Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lion78
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 05-11-2024
Sorry mensen ik kom er echt niet uit.kan iemand helpen?

Ik heb op alle pagina's(28) gezocht naar samba server maar kom er niet uit. Ik ben overigens echt een leek met het netwerk gebeuren en mijn excuus als ik om dingen vraag die al tig keer gevraagt zijn. Ik heb een HDX zonder harde schijf ik wil gewoon streamen van mijn pc Myihome werkt niet goed (geen iso's menu's van dvd's etc.) maar ik kan er wel mee streamen. Is de samba server daar nu een optie (goede vervanging) voor? Ik heb op de samba site laatste versie gedownload maarrr.... het is me niet duidelijk wat ik moet installeren, en wat ik moet doen, of aan het doen ben? Ik heb al behoorlijk wat gegoogled op samba maar kom er niet uit. Het zal in vele ogen iets heel erg simpels zijn. Zou iemand mij een beetje op weg willen helpen?

Gr.

Raymond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 94923

MOAW schreef op woensdag 10 december 2008 @ 17:48:
[...]

Hmm intressant, dus je zou dmv correcte port-forwarding het ook werkend kunnen krijgen via het web?
Ja:

Web browser access to the NMT from your PC where 192.168.1.15 can be any IP that is assigned to your NMT

Specifically intended for web browser access (allows settings to be made):

BTPD Bit Torrent client: http://192.168.1.15:8883/torrent/bt.cgi

Transmission: http://192.168.1.15:8077

NZBGet (Usenet client): http://192.168.1.115:8066/

NMT start page: http://192.168.1.15:8883/start.cgi

Network Setup: http://192.168.1.15:8883/network.html

Audio / Video settings: http://192.168.1.15:8883/display.html

Preferences: http://192.168.1.15:8883/preferences.htm

Network share: http://192.168.1.15:8883/network_share.html

NMT applications: http://192.168.1.15:8883/media_server.html

DVD / Audio CD: http://192.168.1.15:8883/dvd.html

Maintenance: http://192.168.1.15:8883/maintenance.html

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 94923 op 10-12-2008 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 61447

MOAW schreef op woensdag 10 december 2008 @ 17:32:
[...]

Zelf beschik ik ook over de nieuwste versie (3 dec).
Een firmware van 3 dec.? Dacht dat de laatste van begin november was...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sterker nog. De laatste is van 23 oktober, althans dat is de datum dat Syabas de firmware klaar had en distribueerde aan de NMT fabrikanten. Zij maken hem geschikt voor hun specifieke NMT. HD Digitech had de HDX1000 variant klaar op 11 november.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 107573

Ik zie wel als ik naar onderhoud ga een aantal dingen staan met als datum 3 december inderdaad, maar kan niet updaten. Voorheen stond er gewoon dat m'n HDX up to date was. Zal wel niks zijn, het wachten is op een echte firmware update.

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 107573 op 10-12-2008 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordz.
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-06 17:34
Anoniem: 107573 schreef op woensdag 10 december 2008 @ 21:36:
Ik zie wel als ik naar onderhoud ga een aantal dingen staan met als datum 3 december inderdaad, maar kan niet updaten. Voorheen stond er gewoon dat m'n HDX up to date was. Zal wel niks zijn, het wachten is op een echte firmware update.
Is dat niet de datum wanneer de bestanden zijn aangemaakt? Omdat de site een tijd terug down was

Arch Linux

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:31

13art

Moderator Mobile
Anoniem: 283254 schreef op woensdag 10 december 2008 @ 16:00:
Het is van belang het 00-17-081023-15-HDD-403.nmt bestand hernoemen naar syb8634.nmt, anders werkt de firmware upgrade niet.
Hoe kom je hierbij?
Je moet gewoon het html bestandje selecteren en dan update hij de firmware gewoon, je hoeft helemaal niks van naam te veranderen.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

• 13art

13art

Moderator Mobile
Katseviool schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 13:40:
[...]

Werkt goed hier :)

Maar aanradertje is de Last.FM plugin van MSP Portal, is wel zwaar klote dat je steeds moet inloggen, maar eenmaal alles ingesteld is het echt super _/-\o_
Kan je ook zelf dingen toevoegen aan die portal en zo ja hoe?

[ Voor 3% gewijzigd door 13art op 11-12-2008 07:11 ]

Anoniem: 283254

DjWannaB2002 schreef op donderdag 11 december 2008 @ 01:03:
[...]

Hoe kom je hierbij?
Je moet gewoon het html bestandje selecteren en dan update hij de firmware gewoon, je hoeft helemaal niks van naam te veranderen.
Stond in de meegeleverde readme.txt...

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

DjWannaB2002 schreef op donderdag 11 december 2008 @ 01:03:
[...]

Hoe kom je hierbij?
Dat moet je echt wel doen hoor. Als je dat niet doet kan je het 100 keer proberen en kom je niet verder. ik heb er ook dagen mee gevochten tot ik het hoorde op een ander forum. Het vervelende is dat hij, volgen de goede Linux tradie, helemaal niet zegt dat het fout gaat. Het schijnt wel te werken als het al een keer eerder gedaan is. Maar als je zelf helemaal opnieuw met een nieuwe disk begint dan loop je er tegen aan.

In de laatste update stond het ook in de readme en op de Nederlandse site

http://www.hdx1080.nl/support.php

[ Voor 10% gewijzigd door Ortep op 11-12-2008 10:24 ]

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

• ls67
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 25-01-2024
Vorige week ook in Frankrijk de HDX1000 (de zilvere uitvoering) besteld en gisteren al geleverd.

Wat mij direct opviel nadat ik het apparaat had aangesloten dat het afspelen van elk formaat video bestand (avi, VOB etc.) niet lukte. Op dat moment leek het wel of het apparaat vastliep, beeld wordt zwart en geen enkele toets op de AB werkt dan meer, behalve de standby functie. Het opnieuw aanzetten was het enige wat hielp. Diverse verschillende resoluties heb ik ook geprobeerd, niets hielp. Uiteindelijk de laatste FirmWare erop gezet. Wellicht dat dit het probleem oploste.
Helaas, het werd alleen maar erger. Nu geeft het apparaat helemaal niets meer aan beeld door, zelfs niet meer het menu. Enkel als de stroom eraf gaat en weer aanzet, dan zie je ongeveer 10 sec. dat de 'HDX is loading' en daarna gaat het beeld op zwart.

Wat heb ik gedaan om dit te fixen:
- de hdx1000 en tv via een composiet verbonden, om toch maar even beeld te krijgen, geen succes
- een recovery proberen te doen, ook geen succes, je moet de USB stick 30 min. erin laten waarna de factory settings terug zouden worden gezet. Ik heb de stick de hele nacht erin gelaten maar er gebeurt niets.

