Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01:38

iMars

Full time prutser

hke schreef op maandag 22 december 2008 @ 07:09:
...

1. moet ik van de video_ts dvd's allemaal iso bestanden maken?
2. wel of geen gebruik maken van myihome
3. ik wil graag een video jukebox gaan maken (yamj)
4. mp3 wil ik ook zo flexibel mogelijk gebruiken.

Alle hulp en tips zijn meegenomen?
1. Ik heb er nu 5 films op staan, in video_ts format, werkt perfect, niks aan de hand, geen ervaring met .iso nog.
2. Ik maak nog geen gebruik van myihome...
3. Nog geen ervaring mee
4. Speelt perfect af bij mij, zou geen issue mogen zijn.

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NMT's spelen gewoon beide formaten af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20-09 18:24

13art

Moderator Mobile
coob schreef op zondag 21 december 2008 @ 19:30:
Net een hele film in 1080P gekeken en eens gevoeld of mijn HDX warm wordt.
En dat valt reuze mee, net een beetje lauw.
Hier loopt ie alleen af en toe vast met MP3's
Na een uurtje 1080p is die ook nog niet echt noemenswaardig warm. Kwam uit op zo'n 32 graden.
Bij langer wordt die wel langzaam aan warmer voor mijn gevoel.

Op zij zetten had ik ook al gelezen, maar eigenlijk zou ik het slecht vinden als het zo moet. Nu kan ik hem mooi kwijt bij de rest van de audio/video apparatuur, anders niet meer.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars

iMars

Full time prutser

DjWannaB2002 schreef op maandag 22 december 2008 @ 10:18:
[...]

Na een uurtje 1080p is die ook nog niet echt noemenswaardig warm. Kwam uit op zo'n 32 graden.
Bij langer wordt die wel langzaam aan warmer voor mijn gevoel.

Op zij zetten had ik ook al gelezen, maar eigenlijk zou ik het slecht vinden als het zo moet. Nu kan ik hem mooi kwijt bij de rest van de audio/video apparatuur, anders niet meer.
Heb nog niet zo heel veel ervaring met de HDX, maar heb afgelopen zaterdag avond de film The Mummy: Tomb of the Dragon Emperor gekeken op FullHD, en na afloop was ie handwarm/lauw. Maar meer omdat de harddisk warm wordt denk ik. Ik heb een QuickPort van Sharkoon:
Afbeeldingslocatie: http://www.sharkoon.com/pix/illus/450/sata_quickport.jpg
En na het kopieren van 80GB aan films, is de harddisk best wel warm (niet heet oid). Ik sta niet gek te kijken dat de meeste warmte van de harddisk komt ipv de processor...

Weet niet waarom de HDX minder warm wordt als je hem op zijn kant legt/zet. Maar bij mij staat ie gewoon naast mijn TV op mijn TV meubel, zoals het moet (horizontaal).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 20-09 14:49

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Ik voel me echt een noob nu ik deze vraag ga stellen, maar zijn deze zogenaamde mediatanks ook direct aan te sluiten op een Creative Xtreme Music kaartje bijvoorbeeld, zodat het geluid loopt via mijn 5.1 setje?

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars

iMars

Full time prutser

FREAKJAM schreef op maandag 22 december 2008 @ 11:32:
Ik voel me echt een noob nu ik deze vraag ga stellen, maar zijn deze zogenaamde mediatanks ook direct aan te sluiten op een Creative Xtreme Music kaartje bijvoorbeeld, zodat het geluid loopt via mijn 5.1 setje?
Als deze een coaxiaal of een optisch ingang heeft, moet het denk ik wel lukken (maar daar heb ik persoonlijk geen ervaring mee).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepyhead
  • Laatst online: 07:55

Sleepyhead

Sleepy as always....

Topicstarter

2. wel of geen gebruik maken van myihome
4. mp3 wil ik ook zo flexibel mogelijk gebruiken.

Alle hulp en tips zijn meegenomen?
1. Niet nodig als je het overzichtelijk zou willen hebben zodat je niet mapjes en bestanden heb kun je dat doen maar alles speelt gewoon prima af.
2. zie punt 4
3. Het is ff knutselen maar als het eenmaal werkt, echt prachtig. Is wel het makkelijkst als je dit op een interne HD in de HDX zet. Hoeven dus niet alle films te zijn maar wel alle HTML bestanden & afbeeldingen die gecreerd worden door yamj.
4. Het afspelen van muziek word steeds beter, maar laat nog te wensen over. Als je alles er uit wilt halen kun je de myiHome software gebruiken voor je muziek. Je kunt dan ook playlist files gebruiken en bv een afbeelding slideshow laten zien tijdens het afspelen van muziek.
MeO schreef op zaterdag 13 december 2008 @ 00:02:
Heb zojuist een CF2SATA adpater besteld. Omdat ik toch nog een ongebruikt 2GB CF kaartje heb liggen wil ik deze gebruiken als SSD schijfje. Heb deze alleen ten doel om custom skins te kunnen laden.

Ook al komt er waarschijnlijk binnenkort toch een firmware waarmee je ook skins op een gewone usb stick kan zetten. Maar dit leek me leuk om uit te proberen. Laat jullie resultaat weten
Heb je dit al aan de praat gekregen. Want wil dit zelf ook gaan proberen namelijk.

Ik heb de laatste tijd weinig tijd gehad om te reageren of de startpost bij te werken, ben nu eindelijk weer een beetje bij. Had niet verwacht dat deze MNT zo polulair zou worden. Zelfs een review op de frontpage! Alleen jammer dat ze dit topic niet vermeld hebben, omdat er ondertussen toch al best wel wat handige info in staat! ;( Zal alles begin volgend jaar een beetje proberen te updaten.

[ Voor 20% gewijzigd door Sleepyhead op 22-12-2008 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punisher007
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-09 10:15
Deze tutorial werkt perfect: http://code.google.com/p/moviejukebox/wiki/StepByStepInstall

http://blog.bjornhouben.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Reactie op de vraag of het te warm wordt:
Alex B:
Dear Bart,

I would suggest that you try to listen to music for more than 1 hour WITHOUT transferring any files and try to play back movies to determine whether your HDD is getting too hot for the player.

Sometimes the box becomes unstable when multi-tasking and over-heating is the last thing to consider as the player has very effective heat dissipation.

Thank you

Vandaag ook eerst wat mp3 gespeeld en daarna nog een 1080p film. Daarna was de HDX dusdanig heet geworden dat ik niet lang mijn hand op de speler kom houden omdat het gewoon te warm was. Overigens bleef hij wel gewoon de film doorspelen.

Wat ik me wel zat te bedenken. De schroeven waarmee de harde schijf vast zit in de HDX steken net iets uit, de onderste plaat van de HDX maakt dus niet optimaal contact met de onderlaag waar hij op ligt. Zou dit een oorzaak kunnen zijn van het moeite hebben met het afvoeren van de warmte?
Heb nu de speler op zijn zij gezet, eens kijken wat er dan gebeurd met de warmte.

Iemand enig idee waar ik andere schroefjes vandaan kan halen die wel goed passen zodat ze niet meer uitsteken? Bouwmarkt? Welke maten hebben de schroefjes?

[ Voor 7% gewijzigd door 13art op 23-12-2008 05:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 19-09 11:47
Exlusief BTW :p bij JvBDigital, heb er zelf namelijk eentje gekocht daar. Die speler kost overal in in Nederland 299,-, dat is de prijs waarvoor HDX ze graag over de toonbank ziet gaan...
Nyarlathotep schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 09:39:
Waarom importeert iedereen dat ding uit de VS?
Bij www.jvb.nl kost hij 251 euro, met gratis verzending :)
Verkrijgbaar in zwart en zilver. Voor 350 euro zit er een 1TB harddisk in, al weet ik nog niet wat voor merk.

