Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20-02 16:10

Bozozo

Your ad here?

Voor Firefox:
Firefox knop >> Add-ons >> Extensions >> TabCinema 1.5 >> Options >> Increase Quality aanvinken

Voor Chrome:
Rechtsklikken op TabCinema browser button >> Options >> Increase quality when maximizing aanvinken.

Voorlopig werkt dit alleen met YouTube videos. JWplayer ondersteunt ook iets dergelijks, maar die API is een rommeltje.

Overigens werkt dit bij mij prima in Firefox (ook zonder Force mode)... als je problemen ondervindt graag OS + FF versie vermelden (mag over DM om het topic niet te vervuilen).

De Opera versie heb ik net in twee uur in elkaar gezet... wat een heerlijke API! Nog even wat testen en dan knal ik die ook online :)

TabCinema : NiftySplit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaZ
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-08 14:24

ZaZ

Tweakers abonnee

Mavamaarten schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 17:53:
[...]

Jep, dit. Ik wou vooral laten zien dat UAC echt bullshit is en super snel kan omzeild worden door malware.
Ik heb het getest, maar tegenwoordig wil rundll32 ook permissie als je 'm start met de runas verb

Lekker op de bank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo

Bozozo

Your ad here?

marcop23 schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 18:45:
[...]

Is het eigenlijk moeilijk om zoiets te porten van de ene browser naar de andere? Of is het hoofdzakelijk de metafiles aanpassen?
Anders is het heul, heul welkom als je hem naar Opera zou kunnen porten :)
Dat was dus niet veel werk.. check de edit hierboven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:07

Mavamaarten

Omdat het kan!

ZaZ schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 13:21:
[...]

Ik heb het getest, maar tegenwoordig wil rundll32 ook permissie als je 'm start met de runas verb
Enkel als je UAC nòg gevoeliger zet dan standaard. Met de standaard instelling (de op één na hoogste) dan werkt het gewoon.

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo

Bozozo

Your ad here?

Aangezien ik 3 van de 4 major browsers al had gedaan... TabCinema ook nog maar even naar Safari geport :P

Download TabCinema voor Safari

Geen idee hoelang het review proces voor Safari gaat duren, daar zeggen ze niks over. De Opera versie is inmiddels goedgekeurd en al 150 keer gedownload :) De Firefox review is er ook door... voorlopige goedkeuring gekregen. Moest één event (DomSubTreeModified) vervangen; dat is inmiddels gedaan dus ik verwacht binnenkort volledige goedkeuring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackPoint
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11:27
Mag ik hier ook mijn zelf gemaakt web tool in posten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonwin7
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 19-09 13:28
JackPoint schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 15:49:
Mag ik hier ook mijn zelf gemaakt web tool in posten?
het is ook een tool dus waarom niet?
er zijn al heel vaak online tools voorbij gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackPoint

Bio is Changed

Vorige zomervakantie was mijn vriendin 2 weken weg, dus had ik mooi wat tijd om met de Twitter API te spelen.

De applicatie houd bij of iemand die jij volgt op Twitter, zijn bio of profiel plaatje wijzigt. Dit kun je terug zien in een overzicht op de website, instant/dagelijks/wekelijks mailtje of RSS feed.

Het begon simpel, maar intussen is het allemaal steeds verder uitgebreid en is het een serieuze applicatie geworden. Zoals je op http://bioischanged.com/press kunt zien hebben we zelfs al op The Next Web gestaan.

Link: http://bioischanged.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-08 18:34
@JackPoint: Is wel een leuke website. Ik heb me maar aangemeld. Eens zien hoe vaak bio's en afbeeldingen worden gewijzigd.

Ideetje: ook wijzigingen voor achtergronden bijhouden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackPoint
Joen schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 16:48:
@JackPoint: Is wel een leuke website. Ik heb me maar aangemeld. Eens zien hoe vaak bio's en afbeeldingen worden gewijzigd.

Ideetje: ook wijzigingen voor achtergronden bijhouden?
Thanks. Ook voor de tweet. Vergeet niet je mail adres te bevestigen.

Kan, maar wat wil je met die informatie? De bio en profiel plaatje zijn toch wel de belangrijkste naar mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-08 18:34
Ja zijn wel de belangrijkste, maar achtergronden willen ook nog wel eens interessant zijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21:30

Sebazzz

3dp

JackPoint schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 16:02:
Vorige zomervakantie was mijn vriendin 2 weken weg, dus had ik mooi wat tijd om met de Twitter API te spelen.
:D

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16:06
Leuk verhaal, maar kun je ook ergens laten zien hoe het er uit ziet? Ik wil wel graag weten of het nut heeft om mezelf te registreren of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackPoint
jip_86 schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 09:44:
Leuk verhaal, maar kun je ook ergens laten zien hoe het er uit ziet? Ik wil wel graag weten of het nut heeft om mezelf te registreren of niet.
Je logt in met Twitter. Vind je het niks dan kun je de toegang zo weer intrekken op de Twitter site.
Voorbeeld(je) van het overzicht zie je op het plaatje bij http://bioischanged.com/b...cing-a-small-new-feature/
Voorbeeld profiel pagina van @tweakers: http://bioischanged.com/user/tweakers/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nIghtorius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-09 16:49

nIghtorius

Poef!

Mavamaarten schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 18:34:
[...]

Enkel als je UAC nòg gevoeliger zet dan standaard. Met de standaard instelling (de op één na hoogste) dan werkt het gewoon.
hier niet.. krijg gewoon een UAC prompt op de één na hoogste instelling. (default/standaard instelling)

Ryzen 9 5900X @ 5.1Ghz | MPG B550 GAMING CARBON | 96GB DDR4-3200 | RTX 4070TI | 2TB + 1TB m.2 SSD | 3x 1TB HDD | 1x 2TB SATA SSD | 32" G3223Q (4K/144Hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielskool
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 18-09 12:43
Ooit toen ik nog veel bezig was met bots maken zoals voor bejeweled en runescape had ik een tool gemaakt om een combinatie van kleuren te kunnen vinden in een object dat uniek voor dat object was.

Dan nam ik een screenshot van een spel en selecteerde alle zelfde objecten die ik wou herkennen en dan vond het programma voor mij de kleur combinatie om dat object te herkennen.

