (net zoals het hergebruik van die charms bar hierboven ergens) omdat de elementen herkenbaar moeten zijn voor een specifiek ding.
Die bolletjes worden consequent waar mogelijk gebruikt als combi van status en contextmenu. Right click? No thank you. De bolletjes bij de kolomheaders worden gebruikt om de filterparametrisering voor die kolom te tonen. De kolomheaders zelf zijn weer klikbaar om de sortering aan te kunnen geven.
• Bolletjes zou ik dan ook bijvoorbeeld een kleur meegeven. Groen voor klaar met downloaden, rood voor gestopt en verder snap je 'm vast wel. Liefst geen standaard felgroen en felrood, tenzij dat binnen het (nieuwere) ontwerp past.
Geselecteerd / actief heeft een hele licht kleur. Bij de files zit er zelfs nog een + of - op om de prioriteit aan te geven.
• HOOFDLETTERS maken iets niet duidelijker. Dat Microsoft dit doet betekent niet dat het ook goed is. Het ziet er schreeuwend uit en omdat oa. alle karakters dezelfde hoogte (en bij sommige lettertypes ook breedte) hebben leest het minder makkelijk, vooral bij verschillende statussen.
Mee eens. De hoofdletters stammen nog van een copy/paste uit de code van transmission.
• De toolbar bovenaan is een mix van functie en statistiek. Dit zou ik scheiden omdat het "voelt" alsof het in elkaar is gepropt, maar ook omdat je tijdens het zoeken van een functie geen statistieken hoeft te zien.
• "bewegende" toolbarknoppen na activatie. Geen goed design omdat je voor het switchen tussen knoppen steeds heen en weer moet bewegen en omdat je geen gebruik kan maken van het zgn muscle memory. De subknoppen tussen de hoofdknoppen kan je beter in een nieuwe rij plaatsen. Je kan het ook helemaal anders aanpakken door bijvoorbeeld de hoofdknoppen helemaal weg te halen en er iets anders voor in de plaats te zetten. Een combobox met de drie hoofdopties, of tabbladen, enz. Of misschien wel een cirkelvormig hoofdmenu als je extra hip en iets met (visueel) design wil doen.
• Die subknoppen zouden een ideale kandidaat zijn voor een ander kleurtje. Haal een mooi kleurschema van Kuler zodat je niet je hoofd hoeft te breken over kleurtheorie, gebruik een hoofdkleur (bv. het blauw wat je nu hebt) en gebruik de steunkleur om dingen extra duidelijk op te laten vallen. Dingen die bv. belangrijk zijn na het kiezen van een hoofdfunctie.
De toolbar wordt naar verwachting minimaal gebruikt er is ook geen sprake van zoeken naar een functie in de toolbar. Het blokje met statistieken float naar rechts. Met name de weergave van de resterende schijfruimte vindt men handig.
• Spatie tussen de aantallen en de KB's, MB's en GB's? Gewoon, omdat je het dan sneller kan lezen.
Mee eens. Ik moest wel even de cellen op nowrap zetten.
Maar goed, ik ben een interfaceneukert, dus let vooral niet op mij als je liever voor functionaliteit gaat ;)
En zelf doe ik het ook nog heel vaak (te) fout, dus wat dat betreft...
Ik vind het al heel wat dat je je input op basis van de screenshots kon geven.
Ik vind consistentie belangrijk en dat heb ik getracht zoveel mogelijk te behouden. Efficient gebruik maken van de beschikbare ruimte is wat mij betreft ook goed gelukt. Daarnaast is een goal geweest dat een ander met een minimaal stukje javascript kolommen e.d. kan toevoegen (zelfs met wat eenvoudig copy/paste werk). Iets wat in de officiele web UI gewoon niet mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17-09 20:59

TommieW

Numa numa.

