Bij welk nummer ik ook kies. Dit zie ik:ieperlingetje schreef op zondag 02 september 2012 @ 10:04:
[...]
Da's vreemd, kwam het bij elk nummer voor of enkel bij één specifiek nummer?

Als ik de "link URL" kopieer (dat kan je bij een rechtsklik op de video) dan krijg ik "http://www.youtube.com/feature=player_embedded", dus het lijkt alsof je geen video ID doorgeeft. Browser is Firefox 15.0 op Windows 7 64-bit.
Android developer & dürüm-liefhebber
Same hereMavamaarten schreef op zondag 02 september 2012 @ 10:09:
[...]
Bij welk nummer ik ook kies. Dit zie ik:
[afbeelding]
Als ik de "link URL" kopieer (dat kan je bij een rechtsklik op de video) dan krijg ik "http://www.youtube.com/feature=player_embedded", dus het lijkt alsof je geen video ID doorgeeft. Browser is Firefox 15.0 op Windows 7 64-bit.
'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May
Je hebt 2 manieren om nummers af te spelen: eerste is via het aanvinken van checkboxen, door op het nummer te klikken en daarna op de button 'speel geselecteerde nummers af', Dan wordt het in en uit faden automatisch gedaan. De tweede manier is door op A en B te klikken naast de nummers (niet beschikbaar als men kiest voor 'speel geselecteerde nummers'), maar dan moet je telkens zelf bepalen wanneer je het volgende nummer wil starten.
Misschien dat ik toch wat extra uitleg op de pagina moet plaatsen
De link is doodMavamaarten schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 13:04:
[...]
Nu dus wel: http://www.mediafire.com/download.php?83ag958wg1mnfqc
Hij is niet helemaal bugfree (als je te snel van track wisselt dan speelt hij 2 liedjes tegelijkertijd) maar verder zou hij redelijk bugvrij moeten zijn.
Sorry, k had een paar updates gedaan en daarbij vervalt de link natuurlijk.
http://www.mediafire.com/download.php?r3ldc6ajhs6vq9g
Jammer genoeg is hij niet meer zo snel als voorheen. Bitrate detectie was namelijk helemaal verkeerd, dit zou nu moeten gefixt zijn.
Verwijderd
Hier trouwens nog iets wat niet helemaal goed gaat:

Mijn vorige zoek opdracht en die opdracht van daarna worden door elkaar gehaald.
Daarnaast wordt een resultaat meerdere keren weergegeven en niet met de volledige titel.
Maar verder, fijn programma !
Zit er trouwens een limiet aan vk.com, net als bij spotify ?
En dat van de halve titel, dat weet ik. Vk heeft wat wijzigingen gedaan aan hun site (om een of andere reden beschouwen ze elk woord van de titel van sommige liedjes als apart element op hun site, vraag me niet waarom.
Wat doe je trouwens om de resultaten door elkaar te laten lopen? Hier loopt dat gewoon goed

