Helaas niet, ik zit 'opgescheept' met een bescheiden Whop abonnement. Anders had ik 't met plezier gedaan voor jeDamic schreef op zaterdag 03 oktober 2015 @ 12:19:
[...]
[...]
Heeft er trouwens iemand van jullie twee FUP (Fibernet 200), zoja wil je dan AUB de Telemeter pagina doorsturen, dan kan ik die verwerken. Dit kan door een bug rapport door te sturen en dan "Send Telemeter page" aan te vinken (de rest moet niet maar mag)
Dank bij voorbaat Damic
Dan wacht ik het antwoord wel af van Koenvh. Mag ik vragen wat je ervan vind?
Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag
Ik ben geen Belg (en heb dus geen Telenet), dus helaas (of gelukkig, want ik heb als Nederlander geen limiet of FUPDamic schreef op zaterdag 03 oktober 2015 @ 12:19:
[...]
[...]
Heeft er trouwens iemand van jullie twee FUP (Fibernet 200), zoja wil je dan AUB de Telemeter pagina doorsturen, dan kan ik die verwerken. Dit kan door een bug rapport door te sturen en dan "Send Telemeter page" aan te vinken (de rest moet niet maar mag)
Dank bij voorbaat Damic
🠕 This side up
Ha das spijtig
Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag
Mooie app! Die ga ik blijven gebruiken. Goed gebruik gemaakt van material design, wel mis ik zoals al voor me genoemd werd feedback bij de 'quickset'-functionaliteit.iBlink schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 15:18:
[..]
Aangezien ik vaak die foto’s plaatste als wallpaper op mijn smartphone kwam ik op het idee om er een app voor te maken. En vandaag is hij er eindelijk: Wonderwall! De app is beschikbaar voor zowel smartphones als tablets die draaien op Android.
Grappig trouwens, toonde de app aan mijn zusje en die kende je blog. Zij gebruikt nu ook naar tevredenheid je app ;-)
Voor mij zou een snackbar geen probleem zijn, na quicksetten ga ik toch eerst naar mijn beginscherm om het resultaat te bekijken. Kan me voorstellen dat als je dan snel weer een andere kiest de snackbar teveel in beeld is inderdaad. Misschien is het een optie om de feedback binnen de activity te houden? Bijvoorbeeld dat de tekst in de knop na tappen verandert in een vinkje en dan weer terug. Gebruiker ziet de animatie, maar zodra hij/zij ervoor kiest de activity te verlaten blijft-ie niet hangen zoals bij een snackbar zegmaar.iBlink schreef op woensdag 30 september 2015 @ 11:35:
[...]
Dat is zeker iets waar ik nog aan kan werken. In het begin liet ik een Snackbar verschijnen als de quickset je achtergrond had ingesteld. Na een tijd werd het echter irritant dat je telkens die boodschap op je scherm kreeg.
Ik ben er nu over aan het denken om een dialoog te tonen met het bericht dat de achtergrond succesvol is ingesteld, met een checkbox om deze nooit meer te laten zien.
Mijn reden voor het weghalen was dat als quickset klikbaar werd, het zetten van je achtergrond toch niet kan falen. De button wordt immers pas 'enabled' als de achtergrond succesvol is geladen.
[ Voor 3% gewijzigd door jacobras op 03-10-2015 14:18 ]
Mijn laatste (grote) reviews: Medal of Honor (VR), Half-Life: Alyx (VR)
Hele nette app! Gebruik hem nu een paar dagen en steeds weer verrast wat voor gave plaatjes ertussen zitten. Heb hem op elke 4 uur een nieuwe staan, werkt prima!iBlink schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 15:18:Wonderwall
Hey medetweakers. Ik heb mijn vorige 2 Android apps hier geplaatst en steeds interessante feedback gekregen. Gisteren heb ik een nieuwe app gelanceerd, dus deel ik deze ook weer met jullie!
Eind vorig jaar ben ik begonnen met het verzamelen van copyright-vrije fotografie. Elke dag plaatste ik mijn favoriet op een simpele blog. Nu nog geen jaar later heeft m’n blog al over 50.000 volgers!
Aangezien ik vaak die foto’s plaatste als wallpaper op mijn smartphone kwam ik op het idee om er een app voor te maken. En vandaag is hij er eindelijk: Wonderwall! De app is beschikbaar voor zowel smartphones als tablets die draaien op Android.
Omdat een video veel meer zegt dan alleen woorden:
[video]
Google Play: Wonderwall
Reacties lees ik met plezier en ook reviews op de Play Store zijn altijd welkom!
Alvast bedankt.
Moet wel even een ding kwijt: het is jammer dat je niet slechts een aantal categorieën kan kiezen in de autosetter. Ik had graag gezien dat ik bijvoorbeeld de categorieën watervallen, bergen en steden had kunnen kiezen, en de rest niet. Nu is het één categorie, of allemaal, of je favorieten, maar juist jouw app gebruik ik omdat ik niet steeds zelf favorieten wil hoeven uit te zoeken.
Het random aspect van wat je nu weer als wallpaper hebt is namelijk echt heel leuk, hou ik wel van! En doordat jij je focust op afbeeldingen die vrij neutraal zijn heb je niet dat je plots met een NSFW(-ish) achtergrond zit, midden op je werkdag
Whoppa klant hier, ook goed?
Last night I lay in bed looking up at the stars in the sky and I thought to myself, where the heck is the ceiling.
Natuurlijk dat is ook FUP he
Net geïnstalleerd en login/username toegevoegd, maar krijg geen "grafiek" te zien
Zal ik alvast een bug submitten?
Update:Bug gesubmit --> bijkomend: zodra deze tool openstaat reageert mijn pc (win 10, I7, Dell Latitude E6530) heel slecht/traag
Update 2: Om één of andere reden loopt hij nu niet meer met vertraging
[ Voor 31% gewijzigd door dj_vibri op 05-10-2015 09:25 ]
Last night I lay in bed looking up at the stars in the sky and I thought to myself, where the heck is the ceiling.
Dat van de grafiek klopt, voor de laatste Telenet update was er geen grafiek, nu weet ik het niet maar je data klopt wel of loopt die ook in de soep?
Je mag altijd een bug rapport doorsturen. Straks eens bekijken, nu op het werk. Mmh die sloomheid heb ik nog niet ervaren, heb natuurlijk nog geen Win10 dus kan daar niet op testen
Je mag altijd een bug rapport doorsturen. Straks eens bekijken, nu op het werk. Mmh die sloomheid heb ik nog niet ervaren, heb natuurlijk nog geen Win10 dus kan daar niet op testen
[ Voor 28% gewijzigd door Damic op 05-10-2015 09:20 ]
*Geen data gevonden* --> yep correcte login gegevensDamic schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 09:16:
Dat van de grafiek klopt, voor de laatste Telenet update was er geen grafiek, nu weet ik het niet maar je data klopt wel of loopt die ook in de soep?
Straks eens beijken, ik hou je op de hoogte als er een nieuwe versie is. Tot dan mag je het programma afsluiten
Misschien nog handig om te vermelden dat ik gebruik maak van een "tweede" (hoofd)gebruiker, dus accountname startend met een w**** ipv t****, de hoofdgebruiker weten we het wachtwoord niet meer, maar doen alles via de w-account (waar ik ook de telemeter mee kan raadplegen op de site zelfDamic schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 09:25:
Straks eens beijken, ik hou je op de hoogte als er een nieuwe versie is. Tot dan mag je het programma afsluiten
Hier ben ik het helemaal mee eens, deze feature zou ik ook graag zien.Merethil schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 07:25:
[...]
Moet wel even een ding kwijt: het is jammer dat je niet slechts een aantal categorieën kan kiezen in de autosetter. Ik had graag gezien dat ik bijvoorbeeld de categorieën watervallen, bergen en steden had kunnen kiezen, en de rest niet. Nu is het één categorie, of allemaal, of je favorieten, maar juist jouw app gebruik ik omdat ik niet steeds zelf favorieten wil hoeven uit te zoeken.
Het random aspect van wat je nu weer als wallpaper hebt is namelijk echt heel leuk, hou ik wel van! En doordat jij je focust op afbeeldingen die vrij neutraal zijn heb je niet dat je plots met een NSFW(-ish) achtergrond zit, midden op je werkdag
Verder is de app top!
[ Voor 6% gewijzigd door TheDutchCat op 05-10-2015 10:04 ]
Laatst een scriptje geschreven om mijn MySQL databases te exporteren (alle databases). Waarom? Omdat ik vaak verander van werk lokatie / opslag methode. InnoDB's gaan bij mij vaak naar de moeren dus wilde ik per migratie alle databases kunnen extracten en zippen. Structuur en data apart per database.
Evens duidelijk als je hem via de commandline draait.
Kan nog genoeg verbeterd worden maar wilde hem gewoon delen!
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
| <?php error_reporting(E_ALL); set_time_limit(0); date_default_timezone_set('Europe/Amsterdam'); $nocache = 'SQL_NO_CACHE '; $username = 'root'; $password = 'usbw'; $hostname = 'localhost'; $port = '3307'; $enter = (php_sapi_name() == "cli") ? PHP_EOL : '<br />'; $update = false; echo '<h2>Export Mysql Structure & Data to ZIP</h2>' . $enter . $enter; flush(); try { $con = "mysql:host=" . $hostname . ";port=" . $port; $pdoCon = new PDO($con, $username, $password, array(PDO::ATTR_ERRMODE=>PDO::ERRMODE_EXCEPTION)); $pdoCon->setAttribute(PDO::MYSQL_ATTR_USE_BUFFERED_QUERY, false); $dbs = $pdoCon->query("SHOW DATABASES")->fetchAll(); echo '<pre>' . $enter; foreach ($dbs as $database) { if (!in_array($database[0], array('information_schema', 'performance_schema', 'phpmyadmin', 'mysql'))) { flush(); echo date("Y-m-d H:i:s") . '::database: ' . $database[0] . $enter; $pdoCon->query("USE `" . $database[0] . "`"); $tables = $pdoCon->query("SHOW TABLES")->fetchAll(); foreach ($tables as $table) { flush(); echo date("Y-m-d H:i:s") . '::--table: ' . $table[0] . ' ['; $zip = new ZipArchive; $res = $zip->open($database[0] . '-mysql.zip', ZipArchive::CREATE); $locate = $zip->locateName($database[0] . '-' . $table[0] . '-scheme.sql'); $zip->close(); if ($locate == false OR $update == true) { try { $scheme = $pdoCon->query("SHOW CREATE TABLE `" . $table[0] . "`"); if ($scheme != false) { $scheme = $scheme->fetch(); $create = $scheme[1]; $create = preg_replace('/AUTO_INCREMENT=([0-9]+) /i', '', $create); $zip = new ZipArchive; $res = $zip->open($database[0] . '-mysql.zip', ZipArchive::CREATE); if ($res === TRUE) { $zip->addFromString($database[0] . '-' . $table[0] . '-scheme.sql', $create); $zip->close(); echo 'STRUCT:ZIP '; } $zip = new ZipArchive; $res = $zip->open($database[0] . '-mysql.zip', ZipArchive::CREATE); $locate = $zip->locateName($database[0] . '-' . $table[0] . '-data.sql'); $zip->close(); if ($locate == false OR $update == true) { try { $data = $pdoCon->query("SELECT * FROM `" . $table[0] . "`"); $tmp = 'tmp-' . $database[0] . '-' . $table[0] . '-data.sql'; $fd = fopen($tmp, "w+"); while($insert = $data->fetch(PDO::FETCH_ASSOC)) { fputs($fd, "INSERT INTO `" . $table[0] . "` VALUES ('" . implode("','", $insert) . "')\r\n"); } echo 'DATA:TEMP '; fclose($fd); $zip = new ZipArchive; $res = $zip->open($database[0] . '-mysql.zip', ZipArchive::CREATE); if ($res === TRUE) { $zip->addFile($tmp, $database[0] . '-' . $table[0] . '-data.sql'); $zip->close(); unlink($tmp); echo 'DATA:ZIP '; } } catch (Exception $e) { echo ' ** ERRORRRR'; } } else { echo 'INFO: No data update needed'; } } else { echo 'ERROR: table corrupt, can not access scheme'; } } catch(Exception $e) { echo 'ERROR: table corrupt, can not access scheme'; } } else { echo 'INFO: No scheme update needed'; } echo ']' . $enter; flush(); } } } } catch(Exception $e) { die("Error creating database connection"); } |
Tip: Gooi het scriptje op Github Gist, dan kunnen anderen het forken en verbeteringen aanbrengen.
[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]
Bij dezeSebazzz schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 10:08:
Tip: Gooi het scriptje op Github Gist, dan kunnen anderen het forken en verbeteringen aanbrengen.
https://gist.github.com/ericbruggema/44226d632a34d6804b4f
Voor PHP-commandline apps is Symfony Console een uitstekende library, daarmee zou je bijvoorbeeld sommige dingen als argument mee kunnen geven in plaats van ze te hardcoden
. Laracasts heeft er ook een serie over mocht je daar toegang toe hebben.
Waarom niet gewoon een backup? (of kan mysql dit niet?) In Sql Server heb ik zoiets gemaakt in drie regels. Ik zou ook eens uitzoeken waarom je databases stuk gaan, want dat is ook niet normaal.
Je kunt inderdaad op meerdere manieren gewoon backups maken, bijv. met mysqldump of door gewoon de hele MySQL data directory te zippen. Bewezen oplossingen die uitstekend werken 
Als ik het script zo bekijk voor wellicht een specifieke use case maar geeft mij toch wel wat kippevel... lijkt me inderdaad ook niet normaal als dingen steeds stuk gaan.
Juist omdat je vaak van werkplek verandert (en opslagmethode? wat je daar ook mee bedoelt..) is het wellicht handig om je database op een centrale plek te hosten waar je altijd bij kan.
Als ik het script zo bekijk voor wellicht een specifieke use case maar geeft mij toch wel wat kippevel... lijkt me inderdaad ook niet normaal als dingen steeds stuk gaan.
Juist omdat je vaak van werkplek verandert (en opslagmethode? wat je daar ook mee bedoelt..) is het wellicht handig om je database op een centrale plek te hosten waar je altijd bij kan.
www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8
Zo nu en dan wil ik nog wel eens de behoefte hebben om tussen de 'grote' projecten door iets kleins en simpels te doen. Resultaat: de Gnome Wallpaper Changer.
Een klein scriptje wat elke x tijd een nieuwe achtergrondafbeelding in Gnome 3 instelt. Deze afbeelding kan zowel van een map op je systeem komen als een random random afbeelding van Unsplash.com. Uiteindelijk de boel maar gedeeld en een simpele installer geschreven zodat ik 'm makkelijk op m'n andere systemen kan instellen.
Het is een simpel 'in een avond geschreven' scriptje, dus veel kan er niet van verwacht worden. Het doet wat 't moet doen.
Installeren kan via de README op Github. Of door het onderstaande uit te voeren:
Een klein scriptje wat elke x tijd een nieuwe achtergrondafbeelding in Gnome 3 instelt. Deze afbeelding kan zowel van een map op je systeem komen als een random random afbeelding van Unsplash.com. Uiteindelijk de boel maar gedeeld en een simpele installer geschreven zodat ik 'm makkelijk op m'n andere systemen kan instellen.
Het is een simpel 'in een avond geschreven' scriptje, dus veel kan er niet van verwacht worden. Het doet wat 't moet doen.
Installeren kan via de README op Github. Of door het onderstaande uit te voeren:
code:
1
| wget -O gnome-wallpaper-changer.tar.gz https://github.com/dirkgroenen/gnome-wallpaper-changer/archive/master.tar.gz && tar -vxf gnome-wallpaper-changer.tar.gz && ./gnome-wallpaper-changer-master/install.sh |
Niet veel mensen weten het maar in Gnome 3 zit die functionaliteit er standaard al in. Je kunt een slideshow maken op basis van een XML bestandje waar alle parameters in staan. Hier leggen ze uit hoe je dat kan doen, ook zijn er diverse tooltjes en extensies beschikbaar waarmee je ze makkelijk aan kan maken: https://help.ubuntu.com/community/SlideshowWallpapers.Dirkjo schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 15:37:
Zo nu en dan wil ik nog wel eens de behoefte hebben om tussen de 'grote' projecten door iets kleins en simpels te doen. Resultaat: de Gnome Wallpaper Changer.
code:
1 wget -O gnome-wallpaper-changer.tar.gz https://github.com/dirkgroenen/gnome-wallpaper-changer/archive/master.tar.gz && tar -vxf gnome-wallpaper-changer.tar.gz && ./gnome-wallpaper-changer-master/install.sh
Misschien leuk als uitbreiding of volgende vinger oefening? Leuk scriptje in ieder geval
www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8
The Line - Realtime doorkomsten
Al voor lange tijd wordt ik enorm gefrustreerd door de Android-app van De Lijn (de Vlaamse vervoersmaatschappij). Hun app is sloom, voldoet niet aan de Android design guidelines en biedt geen realtime-data aan.Tijd om daar wat aan te doen, dus! Hierbij presenteer ik jullie mijn eerste Android-app "The Line"! ("The Line wegens copyright enzo, "DeLijn++" leverde al een copyright strike op bij mijn gloednieuwe developers-account

