🠕 This side up
Daarnaast draait op de router die in de meterkast ligt een Python scriptje dat de serial poort uitleest en de data naar mijn VPS pusht via HTTP (dit script stuurt tevens een mailtje zodra de deur open gaat.)
Data wordt in Redis opgeslagen, die had ik toevallig al draaien op mijn server. In Redis hou ik een aantal counters bij die voor elke pulse worden opgehoogd: minuut, uur, dag, maand, jaar en totaal. Tevens word voor elke pulse een timestamp in een lijst gepusht. De ruwe pulse lijst en de minuut en uur counter hebben een TTL van 2 dagen (zodat er niet teveel ram gebruikt wordt.) Elke ochtend om 6 uur worden de ruwe pulses van 'gisteren' gedumpt en opgeslagen in een text file, deze textfiles zijn voldoende om de gehele dataset te reproduceren in geval van nood
Alles wordt weergeven op een webpagina:

En ik heb het volgende in de statusbar van mijn screen staan:

Die drie counters bovenin updaten elke seconde, de 'realtime' grafiek update elke minuut. De andere twee grafiekjes updaten bij het reloaden. Er is nog niet voldoende data om de barchart helemaal compleet te maken, waardoor er voor di t/m zaterdag een gemiddelde waarde staat gebasseerd op het verbruik van vorig jaar.
Voor de grafiekjes gebruik ik Google Visualization en voor de rest van de javacsript jQuery. Het monitor script dat op de router draait alsmede de Teensy code staat op GitHub.
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Topspel! Alleen die twitter link maakte m'n computer 5 seconden trager. Alsof hij echt zocht naar dial-upKoenvh schreef op zaterdag 28 februari 2015 @ 00:04:sheepleCount
Verveling, meligheid en tijd teveel.. Een geweldige combinatie![]()
Ik introduceer: sheepleCount. Geïnspireerd door de jaren '90, The Stanley Parable, schaapjes tellen en nog wat andere dingen.
Wat is het? Tja, dat vraag ik me onderhand ook af. Het idee is om om de zoveel tijd op een knop te drukken, om als het ware digitaal schaapjes te tellen. Ik zeg niet dat je ervan in slaap valt.![]()
[afbeelding]
Download: https://app.box.com/s/mtwukc2hklt35murmdlz
IMDB vote history | Next-gen OS, audio en video player, search engine en Movie DB
Klopt, dat was expresafraca schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 20:42:
Heb jij een router met een serial port? Verder wel nice hoor! In m'n studentenkamer is nu nog te weinig wat ik leuk kan automatiseren op zo'n manier![]()
[...]
Topspel! Alleen die twitter link maakte m'n computer 5 seconden trager. Alsof hij echt zocht naar dial-up
Of eigenlijk kwam 't goed uit. De reden is namelijk dat het geluid eerst afgespeeld wordt voordat het programma doorgaat... Om een of andere reden neemt die de hele thread in beslag op dat moment
Mocht iemand nog suggesties hebben...
[ Voor 5% gewijzigd door Koenvh op 03-03-2015 22:00 ]
🠕 This side up
Een eigen variant op YouLess dus? Voor mij voldoet YouLess eigenlijk prima, doet volgens mij hetzelfde als wat jij gemaakt hebt maar dan zonder dat ik zelf de hardware hoefde te regelen. Wel heel gaaf project ieder gevalBlubber schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 16:22:
Ik heb twee weken geleden een toolie gemaakt die automatisch mijn meterstand bijhoudt, op de kWh meter zit een rood ledje dat voor elke Wh knippert. Daar heb ik een LDR voor gehangen, deze hangt een een Teensy 3.1. De Teeny dumpt een byte op de serial port elke keer als er een pulsje te zien is.
Man man man deze is wel heel erg mooi..Rickets schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 18:41:
Geen executable tool; wel een stuk jQuery-code.
Als Feyenoordfan is het vervelend om regelmatig $.ajax() of $.ajaxSettings() te moeten aanroepen. Daarom heb ik een stukje code gemaakt dat die zaken wrapt in feyenoord-functies, waardoor je fijn $.feyenoord() e.d. kunt gebruiken.
Installeren kan met bower; de code staat op Github https://github.com/DoNormal/jquery-feyenoord
En dan ook nog die github naam (zoals al eerder opgemerkt)..
Haha +1, misschien maak ik er wel Bayern van

