Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 15 december 2008 @ 11:19:
[...]

De hdx heeft hem geformateerd in ex3 (linux?) daarom kan ik hem mijns inziens niet zien.
EXT3 dus.
Jawel, de internet Samba server zorgt ervoor dat je via je netwerk de schijf kan zien, lezen en schrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjbenning
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13-07 12:46
Ik ben bezig geweest om de Usenet client wat te tweaken qua snelheid.
Gisteren zat ik op een download snelheid van 1.2 mb p/s terwijl ik makkelijk 2.0 kan halen.

IK heb de config file doorgenomen alhoewel daarin een paar suggesties staan heb ik enkel
de CRC check uitgezet. Waarom op CRC checken ( en performence verlies hebben) als je ook par files heb om alles te herstellen.

Zo juist nog even een download gedaan en dat gaat een stuk beter. Zat nu op 1.4 mb. _/-\o_
Dus neem de config file van getnzb door en door er je voordeel mee!

http://www.card.mygamercard.net/NL/TOPROB+NL.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chundo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 17-09 17:29
olson schreef op zondag 14 december 2008 @ 19:44:
Vanavond zette ik de hdx-1000 aan.
Resultaat: alle settings weg. Chinees menu enz.
HDX-1000 heeft wel uitgestaan (niet in standby). Is dit normaal?
Iemand dit vaker meegemaakt?
Ik heb dit ook 1 keer meegemaakt, ik heb zo een tp-link G-stick en als die er in steekt doet dat ding altijd vreemd, hij is mij zelfs al eens vastgelopen. Heb jij ook zo een stick of was het toeval?
Ik ga de stick eens op de pc proberen, en als hij het daar wel doet ga ik nog eens een poging wagen op de HDX maar eerlijk vrees ik er een beetje voor... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olson
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06:58
Ik heb dit ook 1 keer meegemaakt, ik heb zo een tp-link G-stick en als die er in steekt doet dat ding altijd vreemd, hij is mij zelfs al eens vastgelopen. Heb jij ook zo een stick of was het toeval?
Ik ga de stick eens op de pc proberen, en als hij het daar wel doet ga ik nog eens een poging wagen op de HDX maar eerlijk vrees ik er een beetje voor... :/
Geen tplink maar een 4gb imation usb stickje. Het is niet meer voorgekomen. (ook met de hdx uit)
Volgens mij heb ik per ongeluk via de ab een reset gegeven. Kan 't anders ook niet verklaren...

Compjoeters... hu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Erg gaaf apparaat moet ik zeggen. Strak design en uitstekende prestaties. Snel maar weer eens mijn spaarvarken openslaan. Weet iemand trouwens welke harde schijf beter presteert; een 2,5 of 3,5 inch?

Ik zag trouwens ook net dat de HD-X op MP3shop (http://www.mp3shop.nl/pro...ked-media-tank-zwart.html) te koop is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FloRadix schreef op maandag 15 december 2008 @ 14:52:
pmwjvd, in deze manual zul je veel antwoorden vinden op je vragen, check ook de "first post" in deze topic...
Dankje voor je reactie, wederom een handige handleiding. Alleen...
Ik bedoel niet het benaderen van de NMT vanuit mijn netwerk, dat gaat prima. Ik wil de NMT benaderen vanuit een locatie buiten mijn netwerk (bijvoorbeeld de buurman). Dat kan ik in dit topic niet vinden (ook niet in the first post, of ik moet er overheen lezen!).
Ook met het subtitle probleem bij MKV files kom ik niet verder, kan iemand me helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je NMT buiten je netwerk (dus via Internet) benaderen kan door de juiste poorten te forwarden in je internettoegangspunt c.q. router.
Je ondertitel probleem kun je eventueel hier Networked Media Tank - deel 3 voorleggen, iets meer gebruikers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zojuist gezien dat de ruimte op je interne HDD in je HDX bekeken kan worden door als je via het mediascherm op je interne HDD gaat staan en de info knop indrukt zie je hoe groot deze is en hoeveel ruimte over is,

It's so easy, you only need to know how :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Verwijderd schreef op maandag 15 december 2008 @ 22:08:
Erg gaaf apparaat moet ik zeggen. Strak design en uitstekende prestaties. Snel maar weer eens mijn spaarvarken openslaan. Weet iemand trouwens welke harde schijf beter presteert; een 2,5 of 3,5 inch?
Een 3.5 zal (meestal) sneller zijn. Maar dat maakt niet uit. Je kan er niet sneller mee gaan 'kijken' en het vullen er van wordt bepaald door de netwerksnelheid. Het is hetzelfde als vragen welke banden voor je auto sneller zijn. Het is absoluut niet verboden om banden die maxmaal 280 km/h mogen gaan onder een Opel Astra te leggen. Maar hij zal er geen meter sneller door gaan, dat wordt door de motor bepaald.

Als ik er een disk in zou willen zou ik zelf voor een 2.5 gaan. Kleiner, minder warmte en meestal stiller. Maar tot zover haal ik het gewoon van mijn server af via het netwerk. Nog stiller en nog steeds snel genoeg

[ Voor 10% gewijzigd door Ortep op 16-12-2008 09:18 ]

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01:38

iMars

Full time prutser

Ortep schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 09:16:
[...]

Een 3.5 zal (meestal) sneller zijn. Maar dat maakt niet uit. Je kan er niet sneller mee gaan 'kijken' en het vullen er van wordt bepaald door de netwerksnelheid. Het is hetzelfde als vragen welke banden voor je auto sneller zijn. Het is absoluut niet verboden om banden die maxmaal 280 km/h mogen gaan onder een Opel Astra te leggen. Maar hij zal er geen meter sneller door gaan, dat wordt door de motor bepaald.

Als ik er een disk in zou willen zou ik zelf voor een 2.5 gaan. Kleiner, minder warmte en meestal stiller. Maar tot zover haal ik het gewoon van mijn server af via het netwerk. Nog stiller en nog steeds snel genoeg
Eens, maar een 3.5 is in verhouding weer goedkoper...
vb: WD Caviar Green 1TB kost 89 bij informatique > 0,089 euro per GB
WD Scorpio Blue 500GB kost 107 euro > 0,214 euro per GB
Verwijderd schreef op maandag 15 december 2008 @ 22:08:

Ik zag trouwens ook net dat de HD-X op MP3shop (http://www.mp3shop.nl/pro...ked-media-tank-zwart.html) te koop is.
Inderdaad, had ik ook gezien, alleen jammer dat je gelijk de hoofdprijs betaald. Voordeel is wel dat je hem snel hebt. Ik wacht nu al een week via hdx1080.com, en nog steeds status 'confirmed', maarja... zonder eventuele import betaal ik er 200 euro voor (met import ~230).

[ Voor 26% gewijzigd door iMars op 16-12-2008 09:32 ]

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeO
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 07-08 10:31

MeO

Verwijderd schreef op maandag 15 december 2008 @ 22:26:
[...]
Ik bedoel niet het benaderen van de NMT vanuit mijn netwerk, dat gaat prima. Ik wil de NMT benaderen vanuit een locatie buiten mijn netwerk (bijvoorbeeld de buurman). Dat kan ik in dit topic niet vinden (ook niet in the first post, of ik moet er overheen lezen!).
Forward poort 21, standaard ftp poort, in je router naar ip adres van je nmt
Ook met het subtitle probleem bij MKV files kom ik niet verder, kan iemand me helpen?
Suggesties:
  1. sub/idx wordt (nog) niet ondersteund, terwijl .sub er wel bij staat. Is een andere .sub dan deze. Kan je converteren met subresync.
  2. .nl of .eng etc in je ondertiteling werkt ook niet. taalcode moet je weglaten
  3. Je kan ondertitels invoegen mbv mkvmerge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de HDX-1000 op mijn Full HD LCD aangesloten middels HDMI en maak gebruik van de optische digitale audio output die vervolgens aangesloten zit op de input van mijn DTS receiver.

