Nieuwe layout

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste
Acties:
  • 18.611 views

Verwijderd

Semantics really??

Verwijderd

crisp schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 23:25:

Als crew of als developer ga je toch altijd anders om met de forum-mogelijkheden dan als gebruiker, dus is het vanuit dat oogpunt gezien niet vreemd als achteraf blijkt dat dingen die wij niet missen of onbelangrijk vinden toch voor de bezoekers niet onbelangrijk of misbaar zijn.
Als de constatering is dat crewleden en/of developers altijd anders omgaan met de forum-mogelijkheden, dan kan ik alleen maar hopen dat in dit geval er wel een les uit wordt getrokken: dat bij toekomstige veranderingen dus ook de forumleden meer betrokken moeten worden - zij gebruiken het forum toch anders zoals je zelf constateert. Jullie vinden het misschien niet erg (we fixen het achteraf toch actief) maar het blijkt toch niet zo ideaal vanuit de forummers point of view in dit concrete specifieke geval.

Verder alle lof voor de crew en devvers _/-\o_ , op dit "knullige" aspect (de navigatie stuff) na !

Maar goed wat mij betreft is er inmiddels al genoeg over gezegd :+

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 27-09-2008 09:20 ]

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-09 15:10

JvS

Ik heb hem zelf ook

Jongens jongens jongens... Er is een knopje die het navigeren vergemakkelijkt niet aanwezig, dit komt na het weekend terug. Er is niets stuk, er is niets onbruikbaar, de downtime was kort en goed aangekondigd..

En hier met dus "een les uit getrokken worden".... Met alle respect hoor, maar:

8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7

Zo. Ik mis de knopjes ook wel (ik deed ook mee aan de flauwe geintjes). Maar in de praktijk gebruik ik quick-reply en ga ik van de ene altijd naar de volgende pagina als ik onderaan de pagina zit. Als ik direct naar de laatste wil, doe ik dat bij (nee: voor) het openen van het topic... En anders zet ik even de oude layout terug. Of scroll ik naar boven.

Enige reality-check en relativerend vermogen is wel op z'n plaats. Ja, die knopjes zijn een gemis. Nee, dit is niet catastrofaal of een enorme blunder waar 'lering uit getrokken' dient te worden, of waar een heel test-protocol met bij behorende planning voor (her)schreven dient te worden. Ik las iemand het verwijt "je klinkt als overheid" geven.... Eerlijk gezegd is gewoon iets goed testen en er niet een overdreven log testprogramma op los laten juist niet als overheid...

[ Voor 3% gewijzigd door JvS op 27-09-2008 09:31 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Die knopjes komen inderdaad wel terug, gewoon wachten en niet zeuren. Ondertussen scroll je maar even terug omhoog, daar ga je niet dood van ;)

March of the Eagles

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Ik mis heel erg de knoppen van Reageren onderaan de pagina.
Is dat nog terug te toveren?

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Ongeveer de helft van dit topic gaat over de discussie dat die knoppen missen, de andere helft erover dat ze terugkomen. Zelfs JHS en Hacku noemen dat direct boven je...

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Verwijderd schreef op zaterdag 27 september 2008 @ 09:14:
Als de constatering is dat crewleden en/of developers altijd anders omgaan met de forum-mogelijkheden, dan kan ik alleen maar hopen dat in dit geval er wel een les uit wordt getrokken: dat bij toekomstige veranderingen dus ook de forumleden meer betrokken moeten worden - zij gebruiken het forum toch anders zoals je zelf constateert.
Al dit soort wijzigingen zijn steeds dusdanig anders dat het relatief weinig zin heeft om van een 'volgende keer' te spreken.

De ervaring leert dat de meeste gebruikers, inclusief de abonnees, vrij slecht testen. Ze kijken of ze het mooi vinden en na wat rondklikken houdt het wel op. De meeste mensen gaan pas echt 'testen' als ze niet meer anders kunnen, oftewel, pas als de boel live staat.
Zelfs de mensen die heel enthousiast aangeven te willen testen lijken het vaak ook op zo'n manier te doen.

Als ik het me goed herinner zijn er na zo'n beetje elke wijziging van dit formaat meer non-blocking issues achteraf door de gebruikers aangedragen dan vooraf door de crew en/of abonnees. En vaak zijn dat juist dingen die helemaal niet als issue of in ieder geval niet als bug gezien zouden zijn door de testers.
De missende navigatie onderaan is overigens niet zo'n issue, dat is gewoon nogal stom dat het over het hoofd is gezien.

Maar in dat licht bezien begrijp/steun ik de hier genomen beslissing om niet nog een test-traject in te gaan, maar gewoon de boel live te zetten en dan de week erna de boel verder aan te passen.

Hoedanook, we zitten nu met deze issue, en het heeft inderdaad weinig zin om door te blijven gaan op het feit dat die vooraf gevonden had moeten worden.

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Nu zie ik in m'n Post history (was even zoeken) dat hot topics nu ook echt rood zijn. Geel weet ik niet precies en grijs is dood. Goed geregeld dus.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01:12
Jejking schreef op zaterdag 27 september 2008 @ 11:42:
Nu zie ik in m'n Post history (was even zoeken) dat hot topics nu ook echt rood zijn. Geel weet ik niet precies en grijs is dood. Goed geregeld dus.
Rode topics komen uit Core, gele uit General Chat en Tweakers.net Feedback, er is dus helemaal níks veranderd daar aan.

The devil is in the details.

• laropo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 06-08 05:32
Zijn er meer mensen waarbij de bookmarks niet meer werken?! Sinds de nieuwe layout zie ik alleen nog maar mijn bookmarks zonder een rood mapje ervoor... terwijl er toch echt nieuwe posts in worden gemaakt!

Ps: dit is de rede waarom ik naar de oude layout terug ben gegaan, maar het heeft niet geholpen...

• Hahn
In Bookmarks zijn topics met nieuwe replies geel en zonder juist grijs, dus het werkt prima.

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11:31

Fiber

Beaches are for storming.