De config de ik gebruik is:
- beeldverbinding tussen tv en HDX1000 is component, voor geluid de optische aansluiting
- geen interne HDD maar een NAS (Conceptronic CH3SNAS) gebruik ik als opslag

Doe ik iets verkeerd met het terugzetten van de default settings? Iemand enig idee? Of kan ik nog iets anders proberen voordat ik het apparaat terugstuur? Alle hulp is welkom.

• saxion
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-08-2023
Anoniem: 282725 schreef op woensdag 10 december 2008 @ 11:57:
[...]

Die site heb ik inderdaad ook al een tijdje gevolgd. Er is alleen niemand die zich bezighoudt met puur goede muziekplayback. Het is natuurlijk wel zo dat deze mediaplayers relatief nieuw zijn, dus het schrijven van goede pluginsoftware moet nog van de grond komen!

Ik heb van programmeren absoluut geen kaas gegeten, dus hoop ik dat iemand anders dat zal doen; ik heb zo'n vermoeden dat de toekomst een goede oplossing zal bieden!
Ik was gisteren wat mp3's aan het luisteren en opeens was het mogelijk om met de afstandbediening naar het volgende nr te gaan zonder eerst de mp3 te stoppen! Opmerkelijk. Het scherm gaf aan nr 3/10. Ik heb toen een andere map gekozen en dit nogmaals geprobeerd, echter toen werkte het niet meer. Meer mensen met dezelfde ervaring? Het kan blijkbaar dus wel....

check de homepage button> ICT portal: techtuts.host.sk

• HuMon
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 29-06 12:13
Saxion, druk eens op de PLAY knop i.p.v. de ENTER knop :)

[ Voor 11% gewijzigd door HuMon op 11-12-2008 12:54 ]

• saxion
HuMon schreef op donderdag 11 december 2008 @ 12:53:
Saxion, druk eens op de PLAY knop i.p.v. de ENTER knop :)
Bij mij werkt de functie niet om met de play knop de gehele map af te spelen. Meer mensen hebben hier last van. Maar dan nog, het is volgens mij niet mogelijk om naar het volgende nr. te gaan zonder eerst op stop te hebben gedrukt.

• HuMon
Bij mij werkt het uitstekend, ik heb al meerdere keren een hele map afgespeeld, en kan van het ene naar het andere nummer springen (zonder op STOP te klikken). In de map ga ik naar het eerste nummer en klik dan op PLAY.

[ Voor 6% gewijzigd door HuMon op 11-12-2008 13:16 ]

• saxion
HuMon schreef op donderdag 11 december 2008 @ 13:15:
Bij mij werkt het uitstekend, ik heb al meerdere keren een hele map afgespeeld, en kan van het ene naar het andere nummer springen. In de map ga ik naar het eerste nummer en klik dan op PLAY.
Heb je de nieuwste firmware?

• HuMon
saxion schreef op donderdag 11 december 2008 @ 13:16:
[...]

Heb je de nieuwste firmware?
Ja (die van november).

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
lion78 schreef op woensdag 10 december 2008 @ 18:16:
Sorry mensen ik kom er echt niet uit.kan iemand helpen?

Ik heb op alle pagina's(28) gezocht naar samba server maar kom er niet uit. Ik ben overigens echt een leek met het netwerk gebeuren en mijn excuus als ik om dingen vraag die al tig keer gevraagt zijn. Ik heb een HDX zonder harde schijf ik wil gewoon streamen van mijn pc Myihome werkt niet goed (geen iso's menu's van dvd's etc.) maar ik kan er wel mee streamen. Is de samba server daar nu een optie (goede vervanging) voor? Ik heb op de samba site laatste versie gedownload maarrr.... het is me niet duidelijk wat ik moet installeren, en wat ik moet doen, of aan het doen ben? Ik heb al behoorlijk wat gegoogled op samba maar kom er niet uit. Het zal in vele ogen iets heel erg simpels zijn. Zou iemand mij een beetje op weg willen helpen?
De groeten doe je thuis maar :)

Ik dacht inderdaad dat myiHome geen DVD structuren in iso's herkende en dus als zodanig niet op je NMT kan afspelen.

Een samba server, (SMB server), is Windows zelf al. Je zult dus gewoon een mapje moeten delen op je pc/server en die share benaderen vanaf je NMT. Daarna zou je wel die iso's kunnen afspelen inclusief DVD menu. Over hoe je een share op je NMT moet benaderen staan in de diverse FAQ's genoeg dingen over vermeld. www.networkedmediatank.com is hierbij een goeie hulp (met name de Wiki).

https://discord.com/invite/tweakers

• big_one
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-05 10:59
Iemand een idee wat nou sneller gaat :NFS of SMB, bij NMT/HDX zijn ze er nog niet over uit:

NMT wiki (http://www.networkedmediatank.com/wiki/index.php/Main_Page):
SMB: ~38Mbps
NFS: ~33Mbps
HTTP: ~42Mbps (same clip peaks at 47Mbps)
USB HDD: ~ 42Mbps
USB DVDROM (8x): ~42Mbps
Internal HDD: ~42Mbps

HDX wiki (http://www.hdx1080.com/wiki/index.php?title=Main_Page):
SMB: ~25Mbps
NFS: ~33Mbps
HTTP: ~42Mbps (same clip peaks at 47Mbps)
USB HDD: ~ 42Mbps
USB DVDROM (8x): ~42Mbps
Internal HDD: ~42Mbps

Sinds een firmware update in de zomer van dit jaar is de snelheid van SMB omhoog geschroefd. Op de HDX Wiki staat de oude snelheid nog vermeld.

• chundo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 27-06 15:00
ik krijg mijne maar niet in het netwerk :( .ik heb zo een stick van TP-Link. Bij de netwerk instellingen neem ik :

mode: auto ip (draadloos)
tijdzone: GMT +1
en de rest blijf ik vanaf.

opslaan en dan wireless config:

SSID lijs: hij vind mooi mijn modem en ik selecteer die (philips wifi)

SSID: daar staat ook philips wifi en als ik een tweede keer deze procedure doe staat er philips@wifi
beveiliging: geen (mac filter maar die staat uit op het moment van proberen)
sleutel: niks

ik heb geen ip adres en status is scanning |:(

iemand een oplossing?

Heb je geen versleuteling op je WLAN?
Vind ik niet slim van je.

• MrTGT
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 30-06 13:22
Heb een vreemd probleem. Heb sinds enkele dagen vista opnieuw geïnstalleerd. Netwerk weer geconfigureerd alles werkt weer als voor heen. Ik zie de mappen en alle films op m'n PC, maar als ik nu op play of enter druk krijg ik op m'n computer de melding:

"Windows Media Player Network Sharing-sercive werkt niet meer en is gesloten - Er is een probleem opgetreden waardoor de toepassing niet goed meer werkt. U krijgt een melding als een oplossing beschikbaar is".

Iemand bekend met dit probleem?

Volgens mij zit je in het verkeerde topic :s

• lion78
redfoxert schreef op donderdag 11 december 2008 @ 14:45:
[...]