Wat doet mijn app? Hij toont je in realtime wanneer je bus of tram eraan komt.
Je kan haltes en lijnen toevoegen aan groepen, zodat je de doorkomsten van meerdere haltes en lijnen tegelijk kan bekijken.
Hier zijn enkele screenshots:
Modbreak: je screenshots zijn stuk en browsers die daarom maar links laten zien in plaats van het kapotte plaatje breken daarom de layout van deze pagina. Upload je screenshots even elders of laat ze liever weg. Je kan deze post gewoon bijwerken; je linkjes staan er nog in, in een HTML-comment.
Je kan mijn app hier in de playstore vinden: Google Play: The Line: Realtime doorkomsten
Graag hoor ik wat jullie ervan vinden. Feedback is altijd welkom!
[ Voor 10% gewijzigd door NMe op 12-10-2015 03:08 ]
Android developer & dürüm-liefhebber
Ah dat is inderdaad een nieuwe voor me. Even snel doorgelezen en zo te zien werkt het in principe voornamelijk met lokale bestanden die je ook dient voor te definiëren (?).Ventieldopje schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 17:51:
[...]
Niet veel mensen weten het maar in Gnome 3 zit die functionaliteit er standaard al in. Je kunt een slideshow maken op basis van een XML bestandje waar alle parameters in staan. Hier leggen ze uit hoe je dat kan doen, ook zijn er diverse tooltjes en extensies beschikbaar waarmee je ze makkelijk aan kan maken: https://help.ubuntu.com/community/SlideshowWallpapers.
Misschien leuk als uitbreiding of volgende vinger oefening? Leuk scriptje in ieder geval
Klopt, voor zover ik weet werkt het alleen met lokale bestanden. Hoewel je scriptje meer kan dan dat, kan het wellicht een mooie basis zijn en alsnog ondersteuning bieden voor online wallpaper diensten door deze op te halen en te cachen door alvast 1 wallpaper van te voren te preloaden. Zo hoef je maar 2 wallpapers tijdelijk op te slaan en als je deze telkens de zelfde naam geeft kan je de XML ook het zelfde houden.Dirkjo schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 23:49:
[...]
Ah dat is inderdaad een nieuwe voor me. Even snel doorgelezen en zo te zien werkt het in principe voornamelijk met lokale bestanden die je ook dient voor te definiëren (?).
www.maartendeboer.net
Dat zou inderdaad een mogelijkheid zijn. Het is een beetje een geval van meerdere wegen die naar Rome leiden. De huidige manier heeft als voordeel dat het niks hoeft op te slaan (GNOME kan direct van een URL laden) en de andere die jij aangeeft voelt meer 'zoals 't bedoeld is'.Ventieldopje schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 01:52:
[...]
Klopt, voor zover ik weet werkt het alleen met lokale bestanden. Hoewel je scriptje meer kan dan dat, kan het wellicht een mooie basis zijn en alsnog ondersteuning bieden voor online wallpaper diensten door deze op te halen en te cachen door alvast 1 wallpaper van te voren te preloaden. Zo hoef je maar 2 wallpapers tijdelijk op te slaan en als je deze telkens de zelfde naam geeft kan je de XML ook het zelfde houden.
Goed om te weten dat er in ieder geval ook een andere manier is.
In dat geval zal het mij niks verbazen dat je ook externe URL's kan gebruiken in de XML
www.maartendeboer.net
Kan allemaal iddVentieldopje schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 10:46:
Je kunt inderdaad op meerdere manieren gewoon backups maken, bijv. met mysqldump of door gewoon de hele MySQL data directory te zippen. Bewezen oplossingen die uitstekend werken

