Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:43

13art

Moderator Mobile
Hoe zit het met dat programma MyiHome?
Is het niet zo dat als je daar aangeeft welke mappen je wil delen dat dat programma dan verder de stream naar de HDX-1000 regelt? Dat programma lijkt me anders een beetje onzinnig....

Misschien heb ik het helemaal verkeerd begrepen hoor, want is gewoon eigen interpretatie van het programma en heb zelf de HDX-1000 nog niet (hopelijk komt die vandaag)

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaN
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

Hey mensen, een nieuw probeerseltje, i.p.v. een HD een SSD.

http://gathering.tweakers...message/31160501#31160501

Ik kreeg vandaag bericht dat hij verstuurd is, ben benieuwd of dit wat is.

Url naar de bestelde SSD:

http://cgi.ebay.nl/ws/eBa...EWNX:IT&item=150313894845

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knaak
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 30-06 10:10

Knaak

It's me, Mario!

Hmm, ik zit weer met een probleem. Er is meerdere malen door tweakers gezegd dat je dmv op de play knop te drukken, een hele map kan afspelen. Echter wil dit bij mij niet werken, ik zie wel 1sec "buffering" in beeld maar daarna switched die terug naar het selectie scherm.

Iemand een soortgelijks probleem ondervonden? Ik heb de laatste firmware + NMT apps (640gb WD schijf) erop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepyhead
  • Laatst online: 28-06 13:42

Sleepyhead

Sleepy as always....

Topicstarter
DjWannaB2002 schreef op zaterdag 06 december 2008 @ 11:23:
Hoe zit het met dat programma MyiHome?
Is het niet zo dat als je daar aangeeft welke mappen je wil delen dat dat programma dan verder de stream naar de HDX-1000 regelt? Dat programma lijkt me anders een beetje onzinnig....

Misschien heb ik het helemaal verkeerd begrepen hoor, want is gewoon eigen interpretatie van het programma en heb zelf de HDX-1000 nog niet (hopelijk komt die vandaag)
De myiHome software fungeert als server. Je kunt idd gewoon aangeven welke mappen je via deze server wilt streamen. Naast dat voegt het ook wat extra functionaliteit toe, namelijk het afspelen van foto's tijden het afspelen van muziek en vice versa. Ook .pls en .m3u bestanden worden ondersteund.
Sangroid schreef op zaterdag 06 december 2008 @ 11:53:
Hey mensen, een nieuw probeerseltje, i.p.v. een HD een SSD.

http://gathering.tweakers...message/31160501#31160501

Ik kreeg vandaag bericht dat hij verstuurd is, ben benieuwd of dit wat is.

Url naar de bestelde SSD:

http://cgi.ebay.nl/ws/eBa...EWNX:IT&item=150313894845
Ben benieuwd wat jou ervaringen er mee zijn. Dat het niet zo'n super SSD is maakt niks uit zal snel genoeg zijn. Ben benieuwd of het werkt. In je reactie geef je aan dat je het geluid hoewel het minimaal is irritant vind... Wanneer hoor je dit dan? Vooral als hij in standby staat en niks doet of ook tijdens het afspelen van films?
MOAW schreef op zaterdag 06 december 2008 @ 12:38:
Hmm, ik zit weer met een probleem. Er is meerdere malen door tweakers gezegd dat je dmv op de play knop te drukken, een hele map kan afspelen. Echter wil dit bij mij niet werken, ik zie wel 1sec "buffering" in beeld maar daarna switched die terug naar het selectie scherm.

Iemand een soortgelijks probleem ondervonden? Ik heb de laatste firmware + NMT apps (640gb WD schijf) erop.
Heb je dit probleem met muziek?? Mischien dat je teveel muziek in een map hebt staan. Ik heb het alleen nog maar geprobeerd met mappen met 1 album erin. Let op dat als je een ISO afspeelt je alleen op enter mag drukken en niet op play (staat in de wiki is ook al aan bod gekomen in dit topic.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaN
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

Sleepyhead schreef op zaterdag 06 december 2008 @ 13:02:
Ben benieuwd wat jou ervaringen er mee zijn. Dat het niet zo'n super SSD is maakt niks uit zal snel genoeg zijn.
Zo denk ik er ook over, snel genoeg is hij zeker. Nu maar hopen dat hij werkt...
In je reactie geef je aan dat je het geluid hoewel het minimaal is irritant vind... Wanneer hoor je dit dan? Vooral als hij in standby staat en niks doet of ook tijdens het afspelen van films?
Allebei, als hij standby staat hoor je hem zachtjes 'gieren' en tijdens de 'stille' momenten in een film. Maar ik ben een pietlut wat dat soort dingen betreft, hoor... :-)

[ Voor 21% gewijzigd door NaN op 06-12-2008 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
[...]

De myiHome software fungeert als server. Je kunt idd gewoon aangeven welke mappen je via deze server wilt streamen. Naast dat voegt het ook wat extra functionaliteit toe, namelijk het afspelen van foto's tijden het afspelen van muziek en vice versa. Ook .pls en .m3u bestanden worden ondersteund.
Las ook ergens dat de MyiHome geen iso zou ondersteunen???
Wat zijn de voordelen en wat zijn de nadelen van een programma als MyiHome?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeO
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-04 21:46

MeO

DjWannaB2002 schreef op zaterdag 06 december 2008 @ 14:35:
[...]

Las ook ergens dat de MyiHome geen iso zou ondersteunen???
Wat zijn de voordelen en wat zijn de nadelen van een programma als MyiHome?
http://www.syabas.com/solution_myihome.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knaak

Knaak

It's me, Mario!

Heb je dit probleem met muziek?? Mischien dat je teveel muziek in een map hebt staan. Ik heb het alleen nog maar geprobeerd met mappen met 1 album erin. Let op dat als je een ISO afspeelt je alleen op enter mag drukken en niet op play (staat in de wiki is ook al aan bod gekomen in dit topic.)
Muziek ja, mp3's. Max 15-25 in een map maar hij kapt ermee voordat die is begonnen met spelen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Distortion
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online

Distortion

Bottle to Throttle

Gisteren heb ik even 2 .mkv bestanden geprobeert, HD 720P met wma-pro geluid. Nu zou het zo moeten zijn dat als ik de de audio op digital raw zet, geluid moest hebben via mijn yamaha dts receiver, maar niks van dit alles. Wanneer ik de audio op PCM zet , heb ik wel gewoon stereo geluid.

Kan iemand mij even uit de brand helpen?

The only mystery in life is why the kamikaze pilots wore helmets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaN
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

Flyby_Wire schreef op zondag 07 december 2008 @ 09:18:
Gisteren heb ik even 2 .mkv bestanden geprobeert, HD 720P met wma-pro geluid. Nu zou het zo moeten zijn dat als ik de de audio op digital raw zet, geluid moest hebben via mijn yamaha dts receiver, maar niks van dit alles. Wanneer ik de audio op PCM zet , heb ik wel gewoon stereo geluid.

Beetje lastig om zo antwoord te geven, he.. Ondersteunt je 'yamaha dts receiver' nou wma-pro of niet?

Staat vast wel ergens in de specs, misschien is het handiger als je schrijft _welke_ yamaha receiver je hebt.

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeO
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-04 21:46

MeO

Flyby_Wire schreef op zondag 07 december 2008 @ 09:18:

Ik weet niet welke receiver je hebt, maar de meeste receivers ondersteunen geen wma-pro. Verder decodeert de HDX1K alleen naar stereo. Vandaar dat je gewoon stereo krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Net even snel aangesloten, direct via HDMI, had me voorbereid op dat ik via omwegen HDMI werkend moest zien te krijgen, maar alles werkte gewoon direct out of the box. Firmware geupdate en nu de applicaties installeren. Moet zeggen dat het allemaal vrij eenvoudig werkt.

Nu we het toch over WMA-Pro hebben, hoe staan daar de instellingen bij jullie? Raw of pcm, aangezien het probleem van bovenstaande poster.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
  • Laatst online: 30-06 22:43
DjWannaB2002 schreef op zondag 07 december 2008 @ 14:36:
Nu we het toch over WMA-Pro hebben, hoe staan daar de instellingen bij jullie? Raw of pcm, aangezien het probleem van bovenstaande poster.
Volgens mij op PCM, daar mijn reciever geen WMA-Pro kan decoderen. Ik had hiervoor ook niet eens van WMA-Pro gehoord.....

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lulukai
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 29-06 13:11

Lulukai

God's gift to women

Wat is het verschil tussen de HDX-1000 en de HDX-900, die twintig dollar meer kost?