PrintScreen Helper

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/4427084/PrintScreen%20Helper/screenshot.png

Met dit programma wordt de PrintScreen toets net iets handiger. Bij het drukken op de printscreentoets, reageert het programma op de ingestelde manier.
U kunt bijvoorbeeld het programma automatisch laten starten, en bij iedere druk op de printscreentoets, een PNG bestand met de screenshot in een map maken.
Download
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/4427084/PrintScreen%20Helper/dlbtninstall.png Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/4427084/PrintScreen%20Helper/dlbtnportable.png
Over het programama
Ik heb het geschreven in Visual Basic. De interface is in het Engels, omdat het mijn bedoeling is, om een zo'n groot mogelijk publiek te bereiken. Dit is mijn eerste programma wat werkt en te gebruiken is, dus er kunnnen schoonheidsfoutjes in zitten. :+

Hopelijk heeft iemand hier wat aan. :D

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carharttguy
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 04-07 23:09
@TommieW

Ziet er best handig uit! Maar het is misschien een goed idee om de checkbox met label "Don't preview the screenshot and save automagically to a file..." gewoon enabled = False te zetten als "Always save to this location" uit staat. Dat staat wat mooier dan er bij te zetten dat een andere functie moet aanstaan.

Als je "always save to this location" aanvinkt, komt er een mooie openfolderdialog, maar als ik daarop cancelled, vangt hij dat niet op, hij zou eigenlijk moeten terugspringen naar "Ask every time" moeten terugspringen als je geen (of geen geldige) locatie selecteert.

Terwijl ik jouw Help venster wel origineel vind, is het misschien toch niet zo duidelijk. Het ziet er nogal warrig uit zo.

Misschien zou je de opties wat logischer bij elkaar kunnen plaatsen, die checkbox die ik daarjuist zei van "don't preview screenshot.." hoort echt bij het saven van een bestand, niet bij miscellaneous.
Ook zou je de settings van die "balloon" misschien onder 'notify' opties kunnen zetten oid. Of ten minste bij elkaar, niet met wat checkboxen ertussen.

Gewoon wat ideetjes! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17-09 20:59

TommieW

Numa numa.

Bedankt voor je reactie!
Ik heb de dingen die je noemt verbeterd en doorgevoerd. Ik heb het screenshot en de linkjes in mijn vorige post veranderd.

Hogelijk is de helpfunctie nu wat beter. :)

Als er meer opmerkingen zijn, hoor ik het erg graag. :D

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 00:59
evolution536 schreef op zondag 30 december 2012 @ 11:10:
Ik heb voor mezelf en mijn vader een programma gemaakt waarin films op verschillende plaatsen worden ingeladen in een soort bibliotheek. Vervolgens kun je op een film zoeken naar informatie in de IMDb. Het programma werkt en is stabiel maar nog niet echt compleet denk ik. Hebben jullie tweakers misschien nog leuke aanvullende ideeën voor me? :+

[afbeelding]

De controls zien er misschien ietwat niet .NET uit, en dat klopt want ik heb dit programma gemaakt in C++. Ik gebruik de Ultimate++ library.
Grappig, ik heb onlangs iets soortgelijks gemaakt in Python. Het zag er alleen niet zo gelikt uit :D.
Kun je overal op zoeken: Genre, jaar, director etc?

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19-09 11:00

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Een schaamteloze cross-post van mijn kant dan maar, ik heb met behulp van jQuery en CSS3 een Lightbox plugin gemaakt, hij is nog verre van af (maar wel goed bruikbaar!) maar wie weet motiveert dit mensen om mij een handje te helpen ;)

Github: https://github.com/mdeboer/jquery-fluidbox
Demo: http://mdeboer.github.com/jquery-fluidbox/

Met ondersteuning voor browsers zonder CSS3 ben ik nog mee bezig onder andere ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Ventieldopje op 02-01-2013 14:49 ]

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brummetje
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Brummetje

Ginkeltjes

frG schreef op dinsdag 25 december 2012 @ 00:28:
Laat ik mijn eigen gemaakte unpacker tool dan maar eens posten.
- Zoekt naar uitpakbare bestanden en markeert deze om te unpacken
- Houdt bij welke bestanden al uitgepakt zijn en 'skipt' deze
- Recursive searching

Soms toch best wel handig als je veel tv series volgt.

