Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krokant
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-01-2023
a casema user schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 22:22:
Component gaat niet werken, is immers geen RGB.
Je kan wel een koppelstuk gebruiken om composite aan te sluiten via scart.
Sommige TV toestellen ondersteunen wel component (PbYPr) over Scart; het signaal zit dan gewoon in de plaats van de RGB signalen (zie ondermeer hier). Aangezien de HDX 1000 die signalen output, ben ik op zoek naar mensen die het getest hebben.

Werkt lang niet op alle toestellen, sommige JVC TV's kunnen het blijkbaar, maar alvorens ik aan het aankopen/experimenteren/opblazen sla, zou ik liefst weten of het effectief de moeite waard is ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 198951

Heb zelf een paar weken terug en SCART -> RGB (van HQ) gekocht. Deze kabel werkt niet. Dit omdat scart RGB heeft en niet Y/Cb/Cr. Ook was de kabel unidirectional, ofwel van scart naar rgb en niet andersom. Naar mijn weten zijn er geen Y/Cr/Cb -> SCART kabels. Het kan wel maar dan met behulp van speciale omvormers die behoorljk prijzig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 255276

a casema user schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 22:22:
Component gaat niet werken, is immers geen RGB.
Je kan wel een koppelstuk gebruiken om composite aan te sluiten via scart.
En dat is exact wat ik doe. Composite aansluiten via scart. Ik vermoed daarom ook dat er hier iets misgaat met de weergave van de bestanden. Hopelijk is dat alles straks opgelost wanneer ik mijn Sony 40W4500 erop kan aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb eerder op mijn crt tv ook een composite->scart adapter gebruikt. Dit werkte zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 285788

Ik heb een HDX 1000 aangesloten.

Ik heb daar ook een interne HDD in laten zetten, maar hoe krijg ik die zichtbaar?

Ik zie de HDX player niet in mijn Windows-XP-netwerk.

Groet,

Rob

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:54

13art

Moderator Mobile
Anoniem: 94923 schreef op donderdag 01 januari 2009 @ 18:41:
Volgens mij is dit mogelijk met Music Jukebox.
Enige tips met welke van de vele die er ontwikkeld zijn?
Welke werkt het beste, is het makkelijkste in gebruik, is makkelijk te installeren, etc.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Anoniem: 285788 schreef op zaterdag 03 januari 2009 @ 09:57:

Ik heb daar ook een interne HDD in laten zetten, maar hoe krijg ik die zichtbaar?

Groet,

Rob
Flyby_Wire schreef op zaterdag 06 december 2008 @ 06:55:
Zo heb ik het gedaan:

ip hdx: 192.168.1.103
ip pc:192.168.1.100

HDX instellingen:

-Op de HDX moet je de samba server starten.
-Dan ga je naar "gedeelde mappen" en druk op "voeg toe"
-share naam: vul maar iets in
-URL: smb://192.168.1.103/share
-User name: nmt
-Wachtwoord: 1234
-opslaan

PC instellingen:

-Dan ga je naar de pc, en ga je naar "netwerklocaties"
-Vervolgens druk je op "netwerklocatie toevoegen"
-Vul in: \\192.168.1.103\share
-Dan krijg je een login scherm, vul in als gebruikersnaam: nmt, wachtwoord: 1234 en druk op enter
-Nu kun je de share een naam geven, ik heb gedaan : HDX1000
-Als het goed is staat de share onder "mijn netwerklocaties.

PS: Let op de verschillende slashes, op de HDX naar rechts, op de pc naar links!

Letop: ik heb mijn eigen ip adressen gebruikt, die zul jij moeten wijzigen. Voor de pc kun je dit controleren in een dos venster, en tik in: ipconfig. Voor de HDX1000: ga naar "netwerk", daar staat je ip.
@Rob:
Er is op GoT volgens mij een regelement waar ik zo 1,2,3 niet je door naar kan verwijzen maar daarin staat dat we niet steeds onder elk bericht de Groetjes doen.

[ Voor 57% gewijzigd door 13art op 03-01-2009 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hoe bedoel je: "met musicbox"?

Gr.

Rob

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb dit gedaan:

quote:
Flyby_Wire schreef op zaterdag 06 december 2008 @ 06:55:
Zo heb ik het gedaan:

ip hdx: 192.168.1.103
ip pc:192.168.1.100

HDX instellingen:

-Op de HDX moet je de samba server starten.
-Dan ga je naar "gedeelde mappen" en druk op "voeg toe"
-share naam: vul maar iets in
-URL: smb://192.168.1.103/share
-User name: nmt
-Wachtwoord: 1234
-opslaan

PC instellingen:

-Dan ga je naar de pc, en ga je naar "netwerklocaties"
-Vervolgens druk je op "netwerklocatie toevoegen"
-Vul in: \\192.168.1.103\share
-Dan krijg je een login scherm, vul in als gebruikersnaam: nmt, wachtwoord: 1234 en druk op enter
-Nu kun je de share een naam geven, ik heb gedaan : HDX1000
-Als het goed is staat de share onder "mijn netwerklocaties.

PS: Let op de verschillende slashes, op de HDX naar rechts, op de pc naar links!

De instellingen op de HDX lukken, maar vervolgens op de PC krijg ik: kan het netwerkpad \\ip HDX\share niet vinden.
Wat nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Doe es een ping naar de hdx.
Dus

start -> uitvoeren -> cmd
in het dos venster:
ping <ip van je hdx>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirickle
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-05 15:42
DjWannaB2002 schreef op zaterdag 03 januari 2009 @ 10:02:
[...]

[...]

@Rob:
Er is op GoT volgens mij een regelement waar ik zo 1,2,3 niet je door naar kan verwijzen maar daarin staat dat we niet steeds onder elk bericht de Groetjes doen.
Was iets van "wij tweakers doen elkaar permanent de groeten" :)

[on-topic]
Zetten jullie je HDX na iedere kijksessie uit (echt uit, dus via de knop aan de achterkant)?
Heb `m gisteren even aan de energiemeter gehangen, en in "standby" gebruikt `ie toch nog een 7W.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 198951 schreef op zaterdag 03 januari 2009 @ 10:41:
Doe es een ping naar de hdx.
Dus

start -> uitvoeren -> cmd
in het dos venster:
ping <ip van je hdx>
dan krijg ik 4 regels met antwoord van dat IP adres
met als resultaat 4 verzonden, 4 ontvangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dan werkt je netwerk in ieder geval wel.