Het is een Netgear WNDR3700 met OpenWRT, die heeft een USB poort. Ik zeg serial port, maar ik bedoel dan serial over usbafraca schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 20:42:
Heb jij een router met een serial port? Verder wel nice hoor! In m'n studentenkamer is nu nog te weinig wat ik leuk kan automatiseren op zo'n manier
Ik had nog nooit van YouLess gehoord. De Teensy die het verbruik registreert word ook voor andere doeleinden gebruikt, zoals bijhouden wanneer de deur open en dicht gaat, dus die lag al in de meterkast. En ik denk dat mijn oplossing een stuk goedkoper isCartman! schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 22:11:
[...]
Een eigen variant op YouLess dus? Voor mij voldoet YouLess eigenlijk prima, doet volgens mij hetzelfde als wat jij gemaakt hebt maar dan zonder dat ik zelf de hardware hoefde te regelen. Wel heel gaaf project ieder geval
Zoeits ben ik ook aan het klussen. Ik heb alleen alles op de raspberry draaien. Een python scriptje telt alle pulsen van de sensor en update elke minuut de pulsen van dat uur / dag in een MySQL database. Elke dag worden die waarden opgeteld en opgeslagen als dagtotaal. Via php lees ik dit weer uit middels een highcharts grafiekje.Blubber schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 16:22:
Ik heb twee weken geleden een toolie gemaakt die automatisch mijn meterstand bijhoudt, op de kWh meter zit een rood ledje dat voor elke Wh knippert. Daar heb ik een LDR voor gehangen, deze hangt een een Teensy 3.1. De Teeny dumpt een byte op de serial port elke keer als er een pulsje te zien is.
Daarnaast draait op de router die in de meterkast ligt een Python scriptje dat de serial poort uitleest en de data naar mijn VPS pusht via HTTP (dit script stuurt tevens een mailtje zodra de deur open gaat.)
Data wordt in Redis opgeslagen, die had ik toevallig al draaien op mijn server. In Redis hou ik een aantal counters bij die voor elke pulse worden opgehoogd: minuut, uur, dag, maand, jaar en totaal. Tevens word voor elke pulse een timestamp in een lijst gepusht. De ruwe pulse lijst en de minuut en uur counter hebben een TTL van 2 dagen (zodat er niet teveel ram gebruikt wordt.) Elke ochtend om 6 uur worden de ruwe pulses van 'gisteren' gedumpt en opgeslagen in een text file, deze textfiles zijn voldoende om de gehele dataset te reproduceren in geval van nood.
Alles wordt weergeven op een webpagina:
[afbeelding]
En ik heb het volgende in de statusbar van mijn screen staan:
[afbeelding]
Die drie counters bovenin updaten elke seconde, de 'realtime' grafiek update elke minuut. De andere twee grafiekjes updaten bij het reloaden. Er is nog niet voldoende data om de barchart helemaal compleet te maken, waardoor er voor di t/m zaterdag een gemiddelde waarde staat gebasseerd op het verbruik van vorig jaar.
Voor de grafiekjes gebruik ik Google Visualization en voor de rest van de javacsript jQuery. Het monitor script dat op de router draait alsmede de Teensy code staat op GitHub.
nu nog tijd vinden om het af te maken
Ja uiteindelijk zijn het maar een paar honderd regels code, maar toch neemt dat weer een aantal dagen tijd in beslag. En het is nog lang niet afKaasplank schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 08:46:
[...]
Zoeits ben ik ook aan het klussen. Ik heb alleen alles op de raspberry draaien. Een python scriptje telt alle pulsen van de sensor en update elke minuut de pulsen van dat uur / dag in een MySQL database. Elke dag worden die waarden opgeteld en opgeslagen als dagtotaal. Via php lees ik dit weer uit middels een highcharts grafiekje.
nu nog tijd vinden om het af te maken
Dat zal zeker goedkoper zijn jaBlubber schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 08:39:
[...]
Ik had nog nooit van YouLess gehoord. De Teensy die het verbruik registreert word ook voor andere doeleinden gebruikt, zoals bijhouden wanneer de deur open en dicht gaat, dus die lag al in de meterkast. En ik denk dat mijn oplossing een stuk goedkoper is.
Voor de DIY geïnteresserden: DIY energiemeter op basis van Raspberry Pi
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting.
HEt handige: je kan dus nu met enkel een ChromeCast en je mobieltje perefct een presentatie geven, met je notities zichtbaar op je mobieltje
Had dit programmatje eerst gemaakt in augustus voor een Dutch Android User Group presentatie, maar nu is 'ie aardig uitgebreid
[ Voor 198% gewijzigd door HollowGamer op 12-08-2016 17:04 ]
ComicCloud API
De bedoeling is dat je er met een gewone browser door heen kunt browsen zonder flash of SilverLight nodig te hebben. Het is nog een versie 0.1 dus ik moet en wil er nog het een en ander aan aanpassen. Er wordt nu aanspraak gedaan op lokale storage, dus ik wil ook netwerk paden in kunnen stellen. Daarnaast wordt nu de uitgepakte afbeelding ongeschaald over het net verstuurd, dat wil ik met extra parameters nog indikken.
Verder wil ik nog een pagina maken die de beschikbare comics opsomt (nu ben ik nog de enige die weet welke Comics er beschikbaar zijn).
De API ondersteund nu zowel cbr als cbz formats. Je kunt naar de volgende pagina door de page parameter op te hogen.
Disclaimer, de code voor het inlezen van de Comics heb ik geleend van ComicTool, een Silverlight comic browser.
[ Voor 5% gewijzigd door ElCondor op 03-01-2018 16:15 ]
Hay 365 dias en un año y 366 occasiones para festejar (Boliviaans spreekwoord)
HollowGamer schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 23:17:
Tijdje bezig geweest aan een eigen PHP-framework.. en ja .. er zijn er al genoeg van.![]()
De broncode heb ik op Github geplaatst: https://github.com/francoism90/php_kiss_framework
Het is nog lang niet af, maar weet ook nog niet welke kant ik uiteindelijk wil opgaan.
Heb je feedback, tips, kritiek, op- of aanmerkingen, .. laat het graag weten!
Heel flauw, maar wat als eerste opviel: in je root staat de map fronted, dat moet natuurlijk frontend zijn.
Daarnaast: waarom heb je vaak $bar = \Foo\Bar\Init() , en niet gewoon __construct() in dat soort gevallen?
[ Voor 18% gewijzigd door afraca op 06-03-2015 18:19 ]
IMDB vote history | Next-gen OS, audio en video player, search engine en Movie DB
[ Voor 108% gewijzigd door HollowGamer op 12-08-2016 17:04 ]

Na lang nadenken eindelijk de tijd er voor gevonden om het te maken. Met ModelDB kun je je collectie model wagens bij houden. Ben nog bezig om hem af te werken, maar het belangrijkste is in ieder geval af. Mocht je het willen gebruiken stuur me maar een bericht. Mocht je het willen testen: http://modeldb.project34.net
Gebruikte techonlogie: Basic mysql, basic php, basic css... Voor de rest doet hij wat hij moet doen.
[ Voor 8% gewijzigd door ge-flopt op 06-03-2015 21:16 ]
Verwijderd
ImageSorter
Hallo iedereen!Ik ben al een tijdje bezig met deze tool, het doel van deze tool is het sorteren van afbeeldingen te vereenvoudigen.

Om met het programma te starten moet je op de knop open klikken en een map selecteren met afbeeldingen in. Het programma zal dan de eerste afbeelding van de map tonen en dan heb je de mogelijkheid om deze te hernoemen door ofwel door in het gecentreerde tekstvak iets te typen of + teken in zone A te klikken, je kan ook de plaats selecteren waar de afbeelding moet worden opgeslaan in zone B.
Hieronder nog een video want ik vrees dat mijn uitleg niet echt duidelijk is
Indien iemand deze applicatie zou willen uitproberen, hier is een link: https://www.dropbox.com/s.../ImageSorterV2.0.exe?dl=0
Het programma bevat ook enkele shortcuts (Ctrl + o, Ctrl + s; Ctrl + 1-10, Ctrl + Numpad1-10, Alt + 1-10, Alt + numpad1-10) Het is ook de bedoeling om er nog iets zoals "Save session" toe te voegen.
Edit: Het programma is nog niet helemaal compleet, er zitten nog wat bugjes in
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2015 16:16 ]
Ik heb een Logitech Harmony Hub waarvan ik de bijbehorende app niet echt super vind werken (traag en raar design). Ook heeft deze geen support voor Android Wear. Zo is het idee ontstaan om deze zelf te gaan maken.
Afgelopen week heb ik de eerste versie online gezet. Deze bevat nog geen support voor Android Wear en is vooral bedoeld als test om te kijken of de communicatie met de Harmony Hub goed verloopt en of het goed werkt op andere Android devices.
Hier wat screenshots:

Te downloaden in de Play store.
Maar goed wat heb ik dus gemaakt is een programma wat de antwoorden weergeeft, dit gebeurd in game en op de computer. Hoe kan dit: ik zet een mitm-attack op waar de device mee connect, dan tunnel ik de traffic door mijn eigen programma.
Om eerlijk te zijn heb ik niet alles gemaakt vanmiddag, aan de packet editor werk ik al best lang wat ik dus gedaan heb is daar een toepassing op maken. Het doel was dan ook het reversen van het spel niet zo zeer om altijd alle antwoorden juist te hebben
De info die het programma laat zien is slechts een subset van wat er allemaal wordt verstuurd, voor de duidelijkheid: de server stuurt al welke categorie je krijgt voordat je draait en daarbij ook het juiste antwoord.