Voor een goede prijs dus gewoon hier in NL verkrijgbaar. Wel zo prettig voor de garantie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07:49

Smarron

The bend

DjWannaB2002 schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 01:41:Wat ik me wel zat te bedenken. De schroeven waarmee de harde schijf vast zit in de HDX steken net iets uit, de onderste plaat van de HDX maakt dus niet optimaal contact met de onderlaag waar hij op ligt. Zou dit een oorzaak kunnen zijn van het moeite hebben met het afvoeren van de warmte?
Heb nu de speler op zijn zij gezet, eens kijken wat er dan gebeurd met de warmte.

Iemand enig idee waar ik andere schroefjes vandaan kan halen die wel goed passen zodat ze niet meer uitsteken? Bouwmarkt? Welke maten hebben de schroefjes?
Ik heb gewoon van dat filt gekocht, wat je normaal onder stoelpoten doet. Helpt ook wel mee met de demping denk ik. De schroeven steken inderdaad uit. Minpuntje van de HDX, maar op deze manier simpel opgelost en hij staat net iets hoger van de grond.

Gisteren nog even de bekende vogelscene getest. Op de HDX heb ik een kleine hapering aan het einde. Gelijk dezelfde scene getest via een PC (Core2 Q6600 en een HD2600 Pro ofzo) rechtstreeks aangesloten via HDMI op de TV en daar is geen enkele hapering te ontdekken tijdens het afspelen. Dan moet de HDX toch z'n limiet hebben rond de 50mbit schat ik.

Ook een m2ts (Bluray) geprobeerd en deze speelt hij perfect af. Alle geluidssporen worden herkend en een simpele srt erbij voor de subs werkt ook perfect.

Ik haal de schijf er trouwens wel uit, want ik vind het heel irritant worden om elke keer alsnog de powerknop te moeten gebruiken als ik de HDX uit wil zetten. Dan maar via het netwerk streamen, werkt prima en wachten op een nieuwe firmware die dat probleem oplost.

[ Voor 30% gewijzigd door Smarron op 23-12-2008 15:55 ]

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloRadix
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-09 16:30
Je kunt de HDX ook via de AB volledig uitschakelen:
Press 'Power' once and release it, then wait 2 secs and press 'Delete'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
Hmmm, bij mijn HDX werden netjes 4 rubberen dopjes met plaklaag geleverd. :)
Smarron schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 15:49:
[...]
Ik heb gewoon van dat filt gekocht, wat je normaal onder stoelpoten doet. Helpt ook wel mee met de demping denk ik. De schroeven steken inderdaad uit. Minpuntje van de HDX, maar op deze manier simpel opgelost en hij staat net iets hoger van de grond.

Gisteren nog even de bekende vogelscene getest. Op de HDX heb ik een kleine hapering aan het einde. Gelijk dezelfde scene getest via een PC (Core2 Q6600 en een HD2600 Pro ofzo) rechtstreeks aangesloten via HDMI op de TV en daar is geen enkele hapering te ontdekken tijdens het afspelen. Dan moet de HDX toch z'n limiet hebben rond de 50mbit schat ik.

Ook een m2ts (Bluray) geprobeerd en deze speelt hij perfect af. Alle geluidssporen worden herkend en een simpele srt erbij voor de subs werkt ook perfect.

Ik haal de schijf er trouwens wel uit, want ik vind het heel irritant worden om elke keer alsnog de powerknop te moeten gebruiken als ik de HDX uit wil zetten. Dan maar via het netwerk streamen, werkt prima en wachten op een nieuwe firmware die dat probleem oplost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
Even snel mijn ervaringen, menu etc ziet er allemaal prima uit. Dark Knight op 1080p speelt mooi scherp af... allemaal prima maarrrr... heb wel 2 flinke minpunten; de enter knop van de afstandbediening is super gammel, lijkt wel alsof die er zo uit kan vallen. Maar een vervelender probleem vind ik de beruchte vogel-scene van Planet Earth, die speelt hier alles behalve soepel af :( Iemand tips of ideeën? HDX beschikt over de laatste firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

FloRadix schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 17:28:
Je kunt de HDX ook via de AB volledig uitschakelen:
Press 'Power' once and release it, then wait 2 secs and press 'Delete'
Ja, maar dan schijnt hij toch niet meer aan te kunnen via de AB ?
MicGlou schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 17:41:
Hier ook :), maar als je er een externe schijf inzet, zijn de meegeleverde schroeven dikker van de bovenkant dan de dikte van de rubberen dopjes, dus leunt de HDX op de 4 schroeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb er gister 1 besteld op de officiële site, welke hardeschijf kunnen jullie me aanraden? Wil graag een Interne vanwege de ruimte, hij moet stil zijn en niet te warm worden.

Als het meezit bij de douane heb ik hem voor 190 euro met de gunstige dollarkoers van dit moment :)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Smarron schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 21:56:
[...]
Ja, maar dan schijnt hij toch niet meer aan te kunnen via de AB ?
Klopt, hij is dan volledig uit. Ook je NAS functionaliteit is dan weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft dit apparaat eigenlijk een kabel aansluiting zodat je ook van TV kan opnemen, dit las ik wel ergens maar ik zie volgens mij nergens op foto's een aansluiting voor kabel tv ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
MicGlou schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 17:41:
Hmmm zal de doos noch eens ondersteboven keren om te kijken of ze er bij zitten of niet, anders is een mailtje snel gedaan. Willen ze vast nog wel opsturen denk ik. Misschien dat als die iets meer boven de grond 'zweeft' dit ook weer voor een betere warmte afvoer zorgt.

[ Voor 12% gewijzigd door 13art op 24-12-2008 02:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
De schroeven steken verder uit dan de dopjes? Misschien een cursus schroevendraaien nodig? :p flauwe grap... bij mij vallen de schroeven netjes binnen de behuizing, heb je de plaat wel op de juiste manier erop zitten? De gaatjes zijn bij mij taps gemaakt zodat de schroefkop netjes binnen de plaat valt.Tevens zijn de dopjes bij mij een goede 3/4 centimeter hoog, genoeg ruimte dus voor een ietwat uitstekende schroef ;)
Hier ook :), maar als je er een externe schijf inzet, zijn de meegeleverde schroeven dikker van de bovenkant dan de dikte van de rubberen dopjes, dus leunt de HDX op de 4 schroeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
Nee, dat is eigenlijk het enige wat de HDX-1000 moet ontberen, er zit geen tv-tuner in die opname mogelijk maakt.
Verwijderd schreef op woensdag 24 december 2008 @ 02:45:
Heeft dit apparaat eigenlijk een kabel aansluiting zodat je ook van TV kan opnemen, dit las ik wel ergens maar ik zie volgens mij nergens op foto's een aansluiting voor kabel tv ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
MicGlou schreef op woensdag 24 december 2008 @ 06:57:
De schroeven steken verder uit dan de dopjes? Misschien een cursus schroevendraaien nodig? :p flauwe grap... bij mij vallen de schroeven netjes binnen de behuizing, heb je de plaat wel op de juiste manier erop zitten? De gaatjes zijn bij mij taps gemaakt zodat de schroefkop netjes binnen de plaat valt.Tevens zijn de dopjes bij mij een goede 3/4 centimeter hoog, genoeg ruimte dus voor een ietwat uitstekende schroef ;)

[...]
Dat zou ik nog wel eens kunnen kijken ja, of ik de plaat niet binnenste buiten erop het zitten. Verder zitten dopjes er niet op, want die zaten er bij mij volgens mij niet bij, maar zal eens kijken of ik ze kan vinden. Misschien over het hoofd gezien....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
MicGlou schreef op woensdag 24 december 2008 @ 06:58:
Nee, dat is eigenlijk het enige wat de HDX-1000 moet ontberen, er zit geen tv-tuner in die opname mogelijk maakt.

[...]
Dat zal je (voorlopig, who knows what they will think off) niet tegen gaan komen op NMT's in dit segment. De enige die ik ken die wel een DVB-T tuner optie heeft is de DVico TViX 6500 (de 4100 ook??) maar die draaien een custom software release en geen Syabas firmware.