Bij de geluids instellingen op de HDX-1000 heb ik alles ingesteld op digital RAW

Nu zat ik gisteravond een DVD te bekijken met DTS sound en toen kreeg ik de melding dat de audio niet ondersteund werd, en vervolgens kon ik dus enkel maar in stereo sound mijn DVD bekijken.

Doe ik iets fout in mijn instellingen of heeft dit te maken met de DTS licentie die pas in de volgende firmware word toegevoegd?

Mijn DTS receiver krijgt overigens wel een DTS input. (alle kanalen worden geactiveerd door de automode van mijn receiver)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chundo
Gisteren ook een factuur gehad van DHL (precies 1 week na levering) van 38.10 euro voor de taxkosten (ik had er 2 gekocht en het waren ook 2 pakketen). In het totaal heb ik dus 230 euro betaald, nog netjes als ze er gemideld 300 euro voor vragen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloRadix
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-09 16:30
chundo schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 18:58:
In het totaal heb ik dus 230 euro betaald, nog netjes als ze er gemideld 300 euro voor vragen
267euro bij Digimania staat niet vermeldt in PriceWatch.

Zelf heb ik 180euro betaald in september incl transport door de voordelige dollarskoers :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaN
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

Verwijderd schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 10:30:
Doe ik iets fout in mijn instellingen of heeft dit te maken met de DTS licentie die pas in de volgende firmware word toegevoegd?

Mijn DTS receiver krijgt overigens wel een DTS input. (alle kanalen worden geactiveerd door de automode van mijn receiver)
Zoals ik het lees doe je niks fout, maar dit heeft niets te maken met de DTS-licentie, dat is alleen van belang als je receiver geen DTS zou ondersteunen, zoals bij jou nou juist _niet_ het geval is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doornteun
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 21-02-2024
coob schreef op maandag 08 december 2008 @ 21:53:
Algemeen
ID : 1
Volledige naam : G:\Films HD\30.Days.of.Night.2007.BluRay.1080p.ps3\30.Days.of.Night.2007.BluRay.1080p.ps3.mpg
Formaat : BDAV
Formaat/Info : BluRay Video
Bestandsgrootte : 11,8 GiB
Duration : 1h 53mn
Totale bitrate : 15,0 Mbps
Maximum Overall bit rate : 35,5 Mbps

Video
ID : 4113 (0x1011)
Menu ID : 1 (0x1)
Formaat : AVC
Formaat/Info : Advanced Video Codec
Format profile : Main@L4.1
Format settings, CABAC : Ja
Format settings, ReFrames : 3 frames
Duration : 1h 52mn
Bitrate : 13,7 Mbps
Nominal bit rate : 14,0 Mbps
Breedte : 1 920 pixels
Hoogte : 798 pixels
Beeldverhouding : 2.406
Framerate : 23,976 fps
Resolutie : 24 bits
Colorimetry : 4:2:0
Scan type : Progressive
Bits/(Pixel*Frame) : 0.381
Gebruikte encoder-bibliotheek : x264 core 56 svn-680

Audio
ID : 4352 (0x1100)
Menu ID : 1 (0x1)
Formaat : AC-3
Formaat/Info : Audio Coding 3
Duration : 1h 53mn
Bitrate-modus : Constant
Bitrate : 640 Kbps
Kanaal(en) : 6 kanalen
Kanaalposities : Front: L C R, Surround: L R, LFE
Samplerate : 48,0 KHz
Coob,

kan je zeggen welk progje je gebruikt voor de info van een video/audiofile?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloRadix

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeO

MeO

ben wel geen coob, maar het is mediainfo, met weergave tekst.

edit laat maar te laat

[ Voor 20% gewijzigd door MeO op 16-12-2008 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heren, dames ook,

Heb net mijn HDX-1000 uit China binnen (na 36 euro aan dhl betaald te hebben aan import/btw toestanden). Hij speelt naar mijn idee niet alles af maar dat kan ook aan mij liggen. Heb mijn probleem ook al op het forum van HDX1080 gedropt maar heb zo'n idee dat op dit forum meer guru's aanwezig zijn die mij verder kunnen helpen. Dank alvast!

Ho Guys & Dolls,

Finally my HDX-1000 arrived. Ordered a silver one, got a black one...
Installation (firmware, HD WD 1 TB, apps)no problem. Had it in no time up and running.
Problem however is playing .AVI (some), .MOV and .ISO. I thought this thing can play everything but most of the time I'm getting: CAN'T PLAY
Found out that the .AVI files from my JVC DV camera are no problem but the .AVI from my Canon Powershot G9 in 1024 format is a problem.
All my .MOV and .ISO result in CAN'T PLAY.
My setup is HDX-1000 -> component 480i -> Sony LCD TV

Or is it me doing something wrong here?

Thnx in advance
Paul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars

iMars

Full time prutser

Voor de Apple users onder ons (ik heb het nog niet kunnen proberen) heb ik een OS X variant gevonden:
http://www.apple.com/down...ilities/mediainfomac.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Necrocon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-01-2024
Goedkoper (Euro 259,-) is hij in frankrijk, momenteel gratis verzenden, zij verkopen ook via ebay dan kun je ook nog makkelijk via paypal betalen en is het tot 1000 euro verzekerd.

Als je voor 16:00 besteld gaat hij die dag de deur nog uit en ze mailen je het tracking nummer direct.

Ik heb hem maandag besteld en zal posten wanneer hij binnen is.

http://www.nmtank.fr/epag...GB/?ViewObjectID=11875575

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars

iMars

Full time prutser

Necrocon schreef op woensdag 17 december 2008 @ 11:16:
Goedkoper (Euro 259,-) is hij in frankrijk, momenteel gratis verzenden, zij verkopen ook via ebay dan kun je ook nog makkelijk via paypal betalen en is het tot 1000 euro verzekerd.

Als je voor 16:00 besteld gaat hij die dag de deur nog uit en ze mailen je het tracking nummer direct.

Ik heb hem maandag besteld en zal posten wanneer hij binnen is.

http://www.nmtank.fr/epag...GB/?ViewObjectID=11875575
Da's opzich wel interessant. Ik heb hem vorige week maandag besteld bij HDX zelf, vandaag een bericht dat ie verzonden is. Waarschijnlijk doet ie er twee dagen over, dus hoop ik dat ik hem voor het weekend heb *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeO

MeO

Verwijderd schreef op woensdag 17 december 2008 @ 09:41:
), .MOV and .ISO. I thought this thing can play everything but most of the time I'm getting: CAN'T PLAY
Found out that the .AVI files from my JVC DV camera are no problem but the .AVI from my Canon Powershot G9 in 1024 format is a problem.
All my .MOV and .ISO result in CAN'T PLAY.
In principe zegt een .avi alleen niet of het afspeelbaar is. Dit zijn alleen maar "containers"Je moet ook kijken naar de codec. Check met mediainfo welke codec de bestanden zijn opgemaakt. Vergelijk met de afspeelbare video codecs.
Van mijn IXUS75 weet ik dat deze avi zijn, maar mjpeg. Welke niet ondersteund wordt door de HDX.
De iso moet je afspelen met play ipv ok.ENTER ipv play

[ Voor 9% gewijzigd door MeO op 17-12-2008 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is onzin. ISO's zijn gewoon met OK af te spelen.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 17-12-2008 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
  • Laatst online: 20-09 13:13
Zag gisteren ineens dat mijn HD-films om de 5-10sec. even stotteren vanaf de interne HD!?
Welke video-output ik ook gebruikte (1080P 24Hz of 50Hz,enz), probleem bleef zich voordoen.
Dadelijk eens opnieuw proberen.
Dit heb ik nog niet gehad.