Waarvan krijg je kippenvel?? en dat m'n InnoDB's steeds crashen is niet leuk, maar daarvoor is dit een handige oplossing.Als ik het script zo bekijk voor wellicht een specifieke use case maar geeft mij toch wel wat kippevel... lijkt me inderdaad ook niet normaal als dingen steeds stuk gaan.
Klopt ook, echter heb ik niet altijd de beschikking over een goede internet verbinding... en werkt dit dus altijd, al kost het soms even wat extra tijd (databases importeren)Juist omdat je vaak van werkplek verandert (en opslagmethode? wat je daar ook mee bedoelt..) is het wellicht handig om je database op een centrale plek te hosten waar je altijd bij kan.
Ach en het is altijd leuk om weer eens een klein tooltje te schrijven, denk dat de meeste scripters / programmeurs dat redelijk vaak doen (voor wat voor toepassing dan ook)..
En er is weer een stabiele versie
https://cd-pc.be/?page=telemeter
Hoogte punten van 1.0.6.16:
- Telenet update van 27/09
- FUP gebruikers hebben nu ook grafieken
- Keuze tussen zip of setup.
- SSL/TLS controle
Tweakers link, met paar screenshots in: Damic in "[Alg] Welke tools heb jij gemaakt? - deel IV"
Hoogte punten van 1.0.6.16:
- Telenet update van 27/09
- FUP gebruikers hebben nu ook grafieken
- Keuze tussen zip of setup.
- SSL/TLS controle
Tweakers link, met paar screenshots in: Damic in "[Alg] Welke tools heb jij gemaakt? - deel IV"
Wat een lelijke rotzooi.EricBruggema schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 09:52:
Laatst een scriptje geschreven om mijn MySQL databases te exporteren (alle databases). Waarom? Omdat ik vaak verander van werk lokatie / opslag methode. InnoDB's gaan bij mij vaak naar de moeren dus wilde ik per migratie alle databases kunnen extracten en zippen. Structuur en data apart per database.
PHP:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 <?php error_reporting(E_ALL); set_time_limit(0); date_default_timezone_set('Europe/Amsterdam'); $nocache = 'SQL_NO_CACHE '; $username = 'root'; $password = 'usbw'; $hostname = 'localhost'; $port = '3307'; $enter = (php_sapi_name() == "cli") ? PHP_EOL : '<br />'; $update = false; echo '<h2>Export Mysql Structure & Data to ZIP</h2>' . $enter . $enter; flush(); try { $con = "mysql:host=" . $hostname . ";port=" . $port; $pdoCon = new PDO($con, $username, $password, array(PDO::ATTR_ERRMODE=>PDO::ERRMODE_EXCEPTION)); $pdoCon->setAttribute(PDO::MYSQL_ATTR_USE_BUFFERED_QUERY, false); $dbs = $pdoCon->query("SHOW DATABASES")->fetchAll(); echo '<pre>' . $enter; foreach ($dbs as $database) { if (!in_array($database[0], array('information_schema', 'performance_schema', 'phpmyadmin', 'mysql'))) { flush(); echo date("Y-m-d H:i:s") . '::database: ' . $database[0] . $enter; $pdoCon->query("USE `" . $database[0] . "`"); $tables = $pdoCon->query("SHOW TABLES")->fetchAll(); foreach ($tables as $table) { flush(); echo date("Y-m-d H:i:s") . '::--table: ' . $table[0] . ' ['; $zip = new ZipArchive; $res = $zip->open($database[0] . '-mysql.zip', ZipArchive::CREATE); $locate = $zip->locateName($database[0] . '-' . $table[0] . '-scheme.sql'); $zip->close(); if ($locate == false OR $update == true) { try { $scheme = $pdoCon->query("SHOW CREATE TABLE `" . $table[0] . "`"); if ($scheme != false) { $scheme = $scheme->fetch(); $create = $scheme[1]; $create = preg_replace('/AUTO_INCREMENT=([0-9]+) /i', '', $create); $zip = new ZipArchive; $res = $zip->open($database[0] . '-mysql.zip', ZipArchive::CREATE); if ($res === TRUE) { $zip->addFromString($database[0] . '-' . $table[0] . '-scheme.sql', $create); $zip->close(); echo 'STRUCT:ZIP '; } $zip = new ZipArchive; $res = $zip->open($database[0] . '-mysql.zip', ZipArchive::CREATE); $locate = $zip->locateName($database[0] . '-' . $table[0] . '-data.sql'); $zip->close(); if ($locate == false OR $update == true) { try { $data = $pdoCon->query("SELECT * FROM `" . $table[0] . "`"); $tmp = 'tmp-' . $database[0] . '-' . $table[0] . '-data.sql'; $fd = fopen($tmp, "w+"); while($insert = $data->fetch(PDO::FETCH_ASSOC)) { fputs($fd, "INSERT INTO `" . $table[0] . "` VALUES ('" . implode("','", $insert) . "')\r\n"); } echo 'DATA:TEMP '; fclose($fd); $zip = new ZipArchive; $res = $zip->open($database[0] . '-mysql.zip', ZipArchive::CREATE); if ($res === TRUE) { $zip->addFile($tmp, $database[0] . '-' . $table[0] . '-data.sql'); $zip->close(); unlink($tmp); echo 'DATA:ZIP '; } } catch (Exception $e) { echo ' ** ERRORRRR'; } } else { echo 'INFO: No data update needed'; } } else { echo 'ERROR: table corrupt, can not access scheme'; } } catch(Exception $e) { echo 'ERROR: table corrupt, can not access scheme'; } } else { echo 'INFO: No scheme update needed'; } echo ']' . $enter; flush(); } } } } catch(Exception $e) { die("Error creating database connection"); }
Ga tot de luiaard, gij mier! Zie haar wegen en wordt wijs.
Lekker constructief bezig

[ Voor 14% gewijzigd door RobIII op 17-10-2015 17:55 ]
There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.
Je eigen tweaker.me redirect
Over mij
Zachte heelmeesters etc... Om heel eerlijk te zijn, als ik dit op mijn werk maak, krijg ik ook te horen dat het rotzooi is. Er zit dan wel constructief review-commentaar bij, waar ik wat aan heb. Het eerste is hier al gedaan, laat ik het tweede dan doen:EricBruggema schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 09:52:
PHP:
1...
- 10 nivo's van inspringen maakt het onleesbaar. Voor code moet je vaak al vertikaal scrollen, als je ook nog horizontaal moet scrollen is het onvolgbaar. Misschien werk jij op een terminal met 287 characters, iemand anders doet dat mogelijk niet. Draai alle condities eens om en doe early exits. Of als je van de single exit leest bent, maak methods na ieder if statement. Dan is je code langer, maar dan hoef je in ieder geval niet horizontaal te scroller.
- Maak je variabelen (en nadat je bovenstaande gedaan hebt ook je methodenamen) begrijpbaar. $con, $res, geen idee wat dat moet zijn. $locate, een variabele is geen actie, dus geen werkwoorden.
- Hou dezelfde stijl aan. Bijvoorbeeld: een aantal Strings zijn naar boven gehaald als constante, maar er staat er nog genoeg tussen de code. Kies voor een aanpak.
- Opnieuw toekennen van een waarde aan $create, met als argument zichzelf. Dat maakt het volgen van de flow lastig. Zie naamgeving, kies duidelijk namen. $create is eerst schema[1], daarna iets met een reg replace AUTO_INCREMENT. Onduidelijk, wat is $create dan voor iets?
- Resource closure bij exceptions? Zorg dat je connections altijd afsluit, niet zomaar je programma laten stoppen en de database laten zitten met een open verbinding.
- Exception handling, zelfde, kies voor één aanpak en voer die door. Nu heb je op twee plekken een catch blok, in de ene doe je een echo, in de ander een die. Alle andere failure condities zijn echos en return. Kies één aanpak.
Ik kan niet inschatten of je deze dingen wel of niet weet, het is ook niet persoonlijk, het gaat over de code. Mocht je iets hebben aan deze comments, mooi, mocht je ze allemaal al weten maar het gewoon als proof of concept werkend hebt, even goede vrienden, misschien heeft iemand anders er dan iets aan.
Disclaimer: ik ben geen PHP, ik doe Java, dus mijn stijl zou wel eens niet des-PHPs kunnen zijn.
Sinds kort ben ik over van Kodi naar Plex. En nu had ik dus geen zin om een alle films en series af te gaan om alles als gezien te markeren. Gelukkig hebben ze allebei een mooie api, dus de films worden as we speak als gezien gemarkeerd door een mooie console app. Ondersteuning voor tv series komt nog. Het is nu een concept in C#, maar eigenlijk wil ik er later een "echte" Plex plugin van maken (dan moet ik alleen m'n Python skills een beetje oppoetsen..
)