YouTube: My homemade DTM Generator.avi
dit is nog een oude versie van het programma heb later een iets betere gemaakt.
De nieuwe versie werkt ook met tollerantie en je kan zelf kiezen hoeveel punten hij moet gebruiken.(helaas is deze versie vrij langzaam, heb het nooit goed geoptimaliseerd)
denk dat ik toen zon 14-15 jaar oud was.

Gemaakt in delphi

En een bejeweled solver om een score van 1 miljoen op facebook te kunnen halen (A)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvdbijl
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07-09 12:06
Ik heb een tooltje gemaakt dat razendsnel een lijst met mogelijke woorden gesoorteerd op lengte maakt voor een Rumble (http://www.rumble-app.com/) bordje maakt

https://github.com/boukevanderbijl/rumble-solver

Het is zo gemaakt dat je zelf een dictionary kan geven en het kan bordjes van elke grootte verwerken

Ik heb het gemaakt op Linux maar het zal vast wel te compileren zijn op Windows, je moet hem zelf even compileren met make

Het doet simpelweg een DFS vanaf elk vakje met de dictionary opgeslagen als een trie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10:43

Matis

Rubber Rocket

Meld selected

Een eenvoudig nautilis script dat meld opent met de geselecteerde (0 tot 3) bestanden of mappen in diff view.
Bash:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
#!/bin/bash
command -v meld >/dev/null 2>&1 || { echo >&2 "I require meld but it's not installed.  Aborting."; exit 1; }
if [ -n "$3" ] 
then
    ## Third argument is set
    meld "$1" "$2" "$3"
elif [ -n "$2" ] 
then
    ## Second argument is set
    meld "$1" "$2" 
elif [ -n "$1" ] 
then
    ## First argument is set
    meld "$1"
else
    ## No argument is set
    meld 
fi

Staat ook op gist: https://gist.github.com/3225571

Open Terminal Here

Een eenvoudig nautilis script dat een gemaximaliseerde gnome terminal opent in de huidige map.
code:
1
2
3
#!/bin/bash
# Opens a terminal window wherever you are.
gnome-terminal --maximize

Staat ook op gist: https://gist.github.com/3225595

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BKJ
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-09 14:52

BKJ

Heb vorige week de Nuon E-manager aangeschaft (als niet-Nuon klant) en ben erg tevreden.
Wat ik minder vind (eigenlijk vond, maar daar kom ik zo op) waren de minimale uitleesopties qua data. De grafieken zijn onduidelijk, alles werkt in flash en de app heeft al helemaal geen opties.

Ik ben even gaan sniffen naar het netwerkverkeer vanuit de app/website om te kijken of ik hier iets mee kon. Tot mijn verassing bleek de communicatie grotendeels via XML te verlopen. Een uitgelezen kans!

Na een paar uur klussen heb ik een full pull applicatie geschreven die op een gestructureerde manier data kan uitlezen (hij spuugt JSON uit). Hiermee zou je zelf data kunnen opslaan, html5 grafieken kunnen weergeven, je eigen (betere) dashboard maken en eigen apps bouwen.

Heb hem gelijk open source gemaakt, dus jullie zijn van harte uitgenodigd om hem te forken en te verbeteren (ben nogal een matige progeammeur.. ;-))
Hier de github: https://github.com/bartkappenburg/GreenWave-Reality-API

(schaamteloze dubbelpost met "ervaringen met z-wave producten")

[ Voor 3% gewijzigd door BKJ op 13-11-2012 16:23 ]

Kamer huren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMG
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-12-2024

CMG

't is alweer een hele tijd geleden dat ik wat gepost heb hier; tijd om even wat WoordJacht dingetjes te laten zien.

WoordJacht is een iOS/Android game die ik erg leuk vind om te spelen.

Tijdje geleden heb ik de Android versie uit elkaar getrokken en een console app gebouwd die zich voordoet als een iPad. Daardoor kan ik een lijst opbouwen met woorden die het spel slikt en weet ik voordat de volgende ronde begint wat die ronde inhoud en wat alle antwoorden zijn.

Tegen betaling kun je in het spel Pro modus unlocked; dan krijg je 10 seconden extra en krijg je informatie over hoeveel woorden van lengte X er mogelijk zijn voor de huidige ronde. Die 10 seconden kan ik je natuurlijk niet geven, maar het 2e deel; hoeveel woorden er gezocht worden per lengte wel. Deze pagina ververst zich automatisch elke 30 seconde zodat je altijd up2date bent zonder dat je zelf hoeft te refreshen.

Daarnaast heb ik een browsable lijst gemaakt van alle woorden die het spel accepteerd.

Als laatste heb ik, voor de mensen die ook een keer op #1 willen komen te staan, een SMS dienst gemaakt waarbij je automatisch voor de volgend ronde de langste woorden per SMS krijgt.

NKCSS - Projects - YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten

Mavamaarten

Omdat het kan!

nielskool schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 17:09:
En een bejeweled solver om een score van 1 miljoen op facebook te kunnen halen (A)
Leuk! Dat heb ik ook gemaakt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo

Bozozo

Your ad here?

TabCinema (versie 1.6 inmiddels) voor Firefox heeft eindelijk een full review gekregen... nu beschikbaar voor alle gebruikers!

Het stats overzicht van Mozilla is erg tof... ik hoop dat onderstaande trend zich gaat doorzetten :)

Afbeeldingslocatie: http://i2.photobucket.com/albums/y6/Bozozo/firefox-tc-stats.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06:21
Het is inderdaad een leuke en vooral handige plugin. Echter ervaar ik nog wat kleine probleempjes. Vooral bij websites als froot.nl oid.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo

Bozozo

Your ad here?

Bedankt voor de feedback! Schroom vooral niet me dat soort bugreports te DM'en... ik kan er zeker wat mee! Die website bleek bijvoorbeeld een max-width op iframes in te stellen... nooit aan gedacht. Inmiddels gefixed... in 1.6.1 is je probleem opgelost :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Nu online
Prachtig dit soort projecten. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• - peter -
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-09 00:17
Vet cool die bots. Is dat heel moeilijk om te maken?

Het moeilijkste lijkt mij de beeldherkenning, maar dat komt omdat ik geen ervaring heb met beeld.
Ik kan wel java en C# e.d.

Is die solver ingewikkeld? Tipje van de sluier? In welke taal? Hoe lang mee bezig geweest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

- peter - schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 23:54:
[...]