Hebben jullie alle netwerk-software altijd "running"?
Of kan ik alleen het Samba gedeelte laten lopen? Rest gebruik ik niet.

[ Voor 20% gewijzigd door coob op 17-12-2008 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MeO schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 10:00:
[...]

Forward poort 21, standaard ftp poort, in je router naar ip adres van je nmt

[...]

Suggesties:
  1. sub/idx wordt (nog) niet ondersteund, terwijl .sub er wel bij staat. Is een andere .sub dan deze. Kan je converteren met subresync.
  2. .nl of .eng etc in je ondertiteling werkt ook niet. taalcode moet je weglaten
  3. Je kan ondertitels invoegen mbv mkvmerge
Dank voor je hulp! En sorry voor de vraag.. maar ik ben echt een NOOB op dit gebied. Maar wat moet ik intypen in mijn webbrouwser vanaf een externe locatie?
FTP://ip.adres?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeO

MeO

ik zou zeggen probeer het uit ;) Gebruik wel je het ip die je gekregen hebt van je provider. Niet die van de nmt zelf. Als je die niet weet ga hierheen

Maar eigenlijk raad ik het je af om dit te doen. Je hebt namelijk een standaard user en password. Je kan dit aanpassen, maar daar heb je echt skills voor nodig. Hier lees je hoe. Vraag mij niet hoe verder, je kan de boel behoorlijk verknallen.

[ Voor 120% gewijzigd door MeO op 17-12-2008 22:24 ]

• HuMon
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20-09 21:16
MeO schreef op woensdag 17 december 2008 @ 22:02:
ik zou zeggen probeer het uit ;) Gebruik wel je het ip die je gekregen hebt van je provider. Niet die van de nmt zelf. Als je die niet weet ga hierheen

Maar eigenlijk raad ik het je af om dit te doen. Je hebt namelijk een standaard user en password. Je kan dit aanpassen, maar daar heb je echt skills voor nodig. Hier lees je hoe. Vraag mij niet hoe verder, je kan de boel behoorlijk verknallen.
Volgens mij heb je dan telnet toegang nodig (om het wachtwoord te kunnen wijzigen). Ik heb de handleiding gevolgd op http://www.networkedmediatank.com/showthread.php?tid=7339 maar krijg telnet niet werkend... Voor zover ik kan nagaan is het goed geinstalleerd, maar vanaf mijn pc kan ik de HDX niet bereiken met telnet.
Heeft er al iemand Telnet of SSH werkend gekregen op de HDX 1000?

[ Voor 4% gewijzigd door HuMon op 18-12-2008 10:47 ]

Verwijderd

Nee hoor, in Internet Explorer kun je ook ftp-adressen bereiken.

• HuMon
Ik heb het aangepast, ik bedoelde: je hebt telnet nodig om het wachtwoord te kunnen wijzigen...

[ Voor 56% gewijzigd door HuMon op 18-12-2008 11:00 ]

Verwijderd

Dat is onzin. ISO's zijn gewoon met OK af te spelen.
Klopt, ik heb ontdekt dat wanneer je bij de instellingen de taal op engels zet hij .ISO afspeelt. Zet je alles op NL dan speelt ie nix af. Pfftt....weer een probleem de wereld uit.
Nu alleen nog die .AVI. Zowel van die van mijn vriendin (simpele HP fotocamera die laag resolutie .AVI's maakt) als ook die van mij (Canon Powershot) worden niet afgespeeld. Op mijn PC geen enkel probleem, via de HDX dus could't play.
Een .AVI film gedownloaded speelt ie zonder probleem af.

Ik heb een probleemavi geconverteerd naar .mkv -> zelfde resultaat. In de properties van de probleemAVI's zie ik veel verschillende eigenschappen. Het is er dus niet één die moeilijk doet, nee, allemaal.

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Nogmaals,het gaat niet om de container (.avi) maar om de codec (in jouw geval waarschijnlijk mjpeg).

• jordz.
  • Laatst online: 27-06 17:34
Review op de frontpage :)
reviews: HDX-1000 NMT-speler bekeken

Arch Linux

Verwijderd

Johnny bedankt!

Ben er inmiddels achter dat die AVI's geschoten met digitale camera's niet ondersteund worden door de HDX. Dit zal wrs te maken hebben dat de Canon weer een ander formaat levert als de Nikon en de Nikon weer anders dan de JVC en de JVC weer anders dan de ....

Ik heb 100en van die .AVI's en wil die toch graag op mijn HDX plaatsen. Ik kan er op de PC wel een DVD van maken via Nero of soortgelijken. Weet iemand of een covertor is waarin het mogelijk is om al deze bestandjes in één x over te zetten naar een leesbaar .AVI formaat op de HDX?

Dank!

Verwijderd

Heeft iemand van jullie een probleem met het kopieeren van ISO's groter dan 4 Gb naar de interne (ext3 geformateeerde) HD van de HDX? Bij mij raken deze bestanden op een of andere manier steeds corrupt. Komt dit omdat EXT3 geen grote bestanden aankan?

Grtz,
Ron

• FloRadix
zeer goed!! dus nog meer gebruikers!

• jordz.
Verwijderd schreef op donderdag 18 december 2008 @ 14:31:
Heeft iemand van jullie een probleem met het kopieeren van ISO's groter dan 4 Gb naar de interne (ext3 geformateeerde) HD van de HDX? Bij mij raken deze bestanden op een of andere manier steeds corrupt. Komt dit omdat EXT3 geen grote bestanden aankan?

Grtz,
Ron
Op mn server staan 16 gb files, dus dat kan ext3 wel :)

Arch Linux

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 18 december 2008 @ 13:56:
Weet iemand of een covertor is waarin het mogelijk is om al deze bestandjes in één x over te zetten naar een leesbaar .AVI formaat op de HDX?
Dat is ongetwijfeld mogelijk. Helaas kan ik je niet vertellen hoe.

• Chilly_Willy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19-09 16:55
Verwijderd schreef op donderdag 18 december 2008 @ 14:31:

Grtz,
Ron
EXT3 kan met de kleinste blocksize al 16Gib's aan, dus dat is niet het probleem.

En lees deed even door: Algemene gedragsregels (Netiquette) #reageren

Coïtus ergo sum

• MeO

MeO

Weet iemand of een covertor is waarin het mogelijk is om al deze bestandjes in één x over te zetten naar een leesbaar .AVI formaat op de HDX?
AVS Video Converter

• sunturion
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-09 14:51
Johnny bedankt!

Ben er inmiddels achter dat die AVI's geschoten met digitale camera's niet ondersteund worden door de HDX. Dit zal wrs te maken hebben dat de Canon weer een ander formaat levert als de Nikon en de Nikon weer anders dan de JVC en de JVC weer anders dan de ....

Ik heb 100en van die .AVI's en wil die toch graag op mijn HDX plaatsen. Ik kan er op de PC wel een DVD van maken via Nero of soortgelijken. Weet iemand of een covertor is waarin het mogelijk is om al deze bestandjes in één x over te zetten naar een leesbaar .AVI formaat op de HDX?