Daarnaast zijn de apparaatjes ook niet echt gericht op het kunnen opnemen van externe sources, laat staan zoiets als analoge TV. Zeg nou zelf ... ga jij in low-res rotzooi op zitten nemen, met reclames en alle andere zooi terwijl je wel FullHD spul kan downloaden en afspelen op deze dingen??? Ze spelen prima in op de ruime beschikbaarheid van (al dan niet Full) HD materiaal wat makkelijk van internet te downloaden is. imo moeten ze het daar ook bij houden :) Er zijn nog genoeg verbeterpunten!
DjWannaB2002 schreef op woensdag 24 december 2008 @ 07:06:
[...]

Dat zou ik nog wel eens kunnen kijken ja, of ik de plaat niet binnenste buiten erop het zitten. Verder zitten dopjes er niet op, want die zaten er bij mij volgens mij niet bij, maar zal eens kijken of ik ze kan vinden. Misschien over het hoofd gezien....
De plakvoetjes zaten bij mij gewoon in het extra doosje met kabels e.d. samen in een zakje waar de schroefjes voor de HDD ook in zaten.

[ Voor 20% gewijzigd door redfoxert op 24-12-2008 07:09 ]

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
Ondertussen de beruchte vogelscene redelijk aan de praat gekregen op de HDX, waar ik eerst de hardeschijf op NTFS had geformatteerd heb ik dit nu op aanwijzen van het apparaat tijdens opnieuw installeren het formatteren op ext3 gedaan. Op 2x een klein schokje na loopt de scene nu wel soepel :)

Ik vind de beeldkwaliteit van het afspelen van dvd's wel wat tegenvallen. Ik heb ook een dvdspeler met hdmi uitgang en die geeft veel beter beeld met afspelen dan de HDX, op de HDX is het af en toe wat korrelig in sommige scenes. Met HD materiaal (MKV WMVHD) heb ik het gevoel alsof er een frame mist tijdens het afspelen, er zit continue een lichte schok in het beeld, het is niet echt super storend, maar in bepaalde scene's valt het wel erg op. Of zou dit ook met mijn HDTV te maken kunnen hebben?

Iemand eigenlijk een idee hoe je zonder playlist een serie mp3's/flac's op kan starten zonder telkens opnieuw op PLAY te drukken? Of moet ik hier toch een playlist bij maken?

Overigens valt het opstarten reuze mee, ik las berichten dat het wel 3 minuten zou duren. Bij mij start de HDX vanuit koude toestand in iets meer dan een minuut op, dit is met bijna alle apps ingeschakeld + 640GB hardeschijf. Staat de HDX op standby, dan is het opstarten binnen 2 seconden gebeurd.

Iig de probleempjes die ik heb kunnen met updates denk ik wel opgelost worden, het schokkerig en korrelig afspeler maar ook bijvoorbeeld op nederlands ingesteld is de vertaling van de GUI af en toe wat vreemd en past de tekst niet altijd :S Het enige wat mij echt tegenvalt van de HDX is de kwaliteit van de AB, over het algemeen wel stevig, maar juist de knoppen die je het meest gaat gebruiken voelen erg gammel aan, dan heb ik het over het zwarte rondje in het midden natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo,
heeft er iemand de HDX-1000 reeds op een panasonic 42PZ85 aangesloten en werkt HDMI ?
t'is omdat ik momenteel met een baksteen (A-110) ondermijn TV lig en ik zou vandaag de HDX-1000
nog gaan kopen.
Met dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20-09 13:13
MicGlou schreef op woensdag 24 december 2008 @ 07:12:

Ik de beeldkwaliteit van het afspelen van dvd's wel wat tegenvallen. Ik heb ook een dvdspeler met hdmi uitgang en die geeft veel beter beeld met afspelen dan de HDX, op de HDX is het af en toe wat korrelig in sommige scenes. Met HD materiaal (MKV WMVHD) heb ik het gevoel alsof er een frame mist tijdens het afspelen, er zit continue een lichte schok in het beeld, het is niet echt super storend, maar in bepaalde scene's valt het wel erg op. Of zou dit ook met mijn HDTV te maken kunnen hebben?
Die lichte schokjes had ik ook steeds.
Je moet echt per film checken met mediainfo wat voor een framerate een film heeft en de HDX daar ook op instellen, zoniet dan zal de film altijd schokken.
Dat moeten ze met een firmware-update zien te fiksen.
De HDX moet zelf maar 'kijken' welke instellingen een bestand nodig heeft en zich dan daar automatisch op aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
redfoxert schreef op woensdag 24 december 2008 @ 07:08:
De plakvoetjes zaten bij mij gewoon in het extra doosje met kabels e.d. samen in een zakje waar de schroefjes voor de HDD ook in zaten.
Dat zakje heb ik dus nooit gehad.
Geen zakje met schroefjes voor de HDD en ook geen plakvoetjes.
De schroeven die ik er in heb zitten zijn gewoon de schroeven die bij de HDD zaten en die hebben een ronde kop. Vandaar dat ze dus ook uitsteken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha BasZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-11-2024

Tha BasZ

- niks -

* laat maar...

[ Voor 97% gewijzigd door Tha BasZ op 24-12-2008 08:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren heb ik de bestelde ps3 binnengekregen.
Nu weet ik dat de HDX-1000 ook als nmt server gebruikt kan worden, via het netwerk. Ik heb de PC boven, de HDX-1000 en de ps3 aangesloten op de router, hoe krijg ik de HDX-1000 zichtbaar op de ps3?

Alsvast bedankt!

tinus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

coob schreef op woensdag 24 december 2008 @ 08:13:
[...]
Je moet echt per film checken met mediainfo wat voor een framerate een film heeft en de HDX daar ook op instellen, zoniet dan zal de film altijd schokken.
Vertel niet tegen mijn HDX dat hij de framerate niet snapt, want die schokt niet. Voor je het weet gaat hij het ook doen. Hij staat botweg ingesteld op 1080p 50.
Ik zag gisteravond voor het eerst schokken. Maar dat bleek te komen omdat ik een stroomstoring had gehad. Mijn server stond zijn raid te syncen en daarom had hij even wat moeite om de zaak aan te leveren.

Er is trouwens een stand 'automatisch' maar die wordt sterk afgeraden omdat je TV dan van slag kan raken en je zonder beeld komt te zitten

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olson
  • Laatst online: 06:58
Ik hoop dat ze snel met een firmware update uitkomen want het is toch wel vervelend om de HDX iedere keer te moeten herstarten voordat hij weer alles afspeelt. Probleem doet zich met name voor met DVD rips met mappen video_ts en audio_ts. Als ik die start blijft het beeld hangen, of gaat heel traag.
Met een reboot is dit altijd opgelost...

Compjoeters... hu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alleen vandaag
HDX-1000 € 199,95 http://www.ibood.com/de/de
Popcorn Hour A-110 € 189,95 http://www.ibood.com/nl/nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qless
  • Laatst online: 20-09 16:12

qless

...vraag maar...

NL/BE A-110 (en niet de 100)
UK/DE HDX-1000

Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabili
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-09 11:08
[...]

De HDX moet zelf maar 'kijken' welke instellingen een bestand nodig heeft en zich dan daar automatisch op aanpassen.
Hopen dat na een firmware update dit vanzelf gaat want bij de TVIX6500A kan dit wel dus is het even afwachten wanneer men dit ook voor elkaar krijgt bij de NMT players.

Naast het aanpassen naar de juiste frames moet je tv dit ook maar aankunnen.
Zo heb ik een Panasonic Plasma 37PV70 die ondersteund dan wel 23.976 maar geen 29.XXX frames instelling wat er voor zorgt dat ik een zwart beeld zie.

