[Feat] Paginaselectie onderaan

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 4.110 views

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Topicstarter
Ik merk dat de paginaselectie nu best onhandig werkt als hij niet onderaan beschikbaar is. Nu moet je elke keer naar boven scrollen als je naar een bepaalde pagina wilt. Je kunt wel gebruik maken van 'lees verder', maar die gaat alleen naar de volgende pagina. Daarnaast is er onderaan sowieso geen knop om een pagina terug te gaan.

☻/
/▌
/ \

• DeluxZ
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09-09 09:10

DeluxZ

Livin' the good life

En onderaan kun je alleen terug naar het subforum en niet naar de forum index.

]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[

Verwijderd

Eigenlijk hadden we dit eerder op moeten merken, maar inderdaad: een paginaselectie onderaan zou heel erg fijn zijn :)

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Mee eens, zoals zovelen volgens het grotere topic hierboven. Navigeren wordt hierdoor erg irritant.

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:02

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Ik moet bekennen, dat ik het ook mis. :)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

• Noxious
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-09 14:45
Same, ik mis de paginaselectie onderaan én de quickreply!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Topicstarter
Quickreply werkt hier perfect. Misschien een optie uitstaan?

☻/
/▌
/ \

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:38
De quickreply is er gewoon hoor (gebruik in nu :) ), maar een reageer-knop zou ook wel handig zijn :)

• Noxious
Ah de quickreply stond inderdaad uit bij mij ;)

Blijft dat ik de paginanummers héél erg mis :)

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
Verwijderd schreef op donderdag 25 september 2008 @ 12:22:
Eigenlijk hadden we dit eerder op moeten merken, maar inderdaad: een paginaselectie onderaan zou heel erg fijn zijn :)
Dat had ik al gemeld eerder in het test topic ;)

• Noxious
Ik ben verder wel blij met de nieuwe layout :) hij is prachtig

Alleen een ander dingetje waar ik me mateloos aan stoor:
Als ik in een topic reply, zie ik m'n eigen post staan.
Ga ik terug naar de index en opnieuw dat topic in dan zie ik alle berichten tot mijn eigen post (die niet dus) en alle volgende ook niet.
Dan moet ik eerst refreshen.

Kan het komen door mijn proxy?
Normaliter heb ik hier geen last van op sites.

• Hertog
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:43

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Bij het reageren (dus niet quickreply) kun je overigens wel pagina's kiezen. Opmerkelijk. :)

Overigens, ik vind dat 'lees verder' niet eens echt lastig, maar ik verwachtte dan eigenlijk ook een 'lees terug' :P

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Topicstarter
Trouwens heb ik nog een andere plaats waar het ook niet echt duidelijk is zonder de paginaselectie:

Als je meerdere pagina's hebt in het DMoverzicht dan is dit niet duidelijk te zien. Het enige wat het duidelijk maakt is de 'volgende pagina' knop en dus is het niet mogelijk om direct naar een pagina te springen. Ook daar is geen 'vorige pagina' knop te vinden.

☻/
/▌
/ \

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:33

sjaakaq

It might get loud

+1 :) Geen groot gemis, maar ik zou blij zijn als het wordt toegevoegd ;)

leoaq.fm // Jeune Loop

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Topicstarter

☻/
/▌
/ \

• Noxious
Kixtart schreef op donderdag 25 september 2008 @ 12:36:
[...]

Ga ergens anders offtopic zijn :+
:@ kzal het nooit meer doen

(wtf? :? : @ = hetzelfde als : ( ? en ik dacht nog wel dat : @ schaamrood was :P Ik mis een smilie ;( )

[ Voor 22% gewijzigd door Noxious op 25-09-2008 12:41 ]

• Carpento
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:19
Ik heb ook nog ff de oude layout teruggezet, die nummertjes mis ik net te veel om er aan te willen wennen dat ze er niet zijn :p

• Erycius
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09-03 00:32

Erycius

I came on Eileen.

+1 :p

Een groot gemis hoor...

Bloemen scheiden het gras in de tuin.

• vooghel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:58

vooghel

Cunning linguist

En hieraan gerelateerd: mijn bookmarks hebben nu helemaal geen paginering meer, boven noch onder. Alleen een 'volgende pagina' onderaan.

Nederlands is makkelijker als je denkt.