Weet je zeker dat samba draait op de hdx?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 198951 schreef op zaterdag 03 januari 2009 @ 11:26:
Dan werkt je netwerk in ieder geval wel.

Weet je zeker dat samba draait op de hdx?
hoe moet ik dat chekken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 94923

Pff, sommige mensen nemen niet meer de moeite om even in de Wiki te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op de hdx moet je ff naar NMT Applicaties (of zo iets), daar vind je een lijst je van applicaties en de status.

samba moet zijn gestart. Als dat niet zo is moet je em ff starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 94923 schreef op zaterdag 03 januari 2009 @ 11:40:
Tja lezen is ook een vak ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 94923 schreef op zaterdag 03 januari 2009 @ 11:40:
de wiki pagina's van hdx1080.com zijn op dit moment helaas niet bereikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gekopieerd van http://learnhd.blogspot.c...00-review-5-services.html.

Uiteraard moet samba dan wel draaien op de hdx box.

HDX 1000 Works as a NAS (Network Attached Storage)

You can setup your HDX-1000 (with the internal SATA HDD installed) as a NAS device and move contents in or out of the HDX 1000 from your PC. The way to do so is shown below:

1. Access the HDX 1000 by IP address.

* Go to your HDX 1000.
* From Root menu page, click on “Setup” at the left-hand-side navigation bar.
* Click on “Network” on the left-hand-side navigation bar.
* You can see the current ip address on the screen.
* Go to your PC. Click on Start\Run in a XP machine and type “ \\(Your HDX 1000 IP address)“. (If you have a Vista machine, please go to Start and type “ \\(Your HDX 1000 IP address)“ at the Start Search Box.)
* Enter the User name and Password, you can login to your HDX 1000 from your PC. (Default user name is “nmt”. Password is “1234”.)

2. Map the HDX 1000 as your network drive.

* Right click on the “share” folder. You can see one option as “Map Network Drive”. Left click on that.
* Select the drive label you want to assign to the “share” folder, and click “Finish”.
* The mapped drive should appear in “My Computer” for easy accessing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 285788 schreef op zaterdag 03 januari 2009 @ 12:00:
[...]

de wiki pagina's van hdx1080.com zijn op dit moment helaas niet bereikbaar.
Wat belet je om de NMT Wiki te gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wat belet je om de NMT Wiki te gebruiken?

Die had ik nog niet gevonden.

Ik ga daar vanavond verder met zoeken. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepyhead
  • Laatst online: 14:30

Sleepyhead

Sleepy as always....

Topicstarter
Net ff een beetje bijgelezen, gaat hard met het topic. Zijn nog steeds veel vragen die terug komen, ik zal van de week als ik weer op mijn kamer ben proberen ff de startpost wat aan te vullen.

Ik zelf ga van de week het volgende bestellen:
Afbeeldingslocatie: http://img.auctiva.com/imgdata/1/0/5/0/9/3/7/webimg/203051256_tp.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img.auctiva.com/imgdata/0/4/2/7/2/6/webimg/210470029_o.jpg

Ik ben het al eerder tegen gekomen dat iemand dit wou doen, alleen verder niks meer over de ervaringen gehoord. Ik ga verder geen apps installeren wil alleen de YAMJ erop zetten. Iemand met een CF kaart in de HDX?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punisher007
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-04 21:37
Voor yamj heb je toch geen interne hd nodig ?

http://blog.bjornhouben.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepyhead
  • Laatst online: 14:30

Sleepyhead

Sleepy as always....

Topicstarter
punisher007 schreef op zaterdag 03 januari 2009 @ 19:22:
Voor yamj heb je toch geen interne hd nodig ?
Nee klopt, maar dan hoef ik mijn pc niet aan te hebben. Hang ik gewoon mijn externe HD eraan, en later gaat alles via de NAS die ik ga bouwen. Wil het thuis ook laten zien dus is allemaal wat makkelijke en kan ik ook nog wat dingen uitproberen met de HDX.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sleepyhead schreef op zaterdag 03 januari 2009 @ 19:32:
Wil het thuis ook laten zien dus is allemaal wat makkelijke en kan ik ook nog wat dingen uitproberen met de HDX.
:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 184438

Anoniem: 184438 schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 01:14:
[...]

Ik heb hetzelfde probleem, de startknop krijg ik niet aan de gang!

[...]

Waar kan ik de library.xml vinden????
Anoniem: 184438 schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 13:17:
[...]

QWaarcshijnlijk een domme vraag maar hoe roep ik hem aan? Via http:??
Ik was aan de gang met My Lil Movie Jukebox en niet moviejukebox. Daarom begreep ik niets van de opmerking. Ik heb trouwens My Lil Movie Jukebox niet goed aan de praat gekregen dus heb ik moviejukebox geinstalleerd en het werkte direct. :P Top ben ik heel blij mee want dan kunnen de kids er ook mee overweg.

Weet iemand of indien ik een film erbij zet ik iedere keer via dos naar film moet laten zoeken of kan dit ook anders. Automatisch of zo???????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Anoniem: 184438 schreef op zaterdag 03 januari 2009 @ 21:43:
Weet iemand of indien ik een film erbij zet ik iedere keer via dos naar film moet laten zoeken of kan dit ook anders. Automatisch of zo???????
Voor zover ik weet niet. Daarom heb ik dat soort jukeboxen er ook niet in gebruik. Veel te onhandig en veel te veel onderhoud bij elke wijziging moet je weer van alles doen. Pagina na pagina met installatie instructies in de 'goede' linux traditie. Gewoon even 'dit' installeren en natuurlijk ook dat...en vergeet niet dat het versie 1.2.3.4.5.a moet zijn en niet B. En daarna via telnet gewoon even 3 filetjes aanpassen. En daarna werkt het...soms. Oh ja...en een iso doet het niet meer. Nu ja...bij die andere jukebox wel, maar dan werkt het menu niet meer.

