Stopzetten en clean install doen dan. Anders ga je vanavond niet meer spelen denk ik :-)
Hoe geraak ik bij nieuwe MoM-zone(s)? Via welke map?
Anoniem: 181786
Via de Trollshaws. Door de Giant Valley lopen en je bent er.Hurtebise schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 18:11:
Hoe geraak ik bij nieuwe MoM-zone(s)? Via welke map?
Fsss moet 16000 gamedata bestanden updaten
mines zijn erg leuk om te zien, 't rondrennen wat minder
Ben vandaag ook weer begonnen, was 2 maanden gestopt. Voelt toch weer erg goed.
Enkel, iedereen is zo druk bezig met Moria, dat ik niemand kan vinden voor Fornost.
Jammer, maar begrijpelijk.
Enkel, iedereen is zo druk bezig met Moria, dat ik niemand kan vinden voor Fornost.
Jammer, maar begrijpelijk.
Anoniem: 191619
Ik heb slechts een paar woorden voor de MoM uitbreiding met name de Weapon of the Third Age:
Oh. Wat, Vet.
Oh. Wat, Vet.
Ik had hier wat meer reacties verwacht na een dag als vandaag
.
Anyway: rond half 8 vanavond heb ik lvl 51 bereikt. Met boek 15 bezig geweest, dat is voor een heel groot stuk goed te doen, maar dan hoofdstuk 12, dat is écht onmogelijk! Maarja, is officieel ook een lvl 52 quest en we waren allemaal lvl 50 (behalve ik, ik was 51). Misschien dat het beter te doen is zodra iedereen lvl 51 of 52 is en een legendary weapon heeft.
Toen boek 15 niet lukte ben ik maar met Volume 2 boek 1 begonnen, bij dat boek krijg je je eerste legendary weapon. Een mooie captains halbard heb ik uitgezocht. Deze is ondertussen gegroeid naar rank 8 (de eerste paar gaan gigantisch snel). Het wapen moet eerst naar lvl 10 voordat ik verder de mijnen in mag.
Anyway: rond half 8 vanavond heb ik lvl 51 bereikt. Met boek 15 bezig geweest, dat is voor een heel groot stuk goed te doen, maar dan hoofdstuk 12, dat is écht onmogelijk! Maarja, is officieel ook een lvl 52 quest en we waren allemaal lvl 50 (behalve ik, ik was 51). Misschien dat het beter te doen is zodra iedereen lvl 51 of 52 is en een legendary weapon heeft.
Toen boek 15 niet lukte ben ik maar met Volume 2 boek 1 begonnen, bij dat boek krijg je je eerste legendary weapon. Een mooie captains halbard heb ik uitgezocht. Deze is ondertussen gegroeid naar rank 8 (de eerste paar gaan gigantisch snel). Het wapen moet eerst naar lvl 10 voordat ik verder de mijnen in mag.
The Flying Dutchman
helaas kan ik nog niet Moria in aangezien mijn hoogste char lvl 44 is. Maar wel wat gequest gister met een rune-keeper. Die voelt wel lekker aan. Speelt niet echt makkelijk.
Verder zijn er 1001 dingen veranderd. Zowel in de GUI als animaties als quests enz. Erg handig is het nieuwe traits scherm. Handig om je traits op een goeie manier in te delen. Al moet ik hier nog eens rustig voor gaan zitten.
Ook de professionguilds nog niet echt ingedoken. Mn vriendin al wel en die loopt er mee weg.
Verder zijn er 1001 dingen veranderd. Zowel in de GUI als animaties als quests enz. Erg handig is het nieuwe traits scherm. Handig om je traits op een goeie manier in te delen. Al moet ik hier nog eens rustig voor gaan zitten.
Ook de professionguilds nog niet echt ingedoken. Mn vriendin al wel en die loopt er mee weg.
Sterker nog ik heb tot 20% gewacht, maar dat ging rete traag... client afgesloten en opnieuw opgestart en nu liep hij direct door, wtf??? 5 min was ik ingeloged.nitroke schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 17:19:
Stopzetten en clean install doen dan. Anders ga je vanavond niet meer spelen denk ik :-)
Gisterenavond het nieuwe gebied ff ingeweest en in kaart gebracht, daarna book1 gedaan... vrij makkelijk.
Eerste indruk is dat het weer heel mooi is geworden, wat een mooie uitgestrekte wildernis. En dan ben ik de mines nog niet in gegaan. Daarna ff mn lvl50 burglar geloged die in forochel zat... na wat quests te hebben ingelevert en wat mobs te hebben gekilled kom ik tot de conclusie dat ik nu toch wel een stuk sneller mijn morale verlies met dezelfde soort aanval. Als k 3 lvl46/47 mobs op me heb wordt het tochwel erg spannend, voorheen kon je zonder te kijken je je hier bijna met auto-attacks doorheen slaan. Het lijkt wel weer of ik lvl15 ben
Nog geen lvl geuped dus, maar het zijn al een aantal kin-members die lvl52 hebben bereikt!
Daarnaast in Esteldin uiteraard mijn 3 tier6 lvls opgepikt door die 3 boeken te lezen en een craft-guild gejoined. Wtf op doe mats die je hiervoor moet maken om reputation te krijgen zitten 6 dagen cooldown. Dus had direct van 24 exceptional hides een large patern gemaakt die me 4000 rep opleverde.. nahjah volgende week weer verder danmaar. Daarnaast zit op die mooie recipe's die je kunt kopen ook 6 dagen CD
Andere indrukken; alles is was gelikter geworden,
- Vanuit je traits kun je direct naar de deeds klikken die je wilt doen, het is overzichtelijker (en gfx mooier).
- Je keys verdwijnen in je passive skill zodra je erop klikt, heerlijk.
- Je hoort nu een geluidje zodra je een fellowship joint (of er een member bij komt)
- Je fellowship-move kleur wordt nu gemarkeert, zodat je weet dat je de verkeerde plek hebt gekozen
- Icoontjes zijn nu duidelijker geworden, elk recipe heeft nu zijn eigen icon bijv.
- hopetokens zijn van 60 naar 15 min cd gegaan
- De rubberbanding viel op zich nog wel mee in zeeer drukke gebieden
- AH zoeken is flink verbetert, je kunt nu bijv. items zoeken op sta ts
- 2 extra vaults van wel elk 5G
- Je questitems liggen niet meer in je bags, aaaah heerlijk wat een plaats
Dat zijn zowat de eerste dingen die opvallen, nadeel is dat mijn character pannel overhoop ligt, maar ik blijk niet de enige te zijn. Hopleijk wordt dit snel gefixed (vreemd dat dit na de beta niet gefixed is, valt direct op nl). Daarnaast is het ook wennen aan de nieuwe tellingen, hier en daar werken ze niet meer met percentages maar met volle waarden etc etc.
[ Voor 41% gewijzigd door Rfce op 19-11-2008 08:39 . Reden: eerste indruk ]
euh...ja
Gister avond ook Eregion in geweest na eerst nog 20tal quests in forochel ingeleverd te hebben.
Eerste indruk was zeker een mooi gebied, ziet er leuk uit.
Heb inderdaad net als Rfce het gevoel dat mobs meer damage doen als voorheen.
Eerste quests in het dorpje gedaan, maar man man, wat een drukte en iedereen probeert dezelfde monsters te vinden. Vanavond maar weer verder.
Eerste indruk was zeker een mooi gebied, ziet er leuk uit.
Heb inderdaad net als Rfce het gevoel dat mobs meer damage doen als voorheen.
Eerste quests in het dorpje gedaan, maar man man, wat een drukte en iedereen probeert dezelfde monsters te vinden. Vanavond maar weer verder.
Wat mooi is dat Moria zeg!
Gisteren uren en uren bezig geweest met hoofdstuk 12 van boek 15. Maar na ongeveer 10 pogingen hadden we de tactics door en hebben we het gehaald (6xlvl50). We hadden 2 minstrels, captain, loremaster, hunter en champion. Tank is absolute must.
Eerste boss-fight is een kwestie van positioning en goede timing (ventrilo ofzo noodzakelijk).
Laatste boss-fight is gewoon rammen..
Gisteren uren en uren bezig geweest met hoofdstuk 12 van boek 15. Maar na ongeveer 10 pogingen hadden we de tactics door en hebben we het gehaald (6xlvl50). We hadden 2 minstrels, captain, loremaster, hunter en champion. Tank is absolute must.
Eerste boss-fight is een kwestie van positioning en goede timing (ventrilo ofzo noodzakelijk).
Ik moet nog steeds bk14 en 15 doen, dus ben gisteren bijna gelijk aan bk1 begonnen en met wat kinnies ook gelijk bk2 gedaan, om half 12 de 2e lvl 52 van de kin, 10 minuten te laat om de 1e te zijn
Andere reden dat ik zo snel mogelijk moria in ben gedoken is dat Eregion wel héél druk was gisteren. Ga met m'n alts daar wel wat meer questen, maar nu is het er echt te druk. Tot een uur of 1 lukte nog wel, maar daarna niet meer. Stats van armour en jewelry verrast me ook wel, heb al 2 etched en 1 rift armour piece vervangen.
Legendary weapon is erg leuk inderdaad, alleen willen ze m'n champ erg graag in ardour hebben gezien de stats die m'n wapen en class-item hebben...
Op Eldar liep er gisterenavond laat trouwens al 1 lvl 53 rond, weet niet hoe dat op andere servers is
Wat me wel erg opvalt is de schaarste van ore nodes, ben denk ik zo'n beetje de eerste op de server en in moria en helemaal diep in moria geweest, maar eigenlijk geen ore nodes gezien...
Andere reden dat ik zo snel mogelijk moria in ben gedoken is dat Eregion wel héél druk was gisteren. Ga met m'n alts daar wel wat meer questen, maar nu is het er echt te druk. Tot een uur of 1 lukte nog wel, maar daarna niet meer. Stats van armour en jewelry verrast me ook wel, heb al 2 etched en 1 rift armour piece vervangen.
Legendary weapon is erg leuk inderdaad, alleen willen ze m'n champ erg graag in ardour hebben gezien de stats die m'n wapen en class-item hebben...
Op Eldar liep er gisterenavond laat trouwens al 1 lvl 53 rond, weet niet hoe dat op andere servers is
Wat me wel erg opvalt is de schaarste van ore nodes, ben denk ik zo'n beetje de eerste op de server en in moria en helemaal diep in moria geweest, maar eigenlijk geen ore nodes gezien...
[ Voor 10% gewijzigd door rik86 op 19-11-2008 09:07 ]
Anoniem: 218701
Het is echt een prima uitbreiding geworden. Toch zag ik nog wel wat dingen die niet helemaal klopten, in het character scherm stonden een aantal zaken over elkaar heen en dat is natuurlijk niet echt practisch, maar het is peanuts vergeleken bij de zaken die wel goed zijn.