• ÜberWicked
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12:58
ik kom helemaal hierheen om dit ook op te merken.
Net als een quote en reageer knop.
Ik lees het hele topic en wil dan reageren, moet dan weer heeelemaal terug scrollen, dus bij deze nog een RFC

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Topicstarter
Voor degene die nog steeds geen quickreply gebruiken is er altijd nog een oplossing. Druk op quote bij de onderste reactie en verwijder de tekst :) Verder gaat dit topic eigenlijk alleen over de paginaselectie, want de 'reageren' knop is weer ergens anders gemeld.

Het blijkt wel dat de paginaselectie in veel gevallen wenselijk is :+
list_setusernotes paginering :w
list_bookmarks paginering :w

☻/
/▌
/ \

Verwijderd

Precies wat ik ook wilde melden dit, maar iemand was me voor :)

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Noxious schreef op donderdag 25 september 2008 @ 12:34:
[...]
Kan het komen door mijn proxy?
Ik ben bang dat dat inderdaad aan je proxy ligt en dat die niet helemaal onze cacheing directives correct opvolgt...

Intentionally left blank

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04 12:48

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Zeg! Jullie hadden beter op moeten letten op beta :P

Had ik allang gemeld ;) crisp zou femme ernaar laten kijken en daar kwam uit dat er geen ruimte voor was in het design....

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

• beany
  • Laatst online: 09:35

beany

Meeheheheheh

Apen-nootjes schreef op donderdag 25 september 2008 @ 16:31:

Had ik allang gemeld ;) crisp zou femme ernaar laten kijken en daar kwam uit dat er geen ruimte voor was in het design....
Het design moet de functionaliteit dienen, de functionaliteit moet niet het design dienen!

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

beany schreef op donderdag 25 september 2008 @ 16:33:
[...]

Het design moet de functionaliteit dienen, de functionaliteit moet niet het design dienen!
True, maar soms heb je wat meer overredingskracht nodig, en dit topic zal vast wel helpen ;)

Intentionally left blank

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Topicstarter
Maar het blijkt dat er veel meer problemen ontstaan door het verwijderen van deze nummering. Verder staat er ook 'lees verder' waar die nummering goed kan staan :)

[ Voor 25% gewijzigd door Kixtart op 25-09-2008 16:35 ]

☻/
/▌
/ \

• SysRq
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:28
crisp schreef op donderdag 25 september 2008 @ 16:34:
[...]

True, maar soms heb je wat meer overredingskracht nodig, en dit topic zal vast wel helpen ;)
Dan doe ik ook maar een duit in het zakje. Ik mis de paginaselectie onderaan ook behoorlijk.

-

• mr_obb
  • Laatst online: 01-09 14:15

mr_obb

Lakse Perfectionist

OK...

Femme, zou je alsjeblieft wat ruimte vrij kunnen maken voor een paginaselectie onderaan de pagina? Alvast bedankt :)

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 17:09
Komt alleen beschikbaar voor abbonees zeker ;)

https://niels.nu

• Hertog
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:43

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Op welke manier geen ruimte? Ik zie best ruimte tussen de plek voor de link naar het forum ("<< Lieve Devvers") en "Lees verder >>", eigenlijk.

Edit: bovendien, zoals ik al zei, in het reply-venster is het blijkbaar wel mogelijk..

[ Voor 10% gewijzigd door Hertog op 25-09-2008 17:02 ]

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-09 17:57

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

mr_obb schreef op donderdag 25 september 2008 @ 16:42:
OK...

Femme, zou je alsjeblieft wat ruimte vrij kunnen maken voor een paginaselectie onderaan de pagina? Alvast bedankt :)
Ik dacht dat het om de breadcrumb ging?

De paginaselectie en reageerlink horen inderdaad onderaan het topic.

Ik heb er ook niet zoveel moeite mee als de hele breadcrumb wordt herhaald onderaan de pagina als blijkt dat hier een sterke behoefte voor is.

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21:10

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Breadcrumb zou opzich leuk wezen, maar de paginanummers zijn veel harder nodig, die zijn verrekte handig voor de navigatie. Voor de breadcrumb vind ik persoonlijk het linkje terug naar het subforum voldoende. Een forumselectiebox zou ik veel handiger vinden. (Zoals ergenswaar anders ook al genoemd is.)

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Verwijderd

Het is redelijk irritant om steeds naar boven te scrollen om naar een andere pagina te gaan, persoonlijk gebruikte ik het heel erg veel. Dus als het kan zou ik het graag weer willen zien! :)

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01:12
De breadcrumb onderin gebruik(te) ik vaak om weer naar de forumindex te gaan, dus als ie onderin ook weer helemaal kan komen te staan zou dat wel fijn zijn.