En een linkje naar de broncode?sig69 schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 22:58:
Sinds kort ben ik over van Kodi naar Plex. En nu had ik dus geen zin om een alle films en series af te gaan om alles als gezien te markeren. Gelukkig hebben ze allebei een mooie api, dus de films worden as we speak als gezien gemarkeerd door een mooie console app. Ondersteuning voor tv series komt nog. Het is nu een concept in C#, maar eigenlijk wil ik er later een "echte" Plex plugin van maken (dan moet ik alleen m'n Python skills een beetje oppoetsen..)
Je console app is nu alle films aan het bekijken voor jou?sig69 schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 22:58:
Sinds kort ben ik over van Kodi naar Plex. En nu had ik dus geen zin om een alle films en series af te gaan om alles als gezien te markeren. Gelukkig hebben ze allebei een mooie api, dus de films worden as we speak als gezien gemarkeerd door een mooie console app. Ondersteuning voor tv series komt nog. Het is nu een concept in C#, maar eigenlijk wil ik er later een "echte" Plex plugin van maken (dan moet ik alleen m'n Python skills een beetje oppoetsen..)
Ik heb de open source app Pullover aangepast zodat deze op een LG TV met WebOS Pushover berichten kan weergeven. Dus de berichten worden dan door WebOS weergegeven op de TV.
Pullover is de desktop versie voor osx/linux/windows voor de android/ios app Pushover.
Deze instructies zijn voor OS X om Pullover aan te passen, maar die zullen op andere OS-en ongeveer hetzelfde zijn:
Download Pullover en installeer deze in je Programma's map.
Installleer Node
Open een Terminal venster en type hierin: "npm install lgtv"
Deze wordt geinstalleerd in de map: /Users/(je user naam)/node_modules
Met Finder ga naar deze map, hier bevindt zich nu een map met de naam: "lgtv"
Kopieer deze map.
In Finder ga naar de Programma's map, daar waar je Pullover hebt geinstalleerd, klik op Pullover met je rechtermuisknop en selecteer: Toon pakketinhoud
In deze map navigeer naar: Contents/Resources/app.nw/node_modules en plak hier de map "lgtv"
Navigeer nu terug naar: Contents/Resources/app.nw
Open het bestand "package.json" met een text/code editor
In dit stuk:
verander dit in:
Navigeer naar de map: "js"
open hierin het bestand: "app.js" (met een text/code editor)
bovenaan in de code deze regel:
voeg daar onder deze regel toe:
Op je TV, in het Geavanceerde Instellingen menu onder Netwerk configureer dat je TV een vast ip adres heeft ipv dat het automatisch geconfigureerd wordt.
Als het ip van je TV bv: 192.168.2.6 is, ga dan naar regel 142 in "app.js" onder de "Notification function" in de code en plak daar deze code:
Dus zorg dat in dat stuk code het ip adres van je TV overeenkomt met het ip adres in dat stuk code, dus 192.168.2.6 in dit voorbeeld, maar verander dat dus naar het correcte ip adres van je eigen TV in je lan/wifi netwerk.
eveneens in "app.js" ga naar de code (ongeveer regel 423):
en plaats daaronder de regel:
en sla dit op.
Op je LG TV, ga naar Geavanceerde Instellingen => Netwerk => LG Connect Apps en zorg dat deze instelling op AAN staat.
Wanneer je Pullover nu start en een Pushover bericht krijgt zul je al je Pushover berichten voortaan ook op je TV zien, de eerste keer dat je een Pushover bericht op je TV krijgt vraagt WebOS om toestemming, met de afstandsbediening van je TV selecteer dan: JA
En dan zie je voortaan ook de Pushover berichten op je TV, rechts bovenin zie je dan een popup bericht, enjoy!
Handig met bv Sabnzbd(laatste beta versie heeft ook Pushover support), Sickbeard, Couchpotato, Domotica, IFTTT etc.. als je daar bv Pushover berichten voor gebruikt dan zie je die voortaan ook op je TV.
Pullover is de desktop versie voor osx/linux/windows voor de android/ios app Pushover.
Deze instructies zijn voor OS X om Pullover aan te passen, maar die zullen op andere OS-en ongeveer hetzelfde zijn:
Download Pullover en installeer deze in je Programma's map.
Installleer Node
Open een Terminal venster en type hierin: "npm install lgtv"
Deze wordt geinstalleerd in de map: /Users/(je user naam)/node_modules
Met Finder ga naar deze map, hier bevindt zich nu een map met de naam: "lgtv"
Kopieer deze map.
In Finder ga naar de Programma's map, daar waar je Pullover hebt geinstalleerd, klik op Pullover met je rechtermuisknop en selecteer: Toon pakketinhoud
In deze map navigeer naar: Contents/Resources/app.nw/node_modules en plak hier de map "lgtv"
Navigeer nu terug naar: Contents/Resources/app.nw
Open het bestand "package.json" met een text/code editor
In dit stuk:
JSON:
1
| "ws": "^0.6.2" |
verander dit in:
JSON:
1
2
| "ws": "^0.6.2", "lgtv": "^0.2.2" |
Navigeer naar de map: "js"
open hierin het bestand: "app.js" (met een text/code editor)
bovenaan in de code deze regel:
JavaScript:
1
| var http = require('https'); |
voeg daar onder deze regel toe:
JavaScript:
1
| var lgtv = require('lgtv'); |
Op je TV, in het Geavanceerde Instellingen menu onder Netwerk configureer dat je TV een vast ip adres heeft ipv dat het automatisch geconfigureerd wordt.
Als het ip van je TV bv: 192.168.2.6 is, ga dan naar regel 142 in "app.js" onder de "Notification function" in de code en plak daar deze code:
JavaScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
| // Show float message on LG Webos TV function // Usage: lgfloat('Message Title', 'Message Text'); function lgfloat(title, text) { lgtv.connect("192.168.2.6", function(err, response) { if (!err) { lgtv.show_float(title + " - " + text, function(err, response) { if (!err) { lgtv.disconnect(); } }); } }); } |
Dus zorg dat in dat stuk code het ip adres van je TV overeenkomt met het ip adres in dat stuk code, dus 192.168.2.6 in dit voorbeeld, maar verander dat dus naar het correcte ip adres van je eigen TV in je lan/wifi netwerk.
eveneens in "app.js" ga naar de code (ongeveer regel 423):
JavaScript:
1
| notify(title, message.message, url, iconPath, true); |
en plaats daaronder de regel:
JavaScript:
1
| lgfloat(title, message.message); |
en sla dit op.
Op je LG TV, ga naar Geavanceerde Instellingen => Netwerk => LG Connect Apps en zorg dat deze instelling op AAN staat.
Wanneer je Pullover nu start en een Pushover bericht krijgt zul je al je Pushover berichten voortaan ook op je TV zien, de eerste keer dat je een Pushover bericht op je TV krijgt vraagt WebOS om toestemming, met de afstandsbediening van je TV selecteer dan: JA
En dan zie je voortaan ook de Pushover berichten op je TV, rechts bovenin zie je dan een popup bericht, enjoy!
Handig met bv Sabnzbd(laatste beta versie heeft ook Pushover support), Sickbeard, Couchpotato, Domotica, IFTTT etc.. als je daar bv Pushover berichten voor gebruikt dan zie je die voortaan ook op je TV.
God is a ludicrous fiction, dreamt up by inadequates who abnegate all responsibility to an invisible magic friend.
Kan je niet beter een fork maken op Github?
[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]
Bij deze: https://github.com/david-ju/Watched
Als ik een fork maak, dan moet iedereen voor zijn os de git repository clonen en zelf Pullover compilen, denk niet dat iedereen weet hoe je iets compiled of hoe git werkt, of ik moet voor 3 os-en compiles maken, beiden duurt langer en is ingewikkelder, de code zelf aanpassen van de al bestaande Pullover binary gaat sneller...
denk dat meeste tweakers wel snappen hoe je in 2 text bestanden wat wijzigingen aanbrengt.
[ Voor 15% gewijzigd door Hephaestus op 01-11-2015 18:25 ]
God is a ludicrous fiction, dreamt up by inadequates who abnegate all responsibility to an invisible magic friend.
Volgens mij gaat het ook helemaal niet werken voor de meeste databases omdat je kans hebt dat je allerlei contraint errors krijgt, daarnaast heeft elke normale database wel een optie om script with data te doen.
Misschien een idee om een patchfile aan te bieden dat je met een eenvoudig script invult en daarna applied.Hephaestus schreef op zondag 01 november 2015 @ 18:16:
Als ik een fork maak, dan moet iedereen voor zijn os de git repository clonen en zelf Pullover compilen, denk niet dat iedereen weet hoe je iets compiled of hoe git werkt, of ik moet voor 3 os-en compiles maken, beiden duurt langer en is ingewikkelder, de code zelf aanpassen van de al bestaande Pullover binary gaat sneller...
denk dat meeste tweakers wel snappen hoe je in 2 text bestanden wat wijzigingen aanbrengt.
If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time
ok, hier is een fork, ik heb ook nog TTS support toegevoegd, zodat ontvangen berichten uitgesproken worden, maar dit werkt enkel onder OS X.
[ Voor 20% gewijzigd door Hephaestus op 04-11-2015 09:29 ]
Eigenlijk niet zoveel eigen werk maar wij gebruiken veel Symfony en de standard edition was ons soms iets teveel van het goede. Daarom, de small edition;

Code is hier te vinden: https://github.com/Sproutwise/symfony-small; heb je suggesties, we zien graag pull-requests. Met name voor log, dat kan ik even niet goed aan de praat krijgen

Code is hier te vinden: https://github.com/Sproutwise/symfony-small; heb je suggesties, we zien graag pull-requests. Met name voor log, dat kan ik even niet goed aan de praat krijgen

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Iedereen moet beginnen en opzicht vind ik het ook niet netjes, zie gebruik van class en functies. Scheiden van 'dingen' helpt je eigen code te begrijpen en te optimaliseren.
Hopelijk ben jij (Amanush) geen leraar, want aan zo'n feedback heb je niks.

