Lointje schreef op maandag 17 november 2008 @ 09:17:
[...]
captain-> de bufs zijn enorm plezant. Een pet (of banner) die je morale met 500 verhoogt. Verder is deze klas heel varierend. Je kan tanken (maar niet zo goed als een guardian), je kan healen (maar niet zo goed als een minstrel). Hoewel een captain vaak niet essentieel is voor een gevecht, maakt het alles toch een stuk eenvoudiger als je er een in je groep hebt. Morale schiet de hoogte in, extra heal, extra in combat rezzes. Je kan meehelpen tanken het ene moment en het andere de minstrel in leven houden. Met last stand ben je echt onsterfelijk voor 15 seconden. Fear removal is ook een captain thing. Nadeel is dat de damage ook niet zo hoog is en captains hebben vaak power problemen (door hun vele diversiteit hebben ze altijd skills te gebruiken). Tof als je houdt van diversiteit tijdens het gevecht met een mogelijkheid het gevecht positief te beinvloeden.
Ik ben dus een captain, speel nu een dikke 6 maanden en ik kan dit wel bevestigen. Hoewel ik niet zoveel ervaring heb met andere classes (een beetje met een LM), denk ik inderdaad dat de variatie bij de captain wel ongeveer de grootste is. Ik merk dit ook in fellowships, zoals gisteren met die boek quests:
Soms ben ik aan het off-tanken zoals gisteren in de instance van Boek 14, chapter 1. Ik heb toen samen met onze guardian de mobs aangepakt, terwijl de LM en de hunters de boss neer aan het halen waren en door de dps zorgden dat deze niet kon healen (voor degenen die deze quest kennen: onze tactiek was blijkbaar vrij appart, anderen in onze kin waren er enorm verbaasd over, maar het werkte perfect gelijk de eerste keer gelukt).
Ondertussen hou ik de morale van iedereen een beetje in de gaten en iedere keer als ik een critical hit heb of als er een mob neer gaat, kan ik met één van mijn skills iedereen 300 morale geven, plus een tijdje lang iedere paar seconden een morale increase. Met één van mijn traits heb ik ervoor gezorgd dat deze skill ook een power increase doet. Wat vooral voor mezelf heel handig is omdat ik inderdaad wel eens een tekort aan power heb.
Een tijdje terug moesten we voor een boek quest de palantir ergens ophalen, toen vroeg de FS mij om de palantir op te pakken omdat ik met mijn last stand letterlijk niet dood kan, in mijn geval duurt dat geloof ik 30 seconden (ook verbeterd met een trait) en aan het einde van mijn last stand wordt mijn morale en power gedeeltelijk hersteld.
Hoewel veel captains een standard gebruiken tijdens gevechten, vind ik het juist ontzettend handig dat ik mijn herald op één mob kan afsturen, zodat die lekker bezig gehouden wordt. Zelf pak ik ondertussen de 2e en haal die neer om me vervolgens bij mijn herald te voegen.
Soms heb je een fellowship en heb je geen minstrel kunnen vinden, vaak kan een combinatie van een captain en een lm er dan voor zorgen dat je toch redelijk uit de voeten kunt. Mijn captain kan een mob aanwijzen en voor iedere hoeveelheid damage die één van je FS members doet aan die mob, krijg je een kleine morale increase, hierdoor kun je gevechten langer rekken omdat je morale minder hard naar beneden gaat. Daarnaast kan ik, zoals ik al zei, healen bij iedere critical hit (van twee skills) en kan ik dan ook healen, of meerdere mobs die dichtbij staan voor een paar seconden stunnen. Ook heeft de captain een skill om één persoon extra te healen wanneer nodig, en heb ik twee skills waarmee ik iemand kan reviven (echter slechts één keer per half uur bruikbaar) waardoor mijn captain al de nodige minstrels weer tot leven gewekt heeft.
Kortom: ik beschouw mijn captain als enorm veelzijdig en daarom vind ik het juist zo enorm tof om met hem te spelen.
[edit]
Zie ik MueR zijn bericht: summonen! Man, wat heb ik al vaak FS members gehad die maar wat blij met me waren omdat ze nog geen swift travels hadden in Forochel bijvoorbeeld. Ook wel eens in een FS gezeten waar iemand nog geen paard had, die heb ik voortdurend naar de plek gesummoned waar we moesten zijn. Ander voorbeeldje: gisteren ergens diep in een grot in Forochel: hoe komen we van daar het snelst naar Suri-Kyla?
Hunters porten naar Bree -> ik had swift travel naar Suri-Kyla vanaf Bree -> hoppa summonen maar
[
Voor 6% gewijzigd door
The Flying Dutchman op 17-11-2008 10:13
]