EDIT: ik vermoed dat je een nieuwe zoekopdracht doet nog voor de vorige klaar is. Ik was al eerder van plan om een "stop search" knopje ergens te maken, dus dat zou het probleem voor je moeten oplossen.
[ Voor 22% gewijzigd door Mavamaarten op 05-09-2012 12:12 ]
Verwijderd
Maar, mij lijkt het fijner dat wanneer je een nieuwe zoekopdracht invoert er meteen gestopt wordt met zoeken naar de vorige zoekopdracht en deze resultaten ook verdwijnen. Anders zal het niet echt overzichtelijk worden ben ik bang.
Verwijderd
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=glwHVZDvEtY&list=UUuGa5X3TWdDe_f80jOlNlzQ&index=1&feature=plcp]
edit: iets meer info.
Gemaakt in java in een avondje. Checkt de pixels en reageert aan de hand van de kleur
[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2012 16:23 ]
In welke taal is dit geschreven?Mavamaarten schreef op zondag 02 september 2012 @ 12:12:
[...]
Sorry, k had een paar updates gedaan en daarbij vervalt de link natuurlijk.
http://www.mediafire.com/download.php?r3ldc6ajhs6vq9g
Jammer genoeg is hij niet meer zo snel als voorheen. Bitrate detectie was namelijk helemaal verkeerd, dit zou nu moeten gefixt zijn.
C#?
Quis custodiet custodes?
VB.Net, extreem gelijkend op C# maar met een (imo) leukere syntax
Ik heb de bugs gefixt. Nu kan je geen 2 zoekopdrachten tegelijkertijd uitvoeren en er is ook een optie om te stoppen met zoeken.Verwijderd schreef op woensdag 05 september 2012 @ 14:31:
Dat is inderdaad wat ik deed!
Maar, mij lijkt het fijner dat wanneer je een nieuwe zoekopdracht invoert er meteen gestopt wordt met zoeken naar de vorige zoekopdracht en deze resultaten ook verdwijnen. Anders zal het niet echt overzichtelijk worden ben ik bang.
Nieuwe downloadlink: http://www.mediafire.com/download.php?g65g20oc7u0dc86
Zeg dat maar niet hardop in de devschuur coffeecornerMavamaarten schreef op donderdag 06 september 2012 @ 18:09:
[...]
Pff, ik zeg toch niet dat de syntax van VB.Net béter is? Ik zeg dat IK hem leuker VINDAvalaxy schreef op donderdag 06 september 2012 @ 18:19:
[...]
Zeg dat maar niet hardop in de devschuur coffeecorner
De hele VB.Net/C# discussie overal is belachelijk. Ze compilen beiden naar MSIL en er zijn slechts een paar kleine dingetjes die verschillen (unsafe code en pointers ofzoiets).
Inderdaad. Op mijn werk schrijven we ook alles in VB.NET (maar privé doe ik alles in C#). En uiteindelijk is het allemaal hetzelfdeMavamaarten schreef op donderdag 06 september 2012 @ 18:21:
[...]
Pff, ik zeg toch niet dat de syntax van VB.Net béter is? Ik zeg dat IK hem leuker VIND
De hele VB.Net/C# discussie overal is belachelijk. Ze compilen beiden naar MSIL en er zijn slechts een paar kleine dingetjes die verschillen (unsafe code en pointers ofzoiets).
Heb je misschien zin om de source te delen?Mavamaarten schreef op donderdag 06 september 2012 @ 18:09:
[...]
[...]
Ik heb de bugs gefixt. Nu kan je geen 2 zoekopdrachten tegelijkertijd uitvoeren en er is ook een optie om te stoppen met zoeken.
Quis custodiet custodes?
Norton delete alles direct? What's wrong?Mavamaarten schreef op donderdag 06 september 2012 @ 18:09:
[...]
[...]
Ik heb de bugs gefixt. Nu kan je geen 2 zoekopdrachten tegelijkertijd uitvoeren en er is ook een optie om te stoppen met zoeken.
Het is een: WS.Reputation.1 van 205.196.121.163
[ Voor 5% gewijzigd door F.West98 op 06-09-2012 21:48 ]
2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI
Verwijderd
Later wil ik het nog wel eens goed doen met C# en een parser, maar daarvoor moet ik een hele hoop nieuwe dingen leren en dat zit er nu op de korte termijn even niet in. Sowieso zit de kans er in dat ik er echt weer mee verder ga als het weer guurder wordt. Ik kan nog een hele winter achter mijn toetsenbord zitten.
vksearch.exeF.West98 schreef op donderdag 06 september 2012 @ 21:47:
Norton delete alles direct? What's wrong?
bass.dll
Niks gevonden.
205.196.121.163 is MediaFire zelf; wellicht dat die wat rommel in hun HTML/JS hebben (en wellicht onwetend, zoals hier, met dank aan bijv. een ad-boer ofzo).F.West98 schreef op donderdag 06 september 2012 @ 21:47:
Het is een: WS.Reputation.1 van 205.196.121.163
RegEx. Zo'n beetje elke taal kent dat. Behalve meuk uit 1632 zoals QBasicVerwijderd schreef op donderdag 06 september 2012 @ 21:56:
maar ik zit er nu over te denken om er een scriptable progseltje te maken waarmee je tekst tussen sleutelwoorden kunt verwijderen, daarbuiten juist tekst verwijdert of waarmee je dingen kunt replacen. Schriptable lijkt me wel toffer dan in het programma te hardcoden wat gefilterd wordt en wat niet, al is dat natuurlijk ook wel weer iets uitdagender. Ik moet namelijk ook nog wat andere databases filteren en dan is die extra flexibiliteit wel prettig en bovendien voelt het dan wat meer alsof je een echt programma(atje) geschreven hebt

En o wee als je RegExes gaat gemisbruiken om XML te "parsen" oid. Ik zeg RegEx afgaande op je bescrhijving in 't stuk wat ik quote, niet op 't voorgaande stuk.
[ Voor 97% gewijzigd door RobIII op 06-09-2012 22:25 ]
There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.
Je eigen tweaker.me redirect
Over mij
Hij is niet obfuscated dus je kan de source gewoon bekijken met tools als reflector.Dasherman schreef op donderdag 06 september 2012 @ 21:44:
Heb je misschien zin om de source te delen?

Hij ziet er zo uit:

*Ik merk net dat er na "Increase volume first [ ]" nog "seconds" moet staan natuurlijk
Nu moet ik enkel nog vinden hoe ik het kan compilen zodat het uitvoerbaar is op andere computers. Er moet wat fout zitten met de DLL's ofzo denk ik, want ik krijg een melding van "Retrieving the COM class factory for component with CLSID .. failed due to the following error: 80040154".
Verder denk ik dat er niet echt nog bugjes in zitten, daarvoor zal ik het wat moeten testen natuurlijk

[ Voor 4% gewijzigd door m1dnigh7 op 08-09-2012 03:33 ]
Welke .dll gebruik je om mp3's te spelen? Ik kan Bass.Net aanraden, erg makkelijk in het gebruik en erg flexibel.
Maar die DLL kopieert hij nu niet omdat ik "Embed Interop" op "true" heb gezet. Als ik hem wél lokaal kopieer lukt het ook gewoonweg niet. Ik heb eigenlijk nog niet veel ervaring met het deployen, dus ik hamer hier even op verder
Edit: Had 'm deze ochtend ingesteld, maar had een breakpoint laten staan in VS.Net

[ Voor 13% gewijzigd door m1dnigh7 op 08-09-2012 12:36 ]
Verwijderd
De lay-out is nu nog heel basic....
Main, hoofdscherm van de tool.

De gebruiker moet een naam meegeven voor het commando, het path waar dat het exe bestandje zit en via de triggerwoorden (zelf in te typen of via spraakherkenning) waarmee de applicatie kan gestart worden. Meerdere triggerwoorden zijn mogelijk omdat de spraakherkenningssoftware niet optimaal is....