De groeten doe je thuis maar :)

Ik dacht inderdaad dat myiHome geen DVD structuren in iso's herkende en dus als zodanig niet op je NMT kan afspelen.

Een samba server, (SMB server), is Windows zelf al. Je zult dus gewoon een mapje moeten delen op je pc/server en die share benaderen vanaf je NMT. Daarna zou je wel die iso's kunnen afspelen inclusief DVD menu. Over hoe je een share op je NMT moet benaderen staan in de diverse FAQ's genoeg dingen over vermeld. www.networkedmediatank.com is hierbij een goeie hulp (met name de Wiki).
Het werkt!! En toch ook weer niet, ik zie de gesharde map alleen HDX speelt niks meer af. Erg raar factory settings terug gezet, mp3 werkt wel! Laatste firmware staat er op, word er een beetje moe van. :O
Moeteb er nog meer instelllingen worden aangepast???

• MrTGT
Sorry voor de onduidelijkheid. Dit heb ik dus met de HDX1000, als hij m'n netwerk benader en een film wil starten/streamen dan zie ik wel het netwerk en alle mappen én de bestanden, maar zodra ik een film wil afspelen dan 'hangt' de HDX even en verschijn bovenstaande melding op de HDX.

Als je op je HDX een file start van je Windows share krijg je op je tv te zien "Windows Media Player Network Sharing-sercive werkt niet meer en is gesloten - Er is een probleem opgetreden waardoor de toepassing niet goed meer werkt. U krijgt een melding als een oplossing beschikbaar is".?
Lijkt me sterk.
lion78 schreef op donderdag 11 december 2008 @ 22:22:
[...]

Het werkt!! En toch ook weer niet, ik zie de gesharde map alleen HDX speelt niks meer af. Erg raar factory settings terug gezet, mp3 werkt wel! Laatste firmware staat er op, word er een beetje moe van. :O
Moeteb er nog meer instelllingen worden aangepast???
Je geeft weinig info hier. "speelt niks meer af", wat moet ik me daarbij voorstellen.
Misschien krijg je een melding, of juist een zwart scherm. Allemaal relevante info die je achterwege laat.

[ Voor 48% gewijzigd door Anoniem: 94923 op 11-12-2008 22:29 ]

• MrTGT
De HDX geeft de melding 'Geen bestanden gevonden', Op de vista PC krijg je tegelijkertijd de bovengenoemde melding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Anoniem: 283254 schreef op woensdag 10 december 2008 @ 16:00:
Het is van belang het 00-17-081023-15-HDD-403.nmt bestand hernoemen naar syb8634.nmt, anders werkt de firmware upgrade niet.
Nou weet het niet hoor, maar dat staat niet in de handleiding. Dit staat er:
Plaats 50-17-081023-15-HDD-403-000.bin en de usbupdate.html op een USB Geheugen stick/externe USB Schijf, of op de Hard Disk van de unit. (Indien u ook de NMT applicatie wenst te installeren, plaats u ook de syb8634.nmt file erbij). Let op, u kunt de NMT applicaties alleen updaten middels een externe Hard Disk of een Memory Stick, niet vanaf de interne HDD

Kortom niks over hernoemen gewoon erbij op de externe schijf/usbstick zetten.

Vandaag gehad dat 1 dvd niet wilde afspelen. Geluid was er wel even, en ik kon ook vooruit en achteruit spoelen, en dan zag ik ook beeld en hoorde geluid, maar zodra ik weer gewoon wilde spelen, dan was het beeld zwart en geen geluid.

Of ik moet iets fout gedaan hebben.

[ Voor 19% gewijzigd door 13art op 12-12-2008 04:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:41
De firmware update is zo te gebruiken. De NMT software die je kan installleren gaat via een bestand wat je wel moet hernoemen.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saxion
je hebt gelijk, bij mij werkt het toch ook gewoon met de Play knop :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
asing schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 08:02:
De firmware update is zo te gebruiken. De NMT software die je kan installleren gaat via een bestand wat je wel moet hernoemen.
Nou ik weet niet, maar het bestand dat ik van hdx1080.nl/support had gedownload hoefde ik niet te hernoemen. Staat ook nergens genoemd bij de handleiding die daar staat.... Of misschien hebben ze het op die site al voor je gedaan dat alles kant en klaar te downloaden is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
DjWannaB2002 schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 08:51:
[...]

Nou ik weet niet, maar het bestand dat ik van hdx1080.nl/support had gedownload hoefde ik niet te hernoemen. Staat ook nergens genoemd bij de handleiding die daar staat.... Of misschien hebben ze het op die site al voor je gedaan dat alles kant en klaar te downloaden is?
Ik moest het bestand met NMT software hernoemen voor de HDX ze kon vinden. Het kan zijn dat ze dat hernoemen al voor je gedaan hebben.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

DjWannaB2002 schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 03:13:
Indien u ook de NMT applicatie wenst te installeren, plaats u ook de syb8634.nmt file erbij
Hier staat dus de naam van de file die je moet gebruiken. Die syb8634.nmt heet dus wel eens anders en als hij anders heet, gaat het niet werken. Hernoemen dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

chundo schreef op donderdag 11 december 2008 @ 18:02:
ik krijg mijne maar niet in het netwerk :( .ik heb zo een stick van TP-Link. Bij de netwerk instellingen neem ik :

mode: auto ip (draadloos)
tijdzone: GMT +1
en de rest blijf ik vanaf.

opslaan en dan wireless config:

SSID lijs: hij vind mooi mijn modem en ik selecteer die (philips wifi)

SSID: daar staat ook philips wifi en als ik een tweede keer deze procedure doe staat er philips@wifi
beveiliging: geen (mac filter maar die staat uit op het moment van proberen)
sleutel: niks

ik heb geen ip adres en status is scanning |:(

iemand een oplossing?
Probeer hem eens een vast IP te geven (bijvoorbeeld 192.168.1.200)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DjWannaB2002 schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 03:13:
[...]

Nou weet het niet hoor, maar dat staat niet in de handleiding. Dit staat er:
Plaats 50-17-081023-15-HDD-403-000.bin en de usbupdate.html op een USB Geheugen stick/externe USB Schijf, of op de Hard Disk van de unit. (Indien u ook de NMT applicatie wenst te installeren, plaats u ook de syb8634.nmt file erbij). Let op, u kunt de NMT applicaties alleen updaten middels een externe Hard Disk of een Memory Stick, niet vanaf de interne HDD

In jouw voorbeeld is de file al hernoemd naar syb8634.nmt :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amok
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17:19
Eindelijk mijn HDX binnen :9
Ben helemaal gelukkig ermee installatie en juiste instellingen was een fluitje van een cent dankzij
alle info via dit forum daarvoor dank.

zelf nog een tip voor diegene die het maar lastig vinden om via ftp zijn interne harddisk te benaderen.
Format je interne drive de storage partitie wel te verstaan met het programma Partition magic naar NTFS,
zo word je schijf tenminste herkend in je windows pc. Altijd handig om zo ff 200gig aan HD films overtezetten, scheelde mij aanzienlijk veel tijd en via je netwerk is de schijf nu ook te benaderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katseviool
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-06 20:38
DjWannaB2002 schreef op woensdag 10 december 2008 @ 03:06:
[...]

