Ik merk nu dat het toch wel onhandig is dat de forumselectiebox niet meer onderaan de pagina staat. Gaarne zou ik die dus zien terugkomen, zodat ik ook weer forums kan bezoeken die ik niet op de forumindex zie staan of waarvan ik het forumID niet weet.
ik mis 'm ook`
. ik sprong er altijd lekker makkelijk mee van hot naar her... nieuwe layout is mooier, maar alleen al hiervoor ben ik geswitched naar de oude.

*schop* Mee eensch. M'n jumpbox wat doe je!
Zit er een speciale reden achter dat deze er niet meer is en ook niet configureerbaar is?
Zit er een speciale reden achter dat deze er niet meer is en ook niet configureerbaar is?
Daar moeten we inderdaad nog een mooie oplossing voor verzinnen. Een dropdown is vanuit usability-oogpunt nou ook weer niet je-van-het...
Intentionally left blank
Dat is wel waar, maar het helemaal aanbieden is vanuit usability-oogpunt helemaal vreemd natuurlijk
.
En bovendien: mensen zijn er nu aan gewend, waarom zou je een verandering opdringen omdat de oude oplossing kennelijk ineens niet meer voldoet ?
Het klinkt nu een beetje alsof alles wat vernieuwd is ook direct perfect moet zijn, terwijl het eigenlijk al goed wás
Het klinkt nu een beetje alsof alles wat vernieuwd is ook direct perfect moet zijn, terwijl het eigenlijk al goed wás
[ Voor 30% gewijzigd door Carpento op 25-09-2008 12:59 ]
Mwa, usability is leuk, maar op moment moet ik om snel naar een ander forum te gaan naar boven scrollen, bovenin klikken, reload, forum uitzoeken, reload, en dan pas zie ik iets. Doe dan maar een snelle dropdown, scheelt wachten. (wellicht is het prima usable als je een turbo-verbinding hebt, en je je muis veel vast hebt, maar voor mensen op een cheapass-abo, of met redelijke lag...)
Waarom niet gewoon terug, met een leuke stijl?
Waarom niet gewoon terug, met een leuke stijl?
"It needs but one foe to breed a war, not two, master Warden. And those who have not swords can still die upon them" - Eowyn
Ik zou zeggen: bouw een mini-tree met <ul> en <li> 's dan die verschijnt op het moment dat je over de plek hovert waar 'vroegâh' de drop-down stond. Maar geef 'm alsjeblieft in een of andere vorm terug
dit is absoluut *niet* usable zo namelijk
Ik moest zelfs kijken waar het ding stond in de oude, nooit gebruikt. Maar het lijkt me wel verdraaide handig inderdaad.
Good taste is for people who can’t afford sapphires
wat wellicht fraai zou zijn is een matrix van de fora; dus een element waar je overheen kan hoveren en vervolgens bv een 3xn grid toont:
je kan dan wel veel sneller navigeren dan zo'n eindeloze pulldown.
-------------------- | | | | -------------------- | | | | -------------------- | | | | -------------------- | | | | --------------------
Klaar voor een nieuwe uitdaging.
Soms moet je niet al het oude willen bewaren om vervolgens compleet in de knoop te komen met het overzicht van je pagina's omdat daar allemaal features staan waarvan je geen idee hebt of ze ueberhaupt wel gebruikt worden 
Maar dit staat iig op de ToDo; eens kijken of Femme iets leuks kan bedenken
Maar dit staat iig op de ToDo; eens kijken of Femme iets leuks kan bedenken
Intentionally left blank
Wellicht toch es kijken naar die editable crumble paths die ooit in een ontwerp hebben gestaan voor de FP?crisp schreef op donderdag 25 september 2008 @ 16:21:
Soms moet je niet al het oude willen bewaren om vervolgens compleet in de knoop te komen met het overzicht van je pagina's omdat daar allemaal features staan waarvan je geen idee hebt of ze ueberhaupt wel gebruikt worden
Of je kan kijken of het een beetje efficient als twee niveau diep in het menu is op te nemen bovenin?
Zo'n menustructuur kunnen we dan ook gelijk voor de pricewatch hergebruiken.
Editable crumble paths zouden erg leuk (en tweakwaardig zijn), evenals jouw idee met de command line. Beide zouden gecombineerd kunnen worden in een Launch-achtig popupboxje waar je of de breadcrumb kunt editen of een commando kunt geven (bijv. "forum pmg" om naar Processors, Mobo's & Geheugen te gaan).ACM schreef op donderdag 25 september 2008 @ 17:42:
[...]
