Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 94923

Smarron schreef op zaterdag 27 december 2008 @ 20:44:
[...]
Maar dat is eigenlijk geen echte oplossing. Dan gaat hij via de AB niet meer aan en moet ik alsnog naar de HDX toelopen. Ik heb nog nooit een apparaat wat op standby kan wat op deze manier behandeld moet worden. Het is gewoon een bug en die wordt hopelijk snel verholpen.
Een bug zeg je?
NMT's zijn in weze kleine pc's waarop een Linux-variant draait, een besturingssysteem dus.
Als de NMT uit staat is er dus geen besturingssysteem geladen, dus geen driver geladen die de IR-poort scant en al helemaal geen systeem wat daarop zou kunnen reageren.
Jij kan je pc toch ook niet met een afstandsbediening aanzwengelen.
Anoniem: 98644 schreef op zaterdag 27 december 2008 @ 21:02:
[...]

Ik vind van wel. Ik heb een Pioneer DVD speler DV-400V met HDMI aansluiting die upscaled naar 1080. Het geeft wel een iets mooier beeld ja.
Pioneer staat bekend om goede upscaler chips in hun DVD spelers.

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 94923 op 27-12-2008 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-05 23:04

Smarron

The bend

Anoniem: 94923 schreef op zaterdag 27 december 2008 @ 21:14:
Een bug zeg je?
NMT's zijn in weze kleine pc's waarop een Linux-variant draait, een besturingssysteem dus.
Als de NMT uit staat is er dus geen besturingssysteem geladen, dus geen driver geladen die de IR-poort scant en al helemaal geen systeem wat daarop zou kunnen reageren.
Jij kan je pc toch ook niet met een afstandsbediening aanzwengelen.
Dus het is geen bug dat de HD weer gaat draaien nadat je op de standby-knop hebt gedrukt?

Ik heb idd geen PC wat met een AB aangaat, maar daar ging het hier ook niet om. Er zit een standby-knop op, wat de HDX (dat mini PC'tje) net zo laat werken als een audio- of videocomponent. Dat het dan niet helemaal werkt op de manier hoe wij dat willen leek me wel duidelijk. Ik heb tig posts voorbij zien komen die last hadden van opspinnende HD's in standby. En als ik het apparaat uitdoe via standby en delete is hij helemaal uit, maar gaat hij ook niet meer aan. Dat is slechts een verkapte oplossing om het opspinnen te vermijden en maakt het de standbyknop eigenlijk nog steeds deels overbodig.
Anoniem: 98644 schreef op zaterdag 27 december 2008 @ 21:02:Ik vind van wel. Ik heb een Pioneer DVD speler DV-400V met HDMI aansluiting die upscaled naar 1080. Het geeft wel een iets mooier beeld ja.
Je zei in je vorige post niet dat je een upscaler had. :)

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 198951

Heb de hdx-1000 altijd ingesteld op 1080p@59,94Hz. Tot nu toe met alles wat ik afspeeld is het beeld super. Geen blokjes, onscherpte, haperingen, helemaal niets ... Wat mijn betreft dus PERFECT!

Mijn Marantz DVD aangesloten via component (progressive scan 625p <576p>) geeft ook een prima beeld en kan niet zeggen dat er veel verschil is met de hdx (voor "dvdtjes" althans).

Het beeld wordt getoond door mijn nieuwe Samsung LE40A656, die er toch wel iets heel mooi van maakt. Ondanks dat de Philips 47PFL9731 van mijn pa ruim 2,5x duurder is vind ik het beeld van mijn Samsung toch mooier.

Als ik me niet vergis is het toch nog altijd zo dat hoe hoeger het aantal Hertz hoe beter?

23,9Hz
24Hz
50Hz
59,94Hz <-- best

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Smarron schreef op zaterdag 27 december 2008 @ 21:26:
[...]
Dus het is geen bug dat de HD weer gaat draaien nadat je op de standby-knop hebt gedrukt?

Ik heb idd geen PC wat met een AB aangaat, maar daar ging het hier ook niet om. Er zit een standby-knop op, wat de HDX (dat mini PC'tje) net zo laat werken als een audio- of videocomponent. Dat het dan niet helemaal werkt op de manier hoe wij dat willen leek me wel duidelijk. Ik heb tig posts voorbij zien komen die last hadden van opspinnende HD's in standby. En als ik het apparaat uitdoe via standby en delete is hij helemaal uit, maar gaat hij ook niet meer aan. Dat is slechts een verkapte oplossing om het opspinnen te vermijden en maakt het de standbyknop eigenlijk nog steeds deels overbodig.
Sorry, ik had niet begrepen dat je doelde op het spinnen van de HDD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 255276

Ik heb vandaag mijn HDX gehaald. Configureren ging makkelijker dan ik had verwacht; hij was vrijwel meteen klaar voor gebruik. Het enige waar ik voortdurend tegenaan loop is dat mijn HDX vastloopt wanneer ik Video_TS bestanden wil afspelen. Ik heb geen interne hdd, dus stream alles. Iso's etc, gaan perfect, maat zodra ik Video_TS probeer loopt hij volledig vast. De AB reageert niet meer en de enige manier om hem weer aan de praat te krijgen is door het knopje aan de achterkant uit/aan te zetten.

Zijn er meer mensen met dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:54

13art

Moderator Mobile
Anoniem: 198951 schreef op zaterdag 27 december 2008 @ 22:14:

Als ik me niet vergis is het toch nog altijd zo dat hoe hoeger het aantal Hertz hoe beter?
Bij CRT beeldschermen is dat inderdaad zo, omdat anders het beeld voor je ogen erg gaat knipperen. Hoe hoger het aantal Hz, hoe rustgevender het beeld voor je ogen was. Echter LCD/Plasma monitoren gebruiken een heel andere techniek, waardoor dit minder/niet aan de orde is, hier is het aantal fps in een film eerder aan de orde. Maar zoals je misschien ziet zijn de meeste HD films op 23,976fps gemaakt en dit ziet er gewoon soepel uit.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DjWannaB2002 schreef op zondag 28 december 2008 @ 05:15:
[...]

Bij CRT beeldschermen is dat inderdaad zo, omdat anders het beeld voor je ogen erg gaat knipperen. Hoe hoger het aantal Hz, hoe rustgevender het beeld voor je ogen was. Echter LCD/Plasma monitoren gebruiken een heel andere techniek, waardoor dit minder/niet aan de orde is, hier is het aantal fps in een film eerder aan de orde. Maar zoals je misschien ziet zijn de meeste HD films op 23,976fps gemaakt en dit ziet er gewoon soepel uit.
Wat stel ik dan in voor het beste resultaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Probeer het uit en kijk wat jij zelf het prettigst vind om te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkChylde
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-05 10:26
Anoniem: 198951 schreef op zondag 28 december 2008 @ 08:57:
[...]

Wat stel ik dan in voor het beste resultaat?
De originele snelheid van het bestand, anders moet de hdx dingen weer om gaan zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb ik gelezen, samen met wat andere berichten erover. Kort gezegd komt het neer op een bug in de nieuwe firmware. Als dit waar is, dan zouden er hier toch veel meer mensen zijn die geen video_TS kunnen streamen?

Edit: probleem opgelost. Mocht je hetzelfde probleem tegenkomen als ik, zorg er dan voor at er geen spaties in de naam van de shared folder voorkomen. Nadat ik de spaties uit de naam had verwijderd, werkte alles perfect :)

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 255276 op 28-12-2008 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:28
Ik zet voortaan bij elke film maar meteen de framerate in de bestandsnaam erbij.
Want zoals gezegd, moet de instelling van de HDX hetzelfde zijn als die van de film zelf anders hapert het beeld.
Gisteren weer niet goed opgelet bij een film.
Geluid was 5.1 FLAC wat dus totale stilte opleverde.