En hoe heb je dat aangesloten dan? Ook via optical of coax?
Heb hem zelf via optical aangesloten, maar heb jij hem al de gang gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punisher007
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 26-06 12:28
Issue dat ik heb met de HDX-1000 is dat de audio niet meer synchroon loopt na spoelen bij een divx. Zijn er meerdere mensen die dit hebben ? Ik heb het tot nu toe geconstateerd bij Bleach en Naruto episodes.

Mijn tips dan maar ook (tevens gedeeltelijk reactie op Amok) :)
1. Gebruik http://www.fs-driver.org/ (werkt goed) of http://ext2fsd.sourceforge.net/ (nog niet door mij getest) om ext geformatteerde partities uit windows te kunnen benaderen.
2. FTP is niet noodzakelijk. Je kan ook gewoon de share benaderen : \\<ip>\share\
3. Moviejukebox is ideaal. Intuitief voor mensen die niet handig zijn met interfaces en ziet er ook nog eens vet uit: http://code.google.com/p/moviejukebox/wiki/StepByStepInstall

http://blog.bjornhouben.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-07 23:16

Smarron

The bend

Grappig dat de HDX vrijwel elke dag in de top5 terug te vinden is van de meest populaire producten in de pricewatch. :)

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaN
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

Goed, nog even terugkomend op onderstaand berichtje van mij:
Sangroid schreef op zaterdag 06 december 2008 @ 11:53:
Hey mensen, een nieuw probeerseltje, i.p.v. een HD een SSD.
http://gathering.tweakers...message/31160501#31160501
Ik kreeg vandaag bericht dat hij verstuurd is, ben benieuwd of dit wat is.
Url naar de bestelde SSD:
http://cgi.ebay.nl/ws/eBa...EWNX:IT&item=150313894845
Vandaag binnengekomen, ik dacht eerst dat er niks in de verpakking zat (bij wijze van spreken) want dat ding weegt echt niks!

Geinstalleerd, NMT-Apps erop (goh formatteren duurt ook niet echt lang...). Perfect, absoluut stil, uiteraard. Performance, ik zou het niet weten, daar ging het mij ook niet echt om. Ik kan nu customized themes gebruiken en iCasgle (?) enz...

me -> happy. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaN
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

Even een nieuwe vraag.

Heeft iemand enig idee waar de configfiles (welke directory) staan waarin je externe links in gezet worden, zodat ik het (via telnet) met de hand (vi ftw) kan intikken?

Ik heb me suf gezocht, maar niks gevonden, ook niet met Google, trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chundo
Anoniem: 283254 schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 14:06:
[...]

Probeer hem eens een vast IP te geven (bijvoorbeeld 192.168.1.200)
Heb ik ook geprobeerd maar de status blijft op verbinden. Ik kwam er zelfs achter dat de HDX vastloopt met de TP-link stick erin, nu doe ik het bekabeld en zie ik op de HDX mijn pc en op mijn pc de HDX (ik gebruik vista)
ik kan alleen nog niet verbinden omdat ik niet de juiste rechte heb (van PC naar HDX) en van de HDX naar pc zouden er geen gedeelde mappen zijn (maar die zijn er wel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeO
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-04 21:46

MeO

Heb zojuist een CF2SATA adpater besteld. Omdat ik toch nog een ongebruikt 2GB CF kaartje heb liggen wil ik deze gebruiken als SSD schijfje. Heb deze alleen ten doel om custom skins te kunnen laden.

Ook al komt er waarschijnlijk binnenkort toch een firmware waarmee je ook skins op een gewone usb stick kan zetten. Maar dit leek me leuk om uit te proberen. Laat jullie resultaat weten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lion78
Anoniem: 94923 schreef op donderdag 11 december 2008 @ 22:27:
Als je op je HDX een file start van je Windows share krijg je op je tv te zien "Windows Media Player Network Sharing-sercive werkt niet meer en is gesloten - Er is een probleem opgetreden waardoor de toepassing niet goed meer werkt. U krijgt een melding als een oplossing beschikbaar is".?
Lijkt me sterk.

[...]

Je geeft weinig info hier. "speelt niks meer af", wat moet ik me daarbij voorstellen.
Misschien krijg je een melding, of juist een zwart scherm. Allemaal relevante info die je achterwege laat.
Ik heb nu hetzelfde probleem als MrTGT.
Een enkele iso speelt hij nog af, mappen met video ts hangt de speler, kan vervolgens niks anders doen dan de speler uit te zetten. Ik heb achter mijn modem een switch zitten vanuit hier gaat een kabel naar boven en naar de HDX moet niet het probleem kunnen veroorzaken lijkt mij. Ik ga vandaag de volgende dingen proberen; firmware recovery en daarna update na update, mocht dat niet werken new install op de pc, mocht dat niet werken gaat ie terug naar divxplayer.nl!!

Ben van mening dat ik te veel moeite moet doen om dat apparaat aan de praat te krijgen!!
Heb er vanaf het begin al ellende mee, erg slecht!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chundo
het is inderdaad een apparaat waarvoor wat technisch inzicht vereist is. Als ik er wat aan moet klooien vind ik ook niet erg, alleen spijtig als het dan niet lukt :(

Ik heb mijn HDX eindelijk in het netwerk zitten en zie ook alle mappen en bestanden. Het spijtige is dat ik geen rechten heb (schrijven ed).
Ik heb al een nieuwe gebruiker aangemaakt op de pc (nmt en psw 1234) maar nog steeds niet.
Aangesloten via usb en de schijf gedeeld (in mijn geval de M-schijf)alle share en beveiligingsrechten maar helaas. in het netwerk is er een map share, die zie ik niet via USB, moet ik misschien deze map op een of andere manier rechten geven? Ik krijg het niet klaar, iemand een tip? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Zet je 'guest' account maar open. Dan heb je geen username password nodig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chundo
Ortep schreef op zaterdag 13 december 2008 @ 15:55:
Zet je 'guest' account maar open. Dan heb je geen username password nodig
Mijn guest account staat aan, ik moet evenzeer username en password invullen (ook als ik aangemeld ben als guest).