Maar als iemand een echt goed werkend en eenvoudig/automatisch systeem heeft dan wil het wel proberen.

Voorlopig werk ik gewoon met de standaard interface. Die voldoet prima voor me. Ik heb de HDX om films/series te kijken en niet als studie object voor de advanced cursus XML/HTML op linux

[ Voor 5% gewijzigd door Ortep op 03-01-2009 21:57 ]

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 132883

Tot nu toe was mijn HDX1000 op de router aangesloten met de juiste instelling zoals smb:// etc gaat alles goed. Zojuist heb ik de HDX1000 direct op mijn laptop met netwerkkabel aangesloten maar helaas ging dat niet. Geen contact met mijn shared f folder! Ook met de bijgesloten usb kabel die ik op mijn laptop aansloot geen succes. Hoe kan ik nou op deze manier wel toegang tot mijn HDX1000 krijgen?
ligt het aan sooort netwerkkabel? ik heb zelfde kabel gebruikt als die ik voor de aansluiting met de router had gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punisher007
Anoniem: 184438 schreef op zaterdag 03 januari 2009 @ 21:43:
[...]

[...]

Ik was aan de gang met My Lil Movie Jukebox en niet moviejukebox. Daarom begreep ik niets van de opmerking. Ik heb trouwens My Lil Movie Jukebox niet goed aan de praat gekregen dus heb ik moviejukebox geinstalleerd en het werkte direct. :P Top ben ik heel blij mee want dan kunnen de kids er ook mee overweg.

Je zou eventueel bij startup van je pc My_YAMJ.cmd kunnen laten draaien of deze regelmatig schedulen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

punisher007 schreef op zaterdag 03 januari 2009 @ 22:15:
[...]

Je zou eventueel bij startup van je pc My_YAMJ.cmd kunnen laten draaien of deze regelmatig schedulen :)
Hoe zou ik zoiets moeten doen. Wil je hiermee zeggen dat ik in dos een batch file moet aanmaken?
Indien dit zo is hoe laat ik hem dan relematig schedulen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Anoniem: 132883 schreef op zaterdag 03 januari 2009 @ 22:12:

ligt het aan sooort netwerkkabel? ik heb zelfde kabel gebruikt als die ik voor de aansluiting met de router had gebruikt.
Meestal moet je als er geen router of hub tussen zit een cross cable gebruiken. Maar dan nog weet je niet zeker of het goed gaat. Waar krijgt je HDX zijn IP adres vandaan? Gaat je laptop dat aan hem geven?

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punisher007
@henkieB

Ik gebruik YAMJ ( http://code.google.com/p/moviejukebox/wiki/StepByStepInstall ). Nadat je deze een keer succesvol hebt gedraaid, kun je hem laten bijwerken door alleen de My_YAMJ.cmd te draaien. Je kan een snelkoppeling hiernaartoe maken en deze in je start menu, opstarten zetten. Ook kan je hem via de task scheduler om de zoveel tijd inplannen. Hoe dit precies werkt is beetje afhankelijk van je task scheduler: http://www.google.com/sea...task+scheduler&meta=lr%3D

Ik heb zelf al mijn films op de interne HD in de HDX-1000 zitten. Ik heb vervolgens op mijn pc een netwerkkoppeling en drive letter toegewezen naar deze schijf (z:). Vervolgens kies ik in de YAMJ GUI Config v0.3.exe als location de video map op de Z:\Video, kies ik als NMT Path de NMT Hard Disk, druk op Add, Druk op Save, kies de YAMJ installatie map en druk op ok. Vervolgens iedere keer in de YAMJ installatie map My_YAMJ.cmd uitvoeren om de inhoud bij te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ortep schreef op zaterdag 03 januari 2009 @ 23:03:
[...]

Meestal moet je als er geen router of hub tussen zit een cross cable gebruiken. Maar dan nog weet je niet zeker of het goed gaat. Waar krijgt je HDX zijn IP adres vandaan? Gaat je laptop dat aan hem geven?
Ip adres hdx lees ik onder menu netwerk onder Mac adres staat ip adres. Overigens is het als ik op de router aansluit 192.168.1. maar rechstreeks aan de laptop krijg ik hele andere ip adres met 254 etc etc. Heb het nu niet meer aangesloten dus weet niet meer precies.

Ik zie daar wel een ander ip adres dan als ik op mijn laptop bekijke (onder LAN). Daarna heb ik de HDX1000 zelfde iop adres gegeven als wat ik op mijn laptop kon aflezen. Ook instellingen onder netwerk Mode in "handmatig ip bekabeld" veranderd kon daarna ip adres wijzigen.

Dus normaal staat het op auto en mijn laptop geeft ip adres en hdx wijzigt ook auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 175654

Ik heb het laatste live concert van Beyoncé in 1080p gedownload deze was geript van een blu-ray ziet er waanzinnig uit op mijn 46'' full hd TV.

echter het waren 3 delen in het bestandsformaat AVI en de videocodec H.264 en de audio is in DTS.

nu zou ik graag de 3 delen tot 1 groot deel willen samenvoegen zodat het hele concert in 1 keer kan doorlopen.

hoe kan ik dit het beste doen zonder dat de video en audio nadelig worden aangetast (dus met andere woorden ik wil de kwaliteit die er nu is wel behouden)

en lopen de 3 delen dan naadloos in elkaar over?

kan ik dit bijvoorbeeld doen met Pinnacle Studio 12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@cihank

Als je geen router gebruikt, dan zowel op de hdx en je laptop de ip adressen "hard" instellen. Een crosscable er tussen. Een ping vanaf je laptop doen en kijken of je een reply hebt. Als dit zo is dan is er een netwerk connectie en moet je de hdx share vanaf de laptop kunnen bereiken. Zo niet, dan heb je waarschijnlijk geen crosscable gebruikt of heb je de ip adressen niet juist ingesteld.

Als je een router gebruikt en die draait een dhcp server, dan worden de ip adressen automatisch uigedeeld door de dhcp server. De hdx en de laptop moeten dan op automatisch staan en een ip adres ontvangen van de dhcp server op je router. Let wel je hebt hier geen crosscable voor nodig. Controlleer of de hdx en de laptop ip adressen hebben gekregen van de dhcp server. Zo ja, dan een ping doen vanaf je laptop naar de hdx. Krijg je een reply dan kun je je share benaderen. Zo niet dan is er iets mis met je ip adressen of je hebt rotte netwerkkabels.

