De vorm van opslag maakt me niet zoveel uit, een NAS-schijfje is eigenlijk wel ideaal, maar ik heb nog een externe HD die ik graag voor mn filmcollectie zou willen gebruiken, maar goed...Ik heb een hoop zware HD films ala 17gb p/s en ik vroeg me af of de HDX1000 deze wel goed aankan?MeO schreef op vrijdag 28 november 2008 @ 21:25:
[...]
Waarom zou je hierop een externe HD willen aansluiten? Koop dan een WD TV HD deze is trouwens veel goedkoper. Want HDX komt meer op zijn recht met in een netwerk...
De eerste schijnt ook te werkenDjWannaB2002 schreef op vrijdag 28 november 2008 @ 21:44:
Voor zover ik weet werkt op dit moment alleen nog maar de 2de
http://www.wifisound.nl/catalog/popcornhourwn100wirelessnnmtadapter-p-571.html?osCsid=3e469c2735750d6bef7508b0639e8bfc
als ik de tekst mag geloven
Hier nog een zeer mooie en uitgebreide review van 7 paginas
Dacht in de Franse review gelezen te hebben dat de hardware wel degelijk verschillend is. Maar dit was via een brakke vertaling via google translate. Maar als je de foto's bekijkt van de popcorn en de HDX dan zien die er van binnen wel degelijk anders uit.Ceejay schreef op vrijdag 28 november 2008 @ 21:53:
Ja maar... die NMT's gebruiken toch allemaal hetzelfde mobo, en (bijna) dezelfde firmware? Zou zo'n Popcorn stickje niet moeten werken dan?
Een snelle blik op het moederbord (hier geïnstalleerd component omlaag) kan er geen twijfel over bestaan dat de HDX POPCORN 100 en A-110 zijn twee verschillende producten elektronisch!
Het moederbord is groot in tegenstelling tot zijn concurrent. Il n’ya pas comme sur le POPCORN HOUR A-110 de pile apparente. Het is niet zoals de POPCORN HOUR A-110 cellen zichtbaar worden.
Maar goed misschien dat het dan toch gewoon werkt....
Popcorn:

HDX-1000:

[ Voor 33% gewijzigd door 13art op 28-11-2008 22:48 ]
Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis
Dat leek me ook al waarschijnlijk, bedankt voor de link.MeO schreef op vrijdag 28 november 2008 @ 21:57:
[...]
De eerste schijnt ook te werken als ik de tekst mag geloven
Ok dat ziet er behoorlijk verschillend uit ja. Vreemd dat de firmware op mijn hdx 1000 op een bepaald punt zegt dat het een popcorn a100 is. Wat ik heb gelezen in reviews gebruiken ze dezelfde basis voor de firmware. Maar dan nog kan de hardware verschillend zijn dat geef ik toe.DjWannaB2002 schreef op vrijdag 28 november 2008 @ 22:41:
[...]
Dacht in de Franse review gelezen te hebben dat de hardware wel degelijk verschillend is.
Dat die zegt dat het een popcorn is zal wel komen door de firmware die vrijwel identiek is.
Ik heb de HDX 1000 ook binnen maar de TV nog niet.
Dus ik dacht; ik sluit hem even aan op de PC via USB zodat ik er alvast wat films op zet.
Maar de PC ziet niks? Ik moet zeker eerst een set-up doorlopen ofzo? Of de schijf is nog niet geformatteerd.
Lastig als je niks kunt zien
Ik heb trouwens weer een andere HDMI kabel.
Ook een hele dikke, zwart maar dan ook nog een sleeve mantel erom?
Komt bij Wifimedia vandaan.
Dus ik dacht; ik sluit hem even aan op de PC via USB zodat ik er alvast wat films op zet.
Maar de PC ziet niks? Ik moet zeker eerst een set-up doorlopen ofzo? Of de schijf is nog niet geformatteerd.
Schijf moet je inderdaad formatteren, want de HDX-1000 maakt gebruik van een op linux gebaseerd systeem. Dus de schijf wordt ook in een ander formaat geformatteerd dan NTFS. Je zal daarna dus nog een ander programma nodig hebben wil je via de usb aansluiting bestanden op de harde schijf zetten. Dit is als het goed is ook al eerder aan de orde geweest in dit topic.
Heb deze ook al in de startpost staan. Hij is vrij actief op zijn blog met vooral de HDX.younxta schreef op vrijdag 28 november 2008 @ 22:38:
Hier nog een zeer mooie en uitgebreide review van 7 paginas
Ik heb dezelfde kabel als jij. Dikke zwarte kabel met goude HDMI connectors en een sleeve om de kabel. Volgens mij is dat de standaard kabel.coob schreef op zaterdag 29 november 2008 @ 09:25:
Ik heb de HDX 1000 ook binnen maar de TV nog niet.
Over het aansluiten van de HDX op je pc. Je zult hem idd eerst moeten formatteren naar EXT2/EXT3. Daarna heb je speciale drivers nodig op windows om deze te kunnen benaderen.
Ik kan niet zo snel terug vinden wat ik daar voor nodig heb. Was dat dat Samba gebeuren?
Ik ben trouwens een noob wat netwerken betreft.
Kan ik dadelijk, als ie in mijn netwerk hangt, behalve streamen ook complete bestanden van de pc naar de HD van de HDX verplaatsen?
-edit-
Krijg net mail dat mijn Samsung plasma 3 dec. weer binnenkomt bij Redcoon. Ik hoop dus dat ik die eind volgende week hier heb staan.
Kan ik dadelijk, als ie in mijn netwerk hangt, behalve streamen ook complete bestanden van de pc naar de HD van de HDX verplaatsen?
-edit-
Krijg net mail dat mijn Samsung plasma 3 dec. weer binnenkomt bij Redcoon. Ik hoop dus dat ik die eind volgende week hier heb staan.
[ Voor 73% gewijzigd door coob op 29-11-2008 14:09 ]
Nee het Samba gebeuren heeft te maken met netwerktoegang. Je hebt drivers nodig voor EXT2/EXT3 geformateerde schijven. Dat is namelijk het bestandssysteem wat door linux gebruikt word en aangezien de HDX op een soort van Linux draait gebruikt deze ook EXT2/EXT3. Wat goede drivers zijn weet ik niet is vast wel te vinden hier op het forum. In dit topic is deze al voorbij gekomen: http://www.fs-driver.org/index.htmlcoob schreef op zaterdag 29 november 2008 @ 14:00:
Ik kan niet zo snel terug vinden wat ik daar voor nodig heb. Was dat dat Samba gebeuren?
-edit-
[ Voor 6% gewijzigd door Sleepyhead op 29-11-2008 14:53 ]
Ok, bedankt.
En dan kan ik dus ook via de HDX in het netwerk bestanden heen en weer verplaatsen van/naar de pc?
Sommige content wil ik graag op de HD van de HDX hebben om niet steeds te hoeven streamen.
De PC vreet al genoeg stroom.
En ik wil natuurlijk niet steeds met de HDX onder mijn arm naar de pc boven.
En dan kan ik dus ook via de HDX in het netwerk bestanden heen en weer verplaatsen van/naar de pc?