Het persoonlijk commando lijstje wordt lokaal opgeslagen als een JSON bestand.
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2012 23:14 ]
Verwijderd
Bijgewerkt:Verwijderd schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 13:03:Postcode
Postcodezoekprogramma obv 6pp postcodedatabase: van huisnummer/postcode naar adres en van straat/huisnummer/plaats naar postcode.
VB.Net en Lazarus (FreePascal) versie:
https://bitbucket.org/reiniero/postcode/downloads
Postcode
Open source postcodezoekprogramma obv de vrijgegeven BAG data v.d. overheid (via postcodeatlast.nl):- van huisnummer/postcode naar adres
- van straat/huisnummer/plaats naar postcode.
Dit kan via de GUI (1 adres per keer). Ook kan het programma een CSV/TSV bestand met adressen inleveren, aanvullen/corrigeren en de verbeterde versie als een ander bestand opslaan.
Kan obv nieuw downloadbestand van postcodeatlas.nl zijn postcodedatabase bijwerken.
Geschreven in Lazarus (FreePascal) met Firebird embedded database.
Source code, downloads, issue tracker etc:
https://bitbucket.org/reiniero/postcode
Je kunt middels een aantal parameters in Constants.java instellingen wijzigen en in MainWindow.java kun je je schermgrootte instellen;
Fork away: https://bitbucket.org/toaomatis/simulation_02/overview
Ik heb sws nog 1 known issue; Soms gebeurt het dat een particle (welke allang buiten de randen van het scherm is) in het midden van het scherm verschijnt. Hoe dat komt weet ik nog niet.
Zoals ik al zei; Het is een Java-project. Als IDE heb ik Eclipse gebruikt en alles compileerbaar gemaakt voor Java 1.6.
[ Voor 7% gewijzigd door Matis op 10-09-2012 15:36 ]
If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time
NetInfo

Mijn netinfo tooltje flink geupdate:
- Netwerk verbindingen overzicht met grafieken
- Wifi scanner
- Tools: DNS, Ping, Traceroute, Portscanner, Fabrikant opzoeken, WiFi kanaal naar frequentie
Screenshots:

Downloads:
NetInfo.exe 2.8 MB
NetInfo.zip 889 KB
NetInfo.7z 698 KB
Mijn eerste projectje in WPF, gemaakt in .net 4.0, zou moeten draaien op:
Windows XP sp 3, Vista, 7 en 8 (zowel 32 als 64 bits)
Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600
Geweldige programma, alleen bij mij opent hij de gui niet volledig ?Mavamaarten schreef op donderdag 06 september 2012 @ 18:09:
Enigste wat ik te zien krijg als ik het programma open is dit:

Draai zelf windows 7 64 bit.
Heb jij aan je DPI instellingen en fontgrootte liggen knoeien? Verder zou ik niks kunnen bedenken waardoor je form zo gecropped zou kunnen worden...kokkie20 schreef op woensdag 19 september 2012 @ 16:35:
[...]
Geweldige programma, alleen bij mij opent hij de gui niet volledig ?
Enigste wat ik te zien krijg als ik het programma open is dit:
[afbeelding]
Draai zelf windows 7 64 bit.
en btw, headhunterz?

Verwijderd
Dan komt de GoT-politie langs?RobIII schreef op donderdag 06 september 2012 @ 22:08:
En o wee als je RegExes gaat gemisbruiken om XML te "parsen" oid.