Ik zou eigenlijk moeten weten hoe ik de rechten van de share map kan aanpassen. Ik zie die map als ik via de pc/netwerk (structuur = share/mijn mappen) verbinding maak, maar als ik via USB (structuur = M/mijn mappen) ga zie ik de share map niet. Via het netwerk heb ik geen rechten om iets aan te passen (niemand die in de lijst van gebruikers op de share map staat) en via USB zie ik de map niet die ik zou moeten aanpassen (ik heb de volledige HD geshared en hoopte op overerving maar helaas...) |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeO

MeO

[b]chundo schreef op zaterdag 13 december 2008 @ 13:59:[/b
Ik heb mijn HDX eindelijk in het netwerk zitten en zie ook alle mappen en bestanden. Het spijtige is dat ik geen rechten heb (schrijven ed). Ik heb al een nieuwe gebruiker aangemaakt op de pc (nmt en psw 1234) maar nog steeds niet.
Zodra je een verbinding maakt met je hdx, dan wordt er gevraagd naar user en password. Je hebt dus geen nieuwe gebruiker nodig. Zorg ervoor dat de HDX in dezelfde werkgroep zit.
Aangesloten via usb en de schijf gedeeld (in mijn geval de M-schijf)alle share en beveiligingsrechten maar helaas. in het netwerk is er een map share, die zie ik niet via USB, moet ik misschien deze map op een of andere manier rechten geven? Ik krijg het niet klaar, iemand een tip? 8)7
Als je als usb aansluit kan je alleen iets zien als je fs-driver of Ext2Fsd hebt geinstalleerd, zie een van de vorige posts. Maar ook hier. Dit omdat de schijf als ext2/ext3 is geformatteerd. Je kan de partities ook formatteren naar ntfs mbv partition magic, maar ik weet niet of dan alles nog werkt.... Iemand heeft daar ook iets over geschreven dacht ik.
Andere oplossing is gebruik maken van een linux pc.

[ Voor 5% gewijzigd door MeO op 13-12-2008 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amok
Storage partitie kan je omzetten naar NTFS
Enige nadeel! je kan deze partitie wel zien in explorer maar er bestanden naar toe kopieren is helaas niet mogelijk. Je zal de HDX via de Usb slave optie moeten connecten met je evt download PC/NAS omzo je files overtezetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chundo
ik kan verbinding maken, ik zie de bestanden staan, ik kan ze zelfs afspelen. Ik kan alleen geen bestanden wijzigen of bijplaatsen en dat zou ik nu juist graag kunnen.

De schijf in de HDX heb ik geformateerd naar NTFS (ik hoop toch niet dat het hier aan ligt :? ).
ik heb via de hdx al mappen proberen te delen zoals al eerder in dit topic beschreven staat (met vast ip-nummer) maar ik blijf op de map share uitkomen en ik heb daar geen schrijfrechten op die ik heel graag zou willen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chundo
Amok schreef op zaterdag 13 december 2008 @ 17:51:
Storage partitie kan je omzetten naar NTFS
Enige nadeel! je kan deze partitie wel zien in explorer maar er bestanden naar toe kopieren is helaas niet mogelijk. Je zal de HDX via de Usb slave optie moeten connecten met je evt download PC/NAS omzo je files overtezetten.
Dit vind ik zwaar k*t 7(8)7
Daar zit je dan met je NETWORK media tank... Fijn NTFS geformateerd om het allemaal makkelijk te maken en dan werkt de helft niet meer :( .
Het ergste is dat ik al al mijn media er heb op staan en ik geen zin heb om deze procedure van meer als 4 uur nog eens te doen :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amok
Ja ik zit hier met hetzelfde dillema 250gig aan data weer ff omzetten naar andere schijf dan interne disk van HDX weer formateren naar ext2/3 en dan weer die 250gig terugzetten mbv van ext2fsd ofzo.
Iemand anders nog suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chundo
Amok schreef op zaterdag 13 december 2008 @ 18:14:
Ja ik zit hier met hetzelfde dillema 250gig aan data weer ff omzetten naar andere schijf dan interne disk van HDX weer formateren naar ext2/3 en dan weer die 250gig terugzetten mbv van ext2fsd ofzo.
Blijkbaar ben ik niet het enige slachtoffer, laat ons hopen dat er ooit en firmware-update komt dat dit wel mogelijk is, het is maar 1 vinkje dat moet worden aangevinkt (volledig beheer). Misschien is dit wel mogelijk via een of andere tweak, maar zo ver rijk mijn beperkte kennis helaas niet... -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Maak het even kenbaar op www.networkedmediatank.com, anders zal die fix nooit komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

chundo schreef op zaterdag 13 december 2008 @ 18:01:
[...]

Dit vind ik zwaar k*t 7(8)7
Daar zit je dan met je NETWORK media tank... Fijn NTFS geformateerd om het allemaal makkelijk te maken en dan werkt de helft niet meer :( .
Het ergste is dat ik al al mijn media er heb op staan en ik geen zin heb om deze procedure van meer als 4 uur nog eens te doen :S
Ik had hetzelfde probleem :-) NTFS geformatteerd en opeens heb je alleen een USB slave over... lkkr handig. Maar goed, toch maar weer alles omgezet naar EXT3 omdat beschikbaarheid via het netwerk echt een must is voor mij. Moet nu wel alle ISO's uitpakken omdat LINUX icm EXT3 deze (bij mij iig) corrupt maakt. Zal met het feit te maken hebben dat het om grote bestanden gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Amok schreef op zaterdag 13 december 2008 @ 18:14:
Dat is idd wat je te doen staat.... kl*te maar waar, heb het ook moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chundo
ik dacht, bekijk het positief, ik zal wel van pc naar HDX kunnen streamen.
Media bron/Network browser/workgroup/Mijn PC/ Geen inhoud gevonden. :O
Geen nood, ik heb toch al user nmt met pw 1234, ik geef hem alle rechten. Geen inhoud gevonden
Komt dit ook door de NTFS of door mijn slechte netwerkkennis? }:|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ls67
Zijn er mensen die positieve ervaringen hebben met de HDX1000 icm een NAS, bijv. de CHS3SNAS? Dat wil zeggen kun je alles normaal afspelen van de NAS?

Ik dacht alles te kunnen streamen maar het is alleen maar ellende wat ik met dit apparaat heb. Zelfs het afspelen van ISO bestanden, wat via een NAS wel zou moeten werken, lukt niet.

Ben benieuwd naar jullie ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Lekker vaag.
Kun je niks mee met zo'n uitleg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeO

MeO

chundo schreef op zaterdag 13 december 2008 @ 19:40:
Geen nood, ik heb toch al user nmt met pw 1234, ik geef hem alle rechten. Geen inhoud gevonden
Je hebt toch wel mappen gedeeld op je PC? Want na Mijn PC moet gedeelde mappen komen waarin de bestanden staan je gedeeld hebt.

[ Voor 8% gewijzigd door MeO op 13-12-2008 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ls67
Anoniem: 94923 schreef op zaterdag 13 december 2008 @ 21:24:
[...]