The devil is in the details.

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04 12:48

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Femme schreef op donderdag 25 september 2008 @ 17:01:
[...]

Ik heb er ook niet zoveel moeite mee als de hele breadcrumb wordt herhaald onderaan de pagina als blijkt dat hier een sterke behoefte voor is.
Hmm... klopt idd :) Ik bedoelde daarmee ook de cijfertjes maar idd ook de rest van de breadcrumb

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Femme schreef op donderdag 25 september 2008 @ 17:01:
[...]

Er zijn verschillende topics; in de oude layout heb je dit onderaan de messagelistings staan:

- reageerlink ([forum] Nieuw reply/antwoord boven aan?)
- pagina-navigatie (dit topic)
- breadcrumb (is volgens mij 1x op bèta gemeld dus is blijkbaar niet zo noodzakelijk*)
- forum dropdown ([feature] Forumselectbox weer terugbrengen)
- link naar volgende pagina in het topic (is er nog)

Voor de topiclistings heeft de 'dagenselector' een nieuwe plek gegeven waar die volgens mij prima staat.
Het was nogthans niet in het design opgenomen ;)
De breadcrumb is denk ik het probleem niet, eerder de andere genoemde items, maar als we dat allemaal terug willen brengen moet er wel even gekeken worden naar hoe we dat willen vormgeven om te voorkomen dat het onderin een rommeltje wordt. In de oude layout konden we daar mooi de footer voor gebruiken, maar dat kan hier natuurlijk niet.

* In plaats van de breadcrumb had ik al een linkje terug naar de topiclist opgenomen, die kan eventueel weer vervallen als we een goed alternatief hebben voor de oude forum dropdown.

[ Voor 3% gewijzigd door crisp op 25-09-2008 17:10 ]

Intentionally left blank

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

crisp schreef op donderdag 25 september 2008 @ 17:08:
De breadcrumb is denk ik het probleem niet, eerder de andere genoemde items, maar als we dat allemaal terug willen brengen moet er wel even gekeken worden naar hoe we dat willen vormgeven om te voorkomen dat het onderin een rommeltje wordt. In de oude layout konden we daar mooi de footer voor gebruiken, maar dat kan hier natuurlijk niet.

* In plaats van de breadcrumb had ik al een linkje terug naar de topiclist opgenomen, die kan eventueel weer vervallen als we een goed alternatief hebben voor de oude forum dropdown.
Er zijn een aantal handelingen die je wilt doen als je aan het eind van de pagina bent, lijkt me:
- Een volgende/vorige pagina bekijken ('lees verder' laat niet zien hoeveel meer er nog is)
- Reageren
- Het topic verlaten en terug naar het forum waar je zat
- Het topic verlaten en naar een ander forum gaan

Met name de eerste drie van die handelingen zullen wel nuttig zijn om onderaan te (blijven) ondersteunen. Evt zou je ook nog een bookmark-knopje onderaan willen, maar ik weet niet hoe vaak dat gebruikt wordt.

• Toolskyn
  • Laatst online: 22-06 11:01

Toolskyn

€ 500,-

* Toolskyn meldt zich ook voor breadcrumb + paginaselectie onderaan de thread. 'Nieuwe post' links zijn niet perse nodig wat mij betreft. Gewoon op bekijk bericht drukken/quote knopje indrukken werkt goed genoeg voor mij.

gewooniets.nl

Verwijderd

Bookmark knopje onderaan ben ik een groot voorstander van. In de paarse layout zat ie ook, maar laatste wat ik er ooit over heb gelezen bij de vorige layout is dat het technisch of grafisch te moeilijk was om het te realiseren oid.

Voorzover ik zie is het een simpele div die je ook vrij makkelijk onderin moet kunnen zetten.

• c0ne
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19-03-2020

c0ne

It's m3!

Ik stem ook voor het pagina-riedeltje onderaan. Ik gebruik persoonlijk liever "reageer" dan de quickreply. Ik ben niet zo goed in het onthouden van IMG-tags enzo :)

Edit: waarmee ik dus wil zeggen dat ik het irritant vind om steeds omhoog te moeten gaan.

[ Voor 22% gewijzigd door c0ne op 25-09-2008 19:12 ]

Why is it when your wife or girlfriend gets pregnant, all her friends rub her belly and say "congratulations!", But nobody rubs your dick and says "Good Job"?