Inderdaad erg handig als je een fellowship move doet dat je dan zelf ook ziet welke de jouwe was. Zo weet je inderdaad of je op de juiste momenten de juiste kleur hebt gekozen voor een ingewikkeldere move. Ook de kleine zaken als het geluidje dat iemand je fellowship joint en dat soort zaken zijn een heel stuk beter. Wat ik zelf ook bijzonder prettig vond was het kleinere font voor dingen die je ziet op je minimap, zoals een mine die je net buiten je range hebt. Het is geen grote aanpassing, maar ik ben er blij mee.
Gisteren ook de warden even een testritje gegeven in een leuk groepje van drie met qntal en diens vriendin, dat ging erg lekker en de warden wordt wel een blijvertje denk ik. Vond het wel even wennen omdat je je eigen combo's opbouwt. Die ik bijvoorbeeld 2x achter elkaar een aanval met mijn primaire wapen, dan krijg ik een andere combo move dan bij twee keer een shield bash. Zo heb je dat ook met shouts, 2x een shout achter elkaar (taunt dus) en je taunt wordt sterker en trekt dus ook meer aggro.
Ik ben in ieder geval blij om te zien dat het toch niet zo ontzettend makkelijk is om eventjes level 60 te worden, voorlopig ben ik daar ook nog lang niet mee bezig, nog veel te veel te ontdekken. Verbeterde graphics te bewonderen enzovoorts. Bijna ook een collega overtuigd dat hij het ook moet gaan spelen..
Inderdaad erg handig als je een fellowship move doet dat je dan zelf ook ziet welke de jouwe was. Zo weet je inderdaad of je op de juiste momenten de juiste kleur hebt gekozen voor een ingewikkeldere move. Ook de kleine zaken als het geluidje dat iemand je fellowship joint en dat soort zaken zijn een heel stuk beter. Wat ik zelf ook bijzonder prettig vond was het kleinere font voor dingen die je ziet op je minimap, zoals een mine die je net buiten je range hebt. Het is geen grote aanpassing, maar ik ben er blij mee.
Gisteren ook de warden even een testritje gegeven in een leuk groepje van drie met qntal en diens vriendin, dat ging erg lekker en de warden wordt wel een blijvertje denk ik. Vond het wel even wennen omdat je je eigen combo's opbouwt. Die ik bijvoorbeeld 2x achter elkaar een aanval met mijn primaire wapen, dan krijg ik een andere combo move dan bij twee keer een shield bash. Zo heb je dat ook met shouts, 2x een shout achter elkaar (taunt dus) en je taunt wordt sterker en trekt dus ook meer aggro.
Ik ben in ieder geval blij om te zien dat het toch niet zo ontzettend makkelijk is om eventjes level 60 te worden, voorlopig ben ik daar ook nog lang niet mee bezig, nog veel te veel te ontdekken. Verbeterde graphics te bewonderen enzovoorts. Bijna ook een collega overtuigd dat hij het ook moet gaan spelen..
Eerste boss, laatste boss? Ik heb er maar eentje gezien, die roept om beurten iemand naar voren om te komen vechten. Komt er daarna nog eentje?? En wat zijn jullie tactics bij de door mij genoemde boss? Daar werden wij gewiped en toen moesten onze minstrel en lore-master er vandoor. Erg jammer, we hadden een mooie gebalanceerde fellowship (naast minstrel en lore-master ook een champion, guardian, hunter en captain).Moraxv schreef op woensdag 19 november 2008 @ 08:49:
Wat mooi is dat Moria zeg!
De wijzigingen in de game zijn inderdaad teveel om op te noemen, nog een paar voorbeelden:
- Sommige quest givers zeggen nu ook daadwerkelijk dingen die slaan op wat je op dat moment doet (in plaats van het eeuwige: `you are a stranger to the Lumi-Veki' of `A strange fate brings you hither').
- In quest cutscenes wordt meer het pannen van de camera en verschillende camera punten gebruikt.
Als je iedere dag de crafting rep items maakt dan kun je binnen ongeveer 20 dagen kindred worden met je crafting guild (sommige recepten zit een dag cooldown op, andere drie dagen en sommige een week).
Btw: één van mijn kingenoten werd gisteravond/nacht inderdaad ook lvl 52. Dan gaat het wel heel erg hard zeg...
The Flying Dutchman
bijna? nog iets beter je best doen dus
Hij beweerd nog te weinig tijd te hebben, maar zijn interesse is al gewekt..
wat het is met 't lvl-en, als je destiny points uitgeeft gaat 't al veel sneller en als je ook nog een lading quest had klaarstaan zit je al bijna op 51 volgens mij. Had er zelf 2 van BG en die leverden 6k per stuk op
gisteren had een kin-genoot van mij wel belachelijk veel geluk met z'n drops, die heeft al een blauw legendary weapon drop gehad en rolls op de echt leuke dingen won hij, terwijl we 't zo deden dat iedereen ongeveer even goede spullen kreeg. Maar elke roll die hij deed, was raak...
gisteren had een kin-genoot van mij wel belachelijk veel geluk met z'n drops, die heeft al een blauw legendary weapon drop gehad en rolls op de echt leuke dingen won hij, terwijl we 't zo deden dat iedereen ongeveer even goede spullen kreeg. Maar elke roll die hij deed, was raak...
Ik ben idd ook blij dat WoW taferelen uitblijven waar na 27 uur al iemand weer het maximale lvl was en binnen een week een guild alle raids gedaan had.Anoniem: 218701 schreef op woensdag 19 november 2008 @ 09:09:
Ik ben in ieder geval blij om te zien dat het toch niet zo ontzettend makkelijk is om eventjes level 60 te worden, voorlopig ben ik daar ook nog lang niet mee bezig, nog veel te veel te ontdekken. Verbeterde graphics te bewonderen enzovoorts.
Ach, er zijn al genoeg "achievers" op het CM forum die elke scheet die ze laten moeten aankondigen. "First book 15 cleared!!" enzo. Blegh.
Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.
Gisteren lag mijn kopie van moria er. Moria installeren en patch installeren duurde samen nog geen 30 minuten!
Eerst wat rondgekeken naar traits, guardian trainer bezocht (helaas niets nieuw onder lvl 50), keys en unique recipes bundelen om bag space te verzamelen.
Dan naar thorin's, meteen acquaintance met metalsmith guild geworden. Dan kon ik het niet meer houden en naar eregion gehold. Rondgekeken, hier en daar een questje gedaan. Ten slotte het moria gebied gedaan en die expeditionary quests voltooid (zijn er 7 voor twee caves, zeker een must! de session play erna is enorm plezant (ik ben wel een dwarf in hart en nieren dus misschien daarom
) Boek 15 heb ik nog wat links laten liggen wegens de enorm grote drukte, en ook eregion's quests waren goedbevolkt.
De 4 uur dat ik kon spelen waren zo om dat ik het voor het eerst sinds ik in september ben beginnen werken het jammer vind dat ik geen tijd meer heb overdag zoals vorig jaar! Een kinmate heeft me al 3 guardian legendarie weapons gestuurd! (geeft een goed gevoel te weten dat je kinnies je apprecieren!).
Tot nu toe alles gesolo-'d van mij mag het wel iets minder rap gaan die eerste dagen. Zeker epic quests lees ik graag helemaal door voor op volgende te klikken.
Verder gebruik ik hilarisch mijn skills op de verkeerde moment om de nieuwe deeds ervan omhoog te brengen. Net als vroeger of op alts
. Alle aggro skills tientallen keer gebruikt, ook al was ik aan het solo-en.
Verder een lvl 52 afgemaakt en slechts 200 health verloren. Ook elite 49's 4k moraal gaven heel weinig problemen. Ik merk wel dat we (guardians) meer gehit worden dan vroeger, maar die mensen die zo schreeuwden dat we niets meer aankonden... Typisch winers eh.
Ik heb ook de indruk dat de meeste textures enzo verbeterd zijn en dat het spel graphisch nog wat soepeler is. Ik zat toch op 200fps op ultra high enzo.
Dus eerste ervaring: Heel goed! Groot gebied (heb nog maar een peulenschil gezien). Mooie graphics, leuke quests, ... Zijn geld zeker waard moest je nog twijfelen (20.99€ bij play.com, kan je niet sukkelen).
Ik kan al niet wachten tot vanavond. Binnekort ook eens warden en runekeeper proberen.
Eerst wat rondgekeken naar traits, guardian trainer bezocht (helaas niets nieuw onder lvl 50), keys en unique recipes bundelen om bag space te verzamelen.
Dan naar thorin's, meteen acquaintance met metalsmith guild geworden. Dan kon ik het niet meer houden en naar eregion gehold. Rondgekeken, hier en daar een questje gedaan. Ten slotte het moria gebied gedaan en die expeditionary quests voltooid (zijn er 7 voor twee caves, zeker een must! de session play erna is enorm plezant (ik ben wel een dwarf in hart en nieren dus misschien daarom
De 4 uur dat ik kon spelen waren zo om dat ik het voor het eerst sinds ik in september ben beginnen werken het jammer vind dat ik geen tijd meer heb overdag zoals vorig jaar! Een kinmate heeft me al 3 guardian legendarie weapons gestuurd! (geeft een goed gevoel te weten dat je kinnies je apprecieren!).
Tot nu toe alles gesolo-'d van mij mag het wel iets minder rap gaan die eerste dagen. Zeker epic quests lees ik graag helemaal door voor op volgende te klikken.
Verder gebruik ik hilarisch mijn skills op de verkeerde moment om de nieuwe deeds ervan omhoog te brengen. Net als vroeger of op alts
Verder een lvl 52 afgemaakt en slechts 200 health verloren. Ook elite 49's 4k moraal gaven heel weinig problemen. Ik merk wel dat we (guardians) meer gehit worden dan vroeger, maar die mensen die zo schreeuwden dat we niets meer aankonden... Typisch winers eh.
Ik heb ook de indruk dat de meeste textures enzo verbeterd zijn en dat het spel graphisch nog wat soepeler is. Ik zat toch op 200fps op ultra high enzo.
Dus eerste ervaring: Heel goed! Groot gebied (heb nog maar een peulenschil gezien). Mooie graphics, leuke quests, ... Zijn geld zeker waard moest je nog twijfelen (20.99€ bij play.com, kan je niet sukkelen).
Ik kan al niet wachten tot vanavond. Binnekort ook eens warden en runekeeper proberen.