Lekker vaag.
Kun je niks mee met zo'n uitleg.
Lijkt mij duidelijk genoeg. Files staan op een netwerkschijf maar zijn niet af te spelen. Scherm wordt 3 sec. zwart en daarna keer je weer terug in het menu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeO

MeO

ls67 schreef op zaterdag 13 december 2008 @ 21:21:
Zijn er mensen die positieve ervaringen hebben met de HDX1000 icm een NAS, bijv. de CHS3SNAS? Dat wil zeggen kun je alles normaal afspelen van de NAS?

Ik dacht alles te kunnen streamen maar het is alleen maar ellende wat ik met dit apparaat heb. Zelfs het afspelen van ISO bestanden, wat via een NAS wel zou moeten werken, lukt niet.

Ben benieuwd naar jullie ervaringen.
Heb zelf dus ook een CH3SNAS. Kan er zonder problemen ISO van afspelen, ook DVD9 formaat.
HD MKV's tot 10Gbps.. zwaarder ben ik ze nog niet echt tegengekomen. Verder heb ik 2 HDX's. Een met (die dus als NAS fungeert) en een zonder HDD. Ik kan zonder problemen vanuit de HDX zonder HDD films van de HDX met HDD afspelen.

[ Voor 16% gewijzigd door MeO op 13-12-2008 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ls67
MeO schreef op zaterdag 13 december 2008 @ 22:01:
[...]

Heb zelf dus ook een CH3SNAS. Kan er zonder problemen ISO van afspelen, ook DVD9 formaat.
HD MKV's tot 10Gbps.. zwaarder ben ik ze nog niet echt tegengekomen. Verder heb ik 2 HDX's. Een met (die dus als NAS fungeert) en een zonder HDD. Ik kan zonder problemen vanuit de HDX zonder HDD films van de HDX met HDD afspelen.
Welke mediaserver gebruik je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeO

MeO

Geen eigenlijk. Speel af via samba. Heb wel Twonky, maar doe daar niks mee. Twonky wordt wel herkent en ik kan er media mee afspelen.

[ Voor 27% gewijzigd door MeO op 14-12-2008 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amok
Is67 als je de HDX via HDMI aangesloten hebt, check dan of je via instellingen de Beeld uitvoer kan vastzetten op de juiste weergave van je LCD Deze staat normaal op automatisch.
.
ls67 schreef op zaterdag 13 december 2008 @ 21:37:
[...]

Lijkt mij duidelijk genoeg. Files staan op een netwerkschijf maar zijn niet af te spelen. Scherm wordt 3 sec. zwart en daarna keer je weer terug in het menu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chundo
MeO schreef op zaterdag 13 december 2008 @ 21:27:
[...]

Je hebt toch wel mappen gedeeld op je PC? Want na Mijn PC moet gedeelde mappen komen waarin de bestanden staan je gedeeld hebt.
Ik heb zeker gedeelde mappen, ik heb zelfs user nmt met pw 1234 aangemaakt en share rechten gegeven (en ntfs machtigingen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01-07 12:21
Ik heb hem ook eindelijk in het netwerk aan de praat gekregen.
Ik haal zo rond de 38Mbps, duurt toch zo'n 20min. voor een normaal dvd'tje.
Ik ben dus van plan om een extra voeding te kopen om die boven bij de pc te laten liggen, zodat ik alleen de HDX mee naar de pc hoef te nemen.
Weet iemand waar ik zo'n adapter kan kopen?
Of eventueel van een ander merk?

Moet je trouwens iets instellen om de interne HD te laten stoppen als de HDX op standby staat?
Hier blijft ie namelijk continu draaien op standby.

Waar ik ook nog achter ben gekomen bij films waarbij je geen scenes hebt, en dus niet kunt 'skippen'.
Door op de AB op bv. 2 te drukken, ga je meteen naar 20% van de film, dus op 5 naar 50% enz. Erg handig omdat spoelen op max. 8x gaat.
Dit werkt ook met mp3's.

Verder vind ik het wel lastig dat je bij bijna elke HD film moet zoeken welke video-output nu het beste is.
Ene keer 1080P 24, andere keer weer 1080P 50, enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olson
  • Laatst online: 02-07 21:44
Het valt me op dat wanneer ik films heb met video_ts en audio_ts dirs, deze vaker niet afspelen.
Zwart scherm en reboot nodig.
Waneer ik dezelfde film als .iso bestand start gaat het wel goed...

Compjoeters... hu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeO

MeO

chundo schreef op zaterdag 13 december 2008 @ 19:40:
..Mijn PC...??? Spaties in computernaam kunnen niet.

Heb je al geprobeerd om de share handmatig toe te voegen aan je HDX?

Instellingen>Gedeelde Mappen> Toevoegen

share name : Zelf verzinnen
URL: smb://ipadresvanjepc/naamvandeshare of smb://computernaam/naamvandeshare
USER: je normale accountnaam
Password: dieweetikniet

Heb zojuist ook geprobeerd via netwerkbrowser te verbinden kreeg ook geen inhoud, maar alles werkte wel met handmatige instellingen. Zal je uiteindelijk toch moeten doen, anders moet je iedere keer bladeren etc.

[ Voor 33% gewijzigd door MeO op 14-12-2008 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chundo
MeO schreef op zondag 14 december 2008 @ 11:10:
[...]

Met "mijn pc" bedoelde ik "mijn pc" naam om verwarring te voorkomen :+
Hoe kan ik een share handmatig toevoegen, bij instellingen/gedeelde mappen:workgroup/"mijn pc" krijg ik hetzelfde verhaal dat hij geen mappen vind.
Het rare is dat mijn pc in het netwerk wordt gezien maar niet de gedeelde mappen (waar ik gebruiker nmt aan heb toegevoegd met alle rechten)

Ik heb ondertussen mijn NTFS partitie maar terug geformateerd naar ext3, nu kan ik wel al bestanden via het netwerk op de HDX zetten Uit wraak heb ik alle data over het netwerk terug gezet ipv USB. Ik heb alles maar de hele nacht laten bollen, uiteindelijk staat het er op.
Als ik nu nog van de HDX bestanden van mij pc kan streamen is dat ding eindelijk een NETWERK ,media tank

Ook al heb ik een beetje gezeik (deels aan mijn eigen te danken) toch ben ik super tevreden met het apparaat en kan ik hem iedereen aanraden. Het kost wat tijd, uitzoekwerk en veel proberen, maar een keer als het werkt doet hij het ook perfect (de stukken die ik werkend heb gekregen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorted.bits
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-06 22:21
Ik was benieuwd of je ook themes vanaf een SD kaartje of USB stick kan gebruiken. Ik heb nog wel 2 SSD schijven liggen, maar die laat ik liever zitten in het systeem wat de films streamt naar de HDX.

Vooral omdat ik niet van plan ben om mijn films eerst naar dat ding te kopieren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chundo
MeO schreef op zondag 14 december 2008 @ 11:10:
[...]