• PD2JK
  • Laatst online: 21:29

PD2JK

ouwe meuk is leuk

/me wil ook ]maar al te graag de paginanummertjes weer onderaan.

Verder ziet de nieuwe lay-out er top uit. Goed bezig. d:)b

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

Verwijderd

Het is toch één van de basisfunctionaliteiten die een forum m.i. moet hebben. Ik sluit mij dus aan bij dit topic.

• Spiral
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
ACM schreef op donderdag 25 september 2008 @ 17:50:
[...]

Er zijn een aantal handelingen die je wilt doen als je aan het eind van de pagina bent, lijkt me:
- Een volgende/vorige pagina bekijken ('lees verder' laat niet zien hoeveel meer er nog is)
- Reageren
- Het topic verlaten en terug naar het forum waar je zat
- Het topic verlaten en naar een ander forum gaan

Met name de eerste drie van die handelingen zullen wel nuttig zijn om onderaan te (blijven) ondersteunen. Evt zou je ook nog een bookmark-knopje onderaan willen, maar ik weet niet hoe vaak dat gebruikt wordt.
Sluit ik me bij aan en
Pagina: 1 2 last
onderaan is oud en vertrouwd!

To say of what is that it is not, or of what is not that it is, is false, while to say of what is that it is, and of what is not that it is not, is true. | Aristoteles

• Comp-Freak
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-09 22:06
Zal ik me ook nog maar even bij bovenstaande reacties aansluiten. Paginanummers +1 (breadcrumb is ook fijn)

Verder super, ziet er geweldig uit.

• kipfel
  • Laatst online: 13-09 22:28
Hier sluit ik me ook bij aan!

• Haas
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-09 12:58
Ik lees dat veel mensen voor de paginanummers weer naar boven scrollen. Je kan ook altijd nog de 'home' knop op je toetsenbord gebruiken om snel bovenaan de pagina te komen. Toch hoop ik dat dit een tijdelijke oplossing is... Het ontbreken van de nummering onderaan is echt een gemis.

Toch wil ik dit bericht niet negatief afsluiten, de lay-out is prachtig. :P

Apple MacBook Pro 14 (2021), Mac mini M4 (2024), iPhone 16 Pro Max (2024) & AirPods Pro 2 (2022) | Cambridge Audio CXA80 | Project-Audio X2 | BlueSound NODE ICON | Q Acoustics 5050 | LG C3 65” OLED

• martijn007
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Voor mij is vooral het volgende belangrijk:
- paginanummers
- reageer knop (quick reply vind ik niet zo handig)
- breadcrumble

Verder ziet het nieuwe forum er goed uit! Keep up the good work!

p.s nog een kleinpuntje offtopic: de bovenste Google ad is niet zo breed als het forum zelf. Onderaan de pagina is dat wel het geval wat er beter uit ziet.

[ Voor 28% gewijzigd door martijn007 op 25-09-2008 20:20 ]

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Maar waarom een "Nieuw topic" linkje ín een topic? Ik zie het nut daar niet van in, als je een topic wilt openen moet dat nog wel een beetje moeite kosten.

Hoevaak zie je niet een beginner die een nieuw topic opent ipv reageerd?

• martijn007
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Megamind schreef op donderdag 25 september 2008 @ 20:44:
Maar waarom een "Nieuw topic" linkje ín een topic? Ik zie het nut daar niet van in, als je een topic wilt openen moet dat nog wel een beetje moeite kosten.

Hoevaak zie je niet een beginner die een nieuw topic opent ipv reageerd?
Eens.

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-08 17:40

ReseTTim

Chocolate addicted

schiet is op met die dropdown.. ik mis hem.. ik maar door mijn voorkeuren lijst aan het zoeken.. wilde het net melden.. en nu vind ik de melding gelukkig..

* ReseTTim wants dropdown back!!

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

• 3V3RT
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16-08 22:30
count me in on this bug. zou fijn zijn als ie terugkomt.

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-09 18:35

TrailBlazer

Karnemelk FTW

voor wat het waard is ik mis alles wat hier genoemd wordt ook.

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

crisp schreef op donderdag 25 september 2008 @ 17:08:
[...]