-edit-

Ik zie trouwens dat sommige mensen hier bij beeldinstellingen de HDX op beeldvullend hebben staan??
Wordt het beeld dan niet opgerekt?
Ik heb hem bijna altijd op 1:1 staan.

[ Voor 24% gewijzigd door coob op 28-12-2008 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaN
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

coob schreef op zondag 28 december 2008 @ 12:52:
Ik zie trouwens dat sommige mensen hier bij beeldinstellingen de HDX op beeldvullend hebben staan??
Wordt het beeld dan niet opgerekt?
Ik heb hem bijna altijd op 1:1 staan.
Nope, als dat wel zo zou zijn, had ik het wel aangepast, als er iets is wat ik vreselijk vindt, zijn het opgerekte mensen en zo...

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Ik heb de HDX-1000 nu een ruime maand en ik ben er erg tevreden over. Geen problemen met schokkende video en ook geen problemen met opsinnende schijfjes. Hij doet precies wat hij doen moet.

Maar wat ik werkelijk niet begrijp is het nut van MyIhome. Het enige wat het me oplevert is dat ik nu via twee wegen exact dezelfde dingen kan zien. Gewoon via een samba netwerk share naar 'movies' en daar alle films zien. Of via MyIhome naar precies dezelfde rij films. Wat is het nut van die applicatie? Behalve dan het niet kunnen afspelen van een film in iso format. Je gaat er dan toch op achteruit?

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Myihome is bedoeld voor mensen die weinig verstand hebben van netwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 282725

--kick2--!
Anoniem: 282725 schreef op zaterdag 27 december 2008 @ 09:46:
--kick--!

[Gisteren heb ik de bestelde ps3 binnengekregen.
Nu weet ik dat de HDX-1000 ook als nmt server gebruikt kan worden, via het netwerk. Ik heb de PC boven, de HDX-1000 en de ps3 aangesloten op de router, hoe krijg ik de HDX-1000 zichtbaar op de ps3?

Alsvast bedankt!

tinus.]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Probeer het eens in Networked Media Tank - deel 3, daar zijn misschien wel mensen met een PS3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuMon
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17:07
chundo schreef op zaterdag 27 december 2008 @ 18:54:
gisteen had ik weer prijs...
ik zet de HDX aan en na het "loading" scherm zwart beeld :(
via tv mode terug goed gezet en alles stond weer in het chinees en al mijn netwerklocaties weg. Het is al de 2de keer dat ik dit aan de hand heb, ik moet wel zeggen dat de HD nog aan het spinnen was toen ik hem uit zette.
Gevonden op http://www.networkedmediatank.com/showthread.php?tid=12836&highlight=hdx

Last night I finally installed a WD 1TB HDD in my HDX, and after I copied lots of blu-ray rips to the internal HDD, my HDX started giving me black screens sometimes when I started or stopped .mkv files (which didn't happen before HDD install),even when setting video preference to 720p 50hz. The culprit was the HDMI Audio option setting, which when I turned it off, everything ran smoothly again. As an extra bonus I noticed that every video loaded faster with almost little to none buffering appearing on screen. And the menu's are a lot faster now. So for anyone that doesn't have (or use in my case) a fancy receiver that can output HD-audio and isn't using audio via HDMI, I advise you to disable the HDMI audio option in the video/audio submenu.

Zelf heb ik de HDMI Audio optie al een tijdje uit staan (ik gebruik nog geen HDMI), en sindsdien is de HDX nog geen enkele keer vastgelopen. Alleen de eerste week had ik daar wel eens last van...
Geen idee of dit echt de oorzaak was, maar het lijkt me het proberen waard!

Oh ja: ik zet nooit de HDX uit als de schijf nog draait... Het is ten slotte een linux systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knaak
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 05-05 22:20

Knaak

It's me, Mario!

Geweldig,

Gisteren een hele set dvd's gekregen, alles via de pc naar de HDX1000 gekopieerd en daarna alles gekeken. Maar nu komt het leukste, mijn HDX1000 start dus sinds vanochtend niet meer op, wat ik ook doe hij blijft hangen bij het boot screen. Ik weet wel dat ik hem af heb gezet dmv de power button op de achter zeide, dit omdat de HDX1000 bleef spinnen en ik toch wilde slapen. :P

Iemand enig idee wat eraan te doen is? Ik heb nu echt de neiging om hem retour te zenden want dit schiet dus niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb nog het volgende probleempje.

Ik probeer op de hdx een ge-share-de map/drive van mijn windows xp te benaderen. In de network browser op de hdx "zie" ik de windows machine staan, maar wanneer ik deze open wordt de ge-share-de map/drive niet getoond. Heb de fw op de windows machine ook al gedisabled, maar mocht niet helpen.

Any ideas?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hangloose30
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 17-02 23:35
Hoi allemaal afgelopen zaterdag ook een hdx gehaald.
Lekker alles aan het istellen gegaan,alleen loop ik tegen 1 probleem aan.
Het lukt me niet om de hdx in mijn netwerk een ip te geven.
Auto ip lukt niet,dat heb ik gelezen,handmatig heb ik geprobeerd en elke keer bij opslaan verliest hij zijn gegevens.
Ik hoop dat iemand van jullie mij kunnen helpen.
Groetjes jordy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sendar
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08-05 09:54
Vandaag ook één besteld in Amerika. Ben benieuwd wanneer die er is :) en of die ongeschonden door de douane komt.

Zal wel 2 weken duren ben ik bang.

http://www.flickr.com/photos/sendar/ - www.sanderhendriks.eu - www.twomendesign.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvrbtcpt
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:23
MOAW schreef op maandag 29 december 2008 @ 14:05:
Geweldig,

Gisteren een hele set dvd's gekregen, alles via de pc naar de HDX1000 gekopieerd en daarna alles gekeken. Maar nu komt het leukste, mijn HDX1000 start dus sinds vanochtend niet meer op, wat ik ook doe hij blijft hangen bij het boot screen. Ik weet wel dat ik hem af heb gezet dmv de power button op de achter zeide, dit omdat de HDX1000 bleef spinnen en ik toch wilde slapen. :P

Iemand enig idee wat eraan te doen is? Ik heb nu echt de neiging om hem retour te zenden want dit schiet dus niet op.
Een vriend van me had precies hetzelfde probleem.
Die heeft hij retour gedaan en toen heeft hij een nieuwe opgestuurd gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knaak

Knaak

It's me, Mario!

Als hij door dat uitzetten kapot is gegaan is het wel een waardeloos product. :(

Net weer gekeken maar zelfs na 20min wachten bleef die nog hangen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

HuMon schreef op maandag 29 december 2008 @ 12:32:
[...]

Gevonden op http://www.networkedmediatank.com/showthread.php?tid=12836&highlight=hdx

Last night I finally installed a WD 1TB HDD in my HDX, and after I copied lots of blu-ray rips to the internal HDD, my HDX started giving me black screens sometimes when I started or stopped .mkv files (which didn't happen before HDD install),even when setting video preference to 720p 50hz. The culprit was the HDMI Audio option setting, which when I turned it off, everything ran smoothly again. As an extra bonus I noticed that every video loaded faster with almost little to none buffering appearing on screen. And the menu's are a lot faster now. So for anyone that doesn't have (or use in my case) a fancy receiver that can output HD-audio and isn't using audio via HDMI, I advise you to disable the HDMI audio option in the video/audio submenu.

Zelf heb ik de HDMI Audio optie al een tijdje uit staan (ik gebruik nog geen HDMI), en sindsdien is de HDX nog geen enkele keer vastgelopen. Alleen de eerste week had ik daar wel eens last van...
Geen idee of dit echt de oorzaak was, maar het lijkt me het proberen waard!