Dank!
Mediacoder is een goed programma om een batch bestanden te transcoden.

In the name of God, impure souls of the living dead shall be banished into eternal damnation. Amen.

Verwijderd

Zojuist mijn HDX1000 ontvangen en geprobeerd om een film af te spelen (.mkv bestand, 1080p). Ik heb deze op schijf gezet en direct van schijf gestart. Ik kreeg echter geen beeld, als ik de film iets doorspoel zie ik wel een frame maar dit blijft stilstaan.

Daarom gekeken of ik de oorzaak kon vinden door verschillende video modes te testen. Nu heb ik kennelijk een video mode geselecteerd die niet ondersteund wordt door mijn televisie (Samsung LCD, HD ready).

Enig idee hoe ik de video mode kan herstellen?
En waarom ik de betreffende film niet kan afspelen?

Alvast bedankt!!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 18 december 2008 @ 21:22:
Enig idee hoe ik de video mode kan herstellen?
http://www.networkedmedia..._there_is_no_video_signal.
http://www.networkedmedia..._shortcut_keys_command.3F

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2008 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:01

13art

Moderator Mobile
Ze hebben het daar over ruim 3 minuten opstart tijd bij een koude start. Ik heb het bij mij even gemeten maar bij mij duurt het gelukkig maar 55 seconden (1TB Samsung Spinpoint, NMT applicaties geïnstalleerd).

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars

iMars

Full time prutser

DjWannaB2002 schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 00:32:
[...]

Ze hebben het daar over ruim 3 minuten opstart tijd bij een koude start. Ik heb het bij mij even gemeten maar bij mij duurt het gelukkig maar 55 seconden (1TB Samsung Spinpoint, NMT applicaties geïnstalleerd).
Ben benieuwd wat het bij mij gaat worden. Ik krijg hem met een beetje geluk morgen binnen. Heb momenteel alleen een 160GB WD liggen. Uiteindlijk wil ik er wel een 1TB WD Caviar® Green™ erin zetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:29

Smarron

The bend

DjWannaB2002 schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 00:32:
[...]

Dat vond ik ook al erg lang. Hier is het ook ongeveer 1 minuut. Ik heb er een 500GB Spinpoint inzitten. Wellicht was er toch iets vreemds aan de hand met het exemplaar van de review.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars

iMars

Full time prutser

Hopelijk kan ik heel gauw testen *O*
Datum			Tijd	Bezorg- en afhaalgebied locatie		Gegevens controlepost
December 17, 2008	20:05	Shenzhen - China, People's Republic	Zending opgehaald
December 18, 2008	09:52	Shenzhen - China, People's Republic	Bij de DHL vestiging gearriveerd in Shenzhen - China, People's Republic
December 18, 2008	11:48	Shenzhen - China, People's Republic	Vertrokken van DHL vestiging in Shenzhen - China, People's Republic
December 18, 2008	17:51	Hong Kong - Hub - Hong Kong		Douane inklaring compleet om Hong Kong - Hub - Hong Kong
December 18, 2008	17:52	Hong Kong - Hub - Hong Kong		Bij de DHL vestiging gearriveerd in Hong Kong - Hub - Hong Kong
December 18, 2008	22:27	Hong Kong - Hub - Hong Kong		Vertrokken van DHL vestiging in Hong Kong - Hub - Hong Kong
December 19, 2008	08:42	Amsterdam - Netherlands, The		Bij de DHL vestiging gearriveerd in Amsterdam - Netherlands, The
December 19, 2008	09:11	Amsterdam - Netherlands, The		Afgehandeld voor inklaring om Amsterdam - Netherlands, The
December 19, 2008	12:01	Amsterdam - Netherlands, The  	   	Vertrokken van DHL vestiging in Amsterdam - Netherlands, The
December 19, 2008	13:24	Rotterdam - Netherlands, The 	  	Bij de DHL vestiging gearriveerd om
December 19, 2008	14:29	Rotterdam - Netherlands, The 	  	Bij afleverkoerier

[ Voor 12% gewijzigd door iMars op 19-12-2008 14:47 . Reden: status update :) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katseviool
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18-09 15:41
Ik merk trouwens wel dat hij om de zoveel tijd de HD (WD Green 1TB) op spint, ook als hij gewoon in stand-by staat. Iemand een idee om dit uit te schakelen?

Hij kan natuurlijk ook helemaal uit, maar het relaxte van stand-by is dat hij gewoon binnen een aantal sec. paraat is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Katseviool schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 14:47:
Ik merk trouwens wel dat hij om de zoveel tijd de HD (WD Green 1TB) op spint, ook als hij gewoon in stand-by staat. Iemand een idee om dit uit te schakelen?

Hij kan natuurlijk ook helemaal uit, maar het relaxte van stand-by is dat hij gewoon binnen een aantal sec. paraat is.
Ik heb hier ook last van en we zijn niet de enigste.. Is sinds de laatste firmware. Zet hem nu elke keer maar uit. Dat opspinnen van de harde schijf lijkt me ook niet echt goed voor de levensduur van de schijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Katseviool schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 14:47:

Had ik een paar pagina's terug ook al gepost. Is bekend, en zou met een firmware update verholpen moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars

iMars

Full time prutser

Verwijderd schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 14:51:
[...]

Ik heb hier ook last van en we zijn niet de enigste.. Is sinds de laatste firmware. Zet hem nu elke keer maar uit. Dat opspinnen van de harde schijf lijkt me ook niet echt goed voor de levensduur van de schijf.
[zeikmode]...we zijn niet de enigste...[/zeikmode]
Hebben jullie beiden de WD Green? Want ik ben geïnteresseerd om deze aan te schaffen voor mijn HDX.
DjWannaB2002 schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 15:01:
[...]

Had ik een paar pagina's terug ook al gepost. Is bekend, en zou met een firmware update verholpen moeten worden.
Ah mooi! (dacht ergens op pagina 26 HDX-1000 Networked Media Tank Player)

[ Voor 25% gewijzigd door iMars op 19-12-2008 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thanks tweakernick!

Inmiddels alles weer aan de praat.

Nu probeer ik een WMV file af te spelen maar krijg ik geen geluid. Bij andere files heb ik wel geluid, zowel op mijn televisie als op mijn stereo. Zie onderstaand de mediainfo van deze file. Volgens de specificatie zou WMA3 M2 wel ondersteund moeten worden. Heeft iemand dit probleem al eerder gehad? Is er een oplossing voor?

General
Format : Windows Media
File size : 7.96 GiB
Duration : 1h 41mn
Overall bit rate mode : Variable
Overall bit rate : 11.2 Mbps
Maximum Overall bit rate : 14.8 Mbps
Encoded date : UTC 2008-12-01 17:38:11.467

Video
Format : VC-1
Format profile : AP@L3
Codec ID : WVC1
Codec ID/Hint : Microsoft
Description of the codec : Windows Media Video 9 Advanced Profile
Bit rate mode : Variable
Bit rate : 10.4 Mbps
Width : 1 920 pixels
Height : 1 080 pixels
Display aspect ratio : 16/9
Frame rate : 23.976 fps
Resolution : 24 bits
Colorimetry : 4:2:0
Scan type : Progressive
Bits/(Pixel*Frame) : 0.210
Language : en-us

Audio
Format : WMA3
Format profile : M2
Codec ID : 162
Codec ID/Info : Windows Media Audio 3
Description of the codec : Windows Media Audio 10 Professional - 768 kbps, 48 kHz, 5.1 channel 24 bit 1-pass CBR
Bit rate mode : Constant
Bit rate : 768 Kbps
Channel(s) : 6 channels
Sampling rate : 48.0 KHz
Resolution : 24 bits
Language : en-us

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
webmail schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 15:03:
[...]
Hebben jullie beiden de WD Green? Want ik ben geïnteresseerd om deze aan te schaffen voor mijn HDX.
Nope Samsung Spinpoint F1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordz.
Verwijderd schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 15:17:
Thanks tweakernick!