[ Voor 3% gewijzigd door Lulukai op 07-12-2008 15:21 ]

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloRadix
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09:54
ruyckske schreef op zondag 07 december 2008 @ 15:18:
Wat is het verschil tussen de HDX-1000 en de HDX-900, die twintig dollar meer kost?
Hier is een goede vergelijkstabel

Grote verschillen:
DTS Support
HDMI 1.3
Video Composite
USB Slave
SD Card lezer
Design & allu case
Betere koeling - echt stil !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lulukai
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 29-06 13:11

Lulukai

God's gift to women

Bedankt voor de heel nuttige tabel! Als ik het goed lees is de HDX-1000 beter uitgerust en tegelijk toch goedkoper, dus waarom zou iemand dan de HDX-900 kopen?

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
ruyckske schreef op zondag 07 december 2008 @ 16:15:
Bedankt voor de heel nuttige tabel! Als ik het goed lees is de HDX-1000 beter uitgerust en tegelijk toch goedkoper, dus waarom zou iemand dan de HDX-900 kopen?
Wordt ook niet meer gedaan denk ik aangezien dat een ouder model is en de HDX-1000 de opvolger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 175654

Ik volg dit topic al een tijdje en ben ook enthousiast geraakt door de HDX1000, dus ga ik hem van de week ook maar halen! bij divxplayer.nl

alleen zit ik met de volgende vraag mbt de interne harddisk die ik erbij ga nemen.

het is mij nog niet echt duidelijk hoe de interne HDD geformateerd dient te worden NTFS of EXT2 of EXT3???

NTFS voor de video/audio en foto-bestanden lijkt me het gemakkelijkste omdat je dan een netwerkstation kunt toevoegen binnen windows en vervolgens in de windows verkenner bestanden kunt uitwisselen dmv kopieren/knippen en plakken, en ook kun je de bestanden nog bewerken indien nodig.

Ik heb begrepen dat voor de NMT applicaties de schijf in EXT2/3 geformateerd dient te worden! Maar dat je binnen windows niet je bestanden kunt uitwisselen.

Kun je ook de schijf in 2 partities verdelen en dan de partitie waarop de NMT applicaties worden geinstalleerd formateren in EXT2/3 en de andere partitie waarop uiteindelijk al het mediacontent komt te staan formateren in NTFS??

Wie kan mij hierover duidelijkheid verstrekken en omschrijven hoe ik e.e.a. het beste kan doen, met eventueel aan te geven wat de voor en/of nadelen zijn van NTFS / EXT2 / EXT3

greetz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuMon
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 29-06 12:13
Anoniem: 175654 schreef op zondag 07 december 2008 @ 19:32:
alleen zit ik met de volgende vraag mbt de interne harddisk die ik erbij ga nemen.
het is mij nog niet echt duidelijk hoe de interne HDD geformateerd dient te worden NTFS of EXT2 of EXT3???

NTFS voor de video/audio en foto-bestanden lijkt me het gemakkelijkste omdat je dan een netwerkstation kunt toevoegen binnen windows en vervolgens in de windows verkenner bestanden kunt uitwisselen dmv kopieren/knippen en plakken, en ook kun je de bestanden nog bewerken indien nodig.

Ik heb begrepen dat voor de NMT applicaties de schijf in EXT2/3 geformateerd dient te worden! Maar dat je binnen windows niet je bestanden kunt uitwisselen.

Kun je ook de schijf in 2 partities verdelen en dan de partitie waarop de NMT applicaties worden geinstalleerd formateren in EXT2/3 en de andere partitie waarop uiteindelijk al het mediacontent komt te staan formateren in NTFS??

Wie kan mij hierover duidelijkheid verstrekken en omschrijven hoe ik e.e.a. het beste kan doen, met eventueel aan te geven wat de voor en/of nadelen zijn van NTFS / EXT2 / EXT3
greetz
Ik heb zelf de schijf als EXT3 geformatteerd, dat wordt default door de HDX aangegeven. Vanuit Windows is de schijf prima te benaderen als netwerkschijf (FTP of met de verkenner).

Ik heb de HDX nog niet via de USB aansluiting aangesloten (FTP werkt al prima), ik begreep dat je dan eventueel een extra driver in Windows moet installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Distortion
  • Nu online

Distortion

Bottle to Throttle

De NMT gaat de interne HD automatisch formateren naar EXT3, als je naar "onderhoud" gaat. Zorg dat je de laatste Firmware en NMT apps op een USB stick of SD kaart hebt, dan worden direct de apps erop gezet, en ben je klaar. De externe HD, als je die hebt, kun je gewoon als NTFS formateren in windows.

Het voordeel van EXT3 is volgens mij dat het nauwlijks fragmenteert, en ondersteund ook 4GB en groter, maar dat is bij EXT2 volgens mij ook al zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ok thanks maar als er vervolgens dan regelmatig een update wordt uitgebracht van de firmware/nmt applicaties betekent dit dan dat telkens de harddisk moet worden leeggemaakt omdat de schijf dan telkens opnieuw wordt geformateerd of is dit niet zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Distortion
  • Nu online

Distortion

Bottle to Throttle

Anoniem: 175654 schreef op zondag 07 december 2008 @ 20:01:
Ok thanks maar als er vervolgens dan regelmatig een update wordt uitgebracht van de firmware/nmt applicaties betekent dit dan dat telkens de harddisk moet worden leeggemaakt omdat de schijf dan telkens opnieuw wordt geformateerd of is dit niet zo
Om eerlijk te zijn weet ik dat niet (3 dagen in bezit), maar dat lijkt mij niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 94923

Nee dit is niet zo. Na een firmwared update kunnen de applicaties bijgewerkt worden zonder dat je data wordt aangetast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Toen ik vandaag naar mn werk ging, was de HDX nog bezig met formatteren en installeren van de applicaties. Ben toen weg gegaan, vriendin instructies gegeven (die paar uur later thuis kwam) Maar nu heeft ze dus zonder eerst te kijken de HDX uitgezet (standby, rode lampje brand) Nu zegt ze alleen (ben zelf nog niet thuis) Dat om de zoveel tijd de hardeschijf even gaat draaien, of op zijn 'vriendins' gezegd: "het lijkt alsof die opstijgt, alsof er even kort een cd draait". Is dit bij jullie ook, dat in standby de harde schijf even kort actief wordt?

Meen me te herinneren dat het al eerder in dit topic voorbij was gekomen maar kan het zo snel niet terug vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Distortion
  • Nu online

Distortion

Bottle to Throttle

DjWannaB2002 schreef op zondag 07 december 2008 @ 20:17:
Toen ik vandaag naar mn werk ging, was de HDX nog bezig met formatteren en installeren van de applicaties. Ben toen weg gegaan, vriendin instructies gegeven (die paar uur later thuis kwam) Maar nu heeft ze dus zonder eerst te kijken de HDX uitgezet (standby, rode lampje brand) Nu zegt ze alleen (ben zelf nog niet thuis) Dat om de zoveel tijd de hardeschijf even gaat draaien, of op zijn 'vriendins' gezegd: "het lijkt alsof die opstijgt, alsof er even kort een cd draait". Is dit bij jullie ook, dat in standby de harde schijf even kort actief wordt?

Meen me te herinneren dat het al eerder in dit topic voorbij was gekomen maar kan het zo snel niet terug vinden.
Het is mij iig wel opgevallen wanneer de andere pc`s aan staan, die in hetzelfde netwerk hangen. Maar ik moet dit ook nog beter uitzoeken. Ik heb een samsung spinpoint 500GB btw.,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:45

Smarron

The bend

DjWannaB2002 schreef op zondag 07 december 2008 @ 20:17:

Flyby_Wire schreef op zondag 07 december 2008 @ 20:22:
[...]

Het is mij iig wel opgevallen wanneer de andere pc`s aan staan, die in hetzelfde netwerk hangen. Maar ik moet dit ook nog beter uitzoeken. Ik heb een samsung spinpoint 500GB btw.,
Dit heb ik ook. Heel toevallig ook een Samsung 500GB Spinpoint T166, maar ik denk dat het te maken heeft met het netwerk. Bij acitiviteit in het netwerk spint de HD gewoon op. Die HDX van mij staat nu al een uurtje uit, maar de HD draait al een tijdje door.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Zou kunnen, alleen heb voor netwerk nog niks ingesteld. Of hij moet automatisch het netwerk opgepikt hebben wat er thuis al was tussen de laptop en de pc.
Heb zelf trouwens Spinpoint F1 1TB

[ Voor 10% gewijzigd door 13art op 07-12-2008 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 107573

Smarron schreef op zondag 07 december 2008 @ 20:48:
[...]

[...]
Dit heb ik ook. Heel toevallig ook een Samsung 500GB Spinpoint T166, maar ik denk dat het te maken heeft met het netwerk. Bij acitiviteit in het netwerk spint de HD gewoon op. Die HDX van mij staat nu al een uurtje uit, maar de HD draait al een tijdje door.
Idem dito bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 30-06 09:07
Bij mij niet, zelfde schijf heb ik overigens. Ik werk wireless, mss is dat een verschil. Bij mij gaat ie na een bepaalde tijd weer uit, en gaat niet meer aan totdat ik hem echt aanroep.