Er zijn verschillende topics; in de oude layout heb je dit onderaan de messagelistings staan:

- reageerlink ([forum] Nieuw reply/antwoord boven aan?)
- pagina-navigatie (dit topic)
- breadcrumb (is volgens mij 1x op bèta gemeld dus is blijkbaar niet zo noodzakelijk*)
- forum dropdown ([feature] Forumselectbox weer terugbrengen)
- link naar volgende pagina in het topic (is er nog)
De pagina-navigatie (met evt. een 'volgende'-link) en de reageerlink kunnen volgens mij prima op dezelfde wijze als bovenaan de pagina weergegeven worden tussen laatste bericht en quick reply.

De forumdropdown is met modernere middelen beter op te lossen op een manier die handiger is voor de veelgebruikers van dit forum (die waarschijnlijk het meest gebruikmaakten van de dropwdown). De vraag is of er snel genoeg een alternatief gemaakt kan worden of dat de selectbox tijdelijk moet terugkomen. Als de paginanavigatie boven het quickreplykader komt en de selectbox en eventuele breadcrumb eronder hoeft het geen zooitje te worden.

• Rusty
  • Laatst online: 09-09 13:25
Om mij er dan ook maar bij aan te sluiten, ik mis de pagina nummers onderin heel erg. Ik lees vaak grote topics van achter naar voren en dat werkt nu niet zo handig. Verder ziet het er top uit vind ik.

3 x Marstek Venus 5.12KW V151. CT003 V114 en HW P1

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19:30

alienfruit

the alien you never expected

Ja, het is wel een gemis in de nieuwe layout.

• nick_vh
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-04 12:57
Ik mis ook die pagina selectors! Dus +1 voor de functie terug te halen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Topicstarter
Viel me in de oude layout ook al op ja :+
Verwijderen 'New Topic'-knop in een topic

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Kixtart schreef op donderdag 25 september 2008 @ 12:35:
Trouwens heb ik nog een andere plaats waar het ook niet echt duidelijk is zonder de paginaselectie:

Als je meerdere pagina's hebt in het DMoverzicht dan is dit niet duidelijk te zien. Het enige wat het duidelijk maakt is de 'volgende pagina' knop en dus is het niet mogelijk om direct naar een pagina te springen. Ook daar is geen 'vorige pagina' knop te vinden.
Bij de DM's moet je ook naar boven gaan om terug te komen. Kan dat ook aangepast worden? Ik heb in dit topic hier nog niet iets specifieks over gelezen

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingCrash
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 12:58

KingCrash

Angry Rabbit

Ik sluit me aan bij dit topic. Ik mis de feature ook.
Verders ziet het er erg strak uit, en reageert alles lekker snel!

Angry Rabbit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Het lijkt mij niet nuttig als iedereen komt melden dat ze dit missen, dat weten we nu wel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beany

beany

Meeheheheheh

Erkens schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 08:47:
Het lijkt mij niet nuttig als iedereen komt melden dat ze dit missen, dat weten we nu wel :P
Is meer om te voorkomen 'ach, het is maar een heel klein groepje dat die nummers mist, ze doen het maar lekker zonder' ;)

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

beany schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 09:11:
[...]

Is meer om te voorkomen 'ach, het is maar een heel klein groepje dat die nummers mist, ze doen het maar lekker zonder' ;)
Je denkt serieus dat we niet luisteren naar de users? Als Femme het hier zelfs al aangeeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Niet online
offtopic:
Ben ik de enige die geen idee heeft wat een breadcrumb is? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

BreadFan schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 09:15:
offtopic:
Ben ik de enige die geen idee heeft wat een breadcrumb is? :X
Bovenaan de pagina, geeft aan waar je bent:

"Forum » Tweakers.net Feedback » Lieve Devvers » [Feat] Paginaselectie onderaan"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicroWhale
  • Laatst online: 11-09 15:29

MicroWhale

The problem is choice

Erkens schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 08:47:
Ik vind het een beetje vreemd dat er in het ontwikkelteam niet op voorhand naar dit soort voor de hand liggende usability wensen/eisen is gekeken. Dat het bij gebrek daaraan nu hier gemeld wordt is een vrij logisch gevolg.

count me in :+ voor de pagina selectie & reageer knop onderaan de pagina + nieuw topic knop weg.

Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Laatst online: 16:51
ik wilde nog even melden dat ik de pagina selectie ook enorm mis O-)

Wat ik wel een rare verandering vind is de "tijdselectie box" (geen idee hoe dat ding heet.) Die staat nu prominent bovenaan. Ik moet zeggen dat ik die hoogstens eens in de week gebruik om eens wat oudere topics te bekijken. Wordt dat ding door anderen nu zo vaak gebruikt :? Vind hem zo in het oog springen voor een "minor" feature.