De ip adressen dienen in dezelfde range te liggen. Bv. 192.168.1.x

Suc6 ermee.

O ja, samba moet wel draaien op de hdx, anders zul je de share nooit kunnen benaderen :P

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 198951 op 04-01-2009 01:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Pdo65

Ik zou ff googlen: http://www.google.nl/sear...official&client=firefox-a

Suc6 er mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@punisher007

Bedankt voor je hulp. Alles werkt. Ik heb een snelkoppeling op mijn bureaublad (van MY_YAMJ) gemaakt enbij wijzigingen hoef ik deze enkel aan te klikken.

Het is mij trouwens opgevallen dat van sommige films de covers en beschrijving niet kloppen. Kan ik dit ook handmatig wijzigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punisher007
Dit kan eraan liggen dat er meerdere films zijn met een zelfde naam of dat er niks met die (precieze) naam kan worden gevonden.

Je kan proberen of het aanpassen van de filename helpt, bijvoorbeeld filmnaam gevolgd door jaar.
Ook kun je een extra tekstbestand aanmaken met daarin de link naar de imdb pagina bijv http://www.imdb.com/title/tt1279973/ Het tekstbestand moet je vervolgens opslaan als <filename>.nfo

Covers kun je eventueel zelf vervangen door deze in de <doelpas>/Jukebox/ map aan te passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

punisher007 schreef op zondag 04 januari 2009 @ 08:58:
Dit kan eraan liggen dat er meerdere films zijn met een zelfde naam of dat er niks met die (precieze) naam kan worden gevonden.

Je kan proberen of het aanpassen van de filename helpt, bijvoorbeeld filmnaam gevolgd door jaar.
Ook kun je een extra tekstbestand aanmaken met daarin de link naar de imdb pagina bijv http://www.imdb.com/title/tt1279973/ Het tekstbestand moet je vervolgens opslaan als <filename>.nfo

Covers kun je eventueel zelf vervangen door deze in de <doelpas>/Jukebox/ map aan te passen.
Wederom bedankt _/-\o_ _/-\o_ . I am a happy man right now!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Distortion
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:45

Distortion

Bottle to Throttle

Gisteravond voor de 2e keer een complete vastloper gehad. Het was een DVD film, met VIDEO_TS. Vanaf de interne HD. Ik heb totaal 4 keer gereset, maar hij bleef vastlopen. Toen heb ik er een ISO van gemaakt met poweriso, en toen ging het goed.

Toch vreemd dat het soms niet altijd goed gaat met VIDEO_TS.

The only mystery in life is why the kamikaze pilots wore helmets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Standaard maak ik er iso's van. Just in case!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:32

iMars

Full time prutser

Flyby_Wire schreef op zondag 04 januari 2009 @ 11:17:
Gisteravond voor de 2e keer een complete vastloper gehad. Het was een DVD film, met VIDEO_TS. Vanaf de interne HD. Ik heb totaal 4 keer gereset, maar hij bleef vastlopen. Toen heb ik er een ISO van gemaakt met poweriso, en toen ging het goed.

Toch vreemd dat het soms niet altijd goed gaat met VIDEO_TS.
Heb nu een film of 9 op gezien, op de VIDEO_TS manier, en nog geen enkele keer problemen gehad ( ff afkloppen)

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
  • Laatst online: 21:09
Anoniem: 132883 schreef op zaterdag 03 januari 2009 @ 22:12:
Tot nu toe was mijn HDX1000 op de router aangesloten met de juiste instelling zoals smb:// etc gaat alles goed. Zojuist heb ik de HDX1000 direct op mijn laptop met netwerkkabel aangesloten maar helaas ging dat niet. Geen contact met mijn shared f folder! Ook met de bijgesloten usb kabel die ik op mijn laptop aansloot geen succes. Hoe kan ik nou op deze manier wel toegang tot mijn HDX1000 krijgen?
De oorzaak ligt inderdaad in de kabel, maar ook in de manier van denken.

Als je alles op de router aansluit, zogt de router voor de IP instellingen (adres, sbnet, gateway, dns etc). Sluit je iets direct aan, dan zal je al die gegevens handmatig moeten ingeven. Zodra het OS merkt dat er een kabel in zit zal het zijn IP gegevens proberen op te halen. Er is geen router, dus er komen geen gegevens.

Aan de andere kant is UTP kabel bedacht met een centraal verbindingspunt (swicht, router, hub). Als je direct wilt aansluiten heb je een zogenaamde cross cable nodig.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:32
http://www.hdx1080.com/ is terug online, dus ook de WIKI

Ik meende overigens dat er in december een nieuwe firmware beschikbaar zou komen, o.a. met DTS functie's e.d. Staat nog niets op de site.

44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 175654 schreef op zondag 04 januari 2009 @ 01:08:
Ik heb het laatste live concert van Beyoncé in 1080p gedownload deze was geript van een blu-ray ziet er waanzinnig uit op mijn 46'' full hd TV.

echter het waren 3 delen in het bestandsformaat AVI en de videocodec H.264 en de audio is in DTS.

nu zou ik graag de 3 delen tot 1 groot deel willen samenvoegen zodat het hele concert in 1 keer kan doorlopen.

hoe kan ik dit het beste doen zonder dat de video en audio nadelig worden aangetast (dus met andere woorden ik wil de kwaliteit die er nu is wel behouden)

en lopen de 3 delen dan naadloos in elkaar over?

kan ik dit bijvoorbeeld doen met Pinnacle Studio 12
De mensen van www.networkedmediatank.com werken het meeste met TSMuxerGUI voor ditsoort operaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaN
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

He, vandaag ontdekte ik EINDELIJK de webinterface voor Casgle. Ik zag al tijden een mapje "Podcast" staan op mijn SSD in de HDX, maar ik snapte maar niet hoe ik Podcasts kon verwijderen of toevoegen. Laat staan op een nette manier erbij kunnen komen, behalve door te browsen door Podcast/media/Casgle/etc..

http://ip.vanje.hdx.1000:8055

Ik snap niet dat ik dit niet eerder tegengekomen ben...