Inmiddels alles weer aan de praat.

Nu probeer ik een WMV file af te spelen maar krijg ik geen geluid. Bij andere files heb ik wel geluid, zowel op mijn televisie als op mijn stereo. Zie onderstaand de mediainfo van deze file. Volgens de specificatie zou WMA3 M2 wel ondersteund moeten worden. Heeft iemand dit probleem al eerder gehad? Is er een oplossing voor?

...

Codec ID/Info : Windows Media Audio 3
Daar heb ik ook last van met WMA Pro, zet hem in de settings eens op analog (PCM) ipv digital (RAW).

Arch Linux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkChylde
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-09 13:10
webmail schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 15:03:
[...]

[zeikmode]...we zijn niet de enigste...[/zeikmode]

[...]

Ah mooi! (dacht ergens op pagina 26 HDX-1000 Networked Media Tank Player)
ik heb een wd green, en heb ook 'last' van het opspinnen, maar denk toch echt dat het aan de hdx ligt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jordz. schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 15:53:
[...]

Daar heb ik ook last van met WMA Pro, zet hem in de settings eens op analog (PCM) ipv digital (RAW).
Probleem verholpen! Thanks Jordz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een film met WMA Pro heb ik gister ook geprobeerd en idd ook ik had geen geluid op mijn Marantz AV versterker. De instelling van WMA Pro stond op digital RAW. Nadat ik deze gewijzigd had in analog PCM werkte het geluid wel.

Dit is volgens mij wel logisch. Digital RAW betekent volgens mij niets anders dat de hdx het audio signaal zonder er ook maar iets mee te doen doorstuurt naar de versterker. Mijn versteker kan blijkbaar niets met WMA Pro en dus heb ik geen geluid. Bij de instelling analoog PCM wordt het audio signaal door de hdx eerst stereo "gemaakt" en vervolgens aan de versterker aangeboden. Deze kan natuurlijk stereo wel verwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars

iMars

Full time prutser

Joepie, vandaag is mijn HDX-1000 binnen gekomen *O*

Heeft er iemand de interne harddisk kunnen formateren, zonder online te zijn? Ik heb hem aangesloten aan mijn TV via HDMI, maar als ik de wizard start, kom ik niet verder dan de vraag of ik via online wil, of USB, maar kan niet zo gauw vinden wat ik daar kan doen... online ben ik niet, en USB ... waar heb ik dat voor nodig...

FF opgezocht, ik loop vast bij: Please choose the NMT setup source

[ Voor 8% gewijzigd door iMars op 19-12-2008 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 21:44:
Een film met WMA Pro heb ik gister ook geprobeerd en idd ook ik had geen geluid op mijn Marantz AV versterker. De instelling van WMA Pro stond op digital RAW. Nadat ik deze gewijzigd had in analog PCM werkte het geluid wel.

Dit is volgens mij wel logisch. Digital RAW betekent volgens mij niets anders dat de hdx het audio signaal zonder er ook maar iets mee te doen doorstuurt naar de versterker. Mijn versteker kan blijkbaar niets met WMA Pro en dus heb ik geen geluid. Bij de instelling analoog PCM wordt het audio signaal door de hdx eerst stereo "gemaakt" en vervolgens aan de versterker aangeboden. Deze kan natuurlijk stereo wel verwerken.

GrRay
Het algemeen beleid #groeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvnieuwh
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08-10-2022
Ik zit met een lastig probleem. Heb vandaag mijn nieuwe LCD scherm binnen gekregen. HDX 1000 was al binnen. Helaas laat HDD (nog) op zich wachten. :? :?

Het is een Full HD 32LG5700 en de HDX is op dit moment aangesloten via HDMI.
Ik heb alleen geen beeld, nou ja, na het bootscherm dan. TV komt gewoon met een "no signal" melding.
Al de truc geprobeerd met composite (geef wel het menu) aansluiten en dan setting goed zetten, maar helaas.

Ik had de HDX al eerder geprobeerd op een HD ready JVC, ook via HDMI (zelfde kabel) aangesloten, en daar werkte het allemaal prima. 8)7

Al meerdere settings (AUTO, HDMI 720p / HDMI 1080p 24Hz/25Hz/50Hz, via de browser, geprobeerd maar tot zover geen resultaat. :(

Iemand een idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Enige waar ik me een beetje aan stoor bij de HDX is het langzame vooruit/achteruit spoelen. Ook al zet je hem op 8x gaat nog best langzaam als je eerst een half uur moet spoelen. 8x op de dvd speler is een stuk sneller.

Zat me net ook te bedenken dat het handig zou zijn als de HDX zelf het aantal Hz van je scherm zou aanpassen naar 50Hz, 60Hz of wat dan ook, afhankelijk van de film. Of is dat dat auto tv mode, want dat werkt op mijn tv niet goed, dan blijft de tv knipperen en doen. Niet echt handig.

[ Voor 13% gewijzigd door 13art op 20-12-2008 00:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12:42
Verwijderd schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 21:44:
Mijn versteker kan blijkbaar niets met WMA Pro en dus heb ik geen geluid. Bij de instelling analoog PCM wordt het audio signaal door de hdx eerst stereo "gemaakt" en vervolgens aan de versterker aangeboden. Deze kan natuurlijk stereo wel verwerken.
Als je versterker wel multi-channel PCM aankan en je sluit je HDX aan via HDMI op je versterker kan hij van WMA Pro ook een PCM 5.1 signaal maken, dan hou je wel de volledige kwaliteit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvnieuwh
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08-10-2022
Helaas. Zoals ik al vermeld had werkt dit dus niet. Niet de verschillende modes noch de workaround.
Iemand anders??!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punisher007
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-09 10:15
DjWannaB2002 schreef op zaterdag 20 december 2008 @ 00:08:
Enige waar ik me een beetje aan stoor bij de HDX is het langzame vooruit/achteruit spoelen. Ook al zet je hem op 8x gaat nog best langzaam als je eerst een half uur moet spoelen. 8x op de dvd speler is een stuk sneller.

Zat me net ook te bedenken dat het handig zou zijn als de HDX zelf het aantal Hz van je scherm zou aanpassen naar 50Hz, 60Hz of wat dan ook, afhankelijk van de film. Of is dat dat auto tv mode, want dat werkt op mijn tv niet goed, dan blijft de tv knipperen en doen. Niet echt handig.
Met pijltje naar rechts inhouden (bij enter) kun je steeds 30 sec skippen, dat gaat vaak beter ;)

http://blog.bjornhouben.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloRadix
DjWannaB2002 schreef op zaterdag 20 december 2008 @ 00:08:
met de cijfertoetsen kun je ook vooruit spoelen, probeer het maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mickeyhouse
  • Laatst online: 07-09 17:14
ff een klein vraagje, want snap 't niet helemaal meer...

heb Death Race gedownload, HD beeld, werkt prima, alleen het geluid nog niet helemaal...