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Erkens schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 09:18:
[...]

Bovenaan de pagina, geeft aan waar je bent:

"Forum » Tweakers.net Feedback » Lieve Devvers » [Feat] Paginaselectie onderaan"
Was dat in de vorige lay-out niet een stuk minder lang? Het is wel erg wennen

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Slasher schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 09:32:
[...]

Was dat in de vorige lay-out niet een stuk minder lang? Het is wel erg wennen
De hoofdgroep is er tussen gezet (in dit geval "Tweakers.net Feedback") wat best handig kan zijn voor navigatie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinobigbird
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

Pinobigbird

doesn't share food!

Maverick schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 09:30:
ik wilde nog even melden dat ik de pagina selectie ook enorm mis O-)

Wat ik wel een rare verandering vind is de "tijdselectie box" (geen idee hoe dat ding heet.) Die staat nu prominent bovenaan. Ik moet zeggen dat ik die hoogstens eens in de week gebruik om eens wat oudere topics te bekijken. Wordt dat ding door anderen nu zo vaak gebruikt :? Vind hem zo in het oog springen voor een "minor" feature.
Ik zou het ook logischer vinden als dat menu onder de topiclijst staat. Het nieuwste topic staat bovenaan, het oudste onderaan, en als je nóg oudere topics wilt zien (en je dus onderaan de pagina bent) heb je dat menu nodig.

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beany

beany

Meeheheheheh

Erkens schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 09:14:
[...]

Je denkt serieus dat we niet luisteren naar de users? Als Femme het hier zelfs al aangeeft...
Ik plak er niet voor niets een ;) achteraan...

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giMoz
  • Laatst online: 20-08 15:12

giMoz

iets met meester...

geen ruimte voor? er is op de regel van (wat hier "<< Lieve Devvers" heet) toch ruimte zat voor een kruimelpad en een paginanummering?
(en ja, dat vind ook ik een erg groot gemis)

Of niet natuurlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• semicon
  • Laatst online: 20-08 14:04
helpt het als meer mensen reageren hierop? (weet niet precies hoe het werkt hier lol :P)

Want ik zou de oude paginanavigation onderaan terug willen...
Tevens mis ik breadcrumbs onderaan (vind het echt bij de user experience van tegenwoordig passen om een beetje hiermee mee te gaan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS
  • Laatst online: 30-07 17:20

JHS

Splitting the thaum.

semicon schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 10:16:
helpt het als meer mensen reageren hierop? (weet niet precies hoe het werkt hier lol :P) (...)
Onderaan het topic: "Het is niet echt nuttig als iedereen komt melden dat ze de paginaselectie etc missen, dat is nu wel bekend ;)".

;) .

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• switchboy
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-09 21:50

switchboy

-ruimte te huur-

Voor de reageer knop kan je ook op "bekijk bericht" drukken. Dan kom je gewoon in een lege uitgebreide editor terecht. Daar valt wel aan te wennen. ;)

Maar paginanummers onderaan zijn eigenlijk best onmisbaar om makkelijk door een topic heen te wandelen.

[ Voor 23% gewijzigd door switchboy op 26-09-2008 10:47 ]

My Steam Profile (Name Switch) Worth: 889€ (225€ with sales)Games owned: 83

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Topicstarter
Ik denk dat het ook een beetje aan de reactie van crisp ligt dat iedereen hier 'ik ook' kwam melden. Meer overredingskracht :+
crisp schreef op donderdag 25 september 2008 @ 16:34:
[...]

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaTiezl
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08-09 08:48
-roberth- schreef op donderdag 25 september 2008 @ 19:59:
Ik lees dat veel mensen voor de paginanummers weer naar boven scrollen. Je kan ook altijd nog de 'home' knop op je toetsenbord gebruiken om snel bovenaan de pagina te komen.
Mijn held!

Yesterday's home runs don't win today's games. - Babe Ruth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Erkens schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 09:36:
[...]

De hoofdgroep is er tussen gezet (in dit geval "Tweakers.net Feedback") wat best handig kan zijn voor navigatie :)
Ik vind dat juist een ramp :|
Ik was altijd zo blij dat dat feature, dat geen enkel zinvol doel schijnt te dienen, er op GoT uit gehamerd was door een devver die mij begreep. Dan voel je je als tweaker ook nog een beetje mens, zeg maar. :+
Volgens mij is het nl. zo:
- Je bent in het topic. Je wilt naar een ander topic in hetzelfde soort onderwerp -> je gaat dus naar het subforum waar dit topic in woont.
- Je bent in een topic. Je wilt naar iets dat er niet op lijkt en gaat dus naar het hoofdoverzicht van het forum. Daarin zie je zowel de hoofdgroep waar je nu in zit als alle andere hoofdgroepen die je middels een simpel klikje kunt sluiten als ze je niet boeien.