Hoe heb je die Metro interface gemaakt? Extensies zoals Telerik?qless schreef op woensdag 19 september 2012 @ 16:23:NetInfo
[afbeelding]
- Wifi scanner
- Tools: DNS, Ping, Traceroute, Portscanner, Fabrikant opzoeken, WiFi kanaal naar frequentie
Screenshots:
[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]
[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]
Downloads:
NetInfo.exe 2.8 MB
NetInfo.zip 889 KB
NetInfo.7z 698 KB
Of diehard WPF magie?
http://elysium.codeplex.com/ http://mahapps.com/MahApps.Metro/ ....?Hoteldebotel schreef op zondag 23 september 2012 @ 19:35:
[...]
Hoe heb je die Metro interface gemaakt? Extensies zoals Telerik?
Of diehard WPF magie?
Nee heb niet aan me DPI instellingen of fontgrootte lopen knoeien.Mavamaarten schreef op donderdag 20 september 2012 @ 22:02:
[...]
Heb jij aan je DPI instellingen en fontgrootte liggen knoeien? Verder zou ik niks kunnen bedenken waardoor je form zo gecropped zou kunnen worden...
en btw, headhunterz?![]()
Gewoon de standaard instellingen zoals ik altijd had.
Edit: Schiet mij maar lek, heb hem eraf gegooid en opnieuw erop gezet en nu is tie gewoon goed.
Voor de rest werkt hij gewoon.
moest ff gauw wat testen of hij bepaalde muziek kon vinden
[ Voor 11% gewijzigd door kokkie20 op 24-09-2012 03:44 ]
Idd, MahApps
Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600
Mooie tool, lijk wel een beetje op deze tool.qless schreef op woensdag 19 september 2012 @ 16:23:NetInfo
[afbeelding]
- Wifi scanner
Screenshots:
Downloads:
NetInfo.exe 2.8 MB
NetInfo.zip 889 KB
NetInfo.7z 698 KB
Hail to the king baby!
Quis custodiet custodes?
Mooi manDasherman schreef op maandag 24 september 2012 @ 22:04:
Snel eventjes in vijf minuutjes een klein dingetje in elkaar geknutseld om mijn skypestemming te veranderen naar een willekeurige oneliner uit een bestandje. Eerste keer dat ik met de Skype API werk.
Schiet tussen de palen en je scoort!
Ook support voor negatieve margins.
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
| (function($) { /* Metro-plugin voor jQuery Distance = afstand waarover te animeren direction = welke richting (linksnaarrechts = links of rechtsnaarlinks = rechts) margin = margin-left van het te animeren element (in px, niet % (je krijgt % als je eerst hide, dan ophaalt)) Note: Het element moet al gehide zijn */ $.fn.metroShow = function(distance, direction, margin) { if(direction == 'left') { var direction = "+"; var set = (margin-distance)+'px'; } else if(direction == 'right') { var direction = "-"; var set = (margin+distance)+'px'; } var distance = distance+'px'; this.css("margin-left", set).css("opacity", "0").show(); this.animate({opacity: 1, marginLeft: direction+"="+distance}, 600); }; })(jQuery); |
example:
Demo:
http://jsfiddle.net/wnhzV/embedded/result/
Source:
http://jsfiddle.net/wnhzV/
[ Voor 11% gewijzigd door F.West98 op 25-09-2012 20:33 ]
Geen demo?F.West98 schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 19:36:
"Even" een leuke jQuery plugin gemaakt. Een metrowindows8-like animatie bij switchen van tabs.
Ook support voor negatieve margins.
*demo in progress
Heel mooi gemaaktqless schreef op woensdag 19 september 2012 @ 16:23:NetInfo
[afbeelding]
- Wifi scanner
Screenshots:
Downloads:
NetInfo.exe 2.8 MB
NetInfo.zip 889 KB
NetInfo.7z 698 KB
Kleine dingetjes:
• bij tools zijn er geen scrollbars voor bijvoorbeeld de Portscan, Traceroute en DNS
• ik zou die grote busy indicator eventueel naast Vender of de host name neerzetten i.p.v. onderaan je panel
Nice, als je wat snel klikt gaat hij steeds verder naar links
kon het niet laten:
Deze 'metroshow' kan ook heel simpel geïntegreerd worden in jQuery UI Tabs.
http://jsfiddle.net/bCMLd/1/
[ Voor 26% gewijzigd door C0rnelis op 25-09-2012 21:32 ]
Jammer genoeg is grive alleen terminal-based... Een leuke uitdaging om hiervoor een kleine grafische wrapper te schrijven welke het syncrhoniseren via een icoontje mogelijk maakt...

Het icoontje wordt aan je notification area toegevoegd en zou dus op de meeste Linux-distros moeten werken... Mochten er mensen geinteresseerd zijn, dan is een tar hier te vinden... Installatie kan mbv het bestandje in de documentatie waarna alles zou moeten werken (hoop ik, niet kunnen testen)
in mogelijke toekomstige versies wil ik scheduled synchronisation toevoegen...
Ik heb een bestandje met 206 oneliners van internet, waar het programma er één van kiest en daar maakt het dan mijn status van. Ik ga eerst nog even wat toevoegen, zoals meer oneliners en een rating systeem, voor het op internet komt. Het is trouwens geschreven in C#:)alex3305 schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 00:11:
[...]
Mooi man. Linkje of wat meer informatie?
Quis custodiet custodes?
Welke wrapper of lib heb je daarvoor gebruikt?Ik heb een bestandje met 206 oneliners van internet, waar het programma er één van kiest en daar maakt het dan mijn status van. Ik ga eerst nog even wat toevoegen, zoals meer oneliners en een rating systeem, voor het op internet komt. Het is trouwens geschreven in C#:)

En even een update van mijn gisteren geposte 'grive-gtk'...
Ik heb automatische synchronisatie toegevoegd met een te configureren timeout, standaard 10 minuten.
Het nieuwe archive kan hier gevonden worden...
Gewoon de library die standaard bij Skype zit. Skype4COM meen ik.Ild schreef op donderdag 27 september 2012 @ 09:42:
[...]
Welke wrapper of lib heb je daarvoor gebruikt?
Hoe halen jullie trouwens allemaal die gegevens van IMDB?
[ Voor 11% gewijzigd door Dasherman op 27-09-2012 15:05 ]
Quis custodiet custodes?
IMDB heeft geen officiele API en screen scraping is verboden (overigens alle andere 'onofficiele' APIs die er zijn ook). Enige wat kan is dat je schriftelijke toestemming krijgt van IMDB.Dasherman schreef op donderdag 27 september 2012 @ 14:55:
[...]
Gewoon de library die standaard bij Skype zit. Skype4COM meen ik.
Hoe halen jullie trouwens allemaal die gegevens van IMDB?
Ik neem aan dat niemand die hier IMDB-gebruikende tools heeft geplaatst ook daadwerkelijk schriftelijke toestemming van IMDB heeft gekregen, of wel?
Quis custodiet custodes?
Denk het ook niet nee.. Het wordt vaak genoeg gebruikt.. misschien wordt het ook wel gedoogd..Dasherman schreef op donderdag 27 september 2012 @ 21:53:
Nou ja, hoe willen ze dat controleren
Ik neem aan dat niemand die hier IMDB-gebruikende tools heeft geplaatst ook daadwerkelijk schriftelijke toestemming van IMDB heeft gekregen, of wel?
In ieder geval zou je kunnen kijken naar onofficiele API's als:
http://www.deanclatworthy.com/imdb/
Read the code, write the code, be the code!
Als je veel requests doet in korte tijd krijg je een tijdelijke ban. Op te lossen door o.a. te wisselen van user-agent-string, maar je moet dat wel even in elkaar flansen.
@wackmaniac: themoviedb heeft inderdaad een zeer nette api en goede info. Helaas is het niet zo up-to-date als IMDb, maar voor de meeste zaken is het een uitstekend alternatief.
Eigenaar/brouwer Milky Road Brewery
Dat wordt niet gedoogd:serhat schreef op donderdag 27 september 2012 @ 22:42:
[...]
Denk het ook niet nee.. Het wordt vaak genoeg gebruikt.. misschien wordt het ook wel gedoogd..
In ieder geval zou je kunnen kijken naar onofficiele API's als:
http://www.deanclatworthy.com/imdb/
http://www.imdbapi.com/law1.png
http://www.imdbapi.com/law2.png
Ik wil wat meer variatie dan die simpele witte windows GUI
Quis custodiet custodes?
Quis custodiet custodes?
NetStumbler werkt echter niet onder Windows 7 dus ik besloot zelf even een tooltje te bouwen.
Het is een simpel tooltje: Hij scant elke seconde de omgeving naar AP's, en je kunt in 1 oogopslag zien wie jij bent (geel), welke kanalen vrij zijn (groen) en de sterkte van de WiFi zenders.