[afbeelding]
Ziet er leuk uit maar waarom een apart programma als de meeste programma's waar je series mee download het al zelf doen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soulrider
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-11-2017
Misschien omdat de download op pc1 gebeurd (naar een NAS/server), maar het uitpakken op pc2 ?
zodoende wordt de downloadbak niet gehinderd door het unrarren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jfversluis
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23-09-2024
TommieW schreef op zondag 30 december 2012 @ 21:32:
Bedankt voor je reactie!
Ik heb de dingen die je noemt verbeterd en doorgevoerd. Ik heb het screenshot en de linkjes in mijn vorige post veranderd.

Hogelijk is de helpfunctie nu wat beter. :)

Als er meer opmerkingen zijn, hoor ik het erg graag. :D
Hoi Tommie!

Ziet er leuk uit, ben er zelf ook ooit eens mee bezig geweest, maar hopeloos verwaarloosd namelijk op easyprintscreen.nl.

Misschien kun je daar nog wat leuke ideeën uit opdoen (en hem wel verder onderhouden ;) ) dingen die ik er graag in wilde hebben zijn;

- simpele bewerkingen (iets duidelijk maken, dus rood kader ergens om, of pijl tekenen, gedeelte blurren, etc.)
- Direct uploaden naar een online dienst, zodat je hem snel kunt posten op een forum o.i.d.

Succes ermee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Weer heel wat uurtjes in m'n projectje gestoken maar het begint er toch aardig op te lijken al zeg ik het zelf! Ben benieuwd wat jullie er nu van vinden ;)

http://mdeboer.github.com/jquery-fluidbox/

[ Voor 4% gewijzigd door Ventieldopje op 07-01-2013 03:13 ]

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-09 18:02
Ventieldopje schreef op maandag 07 januari 2013 @ 03:12:
Weer heel wat uurtjes in m'n projectje gestoken maar het begint er toch aardig op te lijken al zeg ik het zelf! Ben benieuwd wat jullie er nu van vinden ;)

Het werkt fijn, maar is weer een nieuwe lightboxkloon nu echt wat we nodig hebben ;)? Mss kan je er nog een feature van maken om een enkele overlay te triggeren via javascript?

Read the code, write the code, be the code!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Ventieldopje schreef op maandag 07 januari 2013 @ 03:12:

Werkt hier nog niet helemaal lekker, de pagina scrollt in eens naar een andere locatie wanneer je een image opent, en de buttons variant doet helemaal niks. Laatste Firefox hier.

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-08 18:34
Hier het zelfde probleem. De pagina scrollt steeds helemaal naar boven wanneer je een foto opent. Je bent dan al snel kwijt welke foto's van welke miniaturen je aan het bekijken bent.
Ik gebruik hier Firefox 17.0.1 op Windows 7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

wackmaniac schreef op maandag 07 januari 2013 @ 08:46:
[...]

Het werkt fijn, maar is weer een nieuwe lightboxkloon nu echt wat we nodig hebben ;)? Mss kan je er nog een feature van maken om een enkele overlay te triggeren via javascript?
Voor zover ik weet is het de eerste die uitsluitend van CSS3 gebruik maakt en dus hardware acceleratie ;) Je kunt hem overigens ook prima triggeren via javascript, daar zal ik ook nog even een demo van maken :)

@Phyxion en Joen: Thanks voor het testen! Ik ga er eens even naar kijken! Ik heb zo'n bruin vermoeden omdat het komt omdat ik de overflow verberg zodra de lightbox geopend wordt, chrome blijft netjes staan alleen firefox vind het dan nodig om naar boven te scrollen ... maar dat is mijn vermoeden :>

[ Voor 16% gewijzigd door Ventieldopje op 07-01-2013 11:18 ]

www.maartendeboer.net

Pagina: 1 ... 27 ... 54 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld om zelfgemaakte tools te showen en te bespreken. Net als in de rest van Programming is het hier dus ook niet toegestaan om 'even te vragen of iemand iets kan maken'. Dit is een forum over zelf programmeren, geen McDonalds afhaalbalie voor lappen code of software.