Desondanks hebben we nu de feature:
Je zit in een topci. Je wilt naar wat anders, maar het zou er mee te maken kunnen hebben. Omdat je je druk maakt over het tonen van een te lange lijst met fora ga je naar de hoofdgroep. De tracker, advertenties, en overige meuk worden ook geladen voor je hoofdgroepje, dus je netto winst in bandbreedte is puur en alleen de andere forum linkjes, en misschien een paar icons die je toch al in je cache had.

Die snap ik persoonlijk niet zo - en dat is niet omdat mijn DSL zo snel is dat ik het toch niet merk.
Als je toch die breadcrumb onder de loep neemt, is statjes bijhouden hoe vaak er op de hoofdgroep geklikt wordt misschien wat? Ik kan me zo voorstellen dat ik niet de enige ben die het zinloos vindt.

Als 't breadcrumbje terug is onderaan en de reply knop, ga ik de nieuwe layout weer proberen, want ik vind het afgezien dan die kleinigheden een mooie en ook lekker werkende lay-out. d:)b
Het paginanummerprobleem veroorzaken gebruikers zelf: zet gewoon max posts per page op 999 en klaar is Henk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flashin
  • Laatst online: 17-12-2023
lezne..

[ Voor 95% gewijzigd door flashin op 26-09-2008 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Het terugklikken naar de hoofdgroep in de breadcrumb zal niet door heel veel mensen gebruikt worden, het is echter wat overdreven om de aanwezigheid ervan als een 'ramp' te bestempelen. De vermelding is wel zo consequent met de indeling van het forum. Je kunt er aan wennen om niet op die positie te klikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hu9o
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 20:47

Hu9o

Schokkend

Ook ik mis de getalletjes van de pagina's onderaan heel erg :'(

Rest van de layout ziet er strak uit!!

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Paginanummers + 1 enzo maarreh

Is er al een ETA? Zo moeilijk is dat er toch niet neer te frotten? :P

• flashin
  • Laatst online: 17-12-2023
lijkt mij een ctrl+c en dan een simpele end en dan een ctrl+v :') idd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• switchboy
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-09 21:50

switchboy

-ruimte te huur-

flashin schreef op zaterdag 27 september 2008 @ 15:16:
lijkt mij een ctrl+c en dan een simpele end en dan een ctrl+v :') idd
Je moet misschien wel nog even een divje eromheen zetten, zodat je het netjes kan neerzetten. Het moet wel in het ontwerp passen. ;)

My Steam Profile (Name Switch) Worth: 889€ (225€ with sales)Games owned: 83

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Zeg, ongedulden, ook GoT devvers, designers en het management team hebben weekend. Geduld is een schone zaak.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mag
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-10-2020

Mag

Kixtart schreef op donderdag 25 september 2008 @ 12:09:
Ik merk dat de paginaselectie nu best onhandig werkt als hij niet onderaan beschikbaar is. Nu moet je elke keer naar boven scrollen als je naar een bepaalde pagina wilt. Je kunt wel gebruik maken van 'lees verder', maar die gaat alleen naar de volgende pagina. Daarnaast is er onderaan sowieso geen knop om een pagina terug te gaan.
Ik wilde hier net een topic over openen maar die is er, logischerwijs, al :).
Een "Reply" knopje onderaan is ook welkom !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Het is maandag, en zie! (Is wel stuque, maar work in progress)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

FirePuma142 schreef op maandag 29 september 2008 @ 12:44:
Het is maandag, en zie! (Is wel stuque, maar work in progress)
Wat is er nog stuk?

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ET-
  • Laatst online: 20:07

-ET-

Phone Home

Mooi dat het geimplementeerd is. Werkt bij mij in iedergeval goed. Wat is eigenlijk de reden dat het tussen het topic en de quick reply is gezet. Het lijkt mij handiger dat het ter hoogte voor de (ook nieuwe) reageer knop komt. Of is daar een technische reden voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teun-v
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online

teun-v

Koffie? ja graag...