Het moeilijkste lijkt mij de beeldherkenning, maar dat komt omdat ik geen ervaring heb met beeld.

Is die solver ingewikkeld? Tipje van de sluier? In welke taal? Hoe lang mee bezig geweest?
Dat vraag ik me ook allemaal af. Hoe zet je afbeeldingen om in kleuren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• - peter -
Zou bijna zin hebben om een programming contest bejeweled bots bouwen te joinen. ;)
Intrigerend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:07
Verwijderd schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 00:04:
[...] Dat vraag ik me ook allemaal af. Hoe zet je afbeeldingen om in kleuren?
De gems hebben allemaal een vaste grootte (want het speelbord is een grid). Een gemiddelde van de kleuren in een vak in een grid is denk ik genoeg om te herkennen welke gem er in zit. Daarnaast zal er ongetwijfeld ergens in het grid een pixel zijn die voor elke gem uniek is. Als die er is kan je die gebruiken om de gems te herkennen.
Nadat je de gems hebt herkend is het gewoon een kwestie van een kleurtje toekennen en het grafisch afbeelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMG

CMG

Van het weekend een Items Catalogue gemaakt voor het Facebook Spel Pawn Stars (History channel).

Elk product heeft een prijs, en in het spel kun je dit opvragen door $200 aan een expert te betalen. Al gouw ben ik begonnen om screenshots te maken en afbeeldingen op te slaan als <naam>-[Is|Are]-Worth-[\d+]-Dollars.png

Vervolgens heb ik een commandline tool geschreven die de game area uit de screenshots haalt en daarna een item afbeelding. Hiermee heb ik een catalogus gemaakt. Het spel kent zelf minder dan 10 categorieën om zaken te groeperen; zelf heb ik een eigen tagging systeem gemaakt zodat je soortgelijke items via tags kunt vinden als je gewoon eens wilt kijken wat er voor spul in de database zit.

Ik moetende items pagina nog veranderen (nu grote opsomming) en de tags pagina moet nog hiërarchisch worden ingedeeld, maar verder is hij al vrij functioneel :)

http://www.nickkusters.com/Games/PawnStars/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMG

CMG

Caelorum schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 01:31:
[...]

De gems hebben allemaal een vaste grootte (want het speelbord is een grid). Een gemiddelde van de kleuren in een vak in een grid is denk ik genoeg om te herkennen welke gem er in zit. Daarnaast zal er ongetwijfeld ergens in het grid een pixel zijn die voor elke gem uniek is. Als die er is kan je die gebruiken om de gems te herkennen.
Nadat je de gems hebt herkend is het gewoon een kwestie van een kleurtje toekennen en het grafisch afbeelden.
Dat is inderdaad de makkelijkste manier; als je in coordinaten die grid mapt en daar een blokje uit het midden ophaalt, avg van pixels en dan tolerantie per kleur (beide bots die hier getoond worden hebben te weining tolerantie; bij vlammen om de gems worden ze niet meer herkend). Daarnaast is het belangrijk om niet met de System.Drawing.Bitmap.GetPixel methode kleuren op te halen, maar die image representaties zelf als array van bytes uit te lezen (Google UnsafeBitmap .NET) zodat je een factor 100+ van de performance haalt :)

Het zijn hele leuke dingetjes om te maken iig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbiedobbie
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16-09 19:30
Haha, ik zag het in dit topic en had vanmorgen wat vrije tijd. Heb in 5 uurtjes heb ik hem zo werkend gekregen dat hij zo rond de 800k score haalt ;) Code is heel erg slordig (geen errorhandling, geen naamgevingsregels, etc.), maar als iemand geinteresseerd is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03:42

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

- peter - schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 00:15:
Zou bijna zin hebben om een programming contest bejeweled bots bouwen te joinen. ;)
Intrigerend.
Misschien bedoelde je het sarcastisch, maar voor degene die van niets weten: precies zo'n GoT contest is er al eens geweest :P.

En als we het dan toch over bots hebben...
* .oisyn heeft onlangs een Fifa 12 Ultimate Team autotrader gemaakt die 1,8 miljoen coins per dag bij elkaar harkt in de virtuele auctionhouse

[ Voor 27% gewijzigd door .oisyn op 06-08-2012 18:01 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten

Mavamaarten

Omdat het kan!

- peter - schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 23:54:
[...]

Niet zo moeilijk. Ik heb hem gemaakt in VB.Net (C# is bijna een exacte kopie, moet zeker lukken).
Eerst en vooral, je speelbord is een grid, elk vakje heeft dezelfde grootte van 40x40 pixels.

1. Met Graphics.CopyFromScreen() neem je een screenshot van het spelbord.
2. Je loopt door alle vakjes van het speelbord en slaat alle gededecteerde kleuren op in een 2D array.
Kleur herkennen is niet zo moeilijk, je neemt gewoon ongeveer de middelste pixel en checkt welke kleur dat is.
3. Je loopt door je 2D array en sleept de muis naargelang er combinaties gevonden zijn.

In een aparte thread heb ik dan ook nog een subje dat gewoon een kleine weergave maakt van de gededecteerde gems. Ik heb bewust geen special gems laten dedecteren, hij werkte en dat was goed genoeg :+

Ik denk dat ik aan dit projectje een stuk of 3 - 4 uur ben bezig geweest. Optimalizeren inbegrepen.
CMG schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 09:16:
[...]
(beide bots die hier getoond worden hebben te weining tolerantie; bij vlammen om de gems worden ze niet meer herkend).
Mijne heeft wel degelijk tolerantie. Ik heb niet gedaan
code:
1
If c.color = color.fromargb(255, 0, 0) Then 'rood

Maar ik heb dit gedaan:
code:
1
If c.R > 250 And c.G < 5 And c.B < 30 Then 'rood

Waardoor de bot geen problemen heeft met vlammen.

Een compleet ander (maar ook wel leuk) projectje, ik heb ook eens een CSS pixelbot gemaakt. Je vervangt wat textures zodat terroristen rood en counter-terroristen blauw zijn. Dan gebruik je een pixelbot die je muis probeert te centeren op het hoofd van de enemy.

