Volgens mij is die CookieChecker niet zo accuraat. Hij rapporteert slechts 1 cookie op Tweakers.net maar ik heb er toch echt 10 in m'n browser staan. Waarschijnlijk worden die dynamisch gezet (of als gevolg van dynamische requests, zoals AdSense doet).
Dat is raar, adsense detecteren we wel. Ik zoek het uitSoultaker schreef op maandag 11 juni 2012 @ 17:45:
Volgens mij is die CookieChecker niet zo accuraat. Hij rapporteert slechts 1 cookie op Tweakers.net maar ik heb er toch echt 10 in m'n browser staan. Waarschijnlijk worden die dynamisch gezet (of als gevolg van dynamische requests, zoals AdSense doet).
Update:
Dit gaat wel goed (inclusief adsense).
Update2:
tweakers.net werkt ook ;-).
[ Voor 9% gewijzigd door BKJ op 11-06-2012 18:17 ]
Pfff, ik had eindelijk versie 1.0 van TabCinema online gezet... vind ik meteen weer twee kleine bugjes 
Inmiddels dus versie 1.0.2. De grootste wijzigingen zitten in het opties-menu en in de manier waarop wordt besloten of een object al dan niet een video is. Als het goed is zie je nu vrijwel nooit meer TabCinema buttons verschijnen op ongewenste momenten... een belangrijke verbetering
Downloaden nog altijd hier of updaten via Extensies > Developer options > Update now
Inmiddels dus versie 1.0.2. De grootste wijzigingen zitten in het opties-menu en in de manier waarop wordt besloten of een object al dan niet een video is. Als het goed is zie je nu vrijwel nooit meer TabCinema buttons verschijnen op ongewenste momenten... een belangrijke verbetering
Downloaden nog altijd hier of updaten via Extensies > Developer options > Update now
Mag ik vragen hoe je dat nu doet? Natuurlijk kan ik in de source kijken, maar een goede ontwikkelaar is lui, toch?Bozozo schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 12:04:
...en in de manier waarop wordt besloten of een object al dan niet een video is. Als het goed is zie je nu vrijwel nooit meer TabCinema buttons verschijnen op ongewenste momenten... een belangrijke verbetering

yousabletubefix doet het ook prima voor dat soort dingen
http://userscripts.org/scripts/show/57201
http://userscripts.org/scripts/show/57201
Met een heel simpel scriptje:Devilly schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 12:42:
[...]
Mag ik vragen hoe je dat nu doet? Natuurlijk kan ik in de source kijken, maar een goede ontwikkelaar is lui, toch?
JavaScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
| // first find all large visible video elements and iframes videos = $('video,embed') .add($('object').filter(function() { // exclude objects that are wrappers of embeds return $(this).find('embed').length == 0 })) .add($('iframe').filter(function() { try { if ($(this).contents().find('video,embed,object').length > 0) { return true; } else { // exclude iframes that do not contain video elements return false; } } catch(e) { // crossdomain... can't tell if frame contains video. Don't exclude. return true; } })) .filter(function() { // exclude elements that are too small and invisible elements return $(this).width()>minWidth&&$(this).height()>minHeight&&$(this).is(':visible') }) ; |
Verwijderd
http://www.martlubbers.ne...Java/dodge/dodge_game.zip
Simpel ontwijk spelletje, ik haalde net 60,006 seconde:p
Vanmiddag in elkaar gezet
Leuk idee, maar ik heb een paar keer gehad dat er een bal op me spawnde ;<Verwijderd schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 18:28:
Ik zie niets? (Nou ja, een venster met grijze inhoud.) Muziek speelt wel en na een random aantal seconden krijg ik een "You lost" popup. Wat mis ik? (Fijn die Java filosofie van write-once, run-anywhere.)
Same here, en ook regelmatig "af" terwijl er in geen velden of wegen een bal te bekennen is:BlackthunderAwf schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 18:33:
Leuk idee, maar ik heb een paar keer gehad dat er een bal op me spawnde ;<

(Of er spawned een bal op je locatie die nog niet getekend is ofzo).
Anyways; dit soort spelletjes is altijd wel vermakelijk, maar je moet je spelers op z'n minst een "fair fighting chance" geven om een aardige score te bereiken. Ballen spawnen op (of erg dicht in de buurt van) de "cursor / speler" valt daar niet onder
There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.
Je eigen tweaker.me redirect
Over mij
Leuk, maar inderdaad, niet erg fijn als je net goed bezig bent en er een bal op je cursor spawnt 
EDIT:
EDIT:

[ Voor 32% gewijzigd door Mavamaarten op 14-06-2012 19:47 ]
Android developer & dürüm-liefhebber
Het grappigst is nog wel dat ik mijn highscore (36 seconden, niet al te denderend) heb gehaald tijdens mijn allereerste poging, toen mijn scherm grijs was en ik dus maar een beetje willekeurig met mijn muis bewoog tot ik eindelijk af was. Daarna nog drie pogingen gedaan maar ik heb het zelfde probleem als de mensen hierboven.
Tijd voor java 1.7 en windows 8
Bij mij doet die het iig goed. Wel jammer is dat ik dus op 40s kwam en er een bal op mij spawnde. Ben het dus wel eens met RobIII dat dat niet echt fair is en vind het zelf ook best wel een afknapper.
83s hier, maar dat kan ook liggen aan het feit dat mijn cpu op 100% staat (nog al veel op de achtergrond wat cpu intensief is, met een brakke cpu) en ik dus laggende objecten krijg, waardoor 't ietsjes makkelijker wordt =P
Wel aardig gemaakt! =)
Wel aardig gemaakt! =)
Owww god!! Nice. Dat vind ik nu leuke spelletjes! Van die kleine dinkjes die je niet echt wilt nolifen maar paar keer of bv wedstrijd met vrienden.Verwijderd schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 18:28:
Eerste keer 30s, tweede keer 45. Maarja, laat op de avond (22:45) en morgen examen Latijn dusja
Nouja als ik het toch over Latijn heb. Ik ben van plan om deze zomer zo veel mogelijk C# te doen (heb 'n pdf ebook Beginning C# van 1000 blz al paar maandjes maar geen tijd) en dan een Latijn&Grieks app maken. Doel is om makkelijk woordjes te kunnen leren met m'n woordenlijst zodat ik ook op de pc kan leren, toetsen, stats, grafiekjes enz
edit: 60s
“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand
Als je er voor zorgt dat ik niet zomaar uit het niets af ga en het schermformaat aanpasbaar is of zichzelf aan het formaat van mijn scherm aanpast, heb je er een verslaafde bij.
Je bal-bal collision response bugt wel. Ook kan je niet langzaam je muis de window in bewegen want dan verliese je meteen.Verwijderd schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 18:28:
[ Voor 12% gewijzigd door .oisyn op 15-06-2012 10:30 ]
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Je app is heel populair. Misschien toch maar aan een update werkenVerwijderd schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 18:28:
Voornamelijk het spawn systeem heeft een grondige revision nodig ^^.
Btw kleine tip: Zoek 1 plek om te "campen". Bij mij lukt het goed helemaal aan de rechterkant. Daar gewoon ballen ontwijken en soms wat omwegentjes maken.
Nog een tip: Met je rechtermuis kan je jezelf naar een andere plek spawnen. (rechter inhouden en cursor bewegen naar de plaats die je wilt, en loslaten en bewegen)
[ Voor 12% gewijzigd door witeken op 15-06-2012 16:47 ]
“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand
De vraag is of dat bugs of features zijnwiteken schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 16:42:
[...]
Je app is heel populair. Misschien toch maar aan een update werken?
Voornamelijk het spawn systeem heeft een grondige revision nodig ^^.
Btw kleine tip: Zoek 1 plek om te "campen". Bij mij lukt het goed helemaal aan de rechterkant. Daar gewoon ballen ontwijken en soms wat omwegentjes maken.
Nog een tip: Met je rechtermuis kan je jezelf naar een andere plek spawnen. (rechter inhouden en cursor bewegen naar de plaats die je wilt, en loslaten en bewegen)
Dat is een bug ^^. Gwn een spawnsysteem waarbij totaal geen rekening wordt gehouden met de speler.
Tweakblog van de maand
Verwijderd
Ik heb hem geupdate maar nu kuurt mijn eclipse, ik kan hem gewoon runnen maar als ik heb expart naar runnable jar file dan werkt het niet...error: "could not find the main class net.martlubbers.games.dodge.MyFrame. Program will exit" Maar MyFrame bevat weldegelijk een main...
Dus ik kan mijn geupdate source uploaden maar dan moet je hem zelf compilen:p
edit: http://www.martlubbers.net/Uploads/Progs/Java/dodge/dodge.zip
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2012 18:47 ]
Daar kunnen we weinig mee zonder de dependency.Verwijderd schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 18:38:
Ik heb hem geupdate maar nu kuurt mijn eclipse, ik kan hem gewoon runnen maar als ik heb expart naar runnable jar file dan werkt het niet...error: "could not find the main class net.martlubbers.games.dodge.MyFrame. Program will exit" Maar MyFrame bevat weldegelijk een main...
Verwijderd
Het is me met netbeans op de een of andere manier toch gelukt(: hier versie 1.2 van mijn ontwijk spel.
nieuwe features: resizen, betere bal-physics en een veiliger spawnsysteem
Elke keer ik resize verlies ik bij 0,0 seconden. De ballen botsen idd beter (tegen elkaar) maar de spawns zijn nog altijd raar. Nu spawnen ze niet meer op je vierkantje, maar wel even verder en ze gaan récht naar je toeVerwijderd schreef op zaterdag 16 juni 2012 @ 13:40:
Het is me met netbeans op de een of andere manier toch gelukt(: hier versie 1.2 van mijn ontwijk spel.

Ze spawnen nog wel degelijk op je vierkantje, alleen wat minder vaak nuMavamaarten schreef op zaterdag 16 juni 2012 @ 13:49:
[...] Nu spawnen ze niet meer op je vierkantje, maar wel even verder en ze gaan récht naar je toe
Verwijderd
Het resizen is een beetje buggyMavamaarten schreef op zaterdag 16 juni 2012 @ 13:49:
Elke keer ik resize verlies ik bij 0,0 seconden.
De richting van de ballen is random dus het betekent dat je pech hebt als je naar je toe komen:pMavamaarten schreef op zaterdag 16 juni 2012 @ 13:49:
De ballen botsen idd beter (tegen elkaar) maar de spawns zijn nog altijd raar. Nu spawnen ze niet meer op je vierkantje, maar wel even verder en ze gaan récht naar je toe
.
Bij mij werkt het niet
.
Mss voor volgende versie: -herstart knop, -stats
[ Voor 9% gewijzigd door witeken op 16-06-2012 14:48 ]
Tweakblog van de maand
Wat ook leuk zou zijn is dat de huidige tijd ergens wordt weergegeven.witeken schreef op zaterdag 16 juni 2012 @ 14:46:
Bij mij werkt het niet.
EDIT: haha, net een bal die spawnde in een andere bal, leek wel een tumor. Ze bleven de hele tijd samen

[ Voor 27% gewijzigd door Mavamaarten op 16-06-2012 14:56 ]
Kortom, dat het een volwaardige game wordtMavamaarten schreef op zaterdag 16 juni 2012 @ 14:50:
Wat ook leuk zou zijn is dat de huidige tijd ergens wordt weergegeven.
Tweakblog van de maand
Uhuwiteken schreef op zaterdag 16 juni 2012 @ 14:56:
[...]
Kortom, dat het een volwaardige game wordt.
Oh, en versleutel je highscores bestand