Instellingen>Gedeelde Mappen> Toevoegen

share name : Zelf verzinnen
URL: smb://ipadresvanjepc/naamvandeshare of smb://computernaam/naamvandeshare
USER: je normale accountnaam
Password: dieweetikniet

Heb zojuist ook geprobeerd via netwerkbrowser te verbinden kreeg ook geen inhoud, maar alles werkte wel met handmatige instellingen. Zal je uiteindelijk toch moeten doen, anders moet je iedere keer bladeren etc.
Handmatig lukt het inderdaad _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
ben ik blij dat alles werkt!

Heeft al iemand geprobeerd zijn DVD/blue-ray te delen en zo een normale DVD of Blue-ray af te spelen DVD ga ik in ieder geval proberen maar een blue-ray heb ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeO

MeO

sorted.bits schreef op zondag 14 december 2008 @ 11:37:
Ik was benieuwd of je ook themes vanaf een SD kaartje of USB stick kan gebruiken. Ik heb nog wel 2 SSD schijven liggen, maar die laat ik liever zitten in het systeem wat de films streamt naar de HDX.

Vooral omdat ik niet van plan ben om mijn films eerst naar dat ding te kopieren.
Nee dat kan niet. Maar bij Popcornhour zijn ze bezig dit te implenteren in de firmware, zodat het wel mogelijk is. Neem aan dat dit dan ook mogelijk gaat worden bij HDX.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjbenning
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 29-05 12:01
Sinds zaterdag ook de eigenaar van een HDX1000.

Heb er een WD green 1TB schijf in gedaan, wat allemaal vrij makkelijk gaat.
Vervolgens usb stick met firmware en NT apps gedraaid (bios was al de laatste versie).

Het is goed dat een topic is want ik heb toch nog wel veel vragen.

Standaard maakt de HDX mappen aan zoals Video / Download / Photo ect. Kan ik deze niet hernoemen? en waar kan dat. (als ik ze via mijn browser hernomen dan maakt hij deze standaard mappen weer aan wat ik niet wil)

IK gebruik momenteel newsleecher en laat deze via mijn Wlan 801.N uitpakken. wat vrij snel gaat.
Het rare is echter wel dat ik via FTP overdracht 6 mb haal maar via de verkenner verschilt dit maar nooit zo snel als via FTP.

Oh ja. Als newsleecher het uitgepakt heeft op een mijn HDX dan kan ik via AB van de HDX de uitgepakte bestanden verplaatsten naar de juiste mappen (films naar video ect) dat is wel handig en gaat snel.

Ben nu een film van 14 GB aan het binnen halen via Newsleecher, en zal eens testen hoe snel dit uitgepakt wordt naar de HDX.

Hoe zit het eigenlijk met het beheren van de HDX via de webinterface?, dit snap ik nog niet helemaal.

http://www.card.mygamercard.net/NL/TOPROB+NL.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberSnooP
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02:06

CyberSnooP

^^^^ schrijft --->

Ik kan niet wachten op de DTS downmix functionaliteit eigenlijk. Het blijkt iets populairder te zijn dan ik dacht, en als ik even niet oplet heb ik weer een film zonder geluid binnen.

Heeft iemand iets gehoord van de status daarvan?

|_____vakje______|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik zit er ook met smart op te wachten!

Té veel HD films met DTS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuMon
chundo schreef op zondag 14 december 2008 @ 11:49:
Heeft al iemand geprobeerd zijn DVD/blue-ray te delen en zo een normale DVD of Blue-ray af te spelen DVD ga ik in ieder geval proberen maar een blue-ray heb ik niet.
Ja heb ik geprobeerd. Op mijn pc de DVD speler gedeeld, vervolgens is een DVD af te spelen via de HDX. MAAR: dit kan niet met DVD's met CSS encryptie (dus alle gekochte DVD's). Ik heb nog geprobeerd of dit was te omzeilen met Myihome, maar dat lukt ook niet. Je kunt dus alleen gekopieerde DVD's afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuMon
chundo schreef op zondag 14 december 2008 @ 11:37:
Met "mijn pc" bedoelde ik "mijn pc" naam om verwarring te voorkomen :+
Hoe kan ik een share handmatig toevoegen, bij instellingen/gedeelde mappen:workgroup/"mijn pc" krijg ik hetzelfde verhaal dat hij geen mappen vind.
Het rare is dat mijn pc in het netwerk wordt gezien maar niet de gedeelde mappen (waar ik gebruiker nmt aan heb toegevoegd met alle rechten)
Ik heb maar heel weinig hoeven doen om de gedeelde mappen van mijn pc op de HDX te kunnen zien.
* De belangrijkste instelling is: "Samba Werkgroep", die moet hetzelfde zijn als de werkgroep van de pc.
* Verder mag er geen spatie staan in de "Toestel Naam".
* Vervolgens heb ik enkele mappen op mijn pc gedeeld, maar daar verder geen gebruikersnaam of wachtwoord bij ingevuld (zou je later alsnog kunnen doen natuurlijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

CyberSnooP schreef op zondag 14 december 2008 @ 13:58:
Ik kan niet wachten op de DTS downmix functionaliteit eigenlijk. Het blijkt iets populairder te zijn dan ik dacht, en als ik even niet oplet heb ik weer een film zonder geluid binnen.

Heeft iemand iets gehoord van de status daarvan?
De status kun je hier volgen: http://www.networkedmediatank.com/showthread.php?tid=10716

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Aangezien het voor mij hét punt is, geef ik ze nog tot Januari, anders ruil ik 'm in voor een A-110. Ik heb geen zin om hier voor speciaal een DTS receiver aan te gaan schaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
Anoniem: 107573 schreef op zondag 14 december 2008 @ 14:47:
Aangezien het voor mij hét punt is, geef ik ze nog tot Januari, anders ruil ik 'm in voor een A-110. Ik heb geen zin om hier voor speciaal een DTS receiver aan te gaan schaffen.
Dan zul je net zien dat ze de release op 10 februari doen en zo blijf je aan de gang. Ook aan de A110 zal er wel weer iets te vinden zijn waarop je moet wachten en dat zal misschien wel weer goed geregeld zijn in de laatst versie van de HDX1000. Geduld is soms een schone zaak als tweaker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik denk dat de iStar H5 momenteel de interessantste NMT is gezien de prijs. Met een beetje geluk zetten ze net als Ace in "Networked Media Tank - deel 3" € 80,- op de verpakking zodat je minder doanekosten hebt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Is inderdaad een overweging waard, maar ik koop zoiets liever in een NL zaak. Helemaal als ik er zelf even heen kan zoals bij divxplayer.

Maar blijf in eerste instantie natuurlijk hopen op een firmwareupdate op redelijk korte termijn, want ben voor de rest bijzonder tevreden met m'n HDX-1000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 283632

Ik heb een vraagje aan jullie. Ik kan het nergens terug vinden in het forum, dus misschien dat één van jullie mij kan helpen.