Hij is vreselijk slecht gecalibreerd (center-detectie werkt nog niet helemaal perfect, je moet namelijk windowed spelen) en de detectie van enemies is ook gewoon slecht. Hij werkt wel, da's het belangrijkste.
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=4HgrhWrCstc]

Note: dit is op NONSTEAM tegen BOTS. Ik ben zelf echt tegen cheaten en heb dit ook nooit op MP gebruikt. Ik maakte dit gewoon omdat ik me verveelde en omdat het kan :D

[ Voor 40% gewijzigd door Mavamaarten op 06-08-2012 18:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daar ga ik me ook eens mee bezig houden dan, je kan daar altijd leuke dingen mee doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• - peter -
Nee, wist niet dat er al zo'n contest geweest was. Ga ook eens proberen zo'n bot te bouwen denk ik. Erg leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

En zullen we het weer hebben over tools die zelfgemaakt zijn?

Discussies over het reilen en zeilen van bots mag best in een apart topic :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BtM909 schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 12:21:
[mbr]En zullen we het weer hebben over tools die zelfgemaakt zijn?[/]

Discussies over het reilen en zeilen van bots mag best in een apart topic :)
De bots die hier voorbij komen zijn toch zelf gemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe graag ik ook apps wou maken voor iPhone, windows beperkt me voorlopig nog even. Ik heb in de tussentijd dus een add-in gemaakt voor Office 2007. De naam is FastSearcher, en het beschikt over knoppen bovenin je Office balk die je leidden naar verschillende zoekmachines.Extreem simpel voor wat ik hier zie, maar daarvoor ben ik er ook pas 2 jaar mee bezig en ver onder de 18, dus kan mij geld en/of licenties nog niet zo erg veel schelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Want we weten allemaal dat geweten pas komt met veel ervaring en na je 18e :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michelvosje
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-09 19:05
Ey ik vond dit zo'n vet idee om te maken en heb daarom mijn eigen versie gemaakt.
ding
Afbeeldingslocatie: http://desmond.imageshack.us/Himg525/scaled.php?server=525&filename=screenshotwt.png&res=landing
http://img525.imageshack.us/img525/744/screenshotwt.png

Download: http://updo.nl/file/8ed3c9c3.zip
+ Kleuren zijn aanpasbaar
+ Snelheid is aanpasbaar
+ Locatie van spel is aanpasbaar
+ Zoekgebied per cell is aanpasbaar
+ Aantal cellen kunnen aangepast worden

- Niet optimaal geschreven. Zo gebruikt de hele bot maar 1 thread. Dus de GUI hapert een beetje.... xD
- Onoverzichtelijke menu structuur.
- Het maakt veel fouten door te klikken op plaatsen waar diamanten vallen. Dus als er ergens diamanten weggehaald zijn en er vallen nieuwe naar beneden, dan probeert de bot daar soms op te klikken. Hierdoor kwam mijn highscore niet boven de 631.850 in Facebook Bejeweled Blitz.

Hoe mijn algoritme werkt:
1 Het maakt eerst van alle cellen paren die dezelfde kleur hebben. Deze worden onthouden door aan te geven in welke richting de cel een paar vormt met zijn buurcel.

2. Vervolgens gaat het algoritme alle cellen van linksboven naar rechtsonder af. Voor iedere cel controleert hij of er naast de cel een paar is.
-> Zoja: dan wordt gekeken of 1 van de 3 andere buurcellen dezelfde kleur heeft.
-> -> Zoja. verwissel met een buurcel.
-> Zo nee: Dan wordt er gekeken off er naast de cel 3 of meer cellen met dezelfde kleur bevinden.
-> -> Zoja: Zoek of er een cel is die geen overbuurcel heeft. Verwissel met die buurcel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• - peter -
Kan je nog beetje vertellen welke taal je hebt gebruikt? Ik neem aan .NET?
-edit- oke ik zie dat het java is.

[ Voor 19% gewijzigd door - peter - op 11-08-2012 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Twee dingen gemaakt in de vakantie^^
Sudoku solver
Werkt bruteforce.
Gemaakt om zoek algorithme toch maar eens echt te implementeren(volgende word met A* ^_^).

Logics simulator
Logica simulator, kwam er gister achter dat er een prima opensource simulator was(logisim) dus ga niet meer verder met mijn programma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tweakers.net Reader
Ik heb een Chrome-Extensie en firefox (dez is gebaseerd op de Chrome versie) gemaakt voor Tweakers.net waar je het laatste nieuws van tweakers.net kunt lezen.Ik post deze op het forum omdat ik graag meningen en tips wil horen van andere mensen. ik kan de app niet publiceren omdat ik geen creditcard heb. Maar je kunt het hier downloaden.

DE APP STAAT IN DE CHROME WEB STORE

Nieuwse versie:
Changelog V1.5
  • Vernieuwde tekstopmaak.
  • Categorie button Reviews toegevoed nu ook de laatste reviews lezen (de meuktracker kan ook worden
toegevegd als mensen dat willen)

Afbeeldingslocatie: https://www.google.com/images/logos/chrome_logo.gif
Tweakers.net Reader
Laatste nieuwsberichten van Tweakers.net. Dit is een Beta versie van Tweakers.net Chrome Reader by Caspar Duijsens. Niet officieel
Afbeeldingslocatie: http://miderva.com/chrome/tweakers/screenshots/1.png
Afbeeldingslocatie: http://miderva.com/chrome/tweakers/screenshots/2.png

Download:
Chrome Web Store

https://chrome.google.com/webstore/detail/fbplepdahhfmcfgnejjdckpfhmheammh?hl=nl

Afbeeldingslocatie: http://www.redrobe.com/mike/wp-content/uploads/2012/04/firefox-logo-small.png
Tweakers.net Reader
Afbeeldingslocatie: http://miderva.com/chrome/tweakers/screenshots/3.png
Afbeeldingslocatie: http://miderva.com/chrome/tweakers/screenshots/4.png

Download:
.xpi V1.5
Link

[ Voor 69% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2012 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3DDude
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17:29

3DDude

I void warranty's

Ziet er wel fraai uit, ga je dit ook voor Firefox maken?

Be nice, You Assholes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biersteker
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15:17
Nice. Ga je ook proberen om hem in de playstore te krijgen?

Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Biersteker schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 19:33:
Nice. Ga je ook proberen om hem in de playstore te krijgen?
Ja dat wil ik wel aar als je hem in de google web store wit zetten heb je een creditcard nodig voor een developer license

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m1dnigh7
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17-09 23:07
Dit is niet echt een desktop tool, maar een online tool, die nog wel in ontwikkeling is.