Oh ja: ik zet nooit de HDX uit als de schijf nog draait... Het is ten slotte een linux systeem.
Ik heb de audio via HDMI ook even uitgezet en alles laadt nu inderdaad veel sneller. :) Ik gebruikte de TV audio toch niet, dus dit is een goede tip! Of het vastlopers tegenhoudt is nog even afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chundo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08-05 09:53
Anoniem: 198951 schreef op maandag 29 december 2008 @ 15:05:
Heb nog het volgende probleempje.

Ik probeer op de hdx een ge-share-de map/drive van mijn windows xp te benaderen. In de network browser op de hdx "zie" ik de windows machine staan, maar wanneer ik deze open wordt de ge-share-de map/drive niet getoond. Heb de fw op de windows machine ook al gedisabled, maar mocht niet helpen.

Any ideas?
Dat probleem heb ik ook gehad, je moet eerst de gedeelde map toevoegen.

Instellingen>Gedeelde Mappen> Toevoegen

share name : Zelf verzinnen
URL: smb://ipadresvanjepc/naamvandeshare of smb://computernaam/naamvandeshare
USER: je normale accountnaam
Password: paswoord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knaak

Knaak

It's me, Mario!

Hij werkt weer... eindelijk :D

Hij bleef kennelijk hangen op de wifi stick, aangezien hij na het loskoppelen wel door de boot seq heen kwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuMon
hangloose30 schreef op maandag 29 december 2008 @ 15:32:
Hoi allemaal afgelopen zaterdag ook een hdx gehaald.
Lekker alles aan het istellen gegaan,alleen loop ik tegen 1 probleem aan.
Het lukt me niet om de hdx in mijn netwerk een ip te geven.
Auto ip lukt niet,dat heb ik gelezen,handmatig heb ik geprobeerd en elke keer bij opslaan verliest hij zijn gegevens.
Ik hoop dat iemand van jullie mij kunnen helpen.
Groetjes jordy
Ik heb mijn HDX gewoon op "Auto ip" staan, en er nog geen enkel probleem mee gehad.
Heeft je HDX nog helemaal geen contact gehad met je internet modem/ router? Is de kabel wel goed (ik heb al vaak mee gemaakt dat de aders in een ethernetkabel verkeerd zijn aangesloten)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chundo
MOAW schreef op maandag 29 december 2008 @ 18:32:
Hij werkt weer... eindelijk :D

Hij bleef kennelijk hangen op de wifi stick, aangezien hij na het loskoppelen wel door de boot seq heen kwam.
ik heb ook een wifi stick en als ik er die in stop heb ik alleen maar problemen. Het is al zo erg geweest dat ie een paar keren is vastgelopen, het ergste van al is dat ik niet eens een ip-adres krijg als ik die stick erin stop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hangloose30
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 17-02 23:35
Bedankt voor je reactie HuMon.
Ben vandaag naar de winkel gegaan met de hdx,netwerk had geen mac adres.
Ze hebben een nieuw boardje erin gezet,en het is nu opgelost :)
groetjes jordy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

chundo schreef op maandag 29 december 2008 @ 18:29:
[...]

Dat probleem heb ik ook gehad, je moet eerst de gedeelde map toevoegen.

Instellingen>Gedeelde Mappen> Toevoegen

share name : Zelf verzinnen
URL: smb://ipadresvanjepc/naamvandeshare of smb://computernaam/naamvandeshare
USER: je normale accountnaam
Password: paswoord
Thanks voor de info. Het werkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvnieuwh
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08-10-2022
Iemand verder last van warmte ontwikkeling door een ingebouwde HardDisk?!
Ik had gister zelf even een schrik moment.
Mijn ingebouwde Samsung Spinpoint 1TB liet opeens de gevreesde 'crash tik, tik' horen. 8)7
Ook de share op de HDX was niet mee te benaderen.
Op de afstandbediening werd ook niet meer gereageerd dus 'hard' moeten uitzetten. :X

Dit was na een aantal (2 à 3) uurtjes films kopiëren naar de HDX en moet zeggen dat zelfs de bovenkant, heb um horizontaal staan, best wel warm aanvoelde. Onderkant niet gevoeld.

Gelukkig deed alles het weer/nog nadat ik um een aantal uur heb uit gehad, maar toch.

Nu zou ik graag de interne HDD naar buiten brengen, dit om de warme tegen te gaan.
Ik bedoel dus niet een externe USB HDD, want dan mis je de NMT-Apps, maar meer iets van de interne kabel verlengen/naar buiten brengen en dan daar de HDD op aan sluiten.

Iemand al zoiets gedaan/van plan/mee bezig???????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

rvnieuwh schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 10:40:
...
Nu zou ik graag de interne HDD naar buiten brengen, dit om de warme tegen te gaan.
Ik bedoel dus niet een externe USB HDD, want dan mis je de NMT-Apps, maar meer iets van de interne kabel verlengen/naar buiten brengen en dan daar de HDD op aan sluiten.

Iemand al zoiets gedaan/van plan/mee bezig???????
Zelf heb ik dat niet gedaan/van plan/mee bezig, maar heb al wel de hdx open gehad. Om de hdd naar buiten te brengen moet je het volgende doen. De sata kabel en de voedingskabel moeten naar buiten worden gebracht. Dat betekent gaten boren in de behuizing. Als de voedingskabel te kort is moet je deze verlengen en de sata kabel vervangen door een langere kabel. Thats it. Suc6 er mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
rvnieuwh schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 10:40:
Iemand verder last van warmte ontwikkeling door een ingebouwde HardDisk?!
Heb/had ik dus ook last van. (Al beweren ze bij HDX1080 dat warmte problemen wel het laatste is waar ze aan denken want de warmte afvoer zou fantastisch moeten zijn) Geen idee waar het precies door komt. Ik heb zelf ook een samsung spinpoint erin hangen. Ik heb hem nu een tijdje op zijn zij gehad en dan wordt hij niet zo warm.
Echter ik heb ook het programma Automatic Acoustic Management setting changer gebruikt waardoor die als het goed is ook minder warm wordt.
Ik ga hem nu gewoon weer terug horizontaal zetten om te kijken of dat die nu dus minder warm wordt. Ook heb ik vandaag de 'sticker voetjes' ontvangen, dus die ga ik er ook onder zetten. Ben benieuwd wat er nu met de warmte gaat gebeuren. En anders voortaan maar op zijn zij naast de tv.

[ Voor 7% gewijzigd door 13art op 30-12-2008 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirickle
  • Laatst online: 06-05 15:42
Gisteren na maandenlang problemen met en prutsen aan mijn HTPC ook maar een HDX besteld bij Wifimedia. Vanochtend werd `ie al bezorgd. Het is een mooi klein apparaatje, voelt degelijk aan.

Aansluiten en configureren om te streamen vanaf mijn Linux-server via SMB was werkelijk in een paar minuten gepiept. Beeld en geluid over HDMI naar mijn Marantz-receiver, die geluid decodeert indien DTS of DD en beeld doorstuurt naar de tv. Ik ga alles streamen, dus geen interne HD in de HDX.

Op de server staan DVD-9 iso's en 720p/1080p x264 mkv's, voornamelijk met DTS. Ik heb een aantal iso's en mkv's getest (kleine (~2.5GB) en grote (~ 11GB)) en alles draait perfect. Mkv ondertitels werken ook meteen.

Tot dusver dus een tevreden gebruiker hiero :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

!!!DRAMA!!!

Vandaag mijn DVDrom van mijn linux pc ge-shared met de hdx. Een dvdtje (VIDEO_TS) er in en geprobeerd af te spelen. Dit lukte niet en de hdx bleef hangen op het scherm "Media Network Tank" (met rechtsonderin een paar plaatjes). Dit scherm verschijnt altijd (soms heel kort) vlak voordat de film begint te spelen.