Ziet er leuk uit, handig ook haha! Die packet editor, is die open source? Ben wel benieuwd!joelluijmes schreef op zondag 29 maart 2015 @ 16:13:
Ik heb net vanmiddag iets gemaakt voor het spel Trivia Crack. Voor als niet bekend mee bent: het is een trivia app, je draait aan een wieltje en krijgt een vraag in die categorie en dan moet je het juiste antwoord geven. Land je op een kroontje of naar 3 goede antwoorden kun je een 'award' winnen als je de vraag goed heb.
Maar goed wat heb ik dus gemaakt is een programma wat de antwoorden weergeeft, dit gebeurd in game en op de computer. Hoe kan dit: ik zet een mitm-attack op waar de device mee connect, dan tunnel ik de traffic door mijn eigen programma.
Om eerlijk te zijn heb ik niet alles gemaakt vanmiddag, aan de packet editor werk ik al best lang wat ik dus gedaan heb is daar een toepassing op maken. Het doel was dan ook het reversen van het spel niet zo zeer om altijd alle antwoorden juist te hebben
De info die het programma laat zien is slechts een subset van wat er allemaal wordt verstuurd, voor de duidelijkheid: de server stuurt al welke categorie je krijgt voordat je draait en daarbij ook het juiste antwoord.Verder is deze data nog aan te passen ook, zie de >> <<
[afbeelding]
Uhm de versie (ik werk nog aan een andere) die ik nu gebruik is eigenlijk niets meer dan een locale socks 5 server. Maar in princiepe is dat perfect voor dit. Als je wilt kan ik de code wel online zetten maar tis eigenlijk niets meer dan dus een socks server.Donool schreef op zondag 29 maart 2015 @ 17:28:
[...]
Ziet er leuk uit, handig ook haha! Die packet editor, is die open source? Ben wel benieuwd!
Okay, zou het toch leuk vinden om te zien hoe je het gemaakt hebt en het lijkt me best handig soms, dus als je het wil sharen, toppie!joelluijmes schreef op zondag 29 maart 2015 @ 19:32:
[...]
Uhm de versie (ik werk nog aan een andere) die ik nu gebruik is eigenlijk niets meer dan een locale socks 5 server. Maar in princiepe is dat perfect voor dit. Als je wilt kan ik de code wel online zetten maar tis eigenlijk niets meer dan dus een socks server.
Hier te proberen: http://www.nickkusters.com/en/Services/DownloadFundaImages
Back-End loopt momenteel met een 5 min interval voor nu en hij download niks opnieuw als er in de afgelopen 7 dagen al eerder een request geweest is om te voorkomen dat Funda gehammered wordt en zo.
[ Voor 26% gewijzigd door CMG op 29-03-2015 22:33 . Reden: aanvulling ]
Leuk dat je dit beschikbaar stelt hoorCMG schreef op zondag 29 maart 2015 @ 22:29:
Het is alweer even geleden dat ik hier nog wat gepost heb (druk, druk, druk), maar heb van 't weekend een webservice gemaakt waarmee je afbeeldingen van Funda makkelijk kunt downloaden (als .zip-je).
Back-End loopt momenteel met een 5 min interval voor nu en hij download niks opnieuw als er in de afgelopen 7 dagen al eerder een request geweest is om te voorkomen dat Funda gehammered wordt en zo.

Moet zeggen dat ik ook niet weet hoe ik daar mee om zou gaan; er is al gesteld dat scrapen mag (wordt ook een hoop gedaan) en ik stel alles in het werk om de belasting aan hun kant zo laag mogelijk te houden en serveer alles vanaf mijn eigen server, maar we zullen zienafraca schreef op zondag 29 maart 2015 @ 22:36:
[...]
Leuk dat je dit beschikbaar stelt hoor, maar denk je zelf niet dat Funda enigszins tegen dit idee is? Zolang het low-profile is (niet meer dan 10 albums per dag o.i.d.) zal het ze niet zoveel boeien, maar daarna kan je misschien een emailtje verwachten.
Ik denk dat sites als miljoenhuizen.nl veel meer scrapen dan deze "on-demand" webservice.afraca schreef op zondag 29 maart 2015 @ 22:36:
[...]
Leuk dat je dit beschikbaar stelt hoor, maar denk je zelf niet dat Funda enigszins tegen dit idee is? Zolang het low-profile is (niet meer dan 10 albums per dag o.i.d.) zal het ze niet zoveel boeien, maar daarna kan je misschien een emailtje verwachten.
Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/
Dat lijkt op actief tegengaan. Maar een gedoogbeleid is lastig te peilen en te voorspellen, dus de tijd zal het lerenThe dutch real-estate site Funda has added code to prevent people from easily downloading the images from the website.
Uiteraard, geen probleem! Het is een proof of concept duss, ja het ziet er nog niet uit:Donool schreef op zondag 29 maart 2015 @ 21:42:
[...]
Okay, zou het toch leuk vinden om te zien hoe je het gemaakt hebt en het lijkt me best handig soms, dus als je het wil sharen, toppie!
https://github.com/iVisii/TriviaCracks
NetworkLib is nog niet echt af en kan zeker nog worden verbeterd, maar je kunt het hier vinden:
https://dl.dropboxusercontent.com/u/44845826/NetworkLib.dll
https://dl.dropboxusercon...5826/NetworkLib.Socks.dll
Misschien heb je hier ook nog wat aan: http://randywestergren.com/how-i-cracked-trivia-crack/joelluijmes schreef op maandag 30 maart 2015 @ 11:03:
[...]
Uiteraard, geen probleem! Het is een proof of concept duss, ja het ziet er nog niet uit:
NetworkLib is nog niet echt af en kan zeker nog worden verbeterd, maar je kunt het hier vinden:

Het is mijn eerste bouwsel, ik wil nog meer van zulk soort kleine apps maken. Ik wil een keer met XCode een mooie GUI maken, toch maar eens wat tutorials opzoeken
[ Voor 9% gewijzigd door OB1 op 30-03-2015 20:30 ]
AMD 2700x @ 4.15 GHz | Vega 56 (Vega 64 BIOS) | 32 GB DDR4 | MSI X470 Gaming Plus | Intel 600P 1TB | Corsair RM550X
Thanks, ik zal er eens even naar kijken!joelluijmes schreef op maandag 30 maart 2015 @ 11:03:
[...]
Uiteraard, geen probleem! Het is een proof of concept duss, ja het ziet er nog niet uit:
@stategamer ook bedankt!
Ahaa das ook leuk natuurlijk, grappig om te zien dat de app verder faalt behalve de communicatiestategamer schreef op maandag 30 maart 2015 @ 16:00:
[...]
Misschien heb je hier ook nog wat aan: http://randywestergren.com/how-i-cracked-trivia-crack/
Schoonvader gaf aan dat 'ie niks kon met dat .zip bestandje op de iPad (geen .zip support by default), dus maar een optie toegevoegd om ook alle foto's in je e-mail box af te kunnen leveren.CMG schreef op zondag 29 maart 2015 @ 22:29:
Het is alweer even geleden dat ik hier nog wat gepost heb (druk, druk, druk), maar heb van 't weekend een webservice gemaakt waarmee je afbeeldingen van Funda makkelijk kunt downloaden (als .zip-je).
Werkt met een confirm link zodat je niet iemand dood kunt spammen
Heb ook meteen maar even alles naar het nederlands vertaald (wel zo handig voor een feature die de nederlandse markt wilt bedienen
[update]
Kwam helaas toch nog wat bugjes tegen waardoor het toch mogelijk was om binnen 7 dagen nog een request te doen
Akkerwinde 28 uit Schaijk bijvoorbeeld; die staat er nu met 5 minuten verschil 2x in, maar dat is opgelost. Ik zag ook dat bij het detecteren van verwijderde foto's iets mis gaat de eerste keer; dat is ook gefixt voor nieuwe entries
Na feedback heb ik ook het e-mail stukje wat groter gemaakt zodat het wat meer lijkt op de andere knoppen.
Denk dat dat het voorlopig wel is (tenzij er nog verzoekjes zijn), dan is het weer tijd voor het volgende projectje
[ Voor 21% gewijzigd door CMG op 02-04-2015 21:04 . Reden: info over update toegevoegd ]
Toevallig net bezig met de zoektocht naar een huis, dit komt wel handig uit dus!
Net als je SpeedTouch tool, ook vele malen gebruik van gemaakt
Leuk om te horenGeertJam schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 11:42:
[...]
Toevallig net bezig met de zoektocht naar een huis, dit komt wel handig uit dus!
Net als je SpeedTouch tool, ook vele malen gebruik van gemaakt
[edit]
Weer wat feedback gehad, dus maar weer wat zaken aangepast
- De 5 minuten interval voor de Funda downloader werd niet zo op prijs gesteld; dus die is omlaag naar 1 minuut.
- Als je een nieuw adres aangevraagd hebt, kon je je e-mail pas opgeven als het backend klaar was, waardoor je effectief dus 10 minuten moest wachten (ergste geval); nu kan dit direct, waardoor je dus altijd binnen een paar minuten de afbeeldingen hebt.
- SpeedTouch lookup miste de modellen voor 2013, 2014 en 2015; generator code herschreven (een jaar genereert hij nu in minder 40 seconden en schrijft ze naar de DB in minder dan 25 seconden (2.4+ miljoen records per jaar), dus die is nu ook weer up2date.
Het kriebelde vanmorgen toch ook weer om weer te gaan bloggen, dus maar eens kijken of ik een MarkDown gebaseerd blogje ga toevoegen aan de site...
[ Voor 59% gewijzigd door CMG op 05-04-2015 17:02 ]
Verwijderd
Afgelopen week heb ik met een groep zeer getalenteerde coders, musicians en een geweldige graphician de oldskool compo gewonnen op Revision 2015... Met een originele IBM PC met CGA (1981 specs).
We hebben inmiddels al wat blogs over de technologie in het algemeen: http://trixter.oldskool.o...break-all-your-emulators/
En over de 1024-kleuren truc in het bijzonder: http://www.reenigne.org/blog/1k-colours-on-cga-how-its-done/
Er zal nog meer volgen, onder andere wat meer info over de sprite compiler en de polygon renderer.
De sprite-compiler genereert namelijk adh van een bitmap en een mask-image de 'perfecte' code om de pixels naar het scherm te tekenen en weer te wissen. Dit maakte het mogelijk om redelijk grote sprites op 60 fps te kunnen tekenen, wat weer nodig was om flicker te vermijden, want je hebt geen double-buffering (er is maar 16k geheugen, wat net genoeg is voor 160x200 in 16 kleuren, 320x200 in 4 kleuren of 640x200 in 2 kleuren).
De polygon renderer gebruikt een vorm van span-rendering, waardoor hij alleen de verschillen tussen frames tekent. Dit spaart veel bandbreedte uit, oa omdat er geen overdraw is, en de buffer niet gewist hoeft te worden.
Dit voorkomt wederom flicker (je kunt de spans tekenen van boven naar beneden), en verder omzeilt het het probleem van het gebrek aan bandbreedte naar het CGA-geheugen. Je hebt maar zo'n 170kb/s schrijfsnelheid naar het geheugen. Dus als je je scherm wist, kan dat al niet veel sneller dan met 10 fps, en dan moet je nog beginnen met tekenen.
Ook de Kefrens bars en de mod player zijn erg interessant. Deze effecten zijn namelijk cycle-exact. De Kefrens bars worden gedaan met code die steeds exact 1 scanline duurt, en dan weer wat CRTC registers update. Vergelijkbaar met de 'stable raster'-technieken op een C64, maar voor zover wij weten nog nooit gedaan op PC, omdat het op PC veel lastiger is vanwege de beperkte hardware (geen raster interrupts of scanline counters, en cycles tellen op 8088 is lastiger vanwege asynchrone DRAM refresh en de onvoorspelbare prefetch buffer in de CPU).
De modplayer is ongeveer hetzelfde verhaal: de code is zo uitgekiend dat het berekenen van iedere sample even lang duurt, zodat je een vaste samplerate hebt bij het afspelen. Er kon op deze manier nog net genoeg ruimte vrijgemaakt worden om ook de endscroller te updaten.
Nou goed, hopelijk is dit stof voor interessante discussie
[ Voor 1% gewijzigd door .oisyn op 10-04-2015 15:45 ]
Het zou leuk zijn als je dan ook wat aandraagt waar jullie bijvoorbeeld nog tegenaan lopen, en waar jullie nog goede oplossingen voor zoeken. Dat biedt een beter startpunt voor een discussie.Verwijderd schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 09:40:
Nou goed, hopelijk is dit stof voor interessante discussie
Op deze manier lijkt het meer op het showen van wat je gemaakt hebt, en daar is op zich niks mis mee, maar dat past dan beter in [Alg] Welke tools heb jij gemaakt? - deel IV
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
Verwijderd
Ik denk dat je dan de denkwijze van een dergelijk project niet volgt.Woy schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 11:58:
Het zou leuk zijn als je dan ook wat aandraagt waar jullie bijvoorbeeld nog tegenaan lopen, en waar jullie nog goede oplossingen voor zoeken. Dat biedt een beter startpunt voor een discussie.
In principe kan het gekozen platform 'niets'.
We gaan dus niet 'iets proberen' en 'kijken waar we tegenaan lopen'... Want ja, het is immers geen octocore met GTX980, dus er zijn nogal wat dingen die niet mogelijk zijn. Ik hoef ze niet allemaal op te noemen, hoop ik.
We benaderen het als volgt:
Hoe werkt de hardware? Wat kunnen we doen om bepaalde limieten te breken?
We laten ons dus inspireren door bepaalde tweaks te proberen, bepaalde quirks in de hardware te ontdekken, en van daaruit komen er dan ideeen voor effecten: "Oh, maar wacht... als we de memory refresh synchroon kunnen krijgen met de CGA waitstates, dan kunnen we cycle-exact CRTC-registers gaan tweaken".
Zo is het bv niet mogelijk om het start-adres van het videogeheugen meer dan 1 keer per frame te zetten. Het betreffende CRTC-register is latched, en de nieuwe waarde wordt pas actief bij een volgend frame.
Maar, zoals uitgelegd in het blog over de 1k-kleuren... je kunt WEL de CRTC foppen door een frame te maken van 1 scanline hoog, en iedere scanline een nieuw frame starten, met een nieuw start-adres.
Dat komt dus op hetzelfde neer, alleen ben je dan zelf verantwoordelijk voor de sync (min of meer zoals bij een Atari VCS).
Evenzo, er zijn geen raster-interrupts, en geen scanline counters. Maar je kunt wel pollen voor vsync.
Dus, in eerste instantie wilde ik de sprites ver genoeg onderin beeld tekenen, direct zodra de vsync begint, zodat ik klaar ben met tekenen zodra de rasterbeam bij de sprites is.
Later hadden we een interrupt gemaakt, die op de vsync vuurt. Omdat de CGA-kaart op hetzelfde kristal loopt als de chipset, kun je dat doen, zonder jitter (wat voor latere PCs niet geldt).
Toen kwam ik op het idee om de counter-waarde te pollen. Je weet namelijk dat iedere scanline exact 76 timer-ticks lang is, dus je kunt terugrekenen op welke scanline je zit (al is de 8088 zo traag dat je net 1 keer per scanline kunt pollen... probeer geen waarde van 76 of lager te pollen, want dan heb je een deadlock).
En op die manier kon ik dus ipv de vsync een willekeurige scanline kiezen om te beginnen met het tekenen van sprites. Door uit te rekenen wat de laatste scanline was van m'n sprite op het scherm, kon ik dus meteen de sprite wissen en verplaatsen op het moment dat de rasterbeam er voorbij was.
Hierdoor was het dus mogelijk om de sprite over het hele beeld te verplaatsen, zonder flicker.
Dus, zoals je ziet, je begint met niets, en je werkt dat verder uit naarmate je verder komt met tweaken van de hardware, waardoor nieuwe mogelijkheden zich aanbieden.
Je kunt het niet top-down benaderen, omdat je van tevoren niet kunt inschatten welke hardware-tweaks je kunt ontdekken om bepaalde dingen mogelijk te maken. Ik kan wel zeggen dat ik Crysis wil gaan maken op 8088+CGA, maar dan loop ik nogal tegen wat dingen op
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2015 13:28 ]
Wat overigens niet weg neemt dat ik het ongelofelijk tof vind wat er gemaakt is hoor
[ Voor 13% gewijzigd door kwaakvaak_v2 op 10-04-2015 13:41 ]
Driving a cadillac in a fool's parade.
Verwijderd
Waarom stel je mij die vraag? Die moet je aan jezelf stellen: waar zou JIJ het over willen hebben?kwaakvaak_v2 schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 13:38:
wat wil je nu precies discussiëren?
Ik hoor her en der van mensen die bepaalde ideetjes uit onze demo willen toepassen op bv een Apple II ofzo. Nou, prima, daar kunnen we het over hebben bv. Ik noem maar wat.
Onze demo is ook mede ontstaan door ideetjes van bv C64, Amstrad CPC en Amiga te 'lenen'.
Het hoeft wat mij betreft niet per se over deze demo te gaan, of zelfs dit platform. Jij bepaalt het.
Ding is specifiek gemaakt om alleen wat te doen als je naar www.funda.nl gaat; dan komt er een klein icoontje te staan net voor het favorieten sterretje in Chrome. Als je dan op die knop drukt, plakt hij het url op de juiste pagina en hoeft de gebruiker alleen nog maar op de download knop te duwen.
Hij staat al een tijdje op "bezig met plubliceren", ben benieuwd of dat nog wat gaat worden, maar hier alvast een screenshot van 't ding