Het is iets zoals pastebin, maar dan met de focus op - enkel - code opslaan/delen. De basis is er nu, er is nog heel wat werk aan, maar ik hoor zeker al graag wat feedback :)

Het is volledig geschreven in MVC3 (wat nieuw voor me was), en er zou mijn inziens nog een desktop applicatie moeten bijkomen die dan wel samenwerkt met de website via een REST service, omdat volgens OReilly WCF niet echt update-vriendelijk is langs de client software kant.

Je kan het hier bekijken: www.begijnhof.net/CodeBox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

m1dnigh7 schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 20:34:
Dit is niet echt een desktop tool, maar een online tool, die nog wel in ontwikkeling is.

Het is iets zoals pastebin, maar dan met de focus op - enkel - code opslaan/delen. De basis is er nu, er is nog heel wat werk aan, maar ik hoor zeker al graag wat feedback :)

Het is volledig geschreven in MVC3 (wat nieuw voor me was), en er zou mijn inziens nog een desktop applicatie moeten bijkomen die dan wel samenwerkt met de website via een REST service, omdat volgens OReilly WCF niet echt update-vriendelijk is langs de client software kant.

Waarom heb je er voor gekozen om telkens een alert() weer te geven? Ik vind dit zeer ongebruiksvriendelijk. Daarnaast: Voor grote lappen tekst zie je toch niet alles en kan je niet eens op "ok" klikken. Een beetje jammer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Otherside1982
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online

Ik hoop dat die alert() met de code een debug overblijfsel is of zo? De lijnnummering klopt niet doordat lege regels wegvallen of meerdere lege regels worden samengevoegd.
Waarom heb je ervoor gekozen om de code snippets in Base64 in de HTML te zetten en dan met javascript te decoden?
De prettifty.js doet er wel zeer lang over om "Sample MembershipProvider implementation " te prettifien. Firefox vraag of script moet gestopt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m1dnigh7
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17-09 23:07
Ja dat is nog een overblijfsel van te debuggen dat ik even over het hoofd gezien heb! Dat is er nu uit!

Wel ik heb daar voor gekozen omdat het programmacode is, en voor de veiligheid wou ik het client side encoden, initieel wou ik het met een wachtwoord doen, maar dat is er dus vanaf gevallen.

Eigenlijk zag ik niet metteen een betere manier om zo veilig programma code op te slaan.. Zal dan toch maar eens een kijkje nemen hoe ik het met ValidateRequest kan aanpakken :) Alvast bedankt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMG

CMG

Denk er ook aan dat als mensen het willen copy/pasten dat je zorgt dat de lijn nummering niet onderdeel van het text blok is... Daarnaast is een 'copy me' javascript functie om je clipboard te zetten erg handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gybrus
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 04-09 09:27
Afbeeldingslocatie: http://i49.tinypic.com/1zz5huc.png

Project moneycow,
Bijhouden wat hoeveel je kost per uur, half uur, kwartier of seconden.

KEVIN DIERKX | DISTORTED FUSION | GITHUB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoteldebotel
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 28-08 10:57
gybrus schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 16:56:
[afbeelding]

Project moneycow,
Gemaakt in welke taal? Is het een plug-in? Link naar de tool?
Iets meer info mag wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcrash
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

Hoteldebotel schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 20:48:
[...]

Gemaakt in welke taal? Is het een plug-in? Link naar de tool?
Iets meer info mag wel :)
From the looks of it: Chrome plugin geschreven in HTML, CSS en Javascript. :p

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMG

CMG

Ik heb mijn SMS Dienst verder uitgebreid; je kunt nu ook checken of er mensen een lookup gedaan hebben voor het SSID van je modem.

Afbeeldingslocatie: http://www.nickkusters.com/Content/images/NKCSS-SpeedTouch-Statistics-Overview-via-SMS.png

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
Laatste wat ik gemaakt heb is een simpele tool die op basis van de Strava API een leaderboard van een team maakt en hier een image van bakt.

Afbeeldingslocatie: http://i50.tinypic.com/1z1v0w3.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Styxxy
  • Laatst online: 20-09 19:45
Ik heb een Visual Studio Macro gemaakt op de duplicate text functie van Notepad++ (standaard Ctrl+D) te immiteren:

Visual Basic .NET:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
Imports System
Imports EnvDTE
Imports EnvDTE80

Public Module DuplicateText

' Notepad++ duplication of text
    ' If no text is selected, duplicate the current line on the next line and leave the cursor
    '   at the current position.
    ' In all other cases, duplicate the selected text and insert it after the selection (without
    '   inserting a new line), leaving the selection intact
    Sub DuplicateText()
        ' Start undo context
        DTE.UndoContext.Open("Duplicate text")

Try
            Dim selTextSelection As TextSelection = DTE.ActiveDocument.Selection

' Retrieve the current cursor position
            Dim iActiveLine As Integer = selTextSelection.ActivePoint.Line
            Dim iActiveLineCharOffset As Integer = selTextSelection.ActivePoint.LineCharOffset
            ' Retrieve the selection start position
            Dim iStartLine As Integer = selTextSelection.TopPoint.Line
            Dim iStartLineCharOffset As Integer = selTextSelection.TopPoint.LineCharOffset
            ' Retrieve the selection end position
            Dim iEndLine As Integer = selTextSelection.BottomPoint.Line
            Dim iEndLineCharOffset As Integer = selTextSelection.BottomPoint.LineCharOffset

If selTextSelection.IsEmpty Then
                ''' Case when no text is selected
                ' Select the current line and insert it after this line
                selTextSelection.SelectLine()
                selTextSelection.Insert(selTextSelection.Text, vsInsertFlags.vsInsertFlagsInsertAtEnd)

' Move the cursor back to the original position
                selTextSelection.MoveToLineAndOffset(iActiveLine, iActiveLineCharOffset)
            Else
                ''' Case when there is a selection
                ' Insert the selected text after the selection
                selTextSelection.Insert(selTextSelection.Text, vsInsertFlags.vsInsertFlagsInsertAtEnd)