Na zeker een uur later stond de hdx nog steeds op dit scherm! Blijkbaar ging er iets niet goed. Heb geprobeerd te stoppen door de stop knop en de return knop en ook de power geprobeerd, maar geen van de knoppen werkte. Heb dus de power knop aan de achterzijde moeten gebruiken om uit te doen.

Na enige tijd de hdx weer aangezet, maar het scherm "HDX Loading" verscheen niet. Ook bleef de led aan de voorkant op rood (normaal hoort deze blauw te worden). De power knop op de afstandbediening geprobeerd, maar de hdx veranderd niet! De TV geeft "Geen Signaal".

Na opnieuw enige tijd wachten geen verandering. Heb daarna de hdx losgekoppeld en de hdd (WD Green 1TB) verwijderd. De hdx opnieuw aangesloten en aangezet. Helaas geen verandering.

M.a.w. volgens mij is deze HDX DOOD!

Waarschijnlijk moet ie terug naar Frankrijk, maar als iemand nog tips heeft, dan graag.

ps. Heb er niets bezonders op aangesloten, alleen een hdmi kabel en de power.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gepebril
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-03-2023
Hallo,

Kan iemand me ook vertellen of de bijgeleverde voeding van de HDX-1000 ook 110V60Hz lust?
Ik woon namelijk in Zuid Amerika en wil weten of ik een trafo nodig heb of niet. Kan er niks over terug vinden op het Internet. En een manual heb ik ook al niet gevonden. Weet wel dat hij met een externe 12V werkt.

Alvast bedankt.

Albert

[ Voor 24% gewijzigd door gepebril op 30-12-2008 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Distortion
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:45

Distortion

Bottle to Throttle

Anoniem: 198951 schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 18:49:
!!!DRAMA!!!

Na enige tijd de hdx weer aangezet, maar het scherm "HDX Loading" verscheen niet. Ook bleef de led aan de voorkant op rood (normaal hoort deze blauw te worden). De power knop op de afstandbediening geprobeerd, maar de hdx veranderd niet! De TV geeft "Geen Signaal".
Die led aan de voorkant wordt pas blauw als de HDX geboot is. Zal dit dan toch te maken hebben met de hitte van de interne schijf? Die van mij hangt soms ook wel eens, 2X tot nu toe, en dan moet ik ook restarten via de knop achterop.

Je zou eens op klik kunnen kijken, evt op het forum daar.

The only mystery in life is why the kamikaze pilots wore helmets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Flyby_Wire schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 19:02:
[...]

Die led aan de voorkant wordt pas blauw als de HDX geboot is. Zal dit dan toch te maken hebben met de hitte van de interne schijf? Die van mij hangt soms ook wel eens, 2X tot nu toe, en dan moet ik ook restarten via de knop achterop.

Je zou eens op klik kunnen kijken, evt op het forum daar.
Op dit moment is de hdd eruit en de hdx staat open. De temp is nooit echt hoog geweest. Hand warm. Dus dat lijkt mij niet het probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Distortion

Distortion

Bottle to Throttle

Kijk hier anders even: klik

Edit: Recovery firmware: klik

of hier: klik

[ Voor 58% gewijzigd door Distortion op 30-12-2008 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 112194

Hi

Ik lees goeie dingen over deze HDX-1000 NMT

Weet iemand als het mogelijk is een tv card te gebruiken net als in de Dvico zodat je hem ook kan gebruiken als PVR?
2: Wat betreft Internet radio. Zelf luister ik naar wat zuid-amerikaanse radio stations
dus zelf editten in een mu3 bijv.
Hoe kan ik deze zelf gekozen stations benaderen via de HDX-1000 NMT?

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Flyby_Wire schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 19:08:

Zal het forum straks ff doorlezen en in ieder geval de hdx aansluiten via composite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 198951 schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 18:49:
Vandaag mijn DVDrom van mijn linux pc ge-shared met de hdx. Een dvdtje (VIDEO_TS) er in en geprobeerd af te spelen. Dit lukte niet en de hdx bleef hangen op het scherm "Media Network Tank" (met rechtsonderin een paar plaatjes). Dit scherm verschijnt altijd (soms heel kort) vlak voordat de film begint te spelen.
Niet dat dit iets met je vervelende probleem heeft te maken, maar een NMT heeft geen CSS decryptie aan boord. Retail DVD's kun je zodoende niet afspelen. Geript en gebrand dan weer wel.
gepebril schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 18:50:
Hallo,

Kan iemand me ook vertellen of de bijgeleverde voeding van de HDX-1000 ook 110V60Hz lust?
Ik woon namelijk in Zuid Amerika en wil weten of ik een trafo nodig heb of niet. Kan er niks over terug vinden op het Internet.
Aan de hand van je geografische locatie stuurt de fabrikant je de juiste stekker. Soms worden zelfs meerdere stekkers verstuurd. De adapter kan elke voltage aan.
Anoniem: 112194 schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 19:11:
Weet iemand als het mogelijk is een tv card te gebruiken net als in de Dvico zodat je hem ook kan gebruiken als PVR?
Nee dit is niet mogelijk.

[ Voor 39% gewijzigd door Anoniem: 94923 op 30-12-2008 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:03
gepebril schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 18:50:
Ik woon namelijk in Zuid Amerika en wil weten of ik een trafo nodig heb of niet. Kan er niks over terug vinden op het Internet. En een manual heb ik ook al niet gevonden. Weet wel dat hij met een externe 12V werkt.
Zie foto's van de voeding en type aanduidingsplaatje hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gepebril
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-03-2023
robertwebbe schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 21:02:
[...]

Zie foto's van de voeding en type aanduidingsplaatje hier.
Grote dank, zo je bent zo te zien wel tevreden met het apparaat dat je het van alle kanten gefotografeerd hebt. Hopelijk kan ik je als dank wat van het mooie weer hier uit Suriname op sturen. Maar ja dan kunnen jullie niet meer schaatsen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Flyby_Wire schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 19:08:

Heb het een beetje doorgelezen.

Mijn hdx doet helemaal niets. De led blijft rood, heb geen beeld, zowel hdmi als composite. Heb een usb geformateerd en de recovery files er op gezet. De usbstick toont geen activiteit (ledje doet niets). Het lijkt erop dat de hdx de stick niet eens probeert te lezen.

Kortom het lijkt niet anders dat deze overleden is en gaat dus terug naar http://www.nmtank.fr/.
Ik zal eens horen hoe ze dit aan pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 18613

DjWannaB2002 schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 12:23:
[...]

Heb/had ik dus ook last van. (Al beweren ze bij HDX1080 dat warmte problemen wel het laatste is waar ze aan denken want de warmte afvoer zou fantastisch moeten zijn) Geen idee waar het precies door komt. Ik heb zelf ook een samsung spinpoint erin hangen. Ik heb hem nu een tijdje op zijn zij gehad en dan wordt hij niet zo warm.
Echter ik heb ook het programma Automatic Acoustic Management setting changer gebruikt waardoor die als het goed is ook minder warm wordt.
Ik ga hem nu gewoon weer terug horizontaal zetten om te kijken of dat die nu dus minder warm wordt. Ook heb ik vandaag de 'sticker voetjes' ontvangen, dus die ga ik er ook onder zetten. Ben benieuwd wat er nu met de warmte gaat gebeuren. En anders voortaan maar op zijn zij naast de tv.
Heb een WD De Green power erin hangen van 1Tb, blijft handwarm met kopiëren van data en tevens het kijken van een film.
Wat mij opval is dat deze warmte ontwikkeling alleen maar bij Samsung Spinpoint voorkomt.
Je moet zo'n apparaat ook koesteren hè, aai hem af en toe dan gaat hij echt wel presteren :+
Test het eens met een andere Hd en zie of hij net zo warm/heet wordt.
Heb nog geen vreemde dingen ondervonden, het is echt een geweldig ding!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
Die ervaring heb ik ook, wat ik ook doe, mijn HDX met WD GP wordt niet warmer dan lauw.
Enigste wat me af en toe irriteert is het hoge snerpende geluid van de HD.
Net geprobeerd dat tooltje te installeren maar dat wilde niet lukken vanaf usbstick.
Nu naar de HD gekopieerd, zometeen nog eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Anoniem: 18613 schreef op woensdag 31 december 2008 @ 02:00:
[...]