Sommige content wil ik graag op de HD van de HDX hebben om niet steeds te hoeven streamen.
Ja dit kan alleen moet je dit dan wel vanuit je pc doen volgens mij. Kun je gewoon via netwerk dingen heen weer kopieeren.coob schreef op zaterdag 29 november 2008 @ 15:41:
Ok, bedankt.
Verwijderd
Klopt, ik doe precies hetzelfde momenteel. Meeste dingen die ik download verplaats ik eigenlijk direct via het netwerk naar de interne HD van de HDX.coob schreef op zaterdag 29 november 2008 @ 15:41:
Ok, bedankt.
Wat mij wel opvalt is dat het indexeren van de interne HD van de HDX soms vrij lang duurt. Ik denk dat ik hem toch niet helemaal juist geformateerd heb.
Verwijderd
MeO bedankt, want nu ik zelf handmatig ingesteld heb en de share naam goed heb ik inderdaad "echt" toegang tot mij F schijf. Top.
Ik heb alleen nog een ding niet voor elkaar NMT Apps installeren. Ik heb de laatste versie hiervan gedownload en zoals geschreven naam gewijzigd, maar dat is maar er gebeurt niets als ik usb in de NTM selecteer. De nieuwste firmware ging prima, maar met de NMT apps wordst niets opgestart en mis dan ook in mijn hoofd menu onderdaal: NMT applicaties.
Heb ik hiervoor nou wel of niet Hard disk nodig? Als ik deze NMT apps erop heb, kan ik dan MYihome gebruiken? Lijkt me een handig progje.
Ik heb alleen nog een ding niet voor elkaar NMT Apps installeren. Ik heb de laatste versie hiervan gedownload en zoals geschreven naam gewijzigd, maar dat is maar er gebeurt niets als ik usb in de NTM selecteer. De nieuwste firmware ging prima, maar met de NMT apps wordst niets opgestart en mis dan ook in mijn hoofd menu onderdaal: NMT applicaties.
Heb ik hiervoor nou wel of niet Hard disk nodig? Als ik deze NMT apps erop heb, kan ik dan MYihome gebruiken? Lijkt me een handig progje.
voor NMT applicaties heb je een HD nodig, voor MyIhome nietVerwijderd schreef op zaterdag 29 november 2008 @ 17:22:
MeO bedankt, want nu ik zelf handmatig ingesteld heb en de share naam goed heb ik inderdaad "echt" toegang tot mij F schijf. Top.
Taaaa taa taa taaaa taa taa ta taaataaaaa.
Verwijderd
Je betaald geen invoerrechten, maar omzetbelasting (ofwel BTW) voor dit apparaat. Boven de 22 euro waarde betaal je nog gewoon BTW bij invoer. M.a.w: er veranderd niets aan de 'douanekosten' na 1 december voor dit apparaat.MrAcid schreef op vrijdag 28 november 2008 @ 17:37:
Invoerrechten hoef je als het goed is vanaf 1 december niet meer te betalen, het invoerbedrag is omhoog gegaan.
@ sleepyhead en uploader26
Alvast bedankt voor jullie info en ik meld me wel weer als de TV binnen is en ik aan de slag kan.
Ik zal jullie hulp nog wel nodig hebben om een en ander aan de praat te krijgen ben ik bang.
Alvast bedankt voor jullie info en ik meld me wel weer als de TV binnen is en ik aan de slag kan.
Ik zal jullie hulp nog wel nodig hebben om een en ander aan de praat te krijgen ben ik bang.
Verwijderd
Haha nou ik ben nog een redelijke noob op dit gebied hoor, ik leer elke keer weer bij oa ook via dit topic. Dus denk dat je aan Sleeyphead en co meer zult hebben
.
Maar ja alles werkt gewoon goed, als je maar weet wat de do's en dont's zijn voor dit apparaat.
Ik kijk alleen erg uit naar de DTS patch in december. Moet naar mijn zin nog té vaak films laten schieten of gaan conventeren naar AC3, wat ik jammer vindt.
Maar ja alles werkt gewoon goed, als je maar weet wat de do's en dont's zijn voor dit apparaat.
Ik kijk alleen erg uit naar de DTS patch in december. Moet naar mijn zin nog té vaak films laten schieten of gaan conventeren naar AC3, wat ik jammer vindt.
Ik heb hier een dikke Marantz SR9200 staan. Dus dat moet goed komen.
Enigste waar ik bang voor ben is het bekende lipsync probleem want hij heeft geen HDMI ingangen dus ook geen correctie.
Ik had hem al op marktplaats staan maar dan moet ik teveel toeleggen en dat kan ik niet over mijn hart (portemonnee) verkrijgen.
Heeft een plasmascherm nu wel of niet minder last van lipsync-problemen dan een LCD-scherm?
Enigste waar ik bang voor ben is het bekende lipsync probleem want hij heeft geen HDMI ingangen dus ook geen correctie.
Ik had hem al op marktplaats staan maar dan moet ik teveel toeleggen en dat kan ik niet over mijn hart (portemonnee) verkrijgen.
Heeft een plasmascherm nu wel of niet minder last van lipsync-problemen dan een LCD-scherm?
[ Voor 12% gewijzigd door coob op 29-11-2008 23:02 ]
Verwijderd
Geen flauw idee eigenlijk. Ik kijk op een Pana 42PZ85 en nog geen problemen gehad.coob schreef op zaterdag 29 november 2008 @ 23:00:
Ik
Mooi ding die Marantz
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2008 23:07 ]
Dank je.
Wordt de HDX trouwens ondersteund door de Harmony one?
Kan het zo snel niet vinden op het net.
Ben van plan om een keer alle afstandsbedieningen te vervangen door de Harmony one.
De touchscreen die bij de Marantz zit is een ramp.
Ben van plan om een keer alle afstandsbedieningen te vervangen door de Harmony one.
Volgens deze wiki welcoob schreef op zaterdag 29 november 2008 @ 23:22:
Dank je.
The only mystery in life is why the kamikaze pilots wore helmets
Ik heb mij vrijdag ook een HDX 1000 besteld, na mijn emtec movie cube (waar ik ook tevreden van was) wou ik toch wat meer bestanden in betere kwaliteit kunnen afspelen. Ik heb hem bij HDX zelf besteld en ben benieuwd als ik tax of BTW moet gaan betalen bij levering (ik woon in Belgie, misschien al mensen ervaring mee). Ik wil er ook een HD van 1 TB in en twijfel tussen de Samsung SpinPoint F1 1TB SATA2 en de Western Digital Caviar GP 1TB SATA2. Welke is de meest ideale schijf voor deze behuizing, vele kiezen de WD maar de samsung kwam bij hardware.info als beste uit de bus.
Mooi, ik probeerde hem al te updaten, maar kon het zo gauw niet vinden. Ook niet heel erg goed gezocht denk ik. Ik heb trouwens een HK TC30, maar de database van apparaten is dezelfde als die van de Harmony's. Ik ga het vanavond laat direct even proberen!