' Recreate the original selection
                ' > Determine from which point the selection has to start
                ' >>> If the active point is at the start, start selecting from the end point,
                ' >>> else if the active is at the end, start selecting from the start point
                Dim iFromLine As Integer = If(iActiveLine = iStartLine, _
                                              iEndLine, _
                                              iStartLine)
                Dim iFromCharOffset As Integer = If(iActiveLineCharOffset = iStartLineCharOffset, _
                                                  iEndLineCharOffset, _
                                                  iStartLineCharOffset)
                ' > Move the cursor temporary to the point where you start selecting (see above)
                selTextSelection.MoveToLineAndOffset(iFromLine, iFromCharOffset)
                ' > Move the cursor to the (original) active point while selecting the text
                selTextSelection.MoveToLineAndOffset(iActiveLine, iActiveLineCharOffset, True)
            End If
        Finally
            ' Close the undo context
            DTE.UndoContext.Close()
        End Try
    End Sub
End Module

Note: de variabele namen zijn volgende de standaard van mijn werk :), dus vandaar dat ik die gehandhaafd heb (ik heb die macro op mijn werk gemaakt, kwestie van mijn VB.NET te trainen).

[ Voor 7% gewijzigd door Styxxy op 17-08-2012 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C0rnelis
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 26-08 22:21
gybrus schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 16:56:
[afbeelding]

Project moneycow,
Ziet er leuk uit, maar wat doet Verzenden? Geeft die het eindbedrag weer? Wordt het naar een bestaande online tool verzonden of ? En waar is hij te downloaden? :) Of zit het in de fase waarbij je nog opties wilt toevoegen?

[ Voor 8% gewijzigd door C0rnelis op 17-08-2012 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten

Mavamaarten

Omdat het kan!

Bij mijn codestukje dat ik voor de gein gepost heb, gebeurt er dit;
Afbeeldingslocatie: http://img1.uploadscreenshot.com/images/orig/8/22920391472-orig.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
Omdat ik toch eens wilde weten hoeveel energie (water, gas, licht) we verbruiken heb ik even in een middagje een simpele webapp in elkaar gestoken. Nadruk lag dus op simpel. Dus gewoon grafiekje, tabelletje, formpje. Bijkomend voordeel is dat ik het Yii framework wat beter leerde kennen ( nog een hoop te leren ).

Voor alle drie de meters is de layout nagenoeg hetzelfde. In het midden een mooi grafiekje ( highcharts), Daaronder een lijstje met ingevulde standen. En er naast het invul veldje. Er moet nog een hoop gebeuren
  • Datum invoer velden zijn nu vrije tekst, echter de db dwingt wel een formaat af. Dus zo nu en dan komt er 0000-00-00 in de database te staan.
  • Input validatie zit er nog niet in.
  • Tablet support. Het werkt wel op een Ipad maar de breedte is net iets te groot.
  • Users. Er kan nu alleen nog van 1 user iets worden ingevuld. Op den duur wil ik dit ook voor mijn ouders gaan gebruiken en dan is het wel fijn als ze zelf een accountje hebben.
  • Export functionaliteit. Waarom? Because I can.
Afbeeldingslocatie: http://img15.imageshack.us/img15/1418/lighto.png
Afbeeldingslocatie: http://img38.imageshack.us/img38/5651/waterim.png

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
  • Laatst online: 21:56
Webgnome schreef op zaterdag 18 augustus 2012 @ 12:48:
Omdat ik toch eens wilde weten hoeveel energie (water, gas, licht) we verbruiken heb ik even in een middagje een simpele webapp in elkaar gestoken. Nadruk lag dus op simpel. Dus gewoon grafiekje, tabelletje, formpje.
Hoe kom je aan de data?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
De data is van onszelf. Die vullen ik nu nog gewoon in op vaste tijden ( 18.30 ' savonds in ons geval ) van de meterstanden. Vul wel gewoon de hele meter in. Vandaar dat bij water zo'n groot getal staat..

Ik wilde eerst de youless aanschaffen echter vind ik voor ons dit systeempje ook wel werken. Om precies te meten welk stopcontact welk vermogen verbruikt heb ik een metertje van de conrad gekocht.

[ Voor 32% gewijzigd door Webgnome op 18-08-2012 14:10 ]

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10:43

Matis

Rubber Rocket

Ach, ik heb een intelligente electriciteits- en gasmeter. Die geeft iedere dag zijn meterstanden door. Op de site van greenchoice kan ik de grafieken van dag tot dag terugzien, zelfs met de kosten in euro's voor iedere dag aan energie.
Waterstanden kunnen me gestolen worden, ik moest ze toevallig vandaag weer invullen. Sinds 1 december 2011 hebben we 50 kuub met z'n tweeën verbruikt. Dat zou op jaarbasis op ongeveer 72 kuub uitkomen. Ver onder de gemiddelde 91 kuub per twee volwassenen.

Edit; Ik heb voor mijn ouders ooit een excel-sheet ingericht waarin mijn moeder haar maandelijkse standen in kan vullen. De sheet rekent zelf out hoeveel dagen er tussen zitten en pakt dan een gemiddelde per dag per maand en geeft dat dan weer in een grafiekje weer.
Ze is er erg blij mee en kan er ook snel afwijkingen mee detecteren.

[ Voor 25% gewijzigd door Matis op 18-08-2012 15:38 ]

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten

Mavamaarten

Omdat het kan!

Zonet snel even een screenshot tool gemaakt. Ik gebruik zelf nooit volledige print-screens (van mijn hele scherm bedoel ik) en knip ze altijd achteraf bij met paint... Dus nu heb ik gewoon een programmatje geschreven dat zichzelf opstart als je op de print-screen knop drukt. Je kan dan een region selecteren om te screenshotten. Wanneer je de selectie loslaat dan wordt je screencap direct geupload naar imgur.com, en de URL naar je afbeelding wordt in je klembord geplaatst

Piccie:
Afbeeldingslocatie: http://img1.uploadscreenshot.com/images/orig/8/23008144324-orig.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ehh. Snipping tool FTW? Standaard in windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tharulerz
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-04 05:16
Haha snipping tool inderdaad... Goede leerschool wel? :)

Edit: de imgur functionaliteit is wel leuk natuurlijk

[ Voor 33% gewijzigd door Tharulerz op 19-08-2012 00:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IStealYourGun
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-08 20:13

IStealYourGun

Доверяй, но проверяй

K'gebruik daarvoor gewoon http://getgreenshot.org/ deze kan ook uploaden naar o.a imgur.