Verwijderd
Met huidige tijd. versleutelen zal ik nog even moeten maken. In principe boxen naar een klasse en ObjectOutputStream naar een file is toch versleuteld genoeg?
Met huidige tijd. versleutelen zal ik nog even moeten maken. In principe boxen naar een klasse en ObjectOutputStream naar een file is toch versleuteld genoeg?
Geen enkele versie buiten de 1e werkt
.
Tweakblog van de maand
stijn@Pegasus:~/tmp$ java -jar Dodge.jar Exception in thread "main" java.lang.UnsupportedClassVersionError: net/martlubbers/games/dodge/MyFrame : Unsupported major.minor version 51.0 at java.lang.ClassLoader.defineClass1(Native Method) at java.lang.ClassLoader.defineClassCond(ClassLoader.java:631) at java.lang.ClassLoader.defineClass(ClassLoader.java:615) at java.security.SecureClassLoader.defineClass(SecureClassLoader.java:141) at java.net.URLClassLoader.defineClass(URLClassLoader.java:283) at java.net.URLClassLoader.access$000(URLClassLoader.java:58) at java.net.URLClassLoader$1.run(URLClassLoader.java:197) at java.security.AccessController.doPrivileged(Native Method) at java.net.URLClassLoader.findClass(URLClassLoader.java:190) at java.lang.ClassLoader.loadClass(ClassLoader.java:306) at sun.misc.Launcher$AppClassLoader.loadClass(Launcher.java:301) at java.lang.ClassLoader.loadClass(ClassLoader.java:247) Could not find the main class: net.martlubbers.games.dodge.MyFrame. Program will exit.
♥ Under Construction ♦ © 1985 - 2013 and counting. ♣ Born to be Root ★ In the end, we are all communists ♠ Please, don't feed me meat
Zo te zien heeft de maker van het spelletje gecompiled met java7 (versie 51.0), dus je moet of java7 installeren, of de maker moet even voor java6 compilenIStealYourGun schreef op zondag 17 juni 2012 @ 11:12:
stijn@Pegasus:~/tmp$ java -jar Dodge.jar Exception in thread "main" java.lang.UnsupportedClassVersionError: net/martlubbers/games/dodge/MyFrame : Unsupported major.minor version 51.0 at java.lang.ClassLoader.defineClass1(Native Method) at java.lang.ClassLoader.defineClassCond(ClassLoader.java:631) at java.lang.ClassLoader.defineClass(ClassLoader.java:615) at java.security.SecureClassLoader.defineClass(SecureClassLoader.java:141) at java.net.URLClassLoader.defineClass(URLClassLoader.java:283) at java.net.URLClassLoader.access$000(URLClassLoader.java:58) at java.net.URLClassLoader$1.run(URLClassLoader.java:197) at java.security.AccessController.doPrivileged(Native Method) at java.net.URLClassLoader.findClass(URLClassLoader.java:190) at java.lang.ClassLoader.loadClass(ClassLoader.java:306) at sun.misc.Launcher$AppClassLoader.loadClass(Launcher.java:301) at java.lang.ClassLoader.loadClass(ClassLoader.java:247) Could not find the main class: net.martlubbers.games.dodge.MyFrame. Program will exit.
Ik weet even niet waar dat in eclipse zit, maar in netbeans is het:
- Rechtermuis op projectnaam
- Properties
- Libraries
- Java platform
[ Voor 5% gewijzigd door windwarrior op 17-06-2012 12:34 ]
Is java 7 dan al stabiel genoeg?
Tot nu toe ben ik bij java 6 gebleven, ook voor programmeren voor maximale compatibiliteit.
Tot nu toe ben ik bij java 6 gebleven, ook voor programmeren voor maximale compatibiliteit.
♥ Under Construction ♦ © 1985 - 2013 and counting. ♣ Born to be Root ★ In the end, we are all communists ♠ Please, don't feed me meat
Java7 is wat oracle als stabiel ziet, ikzelf heb beide geinstalleerd staan en compile altijd voor java 6, al weet ik even niet hoe dat op windows zit, twee jvm's hebben. Das natuurlijk niet het geval, wat heb je, linux of mac?
Er waren wat spookgeruchten over java7 die loops niet goed zou uitvoeren, maar volgens mij zijn dat echt corner cases waar je geen last van zal hebben.
op mijn systeem, debian, kan ik met sudo update-alternatives --config java mijn javaversie aanpassen, maar geen idee hoe dat bij andere distro's zit
Er waren wat spookgeruchten over java7 die loops niet goed zou uitvoeren, maar volgens mij zijn dat echt corner cases waar je geen last van zal hebben.
op mijn systeem, debian, kan ik met sudo update-alternatives --config java mijn javaversie aanpassen, maar geen idee hoe dat bij andere distro's zit
[ Voor 25% gewijzigd door windwarrior op 17-06-2012 13:22 ]
Ik kwam met het idiote idee een simpele parser te schrijven met als doel een heel eenvoudige scripttaal. Waarom? Omdat het kan
En omdat het leerzaam kan zijn. IK ben al zover dat ik moeilijke berekeningen kan doen inclusief haakjes enzo.
Next: variabelen en functies kunnen parsen.
Volgens mij is mijn methode niet de meest efficiente, maar het werkt.Staring to parse: 1+(2+3+(4*-5+6)+9)+10
Going to parse: 1+(2+3+(4*-5+6)+9)+10
Going to parse: 2+3+(4*-5+6)+9
Going to parse: 4*-5+6
temp answer: -14
Going to parse: 2+3+-14+9
temp answer: 0
temp answer: 0
Going to parse: 1+0+10
temp answer: 11
temp answer: 11
Answer is: 11
Roses are red, violets are blue, unexpected '{' on line 32.
Wellicht leuk om eens te Googlen op het shunting yard algoritme.
Heeft iemand dan toevallig die eerste versie nog? Ik kan alle verschillende versies (volgens mij heb je dezelfde zip gewoon 3x overschreven, dus maar 2 versies) niet starten.
Bedanktwindwarrior schreef op zondag 17 juni 2012 @ 12:30:
[...]
Zo te zien heeft de maker van het spelletje gecompiled met java7 (versie 51.0), dus je moet of java7 installeren, of de maker moet even voor java6 compilen
edit: jep, het werkt nu
[ Voor 3% gewijzigd door witeken op 17-06-2012 19:51 ]
Tweakblog van de maand
Staring to parse
Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site
Ah kom maar op met je shirt/reduce bottom-up parser. Of nee de taal is zelfs simpel genoeg voor een top down recursive decent parser...!WernerL schreef op zondag 17 juni 2012 @ 15:10:
Ik kwam met het idiote idee een simpele parser te schrijven met als doel een heel eenvoudige scripttaal. Waarom? Omdat het kanEn omdat het leerzaam kan zijn. IK ben al zover dat ik moeilijke berekeningen kan doen inclusief haakjes enzo.
[...]
Volgens mij is mijn methode niet de meest efficiente, maar het werkt.
* roy-t heeft over 3 dagen tentamen compilerbouw waar nogal wat parsing technieken in voor komen
Lol, ik zou eigenlijk ook een vak over talen en compilers gaan volgen tijdens mijn minor aan de UU. Helaas werden de colleges tegelijk gegeven met een ander vak waardoor ik dat vak moest laten vallen. Ik ben dus niet bekend met heel veel parser technieken.
Enkel wat geleerd over parser combinaters in Haskell.
Maar ik wil de sourcecode vandaag wel online zetten hoor.
Maar ik wil de sourcecode vandaag wel online zetten hoor.
[ Voor 7% gewijzigd door WernerL op 18-06-2012 11:15 ]
Roses are red, violets are blue, unexpected '{' on line 32.
Ik vond dopefish's spelletje wel grappig, en omdat ik toch eens wat wou doen met XNA hierbij mijn versie:

Gemaakt in XNA, dus voorlopig alleen op Windows.
Download/setup: http://hierzo.net/program/dodgeball/setup.exe
Info: http://hierzo.net/program/dodgeball/publish.htm
- Highscores worden encrypted opgeslagen (aes)
- Ballen kunnen alleen spawnen op bovenste 1/3 deel van het scherm en niet waar de speler of andere bal staat (wel vlakbij!)
- Bal snelheid en richting is random
- Na de eerste bal komt de volgende na 2 seconden, dan naar 3 etc.