Heb een WD De Green power erin hangen van 1Tb, blijft handwarm met kopiëren van data en tevens het kijken van een film.
Wat mij opval is dat deze warmte ontwikkeling alleen maar bij Samsung Spinpoint voorkomt.
Je moet zo'n apparaat ook koesteren hè, aai hem af en toe dan gaat hij echt wel presteren :+
Testen met een andere HD wordt lastig aangezien ik alleen maar een Samsung Spnpoint F1 in huis heb. Heb er namelijk ook 1 in mijn computer hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb intussen een mail terug gehad van http://www.nmtank.fr/. Alleen het mobo gaat terug en zij sturen me een nieuwe toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

coob schreef op woensdag 31 december 2008 @ 07:15:
Die ervaring heb ik ook, wat ik ook doe, mijn HDX met WD GP wordt niet warmer dan lauw.
Idd bij mij hetzelfde, maar mijn hdx is nu wel dood ...
coob schreef op woensdag 31 december 2008 @ 07:15:
Net geprobeerd dat tooltje te installeren maar dat wilde niet lukken vanaf usbstick.
Probeer eens http://www.networkedmediatank.com/showthread.php?tid=13161

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Distortion

Distortion

Bottle to Throttle

Ik heb een samsung spinpoint 500GB erin hangen, en die wordt tijdens copieren ook loeiheet. Ik krijg nog een schijf terug (RMA) ga ik die eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
[quote]Anoniem: 198951 schreef op woensdag 31 december 2008 @ 08:51:
[...]
Idd bij mij hetzelfde, maar mijn hdx is nu wel dood ...
Das minder, ik hoop dat er niet te veel HDXjes overllijden...
Gelukt, dank je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvnieuwh
Anoniem: 18613 schreef op woensdag 31 december 2008 @ 02:00:
[...]
Top tip wellicht. Misschien dat ik dan toch maar zo'n WD Green Power mijn Spinpoint laat vervangen.
Van dat constant ff voelen van de warmte van de kast wordt je op den duur wel wat moe. :? 8)7
Rustig 2 filmpjes achter elkaar kijken zit er daarom vooralsnog niet in.

Maakt het nog uit wel type van de WD 1TB (ACS / ADS / AVS) of maakt dat niet zoveel uit?!

M'n Spinpoint gooi ik dan wel in een extern USB kastje/of m'n PC kast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuMon
Ik heb een hele gave optie ontdekt op de HDX, die misschien nog niet iedereen kent:
Muziek selecteren op je pc, en dan afspelen op de HDX! (zonder de tv aan te zetten).
Ik heb het programma Cidero geinstalleerd op mijn pc, je krijgt de afspeellijst van de HDX te zien, en kan dan muziek selecteren en laten afspelen OP DE HDX :)

Ik heb Cidero gedownload op: http://www.cidero.com
1) Op de HDX de "UPnP AV Server" AAN zetten.
2) Cidero op je pc installeren
3) De Cidero vind zelf de HDX (duurt even), eventueel "File > Search for UPnP A/V server" aanklikken
4) Het duurt even voordat de playlist zichtbaar wordt, vervolgens muziek selecteren en afspelen!

[ Voor 9% gewijzigd door HuMon op 31-12-2008 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
rvnieuwh schreef op woensdag 31 december 2008 @ 11:12:
[...]

Top tip wellicht. Misschien dat ik dan toch maar zo'n WD Green Power mijn Spinpoint laat vervangen.
Van dat constant ff voelen van de warmte van de kast wordt je op den duur wel wat moe. :? 8)7
Rustig 2 filmpjes achter elkaar kijken zit er daarom vooralsnog niet in.

Maakt het nog uit wel type van de WD 1TB (ACS / ADS / AVS) of maakt dat niet zoveel uit?!

M'n Spinpoint gooi ik dan wel in een extern USB kastje/of m'n PC kast.
Ja heb ik ook aan gedacht. Aan de andere kant kijk ik bijna nooit twee films achter elkaar. Mocht ie ooit ergens nog goedkoper zijn dan doe ik het misschien wel. En dan gooi ik die Samsung wel in mijn pc. Heb ik daar 2TB in zitten dan :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
Weer iets raars hier.
Ik wil net een bestand van 20gb naar de HD kopiëren en krijg de melding dat ie meer vrije ruimte nodig heeft??
Terwijl ik honderden gb's over heb nog??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chundo
ik heb een spinpoint (1 TB)in mijn HDX zitten en die ding wordt nooit echt warm, zelfs toen ik mijn data (500 GIG) kopieerde en daarna 2 of 3 films heb gekeken.
Krijgt dat kastje wel genoeg koeling? kan er lucht aan de onderkant van de kast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Dat kan er want er zitten nu pootjes onder. Maar dat heb ik ook al eerder gezegd, sinds die pootjes en sinds dat acoustic management programma gaat het wel beter en wordt hij minder snel warm. Maar gisteren na 3 uur mp3 kon ik wel lekker mijn handen aan het ding opwarmen ;)
Maar ik kon daarna nog wel gewoon een film kijken, dat kon eerst niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvnieuwh
chundo schreef op woensdag 31 december 2008 @ 12:15:
ik heb een spinpoint (1 TB)in mijn HDX zitten en die ding wordt nooit echt warm, zelfs toen ik mijn data (500 GIG) kopieerde en daarna 2 of 3 films heb gekeken.
Krijgt dat kastje wel genoeg koeling? kan er lucht aan de onderkant van de kast?
Gaat bij mij net weer mis. HDX staat net 5 minuten aan. Ben een film aan het kopiëren naar de HDX toe.
Weer dat getik. En ook het kopiëren wordt afgebroken. Ben de share dus ook kwijt.
Heb de bijgeleverde dopjes er onder zitten.
Denk toch dat de HD maar ga RMA-en.

FF HDX uit gezet, en de HD wordt gewoon wel weer 'gezien'.

Vreemde is wel dat ik het alleen schijn te hebben tijden kopiëren. Met het bekijken van een film heb ik het nog niet gehad.
Ga ook maar eens dat 'acoustic management programma' proberen. Je weet maar nooit.

[ Voor 13% gewijzigd door rvnieuwh op 31-12-2008 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaN
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

HuMon schreef op woensdag 31 december 2008 @ 11:13:
Ik heb een hele gave optie ontdekt op de HDX, die misschien nog niet iedereen kent:
Muziek selecteren op je pc, en dan afspelen op de HDX! (zonder de tv aan te zetten).
Ik heb het programma Cidero geinstalleerd op mijn pc, je krijgt de afspeellijst van de HDX te zien, en kan dan muziek selecteren en laten afspelen OP DE HDX :)
Klinkt goed, ik had er in ieder geval nog nooit van gehoord. De vrije dagen komen eraan, ga ik eens lekker testen.

Bedankt voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

rvnieuwh schreef op woensdag 31 december 2008 @ 13:33:
Gaat bij mij net weer mis. HDX staat net 5 minuten aan. Ben een film aan het kopiëren naar de HDX toe.
Weer dat getik. En ook het kopiëren wordt afgebroken. Ben de share dus ook kwijt.

Vreemde is wel dat ik het alleen schijn te hebben tijden kopiëren. Met het bekijken van een film heb ik het nog niet gehad.
Ga ook maar eens dat 'acoustic management programma' proberen. Je weet maar nooit.
Tikken bij een harde schijf is het begin dat hij kapot gaat. Ik zou het risico niet meer nemen en in elk geval eerst even een drive fitness test uitvoeren via je PC om erachter te komen of hij hardwarematige fouten vertoont.