Ik ga dit zeker checken, heb een 'hekel' aan de grote 'logge' PHP-frameworks. Zend vind ik ook 'te veel', same met Laveral.iRicardo schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 13:46:
Eigenlijk niet zoveel eigen werk maar wij gebruiken veel Symfony en de standard edition was ons soms iets teveel van het goede. Daarom, de small edition;
[afbeelding]
Ik heb hetzelfde. Daarom de small edition. Alleen het broodnodige zit erin, zelfs met annotations. Verder is er niets te vinden over andere zaken omdat iedere developer dit er zelf in kan stoppen en er dus niet hoeft uit te halen omdat ze het er niet in willen hebben.francoism schreef:
Ik ga dit zeker checken, heb een 'hekel' aan de grote 'logge' PHP-frameworks. Zend vind ik ook 'te veel', same met Laveral.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Het is nog een work in progress. Maar gooi hem er toch even in:
https://github.com/Biersteker/node-tip-bot-twitter
Een twitter tip bot, die hooked in <shit>coind
https://github.com/Biersteker/node-tip-bot-twitter
Een twitter tip bot, die hooked in <shit>coind
Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.
Ik hoef geen goede feedback te geven, want ik ben inderdaad geen docentHollowGamer schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 13:54:
Hopelijk ben jij (Amanush) geen leraar, want aan zo'n feedback heb je niks.
Verwijderd
Geen leraar zijn ontslaat je niet van goede omgangsvormen en fatsoenAmanush schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 20:33:
Ik hoef geen goede feedback te geven, want ik ben inderdaad geen docent.
Als jij je mening wilt verhullen in veel non-sense en nietszeggende woorden: doe dat, maar val mij er niet mee lastig. Ik zeg gewoon eerlijk wat ik ervan vind.Verwijderd schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 22:07:
[...]
Geen leraar zijn ontslaat je niet van goede omgangsvormen en fatsoen
Het is natuurlijk prima dat je je mening geeft, maar onderbouw deze dan ook. Zodat de poster er (misschien) iets mee kan.Amanush schreef op zondag 08 november 2015 @ 16:07:
Als jij je mening wilt verhullen in veel non-sense en nietszeggende woorden: doe dat, maar val mij er niet mee lastig. Ik zeg gewoon eerlijk wat ik ervan vind.
If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time
Verwijderd
Ik verhul mijn mening niet, tenzij je natuurlijk bedoelt te zeggen dat goede omgangsvormen en fatsoen nietszeggende termen zijnAmanush schreef op zondag 08 november 2015 @ 16:07:
Als jij je mening wilt verhullen in veel non-sense en nietszeggende woorden: doe dat, maar val mij er niet mee lastig. Ik zeg gewoon eerlijk wat ik ervan vind.
Als mensen willen dat ik ze niet lastig val met mijn commentaar, kunnen ze ervoor kiezen om hun code ook niet te publiceren op een *openbaar* forum waar mensen reageren.Verwijderd schreef op zondag 08 november 2015 @ 16:22:
[...]
Ik verhul mijn mening niet, tenzij je natuurlijk bedoelt te zeggen dat goede omgangsvormen en fatsoen nietszeggende termen zijnIk kom er ronduit voor uit dat ik je feedback waardeloos vind. Zo te lezen ben ik niet de enige. Val mensen er dan inderdaad niet mee lastig.
Overigens sloeg mijn reactie op de uitvoering van die omgangsvormen. Ik kan wel zeggen: "Je code kan beter", maar dat is inhoudelijk hetzelfde als: "Wat een lelijke troep".
[ Voor 14% gewijzigd door Amanush op 08-11-2015 16:51 ]
Waarom niet Silex? Of misschien zelfs Phalcon? Als ik lightweight en snel wil hebben, denk ik niet aan Symfony, laat staan het refactoren/aanpassen van Symfony eerlijk gezegd.iRicardo schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 13:46:
[afbeelding]
Met je reactie laat je echter wel een indruk achter van iemand die, excuse le French, een ongelofelijke narcistische klootzak is die vind dat hij alles wel beter weet.Amanush schreef op zondag 08 november 2015 @ 16:49:
[...]
Als mensen willen dat ik ze niet lastig val met mijn commentaar, kunnen ze ervoor kiezen om hun code ook niet te publiceren op een *openbaar* forum waar mensen reageren.
Overigens sloeg mijn reactie op de uitvoering van die omgangsvormen. Ik kan wel zeggen: "Je code kan beter", maar dat is inhoudelijk hetzelfde als: "Wat een lelijke troep".
Ik kan ook wel bij een junior langslopen, de code bekijken en zeggen "Dit is troep". Maar daar heeft die junior helemaal niets aan, behalve dat z'n zelfvertrouwen een flinke deuk oploopt.
Zoals RobIII zegt, als je niets constructiefs te zeggen hebt, zeg dan niets. Als je geen constructieve feedback weet of kan/wil geven, zeg dan alsjeblieft niets.
Ik ben zelf een ontiegelijke botte klootzak als het aankomt op feedback en zelfs ik vind jouw reactie ongepast en onnodig.
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
Je kunt ook als mens kiezen niet te reageren op een *openbaar* forum, zeker als je toch niets bruikbaar voor iemand te melden hebt.Amanush schreef op zondag 08 november 2015 @ 16:49:
[...]
Als mensen willen dat ik ze niet lastig val met mijn commentaar, kunnen ze ervoor kiezen om hun code ook niet te publiceren op een *openbaar* forum waar mensen reageren.
PHP:
1
2
3
4
5
6
| <?php if ($a == "Je code kan beter") echo 'De volgende dingen zouden je kunnen helpen..'; else afkraakModus(); ?> |
Verwijderd
NiceAmanush schreef op zondag 08 november 2015 @ 16:49:
Als mensen willen dat ik ze niet lastig val met mijn commentaar, kunnen ze hun code ook niet publiceren op een *openbaar* forum waar mensen reageren.
Maar andersom liggen de zaken blijkbaar andersAmanush schreef op zondag 08 november 2015 @ 16:07:
val mij er niet mee lastig.

Gebruik anders de volgende keer de juiste tag en curly-braces? Dit is troep!HollowGamer schreef op zondag 08 november 2015 @ 17:19:
[...]
Je kunt ook als mens kiezen niet te reageren op een *openbaar* forum, zeker als je toch niets bruikbaar voor iemand te melden hebt.
PHP:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 <?php if ($a == "Je code kan beter") { echo 'De volgende dingen zouden je kunnen helpen..'; } else { afkraakModus(); } ?>
curly-braces zijn niet verplicht hoor, behalve als je code over meerdere regels hebt, tenminste zo is het mij altijd geleerd.Firesphere schreef op zondag 08 november 2015 @ 17:22:
[...]
Gebruik anders de volgende keer de juiste tag en curly-braces? Dit is troep!
En nu weer.. ontopic!
[ Voor 3% gewijzigd door HollowGamer op 08-11-2015 17:26 ]
Ok. Nu is het afgelopen. Dit is de laatste keer dat je gewaarschuwd wordt. Je hebt nota bene nog geen maand geleden al een opmerking gehad van RobIII in "[Alg] Welke tools heb jij gemaakt? - deel IV" over dezelfde debiele post maar het wil er gewoon niet bij je in dat ook jij je fatsoen moet houden.Amanush schreef op zondag 08 november 2015 @ 16:49:
[...]
Je kan vanaf nu normaal meeposten of de volgende post met deze strekking die je maakt is je laatste. Als je nu zelf perfect was geweest had ik misschien nog wat de andere kant op kunnen kijken maar je hebt zelf nou ook niet bepaald de meest vlekkeloze historie wat betreft nergens op slaande inhoudelijke opmerkingen. Accepteer dan ook dat andere mensen ook eens iets zeggen dat jij nergens op vindt slaan en blijf constructief.
Wat de rest betreft: als je een post ziet die je niet bevalt, maakt dan asjeblieft gewoon een topic report aan. Op deze manier wordt het topic behoorlijk verziekt. Nu graag weer ontopic.
[ Voor 10% gewijzigd door NMe op 08-11-2015 17:48 ]
'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.
Dank u?Firesphere schreef op zondag 08 november 2015 @ 17:05:
[...]
Met je reactie laat je echter wel een indruk achter van iemand die, excuse le French, een ongelofelijke narcistische klootzak is die vind dat hij alles wel beter weet.
Ik accepteer het best dat men iets zegt wat ik nergens op vind slaan, geen probleem, maar om "mooie strikjes" om mijn mening te binden, zodat deze er leuker uit ziet.. dat vind ik inderdaad nergens op slaan. Anderen mogen dat wat mij betreft doen, geen probleem.NMe schreef op zondag 08 november 2015 @ 17:42:
[...]
Accepteer dan ook dat andere mensen ook eens iets zeggen dat jij nergens op vindt slaan en blijf constructief.
[...]
[ Voor 54% gewijzigd door Amanush op 08-11-2015 18:14 ]
Ik wil je vriendelijk wijzen op de MBR van Enemy.
Ok, ontopic.
Al enige tijd beheer ik de TweakersDB, een vrij simpele site, draait op Nginx, PHP en SQLite. Aangezien het direct gebruiken van SQLite altijd wat onduidelijk was, heb ik een PHP class geschreven die de SQLite afhandeling wat vergemakkelijkt.
https://github.com/Firesphere/SimplyQLite
Een vervolg, waar ik nog mee bezig ben, is een Python-versie van dit scriptje en waarschijnlijk ook een Java versie en indien gewenst uiteraard een C versie (maar dat is verre toekomst).
Het doel van SimplyQLite is om alle afhandeling van checks etc. net iets soepeler te laten lopen. Als je kennis van SQLite goed genoeg is, heeft het geen toegevoegde waarde behalve dat je zelf niet meer hoeft na te denken over escapes.
Ok, ontopic.
Al enige tijd beheer ik de TweakersDB, een vrij simpele site, draait op Nginx, PHP en SQLite. Aangezien het direct gebruiken van SQLite altijd wat onduidelijk was, heb ik een PHP class geschreven die de SQLite afhandeling wat vergemakkelijkt.
Een vervolg, waar ik nog mee bezig ben, is een Python-versie van dit scriptje en waarschijnlijk ook een Java versie en indien gewenst uiteraard een C versie (maar dat is verre toekomst).
Het doel van SimplyQLite is om alle afhandeling van checks etc. net iets soepeler te laten lopen. Als je kennis van SQLite goed genoeg is, heeft het geen toegevoegde waarde behalve dat je zelf niet meer hoeft na te denken over escapes.
Ik ga er verder niet in dit topic over in discussie. Je kan op een normale manier meepraten of je kan ervoor kiezen om helemaal niet meer mee te praten. De keuze is geheel aan jou. Je hoeft geen strikjes om dingen heen te binden maar als je niks anders te zeggen hebt dan "wat een lelijke rootzooi" en je dat niet beter wil verwoorden, dan is het misschien een goed idee om helemaal niks te zeggen.Amanush schreef op zondag 08 november 2015 @ 18:09:
Ik accepteer het best dat men iets zegt wat ik nergens op vind slaan, geen probleem, maar om "mooie strikjes" om mijn mening te binden, zodat deze er leuker uit ziet.. dat vind ik inderdaad nergens op slaan. Anderen mogen dat wat mij betreft doen, geen probleem.
'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.
Is daar sinds PHP 5.1 niet de PDO interface voor? Standaard wordt al een PDO SQLite driver meegeleverd met PHPFiresphere schreef op zondag 08 november 2015 @ 18:33:
Ik wil je vriendelijk wijzen op de MBR van Enemy.
Ok, ontopic.
www.maartendeboer.net
Klopt, maar wat ik met m'n klasje probeer te bereiken, is nog net even een stapje versimpelenVentieldopje schreef op zondag 08 november 2015 @ 18:58:
[...]
Is daar sinds PHP 5.1 niet de PDO interface voor? Standaard wordt al een PDO SQLite driver meegeleverd met PHP
Dus een update met een array etc. wordt geregeld, net als inserts en selects. De escaping heeft PDO namelijk niet, dat moet je zelf doen. Dat is waar ik het voor heb geschreven
Kijk eens naar PDO::Quote (http://php.net/manual/en/pdo.quote.php). Persoonlijk vind ik (heb snel naar je code gekeken) dat je het er niet makkelijker op maakt. Speciaal een reden dat je code totaal niet voldoet aan *iets* van PSR ?
[ Voor 16% gewijzigd door sky- op 09-11-2015 09:35 ]
don't be afraid of machines, be afraid of the people who build and train them.
Niet zozeer een tool, maar volgens mij zijn apps ook welkom.
Het leek mij wel leuk en leerzaam om een emulator te schrijven. Dat is wat ik dan ook heb gedaan, voor CHIP8 in Swift. De broncode staat op Github.
Hij werkt best okay. De roms die er bij zitten doen het in ieder geval allemaal. Maar de besturing is vaak wat lastig te vinden.