-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-
chundo schreef op zondag 30 november 2008 @ 01:37:
Ik heb mij vrijdag ook een HDX 1000 besteld, na mijn emtec movie cube (waar ik ook tevreden van was) wou ik toch wat meer bestanden in betere kwaliteit kunnen afspelen. Ik heb hem bij HDX zelf besteld en ben benieuwd als ik tax of BTW moet gaan betalen bij levering (ik woon in Belgie, misschien al mensen ervaring mee). Ik wil er ook een HD van 1 TB in en twijfel tussen de Samsung SpinPoint F1 1TB SATA2 en de Western Digital Caviar GP 1TB SATA2. Welke is de meest ideale schijf voor deze behuizing, vele kiezen de WD maar de samsung kwam bij hardware.info als beste uit de bus.
Het maakt idd eigenlijk niks uit. Ze zeggen dat de WD iets stiller is idd. Maar ook mensen met een Samsung erin hebben geen last van geluid. Voor snelheid maakt het ook niks uit, zijn allebei meer dan snel genoeg om alles af te spelen. xcoob schreef op zondag 30 november 2008 @ 06:54:
Ik heb de WD greenwpower erbij besteld, schijnt wat stiller te zijn. Vandaar.
Een amiga 500 met 512 kb ram !
Ok knoop is doorgehakt. Zonet in Frankrijk de HDX-1000 besteld!
Ook meteen maar samsung spinpoint F1 van 1TB besteld. Moet voolopig groot genoeg zijn lijkt me zo
Ben erg benieuwd!!! Heb hoge verwachtingen
Ook meteen maar samsung spinpoint F1 van 1TB besteld. Moet voolopig groot genoeg zijn lijkt me zo
Ben erg benieuwd!!! Heb hoge verwachtingen
Ziet er nice uit. Maar wat ik zo snel kan lezen in de "preview" van MPCclub is dat hij dezelfde sigma chipset bevat als de HDX.multipasser schreef op zondag 30 november 2008 @ 20:37:
http://www.engadget.com/2...streamer-says-hello-to-t/
iemand dit gezien? Looking good!
Voordeel is wel dat er al Wireless N in zit, een scart aansluiting en een makkelijk verwisselbare HD. Grootste nadeel is wel dat er een fan in zit, en is vrij groot in vergelijking met de HDX.
Hmm, ik denk, ik ga de Wiki van de HDX even doornemen. Blijkt de hele site uit de lucht te zijn.
-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-
For the records :
Ik heb een P4 3GHz, 2GB RAM en de laatste versie van Newsleecher. Ik heb ontdekt dat als ik Newsleecher een Blu-Ray DVD laat ophalen en uitpakken, deze schokt en problemen heeft met het geluid. Als ik hem via FTP op de HDX zet heb ik hetzelfde resultaat.
Als ik de HDX via NZBget de film laat binnenhalen is er niets aan de hand.
Ik heb een P4 3GHz, 2GB RAM en de laatste versie van Newsleecher. Ik heb ontdekt dat als ik Newsleecher een Blu-Ray DVD laat ophalen en uitpakken, deze schokt en problemen heeft met het geluid. Als ik hem via FTP op de HDX zet heb ik hetzelfde resultaat.
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
Daar kan ik me helemaal niets bij voorstellen. De methode waarop de file op je HDX komt maakt helemaal niets uit. De file komt goed over of het gaat fout. Meer keuzen zijn er niet. Maar als het fout gaat dan krijg je meldingen dat er iets corrupt is. Wat jij beschrijft kan alleen bij een analoog proces. Zo van: Als het via een omweg gaat, vezwakt het signaal en komt er ruis in.asing schreef op maandag 01 december 2008 @ 08:18:
For the records :
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato
Dat kan je zo stellen, maar ik heb een aantal malen meegemaakt dat de stream niet goed wordt uitgepakt op de PC. Die je hetzelfde op de HDX, dan gaat het gewoon goed.Ortep schreef op maandag 01 december 2008 @ 08:37:
[...]
Daar kan ik me helemaal niets bij voorstellen. De methode waarop de file op je HDX komt maakt helemaal niets uit. De file komt goed over of het gaat fout. Meer keuzen zijn er niet. Maar als het fout gaat dan krijg je meldingen dat er iets corrupt is. Wat jij beschrijft kan alleen bij een analoog proces. Zo van: Als het via een omweg gaat, vezwakt het signaal en komt er ruis in.
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
Mmm, de site www.hdx1080.com ligt eruit, en verwijst naar http://box444.bluehost.com/suspended.page/. Ik hoop niet dat ze failliet zijn, heb net besteld (en betaald)
Rutger
Van NMT forum:Rutgert schreef op maandag 01 december 2008 @ 12:21:
Mmm, de site www.hdx1080.com ligt eruit, en verwijst naar http://box444.bluehost.com/suspended.page/. Ik hoop niet dat ze failliet zijn, heb net besteld (en betaald)
OK, just in case you guys are wondering what happened to our domain hdx1080.com
apparently too many traffic on our site and causing CPU lag due to many mysql query and they have suspended our account for excessive use of CPU on the server...
Our emails, support ticket portal are ALL affected. Please wait patiently for us to resolve this ASAP and i ask that you do not write us any email at this time because i am not sure whether it will go through.
PS: If you have any urgent questions, please write to me at alex.brokenarrow@gmail.com and i will forward to the relevant parties to help you.
Verwijderd
Ondertussen heb ik al even in de Wiki gekeken en met Google gezocht maar ik mis nog een duidelijke omschrijving over hoe je de interne HD nu aan de praat moet krijgen en geshared kan krijgen vanuit de HDX?
Wat ik tot zover heb kunnen vinden:
1. HD formatteren op EXT3 (dit kan via de PC)
Maar wordt dit ook gedaan wanneer je voor de firmware update kiest via USB en dan de applicaties installeert?
2. Hoe maak je de HD vervolgens geshared (SMB denk ik) voor de PC?
Moet je hiervoor die aparte applicaties installeren of werkt het ook zonder en hoe kun je deze dan benaderen vanaf de PC?
Maar wordt dit ook gedaan wanneer je voor de firmware update kiest via USB en dan de applicaties installeert?
Moet je hiervoor die aparte applicaties installeren of werkt het ook zonder en hoe kun je deze dan benaderen vanaf de PC?
1) formatteren doet de HDX zelf op het moment dat je de apps installeert. Je hebt alleen de keuze uit EXT2 en 3.Verwijderd schreef op maandag 01 december 2008 @ 12:49:
Ondertussen heb ik al even in de Wiki gekeken en met Google gezocht maar ik mis nog een duidelijke omschrijving over hoe je de interne HD nu aan de praat moet krijgen en geshared kan krijgen vanuit de HDX?
2) benaderen van je HDX gaat daarna via ftp en smb share. De machinenaam die je hebt ingesteld is direct bereikbaar via \\naam. Dan krijg je een autenticatiescherm. nmt en 1234 en je bent erin
Ik heb nog iets vreemds met mijn HDX-1000.
Het komt soms voor dat ik bestanden niet kan afspelen. Als ik op play druk gaat het scherm even op zwart en daarna verschijnt weer het blauwe scherm. Het vervelende is nu dat na deze actie geen enkel bestand meer is af te spelen. Na een reboort is het wel mogelijk om de andere bestanden af te spelen.