Lol. Ik heb vorige week voor het eerst Helchgam gedood.MueR schreef op woensdag 19 november 2008 @ 10:01:
Ach, er zijn al genoeg "achievers" op het CM forum die elke scheet die ze laten moeten aankondigen. "First book 15 cleared!!" enzo. Blegh.
Ach ja, nu gaat het me iig weer XP opleveren.
Ik moest 't gisteren ook gewoon ff in de OOC roepen dat ik 51 wasMueR schreef op woensdag 19 november 2008 @ 10:01:
Gisteren 2 hele lvl's gestegen terwijl ik vrij efficient heb gespeeld en ook 15 uur lang continue eigenlijk, kan waarschijnlijk wel veel efficienter, maar zelfs dan heb je minimaal 5 uur per lvl nodig en dan moet alles in 1x goed gaan en dat wordt alleen maar meer als je lvl't denk ik. Vandaag hoop ik 53 te worden, kan pas vanavond weer spelen namelijk, ergens volgende week richting de 60 en ik vermoed dat voor de redelijk fanatieke kins de eerste lvl 60 6-man instances over zo'n 2 weken gedaan kunnen gaan worden, misschien in de loop van volgende week al, maar eerder zullen er volgens mij nooit genoeg classes zijn
Edit: Leuk om te lezen van de warden
[ Voor 14% gewijzigd door rik86 op 19-11-2008 10:21 ]
Tja, voegt het wat toe aan een tankende champion.. Ja, dat denk ik wel. Het is natuurlijk vroeg om er iets van te zeggen, aangezien ik gisteravond slechts tot level 12 gekomen ben. Een Champion kan goed tanken, dat weet ik. Wij hebben het eerste deel van de Rift (tot Thrang) gedaan met 2 champions en dat ging zonder problemen. Ik denk alleen dat de Champion geen partij gaat zijn voor een Warden. In tegenstelling tot de Champion gaat de Warden sneller door zijn power heen, maar daarentegen is er een level 12 skill die de Warden +250 ICMR geeft. Ik verwacht dat die mee gaat scalen naargelang je leveled, dus dat kan nog interessant worden.
Edit:
Mochten er overigens mensen zijn die een goed engels artikel kunnen schrijven over de Rune-keeper, Legendary Items of weet ik wat voor nieuwe MoM spullen, zie ik die graag tegemoet. Ik publiceer ze graag op mn blog. Ik wil eigenlijk zo snel mogelijk veel reviews en dergelijke hebben, misschien kunnen we het dan compileren tot een mooie review voor de T.net frontpage
Edit:
Mochten er overigens mensen zijn die een goed engels artikel kunnen schrijven over de Rune-keeper, Legendary Items of weet ik wat voor nieuwe MoM spullen, zie ik die graag tegemoet. Ik publiceer ze graag op mn blog. Ik wil eigenlijk zo snel mogelijk veel reviews en dergelijke hebben, misschien kunnen we het dan compileren tot een mooie review voor de T.net frontpage
[ Voor 22% gewijzigd door MueR op 19-11-2008 10:33 ]
Ik wilde binnenkort nog wel een rune-keeper beginnen MueR, ik roep wel als ik wat bevindingen heb.
Is 't voor de frontpage niet beter om 't in 't Nederlands te doen? Lijkt me verder wel een erg leuk idee om zoiets op de frontpage proberen te krijgen. Ik wil op zich vanavond wel een soort van review over mijn eerste uren in Moria schrijven.
Maar jij bent dus nog niet in de mines geweest MeuR, of wel? Ik weet niet of 't al eerder gezegd heb, maar 't is echt een doolhof, ik heb al eens mijn map home gebruikt en een zelfmoord gebruikt om terug te komen
Voor de mensen die er al we zijn geweest, 't is soms best grappig om in een kloof te springen, ik liep gisteren met 2 kingenoten en we dachten, laten we hier ff naar beneden springen, maar d'r zat een smalle kloof tussen de plek waar we vanaf sprongen en waar we heen wilden, dus die zagen we niet. Dus we stortten naar beneden en bleven best wel erg lang vallen.
Ergens anders zit een put, daar moet je eigenlijk gewoon eens inspringen, jullie mogen zelf uitzoeken waar en waarom
21st en 2nd hall waren qua enormiteit ook erg indrukwekkend, damage die mobs daar doen wat minder prettig. Ik dacht gisteren, ik solo ff een lvl 54 EM met m'n 4k morale champ, zodat ik een shard heb, ik was na 8 seconden dood
Ik heb alleen 't idee dat moria niet heel erg groot is, dus dat het gebied dat er bij is gekomen over 2 weken ook helemaal door me gezien is. Heb in 't eerste deel in een paar uur tijd bijna alle quests gedaan.
Maar jij bent dus nog niet in de mines geweest MeuR, of wel? Ik weet niet of 't al eerder gezegd heb, maar 't is echt een doolhof, ik heb al eens mijn map home gebruikt en een zelfmoord gebruikt om terug te komen
Voor de mensen die er al we zijn geweest, 't is soms best grappig om in een kloof te springen, ik liep gisteren met 2 kingenoten en we dachten, laten we hier ff naar beneden springen, maar d'r zat een smalle kloof tussen de plek waar we vanaf sprongen en waar we heen wilden, dus die zagen we niet. Dus we stortten naar beneden en bleven best wel erg lang vallen.
Ergens anders zit een put, daar moet je eigenlijk gewoon eens inspringen, jullie mogen zelf uitzoeken waar en waarom
21st en 2nd hall waren qua enormiteit ook erg indrukwekkend, damage die mobs daar doen wat minder prettig. Ik dacht gisteren, ik solo ff een lvl 54 EM met m'n 4k morale champ, zodat ik een shard heb, ik was na 8 seconden dood
Ik heb alleen 't idee dat moria niet heel erg groot is, dus dat het gebied dat er bij is gekomen over 2 weken ook helemaal door me gezien is. Heb in 't eerste deel in een paar uur tijd bijna alle quests gedaan.
Mocht het zover komen dat we genoeg info hebben, ga ik dat ook zeker herschrijven naar het Nederlands.
De Mines heb ik gisteren bewust even laten liggen. Ik ga rustig aan doen met de nieuwe content, voornamelijk omdat ik er van wil genieten. Je geeft al aan dat je denkt in een week klaar te zijn, daar heb ik dus echt geen zin in. Al die idioten die elkaar bijna de nek omdraaien om hun quests af te ronden had ik niet veel trek in. Daarbij had ik met mn vriendin en 2 anderen uit de kin besloten om nieuwe karakters te maken. 2 Wardens en 2 Rune-keepers, dat is vrij snel klaar met een gevecht
De Mines heb ik gisteren bewust even laten liggen. Ik ga rustig aan doen met de nieuwe content, voornamelijk omdat ik er van wil genieten. Je geeft al aan dat je denkt in een week klaar te zijn, daar heb ik dus echt geen zin in. Al die idioten die elkaar bijna de nek omdraaien om hun quests af te ronden had ik niet veel trek in. Daarbij had ik met mn vriendin en 2 anderen uit de kin besloten om nieuwe karakters te maken. 2 Wardens en 2 Rune-keepers, dat is vrij snel klaar met een gevecht
[ Voor 17% gewijzigd door MueR op 19-11-2008 10:56 ]
Dat is precies de reden waarom ik eregion heb geskipt, moria was lekker rustig, was daardoor leuk questen, waardoor je alles goed kon zien. Ik liep gisterenavond mooi voor de horde uit. Tijdens de horde lijkt me inderdaad ook helemaal niets, bij eregion was 't echt named mobs campen
:'-( nog geen kopie van MoM.
Vergeten te preorderen, lotro zelf nu een tijdje niet gespeeld door gebrek aan dingen om te doen (geen zin om quests af te werken & te weinig tijd voor rep/deed grinding of epic book quest).
Sprong in de Fnac binnen maar daar hadden ze hem niet.
Weet iemand een winkel waar ik hem kan kopen + downloaden?
Vergeten te preorderen, lotro zelf nu een tijdje niet gespeeld door gebrek aan dingen om te doen (geen zin om quests af te werken & te weinig tijd voor rep/deed grinding of epic book quest).
Sprong in de Fnac binnen maar daar hadden ze hem niet.
[ Voor 10% gewijzigd door Simon Verhoeven op 19-11-2008 11:14 ]
Anoniem: 219289
Gisteravond na 7 wipes bk15ch12 gedaan. De laatste keer hadden we het door, en ging ie erg vlot.
Echt een heel erg vet gevecht, met orginele dingen er weer in.
Wij alleen helemaal blij toen we Mordambram down hadden, alleen toen beetje jammer dat de instance toen niet afgelopen was, maar nog een heel stuk verder ging. Gelukkig werd het nooit meer echt heel moeilijk. 
Aan de ene kant vond ik de instance wel erg lang, maar aan de andere kant ook een prachtige afsluiter van SoA. Het verhaal was lichtelijk voorspelbaar, maar dat is ook niet heel erg, er zaten al genoeg plottwists in de andere boeken.
Oftewel: Moria is VET
Aan de ene kant vond ik de instance wel erg lang, maar aan de andere kant ook een prachtige afsluiter van SoA. Het verhaal was lichtelijk voorspelbaar, maar dat is ook niet heel erg, er zaten al genoeg plottwists in de andere boeken.
Oftewel: Moria is VET

Psst, doe eens spoiler tags
Volgens mij is een digital download en koop ook voor eu inmiddels mogelijk, maar zouden ze hem niet gewoon in de wat grotere en/of gespecialiseerdere speelgoed/pc/cd-winkels hebben liggen?Simon Verhoeven schreef op woensdag 19 november 2008 @ 11:13:
Mazzel gehad, de Bart Smit had de compilatie pack voor 3 tientjes liggen, denk een foutje 
Dus die gehaald, kan ik gelijk al die updates eraf knikkeren.
Gister een paar uurtjes gespeeld, tis erg mooi om weer te levelen en nieuwe gebieden te zien.
Ook de traits , de legendary wapens, allemaal erg leuk om je karakter een mooi eigen iets te geven.
ik vermaak me voorlopig wel weer ff.
Dus die gehaald, kan ik gelijk al die updates eraf knikkeren.
Gister een paar uurtjes gespeeld, tis erg mooi om weer te levelen en nieuwe gebieden te zien.
Ook de traits , de legendary wapens, allemaal erg leuk om je karakter een mooi eigen iets te geven.
ik vermaak me voorlopig wel weer ff.
Volgens mij bezit elke versie geheel SoA en MoM, maar alleen de licentiecodes die erbij zitten verschillen en evt. bonus items ook
Zijn er al reviews gekomen van Moria? Ik kan er geen een vinden.
Op de frontpage geen eens een vermelding..
Op de frontpage geen eens een vermelding..
[ Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 181786 op 19-11-2008 11:27 ]
http://www.warcry.com/art...a-WarCrys-Official-Review is zo snel wat ik weet te vinden, nog niet echt gelezen overigens.
Ik doe ook alles rustig, sowiezo alles wat ik voor het eerst doe lees ik helemaal door (dus ook gewone quests). Ik hoef echt niet binnen 3 weken lvl60 te zijn met 3 chars oidLointje schreef op woensdag 19 november 2008 @ 10:07:
Verder gebruik ik hilarisch mijn skills op de verkeerde moment om de nieuwe deeds ervan omhoog te brengen. Net als vroeger of op alts. Alle aggro skills tientallen keer gebruikt, ook al was ik aan het solo-en.
Wat je aangeeft mbt vaker gehit worden, ik denk dat dat wel voor iedereen geldt, de ligh/medium classes lijken dus sneller af te gaan als pre-MoM. Tenminste dat heb ik gisteren op mb burglar én hunter ondervonden. Verder ga ik daar niet over winen, dit maakt een gevecht weer wat uitdagender.
euh...ja
Persoonlijk ben ik erg blij met de moeilijkheidsgraad. Turbine heeft het niveau een stukje opgeschroefd, daarmee wordt het ook meteen duidelijk aan welke mensen je wel iets hebt. Zo zat er gisteren een LM te zaniken in chat dat boek 14 chapter 1 niet te doen is. Nou weet ik niet waar diegene dan mee bezig was, want toen ik die pasgeleden met mijn captain heb gedaan, heb ik die baas gesoloed. Er kwam af en toe een Loremaster naar me toe om wat power/antistun te geven, maar verder zat de hele groep in een andere ruimte de adds te vervelen. Wat nou, moeilijk?
Ik hoop dan ook van harte dat ze niet te snel met easy-mode nerfs aan gaan komen, al verwacht ik dat de Runekeeper binnen een maand of twee generfed gaat worden. Die zijn wel gruwelijk sterk in de damage.
Ik hoop dan ook van harte dat ze niet te snel met easy-mode nerfs aan gaan komen, al verwacht ik dat de Runekeeper binnen een maand of twee generfed gaat worden. Die zijn wel gruwelijk sterk in de damage.
Gisteren heb ik gelijk een elf runekeeper aangemaakt. heb de keuze gemaakt om niet mijn lvl 50 loremaster naar 60 te tillen maar opnieuw te beginnen met de runekeeper.
De eerste bevindingen:
- Het is zeer pittig om meer dan 1 creature tegelijk te solo'en.
- Systeem van DPS focused attacks en heal focused werkt zeer prettig.
- Je hebt wel een melee attack, maar dit stelt weinig tot niets voor. (slaan met een rune stone is toch wat anders dan met een blade)
- dps focused spells en heal spells zijn goed uitgebalanceerd (tot nu toe iig wel.. ben lvl
- Wanneer je een groep creatures achter je aan hebt, ben je practisch onschendbaar door steeds je HOT (heal over time) te gebruiken. (misschien dat dit op hogere levels weer wat bij trekt)
- geluiden van de attacks vind ik wel irritant (sparkle achtig geluid)
ga vanavond weer verder (werk...
) en zal dan wel wat meer bevindingen posten.
(wat nog wel opvalt.. extreem veel rune keepers en maar heel weinig wardens. maar dat kan ook aan het feit liggen dat ik elf ben)
De eerste bevindingen:
- Het is zeer pittig om meer dan 1 creature tegelijk te solo'en.
- Systeem van DPS focused attacks en heal focused werkt zeer prettig.
- Je hebt wel een melee attack, maar dit stelt weinig tot niets voor. (slaan met een rune stone is toch wat anders dan met een blade)
- dps focused spells en heal spells zijn goed uitgebalanceerd (tot nu toe iig wel.. ben lvl
- Wanneer je een groep creatures achter je aan hebt, ben je practisch onschendbaar door steeds je HOT (heal over time) te gebruiken. (misschien dat dit op hogere levels weer wat bij trekt)
- geluiden van de attacks vind ik wel irritant (sparkle achtig geluid)
ga vanavond weer verder (werk...
(wat nog wel opvalt.. extreem veel rune keepers en maar heel weinig wardens. maar dat kan ook aan het feit liggen dat ik elf ben)
Gisteravond nog een berg plezier gehad toen ik nog even met mijn level 44 lore-master de Misty Mountains in ging om nog wat quests te doen met dwarven gold ingots en de daarop volgende quests. Op weg naar Orod Laden waar ik dan een ingot zou moeten halen, kwam ik een tweetal tegen van allebei level 50 die trolls aan het killen waren voor een deed. Het duurde niet lang of ze vroegen mij of ik dat ook aan het doen was. Ik legde uit dat ik eigenlijk op zoek was naar The Last Ingot op Orod Laden maar dat ik zeker geen problemen had met het ritueel omleggen van een aantal trollen. Ik had er op dat moment eigenlijk nog maar 1 of 2 daar gedood, het tweetal was al duidelijk wat verder. We kwamen vanzelf langs Orod Laden en ik vermoordde de dwerg die bij de ingot stond.
Kreeg nog de opmerking dat het voor een champion en een guardian (dat was het tweetal namelijk) altijd lekker was om een lore-master mee te hebben. Ik vertelde dat ik toch echt nog het gevoel had alles nog te moeten leren waarna ik de opmerking kreeg "Hoezo dat? Je doet het meer dan prima" Ze hadden dan ook niet echt te klagen inderdaad want ik heb ze de gehele tijd voorzien van power en health, terwijl ik ook nog aardig een robbertje mee aan het vechten was. De grootste uitdaging kwam toen er op de een of andere manier ineens 5 trolls geaggroed waren. 4 daarvan waren door het tweetal geaggroed, een spawnde precies waar ik stond. 3 trollen geroot en degene achter me gestunned en we hebben het prima gered.
Het heeft me een slordige 30.000 xp opgeleverd, niet slecht...maar ik had ook weer geen haast. Vermaak me nog prima met het leren kennen van mijn karakters, hoe zeer ik ze ook denk te kennen, er blijkt steeds nog wat meer te leren.
Kreeg nog de opmerking dat het voor een champion en een guardian (dat was het tweetal namelijk) altijd lekker was om een lore-master mee te hebben. Ik vertelde dat ik toch echt nog het gevoel had alles nog te moeten leren waarna ik de opmerking kreeg "Hoezo dat? Je doet het meer dan prima" Ze hadden dan ook niet echt te klagen inderdaad want ik heb ze de gehele tijd voorzien van power en health, terwijl ik ook nog aardig een robbertje mee aan het vechten was. De grootste uitdaging kwam toen er op de een of andere manier ineens 5 trolls geaggroed waren. 4 daarvan waren door het tweetal geaggroed, een spawnde precies waar ik stond. 3 trollen geroot en degene achter me gestunned en we hebben het prima gered.
Het heeft me een slordige 30.000 xp opgeleverd, niet slecht...maar ik had ook weer geen haast. Vermaak me nog prima met het leren kennen van mijn karakters, hoe zeer ik ze ook denk te kennen, er blijkt steeds nog wat meer te leren.
Ik heb gisteren meteen book 1 vol 2 gedaan en mn leg weapon Captain's Hammer of the Third Age behaald. Wat een wapen met een waslijst aan stats.
Het runen van je wapen en daarbij een westernesse dmg scroll overheen gooien geeft een heel goed gevoel. Nu kan ik het wapen levellen. Tip is dus om meteen dit boek te doen, aangezien je dan alle eregion quests met dit wapen kan doen en dus snel kan levellen met je wapen. Dps levels, runes, stats, dmg customizen.
Ik ben echt onder de indruk.
Het runen van je wapen en daarbij een westernesse dmg scroll overheen gooien geeft een heel goed gevoel. Nu kan ik het wapen levellen. Tip is dus om meteen dit boek te doen, aangezien je dan alle eregion quests met dit wapen kan doen en dus snel kan levellen met je wapen. Dps levels, runes, stats, dmg customizen.
Ik ben echt onder de indruk.
Ik hoop ook van harte dat ze het niet makkelijker gaan maken. Wat ik uit de patch notes heb begrepen is een deel van bk14 met deze update ook al makkelijker gemaakt. En wat ik gisteren ervaren heb in MoM was dat 't over het algemeen erg goed te doen was, mobs van 2-3 lvl's hoger kon ik in 2-tallen nog aan, 4-5 lvl's lukte 't ook nog zonder problemen als ik alleen was. Instances om je weapon meer xp te geven zijn trouwens ook de moeite waard, helemaal als je ze doet terwijl je een paar lvl's lager bent dan 't quest lvl, dan zijn ze echt een uitdaging
Gisteren écht de hele dag gespeeld dus, vandaag doe ik ietsje rustiger aan (niet veel
). Ben nu ongeveer halverwege richting level 52, maar heb hier geen haast mee. Mijn captains halbard is ondertussen level 11 (van de 30) en ik zojuist mijn eerste class item geequiped. Het is een captain's emblem en ook dat is een legendary item, ik heb er nu dus twee
.
Verder gisteren een beetje aan het craften geweest voor de weaponsmithing guild. Ik hoef niet perse de eerste te zijn die daar kindred wordt, maar het zou wel fijn zijn om dat gewoon redelijk snel voor elkaar te hebben zodat ik die mooie recepten kan kopen.
Zo meteen eens even de stad in om te kijken of er ook een MoM expansie ergens te krijgen is voor mijn vriendin, nadat ze me gisteren bezig zag had ze eigenlijk toch wel een beetje spijt dat ze niet al die mooie, leuke nieuwe dingen kon doen
. Als ik het goed begrijp is de Bart Smit een goeie kandidaat om eens even te kijken? Andere winkels die hem al hebben? Mediamarkt? Freerecordshop (wat is de website van de FRS klote trouwens... zoek je op Mines of Moria -> closest match -> WoW wrath of the litch king... ja daaaaag. Als je het dan niet hebt, toon dan gewoon niets ipv die 20 closest resultaten die ook nog eens nergens op slaan).
Verder gisteren een beetje aan het craften geweest voor de weaponsmithing guild. Ik hoef niet perse de eerste te zijn die daar kindred wordt, maar het zou wel fijn zijn om dat gewoon redelijk snel voor elkaar te hebben zodat ik die mooie recepten kan kopen.
Zo meteen eens even de stad in om te kijken of er ook een MoM expansie ergens te krijgen is voor mijn vriendin, nadat ze me gisteren bezig zag had ze eigenlijk toch wel een beetje spijt dat ze niet al die mooie, leuke nieuwe dingen kon doen
[ Voor 4% gewijzigd door The Flying Dutchman op 19-11-2008 13:16 ]
The Flying Dutchman
Ik was lekker bezig. Book 1 chap 5 lekker op mijn gemakkie zo ver gekomen. En opeens een groot oranje bericht dat de server eruit ging en dat iedereen een veilig plaatsje moest vinden om uit te loggen.