44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 94923 schreef op zondag 07 december 2008 @ 20:17:
Nee dit is niet zo. Na een firmwared update kunnen de applicaties bijgewerkt worden zonder dat je data wordt aangetast.
Blijft de aanwezig mediacontent ook behouden bij een firmware update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmmmmark
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 31-05 11:01
Dat had ik idd ook al gelezen en dat forum. Hoe bevalt het? En heb je er een harde schijf ingedaan of via netwerk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 175654 schreef op zondag 07 december 2008 @ 23:04:
[...]

Blijft de aanwezig mediacontent ook behouden bij een firmware update?
Yep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

DjWannaB2002 schreef op zondag 07 december 2008 @ 20:50:
Zou kunnen, alleen heb voor netwerk nog niks ingesteld. Of hij moet automatisch het netwerk opgepikt hebben wat er thuis al was tussen de laptop en de pc.
Heb zelf trouwens Spinpoint F1 1TB
Zojuist even getest zonder de netwerkkabel erin, maar de HD spint na 10 seconden standby toch weer uit zichzelf op. Het heeft dus niks met netwerkacitiviteit te maken. Wie heeft hier behalve Appie Heijn nog meer last van ? Op deze manier moet ik elke keer de powerbutton achterop indrukken en dan is het nut van standby een beetje verdwenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bij mij spint ie alleen op bij, zoals eerder gemeld, netwerkactiviteit (wired). Als ik het USB kabeltje loskoppel en ik laat de HDX stanby staan, hoor ik de HD niet meer.

Ben trouwens wel blij dat alle content aanwezig blijft op de interne HD na een firmwareupdate.

Dat ie maar snel mag komen, wil gewoon blu-ray's met DTS kunnen checken. Om nou een volledige blu ray van 45 gig te gaan conventeren naar AC3 zie ik niet echt zitten :9 . Spul van 8 of 12 gig bijv. gaat dan nog wel.

[ Voor 48% gewijzigd door Anoniem: 107573 op 08-12-2008 00:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Het is misschien wel een hele domme vraag, maar hoe krijg ik via het netwerk bestanden van mn pc op de hardeschijf in de HDX-1000?
Ik kan wel gewoon streamen van pc naar de hdx, maar hoe ik bestanden kan overzetten weet ik niet :S Kan er zo met de wiki ook niet 1,2,3 uitkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepyhead

Sleepyhead

Sleepy as always....

Topicstarter
DjWannaB2002 schreef op maandag 08 december 2008 @ 00:45:
Het is misschien wel een hele domme vraag, maar hoe krijg ik via het netwerk bestanden van mn pc op de hardeschijf in de HDX-1000?
Ik kan wel gewoon streamen van pc naar de hdx, maar hoe ik bestanden kan overzetten weet ik niet :S Kan er zo met de wiki ook niet 1,2,3 uitkomen.
Dat moet je dus vanaf de pc doen. Kijk ff naar deze reactie:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/31160096#31160096
Smarron schreef op zondag 07 december 2008 @ 23:29:
[...]
Zojuist even getest zonder de netwerkkabel erin, maar de HD spint na 10 seconden standby toch weer uit zichzelf op. Het heeft dus niks met netwerkacitiviteit te maken. Wie heeft hier behalve Appie Heijn nog meer last van ? Op deze manier moet ik elke keer de powerbutton achterop indrukken en dan is het nut van standby een beetje verdwenen.
Een andere mogelijkheid is om de combinatie STANDBY+DELETE op de afstandsbediening te gebruiken. Gaat hij ook helemaal uit. Kun je hem ook alleen niet meer aanzetten via afstandsbediening.... Hoef je alleen niet naar de tv te lopen... :P

[ Voor 36% gewijzigd door Sleepyhead op 08-12-2008 00:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Sleepyhead schreef op maandag 08 december 2008 @ 00:53:
[...]

Dat moet je dus vanaf de pc doen. Kijk ff naar deze reactie:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/31160096#31160096

[...]

Een andere mogelijkheid is om de combinatie STANDBY+DELETE op de afstandsbediening te gebruiken. Gaat hij ook helemaal uit. Kun je hem ook alleen niet meer aanzetten via afstandsbediening.... Hoef je alleen niet naar de tv te lopen... :P
Dank voor het antwoord, ga het morgen meteen proberen, maar moet lukken :)

Het is toch vreemd dat de één wel last heeft van een om de zoveel tijd opstartende harde schijf en de ander niet.... Zal zo eens alle pc's in het netwerk helemaal uit zetten, maar verwacht niet dat dat de oplossing is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

de HDX 1000 heeft NAS access maar hoe is de werking van SMB, NFS en FTP

en wat zijn de verschillen, en welke manier is de beste of meest gebruikte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Flyby_Wire schreef op zaterdag 06 december 2008 @ 06:55:
[...]
PC instellingen:

-Dan ga je naar de pc, en ga je naar "netwerklocaties"
-Vervolgens druk je op "netwerklocatie toevoegen"
-Vul in: \\192.168.1.103\share
-Dan krijg je een login scherm, vul in als gebruikersnaam: nmt, wachtwoord: 1234 en druk op enter
-Nu kun je de share een naam geven, ik heb gedaan : HDX1000
-Als het goed is staat de share onder "mijn netwerklocaties.

PS: Let op de verschillende slashes, op de HDX naar rechts, op de pc naar links!

Letop: ik heb mijn eigen ip adressen gebruikt, die zul jij moeten wijzigen. Voor de pc kun je dit controleren in een dos venster, en tik in: ipconfig. Voor de HDX1000: ga naar "netwerk", daar staat je ip.
Als ik probeer een netwerklocatie toe te voegen en ik vul het ip adres in, dan krijg ik de volgende melding:
"The folder you entered does nog appear to be valid. Please choose another."

Ik draai Windows Vista Ultimate 64bit.

De eerdere stappen op de HDX-1000 gingen wel zonder problemen.
Dit heb ik gedaan:
HDX instellingen:

-Op de HDX moet je de samba server starten.
-Dan ga je naar "gedeelde mappen" en druk op "voeg toe"
-share naam: HDX1000-Film
-URL: smb://192.168.2.5/share
-User name: nmt
-Wachtwoord: 1234
-opslaan

De map HDX1000-Film zie ik wel terug op de HDX-1000 maar zie hem nergens in het netwerk.

[ Voor 16% gewijzigd door 13art op 08-12-2008 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:29

iMars

Full time prutser

Vandaag de knoop doorgehakt: *O* heb er 10 seconde geleden 1 besteld *O*

En nu maar wachten ...

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poppyzbrite
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-07-2024
[...]
Ik heb dat probleem ook en een ticket bij support ingediend. Ik kreeg een melding van support dat dit een bekend probleem is en wordt opgelost in een volgende firmware oplevering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[...]
De standby button dooft enkel het beeld.
De server apps moeten immers blijven draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Wat geeft bij jullie het beste beeld bij 1080p films?
23,9Hz
24Hz
50Hz
59,94Hz
60Hz?

Ben er voor mezelf nog niet echt uit.
Heb een 50Hz Panasanic flatscreen, dus logischerwijs zou ik denken dat alles boven 50Hz overdone zou zijn, maar weet het niet. De 1080p films die ik heb spelen zo goed als soepel af, maar er zijn toch stukken dat het beeld nog wat schokkerig verloopt.... Vraag me af of dit ligt aan het decoderen van de film (zijn mkv's) of aan de instellingen....

Speel het trouwens nog via Wireless N netwerk (ten minste pc is wireless HDX is wired) aangezien ik nog niet via het netwerk op de harde schijf van de HDX kan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

1080P 50Hz op m'n 42PZ85. Had 'm eerst op 60Hz staan, maar dan schokken bepaalde films, inderdaad met name mkv's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Damn ben ik even stom!!!!
Heb de server werkend gekregen. Gewoon verkeerd gekeken. Samba server stond dus niet aan terwijl ik dacht van wel!!! Stupid me! Nu wel blij :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chundo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 27-06 15:00
Ik heb mijne vandaag binnen gehad, ik ga hem dadelijk uitpakken en teste >:) , bij HDX besteld en het is allemaal snel gegaan en ik heb geen invoertaxen of zoiets moeten betalen! (Ik woon wel in Belgie)
28 - 11 besteld, 5 - 12 verstuurd en op 8 - 12 stond DHL voor de deur, precies 8 dagen en 213 euro betaald _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordz.
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-06 17:34
chundo schreef op maandag 08 december 2008 @ 18:23:
Ik heb mijne vandaag binnen gehad, ik ga hem dadelijk uitpakken en teste >:) , bij HDX besteld en het is allemaal snel gegaan en ik heb geen invoertaxen of zoiets moeten betalen! (Ik woon wel in Belgie)
28 - 11 besteld, 5 - 12 verstuurd en op 8 - 12 stond DHL voor de deur, precies 8 dagen en 213 euro betaald _/-\o_
De post is vandaag hier ook langs geweest er was alleen niemand thuis, dus hij komt morgen weer. Het pakketje ging van Amsterdam naar Brussel en toen naar Eindhoven en naar mijn huis. Ik moet 36,10 betalen, stond op het briefje. Vraag me wel af waarom hij via Belgie is gegaan, misschien is dat makkelijker voor DHL.