[update]
Hij is gepublished
[ Voor 9% gewijzigd door CMG op 12-04-2015 07:51 . Reden: Link naar add-in toegevoegd ]

Download link: Smart Home
God is a ludicrous fiction, dreamt up by inadequates who abnegate all responsibility to an invisible magic friend.
http://bananacalculator.com
De tool rekent bananen om in centimeters (en inches enzo).
Vanwege de populare meme "banana for scale"
Mijn grootste probleem is server-sided, het gaat om miljoenen rijen records en ook na het opnieuw structureren van mijn database schema verlopen grote queries erg traag. Ik draai alles op een dualcore VPS met 512MB RAM dus dat speelt natuurlijk mee. Die was vooral bedoeld voor de ontwikkeling. Ik ben benieuwd hoe het gaat met de performance als ik over stap op een quadcore server met 4GB+ RAM o.i.d.
In ieder geval is de ontwikkeling ver genoeg gevorderd dat de website nu online is: http://voertuig.net/

Ik ben ook bezig om de Android app te updaten: gebruik maken van mijn eigen API en nieuwe style.
Telefoon

Tablet

Eerst moet de back-end in orde zijn voordat ik de nieuwe app lanceer. En dan nog een iOS app en WP app
[ Voor 4% gewijzigd door JJ93 op 29-04-2015 19:01 . Reden: Grootte van plaatjes ]
Je maakt me aan het schrikken, je site geeft aan dat mijn auto niet APK gekeurd is... Maar volgens de info van de RDW is dat wel gewoon het geval gelukkig...JJ93 schreef op woensdag 29 april 2015 @ 18:56:
Op m'n nieuwste website kan je Voertuig en Kenteken Informatie opzoeken.
Toevallig in de afgelopen ~2 maanden laten keuren? Want mijn gegevens zijn inderdaad niet up-to-date, daar moet ik nog het een en ander voor schrijven. Ik heb nu ook een betere server aangeschaft, dus ik hoop eigenlijk vandaag of morgen alles daarop draaiende te hebben.AlphaRomeo schreef op donderdag 30 april 2015 @ 12:47:
[...]
Je maakt me aan het schrikken, je site geeft aan dat mijn auto niet APK gekeurd is... Maar volgens de info van de RDW is dat wel gewoon het geval gelukkig...
Funda afbeeldingen staan op Amazon, dus zal wel meevallenafraca schreef op zondag 29 maart 2015 @ 22:36:
[...]
Je "Raw data" pagina is geniaalhellum schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 16:54:
niet echt nuttig, maar ik vond het zelf wel een leuk idee:
http://bananacalculator.com
De tool rekent bananen om in centimeters (en inches enzo).
Vanwege de populare meme "banana for scale"
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Hetzelfde hier:AlphaRomeo schreef op donderdag 30 april 2015 @ 12:47:
[...]
Je maakt me aan het schrikken, je site geeft aan dat mijn auto niet APK gekeurd is... Maar volgens de info van de RDW is dat wel gewoon het geval gelukkig...
Wettelijk
APK gekeurd Nee
Vervaldatum APK 12 januari 2016
Data van https://opendata.rdw.nl/ ?JJ93 schreef op donderdag 30 april 2015 @ 12:51:
[...]
Toevallig in de afgelopen ~2 maanden laten keuren? Want mijn gegevens zijn inderdaad niet up-to-date, daar moet ik nog het een en ander voor schrijven. Ik heb nu ook een betere server aangeschaft, dus ik hoop eigenlijk vandaag of morgen alles daarop draaiende te hebben.
Hm of toevallig dat jullie allebei een keuring hebben laten doen na 28-02, of er is iets mis met mijn import functie. Ik moet in ieder geval nog een auto-updater gaan schrijven.
Yup.
Alles bijna op de nieuwe server draaiende, import van SQL dump stopte om een of andere reden bij de 3 miljoen. Maar alvast al m'n bestanden er weer op gezet en werkte enorm veel sneller dan mijn huidige 512MB RAM server. Mag ook wel! Even afwachten hoe het gaat nadat ik succesvol alle 12 miljoenen rijen er in heb zitten en wat MySQL settings goed instel voor de nieuwe hardware.
Mijn keuring was op 12 januari 2015JJ93 schreef op donderdag 30 april 2015 @ 23:43:
[...]
Hm of toevallig dat jullie allebei een keuring hebben laten doen na 28-02, of er is iets mis met mijn import functie.
Welke API('s) gebruik je om achter het aantal zitplaatsen te komen aan de hand van het kenteken?JJ93 schreef op woensdag 29 april 2015 @ 18:56:
Op m'n nieuwste website kan je Voertuig en Kenteken Informatie opzoeken. Je kunt direct zoeken op kenteken, of merken en modellen doorbladeren. Bij het modellen overzicht zijn er nu alleen maar kentekens te zien, ik wil hier eigenlijk een facetted search voor bouwen.
Mijn grootste probleem is server-sided, het gaat om miljoenen rijen records en ook na het opnieuw structureren van mijn database schema verlopen grote queries erg traag. Ik draai alles op een dualcore VPS met 512MB RAM dus dat speelt natuurlijk mee. Die was vooral bedoeld voor de ontwikkeling. Ik ben benieuwd hoe het gaat met de performance als ik over stap op een quadcore server met 4GB+ RAM o.i.d.
In ieder geval is de ontwikkeling ver genoeg gevorderd dat de website nu online is: http://voertuig.net/
Ik ben ook bezig om de Android app te updaten: gebruik maken van mijn eigen API en nieuwe style.
Telefoon
Tablet
Eerst moet de back-end in orde zijn voordat ik de nieuwe app lanceer. En dan nog een iOS app en WP app![]()
Ga tot de luiaard, gij mier! Zie haar wegen en wordt wijs.
Erg mooi! Misschien wel de vervanger voor Yatse.CodeIT schreef op zondag 29 maart 2015 @ 14:03:
Ik wilde me wat verdiepen in het maken van een Android apps en dan specifiek voor Android Wear (ik heb tegen mijn vrouw gezegd dat ik mijn horloge ga terugverdienen)
Ik heb een Logitech Harmony Hub waarvan ik de bijbehorende app niet echt super vind werken (traag en raar design). Ook heeft deze geen support voor Android Wear. Zo is het idee ontstaan om deze zelf te gaan maken.
Afgelopen week heb ik de eerste versie online gezet. Deze bevat nog geen support voor Android Wear en is vooral bedoeld als test om te kijken of de communicatie met de Harmony Hub goed verloopt en of het goed werkt op andere Android devices.
Hier wat screenshots:
[afbeelding]
Te downloaden in de Play store.
Wordt hij ook open-source of die het al?
Ziet er erg mooi uit!Hephaestus schreef op zondag 26 april 2015 @ 12:33:
Een OS X app gemaakt om een Arduino of Raspberry Pi te bedienen voor alle domotica taken.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Download link: Smart Home
Weet niet waar alles voorstaat, maar denk dat de doorgewinterde rPI gebruiker hier beter mee over weg kan.
Misschien is een manual of korte info tag nog een handige toepassing.
Hoe ze tegenwoordig 'gekweekt' worden wel.
Verwijderd