Zo word er op het HDX forum geadviseerd om inderdaad bij elke film de juiste match te kiezen maar als je een collectie hebt aan diversiteit dan blijf je elke keer aanpassen naar bijvoorbeeld 576P of naar 720P / etc.
Het is dus inderdaad gewoon even geduld hebben maar ben zelf ook zeer tevreden over de HDX

Ook de optie foto slideshow en MP3 tegelijk afspelen zonder dat je daar MyiHome of een andere pc voor nodig heb maar gewoon een soort playlist.html maakt met behulp van playlist generator 1.2 die te vinden is op het NMT forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars

iMars

Full time prutser

Damn, had ik nou maar even gewacht, had ik 30~40 eurie kunnen uitsparen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blu-fox
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16-09 20:14
Die HDX-1000 kun je alleen bestellen bij iBood als je in Duitsland of UK woont :( Ik wil die veel liever dan de A-110...
Is er misschien toch een manier de HDX-1000 te bestellen bij iBood als je in NL woont?

#FFTB #CRO validator Kingstaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chundo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 17-09 17:29
Verwijderd schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 22:40:
Heb er gister 1 besteld op de officiële site, welke hardeschijf kunnen jullie me aanraden? Wil graag een Interne vanwege de ruimte, hij moet stil zijn en niet te warm worden.

Als het meezit bij de douane heb ik hem voor 190 euro met de gunstige dollarkoers van dit moment :)!
ikzelf heb getwijfeld tussen de WD GP of een samsung spinpoint (bijde 1 tera). Uiteindelijk voor de samsung gekozen omdat die over het algemeen het beste scoort (moest ik hem ooit in de pc zetten en in de hdx een grotere maar dat is voor binnen enkele jaren)
Ik ben zeer te vreden, is een stille schijf en dat is eigenlijk het belangrijkste voor in de HDX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
Die schroefjes en plakpootjes zaten in hetzelfde zakje... :) Dus als je het ene mist is het niet gek dat je het andere ook niet hebt ;)
DjWannaB2002 schreef op woensdag 24 december 2008 @ 08:24:
[...]

Dat zakje heb ik dus nooit gehad.
Geen zakje met schroefjes voor de HDD en ook geen plakvoetjes.
De schroeven die ik er in heb zitten zijn gewoon de schroeven die bij de HDD zaten en die hebben een ronde kop. Vandaar dat ze dus ook uitsteken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
Een soortgelijk probleem heb ik idd ook ervaren. Nadat de HDX 's nachts en overdag op standby had gestaan, probeerde ik net een video_ts folder af te spelen en dit werkte niet, ik werd direct weer terugegooid naar de GUI. Ook alleen een reboot verhielp dit...
olson schreef op woensdag 24 december 2008 @ 10:55:
Ik hoop dat ze snel met een firmware update uitkomen want het is toch wel vervelend om de HDX iedere keer te moeten herstarten voordat hij weer alles afspeelt. Probleem doet zich met name voor met DVD rips met mappen video_ts en audio_ts. Als ik die start blijft het beeld hangen, of gaat heel traag.
Met een reboot is dit altijd opgelost...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
Idd, ondanks dat mijn tv 720p 60hz is moest ik de HDX op 1080p 60hz uitvoer zetten. The Matrix 1080p speelt nu wel soepel af, geen schokjes meer. Vervelend probleem maar is om heen te werken, ik hoop dat het snel dmv firmware updates wordt gecorrigeerd.
[...]

• Smarron

Smarron

The bend

MicGlou schreef op woensdag 24 december 2008 @ 19:38:
Een soortgelijk probleem heb ik idd ook ervaren. Nadat de HDX 's nachts en overdag op standby had gestaan, probeerde ik net een video_ts folder af te spelen en dit werkte niet, ik werd direct weer terugegooid naar de GUI. Ook alleen een reboot verhielp dit...

[...]
Misschien een idee om er iso's van te maken? Dan heb je daar in elk geval geen last meer van.

Oh, edit je posts ipv 3 losse posts achter elkaar te plaatsen. :)

• 13art

13art

Moderator Mobile
MicGlou schreef op woensdag 24 december 2008 @ 19:35:
Die schroefjes en plakpootjes zaten in hetzelfde zakje... :) Dus als je het ene mist is het niet gek dat je het andere ook niet hebt ;)

[...]
Nope inderdaad. Heb meteen gemaild en het wordt me nagestuurd :)

• MicGlou
Er werd compleet geen video meer afgespeeld, ben nu al een paar keer tegen dit probleem aangelopen, maakt niet uit of dit MKV, Video_TS of een ISO is...
Smarron schreef op donderdag 25 december 2008 @ 02:33:
[...]
Misschien een idee om er iso's van te maken? Dan heb je daar in elk geval geen last meer van.

Oh, edit je posts ipv 3 losse posts achter elkaar te plaatsen. :)

Verwijderd

Heb de hdx-1000 nu een week of twee en heb al verschillende films getest. Ik zie alleen door de bomen het bos niet meer als het gaat om de video- en audio formaten en diverse containers en file extentions. Heeft iemand hier een duidelijk uitleg voor? Met name wat werkt wel en niet op de hdx-1000.

Wie kan helpen bij de volgende vragen?
  • Video Format VC-1 met audio Format WMA3 is op zich geen probleem om af te spelen, maar het geluid wordt stereo uitgestuurd naar mijn av-receiver (hdx setting "analog PCM"). Deze films worden veelal aangeduid met "xbox360" op usenet. Nu zou ik graag weten hoe het geluid is om te zetten naar bv. DTS of DD, zodat ook genoten kan worden van 5.1 geluid.
  • Als ik het goed begrijp kan de hdx-1000 geen volledige Blu-Ray discs afspelen, deze dienen eerst omgezet te worden. Hoe herken ik deze films op bv usenet?
Ik zou hier graag antwoorden op hebben, want films > 10 GB dwnl en het werkt niet is niet leuk ;(

• Smi3l
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 19-09 14:17
Ja, ben hier ook wel benieuwd naar, wie kan er een mooi allesomvattend antwoord geven? ;)

• Smarron

Smarron

The bend

Verwijderd schreef op donderdag 25 december 2008 @ 15:45:
Heb de hdx-1000 nu een week of twee en heb al verschillende films getest. Ik zie alleen door de bomen het bos niet meer als het gaat om de video- en audio formaten en diverse containers en file extentions. Heeft iemand hier een duidelijk uitleg voor? Met name wat werkt wel en niet op de hdx-1000.

• Video Format VC-1 met audio Format WMA3 is op zich geen probleem om af te spelen, maar het geluid wordt stereo uitgestuurd naar mijn av-receiver (hdx setting "analog PCM"). Deze films worden veelal aangeduid met "xbox360" op usenet. Nu zou ik graag weten hoe het geluid is om te zetten naar bv. DTS of DD, zodat ook genoten kan worden van 5.1 geluid.
  • Als ik het goed begrijp kan de hdx-1000 geen volledige Blu-Ray discs afspelen, deze dienen eerst omgezet te worden. Hoe herken ik deze films op bv usenet?
Ik zou hier graag antwoorden op hebben, want films > 10 GB dwnl en het werkt niet is niet leuk ;(
De structuur van een BR film herkent de HDX inderdaad niet, maar je kunt de losse m2ts file gewoon afspelen. Zelf even een sub zoeken, renamen en kijken maar. Je hoeft dus voor het kijken van de film zelf niks om te zetten.

• coob
En een echte blu-ray rip herken je wel aan de grootte, die zijn vaak groter dan 20Gb.
Ik vind het ook wel jammer dat veel van het aangebodene WMAPro als audiocodec heeft.
Mijn receiver lust dat niet en ik moet dat dus als PCM-stereo uitsturen naar de receiver.

Nu had ik van de week een blu-ray rip met daarin een map stream met daar weer in het M2TS videobestand 00001.
Als ik daar nu ondertitels bij wil zetten moet ik die dan de naam 00001 geven??