Niet alles gelezen, dus wellicht al genoemd. Berichten hebben afwisselend een lichte en een iets donkerdere achtergrond. Dat is goed. Maar ik vind het lastig dat de kopregel (naam, datum, etc.) van een bericht vrijwel dezelfde kleur heeft als de achtergrond van het bericht erboven, als dat de donkerdere variant is. Daardoor valt die kopregel optisch bij het bericht erboven, en niet bij het bericht waar het bij hoort.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Verwijderd

Ik vind het er top uit zien! Mijn complimenten!
Trouwens ook complimenten voor de manier waarop jullie omgaan met de feedback van users. Er zijn er die altijd wat te zeuren hebben en die kunnen terug naar de oude layout. De andere echt storende puntjes lijken goed opgepakt te worden aanstaande maandag, geweldig!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Fiber schreef op zaterdag 27 september 2008 @ 12:28:
Niet alles gelezen, dus wellicht al genoemd. Berichten hebben afwisselend een lichte en een iets donkerdere achtergrond. Dat is goed. Maar ik vind het lastig dat de kopregel (naam, datum, etc.) van een bericht vrijwel dezelfde kleur heeft als de achtergrond van het bericht erboven, als dat de donkerdere variant is. Daardoor valt die kopregel optisch bij het bericht erboven, en niet bij het bericht waar het bij hoort.
Berichten hebben helemaal geen afwisselende achtergrond in de nieuwe layout :?

Intentionally left blank

• matel
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-01 23:25
crisp schreef op zaterdag 27 september 2008 @ 13:08:
[...]

Gelukkig, ik dacht al dat mijn CRT monitor slecht begon te worden :P

• X-G
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-07-2024

X-G

Yeah.

Hmmr, ik merk dat om de een of andere reden GoT heel raar rendered met het scrollen. Hij scrolt trager en als ik stop met scrollen komt er nog een hikje na.

Overigens mis ik ook de pagina nummers keuze onderaan de pagina ;p

ToyzBuilder YouTube - Gratis Bitcoin Verdienen

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

X-G schreef op zaterdag 27 september 2008 @ 13:19:
Hmmr, ik merk dat om de een of andere reden GoT heel raar rendered met het scrollen. Hij scrolt trager en als ik stop met scrollen komt er nog een hikje na.
Scrollen op forum reageert nu traag

oplossing: smooth scrolling uitschakelen of een andere browser dan IE7 gebruiken :P

Intentionally left blank

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11:31

Fiber

Beaches are for storming.

crisp schreef op zaterdag 27 september 2008 @ 13:08:
[...]

Op mijn scherm wel.... :) (IE7, Win XP, Dell 1680 x 1050 Centrino) Wellicht is de onderste helft van mijn scherm iets helderder dan de bovenste. Feit blijft dat de kopregel optisch bij het bericht erboven valt op mijn scherm. Het zal wel wennen. Of tijd voor een nieuwe laptop. :P

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

Ik vind het wel een mooi layout, maar vind het niet bij de rest passen.
Links bij nieuws en jobs en reacties enzo, is het donker blauw/grijs achtig en dan loopt het ineens over naar wit en lichtblauw :|
Nee i liked the oldskool, lekker strak, hoekig, correcte indeling.
Ook een beetje vreemd is dat onderaan de pagina het aantal pagina's niet staat, je moet eerst weer naar boven om op pagina 17 te klikken.
Maar dat zal net als de reageer knop onderal al wel opgemerkt zijn, wel raar trouwens dat men dacht goh dat laten we weg want een reageer knop onderaan, en het aantal pagina's onderaan is niet handig oid :?
Als men dat vergeten was, is dat gewoon (nogal lomp gezegt) domweg dom |:(

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

ACM schreef op zaterdag 27 september 2008 @ 11:18:
Als ik het me goed herinner zijn er na zo'n beetje elke wijziging van dit formaat meer non-blocking issues achteraf door de gebruikers aangedragen dan vooraf door de crew en/of abonnees.
Volgens mij valt dat wel mee over het algemeen? :)

• Hertog
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:21

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Ik moest inmiddels al voor de vierde keer de tracker uitzetten in mijn voorkeuren, terwijl ik wel gewoon ingelogd ben gebleven. Zal wel te maken hebben met 'ongoing development' en het lijkt me niet de moeite van een apart topic waard, maar als een devver vind dat het absoluut niet hoort wil ik dat alsnog wel doen ;)

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Hertog schreef op zaterdag 27 september 2008 @ 14:00:
Ik moest inmiddels al voor de vierde keer de tracker uitzetten in mijn voorkeuren, terwijl ik wel gewoon ingelogd ben gebleven. Zal wel te maken hebben met 'ongoing development' en het lijkt me niet de moeite van een apart topic waard, maar als een devver vind dat het absoluut niet hoort wil ik dat alsnog wel doen ;)
Da's clientside cacheing; ctrl+F5 lost het voor betreffende pagina op. Naar een substantiele oplossing wordt gezocht.

Intentionally left blank

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

elevator schreef op zaterdag 27 september 2008 @ 13:41:
Volgens mij valt dat wel mee over het algemeen? :)
Op zich wel hoor, ik bedoel ook niet dat we het maar online gooien 'omdat er toch niet getest wordt'. Het is meer zo dat we het online gooien na vrij uitvoerig getest te hebben (waar jij vaak ook flink helpt), maar dat we vrijwel zeker zijn dat er nog diverse issues gemeld worden door gebruikers.

In dit geval viel het eigenlijk wel mee, er is maar een beperkt aantal issues dat steeds herhaald wordt :)

• benoni
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Nog één kleinigheidje (sorry hoor):

Afbeeldingslocatie: http://xen03.settembre.nl/tweaks/tweakers-layout-kleurversch.jpg

Een kleurverschilletje zichtbaar op de versmalde layout (het zal wel een colorsync tagging probleem zijn of zoiets, dat het niet bij iedereen zichtbaar is of opvallend genoeg is).

• elevator
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

ACM schreef op zaterdag 27 september 2008 @ 14:59:
Op zich wel hoor, ik bedoel ook niet dat we het maar online gooien 'omdat er toch niet getest wordt'. Het is meer zo dat we het online gooien na vrij uitvoerig getest te hebben (waar jij vaak ook flink helpt), maar dat we vrijwel zeker zijn dat er nog diverse issues gemeld worden door gebruikers.