Arch Linux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:21
Mijn HDX gisteren op mijn pa zijn nieuwe Samsung 40" Full -HD LCD geprobeerd omdat mijn tv nog steeds niet binnen is. Wordt morgen eindelijk bezorgd!
Ik had zo'n 140gb aan HD materiaal op de hd van de hdx gezet via usb.
Dat duurde 1 uur en 50min. best rap dus.

Van alle films speelde de HDX er 2 niet af. De rest vlekkeloos.
Ik had video uitvoer op 1080P 24Hz gezet maar toen schokte een film.
Op 1080P 60Hz speelde alles vloeiend.

Ik vraag me alleen af waarom die 2 films het niet doen?

Dit is de info van de film;

Algemeen
Volledige naam : G:\Films HD\i am legend\i am legend alternatief.iso
Formaat : AVC
Formaat/Info : Advanced Video Codec
Bestandsgrootte : 7,16 GiB

Video
Format profile : High@L4.1
Format settings, CABAC : Ja
Format settings, ReFrames : 3 frames
Breedte : 1 920 pixels
Hoogte : 1 080 pixels
Beeldverhouding : 16/9
Framerate : 23,976 fps
Resolutie : 24 bits
Colorimetry : 4:2:0
Scan type : Progressive

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Distortion
  • Nu online

Distortion

Bottle to Throttle

coob schreef op maandag 08 december 2008 @ 20:17:
Mijn HDX gisteren op mijn pa zijn nieuwe Samsung 40" Full -HD LCD geprobeerd omdat mijn tv nog steeds niet binnen is. Wordt morgen eindelijk bezorgd!
Ik had zo'n 140gb aan HD materiaal op de hd van de hdx gezet via usb.
Dat duurde 1 uur en 50min. best rap dus.

Van alle films speelde de HDX er 2 niet af. De rest vlekkeloos.
Ik had video uitvoer op 1080P 24Hz gezet maar toen schokte een film.
Op 1080P 60Hz speelde alles vloeiend.

Ik vraag me alleen af waarom die 2 films het niet doen?

Dit is de info van de film;

Algemeen
Volledige naam : G:\Films HD\i am legend\i am legend alternatief.iso
Bestandsgrootte : 7,16 GiB

Video
Format profile : High@L4.1
Hoogte : 1 080 pixels
Beeldverhouding : 16/9
Speel je het in Myihome af? zo ja, volgens mij ondersteund deze geen .iso`s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lion78
  • Laatst online: 05-11-2024
Heb het kastje ongeveer een maand in gebruik, speelt veel af.Laatste updates geinstalleerd, draai alles via Myihome alleen kan ik het menu niet aan geen ondertiteling?? hebben meer mensen hier problemen mee?? iso's spelen niet via myihome daar ben ik al achter. Las iets over samba server werkt dit beter?

THNX!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepyhead

Sleepyhead

Sleepy as always....

Topicstarter
Dat is een AVCHD iso, is voor de PS3. Dat is het enige dat hij niet af speelt..... Is wel om te zetten. Zie ook in de FAQ waarom sommige iso's niet worden afgespeeld...

[ Voor 71% gewijzigd door Sleepyhead op 08-12-2008 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
Maar waarom speelt ie deze dan wel zonder problemen af??

Algemeen
ID : 1
Volledige naam : G:\Films HD\30.Days.of.Night.2007.BluRay.1080p.ps3\30.Days.of.Night.2007.BluRay.1080p.ps3.mpg
Formaat : BDAV
Formaat/Info : BluRay Video
Bestandsgrootte : 11,8 GiB
Duration : 1h 53mn
Totale bitrate : 15,0 Mbps
Maximum Overall bit rate : 35,5 Mbps

Video
ID : 4113 (0x1011)
Menu ID : 1 (0x1)
Format profile : Main@L4.1
Duration : 1h 52mn
Bitrate : 13,7 Mbps
Nominal bit rate : 14,0 Mbps
Hoogte : 798 pixels
Beeldverhouding : 2.406
Bits/(Pixel*Frame) : 0.381
Gebruikte encoder-bibliotheek : x264 core 56 svn-680

Audio
ID : 4352 (0x1100)
Menu ID : 1 (0x1)
Formaat : AC-3
Formaat/Info : Audio Coding 3
Duration : 1h 53mn
Bitrate-modus : Constant
Bitrate : 640 Kbps
Kanaal(en) : 6 kanalen
Kanaalposities : Front: L C R, Surround: L R, LFE
Samplerate : 48,0 KHz

-edit-

Ik zie nu dat dit een .mpg is en geen iso.
Ik zal em eens proberen om te zetten.

Tips hoe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Flyby_Wire schreef op maandag 08 december 2008 @ 20:24:
[...]

Speel je het in Myihome af? zo ja, volgens mij ondersteund deze geen .iso`s.
1. niet gaan zitten quoten als je de eerste bent die reageert. Dergelijke lange quotes maakt een topic chaotisch.
2. hij geeft aan dat die een kleine 2 uur bezig is geweest de interne harddisk te vullen. Myihome wordt dus niet gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 175654 schreef op maandag 08 december 2008 @ 09:32:
de HDX 1000 heeft NAS access maar hoe is de werking van SMB, NFS en FTP

en wat zijn de verschillen, en welke manier is de beste of meest gebruikte?
Is er niemand die mijn vraag kan beantwoorden??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Hebben jullie ook geen geluid als je naar een podcast luisterd (ben even de naam van het programma vergeten)?
Of moet je het geluid dan aansluiten via tulpkabels? Heb nu namelijk alles aangesloten via een optische kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 175654 schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 01:25:
[...]

In de verschillende Wiki's kun je vanalles over deze protocollen vinden.
Volgens mij heb je nog niet eens de moeite genomen Google aan de zwengelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars

iMars

Full time prutser

Anoniem: 175654 schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 01:25:
[...]

Je vraag is volgens mij al beantwoord, zie Flyby_Wire in "HDX-1000 Networked Media Tank Player"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katseviool
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-06 20:38
DjWannaB2002 schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 01:29:
Hebben jullie ook geen geluid als je naar een podcast luisterd (ben even de naam van het programma vergeten)?
Of moet je het geluid dan aansluiten via tulpkabels? Heb nu namelijk alles aangesloten via een optische kabel.
Werkt goed hier :)

Maar aanradertje is de Last.FM plugin van MSP Portal, is wel zwaar klote dat je steeds moet inloggen, maar eenmaal alles ingesteld is het echt super _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb je het over deze plugin? http://nmt.kowalczuk.eu/last.fm/index.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katseviool
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-06 20:38

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• straydog_50
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-02 18:19
Hallo

Ik heb ook de HDX-1000 gekocht en ik heb een probleem waar ik niet uit kom, Ik heb nog een ouderwetse Scart bak en ik heb deze kabels gekocht

[afbeelding]

stekkers in de HDX en de scart kabel op de tv, als ik de HDX aanzet, dan zie ik het logo van HDX en de message loading ( het lampje vooraan is nog rood,) zogauw deze op blauw springt verdwijnt mijn beeld van de tv op zwart. Ik heb het idee dat ik de set up menu van de hdx moet zien, maar dan zie ik dus niet. Doe ik wat verkeerd of zijn het niet de goede kabels ? Het lijkt net dat zo gauw de HDX gaat zenden de tv het niet aan kan en dus niks weergeeft. anyone a option ? _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chundo
straydog_50 schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 17:21:
Hallo

Ik heb ook de HDX-1000 gekocht en ik heb een probleem waar ik niet uit kom, Ik heb nog een ouderwetse Scart bak en ik heb deze kabels gekocht

[afbeelding]

stekkers in de HDX en de scart kabel op de tv, als ik de HDX aanzet, dan zie ik het logo van HDX en de message loading ( het lampje vooraan is nog rood,) zogauw deze op blauw springt verdwijnt mijn beeld van de tv op zwart. Ik heb het idee dat ik de set up menu van de hdx moet zien, maar dan zie ik dus niet. Doe ik wat verkeerd of zijn het niet de goede kabels ? Het lijkt net dat zo gauw de HDX gaat zenden de tv het niet aan kan en dus niks weergeeft. anyone a option ? _/-\o_
Ik heb hetzelfde probleem :( . Gisteren binnen gehad, hij werkte, ik kon bladeren door het menu en alles instellen. Ik zet er een HD in en formateer ze via de HDX. Alles werkte nog, daarna formateer ik de laatse partitie (die voor data bedoeld is) met acronis director suite naar NTFS en sinds dien het probleem gelijk jij het beschrijfd. Iemand een oplossing, misschien een knop om naar fabrieksinstellingen te gaan ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

straydog_50 schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 17:21:
Hallo

[afbeelding]

Dit al geprobeerd?