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20-09 12:43
coob schreef op donderdag 25 december 2008 @ 18:40:
Ik vind het ook wel jammer dat veel van het aangebodene WMAPro als audiocodec heeft.
Mijn receiver lust dat niet en ik moet dat dus als PCM-stereo uitsturen naar de receiver.
Ik zal mezelf nog maar eens herhalen :D
Als je versterker wel multi-channel PCM aankan en je sluit je NMT aan via HDMI op je versterker kan hij van WMA Pro ook een PCM 5.1 signaal maken. Je moet bij de audio-opties dan wel "5.1" instellen en WMA Pro op "Analog (PCM)" zetten.
Lezen mensen mijn berichten niet? Of zijn er zo weinig mensen die hun NMT via HDMI op hun receiver hebben aangesloten? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

coob schreef op donderdag 25 december 2008 @ 18:40:
En een echte blu-ray rip herken je wel aan de grootte, die zijn vaak groter dan 20Gb.

Nu had ik van de week een blu-ray rip met daarin een map stream met daar weer in het M2TS videobestand 00001.
Als ik daar nu ondertitels bij wil zetten moet ik die dan de naam 00001 geven??
Ja, zolang de sub maar hetzelfde heet als de m2ts-file. Ik heb het van de week nog getest met een BR van The Matrix, zie mijn eerdere post:
Smarron schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 15:49:
De film was overigens 27GB groot, de m2ts zelf ongeveer 20GB, waarvan maar liefst 12 !!! audiosporen. Echt zooo overbodig he. Ik hou het voorlopig dus gewoon bij mkv's waar alle onzin is uitgehaald. Die grote BR's zeggen dus nog niks over de kwaliteit. Zonde van mijn HD-ruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
Mr Magic schreef op donderdag 25 december 2008 @ 21:22:
[...]

[...]

Lezen mensen mijn berichten niet? Of zijn er zo weinig mensen die hun NMT via HDMI op hun receiver hebben aangesloten? ;)
Mijn receiver heeft helaas geen HDMI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mr Magic schreef op donderdag 25 december 2008 @ 21:22:
[...]

[...]

Zoals ik ook eerder heb laten weten heeft mijn receiver ook geen hdmi aansluitingen :( Daarom vroeg ik me ook af hoe de films met WMA3 zijn om te zetten naar films met DTS of DD5.1 audio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mental
  • Laatst online: 20-10-2020
Verwijderd schreef op vrijdag 26 december 2008 @ 02:50:
[...]

Zoals ik ook eerder heb laten weten heeft mijn receiver ook geen hdmi aansluitingen :( Daarom vroeg ik me ook af hoe de films met WMA3 zijn om te zetten naar films met DTS of DD5.1 audio.
Waarom sluit je hem dan niet optisch aan?

Maargoed, wma pro is prima om te zetten naar pcm door de HDX (of dat dan ook surround is, tsja.. goeie).
WMA3 zegt me sowieso al niets dus daar doe ik geen uitspraken over :)

Je kunt dit soort vragen overigens beter op www.networkedmediatank.com vragen aangezien dat het officiele support forum is en er ook daadwerkelijk mensen van syabas (de ontwikkelaar van de software / originele hardware) reageren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbr
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-05 21:09

jbr

Right back @ ya

Verwijderd schreef op donderdag 18 december 2008 @ 14:31:
Heeft iemand van jullie een probleem met het kopieeren van ISO's groter dan 4 Gb naar de interne (ext3 geformateeerde) HD van de HDX? Bij mij raken deze bestanden op een of andere manier steeds corrupt. Komt dit omdat EXT3 geen grote bestanden aankan?
http://letmegooglethatforyou.com/?q=ext3+maximum+filesize

Een goeie bak teringherrie in de morgen is een dag zonder zorgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punisher007
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-09 10:15
[...]

Met optische kabel of coaxiale kabel naar receiver krijg je ook gewoon DD5.1

http://blog.bjornhouben.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkChylde
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-09 13:10
Verwijderd schreef op donderdag 25 december 2008 @ 15:45:

zorg gewoon dat je mkv releases neemt, met een dts soundtrack (of anders ac3)..
Let wel op dat je op dit moment de dts soundtrack alleen met een losse receiver kan gebruiken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 18 december 2008 @ 14:31:
Heeft iemand van jullie een probleem met het kopieeren van ISO's groter dan 4 Gb naar de interne (ext3 geformateeerde) HD van de HDX? Bij mij raken deze bestanden op een of andere manier steeds corrupt. Komt dit omdat EXT3 geen grote bestanden aankan?

Grtz,
Ron
Nee hier geen problemen, ik heb van de week diverse DVD9 (+/- 7 á 8 GB) in iso formaat overgepompt naar mijn HDX en kan ze probleemloos afspelen!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb ff op het web gezocht en dit is wat ik gevond:

Converting WMA 5.1 to AC3
http://hemie143.wordpress.com/2008/11/12/wma_ac3_1/

Nog niet zelf geprobeerd.

@DarkChylde: ok dus mkv releases, maar helaas komt niet alles uit in mkv. bijv de The Matrix Trilogy

@punisher007: Geen 5.1 geluid, wanneer de film wma3 audio bevat.

Voor de duidelijkheid:
Mijn hdx is aangesloten met coax aan mijn Marantz SR4500 (geen hdmi ingangen). Voor films met WMA3 audio moet de WMA Pro setting van de hdx op "Analog PCM" staan. Dit zorgt voor een stereo signaal naar de Marantz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik twijfel de laatste tijd steeds meer over het nut van een hdd in een HDX. Je kunt in principe alle content streamen. Zelfs HD-materiaal is te streamen zonder dat het beeld schokkerig wordt. Waarom zou ik dan toch een hdd plaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De enige reden voor mij was dat ik dan niet onnodig m'n pc hoef aan te hebben staan, als ik een filmpje wil kijken :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chundo
Verwijderd schreef op vrijdag 26 december 2008 @ 12:25:
Ik twijfel de laatste tijd steeds meer over het nut van een hdd in een HDX. Je kunt in principe alle content streamen. Zelfs HD-materiaal is te streamen zonder dat het beeld schokkerig wordt. Waarom zou ik dan toch een hdd plaatsen?
Als ik een bestand afspeel van mijn PC is door en terugspoelen een ramp, vreemd genoeg heb ik daar geen last van als ik een DVD via mijn pc afspeel
Ook al voor het gemak van het door en terugspoelen wat wel vlot gaat met de bestanden die op de hd staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaN
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

[...]
Deze oplossing komt van networkedmediatank.com en werkt uitstekend!
------------------------------------------------------------------------------
How to convert wmv video file to mkv with AC3 sound

The only tool you need is Xvid4PSP (http://www.winnydows.com/page.php?2), it's a GUI around common tools as MKVMerge, tsMuxeR, FFRebuilder, etc.

1. Open Xvid4PSP
2. Open the wmv file you want to convert
3. Set the following settings:
Format = Audio
Audio encoding = AC3 640k
4. Click 'Encode' to create an AC3 audio file
5. Click 'Tools' --> 'FFRebuilder'
6. Open the wmv file you want to convert
7. Set the following settings:
Video codec = copy
Audio codec = disabled
framerate = auto
format = mkv
8. Click 'Start' to create an mkv file with a vc1 video stream
9. Click 'Tools' --> 'MKVMerge'
10. Click 'Add' to add the mkv file you created in step 8
11. Click 'Add' to add the ac3 file you created in step 4
12. In the 'Tracks' section, select the ac3 audio track
13. On the 'General track options' tab, set the correct language
14. On the 'Format specific options' tab, set the delay to 3000 ms
15. Click 'Start muxing' to create your mkv video file with ac3 audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Sangroid: Bedankt voor de beschrijving, zal het ff proberen. Als er resultaten zijn laat ik het ff weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
Hmm, nog een bugje gevonden met de HDX, als je de HDX op standby zet dan schakelt de hardeschijf uit, maar naar verloop van tijd begint deze gewoon weer te draaien terwijl het systeem nog gewoon op standby staat. Dit gebeurd meestal al 5 minuten na inschakelen van de standby stand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaN
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

MicGlou schreef op vrijdag 26 december 2008 @ 14:39:
Hmm, nog een bugje gevonden met de HDX, als je de HDX op standby zet dan schakelt de hardeschijf uit, maar naar verloop van tijd begint deze gewoon weer te draaien terwijl het systeem nog gewoon op standby staat. Dit gebeurd meestal al 5 minuten na inschakelen van de standby stand.
Hehe, dat is een bug met een baard. Al langer bekend dus, wellicht dat de nieuwe firmware hier wat aan gaat veranderen.