Jammer, ik hoop dat we snel weer verder kunnen.
Ik heb de balrog al gezien bij de fall of Moria quest. Het is dat ik mijn dwarf hunter niet had anders had ik de balrog eigenhandig omgelegd.
Jammer, ik hoop dat we snel weer verder kunnen.
Ik heb de balrog al gezien bij de fall of Moria quest. Het is dat ik mijn dwarf hunter niet had anders had ik de balrog eigenhandig omgelegd.
Emergency Hotfix to be applied today (crafting bug)
19-Nov-2008 - Overnight we received a hotfix for the crafting bug which resets a character's craft level to zero for that tier. The fix will prevent any more characters from getting their proficiency XP reset, but all characters that have logged in and were affected will not be reverted by this fix. This issue is being investigated further to discover whether characters' crafting points/levels can be recovered. In the meantime, please refrain from logging in any other characters.
The servers will be brought down at 13.00 hours (GMT). We anticipate the update will take approximately 2 hours. Thank you for your patience during this time and apologies for any inconvenience caused.
19-Nov-2008 - Overnight we received a hotfix for the crafting bug which resets a character's craft level to zero for that tier. The fix will prevent any more characters from getting their proficiency XP reset, but all characters that have logged in and were affected will not be reverted by this fix. This issue is being investigated further to discover whether characters' crafting points/levels can be recovered. In the meantime, please refrain from logging in any other characters.
The servers will be brought down at 13.00 hours (GMT). We anticipate the update will take approximately 2 hours. Thank you for your patience during this time and apologies for any inconvenience caused.
Reden?
edit.
Ik las de OCC en GLLF berichten hier al over. Craften naar 0, ai en nu maar hopen dat ze dat herstellen, want een GM Metalsmith nog een keer worden is een hel.
[ Voor 38% gewijzigd door Anoniem: 191619 op 19-11-2008 14:37 ]
ja, ze zijn een hotfix aan 't aanbrengen van een vrij vervelende crafting bug. Als je ergens xp in crafting had verzameld en je logde in met dat character dan was je 't kwijt. In ieder geval op de proficiency delen van 't craften (1e deel)
ah, beetje traag
wat ik begrepen heb is dat ze nog aan 't onderzoeken zijn of de verloren xp teruggehaald kan worden
ik ben blij dat ik alleen ben ingelogd met characters die of niets of alles al hadden, dus die zijn als 't goed is hier niet door getroffen
ah, beetje traag
wat ik begrepen heb is dat ze nog aan 't onderzoeken zijn of de verloren xp teruggehaald kan worden
ik ben blij dat ik alleen ben ingelogd met characters die of niets of alles al hadden, dus die zijn als 't goed is hier niet door getroffen
[ Voor 36% gewijzigd door rik86 op 19-11-2008 14:38 ]
Nvm
[ Voor 99% gewijzigd door Knaak op 19-11-2008 14:38 ]
Ben ik even blij dat ik gisteren nog niets nieuws gecraft heb.
Ik heb alleen flink lopen minen, maar daar nog niets mee gedaan..
In ieder geval goed dat ze dan direct maatregelen nemen, beter dat dan een boze community toch?
Heb je die nieuwe spullen gemined? en zo ja, waar? Ik kan 't namelijk bijna nergens vinden, alleen bij echad dunnon is 't een beetje te vinden volgens mij...
Heb je alleen last van deze bug als je gister gecraft hebt? Dat zou in mijn geval schelen, anders kan ik overnieuw beginnen met T5 van metalsmith. Was bijna klaar....
Hmm, ik ben wel aan het craften geweest gisteren, maar volgens mij heb ik er geen crafting tier experience mee behaalt. Straks maar eens kijken of ik iets mis ja of nee. Het zou écht niet tof zijn als ik opnieuw master expert weapon smith moet worden.
Ondertussen overigens ook de expansion voor m'n vriendin gehaald. Wat zal ze vanavond blij zijn als ze thuis komt
. Bart smit hier verkocht trouwens ook de compilation pack voor 30 euro. Free record shop had de expansie staan, die heb ik maar gehaald omdat ik niet zeker was of de compilation gebruikt kan om alleen uit te breiden (zitten er dan twee codes in de compilation, neem aan van wel, wat moeten al die mensen anders met die mooie special edition?). Wilde dat risico maar niet lopen, daarnaast vind ik dat blauwe doosje ook leuker dan de `gewone' bruine compilation pack.
Ondertussen overigens ook de expansion voor m'n vriendin gehaald. Wat zal ze vanavond blij zijn als ze thuis komt
The Flying Dutchman
volgens mij alleen last van als je sinds MoM bent ingelogd op dat character
Mm, dat zou echt heel erg vervelend zijn. Vanavond maar eens kijken.
Vond het al lastig genoeg om GM proberen te worden.
Vond het al lastig genoeg om GM proberen te worden.
Laat ik proberen een korte beschrijving te geven van het 1e (moeilijkste) gevecht van boek 15 hoofdstuk 12.
spoiler: B15C12
De boss geeft vrijwel iedereen die in line-of-sight komt een debuf. Je kunt daarvan af komen door naar haar toe te gaan (je moet heel dicht bij haar gaan staan). Ze geeft aan wanneer je weer weg kunt.
Doe je dat te vaak dan raakt haar power op en heeft ze de kracht niet meer... Dus je moet ervoor zorgen dat het 'genezen' niet te vaak gebeurt.
De 'trick' die wij uiteindelijk gebruikten is om met z'n allen achter een pilaar te gaan staan (de rechter vanaf de elf-chick gezien) om uit line-of-sight te zijn. De tank gaat naar de elf-chick en krijgt de debuf (de enige in line-of-sight). Hij laat zich genezen en rent naar de boss en doet zoveel mogelijk damage.
Als hij weer de volgende debuf krijgt, rent hij weer terug etc.
Ondertussen probeert de rest wat agro af te pakken van de fire-spawns en deze (op afstand) te killen.
Minstrels hebben het druk met de groep in leven te houden en, zodra tank weer in line-of-sight is bij te healen. Ook moet uiteraard de elf-chick zelf het nodige aan healing krijgen.
Kortom: de tank doet het meeste werk. De chat in de gaten houden en vechten tegelijk kan soms wat lastig zijn. Gebruik iets als Ventrilo en laat iemand anders roepen wanneer de tank naar de elf moet of naar de boss.
Doe je dat te vaak dan raakt haar power op en heeft ze de kracht niet meer... Dus je moet ervoor zorgen dat het 'genezen' niet te vaak gebeurt.
De 'trick' die wij uiteindelijk gebruikten is om met z'n allen achter een pilaar te gaan staan (de rechter vanaf de elf-chick gezien) om uit line-of-sight te zijn. De tank gaat naar de elf-chick en krijgt de debuf (de enige in line-of-sight). Hij laat zich genezen en rent naar de boss en doet zoveel mogelijk damage.
Als hij weer de volgende debuf krijgt, rent hij weer terug etc.
Ondertussen probeert de rest wat agro af te pakken van de fire-spawns en deze (op afstand) te killen.
Minstrels hebben het druk met de groep in leven te houden en, zodra tank weer in line-of-sight is bij te healen. Ook moet uiteraard de elf-chick zelf het nodige aan healing krijgen.
Kortom: de tank doet het meeste werk. De chat in de gaten houden en vechten tegelijk kan soms wat lastig zijn. Gebruik iets als Ventrilo en laat iemand anders roepen wanneer de tank naar de elf moet of naar de boss.
Ik ben GM forester en woodworker. Ik heb niets gedaan daarmee sinds afgelopen weekend. Ik neem aan dat ik straks nog steeds GM ben, of heb ik het verkeerd?rik86 schreef op woensdag 19 november 2008 @ 14:49:
Ben gisteravond dus wel ingelogd op een karakter wat ik al een eindje op weg had, maar behalve mining dus nog niet gecraft...nu maar hopen dat die zijn progress dan dus ook niet kwijt is...ga er vanuit dat dat wel goed zal zitten.rik86 schreef op woensdag 19 november 2008 @ 14:49:
@rik86, nee, geen nieuwe spullen, ancient iron ore, platinum ore en ancient silver ore.
Voor zover ik begreep verloor je alleen xp op het moment dat je ergens tijdens een tier zat met lvl-en. Had je 't dus voltooid, dan heb je niets verloren. Had je daarentegen bijvoorbeeld het master deel van Master op 800/1040 staan en afgelopen 2 dagen ingelogd, dan sta je nu waarschijnlijk op 0/1040
Ik hoop heel erg voor de getroffennen dat het hersteld kan worden, want ik weet nog goed hoe erg 't lvl-en was...
Ik hoop heel erg voor de getroffennen dat het hersteld kan worden, want ik weet nog goed hoe erg 't lvl-en was...
craft-bug:
Mijn god, dat meen je niet... ben ik ff blij dat ik maar met 2 chars heb ingeloged die beide GM zijn in alle vocations.... Ik moet er niet aan denken dat ik mn metalsmith geloged had, die 3-kwart van de GM af is, pffffff.
Zo'n bug kun je moeilijk terug draaien. Ik weet niet hoe hun backup systeem is, maar dan zouden ze alle chars die een ticket aanmaken moeten controleren van backup en dat terug zetten (of mats uitdelen die de tier weer op de goede hoogte brengt).
Mijn god, dat meen je niet... ben ik ff blij dat ik maar met 2 chars heb ingeloged die beide GM zijn in alle vocations.... Ik moet er niet aan denken dat ik mn metalsmith geloged had, die 3-kwart van de GM af is, pffffff.
Zo'n bug kun je moeilijk terug draaien. Ik weet niet hoe hun backup systeem is, maar dan zouden ze alle chars die een ticket aanmaken moeten controleren van backup en dat terug zetten (of mats uitdelen die de tier weer op de goede hoogte brengt).
euh...ja
Dat zou echt heel erg vervelend zijn als het zo is als bovenstaande. Was op 666/1040 van Metalsmith...

..... dat zal wel heel zuur zijn vooral bij metalsmith.MADG0BLIN schreef op woensdag 19 november 2008 @ 15:58:
Dat zou echt heel erg vervelend zijn als het zo is als bovenstaande. Was op 666/1040 van Metalsmith...
Maar ik verwacht wel dat ze met een nette oplossing komen voor de gedupeerden.