- 'TVMode' wait '0' = Auto TV mode (Please use it only for FAILSAFE)
- 'TVMode' wait '1' = Composite NTSC 480i
- 'TVMode' wait '2' = Composite PAL 576i
- 'TVMode' wait '3' = reserved
- 'TVMode' wait '4' = Component 720p60
- 'TVMode' wait '5' = Component 1080i60
- 'TVMode' wait '6' = Component 1080p60
- 'TVMode' wait '7' = HDMI 720p60
- 'TVMode' wait '8' = HDMI 1080i60
- 'TVMode' wait '9' = HDMI 1080p60
- 'TVMode' wait 'Caps/Num' = Toggles between 50/60 Hz, can be used in browser

* In jouw geval Composite PAL
* wait = 2 seconden
chundo schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 18:20:
[...]

Ik zet er een HD in en formateer ze via de HDX. Alles werkte nog, daarna formateer ik de laatse partitie (die voor data bedoeld is) met acronis director suite naar NTFS en sinds dien het probleem gelijk jij het beschrijfd. Iemand een oplossing, misschien een knop om naar fabrieksinstellingen te gaan ofzo?
NMT's lezen alleen EXT2/3 interne partities, dus gewoon 1 partitie houden.

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 94923 op 09-12-2008 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chundo
chundo schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 18:20:
[...]

Ik heb hetzelfde probleem :( . Gisteren binnen gehad, hij werkte, ik kon bladeren door het menu en alles instellen. Ik zet er een HD in en formateer ze via de HDX. Alles werkte nog, daarna formateer ik de laatse partitie (die voor data bedoeld is) met acronis director suite naar NTFS en sinds dien het probleem gelijk jij het beschrijfd. Iemand een oplossing, misschien een knop om naar fabrieksinstellingen te gaan ofzo?
Ik ben er uit! >:) De knop tv mode drukken en loslaten, 2 seconden wachten en 2 indrukken (voor pal) _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chundo
NMT's lezen alleen EXT2/3 interne partities, dus gewoon 1 partitie houden.
[/quote]

De interne HD heb ik als NTFS geformateerd en hij kan daar gewoon van lezen (de partitie waar de software opstaat van HDX en de swappartietie ben ik van af gebleven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saxion
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-08-2023
Het schijnt mogelijk te zijn om een gehele map met mp3's af te spelen met de play-button, echter dit is mij niet gelukt. Op het moment dat ik de map selecteer en de play-buttun van de ab kies, gaat de hdx even laden. Vervolgens keert de HDX weer terug naar het filemenu. Het lukt mij alleen maar om een enkele mp3 af te spelen. Hoe kan dit en hebben meer mensen dit?
Is er een workaround?

check de homepage button> ICT portal: techtuts.host.sk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• straydog_50
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-02 18:19
[quote]Anoniem: 94923 schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 18:23:
[...]

Dit al geprobeerd?

- 'TVMode' wait '0' = Auto TV mode (Please use it only for FAILSAFE)
- 'TVMode' wait '1' = Composite NTSC 480i
- 'TVMode' wait '2' = Composite PAL 576i
- 'TVMode' wait '3' = reserved
- 'TVMode' wait '4' = Component 720p60
- 'TVMode' wait '5' = Component 1080i60
- 'TVMode' wait '6' = Component 1080p60
- 'TVMode' wait '7' = HDMI 720p60
- 'TVMode' wait '8' = HDMI 1080i60
- 'TVMode' wait '9' = HDMI 1080p60
- 'TVMode' wait 'Caps/Num' = Toggles between 50/60 Hz, can be used in browser

* In jouw geval Composite PAL
* wait = 2 seconden

[...]

Hier ook een tevreden klant ;) heb dit foefje gedaan en het werkt, nu lekker verder prusten _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chundo
Het zou misschien handig zijn zo een dingen zoals de tv instellingen en de netwerkhandleiding in de startpost te zetten, misschien zijn er nog meer van die "handleidingen" die wel eens handig kunnen zijn

BTW, het is al een zeer mooie startpost *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 282589

Ik heb de HDX nu een tijdje en het werkt eigenlijk prima.
Ik heb alleen 2 dingetjes die ik niet voor elkaar krijg:
1. hoe benader ik de HDX als ftp server van buiten mijn netwerk?
2. de subs spelen niet bij mkv files.
Ik heb onderstaande allemaal goed staan... Maar als ik op substitle klik dan krijg ik een uitroepteken in beeld!

Wie kan mij helpen?

Alvast bedankt!

Why doesn't my subtitle display?
Please make sure that it is in the format that HDX supports.

The subtitle file must be in the same folder as the movie file.

The name of the subtitle file must be the exact same as the name of the movie except for the extension.

Subtitle language (Setup>Preferences>Subtitle language) must be set to anything but None. Remember to save the setting.

Does the HDX support embedded subtitles in mkv?
Yes!

1. Ensure that the embedded subtitles are supported by HDX, for example: .srt, .sub, .smi and .ssa

2. Turn on a subtitle by pressing "subtitle" button on the remote control

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Ik heb de HDX nu toegevoegd aan mijn HK TC-30. Even nog wat knoppen enzo instellen en dan ben moet alles werken. Ben benieuwd of ik hem perfect ingesteld ga krijgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

chundo schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 19:07:
Het zou misschien handig zijn zo een dingen zoals de tv instellingen en de netwerkhandleiding in de startpost te zetten, misschien zijn er nog meer van die "handleidingen" die wel eens handig kunnen zijn

BTW, het is al een zeer mooie startpost *O*
Staat allemaal reeds in de HDX Wiki en de NMT Wiki :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
Mijn tv is eindelijk binnen en ik heb eindelijk eens kunnen spelen met de HDX.
Wat me nu pas opvalt is dat de WD GP 1TB een hoog snerpend geluid maakt.
Vrij irritant en ik ga van het weekend eens proberen of ik wat rubber tussen de HD en de behuizing kan plaatsen.
Of zou dit problemen geven met de koeling van de HD?

Het is me ook opgevallen dat sommige HD films schokken bij 1080P 24Hz en niet bij 60Hz en bij sommige films is het weer net andersom.

[ Voor 17% gewijzigd door coob op 09-12-2008 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvrbtcpt
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:36
@coob Rubber plaatsen lijkt me geen goed idee. Aangezien er geen fan in zit wordt je HD gekoeld door de aluminium kast van de HDX. Die koeling verlies je als je er rubber tussen zet. Of je zou de temperatuur moeten meten om te zien of het misschien toch gaat.

De meeste films zitten tegen de 24fps. Als je dan 24hz of 50hz instelt gaat het meestal goed. Als je een andere framerate hebt bij een film moet je misschien ook een andere refresh rate instellen omdat dit anders niet synchroon loopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knaak

Knaak

It's me, Mario!

saxion schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 18:53:
Het schijnt mogelijk te zijn om een gehele map met mp3's af te spelen met de play-button, echter dit is mij niet gelukt. Op het moment dat ik de map selecteer en de play-buttun van de ab kies, gaat de hdx even laden. Vervolgens keert de HDX weer terug naar het filemenu. Het lukt mij alleen maar om een enkele mp3 af te spelen. Hoe kan dit en hebben meer mensen dit?
Is er een workaround?
What he said, dit probleem heb ik ook eerder gemeld. Erg vreemd iig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido09
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 27-05 20:44
Naar volle tevredenheid sinds een maand ook een HDX1000 in bezit.
Op mijn logitech 885 AB, de HDX toegevoegd en aan/uit gaat prima. Alle andere knoppen werken helaas niet.
Komt dit iemand bekent voor??

been there, done that, bought the T-shirt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Katseviool schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 13:40:
[...]

Werkt goed hier :)

Maar aanradertje is de Last.FM plugin van MSP Portal, is wel zwaar klote dat je steeds moet inloggen, maar eenmaal alles ingesteld is het echt super _/-\o_
En hoe heb je dat aangesloten dan? Ook via optical of coax?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

guido09 schreef op woensdag 10 december 2008 @ 00:06:
Naar volle tevredenheid sinds een maand ook een HDX1000 in bezit.
Op mijn logitech 885 AB, de HDX toegevoegd en aan/uit gaat prima. Alle andere knoppen werken helaas niet.
Komt dit iemand bekent voor??
Kies in de Logitech software voor Syabas Mediacenter PC :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16:43
Ik vind de ingebouwde BitTorrent eigenlijk een draak van een ding, vooral de manier van de progressie weergave is erg onefficiënt. Om toch een beetje het overzicht te behouden, verwijder ik de files maar zodra ze klaar zijn terwijl ik ze liever gewoon zou blijven delen (dat is toch de basisgedachte achter P2P). Ik zou liever een Vuze-achtige weergave willen zien waarbij je aan de bovenkant de nog downloadende torrents ziet en daaronder degene die klaar zijn. Ook zou één regel per torrent beter zijn dan een tabelweergave zoals dat nu is. Zolang je maar enkele torrents download is de huidige userinterface voldoende maar zodra je er een stuk of 10 hebt, vind ik niet meer overzichtelijk. Zijn er wellicht alternatieve hiervoor?