In dit geval viel het eigenlijk wel mee, er is maar een beperkt aantal issues dat steeds herhaald wordt :)
Ik denk dat we ook allemaal moeten accepteren dat een product nooit foutloos is, er zijn genoeg voorbeelden van commerciële producten die ondanks uitvoerige betatrajecten nog steeds fouten bevatten.

Enige wat ik zelf een beetje jammer vindt is dat een aantal zaken weggewuifd zijn op beta (breadcrumb onderaan, links uitlijnen, kleurtjes van mappen in AT) die nu ook hier terug komen - dat had wmbt gewoon opgepakt moeten worden in beta :)

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Het ziet er mooi uit... maar.

Ik werk op 1024x7?? en daar past de nieuwe layout gewoon niet in.
Safari, OSX 1.3.9
@work windows XPSP3 / IE6 gebruik ik een hogere resolutie, full screen, maar met de bookmarks bar, ook daar past de layout niet in.

Is er geen mogelijkheid om de oude layout te kiezen? ik kan het nergens vinden (voorkeuren instellingen etc...)

You don't need eyes to see, you need vision

• Hahn
Yalopa schreef op zaterdag 27 september 2008 @ 15:55:

Is er geen mogelijkheid om de oude layout te kiezen? ik kan het nergens vinden (voorkeuren instellingen etc...)
Bij Voorkeuren » Template op tweakers in plaats van tweakers_ng zetten. Is pas 18 keer voorbij gekomen, dus geeft niet dat je dat niet wist.

En als je de tracker uitzet dan zit je dik onder de 1000 pixels volgens mij.

[ Voor 9% gewijzigd door Hahn op 27-09-2008 15:58 ]

• RSP
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-08 14:31

RSP

Gezocht, en gezien dat het al eerder is opgevallen, maar ik geef 't ook even aan omdat ik me er nogal aan stoor.

* Pagina selectie onderaan
* Post button onderaan

Asap graag!

• simon
  • Laatst online: 12-09 16:20
toch maar eens wat aan je zoektechniek doen dan.

|>

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 24-05 15:42
Pff.. kan dit topic niet dicht ofzo? Zelfs ik erger me nu aan iedereen die grappig denkt te zijn door nog een keer "paginanavigatie" en "reply-button" te roepen, en ik ben niet eens crew of devver.
Of een 24-uurs ban voor de volgende die het nog doet >:)

[ Voor 7% gewijzigd door HyperioN op 27-09-2008 16:43 ]

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
RSP schreef op zaterdag 27 september 2008 @ 16:41:
Gezocht, en gezien dat het al eerder is opgevallen, maar ik geef 't ook even aan omdat ik me er nogal aan stoor.

* Pagina selectie onderaan
* Post button onderaan

Asap graag!
Zo kan 'ie wel weer :Z Topic moet op slot.

March of the Eagles

• RSP

RSP

Ach whatever, 't is toch gewoon jammer dat zoiets wordt weggehaald. Je zou bijna denken dat er over is nagedacht. Op m'n laptop is 't niet te doen aangezien ik geen home of page up knop heb. De oude layout werkt in ieder geval dus ik check over 'n paar weken wel of 't beter is geworden.

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
RSP schreef op zaterdag 27 september 2008 @ 17:15:
Ach whatever, 't is toch gewoon jammer dat zoiets wordt weggehaald. Je zou bijna denken dat er over is nagedacht. Op m'n laptop is 't niet te doen aangezien ik geen home of page up knop heb. De oude layout werkt in ieder geval dus ik check over 'n paar weken wel of 't beter is geworden.
Hebben ze nog zo'n mooie TW gezet!
Waarschuwing:
Als je een featurerequest hebt of een relevante, serieuze opmerking waar de devvers wat mee kunnen, zet dat dan in een apart topic, anders bestaat de kans dat we er overheen lezen..
Vermeld bij layout-issues ook aub welke browser (en versie) je gebruikt

[ Voor 3% gewijzigd door Room42 op 27-09-2008 17:19 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• Tukk
  • Laatst online: 11-09 14:19

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Hacku schreef op zaterdag 27 september 2008 @ 16:44:
[...]

Zo kan 'ie wel weer :Z Topic moet op slot.
Nee, topic moet niet op slot.
Users die niet begrijpen hoe ze netjes commentaar moeten geven, zelf eerst alles goed moeten lezen eer ze commentaar geven moeten dit nog leren. Als je dit dicht gooit gooi het kind met het badwater weg...

Wat ik juist mag op GoT is dat dit soort discussies mogelijk is, jammer genoeg kunnen enkelen niet een normale discussie voeren. Dat blijkt tegenwoordig wel voor meer mensen moeilijk te zijn... : :/

* Tukk kruipt weer naar bejaarden-topic.

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

• RSP

RSP

Prima, ik zie dat ik toch best kortaf ben geweest.

In het gebruik van het forum zijn me de volgende dingen opgevallen;

* Blokken met fora kun je "inklappen" of sluiten, je kunt echter geen volgorde aangeven. Aangezien ik 90% van de tijd in SG mijn topics lees, heb ik aan de rest niet zo veel. Het zou voor mij dus practischer zijn om de volgorde eenvoudig te kunnen veranderen door te slepen. Dit werkt niet.

* De instellingen zijn vrij compleet, uiteindelijk kan je 'n hoop instellen. Het is echter nog hetzelfde als 10 jaar geleden, een Control Panel waarin je alles kunt aanpassen. Kunnen we dat niet wat dynamischer zien? Denk aan een soort klein label aan de rand van het scherm dat uitschuift. Hier zou je dynamisch CSS of andere instellingen kunnen veranderen. Intuïtief en bijzonder effectief.

* Ik ben 'n lurker, ik denk dat ik 10x meer lees dan dat ik post. Ik browse daarom vaak heel snel door een topic, omdat ik alleen de laatste 3 nieuwe reacties hoef te lezen. Dit is, net als de structuur van het forum, al jaren hetzelfde. Wanneer opeens verandering in dit interactie model komt, zorgt dat voor frustratie. Weghalen zou ook een optie kunnen zijn. Denk aan mensen die "clean" willen browsen, of juist "full control" willen hebben.