Gemaakt in XNA, dus voorlopig alleen op Windows.
Download/setup: http://hierzo.net/program/dodgeball/setup.exe
Info: http://hierzo.net/program/dodgeball/publish.htm
- Highscores worden encrypted opgeslagen (aes)
- Ballen kunnen alleen spawnen op bovenste 1/3 deel van het scherm en niet waar de speler of andere bal staat (wel vlakbij!)
- Bal snelheid en richting is random
- Na de eerste bal komt de volgende na 2 seconden, dan naar 3 etc.
Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600
Ik heb wel een aardig aantal ballen gezien die spawnen met snelheid 0. Als ze een tik krijgen van een andere bal gaan ze wel bewegen, maar anders staan ze maar te staan.
There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.
Over mij
Omdat ik regelmatig met een draadloze koptelefoon (die is aangesloten op mijn computer in de werkkamer) door het huis heen banjer (op de bank met een boekje, schoonmaken, etc.) heb ik een tooltje ontwikkeld waarmee ik via mijn Android telefoon mijn muziek (Winamp) kan besturen.
Meer info (en download) is hier te vinden.
Technische info:
De app (client) is geschreven in HTML5 (i.c.m. JQuery)
De server is geschreven in Java (Jersey framework i.c.m. Grizzly webserver)
Winamp Remote Control

Technische info:
http://www.uitdehoogte.nl/bert
Verwijderd
Volgens mij bestaan er al van dit soort remote apps voor Winamp. Het is in ieder geval wel weer een leuke oefening geweest denk ik.Error65 schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 20:46:
Omdat ik regelmatig met een draadloze koptelefoon (die is aangesloten op mijn computer in de werkkamer) door het huis heen banjer (op de bank met een boekje, schoonmaken, etc.) heb ik een tooltje ontwikkeld waarmee ik via mijn Android telefoon mijn muziek (Winamp) kan besturen.Winamp Remote Control
[afbeelding]
Technische info:
Dat klopt, ik zocht een testproject om een RESTful service op te zetten met het Jersey framework :-)Verwijderd schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 20:54:
[...]
Volgens mij bestaan er al van dit soort remote apps voor Winamp. Het is in ieder geval wel weer een leuke oefening geweest denk ik.
http://www.uitdehoogte.nl/bert
Steve
Sinds ongeveer een week ben ik bezig met het ontwikkelen van Steve. Steve is bedoeld als een soort van persoonlijke assistent die altijd onder een sneltoets zit en allerhande dingen voor je kan doen. Ik vind het vervelend om voor van alles en nog wat een programma te moeten opstarten of een website te moeten laden. Toen ik voor de lol een robot tekende op mijn whiteboard en daarbij de naam Steve bedacht, kwam ik op het idee voor dit programma.Het is eigenlijk een simpele command line geworden die bij het opstarten plugins inlaadt. Het is geschreven in C# (.NET 4.0)
Screenshot:

Het is nog wel een "work in progress." Bepaalde delen van de code kunnen veel beter en de hotkey (capslock) werkt nog maar half. De helft van de tijd komt het scherm wel naar voren maar krijgt het geen focus. (mochten mensen hier nog tips voor hebben, graag. Als je het scherm verbergt door op escape te drukken doet hij het goed, maar als je hem verbergt door er buiten te klikken niet.)
Een aantal basiscommando's zitten er inmiddels in, evenals een aardig uitgebreide rekenmachine.
Download
Die beschrijving lijkt verdacht veel op die van Hubot.
Dat ziet er inderdaad ook wel interessant uit en lijkt inderdaad wel een aantal overeenkomsten te hebben. Dat komt alleen meer over als een chatbot, waar Steve eigenlijk gewoon een kleine commandline is. Nouja, ik vind het leuker om dingen zelf te schrijven en dingen zo te doen als ik ze zelf wil.Devilly schreef op zaterdag 23 juni 2012 @ 19:24:
[...]
Die beschrijving lijkt verdacht veel op die van Hubot.
Zojuist gelukt om een status changer te bouwen voor MSN/windows live messenger in C++ Win32. Mijn eerste echte "nuttige" werkende C++ programma 
In feite laat het messenger denken dat je muziek op hebt staan, alleen kun je er alles inzetten wat je wilt hebben.
In feite laat het messenger denken dat je muziek op hebt staan, alleen kun je er alles inzetten wat je wilt hebben.
Verwijderd
Als ik me niet vergis was het vroeger gewoon mogelijk om je status aan te passen binnen MSN. Ik gebruik het nu al jaren niet meer dus heb er geen idee van hoe dat tegenwoordig zit.evolution536 schreef op zondag 24 juni 2012 @ 12:52:
Zojuist gelukt om een status changer te bouwen voor MSN/windows live messenger in C++ Win32. Mijn eerste echte "nuttige" werkende C++ programma
Dat kan nog steeds, maar nu hij het via een extern programma kan, is het bijvoorbeeld wel mogelijk om dat te laten gebeuren aan de hand van bepaalde events. Tenminste, voor zoiets zou ik het inzetten.Verwijderd schreef op zondag 24 juni 2012 @ 16:40:
[...]
Als ik me niet vergis was het vroeger gewoon mogelijk om je status aan te passen binnen MSN. Ik gebruik het nu al jaren niet meer dus heb er geen idee van hoe dat tegenwoordig zit.
Dat kan MSN Plus (MSGPLUS) al jaren!Devilly schreef op zondag 24 juni 2012 @ 16:57:
[...]
Dat kan nog steeds, maar nu hij het via een extern programma kan, is het bijvoorbeeld wel mogelijk om dat te laten gebeuren aan de hand van bepaalde events. Tenminste, voor zoiets zou ik het inzetten.
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Ik ken het, ik weet het en ik trek de betrouwbaarheid van die software in twijfel. Waar ik op doelde zijn echter niet de events binnen WLM, maar juist erbuiten of was dat ook waar jij aan dacht?
Het idee kwam eigenlijk tot me omdat ik wilde proberen de "now playing" van Steam games naar buiten te brengen. In principe kun je mijn code koppelen aan ieder willekeurig event.
MSGPLUS is geen extern programma. Ik gebruik ook Messenger Discovery, hierin is dit ook mogelijk, maar dit soort programma hooken volgens mij gewoon de API van messenger. Het aanpassen van het statusbericht is geen standaard API van messenger, maar een window message.
MSGPLUS is geen extern programma. Ik gebruik ook Messenger Discovery, hierin is dit ook mogelijk, maar dit soort programma hooken volgens mij gewoon de API van messenger. Het aanpassen van het statusbericht is geen standaard API van messenger, maar een window message.
Niet echt een tool, meer een proof of concept:
Dit ding laat je toe om alles admin access te geven, zònder dat UAC om toestemming vraagt. Gemaakt in Delphi en VB.Net.
Dit ding laat je toe om alles admin access te geven, zònder dat UAC om toestemming vraagt. Gemaakt in Delphi en VB.Net.
[ Voor 36% gewijzigd door Mavamaarten op 28-06-2012 17:11 ]
Het eigenlijke programma zit in je delphi .dllWebgnome schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 17:47:
Ziet er wel grappig uit maar hoe kun je hier programma's aan toevoegen? Want nu start je alleen CMD op via dat knopje.
Eigenlijk kan je gewoon je programma in je .dll maken, deze krijgt zowizo admin access. Oftewel laat je je .dll je programma dat admin access nodig heeft launchen, dan heb je ook admin access.
Het lijkt geen nut te hebben maar als je bijvoorbeeld malware wil gaan maken is het echt wel nuttig. (Niet dat ik dat ga doen, ik wou gewoon laten zien dat het kan)
@Styxxy je laat Rundll32 je .dll launchen met "runas" als verb. Dankzij een fout in windows krijgt je .dll dan dezelfde rechten als rundll32, en da's dus admin access.
[ Voor 11% gewijzigd door Mavamaarten op 28-06-2012 17:58 ]
En heb je het betreffende stukje code al bij Microsoft ingediend met een bugreport?
Edit: oh, dit.
[ Voor 64% gewijzigd door CodeCaster op 29-06-2012 15:36 ]
https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...
Laat ik ook eens schaamteloos reclame maken voor m'n programma:

Ja, dat is die klassieke, maar buggy, C++ IDE weer. Ik heb ooit eens besloten om er een fork van te maken, de boel flink op te voeren, en een nieuw project te beginnen:
http://sourceforge.net/pr...ldevcpp/?source=directory
Waarom de moeite doen om dat ding weer op te lappen zou je zeggen? Ik zal de voordelen maar gelijk noemen:
http://sourceforge.net/

Ja, dat is die klassieke, maar buggy, C++ IDE weer. Ik heb ooit eens besloten om er een fork van te maken, de boel flink op te voeren, en een nieuw project te beginnen:
http://sourceforge.net/pr...ldevcpp/?source=directory
Waarom de moeite doen om dat ding weer op te lappen zou je zeggen? Ik zal de voordelen maar gelijk noemen:
- Je kan werken aan bestanden zonder dat je projecten/solutions hoeft te gebruiken. Altijd makkelijk als je met kleine dingetjes bezig bent die geen project nodig hebben. Scheelt veel gedoe, want je kan gewoon code gaan typen en direct compileren en uitvoeren.
- Je krijgt betere informatie over functies en andere stukken code terwijl je typt.
- Het programma start net zo snel op als kladblok als code completion caching uitstaat.
- Je krijgt er optioneel een direct werkende 64bit-compiler bij (TDM-GCC x64).
- Het programma is portable, op de handige manier: zip uitpakken en klaar. Geen gezeur met portable Java-installaties of andere dingen.
http://sourceforge.net/
Jep. Microsoft weet ervan maar houdt het still en weigert het te fixenCodeCaster schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 15:33:
En heb je het betreffende stukje code al bij Microsoft ingediend met een bugreport?
als ik rundll32.exe als admin run krijg ik toch wel het UAC prompt voor m'n neus gesmeten. Ik weet dat er een update is wat er voor zorgt dat rundll32.exe niet meer silent kan elevaten.Mavamaarten schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 17:56:
[...]
Het eigenlijke programma zit in je delphi .dll
Eigenlijk kan je gewoon je programma in je .dll maken, deze krijgt zowizo admin access. Oftewel laat je je .dll je programma dat admin access nodig heeft launchen, dan heb je ook admin access.
Het lijkt geen nut te hebben maar als je bijvoorbeeld malware wil gaan maken is het echt wel nuttig. (Niet dat ik dat ga doen, ik wou gewoon laten zien dat het kan)
@Styxxy je laat Rundll32 je .dll launchen met "runas" als verb. Dankzij een fout in windows krijgt je .dll dan dezelfde rechten als rundll32, en da's dus admin access.
Ryzen 9 5900X @ 5.1Ghz | MPG B550 GAMING CARBON | 96GB DDR4-3200 | RTX 4070TI | 2TB + 1TB m.2 SSD | 3x 1TB HDD | 1x 2TB SATA SSD | 32" G3223Q (4K/144Hz)
Verwijderd
Waarom niet gewoon die UAC uitschakelen? Dat is toch een pak minder werk?Mavamaarten schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 17:08:
Niet echt een tool, meer een proof of concept:
[video]
Leuk tooltje, maar ik veronderstel dat je 'm wel als Administrator moet draaien of dat je de eerste keer wel UAC permissie moet geven?
No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.
Nee, daar gaat het juist toch om? Als je gewoon een launcher bouwt die zelf al elevated is, dan is er natuurlijk niets aanFreeaqingme schreef op maandag 02 juli 2012 @ 23:30:
Leuk tooltje, maar ik veronderstel dat je 'm wel als Administrator moet draaien of dat je de eerste keer wel UAC permissie moet geven?
Lekker op de bank
Een virus vraagt ook niet om toestemming.Verwijderd schreef op maandag 02 juli 2012 @ 22:22:
[...]
Waarom niet gewoon die UAC uitschakelen? Dat is toch een pak minder werk?
UAC staat bij mij ook uit, maar ik wou even laten zien dat UAC werkelijk rommel is.Verwijderd schreef op maandag 02 juli 2012 @ 22:22:
Waarom niet gewoon die UAC uitschakelen? Dat is toch een pak minder werk?
Ik laat je net zien dat je gewoon alles met admin access kan doen terwijl UAC je daar geen toestemming voor gaf.
VMX Helper

