Nieuwe layout

Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste
Acties:
  • 18.614 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

RoaDHouse schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 01:18:
Sorry hoor, maar ik vind het helemaal nix.

Het is een stuk trager :( het oude was 10x beter. Ik heb nu last van mijn nek, dit komt omdat ik nu verder
naar rechts moet kijken :)

Dit is niet functioneel meer. Hopelijk kan ik hier vinden hoe ik de "oude layout" terug kan zetten.
dat naar rechts kijken had ik eerst ook maar heb nu mijn laptop 10 graden rechtsom gedraaid (echt geen grap) en dan doet/voelt je nek hetzelfde als het was.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Laatst online: 13:37

crisp

Devver

Pixelated

Noork schreef op donderdag 25 september 2008 @ 23:35:
[...]
Imho te groot, en daarnaast heeft de banner ook nog eens een relatief grote marge waardoor de echte content laag begint. Maar goed, deze plaatsing en grootte zal vast meer opleveren.
De plaatsing en grootte is hetzelfde als die van een leaderboard op de frontpage.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Blueone schreef op donderdag 25 september 2008 @ 22:26:
Ik kreeg net een google banner tussen de reactie's en de quickreply. Is dit een foutje of is dat een blijvertje. Ik hoop het in ieder geval van niet :S
Ik heb die al voor zolang ik me kan herinneren :?. Weet ik 100% zeker omdat ik vroeger nog verscheidene meldingen gemaakt heb vanwege reclame voor modchips die net boven de quick reply box stond.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-09 17:05

pim

Hoi, het ziet er allemaal mooi uit!

Toch even mijn suggestie hiero dumpen..
In het hoofd overzicht van forums staat nog steeds netzo als vroeger:

| Forumnaam| Topics | Reacties | Laatste reactie | Moderators

Het zou grappig zijn als je dat via de instellingen zelf in mocht delen..
Bijvoorbeeld een kolom:
- Actieve topics vandaag in betreffend subforum
- Totaal aantal reacties vandaag..

Up to date info lijkt me interessanter, dan getallen als '314.166' die laten zien dat het actief is, maar als regelmatige bezoeker kijk je daar overheen en zou de frontpage van het forum dus interessanter kunnen zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram77
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-07-2023
Qua vormgeving is het zeker geen achteruitgang, maar het voelt toch wat claustrofobisch dat het smaller is geworden. en het betekent ook weer meer scrollen.
Dus qua vormgeving... +, practisch gezien - -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Op zich vind ik het er heel mooi uitzien, maar de nog wittere achtergrond en het hoge contrast is echt een ramp voor m'n ogen (lenzen..).

Verder werkt het allemaal goed hier met Chrome :)

edit:
De opmerking die hier stond was al bekend in dit topic :)

[ Voor 60% gewijzigd door Stukfruit op 26-09-2008 08:00 ]

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-07 17:20

JHS

Splitting the thaum.

RoaDHouse: Kijk eens in je voorkeuren ;) . En je kan ook de tracker weghalen, waardoor het forum niet 'naar rechts' staat :) .

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09-09 21:49

Apache

amateur software devver

Zonder heel het topic te lezen of een nieuw topic te starten:

Kunnen we alternating row colors krijgen op de forum & topic indexen? Dan is er wat meer contrast.

If it ain't broken it doesn't have enough features

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:20

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Nu las ik in ander topic als waarschuwing:
De missende reply-button onderaan is al gemeld in Lieve Devvers. Bovendien heeft het forum al zo'n 5 jaar een "Quick Reply" optie, zodat je helemaal niet meer op "Reply" hoeft te klikken. :)

Nu gebruikte ik regelmatig de reply knop om smilies in te voegen waar ik geen code van wist, hoe doet mede tweaker dit normaal? :P
jaja, iemand die niet alle smilies kent is geen tweaker :P

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_obb
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-09 14:15

mr_obb

Lakse Perfectionist

Quick reply gebruiken en dan op bekijk bericht klikken. Dan krijg je ook de editor met smilies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Laatst online: 11-09 13:10

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

SinergyX schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 10:25:
Nu las ik in ander topic als waarschuwing:
De missende reply-button onderaan is al gemeld in Lieve Devvers. Bovendien heeft het forum al zo'n 5 jaar een "Quick Reply" optie, zodat je helemaal niet meer op "Reply" hoeft te klikken. :)

Nu gebruikte ik regelmatig de reply knop om smilies in te voegen waar ik geen code van wist, hoe doet mede tweaker dit normaal? :P
jaja, iemand die niet alle smilies kent is geen tweaker :P
Voor smileys die je weet Quickreply gebruiken en voor smileys die je niet weet even in reply kijken. Maar goed als je langer op het forum weet je dit wel uit je hoofd.

Of like ^^^

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riezebosch
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-09 11:15
Heb het topic gescant op opmerkingen over kleurtjes.
Het enige grote probleem wat ik tot nu toe ervaar is dat het verschil tussen de hot topics in het "Pro" forum (devschuur) erg klein is. Ik zie niet snel welke topics geupdate zijn.

Plaatje.

[ Voor 14% gewijzigd door riezebosch op 26-09-2008 10:40 ]

Canon EOS 400D + 18-55mm F3.5-5.6 + 50mm F1.8 II + 24-105 F4L + 430EX Speedlite + Crumpler Pretty Boy Back Pack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 00:55

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

riezebosch schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 10:37:
Het enige grote probleem wat ik tot nu toe ervaar is dat het verschil tussen de hot topics in het "Pro" forum (devschuur) erg klein is. Ik zie niet snel welke topics geupdate zijn.

Plaatje.
[Pro] Kleurcontrast nieuwe berichten erg laag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-08 12:22

Wiethoofd

Broadcast TOM

SinergyX schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 10:25:
hoe doet mede tweaker dit normaal? :P
eerst je verhaal typen in de quickreply box (mocht je niemand hoeven quoten). Verhaaltje af = Bekijk bericht, dan je smileys toevoegen, nog eens bekijk bericht en je hebt je controle of het klopt, vervolgens op Verstuur bericht en voila.

Verder schakel ik af en toe om naar de nieuwe layout met een prefje achter de url, maar myReact is met de oude stylesheet zo veel comfortabeler en overzichtelijk zonder al die kleurtjes :P

Voor de mensen die nog niet weten hoe het moet zonder in je Voorkeuren te duiken:
Dit topic in nieuwe layout, mocht je in de oude bekijken.
Dit topic in oude layout, mocht je in de nieuwe bekijken.
Daar wordt aan gewerkt door Femme, is gisteren wel een topic over gestart in LD

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-09 14:19

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online

Plaatje.
Zie nu ook dat gequotete tekst altijd klein wordt weergegeven. Jouw eerste regel is nl. met [small]-tags en de rest niet. In de quote hierboven is alles dezelfde grootte. Dat is niet wenselijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-09 08:54

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

apNia schreef op donderdag 25 september 2008 @ 15:25:
Ergens een uitleg over de nieuwe icoontjes die d'r voor de topics staan?
bump, iemand? :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Die geven aan in welke rubriek het topic staat, "Core", "Pro", "Games", "Electronics" of "Mobile" en de gele kleur voor alle topics die niet onder een rubriek vallen, zoals dus dit topic.