* In een ander topic heb ik al eens aangekaart dat het jammer is dat een forum nog steeds hetzelfde is als in 1999. In bijna 10 jaar tijd zijn we qua techniek amper een stuk opgeschoten. Dat terwijl community sites op allerlei wijzen nieuwe en innovatieve manieren bedenken om mensen te laten communiceren en samenwerken. Dit is een gemiste kans naar mijn mening.

Suggesties
* Slowchat is vaak 'n probleem, right? Wat dacht je van de mogelijkheid om een chat-kanaal te openen in je browser, dat specifiek is voor het topic wat je leest. De mensen die er zitten kunnen korte vragen beantwoorden en zijn begaan met het onderwerp. Minder vervuiling in topics en meer betrokkenheid van de users.

* [Serieus] waar zijn we mee bezig, nadat ik een forum heb gekozen uit hoofd en subcategorieen (en ze zijn te keus en te keur) moet ik vervolgens ook nog opletten dat ik wel m'n topic een juiste tag geeft anders gaat de community over z'n nek. Vindt je 't gek! Duizenden gebruikers en miljoenen posts, daar kan je toch geen weg in vinden. De zoekfunctie is uitgebreid, dat geef ik toe. Hij is ook hopeloos achterhaald. geen active search. Tekst selecteren en met een key combo binnen topic, forum of website zoeken? Kan gewoon niet! Tuurlijk, met een omweg bereik je hetzelfde resultaat, maar waarom zou je moeilijk doen als het makkelijk kan? Een interface die intuïtief werkt is een must voor alle moderne websites!

Ik zeg niet dat ik alle antwoorden heb, maar ik had van een website die ik beschouw als bron voor mijn dagelijkse portie tech-news, toch wat meer creativiteit verwacht wanneer het gaat om de technieken die worden gebruikt om informatie over te brengen op hun community.

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

RSP schreef op zaterdag 27 september 2008 @ 17:38:
Het zou voor mij dus practischer zijn om de volgorde eenvoudig te kunnen veranderen door te slepen. Dit werkt niet.
Dat is een feature request. Heb ik ook een feature request: users die de topic warning lezen ;)
* De instellingen zijn vrij compleet, uiteindelijk kan je 'n hoop instellen. Het is echter nog hetzelfde als 10 jaar geleden, een Control Panel waarin je alles kunt aanpassen. Kunnen we dat niet wat dynamischer zien? Denk aan een soort klein label aan de rand van het scherm dat uitschuift. Hier zou je dynamisch CSS of andere instellingen kunnen veranderen. Intuïtief en bijzonder effectief.
Zie hierboven
* Ik ben 'n lurker, ik denk dat ik 10x meer lees dan dat ik post. Ik browse daarom vaak heel snel door een topic, omdat ik alleen de laatste 3 nieuwe reacties hoef te lezen. Dit is, net als de structuur van het forum, al jaren hetzelfde. Wanneer opeens verandering in dit interactie model komt, zorgt dat voor frustratie. Weghalen zou ook een optie kunnen zijn. Denk aan mensen die "clean" willen browsen, of juist "full control" willen hebben.
Zie hierboven
* In een ander topic heb ik al eens aangekaart dat het jammer is dat een forum nog steeds hetzelfde is als in 1999. In bijna 10 jaar tijd zijn we qua techniek amper een stuk opgeschoten. Dat terwijl community sites op allerlei wijzen nieuwe en innovatieve manieren bedenken om mensen te laten communiceren en samenwerken. Dit is een gemiste kans naar mijn mening.
Wat wil je dan? Volgens mij wordt er op GoT toch aardig veel gecommuniceerd en samengewerkt (waar mogelijk)...
* Slowchat is vaak 'n probleem, right? Wat dacht je van de mogelijkheid om een chat-kanaal te openen in je browser, dat specifiek is voor het topic wat je leest. De mensen die er zitten kunnen korte vragen beantwoorden en zijn begaan met het onderwerp. Minder vervuiling in topics en meer betrokkenheid van de users.
Probleem daarvan is dat informatie verloren kan gaan doordat alles via een chat functie verloopt. Iemand post bijvoorbeeld een vraag en de antwoorden komen via zo'n chat. Hoe nuttig is dat?
De zoekfunctie is uitgebreid, dat geef ik toe. Hij is ook hopeloos achterhaald. geen active search. Tekst selecteren en met een key combo binnen topic, forum of website zoeken? Kan gewoon niet! Tuurlijk, met een omweg bereik je hetzelfde resultaat, maar waarom zou je moeilijk doen als het makkelijk kan? Een interface die intuïtief werkt is een must voor alle moderne websites!
Ook dit lijkt me een feature request.

:)

• RSP

RSP

¬__¬

Ik wil niet overal een topic voor openen.

We kunnen er hier toch ook over discussieren? dit topic heet ten slotte "Nieuwe layout".

[ Voor 47% gewijzigd door RSP op 27-09-2008 17:56 ]

• BlueKeenan
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Het is een heel er mooi geheel geworden maar zoals ik al eerder voorbij heb zien komen is dat ik de reageer knop en de pagina knoppen mis onder aan de pagina.
Het is logisch dat je van boven naar onder leest en vervolgens weer naar boven moet om naar de volgende pagina te gaan. Of heb ik zelf weer iets over het hoofd gezien ?

En is het mogelijk om het aantel posts dat hij vermeld per subfora aan te passen naar een lagere instelling. Dit hoeft niet globaal maar het als voorkeur (of is het echt een zatermiddag kwaaltje van mijzelf).