[ Voor 59% gewijzigd door Smarron op 31-12-2008 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Na weer een aantal dagen met de HDX-1000 gespeeld te hebben, kan ik maar tot één conclusie komen: óf ik heb een maandagmorgen-geval in huis gehaald, óf dit is de slechtste mediaplayer die op de markt is.
Niets gaat normaal: geen film of serie, HD of niet HD wordt helemaal afgespeeld: na vijf minuten of een kwartier (random dus eigenlijk) loopt de speler vast, wat alleen een harde uit-aan kan verhelpen. Hierna wordt echter de hard-disk niet meer herkend. Na een reset is dat weer wel het geval, waarna de film weer opnieuw kan worden opgestart. Echter, na onbepaalde tijd herhaald deze procedure zich van voren af aan. Conclusie: dit apparaat doet geen van de dingen die ervan verwacht mogen worden. En aan een apparaat van 300 euro mogen best eisen hangen, is mijn mening.

Komt er een firmware-update die deze dingen verhelpt? Zo niet, dan gaat hij terug naar divxplayer.nl en eis ik m'n centen terug.

gelukkig heb ik de PS3 nog, die wel als een zonnetje werkt. Zoals je van een mediaspeler mag verwachten.

Tinus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat klinkt niet best eltee1, dat is niet prettig kijken nee.
Ik denk dat je inderdaad een defect exemplaar hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuMon
eltee1, zomaar wat ideeën:
Ik weet niet of je zelf de harde schijf geplaatst hebt, maar misschien kun je eens kijken of alles wel goed vast zit (kabeltjes, contacten, schroefjes etc).

Wordt de bovenkant van de HDX warm? Normaal gesproken wordt die een beetje warm. Misschien is de hoofdprint niet goed gemonteerd en wordt de processor daardoor te warm?

Als je de nieuwste software hebt, dan lijkt het me sterk dat het daar aan ligt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 48207

Wie kan mij helpen met het volgende:

Als ik een film kijk (DVD rip) op mijn HDX 1000 dan heb ik tijdens de film een zwarte balk in het scherm. Het lijkt er dus opalsof het beeld niet 'full screen' wordt. Dit is wel jammer, aangezien het beeld daardoor iets kleiner wordt. Ik heb dit wel vaker gehad, ook bijvoorbeeld met een gewone dvd speler, maar dat kwam omdat ik voorheen nog geen breedbeeld scherm had. Inmiddels heb ik een Sony Bravia breedbeeld tv. Ik had verwacht dat als ik mijn tv instel op 16:9, en de film in een breedbeeld formaat is, dat het dan beeldvullend zou zijn.

Ik heb geprobeerd om de beeld instellingen op de HDX aan te passen, maar het maakt niet uit wat voor instellingen configureer, het beeld veranderd niet. Heeft iemand enig idee hoe de breedbeeld films full screen kan afspelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaN
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

Anoniem: 48207 schreef op woensdag 31 december 2008 @ 17:53:
Wie kan mij helpen met het volgende:

Als ik een film kijk (DVD rip) op mijn HDX 1000 dan heb ik tijdens de film een zwarte balk in het scherm. Het
Eh, breedbeeldfilms zijn niet altijd beeldvullend, hoor.. Daar is al genoeg over geschreven en te lezen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:03
HuMon schreef op woensdag 31 december 2008 @ 11:13:
Ik gebruik mijn Nokia hiervoor. Als je een beetje modern toestel hebt met serie 60 software (o.a. N95 etc) dan heb je Online Delen. Dit werkt op basis van uPnP en via wifi start ik muziek op van alle beschikbare uPnP bronnen in het netwerk op mijn HDX1000. Deze hangt via een optische kabel aan het hometheater systeempje dus een TV is niet nodig. Eigenlijk is het een remote control geworden dan.

[ Voor 3% gewijzigd door robertwebbe op 31-12-2008 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chundo
rvnieuwh schreef op woensdag 31 december 2008 @ 13:33:
[...]

misschien is er ook een defect aan u HDX zelf, na 500 GB te kopieren was hij handwarm, maar niet echt heet, anders probeer er eens een koelertje in te zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:49

iMars

Full time prutser

chundo schreef op woensdag 31 december 2008 @ 20:29:
[...]

misschien is er ook een defect aan u HDX zelf, na 500 GB te kopieren was hij handwarm, maar niet echt heet, anders probeer er eens een koelertje in te zetten
Koelertje zou ik niet doen, ik heb hem mede gekocht omdat hij fanless is. Als hij echt te warm wordt, is er iets mis, lijkt me...

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

HuMon schreef op woensdag 31 december 2008 @ 17:29:
eltee1, zomaar wat ideeën:
Ik weet niet of je zelf de harde schijf geplaatst hebt, maar misschien kun je eens kijken of alles wel goed vast zit (kabeltjes, contacten, schroefjes etc).

Wordt de bovenkant van de HDX warm? Normaal gesproken wordt die een beetje warm. Misschien is de hoofdprint niet goed gemonteerd en wordt de processor daardoor te warm?

Als je de nieuwste software hebt, dan lijkt het me sterk dat het daar aan ligt...
Ik heb de HDX gekregen met de schijf erin geinstalleerd, dus ga ik er sowieso vanuit dat alles goed vast zit... De bovenkant wordt inderdaad warm, na een ker of 10 uit-en aan zetten >:) ;) ...
Maar aan de warmte zal het niet liggen, na een hele nacht uit gestaan te hebben, loopt hij ook vast na vijf minuten een filmpje.
Ik heb net de harde schijf even losgehaald om de data die erop staan de backuppen op m'n PC... wat blijkt: na vijf minuten kopieeren gaat de schijf ineens heel erg ratelen en lopen de geschatte kopieertijden (door windows dus) heel erg op. Ik denk dat ik te maken heb met een defecte harde schijf...

Maar even wachten op een reactie van divxplayer.nl!

bedankt voor de reacties!

goede jaarwisseling en rustig aan met de champagne!

Tinus,,,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 18:15
Het is natuurlijk redelijk normaal dat de behuizing van de HDX warm wordt, als het bijna te warm wordt om aan te raken is het natuurlijk niet best, maar zoals jij zelf zegt 'handwarm' is prima. Dat betekent eigenlijk dat de behuizingen het warmteafvoer-werk goed doet. Dat acoustic manager ga ik ook even proberen want de huidige hardeschijf (WD Caviar 640GB) die ik gebruik heeft op snelheid een redelijk irritante zoem.
DjWannaB2002 schreef op woensdag 31 december 2008 @ 13:04:
Dat kan er want er zitten nu pootjes onder. Maar dat heb ik ook al eerder gezegd, sinds die pootjes en sinds dat acoustic management programma gaat het wel beter en wordt hij minder snel warm. Maar gisteren na 3 uur mp3 kon ik wel lekker mijn handen aan het ding opwarmen ;)
Maar ik kon daarna nog wel gewoon een film kijken, dat kon eerst niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Anoniem: 282725 schreef op woensdag 31 december 2008 @ 22:17:
[...]

Ik heb de HDX gekregen met de schijf erin geinstalleerd, dus ga ik er sowieso vanuit dat alles goed vast zit... De bovenkant wordt inderdaad warm, na een ker of 10 uit-en aan zetten >:) ;) ...
Maar aan de warmte zal het niet liggen, na een hele nacht uit gestaan te hebben, loopt hij ook vast na vijf minuten een filmpje.
Ik heb net de harde schijf even losgehaald om de data die erop staan de backuppen op m'n PC... wat blijkt: na vijf minuten kopieeren gaat de schijf ineens heel erg ratelen en lopen de geschatte kopieertijden (door windows dus) heel erg op. Ik denk dat ik te maken heb met een defecte harde schijf...