Tenslotte vind ik het aanbod HD materiaal toch nog een klein beetje tegenvallen. Er is nog maar relatief weinig beschikbaar van BR. En hetgeen dat ik download is nog relatief traag. De bekende series zijn welliswaar met een paar uur binnen (als je ze de dag na release download) maar bijvoorbeeld films kan dagen duren. Of kijk ik verkeerd? Heeft hier iemand nog tips misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars

iMars

Full time prutser

robertwebbe schreef op woensdag 10 december 2008 @ 09:45:
...

Tenslotte vind ik het aanbod HD materiaal toch nog een klein beetje tegenvallen. Er is nog maar relatief weinig beschikbaar van BR. En hetgeen dat ik download is nog relatief traag. De bekende series zijn welliswaar met een paar uur binnen (als je ze de dag na release download) maar bijvoorbeeld films kan dagen duren. Of kijk ik verkeerd? Heeft hier iemand nog tips misschien?
Via nieuwsgroepen misschien? Ik heb hier 1x van mogen proeven (2 dgn trial) en ben verkocht! Kost 7,50 p/mnd (afhankelijk van wat/waar je neemt natuurlijk). Binnen twee dagen 10 FullHD films binnen gehaald O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

robertwebbe schreef op woensdag 10 december 2008 @ 09:45:
Ik vind de ingebouwde BitTorrent eigenlijk een draak van een ding, vooral de manier van de progressie weergave is erg onefficiënt. Om toch een beetje het overzicht te behouden, verwijder ik de files maar zodra ze klaar zijn terwijl ik ze liever gewoon zou blijven delen (dat is toch de basisgedachte achter P2P). Ik zou liever een Vuze-achtige weergave willen zien waarbij je aan de bovenkant de nog downloadende torrents ziet en daaronder degene die klaar zijn. Ook zou één regel per torrent beter zijn dan een tabelweergave zoals dat nu is. Zolang je maar enkele torrents download is de huidige userinterface voldoende maar zodra je er een stuk of 10 hebt, vind ik niet meer overzichtelijk. Zijn er wellicht alternatieve hiervoor?
http://www.networkedmediatank.com/forumdisplay.php?fid=64

Wellicht heb je hier nog wat aan: Lt. Marx in "Networked Media Tank - deel 3"
http://www.binaries4all.nl/beginners/

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 94923 op 10-12-2008 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
  • Laatst online: 30-06 22:43
Ik heb vorig weekend de film Pearl Harbour binnen gehengeld. Het was bijna 50GB. De maximumsnelheid die de HDX haalt is 1Mbit, dus binnenhalen duurt wel even. Dan checken en unrarren. Het geheel viel tegen. Vrijdagavond aangezet en zondagmiddag was hij eindelijk klaar.

De SigmaDesign processor is hier duidelijk niet zo goed in. Tevens kan je een film met hoge bitrate kijken even vergeten als de HDX met iets anders bezig is.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvrbtcpt
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:36
asing schreef op woensdag 10 december 2008 @ 10:20:
Ik heb vorig weekend de film Pearl Harbour binnen gehengeld. Het was bijna 50GB. De maximumsnelheid die de HDX haalt is 1Mbit, dus binnenhalen duurt wel even. Dan checken en unrarren. Het geheel viel tegen. Vrijdagavond aangezet en zondagmiddag was hij eindelijk klaar.

De SigmaDesign processor is hier duidelijk niet zo goed in. Tevens kan je een film met hoge bitrate kijken even vergeten als de HDX met iets anders bezig is.
Dat is natuurlijk te verwachten, het is geen PC.
Wat ze wel hadden mogen doen was er een iets duurdere 1Gb netwerk chip in zetten die niet veel resources nodig heeft van de processor. Dan zou het kopieren naar de interne HD in ieder geval lekker snel gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 282725

Even een hersenspinsel...

Er zijn zoveel programma's om muziek op je computer af te spelen: realplayer, windows media player, winamp, quicktime, etc.
Wellicht voelt bv. winamp (da's mijn voorkeur, de meest gebruiksvriendelijke en snelle muziekspeler) zich geroepen stand-alone software te maken voor de HDX-1000, zodat deze ook lekker snel, overzichterlijk en vooral snel (qua bediening) muziek kan afspelen. Aan de hardware hoeft het denk ik niet te liggen; een apparaat wat zonder problemen HD-films af kan spelen, zou met een mp3-tje lijkt mij heel wat minder moeite moeten hebben. Het lijkt wel alsof de programmeurs van de software van de HDX-1000, PCH-A110 etc. niet de moeite genomen hebben een fatsoenlijke muziekspeler te maken, terwijl het heel goed mogelijk is.
Zijn er hier mensen die er net zo over denken? Als bv. Winamp met een goed werkende applicatie zou komen wat net zo goed en snel werkt als op de PC, ben ik best bereid daar geld voor neer te leggen.

Graag jullie op- en/of aanmerkingen en reacties!

Thanx, Tinus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saxion
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-08-2023
MOAW schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 23:09:
[...]

What he said, dit probleem heb ik ook eerder gemeld. Erg vreemd iig
ligt dit misschien aan de firmware versie. Ik beschik over de nieuwste versie.

check de homepage button> ICT portal: techtuts.host.sk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars

iMars

Full time prutser

FF een klein vraagje tussendoor, ik heb die van mij op maandag besteld, vrijwel meteen de status van pending naar confirmed (de betaling was goed aangekomen). Maar hoe lang duurt het ongeveer voordat de status weer veranderd? Ik men ergens gelezen te hebben dat iemand hem (via belgië) binnen 8 dagen kreeg. Dus ik weet wel waar ik ongeveer rekening mee moet houden... Maar ben gewoon erg nieuwsgierig :9~

edit: moet ik wel duidelijk zijn natuurlijk ;)
Ik heb het bij HDX zelf besteld...

[ Voor 9% gewijzigd door iMars op 10-12-2008 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

asing schreef op woensdag 10 december 2008 @ 10:20:

Die Sigma chip is er inderdaad niet voor bedoeld, daarom zijn de prestaties op dat gebied niet zo goed. Wat veel mensen doen is met hun PC middels Newsleecher downloaden en het laten extracten naar hun NMT.
Anoniem: 282725 schreef op woensdag 10 december 2008 @ 10:35:
Even een hersenspinsel...

Er zijn zoveel programma's om muziek op je computer af te spelen: realplayer, windows media player, winamp, quicktime, etc.
Wellicht voelt bv. winamp (da's mijn voorkeur, de meest gebruiksvriendelijke en snelle muziekspeler) zich geroepen stand-alone software te maken voor de HDX-1000, zodat deze ook lekker snel, overzichterlijk en vooral snel (qua bediening) muziek kan afspelen. Aan de hardware hoeft het denk ik niet te liggen; een apparaat wat zonder problemen HD-films af kan spelen, zou met een mp3-tje lijkt mij heel wat minder moeite moeten hebben. Het lijkt wel alsof de programmeurs van de software van de HDX-1000, PCH-A110 etc. niet de moeite genomen hebben een fatsoenlijke muziekspeler te maken, terwijl het heel goed mogelijk is.
Zijn er hier mensen die er net zo over denken? Als bv. Winamp met een goed werkende applicatie zou komen wat net zo goed en snel werkt als op de PC, ben ik best bereid daar geld voor neer te leggen.

Graag jullie op- en/of aanmerkingen en reacties!

Thanx, Tinus!
Hier is veel te vinden over Muziek icm een NMT. Zou me niets verbazen als derden een plugin bouwen die beter zijn werk doet.

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 94923 op 10-12-2008 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 282725

Hier is veel te vinden over Muziek icm een NMT. Zou me niets verbazen als derden een plugin bouwen die beter zijn werk doet.
Die site heb ik inderdaad ook al een tijdje gevolgd. Er is alleen niemand die zich bezighoudt met puur goede muziekplayback. Het is natuurlijk wel zo dat deze mediaplayers relatief nieuw zijn, dus het schrijven van goede pluginsoftware moet nog van de grond komen!