Download:
http://www.semjase.nl/yaf...r-free-WiFi-channels.aspx
[ Voor 5% gewijzigd door Mastermind op 07-10-2012 13:01 ]
Je vergeet kanaal 14 en de 5Ghz band, en als bijvoorbeeld kanaal 1 gebruikt is, is kanaal 2 zeker niet vrij, in de 2.4 band overlappen die, eigenlijk kun je dan alleen kanaal 1,6 en 11 gebruiken.Mastermind schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 21:59:
Oh grappig, ik zie hier NetInfo staan, terwijl ik woensdagavond ook zo'n soort tooltje gebouwd heb omdat nogal vaak mensen mij om hulp vragen met wifi-problemen.
NetStumbler werkt echter niet onder Windows 7 dus ik besloot zelf even een tooltje te bouwen.
Het is een simpel tooltje: Hij scant elke seconde de omgeving naar AP's, en je kunt in 1 oogopslag zien wie jij bent (geel), welke kanalen vrij zijn (groen) en de sterkte van de WiFi zenders.
[afbeelding]
Download:
Download WiFiScanner
Voor dat soort dingen kan je in principe goed afkijken bij inSSIDer.qless schreef op zaterdag 29 september 2012 @ 10:01:
[...] Je vergeet kanaal 14 en de 5Ghz band, en als bijvoorbeeld kanaal 1 gebruikt is, is kanaal 2 zeker niet vrij, in de 2.4 band overlappen die, eigenlijk kun je dan alleen kanaal 1,6 en 11 gebruiken.
Beetje laat... maar awesome pluginBozozo schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 14:18:
TabCinema (versie 1.6 inmiddels) voor Firefox heeft eindelijk een full review gekregen... nu beschikbaar voor alle gebruikers!
Het stats overzicht van Mozilla is erg tof... ik hoop dat onderstaande trend zich gaat doorzetten
[afbeelding]
Alleen iets van een shortcut (liefst ESC zoals bij fullscreen) om het terug te zetten zou nog nice zijn, maar ben er al erg blij mee
sleep: a completely inadequate substitute for caffeine
Bij mij werkt ESC meestal gewoon om het terug te zetten.Felyrion schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 22:12:
[...]
Beetje laat... maar awesome pluginprecies wat ik zocht (onbewust). Ik haat het dat ik mijn notification area of andere vensters niet kan zien bij fullscreen stuff. super!
Alleen iets van een shortcut (liefst ESC zoals bij fullscreen) om het terug te zetten zou nog nice zijn, maar ben er al erg blij mee
Downloadlinkje (er is nu ook een auto-updater dus je komt gelijk bij de nieuwste versie terecht
Rustacean
Verwijderd
UI... zo mooi..Mavamaarten schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 21:04:
Heb de laatste tijd nog wat liggen sleutelen aan mijn vk.com search applicatie. Nu is er ook een custom download dialog, hij is beter gethreaded, hij heeft een spectrum analyzer, ga zo maar even door
[video]
Downloadlinkje (er is nu ook een auto-updater dus je komt gelijk bij de nieuwste versie terecht) : http://www.mediafire.com/?q0nnksp4u6y8jbj
Thanks
Ik moet wel iets bekennen. UI is een béétje gepikt van dit
Hij is wel helemaal zelf gecoded (want de controls enzo moest ik zelf wel maken in GDI).
Nope, ik vind WPF echt niet leuk om mee te werken (zei ik eerder ook al), alles via good ol' WinForms!Avalaxy schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 18:25:
Volgens mij is het gewoon de Cosmopolitan theme voor WPF
Ik heb mij even aangemeld, en probeer in te loggen via je App maar dan krijg ik de volgende foutmelding
" Error Logging in.
Could not retrieve homepage; Missing element (log out button).
Wat gaat er mis ?
[flauw]_trickster_ schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 03:10:
@Mavamaarten.
Ik heb mij even aangemeld, en probeer in te loggen via je App maar dan krijg ik de volgende foutmelding
" Error Logging in.
Could not retrieve homepage; Missing element (log out button).
Wat gaat er mis ?
Hij mist de logout button
[/flauw]
Ziet er inderdaad zeer goed uit
Dat had ik er wel uit begrepen maar na met een permanent marker op mijn scherm een log-out button te hebben getekend bleek de app nog steeds niet te werken
[/flauw]
Je grapjes zijn te flauw, daarom logt hij niet in_trickster_ schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 12:25:
[flauw]
Dat had ik er wel uit begrepen maar na met een permanent marker op mijn scherm een log-out button te hebben getekend bleek de app nog steeds niet te werken![]()
[/flauw]
Maareu, heb je je account geverifieerd? Werkt de site gewoon in je browser? Ik heb ook gemerkt dat mijn programma niet goed werkt als je de taal van de site aanpast. Dat kan er iets mee te maken hebben?
De taal had hij automatisch op nederlands gezet, waardoor het uitloggen werdt i.p.v log-out
nadat ik hem weer op engels heb gezet werkt het
toppie
Ik gebruik je app ook al een tijdje. Ik vind het best fijn werken. Keep it up!Mavamaarten schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 18:29:
[...]
Je grapjes zijn te flauw, daarom logt hij niet in/nogflauwereneigenlijkhelemaalnietgrappig
Maareu, heb je je account geverifieerd? Werkt de site gewoon in je browser? Ik heb ook gemerkt dat mijn programma niet goed werkt als je de taal van de site aanpast. Dat kan er iets mee te maken hebben?
Even terugkomend op het logout probleem. Is het misschien handig om juist niet taal-specifieke dingen te pakken? Zoals de unieke ID van de logout knop? In dit geval 'logout_link', al heb je misschien wel weer een hele goede reden om dat niet te doen.
Niet echt. Ik heb echt heel lang bezig geweest met de code om in te loggen (vage javascript dingetjes). Ik was zo blij dat ik dat deel werkend had dat ik details als deze een beetje begon te rushen. Zal een van de dagen een update uitrollenserhat schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 23:26:
[...]
Ik gebruik je app ook al een tijdje. Ik vind het best fijn werken. Keep it up!
Even terugkomend op het logout probleem. Is het misschien handig om juist niet taal-specifieke dingen te pakken? Zoals de unieke ID van de logout knop? In dit geval 'logout_link', al heb je misschien wel weer een hele goede reden om dat niet te doen.