Zie ook: http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/30794584

[ Voor 9% gewijzigd door Erkens op 26-09-2008 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik vind de scheiding tussen posts in de oude template wel een stuk beter! In de NG is het wat te flets.

Misschien is wel trouwens wel een idee om in de topicwarning ook "bestudeer de voorkeuren voordat je post!" toe te voegen :)

[ Voor 33% gewijzigd door Room42 op 26-09-2008 11:50 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandaX
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09:17

SandaX

Nicht Ärgern nur wundern

Erkens schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 10:52:
[...]

Die geven aan in welke rubriek het topic staat, "Core", "Pro", "Games", "Electronics" of "Mobile" en de gele kleur voor alle topics die niet onder een rubriek vallen, zoals dus dit topic.

Zie ook: http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/30794584
Waarom zit deze mapaanduiding niet in de bookmarks? In mijn MyReact ziet het er een beetje maf uit, de bookmarks zijn allemaal geel, terwijl dezelfde topics in de reactiegeschiedenis andere kleurtjes hebben.

(ja, ik heb in principe sommige topics dubbel in mijn myreact staan ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xelle
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 10:41
franssie schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 01:09:
osx 10.4, FF 3.x, G4@800 werkt echt super.
Nu alleen nog onderaan de pagina navigatie opties toevoegen, was in de oude lay niet top maar als je een pageview van 100 hebt ingesteld is dit echt een crime.
Voor de rest alleen maar beter maar wel ff aanpassen (moet een Copy Paste van de codeboven zijn toch?).
[b]Dus niet alleen >>lees verser>> ;) maar ook 1.2.3.4......999.1000 en[b] [post reply]
Precies, dit is wat mij tot nu toe vooral opviel aan de nieuwe layout. Verder erg netjes :)
De navigatie helemaal bovenaan, boven de banner, valt nu wel wat minder op. Heb liever dat dit iets duidelijker is, misschien wat groter of iets dergelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

SandaX schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 11:41:
[...]

Waarom zit deze mapaanduiding niet in de bookmarks? In mijn MyReact ziet het er een beetje maf uit, de bookmarks zijn allemaal geel, terwijl dezelfde topics in de reactiegeschiedenis andere kleurtjes hebben.

(ja, ik heb in principe sommige topics dubbel in mijn myreact staan ;))
Erkens in "myreact custom-fora core kleur afwijkend..." :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Bram77 schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 04:07:
Qua vormgeving is het zeker geen achteruitgang, maar het voelt toch wat claustrofobisch dat het smaller is geworden. en het betekent ook weer meer scrollen.
Wat is er smaller geworden dan? Want het grijze content-vlak is (20px ofzo) breder dan het oude grijze content-vlak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14:44
JHS schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 09:43:
RoaDHouse: Kijk eens in je voorkeuren ;) . En je kan ook de tracker weghalen, waardoor het forum niet 'naar rechts' staat :) .
Geweldig txs.... dit is een stuk beter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneUp
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-05-2024
Huh de tracker is ineens weer tevoorschijn gekomen zonder dat ik hiervoor iets gedaan heb...

People are just like trees. They fall down when you hit them mutiple times with an axe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram77
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-07-2023
ACM schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 12:41:
[...]

Wat is er smaller geworden dan? Want het grijze content-vlak is (20px ofzo) breder dan het oude grijze content-vlak.
Inderdaad, ik zie het nu ook na een directe vergelijking met de oude layout. Het is puur gevoelsmatig, door het grote contrast met de achtergrond. De tracker uitschakelen scheelt al veel :). Ik houd het bij de nieuwe layout. Bedankt voor de vooruitgang tweakers-crew!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Ik heb plek zat voor de tracker op breedbeeld, maar toch schuift het forum op als ik hem plaats. Kan dat niet anders?

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WernerL
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12:23
franssie schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 01:33:
[...]

dat naar rechts kijken had ik eerst ook maar heb nu mijn laptop 10 graden rechtsom gedraaid (echt geen grap) en dan doet/voelt je nek hetzelfde als het was.
Is dat nek probleem niet iets wat al opgelost was met het nieuwe layout van de frontpage ? :-)
Die is ook van links naar het midden gegaan dus eigenlijk zou je kunnen stellen dat de tweakers er al aan gewend zijn. :P of je zit VEEL op het forum en weinig op de frontpage dat kan ook.

Roses are red, violets are blue, unexpected '{' on line 32.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-09 17:57

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

franssie schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 01:33:
[...]

Ik vind het wat ver gaan om een website de schuld te geven van nekklachten :P .

Windows (en andere besturingssystemen) beschikken al een jaar of 20-25 over de mogelijkheid om de grootte en positie van vensters aan te passen :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Femme schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 13:58:
[...]

Ik vind het wat ver gaan om een website de schuld te geven van nekklachten :P .

Windows (en andere besturingssystemen) beschikken al een jaar of 20-25 over de mogelijkheid om de grootte en positie van vensters aan te passen :) .
Jammer genoeg is resizen aan de hand van de vaste breedte van een webpagina niet 1 van de mogelijkheden die Windows/IE/FF je geeft.

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:45

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ow; misschien nog een handige feature; Myreact in de tracker ipv het forum zelf...?

Overigens ook nog een nadeeltje ontdekt aan de nieuwe layout; opera mini snapt er nu helemaal niks meer van :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

MikeyMan schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 14:10:
Ow; misschien nog een handige feature; Myreact in de tracker ipv het forum zelf...?
....
[Feat] Tracker uitbreiding :+
Gedeelte is al te doen via custom RSS (abo), maar dan krijg je geen private fora erin

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PainkillA
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 26-08 19:26
Waarom zitten de pagina nummers en reply button bovenaan? WAAROM? Je leest van boven naar beneden e n als je beneden bent moet je weer helemaal naar boven scrollen om van pagina te wisselen of te reageren? Begrijp dit niet helemaal 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

PainkillA schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 14:23:
Waarom zitten de pagina nummers en reply button bovenaan? WAAROM? Je leest van boven naar beneden e n als je beneden bent moet je weer helemaal naar boven scrollen om van pagina te wisselen of te reageren? Begrijp dit niet helemaal 7(8)7
WAAROM kunnen sommige users niet lezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Erkens schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 14:24:
[...]

WAAROM kunnen sommige users niet lezen zoeken?

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneUp
[...]

Hahaha ongelooflijk inderdaad...

People are just like trees. They fall down when you hit them mutiple times with an axe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PainkillA
  • Laatst online: 26-08 19:26
[...]

ehm als je de "lees verder" button bedoeld ja die had ik allang gezien, maar deze schiet gewoon tekort. En ja ik wil best geloven dat dit op termijn gefixed gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

PainkillA schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 14:29:
[...]

ehm als je de "lees verder" button bedoeld ja die had ik allang gezien, maar deze schiet gewoon tekort. En ja ik wil best geloven dat dit op termijn gefixed gaat worden.
Ik bedoelde eerder dat dit al zo vaak genoemd is, even verder kijken dan je neus lang is kan echt geen kwaad hoor. Niet alleen in dit topic, maar ook in de topic listing van Lieve Devvers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:02

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Ik denk dat ze bedoelen dat hier al heeel erg veel over gediscussieerd is, o.a.:

[Feat] Paginaselectie onderaan
[forum] Nieuw reply/antwoord boven aan?
Pagina lijst onderaan

Ook dit topic staat er al vol mee. Daarnaast is ook al een flink aantal keer gezegd dat daar aan gewerkt wordt ;)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinjataaa
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10:09

Pinjataaa

Hit me!