Maar even wachten op een reactie van divxplayer.nl!

bedankt voor de reacties!

goede jaarwisseling en rustig aan met de champagne!

Tinus,,,
Werkt hij wel goed zonder de harde schijf aangesloten te hebben of heb je dan nog steeds last van vastlopers? Je HD is sowieso kapot aan het gaan.

Ik had er een 500GB Samsung T166 inzitten en de behuizing werd aangenaam warm. Dit is wat MicGlou ook zegt, de behuizing werkt als warmteafvoer en doet dan goed zijn werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
MicGlou schreef op donderdag 01 januari 2009 @ 09:32:
Het is natuurlijk redelijk normaal dat de behuizing van de HDX warm wordt, als het bijna te warm wordt om aan te raken is het natuurlijk niet best, maar zoals jij zelf zegt 'handwarm' is prima. Dat betekent eigenlijk dat de behuizingen het warmteafvoer-werk goed doet.
Daar heb je helemaal gelijk in. Echter als hij steeds warmer wordt en van handwarm naar te warm voor je handen wordt, dan gaat er toch iets niet goed lijkt me. Maar goed zover is ik het gisteren (na bijna 4 uur bestanden streamen van comp naar de harde schijf in de HDX) niet komen. Dat was voor het acoustic management en voordat de 'pootjes' er onder gezet worden wel anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hke
  • Laatst online: 05-05 17:07

hke

Een paar dagen geleden heb ik ook eindelijk mijn HDX-1000 ontvangen.
Gekocht in Frankrijk. Er zit nu nog GEEN harddisk in.
Na wat stoeien werkt tot nu toe bijna alles erg gemakkelijk.
ik heb ook de laatste fw erop gezet (50-17-081023-15-HDD-403.zip)

2 zaken lukken met tot nu toe nog niet.
- MyIhome gebruiken
- een YAMJ movie jukebox instellen.

Ik heb al een heleboel zitten lezen maar ik kom er nog niet goed uit.

1. MyIhome.
Ik heb dit geinstalleerd op dezelfde pc als waar al mijn films opstaan. (ook streaming server)
Via de HDX kan ik via te "network browsen" al mijn shares zien en zo ook al mijn films zien en afspelen.
Echter ik zie nergens iets van MyIhome staan.
In de pdf handleiding die bij MyIhome erbij komt staat dat je dit moet activeren in de NMT.
(Please turn on NMT player and find your computer name at myiHome login screen and click on it to enter.)Vraag: Kan dit zonder harddisk in de NMT? Zo ja waar zit dit dan?

2. de yamj jukebox.
ik heb al allemaal stappenplannen gelezen en gevolgd maar ik krijg de html pagina's wel te zien alleen doet play het niet.

hans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Inmiddels is het mobo teruggestuurd naar nmtank. Hopelijk krijg ik snel een nieuw bordtje :)

De print zag er netjes uit. Geen lelijke solderingen, niet overal koelpasta. Tussen de cpu en de behuizing zit eerst een aluminium plaatje (ter grote van de cpu), die vast zit met koelpasta. Tussen het alu plaatje en de behuizing zit een warmte geleidend plakkertje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb een vreemd probleem met mijn HDX-1000. Wanneer ik een een Iso of Video_TS bestand afspeel, ziet alles er prima uit. Maar zodra ik een mp3 of een HD-film (mkv, x264, avi) afspeel krijg ik de kleuren in negatief te zien; alles wordt dan groen en paars.

Mijn tv is overigens een oude breedbeeld en ik gebruik een scart aansluiting voor de weergave.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appesteijn
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
hke schreef op donderdag 01 januari 2009 @ 13:37:

2. de yamj jukebox.
ik heb al allemaal stappenplannen gelezen en gevolgd maar ik krijg de html pagina's wel te zien alleen doet play het niet.
Wat bij mij de oplossing was is zorgen dat het pad klopt EN een 'snelkoppeling-share' aanmaken op de HDX.

Dit is mijn library.xml:
code:
1
2
3
4
5
<library>
    <path>E:\Movies</path>
    <nmtpath>file:///opt/sybhttpd/localhost.drives/NETWORK_SHARE/Movies/</nmtpath>
    <exclude name="sample,tmp/,temp/"/>
  </library>

Op de HDX heb ik dan een snelkoppeling gemaakt Movies die naar \\computernaam\Movies verwijst. Als ik via die snelkoppeling de index.html opvraag dan werkt alles, als ik via de 'netwerkbrowser' naar de share ga dan werkt het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hke

hke

Mijn XML ziet er als volgt uit.

<library>
<path>H:\film</path>
<nmtpath>file:///opt/sybhttpd/localhost.drives/NETWORK_SHARE/film/</nmtpath>
<exclude name="sample,tmp/,temp/" />
</library>

In H:\film staan enkele mkv bestanden die afspeelbaar zijn op mijn hdx wanneer ik ze zo afspeel.
Verder heb ik in Windows een share aangemaakt die ik ook film heb genoemd.

Vervolgens heb ik op de hdx een network share aangemaakt.
share naam : f
url: smb://KEERSMAEKERS2/film

Wanneer ik dit alles uitprobeer en ik start de index.html op zie ik de plaatjes.
Door er een te selecteren komt er heel snel te staan:
Could not play.

In de gegenereerde xml staat nog het volgende:
file:///opt/sybhttpd/localhost.drives/NETWORK_SHARE/film/SpeedRacer.mkv
file:///opt/sybhttpd/localhost.drives/NETWORK_SHARE/film/Iron%20Man.mkv

Klopt dat %20 wel?
Speedracer doet het overigens ook niet.

Alle hulp is welkom.

hans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaN
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

%20 is HTML-iaans voor een spatie, dat klopt dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Is het trouwens ook mogelijk om de complete music map af te spelen ipv map voor map?
Ik heb bijv verschillende albums, met daarin een map cd 1 en cd 2, etc. Nou zou het mooi zijn als die dat achter elkaar doorspeelt ipv eerst cd1, dan zelf weer cd2 moet opstarten, enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chundo
gisteren heeft de HDX (met een 1 TB spinpoint) ongeveer 6 uren afgespeeld. Toen ik hem uitzette was hij handwarm en begon de schijf te spinnen. Ik durf hem dan niet meer uitzetten met de knop achterin dus heb effe gewacht tot hij uitgespind was (10 min). Ik had zeker verwacht dat hij na het spinnen nog warmer zou zijn maar hij was gewoon lauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mickeyhouse
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22-03 15:35
Is er eigenlijk iemand die weet of er zoiets mogelijk is om je iphone of ipod touch te gebruiken als "afstandsbediening" voor je muziek collectie?
Je kunt op afstand iTunes bedienen met de Remote applicatie uit de AppStore, maar is er iemand die weet of zoiets ook mogelijk is met de HDX?

Zou wel cool zijn als je al je mp3's gewoon in 1 x in je ipod hebt staan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DjWannaB2002 schreef op donderdag 01 januari 2009 @ 15:57:
Is het trouwens ook mogelijk om de complete music map af te spelen ipv map voor map?
Ik heb bijv verschillende albums, met daarin een map cd 1 en cd 2, etc. Nou zou het mooi zijn als die dat achter elkaar doorspeelt ipv eerst cd1, dan zelf weer cd2 moet opstarten, enz.
Volgens mij is dit mogelijk met Music Jukebox.
mickeyhouse schreef op donderdag 01 januari 2009 @ 17:14:
Is er eigenlijk iemand die weet of er zoiets mogelijk is om je iphone of ipod touch te gebruiken als "afstandsbediening" voor je muziek collectie?
Je kunt op afstand iTunes bedienen met de Remote applicatie uit de AppStore, maar is er iemand die weet of zoiets ook mogelijk is met de HDX?