Ik dacht dat er in december een nieuwe firmware zou komen, maar tot nu toe nog niets gezien. Ze hebben nog 5 dagen.... ;-)

Maar ze zijn bezig met leuke dingetjes:
Klik!

[ Voor 8% gewijzigd door NaN op 26-12-2008 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaN
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

Zo, dit is even lekker (op het forum van HDX1080.com)
-------------------------------
Alex is back and he is kicking the house! 1 Week, 1 Day ago Karma: 17 Karma+ Karma-
Dear All,

I was travelling for close to 2 weeks, i am shocked at the mess and backlogs that the forum and support portal had incurred. And it is really a shame to annouce this publicly but we feel that every user has the right to know about the truth.

We have sacked some of our technical advisers for not doing their job and who are suppose to look after things when i am not around.

Now i will be personally replying to all outstanding tech support emails and i seek all your understanding and forgiveness while the management rearrange everything.

----------------------------------------

Achterstallig onderhoud, dus! Doet me wel goed, zo'n bevlogen achterban.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

chundo schreef op vrijdag 26 december 2008 @ 14:04:
[...]

Als ik een bestand afspeel van mijn PC is door en terugspoelen een ramp, vreemd genoeg heb ik daar geen last van als ik een DVD via mijn pc afspeel
Ook al voor het gemak van het door en terugspoelen wat wel vlot gaat met de bestanden die op de hd staan
Gebruik de links/rechts toets ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sangroid schreef op vrijdag 26 december 2008 @ 14:29:
[...]

The only tool you need is Xvid4PSP (http://www.winnydows.com/page.php?2), it's a GUI around common tools as MKVMerge, tsMuxeR, FFRebuilder, etc.

1. Open Xvid4PSP
Format = Audio
Video codec = copy
Audio codec = disabled
framerate = auto
format = mkv
Heb het volgende getest:

Van http://www.microsoft.com/...ideo/contentshowcase.aspx heb ik

Mystery of the Nile (720p) en Amazon (IMAX) (1080p) gedownload.

Voor beide samples heb ik exact de bovengenoemde stappen uitgevoerd. Na conversie geeft MediaInfo het volgende:

Amazon
General
Complete name : V:\WMA3 to AC3\dest\Amazon_1080.result.mkv
Format : Matroska
File size : 107 MiB
Duration : 1mn 45s
Overall bit rate : 8 537 Kbps
Encoded date : UTC 2008-12-26 14:06:16
Writing application : mkvmerge v2.4.0 ('Fumbling Towards Ecstasy') built on Oct 11 2008 20:13:15
Writing library : libebml v0.7.7 + libmatroska v0.8.1

Video
Format : VC-1
Codec ID : WMV3
Codec ID/Info : Windows Media Video 9
Codec ID/Hint : WMV3
Bit rate : 7 550 Kbps
Width : 1 440 pixels
Height : 1 080 pixels
Display aspect ratio : 4/3
Resolution : 24 bits

Audio
Format : AC-3
Format/Info : Audio Coding 3
Codec ID : A_AC3
Duration : 1mn 45s
Bit rate mode : Constant
Bit rate : 640 Kbps
Channel(s) : 6 channels
Channel positions : Front: L C R, Surround: L R, LFE
Sampling rate : 48.0 KHz
Language : English

Mystery of the Nile
General
Complete name : V:\WMA3 to AC3\dest\MysteryOfTheNile.result.mkv
Format : Matroska
File size : 97.9 MiB
Duration : 1mn 29s
Overall bit rate : 9 145 Kbps
Encoded date : UTC 2008-12-26 13:59:14
Writing application : mkvmerge v2.4.0 ('Fumbling Towards Ecstasy') built on Oct 11 2008 20:13:15
Writing library : libebml v0.7.7 + libmatroska v0.8.1

Video
Format : VC-1
Codec ID : WMV3
Codec ID/Info : Windows Media Video 9
Codec ID/Hint : WMV3
Bit rate : 8 134 Kbps
Width : 1 280 pixels
Height : 720 pixels
Display aspect ratio : 16/9
Resolution : 24 bits

Audio
Format : AC-3
Format/Info : Audio Coding 3
Codec ID : A_AC3
Duration : 1mn 29s
Bit rate mode : Constant
Bit rate : 640 Kbps
Channel(s) : 6 channels
Channel positions : Front: L C R, Surround: L R, LFE
Sampling rate : 48.0 KHz
Language : French

Beide gekopieerd naar de hdd van de hdx en geprobeerd af te spelen. Ik krijg zwart beeld en geen audio. Na enkele seconde verschijnt het hdx menu weer. Daarna is geen film meer af te spelen totdat ik POWER + EJECT indruk (reset hdx).

Wat gaat er fout :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaN
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

<zeurmode>Als eerste: staat het niet netjes om weer mijn hele bericht te quoten... ;-)</zeurmode>

Ik heb ze ook gedownload, zal ze even gaan converteren.

Als 2e, staat alles wel goed ingesteld op je HDX, qua geluid, framerate enz... Met alleen het converteren ben je er nog niet, je HDX moet ook wel goed ingesteld en aangesloten zijn.

Bij mij is dat als volgt:

Beeld uitvoer : 1080p 60Hz
Beeld Zoom : Schermvullend
TV Type : 16:9
HDMI Audio : Uit
Colorspace : 16-235
Surround Mode : 5.1
Geluids Mode
DTS : Digital (RAW)
AC3 : Digital (RAW)
AAC : Analog (PCM)
WMA Pro : Analog (PCM)

Dit is aangesloten op een Harman Kardon AVR130 (optical) en een Panasonic TH-42PV70 106 cm 1080P via HDMI.

(nou, schiet mij maar lek, ik krijg bij Amazon wel geluid, maar geen beeld... zucht...)

[ Voor 5% gewijzigd door NaN op 26-12-2008 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Sangroid: Excuus voor het quoten.

Mijn hdx instellingen zijn als volgt:

Beeld uitvoer : 1080p 60Hz
Beeld Zoom : Schermvullend
TV Type : 16:9
HDMI Audio : Uit
Colorspace : 0-255
Surround Mode : 5.1
Geluids Mode
DTS : Digital (RAW)
AC3 : Digital (RAW)
AAC : Digital (RAW)
WMA Pro : Analog (PCM)

Volgens mij zijn de verschillen tov jouw instellingen niet van invloed.

HDX via coax naar Marantz SR5500 en HDX via hdmi naar Samsung LE40A656.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 26-12-2008 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaN
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

Verwijderd schreef op vrijdag 26 december 2008 @ 15:44:
@Sangroid: Excuus voor het quoten.
Volgens mij zijn de verschillen tov jouw instellingen niet van invloed.

HDX via coax naar Marantz SR5500 en HDX via hdmi naar Samsung LE40A656.
Nee, geen mega-verschillen, maar zie mijn edit op mijn vorige post...

[rant]microsoft....[/rant]

Sorry, maar verder weet ik het dan ook niet meer. Gelukkig kan ik met normale films wel uit de voeten! Maar, ik stop nu met klooien, de zon schijnt in FULL-HD, met HD-DTS, ik ga naar buiten!
;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sangroid schreef op vrijdag 26 december 2008 @ 16:05:
[...]
Sorry, maar verder weet ik het dan ook niet meer. Gelukkig kan ik met normale films wel uit de voeten! Maar, ik stop nu met klooien, de zon schijnt in FULL-HD, met HD-DTS, ik ga naar buiten!
;-)
Ga er nog wel eens mee verder klooien ... nu eerst naar familie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloRadix
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-09 16:30
Voor mensen die niet graag prutsen met de code voor het installaren of upgraden van apps/themes is er nu een apps manager. Zeer handig & gebruiksvriendelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Wat houdt dat colorspace eigenlijk in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

--kick--!
Verwijderd schreef op woensdag 24 december 2008 @ 08:53:
Gisteren heb ik de bestelde ps3 binnengekregen.
Nu weet ik dat de HDX-1000 ook als nmt server gebruikt kan worden, via het netwerk. Ik heb de PC boven, de HDX-1000 en de ps3 aangesloten op de router, hoe krijg ik de HDX-1000 zichtbaar op de ps3?

