TVH7 schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 22:57:
[...]
Gaaf! Misschien is het een idee om het zoeken iets minder precies te maken. Als ik nu McLaren zoek krijg ik niks want hij staat er in als Mc Laren en zo heb ik nog wel meer. Voor der rest echt super leuk om zo alles een beetje op te zoeken!
Thx

Klopt, ik kan hier helaas vrij weinig aan doen omdat het merk zo staat geregistreerd in de database van het RDW.
Zoek hetzelfde kenteken hier bijvoorbeeld op:
https://www.rdw.nl/Partic...ekenregister-inzien-.aspx
(hier onder verder)
Zoiets kan ik inderdaad wel doen. Het doorzoeken van merken en modellen kan zeker nog verbeterd worden. Ik ga waarschijnlijk nog een "full text" optie toevoegen:
dus of een eerste karakter klikken (als je gewoon een beetje rond wil kijken)
of je zoekt bijvoorbeeld op mclaren en Mc Laren moet dan ook weergeven worden.
Caelorum schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 00:41:
Wat ik storender vind zijn die underscores. Die zou je er best uit kunnen laten in de weergave. Overigens ook het gebrek aan streepjes in de kentekens. Ze lijken op deze manier wat raar, omdat (neem ik aan) iedereen gewend is die streepjes wel te zien.
Die underscores in het filter moeten er eigenlijk nog uit ja. Ik ben nog steeds aan het experimenteren met de mogelijkheden van ElasticSearch. Maar ik kwam gister al een manier tegen hoe ik geen streepjes aan de gebruiker kan tonen en zelf wel het correcte veld weet.
Ik overweeg ook streepjes toe te voegen. Eigenlijk hetzelfde als met het filter, streepjes tonen aan de gebruiker en intern geen streepjes gebruiken.
michelvosje schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 09:17:
Ik kon dacht ik geen bouwjaar invoeren om te zoeken?
Mijn auto was als ik het goed heb een:
- 207 1.4 55KW COOL N BLUE
Dit kan ik bij de anwb invoeren. Maar bij jouw site staat hij onder het model:
- 207
Misschien missen er een reeks modellen?
De afbeeldingen matchen niet met mijn peugeot 207.
Weet niet hoe je aan de afbeeldingen komt. Maar misschien dat een rating systeem voor de afbeeldingen handig is? Dat gebruikers afbeeldingen kunnen plussen en minnen?
Nou kijk maar wat je met mijn punten doet. Handige site. Ga zo door

. Ook leuk om idd een beetje te kijken hoeveel auto's er van een bepaald model rijden.
Op dit moment zijn alle filters nog met checkboxes en nog geen nummer-sliders zoals LeonNL87 hieronder ook benoemd.
Met de huidig getoonde velden zijn checkboxes nog wel te doen, maar met catalogus prijs en bpm krijg je al een enorme lijst als er veel voertuigen in de dataset zitten.
Met datums is het helemaal niet te doen, dus ik moet nog sliders implementeren en datum range pickers om op alle bekende velden te filteren.
De afbeeldingen komen van Flickr af en kloppen daardoor helaas ook niet altijd. Zeker m.b.t. de kleuren klopt het niet, en ook niet altijd met het juiste bouwjaar.
Hier wil ik inderdaad nog user feedback op los laten. Ik moet dan eerst alle afbeeldingen van Flickr op mijn eigen server opslaan. Nog even kijken hoe dat zit qua copyright.
En mensen toestaan om eigen foto's te uploaden bijvoorbeeld.
LeonNL87 schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 11:42:
[...]
Mooi gemaakt! Wat ik zelf wel handig zou vinden is bij o.a. de filters van prijs BPM en prijs catalogus een range te kunnen kiezen zoals bv 20.000 ~ 23.000 i.p.v. alle gevonden waarden. (of net als de pricewatch een slider)
Enige jammere is dat op de 2 pagina's van de jaguars die je plaatst een groene jaguar staat met kenteken 21-YA-84, Zoek je daar op dan krijg je een rode te zien
http://voertuig.net/kenteken/21YA84
Thx, zoals hierboven genoemd is kloppen de afbeeldingen vaak niet.
Ook het 'probleem' van de nummers genoemd: het zijn er eigenlijk te veel om checkboxes voor te gebruiken.
Helaas heeft HTML geen 'range slider' component en Android en iOS niet. Maar dat zou inderdaad een stuk beter zijn voor getallen.
Waarschijnlijk maar jQuery UI of een andere library gebruiken voor datum pickers en range sliders.
Of even kijken of je met HTML5 en wat JavaScript makkelijk zelf wat kan knutselen.
Vanuit ElasticSearch kan minimum en maximum waardes van een bepaald veld terug krijgen dus dat is verder geen probleem.
Butz0rs schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 18:31:
[...]
Handige Site! Wat ik tot nu toe nog niet heb kunnen vinden op sites met kentekeninformatie, is het zoeken met wildcards. Als ik bijvoorbeeld een rode sportwagen gezien heb met kenteken LR-??-95, zou ik graag snel een overzicht willen hebben met autos die hieraan voldoen.
Thx, alleen kentekens kunnen op dit moment gezocht worden, maar het kenteken moet dan wel in de database voorkomen.
In principe zou je ook kunnen filteren zonder een merk of model te selecteren. Dus alle opties in de database, incl. filter voor merk, model en kenteken.
En dan nog een input field waarbij je tekst kunt invullen incl. wildcards.
---------------
Veel feedback, bedankt allemaal

Er valt in ieder geval nog genoeg toe te voegen
Ik zal eerst eens bezig gaan met het verbeteren van de huidige features:
- Merk full text search
- Model full text search
- Filter uitbreiden met range sliders + datum pickers
En vervolgens eens zien welke nieuwe features ik ga toevoegen.
Sowieso hebben plaatjes ook een hoge prioriteit omdat dit relevent is voor elk voertuig.
Het enige probleem is tijd

Mede doordat elke feature uiteindelijk drie of vier keer geimplementeerd moet worden.
Ook in de Android app (in Playstore) en de iOS app (bijna gereed). En ik wil ook nog een universal app maken voor Windows 10.
Maar het is verder leuk om mee bezig te zijn en eigenlijk kan je steeds weer verder