Mocht iemand een ROM willen schrijven. Heb ook een Cheat Sheet gemaakt.
Klikje voor .app
Het leek mij wel leuk en leerzaam om een emulator te schrijven. Dat is wat ik dan ook heb gedaan, voor CHIP8 in Swift. De broncode staat op Github.
Hij werkt best okay. De roms die er bij zitten doen het in ieder geval allemaal. Maar de besturing is vaak wat lastig te vinden.

Mocht iemand een ROM willen schrijven. Heb ook een Cheat Sheet gemaakt.
Klikje voor .app
[ Voor 15% gewijzigd door ZpAz op 16-11-2015 14:39 . Reden: Nieuwe screenshot toegevoegd voor v0.2 (Themes / Full screen support + bugfixes) ]
Ik heb afgelopen weekend een online GIF naar MP4 converter gemaakt: http://giftomp4.com.
FFmpeg zorgt voor het converteren naar MP4. De website is in PHP (i.c.m. SlimPHP 3) gebouwd en de background worker in Python.
FFmpeg zorgt voor het converteren naar MP4. De website is in PHP (i.c.m. SlimPHP 3) gebouwd en de background worker in Python.
Mijn 3D Studio software voor game design heeft een tijdje stil gestaan maar ben recent weer verder gaan met de ontwikkeling. Zo heb ik wat nieuwe features erbij gedaan zoals heightmapping wat handig is voor terrein modellen. Hieronder een voorbeeld van heightmap + colormap:

Zojuist mijn normal code geschreven en kan nu de hard edges al tonen. Nu nog de volledige soft naar hard optie erin zetten die je op elk moment naar wens kunt veranderen voor ieder stukje.

Daarna nog eens een heightmap van een gezicht geprobeerd (Nathalie Portman):

En zelf een low-poly Mario gezichtje gemaakt met triangles, alles puur voor de test

De interface van mijn software bouw ik op basis van elementen Maya en Photoshop die mij goed bevallen. Dingen die me over het algemeen een beetje stoorde ga ik ook anders aanpakken in mijn eigen 3D model software.
//edit:
Nieuw testje, een low poly Connexxion bus gemaakt:

//edit:
Nieuwe versie dus ook nieuw test model gemaakt. Een stukje race circuit:

Zojuist mijn normal code geschreven en kan nu de hard edges al tonen. Nu nog de volledige soft naar hard optie erin zetten die je op elk moment naar wens kunt veranderen voor ieder stukje.

En zelf een low-poly Mario gezichtje gemaakt met triangles, alles puur voor de test

De interface van mijn software bouw ik op basis van elementen Maya en Photoshop die mij goed bevallen. Dingen die me over het algemeen een beetje stoorde ga ik ook anders aanpakken in mijn eigen 3D model software.
//edit:
Nieuw testje, een low poly Connexxion bus gemaakt:
//edit:
Nieuwe versie dus ook nieuw test model gemaakt. Een stukje race circuit:

[ Voor 64% gewijzigd door Sir_Hendro op 20-11-2015 16:33 ]
GTA VI - All aboard the hype train!!
Ziet er zeer netjes uit. Als beginnend developer kan ik momenteel alleen maar dromen van dit soort dingen in elkaar zetten.Sir_Hendro schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 13:25:
Mijn 3D Studio software voor game design heeft een tijdje stil gestaan maar ben recent weer verder gaan met de ontwikkeling. Zo heb ik wat nieuwe features erbij gedaan zoals heightmapping wat handig is voor terrein modellen. Hieronder een voorbeeld van heightmap + colormap:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Screenshot van flink verouderde versie:
[afbeelding]
Mijn eigen project (helaas nog geen screenshots ivm bedrijfslogos over aanwezig in de tools : ik ben bezig met een nieuwe versie dus ze komen nog wel) : PhoneBook.
Een simpel tooltje gebouwd in C# (WPF). Wat het doet?
Je tikt in een textbox een (deel) van een naam in en vervolgens (bij 3 of neer ingevoerde tekens) zoekt deze in Active Directory alle betreffende users op welke in een datagrid getoont worden. Dmv een user aan te klikken en op een Dial button te klikken wordt er een API call naar het VOIP systeem gedaan waarna er vanaf jouw deskphone een call opgezet wordt. De datagrid heeft ook voor iedere gevonden user een tooltip met de foto van de user uit de AD.
Omdat de code nogal chaos was (en er eigenlijk meer gebruik van gemaakt wordt als aanvankelijk geplanned) ben ik begonnen met alles van scratch op te bouwen en volgens het MVVM patroon aan de slag gegaan - in 1 avondje zit ik in ieder geval op hetzelfde punt qua functionaliteit als met de oude versie.
(Ik ben btw geen developer van beroep maar systeembeheerder, het leerproces gaat dus met vallen en opstaan waarbij ik nog steeds erg vaak val zeg maar)
Laatste tijd veel aan gesleuteld en verbeterd. Huidige featureset:Webgnome schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 22:09:
Omdat de UBB generator, die in het film topic gebruikt wordt, kapot is heb ik met Angular en Angular Material een nieuwe ubb generator in elkaar gezet in een paar uurtjes. De front-end is zoals gezegd Angular material en de backend wordt gevormd door het Slim PHP framework om de rest service te verzorgen.
[afbeelding] GitHub: https://github.com/jjtbsomhorst/ubbgenerator Bèta: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/
Deze rest service is op zijn beurt weer een proxy voor de service van http://www.omdbapi.com/ heen. Dit omdat ik toch wat caching wil gaan inbouwen in de loop der tijd en misschien wat leuke features wil toevoegen die niet met de standaard api kunnen.
Het geheel maakt nog wel gebruik van de originele afbeeldingen van de originele ubb generator maar daar ga ik zo snel mogelijk vanaf stappen.
- Meerdere reviews na elkaar kunnen schrijven
- UBB code kan nu worden gekopieerd met één klik op de knop
- Caching van images toegevoegd
Ik doe precies hetzelfde. Zo een 4 jaar geleden snapte ik vrijwel niks van programmeren. Het begon een beetje met 'object oriented' en pas wat later dankzij een college begon ik echt code te begrijpen en schrijven. Ondertussen heb ik veel geleerd en kun nu vrijwel alles maken wat ik maar wil, zolang ik maar voldoende tijd heb. Wel moet ik bekennen dat programmeren slechts doe om dingen te maken waar ik mijn creativiteit in kwijt kan. Het liefst ontwerp ik de visuele kant voor games maar omdat alles te doen moet ik wel de nodige programma's hebben en een eigen game engine. Dus het programmeren is gewoon een bijkomende taak om vervolgens daarna met deze software mijn creativiteit kwijt te kunnen.Killah_Priest schreef op zondag 15 november 2015 @ 16:10:
[...]
Ik ben btw geen developer van beroep maar systeembeheerder, het leerproces gaat dus met vallen en opstaan waarbij ik nog steeds erg vaak val zeg maar
Spelletjes ontwikkelen leek mij al leuk vanaf zeer jonge leeftijd maar helaas lukte het niet om iets in die richting te leren i.v.m. vooropleidingen, dus leer ik het gewoon zelf en moet zeggen dat het prima gaat.
Als je iets wil bereiken moet je er gewoon voor gaan en dan kom je er wel zolang je genoeg moeite doet
Al weer een tijd geleden dat ik dit gemaakt heb, code om via een Arduino met Ethernetshield Pushover berichten te versturen. Ik gebruik dit zelf voor al mijn domotica die via een Arduino Mega 2560 werkt.
Als er bv een lamp aan/uit gaat of een apparaat in/uitgeschakeld wordt of de de Thermostaat wordt ingesteld, of de boiler gaat aan, voor alarm installatie, deurbel, post etc..., dan kun je met deze code een Pushover bericht sturen naar je Android (Wear) of iPhone vanaf een Arduino.
PushoverArduino
Met deze code kun je Kodi bedienen vanaf een Arduino via JSON:
XBMCArduino
Met deze code voor een Arduino kun je telefoons in je netwerk pingen, als je telefoons van vrienden een vast IP geeft in je router, zodra een telefoon gevonden wordt, dan wordt er een Pushover bericht gestuurd, dan weet je eigenlijk al voordat iemand aanbelt wie er langs komt, of als je niet thuis bent krijg je een Pushover bericht als er iemand voor je deur staat.
PingMaster
Als er bv een lamp aan/uit gaat of een apparaat in/uitgeschakeld wordt of de de Thermostaat wordt ingesteld, of de boiler gaat aan, voor alarm installatie, deurbel, post etc..., dan kun je met deze code een Pushover bericht sturen naar je Android (Wear) of iPhone vanaf een Arduino.
PushoverArduino
Met deze code kun je Kodi bedienen vanaf een Arduino via JSON:
XBMCArduino
Met deze code voor een Arduino kun je telefoons in je netwerk pingen, als je telefoons van vrienden een vast IP geeft in je router, zodra een telefoon gevonden wordt, dan wordt er een Pushover bericht gestuurd, dan weet je eigenlijk al voordat iemand aanbelt wie er langs komt, of als je niet thuis bent krijg je een Pushover bericht als er iemand voor je deur staat.
PingMaster
Verwijderd
Ik ben enige tijd bezig geweest om een userscript te bouwen voor YouTube, waarme settings (zoals Annotations UIT) bewaard blijven van de html player. (Zonder in te hoeven loggen). Ik ben op de hoogte van addons die dit ook doen, echter addons zijn vaak wat lomper in omvang en gaan sneller stuk is mijn ervaring.
Vandaar dat ik een userscript heb gemaakt voor dit doel. Het script fixeert settings die je eenmalig instelt in het script, met de mogelijkheid om tijdelijk handmatig overrides in te stellen. Bijvoorbeeld als je annotaties standaard uit wilt hebben, maar af en toe aan. (Bij een full page refresh worden de startwaarden weer gebruikt.)
Script wou ik met jullie delen, voor feedback, verbetering, whatever..
( Userscript kun je draaien met greasemonkey (firefox) en tampermonkey (chrome). )
Voor de default settings zet het script Autoplay en Annotations uit. (Mijn nummer 1 frustatie met YouTube, die deze settings steeds 'vergeet').
Vandaar dat ik een userscript heb gemaakt voor dit doel. Het script fixeert settings die je eenmalig instelt in het script, met de mogelijkheid om tijdelijk handmatig overrides in te stellen. Bijvoorbeeld als je annotaties standaard uit wilt hebben, maar af en toe aan. (Bij een full page refresh worden de startwaarden weer gebruikt.)
Script wou ik met jullie delen, voor feedback, verbetering, whatever..
( Userscript kun je draaien met greasemonkey (firefox) en tampermonkey (chrome). )
Voor de default settings zet het script Autoplay en Annotations uit. (Mijn nummer 1 frustatie met YouTube, die deze settings steeds 'vergeet').
JavaScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
| // ==UserScript== // @name YouTube remember player settings // @include https://www.youtube.com/watch* // @version 1 // @grant none // @noframes // @require http://ajax.googleapis.com/ajax/libs/jquery/1.9.1/jquery.min.js // ==/UserScript== // The 'settings' var is the main tunable variable: // They are the settings the script is forcing on the player, // with the added feature of remembering manual overrides. // The overrides are remembered for as long as the player is active. // Only on a full page refresh, it uses the starting values again. var settings = { Annotations: false, Autoplay: false }; var settings_clicked_once = false; var autoclick = false; function checkPlayerSettings() { if (!settings_clicked_once) { // Expand and collapse settings, in order to 'load' it. $('.ytp-settings-button').each(function() { var button = $(this); button.click().click(); settings_clicked_once = true }); } $('.ytp-menuitem-label').each(function() { var label = $(this); var label_name = label.html(); if (label_name in settings) { // We have a configured value for this setting. var label_checked = label.parent('[aria-checked]').attr('aria-checked') !== 'false'; if (label_checked != settings[label_name]) { // The current setting does not match the configured value. Click it! autoclick = true; label.click(); autoclick = false; } } }); }; // Add event listener to check for manual changes. $('body').on('click', '.ytp-menuitem', function() { var label = $(this).children('.ytp-menuitem-label'); var label_name = label.html(); var label_checked = label.parent('[aria-checked]').attr('aria-checked') !== 'false'; if (!autoclick) { // A manual change. Remember it. if (label_name in settings) { settings[label_name] = label_checked; } } }); // Activate poller. // We use this because the YouTube player does not use full page refreshing, // and using polling is the safest way to catch all new videos playing. // (There are many ways this can happen, for example with // autoplaying, advancing playlists or clicking thumbnail links). setInterval(checkPlayerSettings, 500); |
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2015 01:12 ]
Verwijderd
Er vanuit gaande dat je al een dergelijke -monkey addon hebt draaien natuurlijk of het geen probleem vindt om deze te installeren.n8n schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 12:24:
Dus een extension is zwaar maar een hele library inladen voor wat click events niet?
Misschien gebruikte ik het verkeerde argument tegen addons. Laat mij dat verduidelijken: Ik ben tot dusver geen goed werkende addon tegengekomen voor Firefox die het bovenstaande voor mij regelt. (Mijn vermoeden is omdat sommige addons de scope wat ruimer nemen en je meer features hebt, echter dat betekent ook dat iets sneller breekt. Dat bedoel ik met zwaarder).
-edit: Oh wacht ff, je hebt het over de jquery library. Nee dat vind ik ook geen probleem. Dat maakt de code wel een heel stuk cleaner. Hij haalt 'm slechts 1 keer op, verder zal de cache z'n werk doen. Zie de wiki van Greasemonkey
Note that @require works by downloading the files once, at install time, and is thus fast and efficient.
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2015 13:09 ]
Het gaat denk ik nog niet eens over het ophalen, maar meer dat je voor hele simpele dingen elke keer een library van ~100kb in je geheugen laad.Verwijderd schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 12:51:
[...]
Er vanuit gaande dat je al een dergelijke -monkey addon hebt draaien natuurlijk of het geen probleem vindt om deze te installeren.
Misschien gebruikte ik het verkeerde argument tegen addons. Laat mij dat verduidelijken: Ik ben tot dusver geen goed werkende addon tegengekomen voor Firefox die het bovenstaande voor mij regelt. (Mijn vermoeden is omdat sommige addons de scope wat ruimer nemen en je meer features hebt, echter dat betekent ook dat iets sneller breekt. Dat bedoel ik met zwaarder).
-edit: Oh wacht ff, je hebt het over de jquery library. Nee dat vind ik ook geen probleem. Dat maakt de code wel een heel stuk cleaner. Hij haalt 'm slechts 1 keer op, verder zal de cache z'n werk doen. Zie de wiki van Greasemonkey
[...]
Verwijderd
Ik snap het bezwaar, echter de code wordt er zoveel cleaner van. Voor mij is 100KB te verwaarlozen op een html video player die waarschijnlijk van zichzelf tientallen MBs gebruikt. Het is niet dat ik 10 youtube tabs tegelijk open heb. 100KB, waar hebben we het over?Siebsel schreef op maandag 30 november 2015 @ 13:58:
[...]
Het gaat denk ik nog niet eens over het ophalen, maar meer dat je voor hele simpele dingen elke keer een library van ~100kb in je geheugen laad.
Maar goed, bedankt voor de feedback.
Verwijderd
https://www.dropbox.com/s...inverter%20Setup.exe?dl=0
Coinverter, een tooltje die de Bitcoin koers van Blockchain.info afhaalt en vervolgens jouw bitcoins omrekent naar Euro's.
Waarom heb ik deze gemaakt?
Omdat de bitcoin koers enorm fluctueert en ik een beetje moe werd om telkens de actuele koers op te halen en dan mijn aantal bitcoins om te rekenen naar euro's.
Nu vul je jouw aantal bitcoins op, klikt op de button en hij rekent live om ( en vice versa ). En het mooie is dat als je hem afsluit en je hem een uur later opnieuw opstart, je ingevulde aantal bitcoins / euros bewaard blijven. Je hoeft dus alleen op de button te klikken!
Testers gezocht! ( en mensen met een oplossing ):
Minor issue is dat de installer op mijn develop pc perfect werkt. Echter op mijn pc van de zaak ( idem windows versie, idem software, geen domein, gewoon standalone ) wil de installer niet starten. Blijft 'hangen'. Op een pc van een collega daarentegen werkt hij dan wel weer flawless. Krijg mijn vinger niet op het pijnpunt. Denk dat het aan mijn pc van de zaak ligt, but what ?
Reacties / verbeteringen / donaties
altijd welkom !
Coinverter, een tooltje die de Bitcoin koers van Blockchain.info afhaalt en vervolgens jouw bitcoins omrekent naar Euro's.
Omdat de bitcoin koers enorm fluctueert en ik een beetje moe werd om telkens de actuele koers op te halen en dan mijn aantal bitcoins om te rekenen naar euro's.
Nu vul je jouw aantal bitcoins op, klikt op de button en hij rekent live om ( en vice versa ). En het mooie is dat als je hem afsluit en je hem een uur later opnieuw opstart, je ingevulde aantal bitcoins / euros bewaard blijven. Je hoeft dus alleen op de button te klikken!
Minor issue is dat de installer op mijn develop pc perfect werkt. Echter op mijn pc van de zaak ( idem windows versie, idem software, geen domein, gewoon standalone ) wil de installer niet starten. Blijft 'hangen'. Op een pc van een collega daarentegen werkt hij dan wel weer flawless. Krijg mijn vinger niet op het pijnpunt. Denk dat het aan mijn pc van de zaak ligt, but what ?