De film heeft DTS als audio codec, maar mijn 5.1 setje van 150 euro heeft geen digitale ingang of iets dergelijks alleen 2 jack-pluggen ingang.
Dus heb ik de audio via een rood en wit stekkertje verbonden met m'n audio setje.
Via de tv heb ik ook geen geluid, hdmi dus...

Is er een mogelijkheid om dit op te lossen zodat ik wel iets van geluid hoor? (wel zo leuk :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm, je hebt een 5.1 set, maar je kunt er geen 5.1 inpluggen. Vreemd verhaal.
Anyway, jij stopt er nu met 2 jackies een stereo signaal in, dus zul je in de setup van je NMT de audio naar PCM moeten wijzigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mickeyhouse
  • Laatst online: 07-09 17:14
Ja ik weet 't...
http://nl.lge.com/product...hometheater_ht303su.jhtml
dit is 'm, achterafgezien ook de grootste miskoop aller tijden, maar ja :)

Anyhoe... hoe wijzig ik die instellingen dan?
Als ik naar audio/video setup ga, heb ik bij audio mode 4 onderdelen staan.

DTS, AC3, AAC en WMA Pro

Ik kan alleen de laatste 3 op pcm zetten, maar dat maakt voor 't geluid niets uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mr Magic schreef op zaterdag 20 december 2008 @ 00:12:
[...]

Als je versterker wel multi-channel PCM aankan en je sluit je HDX aan via HDMI op je versterker kan hij van WMA Pro ook een PCM 5.1 signaal maken, dan hou je wel de volledige kwaliteit :)
Helaas heef mijn Marantz SR5500 geen HDMI aansluitingen. Dus gaat niet werken lijkt mij om WMA Pro werkend te krijgen zonder analog PCM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mickeyhouse schreef op zaterdag 20 december 2008 @ 10:41:
Ja ik weet 't...
http://nl.lge.com/product...hometheater_ht303su.jhtml
dit is 'm, achterafgezien ook de grootste miskoop aller tijden, maar ja :)

Anyhoe... hoe wijzig ik die instellingen dan?
Als ik naar audio/video setup ga, heb ik bij audio mode 4 onderdelen staan.

DTS, AC3, AAC en WMA Pro

Ik kan alleen de laatste 3 op pcm zetten, maar dat maakt voor 't geluid niets uit.
Ergens eerder op het forum is dit vermeld:

There have been some delays in implementing the DTS downmixing to stereo aka DTS decoding which is supposed to be enable via firmware release 081023 for HDX 1000 users. The delay was caused by outstanding licensing issues with DTS, which it took longer than anticipated to resolve and we are targeting to complete it by December.

Met andere woorden downmixing van DTS naar stereo is nog niet ondersteund en dus krijg je op de "miskoop" geen geluid, wanneer je een flim met DTS afspeeld.

Nu maar hopen dat de firmware update gauw komt of gewoon een betere versterker kopen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars

iMars

Full time prutser

webmail schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 22:11:
Joepie, vandaag is mijn HDX-1000 binnen gekomen *O*

Heeft er iemand de interne harddisk kunnen formateren, zonder online te zijn? Ik heb hem aangesloten aan mijn TV via HDMI, maar als ik de wizard start, kom ik niet verder dan de vraag of ik via online wil, of USB, maar kan niet zo gauw vinden wat ik daar kan doen... online ben ik niet, en USB ... waar heb ik dat voor nodig...

FF opgezocht, ik loop vast bij: Please choose the NMT setup source
Ben nu een stap verder gekomen, heb vna HDX1080 de laatste firmware gedownload en op een usbstick gezet, maar na het formateren, krijg ik een foutmelding bij het installeren:

Installation failed!!!
Your source is not valid.
Please reboot

Is toch nog lastiger als ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:29

Smarron

The bend

Heb je de firmware gerenamed? Ik heb mijn HD geinstalleerd zonder netwerkverbinding, dus het moet lukken.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuMon
webmail schreef op zaterdag 20 december 2008 @ 12:07:
Ben nu een stap verder gekomen, heb vna HDX1080 de laatste firmware gedownload en op een usbstick gezet, maar na het formateren, krijg ik een foutmelding bij het installeren:

Installation failed!!!
Your source is not valid.
Please reboot

Is toch nog lastiger als ik dacht...
Als je voor het eerst de HDX installeert, dan heb je 2 soorten software nodig: de firmware en de NMT software (voor de harde schijf NMT toepassingen).
De software moet in de root van de USB stick gezet worden (ik heb geen software hoeven te renamen).
Je gaat in de HDX naar het "file" menu, selecteer op de USB stick: usbupdate.html.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Op hoeveel Hz hebben jullie de HDX ingesteld. Want welke film ik ook kijk in 1080p, er zitten nog regelmatig schokkende beelden bij. Loopt dan net niet soepel. Met name overzichtsbeelden..... Dus van grote hoogte en dan bijv van links naar recht of iets in die trant.

Heb trouwens een Panasonic TX-37 LZD70F.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordz.
DjWannaB2002 schreef op zaterdag 20 december 2008 @ 18:23:
Op hoeveel Hz hebben jullie de HDX ingesteld. Want welke film ik ook kijk in 1080p, er zitten nog regelmatig schokkende beelden bij. Loopt dan net niet soepel. Met name overzichtsbeelden..... Dus van grote hoogte en dan bijv van links naar recht of iets in die trant.

Volgens mij ligt dat aan welke hz je output staat. Ik heb bij sommige films hier ook last van en hij staat op hdmi @ 60hz.

Arch Linux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Ja heb al verschillende instellingen qua Hz geprobeerd, maar zonder succes, bleef altijd wel iets schokkerig.
Weet ook niet goed of het aan de films ligt of aan de instellingen.
Heb hem zelf veelal op 59,94Hz staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordz.
Ik heb het net even getest, als ik een film met 23.976 fps afspeel op 23.976 hz, heb ik nergens last van :)

Nog wat info klik

[ Voor 40% gewijzigd door jordz. op 20-12-2008 19:28 ]

Arch Linux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars

iMars

Full time prutser

HuMon schreef op zaterdag 20 december 2008 @ 13:53:
[...]

Als je voor het eerst de HDX installeert, dan heb je 2 soorten software nodig: de firmware en de NMT software (voor de harde schijf NMT toepassingen).
De software moet in de root van de USB stick gezet worden (ik heb geen software hoeven te renamen).
Je gaat in de HDX naar het "file" menu, selecteer op de USB stick: usbupdate.html.
:) lekker, de update vanuit de maintenance werkt niet, maar als je er naar toe gaat in de file menu, doet iet het wel ;) ThnX, ben weer een stapje verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
DjWannaB2002 schreef op zaterdag 20 december 2008 @ 18:23:

Had ik ook last van, ongeacht op hoeveel Hz ik afspeelde.
Ik heb toen alle netwerk-services uitgezet, behalve Samba en nu speelt ie soepeltjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Hmm nog wat ontdekt, waar ik wel wat minder blij mee ben.
Vanavond een tijdje wat mp3's afgespeeld vanaf de ingebouwde harde schijf (Samsung F1) en tegelijkertijd vanaf te computer 2 bestanden via het netwerk op de schijf gezet.