Ik ben er nog niet uit hoe je op een makkelijke manier kunt un-subscriben. Behalve dan de channelList.xml editen.

[ Voor 12% gewijzigd door NaN op 04-01-2009 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Welke music/jukebox gebruiken jullie icm de hdx-1000? Welke is aan te bevelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 285901

Anoniem: 285788 schreef op zaterdag 03 januari 2009 @ 09:57:

Groet,

Rob
Ik heb het volgende gedaan.
Omdat de harde schijf in EXT2 of EXT3 formaat is geformatteerd, kun je de inhoud van de harde schijf standaard niet zien in Windows XP. Er moet een extra driver op je Windows pc worden geïnstalleerd. Zie bijvoorbeeld deze linken:
Alleen lezen: http://www.chrysocome.net/explore2fs (hoeft niet geïnstalleerd te worden, je kan meteen de schijf bekijken!).
Lezen en schrijven driver: http://www.fs-driver.org/index.html

veel succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Anoniem: 285901 schreef op zondag 04 januari 2009 @ 14:23:
[...]

Ik heb het volgende gedaan.
Omdat de harde schijf in EXT2 of EXT3 formaat is geformatteerd, kun je de inhoud van de harde schijf standaard niet zien in Windows XP. Er moet een extra driver op je Windows pc worden geïnstalleerd. Zie bijvoorbeeld deze linken:
Alleen lezen: http://www.chrysocome.net/explore2fs (hoeft niet geïnstalleerd te worden, je kan meteen de schijf bekijken!).
Lezen en schrijven driver: http://www.fs-driver.org/index.html

veel succes
nogmaals, dit is alleen als je de hdx aan je computer aansluit via een usbkabel. Gewoon via het netwerk is dit niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Precies, zo breng je mensen onnodig op het verkeerde been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 198951 schreef op zondag 04 januari 2009 @ 01:18:
@cihank

Als je geen router gebruikt, dan zowel op de hdx en je laptop de ip adressen "hard" instellen. Een crosscable er tussen. Een ping vanaf je laptop doen en kijken of je een reply hebt. Als dit zo is dan is er een netwerk connectie en moet je de hdx share vanaf de laptop kunnen bereiken. Zo niet, dan heb je waarschijnlijk geen crosscable gebruikt of heb je de ip adressen niet juist ingesteld.

Als je een router gebruikt en die draait een dhcp server, dan worden de ip adressen automatisch uigedeeld door de dhcp server. De hdx en de laptop moeten dan op automatisch staan en een ip adres ontvangen van de dhcp server op je router. Let wel je hebt hier geen crosscable voor nodig. Controlleer of de hdx en de laptop ip adressen hebben gekregen van de dhcp server. Zo ja, dan een ping doen vanaf je laptop naar de hdx. Krijg je een reply dan kun je je share benaderen. Zo niet dan is er iets mis met je ip adressen of je hebt rotte netwerkkabels.

De ip adressen dienen in dezelfde range te liggen. Bv. 192.168.1.x

Suc6 ermee.

O ja, samba moet wel draaien op de hdx, anders zul je de share nooit kunnen benaderen :P
via de router werkt het nog steeds, dus zal het aan de kabel liggen. zodra ik een crosscable kan ik het proberen te pingen. Maar daarvoor probeer ik mijn netgear router als een switch te gebruiken zodat ik meerder netwerkaansluitingen heb. alleen 1 nadeel ik zal deze aansluiten op mijn hoofdrouter/moden dus moet dhcp switch uit. Even kijken hoe ik dan ervoor zorg dat er wel een verbinding is via de netgear met de router.

Als laatste hoe kom ik erachter of samba draait? Ik heb in mijn menu geen NMT applications om het te controleren, waarom weet ik niet. Heb laatst firmware en software erop gezet. Of krijg je NMT applicationa alleen als je een HD ingezet hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Distortion
  • Laatst online: 20:45

Distortion

Bottle to Throttle

Anoniem: 132883 schreef op zondag 04 januari 2009 @ 16:49:
[...]

Of krijg je NMT applicationa alleen als je een HD ingezet hebt?
Ja, dan alleen kun je de apps draaien.

The only mystery in life is why the kamikaze pilots wore helmets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@cihank

Met andere woorden volgens mij heb je geen interne hdd en dus geen NMT applicaties geinstalleerd. Je kunt dus alleen media bestanden streamen. Op je windows moet je de map delen waarin je media staat.

Dan op je hdx:
Instellingen>Gedeelde Mappen> Toevoegen

share name : Zelf verzinnen
URL: smb://ipadresvanjepc/naamvandeshare of smb://computernaam/naamvandeshare
USER: je normale accountnaam
Password: password

opmerking: hierbij ga ik er vanuit dat samba client altijd geinstalleerd is op de hdx, ook al heb je geen interne hdd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasboerke
  • Laatst online: 06-09-2024
Geachte tweakmakkers,

Ik ben ook in het bezit van een HDX-1000, superding!

Echter ik heb een klein probleempje, de UPNP-av server doet niet wat hij moet doen.
1.) Zijn media toegankelijk maken voor UPNP-connect devices...... rara wie weet wat je moet doen?

Ik heb wel toegang tot mijn UPNP server via Cedero maar niet via WMP oid..... Heel apart.
Iemand anders een soortgelijk probleem gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

zou aan de voorkant een mini sd card moeten passen of vergis ik me? kun je met de kaarten dei passen met films erop ook afspelen? kon het niet testen omdat ik alleen een minisd kaart heb die niet past!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punisher007
er is alleen een sd-slot. Je kan natuurlijk wel een verloopstukje gebruiken om van je mini sd o micro sd naar gewone SD te gaan. Het aspelen moet in principe lukken, maar dit is natuurlijk ook ahankelijk van de snelheid van je kaartje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

punisher007 schreef op zondag 04 januari 2009 @ 20:17:
er is alleen een sd-slot. Je kan natuurlijk wel een verloopstukje gebruiken om van je mini sd o micro sd naar gewone SD te gaan. Het aspelen moet in principe lukken, maar dit is natuurlijk ook ahankelijk van de snelheid van je kaartje.
ik heb een micro sd die in een mini sd adapter kan een eentje die van micro een gewone sd maakt. dus alle 3 maten. Helaas past de gewone sd niet (te breed), micro is te klein dus dacht ik dat het mini sd moest zijn.maar helaas die die past ook niet.
dit las ik
SDHC, MS and MMC Card Reader dus inderdaad moeten passen. Ik snap er niets van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punisher007
Mijn SD en SDHC passen gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troubular
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-04-2024

Troubular

The One and Only

Ook ik heb de sprong gewaagd en de hdx 1000 besteld (in de us).