Ik heb van programmeren absoluut geen kaas gegeten, dus hoop ik dat iemand anders dat zal doen; ik heb zo'n vermoeden dat de toekomst een goede oplossing zal bieden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 30-06 09:07
Mijn samsung spinpoint gaat ook spin-uppen en downen zodra ik samba server activeer. Dit even ter informatie. Ik gebruik FTP voor transfer maar was gister even aan het uitproberen via samba, zo ben ik er achter gekomen.

44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Voor de HDX gebruikers die ook veel downloaded series bekijken.
Martijn02 is een prachtig script aan het schrijven om e.e.a. te automatiseren en in een mooi jasje te steken. Andere Tweakers hebben al aangegeven mee te willen werken.
Lees hier meer: Martijn02 in "Networked Media Tank - deel 3"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkChylde
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-06 22:55
ik heb een probleem met ac3 tracks...

het geluid loopt naar een denon 3805. nou hapert het geluid soms.
Ik zie dan op de denon het input signaal ff knipperen. DTS gaat feilloos.

nog iemand probs hiermee?

edit :
nevermind, is een probleem met de mkv zelf :S

[ Voor 20% gewijzigd door DarkChylde op 10-12-2008 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 283254

Afgelopen maandag heb ik mijn HDX-1000 binnengekregen. Vanaf dit forum topic heb ik veel info verkregen ter ondersteuning van mijn beslissing tot aanschaf. Daarom als dank hierbij mijn bijdrage aan dit topic  (en om hopelijk geïnteresseerden te helpen bij hun beslissing)

1) Gekocht
- HD Digitech HDX 1000 Network Media Player zilver
- 1000GB Western Digital WD10000FYPS RE2-GP 24x7

De HDX-1000 wordt geleverd met de volgende accessoires:
Voeding met NL netsnoer, HDMI kabel, USB (slave) kabel, afstandbediening met batterijen, gebruikershandleiding. Er zaten bij mij geen audio kabels bij.

De gebruikershandleiding is deels in het Chinees en zeer beknopt. Op de HDX site is de nieuwste, uitgebreidere handleiding te downloaden: http://www.hdx1080.com/in...at_view&gid=52&Itemid=136

Dit is overigens een aardige support site met veel topics over de HDX:
http://www.networkedmediatank.com

2) Overwegingen m.b.t. aanschaf van een Mediatank
Omdat ik het zat was steeds maar DVD-tjes te moeten kopen en branden om van usenet gedownloade films te bekijken (gaat ook aardig in de papieren lopen en kost veel tijd) was ik op zoek gegaan naar een alternatief.

De meest voor de handliggende optie leek een HTPC (home theater PC) met Windows Media Center erop. HTPC’s produceren echter over het algemeen veel geluid. Het is met een HTPC natuurlijk wel mogelijk om games te spelen en te internetten maar dat is voor mij niet van belang; hier gebruik ik mijn PC wel voor. Van een vriend met een HTPC heb ik ook gehoord dat internetten via de HTPC vanwege de kleine lettertjes op websites eigenlijk niet lekker werkt.

Een video streamer zoals bijvoorbeeld Pinnacle Showcenter is voor mij ook geen optie. Ik heb weliswaar een NAS waar vanaf content gestreamed kan worden maar ik betwijfel of streamen van HD content over mijn netwerk goed werkt.

Vervolgens via het internet achter het bestaan van Networked Media Tanks als de HDX en popcorn hour gekomen. Nog getwijfeld tussen de verschillende producten (TivX / Popcorn hour / eGreat / HDX) en uiteindelijk voor de HDX gekozen obv diverse goede reviews op internet en deze review op mpcclub waarin verschillende NMT’s tegen elkaar worden afgezet:

http://www.mpcclub.com/modules/Reviews/reviews/NMT-CLASH.pdf

Uiteindelijk voor de HDX gekozen om de volgende hoofdredenen:
+ betaalbaar alternatief tov HTPC
+ groot intern geheugen voor een dergelijk apparaat
+ relatief stil (zeker met de Western Digital WD10000FYPS green power HD)
+ speelt praktisch alle codecs af (andere Syabas gebaseerde producten doen dat ook).
+ interne HD mogelijk
+ looks (mooi geborsteld aluminium)
+ hardware matige “uit” knop

Ik heb met opzet de 1TB interne harde schijf genomen omdat ik de HDX als primaire opslag van films en evt. muziek wil gebruiken.

3) Installeren
Na aansluiten eerst de laatste firmware erop gezet. Het is mogelijk de upgrade vanaf het internet te installeren. Aangezien ik niet zeker weet hoe het apparaat reageert op een eventuele uitval van de connectie tijdens het upgraden heb ik besloten de firmware vanaf een USB stick te installeren.

Volgens de HDX site is de 00-17-081023-15-HDD-403.nmt de nieuwste upgrade. Deze is te downloaden vanaf de volgende locatie:
http://www.hdx1080.com/in...at_view&gid=53&Itemid=136

Ik heb ook besloten de NMT applicaties te installeren. Hierdoor wordt de NMT voorzien van o.a. een Bittorrent client en een Usenet client. Of ik dit ga gebruiken weet ik nog niet. Het is altijd mogelijk de verschillende NMT services op een later moment via set-up uit te zetten. Mogelijk levert dit wat performance winst op. De NMT apps nemen bij elkaar ongeveer 400 Mb schijfruimte in beslag.

Het is aan te raden de NMT applicaties te installeren _voordat_ je content als films e.d. op de harde schijf zet. De NMT apps installatie procedure partioneert en formatteer de schijf namelijk waardoor je alle op de schijf aanwezige content kwijt raakt.

De NMT applicaties zijn te downloaden van de volgende locatie:
http://www.hdx1080.com/in...at_view&gid=54&Itemid=136

Als je van plan bent ook de NMT applicaties te installeren heb je alleen de NMT applicaties download nodig; hier zit de laatste firmware update namelijk al bij.

Installeren van de firmware via een USB stick is zeer eenvoudig. Pak hiervoor de gedownload bestanden uit en zet deze in de root van de USB stick.

Het is van belang het 00-17-081023-15-HDD-403.nmt bestand hernoemen naar syb8634.nmt, anders werkt de firmware upgrade niet.

Als gekozen wordt voor de NMT applicatie installatie zal de installatie na upgrade van de firmware automatisch verder gaan met installeren van de NMT apps (en formatteren van de HD!). Het installeren van de firmware, NMT apps en formatteren van de HD neemt ongeveer 30 minuten in beslag. De HDX houdt je op de hoogte van de voortgang middels een “percentage compleet” voortgangsindicatie.

4) Formatteren HD
Op verschillende sites wordt aangeraden de harde schijf als EXT3 te formatteren,, ik heb dit dus ook maar zo gedaan. De HDX draait schijnbaar op LINUX oid en EXT2/EXT3 is het native filesysteem voor dit OS. EXT3 op de HDX kan zonder probleem grote bestanden (> 2Gb) aan.

Het is ook mogelijk de schijf na installeren van de NMT apps als NTFS te formatteren (bijvoorbeeld met Partition Magic of via Windows disk management als je de HDX als slave aan je computer hangt). Hiermee zou het benaderen vanaf een Windows machine wellicht makkelijker moeten gaan. Ik weet echter niet zeker hoe de HDX omgaat met NTFS en heb daarom toch maar voor EXT3 gekozen. Vanaf mijn Windows machine connecten naar de HDX gaat verder probleemloos.

5) ISO probleem
De HDX is in principe in staat ISO’s te mounten en af te spelen. Een ISO van een DVD is immers alleen een container bestand. Het is bij mij echter al een paar keer voorgekomen dat de ISO als een folder verschijnt in de HDX (als deze via windows explorer wordt benaderd). Een film ISO, bijvoorbeeld TerminatorII.iso, zal dan veranderd zijn in een folder genaamd: TerminatorII.iso. Binnen die folder verschijnen vervolgens de VIDEO_TS en AUDIO_TS folders als bestand 1 en 2. Vervolgens kan de ISO niet meer afgespeeld worden door de HDX. De HDX geeft dan de melding “no content”. De ISO kan ook niet meer vanuit deamon tools in windows worden gemount. Ik weet, het klinkt absurd maar gebeurt echt…

Volgens mij ligt dit aan het file systeem (EXT3) icm het mounten van de ISO vanaf Windows mbv deamon tools. Het gebeurt namelijk niet alleen op de HDX maar ook op mijn andere NAS die ook als EXT3 geformatteerd is. Op een NTFS geformatteerd systeem ben ik dit nog nooit tegen gekomen. Mogelijk komt dit probleem dus niet meer voor als je de HD als NTFS formatteert.

Gelukkig speelt de HDX echter ook direct folders af waarin hij de VIDEO_TS folder kan vinden. Het is dus zaak de schijnbaar corrupte 1 bestand in de ISO folder te openen met WINRAR en de oorspronkelijke VIDEO_TS folder te extracten. Plaats deze vervolgens in een folder met de naam van de film. Mijn pragmatische oplossing; ik zet gewoon geen ISO’s meer op de HDX maar alleen folders met VIDEO_TS en AUDIO_TS

5) Netwerk
Op verschillende sites wordt aangeraden de HDX een vast IP adres te geven (buiten de range die wordt uitgedeeld door je DHCP natuurlijk). Dit is in de HDX in te stellen via het setup -> netwerk scherm.

