Beste mede-Tweakers,
Ik wil jullie graag voorstellen aan een project waar ik mee bezig ben. Het project heb ik de naam
AnonEAS gegeven. Dit staat voor Anonymous E-mail Adress Service.
Een jaartje geleden ben ik begonnen met het aanmaken van Mail-forwarders voor de websites waar ik me registreer. Dit houdt dus in dat ik voor iedere website een ander email-adres heb. Dit heeft als voordeel dat ik met 1 klik van alle spam (via die forwarder), zonder dat ik lastig moet doen om mijn account te verwijderen, een unsubscribe-survey hoef te voltooien of dat ik toch nog word benaderd of ik echt niet lid wil blijven.
Daarnaast hoor je geregeld dat een website gehackt wordt. Door voor iedere website een andere forwarder te gebruiken, kan mijn echte emailadres niet worden gelinkt aan een, in de dan gehackte gegevens, wachtwoord. De lijsten met gehackte emailadressen worden vaak ook gebruikt door verschillende spam-, fishing-, virus-mailings.
Sinds enkele maanden ben ik bezig met een projectje waarmee ik mijn forwarders eenvoudig kan beheren. Hieruit is een website gekomen waarop iedereen zich kan aanmelden, forwarders kan aanmaken en weer verwijderen. Verwijderen betekend dat de forwarder wordt losgekoppeld van jouw account en dat niemand anders jouw verwijderde forwarder kan registreren.
Op dit moment heb ik de eerste versie online gezet en beschikbaar gemaakt voor iedereen. Aanmelden is eenvoudig en het enige wat nodig is, is een e-mailadres en wachtwoord.
Na het registreren kun je direct beginnen met het maken van forwarders. Deze forwarders horen bij een ander domein. Je kunt een voorgegenereerde forwarder gebruiken of een eigen forwarder bedenken:
Alle forwarders worden in een lijst weergegeven. In deze lijst kun je de forwarder testen, verwijderen en heb je de mogelijkheid om een memo toe te voegen. Als je 20+ forwarders hebt met allemaal een email-adres zoals in de afbeelding hierboven wordt het wel erg lastig alle forwarders uit elkaar te houden en te bedenken waar alles bij hoort:
Het is mogelijk om eenvoudig je account te verwijderen, dan worden ook al jouw forwarders verwijderd
Omdat privacy tegenwoordig erg belangrijk is. En jullie als tweakers natuurlijk willen weten wat ik met jullie opgeslagen gegevens doe, wil ik dat ook even kort uitleggen. Anoneas.com is voorzien van een SSL certificaat (Lets encrypt), alle wachtwoorden worden in de database opgeslagen met een eigen unieke hash. Zie hieronder mijn huidige inloggegevens, beiden hebben hetzelfde wachtwoord:
Voor het opsturen van de jouw wachtwoord naar de webserver wordt deze mbv javascript gehast:
Alle database-queries maken gebruik van MySqli -> prep(), dit om te zorgen dat er geen SQL-injecties gedaan kunnen worden.
AnonEAS is te vinden op
https://anoneas.com. Registreren is gratis, de website maakt geen gebruik van reclame. Ik heb dus ook nog geen inkomsten van AnonEAS. Hierdoor heb ik wel het maximale forwarders ingesteld op 10 per gebruiker. Mocht je toch nog meer forwarders willen hebben? Stuur even een mailtje en dan komt dat allemaal goed

Ik heb wel tracking geïnstalleerd op AnonEAS. Dit is mijn eigen Piwik server, dus er wordt geen data naar Google of iets dergelijks gestuurd.
Ik hoor graag wat jullie ervan vinden, wat verbeterpunten zijn en waar ik rekening mee moet houden. Omdat ik zelf meer van de techniek ben, heb ik mijn best gedaan om de website er ook mooi uit te laten zien. Ik heb zelf ook al alles erg uitgebreid getest, maar mocht het voorkomen dat jullie toch nog iets vinden wat kapot is hoor ik dit graag.