Hebben trouwens meer mensen last van het probleem dat er sommige iso's gewoon af te spelen zijn en andere iso's niet? Ik krijg er geen vinger achter waarom de 1 wel en de ander niet.
Het komt soms voor dat ik bestanden niet kan afspelen. Als ik op play druk gaat het scherm even op zwart en daarna verschijnt weer het blauwe scherm. Het vervelende is nu dat na deze actie geen enkel bestand meer is af te spelen. Na een reboort is het wel mogelijk om de andere bestanden af te spelen.
Hebben trouwens meer mensen last van het probleem dat er sommige iso's gewoon af te spelen zijn en andere iso's niet? Ik krijg er geen vinger achter waarom de 1 wel en de ander niet.
Volgens mij heb ik ook zoiets gehad. maar ik dacht dat dit meer een handshaking probleem was van hdmi. ik heb hem van auto afgehaald en ingesteld op me res (1080p) daarna heb ik dit niet meer gezien. Misschien dat je het eens moet proberen?
Zijn het niet toevallig iso´s die bedoelt zijn voor de PS3, AVCHD??? Want deze zijn idd niet af te spelen. Ik heb hetzelfde effect als ik deze wil afspelen, laadscherm zwart en dan weer terug. Maar ik kan daarna nog wel andere bestanden afspelen.poppyzbrite schreef op maandag 01 december 2008 @ 13:16:
Ik heb nog iets vreemds met mijn HDX-1000.
Staat bij handige links!Verwijderd schreef op maandag 01 december 2008 @ 11:22:
Sleepyhead. Wil je Networked Media Tank - deel 2 ook in de TS plaatsen?
[ Voor 11% gewijzigd door Sleepyhead op 01-12-2008 14:05 ]
Ben nog geen bestand tegen gekomen. Misschien helpt het om iets meer info over het bestand te geven. Zoals type , codec. Tip gebruik mediainfopoppyzbrite schreef op maandag 01 december 2008 @ 13:16:
Gevonden op wikiHebben trouwens meer mensen last van het probleem dat er sommige iso's gewoon af te spelen zijn en andere iso's niet? Ik krijg er geen vinger achter waarom de 1 wel en de ander niet.
How do I back up my DVD so that it can be played back by the NMT?
1. You need to backup your DVD into .iso format. A guide on how to create an ISO can be found here
2. You must press 'Enter' not 'play' on an ISO or IMG file.
3. DVD support in .iso is only supported via NFS/SMB connection at this time. It will not work with Myihome. If you are having judder or audio drop out problems with SMB share. Use NFS instead.
Las vandaag op nu.nl het volgende:
Jammer dat de HDX-1000 zo rond de 200 euro komt,...Kopen via internet wordt goedkoper
SCHIPHOL - Vanaf maandag hoeven op internetaankopen van buiten de Europese Unie (EU) tot een bedrag van 150 euro geen invoerrechten meer betaald te worden.
Tot 1 december lag die grens op 22 euro. Dat heeft de douane bekendgemaakt.
De verhoging geldt ook voor aankopen bij postorderbedrijven buiten de EU, maar niet voor aankopen bij particulieren. Daarvoor geldt een grens van 45 euro.
Nee, daar was ik al achtergekomen dat die het niet doenSleepyhead schreef op maandag 01 december 2008 @ 14:05:[...]
Zijn het niet toevallig iso´s die bedoelt zijn voor de PS3, AVCHD???
[...]
Ik zal een met deze tips gaan stoeien MeO Vooral enter ipv play kan wel eens het probleem veroorzakenMeO schreef op maandag 01 december 2008 @ 14:23:
[...]
Ben nog geen bestand tegen gekomen. Misschien helpt het om iets meer info over het bestand te geven. Zoals type , codec. Tip gebruik mediainfo
[...]
Gevonden op wiki
How do I back up my DVD so that it can be played back by the NMT?
1. You need to backup your DVD into .iso format. A guide on how to create an ISO can be found here
2. You must press 'Enter' not 'play' on an ISO or IMG file.
3. DVD support in .iso is only supported via NFS/SMB connection at this time. It will not work with Myihome. If you are having judder or audio drop out problems with SMB share. Use NFS instead.
Kan de HDX geen PS3/bluray iso's afspelen?Sleepyhead schreef op maandag 01 december 2008 @ 14:05:
[...]
Zijn het niet toevallig iso´s die bedoelt zijn voor de PS3, AVCHD??? Want deze zijn idd niet af te spelen. Ik heb hetzelfde effect als ik deze wil afspelen, laadscherm zwart en dan weer terug. Maar ik kan daarna nog wel andere bestanden afspelen.
[...]
Staat bij handige links!
Dit is de info van een film die ik op de hd heb staan.
Volledige naam : G:\Films HD\30.Days.of.Night.2007.BluRay.1080p.ps3\30.Days.of.Night.2007.BluRay.1080p.ps3.mpg
Formaat : BDAV
Formaat/Info : BluRay Video
Bestandsgrootte : 11,8 GiB
Duration : 1h 53mn
Totale bitrate : 15,0 Mbps
Maximum Overall bit rate : 35,5 Mbps
Video
ID : 4113 (0x1011)
Menu ID : 1 (0x1)
Formaat : AVC
Formaat/Info : Advanced Video Codec
Format profile : Main@L4.1
Format settings, CABAC : Ja
Format settings, ReFrames : 3 frames
Duration : 1h 52mn
Bitrate : 13,7 Mbps
Nominal bit rate : 14,0 Mbps
Breedte : 1 920 pixels
Hoogte : 798 pixels
Beeldverhouding : 2.406
Framerate : 23,976 fps
Resolutie : 24 bits
Colorimetry : 4:2:0
Scan type : Progressive
Bits/(Pixel*Frame) : 0.381
Gebruikte encoder-bibliotheek : x264 core 56 svn-680
Audio
ID : 4352 (0x1100)
Menu ID : 1 (0x1)
Formaat : AC-3
Formaat/Info : Audio Coding 3
Duration : 1h 53mn
Bitrate-modus : Constant
Bitrate : 640 Kbps
Kanaal(en) : 6 kanalen
Kanaalposities : Front: L C R, Surround: L R, LFE
Samplerate : 48,0 KHz
Pffff, heb ik eindelijk binnen, kan ik hem niet updaten en de applicaties niet installeren omdat de site plat ligt
Zo ontving ik het pakket trouwens van NMTank uit Frankrijk:

Heb zonet op de site van NMTank.fr deze gezien:
http://www.hdi.co.il/fullhd_players/68-dune-hd-mini.html oftewel: de Dune HD Mini!
Voor wat ik snel even gelezen heb van de specs verschilt ie niet veel van de HDX, Popcorn Hour of andere media tanks die op dit moment verkrijgbaar zijn.
Ze hebben 2 versies: één voor house use en één voor digital signage (whatever the hell that may be).
Plaatje:

Ik kon er op GoT nog niks over vinden dus vandaar dat ik het maar meld.
http://www.hdi.co.il/fullhd_players/68-dune-hd-mini.html oftewel: de Dune HD Mini!
Voor wat ik snel even gelezen heb van de specs verschilt ie niet veel van de HDX, Popcorn Hour of andere media tanks die op dit moment verkrijgbaar zijn.