Het reageer linkje staat iets te ver naar links als het lees verder linkje er ook staat bij FF 2.0.0.17
(aanname is dat het reageer linkje onder het lees verder linkje hoort te staan) maar verder werkt het wel goed.

[ Voor 8% gewijzigd door teun-v op 29-09-2008 13:09 ]

Ook gek op Ovalracen? | Canon EOS 350 D | Canon EF-S 10-22mm F/3.5-4.5 | Sigma 17-70 F/2.8-4.5 DC Macro | Canon EF 70-200 F/2.8L USM | >Blog< |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Nu niets meer, toen ik postte leverde de pagina selectie een dode link op naar tweakimg.net/0 of iets in die richting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Topicstarter
Whoehoe :+
spoiler:
Paginaselectie staat onderaan :)

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

-ET- schreef op maandag 29 september 2008 @ 13:01:
Mooi dat het geimplementeerd is. Werkt bij mij in iedergeval goed. Wat is eigenlijk de reden dat het tussen het topic en de quick reply is gezet. Het lijkt mij handiger dat het ter hoogte voor de (ook nieuwe) reageer knop komt. Of is daar een technische reden voor?
Het reageren op een topic is een heel andere actie dan het doorlezen en -bladeren van een topic. Voor het laatste is het m.i. handiger om de pagina-navigatie dichter bij de messages te zetten dan dat je elke keer daarvoor voorbij de quickreply (of in mijn geval: de topicadmin die ook nog eens een stuk groter is) te moeten scrollen.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-08 12:22

Wiethoofd

Broadcast TOM

Kixtart schreef op maandag 29 september 2008 @ 13:06:
Whoehoe :+
spoiler:
Paginaselectie staat onderaan :)
Bij mij nog niet, Cache getrashed, Ctrl+F5, ik heb nu wel een 'reageer' link onderaan, maar ik heb m'n postweergave omgedraaid staan...

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Wiethoofd schreef op maandag 29 september 2008 @ 13:07:
[...]

Bij mij nog niet, Cache getrashed, Ctrl+F5, ik heb nu wel een 'reageer' link onderaan, maar ik heb m'n postweergave omgedraaid staan...
Voor de 'omgedraaide' weergave moet ik nog een mooie oplossing verzinnen. Sowieso is de styling daarvan niet optimaal mbt margins e.d.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ET-
  • Laatst online: 20:07

-ET-

Phone Home

crisp schreef op maandag 29 september 2008 @ 13:07:
[...]

Het reageren op een topic is een heel andere actie dan het doorlezen en -bladeren van een topic. Voor het laatste is het m.i. handiger om de pagina-navigatie dichter bij de messages te zetten dan dat je elke keer daarvoor voorbij de quickreply (of in mijn geval: de topicadmin die ook nog eens een stuk groter is) te moeten scrollen.
Oke duidelijk.

Zal even wennen worden dat het nu links en wat hoger staat. Maar op basis van bovenstaande uitleg wel begrijpelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vooghel
  • Laatst online: 20:58

vooghel

Cunning linguist

Nu ook nog implementeren in de Bookmarks en dan ben ik helemaal blij :)

Nederlands is makkelijker als je denkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

teun-v schreef op maandag 29 september 2008 @ 13:03:
Het reageer linkje staat iets te ver naar links als het lees verder linkje er ook staat bij FF 2.0.0.17
(aanname is dat het reageer linkje onder het lees verder linkje hoort te staan) maar verder werkt het wel goed.
Jij hebt de quickreply zeker uitstaan?

Ik heb het nu even opgelost voor de meest-voorkomende situaties, styling voor afwijkende scenario's moet ik nog naar kijken (zoals ook hierboven genoemd scenario waarbij de volgorde is omgedraaid) :)

[ Voor 20% gewijzigd door crisp op 29-09-2008 13:13 ]

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teun-v
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online

teun-v

Koffie? ja graag...

Jup, ik ben voor een groot deel lurker :P

Ok, maar toch puik werk O+

[ Voor 27% gewijzigd door teun-v op 29-09-2008 13:14 ]

Ook gek op Ovalracen? | Canon EOS 350 D | Canon EF-S 10-22mm F/3.5-4.5 | Sigma 17-70 F/2.8-4.5 DC Macro | Canon EF 70-200 F/2.8L USM | >Blog< |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carpento
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:19
* Carpento gaat weer over naar de nieuwe layout :)

Zoals min of meer beloofd dus ;)

[ Voor 34% gewijzigd door Carpento op 29-09-2008 13:16 ]

Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.