Ik ben bij de gedupeerden.. Ben deel van artisan proficiency kwijt voor weaponsmith en prospector. Had gisterenavond al een ticket aangemaakt en toen zeiden ze al dat ze er van op de hoogte waren. Goed dat ze het maken maar de juiste waarden terugzetten zal moeilijker worden blijkbaar
Een ding wat me nog niet helemaal duidelijk was. Als ik nu inlog met een ander character, ben ik dan daar ook alles kwijt?
Ik heb een vraagje. Ik zit nu in de 14 dagen probeerversie van het spel en heb hem nu ook besteld.
Ik vind het een erg leuk spel. Ik zit erover te denken om een liftime abbo te nemen. Dan ben ik van de maandelijkse kosten af.
Bij de server waar je inlogt staat bij [EN-RP].
EN snap ik, de engelse taal, Maar waar staat RP voor? Ik denk RolePlaying oid.
Maar wat is het verschil tussen deze en andere servers?
Op welke server spelen de meesten van jullie? En wat is een aanrader?
Ik heb nu gespeeld op 'Laurelin' Maar ik wil ook een nieuw karakter aanmaken. Dus ik kan zo op een ander server een karakter aanmaken.
Ik vind het een erg leuk spel. Ik zit erover te denken om een liftime abbo te nemen. Dan ben ik van de maandelijkse kosten af.
Ik heb nu gespeeld op 'Laurelin' Maar ik wil ook een nieuw karakter aanmaken. Dus ik kan zo op een ander server een karakter aanmaken.
Even een vraagje, vandaag schoot me te binnen dat ik nog wat reputation moest grinden, naar aanleiding van The Flying Dutchman die zei dat hij daardoor naar Forochel kan swiften..
Dus ik ben vandaag even die cave in geweest en heb allerlei treasures en trinkets verzameld om zo ally te worden. Maar nu ik ally ben, kan ik nog steeds niet swift travellen naar Forochel (niet vanaf Bree West stable master iig)? Weet iemand wat ik fout heb gedaan? The Flying Dutchman is captain en ik champ, maar volgens mij mag dat niks uitmaken?
Dus ik ben vandaag even die cave in geweest en heb allerlei treasures en trinkets verzameld om zo ally te worden. Maar nu ik ally ben, kan ik nog steeds niet swift travellen naar Forochel (niet vanaf Bree West stable master iig)? Weet iemand wat ik fout heb gedaan? The Flying Dutchman is captain en ik champ, maar volgens mij mag dat niks uitmaken?
Leuk, die craft bug. Gisteravond een ks-member een stoot materiaal gegeven zodat hij zijn hoogste rang kon halen.
- hij is alles kwijt
- ik ook
- hij is alles kwijt
- ik ook
EN RP staat voor een engelstalig of sprekende Roleplaying Server, dus je speelt je char vanuit je eigen echte rol. Dit valt eigenlijk best wel mee, want je hoeft echt geen elvenoren op te zetten achter je computer. Soms zegt men wat in het elfs, maar dit verschil per kinship (guild) en zelf vind ik dat het RP gehalte sterk is afgenomen het laatste jaar. Voorwaarde van een RP server is dat je je char geen Sletje004 of DavidHaselhoff mag noemen, maar vaak meer lore of LOTR achtige namen. Elfs / dwarf / hobbit / mankind. Ook hier kan je creatief mee omgaan.BORG schreef op woensdag 19 november 2008 @ 19:20:
Ik heb een vraagje. Ik zit nu in de 14 dagen probeerversie van het spel en heb hem nu ook besteld.
de meeste spelen idd op Laurelin en sommige op snowbourn / evernight. Laurelin is zeer prettig, maar ik heb nul; referentie, want ik heb nog nooit op een ander gezeten.
Je kan meerdere chars op meerdere servers maken, no worries.
Oké, ik weet dat dit eigenlijk niet de plek is voor problemen & vragen, maar aangezien me dit geen technisch probleem lijkt toch maar ff hier proberen:
Als ik wil inloggen (heb géén MoM, wel patches gedowned) gaat de launcher allerlei patches draaien.
Hij stopt op een gegeven ogenblik als 'ie een .dll moet backuppen en geeft de melding "cannot connect to server". Alle servers zijn echter online. Ik heb verder geen issues met mijn internetverbinding.
Herkennen jullie dit? De codemasters fora geven wel wat aan, maar nog niets officieels helaas...
Als ik wil inloggen (heb géén MoM, wel patches gedowned) gaat de launcher allerlei patches draaien.
Hij stopt op een gegeven ogenblik als 'ie een .dll moet backuppen en geeft de melding "cannot connect to server". Alle servers zijn echter online. Ik heb verder geen issues met mijn internetverbinding.
Herkennen jullie dit? De codemasters fora geven wel wat aan, maar nog niets officieels helaas...
Om vanuit bree naar suri-kyla te swiften heb je helaas ally standing met de mannen van bree nodig, en dus niet ally standing met de forochel-people. Bree rep is gewoonlijk bij de meesten laag, je moet echt in de bree cave items gaan farmen wil je tot ally stijgen. Dit gaat echter vrij snel. Op een uurtje heb je 50 barrow treasures, en een 4tal trinkets (dus om en bij de 5000 repu per uur, beetje afhankelijk van je trinket geluk en je klas)blacktarantulaX schreef op woensdag 19 november 2008 @ 20:05:
Maar nu ik ally ben, kan ik nog steeds niet swift travellen naar Forochel (niet vanaf Bree West stable master iig)? Weet iemand wat ik fout heb gedaan? The Flying Dutchman is captain en ik champ, maar volgens mij mag dat niks uitmaken?
Toch is het geen slecht idee deze repu met forochel te hebben, ook de "frozen war" quest (kan je ophalen in suri-kyla) is een absolute must. (zeker voor boek 13).
Ik swifte altijd van GF naar SK (al enorm veel maanden kindred daar door de vele CD runs en alle questen gedaan in GF, had daarook men home staan voor de goedkope repairs)
(EDIT: je moet eens hoveren over die swifts die witgekleurd zijn zodat je ze niet kan gebruiken, daar zie je altijd: required: ally standing with the men of bree, quest frozen war completed, ...)
Gisteren weer wat gespeeld, heb men eerste legendary weapon (rank 9, op het punt tien te worden) en heb maar boek 15 tot ch 12 getild voor als we met de kin deze quest gaan doen, hoeven ze niet op mij te wachten. Dat heeft me ook naar lvl 51 getild. Verder wat gequest in eregion, wat in rondjes gelopen omdat overal wel veel volk is, dus waar het minder druk was, wat zitten vechten en questen tot er daar weer te veel volk kwam. Eregion is gelukkig niet zo groot als forochel
Expeditionary quests zijn zeker aan te raden alvorens je boek 1 van volume 2 doet (begin met boek 1, je komt ze wel tegen, het zijn er 7).
Heb men kin ook al aangemaand om spoilers te /tell-en, vragen mag je stellen in kinchat, aangezien sommigen (ik incluis) graag alles zelf zoeken. Met 26 lvl 49+ers online op hetzelfde moment in eregion/moria kan dat anders snel gedaan zijn met de verrassingen. Leuke is wel dat je op elke plaats wel een /wave of /bow kan doen naar een andere kinnie
Vandaag men verjaardag dus vanavond iets minder spelen. Gelukkig moet men zwaard nog maar 1000 exp en dan kan ik men belt enzo identifien en moria in!
En voor de EN-RP - EN twijfelaar. Op snowbourn heb je vrij weinig mensen die rp-en, veel hebben tag op maar doen er niets mee. Wel druk bevolkt en redelijk actieve PvP in ettenmoors (behalve nu, gezien de verschillen in lvls tss creeps en freeps)
[ Voor 3% gewijzigd door Lointje op 20-11-2008 08:48 ]
Gisteren heb ik toch ook maar eens een beetje gespeeld met mijn level 50 minstrel en god wat voelde ik me houterig, nee dat is niet te wijten aan LOTRO, maar aan het feit dat ik mijn minstrel al een tijdje had laten rusten. Wel merk ik dat ik niet meer zo makkelijk solo kan spelen als voorheen, maar dat is gewoon wennen.
In ieder geval 3 quests ingeleverd die ik al had afgerond en nog een klein beetje rondgekeken. Level 51? Dat ben ik nog LANG Niet..
Verder nog bezig geweest met dezelfde groep als de dag ervoor om mijn warden te levellen. Door een fout mijnerzijds werd het even erg moeilijk en verloor op level 10 onze runekeeper de morale (oops sorry nog) ik was namelijk even abuis en dus de verkeerde kant opgelopen waardoor we in een gebied zaten met veel te veel dwergen, niks mis mee, maar ik was net bezig een groepje te pullen en onze hunter pullde tegelijk een ander groepje. Was niks aan de hand geweest als mijn ambush skill niet NET te lang duurde om door te hebben dat we allebei een andere groep aan het pullen waren. Vind het dus ook echt niet leuk dat het gebeurde, maar vind het wel mijn schuld.
In ieder geval zijn we daarna nog wel doorgegaan onder wat gemopper van de rune-keeper, wat deze natuurlijk niet kwalijk te nemen valt.
We zijn inmiddels alledrie level 11 en het gaat best lekker, toch jammer van dat ene foutje.
Een rune-keeper heb ik zelf ook aangemaakt en die is inmiddels net uit de intro. Eerste indruk, leuke class, wat lastig in het begin met de lange cast tijd van de sterkste spell die je hebt, maar verder wen ik er denk ik vrij snel aan.
In ieder geval 3 quests ingeleverd die ik al had afgerond en nog een klein beetje rondgekeken. Level 51? Dat ben ik nog LANG Niet..
In ieder geval zijn we daarna nog wel doorgegaan onder wat gemopper van de rune-keeper, wat deze natuurlijk niet kwalijk te nemen valt.
Een rune-keeper heb ik zelf ook aangemaakt en die is inmiddels net uit de intro. Eerste indruk, leuke class, wat lastig in het begin met de lange cast tijd van de sterkste spell die je hebt, maar verder wen ik er denk ik vrij snel aan.
Ondertussen ben ik ook Vol II Book 1 maar even doorgelopen. Mn Bow zit nu op level 13 ofzo. Gaat vrij hard. Zelf ben ik ondertussen level 51, halverwege 52. Mn Warden zit nog altijd op de respectabele leeftijd van 12.
Nieuw in het blog: Angrenel goes runing... waarin een eerste indruk van de Runekeeper te lezen is.
Nieuw in het blog: Angrenel goes runing... waarin een eerste indruk van de Runekeeper te lezen is.
Gisteravond hier ook Volume 2 Book 1 gedaan voor het wapen.
Maar eerst the Fall of Moria gedaan.