Ik heb sinds een maandje een HDX-1000. Echt een fantastich ding. Ik heb er geen harde schijf in gekocht, omdat ik een externe harde schijf aan mijn router wil pluggen. Ik heb nu mijn computer (in een thuis netwerk)aan staan als ik een film wil zien. Dit werkt echt super, al is het niet de oplossing. Nu wil ik dus een externe harde schijf kopen, maar kan ik gewoon in mijn meterkast een harde schijf met een netwerkaansluiting aan mijn router hangen of moet ik een NAS server erbij kopen. Ik wil alleen films op die schijf zetten en via mijn thuisnetwerk vanaf die harde schijf kijken. Eigenlijk net zoals ik het nu doe vanaf de harde schijf van mijn pc, maar dan via een centrale harde schijf.

Wie kan mij helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olson
  • Laatst online: 02-07 21:44
Vanavond zette ik de hdx-1000 aan.
Resultaat: alle settings weg. Chinees menu enz.
HDX-1000 heeft wel uitgestaan (niet in standby). Is dit normaal?
Iemand dit vaker meegemaakt?

Compjoeters... hu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberSnooP
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02:06

CyberSnooP

^^^^ schrijft --->

Anoniem: 283632 schreef op zondag 14 december 2008 @ 19:40:
[..] een harde schijf met een netwerkaansluiting aan mijn router hangen of moet ik een NAS server erbij kopen. [..]
Een Harde Schijf met netwerkaansluiting is meestal eigenlijk een simpele NAS server. Zo'n beetje alle netwerk-schijven hebben volgens mij een ingebouwde Windows (/Samba) Share mogelijkheid en dat zou voldoende zijn om hem vanaf je HDX te kunnen benaderen.

Hoewel je het niet aangeeft te willen, kun je in deze opstelling dus niet gebruik maken van de NMT applicaties. Door een harde schijf in je HDX te schroeven zou je van je HDX ook een NAS maken en bovendien ook nog eens de NMT applicaties kunnen gebruiken en goedkoper uit zijn, maar het is jouw keuze.

|_____vakje______|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Precies, waarom een NAS kopen als je er al een hebt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCFreak
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 31-12-2022

DCFreak

If it aint broke, dont fix it.

olson schreef op zondag 14 december 2008 @ 19:44:
Vanavond zette ik de hdx-1000 aan.
Resultaat: alle settings weg. Chinees menu enz.
HDX-1000 heeft wel uitgestaan (niet in standby). Is dit normaal?
Iemand dit vaker meegemaakt?
Lijkt mij niet normaal, ik heb mijn HDX ook altijd echt uitstaan maar de settings zijn tot nu toe altijd gebleven. Hoe lang had je hem ongeveer uitstaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sunturion
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 02-07 21:18
HuMon schreef op zondag 14 december 2008 @ 14:02:
[...]

Ja heb ik geprobeerd. Op mijn pc de DVD speler gedeeld, vervolgens is een DVD af te spelen via de HDX. MAAR: dit kan niet met DVD's met CSS encryptie (dus alle gekochte DVD's). Ik heb nog geprobeerd of dit was te omzeilen met Myihome, maar dat lukt ook niet. Je kunt dus alleen gekopieerde DVD's afspelen.
Als je AnyDVD installeert op je pc heb je dit probleem niet meer. AnyDVD draait dan gewoon op de achtergrond en verwijderd de CSS encryptie en maakt hem regio-vrij.

In the name of God, impure souls of the living dead shall be banished into eternal damnation. Amen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 184438

Na een tweetal dagen geprust te hebben draait de HDX-1000 gelukkig. Ik vraag me alleen af (samba server) hoe ik kan zien hoeveell Gig ik op mijn interne HDD over heb?

Ik had ook een nieuwe sitecom WL-306 (n) router gekocht maar ik kreeg de hd films draadloos niet schokvrij.
Hij werkte net zo goed als mijn oude (g) router???? Ik heb hem maar weer terug gebracht. Hebben meer hier ervaring mee?

Ondanks het gepuzzel ben ik best tevreden over deze streamer! :? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punisher007
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 26-06 12:28
Als je nzbget opent zie je ook hoeveel plaats je nog over hebt. http://<ip>:8066

http://blog.bjornhouben.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
Zelfs al heb je een DTS reciever, dan nog kan je niet alles spelen. Soms (regelmatig) is het WMA Pro gecodeerd en dan heb ik ook geen andere keuze dan het PCM uit te sturen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

punisher007 schreef op maandag 15 december 2008 @ 06:19:
Als je nzbget opent zie je ook hoeveel plaats je nog over hebt. http://<ip>:8066
Helamaal top, bedankt!!! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 184438 schreef op maandag 15 december 2008 @ 01:57:
Na een tweetal dagen geprust te hebben draait de HDX-1000 gelukkig. Ik vraag me alleen af (samba server) hoe ik kan zien hoeveell Gig ik op mijn interne HDD over heb?
Open met Windows verkenner de NMT harde schijf met je rechermuistoets en kies Eigenschappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 94923 schreef op maandag 15 december 2008 @ 10:45:
[...]

Open met Windows verkenner de NMT harde schijf met je rechermuistoets en kies Eigenschappen.
Dat werkt helaas niet. dan zie ik 0 kb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat werkt hier wel, dus is er wat mis met je configuratie.
In welk formaat je die schijf geformateerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 94923 schreef op maandag 15 december 2008 @ 10:54:
Dat werkt hier wel, dus is er wat mis met je configuratie.
In welk formaat je die schijf geformateerd?
De hdx heeft hem geformateerd in ex3 (linux?) daarom kan ik hem mijns inziens niet zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 282589

Ik heb de HDX nu een tijdje en het werkt eigenlijk prima.
Ik heb alleen 2 dingetjes die ik niet voor elkaar krijg:
1. hoe benader ik de HDX als ftp server van buiten mijn netwerk?
2. de subs spelen niet bij mkv files.
Ik heb onderstaande allemaal goed staan... Maar als ik op substitle klik dan krijg ik een uitroepteken in beeld!

Wie kan mij helpen?

Alvast bedankt!

Why doesn't my subtitle display?
Please make sure that it is in the format that HDX supports.

The subtitle file must be in the same folder as the movie file.

The name of the subtitle file must be the exact same as the name of the movie except for the extension.

Subtitle language (Setup>Preferences>Subtitle language) must be set to anything but None. Remember to save the setting.

Does the HDX support embedded subtitles in mkv?
Yes!

1. Ensure that the embedded subtitles are supported by HDX, for example: .srt, .sub, .smi and .ssa

2. Turn on a subtitle by pressing "subtitle" button on the remote control

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloRadix
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 02-07 11:03
pmwjvd, in deze manual zul je veel antwoorden vinden op je vragen, check ook de "first post" in deze topic...
Pagina: 1 ... 8 ... 22 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Alle posts m.b.t. levertijd zullen direct worden verwijderd, dit is namelijk _niet_ de bedoeling van dit topic!