Toen geschreven omdat ik veel met mapping bezig was maar zeer slecht daar in ben (een paar mappen aangepast maar nooit gereleased) en ook om de trukken van Valve te zien hoe ze dit of dat gedaan hadden, maar om elke keer het hele bat bestand aan te passen had ik geen zin in, dus rap tootlje geschreven waarmee je het bestand selecteert en Decompile drukt of extra optie aan geeft.
TireCalc

Waarschijnlijk bestaan er veel van deze programma's maar hier gaan we.
Programma om je banden maat in te geven en dan te spelen met de maat van de velg en band om te zien of je wel binnen tolerantie valt.
A Copy

Kopieert of knipt/plakt volledige schijven/directory's/... zonder gezeur van dit of dat bestand is in gebruik (zoals Windows 7 het nu doet). Idee gebaseerd op Ycopy maar dan iets meer info en mogelijkheden.
Ambetante betabug: Slaagt soms toch nog volledige mappen en gewoon bestanden over terwijl ze wel in de lijst staan.
The Box

Programma om standaard subkisten mee uit te tekenen. Werkt goed behalve de Wood Layouter
Voor meer onafgewerkte programma's of gewoon uit nieuwsgierigheid, kijk je op mijn site: https://cd-pc.be
ps. programma titel= link en programma's geschreven in vb6pro

Toen geschreven omdat ik veel met mapping bezig was maar zeer slecht daar in ben (een paar mappen aangepast maar nooit gereleased) en ook om de trukken van Valve te zien hoe ze dit of dat gedaan hadden, maar om elke keer het hele bat bestand aan te passen had ik geen zin in, dus rap tootlje geschreven waarmee je het bestand selecteert en Decompile drukt of extra optie aan geeft.
TireCalc

Waarschijnlijk bestaan er veel van deze programma's maar hier gaan we.
Programma om je banden maat in te geven en dan te spelen met de maat van de velg en band om te zien of je wel binnen tolerantie valt.
A Copy

Kopieert of knipt/plakt volledige schijven/directory's/... zonder gezeur van dit of dat bestand is in gebruik (zoals Windows 7 het nu doet). Idee gebaseerd op Ycopy maar dan iets meer info en mogelijkheden.
Ambetante betabug: Slaagt soms toch nog volledige mappen en gewoon bestanden over terwijl ze wel in de lijst staan.
The Box

Programma om standaard subkisten mee uit te tekenen. Werkt goed behalve de Wood Layouter
Voor meer onafgewerkte programma's of gewoon uit nieuwsgierigheid, kijk je op mijn site: https://cd-pc.be
ps. programma titel= link en programma's geschreven in vb6pro
[ Voor 62% gewijzigd door Damic op 26-08-2016 10:16 . Reden: Url's aangepast ]
Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag
Verwijderd
Tetris game gemaakt om mvc en grafische dingen te oefenen.
Het kan zijn dat je firewall begint te zeuren omdat hij data files van mijn website download.
http://www.martlubbers.net/Uploads/Progs/Java/tetris.jar
Als de resolutie niet lekker is kan je het wijzigen in de settings.ini
Starten met het argument -h laat wat opties zien maar alles kan ook in de settings.ini gewijzigd worden(settings.ini word de eerste keer gegenereerd)
ps. getest op ubuntu en win7.
pps. eerste start kan even duren ivm downloaden data en sound files
Het kan zijn dat je firewall begint te zeuren omdat hij data files van mijn website download.
Starten met het argument -h laat wat opties zien maar alles kan ook in de settings.ini gewijzigd worden(settings.ini word de eerste keer gegenereerd)
[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2012 22:21 ]
Aargh word gezien als een container. gewoon opstarten in cmd zeker?
Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag
Juist zo was het
wacht euhm moet je wel java installeren

edit: Leuk, niets moeten downloaden of het ging super snel. spijtig dat er geen pause knop aanzit en dat de snelheid van snel naar beneden zo snel gaat. Voor de rest ZUPAH

edit: Leuk, niets moeten downloaden of het ging super snel. spijtig dat er geen pause knop aanzit en dat de snelheid van snel naar beneden zo snel gaat. Voor de rest ZUPAH
[ Voor 55% gewijzigd door Damic op 04-07-2012 22:39 ]
Verwijderd
Je kan pause doen door op p te drukken^^
als je hem uitvoert met -h als argument zie je de controls
als je hem uitvoert met -h als argument zie je de controls
Tof spel. Vooral de GUI hoe het eruit zag vond ik goed. Voor derest (te) easy en verwijderd omdat ik ook niet echt fan ben van tetris, gewoon even testen (en dan ff feedback geven) is wel leuk
.
Ook ff melden dat m'n bureaublad met stuk of 8 files beklad werd
.
Ook ff melden dat m'n bureaublad met stuk of 8 files beklad werd
Tweakblog van de maand
Ik vond 'em erg leuk om te spelen, zag er goed uit. Voor mijn gevoel zaten er een paar foutjes in het schuiven van de rijen (dan schuift je nieuwe "steen" ook naar beneden of hij voert mijn spatie te lang door).
Verwijderd
De spatie gaat door tot de spatie gereleased is dus waarschijnlijk houd je hem nog vast. De bekladding zijn soundfiles, datafiles, settings en highscores.
De easieness valt heel erg mee omdat de moeilijkheidsgraad snel toe neemt.
Als ik 'm sluit blijft de muziek doorspelen tot ik Java afschiet in mijn taskmanager 
(Oh, en cheats = true in settings.ini is meh
Ik wil een shotgun!
)