Kopiëren van films over een 10/100 netwerk neemt natuurlijk de nodige tijd in beslag. Gelukkig beschikt de HDX ook over een USB slave functie waarmee je direct en sneller films naar de HD van de HDX kan kopiëren.

6) Bedieningsgemak
De gebruikersinterface werkt redelijk intuïtief. Starten van een film is simpel een kwestie van naar het juiste opslag medium navigeren en op de AB op enter drukken, kind kan de was doen.

Het valt mij wel op dat het apparaat soms traag reageert. Koud opstarten van het apparaat duurt ongeveer 90 sec. Bij stoppen en starten van het apparaat gaat het beeld soms secondelang op zwart. Bij het stoppen van een mediastream (bijvoorbeeld een Youtube filmpje) moet ik het apparaat herstarten. Als een film eenmaal loopt is er geen enkel probleem en speelt de HDX lekker soepel. Met de afstandsbediening is het mogelijk door de chapters van een film te skippen, te pauzeren etc.

Je kan de HDX eventueel uitbreiden met movie art based browsing dmv het gratis programma “movie jukebox”. Je kan dan films opzoeken en starten door in een bibliotheek van filmposters te zoeken. Deze bibliotheek moetje wel zelf opbouwen. Hiervoor heb je als extra het programma movie collector voor nodig. Op YouTube zijn enkele coole voorbeelden van movie jukebox op een popcorn hour NMT te vinden.

De gratis movie jukebox software is op de volgende lokatie te downloaden:
http://www.treasure-cove.net/moviejukebox.htm

7) Afspelen van content
De HDX speelt tot nog toe alles probleemloos af met uitzondering van het geluid (AC3) van een specifiek MKV bestand. Dit ligt waarschijnlijk aan mijn receiver. AC3 wordt namelijk alleen doorgegeven, de ontvangende apparatuur (zoals een receiver) moet het dus wel aankunnen. De ISO’s worden, voor zover ze niet corrupt raken  (zie par 5), ook goed afgespeeld.

8) Geluidsniveau
Hoewel de Western Digital schijf van zichzelf al behoorlijk stil is hoor je toch een bepaalde bromtoon van de HD als het apparaat direct contact maakt met een ander oppervlak. Bij mij staat het apparaat op een plank in een kast. Ondanks dat het brommen zeer zacht is, is het toch hoorbaar. Met name tijdens stille scènes in films kan dit irritant zijn. Het brommen komt volgens mij omdat de schijf aan de behuizing vast zit i.v.m. de passieve koeling.
Ik heb het trillingsprobleem pragmatisch opgelost door van de styrofoam verpakking van de HDX twee strookjes af te knippen en daar de HDX op te zetten. Dit spul werkt uitstekend trillingsdempend. Probleem opgelost

9) Warmteontwikkeling
De HDX wordt passief gekoeld wat het geluidsniveau ten goede komt. Door de passieve koeling wordt de behuizing echter wel vrij warm. Het is daarom belangrijk voldoende vrije ruimte en vrije luchtstroom rondom de behuizing te behouden.

10) Webservices
Op zich een leuke feature maar in de praktijk niet echt bruikbaar. Het navigeren over de webpagina’s met een afstandbediening werkt langzaam. Ook het ingeven van zoekopdrachten (bijvoorbeeld bij YouTube) is niet echte snel met de afstandsbediening. De toetsen op de afstandsbediening hebben een SMS layout zoals je gewend bent op je mobiele telefoon.

11) Conclusie
Dit mijn eerste mediatank en ik heb eigenlijk geen referentiemateriaal (ook nooit een mediacenter PC gehad of zoiets).

Hoewel het installeren en eerste gebruik van het apparaat een behoorlijk uitzoekwerk is (enig technisch inzicht is noodzakelijk) doet het apparaat wat hij moet doen; afspelen van films en muziek, en dat doet hij uitstekend.

Al met al ben ik zeer enthousiast over dit apparaat. Gedownloade films direct op je HDX zetten en direct kijken is ideaal. Kortom; De HDX-1000 is zeker een aanrader en zeker waar voor je geld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuMon
Anoniem: 94923 schreef op woensdag 10 december 2008 @ 13:16:
Voor de HDX gebruikers die ook veel downloaded series bekijken.
Martijn02 is een prachtig script aan het schrijven om e.e.a. te automatiseren en in een mooi jasje te steken. Andere Tweakers hebben al aangegeven mee te willen werken.
Lees hier meer: Martijn02 in "Networked Media Tank - deel 3"
Dat is inderdaad erg gaaf! Ik hoop dat het op de HDX ook mogelijk is PHP scripts te draaien, als hobby programmeer ik in PHP, ik ga binnenkort even proberen of een PHP script opstart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Alles wat op een PCH draait, draait ook een HDX. Alle NMT's hebben namelijk dezelfde functionaliteit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Anoniem: 283254 schreef op woensdag 10 december 2008 @ 16:00:
8) Geluidsniveau
Hoewel de Western Digital schijf van zichzelf al behoorlijk stil is hoor je toch een bepaalde bromtoon van de HD als het apparaat direct contact maakt met een ander oppervlak. Bij mij staat het apparaat op een plank in een kast. Ondanks dat het brommen zeer zacht is, is het toch hoorbaar. Met name tijdens stille scènes in films kan dit irritant zijn. Het brommen komt volgens mij omdat de schijf aan de behuizing vast zit i.v.m. de passieve koeling.
Ik heb het trillingsprobleem pragmatisch opgelost door van de styrofoam verpakking van de HDX twee strookjes af te knippen en daar de HDX op te zetten. Dit spul werkt uitstekend trillingsdempend. Probleem opgelost
Bij mijn HDX, geleverd door Wifisound, zaten 4 rubberen plakvoetjes om de vibraties mee op te vangen. Momenteel ligt ie nog los op de plank maar zodra alles goed aangesloten gaat worden zullen deze voetjes er onder gaan.

Verder : Nice review!

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knaak

Knaak

It's me, Mario!

saxion schreef op woensdag 10 december 2008 @ 10:41:
[...]

ligt dit misschien aan de firmware versie. Ik beschik over de nieuwste versie.
Zelf beschik ik ook over de nieuwste versie (3 dec).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuMon
Anoniem: 94923 schreef op woensdag 10 december 2008 @ 16:39:
Alles wat op een PCH draait, draait ook een HDX. Alle NMT's hebben namelijk dezelfde functionaliteit :)
Ik heb zojuist geprobeerd een PHP bestand te starten op de HDX, en dat lukt NIET. Gewoon een simpel index.php bestand met daarin:
code:
1
2
3
<?php
echo 'Dit is een PHP test';
?>

Maar het PHP bestand is al niet eens te selecteren. Ik ben benieuwd hoe hij het werkend heeft gekregen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knaak

Knaak

It's me, Mario!

Je weet dat je een webserver (php 4 of 5) moet draaien wil je dat ooit werkend zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuMon
MOAW schreef op woensdag 10 december 2008 @ 17:34:
Je weet dat je een webserver (php 4 of 5) moet draaien wil je dat ooit werkend zien?
Ja natuurlijk, maar op de HDX draait al een PHP server (je kunt tenslotte de schermen van je TV ook op je PC te voorschijn toveren, en zelfs settings aanpassen op afstand).
Overigens heb ik alsnog de vraag ook in het andere forum gesteld, ik ga daar wel verder met deze PHP discussie.
Martijn02: "Dus heb ik het script herschreven in PHP5 zodat het op de PCH zelf kan draaien." En als het op de PCH draait, dan zou het ook op de HDX moeten kunnen :)

[ Voor 13% gewijzigd door HuMon op 10-12-2008 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knaak

Knaak

It's me, Mario!

HuMon schreef op woensdag 10 december 2008 @ 17:43:
[...]

Ja natuurlijk, maar op de HDX draait al een PHP server (je kunt tenslotte de schermen van je TV ook op je PC te voorschijn toveren, en zelfs settings aanpassen op afstand).
Overigens heb ik alsnog de vraag ook in het andere forum gesteld, ik ga daar wel verder met deze PHP discussie.
Martijn02: "Dus heb ik het script herschreven in PHP5 zodat het op de PCH zelf kan draaien." En als het op de PCH draait, dan zou het ook op de HDX moeten kunnen :)
Hmm intressant, dus je zou dmv correcte port-forwarding het ook werkend kunnen krijgen via het web?
Pagina: 1 ... 7 ... 22 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Alle posts m.b.t. levertijd zullen direct worden verwijderd, dit is namelijk _niet_ de bedoeling van dit topic!