Ze hebben 2 versies: één voor house use en één voor digital signage (whatever the hell that may be).
Plaatje:

Star Citizen referral | 'Het begint bij 120€ en dan een beetje later kan je Bornhald quoten.' - JanAd
En wanneer heb je hem besteld?robertwebbe schreef op maandag 01 december 2008 @ 21:15:
Pffff, heb ik eindelijk binnen, kan ik hem niet updaten en de applicaties niet installeren omdat de site plat ligt![]()
[afbeelding]
Ik heb hem zelf namelijk gisteravond besteld, ben wel benieuwd hoe lang het ongeveer duurt voordat ik hem in huis heb.
Bij mijn zending van HDX hadden ze een waarde van $80 op de papieren gezet. Dus als ze daar op letten dan zit je wel onder. Je kan geluk hebben. Ik niet, moest nog iets van €32 betalen.webmail schreef op maandag 01 december 2008 @ 14:42:
Jammer dat de HDX-1000 zo rond de 200 euro komt,...
Ik had hem vrijdagavond ervoor besteld, dus pak hem beet 4 werkdagen. Ik denk dat die van jou ook wel donderdag of vrijdag zal arriveren.DjWannaB2002 schreef op maandag 01 december 2008 @ 21:53:
[...]
En wanneer heb je hem besteld?
Ik heb hem zelf namelijk gisteravond besteld, ben wel benieuwd hoe lang het ongeveer duurt voordat ik hem in huis heb.
Als de site nog lang plat ligt, wil ik de software wel proberen te mailen of zo (helaas wat grote bestanden: firmware 32MB en NMT software 25 MB). Ik heb pas de nieuwste gedownloadrobertwebbe schreef op maandag 01 december 2008 @ 21:15:
Pffff, heb ik eindelijk binnen, kan ik hem niet updaten en de applicaties niet installeren omdat de site plat ligt
[ Voor 9% gewijzigd door HuMon op 01-12-2008 22:45 ]
Misschien handig om dan even bij Rapidshare oid te uploaden (met gebruiksaanwijzing svpHuMon schreef op maandag 01 december 2008 @ 22:37:
[...]
Als de site nog lang plat ligt, wil ik de software wel proberen te mailen of zo (helaas wat grote bestanden: firmware 32MB en NMT software 25 MB). Ik heb pas de nieuwste gedownload

Want ook ik zal binnenkort de nieuwe firmware nodig hebben.
Weet niet of het de nieuwste is, maar hier is wel firmware te downloaden en ook een gebruiksaanwijzing.
[ Voor 13% gewijzigd door 13art op 02-12-2008 00:39 ]
Ja, dat is de nieuwste...kun je hem dus ook gewoon vandaan halenDjWannaB2002 schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 00:28:
[...]
Misschien handig om dan even bij Rapidshare oid te uploaden (met gebruiksaanwijzing svp)
Want ook ik zal binnenkort de nieuwe firmware nodig hebben.
Weet niet of het de nieuwste is, maar hier is wel firmware te downloaden en ook een gebruiksaanwijzing.
je kunt de laatste firmware/apps hier downloaden: http://hdx1080.nl/support.phprobertwebbe schreef op maandag 01 december 2008 @ 21:15:
Pffff, heb ik eindelijk binnen, kan ik hem niet updaten en de applicaties niet installeren omdat de site plat ligt![]()
[afbeelding]
Verwijderd
Kennelijk het nieuwe zusje van de Dune HD Ultra.SNAFU schreef op maandag 01 december 2008 @ 21:46:
Heb zonet op de site van NMTank.fr deze gezien:
Plaatje:
[afbeelding]
Die House Use en Digital Signage zien er exact hetzelfde uit
Hier nog een product review van de HDX-1000.
En nog een, van zweeds naar engels vertaalde review.
En nog een, van zweeds naar engels vertaalde review.
[ Voor 42% gewijzigd door 13art op 02-12-2008 12:26 ]
Zo, hij is eindelijk binnen. Net even wat lopen prutsen, alleen vraag ik me af waarom je niet een hele map/lijst met muziekbestanden af kan spelen. 
Daarnaast werkt DTS 5.1 + 1080p uitstekend met de standaard firmware, kan nog niet updaten omdat ik er weinig van begrijp en rustig aan doe.
Daarnaast werkt DTS 5.1 + 1080p uitstekend met de standaard firmware, kan nog niet updaten omdat ik er weinig van begrijp en rustig aan doe.
Je kunt wel een hele map afspelen. Moet je op play drukken als je in een map staat en niet op enter...Updaten is vrij simpel. Download de nieuwste firmware, zet het op een USB stick of SD kaartje. Ga hier naartoe met met de file explorer (hele rechtse icoontje) en open het bestandje usbupdate.html. Alleen jammer dat de site van HDX tijdelijk down is dus word het downloaden een beetje lastig...MOAW schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 15:20:
Zo, hij is eindelijk binnen. Net even wat lopen prutsen, alleen vraag ik me af waarom je niet een hele map/lijst met muziekbestanden af kan spelen.
Zie boven voor een paar links naar de laatste updatesSleepyhead schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 15:57:
[...]
Alleen jammer dat de site van HDX tijdelijk down is dus word het downloaden een beetje lastig...
Thanks folks
nu even updaten dan maar
Verwijderd
Hallo,
Ik heb mijn sdx1000 gistermorgen ontvangen.
Het bladeren door het netwerk gaat maar voor een deel goed evenals het openen van films,muziek en foto's. Ik moet erbij zeggen dat ik (nog) geen hdd heb maar dat zou toch geen belemmering moeten zijn om mijn multimedia contents te kunnen streamen?
De SDX1000 ziet wel eem werkgroep en ook de app. (pc met vista premium en een laptop met vista ulitmate), ik kan vervolgens ook bladeren naar (sub)dir's maar kan als laatste geen bestanden raadplegen cq. afspelen.
Ik wilde bijv. de firmware upgrade doen. Ik kan dan de usb schijf wel benaderen waar de betreffende bestanden op staan maar dan krijg ik de melding: "Geen inhoud Gevonden"
Kan iemand mij helpen, misschien doe ik zelf iets niet goed of een bep. instelling ?! Alvast bedankt voor ieders reactie!
Ik heb mijn sdx1000 gistermorgen ontvangen.
Het bladeren door het netwerk gaat maar voor een deel goed evenals het openen van films,muziek en foto's. Ik moet erbij zeggen dat ik (nog) geen hdd heb maar dat zou toch geen belemmering moeten zijn om mijn multimedia contents te kunnen streamen?
De SDX1000 ziet wel eem werkgroep en ook de app. (pc met vista premium en een laptop met vista ulitmate), ik kan vervolgens ook bladeren naar (sub)dir's maar kan als laatste geen bestanden raadplegen cq. afspelen.
Ik wilde bijv. de firmware upgrade doen. Ik kan dan de usb schijf wel benaderen waar de betreffende bestanden op staan maar dan krijg ik de melding: "Geen inhoud Gevonden"
Kan iemand mij helpen, misschien doe ik zelf iets niet goed of een bep. instelling ?! Alvast bedankt voor ieders reactie!