Na 1,5 uur wilde ik nog een film af gaan spelen, maar dit weigerde de HDX. Toen ik ging voelen was die aan de boven kant ok flink heet. Kon nog wel mijn hand op de bovenkant leggen, maar was behoorlijk heet. de HDX even helemaal uitgezet even paar seconde uit gelaten en daarna weer aan, toen kon ik wel weer die film afspelen. Maar enkele keer haperde het geluid nog een beetje. Lijkt er op dat de HDX toch iets te heet wordt oid..... Iemand anders ook deze ervaring? En zo ja met welke harde schijf? Anders ga ik misschien toch maar proberen om de Samsung weer terug te brengen en om te ruilen voor een 'groene' schijf van WD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabili
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-09 11:08
jordz. schreef op zaterdag 20 december 2008 @ 19:22:
Ik heb het net even getest, als ik een film met 23.976 fps afspeel op 23.976 hz, heb ik nergens last van :)

Nog wat info klik
Bedankt voor de link.
Zelf zat ik ook even te stoeien met de beste settings en tot nu toe had ik hem standaard op 1080P60 staan op mijn panasonic 37PV70 plasma scherm. Alleen ook inderdaad soms wat hickups in de beeldweergave.

Nu eens mediainfo gedownload en gekeken welke frames er gebruikt worden en de settings even aangepast.
Alleen merk ik dat mijn tv geen moeite heeft met 23.976 maar zet ik hem nou op 1080P/29.970 dan heb ik geen beeld meer en moet ik via de remote dit alsnog aanpassen naar de vorige setting om zo weer beeld te krijgen. Het lijkt erop dat mijn tv geen 29.970 fps ondersteund of doe ik iets fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Kan zijn dat die dat niet ondersteund. Bij mij wordt 24, 50 en 60 ondersteund, staat in de handleiding. Echter 59,94 doet hij dus ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
DjWannaB2002 schreef op zaterdag 20 december 2008 @ 23:41:
Vanavond een tijdje wat mp3's afgespeeld vanaf de ingebouwde harde schijf (Samsung F1) en tegelijkertijd vanaf te computer 2 bestanden via het netwerk op de schijf gezet.

Na 1,5 uur wilde ik nog een film af gaan spelen, maar dit weigerde de HDX. Toen ik ging voelen was die aan de boven kant ok flink heet. Kon nog wel mijn hand op de bovenkant leggen, maar was behoorlijk heet. de HDX even helemaal uitgezet even paar seconde uit gelaten en daarna weer aan, toen kon ik wel weer die film afspelen. Maar enkele keer haperde het geluid nog een beetje. Lijkt er op dat de HDX toch iets te heet wordt oid..... Iemand anders ook deze ervaring? En zo ja met welke harde schijf? Anders ga ik misschien toch maar proberen om de Samsung weer terug te brengen en om te ruilen voor een 'groene' schijf van WD.
Als ik mp3's afspeel weigert mijn HDX op een gegeven ook om nog maar iets af te spelen.
Maakt niet uit wat, hij speelt dan niks meer af tot ik hem een keer opnieuw opstart.
Heeft bij mij niks met warmte te maken.
Ik heb er een WD GP 1Tb in zitten btw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb dezelfde ervaring: na ongeveer een uur of drie video (HD-materiaal of een divx- serie) kijken, stopt de HDX ermee. En met stoppen bedoel ik: het beeld bevriest en geen enkele reactie meer op de afstandsbediening. Het enige wat er gedaan kan worden, is de HDX uitzetten. Gelijk daarna weer aanzetten heeft geen zin, dan wordt de harde schijf niet meer herkend. Pas als er vijf minuten wordt gewacht met aanzetten, wordt de harde schijf weer herkend. Het viel mij na de eerste keer ook al op dat de harde schijf erg warm werd, dat werd daarna alleen maar bevestigd. Ik heb er ook een Samsung spinpoint inzitten. Doen we iets fout?

Nog een issue trouwens: ik krijg geen geluid met youtube filmpjes en andere webbased add-ons. Moet ik iets instellen in setup? Ik heb nu alles staan op RAW-uitvoer naar mijn Marantz DTS receiver.
DjWannaB2002 schreef op zaterdag 20 december 2008 @ 23:41:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabili
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-09 11:08
Zelf ook het probleem dat als ik bijvoorbeeld een mkv bestand afspeel en daarna een iso bestand wil afspelen dat het beeld of zwart blijft of dat het beeld zo gaat haperen dat je geen film kan kijken.
Na een reboot is het probleem weg en kan je weer verder kijken.
Hopenlijk word dit met een volgende firmware opgelost.

Daarnaast even terug komen op mijn vorige reactie.
Naast dat ik de tv modus op 1080P 50 / 59.94 / 60 kan zetten lukt het ook om deze op 23.976 en 25.000 te zetten maar dus niet op 1080P/29.970 en inderdaad zoals je al aangaf heb ik ook mijn vermoeden dat de tv zelf dit niet ondersteund maar voor de rest ben ik zeer tevreden over de HDX1000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toch wel lang zitten dubben welke ik nu zou aanschaffen de Popcorn Hour Networked Media Tank A-110 of de HDX-1000 Networked Media Tank

Maar de HDX heeft mij duidelijk weten te overtuigen!

• Cardreader aansluiting altijd makkelijk voor een quick move ;-D
• Meer usb aansluitingen
• Ziet er zeer degelijk uit
• Je kunt hem helemaal uitschakelen
• En staat een zeer gemotiveerd team achter

Ze zijn eigenlijk identiek aan elkaar, maar de HDX heeft iets meer voordelen!

Las wel dat er sommige wat problemen hadden met de adapter die bij de Popcorn A110 geleverd werd??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi allen, heb de pagina's doorgestruind over dit onderwerp maar kom er toch niet helemaal uit. Hoop dta julie mij kunnen helpen.

Ik wil graag zo'n apparaat als hier beschreven maar las dat hij geen blue ray aankan. Dit formaat moet je dan eerst converteren zodat de HDX-1000 er mee overweg kan.

Wat ik graag wil is blue ray films maar ook hd-dvd films downloaden en kunnen afspelen op mijn HD TV via een media tank als HDX-1000. Ik wil hier niet uren eerst moeten converteren en een tutorial (zoals beschreven in dit draadje) doornemen van tig pagina's.

Graag jullie hulp of zo'n apparaat waar ik naar op zoek ben bestaat of wellicht vraag ik iets onmogelijks ;-)
Dus een media tank die zowel BR als HD DVD formaat kan afspelen streaming of via ingebouwde HD.

Thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Syabas NMT's spelen wel blu-rays. De HDX-1000 dus ook.
HD-DVD kan ik je niet zeggen, maar is vast wel iets over te vinden op www.networkedmediatank.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qless
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-09 16:12

qless

...vraag maar...

Verwijderd schreef op zondag 21 december 2008 @ 16:29:
Syabas NMT's spelen wel blu-rays. De HDX-1000 dus ook.
HD-DVD kan ik je niet zeggen, maar is vast wel iets over te vinden op www.networkedmediatank.com.
Naar het schijnt moet je wel een bestand uit een blueray rip renamen ofzo

Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blade08
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14-08 11:40
Kun je er ook xbmc op draaien ( vanaf usb stik bv)????

www.scinus.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

qless schreef op zondag 21 december 2008 @ 16:31:
[...]

Naar het schijnt moet je wel een bestand uit een blueray rip renamen ofzo
Van een volledige blu ray stream ik gewoon alleen de m2ts file. De grootste zoek ik dan, meestal rond de 20gig. Dat is de hoofdfilm. Een andere mogelijkheid is er dacht ik niet?