EDIT : ik zie dat ik alweer wat over het hoofd hat gezien bovenaan de pagina, mijn excuses (m.b.t. aantal posts)

[ Voor 9% gewijzigd door BlueKeenan op 27-09-2008 18:01 ]

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-08 12:22

Wiethoofd

Broadcast TOM

BlueKeenan schreef op zaterdag 27 september 2008 @ 17:58:
Of heb ik zelf weer iets over het hoofd gezien ?
Ja, de hoeveelheid opmerkingen die daar al over gemaakt zijn en 'beantwoord' zijn! |:( 8)7

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

RSP schreef op zaterdag 27 september 2008 @ 17:52:
Ik wil niet overal een topic voor openen.
Want?
We kunnen er hier toch ook over discussieren? dit topic heet ten slotte "Nieuwe layout".
Natuurlijk, alleen zoals je in de topic warning hebt kunnen lezen is de kans gewoon heel goed aanwezig dat we er straks overheen lezen, daarnaast is het handig voor de zoekbaarheid (ook een van je punten :P ) om alles bij elkaar te houden wat bij elkaar houdt. Verder gaat dit topic idd over de nieuwe layout, maar wat jij voorsteld heeft daar in principe niets mee te maken ;)

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Hahn schreef op zaterdag 27 september 2008 @ 15:58:
[...]
Bij Voorkeuren » Template op tweakers in plaats van tweakers_ng zetten. Is pas 18 keer voorbij gekomen, dus geeft niet dat je dat niet wist.

En als je de tracker uitzet dan zit je dik onder de 1000 pixels volgens mij.
Noem me een idioot, maar ik las reeds dat deze dingen in voorkeuren konden, alleen waar zit "voorkeuren"?
niet in mn profiel, niet in my tnet, niet in myreact...

Still confused... :'(

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Yalopa schreef op zaterdag 27 september 2008 @ 18:19:
[...]

Noem me een idioot, maar ik las reeds dat deze dingen in voorkeuren konden, alleen waar zit "voorkeuren"?

Forum -> myReact-menu -> 3e van onder

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• RSP

RSP

Yalopa schreef op zaterdag 27 september 2008 @ 18:19:
[...]

Dat bedoel ik dus, intuïtief ontwerp ... :| Ik moest ook zoeken laatst, en ik zit hier toch al behoorlijk lang.

• wvkreg
  • Laatst online: 13-09 22:36
Yalopa schreef op zaterdag 27 september 2008 @ 15:55:
Het ziet er mooi uit... maar.

Ik werk op 1024x7?? en daar past de nieuwe layout gewoon niet in.
Safari, OSX 1.3.9
@work windows XPSP3 / IE6 gebruik ik een hogere resolutie, full screen, maar met de bookmarks bar, ook daar past de layout niet in.

Wat is het probleem om je screen res op 1152 te zetten? Werkt ook nog prettiger..

• matel
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-01 23:25
Mijn laptop heeft ook maar een maximum resolutie van 1024x768, dus zal daarvoor ook de oude layout kiezen denk ik.

edit: Valt best mee eigenlijk. Ook op 1024x768 kan het er allemaal prima op (zonder versmalde layout).

[ Voor 31% gewijzigd door matel op 27-09-2008 20:15 ]

• Hahn
RSP schreef op zaterdag 27 september 2008 @ 18:25:
[...]

Dat bedoel ik dus, intuïtief ontwerp ... :| Ik moest ook zoeken laatst, en ik zit hier toch al behoorlijk lang.
Uhm, not to burst your bubble, maar Voorkeuren heeft altijd al in een dropdown menu gezeten hoor? Of wou je zeggen dat je Voorkeuren sowieso nog nooit gevonden had?

[ Voor 9% gewijzigd door Hahn op 27-09-2008 18:35 ]

• laropo
Hahn schreef op zaterdag 27 september 2008 @ 12:05:
In Bookmarks zijn topics met nieuwe replies geel en zonder juist grijs, dus het werkt prima.
Ja hier dus niet...

Nouja, ik probeer 't nog wel een keer met die nieuwe layout, misschien dat het nu op magische wijze wel weer werkt... :/

• Hahn
Maak eens een screenshot, want ik denk dat je gewoon iets over het hoofd ziet ;)

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:02

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

laropo schreef op zaterdag 27 september 2008 @ 19:20:
Ja hier dus niet...

Nouja, ik probeer 't nog wel een keer met die nieuwe layout, misschien dat het nu op magische wijze wel weer werkt... :/
Al eens een harde refresh geprobeerd? CTRL+F5? :)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

De nieuwe layout is echt super, werkt goed, enigste puntje wat ik heb:
- Maak onderaan elke pagina een paginanummering ipv alleen bovenaan, dat is wel zo fijn.

Verder weinig op en aanmerkingen, ziet er gewoon goed uit en met opera 9, firefox 3, en internet explorer 6 en 7 nog geen problemen gehad dus dat is ook zeer netjes te noemen. :)

Btw, in de profielen mag het buddy logo ook wel eens vernieuwd worden. :+

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• Steephh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09:28
Is het ook mogelijk om de links links 'Vraag & aanbod', 'nieuws', 'pricewatch etc. weg te halen zodra je op het forum zit? Dit zou voor mij een stuk overzichtelijker zijn.

_@/'

• Tukk

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Steephh schreef op zaterdag 27 september 2008 @ 21:18:
Is het ook mogelijk om de links links 'Vraag & aanbod', 'nieuws', 'pricewatch etc. weg te halen zodra je op het forum zit? Dit zou voor mij een stuk overzichtelijker zijn.
Heb je deze vraag ook nog als je dit topic even doorneemt?
Of als je de opties in http://gathering.tweakers.net/forum/preferences bekijkt?

[ Voor 10% gewijzigd door Tukk op 27-09-2008 21:27 ]

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

• simon
Ik zie dat niet hoor Tukk..

|>

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Zet je voorkeur voor aparte frontpage- en forumtracker aan, en pas je forumtracker aan aan je voorkeuren.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

• simon
oh die, ik dacht de links boven in 't menu.. dat zou ik nog fijner vinden.

|>

• laropo
Hahn schreef op zaterdag 27 september 2008 @ 20:22:
Maak eens een screenshot, want ik denk dat je gewoon iets over het hoofd ziet ;)
Zou kunnen, maar wanneer ik zelf, of iemand anders terwijl ik online ben, wat post wordt er wel gewoon aangegeven dat er een nieuwe post is geplaatst. Zal ff de CTRL-F5 proberen van Cloud, en als dat niet werkt dan kom ik wel weer ff terug. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
Disclaimer: Ik heb gezocht op "fotoalbum" en niet gevonden wat ik wil weten.