Ik zag net echter dat jbl.nl ze ook verkoopt voor 259 euro incl verzendkosten.

Is ook geen slechte deal dacht ik zo.

Ben benieuwd wanneer de mijne binnenkomt...

"We are what we repeatedly do. Excellence, then is not an act but a habit."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mental
  • Laatst online: 20-10-2020
Anoniem: 132883 schreef op zondag 04 januari 2009 @ 22:22:
[...]

ik heb een micro sd die in een mini sd adapter kan een eentje die van micro een gewone sd maakt. dus alle 3 maten. Helaas past de gewone sd niet (te breed), micro is te klein dus dacht ik dat het mini sd moest zijn.maar helaas die die past ook niet.
dit las ik
SDHC, MS and MMC Card Reader dus inderdaad moeten passen. Ik snap er niets van.
Je moet het kaartje ondersteboven erin doen en niet dat ding helemaal naar binnen willen duwen.
Het duurt even voor hij herkend wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sendar
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09:54
Trouble schreef op zondag 04 januari 2009 @ 23:12:

Ik heb het vorige week besteld en ben ook benieuwd. Ze hebben geen trackingcode toch? Of zie ik wat over het hoofd?

http://www.flickr.com/photos/sendar/ - www.sanderhendriks.eu - www.twomendesign.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knaak
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 05-05 22:20

Knaak

It's me, Mario!

Afgelopen weekend flink lopen knutselen om mijn NMT in het netwerk op te nemen, en als FTP server (extern) te laten dienen.

Ik heb het nu ideaal ingericht, beveiligde externe FTP toegang op mijn telefoon & laptop. Daarnaast gewoon Samba toegang op het thuisnetwerk. :) Werkt erg lekker.

Eind deze week ga ik toch van wireless af, de snelheid is me echt te traag. Ik zal dan denk ik ook maar mijn TP-link stickie verkopen. :) Overigens werkt wireless wel erg goed, het valt niet weg enz alleen duurt het lang als je meer dan 400GB aan data hebt. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectrex
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-12-2024
Ik zie daar niets, is de url wel goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troubular

Troubular

The One and Only

Sendar schreef op maandag 05 januari 2009 @ 12:04:
[...]

Ik heb het vorige week besteld en ben ook benieuwd. Ze hebben geen trackingcode toch? Of zie ik wat over het hoofd?
Je krijgt een email waarmee je de order kan tracken...ik weet niet of je ook een shipping tracking code krijgt.
Mijn order is nog steeds confirmed :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troubular

Troubular

The One and Only

vectrex schreef op maandag 05 januari 2009 @ 12:38:
[...]

Ik zie daar niets, is de url wel goed?
Excuses... ik heb twee urls door elkaar gehaald:

http://www.jvbdigital.nl/...=sdi&page=title&title=659

edit:
!!! Waarschuwing !!! - Site is excl BTW, iets wat ik niet gezien had.
(Gebeurd immers niet vaak)

[ Voor 16% gewijzigd door Troubular op 05-01-2009 23:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sendar
Trouble schreef op maandag 05 januari 2009 @ 12:55:
[...]

Je krijgt een email waarmee je de order kan tracken...ik weet niet of je ook een shipping tracking code krijgt.
Mijn order is nog steeds confirmed :(
Bedoelde inderdaad ook shippingcode.. Email met order tracken heb ik inderdaad, vraag me alleen af of ze daar ook aanpassingen in maken of dat dat alleen een soort bevestiging is van je order.

http://www.flickr.com/photos/sendar/ - www.sanderhendriks.eu - www.twomendesign.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troubular

Troubular

The One and Only

Sendar schreef op maandag 05 januari 2009 @ 12:59:
[...]

Bedoelde inderdaad ook shippingcode.. Email met order tracken heb ik inderdaad, vraag me alleen af of ze daar ook aanpassingen in maken of dat dat alleen een soort bevestiging is van je order.
Die passen ze ook aan en je krijgt dan ook een mailtje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

259 incl verzendkosten EXCLUSIEF b.t.w. .....

Mag je dus nog 19% bij optellen om voor de gewone hoofdprijs de deur uit te gaan :)

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 18:15
Ik heb je correctie naar jvb gezien ipv van jbl, mocht ik nu toevallig mijn hdx daar hebben gekocht. :D En die kost absoluut geen 259,-! oftewel 251,- zoals de prijs daar wordt weergegeven. Lees de kleine lettertjes op de pagina van de hdx bij jvb maar eens ;)
Prices quoted on this web site are ex. VAT and apply for orders placed online. CoC/KvK 32073851
linkje: http://www.jvbdigital.nl/...=sdi&page=title&title=659

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeeniX
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-10-2009
DjWannaB2002 schreef op zondag 04 januari 2009 @ 13:47:
Welke music/jukebox gebruiken jullie icm de hdx-1000? Welke is aan te bevelen?
Zoals ik heb begrepen uit het NMT forum, is dit een groot aandachtspunt voor een volgende versie. Je kunt nu alleen losse tracks afspelen, of een hele map (play drukken op de map naam).

d-Media || web development & more;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nee SeeniX, je hebt meer functionaliteit als je een Music Jukebox gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Anoniem: 94923 schreef op maandag 05 januari 2009 @ 19:57:
Nee SeeniX, je hebt meer functionaliteit als je een Music Jukebox gebruikt.
Maar dan is nog altijd de vraag, welke is aan te raden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knaak
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 05-05 22:20

Knaak

It's me, Mario!

Bij mij werkt hele map afspelen nogsteeds niet :P leuke firm/soft ware bug hehe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DjWannaB2002 schreef op maandag 05 januari 2009 @ 21:31:
[...]