♥ Under Construction ♦ © 1985 - 2013 and counting. ♣ Born to be Root ★ In the end, we are all communists ♠ Please, don't feed me meat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DEiE
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 18-09 15:15
Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe je het gemaakt hebt, en dan met name het screen capture gedeelte. Voel je er wat voor om de source te delen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten

Mavamaarten

Omdat het kan!

Verwijderd schreef op zaterdag 18 augustus 2012 @ 23:40:
Ehh. Snipping tool FTW? Standaard in windows.
Maar die zit niet gekoppeld aan je print screen toets en vooral, die upload niet instant naar imgur ;)
DEiE schreef op zondag 19 augustus 2012 @ 10:33:
[...]

Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe je het gemaakt hebt, en dan met name het screen capture gedeelte. Voel je er wat voor om de source te delen?
http://pastebin.com/NbBQCgHj
There you go!

Ik wou in het begin een semi-transparent overlay maken maar pff, gewoon tekenen op een screenshot is makkelijker. Luiheid FTW, zeker met dit weer :+

Eigenlijk was het helemaal niet de bedoeling om dit te maken. Een kerel had hulp nodig met dat slepen om een selectie te maken. Dit heb ik dan voor hem gemaakt. Eens ik dat had dacht ik, pff, upload kan er ook nog wel even bij :)

[ Voor 16% gewijzigd door Mavamaarten op 19-08-2012 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Alt-PrntScrn voor screenshot huidige venster, en als 't om webpagina's gaat: http://awesomescreenshot.com waarbij je meteen hele pagina's kunt capturen en ook makkelijk van pijltjes en andere zaken kunt voorzien.

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten

Mavamaarten

Omdat het kan!

Okee, okee, al goed, ik maak wel iets nieuws 8)7 :+

Simpele mp3 search, gebruik makend van vk.com. No-nonesense, dubbelklik = download, that's it :D
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/jSK9d.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostface9000
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19-09 17:22
Mavamaarten schreef op zondag 19 augustus 2012 @ 21:35:
Okee, okee, al goed, ik maak wel iets nieuws 8)7 :+

Simpele mp3 search, gebruik makend van vk.com. No-nonesense, dubbelklik = download, that's it :D
[afbeelding]
Zelf gemaakt ? Lijkt verdacht veel op 'n aangepaste versie van dit:
http://code.google.com/p/pirate/downloads/list

[ Voor 7% gewijzigd door Ghostface9000 op 19-08-2012 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Styxxy schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 13:05:
Ik heb een Visual Studio Macro gemaakt op de duplicate text functie van Notepad++ (standaard Ctrl+D) te immiteren:
Ik weet niet of Resharper het doet of Visual Studio, maar als je op een lijn staat zonder dat je iets hebt geselecteerd dan voldoet slechts het drukken van Ctrl+C.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten

Mavamaarten

Omdat het kan!

Ghostface9000 schreef op zondag 19 augustus 2012 @ 21:43:
[...]

Zelf gemaakt ? Lijkt verdacht veel op 'n aangepaste versie van dit:
http://code.google.com/p/pirate/downloads/list
Zelf gemaakt ja. Ik ken pirate, maar die doet belachelijk lang voor een zoekopdracht (weet niet waarom).
Het inspireerde me ervoor, maar ik heb geen code ervan gepikt. Deze is trouwens veel minder ingewikkeld.

Ik ben trouwens bezig aan een nieuwe interface ervoor (EDIT: klaar!)
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/mQcqy.png
Alleen zonde van die k*t scrollbar 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Styxxy
Sebazzz schreef op zondag 19 augustus 2012 @ 21:50:
[...]
Ik weet niet of Resharper het doet of Visual Studio, maar als je op een lijn staat zonder dat je iets hebt geselecteerd dan voldoet slechts het drukken van Ctrl+C.
Resharper heeft ook iets gelijkaardigs. Daarnaast doet VS ook een duplicate line als je ctrl+c en ctrl+v doet op een lijn zonder dat je iets selecteert. Ik was echter beetje bored (training was afgelopen en ik had een tijdje niets om handen) en ik wilde graag het gedrag van Notepad++ hebben, met de bijhorende shortcut (ctrl+d) :+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostface9000
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19-09 17:22
Mavamaarten schreef op zondag 19 augustus 2012 @ 22:36:
[...]
maar die doet belachelijk lang voor een zoekopdracht (weet niet waarom).
Vreemd hier gaat dat altijd lekker snel.... ?
Gui ziet er goed uit ! Is dat WPF ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Styxxy
Mavamaarten schreef op zondag 19 augustus 2012 @ 22:36:
[...]
Zelf gemaakt ja. Ik ken pirate, maar die doet belachelijk lang voor een zoekopdracht (weet niet waarom).
Het inspireerde me ervoor, maar ik heb geen code ervan gepikt. Deze is trouwens veel minder ingewikkeld.

Ik ben trouwens bezig aan een nieuwe interface ervoor (EDIT: klaar!)
[afbeelding]
Alleen zonde van die k*t scrollbar 8)7
ZIet er mooi uit :). Die scrollbar kan je ook nog wijzigen :+ (al zal dat wel wat meer XAML vragen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten

Mavamaarten

Omdat het kan!

Ghostface9000 schreef op zondag 19 augustus 2012 @ 23:27:
[...]
Vreemd hier gaat dat altijd lekker snel.... ?
Gui ziet er goed uit ! Is dat WPF ?
Nee, WinForms. Ik vind WPF echt vreselijk om mee te werken, geen idee waarom :X
Styxxy schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 10:39:
[...]
ZIet er mooi uit :). Die scrollbar kan je ook nog wijzigen :+ (al zal dat wel wat meer XAML vragen).
Thanks! Jammer genoeg kan je dat niet voor zover ik weet in WinForms, of wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frG
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13:43

frG

Mavamaarten schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 10:43:
[...]

[...]

Thanks! Jammer genoeg kan je dat niet voor zover ik weet in WinForms, of wel?
Heb je de metro skin via een extensie gedaan? Zoiets als Telerik of DevExpress?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GateKeaper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-08 21:46

GateKeaper

#1 Procastinator

frG schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 11:42:
[...]

http://www.pfgrid.com/ is ook wel leuk (en vooral betaalbaar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten

Mavamaarten

Omdat het kan!

frG schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 11:42:
[...]

