Ja, maar dan heb je het ook over de koopjesjagers. Bij mij stond vanaf begin dit jaar vast dat ik rond mijn verjaardag dit jaar een PS3 zou kopen. Simpelweg omdat de PS3 spellen zal hebben die je nooit op de 360 en de PC zult hebben. Unchartered, Ratchet & Clank, LBP, dat zijn de spellen die ik graag wil spelen.
Misschien komt het omdat ik de PS3 net nieuw heb, maar ik neem me nu eerlijk gezegd al heilig voor om multiplatform-spellen die gelijkwaardig zijn op de PS3 en de 360 voor de PS3 te kopen. Niet in volgorde van belangrijkheid, maar: 1 omdat ik dan direct toegang heb tot multiplayer*, 2 omdat MS een enorme prijsdaling aan het toepassen is op de console, die ik alleen maar kan vergelijken met de browseroorlog (remember, keuze is goed), 3 omdat ik Sony op deze manier wil belonen voor het niet 'nickel en dimen' van de klant
Bijvoorbeeld: komende van de 360 en toch wel wat met de PS3 al gespeeld te hebben, was het toch wel een verrassing om te zien dat je themes gratis kan downloaden: Bioshock, CoD4, Infamous. Daar wordt op de 360 toch weer 2-2,50 EUR voor gerekend, geen hoog bedrag, maar zo wordt er toch voor elk item weer geprobeerd om een paar centen te verdienen.
Daarnaast vind ik ook dat Sony beloond mag worden voor de kwaliteit van de hardware, voorstander zijn van open standaarden (vergeleken met de 360 werkt het heerlijk bevrijdend om naar een winkel te gaan en daar voor de helft van de prijs een twee keer zo grote HDD te kunnen kopen en om savegames over te zetten kan ik gewoon mijn little old USB stick gebruiken) en 'echt' digitale distributie voorstaan (bijvoorbeeld Burnout Paradise volledig digitaal aan kunnen schaffen via de PSN shop).
Het geeft ook een goed gevoel om uit de doos alles compleet te hebben. Ik heb een reeks aan accessoires gekocht om de 360 compleet te krijgen, van de wifi tot de charge kits. Maar de PS3 was in de kast plaatsen, HDMI erin, stekker erin en joypad opladen met bijgeleverd snoer, wifi instellingen opgeven, alles was er al.
Maar toch wel het allerbelangrijkste is de stilte van het apparaat. Je went er aan bij een 360, het heeft mij nooit gehinderd. En dat is eigenlijk wel vreemd, want er is geen andere console geweest die zo luidruchtig is (en naar vergelijking heb ik nog niet eens een echte straaljager). Ik merk nu pas hoe het de sfeer beinvloedt (i.e. niet gebroken wordt) als je bijvoorbeeld in de stille stukken van Unchartered door de jungle aan het verkennen bent.
Kortom, zeer zeer tevreden.
*Ja, Live kost maar 40 EUR voor een jaar. Dus op zich niet veel. Ik gebruik het echter zó sporadisch, dat het toch zonde blijft. Ik zal mijn huidige prepay dan ook laten verlopen.
[
Voor 0% gewijzigd door
Armada op 29-09-2008 11:42
. Reden: beloont? WhiskeyTangoFoxtrot ]