Maar dan is nog altijd de vraag, welke is aan te raden?
Als je het mij vraagt zou ik je deze aanbevelen
http://www.networkedmediatank.com/showthread.php?tid=12057

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
MOAW schreef op maandag 05 januari 2009 @ 21:35:
Bij mij werkt hele map afspelen nogsteeds niet :P leuke firm/soft ware bug hehe.
Druk eens op play ipv enter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sendar
Trouble schreef op maandag 05 januari 2009 @ 13:46:
[...]

Die passen ze ook aan en je krijgt dan ook een mailtje.
Heb inderdaad een shippingscode van DHL gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troubular

Troubular

The One and Only

Sendar schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 11:04:
[...]

Heb inderdaad een shippingscode van DHL gekregen.
Ik wou net hetzelfde posten...zo te zien zitten we bij dezelfde shipment :)

Ik heb net DHL gebeld en levering is na ongeveer 3 werkdagen.

[ Voor 11% gewijzigd door Troubular op 06-01-2009 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbinonline
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07-05 23:10
Ik heb idd vanmorgen ook een track&trace code gekregen.
Nu blijft het de vraag welke er zonder problemen door de douane komt!

Ga niet uit van het haalbare, maar van het denkbare

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sendar
Drie dagen zou erg mooi zijn. Inderdaad totdat de douane roet in het eten gooit, want dan ben je zo 2 weken verder denk ik zo.

Maar goed.. Zal wel meevallen als er niet teveel dezelfde pakketten bijzitten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 83875

Sendar schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 15:26:
Drie dagen zou erg mooi zijn. Inderdaad totdat de douane roet in het eten gooit, want dan ben je zo 2 weken verder denk ik zo.

Maar goed.. Zal wel meevallen als er niet teveel dezelfde pakketten bijzitten ;)
Ik heb hem gister mogen ontvangen van DHL, is de 30e verstuurd uit singapore...

Om iedereen uit de droom te halen mazzel te hebben met de douane, bij mij stond er een waarde van $100,- op de verpakking, dus over $100,- betaal je douane rechten, invoerrechten en btw... totaal kon ik zo'n 34 euro afrekenen bij de koerier!

Straks maar eens mee spelen :)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 179579

Ik heb vandaag mijn HDX-1000 ontvangen.
Lijkt me leuk ding. Morgen hd erin stoppen.

Viel me op wanneer hij in de stekker zit en ik wrijf over de alu behuizing ik een lichte electrische tinteling voel.
Geen snok, maar zo een kietelgevoeleke.

Zijn er nog mensen die dit ervaren bij die HDX-1000?

gr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hees
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 24-11-2024
Anoniem: 179579 schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 21:32:
Viel me op wanneer hij in de stekker zit en ik wrijf over de alu behuizing ik een lichte electrische tinteling voel.
Oh, was dat het? Dat voelde ik bij de mijne ook. Nu hoop ik voor jou dat de rest van de symptomen jou voorbijgaan want de mijne is stuk na 20 minuten film, 3 crashes en een firmware upgrade. Alleen nog een rood lampje is alles wat rest. Ticket ingeschoten maar die labbekakken in China reageren (nog) niet.
Succes met de jouwe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 18613

Even een zeer handige link _/-\o_

http://www.huubmons.nl/weblog/index.php?memozien=126

Hier kun je dus heel veel tips vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:32
Geen snok, maar zo een kietelgevoeleke. Zijn er nog mensen die dit ervaren bij die HDX-1000?
Is gewoon een lekstroompje, maak je geen zorgen. De een heeft ook een lagere huidweerstand dan de ander en zal het wat sneller voelen. Ik heb er zelf al last van als mijn vriendin haar electrische deken in bed aan heeft en ik haar aai. Zolang het maar een beetje stroevig voelt is het stroompje zo klein dat je nergens zorgen over hoeft te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Anoniem: 83875 schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 20:44:
[...]

Ik heb hem gister mogen ontvangen van DHL, is de 30e verstuurd uit singapore...

Om iedereen uit de droom te halen mazzel te hebben met de douane, bij mij stond er een waarde van $100,- op de verpakking, dus over $100,- betaal je douane rechten, invoerrechten en btw... totaal kon ik zo'n 34 euro afrekenen bij de koerier!

Straks maar eens mee spelen :)!
Douane rechten betaal je niet hoor. Dat betaal je pas bij aankopen vanaf 150 euro (nieuwe regeling). Maar ja als er $100 op staat wil dat nog niet zeggen dat ze dat geloven. En als ze dus zien dat er een HDX-1000 in zit die meer waard is zal je dus wel de volle mep moeten betalen. Vermoed dat dat in jou geval dus ook gebeurd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuMon
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17:07
Ik heb vandaag mijn HDX-1000 ontvangen.
Lijkt me leuk ding. Morgen hd erin stoppen.

Zijn er nog mensen die dit ervaren bij die HDX-1000?

gr
Dat gebeurt wel vaker met (metalen/ aluminium) apparaten. Het werkt vaak om de stekker dan eens (180 graden) om te draaien. Wel even de HDX netjes uitschakelen, het is tenslotte een linux apparaat.

the-peet: niet teveel reclame voor mijn site maken hoor, ik zit bijna aan mijn data-limiet bij mijn hosting provider :/
Het begint er naar uit te zien dat ik een duurder abonnement moet nemen omdat de handleiding zo populair is... Oh ja, ik heb ook een rechtstreekse link naar de handleiding gemaakt: http://www.hdx.huubmons.nl

[ Voor 22% gewijzigd door HuMon op 07-01-2009 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anders zet je je NMT als webserver in ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabili
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13:36
HuMon schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 18:21:
[...]