Heb je wel in het menu de FILE optie gekozen?Verwijderd schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 18:39:
Als je nog Video of Audio had geselecteerd, dan klopt het dat hij de bestanden niet ziet...
Vandaag ook mijn hdx opgehaald bij dhl.
Eerst probleem is er: geen beeld over hdmi.
Na het 'loading' scherm krijg ik niks meer te zien. Tijdens het laden zie ik dat er een 720p signaal over de lijn wordt gestuurd. Na het laden (waneer het blauw lampje dus brand) krijgt mijn tv geen signaal meer over hdmi.
Via composiet wel beeld. Default instelling staat op auto. Deze veranderd naar 576p60, 720p60, 1080i of 1080p24 en geen van allen geeft beeld. Na het handmatig instellen krijg je ook geen beeld meer over composiet. Alleen dus door tv-mode + 0 te doen krijg ik weer beeld over composiet.
Heb de bijgeleverde en een eigen hdmi kabel geprobeerd en beiden hebben hetzelfde probleem.
Vreemd vind ik dat je tijdens heet 'loading' scherm wel beeld hebt...
Scherm is een Pioneer LX5080
Iemand raad hiermee of heb ik een half-gare hdx ontvangen?
Na het 'loading' scherm krijg ik niks meer te zien. Tijdens het laden zie ik dat er een 720p signaal over de lijn wordt gestuurd. Na het laden (waneer het blauw lampje dus brand) krijgt mijn tv geen signaal meer over hdmi.
Via composiet wel beeld. Default instelling staat op auto. Deze veranderd naar 576p60, 720p60, 1080i of 1080p24 en geen van allen geeft beeld. Na het handmatig instellen krijg je ook geen beeld meer over composiet. Alleen dus door tv-mode + 0 te doen krijg ik weer beeld over composiet.
Heb de bijgeleverde en een eigen hdmi kabel geprobeerd en beiden hebben hetzelfde probleem.
Ik was vanavond toch lekker aan het experimenteren met de HDX, en had nog niet mijn HDMI kabel geprobeerd. Ik maakte me meteen zorgen of dat zou werken en heb de HDMI kabel gekoppeld aan m'n beamer (normaal gesproken gebruik ik daarvoor de component uitgangen).PhuSioN schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 20:24:
Vandaag ook mijn hdx opgehaald bij dhl.
En kreeg hetzelfde probleem als jij! Het schakelen met de afstandsbediening naar 1080 en 720 zie je wel (beamer melding), maar verder geen beeld...
Toen even zoeken op de wiki http://networkedmediatank.com/wiki/index.php/Main_Page:
There is no video signal detected with HDMI connection during initial setup.
Workaround steps:
1. Connect your NMT to the Composite input of your TV
2. Boot up and you should see first boot up logo
3. Wait until the screen goes blank
4. Press TV Mode, release, wait 2 seconds, and press 1 for NTSC or 2 for PAL
5. If you see the color menu in Composite try to set the HDMI output at Setup -> Audio/Video and do a save.
6. Connect your NMT to an HDMI input of your TV.
7. Power up NMT
Ik heb ook nog een kleuren setting veranderd naar 0-255 (ik weet niet of dat veel uitmaakt), maar toen werkte het, pfffffew
En hij is onderweg vanuit Frankrijk. Hopelijk donderdag aan de deur.
I just can't wait
I just can't wait
Verwijderd
Hallo,
Excuus; Tweakernet: het moet uiteraard de hdx1000 zijn maar ik behoud het probleem ondanks dat ik voor File gekozen heb (zie reactie van Humon). Beide alvast dank voor jullie reactie.
Met vr. gr.
Ben
Excuus; Tweakernet: het moet uiteraard de hdx1000 zijn maar ik behoud het probleem ondanks dat ik voor File gekozen heb (zie reactie van Humon). Beide alvast dank voor jullie reactie.
Met vr. gr.
Ben
Voor diegene die nog HDX-1000 will aanshaffen doet HDX zelf een promotie, aankoop gebeurt dus wel vanuit China/Hong Kong:
Holiday Promotion and Fulfillment Updates
We are happy to annouce that during this festive season (1st Dec till 25th Dec) , for every 60 HDX 1000 player that we ship. 1 lucky winner will receive a mystery gift from us at HD Digital Technology.
In addition, in view of the festive's season we are ramping up our productions and we will ship your order within 7 business day after payment is received instead of the usual 14 days wait. We hope that by speeding up the fulfilment cycle, you can get your HDX 1000 in time for the holiday's! This is valid for all orders made before 1st Jan 2009.
Holiday Promotion and Fulfillment Updates
We are happy to annouce that during this festive season (1st Dec till 25th Dec) , for every 60 HDX 1000 player that we ship. 1 lucky winner will receive a mystery gift from us at HD Digital Technology.
In addition, in view of the festive's season we are ramping up our productions and we will ship your order within 7 business day after payment is received instead of the usual 14 days wait. We hope that by speeding up the fulfilment cycle, you can get your HDX 1000 in time for the holiday's! This is valid for all orders made before 1st Jan 2009.
Als het allemaal goed is komt die van mij morgen ook aan, incl Wifi-stick.. Toch heb ik nog een aantal vragen:
1. De bedoeling is om gebruik te maken van streaming via Wifi. In eerste instantie wil ik geen interne HD, maar een externe HD van ongeveer 500gb. Is het merk nog belangrijk in deze?
2. Zijn er verder nog verschillen of het een interne HD betreft of een externe? Kunnen de applicaties op beide HD`s draaien? Dus intern of extern.
Ik heb vast nog vele vragen, maar die komen later wel aan bod. Ik heb dit topic al 2 x doorgespit
Bedankt.
1. De bedoeling is om gebruik te maken van streaming via Wifi. In eerste instantie wil ik geen interne HD, maar een externe HD van ongeveer 500gb. Is het merk nog belangrijk in deze?
2. Zijn er verder nog verschillen of het een interne HD betreft of een externe? Kunnen de applicaties op beide HD`s draaien? Dus intern of extern.
Ik heb vast nog vele vragen, maar die komen later wel aan bod. Ik heb dit topic al 2 x doorgespit
Bedankt.
Op je eerste vraag: het merk van je externe HDD maakt uiteraard niets uit. Dit zal meer aan jezelf liggenFlyby_Wire schreef op woensdag 03 december 2008 @ 19:58:
Als het allemaal goed is komt die van mij morgen ook aan, incl Wifi-stick.. Toch heb ik nog een aantal vragen:
Ik heb vast nog vele vragen, maar die komen later wel aan bod. Ik heb dit topic al 2 x doorgespit![]()
Bedankt.
Op de tweede vraag: volgens mij kan je de apps alleen op een interne HDD zetten. In dat geval makkelijk op te lossen door voor een prikkie een 20GB erin te knallen ofzo...hoef je meteen je externe HDD niet in ext2,3 te formatteren (mocht het wel kunnen).
Staat alles in de root?Verwijderd schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 23:04:
Hallo,
Met vr. gr.
Ben
Heb je ook usbupdate.html gekopieerd?
[ Voor 28% gewijzigd door MeO op 03-12-2008 23:11 ]
Verwijderd
Sleepyhead en anderen.