Daarna het boek gedaan en het wapen opgehaald. Die is inmiddels lvl 7. Vind het een erg leuke toevoeging aan de game.
Ook nog een Warden aangemaakt die net 7 is. Speelt toch weer wat anders met het Gambit systeem, maar wederom leuk gedaan. Nu heb ik alleen 3 chars die ik verder wil lvlen.
Eerst mijn champ maar.
Maar eerst the Fall of Moria gedaan.
spoiler:
Heel erg tof om deze session play voor de eerste keer te doen. Had al wel eea gezien, maar erg gaaf gedaan met die balrog. Hij had trouwens behoorlijk wat morale.
Daarna het boek gedaan en het wapen opgehaald. Die is inmiddels lvl 7. Vind het een erg leuke toevoeging aan de game.
Ook nog een Warden aangemaakt die net 7 is. Speelt toch weer wat anders met het Gambit systeem, maar wederom leuk gedaan. Nu heb ik alleen 3 chars die ik verder wil lvlen.
Gisteravond heb ik dan eindelijk Moria kunnen betreden. Zonder veel te willen verklappen. Het is groots! Echt gigantisch overweldigend. Ik merk ook dat ik bepaalde rustige stukken enger vind en liever niet dieper de grond inga...
Zow, gisteren ff na het werk een Warden aangemaakt, direct de intro en de eerste quests in Archet afgemaakt, hij kan nu net naar Comb. Het Gabit-systeem is wel aardig, ik weet nog ff niet de namen, maar de spear/schield/combo doet lekkere dammage. Die elite boar killen op lvl4 (boar op 5) is totaaal geen probleem. Maar goed eens kijken als hij rond lvl15 is en hij de echte quests moet gaan doen 
Ik heb btw een men-warden aangemaakt, maar misschien toch inwisselen voor een hobbit (goede keuze?)
Daarna ff op mijn main gestart aan book15, snel een groepje van 3 opgepikt en t/m chap8 gekomen.
Ik heb btw een men-warden aangemaakt, maar misschien toch inwisselen voor een hobbit (goede keuze?)
Daarna ff op mijn main gestart aan book15, snel een groepje van 3 opgepikt en t/m chap8 gekomen.
spoiler:
Wat een heen en weer ge-ren zeg, de session die je speelt is echt té makkelijk, had iets verwacht qua die book14 session, maar goed. Daarna dat paard ophalen in Rivendel en naar Tâl-bruinen brengen..... we waren lekker aan het kletsen over MoM en wat we allemaal zouden gaan doen, waardoor onze minstrel niet op lette en pardoes met zijn paard de bruinen inrent... dismount... net doen alsof er niets aan de hand is en doorzwemmen. Mn maat en ik blijven aan de rand van het water staan met een wtf uitdrukking. Ze had het eerst niet door en opeens.... nooo my hourse. Ff met z'n 3-en gelachen, maar dat ging snel over. Je moet dan namelijk weer terug naar Rivendel, terug naar Amethriel en weer naar de stables, bah. Dit hebben we maar voor vavaond bewaard
euh...ja
Gisterenavond lvl 53 geworden en m'n main legendary weapon lvl 20 
Inmiddels al redelijk ver op weg in bk3 en 't bevalt me erg goed in de mines. Al een aantal leuke gebieden geexplored, heb onder andere al durins bane gevonden
Inmiddels al redelijk ver op weg in bk3 en 't bevalt me erg goed in de mines. Al een aantal leuke gebieden geexplored, heb onder andere al durins bane gevonden
Mijn Elf Hunter is nog steeds level 48 en ik heb inmiddels m'n eerste Legendary Weapon binnen. Mooie boog. Mijn buddy, een level 46 Dwarf Champion heeft zijn Legendary Axe. Hopelijk kunnen we samen vanavond beide wapens levelen. Het valt prima te doen op onze levels.
Ik heb het wel iets makkelijker dan mijn buddy, hij had even wat moeite met de quest dat een prelude is voor de legendaries.
De nieuwe gebieden laggen wel erg, Eriador is nog wel het ergste. En het helpt natuurlijk niet dat we op de drukste of 1-na-drukste server zitten van de US servers.
De Walls of Moria omgeving viel mee qua lag. De grotten daarin, though, zijn compleet gestoord. Zoveel andere spelers. Het hielp ook niet echt dat onze fellowship icons regelmatig verdwijnen op de minimap, denk dat hun map-systeem niet helemaal hierop zijn berekend ofzo. Constant 'waar ben je?!', het werd wel wat irritant.
Ik heb ook een Rune-Keeper en Warden aangemaakt om te kijken hoe ze spelen. Alhoewel ik voordat MoM uitkwam dacht dat ik waarschijnlijk de RK helemaal gaaf zou vinden, is het omgekeerde eigenlijk gebeurd. Ik vind de Warden namelijk supergaaf! Dat betekent dus dat onze rollen omgedraaid worden met onze nieuwe alts.. Mijn buddy wordt een healer/nuker en ik word de tank.
Het leuke is dat de Warden ook Agi-dependant is, dus het voelt vertrouwd aan net als mijn Hunter! 
Mijn indrukken van de uitbreiding:
De nieuwe gebieden laggen wel erg, Eriador is nog wel het ergste. En het helpt natuurlijk niet dat we op de drukste of 1-na-drukste server zitten van de US servers.
De Walls of Moria omgeving viel mee qua lag. De grotten daarin, though, zijn compleet gestoord. Zoveel andere spelers. Het hielp ook niet echt dat onze fellowship icons regelmatig verdwijnen op de minimap, denk dat hun map-systeem niet helemaal hierop zijn berekend ofzo. Constant 'waar ben je?!', het werd wel wat irritant.
Ik heb ook een Rune-Keeper en Warden aangemaakt om te kijken hoe ze spelen. Alhoewel ik voordat MoM uitkwam dacht dat ik waarschijnlijk de RK helemaal gaaf zou vinden, is het omgekeerde eigenlijk gebeurd. Ik vind de Warden namelijk supergaaf! Dat betekent dus dat onze rollen omgedraaid worden met onze nieuwe alts.. Mijn buddy wordt een healer/nuker en ik word de tank.
Mijn indrukken van de uitbreiding:
- Eriador is een mooie omgeving. Bossen en velden, en grote rotsblokken hier en daar verspreid. Zal het later verder uitzoeken want nu is het eigenlijk gewoon veeeeeels te druk. Zal dus waarschijnlijk eerst met onze mains een voet in Moria proberen te krijgen en daarna onze alts levelen tot het rustiger wordt.
- Legendary Items zijn zeker interessant. Het is wel geinig dat je zelf bepaalde eigenschappen kan toekennen aan je wapen.
- Quest items in je quest log? FINALLY! Ik werd helemaal gestoord door te weinig ruimte!
- De nieuwe traitscherm is geweldig, veel overzichtelijker. Ook handig als er openstaande deeds zijn om een bepaalde trait te halen, dat er dan een ring komt in het traitscherm en dat je daar dan ook op kan klikken om snel te zien welke deed het was voor die trait dat je nog kan afmaken.
- Mijn #1 annoyance: Rightclick op de vault keeper en je moest steeds weer kiezen tussen escrow en bank. Nu hebben ze dat daadwerkelijk gescheiden in 2 NPCs, dus de bankier is nu echt GELIJK de bank openen.
- Trait sets! Dat wordt interessanter met bepalen welke traits je geslotted wilt hebben!
- Crafting guilds! Nu kan je je specializeren en nog coolere dingen maken! Grotere potions voor scholars, legendaries voor weaponcrafters, etc!
when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal
Ik ben met mn captain begonnen en ik had keuze tussen een 1H zwaard (nee), 1H hammer (nee), Halberd (vind ik niks) of een 2H Hammer (meest impressive, maar is erg traag). Kortom ik ben een wapen aan het levellen, terwijl ik gewoon een 2H zwaard wil ( een machtige Clever, een Soul calibur) of een 2h Axe!MueR schreef op donderdag 20 november 2008 @ 09:05:
Ondertussen ben ik ook Vol II Book 1 maar even doorgelopen. Mn Bow zit nu op level 13 ofzo. Gaat vrij hard. Zelf ben ik ondertussen level 51, halverwege 52. Mn Warden zit nog altijd op de respectabele leeftijd van 12.
1H wapen voor een captain kan alleen met een schild, maar een captain is een slechte tanker. Dus die keuze is mwoah. Ik hoop snel een ander wapen te bemachtigen.
Ik snap het gevoel jorgasme, mijn dwarf guardian wil een axe hebben (geen idee of het een optie is eig, maar ik hoop van wel), of op zijn minst een wapen met betere stats dan dat boek-reward. Nu ja, eerst even dit omhoogbrengen tot er iets beter komt. Ik heb ondertss 3 guardian wapens liggen en een belt. Door autoloot had ik niet eens door dat ik ook een minstrel en captain item had bemachtigd.
Weet iemand nog precies hoe dat zit: unidentified kan je verkopen via AH, identified enkel via trade/mail zeker, of ben ik mis?
Weet iemand nog precies hoe dat zit: unidentified kan je verkopen via AH, identified enkel via trade/mail zeker, of ben ik mis?
Zijn er al nieuwe maps beschikbaar op internet zodat ik weer dingen op kan zoeken? De website die ik normaal gebruik is nog niet geupdate.
Ik heb als hunter een boog en nu ook een bijl.Lointje schreef op donderdag 20 november 2008 @ 13:15:
Ik snap het gevoel jorgasme, mijn dwarf guardian wil een axe hebben (geen idee of het een optie is eig, maar ik hoop van wel), of op zijn minst een wapen met betere stats dan dat boek-reward. Nu ja, eerst even dit omhoogbrengen tot er iets beter komt. Ik heb ondertss 3 guardian wapens liggen en een belt. Door autoloot had ik niet eens door dat ik ook een minstrel en captain item had bemachtigd.
Die bijl heb ik niet meer, die heb ik gesloopt
Ik snap niet goed waarom mensen direct alles willen opzoeken, of alles vragen in ooc/advice (die twee channels gaan altijd uit bij mij in een nieuw gebied voor de eerste twee weken). Ik snap wel dat je graag naar lvl 60 wil, maar wat heb je er nou aan om meteen alles op te zoeken. Deel van het spel is net om dingen te zoeken in-game, te vinden, op te lossen en zo experience te krijgen. De quest log is 99.9% van de gevallen zeer duidelijk als je hem even leest. Een occasionele vraag is niet zo erg na zoeken ("ik vind de persoon niet om een craft guild te joinen niet in thorins, waar kan ik die vinden?") maar om meteen te gaan zoeken op internet waar je juist die en die items moet halen, om dan met die persoon te gaan spreken, vind ik beetje vreemd.Anoniem: 181786 schreef op donderdag 20 november 2008 @ 13:16:
Zijn er al nieuwe maps beschikbaar op internet zodat ik weer dingen op kan zoeken? De website die ik normaal gebruik is nog niet geupdate.