Die balk met je naam en 'geplaatst op' moet donkerder.. zoals de h1!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneUp
Hoe zit het eigenlijk met de paginanummering onderaan? Voorheen kon je gewoon onderaan naar de volgende pagina, nu moet je eerst naar boven scrollen? :?

Ik mis trouwens ook de reageer button onder...hhmm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-09 18:04

wontcachme

You catch me? No you wont

OneUp schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 15:05:
Hoe zit het eigenlijk met de paginanummering onderaan? Voorheen kon je gewoon onderaan naar de volgende pagina, nu moet je eerst naar boven scrollen? :?

Je hebt toch wel ff het topic doorgekeken of niet?

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beany
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:35

beany

Meeheheheheh

ik hoop dat dit grappig bedoeld was :/

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Kijk es twee reacties boven je...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneUp
Grappig hoeveel mensen erin trappen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 03-07 14:47

disjfa

be

Afbeeldingslocatie: http://i36.tinypic.com/2zew681.gif

:?

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneUp
Het was een grapje he :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheeler
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 12-09 12:49
Ik vind het onderscheid tussen ongelezen en gelezen topics in je bookmark lijst erg onduidelijk. Het rode icoontje viel in dat opzicht veel beter op dan de huidige gele.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moto-moi
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

het was gisteren al vervelend, kun je nagaan hoe dat soort grapjes nu overkomen :z

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 03-07 14:47

disjfa

be

moto-moi schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 15:33:
[...]

het was gisteren al vervelend, kun je nagaan hoe dat soort grapjes nu overkomen :z
Afbeeldingslocatie: http://www.forum-auto.com/uploads/200501/zeladatouch_1106760709_kickban.jpg

Ik zou bedenken dat het zo overkomt. Maar het is je eigen keuze geweest natuurlijk. Zoveel gezellige gebruikers toelaten op een forum :N

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneUp
En het is vrijdagmiddag he, goed excuus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chip.
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Prachtige forum layout devvers. Echt schitterend _O_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Holy mother. Ik viel zo'n beetje stijl achterover toen ik t forum zag. Forum volgehangen met kleurige tierelantijntjes. Kleurgebruik kan functioneel zijn. Maar niet op deze manier. Verder vind ik het pushen van de tracker, een slechte zaak. (zet m default uit ofzo, maar probeer gebruikers niet te pushen; dat verlaagt de acceptatiegraad van de nieuwe layout, zeg maar)

/me was erg blij toen ie zag dat ie terug kon gaan naar de oude layout. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascathon
  • Laatst online: 26-08 19:30
Uhm, dr zat altijd al een tracker op GoT? Er wordt niks gepusht alleen andere manier van weergave.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Ascathon schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 19:37:
Uhm, dr zat altijd al een tracker op GoT? Er wordt niks gepusht alleen andere manier van weergave.
Dat klopt, het is dezelfde tracker (maar je kan hem anders instellen) als dat we al hadden op de frontpage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Niky schreef op donderdag 25 september 2008 @ 11:59:
2. Onderaan geen pagina-selectie mogelijkheid.
Leuk dat we een nieuwe layout hebben maar dit is dus echt R-U-K geregeld. Dit moet asap terug, nou moet ik weer knopjes in gaan lopen drukken om bovenaan te komen en dat slaat helemaal nergens op. Mis de pagina-selectie onderaan erg.

Edit: en als we dan toch bezig zijn wil ik ook meteen m'n rode kleur voor de actieve ''hot topics'' terug, geel vs grijs zuigt.

[ Voor 14% gewijzigd door Jejking op 26-09-2008 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Jejking schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 20:00:
[...]

Leuk dat we een nieuwe layout hebben maar dit is dus echt R-U-K geregeld. Dit moet asap terug, nou moet ik weer knopjes in gaan lopen drukken om bovenaan te komen en dat slaat helemaal nergens op. Mis de pagina-selectie onderaan erg.

Edit: en als we dan toch bezig zijn wil ik ook meteen m'n rode kleur voor de actieve ''hot topics'' terug, geel vs grijs zuigt.
En bedankt voor de opbouwende kritiek. :/

Ten eerste, als je een beetje de moeite had genomen had je al kunnen zien dat het eerste probleem opgelost gaat worden, ten tweede kun je de oude interface terug zetten en ten derde opbouwende kritiek helpt wel....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

[...]

Zet even onder MyReact -> Voorkeuren de template van "Tweakers_ng" naar "Tweakers" : KLAAR ;)

Maar als je wat gelezen had dan had je dit natuurlijk ook zelf kunnen "uitvinden", hè

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moto-moi
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

[...]

'Moet'?
Volgens mij ben jij niet echt in de positie om eisen te stellen hoor ;)

Verder, alle opbouwende kritiek wordt zoals gewoonlijk gelezen en er wordt achter de schermen genoeg meegedacht om de laatste kreukels in deze template glad te strijken.
'wil'
Please stop, voordat ik van het lachen in m'n broek pis _o-

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• farlane
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:40
Ik vraag me eigenlijk een beetje af waarom de fp zo nodig in het forum verwerkt moet worden ( of andersom, tis maar hoe je het bekijkt ) ? Wat is de gedachtengang achter die verandering?
moto-moi schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 21:14:
'wil'
Hmmz, als je het goed bekijkt is jouw reactie is van hetzelfde niveau.

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
farlane schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 21:26:
Ik vraag me eigenlijk een beetje af waarom de fp zo nodig in het forum verwerkt moet worden ( of andersom, tis maar hoe je het bekijkt ) ? Wat is de gedachtengang achter die verandering?
Aan de andere kant... Waarom moeten de twee die eigenlijk altijd al bij elkaar horen voor altijd apart blijven?
[...]

Hmmz, als je het goed bekijkt is jouw reactie is van hetzelfde niveau.
Behalve dan dat de ene een zeikende user 'gebruiker die een minder vriendelijke ononderbouwde reactie plaatst zonder te lezen wat er nog op het plan staat' is, en de ander iemand die voor T.net werkt, en waarschijnlijk zelf ook al tijden bezig is met deze layout?

[ Voor 8% gewijzigd door TheZeroorez op 27-09-2008 06:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-06 13:25

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Integratie met de FP vind ik weinig mis mee. Goed, ik HAD het forum altijd midden in het scherm; met de nieuwe layout is het forum lichtelijk naar rechts geschoven. Maar niets dramatisch.

Wat ik wel jammer vind is dat het forum wel beduidend langzamer geworden is. Even omlaag scrollen gaat bij mij nu ineens vrij schokkerig.

(IE7, XP Pro SP3, Centrino 1600 met 1GB RAM)

[ Voor 6% gewijzigd door WFvN op 26-09-2008 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WFvN schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 21:40:
...

Wat ik wel jammer vind is dat het forum wel beduidend langzamer geworden is. Even omlaag scrollen gaat bij mij nu ineens vrij schokkerig.

(IE7, XP Pro SP3, Centrino 1600 met 1GB RAM)
Heb je de Tracker aan? Gooi die dan uit, schijnt bij meerdere users te helpen.