Een png als achtergrondafbeelding, en ik had al eens eerder wat MetroControls gemaakt (gewoon custom controls met GDI). Met de DWMapi kan je aero glow rond je form zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnbo
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-09 20:35

Wijnbo

Electronica werkt op rook.

Custom controls. GDI. DWMapi.

En dan WPF onhandig om mee te werken vinden :')

Nofi, maar in het begin lijkt het misschien een drempel maar na een tijdje is het echt een breeze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Down
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21:08
Mavamaarten schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 10:43:
[...]

WPF heeft een relatief hoge instapdrempel, maar ik zou nooit meer terugwillen. Ik kan alles echt in een fractie van de tijd voor elkaar krijgen. Zeker een aanrader om je in te verdiepen.

Mother north, how can they sleep while their beds are burning?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

En zooo customizable :) Simpelweg een datatemplate voor een control maken en je bent klaar :)

In WinForms moet je tekst gaan lopen meten en in een aparte method gaan tekenen. En maar hopen dat het nergens overheen loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:07
Ik hou meer van de button pyramid:
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/230931/tweakers.net/ButtonPyramid.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:53
Sebazzz schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 10:16:
...
In WinForms moet je tekst gaan lopen meten en in een aparte method gaan tekenen. En maar hopen dat het nergens overheen loopt.
Zo heb ik nog eens lopen klooien om dynamische live tiles te genereren voor m'n Windows Phone app, wat een hel! Uiteindelijk een webservice gemaakt die WPF controls naar een png rendert. Nu kan ik dus m'n live tiles lekker in de designer maken, uitlijnen, centreren etc is een eitje en ik kan ze in een WPF app smijten om ze te testen.

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten

Mavamaarten

Omdat het kan!

Wijnbo schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 08:34:
Custom controls. GDI. DWMapi.

En dan WPF onhandig om mee te werken vinden :')

Nofi, maar in het begin lijkt het misschien een drempel maar na een tijdje is het echt een breeze.
Kan wel. Tutorials op het net geven weinig uitleg, meestal moet je gewoon dingen kopieren en voila, daar heb je 't. Daar heb ik dus niks aan. Ik ben wel moeilijkere dingen gewoon met GDI, deze controls (een rectangle :+) zijn een eitje.

• MLM
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12-03-2023

MLM

aka Zolo

Eindelijk ook eens een tool afgemaakt :)

Simpel tooltje dat C++11 variadic templates omzet in "oude" C++, voor compilers die dat nog niet ondersteunen (ja, ik kijk naar jouw, Visual Studio 2012). Omschrijving en download: http://mlvdmeide.com/varexp

-niks-

• Mavamaarten

Mavamaarten

Omdat het kan!

Ennn... Update :D *O*
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/cXPw1.png

Met de vorige versie kon je alleen downloaden, nu kan je ook afspelen voor je downloadt.
Ik gebruik hem elke dag! Fuck spotify >:)

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12:08

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Mavamaarten schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 20:58:
Ennn... Update :D *O*
[afbeelding]

Met de vorige versie kon je alleen downloaden, nu kan je ook afspelen voor je downloadt.
Ik gebruik hem elke dag! Fuck spotify >:)
Waar is die te vinden?

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten

Mavamaarten

Omdat het kan!

Nu nog nergens, maar als ik hem helemaal bugvrij krijg dan release ik hem wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jegorex
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 03-09 23:24
Mavamaarten schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 12:23:
[...]

Nu nog nergens, maar als ik hem helemaal bugvrij krijg dan release ik hem wel :)
En vergeet de scrollbar niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-07 10:18
En die
code:
1
&amp;
eruit!

[ Voor 25% gewijzigd door armageddon_2k1 op 24-08-2012 15:04 ]

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten

Mavamaarten

Omdat het kan!

Die is er ondertussen al uit. Die screenshot was eigenlijk nog een beetje oud maar de player zat er al wel bij in.
Jegorex schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 12:32:
[...]
En vergeet de scrollbar niet :P
Ik heb héél wat afgezocht en vond nergens een manier om een scrollbar van een listview te vervangen in Windows Forms. Ik heb geen zin om mijn heel project te porten naar WPF 8)7

Hij is trouwens tamelijk bugvrij op dit moment. Nu nog een login form (credentials zijn nu hardcoded :+) en dan kan hij released worden denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Een Windows Forms listview is gewoon een standaard Windows control, dus je zou hem zelf moeten kunnen tekenen :Y (en anders verstop je 'm en vervang je hem door een eigen scrollbar).

* Stukfruit is het verder heel erg eens met de heren hierboven... WPF heeft een best hoge leerdrempel, maar zodra je het echt gebruikt kan het je heel veel werk uit handen nemen!

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten

Mavamaarten

Omdat het kan!

Mavamaarten schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 12:23:
[...]
Nu dus wel: http://www.mediafire.com/download.php?83ag958wg1mnfqc
Hij is niet helemaal bugfree (als je te snel van track wisselt dan speelt hij 2 liedjes tegelijkertijd) maar verder zou hij redelijk bugvrij moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ieperlingetje
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
ik heb mijn website wat aangepast, en er is nu een 'mengtafel' voor YouTube videoclips uit de iTunes top 100. voorbeeld: http://nl.randomize.be/iTunes-Top-100/playlists/#NL , originele iTunes top 100 staat op http://nl.randomize.be/iTunes-Top-100/01092012BE

Tijdmachine | Nieuws trends

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten

Mavamaarten

Omdat het kan!

ieperlingetje schreef op zaterdag 01 september 2012 @ 18:22:
ik heb mijn website wat aangepast, en er is nu een 'mengtafel' voor YouTube videoclips uit de iTunes top 100. voorbeeld: http://nl.randomize.be/iTunes-Top-100/playlists/#01092012BE , originele iTunes top 100 staat op http://nl.randomize.be/iTunes-Top-100/01092012BE
Da's wel best geinig! Alleen lijkt de rechter speler niet te willen spelen op mijn PC :/

Pagina: 1 ... 25 ... 54 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld om zelfgemaakte tools te showen en te bespreken. Net als in de rest van Programming is het hier dus ook niet toegestaan om 'even te vragen of iemand iets kan maken'. Dit is een forum over zelf programmeren, geen McDonalds afhaalbalie voor lappen code of software.