Alleen de Macro II is regulier te krijgen. Als BreinOnline zegt dat die goed is, moet ik hem gewoon geloven, aangezien ik nog nooit met deze lens gespeeld heb.
Ik heb zelf de Non-Macro versie gehad en die was gewoon scherp en een zeer goede lens voor het geld dat deze nieuw koste. (n.b. Ik heb de mijne tweedehands gekocht)
Ik heb wel eens geschoten met een Macro I versie en die is net zo scherp en goed als de non-macro versie. (Ook tweedehands gekocht, maar niet door mij)
Van de eerste macro versie is alleen bekend dat hij heel vaak leid aan front/back focus. Dat is als je op f22 schiet meestal geen probleem, maar die lens heb je natuurlijk om ook regelmatig of f2.8 te schieten en dan is een focus probleem heel erg vervelend. Ik weet dat Nomad bij Konijn een groot aantal exemplaren heeft getest en uiteindelijk scoorde er eentje wel redelijk of zo.  

Samengevat: De lenzen zijn gewoon scherp en doen het goed op gebied van beeldkwaliteit, CA, en zo verder, zeker als je kijkt naar de prijs die je er voor betaalt. Let op als je een Macro I versie koopt, want die heeft vaak last van misfocus.
Koop je een Macro I, zorg dan dat je zorgt dat je die goed test met behulp van een focus chart, op verschillende afstanden, dus niet alleen in de buurt van de minimale focus afstand, zoals het advies is.
Deze lens is officieel overigens EOL. Een winkel die de Macro I nog heeft liggen lijkt mij zeer uitzonderlijk. Ligt de lens daar nog, dan zou ik eigenlijk verwachten dat het en brak exemplaar is (dus met een focus probleem.).
Ik ken geen verhalen van misfocus van de Non-Macro versie.
n.b. Ondertussen overgestapt op de Nikon versie, voor nog weer een stapje betere kwaliteit. Ja, ik zie het terug in mijn foto's.

[
                        Voor 3% gewijzigd door
                                                     Verwijderd                                                 op 13-11-2009 08:09
                                            ]