experiabox v8 regelmatig gegevens uit control panel halen?
Klein programma dat incoming calls uit kpn experia box uitleest en weergeeft. En als het in sms mode staat me een sms stuurt met het nummer van een gemist telefoontje. Erg handig gebleken, gebruik het dagelijks.
Welke programmeertaal heb je gebruikt? En welke NET versie?Verwijderd schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 08:54:
[afbeelding]
experiabox v8 regelmatig gegevens uit control panel halen?
Klein programma dat incoming calls uit kpn experia box uitleest en weergeeft. En als het in sms mode staat me een sms stuurt met het nummer van een gemist telefoontje. Erg handig gebleken, gebruik het dagelijks.
Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ
Verwijderd
Java.Anonymoussaurus schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 10:07:
[...]
Welke programmeertaal heb je gebruikt? En welke NET versie?
Ik ben waarschijnlijk een van de weinige die nog vrolijk swingt met java swing.
Aha, ik ben niet super bekend met Java ofzoVerwijderd schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 10:46:
[...]
Java.
Verwijderd
Ik ben meer iemand van functionaliteit over uiterlijk, maar met een lijntje code kun je het zo mooi (of lelijk) maken als je het maar wil:Anonymoussaurus schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 10:50:
[...]
Aha, ik ben niet super bekend met Java ofzo, maar, je UI is nogal 'ouderwets' (niet te letterlijk nemen).

M'n windows instellingen gooien ook beetje roet in het eten, dat is namelijk nog classic
Nope, me tooVerwijderd schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 10:46:
[...]
Java.
[ Voor 3% gewijzigd door WernerL op 01-05-2015 14:15 ]
Roses are red, violets are blue, unexpected '{' on line 32.
Mijn extensie schakelt zodra je aangeeft een smiley te willen gebruiken naar de tab met recent gebruikte smileys. Misschien niet voor veel mensen bruikbaar, maar voor mezelf in ieder geval wel.
De extensie is hier terug te vinden: https://chrome.google.com...nelembojjkecke?authuser=1
thnx, er zit help in het programma via het standaard "Help menu" dat de meeste apps in OS X hebben, waarin beschreven staat hoe alles werkt.Ziet er erg mooi uit!
Weet niet waar alles voorstaat, maar denk dat de doorgewinterde rPI gebruiker hier beter mee over weg kan.
Misschien is een manual of korte info tag nog een handige toepassing.
God is a ludicrous fiction, dreamt up by inadequates who abnegate all responsibility to an invisible magic friend.
De officiele API van RDW gebruikt om alles te downloaden, vervolgens eigen db schema gemaakt en alles geimporteerd.Amanush schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 08:33:
[...]
Welke API('s) gebruik je om achter het aantal zitplaatsen te komen aan de hand van het kenteken?
https://opendata.rdw.nl/
Aha, misschien vertraging bij RDW zelf
Ik ben namelijk opzoek naar een nieuwe(tweedehands) auto en moet voor elke auto omrekenen of ik goedkoper uit ben met diesel of benzine. Dat heeft mij op het idee gebracht om een app te maken waarmee dit kan.
Mijn app heet "Omslagpunt calculator"
Link naar Play Store
Je moet zelf het kenteken invoeren en de voertuiggegevens worden opgehaald van rdw. Verder moet je ook aangeven hoeveel kilometers je per jaar gaat rijden en wat de actuele brandstofprijzen zijn.
Todo:
- Wijzigen/Updaten van gegevens van al ingevoerde kenteken mogelijk maken
- Verwijderen van ingevoerde kenteken
- Actuele brandstofprijzen ergens ophalen, geen idee nog waar
- Ik heb nog geen tijd gehad om alle UIElementen relatief te maken aan de schermresolutie. Het kan dus zijn dat het niet altijd even mooi uitziet op andere resoluties dan fullhd
Hier moet ik nog naar kijken.
- Het bedrag dat je moet betalen voor motorvoertuigenbelasting is afhankelijk van het gewicht, brandstof, en type auto(Personenauto, Bestelauto, etc.). Dit is een beetje pain in the ass, omdat ik nog geen andere oplossing heb gevonden dan min of meer alles te hardcoden.
- Verder is de gegevens van rdw niet altijd compleet waardoor het soms niet mogelijk is om het omslagpunt te berekenen.
[ Voor 17% gewijzigd door ObiTewodros op 11-05-2015 01:01 ]
Ik heb een paar random kentekens opgezocht en bij elke staat dat het niet apk gekeurd is. Hoe bepaal je of een voertuig apk gekeurd is of niet? Kijk je naar het vervaldatum apk en als het al geweest is -> niet apk gekeurd? Het overkomt mij namelijk best vaak dat er iets fout gaat met parsen van datumsJJ93 schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 18:25:
[...]
De officiele API van RDW gebruikt om alles te downloaden, vervolgens eigen db schema gemaakt en alles geimporteerd.
[...]
Aha, misschien vertraging bij RDW zelfZorgen dat alle data altijd up-to-date is heeft op dit moment de hoogste prioriteit!
[ Voor 25% gewijzigd door ObiTewodros op 10-05-2015 23:58 ]
Er zaten inderdaad nog een aantal onhandigheden in de oude code. De afgelopen week had ik mei-vakantie en heb ik flink wat uren aan de http://voertuig.net back-end kunnen werken.ObiTewodros schreef op zondag 10 mei 2015 @ 23:53:
[...]
Ik heb een paar random kentekens opgezocht en bij elke staat dat het niet apk gekeurd is. Hoe bepaal je of een voertuig apk gekeurd is of niet? Kijk je naar het vervaldatum apk en als het al geweest is -> niet apk gekeurd? Het overkomt mij namelijk best vaak dat er iets fout gaat met parsen van datums. Verder heb je volgens mij in de door rdw geleverde data een veld "wachten op keuren". Maak je daar gebruik van?
Overgestapt op een server met 32GB RAM en ElasticSearch werkend gekregen. Zojuist de front-end online gezet, werkt nu echt als een trein. De meeste tijd zat hem in de importer, nu kan ik automatisch multi-threaded data importeren met een redelijke vlotte snelheid. En ik moest de hele API ook herschrijven naar ElasticSearch requests..
Ik maak nu inderdaad gebruik van het "Wachtopkeuren" veld. Maar ik zie nu ook in de RDW dataset dat dit niet gelijk staat aan APK
Dus ik moet inderdaad even de huidige datum vergelijken met de APK-vervaldatum. Thx!
EDIT: Zit er nu in
Dus ook voor de andere mensen die al opmerkten dat hun auto wel APK-gekeurd was, moet nu wel kloppen