Deeltje 2 was weer aan zijn max posts, hier deeltje 3: Networked Media Tank - deel 3
Deeltje 2 was weer aan zijn max posts, hier deeltje 3: Networked Media Tank - deel 3
Eh, wat heeft dat te maken met dit topic?Verwijderd schreef op donderdag 04 december 2008 @ 09:17:
Sleepyhead en anderen.
Verwijderd
Hi, ik heb een vraagje voor jullie:
Hebben de meeste van jullie er gelijk een schijf ingebouwd of niet?
Ik denk dat ik voorlopig nog alleen m'n externe en netwerk gebruik..
Oh en over welke franse winkel heeft iedereen het? Of wordt dat expres niet gezegd?
Oh en over welke franse winkel heeft iedereen het? Of wordt dat expres niet gezegd?
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2008 10:33 ]
Ehhh de HDX-1000 is ook een Network Media Tank, dus ook daar kan wel eens wat besproken worden over de HDX-1000 al zal het daar meer algemeen zijn en vergelijkend (vermoed ik)L4m0r schreef op donderdag 04 december 2008 @ 10:21:
[...]
Eh, wat heeft dat te maken met dit topic?
Als je naar hdx1080.com gaat zie je Where to buy: Distributors and ResellersVerwijderd schreef op donderdag 04 december 2008 @ 10:30:
http://www.hdx1080.com/in...ask=view&id=99&Itemid=121
Ik had mijn HDX1000 vorige week vrijdag besteld en kreeg gister een mailtje dat hij binnen 2 dagen verzonden word, dus binnen 7 dagenFloRadix schreef op woensdag 03 december 2008 @ 15:54:
[ Voor 35% gewijzigd door jordz. op 04-12-2008 11:19 ]
Ik heb er wel meteen een interne schijf van 1TB (F1 Spinpoint) bij besteld omdat ik hem ook mee wil nemen naar mn nachtdiensten bijv.Verwijderd schreef op donderdag 04 december 2008 @ 10:30:
Dit is die Franse winkel. Alleen is Franse winkel wat sneller neer te zetten dan er een url van te maken. Maar goed het is wel al eerder genoemd in dit topic. Was dus zo terug te vinden
Verwijderd
1. De HDX-1000 is een Networked Media Tank, voor meer informatie omtrent de functionele werking kun je daar informatie vindenL4m0r schreef op donderdag 04 december 2008 @ 10:21:
[...]
Eh, wat heeft dat te maken met dit topic?
2. De topicstart verwijst naar deeltje 2, daar kan nu dus deeltje 3 bij
Had gehoopt dat ik hem vandaag zou ontvangen, maar helaas volgens mij staat hij nog bij de Franse 'TNT'
Denk dus ook niet dat die morgen komt, of ze moeten opeens heel hard werken. Jammer want heb wel alles er al voor in huis (Harde schijf, netwerkkabel). Nog even geduld hebben.
Denk dus ook niet dat die morgen komt, of ze moeten opeens heel hard werken. Jammer want heb wel alles er al voor in huis (Harde schijf, netwerkkabel). Nog even geduld hebben.
Waarom kan ik de status van de torrents niet op de hdx bekijken als ik deze web-based heb toegevoegd via Clutch. (en andersom)
En hoe zet ik het apparaat netjes uit ?
De uitknop activeert het rode ledje, maar alle services blijven wel lopen.
Als ik dan de power er vanaf haal gaat hij de volgende keer bij opstarten kijken of de torrents nog wel correct zijn omdat de service abrupt onderbroken was.
En hoe zet ik het apparaat netjes uit ?
De uitknop activeert het rode ledje, maar alle services blijven wel lopen.
Als ik dan de power er vanaf haal gaat hij de volgende keer bij opstarten kijken of de torrents nog wel correct zijn omdat de service abrupt onderbroken was.
Verwijderd schreef op donderdag 04 december 2008 @ 18:40:
Heb je de Wiki wel gelezen?
Ja, als ik dat doe gaat de power er meteen af en worden de torrents bij de volgende opstart geheel gecontroleerd..... en over de torrent-overzicht kan ik alleen vinden hoe je Clutch kan opvragenHow do I fully shutdown the player?
Use the power on/off button!
Er zijn twee torrent programma's op de HDX, vermoedelijk gebruik je nu Clutch, als je Transmission gebruikt zie je wel de status van de downloads op je TV!a casema user schreef op donderdag 04 december 2008 @ 18:37:
Waarom kan ik de status van de torrents niet op de hdx bekijken als ik deze web-based heb toegevoegd via Clutch. (en andersom)
Op mijn website schrijf ik momenteel een handleiding voor de HDX 1000, daar verzamel ik allerlei uitleg:
NMT Downloaden met torrent:
Het is mogelijk torrents te downloaden. De torrent is toe te voegen met je pc. Er zijn 2 torrent programma's:
1) Transmission/ Clutch (standaard poort 51413):
Open een browser op je pc en ga naar: http://<IP ADRES HDX>:8077
Je krijgt een inlogschermpje: standaard is de gebruikersnaam "nmt" en het wachtwoord "123".
Je krijgt een scherm van de HDX om torrents toe te voegen, en je ziet de status van de downloads!
Links onderin is een icoon voor de settings (bijv. poort wijzigen).
2) BTPD (standaard poort 8881):
Open een browser op je pc en ga naar: http://<IP ADRES HDX>:8883/torrent/bt.cgi
TIP: bij gebruik van dit programma is de status van de downloads ook te zien op de HDX! Stoppen en starten van de downloads is dan ook mogelijk met de afstandsbediening.
[ Voor 10% gewijzigd door HuMon op 05-12-2008 13:07 ]
Verwijderd
Twee dagen geleden heb ik de HDX-1000 binnengekregen, besteld bij divxplayer.com, met een 1tb harde schijf erin.
Na twee dagen klooien werkt bijna alles, alleen zijn er een aantal puntjes:
- bij Youtube heb ik wel beeld maar geen geluid.
- het is me nog niet gelukt vanaf de PC die boven staat (zowel HDX als PC zijn wired verbonden met een router) de HDX die beneden staat, te benaderen. Nu lees ik op diverse fora dat dat o.a. kan via de samba-server. Op de HDX "runt" de server, nu schijn ik via de browser op de PC met het IP-adres van de HDX deze te kunnen benaderen als ik "http://192.168.1.66/ intik. de PC vindt alleen niets.
Wat doe ik fout?
De HDX heb ik aangemeld bij de router (speedtouch), de firewall op de PC laat hem ook door...
Voor de rest een briljant apparaat, speelt alles af wat je hem voert! En zeer prettig beeld op een Philips 107 cm full HD!
PS. HuMon: bedankt voor de handleiding, die miste ik nog! Keep em comin'!
Tinus.
Na twee dagen klooien werkt bijna alles, alleen zijn er een aantal puntjes:
- bij Youtube heb ik wel beeld maar geen geluid.