Overigens surf ik met Firefox 3.02 en merk geen vertraging met de tracker ingeschakelt, en ik heb ook een centrino bakje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gersomvg
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-09 16:59
Echt een prachtige layout! Ik was door de FP al gewend aan de nieuwe layout en nu is het helemaal compleet :)

Ik vraag me alleen af waarom er bij het forum ook niet zo'n intelligente automatische paginabreedte optimalisatie is zoals er ook is op de FP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwastie
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08-09 15:51

Kwastie

Awesomeness

Mijn Complimenten, de nieuwe layout is veel beter en past zeker goed bij de 'Next Generation' stijl _/-\o_

Ik mis alleen een mooi reageer knopje onderaan, nu moet ik helemaal naar boven scrollen om op reageren te drukken. (Quick reply heeft namelijk geen editor, welke soms verrekte handig kan zijn :+ )

Ik stel voor dat jullie het "Nieuw Topic" knopje weghalen want volgens mij zorgt het voor meer problemen dan dat het echt zinvol is. Want meestal moet je je topic toch in een ander sub-forum stoppen dus zou je net zo goed de moeite kunnen doen om naar het goede te browsen. 8)

(in de preview was toch echt duidelijk te zien dat er 'GoT' links bovenin stond i.p.v. 'Gathering' zoals dat nu is, waarom de plotselinge verandering?)

[ Voor 12% gewijzigd door Kwastie op 26-09-2008 22:30 ]

When I get sad i stop being sad and be awesome instead

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRON
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-09 09:03
Kort maar krachtig: ziet er goed uit!

Mijn complimenten. De FP en GoT komen nu nog meer tot elkaar :)

Leren door te strijden? Dat doe je op CTFSpel.nl. Vraag een gratis proefpakket aan t.w.v. EUR 50 (excl. BTW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12-09 16:26
raar, ik heb mijn voorkeuren toch echt zo ingesteld dat ik geen tracker wil, gaat tot zonet toe goed maar nu open ik myreact weer en heb ik die tracker weer ? vaag, nu ff kijken of het vaker voorkomt
nevermind, weet het al dankzij KMT :P

[ Voor 10% gewijzigd door maarud op 26-09-2008 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheZeroorez schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 21:36:
Behalve dan dat de ene een zeikende user is, en de ander iemand die voor T.net werkt, en waarschijnlijk zelf ook al tijden bezig is met deze layout?
Niet om het een of ander, maar als je kijkt *hoeveel* mensen het opvalt de navigatiefuncties onderaan de pagina missen én dat dit niet fijn is - dan vraag je je werkelijk af hoe dan toch de implementatie met dit gebrek het tot 'live' gehaald heeft...De reacties uit het gebrek van paginanummers onderaan komen natuurlijk niet als het niet zo iets triviaals zou zijn wat iedereen (hence het aantal reacties) opvalt - maar de testers en developers blijkbaar niet..,,Dus ik vind dat T.net deze (soms lame reacties) toch ook wel een klein beetje aan zich zelf te wijten heeft..Je hoeft geen rocket scientist te zijn om te bedenken dat het nog al raar is dat je van boven naar beneden leest, en je wilt reageren - eerst weer helemaal naar boven moet. Vandaar de soms lame reacties ook vermoed ik.

Verder is het wel een vooruitgang (als de issues snel opgelost worden switch ik weer terug), maar T.net moet ook oppassen dat ze niet te vaak dingen gaat veranderen: op een gegeven moment krijgen mensen anders zoiets van: he, weer is het anders - en dan langzamerhand T.net als T.net niet meer herkenbaar is (omdat het niet meer zo is was vroeger - en daardoor sneller geneigd zullen zijn ook te kijken naar andere plekken).

FWIW: bij mij draaide de nieuwe layout helemaal niet traag / trager op m'n Pentium M 1,6Ghz, 1GB laptopje - met Opera/Chrome

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2008 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• farlane
TheZeroorez schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 21:36:
Aan de andere kant... Waarom moeten de twee die eigenlijk altijd al bij elkaar horen voor altijd apart blijven?
Dat is geen antwoord op mijn vraag maar voor mij persoonlijk ga ik naar het forum om bijvoorbeeld te kijken of er nog interessante dev vragen zijn waar ik in zou kunnen duiken. Persoonlijk staat die aktiviteit ver van de onderwerpen van de fp vandaan magoed, ieder zijn ding.
Behalve dan dat de ene een zeikende user is, en de ander iemand die voor T.net werkt, en waarschijnlijk zelf ook al tijden bezig is met deze layout?
Het werken voor t.net geeft je hoop ik geen vrijbrief om op hetzelfde niveau als de 'zeikende users' te gaan communiceren? ( Overigens ben ik ook een van die zeikende users )

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De oude werkt nog prima en overschakelen doe ik wanneer de kleine foutjes eruit gehaald zijn. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 23:01:
..maar T.net moet ook oppassen dat ze niet te vaak dingen gaat veranderen...
:? Het stond al heeeeeeeel lang op de planning, en ja, bugs enzo zijn te verwachten. Had imho beter afgevangen kunnen worden, maar je kunt altijd nog over naar de vorige template.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Je hoeft geen rocket scientist te zijn om te bedenken dat het nog al raar is dat je van boven naar beneden leest, en je wilt reageren - eerst weer helemaal naar boven moet. Vandaar de soms lame reacties ook vermoed ik.
Goed onderbouwde reacties is niks mis mee, maar steeds het roepen van dat het kut is en dat er iets mis is gewoon vervelend. Verder gebruikt bijna iedereen de quickreply of de quote buttons, tja, dan kan je een dergelijk knopje snel over het hoofd zien. Zelfde geld ook voor die pagina nummers.
maar T.net moet ook oppassen dat ze niet te vaak dingen gaat veranderen: op een gegeven moment krijgen mensen anders zoiets van: he, weer is het anders - en dan langzamerhand T.net als T.net niet meer herkenbaar is (omdat het niet meer zo is was vroeger - en daardoor sneller geneigd zullen zijn ook te kijken naar andere plekken).
De laatste keer dat het forum een nieuwe layout kreeg is echt jaren gelden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 23:14:
:? Het stond al heeeeeeeel lang op de planning, en ja, bugs enzo zijn te verwachten. Had imho beter afgevangen kunnen worden, maar je kunt altijd nog over naar de vorige template.
1. dus als iets al lang geplanned staat is dat geen verandering? Laat ik het zo zeggen: is deze layout anders of niet?
2. En de verandering in navigatie noem ik geen bug.
Goed onderbouwde reacties is niks mis mee, maar steeds het roepen van dat het kut is en dat er iets mis is gewoon vervelend.
Ik zeg toch ook niet dat het niet vervelend is en mag worden gevonden (dat is het inderdaad), ik zeg enkel dat het wel een klein beetje te wijten is aan T.net zelf door zoiets triviaals over het hoofd te zien..niets meer niets minder. De lame reacties zijn moeilijk anders te verklaren dan als het gevolg dat het nog al triviaal was, dat dit niet handig zou zijn. Dat keurt dergelijke reacties zeker niet goed, maar maakt het wel begrijpelijk.

Verder complimenten voor de rest hoor _/-\o_ Zoals ik al een paar keer had gezegd, ik vind de nieuwe layout zeker een vooruitgang, en ga ook zeer weer terug naar de nieuwe layout zodra deze issues verholpen zijn.