(Oh, en cheats = true in settings.ini is meh
[ Voor 30% gewijzigd door RobIII op 04-07-2012 23:15 ]
Over mij
Op macintosh draait ie goed, programma (en muziek) sluit bij mij goed af. (via ESC-knop)
Ik zat in het begin wel op mijn down-arrow te rammen om het sneller naar beneden te laten gaan, maar dat werkte niet.
Voor de rest ziet de GUI er nice uit.
(Beter dan dat ik het zou kunnen
)
Ik zat in het begin wel op mijn down-arrow te rammen om het sneller naar beneden te laten gaan, maar dat werkte niet.
Voor de rest ziet de GUI er nice uit.
Waarom heb je de data bestanden dan niet gewoon in de jar gestopt? Dit scheelt een boel onnodige connecties naar je server en de bekladding op het bureaublad is dan ook niet meer nodig.Verwijderd schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 23:13:
De spatie gaat door tot de spatie gereleased is dus waarschijnlijk houd je hem nog vast. De bekladding zijn soundfiles, datafiles, settings en highscores.
Hier krijg ik hem niet aan de praat met de proxy by default. Kan ik vast wel iets voor instellen, maar hij sloot zichzelf af zonder foutmelding totdat ik het in de console draaide. Toen zag ik het volgende:Verwijderd schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 22:15:
Tetris game gemaakt om mvc en grafische dingen te oefenen.
C:\Users\<user>\Desktop>java -jar tetris.jar Loading settings on: settings.ini Settings loaded... Height : 800 Width : 550 Cheats : false Sound : true Starting Level: 0 Load failed, downloading data files... java.net.ConnectException: Connection refused: connect
Toen gedraaid met
java -Dhttp.proxyHost=<proxy.ip> -Dhttp.proxyPort=<proxy.port> -jar tetris.jar
Dat loste het op. Best geinig spel! Enige gekke vond ik dat als ik de pijltjes toetsen up and down gebruikte, hij het soms twee keer deed. Ze leken net iets te gevoelig ingesteld leek het wel. Als ik een beetje op lette, ging het wel goed.
Het valt misschien niet helemaal in de "tools" categorie, maar een uitdaging is het wel:
Het is een x86 (32-bits) OS geschreven in C. De bootloader is GRUB. Op dit moment werken GDT en IDT tables, interrupts, de PIC, IRQ's, PIT en timers, beetje PCI (bezig met enumeratie schrijven) en het inlezen van reserved memory (via GRUB). Nog te doen zijn kalloc() en memory allocation, paging, scheduler en user space.
Doel is het leren van de wat complexere processoren en platformen. Het uiteindelijke doel van dit OS moet iets zijn met (hard) real-time en RPC/messaging over TCP/IP, maar dat is alleen maar een wens
.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
| Welcome to bOS! Setting up descriptor tables GDT tables setup done Remapped PIC IDT tables setup done received interrupt! DS: 0x10 ESI: 0x2be78 NO: 0x3 Detected AMD processor CPU feat 0x633 0x7cbfbff Setting up timer Registered irq handler: 0x1015f6 MBD flags: 11100111 MMAP: 0x0 0x9f000 0x1 [AVAIL] MMAP: 0x9f000 0x1000 0x2 [RESER] MMAP: 0xe8000 0x18000 0x2 [RESER] MMAP: 0x100000 0x1fef0000 0x1 [AVAIL] MMAP: 0x1fff0000 0x10000 0x3 [RESER] MMAP: 0xfffc0000 0x40000 0x2 [RESER] PCI bus 0x0 slot 0x0 configuration: DevID 0x1237 VenID 0x8086 Status 0x280 Command 0x6 Class 0x6 Subclass 0x0 ProgIF 0x0 RevID 0x0 BIST 0x0 Header 0x0 Latency 0x0 Cache 0x0 PCI bus 0x0 slot 0x1 configuration: DevID 0x7000 VenID 0x8086 Status 0x200 Command 0x7 Class 0x6 Subclass 0x1 ProgIF 0x0 RevID 0x0 BIST 0x0 Header 0x80 Latency 0x0 Cache 0x0 Registered irq handler: 0x101cdb Keypress: 0x9c IRQ: 0x27 |
Het is een x86 (32-bits) OS geschreven in C. De bootloader is GRUB. Op dit moment werken GDT en IDT tables, interrupts, de PIC, IRQ's, PIT en timers, beetje PCI (bezig met enumeratie schrijven) en het inlezen van reserved memory (via GRUB). Nog te doen zijn kalloc() en memory allocation, paging, scheduler en user space.
Doel is het leren van de wat complexere processoren en platformen. Het uiteindelijke doel van dit OS moet iets zijn met (hard) real-time en RPC/messaging over TCP/IP, maar dat is alleen maar een wens

Dat heb ik gisteren ook gemaakt!
Zonder dollen; cool
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
| <?php echo <<<EOL Welcome to bOS! Setting up descriptor tables GDT tables setup done Remapped PIC IDT tables setup done received interrupt! DS: 0x10 ESI: 0x2be78 NO: 0x3 Detected AMD processor CPU feat 0x633 0x7cbfbff Setting up timer Registered irq handler: 0x1015f6 MBD flags: 11100111 MMAP: 0x0 0x9f000 0x1 [AVAIL] MMAP: 0x9f000 0x1000 0x2 [RESER] MMAP: 0xe8000 0x18000 0x2 [RESER] MMAP: 0x100000 0x1fef0000 0x1 [AVAIL] MMAP: 0x1fff0000 0x10000 0x3 [RESER] MMAP: 0xfffc0000 0x40000 0x2 [RESER] PCI bus 0x0 slot 0x0 configuration: DevID 0x1237 VenID 0x8086 Status 0x280 Command 0x6 Class 0x6 Subclass 0x0 ProgIF 0x0 RevID 0x0 BIST 0x0 Header 0x0 Latency 0x0 Cache 0x0 PCI bus 0x0 slot 0x1 configuration: DevID 0x7000 VenID 0x8086 Status 0x200 Command 0x7 Class 0x6 Subclass 0x1 ProgIF 0x0 RevID 0x0 BIST 0x0 Header 0x80 Latency 0x0 Cache 0x0 Registered irq handler: 0x101cdb Keypress: 0x9c IRQ: 0x27 EOL ; ?> |
Zonder dollen; cool
No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.
Wat wordt er dan moeilijker? Ik zat aan 88 (waarschijnlijk aantal rijen dat ik weggedaan heb) en zoveel verschil merkte ik niet.Verwijderd schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 23:13:
Had je die files niet in 1 map kunnen steken?
Tweakblog van de maand
Nu ik Tetris zag langskomen dacht ik deel mijn versie ook even. Laatst voor een schoolproject Tetris gemaakt, onderstaand is het resultaat. Ik raad in HD en fullscreen te kijken om alles goed te zien 
informatie is te vinden in de beschrijving op youtube
informatie is te vinden in de beschrijving op youtube
Toch iets beter laten zien dan, je tooltje draait namelijk nu onder je admin token ipv je user token (lees: je launcher is al elevated; je hebt het alleen niet door).Mavamaarten schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 21:47:
[...]
UAC staat bij mij ook uit, maar ik wou even laten zien dat UAC werkelijk rommel is.
Ik laat je net zien dat je gewoon alles met admin access kan doen terwijl UAC je daar geen toestemming voor gaf.
Ging om een delphi dll, overheen gelezen
Anyway, wat je doet is inderdaad vrij normaal en komt door autoelevation, en dat mag de delphi dll (helaas).
Maar wat je doet is heel schattig maar kan zelfs met tooling van microsoft zelf (application shim toepassen met Application Compatibility Toolkit 5.x)
[ Voor 11% gewijzigd door Mental op 10-07-2012 02:35 ]
Je kan een shim toepassen met een asInvoker zodat je geen elevationprompt krijgt, maar dan run je niet als admin. Volgens mij kan je geen shim toepassen dat je ook daadwerkelijk elevated draait zonder het prompt.Mental schreef op maandag 09 juli 2012 @ 14:49:
[...]
Toch iets beter laten zien dan, je tooltje draait namelijk nu onder je admin token ipv je user token (lees: je launcher is al elevated; je hebt het alleen niet door).
Ging om een delphi dll, overheen gelezen
Anyway, wat je doet is inderdaad vrij normaal en komt door autoelevation, en dat mag de delphi dll (helaas).
Maar wat je doet is heel schattig maar kan zelfs met tooling van microsoft zelf (application shim toepassen met Application Compatibility Toolkit 5.x)
Maar zelfs als het zou kunnen, dan moet je dat nog handmatig per proces instellen en dat betekent dat het toch een trusted app is.
Met de rundll methode kan een untrusted app in de user token dingen als full admin runnen zonder enige interventie.
Dat is natuurlijk voer voor virusmakers enzo.
Lekker op de bank
Jep, dit. Ik wou vooral laten zien dat UAC echt bullshit is en super snel kan omzeild worden door malware.ZaZ schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 09:13:
[...]
Je kan een shim toepassen met een asInvoker zodat je geen elevationprompt krijgt, maar dan run je niet als admin. Volgens mij kan je geen shim toepassen dat je ook daadwerkelijk elevated draait zonder het prompt.
Maar zelfs als het zou kunnen, dan moet je dat nog handmatig per proces instellen en dat betekent dat het toch een trusted app is.
Met de rundll methode kan een untrusted app in de user token dingen als full admin runnen zonder enige interventie.
Dat is natuurlijk voer voor virusmakers enzo.
TabCinema - v1.5 voor Chrome, Firefox en Opera!