Ik heb de layout weer teruggezet op nightlife, omdat ik wat knopjes miste in de nieuwe layout. Nu wil ik een post plaatsen met een plaatje erin en het lijkt erop dat de optie "voeg afbeelding toe via fotoalbum" (zo heet dat uit mijn hoofd) is verdwenen.

Klopt dat? Gaat die nog terug komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Hahn schreef op zaterdag 27 september 2008 @ 11:44:
[...]

Rode topics komen uit Core, gele uit General Chat en Tweakers.net Feedback, er is dus helemaal níks veranderd daar aan.
Zag het later ook dat het toch niet zo was. Iedereen vergist zich wel eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Raymond schreef op zondag 28 september 2008 @ 00:06:
Disclaimer: Ik heb gezocht op "fotoalbum" en niet gevonden wat ik wil weten.

Ik heb de layout weer teruggezet op nightlife, omdat ik wat knopjes miste in de nieuwe layout. Nu wil ik een post plaatsen met een plaatje erin en het lijkt erop dat de optie "voeg afbeelding toe via fotoalbum" (zo heet dat uit mijn hoofd) is verdwenen.

Klopt dat? Gaat die nog terug komen?
Die is verplaatst naar de editor toolbar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
ah, die stond uit bij mij, thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Raven schreef op zaterdag 27 september 2008 @ 18:24:
[...]

Forum -> myReact-menu -> 3e van onder
tnx
deze reply deed me beseffen dat er wellicht een dropdown menu was die bij mij niet werkte. Ik heb ff een andere browser genomen en op die manier heb ik de setting gevonden...

@ Hahn, in mijn versie van safari werkt dat dus niet, ik heb het nooit gemist dus ik wist niet dat het er zat..
wvkreg schreef op zaterdag 27 september 2008 @ 18:30:
[...]

Wat is het probleem om je screen res op 1152 te zetten? Werkt ook nog prettiger..
het probleem is dat mijn laptop begrensd is op een lagere resolutie.

[ Voor 36% gewijzigd door Yalopa op 28-09-2008 00:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
Staan er nou onderaan geen pagina-nummers meer, of ligt dat aan mijn settings?
En inderdaad, quick-reply staat aan hier, maar heb geen knop meer met "post reactie". Vond dat altijd wel handig, begon je wat te typen in quick reply, werd toch wat veel edit werk, huppa, ff post reactie klikken, alles werd mee overgenomen, en klaar is klara..

[ Voor 62% gewijzigd door UltraSub op 28-09-2008 00:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
UltraSub schreef op zondag 28 september 2008 @ 00:17:
Staan er nou onderaan geen pagina-nummers meer, of ligt dat aan mijn settings?
En inderdaad, quick-reply staat aan hier, maar heb geen knop meer met "post reactie". Vond dat altijd wel handig, begon je wat te typen in quick reply, werd toch wat veel edit werk, huppa, ff post reactie klikken, alles werd mee overgenomen, en klaar is klara..
Probeer je nou leuk te zijn, ofzo? :X Zoe-ken

Lekker bot, ik weet het. Maar kom op, hé!

[ Voor 22% gewijzigd door Room42 op 28-09-2008 00:33 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
Room42 schreef op zondag 28 september 2008 @ 00:29:
[...]

Probeer je nou leuk te zijn, ofzo? :X Zoe-ken

Lekker bot, ik weet het. Maar kom op, hé!
Alle reden om bot te zijn.
Knap lomp van me :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09:28
Tukk schreef op zaterdag 27 september 2008 @ 21:23:
[...]

Heb je deze vraag ook nog als je dit topic even doorneemt?
Of als je de opties in http://gathering.tweakers.net/forum/preferences bekijkt?
Ik had de preferences al doorgenomen, maar ik wist niet dat met de tracker dat lijstje met die links bedoeld werd. :) Naja, thx iig :)

_@/'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavvie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05-2021
Ziet er top uit! Was wel ff wennen en wat dingen aanpassen (voorkeuren) o.a de tracker uitgeschakeld.

En als ik zo lees ben ik niet de enige die de pagina navigatie onderaan de pagina's mist ;)

Twitter | Linkedin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jeetje wat achteruit gang die nieuwe layout. Vindt op deze manier kwaliteits steeds veder achteruit gaan van forum is die irrirantant ads reclame nu deze layout wat leesbaarheid van forum verslechterd. (al kan je gelukig nog wel bij forum instellen dat je graag oude layout wilt houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Verwijderd schreef op zondag 28 september 2008 @ 14:06:
Jeetje wat achteruit gang die nieuwe layout. Vindt op deze manier kwaliteits steeds veder achteruit gaan van forum is die irrirantant ads reclame nu deze layout wat leesbaarheid van forum verslechterd. (al kan je gelukig nog wel bij forum instellen dat je graag oude layout wilt houden.
Neem een clear abo, problem solved. Het is hier geen liefdadigheidsinstelling. ;)

offtopic:
De leesbaarheid van het forum zou ook toenemen als je spellingscontrole loslaat op de bovenstaande reactie :+

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laropo
Afbeeldingslocatie: http://img137.imageshack.us/img137/2947/gotbookmarksxw8.th.jpg

Bij deze een screenshot, aangezien CTRL-F5 niet werkt.

Dit is wat ik zag meteen nadat ik ingelogd had.

Als ik dit bericht plaats, of iemand anders een ander bericht terwijl ik nu online ben, wordt er trouwens wel aangegeven dat er een nieuwe post is. Maar dat is dus alleen terwijl ik ingelogd ben...