Dit is niet als persoonlijke aanval bedoeld he, ik bedoel gewoon, lees de quest log, zoek een beetje, heb plezier en geniet van lotro.
Moest je toch niet overtuigd zijn, ik denk dat lotro.mmodb.com al redelijk wat updates heeft. Verwacht natuurlijk niet dat elke quest daar al gedetailleerd staat, maar een map waarsch wel. Ze zijn meestal vrij snel met zo'n dingen.
Om niet eindeloos rond te dwalen op een plek waar ik aan het eind gezien helemaal niet had moeten zijn.Lointje schreef op donderdag 20 november 2008 @ 15:11:
[...]
Ik snap niet goed waarom mensen direct alles willen opzoeken, of alles vragen in ooc/advice (die twee channels gaan altijd uit bij mij in een nieuw gebied voor de eerste twee weken).
lvl 60 maakt me eigenlijk weinig uit. Ik wil eerst de quests (of iig heel wat) in het gebied ervoor afwerken voordat ik in Moria aan de slag ga (ben al wel even in Moria geweest, prachtig). Ik hoef ook niet alle sop te zoeken, want het meeste staat wel duidelijk beschreven in de quest log. Ik wil bijvoorbeeld wel weten waar een bepaalde boss rondloopt. Kans is namelijk dat ik zo'n boss nooit te zien krijg omdat hij al na enkele seconden door anderen omgelegd wordt. Dan wil ik toch wel weten waar ik zo ongeveer moet zoeken om zijn respan mee te maken.Ik snap wel dat je graag naar lvl 60 wil, maar wat heb je er nou aan om meteen alles op te zoeken.
Prima, ieder zijn eigen manier van spelen. Ik vind het wel plezant als ik niet doelloos op een hele verkeerde plek zit te zoeken.Deel van het spel is net om dingen te zoeken in-game, te vinden, op te lossen en zo experience te krijgen. De quest log is 99.9% van de gevallen zeer duidelijk als je hem even leest. Een occasionele vraag is niet zo erg na zoeken ("ik vind de persoon niet om een craft guild te joinen niet in thorins, waar kan ik die vinden?") maar om meteen te gaan zoeken op internet waar je juist die en die items moet halen, om dan met die persoon te gaan spreken, vind ik beetje vreemd.
Mij geeft het meer plezier dat wanneer ik iets niet kan vinden dat ook op kan zoeken zonder andere mensen daarmee lastig te vallen. Zo kan ik zonder wie dan ook te storen alsnog een quest afronden.Dit is niet als persoonlijke aanval bedoeld he, ik bedoel gewoon, lees de quest log, zoek een beetje, heb plezier en geniet van lotro.
Bedankt, ik zal is een kijkje nemen.Moest je toch niet overtuigd zijn, ik denk dat lotro.mmodb.com al redelijk wat updates heeft. Verwacht natuurlijk niet dat elke quest daar al gedetailleerd staat, maar een map waarsch wel. Ze zijn meestal vrij snel met zo'n dingen.
fair enough
Ik denk dat ik me gewoon te veel heb gefocussed op die mensen die je voor elke quest vragen ziet stellen. Als ik een baas niet vind na lang zoeken en quest log tweemaal te lezen durf ik het ook al eens te vragen/op te zoeken maar dat gebeurt zelden.
Ik heb even gekeken en de site die ik gaf heeft inderdaad al een map van eregion met wat points of interest op.
Ik heb even gekeken en de site die ik gaf heeft inderdaad al een map van eregion met wat points of interest op.
Iedereen zijn eigen smaak natuurlijk wat het vinden van items/mobs betreft. Wel vind ik de quests in het nieuwe gedeelte soms wat onduidelijk, maar ik ben erg geduldig, dus kom ik er uiteindelijk wel. Een kin genoot van me wilde eigenlijk wel een systeem waarin een specifiek gebied aangewezen wordt waarin iets te vinden is, of met pijlen aangegeven. Dat laatste moet ik zelf niet aan denken. Voor mij is het een deel van de fun om iets te vinden, hoewel het soms wel wat frustrerend lang duurt... maar goed, des te groter de vreugde als ik het dan eindelijk gevonden heb
.
The Flying Dutchman
Dat hebben ze in Warhammer Online gedaan en dat vind ik toch wel een deel van de fun wegnemen. Ik zoek liever zelf, ook al loopt deze Tom Tom ook wel eens de verkeerde kant op...
Met alle gevolgen van dien.
In Warhammer hebben ze een gedeelte op de map rood omcirkeld zodat je ongeveer weet waar je zoeken moet. Nog steeds kan hetgene wat je zoekt op het uiterste noordelijke punt van dat omcirkelde gebied liggen of op 't uiterst zuidelijk punt. Je weet dus waar je heen moet maar vaak moet je bijv. de NPC alsnog zoeken omdat ie in het gebied rond loopt. Vind het wel prettig eigenlijk en denk dat het gedaan is omdat WAR nu eenmaal meer op PvP gericht is en LOTRO meer op PvE. Heb een half jaar abbo genomen op WAR en vermaak me prima maar na ruim een jaar intensief LOTRO te hebben gespeeld heb ik toch nog steeds een warm gevoel bij LOTROAnoniem: 218701 schreef op donderdag 20 november 2008 @ 15:55:
Dat hebben ze in Warhammer Online gedaan en dat vind ik toch wel een deel van de fun wegnemen. Ik zoek liever zelf, ook al loopt deze Tom Tom ook wel eens de verkeerde kant op...Met alle gevolgen van dien.
Mss over een half jaar MoM in de budgetbak oppikken
Wise men speak because they have something to say; Fools because they have to say something
Dit is wel suf, zeg. Als je inventory helemaal vol is, en je loot een quest item, dan MOET je toch wel een slotje vrij hebben in je inventory zodat je het kan looten en dan gaat 'ie meteen naar de questlog... Hadden ze dat niet gewoon direct naar de questlog kunnen laten gaan i.p.v. ons steeds te plagen met dat onze inventory vol is.
when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal
Dat vond ik ook al vervelend, maar ja...het is al beter dan het was...Trinsec schreef op donderdag 20 november 2008 @ 21:34:
Dit is wel suf, zeg. Als je inventory helemaal vol is, en je loot een quest item, dan MOET je toch wel een slotje vrij hebben in je inventory zodat je het kan looten en dan gaat 'ie meteen naar de questlog... Hadden ze dat niet gewoon direct naar de questlog kunnen laten gaan i.p.v. ons steeds te plagen met dat onze inventory vol is.
Ik moet zeggen dat de session play van de boeken van MoM tot nu toe best leuk zijn
Ik ben gisteren ook moria binnengeraakt. Stond meteen sprakeloos rond te kijken in die eerste hall. De dwerg in mij zei dat het goed was, echt heel mooi gedaan! En toen kon ik het niet laten en ben beginnen exploren. Ik ben een guardian voor iets, dus het is mij gelukt om helemaal tot in Lothlorien te lopen (hoewel ik in die blackfang pit meermaals verloren ben gelopen met lvl 58 mobs achter mij), daar heb ik ook wat rondgekeken. Alvorens weer de grootste aller dwergensteden binnen te gaan.
Morgen spring ik gandalf eens achterna denk ik, gewoon om eens te zien hoe diep je kan gaan.
Nu heb ik pas een idee gekregen hoe enorm die nieuwe uitbreiding is. Moria is ongelooflijk groot. Ook de cinematic van boek 1 is zeer geslaagd. Zoveel kan ik zeggen zonder echt te spoileren denk ik!
Morgen spring ik gandalf eens achterna denk ik, gewoon om eens te zien hoe diep je kan gaan.
Nu heb ik pas een idee gekregen hoe enorm die nieuwe uitbreiding is. Moria is ongelooflijk groot. Ook de cinematic van boek 1 is zeer geslaagd. Zoveel kan ik zeggen zonder echt te spoileren denk ik!
Gisteravond ook weer druk bezig geweest. Weer een hoop quests afgemaakt, boek 1 afgemaakt, een inderdaad hele mooi cinematic. Vond hem erg gaaf.
Daarna heel even Moria ingeweest, erg indrukwekkend, aan de hand van de map te zien ook heeeel erg groot.
Ondertussen mijn main legendary weapon op 3 en ook een rune opgepikt. Daarnaast dropt er behoorlijk wat aan legendary items vind ik.
Ook nog een 3 mans instance ingeweest, maar dat was nog wel een uitdaging. Was vlak bij Mirobel, ben net de naam even kwijt, iets met school of library.
Ook de Red Horn Pass is erg mooi gemaakt, als ik er over nadenk de hele uitbreiding tot nu toe.
Daarna heel even Moria ingeweest, erg indrukwekkend, aan de hand van de map te zien ook heeeel erg groot.
Ondertussen mijn main legendary weapon op 3 en ook een rune opgepikt. Daarnaast dropt er behoorlijk wat aan legendary items vind ik.
Ook nog een 3 mans instance ingeweest, maar dat was nog wel een uitdaging. Was vlak bij Mirobel, ben net de naam even kwijt, iets met school of library.
spoiler:
Met een lvl 50 grd, lvl 51 burg, lvl 51 champ tegen een groep van 2 lvl's 53 elites van 8K en een van 30K morale was net wat te lastig. Maar we gaan zeker terug. Leuke uitdaging.
Ook de Red Horn Pass is erg mooi gemaakt, als ik er over nadenk de hele uitbreiding tot nu toe.
Kunnen we niet met zijn alleen een review schrijven over MoM zodat die op tweakers geplaatst kan worden? Zelf ben ik er niet zo goed in eerlijk gezegd, maar vind het bijzonder spijtig dat er voor WoW zoveel aandacht is en MoM een beetje op de achtergrond blijft. Dat terwijl MoM toch een redelijk pareltje is.
Ik heb nog nauwelijks kunenn spelen ivm werkdrukte. Maar vanav ga ik los. Ik merkte wel dat de gebieden echt overal waren. In een half orc gebied in Eregion waren er meer chars aanwezig dan mobs.
Als ik daar nu tijd voor had en ook de kans had om echt de Mines of Moria zelf in te duiken dan zou ik dat met alle plezier doen Thorgrem, voorlopig heb ik daar nog niet echt de tijd voor gehad.
Als je daar dan toch iemand voor zou willen aanwijzen zou ik zelf MueR daarvoor willen nomineren. Die schrijft ook een blog over Lotro en zou daarmee volgens mij de aangewezen persoon hiervoor zijn.
Dit topic is gesloten.