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2008 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

[...]

Niet om het een of ander, maar als je kijkt *hoeveel* mensen het opvalt de navigatiefuncties onderaan de pagina missen én dat dit niet fijn is - dan vraag je je werkelijk af hoe dan toch de implementatie met dit gebrek het tot 'live' gehaald heeft...De reacties uit het gebrek van paginanummers onderaan komen natuurlijk niet als het niet zo iets triviaals zou zijn wat iedereen (hence het aantal reacties) opvalt - maar de testers en developers blijkbaar niet..,,Dus ik vind dat T.net deze (soms lame reacties) toch ook wel een klein beetje aan zich zelf te wijten heeft.
Ik weet niet hoe het met de rest van de crew zit, maar persoonlijk gebruikte ik die links onderaan nooit en ik kan dat ook wel voor mezelf verklaren. Als crew heb je namelijk in plaats van een quickreply onder de berichten een zogenaamde 'topicadmin' die "iets" meer ruimte inneemt. Derhalve waren die links in de vorige layout altijd al een stuk verder weg dan bij gewone gebruikers. Daarbij waren de pagineringslinks onderin ook nog eens een stuk kleiner dan bovenin. In plaats van dus helemaal naar onder te scrollen voorbij de topicadmin en vervolgens op een priegelig linkje te klikken (of gewoon op 'lees verder') duwde ik meestal op mijn 'home' key (ik ben sowieso vervent home/end-key gebruiker) zodat ik bovenin een pagina kon uitkiezen.

Als crew of als developer ga je toch altijd anders om met de forum-mogelijkheden dan als gebruiker, dus is het vanuit dat oogpunt gezien niet vreemd als achteraf blijkt dat dingen die wij niet missen of onbelangrijk vinden toch voor de bezoekers niet onbelangrijk of misbaar zijn.

Ik denk dat dat ook helemaal niet erg is, wij bieden gebruikers juist ook de mogelijkheid om te reageren en gaan daar ook pro-actief mee om. Het gebruik van termen als "aan zichzelf te wijten" vind ik dan ook niet helemaal terecht want je zou moeten weten dat wij altijd wel luisteren naar en reageren op kritieken...
Verder is het wel een vooruitgang (als de issues snel opgelost worden switch ik weer terug), maar T.net moet ook oppassen dat ze niet te vaak dingen gaat veranderen: op een gegeven moment krijgen mensen anders zoiets van: he, weer is het anders - en dan langzamerhand T.net als T.net niet meer herkenbaar is (omdat het niet meer zo is was vroeger - en daardoor sneller geneigd zullen zijn ook te kijken naar andere plekken).
De laatste forum layout update is van 4 jaar geleden(!) dus ik snap je punt niet helemaal. Things change, ook in het dagelijks leven, of ga je ook naar een andere buurtsuper als ze de schappen omgooien? Zijn "andere plekken" niet anders dan?

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 23:20:
[...]

1. dus als iets al lang geplanned staat is dat geen verandering? Laat ik het zo zeggen: is deze layout anders of niet?
2. En de verandering in navigatie noem ik geen bug.
...
1. Jij geeft aan dat t.net moet uitkijken met veranderingen, deze is duidelijk vermeld, samen met de merge. En Paars is al jaren niet meer courant.

2. Dat zeg ik ook niet, en als je een beetje je best doet om wat topics te lezen, zie je dat er wat aan gedaan gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 23:20:
Ik zeg toch ook niet dat het niet vervelend is en mag worden gevonden (dat is het inderdaad), ik zeg enkel dat het wel een klein beetje te wijten is aan T.net zelf door zoiets triviaals over het hoofd te zien..niets meer niets minder. De lame reacties zijn moeilijk anders te verklaren dan als het gevolg dat het nog al triviaal was, dat dit niet handig zou zijn. Dat keurt dergelijke reacties zeker niet goed, maar maakt het wel begrijpelijk.
Zo triviaal is het niet (zoals ik al zei), iedereen gebruikt het forum anders. Er zijn immers meerdere wegen die naar Rome leiden, dus botweg zeggen dat wij iets triviaals over het hoofd gezien hebben is een beetje kort door de bocht.

Iedere verandering brengt (zeker in het begin) wat ongemak. Maar er wordt hard gewerkt ( _o_ crisp d:)b )aan het steeds verbeteren van de usability en daarbij wordt gewoon goed geluisterd naar de users, immers zonder tevreden users geen goed lopende site ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

crisp schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 23:25:

Als crew of als developer ga je toch altijd anders om met de forum-mogelijkheden dan als gebruiker, dus is het vanuit dat oogpunt gezien niet vreemd als achteraf blijkt dat dingen die wij niet missen of onbelangrijk vinden toch voor de bezoekers niet onbelangrijk of misbaar zijn.

Ik denk dat dat ook helemaal niet erg is, wij bieden gebruikers juist ook de mogelijkheid om te reageren en gaan daar ook pro-actief mee om. Het gebruik van termen als "aan zichzelf te wijten" vind ik dan ook niet helemaal terecht want je zou moeten weten dat wij altijd wel luisteren naar en reageren op kritieken...
Daarom had je misschien abbo's een weekje eerder al kunnen laten draaien met de nieuwe layout (dit lijkt me mogelijk aangezien er nu ook 2 templates tegelijk actief kunnen zijn voor het forum), zodat de meest opvallende bugs al waren gladstreken voor hij 'live' ging. Dat het achteraf meestal goed opgelost wordt door actieve support is uiteraard super - maar doet niet af dat dit anders had gekund en gemoeten (als je ziet hoe vaak users hier over komen reageren). Ik zeg ook niet *verwijt* in een grote zin - ik zei duidelijk: een klein beetje aan zich zelf te wijten heeft, dat dit schijnbaar niet was opgevallen (om welke reden dan ook). Als je dat (bijv met abbo's) had gedaan, dan had je ook niet al deze reacties gehad.

Over veranderingen: daar is niets mis mee. Dat zei ik ook. Ik maakte een nuance: alleen niet te vaak. In ruim een jaar tijd is er toch heel wat over T.net gebruikers gekomen: een nieuwe FP en een nieuw forum layout (naast andere kleinere aanpassingen, zoals Channels). Ik bedoel maar: laten we nu hopelijk weer gewoon T.net even houden en wennen aan zoals die nu is voordat de stempel van T.net onherkenbaar wordt :)

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2008 23:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
[...]

Niet om het een of ander, maar als je kijkt *hoeveel* mensen het opvalt de navigatiefuncties onderaan de pagina missen én dat dit niet fijn is - dan vraag je je werkelijk af hoe dan toch de implementatie met dit gebrek het tot 'live' gehaald heeft...De reacties uit het gebrek van paginanummers onderaan komen natuurlijk niet als het niet zo iets triviaals zou zijn wat iedereen (hence het aantal reacties) opvalt - maar de testers en developers blijkbaar niet..,,Dus ik vind dat T.net deze (soms lame reacties) toch ook wel een klein beetje aan zich zelf te wijten heeft..
Als je dan ook even kijkt hoe vaak al gezegd is dat bij nader inzien de stylers toch omgepraat zijn door die hoeveelheid mensen, is alles prima ;)
farlane schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 23:01:
[...]