Edit: en zo ziet het er nu dus uit: Afbeeldingslocatie: http://img215.imageshack.us/img215/9726/gotbookmarks2bf4.th.jpg

[ Voor 26% gewijzigd door laropo op 28-09-2008 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:34

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

nieuwe layout ziet er wel top uit, vrolijke kleurtjes :D

wat ik inderdaad ook mis, is de pagina-navigatie onderaan, dus de pagina nummers, en een "reageer" knop/link, nu staat er onderaan alleen een quick reply, en voor een "echte" reply moet je helemaal naar boven scrollen. beetje onhandig.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heikanu
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07-05 21:46
Chaoss schreef op zondag 28 september 2008 @ 20:45:
en voor een "echte" reply moet je helemaal naar boven scrollen. beetje onhandig.
Je kan ook gewoon op Bekijk bericht klikken, hetzelfde effect :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog
  • Registratie: Juni 2002

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Chaoss schreef op zondag 28 september 2008 @ 20:45:
nieuwe layout ziet er wel top uit, vrolijke kleurtjes :D

wat ik inderdaad ook mis, is de pagina-navigatie onderaan, dus de pagina nummers, en een "reageer" knop/link, nu staat er onderaan alleen een quick reply, en voor een "echte" reply moet je helemaal naar boven scrollen. beetje onhandig.
Nu ik er over nadenk, het is niet alleen onhandig, maar maakt het ook extra makkelijk een reply te posten zonder het topic door te lezen. Ik zou hem niet alleen onder weer neer zetten, maar tevens boven weg halen :)

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 10:54

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Ik weet niet of het al aan de orde is geweest, maar is het niet mogelijk de opvolgende pagina;s ook onderaan de pagina aan te geven? Is me al een paar keer voorgekomen dat ik een topic aan het lezen ben waarvan ik dacht dat er maar 1 pagina van was.

Mocht dit al langs zijn gekomen, mijn excuses....kon zo niet 123 de zoekwoorden vinden voor mijn vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-08 12:22

Wiethoofd

Broadcast TOM

Yzord schreef op maandag 29 september 2008 @ 10:59:
Mocht dit al langs zijn gekomen, mijn excuses....kon zo niet 123 de zoekwoorden vinden voor mijn vraag
Ik weet niet welke zoekwoorden je gebruikt hebt, maar met paginanummer als zoekwoord in dit topic heb ik genoeg hits!

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Ja maar dan had ik wel op dat woord moeten komen, aangezien paginanummer geen volledig nederlands woord is en ik behoorlijk ABN ben :P

;)

Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Yzord schreef op maandag 29 september 2008 @ 11:05:
Ja maar dan had ik wel op dat woord moeten komen, aangezien paginanummer geen volledig nederlands woord is en ik behoorlijk ABN ben :P

;)

Thanks
Met alleen het zoekwood "onderaan" had je al genoeg gevonden :X Daarnaast was een korte blik op de topic lijst van Lieve Devvers ook genoeg geweest om het te weten...

Maar blijkbaar wordt ook de topic waarschuwing hieronder niet gelezen, tja dan houdt het al snel op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Erkens schreef op maandag 29 september 2008 @ 11:07:
[...]

Met alleen het zoekwood "onderaan" had je al genoeg gevonden :X Daarnaast was een korte blik op de topic lijst van Lieve Devvers ook genoeg geweest om het te weten...

Maar blijkbaar wordt ook de topic waarschuwing hieronder niet gelezen, tja dan houdt het al snel op...
Sommige mensen werken nu eenmaal en net zo hard dat de devvers over bepaalde requests overheen lezen kan ik ook wel eens ergens overheen lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Yzord schreef op maandag 29 september 2008 @ 11:13:
[...]

Sommige mensen werken nu eenmaal en net zo hard dat de devvers over bepaalde requests overheen lezen kan ik ook wel eens ergens overheen lezen.
Natuurlijk, echter als je je reply al zo begint geeft het al aan dat je niet eens de moeite heb willen doen om uberhaupt even te lezen :/
Yzord schreef op maandag 29 september 2008 @ 10:59:
Ik weet niet of het al aan de orde is geweest,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Erkens schreef op maandag 29 september 2008 @ 11:15:
[...]

Natuurlijk, echter als je je reply al zo begint geeft het al aan dat je niet eens de moeite heb willen doen om uberhaupt even te lezen :/

[...]
Dus jij kan zien aan mijn reactie wat ik op voorhand al heb gedaan? Sorry, maar das wel heel erg suggestief en niet passend voor iemand die een dergelijke functie betreed.

Desalniettemin, jullie geven een waarschuwing dat jullie ergens overheen kunnen lezen...heb ik geen problemen mee, maar hou er dan wel rekening mee dat wij dan OOK ergens overheen kunnen lezen. En niet meteen met sjaggie smilies gaan gooien als een bepaald antwoord je dus niet zint.

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_obb
  • Laatst online: 01-09 14:15

mr_obb

Lakse Perfectionist

Yzord schreef op maandag 29 september 2008 @ 11:27:
[...]

Dus jij kan zien aan mijn reactie wat ik op voorhand al heb gedaan? Sorry, maar das wel heel erg suggestief en niet passend voor iemand die een dergelijke functie betreed.

Desalniettemin, jullie geven een waarschuwing dat jullie ergens overheen kunnen lezen...heb ik geen problemen mee, maar hou er dan wel rekening mee dat wij dan OOK ergens overheen kunnen lezen. En niet meteen met sjaggie smilies gaan gooien als een bepaald antwoord je dus niet zint.

;)
Sorry, maar zelfs in de post direct boven die van jou wordt er nog gesproken over de paginanummers. Verder staat dit hele topic er vol mee en is er nog een apart topic in LD. Op een gegeven moment is het gewoon moeilijk te geloven dat je verder hebt gekeken dan het reageervenster.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Yzord schreef op maandag 29 september 2008 @ 11:27:
[...]

;)
Ehm, dat er in die waarschuwing staat dat we erover heen kunnen lezen heeft meer met het feit te maken dat in een algemeen topic als deze een hoop offtopic gepost wordt (zoals dit) en er geen overzicht is. En dat we voor elke feature request/bug gewoon een eigen topic willen.

Maar lees even dit topic door en dan zie je vrij snel waarom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

mr_obb schreef op maandag 29 september 2008 @ 11:30:
[...]

Sorry, maar zelfs in de post direct boven die van jou wordt er nog gesproken over de paginanummers. Verder staat dit hele topic er vol mee en is er nog een apart topic in LD. Op een gegeven moment is het gewoon moeilijk te geloven dat je verder hebt gekeken dan het reageervenster.
Ik heb gezocht op de searchfunctie van heel GoT en niet in betreffende topic. En ik kwam nie top paginanummer. Sorry, dat ik niet zo begaafd ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laropo
Niemand die mij hier kan helpen met mijn bookmark issues?