TabCinema is een extensie voor Google Chrome, Mozilla Firefox, en Opera, waarmee je elke video met één muisklik kunt opschalen zodat hij je hele browservenster vult. Dat is anders dan de standaard full-screen modus - je kunt rustig verder browsen of je OS bedienen zonder eerst uit full-screen mode terug te moeten. Handig? Ja!Een tijdje geleden heb ik deze extensie al getoond, maar de huidige update rechtvaardigt een nieuwe post. Allereerst is TabCinema nu ook beschikbaar voor Firefox en Opera! Verder is het script volledig herschreven, in snellere code zonder jQuery. Zo is de nieuwe MutationObserver api geïmplenteerd voor een flinke snelheidswinst (vanaf Chrome 18 en Firefox 14) en zijn de CSS commando's efficiënter gemaakt. Bovendien is weer een flink aantal bugjes geplet. Al met al een leuke update voor de Chrome-gebruikers, en een leuke nieuwe extensie voor de vuurvossen en opera's onder ons!
NB: de Firefox extensie moet nog officieel worden gekeurd, dat duurt een dag of tien. Op mijn blauwe ogen: hij functioneert prima.
Broncode is GPL en beschikbaar op aanvraag. Commentaar, tips en kritiek natuurlijk welkom
[ Voor 10% gewijzigd door Bozozo op 13-07-2012 15:14 ]
Is het eigenlijk moeilijk om zoiets te porten van de ene browser naar de andere? Of is het hoofdzakelijk de metafiles aanpassen?Bozozo schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 18:17:
TabCinema - v1.5 voor Chrome en Firefox!
Anders is het heul, heul welkom als je hem naar Opera zou kunnen porten
Verwijderd
En naar waar mag de fanmail?Bozozo schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 18:17:TabCinema - v1.5 voor Chrome en Firefox!
[...]
Broncode is GPL en beschikbaar op aanvraag. Commentaar, tips en kritiek natuurlijk welkom
HuldeBozozo schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 18:17:TabCinema - v1.5 voor Chrome en Firefox!
[...]
Ikzelf heb hem geïntegreerd in Firefox 13.0.1 op Ubuntu 10.04 x64. Werkt als een tiet!
Wel een verzoekje en ik weet niet of het mogelijk is:
Kun je, als je TabCinema activeert, de hoogst mogelijke kwaliteit in Youtube automagisch aanzetten?
If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time
Bij de firefox addon page staat het volgende:Matis schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 09:25:
[...]
Hulde
Ikzelf heb hem geïntegreerd in Firefox 13.0.1 op Ubuntu 10.04 x64. Werkt als een tiet!
Wel een verzoekje en ik weet niet of het mogelijk is:
Kun je, als je TabCinema activeert, de hoogst mogelijke kwaliteit in Youtube automagisch aanzetten?
Capable of setting YouTube videos to HD on maximize
Misschien moet je dat ergens aangeven, of wil je dat hij dat automatisch al doet zonder een maximize?
Ik heb in de preferences de "Increase video quality" aangevinkt, maar Youtube lijkt daar niet echt naar te luisteren.serhat schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 09:52:
Bij de firefox addon page staat het volgende:
Capable of setting YouTube videos to HD on maximize
Misschien moet je dat ergens aangeven, of wil je dat hij dat automatisch al doet zonder een maximize?
Edit; Ah als ik "force reload" of ctrl+klik doe op TabCinema, dan springt ie wel automatisch naar de hoogste kwaliteit.
Misschien een bugje ?!
[ Voor 14% gewijzigd door Matis op 12-07-2012 11:10 ]
If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time
Let op:
Dit topic is alleen bedoeld om zelfgemaakte tools te showen en te bespreken. Net als in de rest van Programming is het hier dus ook niet toegestaan om 'even te vragen of iemand iets kan maken'. Dit is een forum over zelf programmeren, geen McDonalds afhaalbalie voor lappen code of software.
Dit topic is alleen bedoeld om zelfgemaakte tools te showen en te bespreken. Net als in de rest van Programming is het hier dus ook niet toegestaan om 'even te vragen of iemand iets kan maken'. Dit is een forum over zelf programmeren, geen McDonalds afhaalbalie voor lappen code of software.