Dat is geen antwoord op mijn vraag maar voor mij persoonlijk ga ik naar het forum om bijvoorbeeld te kijken of er nog interessante dev vragen zijn waar ik in zou kunnen duiken. Persoonlijk staat die aktiviteit ver van de onderwerpen van de fp vandaan magoed, ieder zijn ding.
Dat is dus precies wat men wat meer probeert te integreren, om er toch gewoon één website van te maken.
[...]

Het werken voor t.net geeft je hoop ik geen vrijbrief om op hetzelfde niveau als de 'zeikende users' te gaan communiceren? ( Overigens ben ik ook een van die zeikende users )
Niet echt relevant, maar op een kansloze reactie kun je er imo een terug krijgen.
Let wel op het verschil tussen 'het zeiken' en gewoon je reactie geven natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• farlane
TheZeroorez schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 23:32:
Dat is dus precies wat men wat meer probeert te integreren, om er toch gewoon één website van te maken.
Tja, daar kan vraag naar zijn denk ik. Persoonlijk vind ik de vormgeving van de fp best goed, maar op een of andere manier past het forum daar imho niet in. Het zorgt voor mijn idee voor veel te veel ruis; als ik op het forum zit wil ik dat er zoveel mogelijk van mijn beeldscherm daarv voor gebruikt wordt, niet voor hyperlinks naar aangeboden hardware bv.

Magoed, de oude vormgeving is er nog dus afgelopen met mijn gezeik.

[edit]
Gief optie voor uitzetten linker kolom en die, excuse my French, belachelijk grote reklame bovenaan en het zou voor mij een heel stuk beter zijn

[ Voor 10% gewijzigd door farlane op 26-09-2008 23:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-08 12:22

Wiethoofd

Broadcast TOM

crisp schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 23:25:
Als crew heb je namelijk in plaats van een quickreply onder de berichten een zogenaamde 'topicadmin' die "iets" meer ruimte inneemt.

Dus een t.net leermoment: volgende keer proberen te laten testen door users om grotere bugs (zoals de paginering) er uit te halen voordat de boel definitief live gaat :+

Ik lees nu keurig nog op de oude layout, die 'vertrouw' ik en ik weet waar alles te vinden is en hij is wat compacter. Ik schakel soms over met de templateset achter de url, maar hij is mij wat te ruim opgezet, en het contrast vind ik te klein. Er is altijd nog een: dat kan later nog wel

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Verwijderd schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 23:32:
[...]

Daarom had je misschien abbo's een weekje eerder al kunnen laten draaien met de nieuwe layout (dit lijkt me mogelijk aangezien er nu ook 2 templates tegelijk actief kunnen zijn voor het forum), zodat de meest opvallende bugs al waren gladstreken voor hij 'live' ging. Dat het achteraf meestal goed opgelost wordt door actieve support is uiteraard super - maar doet niet af dat dit anders had gekund en gemoeten (als je ziet hoe vaak users hier over komen reageren). Ik zeg ook niet *verwijt* in een grote zin - ik zei duidelijk: een klein beetje aan zich zelf te wijten heeft, dat dit schijnbaar niet was opgevallen (om welke reden dan ook). Als je dat (bijv met abbo's) had gedaan, dan had je ook niet al deze reacties gehad.
of we nu alleen de abo's een tijdje toegang geven tot de nieuwe layout of meteen de gehele userbase maakt m.i. niet zoveel uit. Een aparte testfase met een deel van de userbase (naast de crewtest die is geweest) maakt alleen het development traject onnodig langer en zorgt na implementatie niet noodzakelijkerwijs voor minder werk. GoT is geen mission critical applicatie dus eventuele tijdelijke onvolkomenheden zijn in zekere mate best acceptabel.

Overigens als we besloten hadden tot een testfase met alleen de abonnees dan hadden we ook de downtime van 2 uur gehad, maar dan hadden non-abo's daar nog bijna niets van teruggezien. Abo's toegang geven tot onze acceptatie-omgeving doen we liever niet en een compleet nieuwe omgeving inrichten kost nog eens extra tijd.

Verder is het niet enkel een 'nieuwe layout'; het is een compleet nieuwe revisie van de forum codebase die z'n doorslag heeft ongeacht de gebruikte template...

Intentionally left blank

• Jorrit
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07:32
farlane schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 23:42:
[edit]
Gief optie voor uitzetten linker kolom en die, excuse my French, belachelijk grote reklame bovenaan en het zou voor mij een heel stuk beter zijn
Dat kan ook in je voorkeuren ;) en een clear abo helpt goed tegen de reclame :)

Verwijderd

crisp schreef op zaterdag 27 september 2008 @ 00:00:
[...]

...GoT is geen mission critical applicatie dus eventuele tijdelijke onvolkomenheden zijn in zekere mate best acceptabel.
...
Dit vind ik wel een behoorlijk foute statement uit de koker van een crewmember eigenlijk..
Het forum maakt een zwaar deel van uit van de community, en mede door het forum is t.net gegroeit zoals het nu is.

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Wiethoofd schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 23:53:
[...]

Dus een t.net leermoment: volgende keer proberen te laten testen door users om grotere bugs (zoals de paginering) er uit te halen voordat de boel definitief live gaat :+
Zie ook mijn reply hierboven: we hebben nu (in theorie) 200.000+ testers, wat wil je nog meer? :P

Het ontbreken van o.a. de paginering onderaan is voor (veel) gebruikers een gemis, maar het beperkt de werking van het forum an sich niet en is iets dat op korte termijn wel te verhelpen is. Als ik dat opweeg tegenover een langer developmenttraject en extra moeite die gestoken moet worden in het toegankelijk maken van een 'test'-omgeving voor een deel van de gebruikers zonder het risico dat daarbij de overige gebruikers met andere issues kunnen worden geconfronteerd dan denk ik niet dat dat te verantwoorden is.

Verder denk ik dat de hoeveelheid issues kwantitatief verder nog wel meevalt, plus dat de oude layout nog gewoon beschikbaar is voor gebruikers.

Intentionally left blank

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Verwijderd schreef op zaterdag 27 september 2008 @ 00:07:
[...]

Dit vind ik wel een behoorlijk foute statement uit de koker van een crewmember eigenlijk..
Het forum maakt een zwaar deel van uit van de community, en mede door het forum is t.net gegroeit zoals het nu is.
Ik denk dat je die statement verkeerd begrijpt. Uiteraard is de community belangrijk voor Tweakers.net (zelfs *het* belangrijkst als je het mij vraagt). Met 'mission critical' bedoel ik applicaties waarbij veel geld verloren gaat of waarbij mensenlevens op het spel staan als er nog onvolkomenheden in zouden zitten (en let daarbij ook op het woordje 'tijdelijke').

Ik ben zelf T.net community-member pur-sang, ben ook naast mijn werk gewoon actief in de community. Als nu zelfs al gebruikers vanuit de community gaan aandringen op verzakelijking van ons development-beleid dan weet ik niet of ik hier nog wel thuis hoor...