De authenticatie verloopt via een standaard ASP.NET membership-provider, welke ik heb gekoppeld aan het ledenbestand om zo automatisch accounts aan te maken voor elk lid (welk beschikt over een emailadres) van een handboogvereniging. (overigens een crime om die DB in azure te krijgen, want de standaard scripts daarvoor werken niet in SQL Azure
Op de site kun je een ledenlijst, wedstrijdenlijst en uitslagen bijhouden, waarbij er vervolgens automatisch enkele overzichten beschikbaar zijn, zoals een overzicht van alle uitslagen en een jaargemiddelde lijst (met verschillen t.o.v. gemiddelde vorig jaar)
Verder gebruik ik nog voor het invullen van een uitslag een stukje web-api in combinatie met knockout.js (omdat het kan
Enkele maanden werk geweest (elke week paar uurtjes in de avond), en nadat het bijna compleet af was, nog eens opnieuw begonnen, om zo meerdere verenigingen kunnen te bedienen met 1 website (eerste versie kon maar 1 vereniging aan). Doordat het nu meerdere verenigingen ondersteund ervoor gekozen om het uit te rollen naar Windows Azure, om daar ook eens mee gewerkt te hebben en omdat het een hoge mate van beschikbaarheid kent (en ik was niet tevreden met de snelheid van mijn huidige shared-hosting provider).
Wat screenshots (met privacy-gevoelige data weggestreept ofcourse...)
Hoofdpagina (publiek beschikbaar), mijnsinziens lekker strak en clean:

Profielpagina: Elke handboogschutter komt hier terecht na het inloggen, en ziet meteen de belangrijkste informatie. De grafiek is gemaakt met Highcharts.

Jaargemiddelde: Lijst met gemiddelde score van elke schutter per jaar

Uitslagen pagina: Uitslag van een wedstrijd, alles gesorteerd per team (ook wel zestal genoemd in de handboogsport)

Op het design hebben de echte designers vast erg veel op te merken, en dat is ook zeker niet mijn sterkste punt. Maar het was ontzettend leuk en leerzaam om te bouwen, zeker omdat MVC4 nu ook op mijn werk gebruikt wordt, waardoor ik al flink wat kennis op heb kunnen doen voordat we er op het werk mee begonnen.
[ Voor 3% gewijzigd door Hoogie2004 op 10-10-2012 08:07 ]
Of wil je serieus dat ziek dure Azure permanent gebruiken