[ Voor 8% gewijzigd door JJ93 op 11-05-2015 00:37 ]
Werkt inderdaad prima nu. Goed bezigJJ93 schreef op maandag 11 mei 2015 @ 00:28:
[...]
Dus ook voor de andere mensen die al opmerkten dat hun auto wel APK-gekeurd was, moet nu wel kloppen
Deze staat in mijn bookmarks, zodra ik klaar ben met de NS API te (mis)bruiken ga ik hiermee wat doen.JJ93 schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 18:25:
[...]
De officiele API van RDW gebruikt om alles te downloaden, vervolgens eigen db schema gemaakt en alles geimporteerd.
[...]
Aha, misschien vertraging bij RDW zelfZorgen dat alle data altijd up-to-date is heeft op dit moment de hoogste prioriteit!
Mooi zo
Zeker interessant om bezig te zijn met grote datasets. Al moet ik daar wel bijzeggen dat ik blij ben dat mijn hele back-end nu in elkaar zit. Ik hou me toch liever bezig met de front-end en native appssander0 schreef op maandag 11 mei 2015 @ 11:16:
[...]
Deze staat in mijn bookmarks, zodra ik klaar ben met de NS API te (mis)bruiken ga ik hiermee wat doen.
Ik moet in ieder geval nog even kijken hoe ik merken en modellen die beginnen met een bepaalde letter goed kan weergeven. De API call zelf is geen probleem, maar browsers hebben vooral moeite met het renderen van duizenden opties.
Bijvoorbeeld: http://voertuig.net/modellen/a
Het laad icoontje loopt vast tijdens het renderen van de rest van de pagina. Op zich niet heel gek, eens zien of ik dat async kan doen of in stappen o.i.d. Pagination zou ook nog kunnen.. Maar ik ga er in ieder geval nog een zoek balkje inzetten zodat je makkelijk kunt filteren. Dan is het juist wel mooi dat alle opties meteen op de pagina beschikbaar zijn en dus in m'n Javascript zitten. Makkelijk filteren van alle opties.
EDIT: Misschien een combinatie door in eerst instantie 100 resultaten te weergeven, maar wel alles in te laden via mijn API call. Via de zoekbalk worden dan wel resultaten weergeven. En als je verder naar onder scrollt laadt de rest automatisch. Voor de gebruiker de prettigste ervaring denk ik, maar misschien wat minder qua SEO.
[ Voor 11% gewijzigd door JJ93 op 11-05-2015 22:06 ]
Hij deed het alleen door gebruik te maken van de rdw website zelf.
Na 10 minuten lag de site plat...
Wat ik zelf altijd fijn vind werken is een filter functie. Je kunt deze ook combineren met een ajax request om niet de hele dataset te laden. Ik heb dit een keer gedaan in jquery omdat de performance in internet explorer 8 te slecht was.JJ93 schreef op maandag 11 mei 2015 @ 22:02:
[...]
Mooi zo![]()
[...]
EDIT: Misschien een combinatie door in eerst instantie 100 resultaten te weergeven, maar wel alles in te laden via mijn API call. Via de zoekbalk worden dan wel resultaten weergeven. En als je verder naar onder scrollt laadt de rest automatisch. Voor de gebruiker de prettigste ervaring denk ik, maar misschien wat minder qua SEO.
De grootste Nederlandstalige database met informatie over computers met zoekfunctie!!
Zelfs de Azure service geeft af en toe een 504 als je constant requests stuurt. Dus het kostte vrij veel tijd om alles goed werkend te krijgen en goed af te stemmen. Maar het is mooi dat deze data wordt aangeboden!itsleon schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 08:18:
Mijn collega is een tijdje terug ook bezig geweest om elke type auto in Nederland in een database te krijgen.
Hij deed het alleen door gebruik te maken van de rdw website zelf.
Na 10 minuten lag de site plat...
De grootste API calls zijn zo'n 100kB en bevatten zo'n 15.000 objecten. Dus om die 100kB te splitsen lijkt me niet perse nodig. Maar om niet meteen alles te weergeven lijkt me wel beter. Want nu loopt je browser gewoon eventjes vast bij genereren van 15.000 html blokjes. Mijn telefoon trekt het nog wel maar ik ben bang dat de oudere telefoons hier mogelijk zelfs crashen o.i.d. Misschien gaat 15.000 objecten in een array daar ook niet helemaal super. Dus dat moet getest wordenpietje63 schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 11:37:
[...]
Wat ik zelf altijd fijn vind werken is een filter functie. Je kunt deze ook combineren met een ajax request om niet de hele dataset te laden. Ik heb dit een keer gedaan in jquery omdat de performance in internet explorer 8 te slecht was.

Verder heb ik de fever RESTful API geimplementeerd, waardoor je ook met betaalde clients zoals Reeder de feeds kunt beheren:

Het is open source te downloaden van: https://github.com/pietheinstrengholt/rssmonster
http://www.xbmcfreak.nl/
Met deze app kun je voor tot 10 apps status update berichten krijgen via Pushover en Pushbullet hoe vaak je app gedownload wordt.

Download link: MU Download Monitor
Potver..ik wilde al een tijdje zoiets bouwen... Nou ja, scheelt wel tijd. Ziet er netjes uit, ik ga het eens proberenErhnam schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 16:18:
Eindelijk weer eens wat tijd kunnen besteden aan mijn Google Reader Alternatief projectje. Naam van het beestje is RSSMonster. Het is een zelf hosted RSS aggregator, waardoor je dus niet voor diensten zoals Feedly, Digg of Fever hoeft te betalen. Het haalt momenteel de feeds netjes op en markeert tjidens het scrollen. Verder schaalt het netjes naar de Desktop, iPhone of iPad. Is gebouwd in PHP, Mysql en Javascript en maakt gebruik van het Twitter Bootstrap framework. Impressie:
[afbeelding]
Verder heb ik de fever RESTful API geimplementeerd, waardoor je ook met betaalde clients zoals Reeder de feeds kunt beheren:
[afbeelding]
Het is open source te downloaden van: https://github.com/pietheinstrengholt/rssmonster
Thx. Als je wilt helpen met pull requests kan altijddatadevil schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 08:48:
[...]
Potver..ik wilde al een tijdje zoiets bouwen... Nou ja, scheelt wel tijd. Ziet er netjes uit, ik ga het eens proberen
http://www.xbmcfreak.nl/
ik zal kijken, altijd leuk om beetje mee te helpenErhnam schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 13:33:
[...]
Thx. Als je wilt helpen met pull requests kan altijd