Intentionally left blank

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

crisp schreef op zaterdag 27 september 2008 @ 00:10:
[...]
<snip>
Het ontbreken van o.a. de paginering onderaan is voor (veel) gebruikers een gemis, maar het beperkt de werking van het forum an sich niet en is iets dat op korte termijn wel te verhelpen is. <snip>
ok - imho beperkt het de werking van het forum wel degelijk, het frustreert de gebruiker namelijk.
Verder alleen lof voor je houding in eerdere posts, maar copy en paste die code van boven even beneden - kost evenveel tijd en scheelt een hoop discussie hier.
Emergency fix procedure is er toch ook wel bij tweakers?

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Verwijderd

Neemt niet weg dat het heel raar is dat het niet gezien is tijdens het testen. Echt iedereen mist het, je leest de pagina en dan kan je niet reageren (of zijn de stats voor de quickreply zo enorm hoog?) of je weet niet 100% zeker op welke pagina je zit.

Wat ik helemaal vreemd vind is dat het nog altijd niet erin gezet is, dat het niet hup knal erin kan begrijp ik, maar het lijkt me toch allemaal redelijk template driven en het herhalen van een stukje pagina is toch juist iets wat een template engine zonder moeite moet kunnen?

Gewoon dat exacte stukje bovenaan ook onderaan neerplanten... Als het een probleem is dat nieuw topic dan ook onderaan staat? Pleur het linkje nieuw topic dan weg.. waarom het daar staat als je in een topic zit weet ik echt niet, dat geeft toch heel vaak topics die als reply benoemd waren. Zeker nu het twee indentieke linkjes zijn die vlak op elkaar staan.

Met ^^ dus, dit had er echt al 10x in kunnen zitten, maar ik kan niet in jullie codebase kijken. Maar als zoiets echt zo ingewikkeld is dan wil ik dat ook echt niet... :X

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 27-09-2008 00:28 ]

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

franssie schreef op zaterdag 27 september 2008 @ 00:25:
ok - imho beperkt het de werking van het forum wel degelijk, het frustreert de gebruiker namelijk.
Een frustratie is niet een beperking van de werking van het forum, maar een beperking in de werking van de user ;)
Verder alleen lof voor je houding in eerdere posts, maar copy en paste die code van boven even beneden - kost evenveel tijd en scheelt een hoop discussie hier.
Goh, blijkbaar weet jij heel goed hoe het allemaal werkt zonder dat je de code ooit gezien hebt :o
Verwijderd schreef op zaterdag 27 september 2008 @ 00:28:
Neemt niet weg dat het heel raar is dat het niet gezien is tijdens het testen. Echt iedereen mist het, je leest de pagina en dan kan je niet reageren (of zijn de stats voor de quickreply zo enorm hoog?) of je weet niet 100% zeker op welke pagina je zit.
Niemand heeft het iig tijdens het testen gemist, shit happens, je kan nooit _alles_ testen, daarvoor zijn er gewoon teveel combinaties mogelijk.
Wat ik helemaal vreemd vind is dat het nog altijd niet erin gezet is, dat het niet hup knal erin kan begrijp ik, maar het lijkt me toch allemaal redelijk template driven en het herhalen van een stukje pagina is toch juist iets wat een template engine zonder moeite moet kunnen?
:z

Het moet ook nog gestyled worden, en buiten dat werkt crisp niet 24x7 (hoewel dat soms wel zo lijkt :* )

[ Voor 43% gewijzigd door Erkens op 27-09-2008 00:32 ]

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

franssie schreef op zaterdag 27 september 2008 @ 00:25:
[...]

Emergency fix procedure is er toch ook wel bij tweakers?
Misschien moet ik maar psychiater worden, met zoveel gefrustreerde gebruikers is er een nieuw gat in de markt :P

Nee, ik ga geen lapmiddelen implementeren om half 1 zaterdagnacht als we dit aanstaande maandag gewoon intern kunnen bespreken en dan met een nette oplossing kunnen komen ;)

Intentionally left blank

Verwijderd

crisp schreef op zaterdag 27 september 2008 @ 00:23:
[...]

Ik denk dat je die statement verkeerd begrijpt...
Ok, dankje, heb het inderdaad anders opgevat :) Mijn excuses.

Ik heb genoeg veranderingen gezien om mij als meubel aan te merken, en veranderingen zijn niet altijd goed, zie Toms Hardware en Slashdot. NG was een jarenlang item sinds de merge, en an sich is het een goed gebeuren, maar ik denk dat het te snel is ingevoerd helaas, gezien de klachten. Het had zeker beter gekunt, bepaalde dingen in de navigatie verander je bijv.niet Ik ben ook nog steeds op de oude layout, simpel doordat ik het er niet eens mee kan worden. Net zoals de overgang van Paars naar Nightlife, die uiteindelijk er door userfeedback is gekomen.
Ik heb dan ook de volste vertrouwen in dat NG goed gaat komen. Het is, gezien de bugs, iets te vroeg ingevoerd alleen.

Verwijderd

My words...

De balk links is grijs en valt niet in het oog als hinderlijk.. het wit en lichtblauw van de onder en horizontale balken vereffenen de kleur netjes en onopvallend.

Prima lay-out.

De eerste keer dacht ik dat ik op tweakers.net zelf zat en dus verkeerd, maar na F5 bleek dat dus niet zo. Jullie duiden zeker op een nauwere band met Tweakers.net want Gathering is het Engelse woord van Schaarte (vereniging van mensen; groep) dus het forum.

Netjes ingewerkt iop het thema, keurig hoor :)

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Sorry folksies dat ik de puntjes even gemist heb, ik denk dat ik dankzij de nieuwe layout per ongeluk een pagina heb overgeslagen O-)
moto-moi schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 21:14:
[...]

'Moet'?
[...]

'wil'
Pis maar lekker verder dan, ik blijf bij m'n punten. Enne... op zo'n manier mag je m'n DM lekker vergeten, wie denk je wel dat je bent. M'n kinderjuf? Sure... die had geen snor en geen baard in de keel :w
Erkens schreef op zaterdag 27 september 2008 @ 00:29:
[...]

Een frustratie is niet een beperking van de werking van het forum, maar een beperking in de werking van de user ;)
Waarom moet ik nu opeens aan de overheid denken? Weet je zelf hoe je klinkt? :z

Niks dan lof voor jullie werk maar je kan niet ontkennen dat er een probleemPJE is. Dan vind ik ook dat users erin betrokken moeten worden als je de community heel wil houden, zij werken er immers het meeste mee. In dit geval vind ik het vrij obvious. Ma goed, vergader er maandag maar eens goed over, we gaan het zien.

[ Voor 30% gewijzigd door Jejking op 27-09-2008 00:52 ]

Verwijderd

Erkens schreef op zaterdag 27 september 2008 @ 00:29:
[...]
Niemand heeft het iig tijdens het testen gemist, shit happens, je kan nooit _alles_ testen, daarvoor zijn er gewoon teveel combinaties mogelijk.
Dat begrijp ik wel, maar blijkbaar zijn dan niet de juiste testkandidaten gekozen als de daadwerkelijke gebruikers er wel gelijk massaal tegenaan lopen. Al heb ik zeker ooit dommere dingen gezien zowel zakelijk als prive. Het is ook geen verwijt, eerder een vaststelling van mijzelf.
[...]
:z
Het moet ook nog gestyled worden, en buiten dat werkt crisp niet 24x7 (hoewel dat soms wel zo lijkt :* )
Daar lijkt het inderdaad wel op :+

Maar gestyled? WTF het gaat om 3 linkjes die bovenaan de pagina ook al keurig gestyled zijn...