Reacties / verbeteringen / donaties
Nieuwste C++ en dat soortgelijke packages geïnstalleerd op je pc van werk?Verwijderd schreef op donderdag 03 december 2015 @ 09:45:
Nu vul je jouw aantal bitcoins op, klikt op de button en hij rekent live om ( en vice versa ). En het mooie is dat als je hem afsluit en je hem een uur later opnieuw opstart, je ingevulde aantal bitcoins / euros bewaard blijven. Je hoeft dus alleen op de button te klikken!![]()
Reacties / verbeteringen / donatiesaltijd welkom !
[afbeelding]
Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ
Verwijderd
Dunnow, ik gebruik Inno Setup Compiler en ben eigenlijk van mening dat deze een check moet doen of de benodigde software al dan niet aanwezig is. Via VB.Net deploy werkt het wel goed maar dan heb ik 1 x een setup.exe en een map met losse software. Niet gewoonweg 1 simpel installatie bestand ( which is the ultimate goal ).
Je kan eens de tools WhatisHang aanzetten en vervolgens de installer starten, soms haal je daar informatie uit waar een applicatie op vast hangt.Verwijderd schreef op donderdag 03 december 2015 @ 09:45:
Nu vul je jouw aantal bitcoins op, klikt op de button en hij rekent live om ( en vice versa ). En het mooie is dat als je hem afsluit en je hem een uur later opnieuw opstart, je ingevulde aantal bitcoins / euros bewaard blijven. Je hoeft dus alleen op de button te klikken!![]()
Minor issue is dat de installer op mijn develop pc perfect werkt. Echter op mijn pc van de zaak ( idem windows versie, idem software, geen domein, gewoon standalone ) wil de installer niet starten. Blijft 'hangen'. Op een pc van een collega daarentegen werkt hij dan wel weer flawless. Krijg mijn vinger niet op het pijnpunt. Denk dat het aan mijn pc van de zaak ligt, but what ?![]()
Reacties / verbeteringen / donatiesaltijd welkom !
[afbeelding]
http://www.nirsoft.net/utils/what_is_hang.html
Anders met procmon https://technet.microsoft...rnals/processmonitor.aspx
Verwijderd
In What Is Hang komt hij niet voor. Wel mijn andere draaiende programma's.
In ProcessMonitor komt hij wel voor ( samen met nog duizenden andere records ) maar ik snap het programma niet echt en/of wat ik kan doen qua oplossing. Hebben jullie er geen last van dan?
In ProcessMonitor komt hij wel voor ( samen met nog duizenden andere records ) maar ik snap het programma niet echt en/of wat ik kan doen qua oplossing. Hebben jullie er geen last van dan?
Nee, Applicatie installeert en draait prima! helaas heb ik dan weer geen bitcoins om het echt te gaan gebruiken

[ Voor 62% gewijzigd door LeonNL87 op 03-12-2015 14:59 ]
Ik heb hem hier op het werk geinstalleerd, maar hij doet het niet
Ik vul 0.1 BC in klik op do your magic en de waarde van de euro blijft gelijk:

[ Voor 52% gewijzigd door Afvalzak op 03-12-2015 15:08 ]
Volgens mij: 1AwAMoBadY8tQq4NRjGRr9cGoXAgg1E8iAVerwijderd schreef op donderdag 03 december 2015 @ 15:01:
Hahaha! Top, als beloning... wat is je wallet adres?
Ik ben ook geen expert met Procmon, waar ik meestal mee begin is rechtsklikken op "Success" uit de result tab en deze excluden. vervolgens de applicaties die er niet toe doen excluden. Als je wilt kun je je results opslaan en doorsturen, dan werp ik er een blik op.
Verwijderd
@Afvalzak; heb je dat éénmalig of constant? Het gaat namelijk HEEL soms mis als jij op de button klikt en net op dat moment de site gerefreshed wordt.
@LeonNL87; reward on his way.
Op het op het verkeerd tijdstip refreshen is een oplossing voor, even de button disablenVerwijderd schreef op donderdag 03 december 2015 @ 15:22:
@Afvalzak; heb je dat éénmalig of constant? Het gaat namelijk HEEL soms mis als jij op de button klikt en net op dat moment de site gerefreshed wordt.
Contstant. Ik kan thuis nog wel even kijken, misschien heeft het met een of ander security te maken hier op het werk.Verwijderd schreef op donderdag 03 december 2015 @ 15:22:
Ga ik vanavond doen!Verwijderd schreef op donderdag 03 december 2015 @ 15:47:
@Afvalzak als je dat zou willen doen, gerne, en dan ook even je wallet adres doorgeven
edit:
Helaas, thuis ook getest maar hij werkt nog niet, heeft het misschien iets met Windows 10 te maken?
Het rare is ook dat als ik aantal euro's op 1 zet en dan op Do your magic! klik ik als antwoord "297631.00000" BC krijg, was het maar zo'n feest
Als ik aantal Bitcoins op 100000 zet krijg ik als resultaat 0.34 euro, dus misschien een probleem met de comma o.i.d.?
Wallet adres is: 1G2qtT45FFF8sUCuhLJTLoyZeuZGKfGB4e maar ik zal nog wel een keer testen als je de bug gevonden hebt
edit2: Found it!
Als ik in Windows de decimal symbol op de komma zet ipv de punt werkt het wel

[ Voor 58% gewijzigd door Afvalzak op 04-12-2015 20:07 ]
Op blockchain kun je ook je saldo in euro's bekijken. Wanneer je je adres eenmaal ingevuld hebt, bijv:
https://blockchain.info/a...fmUuCWx3Y4XniGP8kkpCpr6bT
En onderaan Euro's als valuta kiezen. Nu zit-ie in je browser history, en dan hoef je slechts "block" in adresbalk invullen, en dan zie je het vanzelf als suggestie staan en hoef je het slechts aan te klikken om je saldo te bekijken.
.
https://blockchain.info/a...fmUuCWx3Y4XniGP8kkpCpr6bT
En onderaan Euro's als valuta kiezen. Nu zit-ie in je browser history, en dan hoef je slechts "block" in adresbalk invullen, en dan zie je het vanzelf als suggestie staan en hoef je het slechts aan te klikken om je saldo te bekijken.
[ Voor 20% gewijzigd door Hatsieflatsie op 06-12-2015 14:38 ]
Ondertussen ben ik alweer behoorlijk wat verder met Julia 3D Studio. De laatste dagen bezig geweest met het maken van een UV mapper. Je kunt hiermee stukken van de mesh in een 2D texture weergeven, vervolgens erop tekenen en weer terug inladen in het programma. Even snel een testje gedaan:

*klikbaar

*klikbaar
Nice maar ik mis henk met een sleutel en schroeven draaier
wow...
just wow...
Niet te veel weggeven met de huidige koersVerwijderd schreef op donderdag 03 december 2015 @ 15:47:
dan ook even je wallet adres doorgeven.
Ik zou trouwens absoluut niet blockchain.info gebruiken.
Aan de ene kant gezien het aanbod aan apis bijv:
bitcoin average, bitfenix, okcoin etc. Misschien een gecombineerde (cryptonator), en misschien ook futures (bitmex/okcoin ).
https://www.cryptonator.com/api/ticker/btc-usd
https://api.bitcoinaverage.com/ticker/global/USD/
etc.
Maar aan de andere kant. Die api van blockchain.info ligt er zo vaak uit, (of returned errors).
[ Voor 58% gewijzigd door Biersteker op 06-12-2015 20:23 ]
Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.
Ik heb als projectje naast mijn werk een simpele webcrawler geschreven in C#. Niet echt een hele nuttige tool maar meer een leuk knutselprojectje
.
CrawlyBot
CrawlyBot is een open source multithreaded webcrawler geschreven in C#. In +/- 165 regels code, dus echt minimaal.Features
- Multithreaded
- Kan een logboek bijhouden
- Slaat de meta data rechtstreeks op in MS SQL
- Houd rekening met robots.txt
Download
Source code op GitHub
Ik heb een console applicatie gemaakt om spul te synchroniseren naar [Cloud storage] "Stack" van TransIP. Moet het nog een beetje opschonen en dan deel ik het hier wel, eerst maar eens kijk of Transip zaken op orde stelt want vooralsnog is de output dit:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
| Using profile SRVR-02 Getting source file list from \\david-nas\backup\srvr-02... Got 2168 files Getting destination file list from /backups/SRVR-02/... Got 2163 files Comparing source and destination... Found 13 files to upload Uploading \\david-nas\backup\srvr-02\wwwroot 20151013-121515.zip to /backups/SRV R-02/wwwroot 20151013-121515.zip, (12019MB)... 6018/12019MB, 50.07%, 1.89MB/s, 53 minutes left ERROR: An existing connection was forcibly closed by the remote host Uploading \\david-nas\backup\srvr-02\wwwroot 20150913-121518.zip to /backups/SRV R-02/wwwroot 20150913-121518.zip, (12019MB)... 159/12019MB, 1.32%, 1.42MB/s, 139 minutes left ERROR: An existing connection was forcibly closed by the remote host Uploading \\david-nas\backup\srvr-02\wwwroot 20150829-121516.zip to /backups/SRV R-02/wwwroot 20150829-121516.zip, (2516MB)... 2516/2516MB, 100.00%, 4.10MB/s, 0 minutes left ERROR: The underlying connection was closed: The connection was closed unexpecte dly. |
Let op:
Dit topic is alleen bedoeld om zelfgemaakte tools te showen en te bespreken. Net als in de rest van Programming is het hier dus ook niet toegestaan om 'even te vragen of iemand iets kan maken'. Dit is een forum over zelf programmeren, geen McDonalds afhaalbalie voor lappen code of software.
Dit topic is alleen bedoeld om zelfgemaakte tools te showen en te bespreken. Net als in de rest van Programming is het hier dus ook niet toegestaan om 'even te vragen of iemand iets kan maken'. Dit is een forum over zelf programmeren, geen McDonalds afhaalbalie voor lappen code of software.