Alsvast bedankt!

tinus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Sangroid schreef op vrijdag 26 december 2008 @ 14:29:

1. Open Xvid4PSP
Format = Audio
Video codec = copy
Audio codec = disabled
framerate = auto
format = mkv
Ik heb het gisteren ook geprobeerd met een WMVHD van Enemy of the State. Alles werkt hier perfect. Ik dacht even dat het niet gelukt was, omdat ik nog steeds stereo-geluid kreeg te horen, maar ik had AC3 op analog staan. Ik heb deze gewijzigd naar Digital RAW en nu heb ik perfect 5.1 geluid. Weg met alle WMVHD's! Ik heb de xbox360 al een behoorlijke tijd niet meer aangeraakt!
Sangroid schreef op vrijdag 26 december 2008 @ 15:33:
(nou, schiet mij maar lek, ik krijg bij Amazon wel geluid, maar geen beeld... zucht...)
Hebben jullie XP of Vista? Want dat maakt wel wat uit. Zie de informatie die op de pagina staat waar je het programmaatje kan downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Distortion
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-09 17:46

Distortion

Bottle to Throttle

Hoelang duurt dat converteren van een film van zeg 8 GB ongeveer?

The only mystery in life is why the kamikaze pilots wore helmets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

De film die ik om heb gezet was 12GB en het totale proces duurder ongeveer (uit mijn hoofd) een half uurtje. Ik ga het nu nog even proberen met een file van 2,25GB.

Dit alles is natuurlijk grotendeels afhankelijk van de snelheid van je PC (cpu, mem en HD voor het wegschrijven)

WMVHD 2,25GB:
10.55u gestart.
11.01u klaar.

[ Voor 54% gewijzigd door Smarron op 27-12-2008 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Distortion

Distortion

Bottle to Throttle

Ok, dat valt nog reuze mee. Is zeker het proberen waard, bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Smarron: Mooi dat het het bij jouw werkt!

Mijn OS is XP x64 en op de website http://www.winnydows.com/page.php?2 staat niets bijzonders over dit OS.

Op wat voor systeem (cpu, os, mem) werk je?

Op dit moment kopieer ik The.Matrix.NLsubs.WVC1.1080p-VisualScumBagz.wmv naar mijn laptop en zal daarna de genoemde stappen uitvoeren. Hopelijk gaat het hier dan ook werken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Verwijderd schreef op zaterdag 27 december 2008 @ 11:20:
@Smarron: Mooi dat het het bij jouw werkt!

Mijn OS is XP x64 en op de website http://www.winnydows.com/page.php?2 staat niets bijzonders over dit OS.

Op wat voor systeem (cpu, os, mem) werk je?

Op dit moment kopieer ik The.Matrix.NLsubs.WVC1.1080p-VisualScumBagz.wmv naar mijn laptop en zal daarna de genoemde stappen uitvoeren. Hopelijk gaat het hier dan ook werken :)
Met XP moet je minimaal MS Framework 3.0 hebben, dat is volgens mij ook het enige verschil. Ik heb verder ook geen enkele codec of codecpack apart geinstalleerd. Alleen het programmaatje en draaien maar.

Ik heb een C2Duo E8200 @ 3880Mhz + 4GB Crucial Ballistix Tracers en dat werkend op Vista Ultimate 32-bit. HD's zijn 2x 1TB Samsung F1 @ Raid1 en als wisselschijven (tijdelijk kopieren naar andere schijven werkt sneller) gebruik ik 1x Samsung F1 750GB en 1x Samsung T166 500GB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor de update.

FW 2.0, 3.0 en 3.5 is hier geinstalleerd dus dat zit wel goed.

Het zal hier wel langer duren (trage laptop), maar het gaat erom dat het uiteindelijk werkt :)

Ik hou jullie op de hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaN
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

Verwijderd schreef op zaterdag 27 december 2008 @ 11:45:
Bedankt voor de update.

FW 2.0, 3.0 en 3.5 is hier geinstalleerd dus dat zit wel goed.

Het zal hier wel langer duren (trage laptop), maar het gaat erom dat het uiteindelijk werkt :)

Ik hou jullie op de hoogte.
Nog even terugkomend op die MickeySoft filmpjes...

Als ik ze op mijn pc bekijk is er 1tje na het muxen al niet eens meer breedbeeld... 8)7

Maar, zoals ik al zei, heb ik tot nu toe elke film netjes kunnen remuxen naar mkv met ac-3 geluid, BEHALVE microsoft filmpjes... :+

[ Voor 0% gewijzigd door NaN op 27-12-2008 17:21 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sangroid schreef op zaterdag 27 december 2008 @ 11:58:
[...]

Nog even terugkomend op die MickeySoft filmpjes...

... , BEHALVE microsoft filmpjes... :+
Oke er is dus nog hoop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaN
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

Zeker weten, er zitten ook nog andere leuke progjes bij dat XviD4PSP. Gisteren had ik een blue-ray disk gedownload en die bestond uit 2 delen (Apollo 13), met tsMuxer (zit er ook bij) maakte ik daar weer 1 geheel van, zodat je de film zonder onderbreking kan kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb hier ook een vakantie film gemaakt met een Sony HD camera. De film bestaat uit heel veel clips (m2ts bestanden). Als ik dit afspeel met de hdx dan krijg ik tussen elke clip een zwart beeld omdat de hdx de volgende clip moet laden. Is het ook mogelijk om deze clips samen te voegen in 1 bestand, zodat overgangen tussen de clips verdwijnt? Kan dit met tsMuxer?

ps. ben nu bezig met de laatste stap van WMA3 -> AC3 voor The Matrix.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 27-12-2008 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dit moment ben ik aan het shoppen voor een NMT en zie allemaal positieve punten als ik naar de HDX-1000 kijk, maar één ding vind ik net jammer: hij is volgens zeggen niet via de afstandsbediening uit te zetten.

Is te verwachten dat dit met een firmware update veranderd wordt?

En zo niet, kan ik het apparaat dan via een afstandsbediening op het stopcontact ('Klik-Aan-Klik-Uit', zoiets) rustig uitzetten, of moet het altijd een druppeltje stroom krijgen (i.v.m. verlies van instellingen en dergelijke)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Distortion

Distortion

Bottle to Throttle

DeKoning!:

De HDX is wel degelijk via de afstanbediening uit te zetten, druk op power en op delete. Nadeel is wel dat hij niet meer aan gaat via de AB, en dus moet je het knopje op de achterkant in drukken. Inderdaad is het een optie om via die klik aan/uit stekkkers het ding uit en aan te zetten. Voor de instellingen maakt het niet uit, die blijven bewaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Verwijderd schreef op zaterdag 27 december 2008 @ 12:19:
Heb hier ook een vakantie film gemaakt met een Sony HD camera. De film bestaat uit heel veel clips (m2ts bestanden). Als ik dit afspeel met de hdx dan krijg ik tussen elke clip een zwart beeld omdat de hdx de volgende clip moet laden. Is het ook mogelijk om deze clips samen te voegen in 1 bestand, zodat overgangen tussen de clips verdwijnt? Kan dit met tsMuxer?

ps. ben nu bezig met de laatste stap van WMA3 -> AC3 voor The Matrix.
Ik denk dat de optie van Sangroid hierboven dus wel zou moeten kunnen werken. Ben er stiekem ook wel benieuwd naar, want ik heb een HD-camera op het oog en Sony liet ik voorlopig links liggen vanwege de m2ts bestanden. Nu dus weer in the picture vanwege het handige stukje software, maar die pauzes ertussen zijn dan weer minder.
Flyby_Wire schreef op zaterdag 27 december 2008 @ 12:48:
DeKoning!:

De HDX is wel degelijk via de afstanbediening uit te zetten, druk op power en op delete. Nadeel is wel dat hij niet meer aan gaat via de AB, en dus moet je het knopje op de achterkant in drukken. Inderdaad is het een optie om via die klik aan/uit stekkkers het ding uit en aan te zetten. Voor de instellingen maakt het niet uit, die blijven bewaard.
De enige bug is dan nog dat de HD vanzelf weer opspint, maar dat gaat met een firmware-update gefixed worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Distortion

Distortion

Bottle to Throttle

Smarron schreef op zaterdag 27 december 2008 @ 12:50:

De enige bug is dan nog dat de HD vanzelf weer opspint, maar dat gaat met een firmware-update gefixed worden.
Niet als hij compleet uit is, dus of via het knopje, of met de aan/uit stekkers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@DeKoning: HDX is ook simpelweg met een knop aan de achterkant uit te zetten.