Download link: IMDb Monitor
Hoe weet je dat er een nieuwe top 250 notering is?Hephaestus schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 22:56:
Een OS X app gemaakt: IMDb Monitor die een Pushover, Pushbullet of Notification Center bericht stuurt als er een nieuwe noteringen in de IMDb Top 250 is, met support voor CouchPotato om nieuwe noteringen automatisch toe te voegen aan CouchPotato.
[afbeelding]
Het lijkt mij in ieder geval een toffe app, zeker de integratie met CouchPotato.
[ Voor 100% gewijzigd door Firefly III op 23-10-2016 15:57 . Reden: Leeg vanwege privacy. ]
Ziet er goed uit! Maar eens kijken of ik zoiets voor Windows kan maken. Gebruik je hun API of zo?Hephaestus schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 22:56:
Een OS X app gemaakt: IMDb Monitor die een Pushover, Pushbullet of Notification Center bericht stuurt als er een nieuwe noteringen in de IMDb Top 250 is, met support voor CouchPotato om nieuwe noteringen automatisch toe te voegen aan CouchPotato.
[afbeelding]
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
misschien handig: via deze ftp's kun je het ratings.list.gz bestand downloaden, dan heb je gewoon de lijst direct in text formaat: http://www.imdb.com/interfacesHephaestus schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 22:56:
[afbeelding]
eens kijken of er iets te bouwen is voor windows en torrents
[ Voor 4% gewijzigd door efan op 16-05-2015 13:46 ]
Handig! In je screenshot bevat de venstertitel wel een typoHephaestus schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 18:38:
Een app gemaakt voor OS X: MU Download Monitor voor Developers die apps hebben op de site: www.macupdate.com.
Met deze app kun je voor tot 10 apps status update berichten krijgen via Pushover en Pushbullet hoe vaak je app gedownload wordt.
[afbeelding]
Download link: MU Download Monitor
OMG, Duh fixed, zal alleen even duren voordat macupdate de app opnieuw reviewed en verandering zichtbaar is.Handig! In je screenshot bevat de venstertitel wel een typo
@Devilly & Slarioux & DennusB: Ik HTML Parse de site www.took.nl/250/
Mijn doel is nog steeds hetzelfde als toen ik ooit begon aan het project: een volledige muziek cliënt maken die communiceert met Mopidy. Ondertussen zijn er veel functionaliteiten bijgekomen waaronder:
- Het beheren van je volledige Spotify Library (playlists, songs, artists en albums)
- Het synchroniseren van de client met andere clients die dezelfde server gebruiken
- Een vernieuwde Queue Manager die Mopidy's eenvoudige tracklist omtovert tot een daadwerkelijke 'queue'.
De populariteit van de client steeg snel dus ontwikkeling is nog steeds volop gaande!

Ten opzichte van eerdere versies zijn er twee grote verschillen:
1. De layout, nu geoptimaliseerd voor elk formaat Android device.
2. De gegevens, nu gestructureerd in blokjes en helaas ook wat minder gegevens. Komt omdat ik ben geswitched naar mijn eigen database ipv data lenen van Autoweek
Tablet impressie

Telefoon impressie

Oude versie ter vergelijking

Download:
Google Play: Kenteken Informatie
Nog even een aantal feedback puntjes afwachten en verwerken, en dan ga ik aan de slag met de iOS versie!
[ Voor 30% gewijzigd door JJ93 op 21-05-2015 10:22 . Reden: Plaatjes gehost op Imgur ipv Playstore img link ]
Heel mooi! Ik probeer nu eerst Mopidy werkend te krijgen op een VM, dan zal ik eens kijken hoe het werkt!Dirkjo schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 22:22:
Aan het begin van dit jaar had ik al een keer de eerste vernieuwde versie 1.0 van mijn cliënt voor Mopidy gedeeld (Dirkjo in "[Alg] Welke tools heb jij gemaakt? - deel IV"), maar ondertussen zijn we bij 1.5.0 en deel ik 'm toch graag nog een keer.
Mijn doel is nog steeds hetzelfde als toen ik ooit begon aan het project: een volledige muziek cliënt maken die communiceert met Mopidy. Ondertussen zijn er veel functionaliteiten bijgekomen waaronder:
- Het beheren van je volledige Spotify Library (playlists, songs, artists en albums)
- Het synchroniseren van de client met andere clients die dezelfde server gebruiken
- Een vernieuwde Queue Manager die Mopidy's eenvoudige tracklist omtovert tot een daadwerkelijke 'queue'.
De populariteit van de client steeg snel dus ontwikkeling is nog steeds volop gaande!![]()
[afbeelding]
Wel jammer dat er geen online server is ofzo die dit draait, nu moet ik zelf een VM opzetten en alles.
2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI
Persoonlijk vind ik het fijn om te zien in de historie/geschiedenis welk merk en type auto bij het kenteken horen, zodat ik ze niet allemaal hoef te openen (zoals in je oude versie dus). Ik spot ook wel eens iets en als ik het dan later wil doorsturen of laten zien kan ik snel de naam in het lijstje terugvinden. Verder vind ik het er goed uit zien!JJ93 schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 22:59:
De nieuwe Kenteken Informatie Android app is nu ook eindelijk af![]()
2. De gegevens, nu gestructureerd in blokjes en helaas ook wat minder gegevens. Komt omdat ik ben geswitched naar mijn eigen database ipv data lenen van Autoweek![]()
Landscape tablet impressie
[afbeelding]
[afbeelding]
Telefoon impressie
[afbeelding] [afbeelding]
Download:
Nog even een aantal feedback puntjes afwachten en verwerken, en dan ga ik aan de slag met de iOS versie!
AMD 5800X3D | 16gb DDR 4 @ 3800/14 | 4070 Ti | 1TB Samsung Evo 970, 1TB Samsung Evo 860, 512MB Crucial
Je foto's doen het niet meerJJ93 schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 22:59:
De nieuwe Kenteken Informatie Android app is nu ook eindelijk af![]()
2. De gegevens, nu gestructureerd in blokjes en helaas ook wat minder gegevens. Komt omdat ik ben geswitched naar mijn eigen database ipv data lenen van Autoweek![]()
Landscape tablet impressie
[afbeelding]
[afbeelding]
Telefoon impressie
Download:
Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag
Ik denk dat het probleem aan jouw kant ligt. Ik zie wel gewoon de afbeeldingen op mijn pc, ook kan ik de link gewoon aanklikken.
Nope, ik zie ze ook niet.Anonymoussaurus schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 09:00:
[...]
Ik denk dat het probleem aan jouw kant ligt. Ik zie wel gewoon de afbeeldingen op mijn pc, ook kan ik de link gewoon aanklikken.
Hmm vaag, welke browser gebruik je?
Misschien dat het daar aan ligt. Ik gebruik Windows 8.1 x64 in combinatie met Google Chrome 43.0.2357.65 x64.
Dit topic is alleen bedoeld om zelfgemaakte tools te showen en te bespreken. Net als in de rest van Programming is het hier dus ook niet toegestaan om 'even te vragen of iemand iets kan maken'. Dit is een forum over zelf programmeren, geen McDonalds afhaalbalie voor lappen code of software.