Wellicht toch es kijken naar die editable crumble paths die ooit in een ontwerp hebben gestaan voor de FP?
Of je kan kijken of het een beetje efficient als twee niveau diep in het menu is op te nemen bovenin?
Zo'n menustructuur kunnen we dan ook gelijk voor de pricewatch hergebruiken.
Daarvoor hebben we toch al Alt-D, backspace (backspace), nummertje? Enige wat je dan moet onthouden is dat nummer, maar na een paar jaar ken je de belangrijkste wel
"It needs but one foe to breed a war, not two, master Warden. And those who have not swords can still die upon them" - Eowyn
Dat werkt niet vanaf elke willekeurige forumpagina vrees ik
.
Wellicht een menu item aan de linkerzijde opnemen tussen de normale items waar je kan hoveren en dan een forum kan kiezen ? Dit wordt dan alleen toegevoegd als iemand op het forum is.
Wellicht zoals slashdot het heeft gedaan als je een nieuwsbericht bekijkt en op het pijltje klikt waar je het niveau qua reacties bekijkt. (ze hebben links een comments met het aantal, er is een knopje met een / als je daar op klikt dockt die bar boven de reacties en scrollt deze mee)
Wellicht zoals slashdot het heeft gedaan als je een nieuwsbericht bekijkt en op het pijltje klikt waar je het niveau qua reacties bekijkt. (ze hebben links een comments met het aantal, er is een knopje met een / als je daar op klikt dockt die bar boven de reacties en scrollt deze mee)
[ Voor 44% gewijzigd door markvt op 25-09-2008 23:09 ]
van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !
Als in: je zet het in de tracker? Daar is imho de tracker niet voor bedoelt, die is voor actuele items. Het lijstje met forums is dat niet en hoort daarom niet daar thuis. De plek waar hij stond in de vorige lay-out en de vorm waarin hij aanwezig was in de vorige lay-out vind ikzelf prima. Ik had geen last van onvind- of onwerkbaarheid.markvt schreef op donderdag 25 september 2008 @ 23:06:
Wellicht een menu item aan de linkerzijde opnemen tussen de normale items waar je kan hoveren en dan een forum kan kiezen ? Dit wordt dan alleen toegevoegd als iemand op het forum is.
Plus dat het 'vanuit usability oogpunt' nog steeds wat onhandig is. Als je klaar bent met een topic (je zit dus onderaan), moet je alsnog weer naar boven scrollen voor de tracker (of hij moet meebewegen). Juist alle navigatie (ook) onderaan is gebruiksvriendelijk.Harm schreef op donderdag 25 september 2008 @ 23:11:
[...]
Als in: je zet het in de tracker? Daar is imho de tracker niet voor bedoelt, die is voor actuele items. Het lijstje met forums is dat niet en hoort daarom niet daar thuis. De plek waar hij stond in de vorige lay-out en de vorm waarin hij aanwezig was in de vorige lay-out vind ikzelf prima. Ik had geen last van onvind- of onwerkbaarheid.
Iedereen kan gelijk hebben, allemaal tegelijk. Dat heb je met quantum.
ik stem voor editable breadcrumbs.
Leuk idee. (wel ook onderaan de pagina weergeven dan, maar das al ergens anders besproken geloof ik )
PSN: DutchTrickle PVoutput
Ik kan ook niets anders inbrengen dan: "yes please".
De selectbox was mijn navigatie-systeem of choice. De opmerking dat het in de pricewatch met editable kruimelpaden ook terug zou moeten komen is ook wel raak. Ik denk dat zo'n oplossing een leuke feature zou zijn in het forum, mits er ook onderaan de forumpagina's een methode is om naar andere fora te springen (2 kruimelpaden is eigenlijk ook geen oplossing
).
De selectbox was mijn navigatie-systeem of choice. De opmerking dat het in de pricewatch met editable kruimelpaden ook terug zou moeten komen is ook wel raak. Ik denk dat zo'n oplossing een leuke feature zou zijn in het forum, mits er ook onderaan de forumpagina's een methode is om naar andere fora te springen (2 kruimelpaden is eigenlijk ook geen oplossing
Zoiets zou wel mooi zijn. Van mij mag het ook een smal balkje zijn waar de afkortingen op een rijtje in staan (met in de title tags van de links de volledige namen van de subforums).chem schreef op donderdag 25 september 2008 @ 16:17:
wat wellicht fraai zou zijn is een matrix van de fora; dus een element waar je overheen kan hoveren en vervolgens bv een 3xn grid toont:
-------------------- | | | | -------------------- | | | | -------------------- | | | | -------------------- | | | | --------------------
Pagina: 1