Dat gebeurt wel vaker met (metalen/ aluminium) apparaten. Het werkt vaak om de stekker dan eens (180 graden) om te draaien. Wel even de HDX netjes uitschakelen, het is tenslotte een linux apparaat.

the-peet: niet teveel reclame voor mijn site maken hoor, ik zit bijna aan mijn data-limiet bij mijn hosting provider :/
Het begint er naar uit te zien dat ik een duurder abonnement moet nemen omdat de handleiding zo populair is... Oh ja, ik heb ook een rechtstreekse link naar de handleiding gemaakt: http://www.hdx.huubmons.nl
Handleiding ziet er op zich heel mooi uit alleen zijn er toch een paar opmerkingen:

Geluid via HDMI uitschakelen? Vreemd probleem want zelf is bij mij de HDX via de receiver aangesloten en alles werkt gewoon zeer snel en zonder problemen dus een vreemd advies eigenlijk..

Photo slideshow dit kan inderdaad via de pc maar je kunt ook doormiddel van een script een mooie photo slideshow afspelen waarbij achtergrond muziek mogelijk is. (deze is ook terug te vinden op het NMT forum) Zo heb ik hier nu een aantal slideshows draaien met elk een verwijzing naar een ander MP3 folder.

Wat een handig ISO tooltje is ook om DVD9 iso bestanden te maken zonder deze te moeten splitten is pgcedit. Dit tooltje werkt zeer eenvoudig en binnen 2 stappen heb je een ISO bestand gemaakt waarbij pgcedit zelf de labels voor je aanmaakt. Sinds dat ik dit tooltje gebruik nooit meer ellende gehad met het afspelen van ISO bestanden. (via google te vinden)

Voor de rest een compliment voor je handleiding!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 175654

Mabili schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 21:59:
[...]

Photo slideshow dit kan inderdaad via de pc maar je kunt ook doormiddel van een script een mooie photo slideshow afspelen waarbij achtergrond muziek mogelijk is. (deze is ook terug te vinden op het NMT forum) Zo heb ik hier nu een aantal slideshows draaien met elk een verwijzing naar een ander MP3 folder.
Dat lijkt me een leuke optie!!

leg eens uit hoe dit dan moet worden ingesteld in de HDX met een script

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabili
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13:36
Anoniem: 175654 schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 00:02:
[...]

Dat lijkt me een leuke optie!!

leg eens uit hoe dit dan moet worden ingesteld in de HDX met een script
Je gebruikt hiervoor Automatic Playlist File Generator
Hiermee kan je dus mooie playlisten maken voor je HDX1000 en Popcorn je plaats dan uiteindelijk de playlist in de interne HD van je NMT.

Zie link voor uitleg
Automatic Playlist File Generator

Voorbeeld van een simpele html script die je met een notepad kan maken nadat je de playlist gen hebt gebruikt.
<a href="file:///opt/sybhttpd/localhost.drives/HARD_DISK/Music/Hits4Kids/Hits4Kids.jsp" pod="2,1,file:///opt/sybhttpd/localhost.drives/HARD_DISK/Photo/Gallery/Uitjes/uitjes.jsp">Gallery Photos</a>
sla het script in notepad op als bijvoorbeeld playlist.html

Het belangrijke is nu dat je het volgende onthoud wat ook terug te vinden is op het forum.

Hits4Kids even als voorbeeld en .jsp de playlist die je zojuist gemaakt hebt.

pod="
Dit is een belangrijke optie waar het allemaal om draait

pod="1,1
is de default optie en speelt naast de slideshow geen muziek af

pod="2,1
Zorgt ervoor dat tijdens het afspelen van een slideshow ook muziek word afgespeeld.

Succes!

[ Voor 52% gewijzigd door Mabili op 08-01-2009 01:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Mabili schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 21:59:
[...]
Geluid via HDMI uitschakelen? Vreemd probleem want zelf is bij mij de HDX via de receiver aangesloten en alles werkt gewoon zeer snel en zonder problemen dus een vreemd advies eigenlijk..
Het is in dusverre geen vreemd advies aangezien je HDX er minder snel door vast lijkt te lopen. Zou niet zo mogen zijn, maar goed dat is op dit moment niet anders. En aangezien de meeste versterkers gewoon een optische of coaxiale ingang hebben zou dit voor de meeste geen probleem hoeven te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbinonline
Wat geweldig ik zie dat mijn apparaat al door de douane is.
Ik ben benieuwd..

Afbeeldingslocatie: http://www.picupload.nl/uploads/l9m8yq0l8uoo9i3jvz7uvwx4pgp78ul.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troubular

Troubular

The One and Only

Als je nu nog een keer refresht zie je dat het pakketje zo wordt bezorgd :)

Ben benieuwd wat we moeten bij betalen, want 100 usd valt onder de import grens...

[ Voor 36% gewijzigd door Troubular op 08-01-2009 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbinonline
Trouble schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 14:24:
Als je nu nog een keer refresht zie je dat het pakketje zo wordt bezorgd :)

Ben benieuwd wat we moeten bij betalen, want 100 usd valt onder de import grens...
Ja ik zie het 'Bij afleverkoerier' ik ben idd benieuwd of we wat moeten betalen of wat.
Ik weet nog als ik wel is wat vaker wat bestelde buiten de EU dat als ze lang bij de douane lagen dat je dn a meestal wel moest betalen. Maar aangezien we nu snel door de douane heen zijn....
We zullen het wel merken straks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sendar
Jammer, was niet thuis. Had nog gebeld of ik afspraak kon maken, maar helaas. Morgen weer een dag.. Hoop dat die sochtends komt, maar betwijfel het.
Ben ook benieuwd of we door de douane gekomen zijn (ongeschonden ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troubular

Troubular

The One and Only

Helaas is dat zeer onwaarschijnlijk...DHL/UPS etc brengen veelal eerst 's ochtends de post voor bedrijven rond.
's middags zijn de consumenten aan de beurt.

Wat je eventueel kan vragen is of ze het naar je werk willen sturen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbinonline
Hier is nog niets langs geweest. Ik zie geen briefje of iets dergelijks door de brieven dus.
Dus ik verwacht ze vandaag nog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-11-2024
jullie hebben het toch via hun officiele site (hdx1080.com) besteld?

Dan komt het toch uit singapore?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troubular

Troubular

The One and Only

Nee, DHL geeft aan dat het uit Shenzen, China komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-11-2024
dan begrijp ik er niets van.
Pagina: 1 ... 12 ... 22 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Alle posts m.b.t. levertijd zullen direct worden verwijderd, dit is namelijk _niet_ de bedoeling van dit topic!