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]
Kosten, 15 euro p/m incl database. Vind dat wel meevallen want het performed echt prima, en ik heb nergens geen omkijken naar. De paar shared hostings waar ik ervaring mee heb, was ik toch wel echt minder tevreden over, vooral qua performance maar ook qua storingen. Tevens is de bedoeling om er ook wat Azure specifieke dingen mee te leren, door gebruik te gaan maken van bijv. de ServiceBus voor het afhandelen van alle emailing e.d., maar daar moet ik nog een keer tijd voor maken.Sebazzz schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 23:02:
Azure free trial zeker?
ASP.NET hosting is sowieso meestal al behoorlijk aan de prijs, dus vind ik Azure nog wel meevallen. De allergoedkoopste die ik kan vinden is 5 euro p/m ofzo, maar die performed echt niet....
Tevens kun je bij die gratis variant (Azure Websites) geen CNAME record instellen, wat hiervoor dus niet echt handig is... Het is overigens een soort van uit de hand gelopen hobby- / leerproject om MVC 4 (en Azure) te leren kennen, maar wordt nu al gebruikt binnen onze eigen vereniging
[ Voor 35% gewijzigd door Hoogie2004 op 10-10-2012 08:12 ]
Voor dit soort zaken valt de prijs toch wel mee? Wij zijn met ons bedrijf wel druk bezig om weer weg te migreren uit Azure. Waar het in het begin erg fijn was om makkelijk te kunnen schalen is onze software tegenwoordig dusdanig geoptimaliseerd dat we het veel goedkoper intern kunnen draaien, scheelt ons ettelijke 1000'en euros in de maand, en dan tikt het wel hard doorSebazzz schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 23:02:
Azure free trial zeker?
Als techneut vind ik het wel jammer, ik vond Azure best een leuk platform om voor te ontwikkelen, en dat mag ik nu niet meer
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Een (nagenoeg) volledige rewrite van mijn eerdere tool, grive-gtk heb ik zojuist naar GitHub gepushed... Nu door naar het volgende projectje xD
Een website maken voor een vereniging (enkele honderden bezoekers per maand?) en die hosten op een distributed cloud platform, én daar ook nog eens queues voor willen gebruiken is toch wel een beetje een mier plat slaan met een olifant (ofzo) hoor

Dat gaat je al snel €20 p/m = €240 per jaar kosten, terwijl je voor €50 per jaar al gewoon hele goede ASP.NET hosting mét een domein en e-mails hebt (en ja, dat is snel zat... mijn blog handelt/handelde met gemak 1000 bezoekers per dag af, dat is gewoon shared hosting van FOXXL waar ik trouwens nog kortingscodes van heb voor de geïnteresseerden).
Zoals al gezegd, uit de hand gelopen hobby projectAvalaxy schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 23:19:
[...]
Een website maken voor een vereniging (enkele honderden bezoekers per maand?) en die hosten op een distributed cloud platform, én daar ook nog eens queues voor willen gebruiken is toch wel een beetje een mier plat slaan met een olifant (ofzo) hoor
Dat gaat je al snel €20 p/m = €240 per jaar kosten, terwijl je voor €50 per jaar al gewoon hele goede ASP.NET hosting mét een domein en e-mails hebt (en ja, dat is snel zat... mijn blog handelt/handelde met gemak 1000 bezoekers per dag af, dat is gewoon shared hosting van FOXXL waar ik trouwens nog kortingscodes van heb voor de geïnteresseerden).
Het blijft een project waarin ik nieuwe technologie zal uitproberen, waar ik voor mezelf erg veel aan heb. Dit zorgt namelijk ook voor een kennisvoorsprong op bepaalde dingen t.o.v. mijn collega's
Overigens kent Azure ook al een gratis website variant, maar daar mag je geen CNAME record aanhangen. Als dat wel mocht, had je een gratis website, en hoef je alleen de database te betalen (a 5 euro per maand).
[ Voor 11% gewijzigd door Hoogie2004 op 12-10-2012 07:03 ]
Geinig, ik zit nu in de Gathering of Tweaker stravaclub (vanuit het hardlooptopic ontstaan), ik ben wel nieuwsgierig hoe die afbeelding voor die club er uit zal zijn.raptorix schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 13:51:
Laatste wat ik gemaakt heb is een simpele tool die op basis van de Strava API een leaderboard van een team maakt en hier een image van bakt.
[afbeelding]
https://smashrun.com/hans.vandermeer/invite
Stop de verwelking!
COVID19 resultaat: 30% meer hardgelopen dan ooit, langste afstand van 52 -> 69km gebracht
Het resultaat is Twifo 2.0. Een tool waar je mensen mee kan volgen (op verschillende manieren) en unfollowen. Daarnaast kan je, tot op het uur, kijken naar je eigen History en meerdere accounts samenvoegen om vervolgens te besturen vanuit een profiel.

De site is gisteren officieel gelanceerd. De komende tijd ben ik van plan om nog het een en ander aan functies toe te voegen. Tevens moet de front-site zelf goed onderhanden worden genomen.
https://bitbucket.org/djc/persona-totp
Rustacean
Nice ! Zoiets zou toch wel kwalificeren als iets wat je op TechCrunch tegen kunt komen! Ik zou proberen er een leuk product van te maken, wie weet verdien je er wat aan :-)Dirkjo schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 20:49:
Vorig jaar een auto follow/unfollow tool gemaakt. Deze heeft een paar maanden gewerkt, maar op een gegeven moment stopte de boel met werken door wat wijzigingen in de Twitter API. Laatst toch maar besloten om de boel opnieuw op te zetten en deze keer de boel ook wat beter aan te pakken.
Het resultaat is Twifo 2.0. Een tool waar je mensen mee kan volgen (op verschillende manieren) en unfollowen. Daarnaast kan je, tot op het uur, kijken naar je eigen History en meerdere accounts samenvoegen om vervolgens te besturen vanuit een profiel.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
De site is gisteren officieel gelanceerd. De komende tijd ben ik van plan om nog het een en ander aan functies toe te voegen. Tevens moet de front-site zelf goed onderhanden worden genomen.
Quis custodiet custodes?
Als eerst maar eens een netter opstart scherm gegeven. Eentje die tenminste laat weten welke simulators hij ondersteunt, en of die detecteert dat er een opgestart is:

Hoofdscherm met overzicht van alle simulators die bekend zijn
De simulator die actief is vergroot uit en wacht op een sessie
Paar weken terug gestart aan een 'garage' module. Deze leest de game files direct in en toont dan welke mods, auto's en banen beschikbaar zijn. Daarvan kan direct informatie opgevraagd worden, ook die in de gallerij van een simulator om een of andere redenen gewoon niet getoond wordt. Dat terwijl 'in real life' deze vaak wel voorhanden is.
Dus dat vraagt om verbetering :-) De bedoeling is dan om deze netjes in een gallerij te tonen met alle details, en later ook berekeningen of schattingen over de theoretische performance.. Natuurlijk werkt elke simulator verschillend, dus elke plug-in (kan) readers implementeren om de data in te lezen.
Met een beetje zoek en speur-werk vlug uitgevonden hoe enkele simulators hun data opslaan. Dat varieert van simpele tekst bestanden (meerdere INI files) tot binair gecodeerd (dat is vervelend) of zelfs encrypted, compressed, proprietary ZIP-achtige archives (aargh, rFactor 2). Na enige avonden creatief bezig geweest met diverse tools het bestandsformat uitgetraceerd en mijn eigen reader voor geschreven.
Het eindresultaat: gallerij vol met mods, tracks, en (later ook) alle details. Nog handiger (vind ik zelf) is dat deze informatie in een paar tellen op te vragen is zonder de simulator zelf te starten.

Greep van track library. Thumbnails worden gegenereerd van de game files en gecached (snelheid)

Informatie van een mod , met alle auto's die daar in zitten en gegevens over het team, motor, chassis, banden enz. (WIP)
Grappig genoeg, waar het project oorspronkelijk voor bedoeld was (log gegevens verzamelen van meerdere kanalen en die weergeven), is dat min of meer op de achtergrond geschoven. Op deze manier groeit het programma steeds meer uit naar een all-round tool voor sim racing, afstellen van auto's (vandaar ook de garage module, zodat ik weet welke parameters de auto heeft), en het live tonen van race gegevens.
Inmiddels (in vergelijking met vorige keer) ook volledig open source. Update de source nu direct op github.
Verwijderd
Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden, zelf ben ik nog niet tevreden over het grafische gedeelte (maar dat vind ik ook minder belangrijk bij deze tool).
Zie http://youtube2mp3.gertruiter.nl voor meer informatie.
De tool Youtube2Mp3 is te downloaden in de 'Play Store' en is gratis. Om hem snel te vinden kun je zoeken naar 'gert ruiter', aangezien hij anders nogal laag in de lijst staat.
Oeh, de interface kan inderdaad nog wel wat werk gebruikenVerwijderd schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 12:53:
Ik heb als hobby-project een tool gemaakt om youtube filmpjes te converteren naar mp3 en dat voor een android telefoon.
Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden, zelf ben ik nog niet tevreden over het grafische gedeelte (maar dat vind ik ook minder belangrijk bij deze tool).
Zie http://youtube2mp3.gertruiter.nl voor meer informatie.
De tool Youtube2Mp3 is te downloaden in de 'Play Store' en is gratis. Om hem snel te vinden kun je zoeken naar 'gert ruiter', aangezien hij anders nogal laag in de lijst staat.

Nog een vraagje trouwens, waarom is je app 5,93 MB?!
(Als je download zegt hij 2,96MB, maar in Google Play informatie staat er 5,93MB)
En waarom wil je app GPS info?
Ook vreemd dat het lijkt dat hij niet wil downloaden met een 3G verbinding. Wanneer ik OK klik gebeurt er niks, maar na 5 seconden komen er dan toch zoekresultaten naar voren. Voortgangsbalkjes voor het zoeken en downloaden zouden handig zijn.
Btw, het engels op je site en in-app is ook een beetje brak.
Het klinkt een beetje alsof ik je app afkraak, dat is echter niet zo hoor. Ik doe het je niet na
Verwijderd
De App is wat groter in je geheugen omdat ik de kopieerbeveiliging geactiveerd heb, die 'Google Play' aanbiedt.
Mijn app gebruikt geen GPS, het is voor mij dan ook een raadsel waarom hij deze permissie wil. Ik programmeer in javascript tegen het Titanium (Appcelerator) framework aan en deze compileert en uiteindelijk geeft hij deze rechten aan, ik heb al geprobeerd dit uit te schakelen, maar krijg het niet voor elkaar, ook al gezocht op diverse fora's, maar helaas niets kunnen vinden hierover.
Dat van dat voortgangsbalkje voor bij het zoeken is een goede. Ik heb mijn logs is even doorgekeken en zie inderdaad dat er veel mensen zijn die vaker dan één keer achter elkaar op de zoek-button klikken.
Het downloaden heeft naar mijn weten al een voortgangsindicator. Bedankt voor je feedback, hier kan ik wel wat mee.
Grt,
Gert
Verwijderd
Dat van de 3G verbinding is slechts een waarschuwing (om kenbaar te maken dat je niet over je datalimiet heen gaat en indien voorhanden wifi gaat gebruiken). Naar mijn weten gaat het zoeken daarna gewoon verder.
Al met al mag ik nog aardig aan het klussen
Dit topic is alleen bedoeld om zelfgemaakte tools te showen en te bespreken. Net als in de rest van Programming is het hier dus ook niet toegestaan om 'even te vragen of iemand iets kan maken'. Dit is een forum over zelf programmeren, geen McDonalds afhaalbalie voor lappen code of software.