Zou wel cool zijn als je al je mp3's gewoon in 1 x in je ipod hebt staan :)
Kijk hier even http://www.networkedmedia...3227&pid=113691#pid113691

[ Voor 40% gewijzigd door Anoniem: 94923 op 01-01-2009 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appesteijn
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
hke schreef op donderdag 01 januari 2009 @ 14:31:

Vervolgens heb ik op de hdx een network share aangemaakt.
share naam : f
url: smb://KEERSMAEKERS2/film
.....
Alle hulp is welkom.
En als je de share naam aanpast naar "film" ?

Bij mij is het:

share naam : Movies
url: \\SPIEDIE\Movies

Even de HDX uit en aan zetten wil soms ook helpen, alsof hij iets cached.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Smarron schreef op donderdag 01 januari 2009 @ 12:27:
[...]
Werkt hij wel goed zonder de harde schijf aangesloten te hebben of heb je dan nog steeds last van vastlopers? Je HD is sowieso kapot aan het gaan.

Ik had er een 500GB Samsung T166 inzitten en de behuizing werd aangenaam warm. Dit is wat MicGlou ook zegt, de behuizing werkt als warmteafvoer en doet dan goed zijn werk.
Ik heb de harde schijf er nu uit, al streamend via het netwerk gaat het prima... |Een aantal HD-films gekeken zonder problemen.
De harde schijf hangt aan m'n PC en leeft nog steeds... Ik had al het HD marteriaal verplaatst vanaf m'n PC naar de HDX hard-disk, voor de zekerheid dus geprobeerd alles weer terug te zetten voor het geval de disk één dezer dagen overlijdt. alle 200 gig kopieren ging prima, met tussendoor een aantal flinke "spin-ups" van de schijf. Het probleem is de schijf, dat is nu zeker, alleen is deze niet defect. Aantonen dat de schijf defect is als dat eigenlijk niet het geval is, wordt lastig.

tinus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hke

hke

Appesteijn
Bedankt voor je hulp.

Het functioneert nu.
Ik snap het niet helemaal want blijkbaar is de naam van de share belangrijk.
Morgen ga ik dit opnieuw proberen met een andere map.

Ik heb wel nog hulp nodig met het werkend krijgen van MyIHome software.
Ik heb dit geinstalleerd op mijn pc.
Ik zie echter niets op mijn HDX verschijnen.
Werkt dit wel wanneer je GEEN harddisk hebt?
Zou mijn firewall de zaken kunnen blokkeren. (Sygate...)

hans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 76781

IK heb een HDX 1000 en een Onkyo 606. MIjn probleem is dat die op de Onkyo geen DTS MA in het display aangeeft als ik een film met DTS MA afspeel. Op de HDX geeft hij wel aan dat het DTS MA is.Maar de receiver geeft aan dat het DTS is. Weet iemand wat dat kan zijn ?

Dolby True HD geeft hij overigens wel aan in het display als ik een film met True HD afspeel.

Overigens heb ik TS muxer gebruikt om de DTS MA track te selecteren.

Ik hoop dat iemand de oplossing weet.

Bedankt ! .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 184438

hke schreef op donderdag 01 januari 2009 @ 13:37:

2. de yamj jukebox.
Ik heb hetzelfde probleem, de startknop krijg ik niet aan de gang!
Appesteijn schreef op donderdag 01 januari 2009 @ 14:06:
[...]

Wat bij mij de oplossing was is zorgen dat het pad klopt EN een 'snelkoppeling-share' aanmaken op de HDX.

Dit is mijn library.xml:
code:
1
2
3
4
5
<library>
    <path>E:\Movies</path>
    <nmtpath>file:///opt/sybhttpd/localhost.drives/NETWORK_SHARE/Movies/</nmtpath>
    <exclude name="sample,tmp/,temp/"/>
  </library>

Op de HDX heb ik dan een snelkoppeling gemaakt Movies die naar \\computernaam\Movies verwijst. Als ik via die snelkoppeling de index.html opvraag dan werkt alles, als ik via de 'netwerkbrowser' naar de share ga dan werkt het niet.
Waar kan ik de library.xml vinden????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hke

hke

je moet het moviejukebox.bat als volgt aanroepen.

MovieJukebox libraries.xml -o MyJukebox

hierin staat de libraries.xml.
je mag zelf weten hoe je de libraires.xml noemt. Wanneer je dit maar verwerkt in de commandline aanroep.

library.xml bestaat bij mij niet.

ik gebruik My_Library.xml en in My_YAMJ.cmd staat:

@Echo OFF
G:
CD \yamj
moviejukebox My_Library.xml -o H:\film
pause
exit

hans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Volgens mij is www.hdx1080.com uit de lucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 184438

hke schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 09:14:
je moet het moviejukebox.bat als volgt aanroepen.

MovieJukebox libraries.xml -o MyJukebox

hierin staat de libraries.xml.
je mag zelf weten hoe je de libraires.xml noemt. Wanneer je dit maar verwerkt in de commandline aanroep.

library.xml bestaat bij mij niet.

ik gebruik My_Library.xml en in My_YAMJ.cmd staat:

@Echo OFF
G:
CD \yamj
moviejukebox My_Library.xml -o H:\film
pause
exit
QWaarcshijnlijk een domme vraag maar hoe roep ik hem aan? Via http:??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat klopt, maar www.networkedmediatank.com kent 14,912 gebruikers, dus is meer info te vinden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sendar
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08-05 09:54
Hoop dat de site snel weer in de lucht is.. Wil elke 5 minuten mijn orderstatus kunnen checken :)

http://www.flickr.com/photos/sendar/ - www.sanderhendriks.eu - www.twomendesign.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb je niks beters te doen? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Iemand enig idee waardoor het kan dat mijn HDX bijna al het materiaal doorgeeft in negatieve kleuren? Alleen het afspelen van iso's en video_ts bestanden worden correct weergegeven. Kan dit aan mijn (breedbeeld tv of scart aansluiting liggen?

Ik heb zelf het idee dat er ergens een correctie plaatsvindt die er niet moet zijn. Aan de andere kant, als er een correctie zou plaatsvinden, zouden de video_ts bestanden ook niet goed worden weergegeven. Al met al een vreemd probleem :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Kun je de colorspace aanpassen? Misschien werkt dat wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krokant
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-01-2023
Anoniem: 255276 schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 16:11:
Iemand enig idee waardoor het kan dat mijn HDX bijna al het materiaal doorgeeft in negatieve kleuren? Alleen het afspelen van iso's en video_ts bestanden worden correct weergegeven. Kan dit aan mijn (breedbeeld tv of scart aansluiting liggen?

Ik heb zelf het idee dat er ergens een correctie plaatsvindt die er niet moet zijn. Aan de andere kant, als er een correctie zou plaatsvinden, zouden de video_ts bestanden ook niet goed worden weergegeven. Al met al een vreemd probleem :?
Kan je eens een MPG filmpje ofzo proberen? Bij DivX/XviD was er vroeger ook een heel gedoe rond het "negatief" zijn van het beeld en dat had met de codecs te maken destijds (details have faded away from memory ;)).

Trouwens, hoe heb je je HDX met Scart aangesloten? Ik heb ook nog geen HD TV (nadruk op: nog niet) en gebruik nu gewoon het composite uitgangetje... dat gaat nog redelijk goed. Gebruik jij toevallig component? Iemand getest of Component (YCC) -> Scart goed werkt?

Groetjes,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• a casema user
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:33
Component gaat niet werken, is immers geen RGB.
Je kan wel een koppelstuk gebruiken om composite aan te sluiten via scart.

Taaaa taa taa taaaa taa taa ta taaataaaaa.

Pagina: 1 ... 11 ... 22 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Alle posts m.b.t. levertijd zullen direct worden verwijderd, dit is namelijk _niet_ de bedoeling van dit topic!