- het is me nog niet gelukt vanaf de PC die boven staat (zowel HDX als PC zijn wired verbonden met een router) de HDX die beneden staat, te benaderen. Nu lees ik op diverse fora dat dat o.a. kan via de samba-server. Op de HDX "runt" de server, nu schijn ik via de browser op de PC met het IP-adres van de HDX deze te kunnen benaderen als ik "http://192.168.1.66/ intik. de PC vindt alleen niets.
Wat doe ik fout?
De HDX heb ik aangemeld bij de router (speedtouch), de firewall op de PC laat hem ook door...
Voor de rest een briljant apparaat, speelt alles af wat je hem voert! En zeer prettig beeld op een Philips 107 cm full HD!
Tinus.
Als ik http://192.168.x.x intyp dan krijg ik ook nietsVerwijderd schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 15:13:
Wat doe ik fout?
Je moet voor het startscherm van de HDX intypen: http://<IP ADRES HDX>:8883/start.cgi?list
Zelf gebruik ik Filezilla of Freecommander om de HDX te benaderen en files over te sturen.
En de handleiding heb ik vanmiddag uitgebreid met een jukebox beschrijving.
[ Voor 4% gewijzigd door HuMon op 05-12-2008 15:23 ]
probeer dit eens \\192.168.166\Verwijderd schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 15:13:
Op de HDX "runt" de server, nu schijn ik via de browser op de PC met het IP-adres van de HDX deze te kunnen benaderen als ik "http://192.168.1.66/ intik. de PC vindt alleen niets.
Wat doe ik fout?
Tinus.
nu zou het wel moeten werken
Verwijderd
Bedankt voor de reacties!
Het is me gelukt via filezilla, via de browser (samba) echter nog niet. Kan één van jullie me vertellen hoe je de schijf van de HDX gewoon via de verkenner kunt benaderen?
Thanx!
Tinus
Het is me gelukt via filezilla, via de browser (samba) echter nog niet. Kan één van jullie me vertellen hoe je de schijf van de HDX gewoon via de verkenner kunt benaderen?
Thanx!
Tinus
nogmaaals, in je verkenner moet je de gewoon de IP van de HDX invoeren in deze stijl in je adresbalk:
\\IP.VAN.DE.HDX\ of zoals hierboven \\192.168.1.166\
Verwijderd
Omdat je daarmee aangeeft dat je een webserver wilt benaderen.HuMon schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 15:21:
[...]
Als ik http://192.168.x.x intyp dan krijg ik ook niets
Verwijderd
Heb ik al meerdere malen geprobeerd, elke keer wordt de melding "kan \\192.168.1.66\ niet vinden" weergegeven...FloRadix schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 18:05:
nogmaaals, in je verkenner moet je de gewoon de IP van de HDX invoeren in deze stijl in je adresbalk:
Moet ik iets instellen op de HDX-1000?
Als ik in de verkenner op "Mijn netwerklocaties" klik, dan zie ik de HDX al staan. Het is dus niet nodig om zelf een adres in te typen.Heb ik al meerdere malen geprobeerd, elke keer wordt de melding "kan \\192.168.1.66\ niet vinden" weergegeven...
Moet ik iets instellen op de HDX-1000?
Instellingen in de HDX:
Ga naar Instellingen > NMT Programma's:
Toestel Naam: HDX1000 (ZONDER spaties!)
Samba Werkgroep: (dezelfde werkgroep als de pc invullen)
Samba Server: AAN.
Zo heb ik het gedaan:HuMon schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 23:23:
[...]
Als ik in de verkenner op "Mijn netwerklocaties" klik, dan zie ik de HDX al staan. Het is dus niet nodig om zelf een adres in te typen.
Instellingen in de HDX:
Ga naar Instellingen > NMT Programma's:
Toestel Naam: HDX1000 (ZONDER spaties!)
Samba Werkgroep: (dezelfde werkgroep als de pc invullen)
Samba Server: AAN.
ip hdx: 192.168.1.103
ip pc:192.168.1.100
HDX instellingen:
-Op de HDX moet je de samba server starten.
-Dan ga je naar "gedeelde mappen" en druk op "voeg toe"
-share naam: vul maar iets in
-URL: smb://192.168.1.103/share
-User name: nmt
-Wachtwoord: 1234
-opslaan
PC instellingen:
-Dan ga je naar de pc, en ga je naar "netwerklocaties"
-Vervolgens druk je op "netwerklocatie toevoegen"
-Vul in: \\192.168.1.103\share
-Dan krijg je een login scherm, vul in als gebruikersnaam: nmt, wachtwoord: 1234 en druk op enter
-Nu kun je de share een naam geven, ik heb gedaan : HDX1000
-Als het goed is staat de share onder "mijn netwerklocaties.
PS: Let op de verschillende slashes, op de HDX naar rechts, op de pc naar links!
Letop: ik heb mijn eigen ip adressen gebruikt, die zul jij moeten wijzigen. Voor de pc kun je dit controleren in een dos venster, en tik in: ipconfig. Voor de HDX1000: ga naar "netwerk", daar staat je ip.
[ Voor 10% gewijzigd door Distortion op 06-12-2008 07:02 ]
Verwijderd
HuMon en Flyby_Wire: Thanx voor de hulp, het is gelukt! Ik had de workgroup op de hdx fout ingevuld, daar bleek het aan te liggen.
Gisteravond nog wat gespeeld met de hdx... Het viel me op dat de muziekspeelfuncties erg veel te wensen over laten; je hebt een lijst met mp3's, daar kies je er één uit, die wordt dan ook welk afgespeeld... maar daar blijft het dan ook bij. Vooruitspoelen kan niet, naar een vorig of volgend nummer gaan kan niet, je moet het spelende nummer stoppen om iets anders af te kunnen spelen. Ik weet niet of er programmaatjes zijn die je op de hdx kunt installeren die dit wel aankunnen, zoiets als winamp of zo, ik heb er in ieder geval niets over kunnen vinden!
Dit is nog absoluut een verbeterpuntje voor de hdx, een goede muziekjukebox!
Voor film is het de ideale speler: alles wordt afgespeeld!
Tinus...
Gisteravond nog wat gespeeld met de hdx... Het viel me op dat de muziekspeelfuncties erg veel te wensen over laten; je hebt een lijst met mp3's, daar kies je er één uit, die wordt dan ook welk afgespeeld... maar daar blijft het dan ook bij. Vooruitspoelen kan niet, naar een vorig of volgend nummer gaan kan niet, je moet het spelende nummer stoppen om iets anders af te kunnen spelen. Ik weet niet of er programmaatjes zijn die je op de hdx kunt installeren die dit wel aankunnen, zoiets als winamp of zo, ik heb er in ieder geval niets over kunnen vinden!
Dit is nog absoluut een verbeterpuntje voor de hdx, een goede muziekjukebox!
Voor film is het de ideale speler: alles wordt afgespeeld!
Tinus...
Verwijderd
eltee1, toets ipv OK op de Play toets van je afstandsbediening. De hele map wordt dan afgespeeld. Je kunt ook voorruit/achteruit volgende/vorige toetsen.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Alle posts m.b.t. levertijd zullen direct worden verwijderd, dit is namelijk _niet_ de bedoeling van dit topic!
Alle posts m.b.t. levertijd zullen direct worden verwijderd, dit is namelijk _niet_ de bedoeling van dit topic!