Dat is zeker onder hetzelfde motto dat de pagina niet links uitgelijnd zou kunnen worden? Terwijl 1 enkel regeltje CSS nodig was om het alsnog voor elkaar te krijgen... smells like ** to me. :+

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 27-09-2008 00:51 ]

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Verwijderd schreef op zaterdag 27 september 2008 @ 00:40:
[...]
Het is, gezien de bugs, iets te vroeg ingevoerd alleen.
Die 'bug' (ik zie het ook maar als 1 issue, namelijk het gebrek aan navigatie-mogelijkheden onderin een pagina) is in de crew-test dus niet duidelijk naar boven gekomen; zoals ik al eerder opmerkte: gebruikers gaan nu soms eenmaal anders om met de interface dan crew. Dus zelfs met nog een maand extra crew-test was dat misschien ook niet naar boven gekomen. Netto resultaat was dan hetzelfde geweest, maar wel een maand extra 'verspilt'...

Intentionally left blank

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Verwijderd schreef op zaterdag 27 september 2008 @ 00:50:
[...]

Maar gestyled? WTF het gaat om 3 linkjes die bovenaan de pagina ook al keurig gestyled zijn...

Dat is zeker onder hetzelfde motto dat de pagina niet links uitgelijnd zou kunnen worden? Terwijl 1 enkel regeltje CSS nodig was om het alsnog voor elkaar te krijgen... smells like ** to me. :+
Het gaat al met al om de volgende zaken:

- reageer button
- paginalinks
- forumnavigatie (de oude dropdown)
- breadcrumb

al deze dingen worden 'gemist' onderin de pagina en om aan dit alles te voldoen zal toch zeker naar een nette oplossing gezocht moeten worden. Ik doe verder ook geen beoordelingen wat belangrijker zou zijn of niet, uiteindelijk moet het allemaal opgelost worden en is dus alles even belangrijk.

In de oude layout hadden we de footer waarin we een groot deel van deze navigatiemogelijkheden netjes weg konden werken, de huidige footer is hiervoor echter niet geschikt. De vormgeving is in deze dus wel degelijk belangrijk.

wb links uitlijnen: welke browser biedt je dan niet de mogelijkheid om die ene CSS rule zelf te forceren? Moeten we echt voor alles een optie aan gaan bieden zelfs als daar gewoon alternatieve mogelijkheden voor bestaan?

[ Voor 9% gewijzigd door crisp op 27-09-2008 01:02 ]

Intentionally left blank

Verwijderd

Ik vind het leuk dat de nieuwe layout standaard al lijkt op de 'nightlife' stylesheet die je vroeger kon instellen. (qua kleurgebruik bedoel ik dan, de achtergrondkleur voor de tekst is nagenoeg hetzelfde volgens mij)

En gelukkig, want stylesheets zitten er bij de nieuwe layout niet meer in. Misschien is er voor een gelijkaardig uitzicht gekozen omdat nightlife de meest gebruikte stylesheet was.

Zoals ik reeds zei zou de header die de verschillende posts scheidt net iets donkerder mogen zoals in de nightlife sheet. (of misschien in te stellen door de users?) Maar dat is verder maar een detail.

Echter, wat ik wel mis (maar dat kan je de layout moeilijk kwalijk nemen) is een gewoonte die ik had ontwikkeld, namelijk:
Waar vroeger dit de 'forumtree' was: edit: heet dit 'breadcrumb? :)
GoT Index » Tweakers.net Feedback » Lieve Devvers » Nieuwe layout
klikte ik vaak op GoT Index.
Dan kreeg je meteen daaronder op dezelfde plaats:
Hoi <user>, je laatste sessie begon zaterdag 27 september 2008 00:23

Ik gebruik nu eenmaal het klikken op m'n eigen usernaam als manier om de topics te zien die mij interesseren (en waarin ik dus gereageerd heb, en om te zien of er iets nieuws gepost is) Wat je eigenlijk via bookmarks zou moeten doen, maar dan anders.

Nu kan dat niet meer, omdat als je nu op Forum klikt:
Forum » Tweakers.net Feedback » Lieve Devvers » Nieuwe layout
de username onder de banner terecht komt en niet op dezelfde plaats.

Raar maar waar is dit mijn grootste 'frustratie' omdat dit echt een vastgeroeste gewoonte was. :p Klik, klik en je had een overzicht van de topics waarin je gereageerd hebt. En gewoontes leer je zo moeilijk af :p Maar dat komt wel na verloop van tijd, hoop ik.

Los daarvan: wat misschien wel beter zou zijn (maar wat waarschijnlijk ook niet kan) is de banner niet tussen de 'indextree' 'breadcrumb' en de rest plaatsen. Vergelijk dit en dit

Dus Forum enz... net boven 'nieuw reactie' zoals GoT index enz.. boven 'nieuw reactie' staat. Het desorienteert mij altijd een beetje. Ik heb geen probleem met de banner, maar niet er tussen. Er boven of er onder zou beter zijn. (dus bvb net onder de menu's)

Is het trouwens niet: een reactie, en moet dat dan niet 'nieuwe reactie' zijn? Eerste keer dat me dat opvalt trouwens... :?

Verwijderd

crisp schreef op zaterdag 27 september 2008 @ 00:51:
[...]

... Netto resultaat was dan hetzelfde geweest, maar wel een maand extra 'verspilt'...
In het "wild" testen is idd anders dan in een beperkte situatie, maar die navigatie-ellende had zeker moeten opvallen. Kwestie van de juiste testers uitzoeken. Maar dan is layout deel van het verhaal er nog niet mee opgelost. NG in de Nightlife style zou top zijn.

Verwijderd

crisp schreef op zaterdag 27 september 2008 @ 00:59:
[...]
wb links uitlijnen: welke browser biedt je dan niet de mogelijkheid om die ene CSS rule zelf te forceren? Moeten we echt voor alles een optie aan gaan bieden zelfs als daar gewoon alternatieve mogelijkheden voor bestaan?
Besides the point, de crew gaf de reactie dat het onmogelijk was (in eerste instantie, niet in mijn topic) ;)

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Verwijderd schreef op zaterdag 27 september 2008 @ 01:07:
[...]

In het "wild" testen is idd anders dan in een beperkte situatie, maar die navigatie-ellende had zeker moeten opvallen. Kwestie van de juiste testers uitzoeken. Maar dan is layout deel van het verhaal er nog niet mee opgelost. NG in de Nightlife style zou top zijn.
Nightlife style is wel de basis geweest voor een deel van het design ;)
Verwijderd schreef op zaterdag 27 september 2008 @ 01:08:
[...]

Besides the point, de crew gaf de reactie dat het onmogelijk was (in eerste instantie, niet in mijn topic) ;)
Any pointers?

De FP layout is niet designed voor left-orientatie, maar dat maakt het technisch gezien niet onmogelijk (hooguit onwenselijk, en dus ook niet geschikt als feature).

Intentionally left blank

Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Als je een featurerequest hebt of een relevante, serieuze opmerking waar de devvers wat mee kunnen, zet dat dan in een apart topic, anders bestaat de kans dat we er overheen lezen..
Vermeld bij layout-issues ook aub welke browser (en versie) je gebruikt

Kijk ook graag voordat je post even of het al eerder gemeld is in de topic lijst van Lieve Devvers...