Maar je mist natuurlijk wel de menu opties e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chundo
ik deel mijn DVD-rom van de pc en gebruik op die manier de HDX als dvd speler (met any dvd speelt hij ook de orginele beveiligde DVD's af)
Als ik het goed begrijp is dit ook mogelijk met een BR-rom? Is er ook een programma wat die codering weghaalt van de orginele BR of is dit nog allemaal te nieuw?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
coob schreef op zondag 21 december 2008 @ 09:42:
[...]

Als ik mp3's afspeel weigert mijn HDX op een gegeven ook om nog maar iets af te spelen.
Maakt niet uit wat, hij speelt dan niks meer af tot ik hem een keer opnieuw opstart.
Heeft bij mij niks met warmte te maken.
Ik heb er een WD GP 1Tb in zitten btw.
Hmmm komt wel bekend voor. Alleen viel bij mij dus wel op dat de bovenkant flink warm was geworden.
Verwijderd schreef op zondag 21 december 2008 @ 12:41:
Ik heb dezelfde ervaring: na ongeveer een uur of drie video (HD-materiaal of een divx- serie) kijken, stopt de HDX ermee. En met stoppen bedoel ik: het beeld bevriest en geen enkele reactie meer op de afstandsbediening. Het enige wat er gedaan kan worden, is de HDX uitzetten. Gelijk daarna weer aanzetten heeft geen zin, dan wordt de harde schijf niet meer herkend. Pas als er vijf minuten wordt gewacht met aanzetten, wordt de harde schijf weer herkend. Het viel mij na de eerste keer ook al op dat de harde schijf erg warm werd, dat werd daarna alleen maar bevestigd. Ik heb er ook een Samsung spinpoint inzitten. Doen we iets fout?
Denk niet dat wij iets fout doen hoor. Wat jij hebt heb ik dus ook wel eens, soms ook als ik vooruit spoel blijft die hangen en reageert op niks meer.

Ik heb een ticket ingediend bij hdx1080 ben benieuwd naar hun reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
Net een hele film in 1080P gekeken en eens gevoeld of mijn HDX warm wordt.
En dat valt reuze mee, net een beetje lauw.
Hier loopt ie alleen af en toe vast met MP3's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars

iMars

Full time prutser

Ik merk trouwens dat films met Codec Profile -> High@L5.1 niet goed afspeelt op mijn HDX1000. Films met L4.1 e.d. spelen wel goed af.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
*** MediaInfo Mac // Plain text file report
2008-12-21 19:52:13 +0100
Information for File: Open.Season.2006.1080p.BluRay.x264-SUNSPOT.mkv

General / Container Stream # 1
    Total Video Streams for this File -> 1
    Total Audio Streams for this File -> 1
    Video Codecs Used -> AVC
    Audio Codecs Used -> AC3
    File Format -> Matroska
    Play Time -> 1h 26mn
    Total File Size -> 7.95 GiB
    Total Stream BitRate -> 13.2 Mbps
    Encoded with -> mkvmerge v2.2.0 ('Turn It On Again') built on Mar  4 2008 12:58:26
    Encoding Library -> libebml v0.7.7 + libmatroska v0.8.1
Video Stream # 1
    Codec (Human Name) -> AVC
    Codec (FourCC) -> V_MPEG4/ISO/AVC
    Codec Profile -> High@L5.1
    Frame Width -> 1 920 pixels
    Frame Height -> 1 040 pixels
    Frame Rate -> 23.976 fps
    Total Frames -> 124081
    Display Aspect Ratio -> 16/9
    Scan Type -> Progressive
    Colorimetry -> 4:2:0
    Codec Settings (Summary) -> CABAC / 5 Ref Frames
    QF (like Gordian Knot) -> 0.266
    Codec Settings (CABAC) -> Yes
    Video Stream Length -> 1h 26mn 10s 41ms
    Video Stream BitRate -> 12.2 Mbps
    Video Stream BitRate (Nominal) -> 12.7 Mbps
    Bit Depth -> 24 bits
    Video Stream Title -> h264 1920x1040
    Video Encoder -> x264 - core 60
    Video Encoder (Settings) -> cabac=1 / ref=5 / deblock=1:0:0 / analyse=0x3:0x133 / me=umh / subme=7 / psy_rd=1.000000 / brdo=1 / mixed_ref=1 / me_range=24 / chroma_me=1 / trellis=2 / 8x8dct=1 / cqm=0 / deadzone=21,11 / chroma_qp_offset=0 / threads=12 / nr=0 / decimate=1 / mbaff=0 / bframes=12 / b_pyramid=1 / b_adapt=1 / b_bias=0 / direct=1 / wpredb=1 / bime=1 / keyint=239 / keyint_min=25 / scenecut=40(pre) / rc=2pass / bitrate=12739 / ratetol=1.0 / rceq='blurCplx^(1-qComp)' / qcomp=1.00 / qpmin=10 / qpmax=51 / qpstep=4 / cplxblur=20.0 / qblur=0.5 / ip_ratio=1.40 / pb_ratio=1.30 / aq=2:1.00
    Video Stream Language -> English
Audio Stream # 1
    Codec -> AC-3
    Codec (FourCC) -> A_AC3
    Audio Stream Length -> 1h 26mn 15s 200ms
    Audio Stream BitRate -> 448 Kbps
    Audio Stream BitRate Mode -> CBR
    Number of Audio Channels -> 6
    Audio Channel's Positions -> Front: L C R, Rear: L R, LFE
    Sampling Rate -> 48.0 KHz
    Audio Stream Title -> AC3 5.1 448kbit
    Audio Stream Language -> English

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

coob schreef op zondag 21 december 2008 @ 19:30:
Ik heb sinds vanavond de HDX op z'n kant gezet, en naar Hancock zitten kijken (1080p uiteraard :) ). Nu wordt de HDX veel minder warm, hooguit handwarm zelfs...

misschien een tip voor degenen die hetzelfde probleem hebben?

Tinus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
coob schreef op zondag 21 december 2008 @ 19:30:
Zal morgen eens kijken hoe warm die is na een 1080p film.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

webmail schreef op zondag 21 december 2008 @ 19:58:
Ik merk trouwens dat films met Codec Profile -> High@L5.1 niet goed afspeelt op mijn HDX1000. Films met L4.1 e.d. spelen wel goed af.
Klopt, moet je ff door TSmuxer halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hke
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12:33

hke

Nog een vraagje over het optimale gebruik.

ik heb ongeveer 75 dvd'tjes. merendeel kopieen.
veel daarvan staan op een van mijn harddisk's.
soms in video_ts formaat andere in iso.

Daarnaast heb ik veel avi (divx, xvid) en mkv bestanden.
Recente films haal ik altijd als avi of mkv binnen en kijk ik dan 1 keer.

Naast de films heb ik aardig wat mp3's in mappen per zanger en behoorlijk wat foto's,

Ik heb eerst altijd een kiss speler gehad (dp-500) maar die kan geen dvd's en geen bluray aan.Voor Avi bestanden heeft deze altijd netjes gewerkt.
Daarna heb ik een oudere pc als mediaportal pc gebruikt en nu heb ik besloten om een hdx te kopen.

Wat is nu het meest optimale gebruik van de hdx.

1. moet ik van de video_ts dvd's allemaal iso bestanden maken?
2. wel of geen gebruik maken van myihome
3. ik wil graag een video jukebox gaan maken (yamj)
4. mp3 wil ik ook zo flexibel mogelijk gebruiken.

Alle hulp en tips zijn meegenomen?

hans

Pagina: 1 ... 9 ... 22 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Alle posts m.b.t. levertijd zullen direct worden verwijderd, dit is namelijk _niet_ de bedoeling van dit topic!