@Sangroid & Smarron:

The Matrix is omgezet. Geluid is nu ac3 ipv WMA3. Afspelen gaat prima. Het geluid loopt prima in sync met het beeld. Niets dan lof. Weg met de XBOX360 meuk :) :) :)

Zal nog ff verder proberen met de Sony HD clips ... I'll let you know ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb 3 clips (m2ts) gemerged met tsMuxer. Geen enkel probleem bij het afspelen. De overgangen zijn weg en het 5.1 (ac3) geluid is behouden, geen sync problemen. Het zou alleen nog handig zijn wanneer je de clipjes ook kunt skippen.

Ga er nog even mee verder ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaN
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

Een en al goed nieuws dus, ik zag een optie in tsMuxer staan: Split and Cut.

Maar goed, ik schei nu uit over dit programma, weer OT!

Wat is het toch een lekker apparaatje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars

iMars

Full time prutser

Smarron schreef op zaterdag 27 december 2008 @ 12:50:
[...]
Ik denk dat de optie van Sangroid hierboven dus wel zou moeten kunnen werken. Ben er stiekem ook wel benieuwd naar, want ik heb een HD-camera op het oog en Sony liet ik voorlopig links liggen vanwege de m2ts bestanden. Nu dus weer in the picture vanwege het handige stukje software, maar die pauzes ertussen zijn dan weer minder.

[...]
Als ik hem uit zet via de AB, en daarna de delete knopindruk, gaat hij helemaal uit. Het lampje gaat ook uit, alleen door op de achterkant de powerknop uit en weer aan te zetten, gaat hij weer aan.

Zijn er trouwens Mac gebruikers onder ons die een goede alternatief hebben van tsMuxer?

edit: volgens mij kan Handbrake ook wel genoeg,.. even testen

[ Voor 3% gewijzigd door iMars op 27-12-2008 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chundo
gisteen had ik weer prijs...
ik zet de HDX aan en na het "loading" scherm zwart beeld :(
via tv mode terug goed gezet en alles stond weer in het chinees en al mijn netwerklocaties weg. Het is al de 2de keer dat ik dit aan de hand heb, ik moet wel zeggen dat de HD nog aan het spinnen was toen ik hem uit zette.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo

Ik heb sinds gisteren ook de HDX-1000.

Laatste firmware geinstalleerd. Alles is goed gelukt.

Ik heb een Pioneer PDP-4280XD. Ik heb de HDX gekoppeld met een HDMI kabel naar mijn TV. Harddisk geinstalleerd met een boel iso bestanden (1on1 dvd rips) .Alles werkt piekfijn. maar ik heb 1 groot probleem.

Ik vind het beeld echt niet goed. Heel korrelig. Dit is voor mij echt geen DVD kwaliteit. Mijn Pioneer DVD speler geeft een veel mooier en scherper beeld.

Mijn instellingen staan op 1080p60hz, 16:9. Ik heb beide colorspace instellingen geprobeerd maar zie niet echt een verschil.

Is dit normaal? Ik hoop van niet hoor maar ik zie niet echt een oplossing. Ook hoor ik weinig of geen mensen klagen over het beeld. Ook al gegoogled.

Ik zou graag de meningen van anderen willen hebben hierover.

Met vriendelijke groeten
Christophe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chundo
Verwijderd schreef op zaterdag 27 december 2008 @ 20:16:
Hallo

Ik heb sinds gisteren ook de HDX-1000.

Laatste firmware geinstalleerd. Alles is goed gelukt.

Ik heb een Pioneer PDP-4280XD. Ik heb de HDX gekoppeld met een HDMI kabel naar mijn TV. Harddisk geinstalleerd met een boel iso bestanden (1on1 dvd rips) .Alles werkt piekfijn. maar ik heb 1 groot probleem.

Ik vind het beeld echt niet goed. Heel korrelig. Dit is voor mij echt geen DVD kwaliteit. Mijn Pioneer DVD speler geeft een veel mooier en scherper beeld.

Mijn instellingen staan op 1080p60hz, 16:9. Ik heb beide colorspace instellingen geprobeerd maar zie niet echt een verschil.

Is dit normaal? Ik hoop van niet hoor maar ik zie niet echt een oplossing. Ook hoor ik weinig of geen mensen klagen over het beeld. Ook al gegoogled.

Ik zou graag de meningen van anderen willen hebben hierover.

Met vriendelijke groeten
Christophe
probeer eens een andere instelling

23,9Hz
24Hz
50Hz
59,94Hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

webmail schreef op zaterdag 27 december 2008 @ 18:31:
[...]

Als ik hem uit zet via de AB, en daarna de delete knopindruk, gaat hij helemaal uit. Het lampje gaat ook uit, alleen door op de achterkant de powerknop uit en weer aan te zetten, gaat hij weer aan.
Maar dat is eigenlijk geen echte oplossing. Dan gaat hij via de AB niet meer aan en moet ik alsnog naar de HDX toelopen. Ik heb nog nooit een apparaat wat op standby kan wat op deze manier behandeld moet worden. Het is gewoon een bug en die wordt hopelijk snel verholpen.

Ik heb er overigens geen last meer van, want ik heb de HD eruit gehaald en in de PC gezet. Ik stream nu alles via het netwerk en kan de HDX gewoon op standby zetten. Dat werkt perfect.

[ Voor 9% gewijzigd door Smarron op 27-12-2008 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

chundo schreef op zaterdag 27 december 2008 @ 20:28:
[...]

probeer eens een andere instelling

23,9Hz
24Hz
50Hz
59,94Hz
Hi chundo

Ik heb eens op 25Hz gezet (omdat PAL films aan 25fps afgespeeld worden?). Het is inderdaad enorm beter. Hier en daar toch wat verschil vind ik persoonlijk t.o.v. een echte DVD speler maar verwaarloosbaar. Ben tevreden.

Hartelijk dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Verwijderd schreef op zaterdag 27 december 2008 @ 20:51:
[...]

Hi chundo

Ik heb eens op 25Hz gezet (omdat PAL films aan 25fps afgespeeld worden?). Het is inderdaad enorm beter. Hier en daar toch wat verschil vind ik persoonlijk t.o.v. een echte DVD speler maar verwaarloosbaar. Ben tevreden.

Hartelijk dank.
Bedoel je dat een DVD-speler mooier beeld geeft dan eenzelfde iso via de HDX ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Smarron schreef op zaterdag 27 december 2008 @ 20:55:
[...]
Bedoel je dat een DVD-speler mooier beeld geeft dan eenzelfde iso via de HDX ?
Ik vind van wel. Ik heb een Pioneer DVD speler DV-400V met HDMI aansluiting die upscaled naar 1080. Het geeft wel een iets mooier beeld ja.
Pagina: 1 ... 10 ... 22 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Alle posts m.b.t. levertijd zullen direct worden verwijderd, dit is namelijk _niet_ de bedoeling van dit topic!