Nu net ben ik overigens weer wat nieuws tegen gekomen... ik ging naar bookmarks en er werd eindelijk goed aangegeven wat nieuw was en niet. Dus ik blij doorklikken naar deze pagina om te kijken of iemand het probleem had gevonden.. maar ik zag geen reacties op mijn post.

Goed, dan maar terug naar bookmarks en wat zie ik? Alle bookmarks die gemarkeerd waren, omdat ze nieuwe reacties hadden waren weer wit..

Terug bij af dus. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VincentG
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13-09 13:06
Wat me is opgevallen. Forum lay-out, met tracker/header is wat breder dan de frontpage, op een 1280x1024 resolutie. Op een 1440x900 resolutie is lay-out van frontpage en forum wel gelijk.
Weet niet of dit een bug is, of bewust is gedaan, maar ik vind het erg storend, dat wanneer ik vanaf de frontpage naar het forum ga, dat de gehele site even lijkt te flikkeren naar een bredere versie. Forum is niet zo veel breder, maar toch, je merkt dat momentje wel.

Oh oh Mr. B, oh oh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

VincentG schreef op maandag 29 september 2008 @ 21:02:
Wat me is opgevallen. Forum lay-out, met tracker/header is wat breder dan de frontpage, op een 1280x1024 resolutie. Op een 1440x900 resolutie is lay-out van frontpage en forum wel gelijk.
Weet niet of dit een bug is, of bewust is gedaan, maar ik vind het erg storend, dat wanneer ik vanaf de frontpage naar het forum ga, dat de gehele site even lijkt te flikkeren naar een bredere versie. Forum is niet zo veel breder, maar toch, je merkt dat momentje wel.
Is precies even breed hoor (is namelijk ook exact dezelfde code) :?

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-08 01:28

Ray

weet niet of het er al staat (te lui om echt alle pagina's te lezen) maar elke keer staat de tracker bij mij weer aan terwijl ik die echt uit hebt staan. Moet hem dan opnieuw weer uitzetten. Is dit normaal ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Nee, dat is niet normaal. Weet je zeker dat je cookies gezond zijn en bewaard worden enzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Ray schreef op maandag 29 september 2008 @ 22:50:
weet niet of het er al staat (te lui om echt alle pagina's te lezen) maar elke keer staat de tracker bij mij weer aan terwijl ik die echt uit hebt staan. Moet hem dan opnieuw weer uitzetten. Is dit normaal ?
Clear je cache even ;)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VincentG
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13-09 13:06
HMm, zie lay-out af en toe toch echt even verspringen als ik forum bekijk. Ene moment is ie juiste breedte, ander moment is ie breder. Zal morgen wel even screenshots maken, als surfen weer wat fatsoenlijker gaat (Ziggo storring all the way).

Oh oh Mr. B, oh oh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

VincentG schreef op maandag 29 september 2008 @ 23:17:
HMm, zie lay-out af en toe toch echt even verspringen als ik forum bekijk. Ene moment is ie juiste breedte, ander moment is ie breder. Zal morgen wel even screenshots maken, als surfen weer wat fatsoenlijker gaat (Ziggo storring all the way).
Is dat nog in een bepaalde browser eventueel (om dat alvast uit te sluiten)?

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Indien Firefox, gebruik je de zoomfunctie? Ctrl+scrollwieltje en/of Beeld > Zoomen. Indien ja, dan moet je deze even op 0 zetten dmv Ctrl+0 of Beeld > Zoomen > Herinitialiseren. Ik heb wel meegemaakt dat de layout iets verspringt wanneer je naar de pagina zit te tabben terwijl de zoom nét niet 0 is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Surfer
  • Laatst online: 21-03 22:55

Surfer

~

Breadcrumbs ook beneden +1 \0/

“I'd give an arm to be ambidextrous!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Jeej *O* En ik zie ook dat de verspringende Reageer-knop ook opgelost is. Nu ben ik helemaal blij met de nieuwe layout :)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DGTL_Magician
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-08 15:41

DGTL_Magician

Kijkt regelmatig vooruit

Zo is het een stuk werkbaarder en is de nieuwe layout ook fijn om te gebruiken. Ik vond de looks vanaf het begin al goed, maar deze dingen zorgen er echt voor dat GoT bruikbaar blijft :)

Blog | aaZoo - (Wireless) Networking, Security, DDoS Mitigatie, Virtualisatie en Storage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Bij mij springt elke keer die tracker weer aan :S
Dan moet ik hem weer uitzetten in voorkeuren, maar het is wel bloed-irritant!

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneUp
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-05-2024
DennusB schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 08:48:
Bij mij springt elke keer die tracker weer aan :S
Dan moet ik hem weer uitzetten in voorkeuren, maar het is wel bloed-irritant!
Heb ik ook al een aantal keren gehad...hoe zou dit komen?

People are just like trees. They fall down when you hit them mutiple times with an axe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Tracker steeds weer uit aan?

[ Voor 3% gewijzigd door Cloud op 30-09-2008 08:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De nieuwe Layout van het forum bevalt prima, Ik heb alleen de breedte aangepast omdat ik het te smal vond.
Alleen valt me het volgende op.

Als ik naar mijn bookmarks ga en MyReact dan hebben de mapjes voor de topics allemaal een eigen kleur van welk forum deel het is, maar nu kan ik niet meer zien in welke er gereageerd is sinds mijn laatste bezoek.
Of ik kijk er overheen, is iemand anders dit ook al opgevallen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Verwijderd schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 09:20:
De nieuwe Layout van het forum bevalt prima, Ik heb alleen de breedte aangepast omdat ik het te smal vond.
Hoe heb je dat aangepast?

Ik zit nu ook met twee balken links en rechts waar ik niets aan heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Waarschijnlijk eigen cssje?

March of the Eagles

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Als je een featurerequest hebt of een relevante, serieuze opmerking waar de devvers wat mee kunnen, zet dat dan in een apart topic, anders bestaat de kans dat we er overheen lezen..
Vermeld bij layout-issues ook aub welke browser (en versie) je gebruikt

Kijk ook graag voordat je post even of het al eerder gemeld is in de topic lijst van Lieve Devvers...